LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Horolezec nepadá.
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Oblasti
 Reportáže
Knihy
Update sprievodca Jelenec
Pomozte vydat knihu Dobrodružství v prášku… přidáte jen vodu
Křest lezeckého průvodce Vltavská žula

Závody
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)
MČR v bouldru (19.10)
Boulder OPEN 2020 LA SKALA (26.10)

Žebříček
Cesty:
36.Kolomazník 10459
37.Drbohlav 10456
38.Kalvas 10438
Bouldry:
36.Svoboda 8759
37.Scheuerová 8703
38.Hapala 8678
Hory:
8.Černý 6591
9.Sukačová 6464
10. 6150

Výsledky
MČR rychlolezení (13.10)
SP Praha (20.09)
EP obtížnost Bologna (14.09)

Deníčky
5668 lezců
1140451 cest
Nové přelezy:
Sensa Nome 8a
Lokální Kv Xb
Orgi Nerou 8a
Nymfa 8A+
Seastar 7C
Ortofrutta 7c
Koma Xc
Mr. Morgen 7b
Ri Rock 7b+
Les Furtif 8b+

Stěny
Lezecké centrum Ruzyně - Praha 6
AK T.J. Sokol Mšeno - Mšeno u Mělníka
9a - Olomouc

Prodejny
Rock Point - OC Olympia - Olomouc 7
HUDYsport - Ostrava
Rock Point Ostrava Avion - Ostrava jih

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

absolute " No-Go´s" in der Klettrehale

Tak si tak jeden dem místo lyžování prohlížím lezecký časopis  CLIMB! a koukám článek o lezeckém životě na umělých stěnách

německy trefnější název "in der Kletterhale" a v jednom rámečku postřehy, jak to nedělat. Nebo spíš hezky česky, jak nevypadat jako blb. Je to trochu vytržené z kontextu celého článku a volně přeloženo, ale myslím, že některé postřehy jsou docela trefné. Nejsou to mé názory jen volně podávám co jsem nakoupil.


No a tů to máte



  • Lézt svlečený do půl těla, zejména pokud na vás není nic k vidění
  • Bouldrovat (míněno na bouldrovce) nad hlavami ostatních s lezeckým vybavením na sobě
  • Ležet na matraci když nad vámi někdo bouldruje
  • Lézt k prvnímu jištění s lanem přes rameno
  • Nazout si lezačky už v šatně a až tam je zase vyzout
  • Hlasitě sténat v cestě a přitom dřepět v laně
  • Lézt s dalším vybavením do skal na sedáku (s kompletním Outdoor-Equipment)
  • Ještě lépe: s úplně novým Outdoor-Equipment na sedáku
  • Rvát se o cestu
  • Ještě lépe: rvát se o cestu a pak v ní viset jak pytel
  • Sedět na baru s celým lezeckým vybavením- včetně lezaček
  • Dávat lezecké rady aniž by se někdo ptal
  • Vytrvale rybařit (toperopovat), zejména v sektorech kde převažují prvolezci – kde se trénuje


Jak si naštvat  lezeckého  parťáka



  • Donekonečna zkoušet jednu cestu
  • Vytrvale a hlasitě  radit jak má lézt
  • Pomalu podávat  lano
  • Permanentně odmítat pozvání na drink po lezení
  • Pořád blbě lézt a jistit
  • U jištění  stále vykecávat s okolostojícími


Převzato s Climb! 4/09 autor Thomas Bucher, pro pobavení  přeloženo seč má chabá němčina a slovník stačil.

   [úpravy] 23:03 16.12.2009Tisk 

Reklama:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 dobrý23:26:21 16.12.2009
hooooodně dobrý...vemu si to jako inspiraci k předsevzetí do novýho járu
osmanodpovědět 

 Pivo07:06:34 17.12.2009
... už nikdy neodmítnu pivo po 4 cestě... slibuju.
Slamakodpovědět 

 Další bod07:54:46 17.12.2009
Další bod co nedělat:

- Řídit se všema "neoficiálníma" pravidlama které kde najdete, dávát pozor jen na to jak vypadáte a lezení si neužít:)

