LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Pokud nemáte v deníčku fotku a chcete jí tam mít, klidně ji pošlete emailem.
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Oblasti
 Reportáže
Knihy
Update sprievodca Jelenec
Pomozte vydat knihu Dobrodružství v prášku… přidáte jen vodu
Křest lezeckého průvodce Vltavská žula

Závody
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)
MČR v bouldru (19.10)
Boulder OPEN 2020 LA SKALA (26.10)

Žebříček
Cesty:
36.Kolomazník 10459
37.Drbohlav 10456
38.Kalvas 10438
Bouldry:
36.Svoboda 8759
37.Scheuerová 8703
38.Hapala 8678
Hory:
8.Černý 6591
9.Sukačová 6464
10. 6150

Výsledky
MČR rychlolezení (13.10)
SP Praha (20.09)
EP obtížnost Bologna (14.09)

Deníčky
5668 lezců
1140451 cest
Nové přelezy:
Sensa Nome 8a
Lokální Kv Xb
Orgi Nerou 8a
Nymfa 8A+
Seastar 7C
Ortofrutta 7c
Koma Xc
Mr. Morgen 7b
Ri Rock 7b+
Les Furtif 8b+

Stěny
Lezecké centrum SmíchOFF - Praha 5
Areál sportu - Bystřice nad Pernštejnem
Boulder club - Zákupy

Prodejny
Rock Point - OC Olympia - Olomouc 7
HUDYsport - Jičín
NěcoNavíc.cz - České Budějovice

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Kategorie:
 Davové šílenství aneb Za každou cenu 2002
Považuji za dobré Vás poinformovat o tom, co se děje každý víkend na Grossglockneru respektive na jeho normální výstupové cestě. Udělejte si obrázek sami a můžem tady o tom podiskutovat.

Takže. V sobotu jsme s Mikinem uskutečnili výstup jihozápadním hřebenem Stüdlgrat 3+/4- na Grossglockner. V cestě jsme dojeli pomalejší dvojici, házíme pár slov, pouští nás bezpečně před sebe. Zkušenosti mají a na cestu mají taky. Až na vrcho
Komentáře (53)17.06.2002... celý článek
 Rakouský bouldering
Jeden muj známý(Pavel)se zmínil,že jede na služební cestu na třidny do Badenu v Rakousku aprotože taky leze doufal,že bude mít čas na nějaké to lezení .Zeptal se mně jestli nechcijet s ním,prý nemusím platit cestu,samozřejmě jsem chtěl jet,kor když nevyšlaplánovaná cesta do Zillertalu.Hned jsme sedli k počítači a po chvilce jsme našli na 8cplus.at,pruvodce na skály v okolí Badenu:Helenental,Merkenstein,Modling a další.

