LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Scribo ergo sum. Zapisuj si cesty!
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Ledy
 Skialpy
Knihy
Update sprievodca Jelenec
Pomozte vydat knihu Dobrodružství v prášku… přidáte jen vodu
Křest lezeckého průvodce Vltavská žula

Závody
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)
MČR v bouldru (19.10)
Boulder OPEN 2020 LA SKALA (26.10)

Žebříček
Cesty:
36.Kolomazník 10459
37.Drbohlav 10456
38.Kalvas 10438
Bouldry:
36.Svoboda 8759
37.Scheuerová 8703
38.Hapala 8678
Hory:
8.Černý 6591
9.Sukačová 6464
10. 6150

Výsledky
MČR rychlolezení (13.10)
SP Praha (20.09)
EP obtížnost Bologna (14.09)

Deníčky
5668 lezců
1140451 cest
Nové přelezy:
Sensa Nome 8a
Lokální Kv Xb
Orgi Nerou 8a
Nymfa 8A+
Seastar 7C
Ortofrutta 7c
Koma Xc
Mr. Morgen 7b
Ri Rock 7b+
Les Furtif 8b+

Stěny
Lezecká stěna Kbely - Praha 9 – Kbely
Rock 'n' Wall - Plzeň
Boulder Bar - Praha 7

Prodejny
Outdoor Centrum Rock Point Masarykova - Brno
Outdoor Centrum Rock Point Poříčí - Praha 1
Outdoor Centrum Rock Point Perštýn - Praha 1

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Šáhla a šáhélka

Velcí a malí pomocníci

I dávní klasici mívali cvakací karabinu, co šla hodně lehce, či se jí zámek nevracel. Pokud si to dnes někdo navíc doplní o drátem vyztuženou expresku, má podomácku vyrobené šáhlo. Pokusím se shrnout v přehledu, co dnes nabízí profesionální výrobci podobných nástrojů.

Šáhla do stěny - krátká, pro cvakání z lezecké pozice.



Set Long Arm 2  25 cm
od české firmy Rock Empire. Nejkratší šáhlo v přehledu je expreska s dvěma karabinami, která je natolik vyztužená, že je možno ji cvaknout jen za popruh bez uchopení přímo karabiny. Karabina na opačné straně /na obrázku hnědá/ už není vyztuženě spojená a nelze za ni při cvakání šáhlo držet. Cvakací karabina jde lehce, ale ne o moc lehčeji než běžná drátová karabina. Cvaknutí do borháku nebo svrchu do kruhu asi bezproblémové, ale do volně se pohybujícího kruhu zespodu už problematičtější. Bohužel nemám manipulaci s ní ověřenou v praxi.
Orientační cena - 590 Kč.  Dostupnost - u výrobce v současnosti vyprodáno, nějaké má shop Makak, kde jsem si je i prohlížel.

Long Arm

Long Arm 2


Kong Panic 30 cm a 45 cm
od výrobce karabin Kong z Itálie je expreska s jednou pevně upevněnou karabinou, která má mechanizmus, který ji drží otevřenou při cvakání. Protože  nechává  karabinu při cvakání otevřenou a nemusí překonávat odpor zámku, může výrobce  udělat šáhlo delší. Kong patří k nejvýznamnějším výrobcům karabin na světě. Funkce karabiny je bezchybná, bez problému otevřete a zajistíte v otevřené poloze jednou rukou. Stačí drátový zámek otevřít na doraz, a zůstane tak. Jakmile karabinu zatížíte, zámek se uvolní a karabina bezpečně zacvakne. .Druhou karabinu do této expresky si musíte doplnit sami. 30 cm provedení ještě na sedáku připomíná ostatní expresky, 45 cm už je vzhledově výraznější, šahá tak ke kolenu, ale je nesrovnatelně užitečnější a je nejlepším šáhlem do stěny. Bohužel proti prvním sériím začal výrobce dělat popruh šáhla měkčí. Je stále použitelné, možná si ji ale někdo už raději vyztuží, výborná funkce karabiny za to stojí. Orientační cena 30 cm 700 Kč, 45 cm 800 Kč. Dostupnost např. zde v obchodu na Lezci.


Kong Panic



Pro obě uvedené šáhla do stěny platí, že je výrobce nedoporučuje používat pro nadlézání jištění. Mají cvakací karabinu pevně spojenou s popruhem a karabina se nemůže v popruhu volně pohybovat. Hrozí pak, že se cvaklá karabina dostane pohybem lana nahoru nad borhák a může se při pohybu dolů vycvaknout. Při lezení na planžetových nýtech se k tomu přidává nebezpečí, že se karabina natočí do boku a planžeta nýtu uvázne ve výřezu v zobáku karabiny, kam zapadá drát zámku. Pak by karabina zabrala nikoliv v hlavním ohybu, kde má, ale přímo v zobáku. Drátový borhák nebo kruh se tam zachytit nemůže. Při nadlézání šáhlo vyměň za jinou expresku nebo další expresku přidej. Tak zní doporučení výrobců. Podle mého názoru je při cvakání kruhů v činnosti další volně se pohybující díl, samotný kruh a tak riziko vycvaknutí bude menší, spíše velmi malé, ale bez záruky.

Dlouhá šáhla používaná ze země nebo ze sedu v jištění.



Betastick Evo 238 cm, 374 cm a 648 cm.
Teleskopické šáhlo ve třech provedeních /složené 55 cm 74 cm 113 cm/. Výrobcem je britská firma Beta Climbing Designs. V letošním roce tento svůj letitý produkt kompletně inovovali. Karabina expresky se vkládá do vybrání v plastovém véčku a otevřený zámek drží drátová pružina. Funguje pro nejčastější /střední/ velikost karabin, největší se nevejdou. Velmi dobrý systém na vápno, testoval jsem letos tuto novou verzi v nejdelším provedení ve Frankenjuře a funguje výborně.  Nejkratší provedení má sice jen 238 cm, ale velkou výhodu. Složených 55 cm se dá strčit do batohu a vzít s sebou do letadla. Doporučení - při použití celé délky nejdelšího šáhla zavěšovat jen jednoduché lano. Zatížení je poloviční a šáhlo se neprohýbá. Zajímavé, že výrobce tuto možnost neuvádí. Cvaknutí jednoduchého lana provedete stejně jako u následujícího šáhla 9,2 m na písek. Výborné na vápno, ale i nejdelší provedení je příliš krátké na písek. Orientační ceny 60 E, 80 E, 100 E. Bohužel nenašel jsem dostupné na tuzemských eshopech a je nutno hledat v zahraničí.


