LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Vopravdickej horolezec všude strká prsty, u žen vidí madla, na všem shybne a jeho nejlepší kámoš je friend.
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Ledy
 Skialpy
Knihy
Křest knihy Perly východu
Vyšla kniha Laviny v Česku
Update sprievodca Jelenec

Závody
Vánoční závody Praha Ruzyně (24.12)
Novoroční Open (11.01)
Novoroční pohárek (25.01)

Žebříček
Cesty:
44.Bartoš 10088
45.Nyč 10087
46.Hyžný 10078
Bouldry:
44.Fišer 8703
45.Hapala 8678
46. 8653
Hory:
7.Sejbal 6629
8. 6150
9.Švihálek 6070

Výsledky
Kontinentální pohár a MČR v ledolezení (07.12)
EP v ledolezení Žilina (23.11)
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)

Deníčky
5679 lezců
1146730 cest
Nové přelezy:
Holokaust 8A
Elektrické 7C+
Mr. Freeze 8A
Centipede 7c
Mr. Freeze 8A
Rocinante 7c
Kopa Kaban 8b
Okrimono 9+
Skyline 9
Inner Smil 9-

Stěny
Big Wall - Praha 9 - Vysočany
Lezecké centrum SmíchOFF - Praha 5
Rock 'n' Wall - Plzeň

Prodejny
Outdoor Centrum Rock Point Poříčí - Praha 1
Outdoor Centrum Rock Point Masarykova - Brno
Lezec-shop.cz - Štěchovice

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Nový Hudy katalog

Tak jsem opět po čase zabrousil do Hudáče a vyzvedl si krásný katalog.

A co jsem nalezl? Méně příběhu, více barev a příklon k luxusu. Bohužel zmizela pěkná vyprávění Hudyho. Pro začínající se objevily šikovné dvojstránky s příklady vybavení pro určitý typ lezení.
Asi každý kdo sháněl nějaké vybavení v zelenožlutých šopech, si všiml, že současný trend vybavení je ve znamení posunu od praktických věciček k těm luxusním. Zvláště něžná pohlaví ať se připraví na frontální útok na jejich peněženky, bez módního oblečení do terénu jste totiž asi out.
Kdo na to má, ten si určitě vybere.

JirkaS   [úpravy] 22:52 09.05.2005Tisk 

Reklama:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 souhlas07:14:11 10.05.2005
Tak s tim nezbyva nez souhlasit. Clovek zasne nad tim kolik az muzou nektere veci stat.
tomodpovědět 
 Re: souhlas16:47:18 10.05.2005
jo nejzajimavejsi je ze vsechny ty predrazeny veci dovezeny z USA se tady v Americe nechaj po sezone koupit ve vyprodeji tak za polovinu ceny, zatimco v Cechach na to daj po trech letech cedulku "vyprodej 15% sleva".
Tomasodpovědět 
  Re: souhlas19:12:44 10.05.2005
Je sice fakt, že by se to dalo určitě prodávat i levněji, ale slyšel jsi někdy o clu?
Jendaodpovědět 
   Re: souhlas07:12:15 11.05.2005
a slysel jsi za kolik se nekdy nakoupi a posleze prodava?
marenkaodpovědět 
    Re: souhlas10:19:15 11.05.2005
sorry ty ceny jsou hoodne nahore.... ale to bohuzel obecne plati pro celou pos_ranou EU nejde to srovnavat s USA:)
Ale snad to konkurence stlaci dolu...
Hansodpovědět 
     Re: souhlas10:25:22 11.05.2005
to je jako s autama,"ameriky" jsou drahý tady a hooodně přes, v US zase VW je brané jako děsně cool auto a docela drahý, ale obecně se dá říct,že v Čechách je skoro všechno dražší než v EU a USA kromě jídla , některé dopravy a služeb.
Bobanodpovědět 
      Re: souhlas18:15:07 11.05.2005
No, mate asi vsichni pravdu. V USA funguje obrovsky trh doslova bez hranic, takze konkurencnimu boji tu nic nebrani a tak se nektery veci daj pri trose trpelivosti sehnat primo nechutne levne. Zkuste treba zabrousit napr. na internetovou burzu ebay.com. Nedavno jsem tam koupil uplne novou sadu hexu od Wild Country se smyckama za trapnych 55 babek, byla v puvodnim obalu, jako nove. Postovne do Cech vestinou oc nestoji, chce to mit jen nejakou poradnou platebni kartu. O nakupovani hadru, spacaku atd. ani nevmluve; vzdycky na zacatku jara jsou tu v obchodech velke slevy, az 80 %, koupil jsem perak misto za 690 babek za 200, uplne novy. Tim se nechci nejak chlubit, ale jen nazorne ukazat, jak by snad nekdy mohla v budoucnu fungovat EU s volnym trhem. Myslim taky, ze by se lezcum mozna vyplatilo nejaky vylet do USA spojit s nakupovanim, chce to jen vedet kdy a kde :-))
honzaodpovědět 
       Re: souhlas19:54:45 11.05.2005
Jak je to v případě e-bay se zárukou, abys nekoupil nějaký šmejd?
Petr Jandíkodpovědět 
        Re: souhlas20:38:42 11.05.2005
Na EBAYi je u kazdeho prodejce uvedeno jeho celkove hodnoceni a samotny provozovatel stranek pridava sve hodnoceni, zda byl nekdy ci nebyl s timto prodejcem problem a ty se podle toho rozhodnes zda veris ci ne. Pokud se jedna o prilezitostneho prodejce, tak zaruka stoprocentni neexistuje. Pokud bys dostal smejd, kontaktujes prodejce s tim, ze mu to posilas zpatky, pokud se vzpira, kontaktujes ebay a ti se pokusi problem vyresit. Zatim jsem neslysel, ze by mel nekdo problem a ani ja jsem zadny nikdy nemel. V USA funguje rada veci na principu vzajemne duvery - napr. postu (balik) ti daj prede dvere bytu a nikdo ti ji nevezme, to je proste tabu, je to snad horsi, nez zabit nemluvne :-)), podobne na ebayi - pokud bys opravdu narazil na lumpa, tak to napises na ebay a ona osoba uz tam nikdy nic neproda. Co se tyce zaruky od prodejce, novy vyrobek nerozbaleny ji vzdy ma, pouze ale na uzemi USA :-( Pokud bys kupoval neco opravdu draheho, tak se muzes pojistit (escrow.com), cim drazsi vyrobek, tim drazsi pojistka.... A konecne k platbe - obvykle se plati pres tzv. paypal, coz je mirne komplikovane, ale mas zaruku, ze ti na tvuj ucet nesahne lotr a ze tve penize dojdou tam kam maji. Jinak, nakupovat se tu da pres internet temer vsechno, obvykle vyrazne levnej nez v kamennem obchode a obvykle nad urcitou castku je i postovne zdarma. Pak je tu rada prilezitostnych slev atd. Ke vsemu ale potrebujes internet :-)
honzaodpovědět 
         Re: souhlas22:05:26 11.05.2005
Oprava - co se tyce zaruky od VYROBCE, tak ta plati jen na uzemi USA, muj kamos mel ale neco s notebookem od Toshiby a opravili mu to i v Evrope (Praze), zdarma...takze asi zalezi i na firme
honzaodpovědět 
          Re: souhlas12:02:26 12.05.2005
No rek bych ze jsi necet pravidla Paypal jinak bys vedel, ze tebou zminovana zaruka plati pouze do 27 dni coz by moh byt problem, kdyz by si to lidi nechavali posilat do cech. Jinak smejdy na ebay existuji a to dost casto. Pokud nevis co hledas tak muzes dostat cokoliv a kolikrat tam neni odvolani. Jinak je to dobra cesta jak ziskat levnejsi matros.
Stepan Ptacekodpovědět 
           Re: souhlas12:43:51 12.05.2005
No, pravidla sem cet a o tom, ze smejdy na ebayi neexistuji jsem take nic nenapsal. Kdyz vidim, ze zdroj je neduveryhodny, tak si to proste nekoupim. Ja jsem z tech dejme tomu 60 veci co sem tam koupil nebyl nespokojeny ani s jednim. Takova je moje zkusenost. Jinak, na lumpa narazis vsude, to je jasne...
honzaodpovědět 
      Re: souhlas14:36:53 12.05.2005
I jídlo je v EU levnější. Viz. Lidl v Gössweinsteinu v Juře .... (1kg vloček = .99 Eura, Lidl v CR = 40 Kč) ...
RSDr. Josef Koníčekodpovědět 
       Re: souhlas15:15:18 17.05.2005
Hm, to je nejakej extrem, normalne stoji kolem dvacky. Ale jidlo je v EU levnejsi v prepoctu na prumernej plat, to jo.
dabodpovědět 
   Re: souhlas21:47:32 14.05.2005
myslim ze clo neni ten problem, ja sem si tady nakoupil levne i vyrobky evropskych firem, konkretne bundu od mammuta na www.sierratradingpost.com. v prepoctu me vysla na cca 4500 KC. v cechach bych ji nesehnal pod deset.
Tomasodpovědět 

 hudy07:36:59 10.05.2005
Je to tak - nevím proč zmizely z "hudáčů" některé klasické dobré značky jako například Tramp nebo Doldy a i další třeba z oblečení. Oproti tomu je vystřídaly značky o poznání dražší, kde se dost platí za "jméno".
musakodpovědět 
 Re: hudy21:24:03 10.05.2005
No Doldy se bere pořád jen koukat.
Witoodpovědět 
  Re: hudy11:16:32 17.05.2005
a je ku.. drahy
Otaodpovědět 

 pohadka08:24:08 10.05.2005
Ona to je stejne jen takova pohadkova knizka, protoze na kazdy prodejne maj neco jinyho a veci ktery v tom katalogu ani nejsou.
humbukodpovědět 

 kšeft08:35:18 10.05.2005
Ano, jasná věc. Nám jde o lezení, jim o kšeft. Obchodníci nemají zájem prodávat kvalitní a levné věci. Takoví, jako já zas obvykle nemají zájem cokoliv kupovat, natož předražené šmejdy (krásně barevné), co je po pár letech vyhodí.
Michalodpovědět 
 Re: kšeft09:45:07 10.05.2005
Je jasne, že drahá věc ještě není zárukou kvality, ale "kvalitní a levné" je v naprosté většině případů protimluv. Otázka je co znamená levné? Levné jsou boty u Vietnamců, ale do hor bych je nebral.
bolekodpovědět 
  Re: kšeft13:39:34 10.05.2005
Nikoliv. Ty jsou někdy dost drahé. Levnými botami bych nazval ty, co mají nejlevnější kilometr provozu. Bývaly to pohory z Podtatranu Poprad. Když koupím boty za 6000 a vydržej 2000 km, je to 3 kč/km. Samozřejmě to není jediné hledisko, týká se jen ceny.
Michalodpovědět 
   Re: kšeft08:54:15 11.05.2005
To vyjde lepší jezdit autem....
Radimodpovědět 
 Re: kšeft10:00:04 10.05.2005
kdyby za pár roků - někdy i za pár měsíců, a reklamaci ti nevemou, páč je to "běžným opotřebením", nikoli vadou výrobku.
doktor Xodpovědět 