Komentáře (601)17.06.2002... celý článek
 Sušky Pod Dozorem
Ahoj všici, právě jsem se vrátil ze Suchých skal. V sobotu si v klídku lezeme, když tu se z křoví vyloupnou dva poliši a v závěsu dva ochranáři a kde prý máme průkazy ČHS či jiné, a kdo že leze s maglajzem:)) Parkování na krajnici začali brát od shora potom... 
Hore Zdar
Komentáře (125)17.06.2002... celý článek
 Oblasti skalního lezení
Vzhledem k tomu že vyšla mapa Oblasti skalního lezení a vzhledem k tomu, že nám firma Žaket 60 map věnovala, abychom měli čím odměnit nejaktivnější přispěvatele Lezce, je nejvyšší čas se o této mapě něco dozvědět.
Komentáře (617)14.06.2002... celý článek
 Starý Kamýk
Byl, nebyl, objevil se znenadání jeden volný den, ve kterém se jinak normálně pracuje od nevidím do nevidím. Kam jet? Co takhle jednu z nepoznaných oblastí z nového vydání průvodce Vltavská žula? Po sedmém pivu bylo rozhodnuto. Jeli jsme do oblasti, kde vypukla vltavská horečka, na Starý Kamýk. Ono se v Povltaví lezlo již dříve, ale ta pravá éra přišla až s Algenou. Název jedné místní cesty „Toulání pod parou“ asi naznačuje, jak k tomu v roce 1988 pravděpodobně došlo. Záhy poté, během 90. let m
Komentáře (24)13.06.2002... celý článek
 Höllental
Tak jsme po zimě konečně vyrazili za více délkovým lezením někam trochu dál. Volba padla na Höllentall, oblast nacházející se jižně od St. Pöltenu. Sestava osazenstva jednotlivých vozů slibovala nejméně Bordel di Brennta. Já (Azbest), Martin Navrátil, David Bída Chudoba, Martin Ludrouský, John, Venca Fajfrlík, Tomáš Bednář, Jindra Zachariáš, Tomáš a Dáša Tůmojc, Šéďa a jeho kámoš Tom.
Komentáře (165)11.06.2002... celý článek
 Festin de Pierre 8c+/9a
Přelez cesty Festin de Pierre 8c+/9a v oblasti Saussois Rosťou Štefánkem.
Komentáře (0)11.06.2002... celý článek
 Labák v roce 2012
Píše se rok 2012 a táhne mi na čtyřicet. Letos na jaře tomu bude dvacet let, co jsem poprvé vyrazil lézt na pískovce. I letos jsem se těšil do Labáku, i když se to tam za posledních deset let dost změnilo.
Co se tedy v Labáku změnilo? Prakticky všechno. Za počátek všeho by se dalo považovat vydání nového průvodce v roce 1998. Přespolní lezci náhle zjistili, že v cestách se rapidně zvýšil počet kruhů a borháků. Ono se něco mezi pár znalci šuškalo už před rokem 1998, ale až teď nastal opra
Komentáře (47)07.06.2002... celý článek
 Mlýnský vrch
I přes objevy stále nových boulderových oblastí to stále vře na Mlýnském vrchu.
Komentáře (12)07.06.2002... celý článek
 Petr Forman
Rozhovor s Petrem se uskutečnil asi proto, že velmi toužil být vyzpovídám právě na našich webových stránkách.
Komentáře (616)07.06.2002... celý článek
<<<   2   3   4   5   6   7   8   9   10   11   12   13   14   15   16   17   18   19   20   21   22   23   24   25   26   27   28   29   30   31   32   33   34   35   36   37   38   39   40   41   42   43   44   45   46   47   48   49   50   51   52   53   54   55   56   57   58   59   60   61   62   63   64   65   66   67   68   69   70   71   72   73   74   75   76   77   78   79   80   81   82   83   84   85   86   87   88   89   90   91   92   93   94   95   96   97   98   99   100   101   102   103   104   105   106   107   108   109   110   111   112   113   114   115   116   117   118   119   120   121   122   123   124   125   126   127   128   129   130   131   132   133   134   135   136   137   138   139   140   141   142   143   144   145   146   147   148   149   150   151   152   153   154   155   156   157   158   159   160   161   162   163   164   165   166   167   168   169   170   171   172   173   174   175   176   177   178   179   180   181   182   183   184   185   186   187   188   189   190   191   192   193   194   195   196   197   198   199   200   201   202   203   204   205   206   207   208   209   210   211   212   213   214   215   216   217   218   219   220   221   222   223   224   225   226   227   228   229   230   231   232   233   234   235   236   237   238   239   240   241   242   243   244   245   246   247   248   249   250   251   252   253   254   255   256   257   258   259   260   261   262   263   264   265   266   267   268   269   270   271   272   273   274   275   276   277   278   279   280   281   282   283   284   285   286   287   288   289   290   291   292   293   294   295   296   297   298   299   300   301   302   303   304   305   306   307   308   309   310   311   312   313   314   315   316   317   318   319   320   321   322   323   324   325   326   327   328   329   330   331   332   333   334   335   336   337   338   339   340   341   342   343   344   345   346   347   348   349   350   351   352   353   354   355   356   357   358   359   360   361   362   363   364   365   366   367   368   369   370   371   372   373   374   375   376   377   378   379   380   381   382   383   384   385   386   387   388   389   390   391   392   393   394   395   396   397   398   399   400   401   402   403   404   405   406   407   408   409   410   411   412   413   414   415   416   417   418   419   420   421   422   423   424   425   426   427   428   429   430   431   432   433   434   435   436   437   438   439   440   441   442   443   444   445   446   447   448   449   450   451   452   453   454   455   456   457   458   459   460   461   462   463   464   465   466   467   468   469   470   471   472   473   474   475   476   477   478   479   480   481   482   483   484   485   486   487   488   489   490   491   492   493   494   495   496   497   498   499   500   501   502   503   504   505   506   507   508   509   510   511   512   513   514   515   516   517   518   519   520   521   522   523   524   525   526   527   528   529   530   531   532   533   534   535   536   537   538   539   540   541   542   543   544   545   546   547   548   549   550   551   552   553   554   555   556   557   558   559   560   561   562   563   564   565   566   567   568   569   570   571   572   573   574   575   576   577   578   579   580   581   582   583   584   585   586   587   588   589   590   591   592   593   594   595   596   597   598   599   600   601   602   603   604   605   606   607   608   609   610   611   612   613   614   615   616   617   618   619   620   621   622   623   624   625   626   627   628   629   630   631   632   633   634   635   636   637   638   639   640   641   642   643   644   645   646   647   648   649   650   651   652   653   654   655   656   657   658   659   660   661   662   663   664   665   666   667   668   669   670   671   672   673   674   675   676   677   678   679   680   681   682   683   684   685   686   687   688   689   690   691   692   693   694   695   696   697   698   699   700   701   702   703   704   705   706   707   708   709   710   711   712   713   714   715   716   717   718   719   720   721   722   723   724   725   726   727   728   729   730   731   732   733   734   735   736   737   738   739   740   741   742   743   744   745   746   747   748   749   750   751   752   753   754   755   756   757   758   759   760   761   762   763   764   765   766   767   768   769   770   771   772   773   774   775   776   777   778   779   780   781   782   783   784   785   786   787   788   789   790   791   792   793   794   795   796   797   798   799   800   801   802   803   804   805   806   807   808   809   810   811   812   813   814   815   816   817   818   819   820   821   822   823   824   825   826   827   828   829   830   831   832   833   834   835   836   837   838   839   840   841   842   843   844   845   846   847   848   849   850   851   852   853   854   855   856   857   858   859   860   861   862   863   864   865   866   867   868   869   870   871   872   873   874   875   876   877   878   879   880   881   882   883   884   885   886   887   888   889   890   891   892   893   894   895   896   897   898   899   900   901   902   903   904   905   906   907   908   909   910   911   912   913   914   915   916   917   918   919   920   921   922   923   924   925   926   927   928   929   930   931   932   933   934   935   936   937   938   939   940   941   942   943   944   945   946   947   948   949   950   951   952   953   954   955   956   957   958   959   960   961   962   963   964   965   966   967   968   969   970   971   972   973   974   975   976   977   978   979   980   981   982   983   984   985   986   987   988   989   990   991   992   993   994   995   996   997   998   999   1000   1001   1002   1003   1004   1005   1006   1007   1008   1009   1010   1011   1012   1013   1014   1015   1016   1017   1018   1019   1020   1021   1022   1023   1024   1025   1026   1027   1028   1029   1030   1031   1032   1033   1034   1035   1036   1037   1038   1039   1040   1041   1042   1043   1044   1045   1046   1047   1048   1049   1050   1051   1052   1053   1054   1055   1056   1057   1058   1059   1060   1061   1062   1063   1064   1065   1066   1067   1068   1069   1070   1071   1072   1073   1074   1075   1076   1077   1078   1079   1080   1081   1082   1083   1084   1085   1086   1087   1088   1089   1090   1091   1092   1093   1094   1095   1096   1097   1098   1099   1100   1101   1102   1103   1104   1105   1106   1107   1108   1109   1110   1111   1112   1113   1114   1115   1116   1117   1118   1119   1120   1121   1122   1123   1124   1125   1126   1127   1128   1129   1130   1131   1132   1133   1134   1135   1136   1137   1138   1139   1140   1141   1142   1143   1144   1145   1146   1147   1148   1149   1150   1151   1152   1153   1154   1155   1156   1157   1158   1159   1160   1161   1162   1163   1164   1165   1166   1167   1168   1169   1170   1171   1172   1173   1174   1175   1176   1177   1178   1179   1180   1181   1182   1183   1184   1185   1186   1187   1188   1189   1190   1191   1192   1193   1194   1195   1196   1197   1198   1199   1200   1201   1202   1203   1204   1205   1206   1207   1208   1209   1210   1211   1212   1213   1214   1215   1216   1217   1218   1219   1220   1221   1222   1223   1224   1225   1226   1227   1228   1229   1230   1231   1232   1233   1234   1235   1236   1237   1238   1239   1240   1241   1242   1243   1244   1245   1246   1247   1248   1249   1250   1251   1252   1253   1254   1255   1256   1257   1258   1259   1260   1261   1262   1263   1264   1265   1266   1267   1268   1269   1270   1271   1272   1273   1274   1275   1276   1277   1278   1279   1280   1281   1282   1283   1284   1285   1286   1287   1288   1289   1290   1291   1292   1293   1294   1295   1296   1297   1298   1299   1300   1301   1302   1303   1304   1305   1306   1307   1308   1309   1310   1311   1312   1313   1314   1315   1316   1317   1318   1319   1320   1321   1322   1323   1324   1325   1326   1327   1328   1329   1330   1331   1332   1333   1334   1335   1336   1337   1338   1339   1340   1341   1342   1343   1344   1345   1346   1347   1348   1349   1350   1351   1352   1353   1354   1355   1356   1357   1358   1359   1360   1361   1362   1363   1364   1365   1366   1367   1368   1369   1370   1371   1372   1373   1374   1375   1376   1377   1378   1379   1380   1381   1382   1383   1384   1385   1386   1387   1388   1389   1390   1391   1392   1393   1394   1395   1396   1397   1398   1399   1400   1401   1402   1403   1404   1405   1406   1407   1408   1409   1410   1411   1412   1413   1414   1415   1416   1417   1418   1419   1420   1421   1422   1423   1424   1425   1426   1427   1428   1429   1430   1431   1432   1433   1434   1435   1436   1437   1438   1439   1440   1441   1442   1443   1444   1445   1446   1447   1448   1449   1450   1451   1452   1453   1454   1455   1456   1457   1458   1459   1460   1461   1462   1463   1464   1465   1466   1467   1468   1469   1470   1471   1472   1473   1474   1475   >>>  
 

Davové šílenství aneb Za každou cenu 2002

Považuji za dobré Vás poinformovat o tom, co se děje každý víkend na Grossglockneru respektive na jeho normální výstupové cestě. Udělejte si obrázek sami a můžem tady o tom podiskutovat.

