Předem upozorňuji, že tento článek nebude ani o lezení, ani o horách. Ale vzhledem k tomu, že asi každý z nás má v materiálu docela majlant, a že sem tam je třeba matroš obnovit, něco dokoupit, a že ten matroš není zrovna za levno, tak bych se rád podělil se svou negativní zkušeností z nákupu a varoval před neseriózním prodejcem.
Nedávno jsem koupil nový batoh, konkrétně Doldy Pumori 75 Cordura. Koupil jsem ho u Romana Popíka – Popina sport ( http:// www.popina. cz/sport/ ). Už jsem u něj pár věcí koupil a taky jsem jej doporučoval kamarádům. Uměl nabídnout dobrou cenu a koupené zboží doposud fungovalo bezchybně.
Batoh Doldy Pumori 75 Cordura byl však pěkný šmejd. Jednou jsem ho měl v Tatrách, ale bylo to jenom na pár dní na Zámkovského chatu. Podruhé jsem ho použil na skialpy na Monte Rose a bylo to jeho první pořádné použití, kdy jsem v něm měl asi 15 kg. Už dole v kempu jsem si všiml, že se mu začíná trhat boční popruh, takže jsem si na to musel dávat bacha. Při cestě přes ledovec se však stala horší věc, rupnul mu bederák. Fakt paráda být v Alpách s takovým báglem, že nevíte, jestli si nakonec nebudete muset věci odnést po kapsách. Ke všemu jsem si ještě všíml, že se začíná rozpadat přepážka mezi vnitřní a vnější kapsou v horním víku. No to jsem si teda koupil pěkný šmejd, podobně kvalitní batoh bych určitě koupil i u Vietnamců, ovšem za podstatně jinou cenu.
Obrátil jsem se na prodejce, s popisem vad a s dotazem co s tím batohem mám dělat. Řekl mi, ať mu pošlu kopii účtenky a jestli bych ten batoh mohl poslat přímo výrobci. Tak jsem udělal. Výrobce ty vady uznal a prodejce, Roman Popík, se mně zeptal, jestli budu chtít ten batoh spravený (protože Dodly mu prý peníze nevrátí). Řekl jsem mu, že k tomuto výrobku už nemám důvěru, a že si raději koupím batoh jiné značky, a že klidně nakoupím zase u něj. Na to mi řekl, že to je ok, že mi vrátí peníze a batoh že prodá u sebe v obchodě jako komisní zboží. Touto férovou dohodou jsem považoval věc jako vyřízenou.
Za nějakou dobu mi ovšem Roman volal, že prý mu ten batoh poslali z Doldy spravený takovým způsobem, že by ho už neprodal, a že ho pošle mi a tím tu reklamaci vyřeší. Na to jsem mu řekl, že jsme se na něčem dohodli a taky že jako zákazník mám právo na vrácení peněz, pokud se u výrobku vyskytly tři různé vady. Na to mi odpověděl, že prý se radil s právníky z Doldy a ti mu prý poradili, ať mi ten batoh vrátí. Tak jsem mu řekl, ať mi nic neposílá, že mu pošlu mejla, kde si může přečíst, jak to je podle zákona. Řekl mi, že ať mu teda toho mejla pošlu, a že mi ten batoh posílat nebude.
Tak jsem to pohledal a poslal mu následujícího mejla, i když to nebyla moje povinnost, ale spíš on jako prodejce by ten zákon měl znát a ctít.
ZAČÁTEK MEJLU
Ahoj Romane,
tak jsem k tomu problemu s batohem neco pohledal a dopatral jsem se nasledujiciho:
1. Jako zakaznik mam pravo na odstoupeni od smlouvy, tzn. vraceni penez (a taky uhradu nakladu spojenych s reklamaci), pokud ma vec vice vad:
Pokud se stejná vada vyskytne opakovaně nebo má věc více vad, můžete požadovat výměnu nebo odstoupit od smlouvy (622 odst. 2 občanského zákoníku). Pojmy "opakovaná vada" a "více vad" nejsou zákonem stanoveny, z judikatury (viz např. publikace "Občanský zákoník, komentář", Jehlička, O., Švestka, J., Škárová, M. a kol., 6 .vydání, C.H.Beck, Praha, 2001, str. 968) však vyplývá počet tří opakování nebo současně se vyskytujících vad.
2. Rozhodnout se mezi odstoupenim od smlouvy (vracenim penez) nebo vymenou zbozi mam pravo ja, jako kupujici, nikoliv prodejce nebo vyrobce:
Z titulu zákonné odpovědnosti za vady je kupujícímu dáno podle § 616 odst. 3 po novele OZ na výběr, zda bude požadovat výměnu věci či její opravu a pokud to není možné přiměřenou slevu z ceny věci nebo odstoupení od smlouvy.
3. Jak to mas vyresene s vyrobcem (Doldy), tak to se mne jako kupujiciho netyka. Jestli s nim mas takovou smlouvu, ze to necha na Tobe, tak to je mi lito, ale nemuzes ten problem prehodit na mne. Byt Tebou, tak bych navrhl vyrobci, at ty naklady se spatnym vyrobkem vezme na sebe, urcite tech zmetku nema tolik, ze by ho to zruinovalo, naopak by to prospelo jeho dobremu jmenu. Pokud s Tebou chteji nejak vyjebavat, tak by ses mel podle toho zaridit, treba uz nenabizet jejich zbozi (to jim asi vadit nebude), anebo svou zkusenost zverejnit, jestli maji zajem na dobrem jmene sve znacky, tak by se nad tim meli zamyslet. Kazdopadne to neni muj problem:
Prodávající na nic takového nemá právo - smluvní vztah má s kupujícím a jemu také za vady odpovídá. Jeho zákonná odpovědnost ke spotřebiteli přitom nijak nesouvisí s podmínkami záruky, které má sjednané on sám se svým dodavatelem v rámci obchodní smlouvy. Prodávající musí např. poskytnout záruku v zákonné délce bez ohledu na to, jakou záruku (pokud vůbec nějakou) mu poskytuje jeho dodavatel. Naopak, pokud dodavatel poskytne prodejci záruku delší, než dle občanského práva, není prodejce povinnen tuto delší záruku přenést na spotřebitele.
Myslim, ze z vyse uvedeneho jasne vyplyva, ze jako zakaznik mam narok na odstoupeni od smlouvy a vraceni penez. Uz tak jsem s tim mel dost problemu, kdyz se vsechny vady projevily v Alpach, dale jsem nad tim stravil dost casu, kdyz jsem s tim musel na postu a ted jeste vyhledavat informace, jak se nenechat osulit. Jsem dost zklaman kvalitou toho vyrobku, pristupem vyrobce a nerad bych jeste ziskal zkusenost, ze jsem nakoupil u neseriozniho obchodnika. Kazdopadne pokud ta zalezitost nebude vyresena v souladu se zakonem a ke spokojenosti zakaznika, nebo pokud se to bude i nadale protahovat, tak jsem pripraven hajit sve pravo, a mimo jine i zverejnit svou zkusenost a varovat dalsi pripadne zakazniky, aby se nenechali napalit. Krome jineho na serverech zamerenych na horolezectvi a turistiku, a dale na serverech s tematikou "ochrana spotrebitele".
Jaké bylo mé překvapení, když mi před pár dny volal, a jestli prý nejsem doma, že mi poslal ten „spravený“ batoh a že jsem jej nepřevzal, že se mu vrátil. Tak jsem mu připomněl, že jsme se na něčem domluvili, a že jsem mu poslal i toho mejla. Na to mi řekl, že prý to četl, ale opět se prý radil a v Doldy mu řekli, ať mi to pošle. Mám ten dojem, že mu asi v Doldy poradili, že když si ten balík převezmu, tak že tím přijmu to zboží a reklamace tím asi bude pro ně i pro něj vyřízená. Každopádně mi došlo, že to na mně Roman Popík nezkoušel z nevědomosti zákona, ale z vypočítavosti. Nakonec mi řekl, že mi peníze nevrátí a ať si to dám klidně k soudu. Asi počítá s tím, jak u nás soudy fungují. No já to vím taky, naštěstí kvůli těch pár kaček o hladu nebudu, ale už kvůli tomu, že už jsem u něj pár věcí koupil a ani přesto mu nevadí takhle se mnou zkoušet vy....t a taky proto, že se mi nelíbí, když někdo tímhle stylem „podniká“, tak budu na dodržení svého práva trvat.
Nevím nakolik se Romanovi vyplatí ošulit zákazníka o nějakých pár kaček za jeden batoh a takhle si pokazit jméno. A přijít tím o stálého zákazníka. Pochybují, že i moji kamarádi si u něj ještě něco koupí.
Samozřejmě pošlu odkaz na tento článek i prodejci šmejdu Romanu Popíkovi, ať má možnost se k tomu v diskuzi vyjádřit.
