ČHS: jednáme s ČSL o obnovení spolupráce v boulder závodech | zápis z VV ČHS |
Vedení Českého horolezeckého svazu oznámilo, že začalo jednat se spolkem České sportovní lezení o obnovení spolupráce v boulderingových závodech. ČHS o tom informuje v zápisu z posledního jednání svého výkonného výboru:
Organizace Českého poháru v boulderingu
21. 5. se v Praze uskutečnila schůzka se zástupci Českého sportovního lezení o možnosti obnovení spolupráce při realizaci seriálu závodů ČP v boulderingu a ČP v boulderingu mládeže. Obě strany se shodly, že prioritní je kvalita závodů, a předběžně projevily zájem na organizaci závodů opět spolupracovat, za předpokladu nalezení nového modelu spolupráce, který umožní eliminovat dosavadní problémy, kvůli nimž byla vypovězena rámcová smlouva. O realizaci plánovaných závodů bude rozhodnuto podle výsledků dalšího jednání, které za ČHS povede J. Bloudek a D. Urbášek.
Vedení ČHS vypovědělo spolku České sportovní lezení smlouvu o pořádání Českého poháru v boulderingu před měsícem s odůvodněním vícečetného neplnění smlouvy ze strany ČSL. Psali jsme zde: ČHS vypověděl spolku ČSL smlouvu o bouldrových závodech
Po výpovědi smlouvy měl ČHS pořádat další pohárové závody v boulderingu už ve své režii. Nejbližším je Mistrovství ČR v boulderingu, které je v kalendáři závodů naplánováno na 16. června v Praze, ale zatím u něho nejsou na příslušné stránce ČHS zveřejněny propozice.
ČHS je od loňska ve sporu se spolkem ČSL ohledně závodního lezení. Viz související články níže.
Vedení horosvazu dále v zápisu s jednání informuje, že VV kooptoval do funkce člena výkonného výboru Pavla Aksamita z HO Lokomotiva Teplice, který nahradil Radana Keila, který odstoupil z funkce v dubnu 2018. Pavel Aksamit bude mít v gesci oblast vzdělávání. Členství Pavla Aksamita ve VV bude předloženo ke schválení nejbližší Valné hromadě ČHS. Funkční období kooptovaného člena VV je shodné jako u ostatních členů VV, tj. do valné hromady v roce 2021.
Celý zápis z jednání VV ČHS, který obsahuje i řadu dalších bodů, je zde:
Zápis z jednání Výkonného výboru Českého horolezeckého svazu
kocourkov | 08:13:08 26.05.2018 | Kocourkov jak má být! ČHS, začněte konečně myslet hlavou a ne řitním otvorem. Narychlo se teď snažíte zachránit co jste si pokakali.
Kdyby část z příspěvků nešla na jištění ve skalách, tak už dávno u vás nejsem | Franta Kocórek | odpovědět |
ČHS | 10:04:04 26.05.2018 | Aneb Když ČHS zjistí, že je bez ČSL v prdeli. Závody není schopné na úrovni uspořádat, a tak jim je ČSL zase dobré ;-). | smích | odpovědět |
banda | 10:06:26 26.05.2018 | spatnejch komiku | | odpovědět |
Nedůvěryhodný partner ČHS | 10:57:34 26.05.2018 | ČHS zjistilo, že to nezvládá, nedaří se jí ani to kvůli čemu dala ČSL výpověď ČSL.. Výpověď jistě byla součástí dlouhodobé kampaně proti ČSL. ČHS neváhalo plivat na ČSL kde mohlo a líčilo ji jako největší zlo. A nejednou chce spolupracovat? Tak by mě zajímalo, co ČSL od obnovení spolupráce čeká? Že najednou ČHS otočí a začne se chovat jinak? ČHS se svým konáním stalo značně nedůvěryhodným partnerem.