Takže. V sobotu jsme s Mikinem uskutečnili výstup jihozápadním hřebenem Stüdlgrat 3+/4- na Grossglockner. V cestě jsme dojeli pomalejší dvojici, házíme pár slov, pouští nás bezpečně před sebe. Zkušenosti mají a na cestu mají taky. Až na vrchol pohoda, samota, sluníčko, klid, chrastění matroše a žízeň. Prostě paráda. Nahoře potkáváme první normálkaře a vychutnáváme poctivě dotaženej Gambáč. Co se děje dál je jak ze špatnýho bulharskýho filmu.
Sestupujeme po normálce a s pícháním v žaludku pozorujeme dění v klíčových partiích Obere Glocknerscharte, Kleinglockner a Glocknerleitl. Opravdu se divím, že tam není smrťák každou sobotu. Alespoň se tam o to všichni snaží. Postupujeme průběžně, jistíme za borháky a tyče. Přesto jsme nejrychlejší a bezpečnosti jsme udělali za dost. V bodech popíšu, co prováděli jednotlivé pětice, čtveřice, trojice, dvojice ba i jednotlivci.

Chlapík z Litoměřic spěchá sám na vrchol. Krásná apartní šusťákovka od Vjetkongu za či sta. Na rukou místo cepínu prsteny, jak kdyby vyhrál Stenlykap. Když sestupuje, bojí se a vypadá to jako když má nějaký hnědý embéčko ve slipech. Chudák.

Dva nenavázaní slovinci při sestupu skákají jak kozy, každou chvíli jsou na zadku a při přechodu Glocknerscharte hází nohama sníh na družstvo vystupující Pallaviciniho rýnu.

Sice špatně, ale kolegou jištěný němec vrávorá na hřebínku Glocknerscharte. Následuje tlama a dvacetimetrový kyvaldlo po svahu směrem na Ködnitzkees. Ječí jako že imordnung a sápe se bez rukavic hore. To se mi ulevilo.

Popisovaný chlapík z Litoměřic dochází svoji partu a dávají se na společný sestup z malého Glockneru na Glocknerleitl. Jeho kamarád ve vojenském mundůru armády ČR snad právě sundal žlutý šňůry dévéťáka a jal se sestupovat jako první. Měli zvláštní, vypilovanou, patrně nově Alpenferajnem doporučovanou techničku. Ta spočívala ve čtyřmetrové zelené šňůře s vůdčákem na konci. Toto očko (oni tomu tak říkali) nahodili na tyč, lano hodili dolů a již jeden za druhým sešoupávali rozbředlý svah. Ten poslední, zřejmě nejzkušenější matador pak očko vyndal, šňůru hodil kamarádům a šel to za nimi volně. Nabízel jsem mu, ať jede po šňůře taky, že mu jí pak vyháknu a pošlu dolů. To nepochopil, tak to nechtěl. Pak šli všichni osum metrů k další tyči. Sedák neměl nikdo z nich, ale měli jednu hodně nerozumnou věc. Tu popíšu níže.


Druhá dvojka od nás Martin s Lojzou (Lojza je holka) si na Adlersruhe kontrolují sedáky, navázání a tak všechno, když jsou najednou osloveni: „Hele, nechcete nám náhodou pučit tadyty zelený karabinky? My máme jenom lano a dvě tuty modrý. Neni to málo? Jo a koukni mu na sedák, jestli je dobře navázanej já to umim jenom na sobě.“. Popruh kolega neměl protaženej zpátky přeskou, ale koukalo tam na něj supr velký Danger. Asi se cítil dobře. Celá partička byla ale nabušená a na vrchol a zpět nějak dolezli. Martin s Lojzou jim nechávali smyce na tyčích a poslední to vybral a snad všechno vrátil.

Igelit z Litoměřic, nerozumná to věc, je kapitola sama pro sebe. Po sestupu z Adlersruhe vyndala Rychlá rota z Litoměřic 5 ilegaliťáků, umístila je pod pr... a jeli celý Ködnitzkees. Jeli rychle a jeli trhlina netrhlina. Párkrát někdo hodil tlamu, všichni z toho měli radost, vískot a řev připomínal zimu na Šumavě.

Představte si tohle všechno dohromady v pěti jazycích.

Po návratu na chatu jsem byl docela rád, že se nic nestalo, protože se mi vůbec nechtělo někoho zachraňovat.
Jediným příjemným setkáním s krajany byl Standa Holec s kolegou, kteří vše řešili s námořnickou rozvahou.

Opět jsem viděl, že my češi jsme banda línejch blbců bez peněz, kteří udělají všechno pro to, aby pak v hospodě mohli říct: „Byl jsem nahoře.“.

Položil jsem tam kytku za Honzu z Plzně.

Zdraví

Azbest   [úpravy] 10:42 17.06.2002Tisk 

Reklama:


Související články:

Komentáře

Nový komentář 

 Každý svého štestí strůjcem
Bohužel, ale dělá mezinárodní megaostudu. Hlavně, že se všechno obešlo bez obětí.
Nešlo, by do horskejch oblastí zavést povinné kontroly vybavení? Třeba by to pak vyseparovalo ty "turisty" a "takyhorolezce".
O.
Zapsal: Ondra, 11:41:27 17.06.2002
 Nesmysl
Che che. Takovou blbninu myslis vazne?
Zapsal: Anita, 12:04:59 17.06.2002
 Tatry
ostatně nemusíme chodit zas tak daleko, už 10 let marně čekám, že se na Téryně objeví cedule, že přes priečné sedlo bez helmy je to pouze na vlastní nebezpečí a cenník za záchranku.
Zapsal: Lukas B., 12:12:18 17.06.2002
 Re:Nesmysl
Azbest to zabalil do svého slohu, ale bohužel scénář sedí.
Zapsal: Martin, 12:15:44 17.06.2002
 Re: Re: Nesmysl
Jednalo se o komentar k povinne kontrole vybaveni. Nezalezi ani tak na tom co mas, ale co s tim umis. Napr. pri Pallaviciniho prvovystupu si sekali stupy sekerou :o)))))
Zapsal: Anita, 12:25:20 17.06.2002
 Re: Re: Nesmysl
Jednalo se o komentar k povinne kontrole vybaveni. Nezalezi ani tak na tom co mas, ale co s tim umis. Napr. pri Pallaviciniho prvovystupu si sekali stupy sekerou :o)))))
Zapsal: Anita, 12:27:35 17.06.2002
 Jak to bylo s dřevorubcem
Jo a když to šel starej Pallavicini podruhý tak z toho vyhučeli a až na něj se všichni zabili. Von měl "jenom" ubroušenou půlku hlavy, neviděl, a umřel až po tom, co se doplazil do Heiligenblutu.
Zapsal: Azbest, 13:25:51 17.06.2002
 Re: Dlabani stupu sekyrkou
Doufam, ze to nikdo nebral jako navod na klasicke prostoupeni teto klasicke cesty :o)
Zapsal: Anita, 14:24:49 17.06.2002
 Nejen češi
Nedostatečné vybavení a zbrklost není jen výsada nás čechů. Včera jsme tam potkali německy mluvící páreček kolem 40, bez maček! a cepínů, samozřejmě bez lana. Oblejzali nás v sedýlku mezi Kleine a Gross G.
Zapsal: Tenisák, 14:27:45 17.06.2002
 Nejen Alpy
To není zase tak nic nového. Když jsme coby začátečníci v Tatrách někdy před X lety šlapali s cepínem a mačkama od Popradského plesa na Ostrvu, vedle nás se stejným směrem ve vyšlapaných stopách pohyboval chlápek v polobotkách a baloňáku a mel z nás hroznou strandu.
Zapsal: Petr, 14:39:21 17.06.2002
 Pallavicini
Slyšel sem že členové jednoho nejmenovaného oddílu to vylezli bez maček... :)))) (jestli měli sekyru nevim)
POZOR! Toto není doporučení a neberu žádnou zodpovědnost za možné následky vzniklé chybným výkladem tohoto příspěvku.
Zapsal: Špicál, 14:47:37 17.06.2002
 No pekne dekuju
Chystame se tam pristi tyden... a asi se mame na co tesit :-(((
Zapsal: Tlama, 17:17:18 17.06.2002
 Re: Tlama
Tak ne že nám uděláte vostudu, hlavně nezapomeňte igelitáky na sjíždění :)
Zapsal: Špicál, 18:19:03 17.06.2002
 Re:Špicál
To víš že jo, Špicále, až se nám za prdelema bude prášit.... :-O
Zapsal: Tlama, 19:11:39 17.06.2002
 Nejen Češi
Byli jseme tam loni o velikonocích a bylo tak hnusně, že jsme mysleli, že nikoho nepotkáme. Přesto přes nás a naše lana přešla v mačkách pětičlená rakouská skupina s horským vůdcem, který měl tech 5 lidí bez cepínů přivázaných na jednom provaze a jistil je tak, že povylezl vždycky kousek dopředu otočil provaz dvakrát kolem tyče a těch 5 šlo za ním. Asi měl v kapse ostrý nůž :-))) Po cestě tam přez nás lezli na Klein Glockneru a po cestě zpátky v nejtěžším místě normálky za Glocknerscharte. Pak věřte horským vůdcům.
Zapsal: Petr, 08:42:22 18.06.2002
 