 Souhlas09:23:32 10.05.2005
Je to hnus. A tak se pořvává po propagaci a podpoře českých značek na trhu. Když sem si objednával Jurka tak se na mě dívali jak na pitomce, který neví co je stan.
REOodpovědět 

 Tilak10:20:15 10.05.2005
Přesně jak píšou tady všichni skoro.Za chvíli bude v katalogu North face akorát.Třeba nechápu proč tam není pořádně zastoupen Tilak(zda vůbec teď nevim)Máme naše parta z hor od Tilaků plno věcí od GTX kalhot, rukavic po bundy a naprostá spokojenost.Spacáky taky dtto třeba Prima .. Největší česká síť prodejen toho druhu .. nechápu.
Přece pan Hudy už musí mít našetříno dost za ta léta fungování ne?
Karelodpovědět 
 Re: Tilak10:46:52 10.05.2005
a nejlepší jsou prodavači v těhle prodejnách, každej hlásá, jak má s každym výrobkem (týká se to těch předraženejch) dlouholetou zkušenonst. A nikdy na něj nedá dopustit. Jednou se mi dokonce stalo, jak jeden prodavač tvrdil, že má jednu nejmenovanou gtx bundu a 15let ji používá prachticky stále(lezení v horách,skalách.. atd.). Doteď, (tak čtyři roky zpátky ..ale možna dnes taky :-)) je jako nová nikdy nepromokla a co víc její prodyšnost je taková, že se v ní nikdy nespotil... Nejlepší natom je, že ta budna se dělala teprve druhým rokem. A ta firma existovala teprve cca. pět let.
fanoušek prodejen Hudyodpovědět 
 Re: Tilak10:47:21 10.05.2005
a nejlepší jsou prodavači v těhle prodejnách, každej hlásá, jak má s každym výrobkem (týká se to těch předraženejch) dlouholetou zkušenonst. A nikdy na něj nedá dopustit. Jednou se mi dokonce stalo, jak jeden prodavač tvrdil, že má jednu nejmenovanou gtx bundu a 15let ji používá prachticky stále(lezení v horách,skalách.. atd.). Doteď, (tak čtyři roky zpátky ..ale možna dnes taky :-)) je jako nová nikdy nepromokla a co víc její prodyšnost je taková, že se v ní nikdy nespotil... Nejlepší natom je, že ta budna se dělala teprve druhým rokem. A ta firma existovala teprve cca. pět let.
fanoušek prodejen Hudyodpovědět 
 Re: Tilak10:47:32 10.05.2005
Já myslím, že obchodníci nemají žádný zájem prodávat dobré a levnější české značky,protože když prodají třeba bundu za 8000-10000 od North Face,tak mají daleko vyšší rabat,než za bundu od třeba Jurka ,proč by měli někomu prodat třeba vařič VAR od českého výrobce, když můžou nabídnout třeba MSR za 4000korun.A ještě se všem snaží namluvit,že bez jejich goretexové bundy za 9999,- nevylezeš ani na kopec za humny...Už dávno se neřídím radami "zkušených" prodavačů.
PETR HORALodpovědět 
 Re: Tilak11:06:48 10.05.2005
prostě kapitalismus.rabat=hrabat.naštěstí nás nikdo nenutí kupovat za každou cenu tak holt nezbejvá než si počkat na výprodeje kdy má marže prodejce alespoň trochu eticky slušnou hodnotu 30-ti %
nzodpovědět 
  Re: Tilak11:21:14 10.05.2005
Jestli to čte Gréba, tak u monitoru tleská.
Papoušodpovědět 
   Re: Tilak11:49:58 10.05.2005
Zato mě trochu mrazí ...
V.odpovědět 
    Re: Tilak12:08:14 10.05.2005
No ale nevím jestli zrovna Tilak je až tak levná firma. XCRkový bundy jsou taky pěkně mastný a když se podívám na softshelovnou bundu, tak se mi za 4500,- Kč chce zvracet. Zas taková bomba to není a North Face to má teď v katalogu o tisíc levnější.
Michalodpovědět 
     Re: Tilak12:47:04 10.05.2005
Ale já taky netvrdim že je to nějak levný extra to vůbec ne. Ale je škoda masírovat lidi pitomostma jak ty amíci uměj nejlíp zkrátka.Dyť to je minimálně srovnatelná kvalita dle mého teda.
Karelodpovědět 
      Re: Tilak11:47:41 11.05.2005
Kvalita Tilaku je super,ale nejnovější střihy jsou špatné.
alfaodpovědět 
     Re: Tilak12:47:12 10.05.2005
Ale já taky netvrdim že je to nějak levný extra to vůbec ne. Ale je škoda masírovat lidi pitomostma jak ty amíci uměj nejlíp zkrátka.Dyť to je minimálně srovnatelná kvalita dle mého teda.
Karelodpovědět 
      Re: Tilak13:05:40 10.05.2005
Tilak není špatná značka, ale je srovnatelná se všema ostatním komerčníma. Některé jejich výroby jsou taky nekvalitní a chcou za ně nekřesťanský prachy (moje). Stejně jako North Face má prostě dobrý věci a má i špatný, ale to je obchod. Samotný Kamler musí uznat, že se Tilaku zatím nepovedly žádný pořádný rukavice na zimní lezení v horách. Proto bych neodsuzoval ani jednu z těchto značek.
A co se týče Hudysortu, tak se zamysli. Kam půjdou lezečtí nováčci nakoupit svoje první věci. Do prodejen kde je sice draho, ale zato je jasné, že tam seženou (relativně) kvalitní sedák a lezky. Až budou zkušenější, budou kupovat taky levnější a kvalitnější věci, ale do té doby HUDY. (taky ho moc nemám rád, ale tohle je prostě pravda).
Hanesodpovědět 
       Re: Tilak20:55:51 23.05.2005
Jediný dobrý rukavice na zimu mám od Tilaku.Stály 1500 a rukavice od Mamutu apod. začínají na 3000 a to je sakra rozdíl.Ať mi nikdo nemluví o matroši, protože o skálu prošoupu jakejkoliv goráč a mačkama propíchnu sebelepší kevlar.Navíc tyto jediný mají kevlar přes celou dlaň, tak se neprodřou při slaňování. A katalogy jsou supr čtení na záchod, vždycky se při těch cenách supr naseru.
Bačaodpovědět 
        Re: Tilak08:20:24 24.05.2005
Spíš vysereš, ne?
odpovědět 
 Re: Tilak20:50:55 10.05.2005
Jestli to neni tim, ze firmy za uvedeni v katalogu platej...
rejpalodpovědět 
 Re: Tilak09:41:35 11.05.2005
tilak mozna ceskej ale stejne drahej jako the north face :-(
glumodpovědět 

 papuce10:51:42 10.05.2005
Kdyz se clovek diva v regale na sandalky podobne papucum za necele dva litry a prodavacka tvrdi ze si je kupuji lidi do hor, protoze jsou kvalitni, vzbuzuje to usmev...
tomodpovědět 
 Re: papuce20:38:41 11.05.2005
Btw. delam v hudaci a sou taky lidi co prijdou a reknou: Mate nejaky nepromokavy trekovy sandaly?
hudymanodpovědět 

 Zbytecnosti12:39:38 10.05.2005
Postupem casu jsem prisel na to, ze katalogy a kramy jsou plny spousty hezkejch, drahejch a barevnejch veci, ktery nepotrebuju :o)
dabodpovědět 
 Re: Zbytecnosti20:26:04 12.05.2005
tak, tak
milanoodpovědět 

 Lano přece musí uzrát13:06:31 10.05.2005
jednou ve Slezský mi Urbánek / nebo jak se jmenuje ten nejstarší chlápek/ povídal, když nabízel nějaká lana za 4,5K od Beala, ale byla vyrobená před rokem a půl, že to je teď nejlepší koupit, protože lano přece musí uzrát, to ví každej...dost mazec.
Bobanodpovědět 
 Re: Lano přece musí uzrát13:51:34 10.05.2005
:-)
je fakt že beal jsou jedny z nejlepších lan (hlavně půlky a dvojčata) a zatím nepřekonanou voděodolnou úpravu-Golden Dry

akorat jsem si nevšim že je v hudáči vůbec prodávaj. Tam maj lanex a singing rock. Lanex je hroznej, ale za ty prachy. a Singing Rock je sice dobrá firma, ale ty lana jsou takový divný... A maj je tam za ceny co jinde stojí Beal, Mammut
odpovědět 
  Re: Lano přece musí uzrát14:14:07 10.05.2005
Mam lanex a myslim, ze kdyz se zajede, tak je v pohode a ta cena, za kterou jsem ho koupil byla taky prijemna.
_jiraodpovědět 
   Re: Lano přece musí uzrát14:36:33 10.05.2005
Ještě se v Hudáči dostne Roca, už mám druhou a spokojenost a za dobrej peníz.
Michalodpovědět 
 Re: Lano přece musí uzrát16:13:02 10.05.2005
A měl pravdu, tvrdí to taková kapacita jako Pit Schubert, že lano má největší pevnost tři roky po vyrobení, pak ta pevnost zase postupně klesá... Sám Schubert používá termín "zrání lana".
Michalodpovědět 
  Re: Lano přece musí uzrát16:33:22 10.05.2005
To je kravina, pokud ti například špagát leží pět roků v polici ve skladě, může jít pomalu do kytek, ten matroš stárne, ne zraje, je možný, že se tam vyvíjí jakási křivka růstu, ale pokud ji trefíš na vrcholu,tak už jen klesá a stále jsi blíž stárnutí, "zrání" si už nevychutnáš.
Bobanodpovědět 
   Re: Lano přece musí uzrát16:38:06 10.05.2005
Jo, jenže podle (níže popsaného) výzkumu se na hodnoty po vyrobení lana vrátila asi po sedmi letech a stárnutí se projevilo někdy po deseti :-)
Rozhodně se tedy stárnutí projeví později než opetřebení běžně používaného lana. I když ho koupíš "přezrálé".
Tomáš F.odpovědět 
   Re: Lano přece musí uzrát16:41:57 10.05.2005
Dyť to píšu, prej má lano nejvyšší pevnost tři roky po vyrobení, pak jeho pevnost (rozuměj počet normovaných pádů) klesá a až asi po pěti nebo šesti letech (nevím to přesně, byl to myslím článek v Montaně Plus o lanech asi před dvěma lety) na úroveň těsně po vyrobení. Potom už to bude jenom horší, ale každej špagát můžeš celkem bez obav skladovat dost dlouho (pokud to neni v blízkosti chemikálií)...
Michalodpovědět 
   Re: Lano přece musí uzrát08:41:00 11.05.2005
Cituji z navodu k pouziti od Beala:

"Je-li lano skladovano za vhodnych podminek, muze do prvniho pouziti uplynout 5 let, aniz by to ovlivnilo naslednou delku mozneho pouziti pri lezeni.