Úplně vidím ten model, že v časovém presu ČSL upořádá MČR v červnu namísto ČHS (které zřejmě totálně nezvládá) a hned potom se za odměnu od ČHS zase dočká kritiky.. Doufám, že do toho ČSL nepůjde. Je vůbec reálné znovu naskočit do rozjetého vlaku aniž by to odnesla kvalita závodů?
Ale zajímavé, že tak schopní lidé, u kterých jsme si v traktátu od ČHS mohli dočíst, ze jen díky nim i přes neschopnost ČSL měly závody pořádané ČSL velkou úroveň, to nezvládli.. Fakt zajímavé. | | odpovědět |
  | Re: Nedůvěryhodný partner ČHS | 16:37:58 26.05.2018 | No zase tak růžově bych to neviděl. ČSL má problém také - mají vybavení, hodně a drahé, ale bez ČHS je jim k ničemu. Takže i ČSL to vítá, nic není černobílé. A hrdost je pěkná věc, ale prachy jsou prachy. | | odpovědět |
  |   | Re: Nedůvěryhodný partner ČHS | 21:19:45 26.05.2018 | Prave protoze nic neni cernobile, to finale zase odsere CSL.
Rozjedte kluci vlastni soutez. | | odpovědět |
Taktika | 11:51:04 26.05.2018 | Někdy se musí vypovědět stará smlouva, aby se mohla uzavřít nová. Tak jak někdo vnímá omezené problem a není schopen objektivního posouzení situace, svědčí o neschopnosti hledat faktické argumenty pro a proti, poté musí nutné používat povrchní výkřiky - viz komentáře výše. Věřím ze se Bloudek s Olivacem dohodnou ku prospěchu všech a zároveň věřím, ze máme kvalitní lezce s účasti na důležitých závodech, kteří budou mít příležitost sdílet své zkušenosti s mladými talenty. | | odpovědět |
  | Re: Taktika | 12:06:25 26.05.2018 | To je dobře oba jsou inteligentní a doufám, že najdou řešení. Autoři komentářů výše... Potřebuji 3 lopaty... Lidi k lopatě... IQ 45 na víc nestačí, ale s bičem na zádech snad zvládnete ovládat lopat. Nechte mi kontakty ozvu se vám břídilové komentářů. A Turka taky beru, alespoň bude jednou v životě dělat něco užitečného, tlučhuba jeden. | | odpovědět |
  |   | Re: Taktika | 21:21:55 26.05.2018 | Pro hloupeho kazdy hloupy? | | odpovědět |
  | Re: Taktika | 15:31:00 26.05.2018 | "věřím,že... věřím" - mluvíš jak politik,he.
to je fakt p*del tyhle dva subjekti tajtrdlici jedni rozkacení...ČHS a ČSL-češští skalní levovozkové uzavírají dohodu po zrušené dohodě s českými hauptky skal o spolupráci budoucí:-D fajn, přiznávám ted a tady - příspěvky už dávno neplatím, ale ve skalách sbírám aspoň odpadky, jako činnost pro skály a jen skály, jinak už nic dobrého na poli kdysi možná slušného svazu nevidím... | | odpovědět |
  |   | Re: Taktika | 16:30:34 26.05.2018 | Když neplatíš socko, tak doufám ze nelezes v CHKO kde svaz vyjednává výjimky. Socko vychcankovská. | | odpovědět |
  |   |   | Re: Taktika | 18:49:27 26.05.2018 | Vyjimky jsou vyjednane pro vsechny. Clenstvi v tom nehraje roli. | | odpovědět |
  |   |   |   | Re: Taktika | 19:16:37 26.05.2018 | Je to komunista!Chce nám vnutit členství ve straně,nacpat stranické knížky do kapes!Může fakt leda doufat! | | odpovědět |
  |   |   |   | Re: Taktika | 19:49:28 26.05.2018 | Vole ty jsi debil, tam může lezt je clen ČHSa obdobných spolků... To není každý. Jako zavedl bych pokuty 1000,- za lezeni bez průkazek... Asi by to vyřešilo hodně věcí. Zmetky jako ty treba.... | | odpovědět |
  |   |   |   |   | Re: Taktika | 20:20:47 26.05.2018 | Diky za odpoved. Ted ti doporucim precist si ceske zakony. Tvuj trol. | | odpovědět |
  |   |   |   |   |   | Re: Taktika | 20:33:59 26.05.2018 | Buď konkrétní, stojí to nemalé úsilí, čas a peníze. Myslím že žádný zákony neznáš trole.... | | odpovědět |
  |   |   |   |   | Re: Taktika | 21:25:24 26.05.2018 | No hezky pozvedvas diskuzi. Mas pravdu, ostatni k lopate, tebe jako reditele sveta.
