LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Umíš jistit? Jasně, viděl jsem to na YouTube.
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Ledy
 Skialpy
Knihy
Křest knihy Perly východu
Vyšla kniha Laviny v Česku
Update sprievodca Jelenec

Závody
Vánoční závody Praha Ruzyně (24.12)
Novoroční Open (11.01)
Novoroční pohárek (25.01)

Žebříček
Cesty:
1.Šindel 12447
2.Votoček 12262
3.Trojan 12246
Bouldry:
1.Konečný 11275
2.Stráník 11156
3.Volf 10909
Hory:
1.Groš 7855
2.Skopec 7324
3.Rojko 7286

Výsledky
Kontinentální pohár a MČR v ledolezení (07.12)
EP v ledolezení Žilina (23.11)
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)

Deníčky
5679 lezců
1147009 cest
Nové přelezy:
Terra 7c+
? 7c+
Agujeros E 7b+
Hanuman Ex 8c
Veganza De 8a
Bolek 8a
Putinova Z 7C+
1.20 € Var 8a
Uno 2€ Tre 8a/8a+
Grillotopo 7b+

Stěny
Lezecké centrum SmíchOFF - Praha 5
SAUNA - Plzeň
Rock 'n' Wall - Plzeň

Prodejny
Rock Point Plzeň Americká - Plzeň
Rock Point OC Olympia - Brno
Outdoor Centrum Rock Point Perštýn - Praha 1

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Tendon Cup Praha – Cibulka

smallV sobotu 14.4.2012 proběhl v Praze na Cibulce další regionální Tendon Cup pořádaný Horoguru.cz a organizovaný ČHS.

Přípravy závodu začaly v úterý sundaváním a mytím chytů. Ve středu večer dorazil hlavní stavěč, Vítek Lachman, a mohli jsme se pustit do vytváření cestiček. Se stavbou pomáhali i Honza Jeliga a Janek Krutský, takže jsme v pátek měli všech 7 cest hotových už před půlnocí.
Ráno už jen stáhnout registrační a výsledkový program od Lumíra. Registrace začínala oficiálně až od půl 9, ale jak se dalo předpokládat, už v 8:10 jsme měli frontičku rodičů před registarcí. A od té doby už začala mela!
Vítek tipoval 121 závodníků, já doufal v něco kolem 100. A kdo by to byl čekal, přišlo 211 závodníků. Myslím, že jsme tímto trhnuli rekord lezeckých závodů s lanem v ČR vůbec. Trošku jsme na takový nápor nebyli připraveni a ani prostory stěny nejsou nafukovací, takže jsme sem tam poslouchali kritiku rodičů a trenérů. Naštěstí se mezi nimi našel dostatek dobrých duší, kteří nám pomohli jak s organizací, tak především se soudcováním, kterému perfektně velela Zuzka Fischerová jako hlavní rozhodčí. Čas startu závodu se kvůli počtu závodníků posunul a tak jsme odstartovali první lezčíky před půl 11. Předlezení cest se ujali Marek Jeliga, Honza Jeliga a Vítek a předvedli dětem, jak by se měly probojovat do finále. Postupně začaly lézt všechny kategorie, které se plynule střídaly na kvalifikačních cestách. A kolotoč začal v plném proudu. Také doba lezení se počtem závodníků dosti prodloužila, ale na takový počet si myslím, že to nebylo až tak hrozné. Občas si sice někdo musel počkat, ale nakonec si všichni dobře zalezli. Obzvlášť si lezení vychutnávali nejstarší kluci, kterým jsme museli udělat superfinále poté, co 3 závodníci bravurně přebušili 5metrový strop. Také ty nejmladší holčičky jsme podcenili a poslali 4 do superfinále.
Vyhlášení výsledků a předání igelitek narvaných cenami proběhlo v 19 hodin. Věříme, že se dětem lezené cesty líbily a že si k nám na Cibulku zase někdy přijedou zazávodit.
Velké poděkování patří především všem rodičům a trenérům, kteří nám pomohli s rozhodováním a organizací: Mácovi, Hance, Janě, Václavovi, Kateřině, Romanovi, Hance, Lence a Lence, Liborovi a Mílovi a hlavní rozhodčí Zuzce Fischerové. Také stavěčovi Vítkovi za trpělívé přestavování cest a pomoc s organizací. A samozřejmě neunávným jističům a organizátorům Domče, Martě, Honzovi, Jankovi, Zdeňkovi, Vaškovi a Bobrovi.
Závod by se nemohl uskutečnit bez podpory Squasparku Cibulka, který nám poskytl parádní stěnu, prostory a občerstvení. Generálního partnera závodu firmy Lanex. Hlavním sponzorem byly firmy Edelrid a Vaude, které daly krásné ceny pro vítěze. Dále také Praha 5 a rodina Novotných, kteří věnovali rovněž věcné ceny. A samozřejmě Horoguru.cz, které se ujalo organizace celého závodu.







