LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Climb now, work later ;)
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Oblasti
 Reportáže
Knihy
Update sprievodca Jelenec
Pomozte vydat knihu Dobrodružství v prášku… přidáte jen vodu
Křest lezeckého průvodce Vltavská žula

Závody
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)
MČR v bouldru (19.10)
Boulder OPEN 2020 LA SKALA (26.10)

Žebříček
Cesty:
1.Ondra 13491
2.Šindel 12475
3.Votoček 12318
Bouldry:
1.Konečný 11275
2.Stráník 11056
3.Volf 10962
Hory:
1.Groš 7777
2.Rojko 7436
3.Skopec 7324

Výsledky
MČR rychlolezení (13.10)
SP Praha (20.09)
EP obtížnost Bologna (14.09)

Deníčky
5672 lezců
1141772 cest
Nové přelezy:
Anthi 7c
Ochcany Ka 9+/10-
Sick Heil 10-
Renaissanc 7c
Teplákovej 7C
Respekt 7C
Optional I 7c
Alogaki Ti 8a+
Hořký Měsí 9+
Time Lapse 7c

Stěny
TJ vodní sporty - Loděnice - Litovel
Areál LITES, Borovice u Mnichova Hradiště - Mnichovo Hradiště
ZŠ Choceň - Choceň

Prodejny
HUDYsport - Karlovy Vary
SAMBAR sport Kladno - Kladno - Kročehlavy
Luna Rossa - lezecké chyty a stěny - Děčín

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Petr Kellner zahynul na Aljašce při nehodě při heli-skiingu

Při nehodě helikoptéry na Aljašce při heli-skiingu, poblíž ledovce Knik, asi 80 km východně od města Anchorage, zahynulo v sobotu pět lidí, mezi nimiž byl nejbohatší Čech Petr Kellner. Informuje o tom dnes kanadský horolezecký web Gripped.com a také česká obecná média.

Vrtulník Eurocopter AS50 havaroval zatím z neznámých příčin v sobotu v půl sedmé večer tamního času. Když se helikoptéra nevrátila v plánovaný čas, začalo pátrání.

Záchranáři se na místo havárie dostali o několik hodin později. Zde našli pět obětí a jednoho přeživšího, kterého převezli do nemocnice. Zahynuli dva horští vůdci, pilot a dva klienti - Petr Kellner a Benjamin Larochaix, který byl podle tamní police také z Česka.

Viz:

gripped.com: Five Heli-Skiers Die in Alaska Helicopter Crash

a např.:

seznamzpravy.cz: Zemřel Petr Kellner

(Ilustrační foto z Wikipedie licence: CC BY-SA 3.0)


Standa Holec   [úpravy] 08:55 29.03.2021Tisk 

Reklama:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 Jako Baťa,09:22:44 29.03.2021
ale ten nekradl a letěl služebně. Soustrast (Nizozemskému království)...
Skalkařodpovědět 
 Re: Jako Baťa,10:01:15 29.03.2021
Baťa krad taky, jenom chytřejc. zotročení a vynucení závislosti je taky forma krádeže.
Joudováodpovědět 
  Re: Jako Baťa,11:52:34 29.03.2021
marx a lenin vecne zivi?
odpovědět 
   Re: Jako Baťa,20:06:12 29.03.2021
Taky mě překvapil.
odpovědět 
   Baťa nekrad,13:42:12 29.03.2021
ale od té doby boty nic nevydrží...
M.odpovědět 
  Re: Jako Baťa,09:03:49 02.04.2021
Srovnávat Kellnera s Baťou je tak fenomenální nepochopení českých dějin, že kdyby na Baťově místě v titulku stál Karel IV., nepůsobilo by to bizarněji. Baťa byl budovatel. Na začátku jeho podnikání nestála de facto krádež státního majetku označovaná za privatizaci. Vyráběl zboží, jež skutečně sloužilo lidem. Neoškubával své klienty. Kellner, byť trochu jinak než Babiš, lidi práce systematicky ničil. A na tom vydělával.
odpovědět 
   Re: Jako Baťa,06:59:44 03.04.2021
Tvůj komentář je fenomenenálně zavádějící. Věci obvykle nebývají tak jednoduché. Ani o jednom z nich nic moc nevíš.
odpovědět 
    Re: Jako Baťa,08:46:26 03.04.2021
Pouc mne, O Moudry..!
odpovědět 
 Re: Jako Baťa,09:08:38 02.04.2021
https://denikreferendum.cz/clanek/32521-obcan-k-nezije
odpovědět 
  Re: Jako Baťa,10:19:49 04.04.2021
tak teď už to chápu. Jako vždy od Patočky. Překroucené a zmanipulované. A to nejsem žádnej ultra pravičák, ale Patočka byl vždycky moc...
odpovědět 
   Re: Jako Baťa,10:25:36 04.04.2021
no dobry, tak teda napis nejaky vlastni srovnani.
A to myslim zcela beze srandy a bez ironie.
odpovědět 
    Re: Jako Baťa,12:45:49 04.04.2021
Právě tohle ti nedochází. Srovnávání tu je zavádějící. Baťa perfektně propracoval metody jak držet celé rodiny v hrsti, všichni museli pěkně vyšlapovat a když se stali třeba nevýkonnými tak s nimi zametl. Nic, dnes neznámého.. Jen bych ho slepě neglorifikoval a jako srovnání nepoužil...
odpovědět 
     Re: Jako Baťa,13:48:36 04.04.2021
a) -kecy o tom co komu nedochazi si nech jinam, pokousim se vest civilizovanou diskusi.
Hledam informaci / nazor pro srovnani a ne znamkovani pravopisu.

b) taky povazuju srovnavani TB a PK za nevhodne & zavadejici, takze na tom se shodneme. To bylo ostatne i duvodem vlepeni toho uryvku o Karlu iv.

