LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Když se tam udrží sníh, tak já taky.
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Ledy
 Skialpy
Knihy
Update sprievodca Jelenec
Pomozte vydat knihu Dobrodružství v prášku… přidáte jen vodu
Křest lezeckého průvodce Vltavská žula

Závody
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)
MČR v bouldru (19.10)
Boulder OPEN 2020 LA SKALA (26.10)

Žebříček
Cesty:
1.Ondra 13491
2.Šindel 12475
3.Votoček 12318
Bouldry:
1.Konečný 11275
2.Stráník 11056
3.Volf 10962
Hory:
1.Groš 7777
2.Rojko 7436
3.Skopec 7324

Výsledky
MČR rychlolezení (13.10)
SP Praha (20.09)
EP obtížnost Bologna (14.09)

Deníčky
5672 lezců
1141687 cest
Nové přelezy:
Time Lapse 7c
Tobi Or No 7c
U Spomen D 7c
Archeotalp 7b+
Futurs Bar 7C
Epta Xroni 7c
Epta Xroni 7c
Epta Imere 7b
Black Elef 9
Pedrův Smr 10-

Stěny
Lezecké centrum SmíchOFF - Praha 5
V 16 - Plzeň
Rock 'n' Wall - Plzeň

Prodejny
Lezec-shop.cz - Štěchovice
Outdoor Centrum Rock Point Perštýn - Praha 1
Rock Point OC Olympia - Brno

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Bouldering ČR

Ad "P.P." / diskuse

Neseká, neupatlává, nehřebelcuje ani nerve - "skály se jen dotýká"...





Na přání autora zveřejňujeme sken rukopisu v originále (po rozkliknutí stránky se dostanete na větší rozlišení, pod tím je také sken v pdf a pod originálem je na konci článku přepis jednotlivých stránek):



 Petr Prachtel: Bouldering ČR - originál v pdf - 1. strana





 Petr Prachtel: Bouldering ČR - originál v pdf - 2. strana





 Petr Prachtel: Bouldering ČR - originál v pdf - 3. strana





 Petr Prachtel: Bouldering ČR - originál v pdf - 4. strana



(1)

Bouldering - ČR - Ad "P.P." / diskuse



  Neseká, neupatlává, nehřebelcuje ani nerve - "skály se jen dotýká"...

  Zdravím za tandém Z+P "in s.s.", a tedy jaksi z podsvětí či snad předpeklí..
  Řízením osudu, přesněji laskavostí jedné mladé dámy (jejíž názory na terén sdílím), se mi dostala do pazourů pozoruhodná četba o "P.P." a přestože netuším, co se ve mně může ještě vzdout, pocítil jsem cosi takového.
  I vzpomněl si, že mi před časem někde ukazovali klip s ryčnou "humáč" muzikou o rajbování a maglajzování bugrů v jakémsi romantickém lese + adrenalín. hamtání po nich. Od této podívané jsem se ovšem co nejrychleji odvrátil a pomyslel s despektem, že jsem tedy vlastně nikdy nebyl (= nebyli jsme) lezcem (lezci)...
  Přišlo mi celé jako nějaká deprivační úchylka, něco po způsobu trhání křidélek mouchám...
  Diskuse však (+ snad i nějaké konání) nicméně nastaly, a řek' bych, že mohly vzniknout snad jen tímto způsobem; tête-à-tête by šlo bezpečně "pod tepich" - už jen proto, že totiž právě ti t.zv. "samozvaní ochránci" jsou atakováni zbrutalizovanými "doktory skal", a tudíž vůči nim automaticky v trapné defenzívě.
  Což jsem i já v tématu - pouhý odpad někdejšího "tandému". Ale snad právě proto, že "to mám za pár" (a přestože bych se na většině těch bugrů už sotva "zved z voranice") - mi dovolte pár slov - jako tomu mladýmu, co si tenkrát "řek' svý" a pak se pověsil...
  Tak teda: Na 1. pohled je v cause zarážející absence ♀; krom "haniny" "zatím jen 1 pucérka + 1 boulderistka (vizte "duše lidství") - ony možná vědí, že "Saxa loquuntur" (no tyhle spíš pláčou), znají co o nich (a o nás) soudí Sibyla K., i že energeticky vydáme akorát na 1 kilo žuly (tedy vyžraní kloni na 1,5 až 2 kg), nebo že ty hezké malebné bugry tu leží již miliony let, ba s původním nadložím až snad +- 330 mil.,