Více fotek na facebooku Horoguru.cz

Výsledky:



Kategorie E
1. Eliška Bulenová  / 1. Jakub Míl
2. Emma Deuserová  /  2. Jan Šimůnek
3. Tereza Cibulková / 3. Jáchym Zítek

Kategorie D
1. Natálie Tužová  /  1. Jakub Skoupý
2. Julie Sanetrníková / 2. Kristián Hroch
2. Adéla Lojkásková  / 3. Radim Hejdušek a Petr Danielka

Kategorie C
1. Magda Růžičková  /  1. Simon Ebner
2. Tereza Kostelecká / 2. Martin Chytil
3. Veronika Plevová  / 3. Pavel Adam

Kategorie B
1. Kristína Hudečková / 1. Martin Jech
2. Klára Halmo  /  2. Tomáš Peltrám
3. Veronika Oprchálová / 3. Denis Peil

Kompletní výsledky na www.horosvaz.cz

sponzoři a partneři závodů



Za pořadatelský tým Horoguru

Juráš Šefl   [úpravy] 13:05 16.04.2012Tisk 

Reklama:


Související články:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 Hmm22:12:34 16.04.2012
No - snaha mladých byla, ale organizace při tomhle počtu a v těhle prostorách nedostatečná. Prostory pro účastníky - nedostatečné. Apřitom celá tělocvična a většina sqasch hal prázdná. A čekat přes půl hodiny na zahájení, když stačilo zahájit těmi nejmenšími kteří mohli být prvně hotovi i vyhlášeni, ančto jich bylo nejvíc,toť nepochopitelné. A paradoxně tihle končili poslední.
A svěřit vše tem pár mladejm bez řádného vedení je myslím si nezodpovědnost, když uvážíme, že většina činovníků CHS je právě z Prahy.....
Já kritizoval Vyškov a Jeseník, ale při srovnání jsou to vlastně machři.....
Honzaodpovědět 
 Re: Hmm04:49:00 17.04.2012
Tak na tohle jsem se v uvozovkách těšil. Komentovat tuhle akci jako nezvládnutou při systému závodů dvě kvalifikace flash a finále z izolace v jednom dni při 200 závodnících považuju za hodně tenkej led. Předpokládám, že Honza má v pácu stěnu a tým lidí se kterejma to příště za Juráše a lidi kolem něj samozřejmě vezme, protože takovýhle břídily přece trhne každej. Možná jsem jen sralbotka, co akorát plácá hubou, ale tohle je jeden z důvodů proč jsem se pořádání TendonCupu vzdal. Bohužel ani ta hromada dětí který si parádně zazávodí a celej den obrací stěnu a okolí vzhůru nohama nepřeváží špatnej pocit, že svojí prací a prací svých přátel, který jsem do toho vzal sebou, umožňuju lidem typu "Honza" uvařit si jejich zlou a nepřející polívčičku. Kritika je něco co má sloužit ke zlepšení stavu věci a s tím záměrem má být vedena. A jestli sem pan Honza vložil svůj komentář s tím, že ti co to nezvládli, to díky němu příště udělají lépe a radostněji, tak se jedná z mé strany o hluboké nepochopení a jakmile mi to dojde, budu se kát a omlouvat na všechny strany. Jurášovi a spol. tímto vzdávám hold za bravurní zvládnutí téhle trachtace.
Dafe-Bobrodpovědět 
  Re: Hmm07:32:44 17.04.2012
Z pozice rodiče, který si to "užil" od půl deváté až do cca sedmi do večera by bylo snadné kritizovat... Ale koho? Myslím, že pořadatelé to zvládli dobře, na to jak se to asi zvládnout dalo. Jistě, něco se určitě dalo udělat líp, ale jak se říká "přes průsery ku hvězdám" - od toho je sbírání zkušeností, aby bylo co zlepšovat:) A pokud si organizátoři museli již na místě vyslechnout kritiku od rodičů a trenérů...ráda bych zejména některé rodiče požádala, ať si zametou před vlastním prahem. Rodičů tam bylo snad ještě víc než dětí a bylo jasné, že aby všichni mohli vidět své ratolesti při výkonu, bude třeba trochu empatie a slušnosti vůči ostatním. Ne všichni toto asi pochopili... Ale původně jsem jen stručně chtěla napsat...bylo to náročné, ale přesto si to snad děti užily, zejména finále byla napínavá a bylo na co se dívat:) Takže přesto přese všechno díky!
katkaodpovědět 
   Re: Hmm09:29:39 17.04.2012
Z pozice rodiče chci moc poděkovat organizátorům. Děti si to určitě užily. Bohužel arogance a ctižádost některých rodičů mi trochu kazila dojem a asi nepřidala ani organizátorům.
Mirekodpovědět 
  Re: Hmm09:21:04 18.04.2012
No já nevim, ale mně ten komentář nepřijde zlej a nepřející ... spíš, když ho čtu bez emocí, tak tam vidím celkem jasný a vcelku konstruktivní náměty, co udělat příště jinak:
Prostory pro účastníky - nedostatečné => využít tělocvičnu a squash haly (jestli to druhé jde nebo ne, je věc jiná/další)
Cekání atd. => zahájit těmi nejmenšími (to mi přijde celkem logický, potřebujou nejdřív domů)
Chyby mladých => aby činovnictvo v tom nenechalo organizátory příště plavat, když to dělají poprvé.
Hm? ;)
odpovědět 
   Re: Hmm10:32:42 18.04.2012
Ach jo, tak znovu:

Prostory nebyly nedostatečné, Juráš byl hned na začátku nahoře na podiu a všem hlásil, že je tam volná tělocvična a další prostory. Využití bylo minimální. Nakonec tam dováděly děti.