Prumerna doba mozneho lezeckeho vyuziti:
Lano lezeno denne: 3-6 mesicu
O vikendech: 2-3 roky
Obcas: 4-5 let
Velmi zridka: 10 let

...Doba uzivani pri lezeni nesmi nikdy presahnout 10 let. Zivotnost lana (doba skladovani pred prvnim pouzitim + doba pouzivani pri lezeni) je omezena 15 lety."

Lenka K.
Lenka K.odpovědět 
  Re: Lano přece musí uzrát16:34:59 10.05.2005
Zrání lana jako termín byl u nás poprvé použit u jakéhosi překladu o jednom výzkumu který si dělal Mammut :-) Kupodivu ještě před tímhle výzkumem, který měl zjistit vliv skladování (při optimálních podmínkách) na stočená lana, udělala (s podobnými výsledky) obdobný výzkum Technická komise Slovenské speleologické společnosti na lanech statických (myslím že Lanexových). V obou případech dobře skladovaná lana vykazovala po nějaké době lepší parametry než shodná lana zcela nová. Zda se jednalo právě o dva a půl roku nevím :-)))
Tomáš F.odpovědět 
   Re: Lano přece musí uzrát17:42:49 10.05.2005
Musím se připojit k Tomášovi. Jím popisovana fakta jsou pravdivá. Stárnutí lan je faktor, který ovšem hraje roli až od velkého počtu let (cca 10) a do té doby jde o zanedbatelnou položku. V současnosti jde ale spíše o mravenčí spor, protože každé lano po určité době (většinou kratší než 10 let) téměř jakéhokoliv užívání vykazuje takové opotřebení, že je s ním ámen. Užíváním nemyslím ležení ve skříni. Na druhou stranu je i zrání lana zanedbatelné, protože hodnoty o které se zlepší jsou opravdu minimální. Odkazuji na zmíněné prameny.
Michal číslo 1 či 2odpovědět 
    Re: Lano přece musí uzrát17:46:42 10.05.2005
Sorry, měl jsem se odlišit, byls tu první :-)
Michal2odpovědět 
   Re: Lano přece musí uzrát17:54:27 10.05.2005
Aha, já zase v Climbingu před pár lety četl, že to stárnutí je o dost rychlejší, tak nevím, ale logicky je to podle mě stejný jako u smyček a sedáku, kde přímo výrobci udávají tzv. shelf life a životnost u různé frekvence lezení s tím, že když např. lezeš 2x za měsíc tak po 5 letech stejně zahodit...
Bobanodpovědět 
    Re: Lano přece musí uzrát10:07:24 11.05.2005
V zájmu obchodníků je, abys materiál kupoval co nejčastěji. Pokud dobré lano vydrží 20 let, budou tvrdit, že jen 5. Přinese jim to kšeft a sníží se riziko, že si někdo zle natluče. Nedávno jsem vyřadil lano (Edelweiss) staré asi 18 let, pravda, lezené jen občas, protože jsem ho v posledních letech používal "jen na horší". Udělal jsem testík. Hupnul jsem do něj cca 12 metrů natvrdo, pádový faktor 1, jištěn ještě druhým lanem (volným). Problém se nekonal. Ale nechtěl bych tímto někomu doporučovat lézt na takto historických, lanech. I přes můj testík to může být o hubu.
Michal 3odpovědět 
     Re: Lano přece musí uzrát12:34:47 16.05.2005
Jóóó! Ty děláváš pokusy na lidech? Vlastně na sobě? Bomba. Přiznávám, že už se občas cejtím proklatě starej na některé voloviny. Třeba zkoušení rozdílů v různých (metodicky nepochybně správných) způsobů provázání sedák-prsák když do toho hópneš s báglem na zádech. Figuranta tudíž nutně potřebuju, a vida, mám ho rovnou v oddíle :-) jsem rád, že se ke svým pokusům tady přiznáváš.
Tomáš F.odpovědět 
      Re: Lano přece musí uzrát13:01:26 16.05.2005
No nevím, Tome. Prsák už ani nepoznám (máš to se mnou těžký, bezpečáku) a s tím báglem to fakt zkoušet nebudu, záda mě bolí i bez toho. Já po zádech a hlavou napřed padal naposled z Navštívenky na Holáči, když mi zůstala pata ve spáře. Jo, a víš že jsem při tom pokusu s lanem měl dva sedáky? To je teď u nás novinka (není to zrovna pohodlný). Ten, do kterýho jsem to bral naostro byl od Drna z požární hadice. No, hlavně, že se mi během pokusu nezměnila barva trenýrek. Při opouštění konstrukce mostu jsem to skoro chtěl vzdát. Taky už se bojím.
Michalodpovědět 
   Re: Lano přece musí uzrát20:49:49 10.05.2005
ale Schubert jo
rejpalodpovědět 
 Re: Lano přece musí uzrát09:33:36 11.05.2005
Stačí, když si občas přečteš nějaký ten článek (Klettern - "Sicheheit der Seilen", "Risiko im Fels und Eis - Seile") od Pita Schuberta a nebudeš se takhle divit.
Johan
johanodpovědět 
  Re: Lano přece musí uzrát10:22:28 11.05.2005
Já se nedivil, bylo to úsměvné, těch historek ze Slezský máme za léta fůru, ale tohle jsem asi fakt nevěděl a moje info v literatuře / Climbing, Rock+Ice, Petzl directory atd/ bylo asi moc komerčně laděný:-) Stejně si ale radši koupím lano nový než takový který leží v regále 5let a prodavač mě bude přesvědčovat jak je to děsně výhodný.
Bobanodpovědět 
   lano z regálu nevadí11:25:49 11.05.2005
vadí ale lano skladované podivně. třeba v kšeftu tuším himálšport či tak nějak na synkáči v praze (tam co je teď tuším alpinus) strávilo několik lan zimu zavěšených těsně nad přímotopem topícím na plné obrátky.
Lukas B.odpovědět 
    Re: lano z regálu nevadí11:42:09 11.05.2005
Už tam není ani Alpinus, ale nějaké oblečení.
Kuba Turekodpovědět 

 K hudy strategii17:44:13 10.05.2005
Hudy od sveho zalozeni az dodnes ma jednu a porad stejnou taktiku. Zkupuje po svete vyprodej-  1,2,3 roky stare veci kde jen muze a prodava to pak v Cesku s patricnou prirazkou.
Richardodpovědět 
 moje strategie18:42:33 10.05.2005
Nevím jak vy ale já si vyhlídnu matroš v Hudy, nechám si tam poradit a pak si ho nechám dovézt nebo nějaký podobný za mnohem nižší ceny...:-)
vychcánekodpovědět 
  Re: moje strategie18:48:30 10.05.2005
No jo, ale jak to uděláš s tim dovozem? Podle Richarda má Hudy zboží staré rok dva tři. To to v tý cizině taky musej pěkně dlouho skladovat. Asi to bude jako s těma lanama, který dozrávaj jako sejra a víno.
Papoušodpovědět 

 Hudáč, proč jo? Ale taky proč ne.20:07:35 10.05.2005
Pomalu jsem také z Hudy sportu vystřízlivěl. Proč si kupovat lezky v Hudy, když na skladu se dají sehnat o víc jak polovinu levněj? A proč si kupovat pohory v Hudy, když dobré kožené Prabosy stojí dvakrát míň. Hudy sport je takový outdoorový McDonald, ale kde jinde se taky dají sehnat lana, karabiny, pressa a ostaní drobnosti? Všechno má své klady a zápory a když se podíváte na netu kolik tam stojí úvazy, tak pořád radši zamíříte do Hudy.
Daliborodpovědět 
 Re:20:38:51 10.05.2005
Zajimalo by me, kdo do jakeho konkretniho Hudace chodite a v jakym se vam zda obsluha dobra nebo az moc chytra. Ja chodim do jednoho, dvou v Praze a fakt zalezi na koho narazim. Prodavaci jsou fakt ruzni. A co se cen tyce u poloviny veci jsou to doporucene ceny vyrobcu...
Honzaodpovědět 

 Hudry Hudy22:02:54 10.05.2005
Doporučené ceny výrobců. No, jasně ale takový North face si určitě doporučuje víc než je potřeba. Už jen když jsem srovnával dvě mikiny - North Face a Direct byl v tom znatelný rozdíl. Za kvalitu se sice platí ale nosit north face mi spíš připadá jako moda. Ale každopádně, žádné oblečení z tebe bouchače neudělá. Choďme nazí! Už víte jak vznikli Adamité? Jsou to vlastně jenom odpůrci Hudy sportu. Každopádně když mám možnost tak stejně v Hudy strávím spoustu času jenom okukáváním North facových bund a jiných drobností, tak co tu vlastně kecám, že. Ale ještě k těm prodavačům. Třeba u nás se jim dá fakt věřit, protože jsou to lidi, které potkávám na stěně, skalách a všude možně a je vidět, že v tom chodí a nesnaží se ti doporučit drahý šmejd.
Daliborodpovědět 

