LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   "Technika je vždycky jenom skrytá síla" A.O.
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Oblasti
 Reportáže
Knihy
Update sprievodca Jelenec
Pomozte vydat knihu Dobrodružství v prášku… přidáte jen vodu
Křest lezeckého průvodce Vltavská žula

Závody
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)
MČR v bouldru (19.10)
Boulder OPEN 2020 LA SKALA (26.10)

Žebříček
Cesty:
36.Kolomazník 10459
37.Drbohlav 10456
38.Kalvas 10438
Bouldry:
36.Svoboda 8759
37.Scheuerová 8703
38.Hapala 8678
Hory:
8.Černý 6591
9.Sukačová 6464
10. 6150

Výsledky
MČR rychlolezení (13.10)
SP Praha (20.09)
EP obtížnost Bologna (14.09)

Deníčky
5668 lezců
1140451 cest
Nové přelezy:
Sensa Nome 8a
Lokální Kv Xb
Orgi Nerou 8a
Nymfa 8A+
Seastar 7C
Ortofrutta 7c
Koma Xc
Mr. Morgen 7b
Ri Rock 7b+
Les Furtif 8b+

Stěny
Boulder Klub Pentagon - Tábor
Lezecké centrum LezeTop v Písku - Písek
Sportcentrum Evropská - Stěna FTVS UK - Praha 6

Prodejny
Rock Point Liberec - Liberec 1
HUDYsport - Praha 5
HUDYsport - Brno

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Video: soustředění mladých alpinistů ČHS u Grand Capucina

Video z letního soustředění mladých alpinistů u Grand Capucina v masivu Mont Blancu nad francouzským Chamonix, organizovaného Komisí alpinismu ČHS, zveřejnil v těchto dnech Tendon. Na záběrech uvidíte lezení v cestách za 7a i 8b.

Zkušenosti předávali Pavel “Bača” Vrtík, Honza “Stračena” Straka, Honza Zbranek a Pavel “Johnny” Jonák skupině mladých ve složení: Ondřej Tůma, Matěj Svojtka, Tereza Svobodová a Jáchym Srb.

Na videu jsou mj. záběry z pokusování v legendární cestě Voie Petit na Grand Capucin, kterou v roce v roce 2005 Alex Huber při prvním volném přelezu ohodnotil 8b. V roce 2007 se pak povedl 2. volný přelez této cesty české dvojici Václav Šatava a Dušan Janák, za což obdrželi od ČHS Výstup roku.



Podrobnosti ze soustředění mládeže v Chamononix viz zpráva na webu ČHS z letošního léta: Soustředění mladých alpinistů v Chamonix

sth   [úpravy] 08:39 22.12.2016Tisk 

Reklama:


Související články:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 Dodatek11:17:54 22.12.2016
Předvolební kampaň se rozjíždí.....
Arnyodpovědět 
 Re: Dodatek11:30:07 22.12.2016
No já nevím. Myslíš, že by někdo v rámci předvolební kampaně jako pozitivum a záslužný čin zveřejnil výjezd Svobodové jako mladé a nadějné alpinistky? Tohle si vyrazila parta kamarádů za na výlet za svazové peníze, tohle přeci nikdo nemůže brát vážně. Nebo jeslti myslíš jako kampaň proti současnému vedení a důkaz, jak svaz plýtvá penězi, tak to pak ano. Toto video spolu s se soustředěním naší repre by v normálně fungující společnosti stačilo na odvolání celého vedení. Ale tady? Všichni jsou veselí, vysmátí, členové to spolknou jako vždy...
odpovědět 
  Re: Dodatek12:27:38 22.12.2016
Byla moznost se na tento camp prihlasit a projit nejakym vyberovym rizenim? Pokud ano, tak je to asi maximalne v poradku. Pokud ne a byla to akce jen pro par predem vybranych, tak je to asi min v poradku. Sam nevim, jak to bylo, tak se ptam...
Tomodpovědět 
  Re: Dodatek21:11:29 22.12.2016
Ahoj, byla to super akce. Nám nikdo nic neproplácel. Mladí jsou nabouchaní, odvážní a motivovaní. Výzva byla na stránkách svazu, na FB a taky jsme dost pátrali v okruhu známých. Myslím, že se dala dokupy dobrý tým, který ještě v budoucnu vyleze těžký věci.
Bačaodpovědět 
   Termín výzvy k přihlášení15:09:05 23.12.2016
Bačo, nějak nemohu tu výzvu va stránkách svazu najít. Nevíš, kdy jste ji zveřejňovali?
odpovědět 
    Re: Termín výzvy k přihlášení19:40:40 23.12.2016
Ja myslim, ze jste na strankach svazu o planovani teto akce nic nepsali.Tak vlastne nevim podle ceho jste tam ty mladochy vybrali?
odpovědět 
     Re: Termín výzvy k přihlášení20:25:12 23.12.2016
Akce byla v rámci cyklu lezení s mladými alpinisty. Ti se vybírali tady: https://goo.gl/ga0YFs ale nebráníme se komukoliv dalšímu. Pokud o někom dalším víte, tak napište. Díky za každé info a pomoc!
Bačaodpovědět 
  Re: Dodatek21:17:50 22.12.2016
Jo, a Terka Svobodová je hustá a fakt se toho nebojí. Alpinismus má mnoho podob a Terka a kluci si v tom určitě najdou tu formu, kde se budou cítit dobře a polezou výstupy, na který se rád budu koukat.
Bačaodpovědět 
   Re: Dodatek21:51:25 22.12.2016
To mi trochu připomíná situaci před mnoha lety, kdy se u této osoby to samé tvrdilo o lezení na obtížnost. A jak to dopadlo? Kolik let bude zase potřeba, než ti dojde realita?

Hele, klidně si jezděte, když vám to členové platí, proč ne. Asi bych také jel. Ale neoblbujte lidi tím, že tohle je nová budoucí elita a naděje českého alpinismu, které potřebují financovat začátky a zkušenosti :-)