Sory, že jste si v tomto článku nepočetli o tom, jak si kdo užil na horách, nebo vybušil pořádnou dardu. Smyslem toho článku nemělo být požalování, jak jsem byl napálen, ale třeba jestli se někdo chystal nakupovat u tohoto výlupka, tak jsem mu snad ušetřil pozdější zklamání.
Mějte se fajně a ať nikdy nenarazíte na podobného „obchodníka“.
z tohohle pohledu to vypada, ze prodavac je spina chlap s plnou podporou zlodejsky firmy, nez se tahat po soudech tak mu radsi prohodim cihlu vylohou. doldy si asi nemuze dovolit reklamace, aby udrzel nizkou cenu. jsem zvedav jestli budou mit dost odvahy reagovat v tehle diskuzi
Dobry obchodnik by mel umet nejen prodavat, ale i dobre nakupovat. Pokud svoji neschopnost domoci se prava na reklamaci u vyrobce resi okradenim zakaznika, zrejme zapomina jakym smerem proudi penize a dobrym obchodnikem neni a pude do prdele!!!
Ja to vidim tak, ze kazdy vyrobce najde u svych vyrobku nejake zavady-reklamace. Jde jen o to, kolik jich je. Ale, ze se to stane i velkym firmam, je obvykle. Reklamovala jsem boty Adidas, znama znacka velka, v obchode mi neuznali reklamaci, zastupce dovozce taky ne, tak jsem se odvolala ve velmi slusnem dopise, zadne vyhruzky a zafungovalo to. A neztratila jsem duveru ani v Adidas ani v obchod. Stat se to muze kazdemu. Ale spis me zarazi pristup Doldy, ale Buh vi, jak to bylo. Asi bych se obratila primo na Doldy, prestoze to neni muj partner jako kupujiciho, ale pokud je rozumny a nechce ztratit zakaznika, snazil by se to resit k me spokojenosti.
Ja jsem se napred logicky obratil na obchodnika (Romana Popika) a ten mi slibil vyrizeni reklamace dle platnych zakonu, tj. ze mi vrati penize. Tim jsem to povazoval za vyrizene. Az pozdeji mi volal, ze mi posle zpatky ten batoh, protoze v Doldy mu nejsou ochotni vyjit vstric, a ze tim je to pro ne vyrizeno. A ze mu pry ten batoh poslali spraveny v takovem stavu, ze by nevedel co s nim. Tak ze ho pry posle mi!!! Pochybuji, ze by se o tom se mnou v Doldy bavili, kdyz to takhle vyresili i se svym odberatelem. A protoze vuci Doldy nemam zadne paky to nejak s nimi resit, tak to povazuji za zbytecne. Vuci prodejci muzu postupovat v nejhorsim aspon s pomoci soudu, vim ze to bude dlouho trvat, ale tento pripad je jednoznacny, takze prodejce nakonec ty kacky zpatky vrati, a pripocte si k tomu asi i soudni vydaje. Asi to je pro nej dobry kseft, za tech par penez co chtel usetrit na svem pravidelnem zakaznikovi. Nejak to nechapu ...
Ahoj,vyjádření k diskusi /batoh pumori/.Černá ruko,zustal mi z tebe stát mozek.Lidi tvého typu at mašírujou z hor.Je to jen batoh.A takové násilí i když jen slovní.Děs,sežen si psychiatra,než někomu ublížíš.Martas
Jenom k firme:
Ja mam dva Doldy batohy a chovaji se uz delsi dobu a za drsneho pouzivani velmi slusne a drzi. Tenhle typ to ale neni. Docela jsem zvedav. Ze by se tenhle typ nepovedl?
Taky mam doma 2 mensi batohy od Doldy a plna spokojenost. Ten prvni mam z doby, kdy Doldy zacinal, to je uz hodne davno. Akorat jsem po letech musel nechat vymenit zip, ale jinak ok. To Pumori jsem kupoval ve verzi Cordura, aby to neco vydrzelo, a pro Doldy jsem se rozhodl kvuli predchozi dobre zkusenosti. Bohuzel tekntokrat to nevyslo. Ale chapu, ze u kazdeho vyrobku kazde znacky se sem tam nejaky kus nepovede. Ale s tim by mel solidni vyrobce a stejne tak solidni obchodnik pocitat, proto mne dost zarazi zpusob reseni reklamace ze strany obchodnika :-(
Doldy pumori 75 z cordury mam neco pres rok a nemuzu si ho vynachvalit. Uz se mnou lecos procestoval, v lete i v zime, vzdy slusne nalozen a zatim nejevi sebemensi znamku opotrebeni, a to s nim nezachazim zrovna setrne. Jedine co bych mu zatim vytkl je fakt, ze nema YKK zipy. Jsi vlastne prvni clovek o kterem slysim, ze ma s pumori takovy problem. asi smula, no.. :))
Měl jsem podobný problém v hudy sportu - Koupili jsme bundu od Direktu a po uznané reklamaci na špatné švy se nám vrátila nová a ta měla každý rukáv jiný. Když jsem to znovu reklamoval tak se nám pokusili vrátit tu starou opravenou..
- ale ono asi není dobré nadávat prodejci, když ten nemá žádné odvolání u výrobce nebo dodavatele. Né každej prodejce má peníze na to, aby chybu druhého zatáhl z vlastní kapsy a né každému kdo je má, se chce.
Proto jsem reklamoval přímo u výrobce a dle mé zkušenosti je třeba bejt dost tvrdej - když pohrozíš kvalitní reklamou (článek na lezci je gut:-) tak se většinou dovoláš:-)))
PS: bágl od Doldy má brácha už pár let a je dost spokojenej:-)
Ono ani ne kazdy lezec ma prachy na to, aby zatahl tu chybu. Aspon ja jsem ty prachy nenasel na chodniku. A jak rika zakon, reklamovat je treba u obchodnika, ne u vyrobce, s nim nema zakaznik zadny pravni vztah. A ze to "odsere" prodejce, tak za to zakaznik nemuze, prece neni mozne zbavit se odpovednosti a hodit to na zakaznika jenom proto, ze prodejce ma blbou smlouvu s vyrobcem.
Kazdopadne pro mne je to poucenim, ze u tohoto prodejce uz nakupovat nebudu.
s tím nezbývá než souhlasit. Ale dle mé zkušenosti jsou pravidla hry jedna věc a reálná šance domoci se spravedlnosti věcí zcela jinou. Ale tvůj způsob s "reklamou" je funkční - držím palce:-)
Já jsem u Direktu raklamoval už dvakrát (mam od nich docela dost veci), a nikdy zadnej problem nebyl. Naopak vse vyridili az neuveritelne rychle a jeste byli velice ochotni. Tom
To asi bylo na mne? Mejlem jsem posilal fotky k tomuto clanku, takze kontakt bys mel mit. Fakt jsem uvazoval, jestli to dat do diskuze, nebo jako clanek, nechtel jsem, aby to hned zapadlo, tak jsem to dal jako clanek a v zacatku clanku napsal, ze to nebude o lezeni, takze kdo mel chut na nejakou romantiku, tak to mohl preskocit. Jestli to nekomu vadilo, tak sory, chapu, ze by tento server nemel byt o podobnych vecech, tak snad tady takovych clanku nebude pribyvat. Nakonec jsem si ted uvedomil, ze celkem dost lidi ma podobnou zkusenost, to jest ze se s nimi prodejce nebo vyrobce snazil ruznym zpusobem vyjebat. To si myslim, ze neni dobre, prodejci a vyrobci by meli vedet, ze zakaznik je ten, kdo je zivi a meli by se mu snazit vychazet vstric, nebo aspon jednat podle platnych zakonu. Dost pochybuji o tom, ze by si takove jednani dovolil prodejce zapadne od toho naseho Kocourkova, pokud by to se svym kseftem myslel vazne.
Re: Do diskuze to zapadne, zvlast pokud pouzijes dlouhy komentar
10:35:19 11.07.2006
maximalni zobrazovani na hlavni strance - jeden ze zpusobu k dostani se do diskuze byt starsi aniz bych ji nehledal (pokud ji neznam, nemuzu) nebo jsem proskroloval diskuzemi, jsou podle vseho celkem ctyri mozne komentare
to by driv zhebnul, nez by ouradove zafungovali - to je duvod, proc vetsina obchodniku sere na zakony, protoze vi, ze soud se tahne jako smrad hezky dlouho a pak neni problem najit nekolik procesnich chyb a protahovat to. Nakonec soud naridi podil na soudnich vylohach a vysledkem je, ze se soudis o par stovek a prodelas nekolik desitek tisic. Vysledkem je stav, ze pokud nejde nejmene o statisice, tak nema absolutne cenu se pokouset v tomhle state domoci prava. A i tak musis pocitat s tim, ze korupce je skoro vsude.
chtel bych se zastat cinskych holcicek - kvalita zpracovani nezalezi v podstate na tom, kdo to dela, ale na 1, kvalite vstupniho materialu 2, vystupni kontrole 3, systemu odmenovani za praci. Tedy pokud dostanu zaplaceno podle kusu prisitych popruhu a kontrola je ze popruh jeste v prubehu vyrobniho procesu nesmi odpadnout (je logicke, ze udelas tri stehy, ktere povoli snaz nez kdyz jich tam udelas stovky). Vetsina firem i vehlasnych znacek ma tovarny na zpracovani textilu (ale i jineho) v Asii.