Betastick Evo



Šáhlo 9,2 m - teleskopické šáhlo na písek, složené 135 cm. Vyrábí česká firma CZ Patriot s.r.o.  Uchycení expresky a zajištění otevřeného zámku je podobné jako u Betasticku. Lze ale použít karabiny všech velikostí.  Vlastní šáhlo má délku 5,2 m a po vysunutí se k němu ve svislé pozici připojí nástavec 4 m. S nástavcem umožňuje z natažených rukou cvaknout kruh nebo borhák přes 11 m vysoko. Asi jediné použitelné šáhlo na písek. Narazíte ovšem i na cesty, na které budete i s tímto šáhlem krátcí. Lano se do expresky nedává dvojitě, ale jen prostrčí a uváže k tyči. Konec stáhnete k sobě při skládání šáhla po cvaknutí expresky. Zatížení je poloviční a šáhlo se neprohýbá. Při použití nástavce se už ani lano nezavěšuje přímo, ale protahovacím provázkem, který umí připojit a protáhnout lano. Šáhlo celé - 2 díly, protahovací provázek a obal váží jen 1.6 kg. Protože je šáhlo tak lehké, je současně pružné a tak cvaknout kruh v 11 metrech už chce jistou ruku nebo trochu cviku. Orientační cena 5000 Kč. Dostupnost -  svetlo.eu


Šáhlo 9,2 m



Zdroje:

Více zde Long arm

Kong Panic

Dlouhé šahlo na písek

Jiří Večeřa   [úpravy] 10:11 08.12.2018Tisk 

Reklama:


Související články:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 Hmm, šáhlo sem, šáhlo tam11:39:02 07.12.2018
Tak první dvě ještě beru, ale 9m šáhlo ?!?...no ty vole... Lezte na TR a neprzněte tento sport!
odpovědět 
 Re: Hmm, šáhlo sem, šáhlo tam11:39:54 07.12.2018
Ještě pospis...
Závišodpovědět 
  Re: Hmm, šáhlo sem, šáhlo tam13:41:57 08.12.2018
Nebylo náhodou takový, který umí i uzly zakládat? Ještě by k tomu byl super držák tlfn. Takovej echt selfish stick! :-)
Esusodpovědět 
 Re: Hmm, šáhlo sem, šáhlo tam14:13:53 08.12.2018
No alespoň vidíš, kam ty úmyslně "morálové" cesty, aby se "šetřil" písek a nelezl tam každý, vedou. Lidi si cestičku najdou a až v tomhle budou padat a nacvičovat, dojebou skálu více (už třeba jen tím, jak se tam budou všemožně drápat pro karabinu, kterou tam nebudou chtít nechat), než když tam bylo jištění normální :-)
odpovědět 
  Re: Hmm, šáhlo sem, šáhlo tam17:09:59 08.12.2018
Bohužel jsem to viděl už i v Krasu, borec přijde cvakne první, vyodsedává v prvnímu sedne do odsedky, cvakne druhé, doplazí se k druhého sedne do odsedky, cvakne třetí (šáhlem samozřejmě). Toto je již zvrácené, řekl bych, že je styl přelezu na úrovni technického lezení. I čisté TR je hodnotnější...svět se zbláznil, držme se :-/
Závišodpovědět 
   Re: Hmm, šáhlo sem, šáhlo tam18:16:36 08.12.2018
no a pak to smahne z prvni bomby. pak prijde takovy jako jsi ty a prostupuje cestu 2 roky da do toho milion pokusu pada orve to narazy do skaly nezvratne olame chyty vlnky a pak nadava na šahlisty.
šahlo=šetrnost ke skale.
Horymirodpovědět 
    Re: Hmm, šáhlo sem, šáhlo tam21:51:28 08.12.2018
Kravina
odpovědět 
     Re: Hmm, šáhlo sem, šáhlo tam22:07:30 08.12.2018
v opravdu těžkých cestach je nekdy bez znalosti mikrochytú obtizne vubec prostoupit k dalšímu jisteni.mooockrat se mi stalo ze jsem bouldr nebyl schopnej vyřešit a chtel z cesty utect s tim ze je to nad moje možnosti ale kdyz sem to haknul ci sahnul a precizne prohlidnul moznosti chytu zpusoby jejich uchopú tak to najednou slo.proto šahlisty jiz nezatracuji a necht si kazdy leze jak chce.ano je to vyznamne ulehčeni prustupu=setrnost ke skale
kraviňakodpovědět 
      Re: Hmm, šáhlo sem, šáhlo tam19:18:35 09.12.2018
Nějaké konkrétní cesty?
odpovědět 
       Re: Hmm, šáhlo sem, šáhlo tam08:02:38 12.12.2018
Sikovaných chytů v cestách je dost...:-/
odpovědět 
        Re: Hmm, šáhlo sem, šáhlo tam09:03:28 12.12.2018
A to je něco špatnýho? Lepší to decentně pojistit, než se pak divit. A ulomit to může ten s šáhlem i bez něj
odpovědět 
     Re: Hmm, šáhlo sem, šáhlo tam22:25:55 14.12.2018
nebavim se tady o sahlovani cele cesty ci kruhú ale o tezkem úseku- kruxu tam mi to prijde tolerovatelne.samozrejme dost casto se clovek pak ochudi o to lezecke koření prostoupit to ciste bez umelych pomůcek.ale i na pisku timhle způsobem muzes vyresit bouldr a cestu vylezt jeste ten den a zbytečně ji nebrousit...
Horymirodpovědět 
  Re: Hmm, šáhlo sem, šáhlo tam17:10:02 08.12.2018
Bohužel jsem to viděl už i v Krasu, borec přijde cvakne první, vyodsedává v prvnímu sedne do odsedky, cvakne druhé, doplazí se k druhého sedne do odsedky, cvakne třetí (šáhlem samozřejmě). Toto je již zvrácené, řekl bych, že je styl přelezu na úrovni technického lezení. I čisté TR je hodnotnější...svět se zbláznil, držme se :-/
Závišodpovědět 
   Re: Hmm, šáhlo sem, šáhlo tam09:11:22 12.12.2018
No kam ten svet speje!??!?? Tohle teda za nasich mladejch let nebyvalo, to byli vsichni udatni, spanili a odvazni!!!!!!
odpovědět 
    Re: Hmm, šáhlo sem, šáhlo tam14:46:45 01.01.2019
Osobně myslím to má použití při cvakání presek na stěnách při závodech, kdy je třeba pro bezpečnost 1. cvaknout a žebříky jen komplikují a prodlužují čas. Myslím, že původně to bylo vyrobeno převážně pro toto použití. To že se to používá jinde už je na diskusi.
Honzaodpovědět 