Zahájit nejmenšími - ale vždyť lezli jako první, ne? Jenže třeba ve Vyškově kategorie E byla 7+17, tedy 24 závodníků, na Cibulce bylo 20+31, tedy 51 závodní, to je dvojnásobek. Při cca 3-4 minutách na jednoho ... si to spočítej sama, i s finálem a vyhodnocením výsledků je to cca 6-7 hodin. Nebo máš způsob, jak odlézt 51 dětí rychleji? Je to celkem 110 cest (51 x 2 kvalifikace a 8x1 finále). Je to okolo 400 minut čistého lezení, to je přes 6,5 hodiny.

Chyby - jaké konkrétní chyby mladí udělali? Nebavme se obecně, napiš to konkrétně. Jediné, co by snad bývalo mohlo pomoci, by byla uzávěrka registrací 3 dny před závody. Kdo nepřihlásil a nezaplatil do středy, měl by smůlu. A pořadatelé by tam přesně věděli, na co se připravit. Opravdu to chceme? Možná, že by to bylo lepší, i rodiče by předem věděli, kolik bude dětí a podle toho se mohli připravit.
odpovědět 
 Re: Hmm11:16:12 17.04.2012
Je vidět, že autor komentáře nikdy žádné závody nepořádal. Jinak by musel vědět, že málokdy se vše podaří zařídit ke spokojenosti všech. Navíc za účasti cca dvojnásobku dětí, než je na Tendonu obvyklé. Kritizuje délku trvání závodu, ale než odleze 211 dětí, tak to prostě nějakou dobu trvá. A to, že malé děti, kterých je tradičně nejvíce, končily poslední, není nic neobvyklého – viz loňské finále českého Tendonu v Sobotce, kdy nejmladší kluci končili před pátou, přičemž celkově bylo o 85 závodníků méně než v Praze. Další věc – pocit, že mohly být k dispozici i kurty na squash (nikoli sqasch). No to asi fakt ne, když vstup na ně je povolen pouze ve speciální obuvi. Prostě lidí bylo hodně a bylo zapotřebí tolerance, která, jak se zdá, panu Honzovi chybí.
Hankaodpovědět 
  Re: Hmm12:35:48 17.04.2012
Pohybuji se kolem závodů již několik let ,ale takový skutečně bordel a amaterismus jsem nezažil. To nemá ,žádné omluvy. Pokud chcete ,aby to děti a hlavně rodiče ,které to všechno stojí i nemalé prostředky, odradilo ,tak tak nadále pokračujte. Za všechno může ta komise mládeže ,ta by měla mít rozum. Pořadatelé bojovali jak mohli a vedli při tom množství veleúspěšně. Je to Praha ,tak ta komise má sehnat stěnu kam se vejde i 500 dětí. S tím můžete klidně příští rok počítat.. Lezení je v kurzu!!!!!!!
Rodičodpovědět 
   Re: Hmm12:46:33 17.04.2012
A jak ta komise má vědět, že přijede o 100 děcek víc než normálně? Stačilo hezké počasí a je tam polovina děcek. Na hodně závodů v Praze, nebo třeba na Český pohár v rychlosti nepřijdou ani pražáci. Díky pořadatelům za zvládnutí rekordního počtu závodníků.
Jinej rodičodpovědět 
   Re: Hmm13:09:44 17.04.2012
Á, další adept na pořadatele Závodů TendonCupu. To bude příští rok pohoda, minimálně dva závody budou v profi stylu a na obrovské stěně, která si vyhradí týden provozu jen na to. A na Smíchov nebo Ruzyň se ani nechoďte ptát, protože ty jsou trapně malý a s ubohou kapacitou a zázemím. Hlavně nezapomenout, že to všechno zařídí komise (Tedy za předpokladu, že v ní nebudou břídilové co se v tom plácaj od nikud nikam už 10 let a zachrání to rodič, kterej to má za těch pár let co se kolem závodů pohybuje v malíku, že ano..). Good Luck! Zítra se hlásím na školení k Liborovi, protože letošní titul Prudič Roku si nehodlám nechat uniknout...
Dafe-Bobrodpovědět 
    Re: Hmm09:28:15 18.04.2012
Člověče, Bobře, ty jseš v týhle věci nějakej nabroušenej... Tenhle koment byl sice ostřejší a ne moc konstruktivní ve smyslu "co udělat", ale taky nebyl proti pořadatelům (tedy částečně i tobě, jak jsem zahlíd v článku), naopak, řekl bych :)
(O pár pater vejš jsem na tebe reagoval taky já, jen jsem se nestihl podepsat, sorry.)
Robertodpovědět 
  Re: Hmm13:21:23 17.04.2012
Vážená. Možná chybí, někomu zase chybí soudnost. Máme za sebou minimálně pořádanejch 5 lanexů a taky v malých prostorách. A taky je potřeba číst, co bylo napsáno. Nikdo nekritizoval délku trvání, ale to, že závod začal o půl hodiny později, že všichni odlezli až na nejmenší (kteří de fakto závod končili). Jestli tohle je pro vás obvyklé, tak asi opravdu nemá smymsl diskutovat. A dále - vstup ve speciální obuvi je dnes třeba všude. K tomu si pořadatelé zajišťijí koberce a t.d. a tohle zvládají. Nehledě k tomu, že volné byly i 2 tělocvičny. Nikdo taky nekritizoval tech pár chudáků, co to odskákali, ale ty, kdo to měli na triku včetně domácích činovníků....
Honzaodpovědět 
   Re: Hmm14:40:00 17.04.2012
Já na těch závodech byl, dokonce to byly naše první závody. Myslím mých dětí, ne organizačně. Měl jsem dvě děti ve skupině E. Byli jsme tam od cca 8:30 až do vyhlášení posledních výsledků.
Ano, to čekání nebylo úplně příjemné, ale to také bylo asi tak jediné, co tam bylo za "problém". Ale myslím, že takto dlouho by se čekalo úplně všude, protože přes 50 dětí ve skupině E prostě nějaký čas zabere. Mnoho dětí lezlo po celý časový limit, když se k tomu přičte čas na výměnu závodníků a podobně (u malých dětí to trvá trochu déle), tak přelézt dvě kvalifikační cesty a vyhodnotit výsledky by bylo skoro na samostatný závod. Možná, že by pomohla jedna cesta navíc, aby holky nemusely čekat na dolezení jiné skupiny, která na dvojce také lezla, ale pokud bylo závodníků dvakrát tolik, je jasné, že vše časově prostě vyjít nemůže.