To ty si tu vyplodil skoro vsechny ty prispevky zde vcetne toho, ze lide majici jiny nazor nez ty patri k lopate, ze? | | odpovědět |
  |   |   |   | Re: Taktika | 19:50:26 26.05.2018 | Meleš kraviny trole | | odpovědět |
  |   |   |   |   | Re: Taktika | 19:59:31 26.05.2018 | Jojo,tam můžou lézt jen členové strany...Další komunista!A ještě pokutky by rozdával,kádr jeden! | | odpovědět |
  |   |   |   |   |   | Re: Taktika | 20:37:22 26.05.2018 | Zadarmo ni kure nehrabe. Ano trol z novinek se znalostí práva 😀 | | odpovědět |
  |   |   | Re: Taktika | 20:40:40 26.05.2018 | já můžu lézt kde chci a neplatit víš.mě nikdo nechytí. | pl | odpovědět |
  |   |   |   | Re: Taktika | 20:53:13 26.05.2018 | No na takové jako ty by ta pokuta 1000 zafungovala... A bylo by dost penez na fsechno.. | | odpovědět |
  |   |   |   |   | Re: Taktika | 21:29:52 26.05.2018 | borče, neber si zlostné represe do ústního otvoru, zapomněl jsi že členství kdekoliv je dobrovolná věc, partičkováním ve vedení nemá s myšlenkami ČHS a členstvím, natož individuálním přesvědčením se současným projevem svazu nic společného. to tě asi zosobněnče práva nikdy nenapadlo, já radši pomůžu a klidně v x hodinách zdarma, než toto panoptikum haug. | | odpovědět |
  | Re: Taktika | 21:21:14 26.05.2018 | Tak toto je velmi nepovrchni vykrik :-D a ... nesmysl (to "oduvodneni" tema smlouvama). | | odpovědět |
férová dohoda | 16:09:50 26.05.2018 | a kolik z toho komu kápne? | | odpovědět |
  | Re: férová dohoda | 13:19:16 27.05.2018 | Lezu 12 let v čhs sem byl 1 rok ... Banda kokotu me nedonuti nikomu platit abych mohl lizt kde chci a Lezu s co jako a Lezu i v adru chlorid a kde chci ste pokrytci všichni | Punk | odpovědět |
  |   | Re: férová dohoda | 06:16:41 29.05.2018 | Pokud neplatí 20.lety student/ka, protože peníze, tak se to dá pochopit. Pokud neplatí 40.lety chlap, který má již příjem, předpokládám, ze to tak děla be svém životě pořad, nejen lezeni a říká se mu takzvaný černý pasažér. To ze někdo v lese občas sebere nějaký odpadek, je jistě skvělé, ale s lezenim to nemá nic společného, toto dělají i nelezci. | | odpovědět |
  |   |   | Re: férová dohoda | 10:46:48 31.05.2018 | Alpenverein je clenem UIIA takze platim a lezt muzu... Sry co to jako je ty tanecky s vysledkem zruseni zavodu, zerou a mlaskaj... | | odpovědět |
  |   |   |   | Re: férová dohoda | 15:59:48 31.05.2018 | Kde jsi prisel na to, ze rakousky Alpenverein je clenem UIAA? Koukni na stranky UIAA, za Rakousko tam AV neni. A jak souvisi clenstvi v UIAA s udrzbou skal a domlouvanim vyjimek v CR? | | odpovědět |
  |   |   |   |   | Re: férová dohoda | 16:24:29 31.05.2018 | tak pardon nejaky cas nebyl pak zas byl a ted zase asi neni.... no souvisi to tak ze pokud budu clenem jinde, tam kde se nebudu citim ojebavan , muzu si legalne lezt kde chci... a skutecne se ve svetle tehle tahanic o miliony rostouciho rozpoctu citim tak, ze clenem byt nechci, tecka. me to pripomina amaterismus a zlodejny a protekcionismus a takovy to lizani si prdeli kvuli postum... sry :) | | odpovědět |
