LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Desátá rozhodne.
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Oblasti
 Reportáže
Knihy
Update sprievodca Jelenec
Pomozte vydat knihu Dobrodružství v prášku… přidáte jen vodu
Křest lezeckého průvodce Vltavská žula

Závody
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)
MČR v bouldru (19.10)
Boulder OPEN 2020 LA SKALA (26.10)

Žebříček
Cesty:
1.Ondra 13491
2.Šindel 12475
3.Votoček 12318
Bouldry:
1.Konečný 11275
2.Stráník 11056
3.Volf 10962
Hory:
1.Groš 7777
2.Rojko 7436
3.Skopec 7324

Výsledky
MČR rychlolezení (13.10)
SP Praha (20.09)
EP obtížnost Bologna (14.09)

Deníčky
5667 lezců
1140178 cest
Nové přelezy:
Directa Co 8c
Geografia 7c
Výstřik Do 9+
206 9-
Příště To 7C+/8A
J´Ai Toujo 7c+
1.20 € Var 8a
Ofthalmopa 7c+
To Pantheo 8a+
Orgi Nerou 8a

Stěny
Lezecké centrum LezeTop v Písku - Písek
Venkovní lezecká stěna ZŠ Habrmanova - Česká Třebová
Hořice v Podkrkonoší - Hořice v Podkrkonoší

Prodejny
Outdoor Centrum Rock Point Masarykova - Brno
AIX -lezecké chyty a stěny - Praha
HUDYsport - Praha 1

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Valná hromada ČHS

on line reportáž

Valná hromada Českého horolezeckého svazu 26. března 2011. Sledujte přímý přenos z jednání nejvyššího orgánu ČHS.