A k Vašim konkrétním komentářům:

Pozdní začátek - není to chyba rodičů? Čas na zápis byl přesně dán, ale mnoho účastníků přišlo pozdě a dožadovali se zápisu i po určené hodině. Co měli pořadatelé dělat? Poslat je domů? Asi by mohli přesně na minutu registraci zavřít, ale Vy byste to udělal? Pochybuji.

Vstup ve speciální obuvi - pokud tam někdo má speciální podlahu, proč ne. Ale na Cibulce mi nepřišel k přezouvání jediný důvod. Naopak, možná bylo dobře, že se tam těch 200 - 300 lidí nezulo :-) Pak byste zase nadával na nevábný odér :-)

Dvě prázdné tělocvičny - Vám přišlo, že děti měly málo zábavy? Já je viděl v těch tělocvičnách si celkem v pohodě hrát, nahoře blbly na slacklině a matracích ... nevím, ale pokud někdo na děti nepřenášel své negativní pocity, tak jsem u dětí žádné problémy nepocítil. A jelikož to jsou závody pro děti, je důležitější to, jak se cítí ony, ne Vy.

Chudáci, co to odskákali - opravdu si myslíte, že někdo něco odskákal? Že si sáhli asi hodně hluboko, to je jasné. Ale pár lidí z organizace tam znám osobně a naopak jsem obdivoval, co dokázali. Spíše než "odskákali" bych použil výraz "dokázali, že na to mají a že jsou schopni zvládnout i krizi".

Ostatně, i recepce fungovala velmi dobře - obsluha rychlá, výběr široký a to od drobných pamlsků přes ovoce až po teplá jídla.

Pokud bych pořádal někde lezeckou akci, jako první bych o výpomoc požádal právě Juráše a jeho partu.

Za sebe všem ještě jednou děkuji za fajn akci a vyjadřuji obdiv všem z řad organizátorů.
Petrodpovědět 
    Re: Hmm15:43:55 17.04.2012
Lidi mějte rozum. Pražákům těm je hej. Sednou na tranvaj a jsou za půl hodiny doma ,ale my jsme můseli jet ještě dvě hodiny vlakem a to je na malé děcka moc. Do Prahy už nikdy na závody prostě nejed. Nejsme blázni.
Rodič klidné povahyodpovědět 
     Re: Hmm20:07:45 17.04.2012
tak at lezou až to budou zvladat :)
radaodpovědět 
   Re: Hmm16:02:51 17.04.2012
Myslím, že J. Šefl v článku celkem jasně vysvětlil, proč došlo ke zpoždění, přestože registrace začala dřív, než bylo plánováno. Diskutovat o obvyklosti či neobvyklosti opravdu nemá cenu, uvedený příklad ze Sobotky měl pouze demonstrovat, že se nejedná o ojedinělou záležitost, ale zřejmě to nestačilo. Co se tělocvičen týká, do jedné jsem nakoukla a byla plná řádících dětí, takže asi tak nevyužitá nebyla. A koberce by pořadatelé nepochybně zajistili, kdyby tušili, že přijede o 100 dětí víc, než je na Tendonu zvykem. Zvlášť poté, co do Vyškova a Jeseníku jich nedorazila ani obligátní stovka.
Hankaodpovědět 

 z úst pořadatele...22:53:42 17.04.2012
Tak bych vyjasnil několik nejasností...

V první řadě bych chtěl poděkovat všem rodičům a trenérům, kteří nám pomohli jak fyzicky, tak především psychicky. Bez nich bychom takovou kupu dětí a hlavně rodičů nezvládli ani do půlnoci...