odpovědět 
    Re: Dodatek22:08:09 22.12.2016
Díky za názor, určitě se na to takto někdo může dívat. A rád bych dostal tip na někoho, kdo se tou elitou může stát. Hoď to klidně do mailu, pokud to nechceš psát sem.
Bačaodpovědět 
     Re: Dodatek22:14:53 22.12.2016
Upřímně se přiznám, že tak velký rozhled, abych ti tu vypsal konkrétní jména, v alpinismu nemám. Jen jsem okomentoval to, co jsem viděl, protože pár lidí z té výpravy znám osobně. Je to podobný případ, jak byla ta reportáž ze soustředění repre na Smíchově.
odpovědět 
     Re: Dodatek10:32:12 23.12.2016
Tak neni prece nutne normalu vytvaret podminky pro elitu. Muzeme akceptovat, ze zrovna zadna elita neni a zdroje investovat jinam. Treba do poradne podpory Stranika, Konecneho, Adama nebo do kvalitniho treninku sirsi repre.
odpovědět 
      Re: Dodatek10:43:34 23.12.2016
Proč nevypišete granty na lezení, tak jako dříve? Nějakych 100 -200 tis. se prece najde?
odpovědět 
       Re: Dodatek10:58:20 23.12.2016
Kdyz vypisete granty, snadno zjistis kolik lidi se pristi rok na neco chysta a ze maji i neco za sebou...
odpovědět 
        Re: Dodatek11:23:25 23.12.2016
Granty se v minulosti vypisovaly. Přihlásilo se pár týmů, ale nikoho z těch "kdo by měl něco za sebou" jsme neobjevili. Proto jsme se rozhodli podpořit ty mladé, co mají motivaci jezdit do hor lézt i těžší věci. Jestli znáte někoho konkrétního, pošlete tip prosím. Díky, Bača.
Bačaodpovědět 
        Granty11:27:37 23.12.2016
Navic, pokud by se granty vypisovaly, tak neni nutny aby byli lidi v repre. Svaz by timto udelal dobry skutek mireny k tem, kteri lezou a maji chuť něco hodnotnyho vylézt. Podepisuju se pod dalsi prispevky tykajici se grantů.
Honza Kreis.odpovědět 
         Re: Granty11:33:56 23.12.2016
To je divny, třeba já jsem se osobně s Kleboněm grantovy souteze ucastnil, a ziskal ho. Dokonce jsme i vylezli prvac v Nepálu. A mohl bych dohledat dalsi, kteri v minulosti dostali prachy a neco vylezli. Zkuste ho vypsat na pristi rok a uvidite. Osobne vim o dvou akcich....
Honza Kreisodpovědět 
         Re: Granty11:36:35 23.12.2016
Myslím si, že do větších hor jedou lidé ve věku, kdy už by si měli vydělávat na svoje akce sami. A mladí ve věku 16-26let o granty těžko zažádají. A právě této věkové skupině se snažíme vyjít vstříc. Nic nového, inspirace přichází od Slovinců a kluků kolem Marka Prezelja. Asu s nima strávil několik akcí ve Slovinsku, natočil hodně rozhovorů, najdeš to na webu.
Bačaodpovědět 
          Re: Granty11:49:28 23.12.2016
Proč řešíš nějaký věk? Expedice do hor je dost velky finanční nadstandard. Koukni na britsky nebo americky horosvaz. vypisuji ruzne Awards bez ohledu na věk. Argument, ze kdo vydelava tomu neprispejeme, je takove male ceske zavistive....
Honza Kreis.odpovědět 
           Re: Granty12:03:11 23.12.2016
Někteří členové by nechtěli na hory (komisi alpinismu) dávat ani korunu. Některým se lezení v horách líbí, tak by ze svého příspěvku něco dali. A ti, kteří by chtěli dělat expedice nebo vidět mladší, jak lezou těžký věci by zas dali všechno za to, aby se to rozjelo. Pracujeme s tím, co máme. Já osobně rád ten tým mladých podpořím.
Bačaodpovědět 
            Re: Granty14:12:08 23.12.2016
Rozpočet KA je kolem 250 tis. takze penize jsou. Akorat jsou ponekud vycurane dany na Vystupy roku. Pokud byste je presunuly, aby je lidi dostaly na vyjezdy do hor,hned by se resila podpora lezeni.
HKodpovědět 
             Re: Granty20:30:20 23.12.2016
Ano, to máš pravdu, ale ty peníze jsou dohromady na bouldering, skály, hory a velehory.
Bačaodpovědět 
              Re: Granty14:50:01 24.12.2016
Rozdíl mezi hory a velehory nehraje roli. vetsinou to delaji ti sami lide. Jde spis o princip rozdelovani veskerych penez jen za Vystupy roku. To je ojebavka, ktera ma :
1. usetrit penize,protoze je sance, ze vsechny kategorie nebudou ohodnoceny VR nebo CU.
2. Zajistit si VR tim, ze napr. vyberu na soustr. vhodne spolulezce se kterymi se svezu na potencionalnim VR. 3. Nezbyde podpora pro jine, kteri by mohli ohrozit vasi pozici tim, ze by neco vylezli a museli by pak za VR taky neco dostat.
odpovědět 
               Re: Granty22:48:08 24.12.2016
Ocenění Výstupů roku je nejspravedlivější ocenění, jaké může být, protože je až za předvedené výkony a hodnocení se dnes objektivizuje i tím, že se na něm podílí i lezci ze zahraničí a místní odborníci, nejen komise alpinismu.
Do hor může vyjet dneska každý, dá se to pořídit i za dost malé peníze. Není to dražší, než jet do Arca, Tarnu, Ospu nebo Špáňa. Do všech skalkařswkých destinací snad kromě Frankenjury se jezdí přes nějakou část Alp. Stačí se zastavit o něco dřív. Nepotřebuješ k tomu žádné podporované soustředění, ani ČHS. Jen si najít cíl a lézt.
Petr Jandíkodpovědět 
               Re: Granty22:48:12 24.12.2016
Ocenění Výstupů roku je nejspravedlivější ocenění, jaké může být, protože je až za předvedené výkony a hodnocení se dnes objektivizuje i tím, že se na něm podílí i lezci ze zahraničí a místní odborníci, nejen komise alpinismu.
Do hor může vyjet dneska každý, dá se to pořídit i za dost malé peníze. Není to dražší, než jet do Arca, Tarnu, Ospu nebo Špáňa. Do všech skalkařswkých destinací snad kromě Frankenjury se jezdí přes nějakou část Alp. Stačí se zastavit o něco dřív. Nepotřebuješ k tomu žádné podporované soustředění, ani ČHS. Jen si najít cíl a lézt.
Petr Jandíkodpovědět 
               Re: Granty22:52:45 24.12.2016
Nerozumím těm třem bodům. Myslíš tím, že já, Stoupa a Honza Zbranek se snažíme o ty věci, které v nich zmiňuješ?
Bačaodpovědět 
               Re: Granty23:01:15 24.12.2016
Jo, a Hory a Velehory jsou dvě dost odlišné kategorie. Pokud tím myslíš, že lidé, co jezdí do velehor lezou i v horách, tak samozřejmě ti samí lidé také lezou na skalkách a bouldrují. Výstupy roku jsou ale udělovány ve všech kategoriích.
Bačaodpovědět 
                Re: Granty13:18:59 25.12.2016
Ocennění je jedna věc a podpora zase jiná. Ocenuji
současné nejlepší lezce. A podpora je namířena zas k potencionálně budoucím nejlepším lezům. Svaz má dělat oboje, když už má komisi alpinismu.

Svaz by měl podpořit zejména nové a nadějné, protože ti staří profláklí jsou navíc schopni si sehnat i sponzory.