(2)
  a - věřte nebo ne - dle daného řádu pracovaly a pracují k samovolnému vylepšování struktur ... aby pak byly náhle, nadlouho, a z lidského horizontu vlastně nezvratně poškozeny - a to pouze pro něčí docela pochybnou kratochvíli, klamavou (ježto fylogeneticky nepodpořenou) davovou "pohodu". - Dále možná tuší, že pouhý pohled na ty "vylepšené" ("vytvořené"!) bugry je pro někoho nesnesitelný, že tím lesem možná dávno procházeli nějací tiší milovníci, co je měli za posvátné zázraky přírody..
  Apropo - před lety mě v Č. potoku (JH) zastavil člen s očima navrch hlavy a spustil překvapivě: "To tys' dal ty leskláče do toho Černého Oltáře? To je hrozný - já tam chodil meditovat, rostly tam hřiby a teď už nemůžu!" - to řka, přímo zaslzel - a mne ovšem vyděsil a rozhodil zároveň..."
  Když jsem u těch JH - to teda čumím, že se tam konají konají boulderové závody, neměl jsem ani ponětí ...no nazdar!
  Ale Janku, dorazilo i tam, a docela už záhy: Vyštípané lišty, preparované celé stěny (př. pravý údolní Zvon), kamuflovaná zastavování, posunované kruhy a nadbytečné díry, shazované staleté drny, doběla orajbované celé vršky (Sk. brána a j.), "dělání" cest TR + vrtačkami i tam, kde je objekt evidentně rozpohybovaný, úmyslné shazování viklanů, maglajz i ve dvojkách (!) a prakticky "zpod podlahy, jeho odporná stěnová i vrcholová "zřídla do foroty", nácvikem, okopáváním a zbytečnými tlamami ojeté celé krystalové stěny ... doosazování a "privatizírování" cest, přepisování historie a dodatečná antidatace, hvězdicovitá slaňování + následně hamtání stylem "jojo" (+ zápisy jako f.s.!), číslované přelezy po stromech (!) a úplná záplava leskláčů .- spitů a ohavných domoróbo háků a držáků s obřími oky - vše klidně proti pravidlům.
  A co dál - samozřejmě stupidní + vulgární názvy objektů a cest, přejmenovávání stávajících "ad libitum", nerespektování autor. názvů a jistě nejhnusnější specialita nás - "andělů sestupujících z výšin": Kradení projektů i hotových cest ".. a žen (což je prý snad na ústupu..)-
  Na písku pak vyštipování loken a okrajů děr háčky, 3 až 5 (!) zastavovacích děr u nových kruhů, místy kamufláž Mg a nyplů - leskláčů, nové obří fajráky i v unikátních jeskyních, bordel v bivacích, tobogány adrenalín bajkerů - brutální devastace ledopádů (JH, Krkonoše) d.f. na celou celou sezónu.

  S okoralci, kteří toto vše provozují - a u námeloviny se tomu pak ještě kolektivně zle tlemí - se ovšem sotva dá diskutovat o nějaké úctě k terénu, který nás tak mohutně přitahuje.
- jistěže i oni (dle Kugyho) stářím změknou (pro terén ovšem pozdě) - a nakonec pocítí, že ty záseky, zlodějství i rajbování

