LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Když má horolezec kam založit, tak jištění nedá a když založit potřebuje, tak nemá kam.
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Oblasti
 Reportáže
Knihy
Update sprievodca Jelenec
Pomozte vydat knihu Dobrodružství v prášku… přidáte jen vodu
Křest lezeckého průvodce Vltavská žula

Závody
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)
MČR v bouldru (19.10)
Boulder OPEN 2020 LA SKALA (26.10)

Žebříček
Cesty:
13.Gulášek 11057
14."Fido" 11056
15.Širůčková 10978
Bouldry:
13.Košťál 9900
14.Chejn 9900
15.Petrík 9800
Hory:
24.Novotný 3598
25.Čáp 3573
26.Kaván 3148

Výsledky
MČR rychlolezení (13.10)
SP Praha (20.09)
EP obtížnost Bologna (14.09)

Deníčky
5672 lezců
1141574 cest
Nové přelezy:
Tarantula 7c
Andromeda 7c+
Crvena Tiš 7b
Noi Altri! 7b+
Veganza De 8a
Fantastisc 8A
Bombastisc 7C+
Katiforos 7b
Dynamitaki 8b
Blue Moon 7c+

Stěny
ZŠ Bolatice - Bolatice
Horolezecká stěna Vrchlabí - MANGO - Vrchlabí
Boulder HO Domažlice - Domažlice

Prodejny
Rock Point Olomouc - Olomouc
HUDYsport - Strakonice
Keen Concept Store - Palác Flóra - Praha 3

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Vražda 2 trekařek pod nejvyšší horou Maroka Túbkál

Vražda dvou skandinávských trekařek stanujících před výstupem na nejvyšší marockou horu Túbkál, kterou měli spáchat islámští teroristé, plní vedle obecných médií i některé zahraniční horolezecké weby. Podle médií jsou v oblasti i Češi a událost je od výstupu neodradila.

Informoval o tom mj. web iDNES.cz.

Video z místa vyšetřování vraždy:


Čtyřiadvacetiletá Dánka Louisa Vestagerová Jespersenová a osmadvacetiletá Norka Maren Uelandová se vypravily na horu Túbkál a postavily si stan poblíž obce Imlíl, odkud se vyráži k vrcholu hory Túbkál (Jebel Toubkal, 4167 m). Mrtvé s podřezanými hrdly je našli posléze francouzští turisté.

Marocké úřady zatkly v souvislosti s vraždou už 13 lidí. Motivem zločinu by mělo být napojení některých z nich na islámský stát.

V Imlílu byli tuto středu další turisté připravení stoupat do hor. Byli mezi nimi i Češi Jan a Milan, cituje iDNES norský list VG. ... „Ano, půjdeme tam, nebojíme se. Jsme velcí, silní chlapi a nemáme strach,“ citoval Jana podle iDNESu list VG.

Viz:
Maroko zatklo kvůli vraždě Skandinávek třináct lidí, na místě byli i Češi

Fotky zavražděných dívek na Instagramu:




O událostí píše i kanadský horolezecký web gripped.com:
ISIS Kills Two Women in Morocco’s Atlas Mountains

sth   [úpravy] 13:01 23.12.2018Tisk 

Reklama:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 Jen pro velmi otrlé13:52:41 23.12.2018
Další podrobnější info je pak o události zde:

https://pravyprostor.cz/jak-muslimska-zvirata-zav razdila-dve-bile-studentky/

(odstrň jednu mezeru)

Ovšem je jen pro velmi, velmi otrlé a starší 18-ti let (já jsem odvahu na puštění videa v článku nenašel).
JiBodpovědět 
 Re: Jen pro velmi otrlé15:03:44 23.12.2018
Stačil mi bohatě jen ten popis části vraždy. To jak zmetkové podřezávaji mladou holku,fakt není moc na koukání. A ješťě horší je,jak ten náš západní establishment v obavě jitření vášni doporučuje nešířit,nesdílet....být multikulti za každou cenu. Jasně,někde to mělo ten startovní bod.sic!
odpovědět 
  Re: Jen pro velmi otrlé22:29:00 01.01.2019
Tady jde snad o nějaký multikulti?

Chtěl jsem napsat, aby ses na základě některých argumentů zamyslel, ale pak mě napadlo zalistovat níž a když to tak vidím, nebudu plýtvat svým drahocenným časem.

Jediná věc (spíš pro jiné): kdo Maroko za posledních 15 let aspoň párkrát sám navštívil, tomu je jasný, že co se tohoto incidentu týče, v Maroku jako takovým problém neni. Ale jsem realista a je mi jasný, že kdo chce zůstat nevzdělanou a nemyslící ovcí, ten jí zůstane.
T.odpovědět 
   Re: Jen pro velmi otrlé17:11:42 02.01.2019
Ovce, nevidící si ani na konec čenichu poučuje ostatní ovce, jak a v kterém chlivku mají bečet.
xenofobodpovědět 
    jo18:18:46 02.01.2019
Každý má místa, kam si nevidí, to se asi nezmění. Tobě blahopřeji, že uznáváš, že jsi ovcí - udělal jsi první krok z řady těch nutných pro to, aby člověk byl ovcí o něco méně nebo aby alespoň patřil do chytřejšího a méně ovladatelného stádečka.
T.odpovědět 
     Re: jo21:33:46 02.01.2019
T jako tupá ovce? párkrát si po sobě ten výblitek přečti, ať víš co jsi napsal a pak se nad sebou zamysli.
xenofobodpovědět 
      Re: jo09:28:58 03.01.2019
A ty si jeho "vyblitek" cetl? Zda se mi, ze ne... Protoze na to tu presne narazi, na takovehle nefakticke agresivni reakce na lidi, kteri maji jiny nazor nez ty.

Asi to pro tebe bude velka zmena, nejspis to bude stat i dost usili, protoze to bude vyzadovat hledani dolozitelnych informaci, ale zkus s nim normalne vecne diskutovat.
odpovědět 
       Re: jo15:09:26 03.01.2019
...bekot ovcí, které si dlouho myslely, že je vezou na krásný výlet… až auto zastavilo před jatkami.
odpovědět 
        Re: jo16:39:59 03.01.2019
Přesně! Nemá smysl se s těmahle ovcema vůbec bavit. Stejně pojedou pořád to své co ovcovsky papouškují po mainstreamových mediích a znalosti, fakta a logika v tom nejsou žádné. Bože do koho to duši dáváš. A vy ostatní prosím přemýšlejte, já vím bolí to, ale vy to dáte!
odpovědět 
         Re: jo13:11:27 04.01.2019
čím méně se budem s ovcema bavit tím rychleji společně dorazíme na jatka, třeba němci už jsou hodně blízko...https://1url.cz/fM2sk
odpovědět 
 Re: Jen pro velmi otrlé19:00:14 23.12.2018
Pravý prostor je ruský dezinformační web.
Martinodpovědět 
  Re: Jen pro velmi otrlé19:18:55 23.12.2018
:-D
xenofobodpovědět 
  Re: Jen pro velmi otrlé21:09:24 23.12.2018
No já jsem, pravda, odvahu k ověření toho, zda se text článku shoduje s videem, nenašel, ale nevěřím, že by zde shoda nebyla. Ale ty jsi ji jistě našel a kromě odkazovaného textu jsi shlédl i ono inkriminované video…

Anebo jen od klábosnice nálepkuješ a tím je to pro tebe, Martine, vyřízené?
JiBodpovědět 
   Re: Jen pro velmi otrlé23:03:15 23.12.2018
Video se s popisem vraždy shoduje.
To ale asi není důležitý. I když v Maroku zemřelo na následky Islámskýho teroru za posledních 10 let řádově míň lidí, než třeba ve Francii, je statisticky větší riziko jet do Maroka, hlavně do odlehlých oblastí, než do Francie. V Maroku jsou Evropani jaksi víc na ráně.
Na druhou stranu je vidět, že Marocká vláda chce, aby byli turisti v bezpečí a doufám, že bude úspěšná a Maroko bude nadále jen mírně rizikovou zemí
pavelkodpovědět 
    Re: Jen pro velmi otrlé07:52:39 24.12.2018
myslíš to tak, že se z maroka přestěhujou do francie a tam teprve dělají bordel a to už několik pokolení?
xenofobodpovědět 
     Re: Jen pro velmi otrlé13:22:20 24.12.2018
Nevím, proč islamistti zabíjí víc lidí ve Francii než v Maroku. Možná, že marocká policie funguje efektivněji (nemilosrdněji a míň selektivně)
Počítám, že někteří z podezřelých už zavražděným turistkám závidí jejich osud
pavelkodpovědět 

 video14:35:21 23.12.2018
https:// navratdoreality.cz/vrazda-danske-turistky-5962.html

todle jede

odpovědi čechu:
jsou dva a silní.. Už jim někdo řekl že silný je i 10 letý děcko černoušek s AK47 v africe?
na co je ti síla..

nejezdím tam kde prachama podporuji lůzu islámskou a to mi stačí
odpovědět 

 Kdo chce kam...16:36:58 23.12.2018
A existuje nějaký rozumný důvod, proč tam lidi lezou? Dvě holky s touhle vizáží a jedou stanovat do Maroka? To je jako ty dvě, co jeli přes Afghánistán...  Je to smutné, nikdo by nechtěl, aby se to stalo jeho dítěti, ale upřímně, to, co některé pipiny předvádí, je spíše pokus o sebevraždu, než cokoliv jiného. Prostě tam nelazte a máte klid. Ať oni nelezou k nám, my k nim a je to vyřízené. Takhle člověk jen pokrčí rameny s tím, že mají, co chtěly.
odpovědět 
 Re: Kdo chce kam...17:03:33 23.12.2018
To si trochu mimo. Do Maroka se jezdi dlouha leta. Od devadesatych let si v Maroku zacali budovat infrastrukturu pro turisticky ruch. Od sjezdovek, po cyklistiku. V jejich zajmu samozrejme je, aby tam pro turisty bylo bezpecno. Tedy motivace "proc tam jedzi a proc Maroko chce, aby tam jezdili" je vcelku jasna.
odpovědět 
  Re: Kdo chce kam...17:14:41 23.12.2018
To, že tam vybudovali infrastrukturu, ještě nic neznamená. Žádná země s touto polohou a etnickým složením obyvatelstva nemůže být pro dvě blond vysmáté holky bezpečná. Arabský stát je prostě arabský stát, i kdyby ležel uprostřed Evropy.
odpovědět 
   Re: Kdo chce kam...18:58:57 23.12.2018
Zrovna muslimove v Maroku patri k tem na krestanske pomery umirnenym. Jsou napr. o dost vice umirneni nez Rusti muslivove nebo Cinsti muslimove. Cin je to samozrejme hrozny, lide co to provedli odpad, ale neodsuzoval bych zemi kvuli exemplarnim pripadum. Coz je mimochodem cil teroristu, vyvolavat presne takove reakce.
Stejne tak bys mohl odsoudit Cesko. V prumeru se tu stane kolem 13 vrazd za mesic, vetsinu turistu okrade taxikar, cisnik apod.
odpovědět 
 Re: Kdo chce kam...17:05:17 23.12.2018
y, omlouvám se, věta byla předělána a kontrola přehlédla :-)
odpovědět 

 novinky.cz17:19:49 23.12.2018
To jsou komentáře jak z novinek. Kolektivní vina muslimů, proč tam jezdí, můžou si za to samy. Jasně, svět je totiž přesně tak zlej a černobílej, jak si ho všichni z gauče představujeme, a to že banda magorů zabila dvě turistky v jinak bezpečný zemi, nám to potvrdí a budeme radši dál sedět doma. Tohle se bohužel může stát kdekoliv a komukoliv a ač se v tomhle případě jedná o opravdu brutální způsob smrti, kdo zrovna vám může zaručit, že vás zejtra (v  vašem teroristů prostém městě) nesejme na přechodu auto? Pravděpodobnost že se to stane, je totiž daleko vyšší. Samozřejmě jsou rizikovější oblasti, ale zrovna Maroko to opravdu není a tenhle incident je v daným místě jen statistickou odchylkou.

Ale jen si pěkně zageneralizujme a udělejme z Maroka líheň teroristů, ze všech muslimů vrahy a ze všech migrantů ztělesnění zla (viz komentáře z obou odkazů zde výše). On totiž v Evropě za poslední roky žádný běloch nevraždil, neznásilňoval a vlastně jsme takové svaté plémě. Halelujah!
MNodpovědět 
 Re: novinky.cz17:54:09 23.12.2018
Ale jo, ale provokovat zbytečně je hloupost :-)
odpovědět 
 Re: novinky.cz18:04:38 23.12.2018
Zalez sluníčko
xenofobodpovědět 
  Re: novinky.cz18:34:17 23.12.2018
Kdo, koho a čím provokoval?