Nerad bych, aby to vyznělo, že si myslíme, že jsme všechno zvládli na jedničku. Určitě bylo mnoho věcí, které se dali v takovém počtu závodníků udělat jinak. Pro mě to byl první Tendon a takový počet jsem opravdu nečekal. Aspoň se máme kam posouvat, chybama se člověk učí.

Myslím, že posunout start o půl hodiny není až tak hrozné, když vám přijde na závody dvakrát víc lidí a naopak si myslím, že jsme vymysleli celkem šikovnej systém, takže nikdo dlouho nečekal, než si jeho děcko zapíšeme do počítače. Jen vyplnil lístek, přišel, zaplatil a mohl se soustředit dál na přípravu. Snad jen jsme měli nejprve zapsat ty nejmenší. Určitě by pomohla ještě jedna cesta navíc, kdybych věděl, že vás dorazí tolik, udělal bych ji. Příště.

A co se týče prostoru, tak jakmile jsem slyšel ohlasy od rodičů, že už si nemají kam sednout a že jich je na balkoně moc, domluvil jsem s provozní Squashparku velkou tělocvičnu na vlastní zodpovědnost, že tam nikdo nic nerozbije. Poté jsem to nahoře vyhlásil, moc mě překvapilo, když se nikdo nezvednul a nepřesunul se. Možná byste se nejprve měli zamyslet, jestli jste se radši nemačkali na balkoně, kde jste měli perfektní výhled na děti, mohli je fotit a dokonce někteří z vás navzdory pravidlům i radit, než abyste zalezli do pohodlí prázdného sálu o rozleze dvou squashových kurtů...

No a vyhlášení v 7 večer...beru osobně za velký úspěch. Ještě jednou děkuji všem pomocníkům.

Takže příští rok zase, přihlášky on-line týden dopředu a žádná registrace na místě a až se vám opozdí vlak z Pustiměře, tak za mnou nechoďte brečet, napište to na Lezce :-)
Jo a pokud mám zařídit koberce, všude kam vy a vaše děti vlezou, tak se startovným za 80,- se můžete rozloučit.

Sportu zdar

 jurasodpovědět 
 Re: z úst pořadatele...07:42:32 18.04.2012
Už jsem psát nechtěla, ale...Zeptala jsem se včera večer dcery (byla v kategorii E, takže závodem si prošla opravdu od začátku do konce) jak se jí na závodech líbilo, dokonce si prohlídla tuto diskusi... Vůbec netušila, o čem tu diskutujem:) Že občas musela dlouho čekat, toho si všimla, ale čas si vyplnila po svém - našla si tam kamarádky, chvílemi lítala venku nebo v tělocvičně a v podvečer samozřejmě plně vychutnávala nervozitu svého prvního finále:) Moje případné obavy, že by řekla "to bylo příšerný, už nikdy žádné závody" se nenaplnily. Což mě vede k tomu, že největší problém mají již tradičně rodiče:) Přestože jsem se během dne stekala ze strany rodičů s lecčíms (jsem ráda, že i Juráš psal o rodičích, kteří navzdory pravidlům svým dětem radili; nepřipadám si aspoň jako divná krkavčí matka, která zarytě mlčí:)), ráda bych poděkovala těm, kteří se v době mezi lezením kategorií jejich děti shromažďovali venku (třeba na pivku), případně uvolnili místo u zábradlí, když jejich děti nelezly... Díky nim jsem mohla svoji dceru vidět i v kvalifikaci a přitom zbylý čas trávit s mladším dítětem venku... A vlastně díky i za ty kritické komentáře; díky nim si uvědomuju, že pro mě to byla docela prima sobota:)
katkaodpovědět 
 Re: z úst pořadatele...07:51:30 18.04.2012
Už jsem psát nechtěla, ale...Zeptala jsem se včera večer dcery (byla v kategorii E, takže závodem si prošla opravdu od začátku do konce) jak se jí na závodech líbilo, dokonce si prohlídla tuto diskusi... Vůbec netušila, o čem tu diskutujem:) Že občas musela dlouho čekat, toho si všimla, ale čas si vyplnila po svém - našla si tam kamarádky, chvílemi lítala venku nebo v tělocvičně a v podvečer samozřejmě plně vychutnávala nervozitu svého prvního finále:) Moje případné obavy, že by řekla "to bylo příšerný, už nikdy žádné závody" se nenaplnily. Což mě vede k tomu, že největší problém mají již tradičně rodiče:) Přestože jsem se během dne stekala ze strany rodičů s lecčíms (jsem ráda, že i Juráš psal o rodičích, kteří navzdory pravidlům svým dětem radili; nepřipadám si aspoň jako divná krkavčí matka, která zarytě mlčí:)), ráda bych poděkovala těm, kteří se v době mezi lezením kategorií jejich děti shromažďovali venku (třeba na pivku), případně uvolnili místo u zábradlí, když jejich děti nelezly... Díky nim jsem mohla svoji dceru vidět i v kvalifikaci a přitom zbylý čas trávit s mladším dítětem venku... A vlastně díky i za ty kritické komentáře; díky nim si uvědomuju, že pro mě to byla docela prima sobota:)
katkaodpovědět 
  Re: z úst pořadatele...09:29:37 18.04.2012
Milá mamiminko až budeš na desátém takto organizovaném závodě tak se budeme o tvé pohodě bavit. Bože, zkuste být soudní. Závod proběhl, pořadatelé tu masu zvládli. Ale takto by to v budoucnu nemělo vypadat. Zkusme se ponaučit! Dělejme ze sebe slepé voli. Hlavní organizátor je ČHS a komise mládeže a ta selhala. Podcenila fakt ,že závody jsou v Praze a že veliké množství dětí se dá očekávat. Na takové stěnce není možné v Praze závody pořádat. Nedělejte jen,že je vše OK.
Rodičodpovědět 
   Re: z úst pořadatele...09:47:08 18.04.2012
Myslím, že nikdo nedělá, že je vše jen OK. Jistě, že v sobotu jsem občas nadávala. Ale mě prostě dráždí některé silné výrazy typu "bordel" "amaterismus" atd. Okřídlené fráze "po bitvě je každý generál" a "kdo chce psa bít, hůl si vždycky najde" jsou prostě platné. Jednak si myslím, že si pořadatelé takové výroky nezaslouží a navíc nevím, zda takto postavená kritika může něco změnit... Ale to je jen můj názor. Doufám, že většině z nás jde o to, aby děti měly z lezení radost a já věřím, že k desátým závodům se případně dopracujem nikoli za každou cenu, ale pouze pokud to prostředí okolo (mám na mysli hlavně "lidský faktor":))nám nebude přinášet víc stresu než prožitků z hezkých cest a zážitků...
katkaodpovědět 
   Re: z úst pořadatele...10:20:43 18.04.2012
A co s tím má Praha společného? Letmým pohledem do výsledkové listiny zjistíš, že je to samá Kroměříž, Lipník, Karviná, Příbor, Pustiměř ...