Otázka pro diskusi: Proč by mělo bejt lano přes rameno něčím nežádoucím? Při nástupu se aspoň neplete pod nohy. V hale lezu a v Německu jsem teď celej rok, a zatim se n mě nikdo divně nedíval :D Rád si poslechnu co si myslí ostatní:)

Hore zdar!
Honzaodpovědět 
 Re: Další bod08:13:41 17.12.2009
ja som tak nikdy neliezlol(asi som nemal taku potrebu) ale vraj je to kvôli tomu že ked ho blbo cvaknes tak sa ti nejakym spôsobom môze omotat okolo krk...tusim nato uz aj niekto doplatil
jaaodpovědět 
 Re: poučky08:22:07 17.12.2009
Něco do sebe to má. Ohleduplnost a empatie se vždycky hodí, zvlášť pokud se na tak malém prostoru motá hodně lidí. Je zajímavé, že jednotlivé komunity soustředěné na té které stěně se v těch zvyklostech dost liší. Výše uvedené poučky bych také nedoporučoval brát tak dogmaticky (ale do časopisu pro "šampony" je to jistě hodnotný příspěvek). Trochu mi připadá že novináři už cítí potřebu oblažit nás i takovými perlami jako: "jak přežít na veřejných záchodcích", "jak správně sbírat houby"... Pochopitelně to je spřažené s doporučením jaké goretexové boty si vzít do lesa a čím si přemáznout obličej. Jako by snad čtenáři cítili potřebu být usměrňováni, dirigováni a řádně vedeni "žádaným směrem". Přitom stačí pozorovat okolí, trochu přemýšlet a snažit se co nejméně omezovat ostatní.
motákodpovědět 
  Re: poučky19:17:59 21.12.2009
Ještě jsi zapomněl dodat, že to všechno doporučuje ODBORNÍK v oboru :-))))
Břeťa Leblochodpovědět 
 Lano přez rameno10:09:19 17.12.2009
Lano přes rameno pod prvním je dle mého celkem zásadní problém, který vede k tomu, že první expreska je špatně cvaklá. Osobně když to vidím jdu o pár metrů dál neboť je to vcelku jisté označení jedince, který bude za chvíli nebezpečný nejen sobě ale i svému okolí.

Nemyslím ale, že chtěl autor někomu vnucovat dogma, pro pobavení je to celkem pěkný souhrn myšlenek a káždá husa z nás tam někde kejhá.. ..jsem si také sundal triko a nemám co ukázat(kdo z chlapů má? :):) a když vidím sebevraha, který se pokouší ohrozit i mě nebo někoho z mé party tak se také ozvu s nevyžádanou radou a někdy i celkem důrazně..

No problema je to prdka, ale má to něco do sebe.
 BBodpovědět 
 Re: Další bod17:38:43 17.12.2009
No taky jsem si kdysi dával lano přes rameno. Pak jsem jednou takhle vyrazil, cvaknul, a zjistkl, že jsem kousek nad první a lano šlo dolu (matrace tam nebyly). Tak jsem opatrně slezl a od té doby lano jen předem. Prostě jsem s lanem přes rameno včas neodhalil, že jsem se nenavázal :-D
Gejzodpovědět 

 Trefné08:11:18 17.12.2009
Až ne ten bar, kterej u nás neni, je to přesně naše stěna.
Steveodpovědět 
 Re: Trefné08:17:35 17.12.2009
jo,videl jsem jedno video, typek si cvakl s lanem pres rameno,spadl a skoro se o to lano zaskrtil. navic je to uplne k nicemu,blbe se cvaka
Daveodpovědět 
  Re: Trefné08:35:00 17.12.2009
jo, a pak je taky vtipný, když si někdo hodí lano přes pravý rameno a u první expresky zjistí, že jištění má vlastně po levé straně
elmarodpovědět 

 rada bez ptaní08:54:51 17.12.2009
Těžko neporadit, když sousedka nevi jak jistit, podava obema rukama jeste kdyz jeji prvolezkyne ma uz cvakly slanak a na zemi uz se v hadech sviji 5 metru lana