To mate preto, ze idete liezt cesty na superpopularny Glockner. Si treba vyliezt nejaku lezecku cestu na neznamejsi vrchol. Tam urcite takych typkov nestretnete.

Zostupovat takouto normalkou znamena dost velky risk, pretoze tyto typci mozu ohrozit aj vas.

A horski vodcovia vobec nemusia byt zarukou bezpecnosti. Videl som jedneho nemenovaneho vodcu v Tatrach, ktory istil troch klientov (naviazanych na jednom lane) drzanim lana v rukach!!! To je iny Rambo, ked ich chce takto udrzat. Asi im chcel pridrzat lano, aby ho nezaslapli.
Zapsal: Robo, 09:57:27 18.06.2002
 Materialem to neni
Nesouhlasim s tim, ze bezpecnost je ve spickovym materialu. Bezpecnost je predevsim v hlave. Umet si v palici srovnat, kdo jsem, co skutecne umim, na co mam (moral, zkusenosti, fyzicku, vybavu), posoudit situaci s pocasim a podobne veci je podle me DALEKO dulezitejsi nez mit kupu spickovyho matrose a zadnou soudnost. Kdyz nemam soudnost, tak jsem v pytli - je fakt, ze dobrej matros mi muze pomoct prezit, ale to je spis nahoda. Material za me neleze. To, jak bezpecne nebo nebezpecne si nekdo pocina se pozna predevsim podle jistoty a prehledu, s jakym se ten dotycny na kopci pohybuje.
Zapsal: Otas, 10:36:41 18.06.2002
 Materiál, přístup etc.
Musíme si ujasnit, o čem je řeč. Nevidím rozdíl jestli má někdo starej ruskej cepín nebo poslední Alpwing od Grivela. Důležitý je nějaký funkční mít. Stejné je to s mačkama, sedákem, lanem, smycema, karáblema a tak dále. Každá cesta vyžaduje určité nutné vybavení a každý, kdo do ní nastupuje, ho musí bezpodmínečně mít. A je jedno jestli má starý nebo nový, hlavně že funkční.

Na Glockner normálkou potřebuje člověk jednoznačně cepín, mačky, helma, sedák, lano, alespoň 4 expresky, a minimálně 3 smyce, samozřejmostí je běžná výbava pro pohyb na ledovci jako je nějakej ten prusík nebo malé šplhadélko, nějakou tu záložní karabinu. Osma a odsedávačka by měla být také standardem. Jde o to, že spoustu věcí nebudete potřebovat, ale pokud se něco stane a nemáte možnost si nikde odsednout a něco dál v klidu dělat, oceníte i spoustu zdánlivých zbytečností.

Souhlasím s tím, že bezpečnost se pozná dle jistoty a přehledu. Je třeba si ale uvědomit, že někdo s obrovským přehledem a jistotou bude vždy mít právě to správné vybavení. Ten přehled pramení ze zkušeností. Ví kde má co udělat, leze i za ostatní.- Je to jako v autě, taky se snažím jezdit i za ostatní. Co asi udělá támhle ten cyklista. Teď tam může něco vyjet. Stihne to nebo ne. Člověk v horách musí myslet na všechny možnosti. Uváženě, ale rychle hodnotit situace, číst terén a vhodně volit změny postupu.

Velká většina lidí vystupujících na GG nemá šajn o 95 procentech situací, které můžou nastat. Žijou v bláhové naivitě a nevědomosti. Nikdy nezažili žádný problém a řešit ho neumí nebo jen teoreticky. Protože nikdy nepotřebovali nic z těch zbytečností, tak je prostě nemají. Z velké části jsou to dokonce lidé, pro které je Glockner vůbec prvním setkáním s horou. A oni se tím dokonce ani netají. Mají vybavení půjčené a neumí s ním vůbec zacházet. Nejsou pojištěni, nejsou členy žádného spolku. Prostě to berou jako jednu ze svých dalších aktivit. Příště pojedou do Verdonu na Rafty. A ve čtyřkovejch peřejích budou laborovat jak se drží pádlo a jak se zatáčí.