Mimochodem - proč píšeš, že to nejde, když to jde? Tvé prudění mi tak trochu připadá, jako když jsi z konkurenční stěny a chceš Cibulku a Jurášův tým co nejvíce pohanět.
odpovědět 
 Re: z úst pořadatele...07:57:16 18.04.2012
Nic než plný souhlas. Snad jen to, že zamyslet by se měla komise mládeže, neboť tohle je jen důsledek jejich rozhodnutí......
Honza. odpovědět 
  Re: z úst pořadatele...08:15:14 18.04.2012
Můžeš mi, prosím, poradit mad čím bych se měl přemýšlet? Co je důsledek rozhodnutí komise mládeže?
Míra Dosedělodpovědět 
   Re: z úst pořadatele...08:53:22 18.04.2012
No přeci nad tím, jak to udělat, aby všechny další závody byly jako na Cibulce. Tedy aby děti byly spokojené a v pohodě i jinde :-) Asi by nebylo od věci nařídit organizátorům zabezpečit takové vyžití, aby si děti mohly kromě lezení i zablbnout v tělocvičně, aby se mohly seznámit s dalšími dětmi při různých hrách a aby rodiče mohli nerušeně sledovat své děti v kvalifikaci i ve finále. Když by se počítalo s podobným počtem účastníků, mohly by závody na Cibulce sloužit jako vzor pro všechny další :-) Ať se Honza ukáže, co umí :-)