c) -kdyz uz drbem TB & mluvis o tom jak zahanel rodiny do kouta. Nemala cast my rodiny je ze Zlina, zije(m) tam par generaci. Takze mam jakesi poneti o dopadu TB na region. Tezko odkecat ze z oblasti udelal centrum lehkyho prumyslu ..a ze peci o lidi mel na tu dobu neuveritelne pokrocilou. Od pojisteni pro prac neschopnost pres lekarskou peci po vice mene zajisteny bydleni. Jo, byl orientovanej na vykon, nefachcenkove se u nej nechytali. A kdo prosel Batovou skolou tak nemel problem se chytit kdekoli ve svete.
odpovědět 
      Re: Jako Baťa,12:27:02 05.04.2021
A máš opravdu porovnání? Gottwaldov a zbytek světa?
odpovědět 
      Re: Jako Baťa,12:27:05 05.04.2021
A máš opravdu porovnání? Gottwaldov a zbytek světa?
odpovědět 
       Re: Jako Baťa,20:13:55 05.04.2021
Mam.
odpovědět 

 je to ztrata?10:20:33 29.03.2021
prisel svet o neco, kdyz zemrel tento konkretni jedinec?
odpovědět 
 Re: je to ztrata?11:33:34 29.03.2021
No o tobě by nejspíš po smrti světový tisk nepsal, takže asi svět o něco přišel. Minimálně to byl otec 4 dětí,úspěšný podnikatel,zaměstnavatel mnoha lidí a podle Forbesu na 73 místě žebříčku světových miliardářů.
odpovědět 
  Re: je to ztrata?13:17:37 29.03.2021
svetovy tisk pisal aj o smrti Hitlera - vtedy tiez svet o nieco prisiel?
vraj uspesny podnikatel... nikto z tych miliardarov nezarobil miiardy poctivou pracou, za vsetkymi je nejaky podvod, klamstvo a zlodejina.
odpovědět 
   Každe miliardář sice není podvodník,13:45:39 29.03.2021
ale třeba váš Andrej ukazuje, jak je schopný vedoucí...
Cheodpovědět 
    Re: Každe miliardář sice není podvodník,13:59:49 29.03.2021
tak zrovna VAS premier Bures potvrdzuje vsetko, co som pisal vyssie :-D
odpovědět 
     Re: Každe miliardář sice není podvodník,07:51:23 30.03.2021
Ten náš premiér sem přitáhnul z vaší země :P
Morčeodpovědět 
      Re: Každe miliardář sice není podvodník,08:47:46 30.03.2021
ale vy ste boli taki b*bi, ze ste si zvolili takeho pohlavneho uda za premiera
odpovědět 
       Re: Každe miliardář sice není podvodník,10:37:38 30.03.2021
můj praděda udělal spoustu smysluplných věcí, ale jednu mu neodpustím. Odjel kultivovat Horní Uhry, nebejt Čechů, co byste tam měli... A jak vy? Nejdřív Šlovenský štát, potom rozpad federace a pak nám sem vyšoupnete toho Bureše, strašný, eště že Mečiara jste si nechali. Dobře vám tak, že u nás se novináři nevražděj a veškerá inteligence utíká k nám. Nikdo z mejch spolužáků na VŠ, a to jich bylo, se k vám nevrátil a co o vás řikaj, radši nebudu replikovat. Jediný co se musí přiznat, že o romský otázce jste schopný mluvit bez současnýho newspeaku.
odpovědět 
        Re: Každe miliardář sice není podvodník,11:14:27 30.03.2021
pekne si to napisal. zial, nic z toho nemeni na fakte, ze ste si vy zvolili cudzokrajneho pohlavneho uda za premiera.
odpovědět 
         Re: Každe miliardář sice není podvodník,13:15:25 30.03.2021
to je přece úplně jedno, jestli cudzokrajneho, nebo necudzokrajneho - seš zakomplexovanej.
odpovědět 
          Re: Každe miliardář sice není podvodník,05:38:21 02.04.2021
Proc by mel byt zakomplexovanej? Vzdyt ma pravdu. Nic horsiho jsme si zvolit nemohli.
odpovědět 
       Re: Každe miliardář sice není podvodník,10:37:51 30.03.2021
Zlatá slova.
Kuba Turekodpovědět 

 Kelly10:51:44 29.03.2021
PK byl borec, RIP.
odpovědět 

 proč tady?11:42:45 29.03.2021
A co to má společného s lezením? To rovnou přesměrujte lezce na idnes...
Jirkaodpovědět 
 Re: proč tady?12:17:42 29.03.2021
to uz se stalo, akorat to nikdo neavizoval..
odpovědět 
 Re: proč tady?13:49:48 29.03.2021
Helliskiing? Že by tam byla souvislost z horami?
odpovědět 
  Heliboarding21:43:13 29.03.2021
to byl, fosna.cz!
Fošnařodpovědět 

 Heliskiing13:41:00 29.03.2021
Je holt nebezpečnej, otázka je, jestli je horší ten let nebo sjezd...
Máraodpovědět 
 Re: Heliskiing16:31:31 29.03.2021
Nevím co je nebezpečnější, ale let je strašidelnější.
honzaodpovědět 

 O heli14:49:12 29.03.2021
Tady je zase nablito. Smutne.

O lyzovani neco k poslechu tady
https://1url.cz/5KzX1
Pepaodpovědět 
 Re: O heli20:34:38 29.03.2021
Je zrejme , ze 90% lidu je stastno, ze ho prezili a rika jo kradl a patri mu to. Jenze on byl vice nez oni pravdepodobne. Neptej se komu zvoni hrana, Tobe zvoni....uprimnou soustrast za mne.
Martas.odpovědět 

 RIP20:50:25 29.03.2021
Zamestnavatel dobry, slusne zachazeni s lidma a choval se k normalnim zamestnancum pekne. Krom toho mel cich na investice a patril diky tomu ke svetove spicce.. Tohle nam bude v CR schazet.

Chapu urazeni lidi jak zacal, ale dle me to neni tak uz uplne fer. Ve srovnani treba s Babisem, ktery plati minimalku, zamestnava hromadu agenturnich pracovniku. Reditelum tovaren vola o vikendu a je sprosty jak dlazdic, kdy jim vyhrozuje...Podniky neodkupuje, ale posila do exekuci...