Je videt, Miki, ze nemas absolutne zadne zkusenosti s reklamacemi, nebot COI tu neni jako ochrana a pomoc zakaznikum, ale kontrola obchodniku, aby vse probihalo dle naseho zakona. I kdyz jim obchodnik podepise protokol a napise, ze chyby lituje a napravi ji, muze se na tebe jako zakaznika vykaslat a stejne budes tam, kdes byl, tj. resit medialne nebo soudem. Co je rychlejsi a jednodussi?
problem neni v tom ze batohy Doldy dela v cine, dela je tam dnes kazdy.Batoh usity kompletne v Evrope je asi tak casty jako petinohe tele. Problem je v tom ze v cine si musim vybrat vyrobce a i toho pak nasledne osobne- t.j. v Cine- kontrolovat. Jenze to stoji penize, letenky, pobyt atd. A zakaznik chce batoh co nejlevneji, takze pokud mam jako vyrobce vydelat, musim setrit na vydajich. Jsem li maly vyrobce musim na veci vydelat 20 %. jsem li velky vyrobce staci mi vydelat jen 10 %. Takze zadne letenky, zadne reklamace. No a jsme u toho, pokud chcete poradnou vec tak budte pripraveni za ni i zaplatit. Ve spezialkach koupite batohy ktere opravdu vydrzi leta- jen stoji o neco vic. U hudyho taky koupite levne kde co- a taky to je z velke casti ten nejhorsi smejd ktery se da kde ve vyprodeji sehnat. Chlapce nebrec muzes si za to sam.
No uz jsem pouceny, koupil jsem Lowe Alpine a verim ze to bude v pohode. Akorat s tim Doldakem, kdyby bylo uvedeno "Doldy Pumori Cordura - batoh, u ktereho je normalni, ze mu upadne po par dnech bederak", tak bych asi do te koupe nesel. Ale ono to vypadalo jako standartni kvalitni batoh, od ktereho muzes ocekavat, ze za ty prachy vydrzi aspon ty 2 roky normalni zarucni doby. A kdyz ne, tak ocekavas, ze prodejce bude postupovat minimalne podle platnych zakonu, ne-li tak, aby neztratil staleho zakaznika. Kdyby mi vubec nezalezelo na kvalite, tak verim, ze laciny bagl koupim i u Vietnamcu nebo nekde v kauflandu, a tak maximalne za 500. Kdyz kupuju ve specialce pro turisty a horolezce, tak fakt cekam jinou kvalitu a jednani.
Je mi jedno kde to sijou, at si to klidne sijou treba v Polsku. Dulezita je kvalita a pristup k zakaznikovi. A u Lowe Alpine verim, ze ta kvalita bude nekde jinde nez u Doldy. Rovnez u obchodnika (Rock Point) mam pozitivni zkusenosti jak s pristupem k zakaznikovi, tak i s resenim reklamace. Mel jsem problem s lyzakama co jsem tam koupil, nabidli mi vraceni penez (i kdyz ty boty urcite byly spravitelne), tak jsem to prijal a bez problemu tam koupil lyzaky nove. Tak si predstavuji solidni pristup k zakaznikovi. Verim, ze prodejci se to vyplati rozhodne vic, nez se snazit zakazniky podvadet.
Richarde, ses mimo misu. Je videt, ze nedelas v zadne vyrobe ani u prodejcu, neb 10 nebo 20% zisku, by nikomu nestacilo. je to uplne jinak a uplne jinde. Tve informace jsou zalozene pouze na tvych hodne zcestnych naivnich nazorech a myslenkach, je to az hruza, ze mas takovou predstavu o ekonomice. Sorry, ale neslo nereagovat na tak mimozni odpoved.
Proč mimo mísu??? Záleží natom co a komu a hlavne kolik prodávám. (Například průměrná marže, ne zisk, všech dodavatelů Teska, tedy alespoň v Británii, je 5%). Je ale jasný, že marže značkových hadráren a jiných kšeftíků, kde se zastaví 20 zákazníků za den a 4 si něco koupí, musí být někde jinde...
Marže sportovních prodejen, o kterých se tu bavíte je 50-70%. Až na několik vzácných vyjímek. Proto řešení těchto jasných reklamací v neprospěch zákazníka je sporné. Navíc - obchodník má vůči dodavateli silný argument - pokud mi tu zjevnou závadu na tvém dodaném zboží nevyreklamuješ ke spokojenosti mého klienta, příště od tebe nic nechci. Jen mu samozřejmě musí jít o tohoto konečného zákazníka.
Hezký obchodní trik.
Já mám taky špatnou zkušenost. Ale s výrobcem.
Koupil jsem boty Saltic Boro. Mimo posouvání vložek při chůzi, po půl roce sleduji prošlapané podrážky až na druhou vrstvu. Bohužel jsem je reklamoval asi o 2 měsíce později (zima), kdy už jsem v nich nechodil.
Výrobce mi odpověděl takové ty kecy o životnosti materiálu a že je to normální. Schválně jsem si spočítal,že jsem v nich mohl nachodit cca 800 km po městě.
U bot do hor je to trochu málo, ne ???
Nepřímo mě také odkázal na mou váhu (75) a jiné nesmysly...
Kolega má ty samé a váží cca 100kg a chodí v nich dodnes, což nechápu.
Na maily Saltic nereagoval - prostě si u této značky už nic nekoupím ... tak.
Podle všech nezávislých i závislých obuvnických zkušeben nejvíc trpí jakékoliv boty při běžné chůzi ve městě. Ani drsné hory je nesvedou tak zničit, jako město. (Tím neobhajuji Saltic, nic o Tvém případu nevím.)
Ja nevim, ale mam snad deset let batoh Doldy Fitzroy a prosel se mnou nejedny hory a vylezl na nejednu skalu, tak sem predloni koupil onen stejny zmineny batoh Pumori 75 Cordura a byl jsem s nim napr. v Samonich. Tam dostal zabrat teda poradne. Po vyletu v nem bylo nekoli der a i jak tu popisujes prdla preska, nicmene sem ho vzal a poslal primo do Doldy a oni mi ho zpravili obratem zadarmo a ani si nepocitali postovny. Z toho mi vypliva ze problem delal prodejce.. kdo vi jesli ho tam vubec poslal, protoze me prisel do tydne opravenej zpet.
Mejte se a Hore zdar!
Ja nevim, ale mam snad deset let batoh Doldy Fitzroy a prosel se mnou nejedny hory a vylezl na nejednu skalu, tak sem predloni koupil onen stejny zmineny batoh Pumori 75 Cordura a byl jsem s nim napr. v Samonich. Tam dostal zabrat teda poradne. Po vyletu v nem bylo nekoli der a i jak tu popisujes prdla preska, nicmene sem ho vzal a poslal primo do Doldy a oni mi ho zpravili obratem zadarmo a ani si nepocitali postovny. Z toho mi vypliva ze problem delal prodejce.. kdo vi jesli ho tam vubec poslal, protoze me prisel do tydne opravenej zpet.
Mejte se a Hore zdar!
...ještě aby chtěli poštovný. Správně by měli zaplatit i to poštovný, co jsi dal, když jsi jim to tam poslal. Kamarádce se Doldy Pumory rozpadl po týdnu na dvou místech. A to jsme byli na vandru po moravských lukách...
Každý z nám občas něco kupuje a články tohoto typu by mohly fungovat jako partyzánský způsob boje, když řádná reklamace nezafunguje.
Domnívám se, že seriózní výrobce bude dbát na své dobré jméno. Neseriózní bude hledět na kšeft a případná ztráta 1 zákazníka ho bolí míň (a možná i stojí míň) než uznaná reklamace. Kdo už někdy něco reklamoval ví, jak složitý proces to může být, kolik času i peněz to stojí a výsledek bývá nejistý. A vyčůrané firmy zřejmě spoléhají na to, že zákazník se lekne a nebude se pouštět do delšího sporu. Takže Ti držím palce, ať to zvládneš a dík za info, co lze od uvedené firmy očekávat.
Ale jo, patri. Ale, ma to ale.
a) Pokud sem kazdy (nebo treba i kazdy sty), kdo ma problem s vyrobkem napise, tak tady bude sama poradna pro spotrebitele.
b) Muze se z toho stat prostredek konkurencniho boje. Jednou vypustena fama se neodpare.
Ja myslim, ze druha strana sporu ma moznost se vyjadrit tady v diskuzi nebo na svych vlastnich strankach. Muze se obhajit nebo rovnou uznat chybu a vratit penize. Pokud tady o tom bude informovat, zakazniky nejspise neztrati, protoze ukaze dobrou vuli.