16:15 Zdeněk Hrubý ukončuje jednání valné hromady.
16:13 Přednáší se usnesení VH  Usnesení VH ČHS 2011. Petr Resch dává hlasovat. Usnesení bylo přijato.
16:03 Následuje bod odměny členům odborných komisí ČHS. Zdeněk Hrubý ocenil práci všech členů odborných komisí a předal třem nejaktivnějším drobné dárky od partnerů ČHS.
komisaři
16:01 Petr Resch vyhlašuje výsledky volby Disciplinární komise.
  • Roman Wimmer - předseda, 2778 hlasů
  • Tomáš Kublák - člen, 1996 hlasů
  • Tomáš Frank - člen, 1248 hlasů
Neúspěšní kandidáti na členství v Disciplinární komisi:
  • Marek Holeček - 1100 hlasů
  • Jindřich Pražák - 618 hlasů
  • Jaroslav Hlava - 466 hlasů
  • Ivan Šifra - 227 hlasů
  • Pavel Drda - 83 hlasů
16:00 Petr Resch vyhlašuje výsledky volby Revizní komise.
  • Zdeněk Vévoda - předseda, 2636 hlasů
  • Michal Benda - člen, 2811 hlasů
  • Jiří Kalivoda - člen, 2909 hlasů
Libor Hroza neuspěl s 310 hlasy.
15:53 Marie Dichtlová (Komise soutěžního lezení mládeže) prezentuje výsledky práce komise. Podařilo se uspořádat dva pohárové závody, výjezd do zahraničí (Skotsko). Nebo například přespání na SmíchOFFě. Komise se snaží získávat sponzory, aby bylo možné dotovat dopravu reprezentantů na závody a soustředění.
15:50 Radek Lienerth (Soutěžní lezení v ledu a drytooling) prezentuje výsledky činnosti komise a dosažených výsledků závodníků. Byl by rád, kdyby se podařilo získat další venkovní stěnu, na které by mohl být pořádán pohár drytool lezení.
15:44 Robin Baum (Komise tradičního skialpinismu) přednáší zprávu o činnosti komise. Proběhlo setkání skialpinistů, které je otevřeno široké veřejnosti. Prohlubuje se práce s mládeží a plánuje se vyhlášení "sjezdu roku".
15:34 Petr Resch (Komise pro média a marketing) prezentuje výsledky práce komise. Podařilo se dohodnout spolupráci s externí agenturou pro veřejné vztahy. Představuje finanční a mediální partnery ČHS. Představuje práci redaktora ČHS a nový web.
15:28 Josef Uherka (Komise mládeže) prezentuje výsledky práce komise. V minulém roce se konal jediný zájezd. Komise fungovala jen na půl plynu, zejména kvůli pracovnímu vytížení. Josef Uherka by chtěl letos zorganizovat celorepublikový zájezd pro mládež na skály a také na písek.
15:22 Jana Kubalová (Lékařská komise) shrnuje výsledky práce komise. Konal se 21. Pelikánův seminář. Mrzí ji stav hlášení úrazů, kdy nejsou hlášeny žádné úrazy a nejde je vyhodnocovat.
Jana Kubalová
15:18 Vladimír Těšitel (Materiálová komise) prezentuje výsledky trhacích zkoušek erárních smyček a starých borháků (ohnuté dráty) v pískovcovém bloku.
15:11 Radek Lienerth si myslí, že nezájem o instruktora lezení na skalách je dán nulovou prezentací tohoto typu instruktáže.
15:10 Dotaz z pléna na zachycení školení instruktáže na video. Aby instruktor si mohl po zimě "oživit" nabyté znalosti. Jiří Vogel slibuje, že se tím bude komise zabývat.
15:01 Jiří Vogel (Metodická komise) přednáší zprávu o činnosti komise. Pokračuje vzdělávání instruktorů, připravují vydání materiálů ohledně první pomoci. Odkazuje na web ČHS (sekce Metodika), kde jsou k dispozici výstupy práce metodické komise. Dotýká se nové zřízené úrovně instruktora skalního lezení. Těchto instruktorů je pouze 6. Není o tento typ zájem.
14:56 Vladimír Wolf (Centrální vrcholová komise) přednáší zprávu o činnosti komise. Zvýšila se frekvence výměny v Labských pískovcích. Jednalo se s ochranou přírody (výjimka na pravý břeh v Labáku), výjimka na Trůn (Morava), výjimka pro pražské oblasti. Komise navázala spolupráci s Agenturou ochranou přírody.
14:48 Jiří Novák (Historická komise) přednáší zprávu o fungování historické komise. Spolupracovalo 40 lidí. Komise doplnila knihovnu ČHS o staré věstníky. Probíhá skenování starých knih a časopisů. Mezi prioritní úkoly vidí archiv významných osobností českého lezení.
14:44 Zdeněk Hrubý se vrací k UIAA. Informuje finanční stavu, kdy centrála spotřebovává velké finanční prostředky a přesto není schopná reagovat na emailovou komunikaci v rozumném čase. Doufá, že se podařilo nastartovat proces změn.
14:30 Jan Bloudek přednáší zprávu o plnění koncepce ČHS ve devíti bodech.
  • Do dvou let zastavit pokles členské základny - mírný pokles pokračuje, nemáme jistotu, že se podaří tento bod naplnit. V mládeži má ČHS pouze 6% (600 registrovaných členů).
  • Finanční veřejné zdroje 25%, soukromé 15% -
  • Profesionalizace - postupné navyšování plných úvazků (svazový redaktor, marketing - externí agentura)
  • Změna řízení - užší propojení komisí a VV, je splněný, každá komice má dnes zástupce v VV
  • Rozšíření informací o ČHS - nový web se zpozdí
  • Zlepšení komunikace s veřejností - vznikla komise pro média a marketing, vznikla spolupráce s mediálními partnery, vydává se zpravodaj a ročenky
  • Výkonnostní sport - zvýšená aktivita na MŠMT, vznikla pracovní skupina pro soutěžní sport
  • Skalní oblasti - zlepšení zpracování textu, spolupráci s ochranou přírody a krajiny, příprava pilotního projektu lezeckého parku
  • Vzdělávání - Ministerstvo kultury plánuje akci pro širší veřejnost, do konce roku bude metodický materiál na webu ČHS
14:20
volby
14:10 Volba členů Disciplinární komise. Navržení členové:
  • Roman Wimmer - kandidát na předsedu
  • Tomáš Frank - kandidát na člena
  • Marek Holeček - kandidát na člena
  • Tomáš Kublák - kandidát na člena
  • Ivan Šifra - kandidát na člena
  • Jindřich Pražák - kandidát na člena
  • Jaroslav Hlava - kandidát na člena
  • Pavel Drda - kandidát na člena
14:02 Volba členů Revizní komise. Navržení členové:
  • Zdeněk Vévoda - kandidát na předsedu
  • Libor Hroza - kandidát na předsedu
  • Michal Benda - kandidát na člena
  • Jiří Kalivoda - kandidát na člena
13:57 Návrh Tomáše Kubláka byl přijat. Zděněk Hrubý upozorňuje, že je možné, že nám Ministerstvo vnitra toto doplnění stanovy nezaregistruje. Důvodem může být občanský zákoník, který podle jeho názoru neumožňuje omezení pravomocí náhradní VH.
13:51 Tomáš Kublák podává další návrh. Chce doplnit návrh VH o omezení s nakládání majetkem, rozpuštění ČHS a sloučení s jiným spolkem. Probíhá sčítání hlasů.
13:48 Zdeněk Hrubý není proti požadavku na konání v ČR, nesouhlasí ale s omezením jednání o rozpočtu. Pokud se výrazně změní finanční situace je potřeba jedna akčně, ne čekat na příští rok.
13:45 Jiří Těšitel vzpomíná na Skanderu a bojí se návrhu VV. Formuluje protinávrh - valná hromada může být svolána pouze na území České Republiky a 10% kvórum na jednání o zásadních věcech.
13:40 Jiří Babača podporuje návrh Tomáše Kubláka. Navrhuje vypustit 20% kvórum ze stanov, tím by se vyřešila neusnášení schopnost VH.
13:39 Zdeněk Hrubý a Zdeněk Vévoda ujišťují Libora Hrozu, že tato možnost nebyla zrušena. Pouze je nutné se dostat do programu jednání. Petr Resch ukončuje diskuzi s tím, že dotaz je mimo řešený problém.
13:36 Libor Hroza vstupuje s poznámkou, že VV zrušil možnost přístup předsedům komisí na jednání VV.
13:34 Zdeněk Hrubý reaguje na Tomáše. Uznává, že "přítomní členové ČHS" není šťastné a navrhuje nahradit to slovy "bude svolána", aby se zamezilo rozhodování nedefinované skupiny lidí, ale aby se náhradní VH konala automaticky a mohl s tím každý počítat.
13:28 Tomáš Kublák diskutuje technickou chybu v návrhu VV. Zdá se, problematická věta "rozhodnou přítomní členové ČHS". Nabádá členy k nesouhlasu s tímto návrhem.
Tomáš Kublák
13:24 Zdeněk Hrubý informuje o rozsáhlé rešerši, kterou provedla Božena Valentová. Tato "pojistka" s náhradní VH je běžná ve stanovách ostatních sportovních svazů.
13:21 Tomáš Kublák nepodporuje tuto změnu, vzpomněl na Skanderu. VH se zatím vždy sešla a byla usnášení schopná.
13:18 Jan Bloudek komentuje čas, který delegáti tráví v zasedačce. Pokud nebude VH usnášení schopná a delegáti pojedou domů, budou velmi otrávení.
13:13 Zdeněk Hrubý děkuje Tomášovi, že veřejně prezentoval svůj názor před VH. Myslí si, že změna stanov není nevratná a že Tomáš řeší nepravděpodobné situace. K svolávání ujišťuje, že sekretariát se snaží všem předsedům doručuje materiály a komunikuje s nimi.
13:09 Tomáš Kublák se obává této změny, která de facto ruší potřebu zastoupení 20% členů. Stačí účelně svolat VH na nevhodné místo a cesta k schvalování je volná. Navrhuje měsíc do předu potvrzovat účast na VH od delegátů. Nevěří, že by se nám nepodařilo
13:04 Návrh dílčích změn ve stanová byl přijat. Přistupuje se k diskuzi změny § 14 odst. 4 stanov ČHS. VV navrhuje úpravu, která umožňuje svolání náhradní valné hromady, pokud není na řádná VH usnášeni schopná.
12:57 Petr Resch pokračuje dalším bodem: "Návrh změny stanov ČHS". Bude rozdělena do několika bodů.
vedení
12:44 Zdeněk Hrubý shrnuje změnu financování přes Ministerstvo Financí a věnuje se Sazce. Nikdy si nemyslel, že je vhodné financovat sport z hazardních her. Společnost se dostala do problémů také kvůli nečinnosti vedení ČSTV, které jako majoritní akcionář (68%) nedokázalo zabránit úpadku. VV jedná s jiným finančním partnerem. Jeho jméno chce odtajnit v polovině roku. Vznikla skupina Český sport 2011, která zahrnuje ČHS, Svaz Jachtingu, Svaz Volejbalu, Snaz Basketbu a Svaz Florbalu. Další skupina pracuje na změně ČSTV. Pokud na VH ČSTV projde, bude možné transformovat ČSTV na servisní organizaci.
12:43 Hlasování o rozpočtu na rok 2011. Rozpočet byl přijat.
12:28 Petr Resch zahajuje jednání a předává slovo Janu Bloudkovi. Ten se věnuje rozpočtu na rok 2011. Návrh a přesná čísla jsou v  Bulletin ČHS - číslo 63. Mění se financování z ministerstva. Finance se nyní nepřelozdělují přes ČSTV, ale jdou přímo ČHS (respektive jednostlivým sportovním svazům). Klíč je nyní nový, ČHS lehce ztrácí oproti minulým létům. Peníze které přichází ze Sazky (314 952,- Kč) jako doplatek na minulá léta budou v rozumné míře investovány do přejištění pískovcových oblastí. V rozpočtu se objevuje položka na přejištění Hruboskalska (50 000,- Kč), tato položka je z rezervy. Dále se oproti minulému roku se navyšuje rezerva, aby se pokrylo riziko při jednání s partnery ČHS.
11:47 Retr Resch otevírá okénko pro partnery ČHS. Bude následovat přestávka.
11:45 Jiří Vogel informuje o výsledku hlasování. 1360 delegátů je pro návrh. Vstupní poplatky pro individuální členy se sníží ze současných 500,- Kč na 200,- Kč.
11:40 Hlasování o návrhu VV o snížení vstupního poplatku pro individuální členy. Probíhá sčítání hlasů, výsledek bude těsný.
11:39 Hlasování o návrhu VV o rodinném členství. Návrh byl přijat.
hlasování
11:37 Hlasování o sedmém návrhu: "Studenti do 26 let poloviční členský příspěvek", návrh nebyl přijat.
11:35 Hlasování o osmém návrhu: "Děti v oddílech bez vstupního poplatku a s členským poplatkem 20,- Kč a rozšířit podmínky rodinného členství i na situaci, kdy je členem jen jeden rodič." Probíhá sčítání hlasů.
11:34 Hlasovat se bude o původním návrhu VV a o 2 návrzích.
11:32 Situace se vyhrocuje. Zdeněk Hrubý prosí navrhovatele, aby stáhli své návrhy (9 návrhů) a neblokovali jednání VH.
11:28 Petr Resch je zmatený s čísly, kterým se tu šermuje (není sám). Navrhuje hlasovat o všech návrzích a do závěrečné diskuze, prosí o vypracování finálního návrhu. Stažení tohoto bodu z jednání kvůli zmatečnosti nejde, protože je schválený program VH.
11:25 Radek Lienerth vznáší návrh, který projednal s VV a zahrnuje všechny připomínky, které byly vzneseny.
11:24 Karel Berndt podporuje návrh VV. Nechápe, jak může dvacet korun pokrýt náklady na dítě za celý rok.
11:22 Zdeněk Hrubý reaguje na velký počet návrhů, které v diskuzi vznikly. Není to systematická práce. Obává se dopadu na rozpočet. Navrhovatelé si nepropočítali své návrhy.
11:18 Marie Dichtlová (komise Komise soutěžního lezení mládeže) si myslí, že je diskuze zmatená. Nevidí důvod, proč by měl být mládežník jako individuál. Mládež by měla být v oddílu, rodinné členství možná dobrý nápad, ale členství v oddíle pro mládež by mělo být zdarma.
11:15 Petr Kříž: navrhuje schválit změny předložené VV beze změny. A chtěl by vyhodnotit dopad, který to bude mít.
11:14 Martin Vítězník: navrhuje členský příspěvek na půli cesty, pro studenty do 26 let.
11:13 Václav Tichavský přichází z velkého oddílu, nechce snižovat vstupní poplatky pro individuální členy. Rád přijme nové členy do svého oddílu.
11:10 Libor Hroza reaguje, že ztráta bude minimální. Mládeže máme pouze 6%. Snížení příspěvků pro tyto členy nezamává s rozpočtem.
11:08 Zdeněk Hrubý cituje z rozpočtu náklady na poštovné. A uvádí proporce příjmové kapitoly. Pokud snížíme poplatky na minimum, nebude možné naplnit příjmy.
11:05 Libor Hroza: v lezeckém centru se ho ptají, proč vstoupit do ČHS. Nedokáže jim vysvětlit, proč mají platit, když za to nejsou viditelné výhody. Navrhuje, aby mládeži do 15 let byl příspěvek 20,- Kč, do 18 let 50,- Kč a vstupní poplatek pro nového člena 100,- Kč.
11:02 Martin Vítězník přichází z oddílu, který má 50% členů mladších 18 let. Myslí, že by se ČHS mělo více zaměřit na podporu oddílů pracujících s mládeží.
11:02 Zdeněk Vévoda upozorňuje, že podle stanov ČHS je členství individuální.
10:59 Zdeněk Hrubý reaguje na Tomáše Franka. Nerad by se dostal do hledáčku ministerstva. Pokud bychom zrušili poplatek na člena do 18 let, můžeme být nařčeni, že manipulujeme s počty členů, abychom dostali větší dotace.
10:57 Tomáš Frank: navrhuje vázat členství dítěte pouze na jednoho z rodičů. Další cesta, jak zvýšit členskou základnu by bylo zrušit poplatek pro členy do 18 let úplně.
10:56 František Mezera: Individuální členství nám nepomůže se vstupem mládeže. Podporujme rodinné členství.
10:51
Diskuse ke členství
Fronta se zájemci o diskuzi
10:49 Božena Valentová - se vyjadřuje k návrhu Radka Lienertha ohledně členství od září. Jako úřednice nepodporuje tento návrh a to zejména kvůli pojištění, které není automatickou součástí členství v ČHS. Tento návrh by měl být více rozpracován.
10:48 Radek Lienerth: "Snižme bariéru pro vstup do svazu, sami si pak najdou cestu do oddílu."
10:47 Jan Bloudek poznamenává, že tu vznikly účelové oddíly, které v podstatě sdružují individuály, ale jako oddíl nefungují. Lepší by bylo nenutit členy zakládat takové oddíly a umožnit jim za stejných podmínek vstoupit do ČHS.
10:45 Zdeněk Hrubý reaguje na Jana Poláka. Shrnuje stav, kterým prošlo členství v ČHS. Nejprve pouze oddíly, každý člen musel projít výcvikem. Pak se přidružilo individuální členství.
10:44 Jan Polák si myslí, že by se neměli podporovat individuálové. Oddíl je podle jeho názoru zárukou fungování členské základny.
10:43 Božena Valentová: hledala řešení se zástupci OEAV v ČR. Podmínkou pro udělení rodinného členství by mělo být pouze společné bydliště.
10:43
plénum
10:41 Zdeněk Hrubý: Velké oddíly jsou páteří členské základny. Osobně nepodporuje snižování vstupního poplatku pro individuální členy.
10:40 Vladimír Těšitel vstupuje do diskuze s příspěvkem k rodinnému členství. Myslí si, že by se takové členství nemělo být omezeno na tradiční, tedy posvěcené úřady.
10:39 Petr Resch řídí diskuzi. Shrnuje protinávrhy. Diskuze pokračuje.
10:37 Radek Lienerth vstoupil do diskuze. Podporuje návrh na rodinné členství. Sjednotí se nabídka s OEAV a zjednoduší se kombinované členství. Zároveň navrhuje, aby se sjednotil poplatek na vstup nového člena do ČHS.
10:33 Josef Uherka přednáší návrh na zavedení rodinného členství. Cíle jsou podpora vstupu dětí a mládeže, snížení rozdílu mezi vstupním poplatkem pro individuálního a oddílového člena.
10:24 Jan Bloudek přednáší Vyúčtování roku 2010. V příjmech se podle předpokladu nepodařilo naplnit kapitolu Sazka, příjmy tvořilo 28 691 korun místo předpokládaných 100 000 korun. Přesná čísla jsou v  Bulletin ČHS - číslo 63. Mimorozpočtové položky:
  • Sazka - doplatek za roky 2006, 2007, 2007: +314 952,- Kč
  • Odpisy (Alpinservis - Skandera, Saltik, ...): -502 557,- Kč
  • Vymáhání pohledávky Hejda stále probíhá. Z účetní rozvahy vyplývá, že i přes ztrátový rozpočet se vylepšil stav dostupných finančních prostředků a rozpočet se celkově ozdravil.
10:17 Zdeněk Vévoda přednáší zprávu o činnosti Revizní komise. Členové se za poslední rok nezměnili. Komise se scházela na svazu a neshledala žádné závady v hospodaření svazu ani v jeho účetnictví a evidenci majetku. Konstatuje, že vyúčtování svazu je podle rozpočtu a navrhuje VH schválení. V minulém roce dostala řešila dva podněty od členů ČHS a výsledek je zveřejněn na webu ČHS. Revizní komise také navrhuje dílčí změny stanov ČHS, o kterých bude hlasováno. Hlasování o zprávě Revizní komise. Zpráva byla schválena.
10:15 Zdeněk Vévoda (revizní komise) přednáší Plnění usnesení VH 2010. Dva úkoly z minulé VH:
  • Naplňování a rozpracování Koncepce ČHS - bude samostatným bodem
  • Vyzvat ZOS k aktivní spolupráci s Historiskou komisí - byl odeslán email předsedům oddílů.
09:58 Zdeněk Hrubý přednáší zprávu u činnosti ČHS. Členové Výkoného Výboru zůstali beze změny. VV za poslední rok jednal celkem osmkrát. Členská základna je podle Zdeňka Hrubého stabilní i když je vidět mírný pokles. Dále se dotkl pozice lezení vůči státu: "Jsme malý sport, neolympijský. Vyjednávací pozice vůči poslancům není silná.". Apeluje na delegáty, aby šířili ve svých oblastech ponětí o ČHS, aby nedocházelo k parazitování nečlenů na práci ostatních. Zdeněk Hrubý se dále věnuje kombinovanému členství ČHS a OEAV a změnách v podmínkách pojištění. Nerad by blokoval vznik malých oddílů (limit na založení nového oddílu je 5 členů), rád by ale aby vznikaly větší oddíly ve kterých vidí budoucnost. Chválí činnost Historické komise, která zachraňuje historické knihy. Informuje o stavbě chaty Pod Rysmi, chata již stojí, sbírka dále pokračuje. UIAA se začíná transformovat (slevy na chatách, ...). Podle Zdenka Hrubého má smysl zůstat členy UIAA. Také členství v I
09:56 Probíhá hlasování o jednacím řádu a programu VH. Vše bylo schváleno, jednání pokračuje bodem číslo 6.
09:55 Jiří Vogel (mandátová komise) informuje o počtech delegátů. Přítomno je skrze delegáty 2712 členů (celá členská základna tvoří 10469 členů). Pro hlasování je nutné zastoupení 2094 členů (1/5 členské základny). VH je tedy usnášení schopná.
09:53 Volební komise: Zdeněk Strnad, Jan Polák, Pavel Rajf
09:53 Návrhová komise: Zbyšek Česenek, Vladimír Tešitel, Radek Linhart
09:51 Probíhá hlasování o mandátové komisi ve složení: Jiří Vogel, Mirek Homolka, Karel Berndt. Komise byla přijata a začala kontrolovat průběh.
09:50 Zdeněk Hrubý si vzal slovo a začal VH ČHS 2011. Předává mikrofon Petrovi Reschovi, který bude řídit jednání valné hromady.
09:31 Zkouška mikrofonu. Valná hromada za malou chvíli začne. Informace o jednání můžete čerpat z oficiální  Bulletin ČHS - číslo 63
09:12 Všichni horolezci po vzoru sportovců míří na pražský Strahov. Jednací sál se pomalu začíná plnit. Zůstaňte na příjmu, Zahájení je naplánováno na 9:30.
Socha na pražské Strahově