 Drones 18:46:30 08.12.2018
Budoucnost je dron na cvaknuti sanaku ;-)
MPodpovědět 

 Drones 18:46:54 08.12.2018
Budoucnost je dron na cvaknuti slanaku ;-)
MPodpovědět 
 Re: Drones 18:20:25 09.12.2018
Postupem času by jsi na tom mohl i vydělat, za pětikilo jim to tam navěsíš, trochu reklamy zdarma a zákazníci se pohrnou.
odpovědět 
 Re: Drones 18:20:44 09.12.2018
Postupem času by jsi na tom mohl i vydělat, za pětikilo jim to tam navěsíš, trochu reklamy zdarma a zákazníci se pohrnou.
odpovědět 

 Nedávat do průvodce08:00:38 09.12.2018
Bych autory nejištěných cest neuváděl  do průvodce, to by ranilo jejich ješitnost a přestali by takový cesty dělat, doufám
Wikiodpovědět 
 Re: Nedávat do průvodce11:04:22 09.12.2018
Souhlas. Udělej průvodce a napiš tam autory jenom u cest s nýty po 1,5 metru. Ty si mákli, zaslouží si to.
Nebo průvodce s autory cest na odtrhávacích lístcích. Každý by si mohl vytrhat autory, kteří si nezaslouží být uvedení. Na odtrhávacím lístku by mohl být i autor průvodce.
Leaksodpovědět 

 šáhlo10:36:03 09.12.2018
Šáhlo je pro mě asi akceptovatelné v určité fázi tréninku (návrat po úrazu, dětské kroužky...). Pozorování cíleně šáhlovacích expedic vyloženě zdravých dospěláků ve mě vyvolávají vždycky soucit a lítost. Soustavné používání uživatele ochuzuje o důležitou polovinu podstaty našeho sportu. Zbude mu prostě jen jedna amputovaná část a ta druhá stagnuje nebo zakrní. Pokud můžu volit vždycky je pro mě nejhodnotnější styl OS. RP na 12 pokus je asi fajn ale v opravdu monumentální stěně s ním příliš nepochodím. Bez soustavného tréninku schopnosti lézt OS by ze mě v Adršpachu, v Meteoře, v Alpách nebo Tatrách byl "jenom" turista. V mnoha cestách v uvedených oblastech by mi i 15 nebo 20m dlouhé šáhlo bylo úplně na nic. A já bych se připravil o tu největší radost, kterou mi lezení přináší.
motákodpovědět 
 Re: šáhlo18:42:56 09.12.2018
Howg, presne tak
upmanodpovědět 
 Re: šáhlo08:57:00 10.12.2018
Naštěstí je lezení stále jeden z nejsvobodnějších sportů a tak co je pro jednoho neakceptovatelné, pro druhého stále znamená skvělý zážitek z lezení, projektování, tréninku.
nesmrtelný blázenodpovědět 
  Re: šáhlo12:33:24 10.12.2018
navrhuji styl OS předefinovat na Od Sed - vyšáhluješ, doručkuješ po laně, OdSedneš a našáhluješ dál...a tak dál. Lezení bych přejmenoval na šáhlování, je to přece svobodný sport.
smrtelnej blázenodpovědět 

 šáhlo 9m14:57:21 10.12.2018
Poslední exemplář jsem viděl letos v Brandu. Cvaknout první kruh, vytáhnout se k němu (za slušného tření skály), cvaknout druhý a tak dále až na vrchol. Pak to asi zkoušeli na druhým, nevím, každopádně tohle na písek nepatří.
Vildaodpovědět 
 Re: šáhlo 2.5m08:05:20 11.12.2018
jeden se bavi o pisku druhy o sportovkach.druha vec je sportovka na pysku ze jo. jinak doporucuju břízku jsou fakt dlouhy a jeste ulevis skalkam od náletu.
Horymirodpovědět 
  Re: šáhlo 2.5m08:49:40 11.12.2018
abys udržel devítimetrovou břízku, tak bys musel bejt dobře nasnídanej frištenskej. to by byl větší sportovní výkon než to přelézt nebo případně se rozběhnout a ke kruhu vyskočit.
Lukas B.odpovědět 

 Realia11:53:51 11.12.2018
Toto bude tahat hlavně na písek víc a víc lidí a vůbec se není čemu divit. Pohodové cesty na písku jsou brutálně obroušené a olezené až je mi z toho smutno - ale to jen kvůli tomu, že v lezení zatím není posun aby se dojistily cesty, které jinak nikdo neleze protože to jsou vraždy nebo morálovky. Ale proč? Tak těžké cesty zůstanou pro hrstku vyvolených (většinou zevláků) a normální cesty za chvilku budou taky nelezitelné kolik to obrousí lidí. Snad brzo dojde k nějakému progresu. Neříkám jištění po metru, ať se klidně lidi trochu vybojí, proletí, ale do dnešní doby cesty na zrakvení nebo vyloženě nebezpečné cesty prostě nepatří!
Lolecodpovědět 
 Doba ojebávačů, jaký prezident s premiérem, takový lid14:04:10 11.12.2018
Na písku býval morál součástí obtížnosti cest. Dnes se ojebává všechno. Od druhých lidí až k osobnímu přístupu třeba k lezení...Z týhle doby je mi na blití....
Z.odpovědět 
  Re: Doba ojebávačů, jaký prezident s premiérem, takový lid16:41:18 11.12.2018
Tak jedna věc je morál, druhá reálná možnost funusu. Cest na zabití je na písku hodně, nelezu je, nemám na to, nevolám po dojištění, lezu na co mám, nebo si to alespoň myslím.

Daň za tento přístup je pro mě 90% cest, do kterých se nikdy nepodívám a pro všechny zničení těch zbývajích 10% cest pro normální lidi, protože se lezou hlavně tyto.

Arcikacířodpovědět 
  Re: Doba ojebávačů, jaký prezident s premiérem, takový lid17:12:35 11.12.2018
Tak na pisku se ojebavalo od nepameti a to docela dost... Akorat se o tom tolik nemluvilo a spis se honilo ego vyzdvihovanim odvahy nez priznavanim posranosti.