Takze vazeny pane Popíku a firmo Doldy, ja vim ze tyhle radky ctete, stoji vam lezecka verejnost za odpoved???
mě tenhle článek zajímal hodně, díky za info kde nekupovat. V diskuzi bych si ho nepřečetla. Batohů od Doldy mám víc,ten starý, co mám tak čtyři pět let , celkem stále drží, kvalitka. Bohužel se podle mě v Doldy prudce snížila úroveň, dostali jsme od nich zdarma (jako sponzorsky dar) šest batohů Doldy Pumori(stejný jako už mám doma) a každému z nás se po týdnu něco s tím batohem stalo.. někde začaly povolovat švy, jinde bederák... Já vím, darovanému koni...ale nemyslím si, že nám dali nějaké vyřazené, a jestli jo, tak teda pěkně děkujem. Takže na Doldy teď pozor. Škoda.
Určitě sem patří. V Doldy jsem měl dodnes neochvějnou důvěru. Párkrát jsem ho i někomu doporučil. S tím svým Trekem 60 chodím po horách už devět let. Kde jinde by se měl člověk dočíst o podobných problémech. Takže díky za info.
Skoda, ze jsem tohle nevedel driv. Pred par lety jsem mel Pumori jeden den pujceneho, dobre mi sedel na zadech. A ten jeden den vydrzel bez problemu :-/
Vcera mi prisel dopis od Romana Popika, kde mne opet vyzyva, at si ten nepovedeny batoh prevezmu a jeste ke vsemu na sve naklady.
Kopii dopisu i fotku "drobne vady" podle predstavy Romana Popika zverejnuji na:
http://martin.ho-start.info/popina/
Romane, verim ze to tady ctes, co kdyby ses uz vykaslal na rady toho radobypravnika, ten Ti asi ztratu v podobe ztracenych zakazniku, pokuty od COI a soudnich vyloh nezaplati. Myslis, ze Ti to stoji za tech par kacek, o ktere jsi mne chtel osulit?
Co kdybys mi uz konecne vratil prachy za ten smejd a ja bych se vykaslal na COI a na soud? Myslim, ze to je oboustranne vyhodna nabidka. Co Ty na to?
Martin
Dnes jsem se nahodou dostal na tyto stranky a nestacim se divit. Za firmu Doldy musim rict, ze o problemech, ktere mate jsme netusili. Nevim, jestli jsme s pane Popikem tuto reklamaci resili, je mozme, ze ano... zpravidla kdyz se takovato reklamace resi prez prodejce, vyrobek spravime, uz se nam totiz mnohokrat stalo, ze je zakaznik tzv. vycurany a za ruksak i kdyz je po mensi oprave normalne pouzitelny, chce vratit prenize. Samozrejme netvrdim, ze je toto Vas pripad. Je velka skoda, ze jste nekontaktoval primo nasi firmu, protoze bychom se urcite bezproblemu dohodli. Urcite je vzdy lepsi dohoda primo s vyrobcem, ktery ma uplne jine moznosti, nez maly obchodnik. Bohuzel se obcas stane, ze nejaky vyrobek z velkeho poctu se neuhlida. Kazdopadne se vsem nasim zakaznikum snazime vyjit vstric a napr. i vetsinu pozarucnich oprav provadime zdarma.
Mám batoh od Doldy model Space cordura 40 litu uz 4 roky, aktivne s nim lezu a cestuju, je to naprosto super batoh, kamaradi s nim maji take dobre zkusenosti. Loni jsem si koupil Pumori 75 cordura a jsem s nim taky naprosto spokojeny. Pracuju v cestovnim ruchu takze my tyto veci nelezi ve skrini, ale aktivne je pouzivam. Pumori je super, padne mi na zada jako na zakazku. Mam ale drobnou vytku k prezkam, po roce pouzivani maji tendenci se odepinat. Po rozhovoru s vyrobcem batoh posilam na opravu a musim uznat ze vstricnejsi pristup se u nas jen tezko najde.
no podívejme, zákazník je "vyčůraný", když chce vrátit prachy?
já bych to řekl asi trošku jinak. zákazník již po jediné špatné zkušenosti ztratil důvěru ve výrobek i výrobce a nemíní nadále riskovat to, že se nekvalitní výrobek opět rozsype v nejméně vhodnou chvíli (u batohu např. 3 dny pochodu od civilizace).
ale je to zase jenom na Vás, jak si to vyhodnotíte. jestli vám pár korun (výrobní cena batohu) stojí za naštvaného zákazníka, kterej není línej o tom vyprávět kamarádům a napsat na web.
Samozrejme jsem psal, ze se to neni pripad zmineneho zakaznika! Informace, ktere jsem se tady docetl, nam nikdo (prodejce ani zakaznik) nezdelili! Proto znovu uvadim, ze je pro obe strany lepsi a jistejsi kontaktovat jak prodejce, tak vyrobce...stasilo by treba preposlat e-mail urceny prodeci...
Vazeny pane Dolezale,
prekvapuje mne, ze jste o tech problemech nic netusili, protoze pan Popik mne hned pri prvnim upozorneni na vadny vyrobek pozadal, abych jej poslal vam, a jemu jenom kopii uctenky, ze pry to povede k rychlejsimu vyrizeni reklamace. Jakmile jsem mu poslal uctenku a fotky vad, tak mne ujistil, ze mi vrati penize. Az posleze mi volal, ze pry mi nic nevrati, protoze firma Doldy a jeji pravnici mu doporucili tento postup. Pry takhle jednal na vase doporuceni. Nevim, kde je pravda, jestli mi lze pan Popik, nebo jestli tedka lzete Vy. Ani to nechci posuzovat. Pro mne je rozhodujici, ze pri vice vadach mam jako zakaznik pravo na vraceni penez. Nehlede nato, ze vady se nevyskytly po dlouhodobem pouzivani, ale prakticky pri prvnim vaznejsim pouziti vyrobku. Myslim, ze se tedy nikdo nemuze divit, ze nemam nadale v takovy vyrobek duveru. Obzvlaste kdyz se predpoklada uziti vyrobku napr. v horach, nebo v odlehlych mistech, kde si asi nemuzu dojit do kramu a koupit si hned novy. A jelikoz pravo na vraceni penez mam vzhledem k prodejci a ne k vyrobci, tak jsem kontaktoval pana Popika. Jiste uznate, ze jakym zpusobem on prodava a reklamuje vase vyrobky, ze to neni muj problem (jako zakaznika). Jste-li ovsem Vy osobne, nebo firma Doldy, ochotni prevzit povinost za pana Popika jako prodejce, a chcete mi vratit penize za ten batoh, muzete mi to napsat sem, nebo mejlem (poslu Vam svuj mejl), urcite nebudu proti.
S pozdravem
Martin Belas
Nyni opravdu presne nevim o jakou reklamaci se primo jedna. Zitra to proberu s panem Popikem. Kazdopadne jsem si jist, ze oprava batohu probela na 100% a na ruksaku se nevyskytuje zada ani skryta zavada, ktera by zabranovala radnemu pouzivani, jinak bychom ho urcite neposilali opraveny. Ze se vyskytly Vami popsane zavady je jiste nase chyba. Jejich charakter, ale zrejme nebyl tak zasadni, aby ruksak po odstraneni zavad nebyl naprosto v poradku. Toto berte jako zcela vseobecnou reakci, zitra zjistim co nejvice informaci k Vasi reklamaci a urcite ji vyresime.
Verim tomu, ze jste ten batoh spravili, a ze se ted asi bude dat nosit. Ovsem ja jiz o nej nemam zajem a myslim, ze se tomu nikdo nemuze divit. Jako zakaznik mam podle zakonu platnych v teto republice pravo na odstoupeni od smlouvy (tj. vraceni penez) bez ohledu na to, jestli jste ten batoh spravili nebo ne. Navic kdyz si zakaznik koupi batoh, tak prece po nem nemuzete chtit, aby jej uz po prvni akci pouzival jako nejake zalatane somradlo. Aspon takovy z toho mam pocit od okamziku, kdy pan Popik zmenil nazor, ze mi penize nevrati a batoh u sebe neproda se slevou, protoze po te oprave je pry neprodejny. To prece nemuzete po mne chtit, abych za svoje tezce vydelane prachy :-) kupoval takovou "kvalitu".
U pana Popika si uz neutatim ani kacku, po tehle zkusenosti, byt jsem u nej jiz predtim par veci koupil.
Vim, ze vraceni penez za nekvalitni vyrobek mohu pozadovat pouze po prodejci, takze nevim, jakym zpusobem se k tomu chce postavit vase firma. Kazdopadne reklamace byla asi vami jako vyrobcem uznana, pokud jste se pustili do oprav vyrobku,
pochybuji, ze byste spravovali neco, co poskodil vycurany zakaznik aby z vas dostal penize za jinak prvotridne kvalitni vyrobek.
