LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Pokud nemáte v deníčku fotku a chcete jí tam mít, klidně ji pošlete emailem.
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Oblasti
 Reportáže
Knihy
Update sprievodca Jelenec
Pomozte vydat knihu Dobrodružství v prášku… přidáte jen vodu
Křest lezeckého průvodce Vltavská žula

Závody
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)
MČR v bouldru (19.10)
Boulder OPEN 2020 LA SKALA (26.10)

Žebříček
Cesty:
1.Ondra 13491
2.Šindel 12475
3.Votoček 12318
Bouldry:
1.Konečný 11275
2.Stráník 11056
3.Volf 10962
Hory:
1.Groš 7777
2.Rojko 7436
3.Skopec 7324

Výsledky
MČR rychlolezení (13.10)
SP Praha (20.09)
EP obtížnost Bologna (14.09)

Deníčky
5672 lezců
1141608 cest
Nové přelezy:
Pedrův Smr 10-
Tarantula 7c
Andromeda 7c+
Crvena Tiš 7b
Noi Altri! 7b+
Veganza De 8a
Fantastisc 8A
Bombastisc 7C+
Katiforos 7b
Dynamitaki 8b

Stěny
Lezecká stěna Znojmo - Znojmo
Újezd nad Lesy, Praha 9, Základní škola Masarykova - Praha 9, Újezd nad Lesy
Boulder Bar - Praha 7

Prodejny
HUDYsport - Brno
Rock Point Outlet Store - Praha 5 - Radotín
HUDYsport - Praha 7

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Uvolněná skoba

Tragickým pádem skončilo trávení volného času pro pětadvacetiletého muže v Tupadlech na Klatovsku.

Horolozec doplatil na uvolněnou skobu, která způsobila jeho pád. Uvedl to Josef Švec z klatovského policejního ředitelství.

10.5. 2006 19:25
KLATOVY - Podle mluvčí plzeňské záchranky Lenky Ptáčkové utrpěl horolezec vážná zranění. Jednou z nejvíce zasažených oblastí je jeho hrudník. Záchranáři sportovce okamžitě převezli do plzeňské fakultní nemocnice.

Pomoc pro zraněného přivolal další horolezec, jenž se spolu s postiženým snažil překonat skalní masív. Případ na místě prošetřují policisté.

novinky.cz   [úpravy] 23:17 10.05.2006Tisk 

Reklama:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 Žádost o informace07:41:20 11.05.2006
Prosím, kdo o tom něco víte, pošlete mě zprávu, jak se to stalo, jaká to byla skoba atd. Dík.
Ťéšaodpovědět 
 Re: Žádost o informace12:35:50 11.05.2006
Žádná skoba v tom prý roli nehrála, kluk dolezl cestu, nechal se zrušit a z neznámého důvodu spadl. Mám to z druhé (třetí?) ruky, ale kamarád, který o tom ví víc se tu k tomu snad vyjádří..
Hurzyodpovědět 