Slusny rozhovor s nim je z roku 2007 na idnes, doporucuji precist. Treba budete prekvapeni lidskosti o proti jinym jemu podobnych.
odpovědět 
 Re: RIP21:50:32 29.03.2021
Byl to v podstatě takovej skopčáckej lichvář. Ale hlavní závěr tady je ten, že na hory se chodí vlastní silou, vrtulí se jen z nouze odlétá...
Nácekodpovědět 
  Re: RIP07:10:41 30.03.2021
A na to jsi přišel kde že se nelétá? Helli nebo cat skiing je naprosto běžná záležitost ,která už není ani nijak finančně nedostupná. Někomu prostě jde primárně o sjezd strmém terénu v prašanu. A to často ani jinak než bez helikoptéry nejde.
odpovědět 
   Re: RIP09:39:08 31.03.2021
Heliskiing není "naprosto běžná záležitost", alespoň tedy v Evropě. Je to záležitost velmi sporná, a to jak z pohledu etiky horských sportů, tak z hlediska ochrany hor. Je zakázaný v Německu, ve Francii a v podstatě i v Rakousku (tam si lze tuhle matějskou užít jen ve Vorarlbergu, létá se jen na Mehlsack a Schneetäli-Orgelscharte, a pokud vím, tak jen mimo víkendy). Volnější je to v Itálii a taky ve Švýcarsku (tam platí zákaz přistání mimo povolená místa v horách, ale těch míst je asi čtyřicet, což je na tak malou zemi docela dost).
Tomáš Mlsodpovědět 
    Re: RIP12:54:08 31.03.2021
Byl jsi někdy v Kanadě ,Aljašce na helli? Výš jaká je rozloha těch oblasti v porovnání s Evropu? Víš jaká je tam dopravní infrastruktura? Jaké jsou tvé konkrétní zkušenosti? Proč Matějská? Jak konkrétně navrhuješ dostat se na nějaké vrcholy jinak než vrtuli? Ano dá se na ně dojít, vylézt ,ale to je v kontextu s freeridem nesmysl. Než by jsi se tam dostal tak budeš tak unavený že si proste sjezd 55” neužijes a budeš se zbytečně vystavovat většímu riziku. Na Helli jezdím pravidelně. Zároveň nejsem jen tak nějaký turista ,ale horolezec. Nevidím naprosto žádný důvod to odsuzovat. Co se týká dostupnosti tak ve Švédsku si zalétáš už za 60k týden. To je podle mě zcela přijatelná cena srovnatelná s jinými druhy trávení dovolené. Není to pouze pro vyvolené.
odpovědět 
     Re: RIP13:37:58 31.03.2021
Napsal jsem fakta o Evropě (žiju v Evropě). Stejně jako ty provozuješ tuhle aktivitu pravidelně a je pro tebe samozřejmá a obhajitelná, tak já bych se jí nezúčastnil, i kdyby byla zadarmo. Princip je jednoduchý – pokud bych to nezvládl vlastními silami (moc námahy / rizika), půjdu jinam, kde vlastní síly stačit budou. Nic nového. O finanční dostupnosti jsem nepsal, ale za mě čím tohle bude dražší, tím lépe – aspoň to přitáhne méně lidí. Hory se dneska zpřístupňují až běda, což podle mě není dobře.
Tomáš Mlsodpovědět 
      Re: RIP13:45:26 31.03.2021
Ok ,ale nechápu proč to nazivas Matějská. Je to proste sport. Primárně pro ty kterým jde hlavně o sjezd. Já když jdu na pásy tak pouze pro to ,abych sjel nějakou lajnu. Čím jednodušeji méně namáhavě se dostanu nahoru tím lépe. Zbyde víc energie na to co mě bavi. To je sjezd. Ale to přeci neznamená ,že budu odsuzovat třeba fitnesstouring.
odpovědět 
       Re: RIP14:37:49 31.03.2021
Má to prvky sportu (lyžování bývá dřina). Ale nemůžu se ubránit dojmu, že to má prvky pouťové zábavy – zaplatí se nějaký obnos, mechanické zařízení člověka pohoupe a pobaví, ušetří mu námahu a zpřístupní zážitek, kterého by se mu jinak nedostalo.
Tomáš Mlsodpovědět 
        Re: RIP15:21:42 31.03.2021
když už jsme tedy začali takto oftopýkovat:

s heliskiingem mám zásadní etický problém. a to nejen sportovní, ale i gájisticko-světonázorový. protože lidí je hodně a kopců nejen v evropě, ale i na planetě omezené množství. zároveň stojím nohama na zemi a beru na vědomí, že sjezdové lyžování je velký sport ve kterém se točí spousta peněz a kterou praktikuje spousta lidí, kterým to přináší radost a blebleble atakdále.

rozhodně nemíním likvidovat stávající lyžařská centra a vyhazovat lanovky do vzduchu, ale připadá mi velmi rozumné nebudovat další centra, a potřebu nových lanovek a sjezdovek řešit zahušťováním areálů stávajících, a nezasažená údolí nechávat na pokoji pro kamzíka bledého a autistického skitourera. a heliskiing zrovna tuhle filosofii zatraceně popírá.

Lukas B.odpovědět 
        Re: RIP16:15:39 31.03.2021
Má to prvky sportu? Takže myslíš že 55 “ stěnu sjede každý? To nemyslíš vážně. Výš že to spadá do něčeho co se nazývá extrémní lyžování?
odpovědět 
        Re: RIP16:17:55 31.03.2021
Ještě s tím puristickym přístupem o mechanickém zařízení. Lano a jiná horolezecká výbava ti taky umožňuje zpřístupnit jinak nedosažitelný požitek. Nebo lezeš free sólo?
odpovědět 
         Re: RIP17:20:54 31.03.2021
Jízda na lyžích je sport, vézt si zadek vrtulníkem na kopec mi zavání spíš pouťovou atrakcí. Nic víc v mém komentáři není. Rozdíl mezi vrtulníkem a lanem (na jištění / slanění) samozřejmě spočívá ve vynaloženém úsilí a při výstupu na horu je ze sportovního hlediska zjevný.
Tomáš Mlsodpovědět 
          Re: RIP18:10:14 31.03.2021
Ale lano ti výstup podstatně ulehčuje také. Bez nej by většina lidi nebyla schopna lézt. Tak jako se bez vrtule nedostaneš na nějaké vrcholy. Důležitý je ten sjez. Ne jak se na vrškek dostanu. Podobně jako když jedu z Trutnova do Adru lézt. Primární je pro mě to lezení. Cesta tam mě nezajímá. Mužů jít pěšky, na kole, vlakem autem. Volím auto protože je to nejsnadnější a nejrychlejší cesta jak se tam dostat.
odpovědět 
           Re: RIP18:26:24 31.03.2021
sportem může býti cokoli. z latinského disportare, což znamená bavit se, rozptylovati se, čili vynakládat úsilí a někdy i peníze na něco, co přímo nesouvisí s ekonomickým prospěchem. překvapivě ten "sport" byl původně v anglii zábava spratků povoláním syn z bohaté rodiny, co platili chudým chlapíkům, aby se pro jejich pobavení bili někde na dvorku hlava nehlava až k smrti a ti spratci na to "ze sportu" čuměli a financovali to, pak se to trošku zkultivovalo, a holt chodili na dostihy, kde se najatí žokejové mrzačili na obtížných překážkách. aktivní provozování fyzického "sportu" širokými masami nastává poměrně nedávno, po průmyslové revoluci, kdy se vytvářela početná vrstva úředníků, co se v práci fyzicky nevybouřila. sportem může býti v principu cokoli, třeba sledování dětského porna, nebo znuděná a zpovykaná francouzská královna může ze sportu přijímat návštěvy převlečena za dojičku z zahradách Louvru. nebo když já ze sportu sekám louku kosou místo sekačkou, notabene místo toho, abych si na to někoho zjednal.
takže tohle bych skoro nechal koňovi.
Lukas B.odpovědět 
            Re: RIP19:38:12 31.03.2021
Petr Kellner došel svého cíle a je v rukou Božích, ke kterým směřujeme všichni. Pokoj jemu.