Vhodná podpora je přes granty, děje se to v alpinisticky vyspělých zemích jako je Amerika nebo GB.
HKodpovědět 
                 Re: Granty14:47:37 28.12.2016
Podpora se dělala dříve a byla předmětem kritiky, protože nemůžeš dopředu vědět jako to dopadne a nastavování kritérií, které by bylo neprůstřelné je hodně těžká věc. Jakmile se něco podpoří a pak to z jakýchkoliv důvodů nevyjde, hned nastane kritika za "zážitkovou agenturu" (zdravím LRH) a podobně.
Petr Jandíkodpovědět 
                  Re: Granty14:55:48 28.12.2016
Ty jsi v ČHS něco jako Ovčáček na Hradě? Tiskový mluvčí zamilovaně hledící na své nadřízené, ano, to přesně mi v ČHS chybí.
Hrábě Xodpovědět 
                   Re: Granty17:21:34 28.12.2016
Ale kdepak. Byl jsem pár let v komisi alpinismu a vím jak to probíhalo a co bylo právě kvůli té podpoře dopředu řečí.
Petr Jandíkodpovědět 
                    Re: Granty20:05:47 28.12.2016
Jandík je spíše mistr v řiťolezectví a účelovosti. Ti, na které dříve plival (nebyli mu užiteční), dnes vychvaluje, (protože mu mohou být, nebo jsou užiteční). Jednu dobu na Svaz plival, teď se kvůli jeho obhajobě může přetrhnout.
odpovědět 
                     Re: Granty13:17:30 29.12.2016
Neodvádí on nebo s ním spříznění lidé či firmy práci, za kterou jim ČHS platí? Pokud ano, tak to se to pak těžko kritizuje, kdežto řiťolezectví může být náležitě odměněno.
odpovědět 
                  Re: Granty20:45:30 28.12.2016
Kriteria pro udělení podpory přeci můžeš nastavit stejně, jako kriteria pro hodnocení Výstupů roku. To znamená,že grant vyhlásíš pro konkrétní kategorie lezení (např. výstupy nad 6000m, pod 600m, sportovní vícedélky atd.), tedy stejné kategorie ve kterých pak hodnotíš a uděluješ výstupy roku a čestná uznání. Akorát navíc bereš v potaz, co dotyční zájemci před tím vylezli. Taky se to tak dělalo. Důvod, proč to Svaz od dob Z.Hrubého přestal dělat, je především jiný, než Jandík uvádí.
HKodpovědět 
                   Re: Granty22:57:39 28.12.2016
Pokud sis nevšiml, mají v současné době Výstupy roku kategorii Talent roku, takže to, co píšeš se už dělá. Řeč tu byla o grantech na podporu mladých nadějných, čili o penězích předem a to je problém. Na kritériu, kdo je mladý se dá celkem shodnout, ale kdo je nadějný, to už vidí každý jinak. Někdo to musí rozhodnout a jestli tu anonymové mistrují Baču, který je v současnosti jeden z našich nejkompetentnějších horolezců ve středních horách, tak je vidět, že cokoliv se udělá, je podle někoho špatně.

Pokud se týká hor, je problém jak se postavit k neúspěchu podporované akce. V horách působí sousta činitelů -počasí, podmínky, které mohou akci i přes veškerou snahu zúčastněných zhatit. Vrátit peníze? Krátit podporu? Není dobré zvláště u mladých a méně zkušených vytvářet tlak na úspěch za každou cenu. To může vést i ke smutným koncům. Na druhou stranu přílišná benevolence by mohla vést k menší snaze.

Petr Jandíkodpovědět 
                    Re: Granty12:21:07 29.12.2016
Udělej anketu, ty jeden teoretiku. My už ti tam vítěze naklikáme ;-)
H Xodpovědět 
                    Re: Granty12:52:11 29.12.2016
Když je Bača kompetentní, tak proč za něj diskutuje někdo jiný...?
odpovědět 
                    Re: Granty13:15:38 29.12.2016
Oprav mne, pokud se pletu, ale na Baču tady dělá pes, ten není předmětem kritiky. Celá debata je o tom, jakým způsobem byli vybráni členové výletu, tedy že to působí jako výlet za odměnu pro pár spřízněných duší. Takže to nepersonifikuj, Bača za nic nemůže, ale jsme opět u toho, jakým způsobem ČHS hospodaří s penězi a u transparentnosti, v tomto případě transparentnosti výběru účastníků zájezdu.
odpovědět 
                     Re: Granty14:41:09 29.12.2016
Mám v Tatrách, Alpách, Pamiroalaji a na Kavkaze i jinde vylezeno skoro 300 cest, z toho kolem poloviny v zimě, takže rozhodně nejsem teoretik.
Když nejsou argumenty, jdou anonymové k urážkám.
Petr Jandíkodpovědět 
                      Re: Granty14:48:39 29.12.2016
No to asi máš, ale jak těžkých. Já se taky koukal z dvojek do desítek ;-) :-D
H Xodpovědět 
                       Re: Granty15:22:13 29.12.2016
Dvojky používám maximálně na sestup. A jestli ses koukal do desítek, tak jsi asi nebyl v horách a pleteš si to. Ještě dneska v 64 letech lezu v horách průměrné obtížnosti. Dřív to bývalo lepší. Copak máš vylezeno v horách, statečný anonyme?
Petr Jandíkodpovědět 
                        Re: Granty15:35:09 29.12.2016
Dvojky. Vždyť to píši. Ty ale nejsi ani teoretik, když nevíš, že v horách najdeš i desítky, ba i jedenáctky. A není to věk bab, bo stupňovitost piva, víš?
H Xodpovědět 
                         Re: Granty15:57:37 29.12.2016
Diskuze s agresivním hlupákem je ztráta času. Přeju ti méně frustrace a vše nejlepší do Nového roku.
Petr Jandíkodpovědět 
                          Re: Granty16:04:59 29.12.2016
Urážka, útěk, změna téma. A co ta anketa? Tak o 80 hlasů?
H Xodpovědět 
                          Re: Granty17:50:13 29.12.2016
Nemuzu si pomoci, ale agresi vidim spise u tebe. A hlavne dumyslne odpovidani jen na cast podnetu a ruzne prekrucovani a dalsi umyslne ci neumyslne manipulace. A nehaz neco na nekoho a nemluv za nej..
odpovědět 
                           Re: Granty23:38:49 29.12.2016
Nejsem příznivcem ČHS, ale HX je ko..t.
odpovědět 
                            Re: Granty10:49:41 30.12.2016
Slušný anonym :-D :-D :-D Se neboj, napiš to pěkně celé a jestli nevíš jak: KOKOT ;-)
H Xodpovědět 
                      Re: Granty15:18:40 29.12.2016
Doplň si deníček. 300 jich tam nemáš, ale i tak udělej anketu Horolezec století a zařaď se do ní. Vyhraješ ;-) O 70 hlasů :-D
H Xodpovědět 
                      Re: Granty18:19:08 29.12.2016
A jak počet vylezených cest souvisí s transparentností výběru účastníků a přidělování peněz na podobné výlety? Odpověděl jsi sice poměrně obsáhle, ale na úplně něco jiného. Takže znovu - personifikaci jsi sem zatáhl ty, debata je o něčem úplně jiném. Byste si mohli s Turkem podat ruku, používáte úplně stejné manipulace a vytáčky, ale odpovědět jasně a přímo tak nějak neumíte.
odpovědět 
                       Re: Granty20:08:19 29.12.2016
To si asi Jandik vybral z tech nekolika vet v tech 3 prispevcich jen to osloveni "teoretiku" a timto smerem zacal vest diskuzi. Sice pod spatnym prispevkem, ale co uz.. Aspon se nemusi zaobirat tim prispevkem na ktery reaguje :).
odpovědět 
                        Re: Granty20:51:04 29.12.2016
To už ani mezi námi horolezci není úcta ke starším a zkušenějším? Tohle nevidím dobře.
Dodpovědět 
                         Re: Granty21:07:53 29.12.2016
Nastesti to starsi zachranuji svoji moudrosti a orientaci v diskuzi!
odpovědět 
                         Re: Granty22:11:38 29.12.2016
Stáří není zásluha. Existují mladí, kterých si vážím, exisují staří, o které bych ani koště neopřel.
odpovědět 
                     Re: Granty22:04:23 29.12.2016
Říkáš, že Bača nemůže za výběr lidí na soustředění. Ale vždyť to soustředění pořádal, tudíž se musel podílet i na výběru lidí?
odpovědět 
                      Re: Granty22:10:28 29.12.2016
O to se nepřu. Ale i kdyby to tak bylo, nejedná se o chybu jeho, ale o chybu systémovou, že mu to bylo umožněno. Tedy ne chyba v lidech, ti jen dělají, co je jim umožněno, ale chyba v nastavení procesů, tedy přímo v řízení a organizaci ČHS. Což by ostatně zaručilo i jistotu nahraditelnosti a dlohodobé předvídatelnosti, protože i když to teď dělá Bača, zítra již nemusí, i když se dnes používá nějkaý způsob, zítra nemusí. To vše je nekoncepčnost vedoucí právě k podobným situacím, jaké panují v závodním lezení nebo nyní třeba i v podpoře mladých alpinistů. Je to špatně, každý by měl vědět dopředu, jaké má svaz kritéra, aby na sobě mohl začít makat a opravdu to vypadalo k něčemu.
odpovědět 
                       Re: Granty10:02:36 30.12.2016
Tvl. to je děsnej argument, spíš pitomost co jsi napsal. Vždyť současní členové komise alp. vytvořili, navrhli svojí vlastní koncepci a teď se jí snaží naplňovat. Svaz jim k tomu dal pomerne hodne volnosti, omezil je jen prachama a nasmeroval na mládež kvuli šanci na získavani dotací. takže ta akce byla ciste v kompetenci KA.