Lezec.cz   [úpravy] 09:16 26.03.2011Tisk 

Reklama:


Související články:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 Přímý záznam z VH09:38:51 26.03.2011
Článek projde jazykovou korekturou až po skončení akce. Případné chyby prosím hlaste na můj email. Díky za pochopení.
 liborodpovědět 
 Re: Přímý záznam z VH11:26:35 26.03.2011
Už aby to prošlo korekturou. Chce se mi blít, když čtu některé pravopisné hrubky.
odpovědět 
  Re: Přímý záznam z VH12:46:42 26.03.2011
Tobě se chce blít z pravopisu ? Tak to máš asi vážně slabý žaludek. Jdi se vyzvrátit a neotravuj. Myslim, že ČHS jde do kytiček. Moc se mluví málo dělá a přijímá se každý, kdo zaplatí.
Už je to jak klub českých turistů. Zaplať a jsi člen. Než jsem se stal členem ČHS, musel jsem na pět školení a když instuktor schválil, že jsem způsobilí k samostatné činnosti, pak jsem dostal průkaz. Individuální vstup je výsměch bezpečnosti lezení. To že někdo podepíše pravidla, z něj horolezce nedělá. TAk se pak není čemu divit, že máme úrazy banálního základu. Probroušené slaňáky a kruhy, o skále nemluvě atd. atd. Hodně štěstí ČHS. Hore Zdar
JirkaMalejodpovědět 
   Re: Přímý záznam z VH14:33:49 26.03.2011
S Českým horosvazem jsem skončil asi před 8 lety, kdy nám z ničeho nic zrušili oddíl protože bylo málo platících členů, škoda že o členství přišli i lidé ve věku kdy již nelezou, pouze jakási stavovská čest jim bránila z Horosvazu vystoupit - byť tito lidé v minulosti lezli prásky o kterých se dnes horolezcům ani nezdálo. Avšak individuálné by nás horosvaz přijal? To úplně odporuje zásadám ke kterým jsme kdysi byli vedeni, jako přátelství na laně, zkoušky pro nováčky aby se nám nepozabíjeli apod. A funguju těch 8 let bez Horosvazu a ono to jde...
jirkaodpovědět 
    Re: Přímý záznam z VH15:33:06 26.03.2011
máš čistou pravdu jde to uplně krásně lezu si podle pravidel a na bafuňáře s...
mnoukodpovědět 
     Re: Přímý záznam z VH21:20:15 27.03.2011
Také v jiných organizacích zanikala spousta a spousta oddílů protože se uzavřely, neměly kontinuitu a "vymřely". Jinak nic proti vašim výkonům Pánové, ale mít v oddílu jen třeba 3 lidi, to už jste se snad mohli dát pod jiný oddíl a přiznat si to, něco na tom bude. Bohužel se zde tento příspěvek opět objevil jako velká křivda, a to jsem si vždycky myslel, že se stářím přichází moudrost, tolerance a nadhled. Já bláhový:)
martinodpovědět 
    Re: Přímý záznam z VH12:42:08 28.03.2011
Příspěvek zní ukřivděně, ale faktem je, že podle stanov může mít oddíl minimálně 5 členů. Poklesne-li počet pod tuhle mez, VV nemá jinou možnost než oddíl zrušit a jeho platící členové jsou nadále individuálními členy. Členy ČHS nejsou oddíly, ale fyzické osoby, které se mohou ale nemusí sdružovat do oddílů.
Patr Jandíkodpovědět 
   Re: Přímý záznam z VH19:59:13 26.03.2011
Jirko Malej, v sociku jsi mohl být pouze skupinově organizovanej. Nebo to poslat za kopečky,kde může odjakživa lézti každej, co má aspoń nějakou končetinu. Já neabsolvoval ani jedno školení, lezu od 80 let minulýho století, všichni mí ČHS spolulezci už v něm nejsou, a všichni žijem. Je smutný že na ČHS se mnoho lidí vykašlalo , ale povinným oddílováním se to nezlepší. Nech už ty transparenty typu: "Jedině ve straně je síla" zavřený ve skříni.
odpovědět 
    Re: Přímý záznam z VH09:08:07 27.03.2011
No, ono to asi v tomto případě bude opodstatněné. Mě tak trochu taky drží stavovská čest, pocit, že by se to mělo. Ale taky vědomí, že to jištění někdo vymění, vyjímku dojedná(ve straně je síla, jojo).
Souhlasím, že rušení malých oddílu je blbost. Ovšem jirka malý možná narážel na to, že kdysi možná bylo tolik členů, protože museli abslovovat horoškolu, což, si přijznejme, byl poněkud komplexnější výcvik než komerční kurz lezení, že(a taky úplně jiný přístup-nikdo se nesnažil nikomu nabulíkovat, že je to "sport" pro všechny)?
či měli prostě pocit, že se v oddíle něco naučí, nasají atmošku a tak. To dnes ale mnohdy falešně suplují překližky a kurzíky... Možná, že cesta k obnově svazu vede skrze renesanci horoškol(do tater žádný kurzy nejezdí, že jo, končí to max. kurzem lezení na skalách-jak cvakat presa a tak).
Hádám, že nabídka horoškol(v rámci velkých oddílů třeba,-malé by se přidružovali, třeba), by třeba lidi přitáhla zpět do oddílů. Teď si každý udělá kurzík a myslí si jakej není borec, že svaz nepotřebuje, že jo. pak jsou z toho ty probroušené slaňáky, držky i(nebo hlavně) na překliže, zákaz používání osmi někde na moravě, že jo...
V této perspektivě je snížení poplatku při individuálním členství krokem zpět. A pokud si to uvědomuju správně, tak jakožto člen oddílu platím o kilo víc než individuál? To mě dost uráží a štve.

PS:Alpinferájn si všichni dělají akorát kvůli pojištění a slevám...
KKodpovědět 
     Re: Přímý záznam z VH10:39:27 27.03.2011
Na to proč si všichni dělají "Alpinferájn" jsi si odpověděl sám a správně. Pokud by to nabízel ČHS, platili by si lidi třeba ČHS. Teď už ale těžko přehodíš výhybku. Co se týče "horo" škol a kurzů. Lidi dnes především hledají odreagování "adrenalin" (směšný že ho hledaj na umělce) a konzum. Je jich tak 70%. Ty, ti budou na oddíl víš co. Maximálně vyjedou do skal, co mají háky po metru a půl (sem tam se zabijou a co už s nima). Těch je v ČR opravdu halda. Třeba Labák? Ne vážně, v něčem souhlasím, ale ultra ortodoxní "pouzeoddílový" přístup je na nic. A to že ČHS vyjednává vyjímky !? (třeba zrovna na "Pravej") To už tak bývá: "Jedni sejí a vláčejí a jiní sklízejí" . Prostě zatraktivnit ČHS znamená vyhrát a nemuset frfňat (třeba nad tím, že vyjednáváš a přejišťuješ i pro ty co na tebe kácej ). Nevím jak to udělat atraktivní,kdybych to věděl, to by bylo něco. Podle mně je už pozdě. Radikalizmus ale k ničemu nebude, to je cesta zpět.
odpovědět 
      Re: Přímý záznam z VH11:53:09 28.03.2011
Cestovní pojištění, které je součástí členství v Alpinvereinu, nabízí již několik let i ČHS. Pojištění, které si můžete v rámci členství u ČHS zakoupit pokrývá horolezectví a další "rizikové" sporty včetně vodáctví, skialpinismu apod. a jeho součástí je samozřejmě plnění v případě záchranných prací (horská služba, vrtulník). Troufám si říci, že parametry pojištění, které nabízí ČHS v několika variantách, jsou v některých směrech lepší než pojištění od OEAV.
Pokud jde o slevy na chatách, těžko můžeme OEAV a jakýmkoli alpským horolezeckým svazům konkurovat,protože nemáme co nabídnout na výměnu. V rámci našich aktivit v UIAA ale usilujeme o to, aby byl obnoven program recipročního využívání horských chat, který by mohl přinést členům ČHS slevy, tak jako nyní ve Vysokých Tatrách.
B. Valentová, ČHSodpovědět 
     Re: Přímý záznam z VH11:59:42 27.03.2011
Pro KK: Jen pro tvoji informaci, pořád jsou horoškoly, který do Tater (v zimě) jezdí a rozhodně se v nich neučí jen jak cvakat:-) takže kdybys do nějaký takový řekněme kvalitní horoškoly chtěl dát dítě, nebo ji doporučit, napiš mi mail, rád prozradim. Ale chápu, že to byl diskusní bonmot
Matesodpovědět 
      Re: Přímý záznam z VH10:48:16 28.03.2011
já vim, že takový školy jsou, ale je jich jak šafránu. myslim tím školy pod taktovkou oddílu a čhs, pokud myslíš nějakou komerci, tak na to ti víš, co...
KKodpovědět 
       Re: Přímý záznam z VH12:05:02 28.03.2011
Jasně, chápu jak to myslíš, mam na to asi podobnej názor. Ale právě proto, že jich je (asi) celkem málo a proto, že je to ze strany lidí co takový "solidní oddílový" horoškoly dělaj nemalá investice času, někdy třeba i peněz si myslim, že není úplně dobrý zhodnotit stav horoškol jako ty výše. Právě ty lidi, který ty školy dělaj tak, jak je to asi správně, to může mrzet. Abych šel příkladem a od srdce říkám, takovým lidem všechna čest a jen tak dál. Díky.
Matesodpovědět 
        Re: Přímý záznam z VH22:27:15 28.03.2011
tak o kterejch hš se bavíme? co je může mrzet? já si na ty,co dělají horoškoly nestěžuju, ba naopak, já to oceňuju, nevim, zda to mají placený, či co, ale osobně jako začátečník bych měl daleko větší radost a důvěru dělat horoškolu pod záštitou svazu(i kdyby to něco nemálo stálo), mělo by to takovej oficielní punc a kouzlo toho, že nejde primárně o prachy. vim, že je to pozdě teď řešit, ale pozdě mě to napadlo, že by svaz mohl rozjet semikomerční vzdělávání nováčků. bys dostal spešl čhsku se znáčkem(úplně malinkatej kulatej třeba cm v průměru), že nejseš ledajakej člen, ale proškolenej člen a to by se dalo eště dělit na skály(stříbrná) a hory(zlatá), třebas, no není to krásná představa?

teď jsem v podstatě dostal geniální plán, jak přitáhnout členy, no ne?
KKodpovědět 
         Re: Přímý záznam z VH11:14:58 30.03.2011
Semikomerční vzdělávání, zlatá vobřízka, záštita čhs. K těmto nápadům bych měl jeden doplňující dotaz: WTF? Neni spíš cena horoškoly to, co ukazuje, jestli do vo prachy nebo ne? A buď ujištěn, že u oddílový horoškoly o prachy fakt nejde, nezávisle na nějaký záštitě.
honzaodpovědět 
          Re: Přímý záznam z VH13:08:01 05.04.2011
šmarjá, uplně nablbnej, ne?! já vim, že woddílovejm vo prachy nejde! semikomerčností bylo myšleno, to, že cena bude odpovídat nákladům a platu instruktorů(a musíš se upsat, že pak budeš pět let členem čhs, jinak dostaneš strašnou pokutu:)
KKodpovědět 
           Re: Přímý záznam z VH07:06:52 07.04.2011
Stříbrný a zlatý vejložky, strašná pokuta.. tak nevím KK, jsi-li vojcl či bengo. Buď jak buď: oddílový horoškoly mají jak didaktickej tak společenskej efekt. ČHS horoškola společenskej efekt mít nebude, takže to bude spíš tebou opovrhovanej horokurz. ČHS školí instruktory, ti pak školí v rámci oddílů horoškoláky. Funguje to, tak nač vymýšlet chujoviny?
honzaodpovědět 
           Re: Přímý záznam z VH16:04:17 09.06.2011
Tak to je síla. Ty (KK) jsi snad spad ze Severní Korey
P.odpovědět 
    Re: Přímý záznam z VH08:55:53 28.03.2011
Ve straně je jistě síla, pokud jsou ovšem všichni pravověrní stranící a nerozvrací je pár kapitalistických imperiálních diverzantů, kteří si za peníze můžou dělat co chtějí :-D
JirkaMalejodpovědět 
 Re: Přímý záznam z VH17:29:55 26.03.2011
Přečetl a pochopil asi VŠE, co bylo sděleno, děkuji mnohokrát za vaše úsilí, při tvorbě tohoto záznamu. Je to jistě zajimavé si přečíst o čem se jednalo.
Steveodpovědět 
  Re: Přímý záznam z VH18:09:49 26.03.2011
taktak, díky moc!
Matesodpovědět 