Použití heli je v rozporu s horolezeckou etikou "by fair means". Je to prostě jiný sport. Neodsuzuji, konstatuji.

Že někdo spotřebuje za týden zábavy zdroje energie jako evropská vesnice nebo africké město za rok je taky fakt. Konstatuji a netroufám si odsuzovat.

Boeing 737-700 spotřebuje na trase Praha - Anchoarge při spotřebě 533 l /100 km cca 40 000 litrů kerosinu. Tak jenom doufám, že cestoval bussines třídou bežných aerolinek a svoje letadlo nechal odpočívat. Těch pár desítek km vrtulníku jinak v podstatě skoro nestojí za řeč.

Těžko říci, zda ze mě mluví závist nebo pocit, že nic se nemá přehánět, protože vždycky přijde čas, kdy ti uprostřed za použití těch dole zakroutí krkem těch nahoře, aby se dostali na jejich místo.

Nová dobaodpovědět 
             Re: RIP01:49:36 01.04.2021
Na Aljašku neletěl z Prahy ale z Karibiku.
Kuba Turekodpovědět 
              Re: RIP17:38:36 04.04.2021
Do Karibiku došel pěšky.
Žížala odpovědět 
             Re: RIP11:45:45 01.04.2021
S tím, že pár desítek km vrtulníkem nestojí za řeč nelze souhlasit, protože vrtulník má v přepočtu na hlavu a čas cca o řád vyšší spotřebu než velký dopravní letadlo. A počet letových hodin vrtulníku na heliski týdnu bude cca srovnatelnej s počtem hodin v dopravním letadle (v tomto případě pouze one-way).
honzaodpovědět 
              Re: RIP07:26:49 02.04.2021
technicka - v prepoctu na hlavu, kilometr a litry ropy ma o rad vetsi spotrebu nez velky dopravni letadlo prakticky vsechno. Pocinaje osobnim autem.
odpovědět 
               Re: RIP14:45:43 02.04.2021
Velké dopravní letadlo typu A380 má spotřebu cca 5L /100 km /osoba v případě, že je plně obsazené. Takže jízda autem alespoň ve dvou vychází lépe ve vetšině případů. Netýká se to amerických vozů, velkých limuzín a rychlých sporťáků. Ostatní auta se do 10 na 100 vejdou.

Ovšem moje matematika počítá se soukromým Bizjettem, který je postaven ze středně velkého dopravního letadla B737-700, který v běžné konfiguraci pojme 150 pasažérů. Standardní úprava pro Bizjett je pro cca 20 pasažérů, pokud někdo letí s pěti kámošema, je to ještě o level jinde.

Proto píšu, že pár km vrtulníkem je nic a doufám, že použil běžné aerolinky nebo alespoň aerotaxi z menšího letadla přiměřené velikosti na počet pasažérů.
Nová dobaodpovědět 
                Re: RIP14:55:57 02.04.2021
Tak to jo, potom je to asi zanedbatelný.
honzaodpovědět 
                Re: RIP14:58:11 02.04.2021
In Europe in 2017, the average airline fuel consumption per passenger was 3.4 L/100 km (69 mpg‑US)...
&
Airbus states a fuel rate consumption of their A380 at less than 3 L/100 km per passenger (78 passenger-miles per US gallon).
odpovědět 
                 Re: RIP14:16:31 03.04.2021
OK. Kellnerovo letadlo B737-700 má spotřebu 533 l / 100 Km, kolik tím letadlem běžně cestuje lidí nevím, z obecných zdrojů by mělo být uzpůsobené pro cca 20 lidí.