Me by se treba zase libilo, kdyby si urciti jedinci, kteri delaji prvace, nehonili ego total zlomyslnostma a zbytecnostma, ale jak pises, jaky prezident, takovi lezci.
odpovědět 
  Re: Doba ojebávačů, jaký prezident s premiérem, takový lid17:33:59 11.12.2018
Kecy v kleci. Sáhlo se používalo v době kdy Kalousek recitoval za bolševika budovatelské básničky a taky s tím nemá nic společného.
odpovědět 
   Re: Doba ojebávačů, jaký prezident s premiérem, takový lid18:50:07 11.12.2018
Přesně, Véča chodí s udicou po Labáku už dost dlouho
odpovědět 
   Re: Doba ojebávačů, jaký prezident s premiérem, takový lid18:55:23 16.12.2018
Většinou lezu s někým odvážným, tudíš to nepoužiju a jenom to nosím. Trochu jako symbol toho co si myslím o špatně jištěných cestách.
Véčaodpovědět 
 Re: Realia16:47:08 13.12.2018
Nevím jak jinde, protože jinde na písku moc nelezu, ale tipuju, že na Broumovsku je mezi cestami VIIIa a výš tak 70% zajištěných cest tím způsobem co píšeš- poděláš se, ale bezpečně. Na Ostaši to může být možná dokonce tak 85%. Todle je zároveň podle mě úplně to nejlepší lezení a bylo by škoda o něj přijít. Lehčí cesty jsou sice hůře zajištěné ale 6a fr. Dneska leze každý.
Kokodpovědět 

 Díky za info21:42:30 11.12.2018
Už jsem hodně krát byl kousek od jištění se staženejma půlkama. Pokud bych něco jako "long arm" u sebe měl, určitě bych to použil. Ani jsem nevěděl, že se něco takového vyrábí. Inu jsem tvor líný si získávat informace. Ufáče jsem si pořídil, pořídím i toto.
Tomášodpovědět 

 fuj fuj23:55:42 11.12.2018
Vůbec to nechápu.Taky jsem se nikdy nechtěl zabít. S šáhlem bych se ale propadl hanbou. Vyřešil jsem to jednoduše. Přestal jsem lézt to, na co nemám s přehledem. Tím pádem jsem sice bohužel přestal lézt skoro úplně, ale vzhledem k tomu, že lezu někdy od roku 1964, se toho tolik nestalo ;-). Ještě otázka k Lolcovi. "Zrakvení se" někdy v některé době patřilo k běžnému přístupu lezecké komunity? 
PeSodpovědět 
 Re: fuj fuj00:30:11 12.12.2018
Že to tak máš ty neznamená, že to tak mají ostatní. Ty jdeš cestu přelézt, někdo jiný si jde zalézt. A jako pro tebe má význam a chodíš tam kvůli čistému přelezu, jiné baví blbnout a pokusovat. Každý v tom má něco jiné, ne každý sdílí tvé hodnoty a názory. Znám lidi, které extra baví cesty dva stupně nad jejcyh maximem, lezou od presky k presce, tam vždy sedí a kecají... A den si užijou stejně, jako ty, když dáš svůj rekord :-)
odpovědět 
  Re: fuj fuj08:15:09 12.12.2018
Jestli lezou od presky k presce, a jsem si celkem jist,že presku taky nenechají na pokoji(což odpovídá 2 stupně nad maximem) tak ať přejdou na technické lezení...

Úplně si nedokážu představit když lezou 8 tak to sedí v 10 a povídají si, občas něco zkusí a večer to zabalí a jdou domů?

Asi ksichtbooková a instagramová doba:

@mojenoveauto... sedím v bazaru v Lambu a fotím se

@mujnovybarak... jdou kolem vily a fotím se

@lezu_8a... šáhlem nacvakám presky a fotím se

Hlavně ať jsme sociální, smutná doba :-(
Krtekodpovědět 
   Re: fuj fuj09:07:19 12.12.2018
@mujnovydronvtetine
odpovědět 
   Re: fuj fuj09:14:44 12.12.2018
Tak co si dovedes predstavit ty asi neni moc dulezity. Svet muze byt i uplne jiny nez jsou tve predstavy. Radeji se starejte o sebe a nechte zit ostatni dle sveho.
odpovědět 
    Re: fuj fuj09:37:53 12.12.2018
:-D, doba je zvrácená kurvení věcí veřejných, rozkrádání, morálka na nule, pravidla neplatí, a navíc každý má dneska právo na alternativní pravdu(dnes už je lež zakázané slovo!), máš právo na názor, ale běda jak s tím naším nebudeš souhlasit!! A vůbec, drž hubu argument!! Nebo co se do toho sereš argument!! A zakončíme pěknou piruetkou a narážkou na tvoji matku, babičku, rodinu, národnost, rasu!! Let's go anonym army!!
Krtekodpovědět 
     Re: fuj fuj16:49:30 12.12.2018
Víš, co je vtipné? Že děláš přesně to, co kritizuješ. Tvé názory má každý nechat na pokoji, ale ty sám jiné hodnoty a jiný přístup nechápeš a nejraději bych ostatním nakázal, jak mají nebo nemají lézt.
odpovědět 
      Re: fuj fuj17:05:04 12.12.2018
Hele mít názor a ozvat se, není výmívání mozků ani diktát. Pokud sis nevšiml, tak jsme v diskusi. Ty máš názor, já mám názor. Nějak sem si nevšiml, že bych ti nadával ... tak v čem je podle tebe problém?
Asi je dneska problém pochopit co je to čest, fair play, srovnávání srovnatelného...
Podle toho jak se čertíš, tak bych řekl, že potrefená husa se ozvala ;-). Škoda, že se aspoň k tomu nepřiznáš :-O, třeba podpisem...
Krtekodpovědět 
       Re: fuj fuj18:27:16 12.12.2018
Mít názor a ozvat se jistě špatné není. Ale přečti si svůj první příspěvěk.
odpovědět 
        Re: fuj fuj21:20:31 12.12.2018
A to sem psal já? NTV... Končím hawg...
Krtekodpovědět 
         Re: fuj fuj21:30:33 12.12.2018
Ano, 08:15:09 12.12.2018 jsi psal ty. A zrovna přátelsky jako pouhé sdělení vlastního názoru nevyznívá.
odpovědět 
          Re: fuj fuj22:39:58 12.12.2018
Emoce je sviňa ... odprosti se od ní, čti slova, nehledej agresi, ale věcný význam slova a vět který byl napsán... "mám pocit, že to bylo napsáno agresivně, zle, zabškle, hnusně, nesouhlasně s mojím názorem...doplň si sám" je dneska hodně používaný argument bez věcné stránky věci, bohužel!
Fakta dneska nikoho nezajímají pouze emoce...bohužel!
Jediné co jsem udělal, tak jsem fakticky zhodnotil naši dobu, nic víc nic míň. Jestli se t to líbí nebo ne je už druhá věc. A podle reakce bych řekl, že ne ;-), ale možná se mýlím... ;-)
Krtekodpovědět 
           Re: fuj fuj22:56:31 12.12.2018
Mě je to jedno, já s tím v zásadě souhlasím. Jen reaguji na tón a na to, že nesděluješ pouze názor. Sdělení není psáno zrovna v přátelském duchu a kromě názoru i doporučuješ, co mají nebo nemají dělat. Ano, nenapsal jsi nic hrozného, i když tedy třeba nechápu, pokud to nemělo za úkol dehonestovat a ukázat tvůj odpor, facebook přeložený jen napůl, ale to je jedno - zrovna jako konstruktivní podklad k další debatě tvůj příspěvěk určitě neslouží :-)
odpovědět 
     Re: fuj fuj20:17:54 12.12.2018
Něco ti nevyšlo? Ale ostatní za to fakt nemůžou.
odpovědět 
 Re: fuj fuj09:17:12 12.12.2018
Me prijde, ze vety typu "nelezu, to na co nemam" pronasi lide co opravdu skoro nelezou nebo lide, kteri lezou nudne chodaky daleko pod jejich vykonnosti.