 Trh urcuje vyvoj......22:10:24 10.05.2005
Dle mych zkusenosti u nas obchodnici plne nezacali vyuzivat vyhody vyprodeje.V zahranici je bezne tak jako u nas ze na zbozi je 60 az 100%marze.Takze pred Vanoci nakoupite draho a po vanocich za polovinu.Obchodnici neprijdou o penize a jeste jim po Vanocich stoji fronty u dveri obchodu.Tim se zbavi vseho stareho a jsou pripraveni nakoupit nove kolekce.
Muj nazor na Hudy je ze stale zlepsuje kvalitu prodeje a tim i ovlivnuje trh a jeho spotrebitele.ALe ma to tezsi o to ze u nas je vcelku lehce pristupny velkoobchod coz v zahranici nepripada v uvahu.
Priklad.Gore bunda XCR v anglii stoji 250liber a po vanocich par kusu jde na polovinu.Kdo je rychlejsi vyhrava.Pro obchodniky to znamena velmi uzce spolupracovat s marketingem a nedelat veci na kolene.A to je vhoda Hudy ze oni se to snazidelat poradne.Trh(zakaznici)je postupne donuti prejit plne na strategii z ciziny a i oni budou spokojenejsi,protoze klienti budou vice utracet.At uz to je the North Face nebo Doldy.
Tak jim dejte cas anebo si stezujte.Je to jedna z moznosti co muzete jako zakaznici delat.Zadejte nove kolekce,budte pripraveni za ne platit a ocekavajte vyssi standart.Pak to muze fungovat.Verte mi je to vcelku prijemne vedet ze kdyz prijdu po mesici s necim zpet do obchodu a pozadam je o vraceni penez z duvodu ze me to nesedi nebo nevyhovuje a nemel jsem cas se drive zastavit,bude moje zadost kladne a okamzite vyrizena.Ziskaji si moji duveru a priste tam pujdu opet nakupovat bez jakychkoliv obav, ze se budu citit poskozen.
Jarinodpovědět 
 Re: Trh urcuje vyvoj......22:28:07 10.05.2005
"Trh urcuje vyvoj" To je nejaka magicka veta z Harry Potera? Necetl jsem.
Pokud bude mit hudy vicemene monopol a dobrou reklamu, tak si muze byt jisty. Ale ja s nim jsem zatim celkem spokojeny. Prodavaci? Jak kdy. Vyborny, blby i prumer. Ale co od nich chcete? Jsou placeni za to aby prodavali a tak se o to snazi. Kdyz koukam na bundu za 1500 a prodavac se ke mne privine s tim, ze tahle je sice o jednu nulu delsi, ale naprosto super a moderni a vubec, tak snad vim o co jde. :o)
jan pusodpovědět 
  Re: Trh urcuje vyvoj......19:02:30 11.05.2005
Kdyz slovickaris, zacni u sebe, takze si oprav: pise se "Harryho Pottera". Jinak termin tykajici se trhu (a nejen ten) najdes napr. v knize Hayek: Cesta k otroctvi, jinak nic ve zlym..:-)
honzaodpovědět 
   Re: Trh urcuje vyvoj......19:51:41 11.05.2005
Dyt rikam, ze jsem to necetl. Jen ty slogany a vseresici entity jsou my teda vzdycky nejaky divny. Ale to je putna, co je mi divny.
Taky nic ve zlym....
jan pusodpovědět 
   Re: Trh urcuje vyvoj......08:15:43 13.05.2005
Toho druhýho chlapa jsem pochopitelne četl. Jasně! Václav Hayek z Libočan! Já mu myslím i tu knižku pomáhla psát. To bylo o těch zvířátkách v ZOO, jak se tam bojovalo o Tróju, žejo?
jan pusodpovědět 

 nehazejme vinu jena na Hudy22:49:13 10.05.2005
... ale nehazejme vinu jen na Hudysport, stejna situace je i Alpinusu, dnes už přejmenovaného na RockPoint. Taky si vydává svůj katalog, kde vévodí další zahraniční firma, pro změnu LoweAlpin... ale jak už někdo podotkl, nenutí nám to za každou cenu... já osobně se prvně podívám na český výrobek a pokud se mi nezamlouvá tak teprv sáhnu po zahraničním... ale naštěstí češi mají čím konkurovat, počínaje spodní vrstvou od Moiry až po svrchní vrstvu od zmiňovaného Tilaku, či Directalpinu. Ale poslední dobou čím dál více pociťuji že i český výrobce pochopil svou šanci konkurence a nastoluje čím dál vyšší ceny... kdeyž se mi teď dostaly do rukou nové katalogy od Hudy i Alpinusu a porovnal jsem ceny stejných věcí s cenami z katalogů na zimu 2004/05, dost jsem někdy nevěřícně kroutil hlavou jak nový rok zatočil s cenami...
minotaurussodpovědět 
 Re: nehazejme vinu jena na Hudy10:54:40 11.05.2005
No Hudy a Alpinus bych teda nesrovnaval, to je jina trida. Jestli tu nekdo breci, ze mu Hudy prijde drahy, komercni a prodavaci nic moc, tak at si zkusi Alpinus, treba ten na Praze 1 - Perstyne. Hudy pro porovnani je hned vedle. Do Alpinusu jsem pachnul asi 2x a byl jsem zle nespokojen. Sice ten obchod vypadal luxusne, ale v Hudy alespon prodavaci (vetsinou) vedi, co za material prodavaji. V Alpinusu mi byli schopni rici tak cenu, znacku a ze je ta bunda cervena. Kdyz se jich zeptas, jaky je rozdil mezi temi dvema vecmi (krome rozdilu 2.000Kc), akorat mlzi.:-(
Trollodpovědět 
  Re: nehazejme vinu jena na Hudy11:17:54 11.05.2005
To je asi zase otázka na koho zrovna padneš a co kupuješ. Kupoval jsem v Aplinusu v suterénu pikl, mačky a sedák - cena byla dobrá, prodavač informovanej (i když já jsem to ani nepotřeboval) a sleva lepší, než u Hudyho.
V Hudáči zase měli výhodnější rukavice od Tilaku.
Petr Jandíkodpovědět 
  Re: nehazejme vinu jena na Hudy11:56:13 11.05.2005
...to co jsem napsal, jsem nebral jako srovnání Hudy a Alpinusu, ale chtěl jsem jen upozornit že nejen Hudy ale i Alpinus, myslím si že hodnotná konkurenční síť pro Hudy, nešetří některými výrobky peníze zákazníků...
... jsem z Ostravy a tady za Hudy sportem stojí takový formát jako je Leopold Sulovský, a možná je to muj osobní názor, ale myslím že si dokáže pohlídat kdo mu prodává v obchodě...
... jinak materiál, sedáky i lezečky od Rock Empire, což je firma patřící Hudy sportu, se pořád drží v relativně přijatelné cenové kategorie ... takže Hudy to alespoň trochu kompenzuje..
minotaurussodpovědět 
  Re: nehazejme vinu jena na Hudy14:06:11 13.05.2005
K tomuhle bych se i pripojila, v Hudy opdavdu vetsinou vedi, o co jde... V kraceni dlouhe chvile jsme se zastavila v Alpinusu a ptala se na nejaky softselky. Mily pan prodavac me odkazal na flizovky z polartecu 200 a dal se venoval nejake sve cinnosti... Tohle se mi v hudaci nikdy jeste nestalo...
Hankaodpovědět 
   Re: nehazejme vinu jena na Hudy?20:24:01 15.05.2005
Obecně- není to o Hudy,ale o lidech...No, já se před třemi lety stavila v Hudy v Ústí (Zuzky H.) a tam nevěděli, že Filek Šilhan napsal nějakou knihu (Cesta do hor) a že vůbec nějaký Filip Šilhan existoval. Tímto mu věnuji vzpomínku. Škoda, že toho nestihl napsat víc, jeho styl byl skvělý a já se nemohla vždy dočkat, až zasednu ke čtení.
Lucieodpovědět 

 Nechápu....09:03:00 11.05.2005
HUDY sport se normálně řídí pravidly nabídky a poptávky. Pokud si je řada lidí ochotna koupit za 4000 kč windstoprovou bundu a pak s ní chodit po městě ( protože při lezení by ji zrušil za sezónu a to je luxus )...nechť tak dělají. Každý má možnost věci v hudáči nekupovat a využít české a levnější firmy ( HANNAH, TILAK, DOLDY, HUMY...www.bartsport.cz, www.yety.cz atd..). Koupíte věci obdobné, které většině lidí naprosto postačí pro lezení na českých píscích a občasných výletech do hor. Marže má Hudáč asi vysoké a dokud nebude mít prázdné krámy tak nadále mít bude....
Radim Bzuraodpovědět 
 Re: Nechápu....10:57:11 11.05.2005
Bartsport je fajn, ale kupuj si bundu/kalhoty podle obrazku na Netu a velikosti.:-( O botach nemluve...
Trollodpovědět 
  Re: Nechápu....12:45:42 11.05.2005
Bartsport má kamený krám 2minuty od ÍPáku, ceny stejné a neplatíš poštovné.

Mimochodem tam mají i karabiny, presky, smyce... všechno.
jkodpovědět 
 TNF versus Directalpine, a pod11:08:14 11.05.2005
Kdyz se podivam do Hudacu napr v Praze najdu tam vyrobky zahranicni ( TNF, Arcteryx, Marmot, Deuter ) ale i znacky Ceske ( Directalpine, Doldy, Bool, Rock Empire, Prima ) tak nechapu, proc tu lidi kafraji nad nedostatkem ceskeho zbozi. Prevlada zbozi zahranicni, to je jasny ale je to tim, ze Hudac musi necim konkurovat ostanim prodejcum. Bundy Tilak maji temer vsude jinde, ale TNF nebo Arcteryx vesmes jen v Hudacich. Ten kdo chce TNF bundu tak si do Hudace zajde. Je to jen o konkurenci. Co se cen tyce, opravdu mi nepride ze by byl az tak velky rozdil. Zase napr GTX bunda od Tilaku vychazi zhruba stejne draho jako TNF nebo Millet. A co se kvality tyce? Vetsina zahranicnich firem (zas napr ten TNF) pouziva kvalitni materialy a to nejenom GTX a ripstop ale i zipy YKK a znackovy druky a treba i nite nebo pouziva laminaci a napr jine ceske znacky pouzivaji tyto malickosti mene kvalitni nebo uplny shity a bunda stoji skoro stejne. No kdo se diva jen na to jestli je bunda z GTX nebo z neceho jinyho a jestli mu sedne a kdo se diva i na ty veci jako treba druh zipu a druku? Co se napr batohu tyce, vetsina lido co znam nosi Deutery protoze dobre sedej a mohli si vybrat o 3000 levnejsi ceskou znacku. Nechci rozhodne shazovat cesky znacky, ale kdyz to tak porovnam a vyzkousim vetsinou jdu do zahranicni.
Jo je fakt ze Hudac je drahej...
Honzaodpovědět 
 Re: Nechápu....11:40:44 16.05.2005
Zdar Radime,
jen jedna otázka: Na základě jakého předpokladu nebo principu jsi chtěl rozjet ExEx? Asi to nebylo povahy altruistické. Prostě obchod (ať s jídlem, elektornikou, auty atd.) takhle funguje. Setkáš se s výrobky levnými, střední kategorie a samozřejmě drahými. Většinou (podotýkám většinou) je cena úměrná i kvalitě a paralelně s tímto by měla být poskytnuta i kvalita služeb - Prostě mercedes za cenu trabanta v marketu nekoupíš. Samozřejmě 100% to nefunguje nikde, protože lidé jsou různí. Všeobecně lze však konstatovat, že kvalita prodejen HUDY je na vyšší úrovni. S tím může většina diskutérů nesouhlasit, vztekat se a klidně i urážet, ale to je tak jediné co mohou dělat. Holt úspěch se v Čechách neodpouští
S přáním příjemných nákupů v HUDYsportu se loučí