Ale slibuju, že pristě už to neudělám a nechám holčinu spadnout
odpovědět 
 Re: rada bez ptaní09:07:13 17.12.2009
v článku je to míněno spíš jako dávat lezecké tipy, tzn. jak přelézt daný úsek, než jestli radit u jištění. Ale to je také téma na debatu, která tu už pravděpodobně někdy proběhla: zda nechat ty, kteří se chtějí mocí mermo zabít, svému osudu??? Myslím, pokud jsi jen pouhý divák, né třeba instruktor nebo provozovatel stěny.
bolekodpovědět 
  Re: rada bez ptaní10:06:41 17.12.2009
jo to jsem mel na mysli, tahle holcina (vlastne obe) tu radu prijala s povdekem. Uz jsem byl ale v situaci, kdy za stejnych podminek jsem byl poslam jisticem kamsi. Snizil jsem mu asi ego pred lezouci holkou, kterou chtel na lezeni sbalit. Nastesti to neskoncilo padem na zem ani v jednom pripade. Stalo se oboji na luzr stene na Smichove
odpovědět 
   Re: rada bez ptaní11:23:35 17.12.2009
Mne se stalo PRESNE to samy na luzr stene Holesovice, takze stenama to asi neni...
Honzaodpovědět 
 Re: rada bez ptaní09:07:33 17.12.2009
Ty seš moula, stejně s jí jenom koukal na kozy.
Lukyodpovědět 
  Re: rada bez ptaní10:09:21 17.12.2009
A co je na tom zleho koukat ji na prednosti a zaroven zachranit minimalne zdravi?
odpovědět 
   Re: rada bez ptaní14:38:02 17.12.2009
Navíc jak teď psali v jednom i-deníku, tak vědci zjistili, že pravidelný okukování ženskýho poprsí (ne jen u přítelkyně či manželky) prodlužuje mužům život...
odpovědět 
    Re: rada bez ptaní16:10:24 17.12.2009
niečo to iste predlžuje. ale nazývať to životom? :-))
odpovědět 
    Re: rada bez ptaní21:15:22 17.12.2009
V tomto pripade to navic prodlouzilo zivot i te lezkyni.
odpovědět 

 boulder09:26:26 17.12.2009
ten bod o valeni se na matraci bych podepsal. obzvlast v holesovicke stene, kde je mozne spadnout docela z vysky, me hrozne stve ze musim jeste resit ze pode mnou nekdo zevluje. no a o ctyrletych detech bez dozoru co na matraci delaji kotrmelce ani nemluve!
jayodpovědět 
 Re: boulder10:05:32 18.12.2009
Nechoď na stěny a boulderovky,kde lezou převážně nýmoši co to mají místo posilky.Co potřebují ten "adrenalin".Pak nebudeš mít problém.Lezení je dnes komerce(to chápu,výroba stěny něco stojí),ale pokud jí sám vyhledáváš nesmíš pak kňourat.Do BB a na Ruzyň taky chodí hovnolezci a děti,ale takovej problém jako v Hrozovicích,nebo Hudáčofficích tam mít asi nebudeš.A pokud ano jedná se spíš o špatně zvolenou dobu.V ultrkomerci je problém lézt i v cizině
odpovědět 