Hlaska sice zni odvazne, ale je za ni schovany vlastne dost prizdisracsky pristup. Jinak si to neumim zasadit do kontextu stylu umistovani jisteni v mnoha nasich oblastech.
odpovědět 
  Re: fuj fuj12:02:13 12.12.2018
Mě zas příjde že jsi jen machr co plácá od gauče a skálu viděl leda tak na obrázku...
odpovědět 
   Re: fuj fuj13:19:47 12.12.2018
Má recht, nejlepší způsob jak chránit skálu je na ni nelézt. Akorát se s tím zástupy "rádobyklasiků", co brousí dokola ty samé cesty, pořád nechtějí smířit.
odpovědět 
   Re: fuj fuj09:27:15 13.12.2018
No jasny, to si trefil uplne, ale uplne presne! Alespen ve svem dusevnim svete...
odpovědět 
  Re: gaučák16:02:01 12.12.2018
Letos si na písku nejvíc považuju Prásknutí bičem na Věž J. Berana v Teplických skalách a Staré cesty na Velkého Konšela. V Jizerkách a v Chamonix (trad. žula) něco podobného (OS tak do 6b). Na gauči jsem toho letos příliš nenaseděl. Prostě bylo stále sucho, hezky, pískovcově. Na vynýtovaných sportovkách se od svého maxima v trad. cestách v zásadě nevzdaluju (OS 8-UIAA). Nelezu nic významného ale lezu už dlouho a prostě mě to bez šáhla víc baví;)
 motákodpovědět 
   Re: gaučák17:31:42 12.12.2018
Prásknutí bičem přímá varianta?
honzaodpovědět 
    Re: gaučák13:40:16 13.12.2018
Jakou ma Prasknuti bicem primou variantu, ze jsem tak smely?
nopodpovědět 
     Re: gaučák14:12:41 13.12.2018
Tu bez ojebu. Ale potrebujes na ni sahlo.
odpovědět 
   Re: gaučák09:26:13 13.12.2018
Tak ses nam hezky popsal, ale jak to souvisi s prispevkem na ktery reagujes? Nema to snad byt nejaky sveto dukaz toho, ze lide co sdili tvuj nazor maji pravdu, ne?
odpovědět 
   Re: jiny pohled na sahlo - bezpecnost10:29:26 13.12.2018
Cau, ja si sahlo koupim, bohuzel mi nic jineho nezbyde. Jen jsem to proletel, ale nikdo nezminil jeden docela podstatny druh uziti. Abych to nejak motivoval. Jsem lezec, kterej furt neco pytli, protoze je to pro me tezky. Vetsinou nemam sebou nikoho lepsiho, kdo by mi to vysbiral a dolezl. Ne ze bych byl tak dobrej, ale jezdim s pritelkyni a bavi nas to vic kdyz jsme sami a ona leze min nez ja. Takze kdyz nekde uz nemuzu a je tam kruh nebo lepeny hak, je to OK a slanim. Bohuzel ve vetsine "svetovych" oblasti jsou spis nyty, pak je to horsi. Do ted jsem to resil lanem na tretiny a smyckou v haku, slanil jsem, vysbiral matros a stahl smyci. Vzdycky kdyz to delam, tak mam dost blbej pocit, kvalita nytu treba ve stredomori neni nejlepsi a nedavno tu byla afera Tetin, tak jsem se o to zacal trochu zajimat a hledat bezpecnejsi alternativu. Jedine schudne a levne reseni je asi sahlo. Proste kdyz to nejde, tak namisto slaneni z jednoho pofiderniho nytu to presahluju a pak treba dolezu az ke slanaku a tam standartne sjedu dolu. Reseni bez sahla existuje, nechas se spustit a hak tesne pod tebou take nevycvaknes a nechas ho tam jako pojistku. Takhle ale prijdes o 2 karble. Sice existuje teorie, podle ktere casem najdes stejny pocet unikovek jako jsi nechal, ale v mem pripade, kdy takhle na tydennim vyletu ve Spanu zapytlim kazdy den 2 cesty by to byla dost palka. Sahlo to resi. Jedna vec je moral a mentalni stranka lezeni, druha vec je bezpecnost pri slanovani. Na pisku a v cestach s lepenymi haky obecne se tohle proste resit nemusi (teda az na vyjimky - viz. nektere kruhy na Hrubici, coz se uz snad vyresilo). Na vapne s nyty bohuzel nevidim zadne jine reseni, pokud okolo neni nikdo kdo by pomohl nebo pokud to nejde nahodit shora... coz je aspon polovina pripadu.
Radekodpovědět 
    Re: jiny pohled na sahlo - bezpecnost13:44:45 13.12.2018
Stačí obyčejná maillona a ta zase tolik nestojí a pokud tak pytlíš, jak píšeš, není to spíš tím, že lezeš víc než na co objektivně máš, ať už fyzicky nebo psychicky? Třeba by stačilo nemít tak velké oči.
Vlkodpovědět 
     Re: jiny pohled na sahlo - bezpecnost16:29:02 13.12.2018
Nesouhlasim. Majlona je asi to nejvetsi zlo pro vsechny kdo to lezou po tobe, nebudu rozebirat proc. K tomu lezeni nad moznosti - no o tom to na sportovkach prece je ne? :D Nebo aspon pro me je to nejen o radosti z pohybu, ale take o cislech. Proste kdyz si vylezu krasnou 40m dlouhou 6a na OS, tak z toho mam fakt radost, kdyz ale vylezu podobnou cestu za 7a na RP treba na 3 pokus, tak me to tesi mnohem vic. Vzhledem k tomu za 7a je zhruba muj limit tak se ale samozrejme deje, ze nektere mi absolutne nesednou a proste je zapytlim. Moje pravidlo na sportovkarskem vylete je dobre si zalezt, ale take zkusit kazdy den aspon 1 cestu na mem limitu. Osobne mi to prijde jako idealni strategie.
Radekodpovědět 
      Re: jiny pohled na sahlo - bezpecnost22:18:33 13.12.2018
Čéče, já slaňoval i z vyklající se skoby, za strom a kdoví co ještě.
Hele, kecy vo tom, že zapytlíš 2 cesty denně, což jsi nám řekl, že vlastně zapytluješ jen cesty na svém maximu, tedy 7a, tak buď lezeš jen na svém (supra)maximu a Vlk má teda pravdu, že máš moc velký voči, nebo se moc bojíš, anebo seš slabej jak věchejtek a máš lízt lehčí. Anebo teda vylezeš nějakou rozlezovku, nečo pro přítelkyni, pak eště něco možná, pak teda nějaký 7a, co dáš na 3 pokus, nějaký na 5, pak se dostáváme k tomu, že lezeš denně strašný množství cest.