odpovědět 
                        Kde to najdu?11:38:05 30.12.2016
Dobrá, takže to zkusme.

Je tu komise alpinismu, která pořádá obdobné výjezdy, jaký byl ten s Bačou. Kdybych měl zájem se dalšího výjezdu zúčastnit, kde najdu podmínky, které musím jako uchazeč splňovat, a jakým procesem musí má přihláška projít, kdy je termín výběrového řízení a kdy bude vyhlášen výslkedek, zda jsem uspěl a grant dostanu (ať už na účast ve skupině nebo jako naše vlastní skupina)? Jaké parametry se budou hodnotit? Od věku přes zkušenosti až po třeba po již realizované výstupy? Jakou váhu budou jednotlivé parametry mít?

Na přidělení podobných grantů by mělo být něco jako výběrové řízení s jasně stanovenými podmínkami a kritérii k hodnocení a výběru. Kde to vše někdo, kdo se chce účastnit dalšího výjezdu nebo uspořádat výjezd vlastní, ale s podporou ČHS, najde?

odpovědět 
                         Re: Kde to najdu?12:50:01 30.12.2016
Ahoj, těší mě váš zájem o tuhle problematiku a rádi uvítáme další lidi, kteří by se kampů chtěli zůčastnit. Výzva k přihlášení byla popsána zde - https://goo.gl/ga0YFs. Nikoho z přihlášených jsem osobně neznal. Žádná další písemná kriteria garantující nárok na účast v družstvu nebyly a nejsou. Neumím si ani představit, co bych měl popsat na papír - v horách se jedná o spoustu neměřitelných věcí, které dohromady dávají osobnost alpinisty. Pro nás bylo velmi důležité dát dohromady sourodou skupinu, která vytvoří tým. Důležitý je motivační dopis, seznam dosavadních výstupů a osobní schůzka. Pokud má kdokoliv zájem nebo o někom víte, tak mi určitě prosím napište. A určitě mi také napište, pokud potřebujete nějaké rady ohledně vašich akcí, od toho tu jsme.
Bačaodpovědět 
                          Re: Kde to najdu?13:37:48 30.12.2016
Jinými slovy - závisí čistě na libovůli a dobré náladě výběrčího. Je to tak? Jsi mi sympatický, pojedeš, nelíbíš se mi, nepojedeš. Nebo sice oslovím více lidí a zveřejním to, aby byl klid a argumenty, stejně si ale vyberu jen kamarády? Neříkám, že to tak děláš, ale systém to umožňuje, je to tak?

Takže má slova o tom, že se jedná o problém koncepční a špatně nastavený systém, který lze bez větších problémů využívat třeba jako odměnu pro kamarády, trvají. A to jsme zpět u netransparentnosti a špatného nastavení celého ČHS :-(
odpovědět 
                           Re: Kde to najdu?17:53:08 30.12.2016
Čistě na libovůli ano, ale dobrá nálada výběrčího s tím nemá co dělat. V komisi alpinismu se na základě zaslaných výstupů, motivačního dopisu a případného osobního rozhovoru rozhodneme, zda daného uchazeče vezmeme do týmu či ne. Vše závisí na naši čestnosti a schopnosti odhadnout, zda uchazeč má na to být součástí týmu. V horách neexistují jednotná kriteria a ani např. při vyhlašování Zlatého cepínu není porota schopna definovat kriteria, kvůli kterým daný výstup prošel a jiný ne. Vše závisí na libovůli, schopnostech, důvěře a kreditu těch, kteří jsou v "komisi".
Bačaodpovědět 
                            Re: Kde to najdu?16:39:25 31.12.2016
Pořád jste věrohodně nevysvětlili, proč se o přípravě soustředění tak màlo psalo. Bylo to na Lezci? Kde by se uvedlo, že KA pořádá soustředění alpinistů tam a tam, v konkretni termin a hledá zájemce , kteří by se ho chteli zucastnit a ze musi splnovat ty a ty podminky a učinit ty a ty kroky pro přihlášení. Nebo nam chces zas nakukat, ze se o tom na Lezci nepsalo vlivem systemove chyby za kterou muze CHS?
odpovědět 
                       Re: Granty10:02:49 30.12.2016
Tvl. to je děsnej argument, spíš pitomost co jsi napsal. Vždyť současní členové komise alp. vytvořili, navrhli svojí vlastní koncepci a teď se jí snaží naplňovat. Svaz jim k tomu dal pomerne hodne volnosti, omezil je jen prachama a nasmeroval na mládež kvuli šanci na získavani dotací. takže ta akce byla ciste v kompetenci KA.

odpovědět 
        Re: Dodatek11:28:15 23.12.2016
Vidím dva problémy.

Pokud uděláš průhledné výběrové řízení, nemůžeš si to pak přidělit sobě a kamarádům. Což by mohlo mít finanční dopad hned dvojí - svaz by musel utratit peníze cizím a někteří lidé by pak třeba přestali tu práci "zdarma" pro svaz dělat a muselo by se jim zaplatit. Takto se to vyrovná hned najednou a všichni jsou spokojeni. A ještě má svaz čárku do ročenky.

No a věc druhá - sestavení skupiny. S některými členy si nedovedu představit někam jet. S někým, kdo pro mne repezentuje to nějhorší z ČHS bych asi těžko jel na podobnou akci. Je to to samé, jako Binter a Svobodová jako doprovod na výjezdech naší mládežnické repre. Představa, jak mi Binter nebo Svobodová (Dichtlová) dělá doprovod, nebo jak dělá doprovod mému dítěti, mne přímo děsí :-( No a pak dát ještě někam na web podobné video, tak se propadnu hanbou.