 image09:52:34 17.12.2009
hmm jsou opravdu spis rady jak si udrzet image .. tudiz rady vetsinou k nicemu. Co je komu potom kde si kdo obuje lezecky a jestli leze v triku nebo bez ..
Kdyby radsi poradili jak spravne jistit a vic dbat na bezpecnost a toleranci vuci okoli udelali by lip. Takto mi to az na par bodu prijde jako nesmysly z nejakyho Maxima ...
pepaodpovědět 
 Re: image09:59:07 17.12.2009
taky jsem moc nepochopil, proc by se clovek nemohl svliknout do pul tela, kdyz je treba vedro a nebo proste jenom kvuli vlastnimu pocitu, ze se mu tak proste leze pohodlneji...proc by tohle melo nekomu vadit?
mAdamodpovědět 
  Re: image11:22:17 17.12.2009
Ty voe vy jste ten clanek fakt moc nepochopili...
odpovědět 
  Re: image13:37:50 17.12.2009
Rady:
Když do půli těla, tak po posilovně a solárku, ať potěšíš holky(nebo kluky).
Lézt pouze cesty na které máš s převahou a z nacvičenejma finesama, dost to pomáhá egu.
Nepodceňovat módní policii, vše přeprat a přežehlit těsně před tréninkem.
Necpat do lezek ponožky! česká specialita:-).
Častým a silným hekáním upozornit, že je to mazec a pak to s prstem v nose přeblafnout.
Znalecky okouknout a osahat chyty v nejtěžší cestě stěny a pak pohrdavě přejít ke své 5ce.
U piva se bavit ounly o cestách které jsi nelezl a jsou několik levelů nad tvejma možnostma...atd.
Funguje to!:-)
Matyodpovědět 
   Re: image15:01:55 17.12.2009
Proč jim to ksakru všechno vykecáváš? Teď již nebudu takovej Bůh jak před tím! :-D
Ondřejodpovědět 
   Re: image06:15:58 18.12.2009
ponozky v lezeckach mi spis prijdou jak svycarska specialita :-))
Vladekodpovědět 
    Re: image19:22:27 21.12.2009
Já myslím, že fusekle v lezkách jsou specialita, která má své kořeny ve Frankenjuře, kde s tímto fenoménem začal WoGu. A vždy používal bílé!!! :-))
Břeťa Leblochodpovědět 
 Re: image12:12:25 17.12.2009
To bylo pro pobavení a ne míněno jako rady. Kdo trochu leze a má to v hlavě srovnaný tak se musel dost pobavit. Ale kdo čte Maxima nebo podobný plátky tak to fakt nepochopí. Kór v Holešovicích.
petrodpovědět 

 bouldroví turisti11:04:21 17.12.2009
jaja, das ist super.. taky bych uvítal kdyby se na bouldru nepovalovali bouldroví turisti na žiněnce a kecali tam jak někde na pikniku .. ale ti si to tady asi nepřečtou, tak jim budem dál padat za krky :)
stepanodpovědět 

 :-)11:45:55 17.12.2009
Móóóc pěkné.
Lepraodpovědět 

 Proc?12:05:58 17.12.2009
ad.: Nazout si lezačky už v šatně a až tam je zase vyzout

Co je na tom divne?
Ked ma netlacia, na co by som ich vyzuval?
Aj na horach sa vyzujem po 4-5 dlzkach, skor nemusim.
ten co sa nevyzuvaodpovědět 
 Re: Proc?12:14:17 17.12.2009
Nic, ale když přijde borec nazutej a navázanej už z šatny tak to divný je :-))))
petrodpovědět 
  Re: Proc?13:56:44 17.12.2009
prečo by bolo? však nacvičuje nástu z izolácie na finálovku :-)
erpeodpovědět 
 Re: Proc?12:18:45 17.12.2009
No treba to, ze neznam moc lidi, co by se pred a po lezenim protahovalo v lezackach, nebo v satne. A neprotahuji se jen totalni nymandi.
Martinekodpovědět 
  Re: Proc?12:30:22 17.12.2009
Tak já se v těch lezečkách bez problémů protahuju. (Lezky typu "španělská botka" totiž fakt nejsou můj šálek čaje. Taky v nich chci vydržet pár délek, nebo půl hodiny v kose na štandu.)
Robertodpovědět 
  Re: Proc?15:43:31 17.12.2009
neprotahuju a lezecky nazouvam az v telocvicne.
jsem nymand.
odpovědět 
   Re: Proc?21:43:25 27.12.2009
Já taky a lezu ve fuseklích...:-))
odpovědět 

 Proc?12:24:59 17.12.2009
ad.: Nazout si lezačky už v šatně a až tam je zase vyzout

Co je na tom divne?
Ked ma netlacia, na co by som ich vyzuval?
Aj na horach sa vyzujem po 4-5 dlzkach, skor nemusim.
ten co sa nevyzuvaodpovědět 