(3)
udělali vlastně do své duše, sami do sebe (vizi "Zamyšlení")-
  Před časem proběhla - tuším v Montaně - diskuse o "bourání pomníků" a v ní 2 členové - asi F.Kutta a taky "Pavúk" přirovnávali orajbovanou nebo překruhovanou skálu k lehké ♀, co (těžce) slehne s každým ...  - Nějaký dobrák možná namítne, že právě takovou si přeje (já nevím kam) .. ale - jen se podívejte jak ty bugry chudáci vypadají - mně z toho až usedá hercna ... a též ovšem z toho, že bych snad - nedejbože jako mistr světa - musel (nebo chtěl?) hamtat po nějakých vysekaných ojetinách = velmi smutné!
  Koho by zajímalo nevím, ale sděluji, že moje milá spolulezkyně na jejích tisících cestách nikdy nezanechala žádnou stopu = nikdo by nepoznal, že tudy někdo prošel! - a na stovkách 1. žádný neesteticky jistící bod, žádné "čištění" ... "jde to, hoši" - jo, tahle Lynn Hill: Co říká o smyslu a "pohonu" k lezení je zcela ve shodě s její (vysoce asertivní) povahou..
  Řekl bych, že skoro vše ostatní je hlavně v boulderingových pravidlech BRD - snad až na to, že jeskyně by měly být hájeny prioritně, vcelku, a nejen kvůli netopýrům - a taky bych přidal absolutní zákaz Mg, hořáků (sic, neuvěřitelná zhůvěřilost!) a penetrace! - neboť právě ta - krom jiného - je schopna na písku nastartovat solivar!! A mimochodem - vy asi víte, s čím vším Mg krystaluje a rekrystaluje (ten odporně zažloutlý "alabastr") - že to nejsou jen karbonáty, že stačí i akcesorické slídy nebo K, a že leckdy už dolů nejde. - Vězte, že Zorka chodila po JH a do posledních chvil - už na + nemocná - se pomocí termosky, kartáčku a hadru f.s. pokoušela Mg sundávat - na Stržáku prý místy úplné závěje (!) a často se vracela smutná, že už to nešlo.
  A vězte též, že jsme (60 resp. 68 let) lezli přes lokry (a to i v lomech), neshazovali je ... a také po trávě, mechu a lišejníku - šlo  to též! Ostatně - kde je vlastně psáno, že se "musí čistit"? To bys mohl zrovna vzít pajsr a semtex a preventivně vyhodit do povětří takový severní Malý Javorák, celou horní Weberovku, Tifanu, Eiger, Matterhorn a čertví co ještě! --
  Ještě bych chtěl dodat, že v takových adrenalinových "destinacích" ptáci nebudou zpívat, nýbrž i s jinu zvěří odtáhnou pryč, tak jako teď odtáhli z hrubických údolíček (co držela 60 až 80 let!) po dvou nesmyslných lezeckých masovkách, co zanechaly v dosud zázračně zachovalém terénu možná již nesmazatelné stopy... a důsledkem čehož zmizeli - p kavkách - už i krkavci, poslední srnka, kozorozi i stěnové ropušky, moje

(4)
milé lezecké kámošky; zůstalo jen pár zmateně pobíhajících muflonů. -
  Je docela tristní, že tamtéž (kde už nějaký čas na stará kolena uklízím jako zametáč) jsem byl - za lezce! - požádán, abych nebránil (ač jsem v tomhle zdaleka nebyl sám) volnému průjezdu bajkérů...


  Jo, takové zhruba je ovoce vaší "práce pro lidi" - skalní predátoři té horší části "vrchnosti" - avšak teritorium se rychle zužuje a nebudete to v budoucnu mít až tak jednoduché, jak ostatně patrno i s diskuse.
  Hlavně ovšem J.S. Bacha na vysoce pofid. "ajdeju", že teď, co jste to tam zdevastovali a je navíc zčistajasna "profláklé" klidně necháte všechno opatlané a orvané "matičce" - ať si s tím poradí ... a přesunete celý cirkus jinam - nejlépe do JH či rovnou do Krkonoš, Tater atp. --
  Závěrem bych chtěl poděkovat všem, co dočetli až sem, a především veškerým obráncům těch starých pohádkovitých balvanů - zejména "hanině", Bídovi, Jéňovi, Plagátovi, Alešákovi, Štěpánovi, Tatušovi, Noo Noo, Ondrovi B., "M", Zákořovi, Oliverovi, Mácovi, Pepému, P. Zuchovi, Éfovi, Žílovi, Foxovi, Robinovi, Safimu, Džanglimu, Pavlovi, Čajovi &Co ... a ještě dalším

    za tandém Z+P in s.s.

Lbc, Velikonoce '016



Petr Prachtel   [úpravy] 11:44 06.04.2016Tisk 

Reklama:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 Skála musí dejchat13:22:43 06.04.2016
jak řiká Bělina :-) Autor smotal pátý přes devátý a ta závěrečná děkovačka je fakt legrační - doporučuju pogůglovat, jak některý borci z toho seznamu pečujou vo skály...
Papoušodpovědět 
 Re: Skála musí dejchat13:40:29 06.04.2016
Az budu starej na web radej nepolezu... aneb pro toho kdo to sem dal, dal bych tenhle "prispevek" proste pryc anebo ponechal jen ten obrazek k velikonocum. Trochu soudnosti panove a damy.
lacoodpovědět 
 Re: Skála musí dejchat13:40:41 06.04.2016
zrovna Bělinou argumentuj :-)

ten už je tak senilní, že dělá "prvovýstupy" i v místech, kde sám udělal cestu před třiceti lety. tehdy bez kruhu, teď se dvěma
odpovědět 
  Re: Skála musí dejchat13:49:32 06.04.2016
:) :) tudle sem si rikal , ze lezecky vyssi vek prichazi s opakovanym onsajtem jedne a te same cesty. No vsechny nas to ceka ...
l.odpovědět 
  Re: Skála musí dejchat14:05:41 06.04.2016
no myslím, že tím bělina právě myslí, že skála má být "důkladně očištěna"...