 hmmm08:22:57 11.05.2006
by me zajimalo jakym zpusobem se CHS stavi k prejistovani cest a podpore teto cinnosti vubec? kolik bylo letos vycleneno z rozpoctu na tuto bohulibou cinnost?
standaodpovědět 
 Re: hmmm08:31:12 11.05.2006
Stando, když tě něco takového zajímá, tak tu otázku nedávej do prázdna, ale na správném místě. Požadované informace najdes z části na www.horosvaz.cz, také tam najdeš kontakt, na kterém ti odpoví na otázky zbývající. A rozhodně máš možnost přijít na valnou hromadu ČHS, a tam dotaz vznést veřejně. Tedy jsi-li členem ČHS. A když nejsi, tak ti do toho vcelku nic není (můj osobní názor). Hore zdar a ať kosti našeho kolegy rychle srůstají. Gejza
Gejzaodpovědět 
  Re: hmmm09:34:35 11.05.2006
gejzo, clenem chs jsem a to proto ze jsem cech a beru to jako formu prispevku prave na udrzbu nasich skal, jiny duvod v tom neni o zbytek se lepe postara AV. nicmene se stale nemuzu ubranit pocitu ze prave tady nam nase mile chs zaostava milovymi kroky. spoustu oblasti je prejistovano z dobre vule a financnich zdroju par nadsencu, kteri se jiz na to nemuzou koukat. na webu chs jsem tuhle informaci nenasel, zapis z valne hromady mi spise pripomina nechutnou politiku. misto pro tuto diskusi mi prijde vice nez vhodne.
kdyz necemu nerozumim, tak se zeptam a tak se ptam, coze je ta priorita naseho "svazu", jaky ma vlastne cil, kohoze to ma v prve rade uspokojit? nemel by to byt hlavne jejich nejvetsi zakaznik, horolezec? co vlastne chce tokovy maly cesky horolezec po chs?
hore zdar
standaodpovědět 
   Re: hmmm14:31:35 11.05.2006
Ahoj Stando, taky jsem kdysi na stav jištění spíš brblal. Pak jsem se začasl zajímat, zašel si osobně na valnou hromadu, trošku se poptal přímo na svazu. Je to tak, jak pěkně dole vysvětluje Ťéša. Něco se dá, něco ještě ne a něco nepůjde nikdy. Nicméně jak z valné hromady, tak dalšího dění v ČHS, je jasný směr ČHS k službám široké členské základně, tzn. metodická práce a péče o skalní oblasti (jištění, sjednávání vyjímek, atd.). Prostě se to děje, jen to ještě není moc vidět. Je to krapet dlouhodobá a mravenčí práce. Pokud máš opravdový zájem s tím něco dělat, obrať se na správce oblasti kam jezdíš, určitě rád nějakou pomoc přijme i tě poinformuje o situaci v regionu. Kontakt je na webu ČHS. O náklady na materiál se již dá žádat na ČHS prostřednictvým vrcholové komise.Hore zdar Gejza
Gejzaodpovědět 
   Zákazník ČHS??10:50:36 16.05.2006
Když už tady bylo opět toto téma načnuto. Jako řada dalších jsi vyjádřil něco ve smyslu, že ČHS je objektivně existující instituce, která se myslí a vůlí svého vedení snaží (a měla by to dělat) získat co nejvíce zákazníků - tedy členů.
Já to prostě tak nevidím.
Přesto, že ČHS tak mnohým nepřipadá, já náš svaz pořád vidím jako zájmovou organizaci vzniklou a řízenou zdola a vedení bude dělat jen to, čím ho členové prostřednictvím svých zástupců na Valné hromadě zaúkolují. Jde jen o to (a to není vůbec lehký úkol) se shodnout na prioritách.
Ale myslím si, že je daleko doba (a ani nevím, jestli bych to chtěl), kdy ČHS bude samostatně fungující instituce vedená profesionálními manažery, kteří budou mít potřebu udržet si svá teplá křesla a usilovat proto o co největší počet zákazníků.
mellounodpovědět 
 Re: hmmm10:50:20 11.05.2006
Pro všechny "spravedlivě rozhořčené" chci jenom podotknout, že skály nejsou majetkem ani pachtem ČHS. Je pravdou, že ČHS má na přejišťování cest větší, či menší zájem a má to i ve svém programu. Občasné vlny kritiky směrem na svaz za vytrženou skobu, kruh a pod. však mají směřovat spíše na aktéry samé.
Honza Krchodpovědět 
  Re: hmmm11:14:44 11.05.2006
v tom mas trochu pravdu, jen jde spis o to zda chs jako organizace sdruzujici lezce bu nemela vytvorit fungujici system, ktery by zajistil adekvatni jisteni na nasich skalach.

zatim to spis vypada, ze se maximalne pokyvuje hlavami nad hromadou srotu a vedou se diskuse na temata, umeni zakladat, objektivni nebezpeci, atd...



standaodpovědět 

 proc09:05:50 11.05.2006
Fixni jištení je v teto oblasti v zalostnem stavu (a nejen teto, napr.blizka vejri skala).jedna se o klasicke skoby pres 30 let stare a tim padem velice zkorodovane.skala je dosti clenita a proto je lepsi pouzivat vlastni jistici pomucky a ne se spolehat na tenhle srot.
Petrodpovědět 

 Jištění v čechách09:06:19 11.05.2006
Jo chtělo by to přejistit i jinde:-) Někteří borci umějí lézt, ale jinak to jsou neumělové a jištění udělat neumí... Proč se neosazuje nerez? Takové ty podoma uklohněné kraviny jsou v každé druhé cestě v čechách. 
    Není to výtka na ČHS ale na ty co cestu vytvoří...
Korecodpovědět 
 Re: Jištění v čechách09:29:05 11.05.2006
Podle komentáře napsaného výše lze nejspíš zakládat vlastní jištění. Kde jde zakládat vlastní jištění, tam ho zakládám. Kdo neumí zakládat, měl by se to naučit a do té doby lézt na podobných terénech s někým, kdo to umí, na druhém. Nýtování za každou cenu a úplně všude je podle mě slepá cesta. Borci zvládnou všechno doma, ale zase naroste počet nehod v horách!
Láďaodpovědět 
 Re: Jištění v čechách09:31:37 11.05.2006
Pomijis situace, ve kterych zajistit vklinencema, friendama apod. proste nejde a pod tebou je opravdu jenom ta stara rezatice.