Možná že by se nějaká ta kontrola hodila. Nemyslím ve formě kontroly vybavení ale dejme tomu kontroly speciálního pojištění pouze pro Glockner. Něco takového funguje třeba na Matterhornu. Tam jde bez pojištění pouze idiot. A na Glockneru se pohybuje obrovská spousta naivních idiotů. Idiot tě pošle do prdele i přes dobře míněné rady. A to se mi stalo.
Dlouho tam nepojedu.
Zapsal: Azbest, 11:25:50 18.06.2002
  ad. Materiál, přístup etc.
Azbest má hlubokou pravdu. A fakt to není jen o tomhle kopci a o češích. Já se Alpám dost vyhejbám (když už tak tak tam jezdím v zimě), kdykoliv je čas, mířím někam do Ruska. Ale i tam jsou už populární kopce.
Třeba Elbrus. Kdykoliv sme v okolí, dycinky máme v partě někoho, kdo by se tam chtěl eště podívat. Normálkou je to fakt ohromně populární choďka, za dobrýho počasí v sezóně bych to odhad na takový dvě stovky lidí na vršku denně. A potkáš tam taky neuvěřitelný exoty. Zvlášť proto, že se dá do půlky vyjet lanovkou. Špagát netřeba (cesta mezi trhlinama je vyznačená tyčema), takže stačej mačky a cepín. Potkal sem tam ukrajince co docela přesně odpovídal Azbestovu popisu toho Litoměřičáka. Jen to doplnil o dlouhej klacek na opírání (asi tyč ze značení) a šel v nějakejch botaskách. A taky to byl dobrej rachytik. Takže nodošel, zůstal sedět ve vejšce sedla a nakonec ho, podchlazenýho a s ošklivejma omrzlinama, snesli. Asi to zkusí zas příští rok.
Na druhý straně téhož kopce sme tam zas jindy potkali partu ruskejch turistů. Šli jsme Východní Elbrus, mysleli sme že tam budem sami... Ta parta měla vybavení z dob pana Abalakova, na zádech příšerný hovada na krosnách a říkali, že to jdou jako přechod. A když budou nahoře brzy, nachaj věci v sedle a daj eště druhej vršek. Co vám budu povídat, nějak sme je nestíhali. A to občas piknikovali, vyndali vodečku ve skle a koukali do kraje. Byli v poho, šli bezpečně a rozhodně nedělali nějaký zbytečný voloviny. Prostě páni turisti. Pak nám zmizli kdesi ve vejšce a asi to přešli i s tím druhým vrškem. Měli na to a v matroši to nebylo.
O dolinu vedle sem na ledovci potkal skupinu asi desti poláků v perfektních membránách, navázaný (blbě), kteří si všichni v obou rukou nesli extrémní cepíny. Když míjeli v protisměru mojí maličkost ve větrovce, kraťasech a starým ruským piklem v ruce, koukali na mě dost s despektem. O chvilku pozdějc se ukázalo, že si nedokážou poradit se situací, když trochu sešli z cesty a jedna holčina se jim probořila do trhliny (podotýkám, že to bylo ve spodní části Jantunganského ledovce, kde jsou všechny ty prdliny dobře vidět, není tam velikej sklon a z geomorfologie terénu člověk daleko dopředu vidí kudy to valit aby se vyhnul nejhorším trhliništím, které by nešlo přeskákat). Tak sem se vrátil, vytáhnul jim tu holčinu ven a šel si vyvalit dva vršky. Dole sem je zas potkal v BC, civěli na mě jako na zjevení, protože se mezitím od Rusů dolů doneslo, že tam nějakej čech sóluje místní choďáky. Navíc se v jejich očích začal vypadat jako horolezec, neb sem byl nahoře nucenej natáhnout nejen membrány, ale i vyndat kladivo, a navíc v sedáku, neb mě parta z Lomonosovy univerzity vyhecovala do dalšího vršku s nima. Ti poláci mě začali strášně oslavovat s tím, že stejně u nás (jako v Polsku a Čechách) sme stejně nejlepší. No, nějak sem se zmoh jen na nesmělý dotaz co tam vlastně dělaj. Říkali tomu expedice, měli sponzora, a chodili z doliny do doliny před sedla. Nějak sem neodolal a poradil jsem jim pár dolin, v jejichž sedlech se nutně nemusel někdo z nich zabít. Neměl sem dobrej pocit. I když matroš, matroš ten měli fakt o dost lepší než kdy budu mít já.

No a tak je to asi všude. Občas potkáš turistu, co rozumem předčí kdejakýho takylezce, občas potkáš nesmyslnýho magora, co tě pošle do hajzlu, když se zděsíš a začneš se starat.
Už sem na horách viděl hodně, ale mám takovou zkušenost, že když už se člověk nachomejtne k nějaký záchrance, tak nejčastějc patří postižený k jedné z extrémních skupin. Buď úplně nesmyslně nevybavenej chlapíček třeba v keckách, nebo outdoorovej hoch s perfektním matrošem, kterej neumí používat. A většinou to nebejvaj ženský (maj evidentně víc rozumu).
Mimochodem, ta kontrola pojištění by možná byla na místě. Možná by to eliminovalo největší průsery.
Zapsal: Tomáš F., 12:28:36 18.06.2002
 Re: Anita Re: Nesmysl
Jasně, že kvalitní vybavení bez potřebného výcviku je k ničemu. Ale pokud tam je borec co nemá ani sedák...
Když má matroš, někdo mu může třeba "vysvětlit" co s tím, ale pokud nemá nic.
Zapsal: Ondra, 15:32:01 18.06.2002
 Odpověď Ondrovi
Ta kontrola je prostě blbina. To by tam někdo seděl v budce dole pod ledovcem přišli by tůristi a on na ně "ukažte vybavení", "Tady", "Hmm koukám cepín, mačky, sedák, lano, helma a kde má tenhle prsák" a ukazuje na jednoho z party "jé já, já ho asi zapomněl", "Tak holt musíte zůstat tady, ostatní můžou dál. Né moment ukažte ještě tady na svahu brždění cepínem." Už vidím jak tam čecháčkové lezou ve čtyři ráno protože se na lezci nebo na montaně dozvěděli, že když tam jdeš před šestou tak tam bába ještě neni. Takovéhle výkřiky do tmy typu "mělo by se .." jsou k ničemu bez praktické představy jak to realizovat. Kdyby se dotyčný zamyslel nad realizaci přišel by na to že je to pitomost.
Zapsal: Anita, 15:54:39 18.06.2002
 Podceňování
S tím podceňováním hor a děláním ostudy rozhodně nehrajeme prim. V září jsme spali na Blacu na Valotce (cca. 4300 m) se třema Anglánama. Angláni to brali nahorů fofrem a fetovali nějaký přášky proti výškové nemoci. Když jsme dovařili naš čaje a žrádýlka vysomrovali od nás vařič,aby si rospustili vodu, zě nemaj co pít...
Zapsal: Kuba, 22:27:29 18.06.2002
 to nebyl igelitak!
na igelitáku zásadně nejezdím, používám pouze pertexovy kaloty pro výborné skluzové vlastnosti, podotýkám že v Kajzru nejsou trhliny takže nejhorší co se ti může stát je že to v rychlosti napereš do nějaký skalky, zívačka ;), a navíc tehdy s těma skialpinistama to byla otázka cti (== bejt dole první nebo smrt :-)
Zapsal: Špicál, 13:30:01 19.06.2002
 zazitkz z lonska
Přidám tři historky z loňska. Začátek května: celý autobus Adventury vedou tři maníci. Rozmotávají několikero lan a dělají z nich fixní jištění po celém hřebenu. Nejde jim to moc rychle, protože hlavní šéf výpravy se nechává jistit v osmě od jednoho mladíka, který odmítá vzít ho přes rameno a každý kousek zmrzlého lana se snaží procpat osmou. Jde jim to dost pomalu a tak někteří klienti stráví na hřebenu ve výšce přes tři a půl tisíce metrů tři pěkné hodinky čekáním. Kdyby nebylo teplo a hezky, asi by zmrzli. A navíc všichni překážejí místním vůdcům i ostatním výpravám v rychlém výstupu a sestupu.
Ještě jedna zajímavost mne zaujala. V tu dobu byli na kopci stovky lidí. Bylo hezky a volno měli Rakušáci, Němci, Italové i Češi. Kromě české výpravy tam nebyl nikdo pěšky, protože květen je tu považován za zimní měsíc a všichni jezdí na skialpech. Jen Češi se bořili po pás do měkkého mokrého sněhu.
Začátek července: vylézáme Pallavicciniho do sedélka Glocknerscharte. Pokračujeme plotnami bez jištění na vrchol a zase se vracíme. „Vy jste jako horolezci nebo amatéři?“ Ptá se nás bodrý muž nad plotnami, který sedí na laně, které má obmotané okolo oblého balvanu. „A mohli bychom tamtudy sestoupit, abychom byli rychleji u autobusu?,“ reaguje na naše pokrčení ramen a zamumlání, že se cítíme spíše amatéry. V tu chvíli se ho snažíme rychle obejít, protože nám dochází, že na laně sedí kvůli tomu, aby se mu nesesmeklo z kamene. Spouštěl na něm postupně celou moravskou familii, ačkoliv o pár metrů dál tutový slaňovací kruh. Sestupujeme o kousek vedle, než spouští své příbuzné, ale přesto se naštve a nepouští už okolo sebe třetího člena naší výpravy a ten musí pár desítek minut počkat, než pán uráčil zvednout zadek a pokusit se o setup.
O půl hodiny nás ve vší slušnosti pouští před sebe trojka asi šedesátiletých rakouských horalů navázaných na jedno lano. Ve svahu kousek nad Horním nádražím prostřední z nich zakopne o přední hroty maček, srazí toho před sebou a společně se řítí dolů. Nejvyšší muž však nezaváhá, nahazuje na ocelový kolík připravené lano a své kamarády bezpečně chytá.
Zapsal: Kuba Turek, 14:32:47 19.06.2002
 trochu jina reakce
ja si myslim ze: kazdy sveho stesti strujcem, kdyz chce nekdo jit v polobotkach, at klidne jde. a ze ho pak musi zachranovat? inu ti zachranari v horach si sve povolani vybrali dobrovolne a museji pocitat s tim, ze nemuzou celej den stravit jen popijenim svaraku a slunenim. takze takove to elitarske pohorsovani se "tech opravdovych lezcu" nejlepe s otriskanyma batuzkama nad temi ostatnimi nehorolezci (skvele oblecenymi) mi prijde dost trapny.
Zapsal: Jarda Retarda, 15:43:43 20.06.2002
 to jsou holt ty nejvyssi hory
to je tak asi vsude, ze jsou nejvyssi (nebo jinak popularni) vrcholky v kazde oblasti, a tam je vzdycky tech hovad .... skoda slov
Zapsal: Martin, 15:55:43 20.06.2002
 Záchranáři
Záchranáři možná. Ale většinou záchranná akce nemine nejbližší družstva, která se k tomu přichomítnou. A v tu ránu mají po nějakém časovém plánu. Záchranář přijde až když je zle a je zavolán. Ve spoustě případů se ale nevolá, protože to hasí právě lidi okolo.
Zapsal: Azbest, 07:54:29 21.06.2002
 ad. Záchranáři
...mají obvykle základnu (někde, většinou v údolí) dost daleko od místa případnýho průseru. V Alpách sice za slusných podmínek, lítaj ptákem, ale stejně tam bejvá časová prodleva. Lze ji počítat spíš na hodiny.
Takže se tím do průseru dostávají všichni ti ochotní volové okolo. Prostě se nedělá, že vy se zdrhalo vod průseru.
Znám taky jednoho, co kvůli blbosti turisty (kterýho dotyčný lezec našel večer, v mizernejch podmínkách a bez věcí na bivak) musel zůstat nahoře, postavit záhrab, lejt do turisty čajíčky, přenocovat bez spacáku a ráno jít sehnat pomoc. Přišel o prsty! Zlý vomrzliny.
Kdyby alibisticky sešel, neb na to ještě v poho měl, a dole na chatě začal organizovat záchranku, těžko by mu někdo mohl vyčíst, že přišli pozdě. A pozdě by přišli!