  |   |   |   |   |   | Re: férová dohoda | 16:53:15 31.05.2018 | O tom, k čemu OEAV používá peníze od českých členů, nemáš ani ponětí, jen jak pštros strkáš hlavu do písku. Je nepochybné, že tím přispíváš na chaty, ferraty a jiné věci v Rakousku. Jestli je to to, co chceš, pak OK. Ale vliv na to, co se tam s těmi nemalými penězi děje nemáš vůbec žádný.
Pokud se lezení u nás týká, většina chráněnek je i s OEAV v pořádku, ale ne všechny. | | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   | Re: férová dohoda | 20:12:46 31.05.2018 | No hlavne ze tady nekdo na neco vliv ma. | | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   |   | Re: férová dohoda | 23:23:45 31.05.2018 | Rozhodně větší, než na rozpočty rakouských sekcí OEAV | | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   |   |   | Re: férová dohoda | 16:01:07 04.06.2018 | njn ale kdyz mi jako svaz prijde spis jak banda papalasu co se chova jak stary komunisti, smlouvy se taji, pristup k informaci nula... kdo by to chtel platit? leda nejakej blb / ovce... nn jednou te nekdop zklame a je to nadlouho... dokud neuvidim nejakou kloudnou myslenku bo akci tak je to NE... a ty vyjednavaci taktiky se smlouvaou na zavody? to uz je vysmech panove... jooo kdyz rozte rozpocet a jsou miliony na rozhazovani... to se jeden cejti jako pan... jednim slove buzny, ale to vlastne slovy klasika urazim normalni buzeranty :) | | odpovědět |
Vtipný? Ne tragicky ... | 21:48:28 28.05.2018 | To je už opravdu silenej seriál. Ted jsem četl nejnovější text Chs (bez povolené diskuze) a stále to graduje. Odvolavam co jsem odvolal ... Chci spolupracovat s tím s kým jsem spolupracovat nechtěl ... Ufff ... | J.Klada | odpovědět |
  | Re: Vtipný? Ne tragicky ... | 21:57:56 28.05.2018 | Ale ochota je velká! Však taky ten poslední díl od ČHS tou ochotou (a touhou po bezproblémovém jednání bez kydání špíny) jen číší. | | odpovědět |
  |   | Re: Vtipný? Ne tragicky ... | 22:41:21 28.05.2018 | At jdou do ),( csl i chs! Je me z toho na zvraceni. | | odpovědět |
  |   | Re: Vtipný? Ne tragicky ... | 23:33:27 28.05.2018 | Taky jsem si říkal, že jestli si takhle ČHS představuje pozvánku k další spolupráci, tak nevím jestli bych se být ČSL nechal ukecat. Je to jako říct holce: jsi hnusná, pitomá kráva, ale když mi dáš, tak ztratim slovo u svejch ošklivějších kamarádů 😞 | Slabouch | odpovědět |
  |   |   | Re: Vtipný? Ne tragicky ... | 06:23:22 29.05.2018 | Já to vnímám tak, ze se CHS konečně probrala a bude něco s tím závodním lezenim dělat. A pokud to tak bude tak CSL minimálně sehrála roli, ze se začne něco dít. Neříká se tomu vývoj? A když si vzpomenu jak kdysi starý členové CHS měli tendence vytunelovat CHS, viz chata v Ostrově atd, tak i tam vidím posuny. | | odpovědět |
  |   |   |   | Re: Vtipný? Ne tragicky ... | 11:14:40 31.05.2018 | 1. Je to dost stará záležitost (asi tak 28 let).