Timto v zadnem pripade nechci komentovat tuto konkretni nehodu.
Radek J.odpovědět 
  Re: Jištění v čechách09:51:09 11.05.2006
Chci vypíchnout, že jsem napsal "Nýtování z a k a ž d o u c e n u a úplně všude je podle mě slepá cesta". Vůbec mi nevadí nýt v plotně, ale nýt vedle hrotu na smyci, vedle spáry na vklíněnec nebo friend, či vedle hnízda na pořádný uzel je prostě blbost. A evidentně si to mysleli i naši předchůdci, viz třeba i Helenčina cesta na jinak odjištěném Srbsku.
Láďaodpovědět 
  Re: Jištění v čechách10:17:43 11.05.2006
To už můžeme přenýtovat celé Tatry Via Ferata :-)).
Pěkný den všem..
Jose prasečí hlavaodpovědět 
   Re: Jištění v čechách10:39:11 11.05.2006
Asi všichni včetně mě tady to nýtování navrhujou pro sportovní skalky v Čechách. Doufám
Láďaodpovědět 
 Re: Jištění v čechách11:25:31 11.05.2006
Nevim jak v tomhle pripade, nekde se opravdu vyplati vedle stary skoby zavrtat, ale mnohdy souhlasim spis s resenim starou vytlouct a nechat tak, driv holt nemeli vklinence.
ladaodpovědět 

 Skoby11:32:32 11.05.2006
Stare skoby su stare skoby (a vlastne hocijake skoby su skoby) a podla toho sa k nim treba spravat. To plati v Tatarch, na skalkach, hocikde...

Ja skoby nepovazujem za fixne istenia. Fixne istenia su istenia osadene do kompaktnych skalnych blokov vrtanim (teda tam kde treba vrtat). Lepene borhaky su samozrejme lepsie ako nity. Z tohoto pohladu skoby nie su fixne istenia, kedze su zatlkane do prirodnych puklin a spar.

Kto si cvaka skobu, mal by si byt vedomy toho co robi. Je to ako keby cvakal vklinenec alebo friend, ktory niekde nasiel. Po puklinach tecie a vzlina voda, drzi sa tam vlhkost, skoba koroduje a z vonku to ani nemusi byt poznat.
r.odpovědět 
 Pokus o odpověď všem12:12:40 11.05.2006
ČHS, konkrétně Jirka Rosol, coby nový šéf centrální vrcholové komise postupně dává vše dopořádku. jenomže to může dělat jen organizačně. Jistě si nemyslíte, že by mohl objet všechny skály a všude vlastnoručně vyměnit jištění. V situaci, kdy není možné, abychom si (coby členové ČHS) pořídili a zaplatili profíky přejišťovače, to musíme udělat sami, tj, místní lezci. Tam, kde fumguje místní vrcholová komise, je lecos přejištěný. Na př. uvedu ČM Vysočinu, Údolí Doubravy, většinu pískovců. Už za Hejtmoše bylo k dizpozici dost jistícího materiálu, většinou stačilo se o to zajímat. Kromě borháků, kruhů a lepidel jsou taky nakoupený bateriový vrtačky. Je pravda, že se současný zásoby jistícího materiálu tenčí, ale bude se objednávat další. Fixní jištění - borháky - musí být vždycky jinde. než zatloukaná skoba, musí se dávat do kompaktní skály. T těm skobám: Zásada z hor je vždycky před použitím zkontrolovat její pevnost. Já vím, vždycky to nejde, už jsem taky s nějakou vypadl. Každopádně se na takovou skobu nemůžu spolenout jako na jistící oko na překližce. Odpověď Honzovi Krchovi: ČHS,to znamená my, skutečně nemá skály ve vlastnictví, ani je nemá propachtovaný, na druhou stranu se stará o to, abychom, to znamená všichni nanich mohli lézt. Takže to lezení na našich skalách vlastně sponzorujeme i těm, kteří v žádný horolezecký organizaci nejsou, tak se ani nerevanžují.
Ťéšaodpovědět 
  Re: Pokus o odpověď všem14:26:04 11.05.2006
Koukam jestli je to pravda tak Vlk ma docela jednoduchej zivot v Krasu. Dostatek borhaku, lepidel vrtacek. Skoda, ze to nebylo k mani pred par lety.
Stepan Ptacekodpovědět 
   Re: Pokus o odpověď všem19:41:06 11.05.2006
Jasně Štěpáne, vrtačku Boženku mám svoji už osm let a půjčuji ji i jiným, o jiné v Krase, kromě benzínové samo domo od Janzena nevím, borháky si kupuji přímo od Raveltiku a ampule sám a pokud po mě v práci nechtějí zázraky ( i když i ty někdy dělám na počkání) tak mám i trochu času na přejišťování, takže mám opravdu jednoduchý život v Krase a ani bych neměnil :-))).Ještě si musím sehnat pozemek na Holštejně a bude to úplně ideální :-)).
Vlkodpovědět 
    Re: Pokus o odpověď všem20:32:14 11.05.2006
Ahoj Vlku. Takze Tesa zase keca anebo zapomnel, ze existuje i neco jineho nez pisek na Skrovade.
Stepan Ptacekodpovědět 
     Re: Pokus o odpověď všem21:14:00 11.05.2006
Jak v čem, já se na CVK divil, že hoši z písku nic moc nechtěli a kruhů je dost, asi nejsou lidi na práci, my jsme tentokrát s Pavlem nachystali, řekl bych, skoro megalomanské požadavky a třeba to i někdy dostanem :-)), pro zajímavost na Kras a Pálavu to obnáší cca 1/5 z celkového rozpočtu na přejištění pro tento rok. Tak z toho můžeš usoudit, kolik požadoval zbytek OVK.
Vlkodpovědět 
      Re: Pokus o odpověď všem15:23:51 12.05.2006
A to si opravdu myslis Vlku ze to vsecko dostanes? Paklize jo, tak to ti k tomu pridam flasku bublinek. Ne aby te vsak napadlo priblizit kvuli tomu Kras a Palavu ku Praze to by bylo necestne a nesportovni. Dej vedet jak jsi dopad. Mel bych byt v Cechach tak uprostred leta.
Stepan Ptacekodpovědět 
       Re: Pokus o odpověď všem07:31:51 13.05.2006
Určitě dám vědět :-)), Kras cajzlíkům nepřiblížíme, naopak, ti si ho nezaslouží, ať si raději jezdí do Jury :-))
Vlkodpovědět 
        Re: Pokus o odpověď všem13:14:51 13.05.2006
Tak to chcu videt jak ti tam schvalej ten pozadovanej matros.
Stepan Ptacekodpovědět 