Nechal bych už té demagogie o spotřebě letadel na osobu, ke které se dostanou nízkorozpočtové aerolinky při maximálním namačkání lidí do malých sedeček v turistické třídě.
Nová dobaodpovědět 
                  Re: RIP14:30:34 03.04.2021
Mne je vcelku dost jedno esli tam kellner letel ekologicky na Tleskacove slapacim letohybu nebo se tam sklouznul na olejovym fleku sahajicim od perskyho zalivu po severni pol.
Mi padly do voka ty spotreby letadel na hlavu a kilometr, tak sem vyhledal, porovnal...
Jak naznaceno v mem prvnim prispevku, TECHNICKA.
odpovědět 
            Re: RIP20:13:39 31.03.2021
No, od těch starých časů se pojem sport trochu vyvinul a dnes se obvykle chápe úžeji. A asi se shodneme, že rozdíl mezi výstupem na horu s vybavením „vrtulník“ a s vybavením „lano“ je výrazný. Ale souhlas, ať si to přebere každý sám; byl jsem tázán proč matějská, tak jsem odpovídal. Neměl by ovšem zapadnout ten aspekt ochrany hor – to je důvod, proč se ta kratochvíle zakazuje (ne eticko – filozofické mudrování lyžařů a horolezců).
Tomáš Mlsodpovědět 
             Re: RIP20:59:32 31.03.2021
Jojo ochrana. Jeden rok dostaneš od KRNAPu pokutu za odření kleče rolbou aby rok na to se ta sama kleč rezala motorovkou a snášela dolu vrtulí :D
odpovědět 
             Re: RIP21:01:36 31.03.2021
S tím vybavením nemáš pravdu. Pokud by jsi neměl lano tak bude pro většinu lidi většina lezeckých cest nedostupná. Pokud nemáš vrtuli tak si pouze znesnadnís přístup ,ale je reálné to udělat i bez ni.
odpovědět 
           Re: heli07:10:18 02.04.2021
Heliskiing je hlavně pravičáckej sport, ale heliboarding by měl bejt levičáckej, tak nevím.
Krausodpovědět 
            Re: heli09:42:57 04.04.2021
A kecání v diskuzích na Netu je věcí především levicovejch a pravicovejch extremistů
odpovědět 
       Re: RIP11:17:19 01.04.2021
Myslím, že přirovnání k matějský je docela na místě. Ale na druhou stranu - co je na matějský špatnýho? Chodím na matějskou rád.
honzaodpovědět 
        Re: Matěj07:07:40 02.04.2021
Na pouti není špatnýho nic, pokud tě tam nepřefikne prelát. Špatný jsou ty atrakce rodiny Kočků a spol.
Máraodpovědět 
 Re: RIP22:22:50 29.03.2021
No tak ten rozhovor pro něj psal bývalý šéfredaktor Respektu a Kellner na nic neodpovídal. Tu lidskost tam dodal on. Home Credit moc lidský není.
Kuba Turekodpovědět 
  Re: RIP22:59:23 29.03.2021
detail rozhovoru neznam. Co jsem ho zazil a slysel mluvit tak na rozdil od jinych reditelu se choval velice pratelsky a slusne...


HC je skupina co pujcuje penize a svete div se je chce s urokem. Ze zde ziji lide kteri maji volebni pravo a nejsou si schopni spocitat % uroku co si pujci neni problem HC. Nebo jinak, rika se tomu svobodna volba a rozhodnuti. Co vic, od pocatku regulovana a kontrolovana.
odpovědět 
   Re: RIP06:41:28 30.03.2021
Osobně jsem ho vůbec neznal, asi jako drtivá většina, takže nevím. Nicméně dají se dohledat i podepsané reakce v podobném duchu, jako je ta tvoje.
Viz. např.:
https://1url.cz/yKzYd
JiBodpovědět 
   Re: RIP10:47:55 30.03.2021
Víš lichva byla ve středověku hřích. Víš měl jsem možnost pracovat s lidma, který byly v dluzích, samozřejmě se na to dá dívat, jako na lidskej odpad, ale je pravda, že normální rozdělení je neúprosný a některý lidi prostě nemají buňky na to přemejšlet dopředu a zvažovat rizika. Pak tu máš vychcacne jako HC, který půjčujou lidem o kterých ví, že to pravděpodobně nebudou schopný splácet, protože rozumná banka by jim nepůjčila. A tadle firma jim půjčí a pak vydělává nejen na úrocích, ale na různejch penále, dá nažrat exekutorům a toho člověka co sotva funguje zničí tak, že už se nikdo do legálu nevrátí. Nakonec to platíme my všichni - sociální přispěvky, práce na černo, závislosti, prekariát, děti v hajlzu, který to zopakujou, možná i kriminalita... Super, že byl hodnej k zaměstnancům, ale pokud vydělával na lidským utrpení, což lichva je, pak sorry, ale brečet nebudu.
Když mi truhlář udělá stůl z masivu, bubu sice brblat nad cenou, ale nakonec budu rád, že ho mám a možná ho budou mít i moje děti. Když mi Kellner udělá co? Budu rád, že to udělal že to mají moje děti? Kde člověk vezme 293 miliard? K čemu mu to je? Aby si koupil hotel v Praze, kterej, ač ho stavěli komouši, byl architektonickej skvost a nechá ho zbourat, aby si rozšířil zahradu... No... Kvůli pár úplně cizích lidí jsem už plakal, ale kvůli němu nebudu.
Navíc je to docela dobrá smrt, lepší než se pomalu rozpadat v důchoďáku...
odpovědět 
  Re: RIP07:12:02 30.03.2021
A co Kubo je prosím neetické nebo špatného na pujčkách nebo lichvě. Já to prostě nejsem schopen pochopit. Copak ty lidi někdo nutí si ty peníze půjčovat?
odpovědět 
   Re: RIP07:22:43 30.03.2021
Na pujčce vůbec nic, na lichvě dost a hodně to vypovídá o charakteru člověka. Pokud nechápeš rozdíl mezi půjčkou a lichvou, tak ti doporučuju přečíst občanský zákoník a přesnou definici lichvy.
Tomášodpovědět 
   Re: RIP10:32:57 30.03.2021
Na půjčkách není nic špatného. Pokud ovšem žiješ z úroků a nezneužíváš neznalosti klientů. V sídlištních sámoškách to ovšem dělá PPF - Home Credit takhle: https://tinyurl.com/2534htws Nebo si snad myslíš, že babičky, které jdou nakupovat do krámu, vědí co je revolvingový úvěr?
Kuba Turekodpovědět 
    Re: RIP11:27:15 30.03.2021
Jaká neznalost? V té smlouvě nejsou napsané podmínky? Pokud ne tak je to podvod. To je samozřejmě trestné. Oni tam ale napsané jsou a každý má možnost si zjistit co to znamená.
odpovědět 
     Re: RIP11:32:08 30.03.2021
Nepsal jsem o podvodu, že? Abychom byli přesní.
Kuba Turekodpovědět 
      Re: RIP13:21:56 30.03.2021
No ano nepsal jsi o podvodu. Podvod by byl pokud by ve smlouvě nebyly podmínky plnění. Oni tam ,ale jsou. To že je někdo idiot a půjčí si na 300% úrok kvůli dárkům na Vánoce je věc jiná. Naprosto legitimní podnik který vydělává na neznalosti jako každý jiný.
odpovědět 
       Re: RIP16:56:07 30.03.2021
Musíš ale uznat, že prodávat revolvingový úvěr, který je obtížně ukočírovatelný i pro střední firmy, jako slevovou kartu babičkám v Tesku, je poněkud chucpe, že? A ještě k tomu jim předem neukázat smlouvu, kterou podepíší.
Kuba Turekodpovědět 
       Re: RIP13:18:37 31.03.2021
Podobně legitimní podnik jsou "šmejdi". A spadá to do kategorie legální podraz a sviňárna.
odpovědět 
  Re: RIP00:49:20 03.04.2021
hele chytrolíne a co je lidskýho v respektu ??????
danielodpovědět 
 Re: RIP10:37:39 30.03.2021
Nejde o to jaký byl zaměstnavatel. Kdyby nebyl on , budou jiní. Ale to jak jeho podnikání cloumalo a stále cloumá s politikama a celkově se směrováním zahraniční politiky ČR je mnohem zásadnější problém.
odpovědět 