Johan
johanodpovědět 
  Re: Nechápu....12:13:38 16.05.2005
Nooo* Mohl by vylepsit pozarucni servis. :o) Ale ja jsem s Huhnacema vcelku spokojenej. Ty ceny nejsou zase tak desny, kdyz si jeden, druhej, nemusi kupovat tu nej-in-ovejsi znacku v te nej-trend-ovejsi barve.
jan pusodpovědět 
   Re: Nechápu....15:30:49 16.05.2005
Nazdar barde,
ja jen se smichem na rtech pozoruji debatu dle "ryze českého receptu" a jen když někdo ze znamych přjde s nějakou "blbinou", tak mi má pedagogická etika říká abych věc uvedl na správnou kolej. Všiml sis jak málo lidí je ochotno se pod své názory podepsat ? - i to vypovídá o čemsi shnilém v národu lezeckém. Kdekdo, kdo chvíli leze, se cítí být kýmsi nadřazeným nad začátečníkem a snaží se za každou cenu shodit toho, kdo (ač začátečník) si chce pořídit dobrou výbavu (nechci řešit co je nutné a co ne, protože o tom to opravdu není). Prostě, kdo si chce udělat radost, ať si ji udělá a já mu ji přece nebudu kazit. Ale dost řečí, nebudeš mít cestu k nám na sever? Dej vědět

Johan
Johanodpovědět 
   Re: Nechápu....15:48:46 16.05.2005
Von Hudeček vede bavlněný nátělníky, kostkatý flanelky, manšestrový pumpky a shetlandský svetry? Že by zase nějaká retro vlna nefunkčního prádla? Ale jo, móda musí trochu bolet.
Papoušodpovědět 
    Re: Nechápu....19:22:20 16.05.2005
pro Johan: tenhle vikend jsme se jako spravni ztroskotanci vyskytovali na Ostrove. A jako na spravnem Ostrove tam bylo trochu az moc vody.
Nojo, jeden ucitel, druhej ucitel...jeste Petr tu schazi (a to nemluvim o tom, co mam doma).
Jo, at si kazdej koupi co chce. A jista reklamovzdornost je proste podminka preziti. Pralovec se nesmel jit podivat, co to v te jeskyni temne mruci a dneska holt musis opatrne s katalogy. Entusiasmus pracovniku retezce je ovsem obdivuhodny! Kolikrat mi uz presvedcovali, ze bez spravnych vrstev do Tater nemuzu, ac pohled na moji uslechtilou, lec stareckou tvar by je mel varovat, ze musim vedet ze muzu. :o)))
pro Papous. Ja nosim i vystrelky hitechu. Mam rubasku a katata z nejakyho toho soucasnyho vyxlajvantu a to nemluvim o lane a jistitkach. Je ale fakt, ze to je nejak furt ve skrini a nebo to zustava na chate. Nez se vzpamatuji, tak jsem zase v ty smradlavy flanelce a monterkach... Ale zena ma si vyhledla nejakou mikinu v nejakem tom lesklem kataligatoru. Prej aby mela neco nobl do spolecnosti. Ja ji to musim predcitat, ona cim dal hur vidi a to leskle neprecte. Ja zase z toho barevneho riskuji epileptickej zachvat. Ale co by nasinec pro retezce neudelal, zvlast kdyz tam pracuji tak mili lide!!!
jan pusodpovědět 
    Re: Nechápu....09:19:20 17.05.2005
Nazdárek Filipe,
nebyl jsi včera na ochutnávce vína?

johanodpovědět 
     Re: Nechápu....13:12:13 17.05.2005
Nebyl, co bylo za vinařství?
Papoušodpovědět 
      Re: Nechápu....14:27:16 17.05.2005
R+P Němčičky - velkopavlovický region. Docela fajn a seděl tam týpek, kterej Ti byl neuvěřitelně podobnej - tzn. zdravil jsem někoho jinýho
johanodpovědět 
       Re: Nechápu....14:56:01 17.05.2005
To se stane snadno - otylejch plešatejch brejlovců je fůra.
Papoušodpovědět 
       Re: Nechápu....15:03:46 17.05.2005
Tada vy si tam na severu umite uzivat! Skaly vsude a pod skalama tece vino proudem! A ja tady pod desetimetrovym kvakem, jedinym siroko daleko, piju caj... :o)))
jan pusodpovědět 

 HUDY10:58:32 11.05.2005
Pořád je to lepší než na slovensku. Např. v Žilinském Alpha sportu prodávájí jenom MAMUT a to jsou teprve bomby. Bunda za 14900,- Sk, batoh Extreme (40l) za 10000,- apod. Je vidět, že bratia na tom nejsou zase tak bídně, když si můžou kupovat takové věci. Nejvíc mně pobavil zimní výprodej, kdy byla slevněná polarteková mikina MAMUT prý z 5000,- SK na 2500,-. No neberte to za ty prachy :-)
Belialodpovědět 
 Re: HUDY13:26:02 11.05.2005
A v Blave mas tie mammuty este o nieco drahsie... ale, na co je komu Mammut?
Filipodpovědět 
 Re: HUDY13:43:33 11.05.2005
Trh je trh. Dlouhodobě jsou důležité dvě věci. První je princip výhra výhra - dodám ti dobrou kvalitu (která se potvrdí na kopci)a ty mi dáš odpovídající slušné peníze. Oba jsme OK. Druhé hledisko je způsob, kterým probíhá komunikace při transakci. Tedy služba. V USA často u vyšších vrstev rozhoduje více kvalita služby, než cena produktu. Důvodem změny obchodu je pocit, který mají při prodeji. Člověk cítí a nezdůdňuje, když z něj někdo dělá blba. Jak je to podle mne v Hudy sportu? Ač prodávají většinou lezci, jejich výkon je mnohdy destruktivní (jejich doporučení jsou mnohdy překvapivá) a pocity kupujícího nepříjemné. Suma sumárum služby jsou paradoxně velmi opravdu hodně neprofesionální. Stalo se mi, že jsem si šel koupit zimní spacák, který jsem si vybral v katalogu (nejvyšší řadu NorthFace)a "kydy" prodávajícíhio lezeckého embrya mne doslova odradily. Sedl jsem tedy k internetu a nechal si věci poslat. Spacák je fakt good a byl levnější.
Tak to asi bude dopadat výhra x prohra. Tj. borec dojde do Hudy, vyzkouší si výrobek a pak si ho objedná po internetu. A nebo bude služba velice velice příjemná a boreček si raději připlatí, jen aby si mohl koupit v Hudy. Pak je to výhra x výhra. Kdo to rozlouskne?
Rypák
Drška Jiljíodpovědět 
  Re: HUDY09:55:34 12.05.2005
Milá drško:-)
Tvůj příspěvek mně
zahřál:-)
Otom to je prodat ti co potřebuješ a když to nemám pošlu tě třeba do HUDY :-)Nebo do BBSCHOPU:-)
Ty se vrátíš protože jsem milej :-)
Nebo to roskecáš protože jsi drška:-)
Internet tu je ale stím nepokecáš
Takže ti přeju a nejen tobě BUDEME NA SEBE HODNY!!:-) PS:ALPSPORT NA FLORENCI 35
coriodpovědět 
   Re: HUDY17:26:04 12.05.2005
To uz je nejaka uchylka strkat vsude Alpsport na Florenci? Proc to nepouzit v podpisu misto "cori"? Co treba: "Alpsport na Florenci na kazde skalce s Vami, k tomuz Vam dopomahej cori"?
Franta J.odpovědět 
    Re: HUDY09:26:46 13.05.2005
Milí Frentišku!
Zapoměl jsi popisné na FLORENCI 35
A rad ti na skalách pomuzu !:-)
Tvuj ALPSPORT CORI
coriodpovědět 
     Re: HUDY16:46:53 13.05.2005
takze je to uchylka...
Franta Jodpovědět 

 Historie13:36:01 11.05.2005
Já jenom nechápu, jak dřív mohli borci lézt na kopce bez věcí jako G-Tex, Windsnopel, apod. Ale zato lezli s pečenýma kachnama a šampaňským. Jestli by ten Hudy neměl změnit repertoár. :-)
Ale vážně. Když vidím ty různé barevné hadry, tak si vždycky vzpomenu na knihu "Bílý Pavouk" od H. Harrera. 
MartinSodpovědět 
 Re: Historie14:13:34 11.05.2005
No to je pokrok holt ty -texy. Na tohle téma jsem svedl diskusní boj s nerozhodným výsledkem s veteránem outdooru Janem Pušem. Myslíš že kdyby Harrer měl dnešní možnosti vybavení že by mrznul v mokré flanelce při bivaku na Eigeru ? Asi ne tipuju. Ale jinak super kniha to je fakt že to byly křemeni tenkrát ty lidi - klobouk dolu.
Jardaodpovědět 
  Re: Historie23:16:39 11.05.2005
Veteran se zrovna vratil z autdoru. :o) Ja mam taky nepromokavku a je to prima do opravdu blbejch podminek. Vetsinou ji nenosim. Na hodinovou prochazku v desti si beru obycejnou sustibundu a nebo svetr. Nepotim se, alespon vim, ze jsem fakt v desti a pak se muzu susit a zahrejvat svarakem nebo s pod perinou se slecnou, coz ovsem jiz nechavam juniorum.
Pokud jedu nekam, kde si nechci uzivat kontaktu s prirodou ale prezit, tak je to jinak.
Pokud nekdo resi, jestli na vylet na Kokorin vzit dvou a nebo trojvrstvy tex, no tak takovy je pro ty obchody pozehnanim. :o)
Pokud se nekomu takova bunda proste libi, tak at si ji koupi a ma z ni radost.
Ze jsem se do toho montoval bylo jen proto, ze obcas nekdo bere ty re-klamy moc vazne a je smuuutny, ze na norffacku nema a tak je odsouzeny sedet doma na zadku, protoze dal nez v mestskem parku by bidne zahynul. :o)
Jo, je to plichta. Dobrej vysledek, ne? :o)
jan pusodpovědět 

 HUDY TREND14:19:45 11.05.2005
Jak koukám mnoho lidí má Hudy sport "rád". Jen nechápu proč májí tedy úspěch.