Sluníčko nejsem a hned ti ukážu proč - protože mi můžeš políbit prdel kreténe zkrurvenej. Ne vážně, kde přesně je hranice sluníčka a tý druhý strany? Protože nechci házet všechny do jednoho pytle? Protože se snažím problémy analyzovat, místo jednoduchýho odsouzení? Nenevávidět 1,5 miliardy lidí jen na základě vyznání, to je to "sluníčkářství"? Pokud ano, tak v zemi s podobně smýšlejícíma ubožákama žít nechci. A díkybohu už ani nežiju... Svět není o muslimech (migrantech) a těch druhejch. Svět je o zmrdech a těch druhejch. A v týhle rovnici ty spadáš mezi ty zmrdy "xenofobe". A ne, nejsem tolerantní a nejsem sluníčkář, primitivy bez názoru prostě odmítám tolerovat.
MNodpovědět 
   Re: novinky.cz18:54:31 23.12.2018
Přesně tohle je ten zkurvenej sluníčkovskej přístup. Jakmile začneš moc přemýšlet, selektovat a říkat, že nelze všechny házet do jednoho pytle, nikdy to neskončí. Když něco děláš, máš do dělat pořádně. Bohužel, svoboda slova už vzala za své, napsat vlastní názor už člověk nemůže. Ale zkus se podívat, co provedli Přemyslovci s Vršovci nebo jak Gaius Marius s Catulusem vyřešili problém s Kimbry. Na dnešní dobu možná nehezké, ale účinné, a jednou pro vždy to opravdu vyřešili. Kdyby to bylo dnes a podle tebe, tak dodnes se sedí a jedná a organizuje se humanitární pomoc, ještě by jim platili odškodné...
odpovědět 
    Re: novinky.cz19:00:25 23.12.2018
A co prosimte pises, kdyz ne vlastni nazory? Koho nazory nam svymi prispevky zprostredkovavas a jak te k tomu nuti je poustet dal?
odpovědět 
     Držím hubu a krok21:50:16 23.12.2018
Ne, vlastní názory na určité skupiny a na řešení problémy s nimi opravdu psát nemohu, je to trestné, pokud to není v souladu s multikulti. Když nedávno jeden politik napsal, že lidé, co násilně překračují hranice a používají při tom zbraně a násilí, by měla suverénní země střílet, šlo podle právníků o podněcování k trestnému činu, za což by mu v případě odsouzení hrozil trest odnětí svobody až na dva roky. Takže napsat, že lodě s migranty by se měly potápět a hranice by se měla hlídat se zbraní v ruce, by mohlo vést k něčemu, o co nemám zájem. Takže smutně držím hubu a krok a jen koukám, co kokoti z řad vítačů a sluníčkářů výmýšlí :-( Ať žije svoboda a demokracie...
odpovědět 
    Re: novinky.cz19:07:25 23.12.2018
A jak přesně by se řešil tenhle "problém" s 1,5 miliardou muslimů? Nebo případně těmi 40 miliony v Evropě? To je všechny vyženeme? A kam? Oni by samozřejmě všichni to rozhodnutí v klidu a míru přijali a respektovali ho a nevznikl by ještě větší problém. Nebo jaké je teda řešení? Prostě se mezi sebou vzájemně nenávidět? Enjoy, toho se účastnit nebudu.. Jsem ochotnej přiznat, že tenhle problém existuje, ale zatím jsem nikdy od nikoho neslyšel ani náznak řešení.

MNodpovědět 
     Re: novinky.cz19:17:15 23.12.2018
Ale oni nás už nenávidí. Stejně jako my je. Jestli se toho nechceš účastnit, emigruj co nejdříve na Nový Zéland nebo do Austrálie. Občanská válka v Evropě je nevyhnutelná, pokud zde zůstaneš, zbyde Ti akorát vybrat si svoji stranu.
Arcikacířodpovědět 
      Re: novinky.cz19:21:29 23.12.2018
No to by si pomohl
xenofobodpovědět 
      Re: novinky.cz00:06:47 24.12.2018
Mě teda těch několik muslimů a muslimek, které znám, nemá proč nenávidět. A také to nedělají, když jsme kamarádi nebo aspoň známí.
Kuba Turekodpovědět 
       Re: novinky.cz02:23:19 24.12.2018
A jéje, další zblblý novinář. To že máš pár multikulti kámošů neznamená, že všichni ostatní jsou takhle přátelští. A hlavně, že takoví budou, až jich tady bude víc, nebo až tady budou jejich početné děti. Samozřejmě že jsou super, když se s nimi moc lidí nekamarádí, ale zrovna ty ano. Ne díky - tvoje zblblé vidění světa nesdílím. Oni nás nenávidí, mají odmala vsugerovávaný pocit nadřezenosti, který se ale ne a ne vyplnit. Navíc jim víra umožňuje lhát nevěřícím. Islám je totalitní ideologie, která požírá vše okolo, do ČR nepatří a měl by být zakázán co nejdříve než bude pozdě.
odpovědět 
        Re: novinky.cz03:33:10 24.12.2018
1) Vkládáš mi do úst, co jsem nenapsal. 2) Zapomněl jsi se podepsat.
Kuba Turekodpovědět 
       Re: novinky.cz16:32:10 24.12.2018
Třeba tě miluje těch pár muslimů, co se s nimi znáš. Ale globálně tě nenávidí, i když tě nikdy neviděli. Kdyby dostali příležitost, zařízli by tě stejně jako ty dvě holky.

Okupujeme jejich země, zabíjíme je v jejich zemích a ty se opravdu domníváš, že nás za to milují ?

Pokud s někým válčím, nevpouštím k sobě domů nepřítele. Takže jo, můžeme jako západní civilizace válčit v Afganistánu, Iráku, Sýrii a kdoví kde jinde. Ale znamená to, že nemůžeme přijímat z těchto zemí nikoho. Nemůžeme vědět, zda jsme Ahmedovi třeba nezabili děti a on se nám chce nyní pomstít.

A ekonomický migranti z Afriky, to taky nemá význam. Lidské rasy nejsou rovnocenné, i když se to dnes nesmí říkat. Afroafričani nikdy v historii nevytvořili žádnou civilizaci. Proč asi, není to náhodou tím, že na to nemají schopnosti ?

Průměrné IQ afroafričanů je kolem 59 - 72, záleží dle státu. Za hranici debility je vědecky považováno 67. Co s takovými lidmi jako chceš v Evropě dělat, vždyt naše společnost je složitá i na to, aby ji pochopili, natož pro ni byli přínosem.
Arcikacířodpovědět 
        Re: novinky.cz15:43:00 25.12.2018
eeee, to iq je ošemetné, jde o to, že jsou to testy dělané pro relativně vzdělané bělochy, ty čísla, co uvádíš, jsou už v pásmu mentální retardace a to je úplná blbost.
Jde o to, že iq, je něco jako výpočetní kapacita, pokud po počítačí chceš, aby vyřešil úlohu na které nemá programy, a on to bude bastlit ve windows kalkulačce a malování, pak ti výstup nutně bude připadat retardovaný, naproti teomu on má programy na úlohy které ty by jsi vzvládal stejně blbě. nedá se to přenášet, je odvěkou pravdou, že iq, je to, co měří testy iq.
představ si úlohu najdi Valdu a její ekologickou varinatu najdi konkrétní rostlinu v džungli.
To je jako by jsi říkal, že člověk co nehoubaří, je hloupější než průměrný houbař, protože nic nenašel, houbaři mají různé strategie, jak ty houby najít, více čí méně inteligentní, ale všichni trénují něco, co houbař ne, buď chodí na stejná místa, či hledají určité biotopy, všichni řeší počasí, a ono samotné vidět, jeden tvar mezi jinými je taky odrazem inteligence.
Prostě, to co píšeš je píčovina. Všichni lidi jsou přibližně stejně chytří(a tato vlastnost je gausovksy rozdělena), záleží na podmínkách, ve kterých to měříš.
Kdyby jsi řekl, že někteří lidé jsou z tvého pohledu špatně naprogramovaní, neměl bych vůbec nic proti. Něco se s věkem už nenaučíš a indkotrinace nějakým učením, může být velice nepříjemná věc.
Koneckonců, že my jsme ti nejlepší, resp. náš způsob myšlení, budiž dokázáno totální dominancí naší kultury nad světem, ale především dosažených výsledků, žádný jiný způsob, než ten náš, založený na tradici řecké filosofie, kterou teda asi tisíc let kurvilo křešťanské myšlení, naštěstí už je to pryč, neumožnil vyrobil atomovou bombu a zároveň vlastně jí moc nepoužívat, poslat člověk na měsíc, zkoumat věci, které nic praktického nepřináší a které nikdo nemůže vidět, či vzít do ruky, ač to zároveň má nedozírné praktické důsledky a naopak, jen vědění toho, jak funguje svět kolem nás a my samotní, ač máme četné praktické aplikace, takový CERN, resp. jádro toho, co zkoumá přímo praktické není, ten kolotoč okolo samozřejmě ano.
Tedy je oukej říkat, váše kultura se mi nelíbí, neb je tmářská, popírá lidská prává, tak jak jsme si je stanovili my a mohla by vézt k nehezkým střetům mezi lidmi a proto jí chci vyhladit/potlačit je o.k., není o.k. tvrdit, že na to mám právo protože jste hloupější etc. nejsou, jen věří píčovinám, kterým my věřit nechceme a proto budiž válka, tak to bylo, tak to je, co je lidstov lidstvem(i s těmi racionalizacemi, že Oni jsou totální zoufalci a hlupci:)
k.odpovědět 
         Re: novinky.cz19:44:37 25.12.2018
Jen stručně - kdyby to bylo tak, jak píšeš, tak by se určitě našly oblasti, kde by černí dominovali. Můžeš mi jmenovat nějaké černé vědce, obchodníky nebo jiné význačné osobnosti tmavé barvy, které se nějak zasloužili o rozvoj naší společnosti a jsou pro ni užiteční? Ano, jistě existují oblasti, kde mají černí obecně lepší předpoklady, například běh, mám pocit, že dominují basketbalu, asi lépe cítí některé bhudební stly. Ale jinak? Řada zemí s převážně černým obyvatelstvem má podmínky k úspěšnému rozvoji, ale neděje se tak. Proč?
odpovědět 
          Re: novinky.cz09:06:47 27.12.2018
Za to, ze si ty uplne prachsprosty rasista si mozes jedine sam, pripadne tvoja mamka, ze ta lepsie nevychovala. Keby si si len tak z prsta necucal argumenty pre svoj postoj, dokazala by si na par klikov zistit minimalne: Axum, znalosti 'primitivnych' narodov o pohybe hviezd, podrobne kalendare z oblasti v latinskej amerike, Azii, Australii, tradicna cinska medicina a technologie ktore udivovali uz prvych 'bielich' ktori tam dorazili, udolie kralov, poznatky africkych ci aborigenskych narodov o fyziologii tela, rastlin a prirodnych zakonov, matematicke znalosti ktore predcili este 200rokov dozadu nalosti 'bieleho' muza.
A teraz mi skus povedat o akom rozvoji rozpravas? o tom, ktory v priebehu 100rokov dokazal znicit cast zeme tak, ze sa stava neobyvatelnou? Vratane tych casti, v ktorych po tisicrocia tieto civilizacie prosperovali?
Civilizacia 'bieleho' muza velmi rychlo presla od prekotneho technologickeho rozvoja az k otazke ako zivot vobec dlhodobo udrzat. Vela stastia s jej riesenim. Pitomiovec.
Polka historie nikdy nebola povedana.
Miroodpovědět 
           Re: novinky.cz11:10:39 27.12.2018
No jo, hezky píšeš. A už ti někdo řekl, že se žije dnes, ne v minulosti? A ty tvoje "vědy"... jo, ale na tohle nebyla potřeba inteligence, stačil dobrý pozorovací talent. Tradiční čínská medicína je fajn, ale až budeš opravdu memocný a budeš mít třeba rakovinu, půjdeš za šamanem/léčitelem, nebo raději dáš přednost moderním zobrazovacím metodám? Dříve sice znali pohyb hvězd, ale tak nějak jen seděli u ohni a pozorovali je, toť vše. Kdežto náš Voyager je už dost daleko a na Marsu máme další funkční zařízení :-) To samé matematika, chemie, fyzika... Takže bílí muži sice mohli být udiveni znalostmi tehdejších lidí, ale když si vezmu rozvoj, tak k čemu jim tyto znalosti byly? Pozorování je v každém případě něco jiného, než vývoj. Ostatně stačí se podívat do té Afriky, jak tam místní fungují :-)
Mno, v každém případě jsi jaksi vynechal to nejdůležitější, na co jsem se ptal - sice jsi vyjmenoval, v čem byli domorodci dobří staletí zpět, ale tak nějak jsi zapomněl napsat, v čem jsou dobří dnes. Kde jsi uvedl ty úspěchy černých? Jmenuj mi nějaké vědce, význačné chemiky, doktory, kdo z černých získal třeba Nobelovu cenu (za mír se nepočítá)?

No když už jsi zmínil ty Aborigince (ale to platí i pro ostatní lokality, ne jen pro Austrálii), tak pročpak nezačali něco dělat i oni? Co jim bránilo vzít do ruky pracovní nářadí a jít něco dělat? Obrovské části Afriky jsou úrodné a uživily by mnoho a mnoho lidí, ale oni sedí a čekají na to, až jim tam někdo přijede pomoci? Co jim brání rozvíjet své regiony i bez přítomosti "bílých" a fungovat tak, aby to bylo dlouhodobě udržitelné?