 Proč být v ČHS ?14:25:50 11.05.2006
Proč vlastně být v ČHS, platit jim ročně urcity poplatek, za ktery koupej jisteni do krasu ci zaplatej vylety dospelejm sportovcum.

Penize se stejnak nedostanou do MENSICH oblasti.

Kdyby dali alespon na vyber to, co chci sponzorovat. Zvolil bych napriklad jisteni v te a te urcite oblasti, detske zavody etc...

V CHS se mi proste nevyplati byt.

nečlen CHSodpovědět 
 Re: Proč být v ČHS ?14:43:40 11.05.2006
Každý správce oblasti má možnost si o materiál na přejištění zažádat. Problém je jedině v tom, že to musí udělat.
Kočkaodpovědět 
 Re: Proč být v ČHS ?16:22:44 11.05.2006
A ze se nekdo kdo je neclen CHS pta? Ano ja jsem clenem CHS, jsem jeden z tech co ma v Krasu odpracovano docela dost a taky jsem tam nechal dost ze svyho, ale zezrovna nekd, kdo se nedokaze ani podepsat bude takhle ptat a rypat do neceho o cem vi asi hodne malo. Takovym to asi dojde az jednou je vyberou nekde ve skalach s oduvodnenim, ze tam neni povolene lezeni jelikoz neni nikdo kdo by tu vyjimku ze zakona vyjednal. A to chci videt ty otacky videt pak.
Stepan Ptacekodpovědět 