Což ti teda moc nevěřím a myslím, že kecáš, jen si to racionalizuješ a nechceš si připustit, že více je někdy méně. Já teda když chci lézt na svém maximu. Což, si teda nemusím dokázat nacvakat, tak teda vždycky s někým lepším, kdo ti dovolí ti tu cestu prolézt a na zkoušet. Ovšem AF maximum je o trošku níž, páč občas musíš někam dolézt. No, tak se s tím holt smiř, nebo lez i s někým lepším, teda pokud to tvoje ego ustojí, anebo prostě víc o něco malinko lehčích cest a pak i ty 7a budou poštět bez šáhla.
Existuje něco jako přelezová pyramida, doporučuju nastudovat.
odpovědět 
       Re: jiny pohled na sahlo - bezpecnost12:18:38 14.12.2018
Nebudu se predhanet o to kdo slanoval z jaky hruzy. Kazdej kdo leze v horach si to obcas zkusi. To ale neznamena, ze bych to musel praktikovat na sportovkach. Klidne si slanuj z rezavejch skob a pofidernich nytu, mne je to jedno, ja to delat nebudu a koupim si radsi sahlo. Pokud te slanovani ze skob vzrusuje, zajed si na Marenku na Odkaz Velkeho Kormidelnika a zapytli to v pulce 1. delky. Jinak nevim co je podle tebe velky mnozstvi cest, nechtel jsem diskutovat muj denni program na vyletech, ale kdyz uz jsi to tak moc zacal rozebirat, tak ti to napisu. Obvykle dame nejake 2-3 rozlezovky okolo 6a, pak treba jedno 6b-6c, ktere si muze moje holka dat na TR, jo muze se klidne stat ze to nevylezu, ale skoro se to nedeje. Pak zkusim nejake 7a-7b, klidne i 2 a pak na dolez treba dve 6b. Takze je to zhruba 8 cest. No a kdyz vstaneme brzo, neni zima a lezeme uz od rana, tak klidne i vic. Nechapu co je na tom divnyho, ze bys neveril ze clovek pres den preleze 8 cest. Kdyz ma jedna treba v prumeru 30m, tak je to min nez 300m lezeni. V horach bezne lezeme 600m za den. Na sportovkach se obvykle nebojim, neni k tomu duvod a nevim co presne myslite tim mit velky oci, ale jestli mel AO treba velky oci kdyz trenoval 9c, tak mi to prijde OK. Asi jsem nakonmec rad ze nelezu ve velky skupine. Ono by se pak mohlo ukazat ze v ni budou lidi jako vy.
Radekodpovědět 
        Re: jiny pohled na sahlo - bezpecnost13:07:40 14.12.2018
Helehele, ta moje skoba tam pořád dobře drží! https://youtu.be/ZxCt9zyVRoY
Kuba Turekodpovědět 
        Re: jiny pohled na sahlo - bezpecnost10:10:04 17.12.2018
Hele a on AO někdy použil šáhlo? Si nejsem jistej...
Evidentně to lidi na hranici svýho maxima nepotřebujou. Takže se dostáváme k tomu, že to nutný není.
No a tvůj denní rozpis, tak z něho vyplívá, že vlastně teda 7a/b není tvoje maximum, ale supramaximum, páč to máme 3*6A, 1*6b/c, který možná nevylezeš, pak teda ty dvě 7a (který zapytlíš anebo našáhluješ), jak jsi říkal a jedno 6b na dolez a jsme na těch osmi. Tedy tam chybí ty cesty za 7a, co třeba vylezeš. Normálně lidi, když lezou cesty na svém maximu, tak se rozlezou, v jedný, dvou cestách, pak si to navěsej a pak pokusujou. Když je to tvoje maximum, tak tě ty 3-5 pokusů tak vyhází, že víc cest na svým maximu za den nestihneš a můžeš se pak ještě dolézt.
To co nám tady popisuješ, je nabidlování něčeho těsně nad hranicí maxima, pak trénink na TR. Nejty jsou opruz o tom žádná, tak tam kde jsou nejty člověk nemůže být tak velkooký, než tam, kde je něco jinýho.
odpovědět 
         Re: jiny pohled na sahlo - bezpecnost09:22:07 20.12.2018
Precti si to znovu. Ja sahlo jeste nemam, takze nikde nebydluju. Jen si ho planuju poridit a to z uplne jineho duvodu nez na ktery ty narazis. Nechapu proc bych mel davat 5 pokusu v jedne ceste, nikdy me to moc nebavilo a radsi si zkusim neco jineho. A kdyz jsem nekde vis napsal ze furt neco pytlim, to prece neznamena ze zadne 7a nedolezu, ale proste se casto stava ze to nejde a rozhodne to neprestanu zkouset jen proto, ze se to tobe nelibi. To jak definujes maximum je tvoje vec. Pro me je maximum to, co jsem schopnej prelezt na RP a to co "lezu" je klasa, kde vetsina cest padne na OS. Takze lezu 6c a maximum je 7a. Pokud je tvoje nazvoslovi jine, tak si to preloz. Jestli AO nepouziva sahlo je mi uplne jedno. On totiz take AO leze cesty, kde se bezne nechvaj presky, nebo uz tam vlastne jsou na fix, takze se muze jen spustit a smitec. Kdyz jsem psal o Adamovi, narazel jsem na komentar typu "velky oci" a vubec ne na sahlo. Zkus si to cely fakt jeste jednou precist, mozna ti dojde, ze si nechci poridit sahlo abych navesel jeden nyt za druhym v ceste na kterou na prvni pohled nemam, ale jen jako nouzovku abych se vyhnul slanovani z nytu, coz se bezne stava a ne jenom mne.
Radekodpovědět 
      Re: jiny pohled na sahlo - bezpecnost08:48:52 14.12.2018
Jestli s přítelkyní, když třeba klátíte, půlku zapytlíš, tak to je mě jí docela líto...
odpovědět 
       Re: jiny pohled na sahlo - bezpecnost19:14:18 15.12.2018
Hele, a jak to my co nic nevylezem a jsme už metr nad zemí posrany máme bez šáhla dělat? To jako to nesmíme ani zkoušet? Dneska svět patří nám nýmandům, tak bacha...
Nýmandodpovědět 
  Re: fuj fuj14:02:21 31.12.2018
https://www.horosvaz.cz/skaly-cesta-7130/
Asi tak třeba. Co tam máš ty?
Pepanodpovědět 