Takže vypsat grant pro celé skupiny by asi bylo ok. Ale vypsat výběrové řízení na alpinisty, kteří se budou moci připojit ke skupince, co byla nyní u Grand Capucina, to by se stejně mohli přihlásit jen kamarádi a případní svazoví řiťolezci.
odpovědět 
         Re: Dodatek11:39:23 23.12.2016
Tahle úvaha, hlavně její druhý odstavec předpokládá, že já, Honza Zbranek a Stoupa jsou svině.
Bačaodpovědět 
          Re: Dodatek11:44:47 23.12.2016
Vyložil sis to špatně a pokud to tak vyznělo, tak se omlouvám. Věřím, že zrovna vy byste dovedli soustředění vést opravdu profesionálně a na úrovni. Opravdu bych neměl nic proti tomu, abyste podobné kempy vedli vy. Ale přesto bych se k akci, tak jak je prezentovaná na videu, nepřipojil.
odpovědět 
          Dodatek k dodatku11:46:28 23.12.2016
Jen pro upřesnění - druhým odstavcem máš na mysli ten, co začíná slovy "No a věc druhá...." ???
odpovědět 
           Re: Dodatek k dodatku11:57:35 23.12.2016
No, vlastně oba odstavce :) To soustředění na Kapucínovi jsme organizovali společně, ale nejvíc času tomu zasvětili Honza Zbranek a Asu. Stoupa si roztříštil patu, tak nakonec neodjel a já tam byl jen na dva dny. Naštěstí tam byl Pavel Jonák, který s tím hodně pomohl. Pořád té tvé úvaze nerozumím, asi mluvíš o jiné skupině lidí ze soutěžního lezení. V horách to myslím hodně klukům a Terce dalo. Neumím posoudit, zda jsou to špatní závodníci, ale v horách byli super a to posoudit můžu. Na budoucnosti budeme pracovat.
Bačaodpovědět 
            Re: Dodatek k dodatku12:21:00 23.12.2016
Ok, fakt to nebylo proti tobě ani klukům osobně. Spíše jde o to, že nedobře působí celá ta kombinace - od způsobu výběru členů až po sestřih videa. Nějak bych si profesinální práci ČHS představoval jinak. Viz výše příspěvky o grantech a způsobu podpory.
odpovědět 
          Re: Dodatek00:22:52 25.12.2016
No tak 100% se to vyloučit nedá...
odpovědět 
           Re: Dodatek10:59:28 25.12.2016
Tys musel mít hodně smutnej Štedrej večer, když 20 minut po půlnoci dokážeš takhle kydat hnůj :-( Je mi tě líto, nic víc :-(
odpovědět 

 Zážitek11:51:44 22.12.2016
Myslím si, že tudy cesta nevede. Uvidíme čase kolik mlaďochů, kteří se tohohle zůčastnili poleze dobudoucna v horách.
    Pokud to člověk lezení v horách nemá v sobě, je to pro něj jen jakási zážitková atrakce.         
    Podívejte se jak dopadla akce s mladými himalájistymi. A co to stálo peněz!!! Kde jsou ti nadějní himalájisti?
      Neměli by se tam vzít ti co doopravdy v horách už lezou co už do toho snažení něco dali. Co kdyby se těm mladým co tam byli řeklo, aby jeli nejprve za své? Tam by se možná už ukázalo kdo to jak s lezením v horách myslí. Takhle mi to přijde jako zážitková agentura za peníze Čhs.
    A slovy Bintera st. by to mohlo být takhle. " Prostě nemají na závodění tak utíkají k disciplínám, kde mohou být slavní aniž by museli pořádně makat" Binter to rád používá v souvislosti s Luckou a drytoolem.
LRHodpovědět 
 Re: Zážitek13:20:14 22.12.2016
haf haf
josef senasral ale dodesetipocital odpovědět 
 Re: Zážitek15:20:26 22.12.2016
Teda nevím, kolikrát se dávaly peníze pro mladé himalájisty, ale vím o jednom podniku, kde byly v účetnictví v této položce a ti mladí himalájisté (jak se jim říkalo) z toho neviděli ani korunu a vše čerpali jen Hrubý s Holečkem.
odpovědět 
  Re: Zážitek16:35:56 22.12.2016
Tak, od dob Hrubýho došlo silně k útlumu podpory alpinistů. A dodnes to nevidím růžově. Svazová strategie maximalizace zisku za současný minimalizace výdajů
není nakloněná jakékoli podpoře. Když z toho nekouká, že by se prachy v nějaký podobě vrátily.
Nanejvýš se podpoří akce, který se zůčastní předseda, třeba výlet do Patagonie.
odpovědět 
   Re: Zážitek17:05:22 22.12.2016
Nejen předseda, mě třeba tato akce přijde jako odměna za práci pro ČHS. Z jedné strany to vidím jako v pořádku, někteří lidé vedou komisi, staví cesty, pořádají závody... a dělají to "zdarma", tak se jim pak zaplatí nějaký ten výlet. Ok, proč ne. Pokud to někdo dělá dobře, měl by být odměněn. Jen nechápu, proč to svaz musí takto hlopupě maskovat.
odpovědět 
    Re: Zážitek20:08:19 22.12.2016
Odpověděl sis defacto sám, protože to prostě dobře nedělá :D
odpovědět 
 Re: Zážitek21:14:21 22.12.2016
Ahoj Libore. Já myslím, že vede. Všichni moji kámoši začínali na skalkách a potom náš starší vytáhli do hor. Pošli prosím Honzovi Zbrankovi jména těch, který myslíš, že by se měli přidat. Díky! Bača
Bačaodpovědět 
  Re: Zážitek10:34:38 23.12.2016
Ale jo, klidne si tohle ve svem volnem case a komplet za sve vlastni penize delejte. To vam nikdo nebere, naopak je to fajn!
odpovědět 
 Re: Zážitek20:53:41 23.12.2016
LRH myslíte, když nemáte na normální klasické lezení, tak se dáte na rychlostní lezení ?? Leze to méně lidí, tím pádem méně konkurence, tak jste to myslel ?
odpovědět 
  Re: Zážitek10:23:31 24.12.2016
když si v tom pak mistr světa,proč ne..a ty si dokázal co?
lojzaodpovědět 
   Re: Zážitek13:50:05 24.12.2016
Promiň LRH tady lhal vícekrát, hlavně když se řešili finance okolo Lucky.
odpovědět 
    Re: Zážitek15:16:48 24.12.2016
Joooooo? A konkretne?
odpovědět 