 pády...15:10:30 11.05.2006
Ahoj všem,něco podobného se prý stalo v sobotu i na Rozštípené skále u Žďáru nad Sázavou.Nevíte o tom někdo něco bližšího?Prý někdo spadl z cca 8m,dopadl na nohy a hlavou trefil(bohužel)šutr.Nevíte o koho jde,jak na tom dotyčný je a odkud byl?Každopádně všem,ať vám to leze a pokud možno žádné podobné nepříjemnosti....Martin
Martinodpovědět 
 Re: pády...15:34:15 11.05.2006
V Srbsku na Alkazaru také spadla v sobotu nějaká dívenka z cca 7 m. Díky svému parťákovi který ji chytil do náruče to odnesla "jen" s ošklivě zlomeným kotníkem. Pravděpodobně všechno vycvakala a odsedla.
odpovědět 
  Re: pády...00:16:56 16.05.2006
Měl sem tu "smulu" tenhle pad videt a fakt smekam pred tim klukem, zacatecnikem, kterej tam byl s instruktorem, ze ji tam duchapritomne nastavil ruce a poslal ji horni pulku tela do krovi... Zlomenej kotnik je v tomhle pripade prkotina.
Hore zdar!
Kubaodpovědět 
  Re: pády...00:22:40 16.05.2006
Měl sem tu "smulu" tenhle pad videt a fakt smekam pred tim klukem, zacatecnikem, kterej tam byl s instruktorem, ze ji tam duchapritomne nastavil ruce a poslal ji horni pulku tela do krovi... Zlomenej kotnik je v tomhle pripade prkotina.
Hore zdar!
Kubaodpovědět 
 Re: pády...09:27:04 12.05.2006
Na Žďársku se při pádu těžce zranil horolec Jihlava 7. května (ČTK) - Těžké zranění utrpěl v sobotu sedmadvacetiletý horolezec, který se poblíže Hamrů nad Sázavou na Žďársku zřítil ze skály. Záchranáři ho převezli do brněnské Úrazové nemocnice. "Měl poranění hlavy a končetin," řekl dnes ČTK ředitel záchranné služby kraje Vysočina Lukáš Kettner. Podle svědka události nebyl zraněný horolezec vrcholovým sportovcem, ale také ne začátečníkem. Na Rozštípence, jak se skále říká, nebyl poprvé. "Zřítil se na nohy z výšky asi 2,5 metru, ty mu ale podklouzly, udělal kotrmelec a hlavou narazil do skály," řekl ČTK. Muž se podle něj podrobil operaci a jeho stav je stabilizovaný. Podle informací z nemocnice však nadále vážný. Z těžko přístupného terénu zraněného muže museli k sanitě transportovat žďárští hasiči. Rozštípená je bizarní skalní útvar v údolí řeky Sázavy, k němuž vedou turistické značky. Je státem chráněným přírodním výtvorem. Vede po ní několik horolezeckých cest různých obtížností.
z četkyodpovědět 
 Re: pády...19:36:34 15.05.2006
Ahoj, spadnul to můj mladší brácha. Zatím je to opravdu vážné, lékaři ho začínají budit z umělého spánku a doufáme všichni, že se z toho dostane. Jana
Janaodpovědět 
  Re: pády...08:56:32 16.05.2006
Přeju co nejvíc štěstí a žádné následky trvalejšího charakteru. A dej nám vědět... Myslím, že většina čtenářů tady bude držet palce. Stát se "něco" může každému z nás.
Tomáš F.odpovědět 
   Re: pády...14:09:18 20.05.2006
Ahoj, nesmím to zakřiknout, ale vypadá to dobře. Z umělého spánku už ho probudili, začíná mluvit i normálně a pořád chce na procházku. Příští týden ho přeloží k nám do Hradce, takže už to nejhorší má snad za sebou. Rekonvalescence prý trvá i půl roku, takže musíme čekat.
Mějte se všichni krásně a dávejte na sebe pozor. Jana
Janaodpovědět 
   Re: pády...19:24:41 05.06.2006
Tak už to je fakt dobrý. Brácha už je v Hradci na neurologii, hlava celkem v poho, jen mu nechce srůst jeden nerv v tváři, takže zatím má křivou pusu a problém s okem. Ale to jsou už jen drobnosti, které chtějí čas na uzdravování. Prý už nikdy nepoleze bez blembáku na hlavě. Pěkně mu otrnulo.
Dávejte na sebe pozor a mějte se krásně.
Janaodpovědět 
    Re: pády...14:10:57 09.06.2006
Ptáčci štěbetají, že měl přilbu na batohu... A že k pádu došlo při spouštění...
Tomáš F.odpovědět 

 proč být členem ČHS!!!15:22:50 11.05.2006
Proč být členem ČHS??? Minimálně proto, že vstupem do horolezeckého svazu získáváte    určitá práva. Členství v ČHS vám například umožňuje:
V omezené míře právo pohybu v CHKO i mimo vyznačené trasy!!!
Zrovna Tupadla jsou přírodní památka a platí tam omezení lezecké činnosti. To znamená že do 1.8. se tam nesmí vůbec lézt!!!! Je to menší skalní oblast místního významu a proto tam asi nemá cenu dělat velkolepě odjištěné cesty.
Martinodpovědět 
 Re: proč být členem ČHS!!!17:02:43 11.05.2006
V CHKO můžeš chodit kam se ti zlíbí. Platí tam zhruba taková omezení jako v každém lese. Omezen je vstup do NPR, 1.a 2. zón NP...
Co se týče výměny jištění dělá podle mě ČHS poměrně dost. Zlepšení je limitováno množstvím dobrovolníků a jejich volným časem. Často nejsou ani základní informace. Kolikrát například všichni ti anonymní diskutéři napsali správci oblasti že je někde poškozené fixní jištění? Domluvil se někdo z těch rozhočených se správcem že mu pomůže 4h vrtat díry pro borháky a patlat lepidlo? Osazujete do svých nových cest lepené nerezové borháky?
Ohledně skob souhlasím naprosto s výše uvedeným názorem, že skoba není žádné fixní jištění. Každý kdo leze by s tím měl počítat. Nýty (borháky) používejte s ROZUMEM pouze tam kde nelze dát vyjímatelné jištění. Nýtovat spáry a členité stěny je hloupost ničící skálu a brzdící rozvoj lezcova myšlení.
motákodpovědět 
  Re: proč být členem ČHS!!!22:16:22 11.05.2006
V podstatě máš Libore pravdu. Ten mýtus, že ti členství v ČHS umožňuje volný pohyb v CHKO se traduje od dob jednoho letáku, vydaného ČHS před lety, kde byla tato mylná informace uvedena. To co jmenuješ ty, jsou základní ochranné podmínky (ze zákona č.114). Pro ještě přesnější informaci je nutno dodat, že za určitých podmínek (tedy např. uvedením v bližších ochranných podmínkách konkrétního zvláště chráněného území) je možno pohyb omezit (např. pouze na cesty vyznačené se souhlasem orgánu OP) i v kategorii PR. Příkladů je dost
zdra
hli
Hlínaodpovědět 