Současný trend je prodávat zboží jen dovážené Hudy sportem (North Face, La spotiva ...) nebo vyráběné pro Hydosport (Rock Empire ..). Takže Schwarzkopfy a Tilaky, Singing Rocky musí buď vyvážet nebo zavřít výrobu.

Bohužel to ještě stále nepochopili nebo svůj konec chtějí oddálit a obchodníky (vím z vlastní zkušenosti a poku nevěříte, dejte dotaz např. na www.bartsport.cz), tak diktují ceny dalším obchodníkům podle představ Hudy sportů.

První v řadě byl Tilak, pak Lanex, Vertical sport,  Jurek a zatím poslední v řadě Schwarzkopf. A všichni shodně vyžadují nejnižší možné maloobchodní ceny na úrovni -7%, tedy stejně jako Hudy sport.
Tomodpovědět 
 Re: HUDY TREND16:16:28 11.05.2005
Tom z Tilaku?
Kuba Turekodpovědět 
 Re: HUDY TREND21:38:13 11.05.2005
MC - stejně nikdo nedodržuje
Martinodpovědět 
  Re: HUDY TREND21:43:40 11.05.2005
To je uplně o ničem jiném (:-((((.Hudy má dobytý trh ( všichni ho znají ),má tradyyci ,obrovskou sít :.........Největší sportovní řetězec , v zemi .Přiznej me Si TO
odpovědět 

 Ceny ?16:17:18 11.05.2005
No nevím jak kdo ale podle mě je Hudy kurevsky drahej a když máš slevu tak už jen drahej.Už když jsem začal jezdit před lety na kole myslel jsem jak budu lepší s drabým matrošem ale není to tak.Dobrej pilot i na vratech od stodoly zalítá.Samozřejmě vývoj se nedá zastavit viz funkční prádlo nač však craft když stačí bohatě jitex.Takže sleduji net a kupuji většinu věcí jako rozumný kompromis mezi kvalitou a užitnou hodnotou.
honzgodpovědět 

 pohodička16:37:29 11.05.2005
Vážení a dobří lidé!
Hudy sport vznil protože ho založil Hudy :) a vznikl pro lidi, kteří chodí do hor a nejen tam,aby jim bylo lépe :) Jak jde vývoj dál, netřeba komentovat, tedy alespoň já nebudu! Kritika na prodavače bývá někdy oprávněná, tak stejně by se daly psát veselé zkazky o zákaznících. Ale já jsem člověk veselý a tak radši chválím! A tímto zdravím výše zmíněnou Slezskou, kde jsem pracoval a přeji mnoho úspěchů a spokojených zákazníků i prodavačů :) Protože věřím, že jste bytosti inteligentní, tak si určitě své věcičky, ať už fainové, či účelové najdete. Chtěl bych jen podotknout, že žádná věc za vás nebude chodit atd...S pozdravem POZOR! ODKRYTÁ REKLAMA
Coriodpovědět 
 Dodatek: pohodička16:39:28 11.05.2005
...Alpsport, Na Florenci 35. Váš prodavač :)
Coriodpovědět 

 Prodavači17:21:59 11.05.2005
Kdybych měl hodnotit úroveň prodavačů, tak by na plné čáře prohrál HUDY Na Perštýně. Dřív tam byli dobrý lidi, ale teď to stojí za .... Člověk tam přijde a ani mu nejsou kolikrát schopný poradit  :(.
Naopak docela dobrej personál je ve Slezský, nebo u Masarykáče. Ale též záleží na směně a na oddělení
JARodpovědět 
 Re: Prodavači17:27:30 11.05.2005
ALPSPORT NA FLORENCI 35:-)
coriodpovědět 
  Re: Prodavači18:20:56 11.05.2005
Bacha,ale Cori nakupuje v Bouldershopu :)))
Oliváčodpovědět 
   Re: Prodavači18:28:49 11.05.2005
A ty zase u nás v APSPORTU NA FLORENCI 35
coriodpovědět 
    Re: Prodavači18:36:45 11.05.2005
Jejéé písmenko:-)
oprava ALPSPORT NA FLORENCI 35
Tam nakupuje BB klan:-)
coriodpovědět 
     Re: Prodavači12:50:06 16.05.2005
:-) už jsem tam jednou nakoupil taky :-) I když jinak chodívám do oblíbeného trojúhelníku na Perštýně srovnávat ceny a pak radši nekoupím nic pod záminkou, že už všecko mám :-)))
Tomáš F.odpovědět 

 Geo18:23:47 11.05.2005
Ja bych proste rekl, ze Hudy akorat sleduje trend, ze zkratka lezeni je cool. Do obchodu uz mu nechodej borci co maj nalezyno a nacozino, ale novaci. Spousta tehlech novacku je tam kvuli tomu, ze potrebujue veci na to cool lezeni. A tak aby nebyli malo in, tak jim rovnou nabidne cool veci, ktery maj v americe, a budou o nich tvrdit, ze sou to ty jediny spravny...
Zkratka moc me to neprekvapuje, akorat az si priste neco pujdu koupit ja, pujdu asi jinam
odpovědět 
 Re: Geo21:34:44 11.05.2005
Souhlas - Big Impact !!!
Martinodpovědět 

 Geo18:55:45 11.05.2005
Ja bych proste rekl, ze Hudy akorat sleduje trend, ze zkratka lezeni je cool. Do obchodu uz mu nechodej borci co maj nalezyno a nacozino, ale novaci. Spousta tehlech novacku je tam kvuli tomu, ze potrebujue veci na to cool lezeni. A tak aby nebyli malo in, tak jim rovnou nabidne cool veci, ktery maj v americe, a budou o nich tvrdit, ze sou to ty jediny spravny...
Zkratka moc me to neprekvapuje, akorat az si priste neco pujdu koupit ja, pujdu asi jinam
odpovědět 
 Re:19:48:06 11.05.2005
Jo borci uz do Hudacu moc nechodej, protoze jestli jsou to fakt borci, tak dostavaj matros jako sponzorsky dar. Pak jsou ti skoro borci co nakupovat chodej a vedi ze kdyz si nechaji poradit, spoji to se svym vlastim nazorem a zkusenosti a treba si i priplati dostanou vec, kterou vlastne chteji a ktera jim bude slouzit. A pak jsou tu ti novackove, kteri vetsinou chteji veci nejlevnejsi, protoze co kdyz je to prestane bavit. Je to ale stejne v Hudaci tak i v Alpinusu a pod...
Honzaodpovědět 
  Re:20:52:39 11.05.2005
Souhlasím s pojmem COOL lezení... Myslím, že to taky souvisí s boomem lezení na překližkách, ze kterýho se stala děsná móda. Barevné tričička za litr, lezecké gatě za litr... vylezu hovno, ale vypadám COOOOOOL. Nevím jakej je váš dojem, ale tady v Německu to tak často je. Jezdí tu borečci ráno do školy v popelářským mammutu (Mammute Extrem v té oranžové barvě), maj sadu friendů a Hexů od Black Diamondu nebo od podobných sraček i když na skalách byli jednou (1x!!!) a to jen jako Nachstieger (druholezec), lezečky Fiveteny a na umělé stěně vysí "v pětkách..." (hodně měkce klasifikováno pokud jde stěna klasifikovat a to stylem TR). Určitě nemůžu mluvit v globále, ale nevěřím, že to je extra vyjímka aspoň ne tady. A když se jich zeptám na co to maj, tak oni přece horolezí, tak to přece potřebujou!!! Prostě to je móda jak prase a proto ty ceny, pestré barvičky...
Vždyť i Mráza to psal na těch svých stránkách, že prej nemáme vypadat jak vagabundi a koupit si něco hezkýho na sebe.... (tady tím u mě hodně klesnul jako člověk, chápu, že má povinnosti ke sponzorům, ale tohle je moc...)
Tak co potom můžeme čekat?
Nevím kdo si až tak moc stěžuje na Hudáč...jdou z dobou, Mráza by z nich měl radost :)dokud tu jsou lidi co to kupujou, bude to Hudáč prodávat... vy jako obchodníci by jste to dělali jinak??? a jak psal někdo výše, kdo chce najde si i v Hudáči slušný zboží za slušnou cenu(kompromis)-chce to brát některé prodavače s rezervou a kouknout třeba na zmíněné značky jako Rock Empire, Tilak tam taky vždy byl... ale možná jsem pryč z rodné hroudy příliš dlouho a je to všechno jinak. A pokud to co potřebuju neseženu tam, tak si ho seženu jinde-nikdo nás přece nenutí nakupovat u něj.
Na druhou stranu musím říci, že když jsem dostal darem tričko s hezkým horolezeckým motivem udělalo mi radost:)
jeden germánskejodpovědět 
   Re:HUuudy22:25:25 11.05.2005
Myslím si to také ,občas mně mrzí že spousta lezců Tak silné osobnosti a mají velice vytříbený názor tak nechápou zdravý selský rozum vypadá .Takové osobnosti nejsou cílová skupina ,možná nikdy ani nebyli .Velkou roli hrají i předsudky a určitá zatvrzelost ,negativní názor na vývoj ,budouctnost sportu ,na život atd .Já jsem optimista a líbí se mi co Hudy rozjel a kolika lidem pomohl ,mnoha lidem dal práci ,respektuji takové osobnosti ..
Tučiodpovědět 
    Re:HUuudy08:11:34 12.05.2005
Souhlasím,hudy dokázál to,co málokdo u nás.A co Tilak?Mám od nich bundu a je naprosto úžasná.Děláte někdo kdo tady tak kritizujete v obchodě?Asi ne,když nevíte že s 10ti procentama marže se opravdu nedá přežít.Myslím,že nemáte co pomlouvat a nadávat jestli jste si to podnikání nikdy nezkusili.Tyhle firmy určitě vznikly z lásky k lezení a obchodní strategie se vyvýjela až později protože to zkrátka jinak nejde...
DTModpovědět 
     Re:HUuudy08:30:24 12.05.2005
Ahoj DTM, možná to nevíš, ale za 10% marži prodáváme možná my menší obchodníci, abychom Hudečkovi mohli konkurovat, ale ono je to trochu jinak. Hudy prodává s marží 30-50% - podle výrobce - a určité má jiné VOC ceny než ty (my menší). No tak asi tak je to s tím podnikáním u nás a s tou "konkurencí".