 Mnoho lidí to vzdalo kvůli jištění09:18:33 12.12.2018
Mnoho lidí kvůli jištění vzdalo lezení na písku, měli tam úraz apod. Tam buď lezeš často nebo máš problém tam něco vylézt. Třeba tohle může někomu pomoct si zas vylízt něco, co třeba kdysi lezl.
oilodpovědět 
 Re: Mnoho lidí to vzdalo kvůli jištění23:07:52 12.12.2018
Na písku to chce lézt raději těžší věci, tam bývá většinou železa více:-) a zrakvení většinou nehrozí a jde to i bez šáhla. Jde o to trénovat i mozek, aby na cestu měl a uměl přepnout do módu teď musím a nesmím spadnout:-). A umělkáři ať zůstanou u svých barevných chytů a na skály nechodí:-)).
Vlkodpovědět 
  Re: Mnoho lidí to vzdalo kvůli jištění09:31:44 13.12.2018
Presne. Na pisku to chce lezt tezke prasky. Tam v ramci piskovcove odvahy prvovystupci narvali mnohem vice zeleza na mnohem dulezitejsi mista a je tam mnohem mene takovych tech zaludnych cest.

A pokud je nekdo preklizkar a leze fakt dobre, at klidne na tezsi cesty na pisku zajde. Uz jsem videl docela dost lidi, kteri si z preklizky odbehli na pisky a prosli se cestama na ktery zaryti nepreklizkari jen koukaji obdivne z povzdali.
odpovědět 
 Re: Mnoho lidí to vzdalo kvůli jištění22:24:59 13.12.2018
Ono je to jedině dobře, jinak by se nám z toho písku stalo pískoviště, tak to prostě je.
Strašně se tam bojí, sotva něco vylezu, ale je to tam krásný, do některejch oblastní radši nejezdím vůbec, páč je to hnusně voblý a leze se tam jenom hnusnejma spárama, ale jiný lidi na to maj. Písek nemá na davy.

Holt se s tím smiř, přijmy to, buď pokornej. To co se tady furt předvádí je infatilní egoistický zmrdství, takový to jájájá, když to maj voni, musím to mít i já, stůj co stůj.
Sou lidi co na to maj a ty máš třeba na něco jinýho, třeba taky ne, třeba máš na to, si to aspoň přiznat, a pokud ne, tak to bys neměl bejt na světě, takovejch jsou plný učebnice dějepisu a to často není hezký čtení.
odpovědět 
  Re: Mnoho lidí to vzdalo kvůli jištění - konečné řešení11:09:26 14.12.2018
Chápu, konečné řešení na ty nesmířené. Lezecký kempík zakončený plynovou komorou.
oilodpovědět 

 Cesta versus kroky14:04:22 14.12.2018
Hele, proč pořád předpokládáte, že hlavním cílem, když někdo naleze do cesty, je její přelez, a to ještě způsobem, který vy považujete za "nejhodnotnější"? Takhle to přeci být nemusí. Velmi často já i řada kamarádů nemáme za cíl přelez, ale třeba jen kroky v té cestě. A stejně, jako vy si užijete přelez, my si užijeme, když se nám podaří všechny kroky. Nemáme vytrvalost, nemáme sílu, ale baví nás to. Nebaví mne lézt pod maximem, nebaví mne pokusovat, nebaví mne padat, ale baví mne lézt od presky k presce a klidně tam sedět. Dolezu k presce, odpočinu si, za pár chvil zkusím další kus...  Baví nás to a ze skal chodíme v klidu, bez stresu a s pocitem fajn stráveného dne. Každý hledá v lezení něco jiného, nenuťte ostatním vaši filozifii, když existují i jiné, vedoucí ke stejnému cíli - užití si dne venku na skále s parkou kámošů. Lezení je jen prostředek, ne cíl. 
odpovědět 
 Re: Cesta versus kroky15:43:18 15.12.2018
Expediční styl :)
odpovědět 
  Re: Cesta versus kroky23:45:07 12.01.2019
Popis cesty: Od 1. BH je to k dalšímu bh 3m doporučuje se proto do BC přibalit čelovku a zalozni kartus
odpovědět 
 Re: Cesta versus kroky09:34:17 13.01.2019
Takže to na max zkrokujete, když musíte odpočívat? No, chudák jistič a nakonec i ten, kdo v každým nýtu sedí :-D
odpovědět 

 Šahlovat a pak lezt je TR nebo nic19:01:24 15.12.2018
Nacvakat si cestu šahlem a pak ji lézt je TR. Takový, že to nemusím obcházet z druhý strany. A když si našahluju jen část cesty a pak ji lezu, tak to vlastně není nic. Takže ji nevylezu v žádnym známým stylu. ale to jen tak na vokraj týhle diskuze,
Filozof amaterodpovědět 