 ...SE...20:46:15 11.05.2006
Musi SE jit nakoupit...  mely by SE ocistit chyty na stene... budou SE zase delat zavody? Ono SE to nejak udela... Melo by SE vymenit jisteni na spouste skal a skalek...
  Neznam zadnou fyzickou osobu ani firmu, ktera by oplyvala jmenem SE a prece je tak popularni. Myslim si, ze zakopanej pes nelezi ani tak ve hmotnych statcich, jako v lidech ochotnych obetovat svuj volny cas. Hore zdar !  BIN
BINodpovědět 
 Re: ...SE...09:02:41 12.05.2006
Tak trochu na odlehceni tematu:

Se Jun Kim, podle imdb hral v peti filmech:
http://www.imdb.com/name/nm0453660/

A uplna lahudka je tenhle skladatel:
http://www.imdb.com/name/nm1173194/
No rekni, neni to presne ten, koho hledame? Akorat, ze uz asi bude po smrti.

Ja myslim, ze SE to udela a kdyztak SE mu pomuze.

:))
jx zeroodpovědět 
  Re: ...SE...23:52:02 12.05.2006
:)))))
Pepaodpovědět 

 Přejišťování07:51:35 12.05.2006
Ohledně nového jištění jsem se tu už jednou vyjadřoval, psal i na horosvaz. Pravdou je,(a nemám to ze své hlavy), že se mnohde vytlouká staré (údajně nevhodné) jištění a nahrazuje novým. Ale jak? Staré cca čtvrtmetrové a kované  skoby se nahrazují hmoždinkami z běžných materiálů.Řádné kruhy zase kroužky skoro z drátu.
A když už, tak na slaňácích zase 1 jisticí bod, když všude ve světě je dvoubodové. A osazení provádí kdekdo, i když je známo, že takovou práci by měl minimálně konzultovat s kameníkem či s někým "od fochu". Jde tu o lidské životy, takže by se měl brát rozum do hrsti minimálně dvakrát!!!
Honzaodpovědět 
 Re: Přejišťování08:44:01 12.05.2006
Když už jsem ten předseda BK, tak taky musím něco napsat. K posouzení pevnosti skal by byl potřeba člověk a profesí GEOTECHNIK. Nevíte o někom, kdo by chtěl spolupracovat? Borháky Raveltik jsou cerifikovaný s chemickou maltou Fischer. Certifikace na jinou maltu stojí 15 000,-czk. Protože samozřejmě vím, že řada lidí používá ampule RM a protože mám s nima taky nějaký zkušenosti, udělal jsem si zkoušku: Vyvrtaná a PEČLIVĚ vyčištěná díra v žule (kartáč, hadice na vyfouknutí hubou). Borhák osazený do ampule postupem ťuknout, otočit, ťuknout, otočit, nakonec posledních pár milimetrů doklepat. Zkoušel jsem na tah v ose, tj ven z díry. Tato zkouška je drsnější, než po směru oka a norma EN 595 předepisuje 1500kg. Po zatížení 3000 kg borhák pořád drží. Znovu opakuju: Pečlivě vyčištěná, lépe v hloubce trochu rozšířená díra a ťukat a otáčet, až borhák zaleze. Vápno nemám, pošlete mě někdo menší obrubníček z vápence. Těš.
Ťéšaodpovědět 
  Re: Přejišťování07:34:37 13.05.2006
Nejsi trochu líný, na CVK jsme se bavili, že někdy zavítáš k nám do Krasu, kde si můžeš něco vytrhnout in natura, pořád jsi vítán. :-)).
Vlkodpovědět 
   Re: Přejišťování18:47:30 14.05.2006
Vlku, marně klinkám na Tvůj podpis, abych se s Tebou domluvil. Jinak se omlouvám, čas je zlá bestie, tak se snažím svoji funkci skloubit s lezením. Teď jsem na př, zkoušel kruh v Drábkách, lepenej Fischerem. Tahali jsme za něj 4 tunama, ani se nehnul.
Ťéšaodpovědět 
    Re: Přejišťování19:09:55 14.05.2006
To já zase osadil pár borháčků do ampulí Fischer :-), jinak mail na mě je v.wolf@seznam.cz Mám připraveno pár borháčků, které bych chtěl vytrhnout přímo v terénu ( jde o několik typů)- aspoň budu vědět jak to kdo osadil :-)).
Vlkodpovědět 