Ty mne označuješ za rasistu, ale označuješ mne tak špatně. Mé názory se netýkají rasy a nemají s barvou kůže nic společného. Jak můžeš sám vidět, Číňany nebo Japonce jsem tu vůbec nezmínil a také to nejsou "bílí muži" v tvém podání. Takže to zkusme jinak - pročpak některé reginy, kde "bílý muž" není původní a přišel tam jako vetřelec, si udržely svoji úroveň, dovedly se samostatně rozvíjet a dnes patří mezi světovou špičku (Japonsko, Čína), kdežto jiné reginy skončily jako třeba Afrika a jejich obyvatelé byli použitelní akorát tak jako otroci na hrubou práci (omlouvám se za paušalizaci, pokud můžeš z historie uvést příklady, kdy třeba Afričané vedli nějakou úspěšnou firmu nebo podnik, uveď to), a ani dnes nejsou na většině míst vítání a bez problémů (obvykle místa s převahou černošského obyvatelstva nepatří zrovna k tomu lepšímu a bezpečnému, co můžeš najít)? Asi to zoančíš za předsudky, ale tyto předsudky musely nějak vzniknout a musel k nim být nějaký důvod. Proč k některým národům a národnostem tyto předsudky nezvnikly, kdežto k některým ano?
odpovědět 
            Re: novinky.cz10:04:52 28.12.2018
Vidim ze pokulhavajuci intelekt vyvazis cherry-pickingom a grafomaniou, preto je diskusia s tebou nezmyselna. Polozil si otazku, dostal si odpoved, preformulujes podmienky...a tak stale dookola.. Neviem ci dokazes tou svojou logikou po vzore Pitomia pochopit, ze nekonecny progress nie je mozny a uz vobec nie pri 7miliardach ludi. Tak napriklad niektore tradicne africke narody maju vo svojich kulturach zakorenene, ze nadbytok nema byt ciel, pretoze to co sa prejavi ako nadbytok sa inde prejavi ako nedostatok. A dokazali fungovat dlhe tisicrocia. Kolko bude trvat civilizacia, ktorej hodnotami je su nadbytok a nekonecny rast?
A aby bolo jasne: ak si myslis, ze 'Africania' alebo 'Aboriginci' alebo 'Inkovia' alebo 'Inuiti' len sedia a cakaju kto im pomoze tak si bud klamar alebo prachsprosty rasista. Ti aboriginci urcite desattisice rokov cakali, kym dorazia Anglicania, dovezu alkohol a chripku, zdecimuju povodne druhy a zdroje, aby sa mali za to ich posedavanie a cakanie na pomoc na koho vyhovorit....
Tiez by si mohol pri vynasani globalnych a absolutnych sudov zvazovat aj dlhsie casove obdobie ako povedzme poslednych 60rokov.
Sudis velmi kruto, ale sam odmietas byt sudeny.
Miroodpovědět 
             Re: novinky.cz12:40:57 28.12.2018
Nuz je to tak - ako aj minulosti mnoho vyspelych civilizacii skoncilo, tak je aj ta nasa odsudena na zanik, prevalcuju nas jednoducho mnozstvom, s tym sa uz neda nic robit, maximalne to oddalovat nejakymi vojnami, ale to nam aj tak nepomoze. Ja to beriem ako fakt a prirodzeny vyvoj civilizacii na svete. Ale preco by sme ich mali mat radi, to fakt nechapem? Ved nech si kazdy citi to, co chce, nie? Ci uz je zas cas zacat strngat klucmi, ako kedysi, kedze sme pomaly zasa v totalite nazorov?
Ericodpovědět 
             Re: novinky.cz13:01:56 28.12.2018
Nuz je to tak - ako aj minulosti mnoho vyspelych civilizacii skoncilo, tak je aj ta nasa odsudena na zanik, prevalcuju nas jednoducho mnozstvom, s tym sa uz neda nic robit, maximalne to oddalovat nejakymi vojnami, ale to nam aj tak nepomoze. Ja to beriem ako fakt a prirodzeny vyvoj civilizacii na svete. Ale preco by sme ich mali mat radi, to fakt nechapem? Ved nech si kazdy citi to, co chce, nie? Ci uz je zas cas zacat strngat klucmi, ako kedysi, kedze sme pomaly zasa v totalite nazorov?
Ericodpovědět 
            Afrika10:11:23 08.01.2019
In recent decades researchers have conclusively shown that western imperialists and historians who dismissed sub-Saharan Africa as a vast wasteland awaiting “civilisation” by Europeans were entirely wrong.

Instead scholars have explored the riches, power and sophistication of cities and civilisations such as Great Zimbabwe, the empire of Mali, the kingdom of Benin and many others. Research has also revealed a continent that was part of global systems of commercial and intellectual exchange from the 15th century – well before the arrival of Europeans.


https://bit.ly/2C9yetZ
Afrikaodpovědět 
             Re: Afrika14:07:48 08.01.2019
No a teď je otázka, jak rozdílní lidé vykládají stejná fakta. Za mne je tvůj příspěvek potvrzení, že do moderní společnosti se tyto národy nehodí, a že společnost, kterou vytvořili, byla slabá a neschopná, neživotaschopná. A kromě toho, žijeme teď, ne před 500 lety. Nelze se tedy dívat do historie a opěvovat, co kdo dokázal kdysi, ale je potřeba se podívat a zeptat se, k čemu kdo bude a jak může být užitečný v budoucnu. Historie už byla, to, oč tu běží teď, je budoucnost.
odpovědět 
              Re: Afrika08:07:25 11.01.2019
Vsak samozrejme, preco nepolozit novu otazku, ked nahodou dostanes odpoved na svoju predchadzajucu... a potom to este vydavat za 'alternativny vyklad faktov'
Miroodpovědět 
               Re: Afrika08:31:44 11.01.2019
Ale to je právě ten rozdílný pohled na svět :-) A pokaždé, když ty něco považuješ za důkaz mého omylu, já to považuji za potvrzení mého názoru. A kromě toho, žádnou další otázku jsem nepoložil, nevidím tam ani jeden otazník :-) Ostatně ono není ani na co se ptát, ty se sice cukáš a zkoušíš hledat výmluvy a zdůvodnění, ale realita je jasná. Stačí se rozhlédnout kdo komu pomáhá, jaké je kde situace a kdo a odkud a kam migruje. Myslím, že je fakt zbytečné rozebírat co bylo 500 let zpět, když žijeme dnes :-) V přírodě je to naprosto běžné, kdo se nerozvíjí a nepřizpůsobí, tak vyhyne. Moderní civilizace se možná vyhubí, to ano, ale nástup nových, lépe vybavených, a vymíraní starých/původních a nepřizpůsobivých, bylo, je a bude naprosto normální. Mění se doba, mění se podmínky, mění se nároky - to, co x let zpět bylo jako nejvhodnější pro život a přežití, dnes může být zátěží. V některých období vymíráních zmizelo až 96 procent všech druhů....
odpovědět 
        Re: novinky.cz01:30:43 27.12.2018
No s těmi civilizacemi, říšemi a znalostmi jsi se pěkně seknul.
Kuba Turekodpovědět 
         Re: novinky.cz22:16:55 27.12.2018
Nějakej argument by nebyl ? Čekám na výčet vyspělých černošských civilizací. Třeba něco jako starověký Egypt, Řecko, Řím nebo Čína.
Arcikacířodpovědět 
         Re: novinky.cz01:52:40 28.12.2018
Proboha proč Ti musím nahrazovat základní vzdělání? Máš snad aspoň vysokou školu života, ne?

Tak třeba pár nejmocnějších: Egypt (několik říší po sobě), Kartágo/Fenicie, Etiopie/Aksum, Nubie, Libye, Ghana/Wagadou...

Když my jsme se ještě plácali v zemljankách v bažinách u Dněpru, oni ve starověku stavěli největší města na světě, shromažďovali znalosti a inovace, ze kterých těžíme dodnes, obchodovali s půlkou světa, válčili na vysoké technologické úrovni, zvládli zemědělství a na jejich úroveň jsme se dostali díky a tureckým a arabským výbojům do Evropy někdy tak v 15.-16.-17. století.
Kuba Turekodpovědět 
          Re: novinky.cz09:16:50 28.12.2018
Aha, takže ty tvrdíš, že Féničané či Egypťané byli černoši ze subsaharské Afriky ? Tak to pak jo, to je diskuse s tebou opravdu nesmyslná.
Arcikacířodpovědět 
           Re: novinky.cz13:29:13 28.12.2018
No tak staří Egypťané i Punové byli černoši (bráno z dnešního hlediska). Jiná věc je, že tamní dnešní obyvatelstvo s nimi nemá téměř nic společného. A co Ti další, jak chceš zpochybnit jejich říše a znalosti?
Kuba Turekodpovědět 
            Re: novinky.cz14:17:23 28.12.2018
Nevím, co považuješ z dnešního hlediska za černochy, ale řeč je tu o lidech negroidního typu, tedy se jedná především o obyvatelstvo subsaharské Afriky (střední a jižní Afrika). Základní znaky jsou například vysoká tmavost (zvýšený melanin v kůži), plné masité rty ,široký plochý nos, obvykle tmavé kudrnaté vlasy...
odpovědět 
             Re: novinky.cz23:03:13 28.12.2018
Zemědělská civilizace s městy nezávisle vznikla třeba v Sahelu, nebo v prostoru dnešní Demokratické republiky Kongo a tam jí splácali černoši. I když: Kdyby jsi trochu četl, věděl by jsi, že tvůj popis "lidí negroidního typu" sedí jen na úzký výsek černochů, hlavně na Bantuy.
Je taky otázka, proč spojovat inteligenci populace se schopností vytvořit technickou civilizaci. Lidi okolo rovníku žijou v krajině, kde něco k jídlu roste celý rok a nemusí přečkávat dlouhá období neúrody a potenciálního hladu. To samozřejmě způsobuje, že lidé, kteří mají vlohy pro dlouhodobé plánování, nejsou tak zvýhodněni, jako v mírném pásmu (my jsme potomci těch, co uměli plánovat, protože ostatní vymřeli) a přináší to jisté nevýhody při budování technické civilizace. Talent na dlouhodobé plánování ale není inteligence
pavelkodpovědět 
              Re: novinky.cz23:13:14 28.12.2018
Nejde jen o technickou civilizaci. Jde o život jako takový. Nemusí být zrovna na špičce světového pokroku, ale udržet si v zemi rozumné podmínky pro život a základní infrastrukturu včetně zdravotnictví a školství by mohli, ne? A že nemají schopnosti pro dlouhodobé plánování? Ok, ale pokud je to tak, o důvod více jim bránit ke vstupu sem. Jak žijí u sebe doma? Pokud žijí jen současností, znamená to plundrování okolí a množení a množení a množení. Jak je chceš začlenit, aby reáně pracovali, starali se o bydlení, aby mysleli na stáří, aby se zamysleli nad tím, jak za x let uživí potomky.... ? Nic proti nim nemám, jako turisté ať klidně přijedou, ale fakt chceš, aby se tito sem začali stěhovat masivně? Bez schopností, které, jak jsi sám napsal, jsou podmínku našeho rozvoje a přežití?
odpovědět 
               Re: novinky.cz18:03:45 29.12.2018
Nikoho sem přistěhovávat ani začleňovat nechci, jen reaguju na tvrzení o nízké inteligenci černochů, které není pravdivé.
Problém v Africe je do značné míry kulturní. Když se k nám přistěhuje jednotlivec, tak se naučí a přizpůsobí. Když se přistěhuje populace a přinese si sebou svojí kulturu, nastanou potíže
pavelkodpovědět 
                Re: novinky.cz01:14:26 30.12.2018
Takže když se mají blbě a trpím hladem a nemocemi, a přitom by stačilo k nápravě poměrně málo, takže to, že to neudělají, je problém kulturní? Nechci sem tahat Romy, ale například to, že totálně zničí a zdevastují nový přidělný byt, spálí podlahy, vytrhají železa a trubky do sběru, přizvou si tam rodinu a udělají z toho gheto a živí se drobnými krádežemi a z dávek, tak to je otázka kulturní? To, jak mají jejich děti výsledky ve škole, tak to je vše otázka kultury??? To, že v Africe umírají hlady a přitom se do toho stále množí a množí, je otázka kultury? To, že se tam nenaučí ani číst a psát (gramotnost pouze 20-40 %) je také otázka kultury? Co je to za kulturu, když vede jen k hladomoru a válkám?
odpovědět 
                 Re: novinky.cz16:22:44 31.12.2018
Jo, je to záležitost kultury. Ti, podle tebe geneticky vyvolení jen čtyři a tři generace zpátky rozpoutali peklo, proti kterýmu většina afrických mizérii bledne.
Slušná část islamofanatiků jsou stejní běloši jako ty, zrovna tak Cikáni.
pavelkodpovědět 
                  Re: novinky.cz17:24:42 31.12.2018
Blbost, kdyby to byla záležitost kultury, tak ty Cikáni, které jsi tu zmínil, by už dávno byli začlenění a nerozeznal bys je od necikánů. Ale i když se destíky let a mnoho generací zkouší jejich integrace, jsou stále stejní. A není to komunitou, neplatí to úplně pro všechny, výjimky se najdou, ale i když vezmeš romské dítě a dáš ho do bílé rodiny, výsledek je pak stejný, jako když ho vychovájí Romové. Prostě určité věci mají v krvi a nepředěláš je.
odpovědět 
                   Re: novinky.cz22:41:02 01.01.2019
ono to chce nečíst jen novinový články na internetu (často opřený o "jedna paní povídala" nebo "ono se říká"), ale třeba si přečíst něco co se opírá o tvrdá data, kdy teprve na jejich základě je možný něco tvrdit.

Takže se trochu zorientuj ve studiích a experimentech, které byly nebo jsou dělané na poli sociální psychologie nebo sociologie a pak se pusť do stejné diskuze s argumenty, které budeš mít skutečně podložené.

Pro začátek doporučuju si vzít do ruky nějakou novější knížku od Zimbarda, docela tenkou a čtivou napsal i český autor Hnilica.

Nestačí si jen něco myslet, protože si to myslí nebo říká někdo jiný, kdo třeba chce, aby sis něco myslel. Mysli si samozřejmě co chceš, ale nauč se si to i ověřit.
T.odpovědět 
                    Re: novinky.cz13:52:04 02.01.2019
Víš, co je smutné? Píšeš tu o objektivitě, experimentech, rozhledu... ale sorry, na to, abych poznal, jak se imigranti integrují, jak u nás vypadá soužití s Romy, nebo jak funguje život v Africe, na to fakt nepotřebuji číst studie, stačí se rozhlédnout.
odpovědět 
                     Re: novinky.cz14:10:07 02.01.2019
Je to bida no. Ukrajinci delaji akorat tak bordel, Rusove se tu chovaji se jak prasata a jejich mafie tu pachaji/pachali ta nejhnusnejsi zverstva, Slovaci zabirajimi misto na skolach pro nase deti a nekteri jsou dokonce podezreli z trestne cinnosti, a Arabaci tu prodavaji kebaby!!!! Proste migraci k nam uz musime zastavit! Ja volam do zbrane, soudruzi!
odpovědět 
                      Re: novinky.cz15:49:42 02.01.2019
nikdo se nestíhá rozhlídnout všude, takže jediný co Ti seldký rozum nabídne, je že si vybereš nějakej výsek reality, který vydáváš za celek. Tvoje věc. Ale pak je s Tebou lehký manipulovat.

Ostatní si třeba vezmou rozum do hrsti a podívají se na to jak se věci skutečně mají.

Ale pozor, tak úplně jenom Tvoje věc to není, protože kdyby před druhou světovou vzali lidi rozum do hrsti nemuselo umírat miliony lidí na bojištích a v koncentrácích.

Dál nepokračuju, protože:
- nemáš žádnou značku/podpis, podle kterýho by se dalo poznat, jestli reaguju na jednoho nebo dva lidi
- a především nereaguješ na to, co ti druhá strana v diskuzi nabízí za argument, slepě si stojíš na svým. Diskuze by k ničemu nevedla. Měj se.
T.odpovědět 
                   Re: novinky.cz22:46:00 01.01.2019
ještě jinak: běloši dělali za poslední tisíciletí nejvíc zvěrstev, proto jsem rád za každýho, kdo mě neposuzuje podle toho, že jsem bílej.