Do průseru se může dostat každej. A většinou ani neví jak. Ale je nutný bejt na průser připravenej, jít ve skupině, která je schopná průser řešit sama, nebo alespoň po průseru účinně fungovat, mít dostastečný vybavení ...
Prostě lidi nepřipravení a nevybavení v kopcích nemaj co dělat, ohrožují všechny ostatní!
Zapsal: Tomáš F., 10:07:53 21.06.2002
 jeste k tomu zachranovani
Je urcite fajn, ze jsou jeste porad lide, kterym neni lhostejne cizi nestesti. Ale musite uznat (myslim tim Azbest a Tomas F.), ze tim svym lidumilstvim a ochotou pomoct druhemu nemuzete omezovat jine lidi. Zavadeni omezujicich opatreni ve jmenu cehosi vyssiho (v tomto pripade lidsky zivot) neni nic jinyho nez zahajeni jakesi diktatury, diktatury "tech spravnych horolezcu". Jen tak mimochodem, stejnou logiku jako vy ted pouzivaji USA pri valce v Afganistanu, aby ospravedlnili omezeni ruznych svobod (slova nebo prava na spravedlivy soudni proces atd.). Ale abych se vratil k tematu, pokud hodlas pomoci druhymu a chces kvuli tomu znacne riskovat svuj zivot, pak je to tvoje svobodne rozhodnuti (porad ten samy princip jako u profes. zachranare) a nemuzes pak vinit z tragickych nasledku nikoho jineho nez zase jen sebe. Za sve rozhodnuti (at je jakekoliv) neses odpovednost jen ty. Je pak uz zase jen na tobe jak se vyrovnas s otazkou pomoct druhymu a riskovat svuj zivot a nebo nepomoct a zachranit se.
neco jinyho pak je kdyz ten clovek nad tebou ti hazi sutry na hlavu apod., ale o tom se v tom clanku nezminovalo
Zapsal: Jarda Retarda, 11:37:07 22.06.2002
 Re: Jarda Retarda
Ono nejde o OCHOTU pomoci a LIDUMILSTVI. Jestli to někomu nedá jeho svědomí a sobecky projde kolem nešťastníka, ale je tu zákonná normu o poskytnutí pomoci v rámci svých možností. Této povinnosti Tě zbavuje jenom situace, kdy je přímo ohrožen Tvůj život. Kolem lidí v potížích tedy nesmíš projít s tím, že to je starost záchranářů.

Martin Mellan
Zapsal: melloun, 07:56:58 24.06.2002
 posledni prispevek
Co se tyce tech zakonejch norem, mluvil jsem presne o ty situaci, kdy to tebe na zivote ohrozuje. Kdyz muzes zachranit sebe i druhyho nevidim jedinej duvod proc to neudelat. Ale v takovemto pripade te zase uz nijak neohrozujou ti ostatni lide a nevidim teda jedinej duvod proc by jim mel bejt vstup do hor zakazan (nebo nak kontrolovan, jak tam nekdo navrhoval).
A lidi bysme meli bejt urcite, to jo. Ale na snaze zachranit si vlastni zivot nevidim nic nelidskyho. Mozna, ze jsi jenom presne nepochopila, co jsem tim chtel rici (nebo jsem to presne nevystih = otazka kdo z nas dvou je vice retardovanej). Nechtel jsem tim rict, ze mame nevsimave projit kolem nekoho kdo potrebuje tvoji pomoc, chtel jsem jenom trochu tolerance pro ty (jak je kdosi nazval) "takyhorolezce" od tech spravnej horolezcu (tj. opak takyhorolezcu). Zakazovat nebo omezovat nekoho v pristupu do hor z duvodu jinyho nez je ochrana prirody mi pripada proste velka chyba a hloupost. At si kazdej nese nasledky sveho chovani sam (to ale prece nijak nevylucuje, ze pokud nekomu muzu pomoct, tak to taky udelam).
Zapsal: Jarda Retarda, 16:31:28 24.06.2002
 