Vzkaz všem: úspěch Hudečka vidím nejen v tom, že pro sebe zablokoval jako "výhradní distributor" poměrně hodně cizích značek, než se ostatní rozkoukali. Takže má pokaždé nejen tu výhodu tzv. Podání (řečeno tenisovou mluvou, když poprvé nabídne, ale ještě toho Mečbolu, když pustí nějakou větší slevu). Navíc se mu podařilo přetáhnout zákazníky konkurenci, neboť když všichni nakupují u Hudečka, konkurence krachuje. Konkurence má tlačit ceny dolů, v ČR se děje pravý opak. Díky chybějící konkurenci Hudeček tlačí ceny prostě opačným směrem. Ať se nám to líbí nebo ne. Proto přátelé: nakupujete-li u jiných obchodníků, prospívá to konkurenci. Nakupujete-li pouze u Hudečka, konkurenci likvidujete. Stížnosti na výši ceny pak nejsou na místě. Přeji všem pěkný den, samozřejmě i Hudysport teamu!
@odpovědět 
      Re:HUuudy10:07:53 12.05.2005
PRO @:Nevěřím ti že prodáváš s 10%,a jestli jo a prosperuješ,tak musím uznat že jsi fakt dobrej,a jestli ne a žiješ z ruky do huby tak asi nemá význam to dělat,ne?Jinak máš pravdu s tou konkurencí to s stebou musím samozřejmně souhlasit,ale to jsou záležitosti triviální ekonomiky...
DTModpovědět 
       Re:HUuudy12:18:28 12.05.2005
Tady nejde o marži 10%. I když naše firma má okolo 15% a prosperuje (tot otázka, každej má parametry prosperity nastavený jinde). Jde o to aby marže u takových velkých prodejců jako Hudy sport nepochybně je, byla oněch zmíněných 30%. A ne 50,70,100 nebo třeba 500% (to myslím všeobecně). Protože to pak defacto určuje cenu daného výrobku na trhu.
brbleodpovědět 
        Re:HUuudy21:15:11 12.05.2005
Nepřehánite to trošku ?Normál je 60% a víc ,ale 500% - jaké zboží konkrétně ??
Martinodpovědět 
        Re:HUuudy18:15:35 14.05.2005
Kde prosimtě děláš?? Podle mě ti 15% provize nemůžou zaplatit ani náklady na provoz, natož abys něco vydělal... Maximálně že bys prodával bundy od Mammutu (okolo 15 000) a měl hodně bohatých zákazníků:-)

Jinak všimli jste si, že v novém katalogu Hudyho už jsou jen věci, které jinde nemají buď vůbec nebo dráž?
Jsou tam 3 kategorie firem
-výhradně zastupované Hudym
-ty, které nedodávají do internetových obchodů
-ty, které si diktujou ceny - minimálně jako u Hudyho, jinak má obchodník smůlu.

A když je nějaká firma lepší a levnější než to co mají u Hudáče a nechce podřídit jejich pravidlům (např. HighPoint), tak je prodávají pod značkou Rock Empire :-)
xodpovědět 
         Re:HUuudy20:08:02 15.05.2005


To s High Point je zajimavé ..
Co se týče bohatých zákazníků a MAMMUT tak vždy záleží na marži a pak na MC ceně .
XXXodpovědět 
   Re:12:42:49 16.05.2005
Opravdu nechápu tady ty levicové nářky.Co je na tom špatného,že i úplná lezecká nula si chce koupit drahé věci a vypadat "COOL"? Když na to má a hlavně má KDE si to koupit? A že je HUDY drahý? Tak kupujte jinde,je snad obchodů z lezeckým zbožím málo???
koníkodpovědět 
    Re:13:34:03 16.05.2005
Jaký levicový nářky, co to plácáš? Nevidim důvod proč by měl kdokoli kohokoli okrádat jenom proto, že může.
keliuodpovědět 
     Re:13:52:37 16.05.2005
Jak vokrádat? Ber, nebo nech ležet! Co je na tom nesrozumitelnýho?
Papoušodpovědět 
      Re:14:21:28 16.05.2005
Vše je srozumitelno. Ber nebo nech ležet je svatá pravda. Ale chudáci ti neinformovaní.
keliuodpovědět 
       Re:19:21:31 16.05.2005
Opravdu chudáci, protože kdo se chce informovat, má k tomu dost možností.
Petr Jandíkodpovědět 
        Re:07:06:20 17.05.2005
Bohužel většina pracujících lidí nemá čas bejt 16hodin na síti a sledovat cvrkot jako někteří šťastlivci.
keliuodpovědět 
         Re:11:58:26 17.05.2005
a nejlépe Tě informují pak přímo v prodejně... viz. milión příspěvků okolo... :)
Honzaodpovědět 

 Odbornici v Hudy vam vzdy poradi01:29:34 15.05.2005
Zaplatit si nechaj, ale...
Sem byl v Hudy, kdyz sem byl este blbej, a nechteli mi prozradit jak se svaze smyci sedak s prsakem (sem si to u nich koupil abych neumrel na ferate). Ze prej nesmej a kdybych to pak poplet, bylo by to na ne. Na uctence pak vyjelo ze jsem byl poucen jak pouzivat zakoupene zbozi :)
No zatim sem vsechno prezil a tak se mohu do Hudyho vydavat znova, ted uz sem blbej trochu min (navazat se uz umim ;) Kdyz sem chtel naposled novy lano na skalky, tak mi doporucili statiku, ze prej to na zacatek staci, no pravda, prodavac tam byl novej..
Ja radej ani nebudu psat vodkud sem, co byste si pak vo Plzenacich mysleli... Se neumej navazat a lezou na statice, hamba jim...
Martinodpovědět 
 Re: Odbornici v Hudy vam vzdy poradi16:53:27 15.05.2005
to ja jsem si v olomouckym Hudy kupoval plochou smycku od Mammuta a chtel jsem vedet nosnost. prodavacka na to, ze to nevi, ale sef ze pry rikal, ze to udrzi vagon...
no, nevim, jetsli vagon vazi min nez 2 tuny...
odpovědět 
  Re: Odbornici v Hudy vam vzdy poradi00:02:22 16.05.2005
já chtěl kdysi kevlarku.... co to je???!!!
Honzaodpovědět 
  Re: Odbornici v Hudy vam vzdy poradi10:09:29 16.05.2005
Vagón jo? A nemyslel tím pan vedoucí Vagóna? To by totiž byl podstatný rozdíl a ten údaj by byl nepochybně pravdivej :-)))) Nová mammutka udrží i padajícího Vagóna, navzdory tomu, že s přibývajícím věkem přibývají i kila... (i když ne tolik jako v mém případě).
Tomáš F.odpovědět 
   Re: Odbornici v Hudy vam vzdy poradi10:50:06 16.05.2005
Tak mozno. Ale vagon je preci v horolezeni presne definovana jednotka! Smycka, ktera udrzu vagon je smycka ktera udrzi i ranu jako svina :o).
jan pusodpovědět 
    Re: Odbornici v Hudy vam vzdy poradi18:29:47 17.05.2005
Je starší jednotka 1slon? cca 1vagon=2sloni,TO UDRŽÍ AJ SLONA tedy dnes UDRŽÍ půl vagóna, tedy POKROK, ta smyce udrží DVA SLONY!!! A to už je síla rovná té, která působí v okolí (skoro každé) PÍPY:))), na takovym matroši se pak člověk fakt NEBOJÍ, ale zase tolik nevyschne v krku, zdar
Klekošodpovědět 
     Re: Odbornici v Hudy vam vzdy poradi12:05:57 19.05.2005
Teda, Slona znám, ale ten je zaručeně lehčí než já. Já bych radši věřil smyčce, která udrží Vagóna!

P.S. Jak vidno, ne všichni čtenáři lezce vědí, že Vagón je vlastní jméno Stanislava Šilhána, takto člena VV ČHS, a dovozce horolezeckého zboží :-)
Tomáš F.odpovědět 
      Re: Odbornici v Hudy vam vzdy poradi12:26:47 19.05.2005
Vagóna znám, a proto bych raději věřil smyčce, která urdží tebe :-)
Petr Jandíkodpovědět 
       Re: Odbornici v Hudy vam vzdy poradi13:01:25 19.05.2005
No, ten váhovej rozdíl tam nebýval až tak velikej :-) Ale Vagón se postupně ztrácí před očima a já jsem evidentně v plnném rozpuku :-)))
Tomáš F.odpovědět 
   Re: Odbornici v Hudy vam vzdy poradi12:48:49 17.05.2005
Ja teda nevim ale Vagon ma tak tech 80 kilo na vic ho nesacuju. Takze ten Vagon by ta smycka mela urcite udrzet.
Richardodpovědět 
    Re: Odbornici v Hudy vam vzdy poradi14:52:35 17.05.2005
Jo, to by tak asi mohlo odpovídat. Prostě Vagóna ta smyca udrží :-))) A dokonce i tehdy, když už bude dost zralá :-)))
Tomáš F.odpovědět 
  Re: Odbornici v Hudy vam vzdy poradi19:09:21 16.05.2005
Se smyckou mam taky podobnou story: kamos si vybiral plochy smyce a zeptali se ho co hleda, von ze nakou pevnou, tak se 4 prouzkama. Tak mu ukazali nakou pestrobarevnou tkanicku - nechcete tuhle, ta ma hodne prouzku :)
Ale uz bych je nechal bejt, je jich dost co vi co prodavaj...
odpovědět 

 ceny vhudy12:45:26 16.05.2005
Asi takhle muzu klidne udelat kseft treba ve vsi 50 km od Praglu a prodavat s marzanem 10%. Ale kolik z Vas si prijede pro bundu o treba 1500 levnejsi nez v Hudy tu dalku. Reknu Vam to skoro nikdo. No a kdyz udelam reklamu aby o tom lidi vubec vedeli uz mi nebude tech 10% stacit. Takze si radeji pronajmu kseft nekde na namesti (teda ten uz mam) a budu prodavat s tou dnes normalni marzi.
Diverodpovědět 