 Tomáš Kublák14:32:13 26.03.2011
by si měl zajít k odbornému lékaři. Potížista každou VH.
odpovědět 
 Re: Tomáš Kublák14:55:12 26.03.2011
Kublák má pravdu a k lékaři si zajdi sám, páč takové tele, bučící vždy podle hromadného stáda, potřebuje přinejmenším očipovat.
Ivošodpovědět 
 Raději opatrně19:46:40 27.03.2011
Ale dobře to udělal, raději mít zabezpečené pojistku, že nás na schvalování stanov nás potřebujou. A nebude to o nás bez nás.
odpovědět 
 Re: Tomáš Kublák19:57:20 27.03.2011
Tenmhle komentář je mimo místu. To, že Tomáš vyslovil mínění velké většiny zastupitelů na Valné hromadě jasně dokazuje vysoký počet hlasů, kterým byl jeho návrh schválen.
Petr Jandíkodpovědět 
  A co Ostrov22:53:51 27.03.2011
Z jiného soudku. Řešil se nějak ten dluh za Ostrov? je nějaká šance, že se svazu vrátí nějaké prachy?
Pavelodpovědět 
   Re: A co Ostrov23:13:18 27.03.2011
Myslím, že se zmínilo, že běží exekuce za bývalým správcem a snaha něco vymoci pokračuje. Šance ale nejsou velké.
Petr Jandíkodpovědět 
   Re: A co Ostrov09:51:45 28.03.2011
Z pléna se na toto téma nikdo neozval, Honza Bloudek ve své finanční zprávě pouze zmínil, že šance na vymožení nějakých peněz je mizivá.
Mohu pouze doplnit informaci, že VV se za stavu, kdy Skanderovy firmy nemají účetně žádný majetek a on sám pravděpodobně pomalu umírá, nechce z vlatní iniciativy investovat čas a peníze do akce se značně pochybným výsledkem. Doufám, že jsme na dostatečné morální výši a zveřejněná informace nebude evokovat k nějakým nejapným narážkám na téma zdravotního stavu pana Skandery.
Petr Reschodpovědět 
    Re: A co Ostrov14:08:47 28.03.2011
Petře Reschi,
patrně jsi opomněl ještě dodat, že Honza Bloudek (1. Místopředseda ČHS pro ekonomiku) do jehož kompetence spadají ekonomické záležitosti, se k této záležitosti vyjádřil ve stejném duchu již dříve zde na Lezci. Předseda RK p. Vévoda o toto téma na VH ani nezavadil. No a ti kdož svého času byli odpovědní a teoreticky by mohli mít potřebu veřejně obhájit či objasnit pozdní účast na dražbě předmětných nemovitostí na plénu valné hromady ČHS, tak ti pro jistotu nedorazili vůbec.

Překvapivě nedorazil ani manžel bývalé předsedkyně ČHS, který je současně vedoucím jedné z komisí (to jako že min. jeho účast na VH by byla více než očekávatelná) a který by tak mohl přímo na VH potvrdit a nebo třebas vyvrátit alespoň osobní vazby na úspěšného dražitele hodnotnější ze dvou „Ostrovních“ nemovitostí dříve ve vlastnictví ČHS.

Takže asi tak.
JiBodpovědět 
     Re: A co Ostrov14:28:39 28.03.2011
Jdi už do Příboru......
odpovědět 
     Re: A co Ostrov21:06:13 28.03.2011
A současný VV s tím má dělat co? Žalovat člověka za to, že (jak tvrdí) mu nejelo auto? A o kolik? Jak dokážeme, o kolik jsme přišli? Zákulisní informace a našeptávandy jsou jedna věc a mohu si o nich myslet cokoli, ale právní realita je věc druhá. Nám říká nevyhazovat peníze za (stejně jako píši výše) spory, které mají nejasný (nebo v tom případě spíše více než jasný) konec.
Petr Reschodpovědět 
      Re: A co Ostrov23:03:40 28.03.2011
Zásadní otázka je, o koho šlo. Byl-li to nějaký kamarád kamaráda, tak je to více méně tak, jak říkáš. Byl-li to najatý advokát, jak se tu psalo v jiném článku, tak je to úplně jinak - a pokud to nevíte, je to smutné.
odpovědět 
      Re: A co Ostrov09:21:20 29.03.2011
Ale jo, Peťo, my si v podstatě jen nerozumíme… nebýt Tvé narážky na to, že na VH na toto téma nepadl žádný dotaz, tak bych ani nereagoval.

No a co se týče poruchy auta advokáta zesPlzně, tak to je prostě smůla. To kolikrát ani v době mobilních telefonů není řešitelný problém (vybije se ti baterka, nikdo v okolí nemá funkční telefon, není signál, žádná tel. budka, žádný klasický telefon…). Zejména pak v situaci, kdy osoba oprávněná zastupovat ČHS navenek to má cca 3x blíže k místu konání dražby než pověřený advokát. To je prostě pech.
JiBodpovědět 
     Re: A co Ostrov17:04:01 02.04.2011
Jirko Babačo,moje účast na VH byla s velkým předstihem omluvena.Tedy nevidím důvod cokoliv více vysvětlovat. Možná mohl někdo jen říci, že jsem omluven.Co se týká tvých fantasmagorií,tak jim nerozumím.Nevím,co mám vyvrátit,či potvrdit za osobní vazby na dražitele Ostrova?Nerozumím tomu vůbec.Možná by ti fakt pomohlo léčení(na tomto webu mnohokrát mnohými doporučované).Jak ti mám vyvrátit něco,čemu vůbec nerozumím?Pokud se zvládneš ovládnout, nenavážej se prosím do mě.Tyhle výkřiky do mlhy jsou dost nepřijemné a těžko se proti nim brání.Trošku takový bulvár.Zkus se realizovat jinak,dík.
P.S.nejsem již manželem bývalé předsedkyně
Martin Ottaodpovědět 
      Re: A co Ostrov21:52:00 02.04.2011
Tak to se Ti, Martine Otto, omlouvám. To jsem nezachytil, že už jsi exmanžel bývalé předsedkyně. Fakt promiň, že jsem Tě špatně tituloval.
JiBodpovědět 
       Re: A co Ostrov21:06:46 06.04.2011
Jinak Martine Otto, když ještě pominu Tvou krycí palbu osobních invektiv, tak bych Tě asi měl upozornit na to, že si trochu protiřečíš, když tvrdíš, že mi nerozumíš a přitom se cítíš být dotčen... měl by sis vybrat, zda se chceš tvářit tak, že nerozumíš a nebo zda chceš dělat ukřivděného podle známého pořekadla o potrefené huse...
JiBodpovědět 
        Re: A co Ostrov21:33:54 06.04.2011
Jirko,trápí mě jediné. Bereš si moje jméno bezdůvodně do huby. To je vše co mně vadí.Pokud máš potřebu se realizovat,používej k tomu někoho jiného než mě.A stále tvrdím, že ti nerozumím. Ale to asi u tvých fantasmagorií je normální,že se jim nedá porozumět.Ještě jednou moje doporučení:nechej se prosím tě už vyšetřit. Tvůj stav se asi zhoršuje.
Martin Ottaodpovědět 
         Re: A co Ostrov06:29:56 08.04.2011
Martine, co se týče Tvé osobní odpovědnosti na kauze "pozdní účasti zástupce ČHS na dražbě Ostrovních nemovitostí", tak nebýt Tvé přehnaně hysterické reakce, tak by patrně o nic zásadního nešlo.
Tvou tehdejší ženou pověřený zástupce ČHS kvůli údajné poruše auta se zpozdil a přijel na dražbu pozdě. V důsledku čehož vydražil Tvůj kamarád první z "Ostrovních" objektů dříve ve vlastnictví ČHS za vyvolávací cenu. Tj. za 1/2 odhadní hodnoty tohoto objektu (890tis.).
Je docela klidně možné, že se jednalo jen o shodu náhod, možné to je. Ovšem způsob jakým mě napadáš za to, že jsem si dovolil na tuto okolnost upozornit, tomu ovšem neodpovídá.
Ale kdo ví? Třeba se skutečně jedná jen o nešťastnou shodu náhod, která jen navenek působí dosti podivně a Ty jen nezvládáš své emoce. Možné to je.
JiBodpovědět 
          Re: A co Ostrov08:49:30 08.04.2011
Proboha Jirko,kdo je tím mým kamarádem?Myslíš toho člověka,kterého jsem vloni viděl v Ostrově a kamarádi mě upozornili,že to je ten,který vydražil bývalý objekt ČHS?Prý bydlel,nebo bydlí v Německu,ale to je tak vše,co o něm vím.Nikdy jsem s ním ani nemluvil.Takto známý je pro mě.To si potom dovoluji tvrdit,že to je i tvoje známost.Pak co s tím?Proto jsou moje reakce,takové jaké jsou.Tvoje smyšlené konstrukce,které vypouštíš do éteru,aniž si ověříš pravdivost dělají zle.To je opravdu jako bulvár.Proti tomu se nedá bránit a to mě vadí.To je vše,co k tomu mohu říci.Napadáš mě naprosto neprávem a to mě vadí.Možná by neškodilo,kdyby sis zjistil,jak to vše začalo s objekty ČHS.Byl to problém se Skanderou.Já jsem v té době s mojí rozpočtářkou ve svém čase a za svoje peníze připravoval argumenty na jednání a souzení se s ním.Cest do Ostrova a zpět to bylo dost a jednání (i na OÚ v Tisé)také.To že to nakonec dopadlo tak,jak to dopadlo,nebyla už moje práce,ale práce právníků a ostatních.Tak prosím tě už nech svých konstrukcí.Díky.
Martin Ottaodpovědět 
           Re: A co Ostrov09:01:05 09.04.2011
To jsi, Martine, mohl říct rovnou i bez té dělostřelecké přípravy. Takhle to na první pohled vypadá, že ti, šlo spíš o to mi to patřičně nandat a osolit, než o to se distancovat od známosti s úspěšným dražitelem Ostrovní nemovitosti ČHS...

Stejně je škoda, že si mi to nemohl říct přímo na VH, kde tě zná velká část delegátů osobně. Já vím, z VH jsi se omluvil "s velkým předstihem". To se nedá nic dělat.

A už se na mě nezlob, Martine. To víš, my co jsme ve virtuálním světě lezeckého spektra vykreslováni jako magoři, my si do klávesnice nevidíme. Někde zaslechnu nějaký drb, o tom, že se znáš osobně se Šťávisem dlouhá léta a pak tomu i věřím. Navíc se to špatně dokazuje, když bydlím na druhém konci republiky. No a co mám na srdci, to na klávesnici, to je u mě prostě hned.

To se ti mi třebas stala taková příhoda podobná této:
Svého času jsem si dovolil napsat zde na Lezce podezření, že Petrem Jandíkem prosazovaný redaktor ČHS (původně měl stát dokonce 500tis./rok) bude dosazen bez řádného výběrového řízení. A od té doby mě nemá rád. No nemá rád, spíše mě Petr Jandík nesnáší. Řekl bych asi tak stejně jako to vypadá, že teď ty.

Nic naplat, že půl roku po té co mě Petr Jandík kamenoval různými otevřenými dopisy a častoval podobnými výrazy a „doporučeními“ jako teď ty, Martine, oznámil P.J. společně s tvojí tehdejší ženou zbytku VV, že již rozhodli o obsazení nového postu redaktora bez řádného výběrového řízení.

Mimochodem dnes je na tomto placeném postu ČHS Jandíkova dcera. Pochopitelně, že opět bez výběrového řízení.