 jištění09:34:02 12.05.2006
To není k téhle nehodě o které nic nevím. Ale obecné povědomí o tom, co se dá reálně očekávat od pevného jištění se mi zdá velmi malé.
Je rozšířená víra, že všechno železné, co kouká ze skály je bytelná jistota. Nerozlišuje se mezi opravdovou (téměř!) jistotou dobře osazeného kruhu a nebo borháku (normovaného, nikoliv samodomo), už poněkud pofidérních expanzních a šroubovacích nýtů na jeskyňařinu a technické lezení a nakonec starých skob, které jsou spíš romantickou připomínkou toho, že se tu už kdysi lezlo.
Když nic není, cvaknu i starou rezatici, ale pokud můžu založit vlastní, tak neváhám a cvakám vlastní. Schopnost posoudit (v rámci možností), co se dá od jištění čekat musí být součástí základního vzdělání toho, kdo začne lézt mimo tělocvičnu a sportovní oblasti (a raději i tam).
Schopnost si samostatně (vlastním) zajistit cestu je pro mnoho lidí podstatná podmínka pro radost z lezení a je to nutná příprava na lezení v horách.
dagodpovědět 
 Re: jištění11:04:26 12.05.2006
Jo, Honzo, svatá pravda. Tady se ukazuje poněkud negativní působení překližek. Už jsem viděl holku, která za sebou nechávala viset expresky, protože ji nikdo nevysvětlil, že si je musí pověsit na úvazek. Ještě důležitý doplnění mýho předchozího. Pokud se lepí borháky, nebo kruhy cemickou maltou z tuby, je naprosto nutný po nasazení prvního směšovače odstříknout bokem nejméně 15 centimetrů malty. Je to proto, že kartuše často nejsou dobře naplněný a z počátku ze směšovače leze jen jedna složka a nevytvrdne. Druhá zkušenost: Malty v kartuších do normální pistole jsou rozdělený polyetylénovou folií. Za nízkých teplot se mě stalo, že se změnila viskozita každého komponentu jinak a změnil se poněr obou složek, takže to nevytvrdlo.
Ťéšaodpovědět 
  Re: jištění12:08:18 12.05.2006
Aha! No, mohu potvrdit. S tim tvrdnutim. Dalo to praci to zase vyndat, ocistit a znova. :-)))

PS majngot! Jestli to co jsem prave napsal cte nekdo nelezecky, tak bude myslet, ze jde o nejaky porno!!! :-))))
dagodpovědět 
   Re: jištění13:47:55 12.05.2006
Nojo, ať si myslí co chce (třeba mu to udělá dobře).

Ale zpět k tomu lepení. Nevytvrdlo. Jak správně podotýká Jeník, bylo nutno vyndat, očistit a lepit znovu (tentokrát jsme však použili - lety ověřené a kurevsky drahé, petzlí skleněné ampule, v možná zbytečné nedůvěře k dodanému materiálu). Proč se to zachovalo jak nemělo dodnes netušíme. Technologický postup byl dodržen (vytlačili jsme dokonce o hodný kus víc, než bylo zapořebí, protože jsme stejně potřebovali vyplnit díru po vytlučeném zbytku kruhu. Po jakýchsi konzultacích se zástupci výrobce bylo nalezeno jakés takés vysvětlení (resp. varianta, kterou nemůžeme vyvrátit), tedy že onu směsnou "hubici" někdo před námi (v rámci úspor svazových prostředků) např. mohl po použití vypláchnou ředidlem. Je to možné, poté, co jsme to opravili, jsme už dál nepátrali (jen nám někdo, snad s pocitem že tím zvýší bezpečnost) jeden z uvedených borháků ukradl.
Tedy, k čemu směřuju. I při dodržení technologických pokynů (viz i Ťéšova připomínka)je možné, že se zdeprojeví nějaký další faktor (k jehož ovlivněnění nemáte možnost), a ono to prostě nevytvrdne jak má. Tedy je nutná kontrola.
Tomáš F.odpovědět 

 vypadlá skoba12:16:20 12.05.2006
Jestli s ním skutečně vypadla skoba,tak je to jeho blbost,má koukat do čeho si sedá nebo za co se jistí.ČHS nemůže přece ručit za každej kus železa kterej kdy kdo někam zatlouk.Jinak mu upřímně přeju brzké uzdravení.
Bořekodpovědět 