 Komentáře10:39:49 30.03.2021
Jděte všichni do prdele, vždyť zemřel člověk.
Romanodpovědět 
 Re: Komentáře10:58:32 30.03.2021
Bez urážky a nic proti nikomu, ale lidé umírají denně. Říká se tomu život Romane, ten záčíná narozením a končí smrtí. Kdy, kde a jak se to stane, si vetšinou nikdo z nás nevybere. Problém je, že se to lidé odnaučili příjímat jako součást života. Druhá věc je, že zemřel jeden z nejbohatších lidí planety a jsou toho plné média po celém světě, to dost vypovídá o tom, jaká je dnešní společnost. Denně umírá spousta lidí a věř, že ani zdaleka ne při koníčku, který milujou. A představ si, a možná se tomu budeš divit, neštěkne po nich ani pes. Blízkých je mi líto, vždy to bolí.
Tomášodpovědět 
  Re: Komentáře21:34:23 30.03.2021
To je pěkně napsaný. Hodně dětí třeba umírá na malárii, choleru nebo podvýživu a nikoho to nezajímá.
Kokodpovědět 
   pes07:15:48 02.04.2021
Za tejden už po PK neštěkne ani pes, každej je tak hrozně nahraditelnej. A co po něm zbyde - jeden předraženej gympl...
Klasikodpovědět 
 Re: Komentáře11:01:16 30.03.2021
Zemřel člověk. Člověk, který spolu s Klausem a Kočárníkem ukradl Českou pojišťovnu. Člověk kterému patřila největší lichvářská společnost u nás Home Credit. Člověk který nás spolu se Zemanem zavlékal do ruského a potom čínského vlivu podle toho, kde podnikal. Člověk, kvůli kterému jsme přišli o 10 % svých úspor, protože přechytračil italskou mafii během koupě Generali. Člověk který tvrdil, jak otevře Pečkovu zahradu pro veřejnost a kvůli tomu nechal zbourat umělecky cenný hotel Praha, ale nikdy to neudělal. Atd, atd, atd...

Tato debata tady na Lezci mi připomíná stejně vedenou diskusi, když se zabil Zdeněk Hrubý. V jeho případě ale šlo jen o desítky milionů korun.

Ano, člověk zemře. V tom je majestát smrti. Ale měli bychom si být vědomi, co udělal dobrého i špatného za svého života. V tom je poučení pro náš další život.
Kuba Turekodpovědět 
  Re: Komentáře11:05:46 30.03.2021
Asi tak. a pro dodatek jak píší Hospodářské noviny:
Kellnerova skupina je podle HN takřka všudypřítomná. "Voláme s PPF, na internet se připojujeme s PPF, za dálnice platíme s PPF, díváme se na to, co uzná za vhodné PPF, půjčujeme si od PPF, ukládáme si peníze u PPF....
odpovědět 
  Re: Komentáře13:51:53 30.03.2021
ano, ano, třikrát ano..a teď konečně bude moci místo něho nastoupit ten správný poctivý podnikatel, co nás bude opět směrovat na tu správnou stranu našich správných spojenců a správných přátel..někdy vám to černobílé naivní vidění světa dobro vs. zlo i trochu závidím..
ivanodpovědět 
   Re: Komentáře16:58:13 30.03.2021
Co to blábolíš?
Kuba Turekodpovědět 
    Re: Komentáře16:59:42 30.03.2021
O tom kdo tady blábolí by se mohlo silné polemizovat, ty blábole.
odpovědět 
    Re: Komentáře17:35:14 30.03.2021
to byla narážka na tvoje zřejmě kritické hodnocení onoho zavlékání do ruského a čínského vlivu..jiní politici a podnikatelé (ti správní), zavlékající nás do jiné sféry vlivu (té správné), se takového kritického hodnocení nikdy nedočkají, a to můžou klidně dělat sebevětší prasárny resp. lézt do řitě sebevětším gaunerům..
ivanodpovědět 
     Re: Komentáře21:40:19 30.03.2021
Bavíme se pořád o Kellnerovi, že?
Kuba Turekodpovědět 
  Re: Komentáře16:58:36 30.03.2021
Někdo je placenej za řeči na internetu a po někom něco zbyde.
odpovědět 
  Re: Komentáře22:38:22 30.03.2021
kubo jsi dement.to fak nejde ty tvoje sračky odfiltrovat .
danielodpovědět 
   Re: Komentáře23:29:50 30.03.2021
To máš teda blbý, že musíš psát, že jsem dement. Je mi to tak nějak úplně jedno.
Kuba Turekodpovědět 
    Re: Komentáře12:38:36 31.03.2021
kubo do čího vlivu jsi zavlečenej ty?? že píšeš takový hovna.minule jsi tady vychvaloval aspen institut jako polobohy který rozdávaj peníze na lidumilný projekty.ty hovado víš kolik peněz nechával kelner tady doma ,kolik projektů platil.
danielodpovědět 
     Re: Komentáře15:21:20 31.03.2021
Zase lžeš. Napsal jsem, že Aspen je ctihodná instituce. Nic o zbožštění jsme nezmiňoval.
Kuba Turekodpovědět 
      Re: Komentáře18:36:30 31.03.2021
jo pokud si pamatuju tak jsi říkal něco o božské podstatě tý svině madlen albricht,a jak jí může bej celá evropa vděčná, to řikám jenom pro uvědomění toho jak funguje tvoje selektivní posuzování úspěchů a skutků různejch lidí, adoruješ válečný zločince a pliveš na slušný lidi.občas se zdrž blbejch komentářů když nemáš co kloudného řict a bute tu hned lepší atmosféra.
danielodpovědět 
       Re: Komentáře01:52:12 01.04.2021
O božské podstatě paní Madly jsem nikdy nic nepsal. Takže zase lžeš.
Kuba Turekodpovědět 
        Re: Komentáře06:32:19 01.04.2021
Neboj se za chvíli se dočkáte. Když vidím jak se tobě podobní chováte v Praze, a začnete to samé předvádět ve vládě, tak to stejně nebude dlouho trvat a zkrachujete. Jsi úplně mimo, jenom pomlouváš, a ještě jsi za to placenej. Proste estebackej hajzl.
odpovědět 
         Re: Komentáře11:40:28 01.04.2021
Že by moje firma zkrachovala, je možné. To se může stát každému. Ale za posledních 23 let, od kdy jsem si zařídil živnosťák, se mi to nestalo. Z čeho tedy můj budoucí krach dedukuješ, prosím?
Kuba Turekodpovědět 
        Re: Komentáře00:45:13 03.04.2021
to sem přesně věděl že na tohle zareaguješ a proto jsem to tvoje opěvováni tý svině trošku literárně nadlehčil,tak nějak pro to ,abys mě mohl jako ubožák chytat za slovo a snažil se utéct od podstaty věci.je to taková hra.jsi fakt legrační.ale tohle na mě nemusíš zkoušet.podstata je taková že jsem chtěl říct, že dle mého názoru jsi pokrytec . a to jsem dneska hodně hodnej.
danielodpovědět 
         Re: Komentáře01:26:32 06.04.2021
Literární nadlehčení? Vy flastenci tak nazýváte urážky (ministryni zahraničí USA označuješ za svini) a lži (mě vkládáš do úst, co jsem nikdy neřekl ani nenapsal)?
Kuba Turekodpovědět 