 OS šáhlo14:02:43 16.12.2018
Slyšel jsem, že E. Karešová si našáhlovala v labáku tím dlouhým rybářským prutem kruh v nějaký desítce. Tu potom dala z první bomby a prohlašovala to za OS. Co si o tomto stylu myslíte? Power má, o tom žádná, ale je to fair play? Asi futuristický styl.
Uchoodpovědět 
 Re: OS šáhlo17:47:22 16.12.2018
Kdyby autor udělal rozumné jištění, nemusela by šáhlovat. Za mne v pořádku, nemá se dělat/nechávat špatné jištění. Asi budu většinou odsouzen, ale je to tak. Právo tam lézt má každý, jištění by melo být bezpečné povinně. Jestli se vám to nelíbí, ok, dělejte si ho, jak chcete. Lidi si poradí :-)
odpovědět 
  Re: OS šáhlo18:29:44 16.12.2018
Definice OS je jasná. Vylezení cesty na první pokus, bez pádu, odsedávání, bez jakýchkoliv předchozích informací o cestě. Dotyčný musí lézt odspodu, jako prvolezec a nesmí předtím nikoho vidět cestu lézt. Takže šáhlo není OS. Při použití šáhla prostě část cesty leze šejdíř TR (sorry jako). Nic na tom nezmění nějaká, jakkoliv sofistikovaná, racionalizace (čti obranný mechanismus ega aktivovaný při selhání).
motákodpovědět 
   Re: OS šáhlo19:24:16 16.12.2018
některých šáhlových výstupů, jakkoli jsou sportovně (a i obtížnostně, nakonec jsem sdtmover) bezvýznamné, si docela cením. třeba na soví věži v příhrazech, kdy prvolezec vibroval metr pod kruhem s čákou na osmimetrový skok do rokle, tam bylo nutno rychle skácet dvě souše, svázat je smyčkou, vylézt na břízu a z ní ulovi slaňák (kruh byl v díře metr nad prvolezcem, ale zcela zarezlý a pod notnou vrstvou hrabanky).

prvovýstup byl "nesportovně", prý skupinovým stavěním ke kruhu a pak od kruhu.
Lukas B.odpovědět 
   Re: OS šáhlo21:28:40 16.12.2018
No ale to je definice pro tebe :-) Chápu, že na zápis do nějakého oficální žebříčku to není, ale nejen já to máme jinak. Prostě cesta na první pokus, i kdyby to byl TR :-) Pořád říkám, že byste si měli uvědomit, že ne všichni sdílí právě tu vaši filozofii a vaše hodnoty :-)
odpovědět 
    Re: OS šáhlo21:44:20 16.12.2018
Však jo, na první pokus a s cvaklým nevím kolikátým jištěním. Proč ne, když to nebude mlžit. Ale OS to není
odpovědět 
     Re: OS šáhlo21:53:28 16.12.2018
Jasně, máš pravdu, OS to není. Psal jsem to jako nadsázku.
odpovědět 
   Re: OS šáhlo12:05:32 17.12.2018
Souhlas s TR úsekem v obdobném případě. Dlouhá šáhla používaná úplně ze země mně osobně přijdou za čárou, ale s tím pěkným zeleným nahoře v článku jsem vcelku kamarád. Když už se náhodou dokopu k tahání na písku, nebudu riskovat, že měl prvovýstupce o standardních 20 cm víc a z té úplně jasné cvakací pozice mi ke kruhu bude pět cenťáků chybí. Typicky v rajbasech moc milé překvapení. A fakt si v takovém případě použití šáhla nevyčítám, podobný přelez bych klidně jako OS brala. Teda kdybych hrála na písmenka. Holt máme každý hranici jinde.
F.odpovědět 

 Sahlo22:55:19 16.12.2018
Ja na sahlu jako jeho uzivatel nevidim nic spatneho.

Ano, je to psychicka berlicka, ale holt jsem asi dusevni mrzak :)

Vetsinou ho pouziju pokud si chci dat neco stylem OS PP nebo Flash PP, tak si tam presky kam dosahnu nahazim.

Stejne tak, kdyz jdu nejakou cestu na PP, tak nemam potrebu se pri prvnim prulezu, kdy je nejtezsi nahodit presku, protoze tam nedosahnu se zbytecne vysilovat.

Nechci resit v den odletu, ze mi zaprsela cesta a k preskam se bez prosahlovani proste uz nedostanu. Stejne tak kdyz dojde sila na konci dne a neni uz ani na prelez od presky k presce, popr. si clovek neco natahne atd.

Vetsinu casu ho taham na batohu a za cely den ani nevytahnu, ale staci mi, ze vim, ze kdyz bude potreba, tak se na nej muzu vzdy spolehnout :)

V Jure a obecne na sportovkach uz je to vcelku standard. Problem mi prijde, ze maji hlavne lidi co koukaji na sportovni lezeni jako na disciplinu pro sraby :) Holt ne kazdy je ochotny se prizabit treba i v lehkem lamavem terenu :) Ale chapu ze pouziti sahla na pisku nevhodnym zpusobem (sahlovani od kruhu ke kruhu ve vsech cestach atd.) neni asi uplne ok.

V tezke ceste pro nakrokovani aniz by se clovek zabil mi to prijde osobne naprosto normalni i na pisku, ale nejsem tedy piskar, asi budou mit casto jiny nazor...
Buriodpovědět 

 Foto dne:

Agnes
 Databáze cest:
Všechny cesty (179404)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
Talbac Ext. 7a Leonidio
Al Di La Del Fico 6b Ulassai
Al Di La Del Fico 6b Ulassai
Giugno Piovoso 6b+ Ulassai
Gemisto Kalamari L1 6c Manikia
Nově komentované:
Sensa Nome 8a Calvario
Pioggia Di Maggi 6c Ulassai
Banana Split 5c Paklenica
Zollamt 6A+ Bor
Hammer King 7c Brseč

 Nově v diskusi:
Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování... |

 Nové komentáře:
Re: Problém na sestupu | Re: Problém na sestupu | Re: Problém na sestupu | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta | Re: Problém na sestupu | Re: Problém na sestupu | Problém na sestupu |

 Kde to vře:
Ukrajinský top lezec Maksym Petrenko padl při obraně Ukrajiny (50)
Mára Holeček a Ondrej Húserka vylezli na vrchol Langtangu (29)
Video: Seb Bouin a Alain Robert lezou solo na mrakodrap v Paříži (22)
Will Bosi přelezl boulder Spots of Time a potvrdil klasu 9A (17)
MČR v rychlolezení (16)
Film: Adam Ondra a nejtěžší cesta Vysokých Tater Corona 10+/11- (15)
Secret Spot Bouldering 2024 pozvánka (12)
MČR v bouldru vyhráli Lukáš Mokroluský a Michaela Smetanová (5)
Marjan (4)
Expedice Máry Holečka na Langtang Lirung se chystá do stěny (4)

 Nově v inzerci:
Master 9.7 50m Bicolour (nelezené-nové) | druhý konec lana | Batoh Deuter Aircontact 65+10l | Z teplem | Hledám děvče do skal | koupím Zlagboard | Kalhoty MONTURA SKI STYLE PANTS Man vel.L | Nepromokavá bunda The North Face vel.L | Nové lezečky Scarpa Instinct VSR vel. 43,5 | Srbsko |

 Anketa:
Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
 GPS a mapové aplikace 
 361 
 Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
 315 
 Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
 285 
 Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
 288 
 Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
 257 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.