Proto se na mě už nezlob, jo?
JiBodpovědět 
            Re: A co Ostrov11:09:02 09.04.2011
Jirko,Šťávu znám a vídáme se tak jednou do roka. Pokud vím,tak Ostrov nekoupil on. Měl co do činění s provozem Ostrova v době před dražbou(za Hajdy,Hejdy?).Uvažoval i o dlouhodobém pronájmu od ČHS.To ano. Ale později? To fakt nevím. To jsem už byl trochu mimo.Teď ale je to opravdu někdo,koho jsem viděl jednou v životě,když jsme šli okolo a kamarádi mi ho ukazovali.Jestli se on zná se Šťávou to nevím,možné to je,ale nevím to,nikdy jsem se o tom s nikým nebavil a nemohu tedy říci ano ani ne. Nediv se potom,že když (bez toho,že by sis byl jist svými informacemi)ty vypustíš informace,nezakládající se na pravdě a týkající se mne(navíc ze mě dělající intrikána),mě docela naštvou. Tak to asi k našemu problému.
Martin Ottaodpovědět 
             Re: A co Ostrov07:16:56 11.04.2011
Do role "intrikána" jsi se stylizoval sám.
JiBodpovědět 
              Re: A co Ostrov09:49:25 11.04.2011
...v katastru na internetu jsou už velmi slušné mapy a jednoduché vyhledávání, stavební parcela má jistě číslo a majitele...
odpovědět 
            Re: A co Ostrov09:56:05 12.04.2011
Opět sbírka lží,polopravd a překroucenin, co je hodí do krámu, aby bylo možno někoho pošpinit.
Veronika Jandíková byla vybrána standardním výběrovým řízením, viz článek http://goo.gl/wQzHn, zvukový záznam č.. 55.

O co jde Jiřímu Babačovi ve skutečnosti je jasně vidět z faktu, že měl-li nějakou výhradu či pochybnost ohledně výběru redaktora, nevznesl ji na Valné hromadě, kde byl jak on, tak Petr Resch, šéf mediální komise, a kde jedině je místo pro řešení problémů a vysvětlení, pokud je tedy něčím cílem vyřešit případný problém.

Babača se spřádáním nesmyslných konstrukcí, podezžení a obvinění zabývá již dlouhou dobu, jeho výmysly již před několika lety zamítka Disciplinární komise (viz např. http://goo.gl/MeHKm), což mu nevadí aby je znovu opakoval nyní.
Petr Jandíkodpovědět 
             Re: A co Ostrov10:56:50 12.04.2011
No když už se tady tak hází hovnama, tak jsem si ten záznam poslechl. Nepraví se tam nic jiného, než že dotyčná osoba byla vybrána po "nějakém výběru, který jsme dělali" (6:12 záznamu). A ještě si ji P.Resch spletl s její maminkou. Standard???
No tak se tam v ČHS dobře bavte.
odpovědět 
             Re: A co Ostrov06:07:19 13.04.2011
Jak vidno, Jandíku, když nezabraly diskreditační podvrhy, tak krátce po jejich smazání administrátory nastupuje jiný kalibr, no alespoň jsi se podepsal a vystoupil ze zákulisí, takže posun k lepšímu… i když mi to čím dál víc začíná připomínat loňskou štvanici vlčí smečky.

Co se týče DŘ, tak jsem se doposud ještě nevyjádřil a jak tak pozoruji, tak asi budu muset. Třebaže jsem to neměl v úmyslu. Ovšem to by žádalo širší formát, než je prostor v diskusi pod článkem k jinému tématu.

A o co mi jde? Jen se, Jandíku, bráním.
JiBodpovědět 
              Re: A co Ostrov13:26:49 13.04.2011
S žádným příspěvkem podepsaným JiB nemám nic společného, ačkoliv říkat tomu podvrh je nesmyslné - podpis si může napsat jaký chce kdo chce, není na to žádný právní nárok. Smazané příspěvky neobsahovaly vulgarity ani nic jiného, proč by měly být smazány, kromě přání Jiřího Babači.

Z tohoto důvodu vidím odstranění příspěvků jako neoprávněné a signalizující zřejmě nadstandardní servis pro útočníka šířícího pomluvy, což je na Lezci již zřejmě tradicí.

Vyzývám administrátory Lezce aby fungovali nestranně a aby smazaly všechny lživé příspěvky Jiřího Babači.
Petr Jandíkodpovědět 
               Re: A co Ostrov16:11:29 13.04.2011
Petře, příspěvek (zřejmě podepsaný JiB a psaný někým jiným) byl vtipný, ale diskuse se bez něj obejde. Nemám mazací práva, ale neházej špínu na tenhle web, myslel jsem že to nemáš zapotřebí.
 martanodpovědět 
               Re: A co Ostrov19:49:54 13.04.2011
K tomu uvedu jen tolik, že dokavaď tady byly ony dva podvrhy, tak si dva dny vůbec nereagoval. Ovšem ve chvíli kdy ty podvrhy smázne admin, tak promtně vystartuješ…

Ostatní nekomentuji.
JiBodpovědět 
                Re: A co Ostrov23:35:30 13.04.2011
Nikoliv, reagoval jsem až když jsi nepřímo napsal, že jsem autorem onoho "podvrhu".
Tedy znovu: Já jsem to nepsal, tvoje tvrzení o tom byla lež a reagoval jsem až na ni.

Petr Jandíkodpovědět 
                 Re: A co Ostrov05:58:16 14.04.2011
Ale já jsem psal o Tvém příspěvku z 09:56:05 12.04.2011, kterým jsi reagoval na můj z 09:01:05 09.04.2011 !
JiBodpovědět 
            Re: A co Ostrov10:24:59 12.04.2011
Vážení čtenáři, tvrzení Jirky Babači, že obsazení pozice redaktorky proběhlo bez výběrového řízení je lež.
Petr Reschodpovědět 
             Re: A co Ostrov12:14:51 12.04.2011
Pana Babaču osobně neznám, ale fakt nechápu proč pořád osočuje a napadá ostatní. Často se ukáže, že pouze lže a vymýšlí si, ale že by se pak omluvil, to ne. A když si někdo rýpne do něj tak je hned oheň na střeše. Proč to dělá? nevíte někdo? Neměl bych to asi hodnotit, ale pro mě je to zlej člověk.
Vitorioodpovědět 
              Re: A co Ostrov06:09:15 13.04.2011
Vitorio no vidíte, osobně mě sice vůbec neznáte a problematiku diskutovaných témat znáte jen odsud, přesto Vám nedělá problém o mě tvrdit takovéto nepěkné věci. Přitom si dovolím říct, že pokud by jste byl se mnou v každodenním osobním kontaktu, tak by vás nejspíš něco takového ani nenapadlo.
JiBodpovědět 
             Re: A co Ostrov06:10:56 13.04.2011
Petře Reschi, tak to se budu muset opravit a omluvit za tvrzení, že Jandíkova dcera byla na placený post redaktora ČHS vybrána také bez výběrového řízení. Dohledal jsem si Tvé prohlášení z 28.02.11, 11:41 kde na HD o tomto píšeš toto: „ZÁPISEM z VV proběhla informace, že tohoto redaktora hledáme. Také na ní jeden uchazeč reagoval (?Jandíkova dcera?). Zároveň s Petrem Jandíkem jsem oslovil řadu dalších lidí, kteří v oboru pracují a dal jim stejnou nabídku. Nakonec z tohoto výběrového řízení vyšla jako vítězně právě Veronika Jadíková.“
No já jsem totiž měl na mysli „ŘÁDNÉ výběrové řízení.“ Omlouvám se proto ještě jednou za nepřesný výraz. Já si pořád, asi naivně, představuji výběrové řízení trochu jinak.
JiBodpovědět 
 Re: Tomáš Kublák - potížista :-)10:23:37 28.03.2011
Ano, je to potížista! Narozdíl od většiny členů a delegátů valné hromady sleduje dění ve svazu.

Pracuje jenom ve dvou komisích, jen investoval mraky svého času do přípravy stanov, vede jenom jeden oddíl, provozuje u nás ojedinělé stránky o horolezecké metodice (http://www.horolezeckametodika.cz/) , takže vlastně jenom supluje to, co ČHS moc nedělá (nebo, dělá-li, tak prostřednictvím metodické komise a za slušný prachy). Prostě obyčejnej potížista!
odpovědět 
  Re: Tomáš Kublák - potížista :-)15:03:58 28.03.2011
:-). Je to tak, začal tady před lety s metodikou (bylo to jedné aktuální), kterou dával zadara ve volném čase na web volně k použití. Připravoval a piloval stanovy, sleduje pečlivě co se dá a odhalí třeba takovou zneužitelnou chybu jako tentokrát. Také zadara se začal věnovat sledování úrazů a jejich vyhodnocení (práce hafo), No samé "potíže" dělá, mít takových "potížistů" alespoň deset, to by to čhs možná hnulo zase k lepšímu. To vůbec nemluvim o tom, kdyby takoví "potížisté" nahradili v množství kecaly a remcaly. :-)
Dagodpovědět 

 15:2216:26:48 26.03.2011
"Mrzí ji stav hlášení úrazů, kdy nejsou hlášeny žádné úrazy a nejde je vyhodnocovat" Tak to se omlouvám, kdybych to věděl, hned bych si nějaký úraz přivodil a hlásil..
blumodpovědět 
 Re: 15:2209:54:28 28.03.2011
Není ten komentář zbytečně jízlivý...Já myslím, že je jasné, co se tím míní. Úrazů je bohužel poměrně dost, ale pokud se neevidují, nelze z nich vyvodit žádné závěry, žádná ponaučení, která by třeba napomohla jejich předcházení.
Petr Reschodpovědět 

 Proč být členem18:28:56 26.03.2011
Vysvětlí někdo nečlenovi, proč být členem ČHS?
Horáčekodpovědět 
 Re: Proč být členem19:06:56 26.03.2011
Dobrý pocit, že přispíváš trochu na jištění na skalách, které používáš?
vláďaodpovědět 
  Re: Proč být členem19:50:52 26.03.2011
A co když ho tam občas dávám sám, za svý, a ze svý dobrovůle. To jsem potom co? Debil viď. Mám přece správce oblasti, a bejt v ČHS je levnější. Dík za radu.
odpovědět 
   Re: Proč být členem20:27:14 26.03.2011
Ne, za debila tě nepovažuju :-) A nevidím důvod, proč by měl někdo jiný. Klídek.
vláďaodpovědět 
    Re: Proč být členem22:18:33 26.03.2011
Tak to jsem si oddech. :) Lidi chtějí mít prostě pocit, že ze členství plyne nějaká výhoda. A tento pocit jim, v dnešní době, ČHS nejspíš nenabízí, nebo nedokáže nabídnout. To kvalitní jištění berou jako samozřejmost,vždyť v zahraničí, kde mnoho lidí tráví lezecký čas, je kvalitní jištění běžné a normální. Ohánět se pak obnovováním jištění je ,řekl bych,krokem vedle.
odpovědět 
     Re: Proč být členem08:36:04 27.03.2011
K tomu ti dám jen malou poznámku, ono to jištění se neosadí jen tak samo sebou, stojí nějaké peníze a práci a že by u nás v dnešní době bylo dost lidí, co by to dělali jen tak z lásky zadarmo a ještě do toho dávali své vlastní peníze, tak to nevím a bude to čím dál tím horší, což je dáno vývojem ve společnosti. Takže to vůbec není samozřejmost, stejně jako to, že na velkém množství skal u nás vůbec můžeš lézt,protože někdo to pro tebe musel vyjednat a stálo ho to velké množství času a úsilí a jako jedinec vyjednáš daleko méně než jako organizace.
Vlkodpovědět 
      Re: Proč být členem17:09:04 27.03.2011
já se snažím s břeclavákama něco přejišťovat...matroš kluci dostanou, ale čas a práci za osazení (a benál) mi nikdo nenahradí...ale mě to nevadí, protože mě to baví. místo lezení, přejišťuješ...je to fajn, protože vznikají nový věci a oblas se popularizuje. ne že bych chtěl něco popularozovat, ale aby si tam časem člověk mohl zajed dobře zalézt, tak se to prostě udělat musí. taže to beru jako investici do budoucna...
v čhs nejsu, protože jezdívám do zahraničí i do hor občas, a dvoje členství platit nechci...a nikdy sem v žádným oddílu nebyl...nevím proč bych měl. ale na jištění bych klidně pětikilo ročně přispěl. i když - když vlastně člověk občas přejištuje, tak to revanžuje aspoň takhle
honza k.odpovědět 
       Re: Proč být členem21:27:51 27.03.2011
To mi takhle jeden student povídal, že by také rád přejišťoval skály, že by ho to bavilo. A kolik že se za to dostane, a že by dal do starých cest víc kruhů...tak jsem mu ukázal svůj cadylack a byl rád, že tu tělocvičnu nebudeme mít všude, ale musíme víc zabrat, aby si třeba někdo ve skalách neublížil.
odpovědět 
 Re: Proč být členem10:06:44 28.03.2011
Nechci se pozastavovat nad konkrétnostmi nejrůznějších slev (zboží, ubytování, závody), "černým pasažérstvím" při používání kvalitního osazeného jištění, informačním servisem, možností pojištění atd... pouze víceméně zopakuji slova Zdeňka Hrubého, že síla Svazu (kteréhokoli) předurčuje pozici sportu při jednání se státní správou - vládou počínaje a lokálním vykonavatelem státní správy konče. Tedy, silný svaz = silná pozice sportu nebo naopak. Je na nás, jakou chceme, aby náš sport/svaz tuto pozici měl.
Petr Reschodpovědět 