 staveni stanu nad chamonix13:04:25 28.12.2016
oficialne se nesmi nad chamonix nikde stavet stan. povoleno je pouze bivakovani bez stanu. meli jste povoleni nebo jak to je? jedna se o ofiko akci naseho svazu a tak by me to zajimalo. diky baco za odpoved.
odpovědět 
 Re: staveni stanu nad chamonix22:51:01 28.12.2016
To je velmi dobrá otázka. Přednáším etiku u nás v oddíle a nad tímhle jsem se mnohokrát zamýšlel. Žádné povolení jsme neměli, myslím si, že ani nejde získat, protože na čisté kepmování není v horách vybudovaná infrastruktura (bohudík). Jediné povolené kempování je u Tete Rousse na normálce Blanku, kde jsou postavené záchody a vrtulník odváží odpadky. Z pohledu právního jsme tedy porušili obecnou směrnici o zákazu kempování a spaní v karavanech na území obce (https://goo.gl/UMHKij), kde se říká, že v nadmořských výškách je povoleno bivakování od soumraku do úsvitu.
Z pohledu etického je však potřeba si říci, proč tato směrnice vznikla - za účelem regulace spaní v místech, kde se kumuluje velké množství lidí a kde tedy vznikaly problémy se zanechanými odpadky (a fekáliemi). Ledovec se sice neošlape, ale určitě nikdo nechce chodit po ledovci a šlapat v lejnech, že? Pod Kapucínem ale tolik lidí není (nebylo) a nikdy jsem se tam necítil jako na smetišti. Na akci jsme se řídli pravidlem Leave-No-Trace (nezanech stopu) - svoje lejna jsme házeli hluboko do trhliny a odpadky odnesli. Mohli jsme se dané směrnici přiblížit tím, že bychom stany během dne složili na zem - ale to nedává smysl. Každé nařízení je třeba zasadit do souvislostí. Pokud začne pod Kapucín jezdit větší množství nezodpovědných lidí, tak místní úřady zasáhnou podobně, jak to občas udělají pod Midi, nebo vydají doplňující zpřísňující směrnici, jako to udělali na normálce Blanku (tam to bylo hlavně z bezpečnostních důvodů) - tam bych si stan postavit nedovolil - více např. zde https://goo.gl/LoqfcO
Bačaodpovědět 
  Re: staveni stanu nad chamonix23:17:19 28.12.2016
diky za rozumny a uprimny nazor. at to leze!
odpovědět 
  Prosím o vysvětlení10:52:20 29.12.2016
To nechápu. Takže když je někde nějaký zákaz, tak o jeho dodržování nebo porušování rozhoduje můj vlastní úsudek, zda je zákaz oprávněný, nebo ne? Jako třeba že když mám silné a bezpečné auto a myslím si, že s ním umím, takže mohu porušovat předpisy a jezdit jak rychle chci, protože maximální rychlost byla stanovená kvůli starým autům a důchodcům, co rychlosti okolo 200 bezpečně nezvládají?

Někde je tedy zákaz kempování, ale já si mohu uvážit, že vznikl kvůli někomu jinému, takže já zde kempovat mohu?

Jak to tedy s dodržováním pravidel je? Mají se stanovená pravidla dodržovat, nebo je na každém, jak si třeba zákaz vyloží? A kde je ta hranice, kdy ještě v zákazu stan postavit, a kdy už ne?
odpovědět 
   Re: Prosím o vysvětlení13:55:25 29.12.2016
Předpisy jsou pro lidi a ne lidi pro předpisy. Tvoje přirovnání není dobrý, protože když jedeš rychle autem, tak ohrožuješ ostatní. Nicméně když už jsi ho použil, tak se pochlub: dodržuješ vždycky předepsanou rychlost? Tenhle přestupek bych přirovnal třeba k tomu, že ve tři ráno jedu ve městě 65km/h.
odpovědět 
    Re: Prosím o vysvětlení14:18:02 29.12.2016
Samozřejmě, že ne. Jezdím podle oka a podle toho, kde jsou radary. Ale tak nějak se tím veřejně nechlubím a celkem určitě bych to nedával k dobru třeba na školení nových řidičů :-) Nějak si neumím představit, že by například v istruktážním videu v autoškole nováčci lítali 80 na padesátce jen proto, že zrovna je noc a na magistrále nebo mimo zástavbu jsou sami.
odpovědět 
  Re: staveni stanu nad chamonix13:04:50 29.12.2016
s pohledu právního jsme tedy porušili obecnou směrnici o zákazu kempování a spaní v karavanech na území obce, kde se říká, že v nadmořských výškách je povoleno bivakování od soumraku do úsvitu.

ahoj,,hele jak jste to teda mohli porušit,když je tam bivak povolenej..chápal bych kdyby jsi kempoval někde dole,ale vy jste nic neporušili,krom toho,že si přes den nezbalil stan,ale kdy by si ho zbalil,tak je to ok ne?
odpovědět 
   Re: staveni stanu nad chamonix15:20:25 29.12.2016
staveni stanu neni bivakovani
odpovědět 
    Re: staveni stanu nad chamonix16:08:04 29.12.2016
na wiki je,že bivak muže bejt i chata s postelema,tak proč ne stan?když postavim stan ve stěně na přespání,tak to snad není bivak?
no a hlavně jsem se tě na nic naptal,tak mi necpi svuj nebohej výkřik do tmy.
odpovědět 
     Re: staveni stanu nad chamonix17:10:45 29.12.2016
hele mistre: ten zakaz je oficialni dle vyhlasky v chamonix a jasne definuje spani ve stanu na ledovci jako zakazane. poradim ti: kdyz chces delat chytreho tak si o tom napred neco zjisti. vypadas potom jako sasek.
odpovědět 
      Re: staveni stanu nad chamonix18:59:37 29.12.2016
Všechno je to jedna verbež!Udat!Potrestat!:-)
odpovědět 
       Re: staveni stanu nad chamonix23:29:06 29.12.2016
Ono to v tom videu na 8a.nu fuckt nevypadá dobře...:-)
odpovědět 
      Re: staveni stanu nad chamonix10:25:15 30.12.2016
ja se ale ptal bači kterej tam ten stan stavěl,jak to řešej,když je nějakej problem a ne tebe mirku dušíne,,tak si s vyhláškou vytři..
mistrodpovědět 
       Re: staveni stanu nad chamonix11:35:45 30.12.2016
Blby co? Sesly se ti odpovedi, ktere se ti nelibi.. Cenzuru na to soudruhu!