 ceny vhudy13:00:38 16.05.2005
Asi takhle muzu klidne udelat kseft treba ve vsi 50 km od Praglu a prodavat s marzanem 10%. Ale kolik z Vas si prijede pro bundu o treba 1500 levnejsi nez v Hudy tu dalku. Reknu Vam to skoro nikdo. No a kdyz udelam reklamu aby o tom lidi vubec vedeli uz mi nebude tech 10% stacit. Takze si radeji pronajmu kseft nekde na namesti (teda ten uz mam) a budu prodavat s tou dnes normalni marzi.
Diverodpovědět 
 Re: ceny vhudy11:25:48 17.05.2005
Staci se podivat za kolik si koupis maglajz CAMP v hudy siti, hza kolik jinde a za kolik ho maji v itálii.
velikost cen je v poradi nejdrazsi jinde v CR (nepocitam internet) cena od 250 do 290 Kc za pytel, pak je hudy 220-240 (zalezi jestli mas slevu) no a nejlepsi je zasobit se na jaro v Arcu za 6 ecek sacek tj jestli dobre pocitam asi 180 kacek.
Tady neharje roli clo! Ale z neceho asi Hudy musel ten terenak hasicum koupit. Jinak uroven nekterych Hudy sportu je priserna - obsluha nevi co po ni chcete kdyz reknete hex, abalak, frend, neví co je to jamesak, maji uzky sortiment a v nem maly vyber - velikosti, barvy - no proste hnus - ale vsechny hudy takove nejsou, znam i mnohem lepsi hudace, kde je opravdu dobry personal - alespon cast a da se i vybrat.
Ale podobne problemy jsou i v ostatnich obchodech a sitich. Ti lidi za pultem kolikrat vubec nevi co vam prodavaji a tak muzete videt jak prodavcka obleka pani kolem ctyricitky do pertexove vetrovky a rika ji, ze to je ta nepromokava bunda, ktera nema ani pul kila, je skladna a stoji okolo litru!!! Bezva vysmech - pani asi pekne zmokla!
Pokud si chce neco clovek koupit tak za hranicemi levneji - a protoze v tom umi trochu chodit, je v poho. Ostatni maji smulu.
Otaodpovědět 
  Re: ceny vhudy12:33:40 17.05.2005
Obcas tam stava za pultem nekdo, kdo o tom nema sajnu a musim mu ukazovat co mi ma podat. "Abalak, Tri cam...no tamhleto, v rohu, jeste kousek, ted jste u toho, no, to je ono." Ale holt je tam treba zaskok. Unesu s klidem i informaci o tom, ze karabina bez eloxu na slunicku rychle ztrati sve vlastnosti a praskne. To, ze mi nuti stejne, ale drazsi zbozi je normalni. Ale to carovani s terminy vodeodolne, vodevzdorne, vodoodpudive...ale to delaji uz vyrobci. Co mi vadi jsou informace typu "Tahle karabina prasknout nikdy nemuze", nebo nabizeni statiky na lezeni. (vse zazito osobne)
Ale vetsinou se v tom vyznaji. Alespon co jsem tak zazil.
jan pusodpovědět 
   Re: ceny vhudy13:00:35 17.05.2005
Jeste k tomu vodeodolne atd. Ono mam nekdy pocit u neznalych zakazniku ze oni vubec nechteji poradit ale hlavne slyset to co potrebuji. Neni vyjimkou pripad kdy k nam prijde zakaznik ktery sahne po vetrovce za 1500 a pta se jestli je to ten gore-tex nebo neco tomu podobneho po mem vykladu ohledne zateru membran atd. ani nepodekuje a odejde proste nekam kde mu ten gorac nebo tak neco za tech 1500 prodaji. No a co si budeme povidat znam spoustu lidi co to pouzivaji jen na prochazku s pejskem atp. potom rozdil v podstate nejsou schopni poznat a jsou s tou goretexkou za 1500 uplne spokojeni a ja jsem podle nich vydriduch ktery chtel prodat bundu v hodnote 1500 za 5000 a tokovyhc perel bych mohl napsat mnohem vice.
Diverodpovědět 
    Re: ceny vhudy13:46:24 17.05.2005
Nojo zakaznici. :o) Ja prodavam sice jine zbozi, ale vim sve. Zakaznik vedet nemusi, ale je to o nervy. :o)
jan pusodpovědět 
     Re: ceny vhudy14:22:53 17.05.2005
Ja mam spis spatne zkusenosti s personalem v obchodech. dost casto jsou prave v hudacich nejaci brigadnici (spis brigadnice - doufam, ze budou mit feministky radost), kteri o lezeni nevi vubec nic a bohuzel nevi nic ani o chozeni po venku (outdoor nebo jak to mam spravne nazvat) - z toho pak vychazi ty situace - statika na lezeni, neznicitelna smyca nebo karabina, nepropro obleceni za 1500, stan za 1500 do extremnich podminek atd. atd. Samo, ze jak sem uz psal nejsou vseci taci - ale je jich hodne a v hudacich nejvic (äle to jen proto, ze hudacu je nejvic a je to nejvetsi komerce - vetsinou obchody, ktere maji jen jeden flek byvaji lepsi - problem je, ze mam pocit, jakoby nechteli brat veci od Hudyho - nebo jim je nechce dat za stejnou cenu jako svym obchodum?). Zkratka - uroven neni dobra, mohla by byt lepsi, ale jsou mista, kde je personal opravdu fundovany (i v hudacich). Katalog neni spatny - normalni reklama - mam vyhrady ke grafice, ale jinak bych rekl, ze to ujde - dokonce docela i nejake ty informace tam jsou - jako o materialech, co na co a tak - takze sluzba zakaznikovi - nav¨ic je to zadaco¨, takze :-)
Otaodpovědět 
 Pro všechny14:54:31 17.05.2005
Proberte se už všichni a vyjedte ven !
Rešíte tady samé jednoduché malichernosti ...
Martinodpovědět 
  Re: Pro všechny14:58:10 17.05.2005
To se lehko řekne: vyjeďte ven! Ale to mam jet nahej? A když ne, tak co si mam vzít na sebe? A kde si to pořídit? A co mam papat? A v čem mam hajat?
Papoušodpovědět 
   Re: Pro všechny15:07:21 17.05.2005
Peří máš na sobě a žiješ v teple, tak si na to nestěžuj a k jídlu si seženeš nějakej ten kokos. Taky bych raději vypadnul, než čumět z okna práce jak je tam hezky, ale přes noc chcalo a na písek to není, čima zavřená a bořeň daleko. Zdar.
Michalodpovědět 
    Re: Pro všechny15:22:33 17.05.2005
Co Studenej masiv? Nebo ta vesnice vod T?
Papoušodpovědět 
   Re: Pro všechny15:07:22 17.05.2005
Peří máš na sobě a žiješ v teple, tak si na to nestěžuj a k jídlu si seženeš nějakej ten kokos. Taky bych raději vypadnul, než čumět z okna práce jak je tam hezky, ale přes noc chcalo a na písek to není, čima zavřená a bořeň daleko. Zdar.
Michalodpovědět 
   Re: Pro všechny15:08:26 17.05.2005
Navíc tam teď tak leje, že mi málem promokl můj fungl novej, jarní wotrprůfbrefejblovej kožíšek!
sir Daglesodpovědět 
   rekord15:12:39 17.05.2005
Hele, pojdte to dotahnot alespon na 200 komentaru.
jjodpovědět 
    Re: rekord15:55:39 17.05.2005
Tak jedem: Slyseli jste uz o tom, ze extremista M.C. pouziva na pisku mg, ktere mu doporucil alpinista M.C. po te co to videl na neregulernich zavodech deti poradanych CHS za penize danovych poplatniku, coz je nasledek tajneho spolceni chs s retezcem prodejen a ochranari??? He????
jan pusodpovědět 
     Re: rekord15:54:56 18.05.2005
Konečně podložená konspirační teorie.
Lenušeodpovědět 
      Re: rekord19:02:48 18.05.2005
Mame v hudaci super maglajs co pekne kurvi pisek. Tak vsichni prijdte nakupovat a vyrazte lozit.
Hudymanodpovědět 
       Re: rekord09:55:59 19.05.2005
Aby neku... kdyz sem s nim videl lizt i samotnyho Hudyho pri jemnem desticku v Teplicich - a jestli to nebyl on, tak se mu omlouvam - sic tusim, ze byl.
Otaodpovědět 
       Re: rekord14:10:30 19.05.2005
Hod mi pet kilo pod pult, poznas me podle jedenactkovyho pohledu
climbatorodpovědět 

 Foto dne:
Chorreras
Cabeçó D’Or
 Databáze cest:
Všechny cesty (180221)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
Rutina Všedního Dne 5 Svah Pod Aplitovými Skalami
Dva Chyty 3 Svah Pod Aplitovými Skalami
Vnitřní Komín 3 Malý A Velký Štolpich
5B 5B Val Masino
Vyhoštění II Malý A Velký Štolpich
Nově komentované:
Souhvězdí Marmota 7C Hradby U Kozla
There Is No Rich Man In ... 6b+ Leonidio
There Is No Rich Man In ... 6b+ Leonidio
Houpačka 8 Skály U Kutné Hory A Malešova
El Sarcofago De Nuremberg 8a Chulilla

 Nově v diskusi:
Re: nohavice s výstužami | Re: nohavice s výstužami | Re: nohavice s výstužami | Re: nohavice s výstužami | Re: nohavice s výstužami | Re: nohavice s výstužami | Re: nohavice s výstužami | Re: nohavice s výstužami | Re: nohavice s výstužami | Re: nohavice s výstužami |

 Nové komentáře:
neni to kret..... | Re: **** | Re: **** | Re: **** | Re: **** | Re: **** | Re: ucta | Re: Vácman | Re: Vácman | ucta |

 Kde to vře:
Ondrova hvězda (75)
Mára Holeček: porovnejte si můj pohled a prohlášení SHS JAMES (72)
Stanovisko SHS JAMES k neštěstí pod Langtang Lirung (37)
Video: Adam Ondra a Jakob Schubert zkouší DNA 9c od Seba Bouina (31)
Zkusíme to znova (30)
Salzburskou cestou na Watzmann, (21)
Berounské Vánoční OPEN 2024 (6)
EpicTV: Videomedailon o Pepovi Šindelovi (6)
Kontinentální pohár v ledolezení na obtížnost v Brně (5)

 Nově v inzerci:
Prodám skialp boty | Přilba PETZL SIROCCO | Wánachten na lyžích | Scarpa ALIEN RS | STANOVÉ KOLÍKY - SET 8+1 | RAB DOWNPOUR ECO-membránová bunda pánská | Praha Big-Wall | Ve dvou se to lépe leze | Rád poznám parťačku, která už ví, co chce | Pinguin Gelanots XP |

 Anketa:
Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
 GPS a mapové aplikace 
 802 
 Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
 722 
 Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
 606 
 Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
 641 
 Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
 541 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.