2. Vystřídalo se od té doby u kormidla několik předsedů (asi tak 5).
3. Velká část tehdejšího členstva už nežije (asi tak polovina).
4. Byl to tunel jako hrom.
5. Může se to opakovat - je na to zaděláno tím, že Valná hromada v roce 2016 odmávla Honzovi a Petrovi narychlo spíchnutý (?) návrh, že by bylo dobré zřídit s.r.o. Vehementně jsem tehdy proti tomu protestoval, ale bohužel nás, kteří chápali, že to je cesta do pekla (která se může kdykoliv použít), bylo málo. | Kuba Turek | odpovědět |
  |   |   |   |   | Re: Vtipný? Ne tragicky ... | 11:29:10 31.05.2018 | Nechápali, nebo jim to bylo jedno? Já bych tipoval to druhé. | | odpovědět |
  |   |   |   |   |   | Re: Vtipný? Ne tragicky ... | 12:23:44 31.05.2018 | Bohužel bych řekl spíš to první. Že jim to bylo jedno, byl důsledek. Mimochodem, je to důsledek českého školství, že spousta lidí neumí do pěti počítat, neboli nechápe nejzákladnější ekonomické souvislosti - které velmi ovlivňují jejich život. Ať už jsou to dluhy v exekuci, nebo eseročko v ČHS. | Kuba Turek | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   | Re: Vtipný? Ne tragicky ... | 20:03:37 31.05.2018 | Co se týká dluhu, tak nám jdou příkladem politické strany - příklady táhnou;). Dluhy se pece neplatí. A devadasatky byly ve znamení odebrat zboží na fakturu a pak nezaplatil. Tím jsem chtěl říci, ze to není jenom ve školství, ale i v nás. Každopádně to sro mi nějak uniklo. Jaký byl důvod založení? Dík. | | odpovědět |
  |   |   | Re: Vtipný? Ne tragicky ... | 19:35:21 29.05.2018 | A už to má další vývoj. Tak ty další závody nebudou. A je, prosím pěkně, na žádost toho spolku který s tím nemá nic společného a který dostal výpověď. To jako fuck ČSL, takhle nám zrušit závody!!! Fuj! | | odpovědět |
co | 11:02:14 29.05.2018 | Vy tu řešíte sportovní lezení kde se točí par tisíc,ale že p. Bloudek che založit S.R.O. ve svazu kde se bude točit par milionu.To tu už jednou bylo za pana J: Skandery jak to dopadlo svaz prohrál chato Ostrově u soudu.A to podstatné. | K.Navrat | odpovědět |
  | Re: co | 12:16:05 29.05.2018 | Skandera hovořil o hospodaření, ale uměl jen rozdávat z cizího. Honza Bloudek umí hospodařit a za něj by těžko došlo k takovému krachu, jako za Skandery. | | odpovědět |
  |   | Re: co | 14:23:50 29.05.2018 | Umi ucelne prerozdelovat. Hospodareni je neco jineho! | | odpovědět |
  |   |   | Re: co | 20:37:54 29.05.2018 | Máš nějaký důkaz? Sem s nim nebo lépe na Policii :). Anebo radši nehlásej pi.... | A.K. | odpovědět |
  |   |   | Re: co | 21:24:54 29.05.2018 | Máš nějaký důkaz? Sem s nim nebo lépe na Policii :). Anebo radši nehlásej pi.... | A.K. | odpovědět |
  |   |   |   | Re: co | 14:10:49 31.05.2018 | No když něco dostaneš a utratíš nebo přerozdělíš dál, tak to rozhodně není hospodaření. To není o policii, ale převrácených hodnotách a pokřiveném vnímání reality... Říkat hospododář někomu kdo utrácí dotace je opravdu smutné. Hospodář je ten kdo hospodaří, to co myslíš ty je spíš makléř, možná správce v případě ČHS sportovní funkcionář. Hospodáře vnímám jako člověka který je spjatý s určitými hodnotami a rozvíjí je, např pozemky. Vyschnou dotace a kde jsou ti co nazýváš hospodáři ty? Jo přesně tam a spíš hloub, protože z potápějící lodi utíkají krysy první, hospodář se raději udře, než by opustil hospodářství! | | odpovědět |