Resi to tak, ze porusuji vyhlasku a hledaji subjektivni duvody proc tak mohou konati. Akorat to u ofika videa s titulky "Supported by CHS, Tendon" vypada trochu blbe. Ale treba i ostatni svetove svazy verejne ukazujou jak si berou k srdci vyhlasky tykajici se ochrany hor.
odpovědět 
        Re: staveni stanu nad chamonix13:19:22 30.12.2016
Stanování pod Capucinem je běžná věc i pro místní lezce. Např. tady - oficiélní video Petzlu https://www.youtube.com/watch?v=mxg2Ld4v6Hg, tahle akce byla dost medializovaná ve Francii .. https://goo.gl/GOYTvs. I Alex Huber při volném přelezu Voie Petit (byl tam několikrát) spal ve stanu na ledovci.
Bačaodpovědět 
         Re: staveni stanu nad chamonix13:40:31 30.12.2016
Nebavíme se o tom, zda je to časté, nebo není, ale o tom, zda je oficiální akce ČHS v souladu s legislativou a zda při její realizaci porušujete nebo neporušuje pravidla, vyhlášky a zákony.
odpovědět 
          Re: staveni stanu nad chamonix15:35:54 30.12.2016
Oficialni neoficialni akce je uplne jedno. Ve stanech se pres den neflakali, stanuje se tam zcela normalne, takze neprud a chod do...
Pokud bych chtel neco vytykat, tak vecne a osobne, coz jsem udelal a nepovazuji to za vytky jako spis podnety. Je super ze se nekdo o neco snazi narozdil od blbejch kecu.
Radek
zobanodpovědět 
           Re: staveni stanu nad chamonix16:25:40 30.12.2016
A o co se snaží? O vyvážený poměr? Young Alpinist : Mentors 4:4. Reklamní video Tendon? Proboha, kvůli tomuhle se tam někdo tahal s dronem? O vylezení cest? Jakých? O změnu disciplíny? Binterův zázrak Tereza Svobodová utíká s obtížnosti do hor? Nebo se pískaři učí stanovat na ledovci? A proč je vůbec Zbranek v komisi alpinismu? Aby vybral marketinkově vhodný cíl pro zviditelnění?
odpovědět 
            Re: staveni stanu nad chamonix17:38:55 30.12.2016
Honza je v komisi, protože má motivaci se tomu věnovat a nebojí se lézt těžký věci v horách. Komise alpinismu se snaží podporovat mladé výkonnostní horolezce, kteří chtějí dělat výstupy v horách. Začalo se vytvořením týmu mladých, kterým se snažíme věnovat. Možnost přihlásit se má každý, kdo splní základní kriteria definovaná zde ... https://goo.gl/ga0YFs
Bačaodpovědět 
            Re: staveni stanu nad chamonix18:42:48 30.12.2016
a o co se tady snažíš ty?jenom se do všeho blbě sereš.nebud tak zamindrákovanej šašo..zbraněk je borec a sympaták..
odpovědět 
           Re: staveni stanu nad chamonix16:47:42 30.12.2016
Hezka retorika, no... Od Zobana neprekvapuje. V nekterych situacich huba plna kecu, jak se pravidla musi dodrzovat a v jinych to porusovani az tak nevadi..
odpovědět 
            Re: staveni stanu nad chamonix20:00:41 31.12.2016
Kdyz neznas realie, tak se laskave nevyjadruj. je rozdil stanovat u Gouteru a pod Capucinem.
Osobne bych je taky radeji videl spat v chate Torino, ale rozumim rade pricin proc tak neudelali. Kdyz jsi tak chytrej, kolik dni jsi stravil v oblasti Blancu za rok 2016?
Az tam budes cele leto, pak pochopis ktere veci jak a proc funguji.
Hezky den Radek
zobanodpovědět 
             Re: staveni stanu nad chamonix11:04:40 01.01.2017
Zivot podle Zobana, jiny prece neexistuje! Jak si lidi vubec muzou dovolovat vyjadrovat nesouhlasat s timto Bohem....
Bohuzel, ta tvy "realie" jsou vzdy takove, jak se zrovna subjektivne hodi do kramu..
odpovědět 
         Re: staveni stanu nad chamonix16:41:54 30.12.2016
Vsichni kradou, tak proc ne ja..?
odpovědět 
          Re: staveni stanu nad chamonix18:12:04 30.12.2016
Nerozumím otázce.
Bačaodpovědět 
           Re: staveni stanu nad chamonix21:15:52 30.12.2016
Opravdu? Maminka ti nikdy nerikala, ze nemas sve spatnosti omlouvat tim, ze je taky delaji ostatni? Kdyby "ostatni" lezci skakali z Capucina sipku po hlave dolu, take byste skakali?
odpovědět 
            Re: staveni stanu nad chamonix21:29:43 30.12.2016
Moje komentáře jsem nemínil jako omluvu svého jednání, to jsi špatně pochopil. Někdo se ptal, jestli je i v ostatních videích prezentováno kempování - tak jsem sem dal link na video natočené s podporou místních autorit (viz ten link na akci s výstupem hendikepované dívky).
Bačaodpovědět 
             Re: staveni stanu nad chamonix00:48:47 31.12.2016
"Ale treba i ostatni svetove svazy verejne ukazujou jak si berou k srdci vyhlasky tykajici se ochrany hor."

Toto myslis tou otazkou? :)
odpovědět 
         Re: staveni stanu nad chamonix18:44:36 30.12.2016
díky za odpověd bačo..jste borci..
odpovědět 

 správná podpora16:43:09 30.12.2016
je to správný směr, borci jsou našlapaní, tak proč je nepodpořit, zaslouží si to, rozhodně je to dobrá zkušenost a když v horách nepolezou? každého volba.všem lezcům vše nejlepší do n.r.
horymírodpovědět 

 existuje ještě jiný zákon09:00:12 31.12.2016
K diskuzi ohledně stanování: Existuje ještě jiný zákon, který je důležitější. Tem zákon říká: Představ si, jak by vypadal svět, kdyby se všichni chovali a přemýšleli tak jako ty. Pokud by takový svět fungoval, tak je to všechno OK.
Pokud mi nehrozí žádnej postih, jako například při stanování pod Kapucínem, protože se to prostě toleruje, a pokud tak ňák cítím, že to je v souladu s výše napsaným (dokud tam nebude nával, tak to v souladu bude), tak s tím nemám problém. Kdo to nechápe je vůl, kdo to nechce chápat je farizeus. S oběma skupinami nemá význam diskutovat. Šťastnej novej...
vašek k.odpovědět 
 Re: existuje ještě jiný zákon09:47:30 31.12.2016
Problém ale je, že každý to "tak nějak" cítí jinak. Hranice každého je jinde, a co ještě jeden považuje už za hranou, je pro druhého ještě v pořádku. Je to stejné, jako dřívě řešené čištění chytů. Jeden by to nechal úplně, pro druhého je ještě ok očištění od mechu, jiný za v pořádku považuje projetí drátěným kartáčem, další nevidí problém v tom, když olobe a ošťourá to, co překáží nebo nedrží. Ani jeden nechce škodit, prostě má každý toleranci jinde. Někdo je společenský a považuje za ok partičku dvaceti lidí, pohled na deset stanů lahodí jeho oku, jiný zase považuje dalšího člověka za nežádoucí společnot a byl by nejraději sám. Kde je pravda a limit? Deset stanů? Nebo dva? Proto musí být určitá pravidla platná pro všechny a nezávislá na úsudku jednotlivce. Nejde jen o vlastní pohodlí, ale třeba i o určitou diskriminaci od místních. Co bys dělal, kdyby třeba Němce a Rakušáky někde za jedno a to samé tolerovali, ale Čechy a Poláky nemilosrdně pokutovali? To by tu pak bylo příspěvků o tom, jaké jsou to svině... Takže se nezlob, ale jestliže je nějaký zákon nebo oficiální pravidlo, má platit pro všechny a o jeho dodržování nemá rozhodovat vlastní úsudek nebo pokroucený výklad.
odpovědět 
 Re: existuje ještě jiný zákon10:13:34 31.12.2016
Kazdy tyhle veci citi tak nejak jak se mu to zrovna hodi. A clovek neni schopny objektivne posoudit, jake jeho chovani muze mit dopad. Obecne plati, ze cim vyssi neznalost a nizsi inteligence, tim vyssi jsou sklony k nabyvani pocitu, ze konani je OK.