PS: zkus se jakkoli podepsat, ať je podle čeho poznat jestli v nějaké diskuzi pokračuje jednotlivec nebo víc lidí.
T.odpovědět 
             Re: novinky.cz10:08:50 08.01.2019
n recent decades researchers have conclusively shown that western imperialists and historians who dismissed sub-Saharan Africa as a vast wasteland awaiting “civilisation” by Europeans were entirely wrong.

Instead scholars have explored the riches, power and sophistication of cities and civilisations such as Great Zimbabwe, the empire of Mali, the kingdom of Benin and many others. Research has also revealed a continent that was part of global systems of commercial and intellectual exchange from the 15th century – well before the arrival of Europeans.

https://bit.ly/2C9yetZ
Afrikaodpovědět 
        Re: novinky.cz23:21:49 29.12.2018
Ještě si dovolím poznámku k těm rasám: Obyvatelé Maroka, včetně řezačů hlav jsou spíš běloši - typičtí obyvatelé středomoří (haploskupina E1b1b). Hodně z nich má spoustu té nejčistší árijské krve, jsou potomci germánského kmene Vandalů
pavelkodpovědět 
         Re: novinky.cz19:24:20 01.01.2019
Co to uvádíš o árijské krvi? Viděl jsi fotky zadržených? A víš vůbec, co to Árijská rasa je? Očividně nemáš potuchy, o čem vlastně píšeš.
odpovědět 
          Re: novinky.cz21:56:22 01.01.2019
Honem zase do školy. 2. stupeň ZŠ, stěhování národů, postup germánských kmenů přes Evropu do severní Afriky a po moři zase nazpátek. Kuk!
Kuba Turekodpovědět 
          Re: novinky.cz20:59:54 02.01.2019
Árijská rasa je fantazie pár filozofů z 19 století, nic jinýho.
Antropologicky existuje něco jako Europoidní rasa, která má dokonce svojí severskou větev, to je celý.
Radši si nenechávej zjišťovat genealogickou analýzu DNA. Mohl by ses dost divit, kdo všechno tvou árijskou krev v minulosti znečistil.
pavelkodpovědět 
          Re: novinky.cz09:32:35 03.01.2019
Toto je bud jen trolling a nebo jen klasicka ukazka toho, ze kdyz neco nevim, pripadaji mi hloupi ti ostatni...?
odpovědět 
           Re: novinky.cz10:38:44 03.01.2019
Pro Turka a spol... Árijská rasa je virtuální záležitost, nic takového ve skutečnosti neexistuje. I pokud bychom to přijali jen jako filozofický směr, tak i poté nelze Árijskou rasu znečistit jinými rasami, protože tato rasa se nevyznačuje původem nebo čímkoliv podobným, ale jedná se pouze o soubor vlastností. Mezi "Árijskou rasu" se tak může kdokoliv z jakékoliv jiné rasy, pokud bude dostatečně splňovat vybrané atributy. Z tohoto důvodu je příspěvek od pavelk z 23:21:49 29.12.2018 nesmyslem.
odpovědět 
            Re: novinky.cz14:37:14 03.01.2019
A ta reakce na nej je pak uplne smyslupluna :-D Hosi, hosi, vy mate vzdy pravdu, ze?
odpovědět 
            Re: novinky.cz14:40:54 03.01.2019
Uvedomujes si, ze ta tva definice, resp. ty argumenty, se ale vubec nevylucuje s tim co tam psal pavelk?
odpovědět 
             Re: novinky.cz15:21:41 03.01.2019
Vythrneš-li nějakou jeho větu z kontextu, tak ano, může být pravdivá. Ale jako celek, tedy smysl celého jeho sdělení, je to mimo, protože nic takového, jako nejčistší árijská krev, nemůže být.
odpovědět 
     Re: novinky.cz13:15:17 24.12.2018
No, spřesuny jistých etnik po železnici jsou zkušenosti. A myslím, že se to dá dohledat. Akorát toho člověka pak popravili.
odpovědět 
     Re: novinky.cz13:51:32 24.12.2018
A proč do toho taháš muslimy? Jestliže bych hranici strážil se zbraní a prostě všechny, kteří se jí budou snažit překročit nelegálně, střílel, tak to přeci není otákza muslim/nemuslim, nebo ne? Jestliže tu máme nějaké zákony a dáme jasně najevo, že za touto linií se střílí, a někdo ji přesto úmyslně překročí, považoval bych jeho zastřelení za v pořádku. Bylo to jeho rozhodnutí, prakticky sebevražda. A je jedno, zda je to křesťan, muslim či nevěřící.
odpovědět 
     Re: novinky.cz17:54:07 01.01.2019
Nemrdáš náhodou taky kozy a ovečky?
Martinodpovědět 
    Re: novinky.cz21:14:48 23.12.2018
Takze radeji moc nepremyslet a vsechny vyvrazdit. Fakt ubohost. Diskutovat tady s temi zloposery nema smysl. Dve devcata sama v Maroku mi taky neprijde jako nejlepsi napad, bohuzel mela smulu a potkala magory. K tem magorum maji ovsem nekteri zdejsi diskutujici docela blizko.
Leonodpovědět 
     Re: novinky.cz21:55:26 23.12.2018
Proč hned takto zostra? Na jejcih území bych jim nic nedělal. Nejsem příznivce exportu demokracie a násilné implementace svobodu. Takže ať si ve svých státech dělají, co chtějí. Ale když někdo nelegálně překračuje hranice a dokonce při tom používá násilí a pohraničníci a policie jen mlčky přihlíží a následně jim poskytujeme servis, blil bych. Ať si u sebe podříznou každého třeba hned na hranici, je to volba každého, zda tam pojede, nebo ne. Ale proč lezou sem???? Mají svoji zemi, ať něco dělají tam.
odpovědět 
   Re: novinky.cz19:02:37 23.12.2018
To si se teda předvedl. Té nazval sluníčkem, a ty se hned tak čílíš, tak se z toho nepokakej.
odpovědět 
    Re: novinky.cz19:12:31 23.12.2018
Ano, člověk se s něčím píše deset minut a pak přijde primitiv bez názoru a místo diskuze jen zvolí urážku a zařazení do fiktivní škatulky. Až tam jste to za posledních pár let v ČR dopracovali, můžete se všichni vzájemně poplácat po zádech. Vždycky si znovu a rád potvrdím, že emigrace byla tou nejlepší volbou..
MNodpovědět 
     Re: novinky.cz19:27:38 23.12.2018
Čím dřív se ti rozsvítí, tím to bude méně bolet
xenofobodpovědět 
   Re: novinky.cz19:13:37 23.12.2018
Sluníčko jsi, typické sluníčko je koule plná nenávisti, to co jsi předvedl, je ukázkový sluníčkový projev.

My měsíčkáři se nesereme k Arabům a jediné co chceme, aby se nesrali oni k nám. Obyčejné žij a nech žít.
Arcikacířodpovědět 
    Re: novinky.cz00:23:56 24.12.2018
Kde byste bez tech nalepek byly..
odpovědět 
 Realita života je poněkud drsnější20:19:44 23.12.2018
Člověče MN,
měl jsem ti kamaráda, pocházel z Frenštátu pod Radhoštěm a byl to výborný kluk, takové sluníčko v dobrém smyslu slova. Byl hodně zcestovalý a taky měl rád lidi. Jen měl drobnou vadu. Hodně spoléhal na první dojem a zastával velmi podobnou filozofii té tvé.

Když na začátku devadesátých let navštívil muslimskou Albánii tak po návratu o ní a jejích obyvatelích pěl samé ódy. Pár měsíců na to zde vypukla občanská válka… (mimochodem teroristé z UČK na počátku etnického konfliktu v Kosovu a Metochii měli svou základnu a terorizovali nemuslimy právě z Albánie). Poté navštívil Atlas v Maroku a úspěšně vystoupal i na ten stejný vrchol, co chtěly ony nebohé děvčata z Dánska. Zjevně měl štěstí, že zde byl o několik desetiletí dříve, kdy zdejší „umírnění hrdlořezové“ teprve tahali kačery po dvorku a ti staří ještě nebyli zradikalizovaní a zatím jen umírnění bez dalších přívlastků…

Po té co scestoval nudné a fádní západní země, vyrazil se svou přítelkyní do Pákistánských hor. Bylo jaro 2001, internet již dorazil i zde a kamarád z internetové kavárny posílá domů své dojmy z této úžasné muslimské země. Opět je nadšen z tamních lidí a tamní kultury. Tři týdny od posledního meilu plného pozitivních dojmů však se svou přítelkyní o nich píší na titulních stranách deníků… Nalezli je mrtvé… nejprve jeho přítelkyni a až po dlouhé době i jeho. Jen v mezičase ti hodní Pákistánci udělali z kamaráda pravděpodobného vraha s násilnickými sklony, aby nekazili pověst své země a nehatili dobře se rozjíždějící turistický byznys.

Takže asi tak.
JiBodpovědět 
  Re: Realita života je poněkud drsnější20:55:42 23.12.2018
Vinu má jen viník. Ostatní jsou nevinní.
INRIodpovědět 
   Re: Realita života je poněkud drsnější21:41:50 23.12.2018
V tomto případě bych uplatnil kolektivní vinu. Toto není otázka jedince, ale celé kultury a celého společenství. A nikdy to nebude jiné, nemůže. Nemají tam práci, nemají tam nic, jen obrovskou nudu a frutraci. O tom, jak bych to řešil, mám strach psát, abych nebyl tahán po soudech.
odpovědět 
    Re: Realita života je poněkud drsnější00:29:08 24.12.2018
Uff, tak snad nikdo dle tveho vzoru neuplatni kolektivni vinu na historicke konani v ramci krestanske viry spachane Evropou.
odpovědět 
     Re: Realita života je poněkud drsnější03:41:23 24.12.2018
A kdyby ano, tak co?
odpovědět 
      Re: Realita života je poněkud drsnější01:34:41 27.12.2018
Tak nás samozřejmě všechny vyvraždí. Naši předkové totiž způsobili několikrát v docela nedávné historii několik genocid, kdy se Evropa ocitla na prahu vymření. Např. husitské války, třicetiletá válka, stoletá válka, napoleonské války, 1. světová válka, 2. světová válka.
Kuba Turekodpovědět 
      Re: Realita života je poněkud drsnější20:45:10 28.12.2018
Tak budeme v predeli, protoze jsme velmi velke zlo konali.
odpovědět 
  Re: Realita života je poněkud drsnější00:27:47 24.12.2018
No teda.. Po dvou vrazdach takove zavery, to si ani nedovedu predstavit, co delas zavery o cesich, protoze svete div, vrazdy se dejou i u nas. Mimochodem, v Albanii je Muslimu kolem 60% a Maroko drive bylo vice radikalni nez dnes.
odpovědět 
   Re: Realita života je poněkud drsnější09:39:26 24.12.2018
Tak zdaleka nejde jen o ně. To jsem popsal jen smutné zkušenosti mých kamarádů. Kde jsou další poznatky ze světa a nemusíme chodit nijak daleko. Stačí nahlédnout přes západní a jižní hranice, jak to v reálu chodí. Své nám již předvedla i nepočetná skupinka azylantů, kterým naše země poskytla azyl.
Kdo chce, ten vidí, kdo nechce, ten dělá, že nevidí. A ve svém důsledku je jedno zda v důsledku indoktrinace a nebo své prodejnosti. Ne nadarmo zůstal tvůj přípisek bez podpisu, že…?!
JiBodpovědět 
    Re: Realita života je poněkud drsnější20:49:43 28.12.2018
:-D
V tvem videni sveta jsi ty a lide s podobnymi nazory (ktere mimochodem ani neumis podpirat fakty ale jen jakymisi dojmy) jako ty ti moudri a ti ostatni, to jsou ty tupe ovce, vid?
odpovědět 
     Re: Realita života je poněkud drsnější11:40:24 29.12.2018
No, tohle je trcohu problém, protože... JiB i ostatní tu fakta uvádějí. Ty to nazýváš jen dojmy a dohady. A platí to i obráceně, pokud zde uvede fakt protistrana, přijde mi to spíše jako snůška dohadů a dojmů. V dnešní době fakt jako takový neexistuje. I kdybys dobře vyhodnotil potřebná data, nemůžeš si být jist tím, že ta data byla dobrá a pravdivá a že si někdo nedal tu práci a data za nějakým účelem nezmanipuloval (stačí úmyslně nevhodně sestavit reprezentační vzorek). Stejně tak nelze věřit zprávám a různým reportážím, ani když jsou místa, podle vého záměru si můžeš materiál vybrat a sestříhat tak, že dva lidé mohou ze stejného místa natočit protichůdné věci. Takže co bys chtěl za fakta a důkazy? Nic takového neexistuje. Jediné, co můžeš udělat, je se rozhlédnout a zamyslet se nad tím, co se okolo tebe děje. Takže, opravdové IQ nikoho neznám, stejně tak nevím, jak tam pracují nebo co tam dělají. Ale faktem, a to tentokrát nezpochybnitelným, zůstává, že z civilizované části Země se tam nehrne nikdo, kdežto oni masově migrují do civilizace. Proč asi? Kdo na koho vybírá peníze a kde? Lékaři bez hranic, různé charitativní organizace... Jak dlouho už tam působí a co dělají? Jak to, že i po tolika letech působení našich odborníků tam se musí shánět peníze i na blbou studnu? To se to za ta léta nanaučili vykopat? Desetiletí tam farmařili bílí lidé, ale jak to tak vypadá, místní nejen, že neumí novou farmu založit, ale oni ani neumí pokračovat v zavedené. Školy? Už mnoho let tam stavíme školy a učíme. Proč si školu neumí postavit a zorganizovat místní? Takže žádná fakta nemám, jen dojmy. Pravda. Ale chceš zpochybnit, že ty dojmy o tom, že místní nejsou asi tak úplně v pořádku, když se po tolika letech pomoci o sebe stále neumí postarat sami, nejsou správné? Se rozhlédni a zkus vysvětlit, proč se pořád pořádají nějaké sbírky, proč se tam pořád pomáhá, proč tam leta působí humanitární organizace, ale proč se to stále nelepší a nelepší, spíše naopak, protože jediným jistým výsledkem pomoci není ani vzdělanost, ani lepší podmínky, ale pouze jejich množení??? Takže ne, důkazy a fakta nemám, ale na to, co okolo sebe vidím, je ani nepotřebuji. Nejlepším důkazem je sama situace a jejich migrace k nám.
odpovědět 
      Re: Realita života je poněkud drsnější12:28:46 29.12.2018
A kde ty fakta, ktera uvadeji, prosim najdu?
odpovědět 
       Konkrétní příklady13:49:11 29.12.2018
Anonym výše ti to, myslím, popsal dostatečně srozumitelně. K do hledá, najde např.:

Ženy a děti vracející se od IS jsou nebezpečnější, než se soudilo, tvrdí analýza

https://www.novinky.cz/zahranicni/evr opa/479152-zeny-a-deti-vrac ejici-se-od-is-jsou-nebezpe cnejsi-nez-se-so udilo-tvrdi-analyza.html (4 mezery)

The Relentless Radicalization of Sweden
(Plíživá radikalizace Švédska)

https://www.gatestoneinstitute.org/12 693/sweden-radicalization-muslims (1 mezera)

The Islamization of France in 2016
"France has a problem with Islam"
(Islámizaci Francie v roce 2016 "Francie má problém s islámem")

https://www.gatestoneins titute.org/9791/france-islamization (1 mezera)

Nezletilý Syřan pobodal v německé Bochumi 15letého školáka

https://www.novinky.cz/zahranicni/evro pa/467256-nezletily-syran-pobo dal-v-nemecke-bochu mi-15leteho-skolaka.html (3mezery)

Švédským předměstím vládnou gangy, většinu tvoří přistěhovalci
https://www.novinky.cz/zahranicni/evro pa/467265-svedskym-predmestim-vladnou-ga ngy-vetsinu-tvori-pristeh ovalci.html (3 mezery)
Terror of the killer 'jihadi juniors': ISIS force brainwashed children to shoot non-believers in warped training video

(Teror vraha "jidišů džihádu": ISIS přiměje děti, aby vymýšlely nevěřící v deformované výcvikové video)

https://www.mirror.co.uk/news/world-news/te rror-jihadi-killer-cubs-isis-9534668 (1 mezera)

Patnáctiletý Afghánec ubodal v Německu stejně starou dívku

https://www.lidovky.cz/svet/patna ctilety-afghanec-ubodal-v-nem ecku-stejne-starou-div ku.A171227_213822_ln_zahranici_ele (3 mezery)

*
*
*
JiBodpovědět 
        Re: Konkrétní příklady19:34:40 29.12.2018
a...? to maju byt fakty? to su anekdoty, pribehy...ku kazdej z tych sprav najdes podobnu pri ktorej uz ale obet a utocnik mali rovnaku plet... Tie si tiez tak prehnane vsimas? Vsimas si zneuzivanie deti cirkevnymi hodnostarmi? Vsimas si nasilie pachane na zenach?
Kolko bolo doteraz odsudenych dzihadistov na uzemi CR? dvaja? jeden z toho dokonca slovak :D
BU BU :D
Miroodpovědět 
         Re: Konkrétní příklady20:03:22 29.12.2018
Zarábaš Miro v (ne)ziskovom sektore napojenom na granty z migrácie? Že nepoznáš, čo sa v odkazoch píše... ;-)?!
JiBodpovědět 
          Re: Konkrétní příklady21:02:13 29.12.2018
Jiste JiBe, urcite je ze zle neziskovky! Ale i tak se zkus misto toho tupeho krafani (a jak je zvykem jen zalozeneho na tvych dojmech) o Mirovi zamyslet nad tim na co se te pta.
odpovědět 
           Re: Konkrétní příklady21:08:21 29.12.2018
A ty si nejdřív ty odkazy přečti, než tu budeš společně s Mirom "tupě kafrat".
JiBodpovědět 
            Re: Konkrétní příklady11:41:01 30.12.2018
A zase opet jen domnenka... Nebo jak si prosim ty jasnovidce zjistil, ze jsem odkazy necetl? A prosim pridej k tomu i to na cem stavi tve tvrzeni o Mirovi a neziskovce, at si lide mohou udelat obrazek o tom, jak pracujes s "fakty".
odpovědět 
             Re: Konkrétní příklady17:26:44 30.12.2018
Já snad něco TVRDÍM o Mirovi a neziskovce?! To jsou mi ale zajímavé fabulace předkládané jako fakta… (;-).
JiBodpovědět 
              Re: Konkrétní příklady18:12:22 30.12.2018
Jo jasne. Casto takto v rozhovorech zminujes zcela irelevatni veci, ktere si vlastne nemyslis a nemaji s probiranym nic spolecneho? :-D
Jeste prosim nahod neco o tom z ceho si cerpal pro sve tvrzeni, ze jsem obsah v odkazech necetl.
odpovědět 
               Re: Konkrétní příklady22:57:28 01.01.2019
JiB: útok na prodivníka argumentem ad hominem bývá uznáván jako silný argument pouze, pokud poukazuje na fakta, která oslabují argumenty protivníka. Vzhledem k tomu, že Miru podle všeho neznáš, nejde o nic jiného než o zbabělé vyhnutí se odpovědi na Mirovy argumenty, které jsou věcné a na místě, ať se Ti to líbí nebo ne.
T.odpovědět 
                Re: Konkrétní příklady08:37:36 02.01.2019
věcné a na místě? Já tam vidim spíš rudý herinky. Řeč jde vo hrdinech, co podřízli 2 ženský. Takový ty relativizující kecíčky vo 2 džihádistech v ČR jsou vo hovně.
Papoušodpovědět 
                 Re: Konkrétní příklady15:42:07 02.01.2019
mluvim o Mirově příspěvku o devět příspěvků výše. Naráží na selektivní vnímání informací. Argument který v podstatě ukončuje většinu podobně nesmyslných diskuzí.
T.odpovědět 

 Hmm22:22:23 23.12.2018
Ta debata tady ukazuje jedno a vlastně nic nového - jak jsou lidé stále a pořád strašně manipulovatelní, zkratkovití, k jednoduchým “řešením”. Vždycky jsem si myslel, že hrůzy II. Svět války se nemůžou opakovat. Pak ale byla třeba Rwanda, Kosovo a to všechno před pár lety a kousek odtut. A nyní k tomu máme nakročeno tady a teď. Jak strašně málo stačí, stačí jeden škovnej novodobej hitler a jak vidím tak svých bezmozkových vojáků má zase dost... a i na lezci..
Jediný v čem máme aspoň trochu štěstí, že Oakmura je neschopnej dement.
Na světě jsou gauneři a slušný lidi. Nic víc. Kdo čemu věří nebo jaký má trenky není podstatný...
Těch holek je mi moc líto....
Petrodpovědět 
 Re: Hmm22:38:36 23.12.2018
A ty tu chceš arabskou zemi? Já teda ne. Stačí se podívat na druhou třetí generaci přistěhovalců z oněch zemí. Jakmile se namnoží (a to jim jde) tak nám nacpou jejich zvyky. Vraždit je nemusíme, stačí je sem nepouštět a ty co tu jsou vyexpedovat pryč. Nechat je tu množit je sebevražda během několika generací. Krásný příklad je Římská říše... A ty dva kretény co za živa upižlali hlavy dvěma mladým holkám bych vpletl do kola a nechal pomalu chcípat pro výstrahu ostatním. A zašil do prasečí kůže.
odpovědět 
  Re: Hmm23:41:48 23.12.2018
Nic než souhlas.
Steveodpovědět 
  Re: Hmm00:13:11 24.12.2018
Myslíš tu Římskou říši, která se uzavřela do sebe, ale zároveň příliš natáhla zásobovací a informační komunikace? A jak už měla na kahánku, když začala integrovat lidi z cizích kultur a jak aspoň díky tomu přenesla své dědictví před Karla Velikého až do 1. světové války? Nebo myslíš jinou Římskou říši?
Kuba Turekodpovědět 
   Re: Hmm00:18:50 24.12.2018
Ale tady nejde o integraci cizích kultur. Nic proti. Ale opravdu se tu ti uprchlíci, co sem lezou ve velkém, integrují? Zařadili se do většinové společnosti? Akceptují jejich zvyklosti? Mluví jejich jazykem... atd atd. Nebo to je tak, že se tu vytváží no-go zóny, komunity lidí, kteří se zavřeli do sebe, nepracují, neadaptují se, jsou ve velkém nezaměstnaní... ?
odpovědět 
   Re: Hmm00:33:17 24.12.2018
Kubo, já v té době nežil, ale fakt by bývalo bylo možné, aby jim do Římské říše přišly desítky až stovky tisíc nějakých nemakačenků, kteří by se třeba v Římě jen tak povalovali a Řím jim to platil včetně kapesného a dlouhodobě přivandrovalce živil, aniž by oni museli něco dělat? Jako integrace jiných kultur ano, ale ekonomická migrace ve formě, která je tu dnes? To se mi nechce věřit.
odpovědět 
    Re: Hmm03:48:26 24.12.2018
Hele, já v té době taky nežil. Existuje ale spousta písemných materiálů (téměř výhradně psaných z pohledu Římanů a jejich spojenců), které ukazují, že Řím se v podstatě zhroutil sám do sebe, protože etničtí Římané přestali makat, přestali si být jisti svým náboženství, přestával se vyplácet římský ekonomický model a říše nestačila úřední a vojenskou mocí ovládat sama sebe, své spojence, své území a hlavně své lidi. Chudina dostávala pravidelné dávky, střední vrstva se soustředila na obranu svých majetků.

Teprve když Řím začal nabírat do svých řad i barbary z jihu i severu, trochu se to zlepšilo. Bylo už ale pozdě, Barbaři sice získali občanství a záleželo jim tedy na říši, ale sama říše už byla ideově rozpadlá. Navíc na ni zevnitř zaútočili ideově i ekonomicky křesťané, kteří ji nakonec rozbili na Východ a Západ. Nakonec horko-těžko přežil Západ a o pár století později jeho sílu a moc obnovil Karel Veliký (mj. je to ten, jehož vnukové si podrobili české země a skolili Přemyslovce pod léno Franků, čili dřívějších barbarů).
Kuba Turekodpovědět 
     Re: Hmm11:45:38 24.12.2018
Tak každá velká civilizace musí zajít na podobné věci. I naše tak dopadne, podle mne je to nevyhnutelné. Jakmile jsi velký nad určitou hranici, přestáváš bých schopen efektivně spravovat území a zabraňovat odstředivým tendencím okrajů.

A výměna kultur? Tak pokud bys chtěl jít takto daleko, jistě sám víš, k jakému míchání ve střední Evropě došlo a jaké kmeny a odkud se zde potulovaly.

Ale znovu mohu jen zdůraznit - proti míchání kultur nic nemám. Ale ekonomičtí uprchlíci a migranti s tím nic společného nemají, to míchání kultur a obohacení není. Ano, pokud sem přijede odkudkoliv ze světa někdo, kdo pracuje nebo vyvíjí nějakou přínosnou činnost, proč ne. A jestli je to Ahmed, Laco nebo George, je mi jedno. Ale pokud sem na gumových člunech dorazí z Lybie několik tisíc nemakačenků, kteří jako první zamíří na úřad pro dávky, separují se od společnosti, která je přijala, a chce začít svému okolí diktovat, jak se k nim musí chovat, tak to já za kulturní obohacení ani za ekonomický přínos nepovažuji. Takže ano, míchání kultur je v pořádku, otevřená společnost také, ale nastěhovat si sem ceý dálný východ a půl Afriky nepovažuji za rozumné, zejména když pochybuji o tom, že tato skupina je schopna někdy dělat něco, jako práce. A nemyslím to nějak urážlivě, ale ani v té Africe jim ta práce moc nejde, stačí se podívat, co provedli s farmami, které zabavili bílým a dali černochům. Bílí táhli ekonomiku a ta fungovala, země na to potenciál má. Černí jim farmy zabavili, ale tak nějak tam nezvládli pracovat, vše nechali zpustnout, dokonce i vytrhali zavlažovací systémy, aby prodali železo. A co dál? Chudáci usoudili, že tam jim pšenka nepokvete (doslova) a vydali se k nám, kde opět nepracují a dovolím si odhadnout, že ani nikdy nebudou, a budou tu na dávkách. Vysmátí, zajistíme jim ubytování, jídlo, peníze... A oni budou co? Tohle považuješ za to kulturní obohacení?
odpovědět 
      Prasárna na druhou21:16:30 24.12.2018
Tahle vražda je svinstvo, ale nemenší prasárnou je ji využívat ke komerčním.účelům, jak to dělá Lezec.
..odpovědět 
      Re: Hmm09:05:36 27.12.2018
Není Laco jako Laco!!!
Decziodpovědět 
      Re: Hmm11:56:16 28.12.2018
nevim jestli chci bejt prinosnej
Lacoodpovědět 
       Re: Hmm12:09:48 28.12.2018
Tak vzhledem k tomu, že jediný přínos Slováků je levná pracovní síla, tak se ti nedivím, že přínosem být nechceš.
odpovědět 
        Re: Hmm12:30:01 28.12.2018
Ten Bures je teda fakt levnej! :)
odpovědět 
         Re: Hmm16:03:05 28.12.2018
Bureš na to nemá vliv, respektive tohle nezpůsobil on, jen to využil. Kdyby tu nebyl on, bude to brát někdo jiný. Je to otázka systému, ne jednotlivce na špičce.
odpovědět 
  Re: Hmm00:31:27 24.12.2018
Aaaaa, pan je vzdelanec v oblasti historie a zrejme i v ostatnich oblastech :)
odpovědět 
   Re: Hmm14:11:06 24.12.2018
Pokud jejich hlavy nenabodali na kůly a nenarvali jim do hubu uřezané penisy slovenských turistů je to nuda .... Nedůležité
Pokudodpovědět 
    Kokoti13:32:43 25.12.2018
Kluci vy tomu hodně rozumíte.
Alesodpovědět 
    Re: Hmm01:40:25 27.12.2018
Tohle dělali v Evropě hlavně Rumuni, čili Dákové, jedni za zakladatelů evropské civilizace. Od nich se to dobře naučili Habsburkové, ale dělali to v menším měřítku.
Kuba Turekodpovědět 
     Re: Hmm19:31:46 28.12.2018
Otázkou není co kdo kdy dělal a jistě víš, ze různé druhy usmrcení nepřítele měli a mají zastřešující podtext. Mnohem důležitější ke odpověď, kdo dneska provádí tyto druhy usmrcení nepřítele - urezani genitálií, uštipovani kousku těla, lámání páteře, upalování, napichovani atd. Chceš dělat chytryho, ale chytrý člověk se pozná v jakem momentě používá jaké argumenty. A v tento moment je tvůj komentář absolutně zavádějící a manipulativni s cílem zveličit celou situaci a to především z hlediska viniku a jejich viry.
odpovědět 
      Re: Hmm20:55:44 28.12.2018
Kdo dneska provadi tyto druhy nasilnych cinu. No sice blbej server, ale pro seznameni s nejznamnejsimi pripady mrkni treba sem https://www.ahaonline.cz/ clanek/trapasy/ 19674/8-nejhorsich-vrahu-sveta.html (2 mezery)
odpovědět 
      Re: Hmm22:03:42 01.01.2019
Milý Pokude, jistě jsi si všiml, než jsi napsal svůj traktát, na co jsem reagoval, že?
Kuba Turekodpovědět 