 Tezkopadny system21:12:00 26.03.2011
My jsme v CHS nejakou dobu byli, manzel asi 15 let, ja mene. Ale potom jsme se odstehovali z Cech. Kazdy rok to byl vetsi a vetsi problem si clenstvi platit, musela to za nas delat rodina. S CHS jsem skoncili, kdy jsme byli pozadani zaplatit si clenstvi slozenkou a na potvrzeni cekat mesic. Ted uz si nejakou dobu platime clenstvi ve Francii, pres internet, i s pojistenim, je to rodinne pojisteni a tak mame slevu (deti nemame), jo a vyrizene je to hned, prukazka nam prijde za 3 dny, a nebydlime ve Francii.
Proc bychom meli byt v CHS?
Natalieodpovědět 
 Re: Tezkopadny system11:46:40 28.03.2011
Nevím, kdy jste na problémy s placením příspěvků narazili, ale již několik let lze bez problémů platit příspěvky převodem z účtu na účet. Průkazky posíláme poštou na uvedenou adresu, lhůtu máme do 14 dnů, ale v naprosté většině případů vyřizujeme vystavení průkazky mnohem dříve. Pokud dochází k prodlevám, bývají obvykle způsobeny tím, že dotčeny člen nebo uchazeč o členství neuvede některé potřebné údaje (specifický symbol), neoznámí případnou změnu adresy, nepošle poplatek na poštovné apod. Problémy jsou i s poštou, která občas některé zásilky nedoručí, ale s tím nemůžeme nic dělat. Veškeré informace jsou na našem webu www.horosvaz.cz.
B. Valentová, tajemnice ČHSodpovědět 

 malé oddíly22:07:47 26.03.2011
řeči, řeči ... ještě bych dodal poznatek, k diskuzi. rád bych byl členem, ale nabídka "all inclusive" od oddílů v okolí spojených s nabídkama od ročního vstupu na stěnu (cena je super pro místní), až po chatu je sice lákavá, ale pokud člověk není přímo ve městě, jsou to vlastně vyhozené peníze za 2 návštěvy do roka. Skutečně, jet 40km na stěnu jen proto, že mám zaplaceno oddílové? A navíc, co pro mě/nás potom může být na členství v tak velkém oddílu zajímavé? Můžeme něco ovlivnit? V takovém počtu jistě nic.

V okolí je nás cca 6 kusů, členy nejsme, rádi bychom byli, oddíl by byl řešením. Já lezu skoro 10 let, ostatní kratěji. Bohužel jsem ještě nikoho nevyburcoval k zaplacení registračních poplatků za  nový oddíl. Možná zjednodušením/zlevněním by vedla cesta. Nevěřím, že administrativní poplatky, respektive 3000Czk určitě nejsou. v OAEV se člověk stane členem tak rychle, vše funguje.

Ať třeba malé oddíly nemají hlasovací váhu, ale ať je snadné je založit a ať se mohou registrovat. V místech, kde lezení nemá tradici jsou začátky těžké a toto je jen další problém. I když, potom co sem četl, je to vlastně úplně mimo téma. Krajské oddíly, giganty v počtu 14 a basta :)

Velké pilíře, na těch stojí síla! Přesně tak :(
marekodpovědět 

 Pochvala22:41:33 26.03.2011
Díky celému VV v čele se Zdeňkem, stejně jako členům všech komisí, za neuvěřitelnej kus práce který odvádějí - ve svém volném čase. Nechápu jak to stíháte :-)
Kecálkům tady bych chtěl vzkázat - zkuste trochu používat hlavu - a nejenom ve svůj vlastní prospěch.
Špicálodpovědět 

 Pár poznámek13:51:11 27.03.2011
Sám dobře vím, jak obtížné je zapsat bez občasného zkreslení a výpadků takovouhle schůzi a bez občasných chyb se to neobejde.
U Výsledků voleb DK nejsou ti pod časrou neúspěšní kandidáti, ale náhradníci. DK má pět náhradníklů proto, že při disciplinárním řízení může obviněný naítnout podjatost člena DK ve svém případě a pak nastupuje náhradník.

U plnění koncepce poslední bod asi sotva bude v bodu vzdělávání připravovat akci pro širší veřejnost Ministerstvo kultury.

Pro doplnění pohledu na VH nabízím taky svůj zápis http://goo.gl/3CBOG. Když se dají oba dohromady, dá se dostat lepší obraz a občasné chyby eliminovat.
Petr Jandíkodpovědět 
 Re: Pár poznámek14:13:07 27.03.2011
Sorry, to Ministerstvo kultury tam mám taky, takže to tak asi bude :-) Během pár dní zpracuji zvukový záznam tak si to půjde poslechnout přesně.
Petr Jandíkodpovědět 

 Členství14:50:50 27.03.2011
Smysl být členem bych viděl v tom, že někdo musí zastupovat zájmy horolezců (například při jednání s ochranou přírody), někdo musí koordinovat práci na skalách... Proto se lide sdružují, proto se mi nezdá vhodné dávat nějaké podmínky členství
Dagodpovědět 
 individualni clenstvi...15:51:03 27.03.2011
Jak to chapu ja.

[1] CHS by rado melo co nejvic clenu, aby melo "silnou vyjednavaci pozici".

[2] Kdyz nekdo vstupuje do CHS individualne (predpokladam, ze takovy clovek to dela predevsim pro svuj dobry pocit), tak to ma drazsi a jako novy clen to ma prvni rok jeste drazsi.

[3] Oddily neresim. Kdysi jsem kvuli prukazce do skal zkusil dva oddily a oba existovaly pouze kvuli tem prukazkam. Naopak my s kamaradem lezeme pod jednou "znackou", dalo by se tedy rict, ze mame svuj "oddil". Samozrejme nejsme nikde registrovani, kdysi jsme meli alespon svuj web.

[4] Beru jako skrvnu na svem stite, ze neprispivam na vyjednavani povoleni ani na vymenu jisteni. Na druhou stranu me laka extremni predstava, ze povoleni nebude a jisteni taky ne. Bude se lizt nacerno, tzn. lehke cesty, rychle a s minimalnim jistenim. A sestup jak kdo umi.

Kdyz tak premyslim hlavne o bodu [1], tak co zavest "cleny 2. kategorie", pracovne nazyvane "pratele skal"? Poslali by po internetu poplatek nizsi nez clenove 1. kategorie a zpatky by jim prisel email: "Vazeny priteli skal, dekujeme. S uctou, CHS"
jx zeroodpovědět 

 předseda bezpečnostní komise07:55:33 28.03.2011
zrak mě neklame? monsieur šifra dělá kariéru? bude dělat školení o tréninku ("nejsilnější sval je hlava")  a bezpečnosti lezení? Asi by to chtělo obnovit foto dne "jistím rád a je to na mě doufám znát" anebo sem šoupnout nějaký odkaz. Každopádně jako odstrašující příklad pro další "superjističe" vzor největší.
le big zloba macodpovědět 
 Re: předseda bezpečnostní komise09:06:19 28.03.2011
A na disciplínu bude dohlížet punker Mára Holeček. No prostě je to velmi veselá taškařice.
JirkaMalejodpovědět 
 Re: předseda bezpečnostní komise12:03:56 28.03.2011
Jsi si ho spletl s Vláďou Těšitelem.
odpovědět 
 Re: předseda bezpečnostní komise20:07:57 28.03.2011
Raději "jistím ráda kamaráda" nebo jak to bylo:-)
Willhemodpovědět 
  Re: předseda bezpečnostní komise22:10:48 28.03.2011
jo, to taky nebylo špatný.. ba mnohem lepší:)
A.odpovědět 

 On line reportáž08:26:38 28.03.2011
Vůbec nechápu, jak se dá stíhat dát do kupy takovouhle on-line reportáž. Klubouk dolů a díky za všechny horolezce, které zajímá dění v ČHS.
Petr Reschodpovědět 
 Re: On line reportáž12:41:58 28.03.2011
A když jdou ty závody on-line live kamerou, co zkusit tohle. třeba by se našli podivíni, co by to sledovali.
odpovědět 