...Papouši, myslím, že poselství je jasné a je jedno jestli to je bouldering nebo biking nebo cokoliv jinýho. Prostě nová generace má jiné pojetí sportu v přírodě, které k ní není zrovna šetrné...no zkártka přizpůsobit přírodu sobě nikoliv sebe přírodě...P.P se to nelíbí a není sám
odpovědět 
   Re: Skála musí dejchat14:29:54 06.04.2016
mno, trocha přiměřenosti by neškodila, že. Nechávat v cestách lokry? Za mě tedy ne :-) Ale vobrázek je pěknej...
Papoušodpovědět 

 Zdá se mi to nebo ne14:10:54 06.04.2016
Zdá se mi to nebo ne, není to svatozář nad hlavou toho lezce?
Véčaodpovědět 
 Re: Zdá se mi to nebo ne07:24:54 07.04.2016
To je Zorka...
 haninaodpovědět 

 Dočetl jste to někdo? 14:53:25 06.04.2016
sorry ale to jsem opravdu nedal.. vydržel jsem odstavec a kus..
BBodpovědět 
 Re: Dočetl jste to někdo? 15:36:29 06.04.2016
jo, dočetl. na propisku je toho škoda, tohle by zasloužilo dřevoryt.
Lukas B.odpovědět 
  Re: Dočetl jste to někdo? 18:06:47 06.04.2016
Jak uz to ve svete chodi - pro nekoho vytvor nesdilnych kvalit, pro jineho zbytecna, nicnerikajici masturbace s propiskou.
odpovědět 
  Re: Dočetl jste to někdo? 21:29:57 06.04.2016
Je to takový váchalovský téma. Pokud by p.p. vytvořil dřevoryt zobrazující ducha Žihelska (nespadá to ještě do Fabiánova rajónu?), jak vylejzá z temnot a vztahuje krvavý pařáty na hrdla zlořečenejch bouldristů, mohlo by to mít i určitej komerční potenciál - byl bych mezi prvníma, kdo by si takovej dřevoryt koupil.
honzaodpovědět 
   Re: Dočetl jste to někdo? 10:03:35 07.04.2016
Tak to by se mozna p.p. predtim musel do Zihelska vydat..
odpovědět 

 Článek15:20:30 06.04.2016
Mácha můźe jen závidět. Krásné literární dílo.
Zajdrodpovědět 

 Like P.P16:31:07 06.04.2016
Za mě dobrý. Dávám LIKE
Jsem moc rád za takové příspěvky.
Jakubodpovědět 
 Re: Like P.P16:46:06 06.04.2016
Jako Likér jo?
kkodpovědět 

 Shrnuti by nebylo?16:42:46 06.04.2016
Nemohl by nekdo, kdo to precetl cele, z toho udelat strucny vytah o 1 - 3 vetach?
odpovědět 
 Re: Shrnuti by nebylo?17:54:49 06.04.2016
Že neumíš číst a ještě se tím chlubíš...
Kuba Turekodpovědět 
  Re: Shrnuti by nebylo?18:03:05 06.04.2016
Velmi dekuji za, jako vzdy, vysoce kvalitni informaci!
Netusil jsem, ze me Prachtel zna a to, ze jsem pro nej tak vyraznym prvkem jeho zivota, ze o mem pomyslnem vychloubani sepise takovy vytvor.
odpovědět 
  Re: Shrnuti by nebylo?19:27:33 07.04.2016
To bylo posouzeníčko, hmmmmm. To mi udělalo dobře :-)
Kuba Turek - alteregoodpovědět 
 Re: Shrnuti by nebylo?18:13:17 06.04.2016
Výcuc - ve skalách ani na šutrech by se nemělo prasit.
Tomodpovědět 
  Re: Shrnuti by nebylo?18:32:45 06.04.2016
Dekuji.
odpovědět 