Akorat ted nevim, jak to chcete resit, jestli mi vrati penize firma Doldy, nebo jestli vratite penize panu Popikovi, s tim, ze by je mel vratit mi?
Chapu, ze tohle muze vrhnout spatne svetlo i na vasi firmu, takze jsem zvedav s cim konkretnim prijdete, kdyz uz jste se v tom zacal angazovat.
Vyčůranej zákazník??? Nekvalitní šití - na jednom místě se to zalátá, a za chvilku se to začne párat o kus vedle... Taky bych spravenej už nechtěl. Nebo snad přešíváte komplet všechny švy? Asi néé, co?!
Mám starej batoh ještě Marmot a jsem spokojenej, novej Doldy si určitě hoooodně rozmyslim...
Opravdu nyni nemuzu objektive zhodnotit Vas prispevek (nevim o jakou reklamaci se primo jedna) ... asi tak jako Vy nemuzete zhodnotit vzniklou reklamaci. Pravdou je, ze se nam temer nikdy nevrati jednou reklamovany ruksak na opetnou reklamaci (i s jinou zavadou)
13:48:38 12.07.2006 - Reagoval jsem na tenhle váš příspěvek, tj. ne ke konkrétní reklamaci, ale všeobecně - "mnohokrat byl zakaznik vycurany a chtel vratit prachy.." Pokud se něco rozpáře po chvilce používání, tak to považuju za velkej průšvih - švy na batohu by měy byt šitý aspoň dvojitě a párat by se neměly nebo opravdu jen vyjímečně (a jen v téhle diskuzi je toho víc než dost...) Na spraveným batohu bych se opravdu bál, že se začne párat o kus vedle a radši bych jinej nebo vrátit prachy...
Jinak ten můj Marmot Mc. Kinely 80 L je super, je udělanej opravdu poctivě, jediná vada - po 7-mi letech se dole prodřely výztuhy (zakulatit ostré hrany..), spravilo jsem si samo... Teď se začíná rozpadat stářím (zažil fakt hodně), tak budu muset pořídit novej :-(
Z tohoto článku a diskuze mám jasno - Popina sport nikdy více! A když budu chtít koupit batoh Doldy, tak si ho nejen zkusim na záda, ale i pořádně prohlídnu a zaměřim se na šití.. (Nejen Doldy, v dnešní době se musí prohlížet všechno :-(((
Zdravim a ať to šlape!
V.
PS: Posor na hrubki a překlepi ;-)
Taky pozor na 100% jistotu, že na opraveném neni žádná, ani skrytá vada, to je dobrý leda jako pohádka :-D
Tak mne kontaktoval pan Lukas Dolezal z firmy Doldy, vymenili jsme si par mejlu a projevil zajem vyresit tu situaci ke spokojenosti zakaznika (verim tomu, ze i na zaklade tohoto clanku a diskuze).
Dam pak vedet, jak to dopadlo, zatim se asi nebudu moc tesit, protoze Roman Popik mi toho taky nasliboval, ze to vyresi rychle, at mu poslu cislo uctu, ze mi vrati penize a pak uz se jen vykrucoval. Jsem zvadav, jak to chteji resit, kazdopadne zatim vidim pozitivni pristup. Verim, ze snad maji rozumnejsi pristup k zakaznikum nez firma Popina sport ...
no me se zda, ze to speje k happy endu a nepodezrival bych doldy z nejaky levarny. sycak by se k problemu nehlasil ve verejne diskuzi viz pan popik, spina chlap. pro doldy to bude nakonec dobra reklama a pokud se povest pana popika rozsiri za hranice tohohle serveru, tak si bude muset spakovat ten zasivanej pumori uzlicek a potahne...
Jo, zda se ze se blizi hepac :-)
Firma Doldy mi nabidla, at jim poslu kopii uctenky a cislo uctu a ze mi vrati penize.
Skoda, ze to neslo vyresit standartni cestou, tzn. ze prodejce odmital ridit se platnymi pravnimi predpisy. Mne, jako zakaznika, to stalo spoustu usili a casu a na firmu Doldy to vrhlo podezreni z neucty k zakaznikum. Alespon podle toho, jak mne Roman Popik v nekolika telefonatech presvedcoval, ze firma Doldy nema nejmensi zajem to jakkoliv resit ke spokojenosti jak jeho, jako prodejce, tak zakaznika.
Nakonec se ale prave vyrobce rozhodl prevzit povinosti prodejce, i kdyz nemusel.
Pro mne to skonci az budu mit penizky na ucte, a budu rad, ze se nakonec nemusim vlacet po soudech. A taky budu rad, ze jednani Romana Popika je v tom nasem bananistane spise vyjimkou, a ze Doldaci se k tomu otevrene postavili a resi problem sveho zakaznika, a nehraji mrtveho brouka.
Jestli budete mit podobny problem a po vycerpani vsech moznosti komunikace se smejdem prodejcem budete mit pocit, ze to k nicemu nevede a ze bud stravite spoustu casu na soudech, nebo si reknete, ze ty prachy nakonec ozelite a smirite se s tim, ze vas nekdo okradl, tak se fakt vyplati informovat o tom kamose i dalsi lezce, turisty a podobne "individua". Mozna se dany "Krkovicka" chvilku bude spokojene chechtat, jak zase nekoho pekne natahnul, ale casem to snad pozna na svem obratu a my se postupne takovych smejdu zbavime.
Tak výrobce prostě projevil víc inteligence než pan Popík. Takovýhle článek na lezci je reklama "k nezaplacení", v hodnotě mnoha tisíc, akorát že do mínusu.
Prodejci, ale ani výrobci, se to nemůže vyplatit - (dokonce i kdybys neměl pravdu). Slušný a chytrý výrobce obvykle k reklamacím přistupuje vstřícně, a nepokouší se se zákazníkem vyběhnout (i když zákon ledacos umožňuje, různé zacházení v rozporu s návodem, přirozené opotření,...).
Horší je to s prodejcema...
Jinak já mám taky batoh od Doldy, bez problémů a s kvalitou jsem spokojený.
Reklamované vady, které reklamující předložil jako fotografie v elektronické podobě, jsem shledal za nepatrné nedostatky, které vznikly pravděpodobně běžným opotřebením při užívání tohoto výrobku nebo nevhodným použitím. Tyto vady nebyly zároveň natolik závažné, aby dotyčný nemohl bez větších obtíží batoh užívat. Opravené zboží jsem měl možnost osobně si prohlédnout. Tento batoh byl naprosto v pořádku opraven, bez jakýkoliv nedostatků či dalších vad. Byl samozřejmě dodán do zákonné lhůty 30 dnů ode dne reklamce. Dle platného zákona a dle rozhodnutí České obchodní inspekce pro Moravskoslezský a Olomoucký kraj se sídlem v Ostravě není možné v tomto případě žádat vrácení peněz.
Reklamující se zároveň dopustil úmyslného a nepravdivého obvinění jak na adresu prodejce Romana Popíka za obchod POPINA tak i výrobce DOLDY s.r.o. Prodejce s výrobcem nebudou uvažovat o podání žaloby o ochraně osobnosti dle paragrafu č.13 občanského zákona, napíše-li dotyčný řádnou omluvu, ve které se omluví za své znevažující údaje uvedené na všech stránkách, ve kterých se o poškozených stranách zmínil.
Mgr.Josef Blažek
Advokátní kancelář
Žižkovo náměstí 2
792 01 Bruntál
-----------------
Na základě žádosti o pomoc při správném vyřízení reklamace, kterou podal přímo prodejce Roman Popík na Českou obchodní inspekci pro Moravskoslezský a Olomoucký kraj se sídlem v Ostravě (dále jen ČOI) dne 10.7.2006, obecně konstatuji: „Výrobce DOLDY s.r.o ani prodejce Roman Popík POPINA se v tomto případě nedopustily žádné chyby ani nepostupovali v rozporu se zákonem. Za všech okolností týkajících se tohoto obecného případu nemůže reklamující v žádném případě žádat vrácení peněz, protože byly splněny všechny podmínky jak ze strany výrobce tak se strany prodejce, za nichž reklamace proběhla v naprostém pořádku.“
Jménem ČOI dr.Vitzam
Česká obchodní inspekce
Inspektorát Moravskoslezský a Olomoucký
Provozní 1
722 00 Ostrava - Třebovice
-----------------
Reklamující osoba nemůže v tomto případě žádat vrácení částky. Průběh celé reklamace proběhl dle platných zákonů České republiky. Reklamující si pravděpodobně mylně vyložil uváděný zákon nebo nechápe, že se případný zákon na něj v tomto případě v plném změní a se všemi náležitosti nevztahuje. Reklamující byl dle zákona telefonicky a písemně doporučeným dopisem vyzván, aby se vyjádřil jakou formou bude reklamovaný batoh odebrán, protože výrobce a prodejce na vlastní náklady zaslali poštou opravený batoh plně informovanému zákazníkovy, který však batoh nepřevzal a vrátil se zpět.