A moc se mi libi ten zaver :). Vlastne to rika, kdo ma jiny nazor, je pitomec a my rozumni se s nim nebudeme bavit..
odpovědět 
  Re: existuje ještě jiný zákon10:51:39 31.12.2016
Tak buďto si fakt pitomec nebo vaříš z vody :-D
odpovědět 
   Re: existuje ještě jiný zákon11:12:51 31.12.2016
Vždyť má pravdu, já to vidím podobně. Pravda, můžeš si o ostatních myslet, že jsou nechápaví pitomci, ale pokud jich začíná být více, stojí za zamyšlení, jak to vlastně je. Samozřejmě závisí na komunitě, v jaké se pohybuješ, pokud jsou tví kamarádi třeba hlavně squateři nebo anarchisté, budeš v sebehloupějších názorech ujišťován, jak máš pravdu a svět ovládají pitomci, co tomu nerozumí. Ale to ještě neznamená, že máš opravdu pravdu a že ve většinové společnosti bude tvůj názor obdivován a tolerován.
odpovědět 
    Re: existuje ještě jiný zákon11:42:16 31.12.2016
Máš pravdu, ale původní téma bylo tuším několik stanů pod Kapucíny případně někde jinde v horách relativně bokem.
odpovědět 
     Re: existuje ještě jiný zákon13:42:15 31.12.2016
Jasně, jen je otázka, co je příčina a co následek. Skoro nikdo tam nebyl, tak se navzdory zákazu postavil stan, ztratil se tam, bylo to v pohodě. Otázkou ale zůstává, zda by tam bylo prázdno, i kdyby tam zákaz nebyl. Co když by tam rád i někdo jiný, ale kvůli zákazu stanování si raději vybral jinou destinaci? Pokud by všichni přemýšleli stylem, že tam bude prázdno, takže se tam jejich stan ztratí a jim to projde, bylo by tam plno. Takže co když tedy ta skvělá výprava ČHS měla takovéto podmínky jen proto, že ostatní pravidla respektují? Přijde ti to vůči ostatním fér? Ostatně je to stejné, jako třeba spaní pod skalami u nás. Někde se prostě přespávat nesmí a tak tam ti poctiví raději ani nejedou, nebo lezou méně, aby se stihli vrátit. A vychcánkové zákaz ignorují s tím, že je maximálně někdo vyhodí, a klidně si lezou a spí podle svého. Výsledek je ten, že vychcánek si užije pár dní lezení mnohem lépe a více, než ten, kdo pravidla dodržuje. Přijde ti to v pořádku?
odpovědět 
      Re: existuje ještě jiný zákon14:14:06 31.12.2016
Tak plno by tam bylo, pokud by tam ti všichni (nevím kolik je to ti všichni) jeli lezt a aj tam chrápali. Vem si Švýcarsko, tam to "dole" nemá ani cenu zkoušet, ale v horách, podud nejsi někde u chaty, tě nechají být úplně v klidu a určitě to není tím, že by o tobě nevěděli. Jasně, kdyby tam někam začali jezdit všichni, tak se to z jejich strany určitě změní, ale těch návalů se nebojím. Kolik teď bývá, když je pěkně, stanů pod Kapucíny? 10, 20? Myslíš, že za pár let jich tam bude 200 i kdyby byla dole cedule "stanování povoleno až doporučeno"?
odpovědět 
       Re: existuje ještě jiný zákon15:28:06 31.12.2016
Jo tak proto nám někdo hodil za kontejner starej nábytek!Ačkoliv věděl,že tím vytváří černou skládku!Zřejmě spoléhal na to,že každej to tak nedělá a jednou týdně stejně jezdí vlečka,která to posbírá!Tenhle všivák to naštěstí provedl za tmy a nebyl tak blbej,aby si to točil za bílýho dne a pak se tím ještě chlubil na netu!:-)))Hlavní ponaučení však zní:čím hlouběji hovno hodíš,tím čistčí ty horské bystřiny budou!:-)))))
odpovědět 
       Re: existuje ještě jiný zákon16:18:35 31.12.2016
Tak teď už mne napadá jen taková blbá otázka - když s tím vlastně žádné problémy nejsou a je tam liduprázdno, proč se někdo tím zákazem vlastně zabýval, jak ho to napadlo a proč ho někdo schválil? Proč tam ten zákaz vlastně je?
odpovědět 
        Re: existuje ještě jiný zákon16:45:39 31.12.2016
Jestli jste četli tu vyhlášku, tak se jedná o zákaz kempování a kravanování. Tedy si myslím, že ta vyhláška je míněna pro nižší nadmořské výšky a blízké okolí Chamonix, kde se pohybuje mnoho lidí, kteří po sobě zanechávali dost znatelné stopy. Podobně je to např. pod Aig.du Plan, v okolí střední stanice lanovky na Midi. Jsou tam krásná jezírka, lanovka hned vedle a láká to ke stanování mraky lidí. Na ledovci stopy zmizí, ale v těch botanických skvostech jen tak ne.
Bačaodpovědět 
         Re: existuje ještě jiný zákon18:39:20 31.12.2016
Ačkoliv patřím mezi ty, kteří tu do tebe a do akce rýpou, máš můj obdiv za způsob, jakým odpovídáš. Má to hlavu a patu, komunikuješ, takže díky a přeji hodně podobných akcí.

Hezký nový rok 2017.
odpovědět 
          Re: existuje ještě jiný zákon21:11:51 31.12.2016
Čekám s manželkou doma na porod našeho čtvrtého potomka, takže mám vyjímečně chvíli se tomu věnovat :) Krásný nový rok všem!
Bačaodpovědět 

 Foto dne:

Agnes
 Databáze cest:
Všechny cesty (179404)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
Talbac Ext. 7a Leonidio
Al Di La Del Fico 6b Ulassai
Al Di La Del Fico 6b Ulassai
Giugno Piovoso 6b+ Ulassai
Gemisto Kalamari L1 6c Manikia
Nově komentované:
Sensa Nome 8a Calvario
Pioggia Di Maggi 6c Ulassai
Banana Split 5c Paklenica
Zollamt 6A+ Bor
Hammer King 7c Brseč

 Nově v diskusi:
Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování... |

 Nové komentáře:
Re: Problém na sestupu | Re: Problém na sestupu | Re: Problém na sestupu | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta | Re: Problém na sestupu | Re: Problém na sestupu | Problém na sestupu |

 Kde to vře:
Ukrajinský top lezec Maksym Petrenko padl při obraně Ukrajiny (50)
Mára Holeček a Ondrej Húserka vylezli na vrchol Langtangu (29)
Video: Seb Bouin a Alain Robert lezou solo na mrakodrap v Paříži (22)
Will Bosi přelezl boulder Spots of Time a potvrdil klasu 9A (17)
MČR v rychlolezení (16)
Film: Adam Ondra a nejtěžší cesta Vysokých Tater Corona 10+/11- (15)
Secret Spot Bouldering 2024 pozvánka (12)
MČR v bouldru vyhráli Lukáš Mokroluský a Michaela Smetanová (5)
Marjan (4)
Expedice Máry Holečka na Langtang Lirung se chystá do stěny (4)

 Nově v inzerci:
Master 9.7 50m Bicolour (nelezené-nové) | druhý konec lana | Batoh Deuter Aircontact 65+10l | Z teplem | Hledám děvče do skal | koupím Zlagboard | Kalhoty MONTURA SKI STYLE PANTS Man vel.L | Nepromokavá bunda The North Face vel.L | Nové lezečky Scarpa Instinct VSR vel. 43,5 | Srbsko |

 Anketa:
Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
 GPS a mapové aplikace 
 361 
 Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
 315 
 Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
 285 
 Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
 288 
 Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
 257 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.