Jinými slovy - rozhodnutí komise způsobilo spoustu problémů, protože tým Juráše nastavil laťku velmi vysoko :-) Co do kvality cest, tak do kvality zázemí. Tak se nedivte, že to někteří kritizují :-) Pro děti je rozhodně lepší čekat dvě hodiny při hře, než se hodinu nudit.
odpovědět 
    Re: z úst pořadatele...09:36:15 18.04.2012
Co to tady plácáš. Kdyby jsi jel do ciziny na nějaké závody a ty závody byly takto organizované ,tak už tam víckrát ani nepáchneš. Dětem je všechno jedno. Jsou rády ,že mají jeden den naprostou volnost ,ale o to přece nejde. Ty závody nebyly moc dobré.
Trenérkaodpovědět 
     Re: z úst pořadatele...10:07:31 18.04.2012
Promiň, ale co to plácáš ty? Nepatříš náhodou mezi ty zakomplexované a zamindrákované rodiče, co tam agresivně pořvávali na své lezoucí děti a div je netrestali, když se dítěti něco nepovedlo??? Ještě by ses mohla posmívat dalším dětem, které zalezly hůře, než to tvé, nebo se jim něco nepovedlo. I to jsem tam zažil. Fuj, z toho mi tam bylo na blití, z některých rodičů a trenérů. Stejně tak z tvé hlášky "Dětem je všechno jedno. Jsou rády ,že mají jeden den naprostou volnost". Debilita, jiné slovo mne nenapadá. Proč jezdíš na závody? Honit si své ego a vystavovat své úžasné děcko? Děti snad mají mít z lezení a závodění radost, samy mají chtít, rodič nebo trenér jim má poskytnout zázemí a podporu, ne je k tomu nutit a aby dítě lezlo kvůli rodiči. My jsme tam kvůli dětem, ne děti kvůli nám. Já se na Cibulku zase rád vrátím. Pokud mám použít tvé terminologie a tvých výrazů, budu velmi rád, když tam naopak už "nepáchnou" lidé jako ty. Stydět by ses měla a ne se podepisovat jako trenérka.
odpovědět 
      Re: z úst pořadatele...10:37:45 18.04.2012
Nevím, kdo to píše, ale tu se snad mluví o závodech a ne nějakém odpoledni pro děti. Já nikde v jiných sportech ani u těch nejmenších neviděl, žeby děti blbnuly jaku tu. Prostě dělaj to, co k danýmu sportu patří. (běžci běhají, gymnastky se rozcvičují a t.d.) A tu mohou dělat totéž. A ty co lezení zajímá, to dělaly na stěnce, kde byla izolace. Takže vážená (vážený) na vyblbnutí a vybouření dětí nejezděte na závody. Já závody pořádal a vím co to znamená pro pořadatele. A můžete muvit o štěstí, že tu k úrazu nedošlo. Pokud by se tak stalo, nechtěl bych být v kůži pořadatelů.......
Honzaodpovědět 
       Re: z úst pořadatele...10:53:05 18.04.2012
Promiň, nevěděl jsem, že patříš mezi ty striktní a zažrané rodiče, co by tomu nejraději dali vojenský dril. Proč? Závody pro děti mají být zábava, zejména tyto, které jsou sranda sama o sobě. Proč by měly gymnastikovat nebo lézt na stěnce, kde byla izolace? Naopak, ať si užijí. Závody mají být zábava. Já nevím, jaké jste měli výsledky vy, my si to užili, zablbli, zaskáli, chvíli se prali na slackline a pak klidní a v pohodě bez nervozity občas přelezli nějakou tu zavodní cestu. Nevím, zda vám dril a bouldrování přináší nebo nepřináší výsledky, ale náš přístup nám přinesl bednu a děti se těší na další závody. A to je to důležité. Klídek, pohoda, no stress ...
odpovědět 
        Re: z úst pořadatele...11:32:35 18.04.2012
Vážená proč? Osobně nejsu taky pro žádný vojenský dril. Ale vím, že pokud to půjde podle vás a vašich představ, tak ta vaše filosofie skončí jako u posledních zpráv (3 výrostci kvůli cigareě zřídili hocha, nebo 8 letý rom boural s ukradeným autem a t.d.) Naši tatíci dobře věděli, proč je rákoska ve školách. Ale to sem nepatří. Závody jsou prostě závody a dětský odpoledne s hrady, trampolínami atp. je něco jinýho. A dospělej Vždy odpovídá za dítě. Tak si to přeberte.
Honzaodpovědět 
         Re: z úst pořadatele...11:54:54 18.04.2012
Ubohé a smutné ... pevně doufám, že podobné anachronismy i jejich nositelé se v naší společnosti přestanou brzy projevovat.
odpovědět 
          Re: z úst pořadatele...16:17:33 18.04.2012
Honzo, tvé "nejsu" mi přesvědčilo. Doufám ,že moje děcko bude chtít jen na skály, protože potkávat tobě rovné musí být opravdu zážitek.
odpovědět 
         Re: z úst pořadatele...21:47:56 18.04.2012
Honzo, clovece.. to myslis fakt vazne?
>>Ale vím, že pokud to půjde podle vás a vašich představ, tak ta vaše filosofie skončí jako u posledních zpráv (3 výrostci kvůli cigareě zřídili hocha,<<
TOAodpovědět 
         Igor Hnízdo07:05:06 19.04.2012
Jmenuji se... IGOR HNÍZDO!!!
honzaodpovědět 
          Re: Igor Hnízdo09:04:12 19.04.2012
Možná by ses měl zamyslet nad tím, jak dopadl. A koho si Eda nakonec opravdu začal vážit :-)
odpovědět 
   Re: z úst pořadatele...09:39:42 18.04.2012
Ty jako jeden z nejlepších pořadatelů závodů, by jsi to měl vědět. U vás ve Svitavách je to vždy ukazkové, ale co se dělo na Cibulce je hrůza. Asi jsi tam nebyl, že?
Rodičodpovědět 
   Re: z úst pořadatele...10:27:19 18.04.2012
Konkretně mám na mysli ono sjednocení české a moravské části. Je přece nabílední, že když je v každé sekci návštěvnost a 100 závodníků, tak v krajním případě tu máte oněch 200 (pochopitelně ne vždy a v závislosti na počasí jak se tu psalo, na spádnosti a přístupu dopravy a t.d.). Ale ti, co bojují o finale a umístění přijedou. A na to je třeba mít odpovídající prostory. Nevím, co vedlo ke sjednocení závodů, ale např. na moravě je potenciálně alespoň 6 míst, kde je možno (opravdu jen regionál) uspořádat. A v české části doufám rovněž. A pro většinu je jistě přijatelnější (už s ohledem na cenu dopravy) jezdit v regionu, než např. z Ostravy do Děčína či Plzně a opačně. Praha je pochopitelně spádná, takže se stalo, co se stalo. Podobné to může být i se závěrečným závodem v Trutnově, i když tam už pro dost soutěžících může být rozhodnuto a zřejmě najisto přijedou adepti na vítěze, jichž nemusí být tolik.
Navíc mám obavy z toho, aby velké haly s Tendon Českým pohárem nebyly poloprázdné. Těch špičkových lezců zase tolik nemáme....
Honzaodpovědět 
    Re: z úst pořadatele...10:42:50 18.04.2012
V tomto s tebou souhlasím. Já například někam k Ostravě na závody nepojedu i kdyby nás to mělo stát první místo. Ale proč to píšeš do komentářů k závodům na Cibulce? Nedávno se tu probíral ČHS, ohledně filozofie závodů jde založit samostatnou debatu. Psát to do komentářů k Cibulce mi přijde divné.