Mgr. Miroslav Vala
Dukelská 1501/2
792 01 Bruntál
-----------------
Na základě rozhodnutí právníků, soudního znalce a ČOI (které jsem před chvílí obdržel) tímto žádáme spolu s výrobcem DOLDY s.r.o. (p.Doležalová, majitel), reklamujícího o řádnou omluvu.
Výrobce ani prodejce v žádném případě za všech okolností týkajících se této reklamace není povinen vrátit částku za batoh, který byl reklamován poprvé, objevili se na něm vady, jež byly v pořádku a včas opraveny, a které soudní znalec shledal za drobné a v pořádku opravitelné.
Je mi velice líto konstatovat, že špatné zvítězí. Je na každém z nás si uvědomit, jak by měl tento člověk lehký život, přistupoval by ke všemu zboží jak nám všem ukázal nyní. Po půl roce vyzkoušení by jej bez menších problému vrátil a za vrácené peníze by koupil nový výrobek. Vyhrožuje a zastrašuje zákony, které na výše zmínění případ neplatí, vyhrožuje že mě pošle k soudu, vyhrožuje, že nás pomluví na internetu, že na mě pošle ČOI...nevrátíme-li mu peníze.
Jediné co bylo z jeho strany vykonáno, bylo popsání nespokojenosti s výrobkem a zároveň porušení zákona. Z náší strany proběhla usilovná konzultace s právníky, konzultace se soudním znalcem, snaha plně informovat zákazníka a podání žádosti a konzultace s Českou obchodní inspekcí zda jednání a celkové rozhodnutí nebylo v rozporu se zákony.
Nyný výrobce tomuto zákazníkovi ustoupil.
Na základě jednoznačného rozhodnutí všech výše uváděných subjektů lze soudit jednoduchá věc, sami si zodpovězte otázku zda konečné ustoupení je správné. Jednoduchá rada na závěr, než někoho jednoznačně a neprávem obviníte, je dobré se plně informovat o celé záležitosti ze všech možných zdrojů a být si 100% jist...přeji vám pěkné léto
Roman Popík
POPINA
Jesenická 43
792 01 Bruntál
roman@popina.cz
+420608936187
Aha - MB měl zřejmě čekat, až se mu batoh bude rozpadat na zádech, a trpělivěji se "proreklamovávat" ke svým penězům. To je fakt neuvěřitelný - odpadávání nosných částí ruksaku je drobná vada. Jednomu se podaří koupit šmejd a eště aby se se za to pomalu omlouval. Se obávám, že v obchodě Popina si zřejmě nic neobjednám. I když ty bonusy sou lákavý - ke zboží Vám navíc dodáme korespodenci s ČOI a ekipou právníků.
Firma Doldy zatím mojí duveru vcelku ma.
Ale od prodejce, jak zatim koukam, bych nechtel nic ani zadarmo.
Batoh do hor musi vydrzet i drsny zachazeni. Proto za to davame takovy prachy v kramech a nekoupime si to za par supu na trzisti.
Kataci meli "Gdyz mas kamarada a von te podrazi" Ja furt nevedel, jestli to je pisnicka o friendech-kamaradech a nebo o sevcich podrazejicich boty. A vono je to mozna fsecicko jinak.
Ptáčky zpěváčky bychom měli, eště zbejvá nějaká taneční skupina jako křoví. Mohly by to bejt nějaký spoře oděný autdóristky s ruksakama na hrbu a s vercajkem pro břišní tanečnice z šopíku v kapli - www.popina.cz/obchudek/protanecnice.html
Panecku! Ale aby to bylo ve stylu, tak by se tanecnice meli behem produkce rozpadat!
Vlastne, nemusi hnedle odlitnout noha, ruka. Mohl by to byt takovy štryptejz ala Popík. Oblečená tnečnice, za chvíli se rozpáře tričko, prdne spinatko v podprde, guma v kalhotkách a šou je tady.
Mám to: Michael Jackson a taneční skupina Leprosérie ve kostýmech a chrastítkách od Popiny! Dokonale recyklovatelná show - kompletně se rozpadne na prvočinitele!
Dokonale recyklocatelny a skutečně NEOPAKOVATELNY šou. Ty woe! Nejdřív se rozpadne popickej vohoz, pak humělci. Na pódium přichází maníci s kýblama a Savem, vytřou a jede se dál.
To je umění, to je nářez! Von je možná Popík konceptuální umělec a my ho nepochopili. Osud umělců...
Takze zaprve - omlouvat se budu, az mne nekdo (nejspis asi soud) presvedci,
ze neni pravda co uvadi mimojine i ministerstvo prumyslu a obchodu, ktere na svych strankach, konkretne
http://www.mpo.cz/dokument9946.html v casti "Vady
odstranitelné" uvadi ze kupujici ma pravo od kupni smlouvy odstoupit i v
pripade, ze nelze vec radne uzivat pro vetsi pocet vad.
Za druhe, s firmou Doldy jsme se dohodli na vyreseni reklamace, firma Doldy
mi nabidla vyreseni reklamace ve prospech zakaznika a nepochybuji, ze tohle
je lepsi signal i pro ostatni zakazniky, nez se jej snazit vlacet po
soudech a pozadovat od nej omluvu, za to ze koupil vadny vyrobek s vice
vadami a domaha se sveho prava na odstoupeni od smlouvy. Povazuji jednani
firmy Doldy za seriozni a i z toho duvodu je mi lito, ze mohl byt na firmu
Doldy vrzen stin pochybnosti o pristupu k zakaznikovi. Obzvlaste mne mrzi,
ze jsem uveril panu Popikovi, kdyz mi tvrdil, ze firma Doldy nema zajem vec
vyresit ke spokojenosti prodavajiciho ani zakaznika.
Za treti - pan Blazek mozna shledal reklamovane vady za cituji "nepatrné
nedostatky", ovsem kazdemu cloveku, ktery aspon jednou opustil kancelar a
vydal se do hor s batohem na zadech, je jasne, ze batoh u ktereho
odpadava bederak a trhaji se kompresni popruhy, je pro ucel sveho pouziti
naprosto nevhodny. Rovnez kazdemu, kdo byl nekdy na horach s batohem, tak je jasne, ze v tomto pripade je minimalne nepravda :-), ze cituji "Tyto vady nebyly zároveň natolik závažné, aby dotyčný nemohl bez větších obtíží batoh užívat." Skoro bych rekl, ze to je k smichu, i kdyz v danem kontextu je to spis k placi. Dale, napsat ze, cituji "vznikly pravděpodobně běžným
opotřebením" bych povazoval v danem pripade, kdy byl batoh prakticky poprve
pouzit, za urazku firmy Doldy, protoze pochybuji, ze jejim cilem je vyrabet
batohy, ktere se bezne opotrebi po par dnech uzivani. Rovnez bych
predpokladal, ze pan pravnik by mel vedet, ze i kdyz cituji "Tento batoh
byl naprosto v pořádku opraven, bez jakýkoliv nedostatků či dalších vad.",
tak ze i v tomto pripade ma zakaznik pravo na odstoupeni od smlouvy. Viz.
prislusne pravni predpisy anebo treba jiz uvedene stranky ministerstva
prumyslu a obchodu.
Dale uz to komentovat podrobne nebudu, jenom snad, k hodnoceni COI, ze mi
zustava rozum stat a dale veta, cituji "že se případný zákon na něj v tomto
případě v plném změní a se všemi náležitosti nevztahuje" ... to mam chapat,
ze na nekoho jo, a na nekoho jineho ne? Jako ze vsichni jsme si rovni ale
nekteri jsou rovnejsi? :-)
Nebudu se poustet do nejakych pravnickych debat, nejsem pravnik. Tudiz ani
nebudu komentovat praci pravniku, kteri radi panu Popikovi. Od nich jsem si
nastesti zadnou sluzbu ani zbozi neobjednal.
Na zaver bych jenom chtel rict, ze nestacim valit bulvy a ze je pro mne
hodne zarazejici, jakym zpusobem jsou nekteri obchodnici schopni podnikat.
I nadale pro mne zustava naprosto jednoznacne platny zakon, ktery chrani
zakaznika pred podobnymi praktikami, a jsem rad, ze nemam halucinace, ze
zakon je zminen i na strankach ministerstva, evidente opravnene a taky ze
ostatni zakaznici (lezci, ...) to posuzuji podobne.
Jeste jedna vec, Romane, mezi ctyrma ocima bych Ti to asi rekl jednoduse,
ale kdyz pro ty se pokazde radis s pravniky, tak to abych drzel radeji hubu
:-)
Jak muzes tvrdit cituji "tento člověk lehký život, přistupoval by ke všemu zboží jak nám všem ukázal nyní. Po půl roce vyzkoušení by jej bez menších problému vrátil a za vrácené peníze by koupil nový výrobek." Myslim, ze uz jsem u Tebe par veci koupil, jestli si nevzpominas, tak z hlavy Ti ted napovim - treba lavinovy pipak nebo reversino. A nikdy jsem na Tebe zadne smecko nehral, jako ze bych treba na konci jara chtel treba vratit penize za pipak.