Chtěl bych napsat asi tohle- je jasný, že hory jsou plný blbců a lidí, kteří si někde v novinách přečtou, že horolezectví existuje jdou a někde se zabijou. Souhlasím s tím, že je to jejich věc. Ale druhá strana věci je, že ohrožujou i další lidi, kteří s nimi na Hoře jsou. Jenom mě štve, že jsem takovej blbec a že mi to neni jedno. Dva roky zpátky jsem zachraňoval jednu ženskou v létě na Rysech. Klasickej případ. Celej den pěkně a odpoledne sněhová vánice. Ale teď ke Glockneru. vrátil jsem se odtamtud včera. Chtěl jsem lízt Pallaviciniho žlab. No a sytuace byla taková, že bylo děsný vedro a žlabem tekla voda. I v noci kdy jsem stál pod nástupem. A bylo nás tam celkem asi 20 kdo to chtěl lízt. A nikdo do toho nešel. I horský vůdce s klientama. To jen tak k tomu, že se říká, že chtěj klioše dostat nahoru za každou cenu.Postě je to všechno ve výchově a v informovanosti.
Zapsal: Horáček, 21:15:08 24.06.2002
 Je to všechno na piču
Jsem z toho všeho votrávenej. Když si blbec myslí, že hoře dal to samý co já. A kašlu na na to, co měl při tom ve slipech. Jestli tam bylo škrtátko, myslel to s horou dobře. Jestli tam byla jistota je to vůl. Blbci, nejezděte na Glockner, nechceme Vás tam. Ty vole já jsem hustej. Ale jinak to říc nemůžu. Melloun má naprostou pravdu. Já už tam prostě nechci blinkat. Fakt tam, už nejezděte !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Zapsal: Azbest, 22:27:48 24.06.2002
 
podle mě je problém také v tom že existuje pojem "vysokohorska turistika" (VHT). Lajk má pocit že nemusí mít zkušenosti horolezce aby zdolal vrchol který je xxxx metrů nad mořem.

Je dobře že se o tom na lezci píše. Uvítal bych také obdobu diskuzních fór na www.bergsteigen.at/discus ohledně podmínek ve stěnách (např. Pallavicini atd.), ale i davech které se hrnou na vrchol. Případně informace o dalších méně známých ledových/mixových výstupech v horách.
Zapsal: Paja, 23:56:54 24.06.2002
 Paja a VHT
Nojo, voni si často lidi skutečně pletou pojmy. Pod pojmem turistika (byť i vysokohorská) hledají něco výrazně pohodovějšího.