 ... autor původního článku bude asi vtipálek nebo blb,14:42:49 17.12.2009
v drtivé většině jde o úplně normální věci - lézt do půl těla (proč ne když je vedro a potíš se jak prase), lézt k prvnímu jištění s lanem přes rameno (když se to někomu líbí), nazout si lezačky už v šatně (proč ne když nejsem blb co by měl lezečky o pět čísel menší a nemuže v nich chodit), hlasitě sténat v cestě a přitom dřepět v laně (v těších cestých kde už sednu taky občas hekám), lézt s dalším vybavením do skal na sedáku (to jako mám ze sedáku vždy na stěnu sundat odsedku a prusyka?), ještě lépe s úplně novým Outdoor-Equipment (jasně, před použitím nutno omlátit šutrem nebo ošmirgolovat abych měl zjev skušeného), rvát se o cestu (pokud je stěna plná nikam se jinak nedostaneš když se rvou ostatní), ještě lépe rvát se o cestu a pak v ní viset jak pytel (a kde jinde si zkusit těžší cestu než na překližce), dávat lezecké rady aniž by se někdo ptal (pokud se někdo blbě navazuje, cvaká opačně presa, přehmatává osmu "nad", jistí s prstama do osmy, nebo potřetí skáče ve čtyřkovým kroku, tak se neubráníš), vytrvale rybařit zejména v sektorech kde převažují prvolezci (to je taky moudro, to že to překlezu za někým je ještě rychlejší než kdybych to stáhl a tahal). Ůplně nejlepší jsou ovšem body "Pořád blbě lézt a jistit" a "U jištění  stále vykecávat s okolostojícími".
p.odpovědět 
 Re: ... autor původního článku bude asi vtipálek nebo blb,15:12:39 17.12.2009
Hodně borců co se svlíkaj na stěně smrdí a může to bejt pro někoho nechutný a obtěžující, na venkovní stěně v hicu prosim, ale uvnitř ať si to každej srovná sám, jsou pak i neandrtálský typy který tohle vůbec nenapadne, stejně jako fajnofky který jsou schopný se z toho po...
Většina lidí co si dává lano přes rameno cavkání plete minimálně u prvního a druhýho, pokud máš lano stále od pasu dolů od země až po top, tak děláš pořád stejný pohyb což je výhodnější, zkušenost, opravdu jen pár lidí umí přepnout mozek a jednou cvaknout přes rameno a pak cvakat normálně.
Odsedku a jistítko, popř. presa když jsou potřeba prosim, ale když má někdo na sedáku hromadu karabin, hejblat, smycí a cinká jak stromeček tak to není tréninková zátěž ale humpoláctví, v šatně se to dá sundat.
Lezečky jsou věcí nátury, každej to má jinak. Ostatní věci jsou celkem fuk.
odpovědět 
  Re: ... autor původního článku bude asi vtipálek nebo blb,15:49:44 17.12.2009
kdyz borci smrdi svleceni, budou smrdet i v triku.
Vetsinou smrdi, protoze lzou a to je namaha. A pri namaze se poti. A at si rikaji reklamy co chteji, tak zadny antiperspirant nezabrani poceni pri namaze (ani kdyz si ho namazes a zalepis si snim pory po celem tele), tudiz budes smrdet.
Kazdy smrdi jinak a kazdy je naladen na jinou smradlavou vlnu, takze me jeden muze smrdet a tobe ne.
Komu vadi ze nekdo smrdi potom, pak at neleze do telocvicny. (ani do socky :)
odpovědět 
   Re: ... autor původního článku bude asi vtipálek nebo blb,15:51:56 17.12.2009
hehe. pekny preklep tam mam. Lidi nejspise smrdi i kdyz lzou, ale tady melo byt lezou ;)
odpovědět 
   Re: ... autor původního článku bude asi vtipálek nebo blb,17:05:57 17.12.2009
Bral bych to trochu jako nadsázku. Vidim to tak, že u každého sportu jsou určité sociální skupiny, které mají svůj jazyk, své zvyklosti a atributy jak poznat nymanda. No zkrátka, když někdo nosí lyže na rameni špičkou dozadu, tak je prostě "holanďan" nic proti národnosti. No a tohle mi přišlo jako popis právě těch skrytých rituálů. s bezpečností to nemá až tolik co dělat a pobavilo mě to. Na druhou stranu, pokud jsi pankáč, tak můžeš klidně smrdět potem a pivem, lano třeba k třetí prese nosit kolem krku ;-) a mít všechny zvyklosti a lezecký šampóny na háku.
bolekodpovědět 
    Re: ... autor původního článku bude asi vtipálek nebo blb,17:24:01 17.12.2009
hehe. smrdim. triko si nesvlekam, pandz v nem vypadam "lepe". Ale byt nabyseny jak nekteri borci, tak si ho svlikam ze zasady, smrdet nebo nesmrdet ;)
odpovědět 
     Re: ... autor původního článku bude asi vtipálek nebo blb,17:40:05 17.12.2009
woe prostě ZNÁMKA PUNKU :)
odpovědět 
 Re: ... autor původního článku bude asi vtipálek nebo blb,15:13:41 17.12.2009
bóže, nadsázka né... mimo jiný a kam si asi tak mám dřepnout mimo boulderovkou,když je všeda ta boulderovka a dokola kolem samá matrace,ale aspoň nezevlím pod lezcema a čumim nad sebe, jo a zakydaný oči a plnej nos mága na boulderovce je taky mňam,no a co
lolekodpovědět 
 Re: ... autor původního článku bude asi vtipálek nebo blb,21:21:08 17.12.2009
Jak muzes nepochopit ze to vtip to mi nejde do hlavy.
Honzaodpovědět 