Dale si Te dovolim citovat "vyhrožuje že mě pošle k soudu" - tak na to Ti odpovim, to byla Tvoje veta, at si to dam treba k soudu, ze mi ty penize proste nevratis.
A k tom "pomlouvani" na internetu, jo, rekl jsem Ti ze to zvrejnim, po te, co jsi mi napred slibil vraceni penez a pak jsi se zacal vykrucovat a protahovat to. A myslim si, ze jsem udelal dobre. Mam takovy pocit, ze ani ve firme Doldy nevedeli, jakym zpusobem resis reklamace, protoze sami uznali, ze ten batoh byl vadny, omluvili se mi za ty komplikace (mohu pripadne zverejnit mejla), ktere jsem si s nim uzil a nabidli mi vraceni penez. Proste slusny pristup, ktery je Ti jak vidim cizi, chces to asi vyhrotit za kazdou cenu, misto abys jako rovny chlap rekl "sory, ustrelil jsem".
Měl by sis uvědomit, kolik je na trhu prodejen, e-shopů atd., konkurence je vostrá a když zákazníci uvidí, jak tady píčuješ (pardon ten výraz), tak si u tebe nekoupí ani tkaničky do bot. Stojí ti to za těch pár stovek ty jeden lumpe???
hau,domluvil jsem
ty brdo, nestacim valit kukadla, krome toho, ze bych rad vydel jednak obrazek originalu - jestli nejaky existuje a neni to jenom text, ktery si nepoctivy obchodnici prekopirovaji mezi sebou a meni pripadne adresy - tak bych se pozastavil nad jednou veci - vypracovani znaleckeho posudku neco stoji (naklady nese zadatel) - kolik musi mit prodejce vyvar na batohu, aby se mu vyplatilo nechat si delat posudek? jinak jestli bederak napul utrzeny je drobna zavada... ja bych toho magora Josefa Blazka posadil do auta bez plne funkcnich brzd a roztlacil z prudkeho kopce v alpach - koneckoncu, drobna zavada, vznikla nevhodnym pouzivanim :-). Je to by bylo krasne....
Pane Popíku, buďto jste si dopis pana Mgr.Josefa Blažka vymyslel, nebo je to právník, o jehož erudici lze pochybovat.
1. Takové drobnosti - paragraf se píše takto §, normální je psát paragraf bez čísla, prostě "§ 13". Zákon se jmenuje Občanský zákoník, č. 40/1964 Sb - bez čísel se v právním řádu těžko orientovat. "Občanský zákon" je, řekněme, neobvyklé. Žaloba bývá na ochranu osobnosti, nikoli o ochraně osobnosti. Shrnuto - sloh je opravdu neobvyklý, podle mě by to takto normální právník nenapsal, ani v neformálním dopise.
2. Jak se bude s.r.o. domáhat osobnostních práv podle Občanského zákoníku bych byl opravdu zvědav. Člověk, který ten paragraf uvedl a zároveň se odkazuje na Doldy s.r.o., píše nesmysly, buď záměrně, nebo nevědomně. Kdokoli si ten paragraf přečte, zjistí, že začíná "fyzická osoba...".
3. Je zajímavé, komu je ten dopis vlastně adresován? Začátek dopisu je jakoby obecné stanovisko, ale druhý odstavec se zdá být adresován Martinovi B., a pan Blažek v něm, zdá se, tlumočí vyjádření svých klientů?
Pokud tedy, pane Popíku, posloucháte právní rady rady tohoto experta, neděláte dobře. Pokud jste si ten právní rozbor vymyslel, děláte ještě hůře, neb pana Blažka (který podle databáze advok. komory skutečně existuje) může kdokoli kontaktovat a ověřit si, zda text opravdu pochází od něj. Telefon je na stránkách advokátní komory.
Pro Martin Belasa: Právní kydy a zastrašování bych nebral vážně. U dopisu z ČOI bych doporučoval především prověřit, zda nějaký dr.Vitzam u nich opravdu pracuje. To jméno je totiž velmi neobvyklé - do té míry, že neexistuje v ostravském telefoním seznamu, ani se nedá vyhledávači najít na žádné česky psané internetové stránce, což nic nedokazuje, ale neuškodilo by prověřit.
Jak píše pan Popík, je dobré se plně informovat o celé záležitosti ze všech možných zdrojů a být si 100% jist - osobně bych tedy začal tím, že se ujistím, že panem Popíkem uvedené citace různých zdrojů jsou přesné.
fajn, to jste si udělali výtečnou reklamčičku. lezec je dost silné a dost čtené medium, a lezení je sport elitní a elitářský - na každýho kdo leze, se vobracejí houfy kamarádů turistů a tetiček s dotazy: "tak jakej batoh (stan, pohorky apod.) si mám koupit?" pro mě jste zařazeni do kolonky shell, lidl a spol - nikdy od vás nic nekoupím. škoda, nemáte ten sortiment špatnej, ale mám takovej donkichotskej názor, že mé peníze by měly kšeftmeny vychovávat.
Pane Popíku, ohánět se tím, že trhající se bederák je drobná vada vzniklá běžným opotřebením, je píčovina skutečně hodná právníka. Zdaleka nejhorší reklamu jste si teď udělal sám. Jestli dojde k soudu, který MB prohraje, udělám tu na Lezci sbírku na poplatky.
Hmm. Jen mi tam nesedi jeste jedna vec. Autor clanku pise v textu, ze jste se dohodli, ze se pokusite prodat batoh v komisnim prodeji, ale ze pozdeji jste dosel k zaveru, ze je batoh v komisi neprodejny. Ale soudni znalec dosel k zaveru, ze "tento batoh byl naprosto v pořádku opraven, bez jakýkoliv nedostatků či dalších vad." Tak jaktoze by nesel prodat, jak jste domluvili?
On vubec ten soudni znalec je nejakej divnej. Na fotce je docela dost natrzenej bederak, ale podle znalce jde o "nepatrné nedostatky, které vznikly pravděpodobně běžným opotřebením při užívání tohoto výrobku nebo nevhodným použitím."
By me zajimalo, co je skutecny nedostatek? Utrzeny popruh? Vzdyt se batoh da nosit jenom na jednom rameni. Protrzene dno? Batoh je beztak dvoukomorovy, takze staci nepouzivat dolni komoru.
No nic, tak to bysme meli dalsiho obchodnika u ktereho nenakupovat.
Tuto obranu (vykrucování) nechápu.
Větší počet vad je vykládán tak, že musí být alespoň tři současně a každá z nich i sama o sobě musí bránit v užívaní takovému, jako by bylo zboží bez vady.
Tady jsou vady právě 3 (víc se jich asi nestačilo v záruční době projevit :-)) a každá z nich brání plnému funkčnímu využití batohu. To, zda jsou tyto vady odstranitelné nebo ne, nehraje vůbec žádnou roli.
pane popiku valcite na spatne fronte, nechci vam radit, ale v pripade medializace tohohle pripadu nemuzete nic vyhrat ani s tlupou pravniku. vsechny posudky a vyjadreni, ktera shromazdite na svoji obranu, jenom snizuji chut potencialnich zakazniku si k vam jit cokoliv koupit nemyslite??? a muzete odpovedet par vetama, nemusite sem trikrat nakopirovat tu snusku "faktu"
...tož mazec ti povim.. svět se floutkama jenom hemží a nejhorší je,že jich ještě v životě jak na sviňu pár potkáme
měj se fajně a pjekně a ať to s Tebou nikde nesekne
s pozdravem Lu
Lucko, máš pravdu, kajkery mudruje že ta a ta firma je bomba, třa Direktalpine, Doldy, a tak, a že třa Husky je hyparmarketovy maras, ale co všechno platné, když to ze stejneho šusťaku sešije ťaman kajsi v Číně. Pak se ti to rozpáře tajak tak.........
No u ROmana Popíka jsem už taky něco kupoval. Naštěstí jsem to zatím nemusel reklamovat. Abych ale pravdu řekl, překvapila mne extrémně dlouhá doba vyřizování mé zakázky. Pokud mohu tedy doporučit, vyhledejte nějaký jiný, lepší obchod s horolezeckým vybavením.
Mrknul jsem na ucet a penize za batoh mam zpatky, firma Doldy zrejme dokaze rozumneji posoudit, jestli je lepe investovat do spokojenosti zakaznika a do dobre ymydž :-) anebo do nejakych takypravniku. Timto firme Doldy dekuji za ferovy pristup.