 skalní oblasti19:02:27 28.03.2011
Mohli by jste být trochu konkrétnější. Co to znamená zlepšit komunikaci s ochranou přírody? Existuje nějaký plán na rozšíření potenciálních skalních oblastí? Bude CHS aktivně (účastnit se jednání) podporovat správce oblastí při vyjednávání s ochranou přírody? Můžete nám ukázat plán aktivit CHS, kde budou zohledněny zodpovědnosti, časový plán, náklady? Můžete sdílet konkrétní kroky. Zatím to jsou samé stanovy, shrnutí minulého stavu, ale co dál? Proč se ptám? "Posláním českého horolezeckého svazu je rozvíjet zájmy a chránit práva svých členů tak,
aby se mohli svobodně věnovat horolezectví, ...."
Elementodpovědět 
 Re: skalní oblasti20:01:57 28.03.2011
Například letos se bude dojednávat výjimka na Český Ráj. Pokud vím tak se zástupci ČHS účastní všech jednání o výjimkách ne, vždyť ČHS bývá typicky žadatel o výjimku, kdo taky jinej...
http://www.horosvaz.cz/ index.php?cmd=page&id=302 (mezera)
šp.odpovědět 
 Re: skalní oblasti20:47:54 28.03.2011
Možná by příště stačilo svoji žádost poslat předem cca 1 měsíc před valnou hromadou, slušně oslovit Vlka nebo paní tajemnici, představit se a podepsat a určitě by ses plán práce dozvěděl. Než takhle pokřikovat na netu.
Kuba Turekodpovědět 
 Re: skalní oblasti23:40:50 28.03.2011
Vím o vícero partách, které zkulturňují ve spolupráci s ČHS i ochranáři další místa k lezení, většinou jsou to citlivé déle trvající věci, které budou včas prezentovány všem lezcům, tak se těš. Nějakej pofiderní harmonogram kolik budeme mít kdy nových skal bych vynechal, nikdy nevíš jak se co povleče.
 martanodpovědět 
 Re: skalní oblasti09:45:59 29.03.2011
V ČR je velké množství skalních oblastí (viz web Skalní oblasti), z nichž většina (hlavně těch významných) má statut zvláště chráněného území, což znamená, že o povolení provozování horolezectví je nutno žádat. Vyjednávání s orgány ochrany přírody a podávání těchto žádostí zajišťuje ČHS. Za tuto agendu je zodpovědná tajemnice, která spolupracuje s oblastními vrcholovými komisemi, které situaci v konkrétních oblastech znají nejlépe. Je to nepřetržitá činnost, protože povolení jsou udělována jen na několik let, takže o povolení je nutno opakovaně žádat, někdy i po krátké době; vyjednávání o nových oblastech není tak časté, ale probíhá. Vloni se podařilo vyjednat výjimku pro pravý břeh Labe a pro Pálavu, nyní máme nové a rozšířené povolení pro Bořeň, připravujeme novou žádost pro celý Český ráj, kde končí povolení na konci tohoto roku apod. Vedle těchto žádostí o povolení probíhá trvalá komunikace a spolupráce mezi příslušnými orgány OP a OVK, protože v oblastech je neustále potřeba něco řešit...
B. Valentová, ČHSodpovědět 
  Re: skalní oblasti20:46:40 29.03.2011
Paní Valentová, děkuji za částečnou odpověd, i když pro mě nedostačující. Pro mistr Turek, pokud nemáš co říci k tématu tak se do toho n...r. Nevím proč bych si o takové informace měl speciálně psát, měli by být sdílené automaticky. Jasná informace o plánovaných činnostech by měla pomoci k lepšímu obrazu pošramocené pověsti CHS (alespon dle komentářů na lezci).
Elementodpovědět 
   Re: skalní oblasti21:58:36 29.03.2011
pí. Valentová to píše jak to je.Průkazky chodí promptně a bez problémů. Možná se občas někde chybička vloudí , ale to se stává. Já měl např. problém s průkazkou instruktora. přesto si dovolím poděkovat výboru a administrativě za jejich práci.
Palo odpovědět 
    Re: skalní oblasti09:43:17 30.03.2011
Víš Elemente, ono to není tak jednoduché, někdy okolo jedné věci chodíš a jednáš x let než se ti něco podaří a jakékoliv zveřejňování dopředu je vždy ošemetné, protože se pak někdo může kousnout(ekologičtí aktivisté, ornitologové...). Kdyby sis to někdy zkusil, pochopil by jsi, co je to za práci a kolik času to stojí, ale jak opakuji neustále dokola, dokud se nezmění filozofie zákona 114 nezbývá nám nic jiného, než v roli prosebníka žádat o výjimky, které nám nikdo nemusí dát, neboť mu to zákon neukládá a je to jen jeho dobrá vůle, že se s námi baví. Již z tohoto důvodu je pro vyjednávání lepší silná organizace, která je pro OP důvěryhodnějším partnerem než jediná fyzická osoba. Ani nespočítám případy, kdy jsem od orgánů OP slyšel, jó tady už nám toho někteří naslibovali a nakonec to nebyla pravda, tak proč máme věřit zrovna vám. A nad tím by se měli všichni zamyslet neboť důvěra se ztratí velmi rychle a snadno, ale získat ji nazpět je více než složité a trvá to velmi dlouho. Sice tě to nemusí uspokojit, ale je to realita.
Vlkodpovědět 
     Re: skalní oblasti06:02:02 02.04.2011
Pane Vlk díky za vysvětlení. Myslíte, že existuje reálná šance, současný zákon 114 změnit? Přijde mi, že zelení začínají ztrácet sílu, viz Sumava. Není vhodný čas vhodným lobingem? se pokusit o změnu tohoto zákona? Asi by to stálo nějaké peníze, ale asi pořád lepší než kindergarden. Co třeba se pokusit změnit současný status labáku. Vždyt to je nesmysl co ta pí. Bízková podepsala.(pseudoškrapy). Zároven dle různých zpráv na internetu se mění obsazení ministerstva žp. Snad to nevidím příliš jednoduše. :)
Elementodpovědět 
      Re: skalní oblasti11:02:40 02.04.2011
Vidíš.
odpovědět 
   Re: skalní oblasti10:28:52 30.03.2011
Hele Elemente... Zeptal jsi se, tak jsem Ti poradil, jak se nejlépe dobrat k odpovědi. Znáš tu starou historku o rybáři, rybách a rybaření? Někteří lidé jsou ale zřejmě nepoučitelní už pár tisíc let.
Kuba Turekodpovědět 
    Re: skalní oblasti06:04:48 02.04.2011
Asi jsem pouze hloupý element. Ale já Ti vůbec nerozumím.
Elementodpovědět 
     Re: skalní oblasti22:04:07 03.04.2011
Ahoj Elemente!
Doufám, že jsi si přečetl na EC moje pozvání na velikonoční setkání správců s lezci ve Žlebu dne 23.4. co jsem psal jen pro tebe velice rád tě poznám osobně to mi věř a poskytnu ti informace po,kterých tak toužíš.Třeba nabídneš, nějakou pomoc při udržbě v Labském údolí potřebujeme, každou pracovitou ruku lezce, lěč k tomu se hodně lezců nehlásí!
Jeník Pletichaodpovědět 
     Re: skalní oblasti00:20:25 04.04.2011
Bible. Promiň, netušil jsem, že Ti chybí základní vzdělání.
Kuba Turekodpovědět 

 Anketka22:34:17 28.03.2011
Teď jsem si tak vzpomněl, že relativně nedávno proběhla aknetka na téma směřování svazu a dělba fin. prostředků, pokud si pamatuju výsledky správně, bylo to dost o redukci příspěvků na závody expedice a navíšení a na jištění, mládež a op.
možná se mýlim, ale mám pocit, že výsledky dosti zapadly, ne?

ps: podivné bylo, že anketa vysela dlouho na stránkách čhs(kam moc lidí nechodí) a avízo na lezce se dostalo celkem krátce před jejím ukončením. byla to náhoda???
kukoodpovědět 
 Re: Anketka22:45:53 28.03.2011
pps: a když zadá člověk na webu svazu heslo "anketa", či "anketa, výsledky", nic se nenajde. resp. je nalezena pouze výzva k vyplnění ankety, ale výsledky již ne. přitom si pamatuji, že jsem je četl. Jak je to možné?!
kukoodpovědět 
  Re: Anketka23:28:15 28.03.2011
hledej šmudlo:
www.horosvaz.cz/index.php?cmd=page&type=2&article=1119
 martanodpovědět 
   Re: Anketka14:06:47 29.03.2011
Díky Marťane,
kukovi bych doporučil zopakovat si základy gramotnosti, možná by stačila tak 3.-4. třída základky. Třeba by pak nepsal "anketa vysela" a byl schopný najít si na webu informace, které ho zajímají :-)
vyhledávačodpovědět 
    Re: Anketka08:34:39 30.03.2011
argumentum ad personam, se tomu říká, ty anonyme...
aby jsi se nepokálel kvůli i, když píšeš všemi deseti, tak mně osobně tam i/y občas skáčou ne úplně podle gramatiky.
nicméně jste mi pořád neodpověděli, zda si z toho někdo něco vzal.
kukoodpovědět 
   Re: Anketka08:37:06 30.03.2011
díky, to nic nemění na tom, že když dáš do pole vyhledávat, to co jsem řekl, že tam dáš, tak ti to prostě nenajde. je to trochu divný, že jo? nemám celou věčnost, abych se prohraboval stránkama svazu(které jsou dost nepřehledné), abych to našel.
drtivé většině vyhledavaču je jedno, zda zadáš "anketa, výsledky", nebo "výsledky ankety", opravdu mě nenapadlo, že vyhledavač na str. svazu je tak špatný.
kukoodpovědět 
    Re: Anketka09:44:51 30.03.2011
Ahoj Kuko. Vyhledávání bych neřešil, nenajdeš Ty, najde něko jiý (všichni se těšíme na nové stránky svazu).
Pokud vím, tak ČHS má nyní přes 10 tisíc členů (počet horolezců v čechách odhaduji na několika násobek, možná desetitisíce těch co chodí na lezecké stěny?) a ankety se zúčastnilo přes 800 lidí. Čili poměrně slušný reprezentativní vzorek (minimálně těch co chodí na skály a jezdí do hor?). Anketa byla prezentována jednak na oficiálních stránkách ČHS, kam chodí ti co mají o dění zájem. Pak také na Skalních oblastech, kde byla také možnost ji vyplnit a dlouho tam byl i odkaz na výsledky (momnetálně chybí prolink - byl tam ještě jeden mezičlánek, ale píšu správci prosbu, aby výpadek propojil). Anketa se objevila minimálně i zde na Lezci, možná na jiných webech (ověřím jestli máme link na výsledek a případně opravím). Anketa byla také propagována na Fesťáku v Teplicích, přímo v kině, kde jí šlo i vyplnit a odevzdat. Předpokládám, že šla i v informaci předsedům oddílů.
Čili - horolezci o ní věděli, vyplnilo jí hodně lidí. Na základě ankety bylo přihlíženo také při tvorbě koncepce ČHS. Jestli zůstala některá část nezohledněna, nebo se neplní, na to Ti musí odpovědět někdo z VV. Jinak předpokládám, že probíhá hledání dalších partnerů svazu pro podporu financování dalších aktivit, snad i této. Víc nevím:)
martanodpovědět 
    Re: Anketka10:32:25 30.03.2011
Na dotaz "čhs anketa výsledky", vyplivne google žádaný link na prvním místě. Proč to hledat jakkoliv složitěji?
honzaodpovědět 
     Re: Anketka13:20:17 30.03.2011
To si představím mojeho tatínka, když říká že mnoho společností diskriminuje lidi tím, že některé věci lze sjednat pouze po internetu, třeba zrušit telefon, či objednat nějakou službu a podobně (a to jej používá). Nebo mojí babičku, jak někam volá a mačká tónové volby:) Taky občas nemůžu něco najít ... už to asi nemá cenu pitvat.
 martanodpovědět 
      Re: Anketka21:45:22 30.03.2011
Ale jó, vždyť nic ve zlým.. jen mi přišlo najít výsledky ankety cca tak náročný jako napsat příspěvek do diskuse.
honzaodpovědět 
     Re: Anketka13:34:07 05.04.2011
jojo, strejda gugl, nejde vo strejdu, ale vo to, že když dáš do vyhledavače na horosvazu, to co jsem tam dal, tak ti to nenajde nic. vo to šlo.
kukoodpovědět 