 IQ dle zemí23:08:16 27.12.2018
Pro všechny, které to zajímá, doporučuji přehled na https://brainstats.com/ average-iq-by-country.html  (jedna mezera).
odpovědět 
 Re: IQ dle zemí00:49:03 28.12.2018
K tomu IQ je potřeba dodat jednu důležitou věc, a tou je důvod k tak nízké hodnotě. Není to tak, že by tito lidé s nízkým IQ byli poškozeni způsobem testování nebo že jsou dobří jinak. Je to opravdu tak, že inteligence zde chybí. A důvod je velmi prostý a jmenuje Neandrtálci. Homo sapiens se po celém světě se s Neandrtálci více či méně křížili. Až na Afriku (Afričany), odkud Neandrtálci odešli, mají v předcích Neandrtálce všichni na celé Zemi. Ačkolik Neandrtálci měli dvojnásobně větší mozky, nebyli chytřejší, než Homo sapiens, ale díky vhodnému promíchání genů se stalo, že kříženci dospívali o cca 10 let déle a to včetně mozku a změn v něm. Normálně tedy byl vývoj, včetně mozku a rozumu, ukončen okolo šestnáctého roku a další vývoj nebyl možný, ovšem kříženci Homo sapiens a Neandrtálců měli nejen větší mozky, ale také cca deset let více na rozvoj a dospívání a to vše ještě umozněno drobnými změnami v neurologickém vývoji. Dokonce se uvádí, že kříženci HS a Neandrtálců měli tenkrát IQ okolo 140. Dlouhý čas to poněkud srovnal, ale nic to nemění na tom, že určité rasy, které pocházely z míst, kde křížení s Neandrtálci nebylo možné, se inteligenčně tolik nerozvinuly a že vývoj jejich myšlení se zastavuje někde na úrovni starších dětí. A pokud se od toho ještě odečtou křížením zůsobené neurologické změny, dostaneme se... no ostatně to tu už bylo řečeno několikrát, co vlastně diskutovaní dovedou a kde jejich možnosti končí. Ovšem je smutné, když toto někdo nazývá rasismem, protože toto je prostě holý fakt potvrzený řadou výzkumů včetně genetiky, tedy než je zakázali, protože výsledky hned jednoho z prvních výzkumů byly sice uznány za pravdivé a objektivní, ale okamžitě byly tyto výsledky staženy jako společensky nepřijatelné, stejně tak další výzkum. Můžeme si tedy lhát do kapsy, stavět všechny jako sobě rovné a dělat, že odlišnost nexistuje, ale na realitě, tedy na schopnostech původních obyvatel černého kontinentu a možnostech jejich využití, to nic nezmění.
odpovědět 
  Re: IQ dle zemí01:59:03 28.12.2018
Teorie je to sice zdánlivě logická, ale je otázka, zda se neandrtálci (naši silní a hloupí příbuzní) vůbec setkali s lidskými předky, a ještě větší otázka, zda by se vůbec dokázali křížit, neboť šlo o dva docela rozdílné druhy tvorů. Rozdíl byl o mnoho větší, než třeba mezi námi (bělochy, černochy, žlutými i rudými) a orangutany. Takže tuhle teorii někdo někdy vypustil, ale zatím ji nikdo věrohodně nepotvrdil. ...to píšu jen pr pořádek v argumentaci.
Kuba Turekodpovědět 
   Re: IQ dle zemí09:32:51 28.12.2018
Takže podíl neandrtálského genomu v evropské a asijské populaci popíráš a genetika je pouhá teorie ?
Arcikacířodpovědět 
    Re: IQ dle zemí10:41:54 28.12.2018
Podiel Nenaderthalskej DNA na europskych narodoch sa popiera v dnesnej dobe len velmi tazko. Poznatky o jeho efekte na nase spravanie, inteligenciu atd su vsak stale len minimalne. Teda ak vyvodzujes tak dalekosiahle zavery ako zvysena inteligencia, predlzeny vyvoj jedincov atd atd ako kolega nad tebou (resp. je to tvoj prispevok) tak bez relevantneho zdroja su to len nicim nepodlozene fabulacie.
Miroodpovědět 
     Re: IQ dle zemí11:03:48 28.12.2018
A tu tabulku s přehledem IQ podle zemí vysvětlíš také jako fabulaci a blábol? Je to podle tebe celosvětové spiknutí mající za cíl poškodit pilné a pracovité Afričany?
odpovědět 
    kokůtci10:42:03 28.12.2018
Kluci můj názor, čím víc je člověk neuvědomělí,neinformovaný,hloupý,nevzdělaný tím je více ovlivnitelný z manipulovatelný a v podstatě ideální případ pro pěšáka do první linie. Je 21. století doba internetu mi a pár miliard lidí na světě těch informací a vzdělávacích věcí školka,škola,práce,způsob života mentalita a priority máme vesměs stejný až na pár vy jímek jako vždy a to je dobře.Jiný kraj jiný mrav pasáci koz a ovcí v dané oblasti poznamenané válkou, drogami a koránem se občas takové věci můžou stát a lidi ovlivněné ideologiemi, kteří jsou ještě s fanatizovány je těžké udržet, vůbec jim to vysvětlit,zde se názory budou zcela míjet. Je doba globalizace člověk zkoumá cestuje a je ve špatný čas na nesprávném místě a co si mohl a nemohl to se může, už jenom polemizovat.
Alešodpovědět 
   Re: IQ dle zemí10:45:06 28.12.2018
Tak já nevím, ale třeba článek na stránkách Masarykovy univerzity mluví o křížení s Neandrtálci poměrně jasně :-) Viz.
https://tinyurl.com/y9ntrm7c
odpovědět 
    Re: IQ dle zemí10:54:48 28.12.2018
Aha, cize z tych udajnych efektov na zosvetlenie koze pripadne vysku postavy a predispoziciu fajcit/rijmat vo zvysenej miere nikotin vyvodzujes ze ...'..kříženci Homo sapiens a Neandrtálců měli nejen větší mozky, ale také cca deset let více na rozvoj a dospívání..' :D Cool, zverejni tuto svoju fundovanu studiu, mozno aj nobelovku dostanes :)
Miroodpovědět 
     Re: IQ dle zemí11:01:05 28.12.2018
Ne, ten příspěvěk na Muni byl jen pro Kubu Turka, který uváděl, že křížení s Neandrtálci není jisté. Ten zbytek, pokud tě zajímá, si dohledej sám. Je mi celkem jedno, zda nějaký text zpochybňuješ nebo mu nevěříš, máš na to právo. Stejně tak každý jiný. Tedy nejsme ve školce a já nejsem paní učitelka. Padly zde nějaké informace, nalož s nimi, jak uznáš za vhodné, věř jim, nebo nevěř, dohledej si k tomu něco, nebo se na to vykašli, mě je to jedno. Je to tvůj problém, ne můj. Můžeš mít radost, že jsi prohlédl další konspirační teorii, můžeš být za vola, že nevěříš faktům... je to jen na tobě :-)
odpovědět 
  Re: IQ dle zemí10:37:13 28.12.2018
Lol kamo,toto je cista fabulacia.
Jedine ze by si sa priamo podielal na projekte neanderthalskeho genomu niekde v Londyne, resp. Max Planck Institut a mas informacie ktore este neboli publikovane.
Takze poprosim priamy zdroj.
Miroodpovědět 
  Re: IQ dle zemí14:58:27 28.12.2018
Zdar, normálně do těhle stupidních diskusí nepřispívám, ale tady mě to vyburcovalo. Celé to je velká blbost. Na knížku o IQ jsem koukal a je to fakt za hranou z hlediska metodologie atd. Ostatně o obtížích IQ testů z hlediska mezikulturního měření toho bylo dost napsáno už dávno. Ale vysvětlovat to Neandrtálským genem??? To by se mohlo líbit tak Goebbelsovi. Jo a neohánějte se tady svobodou slova - píšete si co chcete, nikdo vám to nezakazuje, ale zase naopak nemůžete nikomu zakázat vám sdělit, že to jsou kraviny.
Bobr
Bobrodpovědět 
   Re: IQ dle zemí15:29:00 28.12.2018
Dakujem!
Miroodpovědět 
   Re: IQ dle zemí16:01:29 28.12.2018
Ale jo, máš na to právo. Já to beru. Já napsal svoje, ty jsi napsal svoje, je to ok, každý si z toho vezme svoje. Piš si, co chceš. V klidu. Ale tady pán Slovák se z toho může podělat :-)
odpovědět 
   Re: IQ dle zemí16:19:44 28.12.2018
Tak jsou lidé, a je jich obrovské množství, co všechny veděcké práce na téma vývoje považují za nesmysl a manipulaci a přesvědčivé argumenty, proč Darwin neměl pravdu a svět stvořil bůh, si vždy najdou. A doopravdy tomu věří. Viz. spor darwinismus vs kreacionismus. A když už kreacionisté nevědí, jak dál, tak řeknou, že evoluce je od Boha jen dlouhodobý plán. Ostatně, když už jsme tu u popírání očividného, nedoslechl ses někdy o tom, jak to bylo s ptakopyskem? V roce 1979 byl chycen první exemplář, ovšem, i když řada odborníků měla možnost si ho prohlédnout detailně včetně pitvy, byl cca rok považován za podvod a vyrobený paskvil. Takže, věřím, že jsi někde něco o IQ četl, otázka je, nakolik byli zdroj a autor objektivní a psali pravdu. Není výjimkou, že i věděecké práce se často píší na objednávku, viz například klasika globální oteplování. Falšování údajů a manipulace s daty jsou zde běžné. Takže, jak si můžeš být jist, že správná nebyla analýza IQ, a tvá kniha nevznikla jako jeden z prostředků, jak tuto analýzu a výzkum znemožnit a degradovat výsledky, protože sice byly správné, ale společensky nepřijatelné? Stejne tak přiznávám, že já nevím, zda náhodou analýza IQ nebyla manipulací a kniha správná. To je pravda. Ovšem ten základ, proč rozvoj civilizace a vědy a techniky (obecně všeho, včetně zemědělství) je po světě rozložen tak, jak je, zůstává. Už jsem se ptal výše, ale můžeš jmenovat nějaké významné vědce nebo osobnosti z členů negroidní rasy? Pro kritiky - negroidní rasa není nadávka, ale obecný termín, jsou například i europoidní rasa či mongoloidní rasa.
odpovědět 
    Re: IQ dle zemí16:29:18 28.12.2018
Tou knihou o IQ jsem myslel to, co ty cituješ. Autoři Linn a Vanhanen - Iq and the wealth of nations. Když už něco cituješ, tak si to aspoň zkoukni. Sory, ale ta knížka dává do souvislosti průměrnou výši IQ a HDP. A z toho vyvozují, že kdyby se ze západních zemí do rozvojových lifrovalo více peněz, tak tam vzroste IQ. No, tak to jsem zvědav, co na to napíšeš. Ostatně mě napadá, že by pak mohlo klesnout IQ v zemích západních, což by byl vtipný důkaz pravdivosti. No, blbost od pohledu. IQ testů různých, i dost pracných jsem u pacientů udělal stovky - doslova - a nemám o nich nejmenší iluze.
Bobrodpovědět 
     Re: IQ dle zemí16:36:35 28.12.2018
Jo a ještě otázka. Kde jsi to sebral s těma Neandrtálcema? To v té knize myslím není. Asi někde jinde. Fakt by mě zajímalo, jak se odhaduje IQ Neandrtálců. :-))) Třeba sestavovali hlavolami, nebo vyplňovali dotazníky....
Bobrodpovědět 
      Re: IQ dle zemí20:15:14 28.12.2018
Bobře, píšeš o tom, že studi byla provedena i ve vztahu k ekonomice. Co je na tom z hlediska celku špatného? Naopak, krásně to dokresluje celou situaci. Jinými slovy - proč tam, kde je dominantní negroidní rasa, se ekonomice nedaří? Podmínky mají, mají tam ropu, mají tam ložiska vzácných kovů a drahých kamenů, v řadě míst mají dobré podmínky pro zemědělství. Ale co z toho využívají? Nic. Naopak, když tam přišli bílí lidé, zemědělství tam rozvinuli a stabilizovali oni. A výsledek? Farmy jim zkonfiskovali a předali černým majitelům. A víš, jak to dopadlo? Raději nemluvit a nepsat... Takže já osobně zde vztah mezi inteligencí obyvatel a ekonomikou vidím poměrně jasný. No a navzdory vašim mnoha slovům a výtkám mi stále chybí jedno, o co píšu již od začátku - stále jen kritika, ale ta jména úspěšných stále nikde...
odpovědět 
       Re: IQ dle zemí22:08:41 01.01.2019
Napřed jsi chtěl civilizace a říše, tak jsme Ti je dodali. Místo aby ses omluvil a napsal, že jsi hňup a že jsi přestřelil a že si něco přečteš z historie, když s ní chceš operovat, teď místo toho po nás chceš jména. Myslím, že není důvod Ti je dodávat, protože lze očekávat, že bys mlel hlouposti podobně jako v prvním případě. Jistě si je spolu s Google najdeš sám.
Kuba Turekodpovědět 
      Šubrt se zkřížil s neandrtálcem,03:37:19 29.12.2018
což je vod Kubíka celkem počin.
Papoušodpovědět 
    Rasismus je na hovno17:14:22 28.12.2018
...z toho nic dobrého nekouká. Ostatně vraždy, na které odkazuje tento článek, jsou patrně výsledkem jakéhosi zdivočelého rasového myšlení.