Pro mne to je vyreseno ... akorat jsem se jeste pred chvili valel smichy pod stolem pri cteni dialogu o tom šoubyznysu mezi Dagem a Papousem :-)))
prtje nejsem mistni ani okolni tak by me zajimalo kolik je v bruntale podobnejch kseftu. jestli je sance, ze tadle aferka skutecne odvede koupechtive lezce ke konkurenci nebo si budou dal chodit k zlodejozebrakovi popikovi nechat srat na hlavu pri beznych reklamacich
Tak po přečtení celý týhle diskuse je mi jasný že žádnej rozumnej člověk už by si u POPINY nic nekoupil. Radím Popinoj zrušit shop a zabalit firmu dřív než pude do mínusu. Minimálně nový méno...i když se to časem stejně proflákne... hodně zdaru všem
Pote, co mi zacal Roman Popik vyhrozovat pravnikama a pozadoval po mne omluvu, ze jsem si dovolil zverejnit svou zkusenost s reklamaci v jeho obchode, tak jsem se zeptal na nazor jak COI (protoze o COI se R.P. zminoval ve svem "posudku") a taky Sdruzeni obrany spotrebitelu CR. COI mi odpovedeli, ze mi daji vedet, a nazor Sdruzeni obrany spotrebitelu CR kopiruji s jejich souhlasem nize:
Dobrý den, po stručné analýze vaší kauzy s batohem bych se přikláněl na vaši stranu sporu, tzn. že máte nárok na vrácení peněz.
Pokud se na batohu, který byl využíván zcela standardně svému účelu, vyskytly uvedené vady, je skutečně možné při reklamaci požadovat vrácení peněz v rámci odstoupení od smlouvy dle § 622 odst. 2 Obč. Z. V tomto případě se totiž na věc hledí jako na věc, která má neodstranitelnou vadu.
Váš požadavek na vrácení peněz byl oprávněný a vaše nabídka na to, že reklamaci batohu jste ochoten řešit zakoupením jiného batohu u prodávajícího, by se dala označit vůči prodávajícímu za velkorysou, jelikož jste vůbec nemusel uvažovat o koupi jiného batohu a jednoduše si nechat vyplatit peníze.
ČOI z pozice své kompetence může dozorovat jen naplňování zák. o ochraně spotřebitele, v tomto případě tedy, zda-li reklamace byla či nebyla vyřízena v zákonné lhůtě, případně jiné požadavky tohoto zákona, ale nemůže vstupovat do vlastní věci, jelikož se jedná o soukromoprávní spor, ke kterému se nemůže vyjadřovat a docela pochybuji, že by se k tomu vyjádřila, protože jak znám ČOI, tak ta si dá vždy veliký pozor na to, aby se vyjadřovala k věci, ke které není kompetentní.
Proto bych vyjádření ČOI v této věci považoval za min. zavádějící.
Protiargumenty právního zastoupení pana prodávajícího uvedené v diskuzi (mimochodem s pěknou gramatickou chybou - informovanému zákazníkovy:-)
bych považoval za čistě účelové, což samozřejmě advokátovi nikdo nemůže vyčítat. Zejména hrozba žaloby na ochranu osobnosti mi přijde poněkud předimenzovaná s ohledem na fakt, že kupující pouze informuje o skutečnostech, které doprovázejí jeho problém s reklamací a nedopouští se šíření nepravdivých informací.
Celá záležitost je ze strany pana prodávajícího poněkud trucovitá s ohledem na to, že dohoda původně zněla tak, že přistoupí na to, že kupující u něj nakoupí jiné zboží, ačkoli to v žádném případě není jeho povinnost a takové řešení celé věci by pro prodávajícího skutečně asi bylo nejméně bolestivé.
S pozdravem
Mgr. Martin Reisinger
reisinger@spotrebitele.info
Centrum SOS-Právní oddělení
Sdružení obrany spotřebitelù ČR
Novákových 8, 180 00 Praha 8
tel.: 224 239 940, fax: 224 239 941
www.spotrebitele.info
1.) Že se některý internetový nebo kamenný obchodník jeví jako "prima chlap", "pohodář", "lezec" který má navíc "férové":))) ceny etc. ještě neznamená, že se nás nepokusí podvést(expresivněji řečeno ochcat)
2.) Jakási záruka a paragon a jiné doklady, kterých se často domáhají lidé mající zájem o zboží ve zdejších inzerátech neznamenají v praxi vůbec nic.
Pár věcí jsem už přes internetové obchody koupil a nemohu se zbavit dojmu, že velmi často posílají zboží s vadami, které by jinak zákazník při osobní koupi zaznamenal a věc si tedy následně nekoupil. Takhle je to moc práce vše balit znova posílat zpět a například jediný odhalený párající se šev je vyhodnocen jako hloupost, která se pak ale může fatálně projevit- jako možná v tomto případě.
Já mám z celýho tohohle blázince dojem,že se Popík buď zbláznil,nebo se altruisticky rozhodl podpořit ostatní prodejce tím,že si sám sobě odradí zákazníky.Fajn reklama,fakt,že jo.
Martinovi držím palce. Postavit se obchodu (i výrobci), nenechat se zastrašit a požadovat seriózní jednání v souladu s platnou legislativou, to chce odvahu. A i když jsem ten batoh neviděl, přišlo mi, že Martinovo jednání bylo velmi slušné a jeho ochota pořídit u stejného prodejce jiný výrobek jasným důkazem toho, že prodejci i výrobci nadále věří a celou reklamaci bere jako nešťastnou událost, která se prostě stává.
Obávám se, že teď už Martin (a zdaleka nejen on) zcela změnil názor. Prodejce (i výrobce?) by případný soudní spor možná vyhrál, možná si myslí, že jeho postup je seriózní, ale ve skutečnosti to těžce pro*ral:-(
Mnohem levnější bylo se domluvit. A ať už to dopadne jakkoliv, nejvíc na tom prodělá prodejce. A pokud by na ten soud přece jen došlo, dej vědět.
Vcera mi prislo vyjareni od COI, kde si sice pletou Popika s Popinou (Popik, Popina, vsjo adno :-)), ale dam to sem, protoze Roman Popik Popina se tady onehda ohanel nejakym udajnym vyjadrenim COI, ze jako zakaznik nemam narok na vraceni penez za nepouzitelny vyrobek, takze tady to je:
Vážený pane,
k Vašemu podání ze dne 15.7.2006 Vám sdělujeme, že odpovědnost za vady prodaného výrobku jde vždy za prodávajícím, jak správně uvádíte ve svém podání, a prodávající je ve smyslu platné právní úpravy odpovědný za vyřizování uplatněné reklamace spotřebitelem. V tomto smyslu proto povinnosti za výrobcem nejdou.
Současně Vám sdělujeme, že zdejší inspektorát přijal podání podnikatele Romana Popiny, v němž popisoval spor prodávajícího, spotřebitele a výrobce, který mezi nimi vznikl při řešení vady zakoupeného výrobku. Protože však jde o spor, který vznikl na základě občanskoprávního vztahu mezi prodávajícím a kupujícím, Česká obchodní inspekce není oprávněna do tohoto vztahu vstupovat a řešit následky tohoto sporu. Stejně tak není ani oprávněna posuzovat práva jednotlivých stran. Tyto záležitosti výlučně spadají do kompetence příslušného soudu.
V obdobném duchu byla vypracována odpověď na podání podnikatele Romana Popiny.
S pozdravem
Ing. Danuše Kotalová
ředitelka inspektorátu
Moravskoslezského a Olomouckého
se sídlem v Ostravě
Doma máme asi 5 báglů od Doldyho, neb to šijou za humny. Celkem pohoda, rozpáral se mi u Pumory 75 trochu bederák, zašili ho, i když teda amatérsky.
Teď mě od nich totálně promohla pláštěnka na batoh, prodejce tvrdil, že to není igelit a nemůže to bejt stoprtocentně voděodolný. Jenže když do toho naleju vodu a zespodu se tvoří kapičky vody, tak to není pláštěnka, ale cedník. Teď čekám, jak dopadne reklamace. Ale když neproteče podlážka stanu a ani pláštěnka na bágl od Jurka či Tatonky, tak je jasný, že od Doldyho pláštěnka je šmejd, nebo chcete-li cedník za 300 Kč. Mno uvidíme za 30 dnů...
Nejzabavnejsi ze vseho jsou ty reakce a vyhruzky p. Popika a jejich nasledny rozbor. To se clovek nestaci divit, co je obchodnik schopen vymyslet za habaduru a pak to navic i zverejnit s rizikem, ze vse se da overit a na levarnu se prijde. Mel jsem podobny pripad. Po trech letech skoncil taky happy endem, ale v mem pripade musel pomoct soud... (www.aldomoro.net - Jak jsem reklamoval prasklý ram). Kazdopadne si myslim, ze zverejneni takovych pripadu muze jen pomoct k ozdraveni a narovnani vztahu zakaznik-obchodnik v nasem state prolezlem radobypodnikateli. Diky.