Jenže bych zase nerad, aby došlo k podceňování lidí, co provozují VHT. Potkal sem pár takovejch, co byli výrazně drsnější, než veliká většina z nás "horolezců". A taky měli značnou sumu vědomostí a informací. A vo horách vědí první, poslední, počasí předpovídaj jak profirosnička, trhliny podle geomorfologie rozeznaj na pár kiláků, usilovně studujou geotechniku aby neudělali chybu při zakládání... Prostě žádný másla. Vono to totiž je tak, že vysokohorští turisté obvykle mají za sebou horolezcký výcvik, v kapse horolezecký průkaz (neb je občas k něčemu opravňuje) a tomu co provozují sice říkají turistika, ovšem dobře vědí, že na to potřebují stejnej matroš jako na to lezení (jen s tím rozdílem, že při přechodu hřebene se nevracejí do chaty, takže toho maj o kousek víc - a to už vůbec nemluvím o těch starých pánech a dámách, co se specializujou na trojkový až čtyřkový hřebeny a tůru kratší než tejden nepovažujou za dostatečný vyžití - jednou, až budu fakt dobrej, se na to dám taky). Takže ti skuteční vejškoví turisté rozhodně nepatří k těm, co by nás ohrožovali v cestě. Spíš naopak...
Zapsal: TomášF., 12:24:44 25.06.2002
 Jardovi Retardovi ještě jednou
Kámo, nevýhodou internetu je, že není až tak interaktivní, jak se nám zdá. Moje poznámka totiž měla jiný, dovolím si říct hlubší význam. Přijde mi totiž dost uhozený, že ve věcech, který se týkaj lidskýho života a to zřejmě i jako takového, uvažuješ v zákonných normách. Ono totiž mít všechno objektivně vyjasněný je hezký, ale podle mě je důležitý tvůj vlastní vnitřní pocit. A to je to, co jsem myslela tím lidstvím. Uvažováním o omezování a neomezování nezměníš to, že člověk, který na to nemá ani zkušenosti ani vybavení, je idiot a měl by si uvědomit, že když se mu tam něco stane, není to jen jeho věc, protože tím ohrozí i ty, co mu budou chtít pomoct. Stejně jako nezměníš normou o neohrožení vlastního života to, jak se budeš cítit, když se budeš rozhodovat mezi pomocí a vlastním přežitím a následně po svým přežití a něčí smrti.
Zapsal: Renča, 13:10:47 25.06.2002
 Rence
To jo, po tom internetu je to fakt dost zkreslujici. Mrzi me, ze to z tech mejch clanku tak vyplynulo, ale ja to taky nechtel omezit na naky zakony normy. Vlastne jsem to psal, protoze mi leze na nervy elitarske chovani nekterych "zarucene pravych" lezcu. Melo to slouzit k zamysleni o toleranci vuci ostatnim v tak nak obecnejsi podobe a ne se hadat o tom, kdy dorazi zachranar. No nic, nepodarilo se.
Zapsal: Jarda Retarda, 17:10:40 25.06.2002
 Azbest a ti druzi
Tak jsem se prokousal komentari az sem a je to docela hlina. Robo ma pravdu - proc si radsi nejdou lidi zalezt na nejakej peknej kopec bez turistu a misto toho dobyvaj Glocknery, Matterhorny apod. a pak se divi, ze tam nejsou sami????? Takze panove kdyz na takovyhle kopce lezete tak si pak nestezujte na ostatni, ale na sami na sebe.......
Zapsal: josef k., 19:42:47 25.06.2002
 Josef
Stüdlgrat je jenom jeden a nikdo ho ve srovnání s normálkou neleze. Trable začínají při sestupu.
Zapsal: Azbest, 06:35:46 26.06.2002
 Re: josef K. a Robo
Myslím, že všichni budeme jen rádi když nahodíte pár typů. Sem s nimi. Napiště třeba článek na lezce a něco doporučte co je blízko, je srovnatelné s Glockem a neni tam moc lidí. Myslím že to uvítají i ostatní nejen já.
Zapsal: Anita, 07:54:54 26.06.2002
 Josef naposledy
Samozřejmě, že lezu i na jiný kopce bez turistů. Pokud by to bylo všude jako na GG tak bych se na to radši vybodl. V podstatě všechny pitomosti jsem viděl jen a jen na takto populárních horách. Nejsem, žádnej superhorolezec ani ten "správný horolezec", ale mám soudnost a myslím, že vidím, co je a co není nebezpečné. Bláhoví blbci o tom ani netuší.
Kvůli tomu, že je Roviště populární, tam přece nepřestanu jezdit. Je to kvalitní oblast v dosahu a prostě tam chci lézt taky. Stejný je to s GG.
Zapsal: Azbest, 08:36:50 26.06.2002
 Hory a Lidé
Předesílám, že nikoho neobviňuji. V tomto čísle HL je podrobněji popsán právě i Stüdlgrat. Zajímavostí je topo z internetu s uvedením mého náhledu na klasifikaci, který jsem publikoval na jiném lezeckém serveru. To jsem teda koukal, ale možná se pletu. Byl jsem příjemě překvapen.
Zapsal: azbest, 11:54:14 26.06.2002
 Hory a Lidé
Předesílám, že nikoho neobviňuji. V tomto čísle HL je podrobněji popsán právě i Stüdlgrat. Zajímavostí je topo z internetu s uvedením mého náhledu na klasifikaci, který jsem publikoval na jiném lezeckém serveru. To jsem teda koukal, ale možná se pletu. Byl jsem příjemě překvapen.
Zapsal: azbest, 11:54:17 26.06.2002
 Lidé a Hory
Ahoj, Studlgrat je v čísle 2. Topo nepochází z internetu, ale přímo z rakouských pramenů. Jestli se Jirásko inspiroval tvým náhledem na klasifikaci nevím, ale klasifikace byla v tom schemátku. Jestli máš spisovatelské střevo a slušný fotky, mohl bys tam třeba mít taky svůj článek z oblasti, o které se v čísle píše :-))
Zapsal: Petr Jandík, 12:06:57 26.06.2002
 L H
Před časem jsem přesně to topo, které je v L H otištěné, v němčině našel na internetu. Klasifikace byla ale odlišná, než ta která je uvedena v LH. Koukni na www.climber.cz a pod GG tam najdeš možná i nějaké ty povedené fotky. Jo a L H je velmi pěkný časopis a zároveň taky trochu konkurence. Ale žádná nevraživost.
Zapsal: Azbest, 12:55:11 26.06.2002
 Výzva pro Hopa
Neměl by zapadnout Pájův návrh udělat specializovanou diskusi podobnou těm co jsou v němčině na zmiňovaném bergsteignovi. Pak by se člověku nestávalo tak často, že v lednu zajede do Maltatalu a kouká jak po ledech tečou proudy vody (letos), že je v nějaké cestě ještě moc sněhu a podobně.
Zapsal: Anita, 12:57:46 26.06.2002
 Ještě k tomu Glockneru
Grossglockner je krásná hora a nedivím se, že na ní lidi lezou. Co se týká vybavení, má Azbest pravdu v tom, že až tak nezáleží na "značkovosti" výbavy, ale na tom jak s ní umí dotyčný zacházet. Na Grossglockner toho opravdu moc nepotřebuješ (pár karabin, smyček, prusíků...). Mačky, cepín, lano a úvazek by měli být samozřejmostí. Hlavní je umět vybavení použít.
Jedna veselá historka z Pallavicni: Vždy s helmou!!! Padající kameny jsou v tomhle žlebu běžné, já jsem ale dostal po helmě Siggovou čutorou... Myslím, že v trhlinách pod Pallavicini bude slušná sbírka matroše. Jízda na igelitu je taky príma zábava. K tomuhle jsme se přichomejtli při sestupu z Mt.Blanc: Jeden chlapec z Moravy nasedá na ledovci u chaty Tete Rouse na igeliťák, aby si urychlil cestu, cepín si nechává na batohu... Jízda je fakt rychlá... ledovec však končí morénou. Moje přítelkyně mu potom štrikovala u morény rozseklou holeň, aby aspoň mohl sejít. Stejně už se jí stejskalo po práci (je sálová sestra...).
Zapsal: Marek Cerman, 14:59:06 26.06.2002
 Specializovaná diskuse
V následujících dnech se chystám udělat kategorizovanou diskuzi, stejně tak jako jsou články. Snad se tím trochu zpřehlední.
Zapsal: Hop, 07:21:29 27.06.2002
 :-)))
našel jsem tohle sice jen náhodou... ale fakt jsem se zasmál....bohužel jsem se takové podobné akce zůčastnil... a je to opravdu nepříjemný...
Zapsal: , 10:10:59 16.09.2010
 DMMyjeomvuCsfislx
Xdk3VK Thanks for the blog article. Really Cool.
Zapsal: fAmJBdZjg, 07:03:51 20.12.2013
 zzMxbogCXgzqoQteOt
ZGPOWG Thanks for sharing, this is a fantastic blog article. Want more.
Zapsal: jibgubgu, 22:06:06 20.12.2013
 TqUjhPDHWL
cchn7V Hey, thanks for the article.Thanks Again. Awesome.
Zapsal: KNheKqfQ, 06:00:22 21.12.2013
 JarrodCrelm
Hi there! I simply want to offer you a huge thumbs up for the great info you’ve got here on this post. I am coming back to your blog for more soon.
<!-- 1.20.96.253/ -->
Zapsal: r i c k y . a l b e r t o @ g m a i l . c o m, 06:11:19 11.01.2020


 Vložení nového komentáře 
Název
Jméno
Email
Text

Souhlasím se zpracováním osobních údajů.

 Foto dne:

Agnes
 Databáze cest:
Všechny cesty (179404)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
Talbac Ext. 7a Leonidio
Al Di La Del Fico 6b Ulassai
Al Di La Del Fico 6b Ulassai
Giugno Piovoso 6b+ Ulassai
Gemisto Kalamari L1 6c Manikia
Nově komentované:
Sensa Nome 8a Calvario
Pioggia Di Maggi 6c Ulassai
Banana Split 5c Paklenica
Zollamt 6A+ Bor
Hammer King 7c Brseč

 Nově v diskusi:
Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování... |

 Nové komentáře:
Re: Problém na sestupu | Re: Problém na sestupu | Re: Problém na sestupu | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta | Re: Problém na sestupu | Re: Problém na sestupu | Problém na sestupu |

 Kde to vře:
Ukrajinský top lezec Maksym Petrenko padl při obraně Ukrajiny (50)
Mára Holeček a Ondrej Húserka vylezli na vrchol Langtangu (29)
Video: Seb Bouin a Alain Robert lezou solo na mrakodrap v Paříži (22)
Will Bosi přelezl boulder Spots of Time a potvrdil klasu 9A (17)
MČR v rychlolezení (16)
Film: Adam Ondra a nejtěžší cesta Vysokých Tater Corona 10+/11- (15)
Secret Spot Bouldering 2024 pozvánka (12)
MČR v bouldru vyhráli Lukáš Mokroluský a Michaela Smetanová (5)
Marjan (4)
Expedice Máry Holečka na Langtang Lirung se chystá do stěny (4)

 Nově v inzerci:
Master 9.7 50m Bicolour (nelezené-nové) | druhý konec lana | Batoh Deuter Aircontact 65+10l | Z teplem | Hledám děvče do skal | koupím Zlagboard | Kalhoty MONTURA SKI STYLE PANTS Man vel.L | Nepromokavá bunda The North Face vel.L | Nové lezečky Scarpa Instinct VSR vel. 43,5 | Srbsko |

 Anketa:
Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
 GPS a mapové aplikace 
 361 
 Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
 315 
 Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
 285 
 Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
 288 
 Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
 257 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.