  |   |   |   |   | Re: co | 12:37:36 01.06.2018 | Hospodář kdysi přišel do země nikoho, a matce přírodě vytrhl, resp. vypálil, pole z rukou, zabavil zvířátka, sežral zvířátka, kytičky vyšlehtil do výnosných zrůd, stejně jako ty zvířátka a předával to vlastním nástupcům, sdíral čeledíny, či otroky, občas přišel někdo jiný - nehospodář, který mu to vzal a stal se tím hospodářem a tak to bylo stovky, či tisíce let.
Každopodáně na začátku je vždycky někdo, kdo si jakoby neoprávněne něco vezme a pak to obhospodařuje, aby z toho něco měl dál, čili hospodaří.
Hospodář není definován tím, že si něco sám vyzískal(většinou to zdědil), což je blbost, protože v konečném důsledku úvah o tocích energie a materiálu se vždy dostaneš k bohu slunce a mrtvým hvězdám, ale hospodář je ten, kdo s nějak získanými prostředky nakládá hospodárně, tedy je zmnožuje, či alespoň obnovuje, zároveň ho to živí, ale zároveň je to trvale udržitelné, aby příští rok mohl zase... a jeho děti mohli zase atd.
Otázka tedy zní, zda současné vedení svazu jen nakupuje nové traktory, či zkouší nový osební postup, anebo má za lubem něco, co povede k tomu, že naše hospodářství - svaz nebude za pár let/generací prospívat a plnit svůj původní účel, a potomkům zbydou jen oči pro pláč a spálená půda... Už nám prodali stodolu(chatu v ostrově)...
Nabizí se analogie s řepkou: Dřív lidi hospodařili, aby si zajistili potravu (svaz se staral, aby členové mohli horo/lézt), pak se svět zbláznil a někdo vymyslel, že má smysl pálit jídlo v autech (má smysl lézt jen po umělých stěnách a závodit tam), problém je, že řepky nevypěstuješ nikdy tolik, aby ti uživila ten traktor, nedej bože něco navíc, musíš tam stejně lít naftu odjidnut (nemá smysl tvrdit, že lezení na překližce je svébytná dispiclína a s horolezectvím nemá nic společného, popírat původní smysl celého počinu, zatracovat ho). A protože na řepku jsou dotace, tak někdo jí pěstuje, aby se mu celý ten podnik vyplatil, na části svého hospodářství, protože ostatní plodiny se v tom šíleném světě zrovna nevyplácí, ale jíst se musí, že ano. Pak je tu druhý hospodář, který vidí jen dotace a chce všude pěstovat jen řepku, ty ostatní věci ne, protože je to přece ekonomická blbost a proč by řepka měla dotovat obilí. A ty dva se teď perou. Že ten druhý, by po nějaké době původní účel hospodaření úplně popřel a zapomněl je zřejmé, následky děsivé, otázka je, zda ten první své hospodářství obdělává tak, aby jeho pole, řepka, neřepka, byla úrodná i po letech a pro další generace...
Konec pohádky:) | k. | odpovědět |
  |   |   |   |   |   | Re: co | 19:43:15 02.06.2018 | Souhlas. Dobře řečeno. | HanzaK | odpovědět |
|