 tak13:21:00 30.03.2021
Přátelské a slušné chování není zárukou slušného člověka. Ti největší gangsteři byli často velice gentlemanšjší.
odpovědět 
 Re: tak13:46:14 30.03.2021
Jistě. A proč to sem píšeš?
Je to jenom taková nemístná duchaplnost? Nebo máš nějaký solidní důvod?
Nebo by ti jenom bylo líto, kdyby se tu něčí obrázek, jak už to tady bývá zvykem, neomatlal sr...ma dost důkladně?
Především je však třeba ocenit redakci, která sem tuhle zprávu dala (zatímco spousta jiných lezecky zajímavějších událostí zůstává běžně nepovšimnuta). Ocenit a pogratulovat: opravdu to funguje! Diskuse víceméně dle předpokladů!
Úroveň redakční práce Lezce ovšem prozrazuje vedle téhle třeba i jiná aktualita. Zpráva o přelezu cesty King Capella má mj. na závěr připojený vskutku velkolepý "seznam nejtěžších cest na světě". Děkujeme!
P.odpovědět 
  Re: tak14:24:09 30.03.2021
Souhlasíš, ale přesto s tím máš problém. Tenhle protiklad mluví za vše. Nemluvil jsem o nikom konkrétním.
odpovědět 
   Re: tak10:04:13 31.03.2021
Třeba tady (2 mezery):
https://nazory.aktualne.cz/komentare/ ukradena-smrt-petra-kellnera/ r~667ddffa91f411eba4560cc47ab5f122/
P.odpovědět 
   Re: tak10:14:59 31.03.2021
Jasně, nemluvil jsi explicitně o nikom konkrétním. Ale mluvil jsi v kontextu, ve kterém se "kupodivu" to, co se řekne, ke konkrétní osobě vztahuje. (Pokud to nevidíš, tak je to nějaká diagnóza.) A pak jsem zas u těch původních možností.
Hele, nechci se PK ani zastávat, ani ho zostuzovat. Myslím, že na to bylo spousta místa dřív (a především tehdy to mělo smysl, zvlášť ta kritika), a bude ho spousta někdy jindy, při jiný příležitosti.
Tady ta diskuse svědčí spíš o omezeních těch, kteří si to nedokážou právě v tu jednu nevhodnou chvíli odepřít. Každej hospodskej žvanil si připadá jak člen poroty posledního soudu.
Já si občas připadám jako asociální autista, ale diskuse na Lezci mě často ukážou neuvěřitelnou věc, že je na tom nejspíš pár lidí ještě mnohem hůř.
P.odpovědět 
  Re: tak20:17:27 30.03.2021
Aha, nevím, seznam jsem tedy smazal a dal odkaz na zdroj. Myslím, že už jsi mě asi konečně donutil k tomu, že příště už budou komentáře jen pro registrované.
 Standaodpovědět 
   Re: tak23:27:41 31.03.2021
Stando, pokud si tedy konečně najdeš chvilku dělat něco na Lezci, zkus i přesunout ty odkazy na mnohdy úplně mimoňské články (k aktuálnímu tématu) až pod diskuzi... Pokud to umíš/umíte... Už si nejsem jistý... Trapně se už pár let opakuji, ale naděje umírá poslední... To rolování někam dolů je fakt voser, ale Vás z Lezce to asi těší a naplňuje nebo na to prostě serete a je Vám to bečka. Nebo je to zvyšování čtenosti atd., tak to napiš jednou na rovinu a budu zticha. Dík a vše nej.
odpovědět 
    Re: tak07:06:57 01.04.2021
Zkusím s tím něco udělat.
 Standaodpovědět 
     Re: tak08:12:55 01.04.2021
Kašli na něj, přerolovat to trvá asi tak pikosekundu a já jsem za ty odkazy rád.
odpovědět 
     Re: tak19:17:44 01.04.2021
Stando, netlačím. Jsem druh k vyhynutí. Děkuji Ti za odpověď, přizpůsobím se většině nebo ne. Fajn svátky a peace.
odpovědět 

 Echt ček20:48:37 30.03.2021
Vy jste fakt komici.
Když už máte potřebu semlít všechno do jednoho pytle,udělejte to prosím aspoň způsobem,který tak banálně neodhalí vaše vlastní charaktery.
Cirkus humberto hadr.
Džejnodpovědět 
 Re: Echt ček09:55:33 01.04.2021
Podle mě chtěl PK jen zmizet za VK na Bahamy a tak dal megáč koronerovi, aby mu dal papír, že umřel...
Blamážodpovědět 
  Re: Echt ček10:35:14 01.04.2021
v takovým kontextu by to bylo jednoznačně rozumný manažerský rozhodnutí a zároveň elegantní způsob jak zmizet včas ze scény.
Džejnodpovědět 

 Pro uplnost08:34:55 02.04.2021
Upřímně mě překvapilo, jak málo lidí si pamatuje, jak fungoval Home Credit. Že si každý může rozmyslet, zda si vezme půjčku nebo ne? Že kdo řádné splácí, tak nemůže mít problémy? A každý si má přečíst, co podepisuje?