 metro16:28:29 17.12.2009
Moji známý zas děsně řešili jestli je košer lano nebo karable na batohu, drahý vybavení v lehký cestě a podobný nesmysly...
motodpovědět 
 Re: metro17:09:34 17.12.2009
lano a karáble na batohu to je úplně eckelhaft;-)
bolekodpovědět 
 Re: metro17:22:36 17.12.2009
ty vole, lano a karable na batohu, to je to nejorsi co muzes udelat.
odpovědět 
  Re: metro22:13:58 17.12.2009
to jo, ale hned po laně přehozeným přez rameno ...
V.odpovědět 
 Re: metro00:02:19 18.12.2009
Když mě se lano do batohu nevejde 8-o
Mám si koupit novej batoh nebo lézt free solo?
Kodlodpovědět 
  Re: metro07:20:44 18.12.2009
Rope Back...
odpovědět 
  Re: metro08:16:08 18.12.2009
a to mam chodit ovesenej baglama jak stojan v krame? proc nemuzu mit lano na batohu (kdyz se mi uz do batohu nevejde a na vetsi bagl uz nemam prachy) a proc ne karabinu na baglu (kdyz rychle potrebuju neco fixnout, tak se karabina naramne hodi) nebo ne?
odpovědět 
   Re: metro14:20:42 18.12.2009
muzes. Ale ma to i prakticke dusledky. K lezeckym terenum obvzlaste v horach se dostavas pomerne dlouhymi nelezeckymi tereny (i nekolik hod.). Stejne tak i sestupy. Lano se spini, dre o skaly, na snehu a ledu zbytecne vlhne (ztezkne a dalsi).
Smyckou lana daneho zvenku muzes zachytnout o vetev, skalni vystupek, v hure schudnem terenu to muze byt i nebezpecne, atd., atd.
Proc se lezecke batohy vyrabeji takove, ze na nech vesmes nejsou zvenku zadne picicandicky, trcici kapsy a jine veci oproti trekovym batohum?
odpovědět 
    Re: metro20:03:32 18.12.2009
a ked chodim na skaly na biku a nechce sa mi brat velky bagl,tak mozem?:D chcelo by to vydat prirucku:)
pajecodpovědět 
  Re: metro10:48:14 18.12.2009
vem toho míň a zabal si to líp lehkonohý bratříčku
modpovědět 
 Re: metro00:54:08 18.12.2009
He he, to uz resili stari borci, ze jen blbej frajer jezdi do Skalaku s lanem na baglu :)
Geoodpovědět 
  Re: metro14:03:11 18.12.2009
Jo, jenže tehdy bylo lezení pro šílence, takže si tím dával najevo, že tě mají zavřít do Bohnic nebo Černovic ;-).
o..odpovědět 