 .)16:51:23 06.04.2016
hahaha pulka lidí z toho posledního odstavce patlá mg jak o život,tak co to mele..
no panečkuodpovědět 
 Re: .)18:24:04 06.04.2016
a rve mechy, klátí stromy, upravuje dopady, odhazuje lokry, leze v zakázaných oblastech...
Petrodpovědět 

 Prachtel je gentleman18:47:42 06.04.2016
Mno a není pravdou, že Prachtel používal místo magnesia karborundum?
Že ho vrcholová komise chtěla právně popotahovat za nebezpečně ukotvené kruhy v Jizerkách? (viz zápis z roku 2007: "Cesty P. Prachtla v Jizerkách. Ve většině cest osazováno nevyhovující až nebezpečné jištění. Možnost právních kroků proti původci prověří Šilhán.")
Že některé prvovýstupy v Jizerkách nedal čistě a nárokoval si je? (Cesta dýmu, Hematit)

S jeho článkem víceméně souhlasím, ale ať hodí kamenem....
František Žralokodpovědět 

 kanonem na vrabce20:01:50 06.04.2016
Takhle květnatě reagovat na něco tak nicotnýho a pomíjivýho jako diskusní vlákno na netu, notabene na lezci, je jako vyrazit s kanónem na vrabce. Dovolil bych si autorovi doporučit alespoň diskusi k tématu na www.nadzemi.cz
honzaodpovědět 
 Re: kanonem na vrabce07:27:47 07.04.2016

http://1url.cz/stKJM


 haninaodpovědět 
  Re: kanonem na vrabce21:03:54 07.04.2016
Myslel jsem spíš diskusi pod Čajovým článkem.
honzaodpovědět 
   Re: kanonem na vrabce07:09:56 08.04.2016
Petrův dopis je (dílem) reakce na diskuzi pod Čajovým článkem, viz jména zmiňovaná závěrem...
haninaodpovědět 

 :-)20:17:10 06.04.2016
Ačkoliv v kauze Žihle zastávám názor drtivé většiny a OVK Z.Č., tak smeknutý klobouk "Bídovi" od Prachtela sem fakt nečekal! Bído jseš borec!!! :-D
Pepanodpovědět 

 Souhlas21:37:13 06.04.2016
S clankem vicemene plne souhlasim. I kdyz zpusob podani se jaksi zjevil ze stredoveku. Je potreba brat v potaz co mam dotazany za sebou. Viz jeho knizka. Tedy klobouk dolu. Cusbus
Lukodpovědět 

 Pokrytec11:11:32 07.04.2016
Vynýtoval cesty v Jizerkách, ale pak mu tam začali chodit lidi. No a pro občany, mající potřebu meditovat, tady máme vyhrazené takové velké baráky. Mávají zvonici a říká se jim kostely.
kkodpovědět 
 Re: Pokrytec11:31:51 08.04.2016
chtěl si napsat mávají zvonicí viď?
odpovědět 
  Re: Pokrytec11:32:30 08.04.2016
aha, ty jsi to i napsal... tak nic no :-D
odpovědět 

 ?11:58:18 07.04.2016
po zběžným projetí nechápu nic...asi se bez tohoto literárního díla obejdu
honzaodpovědět 

 wtf23:36:01 07.04.2016
...a pak ze se z lezeni neblbne...a nebo lezt zacinaj rovnou bezmozci?
Bezmozekodpovědět 
 Re: wtf10:39:09 08.04.2016
to je co? tužkou na papír, úhledně, několik stran a navíc bez škrtanců...kdo to dnes zvládne? Autor si dal práci a musí si jí dát i čtenář, který navíc musí mít přehled nejen o lezení ale celkový všeobecný přehled, aby rozumněl...nedivím se, že tato forma slohu v dnešní uspěchané době mnoha lidem nevoní. Ale mohou si za to sami :-)
odpovědět 
  Re: wtf 11:56:57 08.04.2016
a ty jses jako co? prachteluv anonymni tiskovej mluvci pro nemagory?
Cuk a Gekodpovědět 
  Re: wtf17:11:52 08.04.2016
Aneb jak rict lidem, kterym se to nelibi, ze to jsou omezeni blbove.. Proc??? Lide maji proste ruzne nazory a ruzne pohledy. Vseobecny rozhled bych v tomto pripade do toho opravdu netahal.

Mimochodem, podobny projev lidem nemusi byt cizi. Moje dcera uz mela par podobnych ukolu.