Tak tady podrobněji, jak fungoval Home Credit v těch nejhorších časech. Předně ten byznys nebyl založen na tom, že HC bude vydělávat na nějakém normálním úroku. Byl založen na sankcích. Vydělával na tom, že každé sebemenší porušení smlouvy bylo astronomicky pokutováno.

Každý se samozřejmě může rozhodnout, zda si půjčí nebo ne. A každý si může/měl by přečíst smlouvu. První fígl byl v tom, že smlouvy HC byly tak složité, že jim často nerozuměli ani advokáti. Natož práva nestudovaný člověk. A dále pak na tom, že obsahovaly rozhodčí doložku. To je dohoda, že spory ze smlouvy nebude rozhodovat soud, ale člověk, kterého si vyberete.

A toho člověka určoval HC. Byl to člověk, který pracoval jen na sporech HC a 100% sporů rozhodovoal ve prospěch HC.

Příklad. O dva dni jste promeškali splátku, HC vám okamžitě zesplatnil půjčku a napočítal sankce ve stovkách procent. Z půjčených 10.000 byl dluh 100.000 či víc. Nemohl jste se nijak bránit, i když třeba taková pokuta nebyla podle smlouvy. Protože jakýkoli spor rozhodoval rozhodce “Franta Vomáčka”, který nikdy nerozhodl proti HC. A jeho rozhodnutí nesměly soudy přezkoumávat. Jeho rozhodnutí bylo konečné a nepřezkoumatelné. A zároveň exekučním titulem. Takže na Vás vlítnuli exekutoři, náklady na ně, na právníky. Pro dvoudenní zpoždění se splátkou 1.000 korun u půjčených 10.000 korun, jste najednou dlužili čtvrt milionu. Rozpadla se vám rodina, někdo skončil jako bezdomovec a jiný si sáhnul na život.

Tohle byl byznys Petra Kellnera a jeho HC. Nikoli vydělávat na tom, že půjčujete lidem. Ale vydělávat na tom, že podvody a zneužíváním práva ničíte lidi a celé rodiny.

Není třeba znovu rozvijet diskuzi, zda Kellnerovi závidím jeho bohatství. Jen jsem těm, co o to stojí, chtěl přiblížit podrobněji podnikání Home Creditu v jeho nejodpornějších dobách.


odpovědět 
 Re: Pro uplnost07:12:28 03.04.2021
Máš pravdu. Jen poznámka na okraj: Já v tom jako hlavního viníka vidím stát, který to dlouho toleroval a možná mu z toho i něco kapalo (rozuměj jeho zákonodácům) od takových společností jako HC, a že jich bylo....
odpovědět 
  Re: Pro uplnost08:47:00 03.04.2021
Pravdu ma senator Laska ktereho jsem si zde dovolil citovat.
odpovědět 
   Re: Pro uplnost21:14:39 03.04.2021
Dík za otevřenost. Způsobů, jak vydělat peníze, je mnoho. Manuální práce a zručnost a spolehlivost patří k těm pomalejším. Naučené či vydřené a vystudované znalosti jsou trochu pohodlnější. Dobře jsi to rozebral...
odpovědět 
    Re: Pro uplnost08:36:36 04.04.2021
no a pak se jeste do vydelavani penez pletou zbytecnosti jako etika, uvahy o dlouhodobym dopadu cinnosti pri tom vydelavani...
A ano, je mi jasny ze mluvit v dnesnim Cesku o etice (prakticky v cemkoli) je vhodny tak leda do kabaretu.
odpovědět 
  Re: Pro uplnost07:56:52 14.04.2021
Myslíš, že politici jako Klaus z toho nic neměli, že nechali rozkrádat? Hodně naivní představa, takhle svět nefunguje. Proč myslíš, že financoval jeho institut demence?
Máraodpovědět 

 Fošnař07:58:58 14.04.2021
Že si radši nepořídil splitboard...
Máraodpovědět 

 Že radši nedělal boardjöring,10:55:30 29.04.2021
když už koupil takovou předraženou kobylu...
Koňákodpovědět 

 Foto dne:
Rabštejn, cesty Rigo střed (narovnání) 7, tam jen visí lano a Hrana Riga 6-
Hrana Riga
 Databáze cest:
Všechny cesty (179596)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
Renaissance Of Je T'Aime 7c Kalymnos
Komín III Labské Údolí - Pravý Břeh
ZNC 5A Blansko Sever
Alogaki Tis Panagias 8a+ Manikia
No Time For Safety... 7a+ Kalymnos
Nově komentované:
Čtyřka Z Matiky 4 Skalky Za Aritmou
Pedrův Smrk 10- Josefovské Údolí
Pedrův Smrk 10- Josefovské Údolí
Dvoukruhová 5+ Skalný
Cesta K Nebeskému Klidu 6+ Srbsko

 Nově v diskusi:
Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | prsty prsty | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: letadlo matroš |

 Nové komentáře:
Poučení od anonyma? | Re: poučení | Re: Ani | Re: ††† | Re: krása | Re: Esence bytí | Re: Ss | Re: jak to bylo doopravdy? | Re: jak to bylo doopravdy? | Re: bezcitnosť |

 Kde to vře:
Mára Holeček: Při sestupu z Langtangu zahynul Ondrej Húserka (142)
Mára Holeček a Ondrej Húserka vylezli na vrchol Langtangu (127)
VENI VIDI VOLAVI in honorem Alexandri (17)
Ukrajinský top lezec Maksym Petrenko padl při obraně Ukrajiny (13)

 Nově v inzerci:
Brigáda v Krkonoších | Sacrpa Maestrale | STANOVÉ KOLÍKYUltralehké,odolné,kvalitní SET 8+1NOVÉ,NEPOUŽITÉ! | RAB DOWNPOUR ECO-membránová bunda pánská | Pátek sobota | Statická a dynamická lana | Lezačky | Mantra Pant W | Prodám lezečky | Master 9.7 50m Bicolour (nelezené-nové) |

 Anketa:
Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
 GPS a mapové aplikace 
 389 
 Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
 329 
 Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
 298 
 Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
 297 
 Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
 279 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.