 Pád v Tupadlech(žádná uvolněná skoba!!!)10:54:08 08.06.2006
Ahoj všem,
    jsem přímo ten dotyčný, co se ve středu 10.5.2006 zřítil v Tupadlech z Kočičí hlavy. Chtěl bych k tomu jen říct, že se v žádném případě nejednalo o uvolněnou skobu, jak se všude psalo a jak všichni neznalí tvrdili! Šlo pouze o zbrklost a nedostatečnou soustředěnost! Zkrátka se mi na "odsedce" přesmyknul jeden konec smyce, tak že smyce byla úplně mimo karabinu, ale na pohled to nebylo poznat, protože smyci držela u karabiny zázračná gumička, která má zajistit nevypadnutí smyce z karabiny. Než jsem si odsednul zatahal jsem a drželo to, pak jsem si sednul, chvíli to drželo a když jsem se odvázal, prásk! Pak už jen vrtulník a 29 dní v nemocnici! Výsledek vykloubená pravá kyčel, natržená plíce, zlomená horní i dolní čelist plus pár kostí v obličeji. To je vše, gumičku už nikdy nepoužiju, i když to není jen její chyba. Trošku víc kontroly a nic by se nejspíš nestalo. Vemte si to k srdci. Nikdy to nestojí za ten zvrácenej život!!!
Kosákodpovědět 
 zrádná odsedka11:14:22 08.06.2006
Hustý! Dík za info. Kámošovi se to taky jednou stalo. Dolezl ke slaňáku, kterej si ještě normálně cvaknul jako postupový jištění (presu + lano), pak cvaknul i odsedku a já ho do tý odsedky pomalu spustil... když odsedka začala zabírat tak "praskla" protože smyce byla vyvlečená ven a přichycená ke karábli jen gumičkou - úplně stejná věc. Od tý doby si dělám na konci smyce pod karabinou obyč. uzel, aby se smyce nemohla samovolně provlíknout. Pak je použití gumičky v pohodě. Je to hrozná smůla, ale hlavně že žiješ! Přeju Ti rychlý uzdravení.
bejbsodpovědět 
  Re: zrádná odsedka11:23:51 08.06.2006
Připojuji se k přání zdraví!
A díky za report. Mám za sebou taky pár takových, ale měl jsem kliku, že jsem si všiml.
dagodpovědět 

 Foto dne:

Willy Wancker
 Databáze cest:
Všechny cesty (179566)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
Šlajsna 6- Budčice
První Bouře 4 Budčice
Into The Fire 6c+ Leonidio
Silberschlüssel 8 Hintenburg
Dir. Hansisteig 5+ Hintenburg
Nově komentované:
Dvoukruhová 5+ Skalný
Cesta K Nebeskému Klidu 6+ Srbsko
Na Pannu 6- Srbsko
Dvoukruhová 5+ Skalný
Bruska Umí Středověk 9- Skalný

 Nově v diskusi:
prsty prsty | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: letadlo matroš | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování |

 Nové komentáře:
Re: RIP Ondro | Re: RIP Ondro | Re: RIP Ondro | Re: RIP Ondro | Re: RIP Ondro | Re: RIP Ondro | Re: RIP Ondro | Re: RIP Ondro | Re: RIP Ondro | Re: Ss |

 Kde to vře:
Mára Holeček a Ondrej Húserka vylezli na vrchol Langtangu (128)
Mára Holeček: Při sestupu z Langtangu zahynul Ondrej Húserka (114)
Ukrajinský top lezec Maksym Petrenko padl při obraně Ukrajiny (40)
VENI VIDI VOLAVI in honorem Alexandri (12)
Rozhovor s Lynn Hill i s lezením na její domácí bouldrovce (3)
Will Bosi přelezl boulder Spots of Time a potvrdil klasu 9A (2)

 Nově v inzerci:
Sacrpa Maestrale | STANOVÉ KOLÍKYUltralehké,odolné,kvalitní SET 8+1NOVÉ,NEPOUŽITÉ! | RAB DOWNPOUR ECO-membránová bunda pánská | Pátek sobota | stěna Jirkov | Statická a dynamická lana | Lezačky | Mantra Pant W | Prodám lezečky | Master 9.7 50m Bicolour (nelezené-nové) |

 Anketa:
Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
 GPS a mapové aplikace 
 379 
 Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
 326 
 Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
 293 
 Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
 294 
 Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
 274 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.