Když tebe, anonyme, na základě komentáře který jsi napsal, označím za méněcenného člověka, líbí se ti to?

Nejspíš ne, nelíbí se to asi nikomu, i když u tebe je aspoň důvod pro takové označení.

No a když pak zase ty, nebo někdo jiný rozdělí celé národy a rasy (přitom to jsou jen orientační pojmy, nic přesného) na lepší a horší, co myslíš že dobrého z toho pojde?

Lidi nejsou stejní, to je fakt, naštěstí, ale dělat dalekosáhlé závěry z neúplných poznatků (a jiné nejsou a nebudou, lidstvo prostě je a čím dál tím víc bude "mišunk"), nestojí za nic. Nejsi ovšem první ani poslední, snad sis aspoň přečetl "Esej o nerovnosti lidských plemen" od klasika oboru. Ten byl ovšem velmi erudovaný, i když to, co napsal, je sice svým způsobem obdivuhodný, ale přece jen spekulativní výtvor, spíš báje.
ivošodpovědět 
     Re: Rasismus je na hovno20:16:53 28.12.2018
Jestli se mi to líbí? Asi takhle - je mi to úplně jedno.
odpovědět 
      Re: Rasismus je na hovno21:09:42 29.12.2018
No jasně, jsou to jen takový internetový pindy.

Kdyby tě ale, Anonyma Už Identifikovaného, jaksi "oficiálně" označili za póvl, s hmatatelnými následky pro tebe, ne nutně těmi nejhoršími, mluvil bys jinak, bodejť.
ivošodpovědět 
       Re: Rasismus je na hovno01:03:22 30.12.2018
Ale vždyť ono to tak je a bylo. Stačí se podívat, za co jsme byli v Německu, když tam v německých obchodech visely české nápisy Nekrást. No a nemusíme chodit daleko do historie, stačí se podívat na to, jak zde fungují Slováci. Znám jich poměrně hodně a většina mluví raději česky :-) Ostatně v Německu či Rakousku na nás koukají skrz prsty stále, zažívám to velmi často. Asi jako my tady koukáme na Poláky. No a jak mi je, když na mne v Německu takto koukají? Je mi to jedno, je to jejich problém, ne můj. No a do zemí, kde by to byl problém můj, nelezu. Sice si o mě řada lidí myslí, že jsem arogantní hovado, ale nevím, proč by mne to mělo trápit. Není tu nikdo, o kom by si to někdo někdy nemyslel. A zbořil se snad svět? To máš tak malé sebevědomí, že potřebuješ od druhých dobré mínění? Já si vystačím sám :-)
odpovědět 
    Re: IQ dle zemí18:16:45 28.12.2018
Tak když Ti nevyšly civilizace, tak zkoušíš rovnou jména?
Kuba Turekodpovědět 

 korán19:29:36 28.12.2018
Je to jednoduché, stačí si přečíst KORÁN a názor si udělat sám. Byl jsem v Maroku 5 let zpátky, přesně na tom samém místě. Měli jsme průvodce a bylo nás hodně. I tak nám průvodce doporučoval, hlídat si své ženy a nenechat je chodit samotné a už vůbec ne večer. A to jsou tzv. Berbeři umírnění muslimové. Muslimky tam chodí s rozpuštěnými vlasy, v upnutých ryflích, kozy ven... To nicméně nemění nic na jejich víře, na původu jejich víry a to co korán hlásá. Ten totiž hlásá také to, že je třeba nevěřící obelstít, povoluje lhát ve smyslu toho, když lhaní povede ke smrti bezvěrce. Nevěřím tak žádnému muslimovi, není to normální, ukamenovat třeba vlastní matku za to, že ji někdo znásilnil. Ať mi nikdo neříká, že jsou umírnění, neumírnění a fanatici. Všechno je to jedna podělaná pakáž a to jsem muslimských zemí procestoval opravdu dost.

ÚRYVEK Z KORÁNU:

2:191 Zabíjejte je všude, kde je dostihnete, a vyžeňte je z míst, odkud oni vás vyhnali, vždyť svádění od víry je horší než zabití. Avšak nebojujte s nimi poblíže Mešity posvátné, dokud oni s vámi zde nezačnou bojovat. Jestliže však vás tam napadnou, zabte je - taková je odměna nevěřících!
Xenofobodpovědět 
 Re: korán21:00:56 28.12.2018
A urcite bych v ramci toho delani nazoru precetl i Stary zakon.
odpovědět 
  Ukřižovaná otázka21:16:04 28.12.2018
Kázal INRI davům ve Starém zákoně?
odpovědět 
  Re: korán22:33:35 28.12.2018
Až začnou křestané hromadně v Evropě exemplárně uřezávat hlavy muslimských "turistů", bude mít Tvůj komentář smysl. Pak Ti mile rád vyložím i Starý zákon. Mezitím se běž dívat na Americké seriály, v televizi je jich touhle dobou dost. Aby bylo jasno, jsem pohan a nevěřím v žádného boha. Víra byla "vynalezena" jen proto, aby se skrze ní daly ovládat lidi. Pohrdám jakoukoli vírou, křesťanstvím nevyjímaje. Kolik bylo upálených "čarodejnic", zabavených majetků a kolik domorodců převráceno na křesťanskou víru. Nicméně pokud vím, v Evropě jsme si prošli jakousi kulturní evolucí, což se o muslimských prasatech nedá říct. Ti jsou stále 100 let za opicemi. Jeď se podívat do nějaké muslimské země, zajdi si tam třeba k zubaři, to ti bude sát za to. Všude je bordel, nasráno, nachácno, nemají žádné slušné návyky, nemají odpadkové koše, serou do díry a všude kolem, hovna si utírají do holé ruky a když už použijí papír, nalepí ho na stěnu záchoda. Jsou to zvířata a patří vyhubit.
Xenofobodpovědět 
   Re: korán11:19:22 29.12.2018
:-D Jo, vsechno je presne na 1000% jak pises! Uplne si me odhalil z toho co pisu, stejne jako mas velke vedomosti i o tom zbytku.
odpovědět 
   Trestny cin?19:40:51 29.12.2018
Neviem ako v Ceskej republike, ale na Slovensku by take vyroky ako je posledna veta boli pravdepodobne trestnym cinom.
Miroodpovědět 
    Re: 20:29:50 29.12.2018
To by ho musel někdo udat. Svoboda se vyznačuje tím, že akceptuji i jiné názory, nehledě na to ze i v koránu takové nenávisti najdeš a několik různých interpretaci stejně věci rovněž nenahrava nějaké transparentnosti a poté i důvěry. Tím neříkám ze s nim souhlasím. Hodně se mi nelíbí co napsal, ale spíše se mu budu snažit na dobrých příkladech ukázat, ze nemá pravdu, než se bavit o trestní odpovědnosti tlachání na netu. Faktem je, ze jsme se začali srat do regionu, kde historické souvislosti, jako tisíciletý konflikt mezi sunity a šity, hodně zjednodušené, nejsme schopni pochopit, jako rovněž hierarchický systém, který se svoji pravdou snažíme narušit a vrací se nám to. Proste myš slonem být nemůže.
odpovědět 
    Re: 20:43:05 29.12.2018
1) Dříve vše v dosahu postupujících muslimských armád bylo považováno za majetek "bezbožných" lidí a rebelů, a považováno tedy za právoplatnou kořist; muži zajatí vojáky byli nelítostně odsouzeni k osudu určenému koránským veršem meče, a s jejich ženami a dětmi se zacházelo jako s věcmi (konkrétně - otroctví, znásilnění, smrt, dle libosti).

Široce ctěný soudobý muslimský duchovní Jusuf al-Qaradáví, "duchovní" vůdce Muslimského bratrstva, předseda "Evropské rady pro fatwy a výzkum", a populární televizní osobnost al-Džazíry, zopakoval takřka přesně tento historický popis dar al-Harb (tj. nemuslimů v oblasti džihádu) v červenci roku 2003, jak koncepčně, tak ve vztahu k Izraeli:

Islámským právem bylo stanoveno, že krev a majetek lidí z dar al-Harb nejsou chráněny . (přeloženo do češtiny: každý muslim může beztrestně okrást či i zabít nemuslima).
Neviditelný pesodpovědět 
     Re: 11:43:22 30.12.2018
Vzdy zasnu, kolik je na lezci, expertu na historii a nabozenstvi. Jo, silne nadprumerni jsou ti lezci :)
odpovědět 
      Re: 19:48:25 30.12.2018
Nějaký argument třeba v podobě jiného výkladu elitního islámského duchovního by tam nebyl. Pokud ne, a nemáš co říci, tak je někdy lepší mlčet. Jinak krásný příklad neargumantace s cílem zesměšnit někoho, kdo tvrdí něco co se mi nehodí.
odpovědět 
       Re: 11:02:49 31.12.2018
Ano, presne to co popisujes si prave predvedl. A pokud to vyse povazujes za fakticky argument, tak bych se mozna zamyslel nad pristupem ke zpracovani informaci z okolniho sveta. (a usnadnim ti to - ano, jen se do tebe navazim a absolutne nicim neargumentuju protoze te tizi argumentace lidi s jinym nazorem nez tu se neda vzdorovat! Tak jen tupe urazim!)
odpovědět 
        Re: 12:39:18 03.01.2019
Takže jenom kecy, k ničemu. Já se zamyslim nad zpracováním informaci a ty se zamysli nad svým životem, je absolutně zbytečný jako tvoje zbytečný řeči.
odpovědět 
         Re: 14:39:05 03.01.2019
Ano, ale nastesti to vyvazuji lide jako ty, kteri vedou zcela nezbytecne reci jako napriklad to, co si prave prednesl.
odpovědět 

 Růžoví stigmaTi20:18:19 28.12.2018
HavleLůja, havlelůja, havlelůja
ať sílí nová rasa

HavloJed SamaritáNeJá

Amen a https://zkrt.cz/94n
odpovědět 
 Re: Růžoví stigmaTi19:10:46 29.12.2018
Zaráží mě, proč si zde lidé myslí, že vědí všechno o tom, Jak se chovají migranti, když v Čechách vlastně žádní nejsou. Migranti nejsou žádná homogení skupina, a většina z nich utekla před válkou. Kterou jim tam zavlekly USA spolu se spojenci, tedy i Českou republikou. A chovají se podstatně jinak, než je tu líčeno. A také je dobře vědět něco o kolonializmu, který tyto země zdevastoval, než začnu s předsudky.
Alanaodpovědět 
  Re: Růžoví stigmaTi19:41:44 29.12.2018
No tak se stačí podívat, jak těmito zeměmi neustále zmítá občanská válka a další podobné akce. Proč? Ano, utíkají před válkou, ale ta tam byla vždy, není to specialita posledních let. No a ta kolonizace - pokud máš dvě skupiny lidí a ta jedna kolonizuje a využívá druhou, celkem jasně to svědčí o schopnostech té druhé. Kdyby byli co k čemu, kolonizovali oni Evropu, ne Evropa je. Ale tak se nestalo. A že se různé státy rozšiřovaly, je pravda. Tak tomu bylo vždy. Ale většinou tam byla s místními možná spolupráce a dobyvatelé se spkokojili s "výpalným" a tomu, že tam vládli, ale obyvatelstvo zůstalo. Ale v Africe? Byli místní dobří k něčemu jinému, než jako otroci, kteří ještě ke všemu potřebovali tvrdý dohled? Třeba ano, nevím, třeba mám zkreslené informace.
odpovědět 
   Re: Růžoví stigmaTi23:17:30 30.12.2018
Ano myslím že náš.
odpovědět 
  Re: Růžoví stigmaTi21:06:25 29.12.2018
Tak to je asi takova lidska prirozenost, bat se neceho co jsem nikdy nevidel.
odpovědět 

 Vysvětlení01:22:46 30.12.2018
Už vím, proč jsou ty hodnoty IQ špatné a zavádějící. To je jasné. Jsou tam chytří jako všude jinde, možná i víc, protože dokázali, že my pracujeme a oni dostávají peníze a jídlo zdarma. Ale proč to v testech nevyšlo a pravda se neukázala? Je to jednoduché - podle obrázku na https://cs.wikipedia.org/wiki/Gramotnost , který poměrně přesně souhlasí s tím rozdělením dle IQ, si totiž ti testovaní nedovedli zadání přečíst, a když bylo grafické, tak zase neuměli odpověď napsat. Jak prosté. A vy byste z nich udělali hlupáky?!?! Styďte se.
odpovědět 