Osobne bych radeji uvital vecne byt treba obsahle vyjadreni lidi, kteri jsou s oblasti vice spjati nez p.p. a maji o oblasti mnoho znalosti. Pominu-li Bidu, zatim se nejhlasiteji ozyvaji lide, kteri tam vicemene poradne nebyli..
odpovědět 

 Článek.12:23:14 08.04.2016
Zřejmě začíná trpět stařečskou demencí, v jeho věku nic neobvyklého.
Fořtodpovědět 
 Re: Článek.13:28:16 08.04.2016
Neříkal už Platón, že žijeme ve zvláštní době, mladí i staří ve lži vzdělávání a ten, kdo se odváží říci pravdu, šílencem či bláznem nazýván je...? Pořád to platí, že?!
haninaodpovědět 
  Re: Článek.13:58:02 08.04.2016
Jako,že ten článek nahoře je univerzální pravda?
odpovědět 
  Re: Článek.15:15:44 08.04.2016
To co říká, je v pořádku. Grafický projev vytříbený. Šílený je ten sloh.
Tomodpovědět 
  Re: Článek.16:48:02 08.04.2016
"Načo hľadať pravdu, keď len jedna je
a to tá, že pravda neexistuje!"

To zase rikala ZONA A.
Bezmozekodpovědět 
   Re: Článek.14:10:53 09.04.2016
Mám na vás jen minutu, vy stádo blbejch mamutů.
To zase zpíval Vincent Venera.
Elementodpovědět 
  Re: Článek.17:18:12 08.04.2016
Retorika "Ovcacek light" :).

Ono to nechce vytahovat z kontextu.. Tohle vzdy muzes zpetne aplikovat i na projevy, ktere by se ti safra nelibili.

A hlavne to otevira zadni vratka pro totalni zhovadilosti, jelikoz neexistuje jakekoliv konani, ktere by pak timto neslo otocit na projev geniality a nepochopeni tim hloupym zbytkem sveta..
odpovědět 

 ...kdyz ja tomu porad nerozumim01:18:49 09.04.2016
Jak je mozne udelat 2600 prvovystupu a pritom se "skaly jen dotykat"? Ty namrdane zeleza do chudinky skaly jsou jako v pohode?
Taky nekoho musi kurevsky tizit svedomi...
Dousaodpovědět 

 Foto dne:
Rabštejn, cesty Rigo střed (narovnání) 7, tam jen visí lano a Hrana Riga 6-
Hrana Riga
 Databáze cest:
Všechny cesty (179591)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
Time Lapse 7c Pecka
Holubník IXb Labské Údolí - Pravý Břeh
La Peine 6A+ Fontainebleau
Technomaniaque 5B Fontainebleau
Tasmin 3 Fontainebleau
Nově komentované:
Pedrův Smrk 10- Josefovské Údolí
Pedrův Smrk 10- Josefovské Údolí
Pedrův Smrk 10- Josefovské Údolí
Dvoukruhová 5+ Skalný
Cesta K Nebeskému Klidu 6+ Srbsko

 Nově v diskusi:
Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | prsty prsty | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: letadlo matroš | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování |

 Nové komentáře:
Re: RIP Ondro | Re: RIP Ondro | Re: RIP Ondro | Re: RIP Ondro | krása | Re: Poučení | Poučení | Re: RIP Ondro | Re: poučení | Re: jak to bylo doopravdy? |

 Kde to vře:
Mára Holeček a Ondrej Húserka vylezli na vrchol Langtangu (128)
Mára Holeček: Při sestupu z Langtangu zahynul Ondrej Húserka (126)
Ukrajinský top lezec Maksym Petrenko padl při obraně Ukrajiny (31)
VENI VIDI VOLAVI in honorem Alexandri (13)
Rozhovor s Lynn Hill i s lezením na její domácí bouldrovce (1)

 Nově v inzerci:
Sacrpa Maestrale | STANOVÉ KOLÍKYUltralehké,odolné,kvalitní SET 8+1NOVÉ,NEPOUŽITÉ! | RAB DOWNPOUR ECO-membránová bunda pánská | Pátek sobota | stěna Jirkov | Statická a dynamická lana | Lezačky | Mantra Pant W | Prodám lezečky | Master 9.7 50m Bicolour (nelezené-nové) |

 Anketa:
Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
 GPS a mapové aplikace 
 384 
 Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
 327 
 Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
 296 
 Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
 296 
 Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
 276 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.