 zakaz exhibice07:31:48 18.12.2009
:):) Nemci no.Obcas si daji takovy <|> <|> i do pravidel. Na nekterych bouldrovkach se fakt nesmi lizt bez trika, kdyz ho sundate prijde sluzba  upozorni vas ze se to nema. Asi z hygienickejch duvodu , kdyby si nekdo nemyl zada.
lacoodpovědět 
 Re: zakaz exhibice10:15:57 18.12.2009
Kriste, kam to chodíš na stará kolena trénovat? Boulderovka ,kde akce možná pouze v triku je? Fůůůj!Okamžitě safřít.
Rodpovědět 
  Re: zakaz exhibice11:13:14 18.12.2009
No vidíš to, já byl teď nedávno na bouldrovce a tam zase doporučovali lízt bez trička. Hlavně tedy dámám :-D...
K.odpovědět 
   Re: zakaz exhibice11:57:23 18.12.2009
Lano a karabiny na batohu jsou nesporně velká výhoda třeba při návštěvě přilehlé krčmy a následném posezení s přáteli které se zvrhne do strašlivý chlastačky se člověk při odchodu může zajistit, teda pokud ho tam nezapomene celej.
ondraodpovědět 
  Re: zakaz exhibice11:47:40 18.12.2009
o bylo za mlada, ted uz netrenuju, tadle boldrofka: youtube.co m/watch?v=iYC-O2D8 ZL0&feature=related
chlapci sou jinak vesele kopy
l.odpovědět 
   Re: zakaz exhibice12:14:39 18.12.2009
Ty srabe, jsi v nejlepších letech!!!
Tak šup šup, napřesrok chci vidět přehršel desítek, ať neděláš matfyzu ostudu :-)
pbla4024odpovědět 

 návod na umělku12:38:53 18.12.2009
a další věci jsou taky mezi metodickými materiály na stránkách ČHS http://www.horosvaz.cz/index.php?cmd=page&id=81
martinodpovědět 

 Foto dne:

Agnes
 Databáze cest:
Všechny cesty (179404)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
Talbac Ext. 7a Leonidio
Al Di La Del Fico 6b Ulassai
Al Di La Del Fico 6b Ulassai
Giugno Piovoso 6b+ Ulassai
Gemisto Kalamari L1 6c Manikia
Nově komentované:
Sensa Nome 8a Calvario
Pioggia Di Maggi 6c Ulassai
Banana Split 5c Paklenica
Zollamt 6A+ Bor
Hammer King 7c Brseč

 Nově v diskusi:
Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování... |

 Nové komentáře:
Re: Problém na sestupu | Re: Problém na sestupu | Re: Problém na sestupu | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta | Re: Problém na sestupu | Re: Problém na sestupu | Problém na sestupu |

 Kde to vře:
Ukrajinský top lezec Maksym Petrenko padl při obraně Ukrajiny (50)
Mára Holeček a Ondrej Húserka vylezli na vrchol Langtangu (29)
Video: Seb Bouin a Alain Robert lezou solo na mrakodrap v Paříži (22)
Will Bosi přelezl boulder Spots of Time a potvrdil klasu 9A (17)
MČR v rychlolezení (16)
Film: Adam Ondra a nejtěžší cesta Vysokých Tater Corona 10+/11- (15)
Secret Spot Bouldering 2024 pozvánka (12)
MČR v bouldru vyhráli Lukáš Mokroluský a Michaela Smetanová (5)
Marjan (4)
Expedice Máry Holečka na Langtang Lirung se chystá do stěny (4)

 Nově v inzerci:
Master 9.7 50m Bicolour (nelezené-nové) | druhý konec lana | Batoh Deuter Aircontact 65+10l | Z teplem | Hledám děvče do skal | koupím Zlagboard | Kalhoty MONTURA SKI STYLE PANTS Man vel.L | Nepromokavá bunda The North Face vel.L | Nové lezečky Scarpa Instinct VSR vel. 43,5 | Srbsko |

 Anketa:
Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
 GPS a mapové aplikace 
 361 
 Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
 315 
 Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
 285 
 Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
 288 
 Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
 257 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.