 ADMINOVÉ: znovu se ptám23:06:22 01.01.2019
Pořád se jen chystáte na nějakou důstojnou změnu tohoto webu? Trvá to už asi pět let... A neupadá jen kvalita diskuzí (kterou věřím nemusím ani moc rozebírat, stačí se podívat)...
T.odpovědět 
 Re: ADMINOVÉ: znovu se ptám13:01:23 02.01.2019
ke kvalitě diskuzí lze přispět i tím, když se postují komentáře k tématu článku, že
korýšodpovědět 
  Re: ADMINOVÉ: znovu se ptám15:52:32 02.01.2019
už z oslovení je zřejmé, komu je můj dotaz určený. Umístění do této diskuze je rovněž namístě. Nečekám, že z tohoto vlákna vznikne něco, co tu zaplevelí diskuzi.
T.odpovědět 
 Re: ADMINOVÉ: znovu se ptám17:02:57 02.01.2019
no tak to necti, je to nepovinny.. ;-)
odpovědět 
  Re: ADMINOVÉ: znovu se ptám18:11:57 02.01.2019
vím a většinu opravdu nečtu :-) Za hodnotné příspěvky ostatních samozřejmě uctivě děkuji, ale počkám si na odpověď Standy nebo JirkaSe. Však oni se vyjádří až budou mít čas.
T.odpovědět 
   Re: ADMINOVÉ: znovu se ptám18:23:31 02.01.2019
Ano. Díky za zájem a trpělivost.
 Standaodpovědět 
    Re: ADMINOVÉ: znovu se ptám22:31:59 10.01.2019
a nechceš se za odměnu za tu trpělivost aspoň trochu rozepsat o tom kdy ta změna přijde a co je v plánu nebo co zvažujete?
T.odpovědět 
     Re: ADMINOVÉ: znovu se ptám08:15:57 11.01.2019
A co by sis tak přál? Problém je, že je to právě ta "uvadající" diskuze, co je pro majitele a provozovatele ekonomicky zajímavé. Lezecká obec je malá a i kdyby stránky byly skvostem internetu, tak mizerná návštěvnost jim nevydělá ani korunu. Vždyť koho zajímají nějaké přelezy 9a nebo reporty ze závodů? Kolik by měly jen tyto články shlédnutí? A teď to porovnej s tím, kolik shlédnutí (rozumněj zobrazených reklam) je u diskuze s 200-300 komentáři. Ještě po 14ti dnech na článek lidi chodí a kolem dokola si zobrazují i teba jen debilní žvásty. Takže si myslím, že i kdyby nějaké změny nastaly (ale proč? Konkurenční portál neexistuje, nemáš kam jít, proč vyhazovat peníze za něco, co nic navíc nepřinese???), tak modelu diskuze se nezbavíš, podle mne je to to, co tomuto serveru vydělává nejvíce a proč sem řada lidí chodí. Když zakážeš nebo umravníš diskuzi, řada lidí sem přestane chodit, protože pokud je zajímá jen lezení, tak čtou např. 8a, jako zdroj informací má Lezec hodnotu nulovou, jediné, na čem lze vydělávat a zvyšovat počty shlédnutých reklam, je bulvár. Což mne tak napadá, že například, pokud by kluci dělali změny, by mohli zavést rozdělení článků a diskuze na části/stránky, že by třeba jeden článek byl rozdělen na tři kapitoly a muselo se na pokračování pokaždé prokliknut, to by zvýšili počet zobraazených stránek a reklam i několikrát :-) To samé diskuze - rozdělit ji po dvaceti příspěvcích a dát pokaždé Další... s reloadem reklam by také bylo zajímavé. A já bych i velké fotky zobrazoval v boxu s reklamou :-) Takže buďme rádi, že je to takhle a že do toho majitelé moc nešťourají :-)
odpovědět 
      Re: ADMINOVÉ: znovu se ptám08:39:26 11.01.2019
Aneb když je něco na h...o, buďme rádi, že je to tak, mohlo by to totiž být i horší.
Tvoje argumentace je přinejmenším plochá. Vedle financí jsou tu i jiné roviny. Třeba že admini mají jakousi spoluzodpovědnost za nárůst celkové žumpy okolo nás a na obecném úpadku standardu. Třeba i emontana zcela bez diskuse a s pravděpodobně mnohem menší návštěvností nějak ekonomicky funguje. Jde asi o to, co a jak chceš.
Jinak "Standa", mám už nějakou dobu podezření, je jenom starej diskusní robot, kterej se na mizerným a zaprášeným solárním článku jednou za pár měsíců dobije na větu "Díky za zájem a trpělivost" a pak se zas na nějakou dobu kousne. Jinými slovy, T., změnu bych nečekal. Díky za zájem a trpělivost.
P.odpovědět 
       Re: ADMINOVÉ: znovu se ptám10:41:26 11.01.2019
Ne, nejsem robot. Dělám jen, co mi síly stačí. A ne vždy se vše povede, jak bych si představoval. Ale co tady budu vykládat, každý máme svých starostí dost...
 Standaodpovědět 
        Re: ADMINOVÉ: znovu se ptám11:31:05 11.01.2019
Neber si to osobně, Stando. Ale ta tvoje asertivní odpověď občas zvenku působí trochu - no, teď nevím, jaký slovo vybrat. V tomhle případě být T., možná by mě to i lehce dožralo.
P.odpovědět 
         Re: ADMINOVÉ: znovu se ptám12:39:38 11.01.2019
Nechci se Standy zastávat, ale co by sis tak představoval? Já tu žádnou další rovinu nevidím. A žádnou odpovědnost také ne. Založ neziskovku, starej se, šiř dobro. Ale že by provozovatel nějakého portálu jako Lezec měl mít společenskou odpovědnost? To je tak mimo názor, že se mi ani nedaří ho pochopit nebo vidět nějaké důvody, které by tě k tomu názoru mohly vést. Sluníčkovský lezecký web ať si založí ČHS. Tam bych tvůj názor bral. Je to lezecká organizace, společenská odpvědnost zde je, kultivace lezců by měla být jednou z jejich činností. Ale podsouvat toto soukromému komerčnímu projektu? Jakým právem bys tak vůbec chtěl činit?
No a k tomu zbytku - víš, jak by se ti propadla návštěvnost a počet shlédnutých stránek, tedy tím pádem i reklam? Z dobrého pocitu hosting nezaplatíš. A ty bys ještě chtěl, aby se platil redaktor nebo dohližitel na kvalitu příspěvků? Tak to je jednoduché - Lezec se udělá pouze s placeným přístupem a budeme tu na sebe všichni hodní a milí a budeme psát jen hezky... Co myslíš? Kolik lidí by to tak zajímalo??? Lezecká obec je malá, dělat pro ně smysluplný webový projek je vyhazování peněz. A jak tak znám poměrně hodně lezců, tak by to bylo i, jak se tak říká, házení perel sviním.
odpovědět 
          Re: ADMINOVÉ: znovu se ptám20:11:00 15.01.2019
To, že nevidíš svůj díl (nebo i Standův) zodpovědnosti za to, jaký si udržujeme prostor a diskuzní prostředí, neznamená, že tu taková věc není.

Co se týče toho, co se provozovatelům webu vyplatí/nevyplatí...myslim že přicházet o návštěvníky, kteří jsou zdejším prostředím znechuceni, se jim vyplácet nemůže. A že tu není konkurence, o tom bych si dovolil pochybovat, ale nač plýtvat slovy...

Pokud se tu dočkám Standovy odpovědi, fajn. Jinak ale nebudu ztrácet čas a na tenhle mrtvej server se mrknu zase zhruba za tejden.
T.odpovědět 
           Re: ADMINOVÉ: znovu se ptám20:16:51 15.01.2019
Ty to pořád nechápeš? Matematika je jednoduchá. Lepší odradit pár, jako jsi ty, a přijít tak o pár shlédnutí, než kvůli tvému uspokojení odradit sice debily, ale debily, kteří generují tisíce a tisíce shlédnutí. Si vezmi, kolik shlédnutých reklam vygenerovala i tahle naše hloupá debata. A kdyby nebyla, tak sis přečetl článek, já také, a to je asi tak vše. Jen za nás dva dvě shlédnutí. Ale už jen díky tomu, jak se tu snažíš vychovávat, počty shlédnutých stránek narůstají a narůstají... :-) Takže ok, klidně piš, zase mi vysvětli, jak jsem mimo a jak je to blbost... :-)
odpovědět 
            Re: ADMINOVÉ: znovu se ptám16:22:50 20.01.2019
Chápu a neberu ti to. I když vlastně trochu jo, myslim že i tahle ekonomická rovina bude trochu složitější, než se zdá mě nebo tobě, protože počty kliků a výnosy (které podle mě budou dost symbolické) stejně my dva nevidíme. A subjektivně mi připadá, že dřív lezecká komunita víc přispívala různě kvalitními články. Podstatný je, že tu byla chuť přispívat. Teď se mi zdá, že do toho co je tady (různí lidi to nazývají různě) ztratila řada lidí chuť přispívat a radši dají svoje články jinam. Ale třeba je to jen subjektivní dojem a statistika by mluvila jinak. Ale i kdyby po kvantitativní stránce mluvila, po stránce kvalitativní neni moc sporu o tom, že se prostředí málo moderovaných diskuzí mění i tady, tak jako jinde na webu.

Zároveň si myslim, že stojí za to vidět trochu za roh a neuvažovat jen v tý ekonomický rovině. Vím, že nějaký přesah toho druhu v sobě má nemalá část českých lezců a doufám, že Standa k nim patří. Ale neznám ho, takže kdo ví.

Btw: možná Ti to zní jako snaha vychovávat, ale z mý strany tam je jen vyjádření toho postoje, že mi daná věc neni lhostejná. K ničemu jinýmu nemám mandát a i kdybych mohl, stejně bych ho nevyužil, protože mám želízka v krapet jiným ohni.
T.odpovědět 
             Re: ADMINOVÉ: znovu se ptám21:36:02 20.01.2019
V pohodě. Souhlasil bych na 100 %. U normálního webu s nějakou redakcí a činností majitele by to tak bylo. Ale, a teď adminové snad prominou, toto není tak úplně normální web s redakcí a lidmi, co o to pečují, ale stránky, které běží bež větších zásahů samospádem. Z tohoto hlediska je skoro neuvěřitelné, že web funguje :-) Není toto sen všech podnikatelů?
odpovědět 
              Re: ADMINOVÉ: znovu se ptám11:49:37 21.01.2019
pochybuju o tom že tenhle web je pro kluky výnosná záležitost. Jinak by se o něj naopak starali podstatně víc a nenechali ho běžet, jak říkáš, samospádem.
T.odpovědět 
        Re: ADMINOVÉ: znovu se ptám (Stando)20:02:58 15.01.2019
A odpovědi na můj dotaz se nedočkám? Jednoduchej dotaz, takže jednoduchá odpověď mi stačí.
T.odpovědět 
         Re: ADMINOVÉ: znovu se ptám (Stando)20:33:03 15.01.2019
Ano. Opakuji znovu odpověď na Tvůj dotaz. Tedy, ano, změnu tohoto serveru stále chystáme.
 Standaodpovědět 
          Re: ADMINOVÉ: znovu se ptám (Stando)20:55:03 15.01.2019
Kolikrat uz se vam chystana verze stacila technologicky zestarnout jeste pred vydanim pri tomto tempu? :-D
odpovědět 
          Stando17:45:46 20.01.2019
pardon za chybějící podpis
T.odpovědět 
           Re: Stando11:49:26 21.01.2019
heh, teď koukám, že podpis patří k příspěvku níž (Adminovi: dík Stando, znovu kopíruju svůj dotaz z desátýho ledna). To o tom tempu jsem já nepsal, ale což :-)
T.odpovědět 
         Adminovi: dík Stando, znovu kopíruju svůj dotaz z desátýho ledna16:10:03 20.01.2019
10.1.
"...a nechceš se za odměnu za tu trpělivost aspoň trochu rozepsat o tom kdy ta změna přijde a co je v plánu nebo co zvažujete?"

Jak říkám, nečekám článek, ale v krátkosti pojmenovat pár hlavních bodů Ti jistě nevezme víc jak minutu času. Dík.
odpovědět 
          Re: Adminovi: dík Stando, znovu kopíruju svůj dotaz z desátýho l17:28:01 20.01.2019
Zatím nic víc k těm změnám serveru ke zveřejnění nemáme. Až bude něco konkrétního, dáme včas vědět. Víc bohužel v tuto chvíli odpovědět nemůžu.
 Standaodpovědět 
           dík11:56:43 21.01.2019
škoda. Radši se neptám jestli k tomu dojde letos nebo netušíte ani to... Každopádně držim palce ať brzo najdete sílu k tomu držet víc krok s dobou a patřičně tu provětrat.
T.odpovědět 
          Re: Adminovi: dík Stando, znovu kopíruju svůj dotaz z desátýho l12:58:46 21.01.2019
Zmena je planovana nekdy mezi roky 2031 - 2058.
odpovědět 

 Foto dne:

Willy Wancker
 Databáze cest:
Všechny cesty (179563)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
Silberschlüssel 8 Hintenburg
Dir. Hansisteig 5+ Hintenburg
Reisefrosch 5- Hintenburg
Tunel I Ostrov
Stará Cesta I Ostrov
Nově komentované:
Dvoukruhová 5+ Skalný
Bruska Umí Středověk 9- Skalný
Noi Altri! E Voi Altri? 7b+ Limski Kanal
Nespavost Low 8A Töpfer
S-Kante VIIb Pfaffenstein

 Nově v diskusi:
prsty prsty | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: letadlo matroš | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování |

 Nové komentáře:
Re: RIP Ondro | Re: Ss | Re: RIP Ondro | Re: RIP Ondro | Re: RIP Ondro | Maarov rozhovor v hiking sk | Re: RIP Ondro | Re: RIP Ondro | Re: jak to bylo doopravdy? | progress |

 Kde to vře:
Mára Holeček a Ondrej Húserka vylezli na vrchol Langtangu (128)
Mára Holeček: Při sestupu z Langtangu zahynul Ondrej Húserka (106)
Ukrajinský top lezec Maksym Petrenko padl při obraně Ukrajiny (40)
VENI VIDI VOLAVI in honorem Alexandri (12)
Will Bosi přelezl boulder Spots of Time a potvrdil klasu 9A (9)
Rozhovor s Lynn Hill i s lezením na její domácí bouldrovce (3)

 Nově v inzerci:
Sacrpa Maestrale | STANOVÉ KOLÍKYUltralehké,odolné,kvalitní SET 8+1NOVÉ,NEPOUŽITÉ! | RAB DOWNPOUR ECO-membránová bunda pánská | Pátek sobota | stěna Jirkov | Statická a dynamická lana | Lezačky | Mantra Pant W | Prodám lezečky | Master 9.7 50m Bicolour (nelezené-nové) |

 Anketa:
Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
 GPS a mapové aplikace 
 375 
 Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
 325 
 Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
 293 
 Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
 294 
 Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
 274 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.