 Je mediální komise vůbec k něčemu?22:06:10 29.03.2011
Jak je možné, že nová Mediální komise, která se zřídila hlavně kvůli zvýšení příjmů a zviditelnění ČHS je ve ztrátě 250 000Kč? Někde je asi chyba ve vedení, protože zatím komise stála čtvrt milionu a výsledek nikde. Souhlasím s tím, že prosadit lezení je těžké, ale za podmínek jakých se tak dnes v komisi děje, se to nikdy nepodaří. Především jde ale o to, že jediná komise, která má být v plusu je lehce v červených číslech a nechápe co má dělat a místo šetření penězi s nimi mrhá. Pokud ony nové stránky budou stát např. více jak 50 000Kč, je vidět, že někdo nerozumí tomu co dělá  nebo rád dohodí zakázku známému apod. už to všichni známe:) 
Martinodpovědět 
 Re: Je mediální komise vůbec k něčemu?09:00:00 30.03.2011
Díky za zajímavý dotaz. Je myslím logické, že nezasvědcenému lezci se toto musí zdát podivné a jsem rád, že mám příležitost vysvětlit věc i lezci, který nebyl na VH, kde to samozřejmě bylo popisováno.
Ztráta KMM je logická, protože veškerý zisk, který generuje jde na účet rozpočtu (pro rok 2011 cca. 800 tisíc), zatímco komise si z tohoto balíku nebere nic a ze svého platí veškerá plnění vůči partnerům - ročenka (s distribucí dobrých 120 tisíc), bannery, grafika, chod webu, redaktor...
Cenu nového webu, jenom redakční systém odhadoval již minulý VV na 200 tisíc. Nám se na základě skutečně velmi pečlivého výběru, kterého se účastnil celý VV podařilo vybrat řešení skutečně profesionální a navíc cenu stlačit výrazně dolů. Nevím, jakou máš zkušenost s takto velikým webem. Já mizivou a proto jsme si za tímto účelem najali nezávislého odborníka na weby, který nám s výběrem pomáhal (s vybranou firmou nemá fakt nic společného). Výsledkem bude doufám web na velmi vysoké úrovni za solidní cenu cca. 120 tisíc. (připomínám, že ČHS není plátcem DPH).
V případě dotazů jsem k dispozici.
Petr Reschodpovědět 
  Re: Je mediální komise vůbec k něčemu?09:19:04 30.03.2011
120 litrů za ročenku mi přijde jako nehoráznej ranec. Ten spisek by se klidně dal posílat v pédéefku na maily všech horosvazáků. U nás na schůzi Housky se jich bez většího zájmu rozdal balík. Škoda papíru a peněz.
Papoušodpovědět 
   Re: Je mediální komise vůbec k něčemu?10:05:18 30.03.2011
Jsem pocitově zcela opačného názoru a budu rád, když grafická kvalita přesvědčí o opaku (myslím, že rozdíl mezi první a druhou Ročenkou je více než výmluvný). Nicméně můžeme debatovat na toto téma, jak chceme, ale požadavek partnera je jasný! Hodnota tištěné inzerce zatím vysoko převyšuje jakékoli PDF soubory. To můžeme debatovat donekonečna, fakt je fakt.
Nicméně, vše nové si hledá postupně cestu. Je-li to nové správné, dokáže se ustálit a stává se pouze výhodnějším. Tímto směrem se vydává i Ročenka, která už příští rok bude zásadním způsobem spolufinancována z nepartnerské inzerence (aniž by tato zasahovala do obsahu).
Petr Reschodpovědět 
 Re: Je mediální komise vůbec k něčemu?09:05:43 30.03.2011
A jenom doplním to, co jsem říkal i ve své prezentaci na VH. Budu rád, když se najde někdo ochotný v komisi pracovat. Poměrně dobře víme, co máme dělat. Týdně pracuji pro ČHS průměrně cca. 10-12 hodin a poměrně solidně zaměstnáváme i sekretariát. Tak mě napadá, že bychom mohli na svazových stránkách zveřenit veškeré prezentace komisařů z VH, možná by to napomohlo orientaci.
Petr Reschodpovědět 
  Re: Je mediální komise vůbec k něčemu?12:23:09 30.03.2011
Někdy příští týden dám k nám všechny zvukové záznamy z VH, takže na to půjde odkázat a zájemci ci budou moci poslechnout důležité věci in natura.
Petr Jandíkodpovědět 
   Re: Je mediální komise vůbec k něčemu?12:33:24 30.03.2011
Rád si poslechnu....
Libor rebel Hrozaodpovědět 
 Re: Je mediální komise vůbec k něčemu?09:16:18 30.03.2011
Tady se jedná o nedorozumění, asi jsem to měl na VH víc vysvětlit, protože tenhle trochu zavádějící názor už zazněl i od komisařů.
Na mediální komisi jdou především výdaje spojené s plněním vůči partnerům, proti nim jdou příjmy od partnerů - pro rok 2011 to je i s věcným plněním cca 809 tis. Kč.
Doufám, že je jasné, že partneři nám nedávají peníze zadarmo a ani marketingová agentura pro nás nepracuje z čistého nadšení pro věc, i když to pro ni není příliš výdělečná záležitost.
Doufáme, že poměr mezi příjmy a výdaji se bude u peněz získaných od partnerů postupně zlepšovat, zatím je tato oblast práce poměrně nová a určitě je tam co zlepšovat.
Trochu mě mrzí, že takovéto dotazy nepadaly v konsruktivnější podobě spíš na Valné hromadě nebo před ní, kde se dají v klidu vysvětlit všem, jsou k tomu všechny podklady, případně se na ně dá i nějak aktivněji zareagovat.
Honza Bloudekodpovědět 
 Re: Je mediální komise vůbec k něčemu?10:37:56 30.03.2011
Ročenka: Je o mnoho lepší než minulá. Je ovšem otázka, jestli papír je pro inzerenty lepší. Mám zkušenost z komerční sféry v tomto oboru a poslední dva-tři roky je jasné, že elektronická inzerce (web, PDF, video, virál...) je mezi inzerenty žádanější a mezi čtenáři čtenější (proto jsme taky zrušili papírový časopis a vše nechali na webu). Podmínkou ovšem je, aby inzerent přesně věděl, kolik a jakých lidí jeho inzerci vidělo. To nezaručíš počtem e-mailový adres, které máš v seznamu, nebo webem zaregistrovaným v Toplistu nebo Google Analytics.
Kuba Turekodpovědět 
  Re: Je mediální komise vůbec k něčemu?17:31:36 30.03.2011
Jsou i inzerenti, kteří se o to vůbec nestarají a klidně nechají běžet reklamy i na webech, kde je vidí tak leda robot, takže to nebude zase tak všeobecně platné.
Petr Jandíkodpovědět 
   Re: Je mediální komise vůbec k něčemu?11:12:26 31.03.2011
Nojo, to je buď chyba, nebo se nejedná o silné dlouhodobé partnerství, takže tyto úvahy bych vynechal. Takové firmy, jako jsou partneři ČHS, si výdaje hlídají.
Kuba Turekodpovědět 
    Re: Je mediální komise vůbec k něčemu?11:15:08 31.03.2011
Hudysport mezi ty, co si hlídají účelnost nákladů asi nepatří...
Petr Jandíkodpovědět 
  Re: Je mediální komise vůbec k něčemu?09:05:35 31.03.2011
Já jsem to hodně zjednodušil, ale Ročenka je vlastně průmět minimálně tří základních cílů:

- propagování horolezeckého sportu (tomu se přizpůsobí distribuce Ročenek do budoucna)
- zlepšení členského servisu, tedy dát členovi něco nového (už vidím ty vidle, na které jsem si naběhl...ne každý to bude považovat za přínosné)
- zajištění onoho plnění partnerům

Vedle toho bychom rádi, aby měla i hodnotu historickou a proto jsme po prvním roce tápání, jak vlastně naložit s obsahem, zvolili v pokračování obsah, který bude mít trvalejší hodnotu. Toto nasměrování bychom rádi drželi i dále. Bylo by hezké, kdyby se dala z deseti, dvaceti čísel udělat knížka, která bude vlastně nějak reflektovat horolezecké dění.
Má-li někdo nápad, jak Ročenku dále vylepšovat, jsme otevřeni nápadům: petr.resch@horosvaz.cz
Petr Reschodpovědět 
   Re: Je mediální komise vůbec k něčemu?11:10:02 31.03.2011
Něco praktického - komentovaná zpráva o příčinách a počtu úrazů (Kublák a spol.), k tomu vybraný metodický ústřižek (aktuálně řešící hlavní příčinu úrazů), přehled nových lezeckých oblastí (loni např. Středohoří) a staronových oblastí (např. kompletně přejištěné, nebo nově populární), představení čerstvých držitelů čestného členství (co důležitého vylezli nebo udělali, stará a nová fotka)...
Kuba Turekodpovědět 
    Re:náplň ročenky11:32:09 31.03.2011
Dobré náměty, i když s tou zprávou o úrazovosti se mi to nezdá, to už je spíš takové ouřední věc. Stejně tak seznamy přejištěných oblastí. Spíš bych to viděl tak, jeko že vzít nějakou oblast udělanou, nebo přejištěnou za pomoci ČHS a představit ji, jak se dělá report o lezeckých oblastech.
Petr Jandíkodpovědět 
     Re:náplň ročenky11:38:37 31.03.2011
1) Tak nějak jsem to myslel s těmi oblastmi - seznamy ne. 2) Úrazovost je ale podle mě jedna z nejdůležitějších věcí - nejde o to udělat suchou statistiku, ale vytáhnout z ní tři až pět nejdůležitějších čísel a okomentovat je. Jak se mění frekvence jednotlivých neštěstí, proč tomu tak je a jaké jsou hlavní příčiny, aby se tomu člověk mohl vyhnout anebo si na to aspoň dát pozor.
Kuba Turekodpovědět 
      Re:náplň ročenky12:25:57 31.03.2011
A jéje.. práce po nocích na obzoru :-)
Aby bylo všem jasné, o čem jde řeč, zprávy o úrazovosti jsou v PDF k nahlédnutí zde:
http://www.horosvaz.cz/index.php?cmd=page&type=101
Takhle celé ne, ale výběr toho nejzajímavějšího by dělat šel, samozřejmě. Systém práce je na to připraven, mám údaje to v tabulkách, takže +/- nějaká ta hodina jsem schopen naťukat kdykoliv aktuální čísla získaná databází (hlášení úrazů) a barevné grafy se z šablony jen hrnou. Horší budou ty "metodická okénka", to znamená obrázky, dále vyjádření metod.komise, aby to korespondovalo s tím, co učí, atd. atd. = proces. V ČHS? Uf, uf, uf.
To jsem zvědav, kdo to bude redakčně koordinovat.
Já to dávno říkal, že potřebujeme nějakého redaktoro-editora. Podle mě to bez osoby, která se tomuhle sběru podkladů o komisařů a přetváření toho do finální tisknutelné podoby neobejdeme.
P.s. - Tip: Další líheň článků zajímavých jak hrom je Pelikánův seminář horské medicíny.
TomasKodpovědět 
      Re:náplň ročenky12:28:38 01.04.2011
Tohle má smysl, pokud se to podaří naplnit v duchu pokusu o nadčasovost a trvalou hodnotu Ročenky. Běžnou úředničinou bych to nerad "zapleveloval". Myslím, že si všichni k tomuto tématu debatující víceméně rozumíme.
Petr Reschodpovědět 
 Re: Je mediální komise vůbec k něčemu?10:44:47 30.03.2011
Nový web: Řádově je 120 000 Kč za redesign Horosvaz.cz normální cena. Pro ilustraci: Něco podobného teď probíhá na HD, plánování trvalo tři roky a bude to stát tři sta tisíc, nepočítaje v to obsah a práci insiderů. Jiný středně velký server se sítě Outdoornet si na podobnou akci vzal hypotéku a odhad ceny je půl milionu. Samozřejmě něco stojí migrace dat (a ty jsou u zpravodajských serverů o moc větší než u ČHS, ale větší část jde na programování a grafiku.)
Kuba Turekodpovědět 

 Valná hromada zvukově10:24:17 05.04.2011
Jak jsem slíbil, zvukový záznam VH je hotov, najdete zde: http://goo.gl/wQzHn
Petr Jandíkodpovědět 

 Foto dne:
Děčínský Sněžník - Skalní město…. 6C
Skalní město 6C
 Databáze cest:
Všechny cesty (179365)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
El Col-leccionista 7a+ Siurana
Roby Legend 8c La Gola
Geografia 7c Ulassai
Resta Way 7c+/8a La Gola
African Reggae Plus 8a+ La Gola
Nově komentované:
Souhvězdí Marmota 7C Hradby U Kozla
Příště To Zalepím :) 7C+/8A Tisá - Modřín
Paradisi Musulmani 6b+ Jerzu
Tesoro Mio 7+ Geyikbayiri
Absinth 9- Geyikbayiri

 Nově v diskusi:
Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování... | Re: Slanění z nýtu | Re: Chýba SERENE |

 Nové komentáře:
Re: Není to jednoduché | Re: Gratulacia | Gratulacia | Re: Není to jednoduché | Re: Cesta | Re: Cesta | Re: Cesta | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Není to jednoduché | Re: Cesta Járy Vdolečka |

 Kde to vře:
Ukrajinský top lezec Maksym Petrenko padl při obraně Ukrajiny (50)
Video: Seb Bouin a Alain Robert lezou solo na mrakodrap v Paříži (22)
Mára Holeček a Ondrej Húserka vylezli na vrchol Langtangu (19)
Will Bosi přelezl boulder Spots of Time a potvrdil klasu 9A (17)
MČR v rychlolezení (16)
Film: Adam Ondra a nejtěžší cesta Vysokých Tater Corona 10+/11- (15)
Secret Spot Bouldering 2024 pozvánka (12)
MČR v bouldru vyhráli Lukáš Mokroluský a Michaela Smetanová (5)
Expedice Máry Holečka na Langtang Lirung se chystá do stěny (4)
Marjan (4)

 Nově v inzerci:
druhý konec lana | Batoh Deuter Aircontact 65+10l | Z teplem | Hledám děvče do skal | koupím Zlagboard | Kalhoty MONTURA SKI STYLE PANTS Man vel.L | Nepromokavá bunda The North Face vel.L | Nové lezečky Scarpa Instinct VSR vel. 43,5 | Srbsko | boulder pytel EVOLV |

 Anketa:
Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
 GPS a mapové aplikace 
 357 
 Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
 314 
 Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
 283 
 Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
 282 
 Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
 253 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.