Ale víte, co mne také pobavilo a co mne zajímá? Proč z Moravy jezdí tolik lidí do Čech, ale z Čech na Moravu skoro nikdo? Když si projdu výsledkové listiny z Vyškova a Jeseníku, je to téměř vše Morava. Z Čech skoro nikdo. Ale když si projdu výsledky z Čech z Cibulky, je to samý Moravák ... divné.

odpovědět 
     Re: z úst pořadatele...08:26:52 19.04.2012
pepane tyzje debil
ostravakodpovědět 
 Re: z úst pořadatele...11:40:24 18.04.2012
Nenechte se odradit, kdo pořádal někdy dětskej lezeckej závod, umí si představit to zděšení, když by mu někdo řekl dopředu, že přijede přes 200 dětí. (prostě by se z toho předem po.... )

Pokud máte očekávání tak na 100-120 dětí a najednou tam ráno vidíte 200+, tak už ste v tom až po uši a musíte plavat a ono to nějak dopadne. Dopadlo to dobře, nikdo si neublížil, nikomu ublíženo nebylo a všichni si zalezli. Když jsou závody v sobotu, tak na nějaké půlhodině nesejde.

Chápu, že některým rodičům pracujou nervy a mají tendence si upustit přetlak mezi očekáváním a výsledkem ratolestí, ale to je časem přejde, o tom ten sport není.
Chce to odstup, nádech a výdech. Pokud to nezabere,tak znovu a lépe. Není to mistrovství světa a chleba Vám to v případě vítězství nezlevní. (Sem si to zavařil) :-)

Až si někdo uvědomí, že to pořádání je většinou velmi nevděčná (viz komentáře), náročná a zodpovědná činnost, tak přestane plácat nesmysly. Pokud se najde někdo, kdo nám předvede v dnešní době, kdy na sport už moc financí neputuje a na ten dětskej zvlášť, jak to udělat lépe, rádi se necháme poučit a budeme Vám fandit a přát hodně úspěchů. Tlučhubů jsou houfy, ale o druhého Mácu nebo Juráše v davu nezakopneš každej den.
Prosím neznechucujte pořadatelům jejich snahu léčením osobních mindráků.

Lezení je droga, co se nesmí léčit farmaky, ale jen a pouze zážitky. Dík za jeden z nich.
Morrestodpovědět 
  Re: z úst pořadatele...11:51:40 18.04.2012
Koukám, že jste si tam zase pořádně mákli Juráši! Doufám že už zase brzy na skalách;)
 martanodpovědět 
 K tomu startovnému15:48:35 21.04.2012
Přiznám se, že když ještě přepřed pátou neměly odlezenou kvalifikaci všechny děcka z nejmladší kategorie, tak jsem se obával, že s tím koncem závodů do té půlnoci moc chybět nebude. O to víc jsem byl překvapen, když závody včetně vyhlášení výsledků nakonec skončily kolem půl osmé.

Dlužno také dodat, že organizační tým po celou dobu neztrácel nervy, jednal ochotně a vstřícně, kdy počáteční podcenění kompenzoval zvýšeným úsilím v průběhu celého závodu.

Co se týče startovného, tak zde bych měl upozornění pro organizátory a ozřejmil jim, že zažité zvyklosti na dětských závodech jsou a´50,- S tím, že obvykle závodníci obdrží jakési občerstvení, jehož hodnota bývá ve stejné výši (plněná houska, oplatek, minerálka, jablko). Proto mi nepřijde košér ohánět se osmdesáti korunami tak, jako by to byl nějaký milodar stran organizátorů. Třebaže chápu, že je rozdíl mezi komerčně provozovanou lezeckou stěnou a oddílovými stěnami, které si mohou dovolit kvůli závodům na týden až dva omezit její provoz. Což je u komerčních lezeckých stěn asi problém, který potřebuje nějak vykompenzovat.
Jiří Babačaodpovědět 

 chtel jsem taky prijet se synem14:59:18 18.04.2012
tak to by bylo o jednoho zavodnika navic :-) Nastesti jsem byl churavej. Mohu se jen zeptat, kdo tam byl s deckama. Jake nejmladsi deti zavodily? Memu je 6 a strasne uz by do toho chtel skocit. Nevim, jestli jeste nepockat.

Mtw. dost strucnej clanek. Fotky pekny, ale co nejaky bohatsi komentar? Treba kolik ucastniku v jake kategorii, jak byli stari. Proste neco vic, nez jen vycet faktu.
Ondrejodpovědět 
 Re: chtel jsem taky prijet se synem15:03:08 18.04.2012
http://www.horosvaz.cz/soutezni-lezeni/prehled-zavodu-cr-2012/ tam najdeš kompletní výsledky ale odkaz je i tady u článku!
odpovědět 
  Re: chtel jsem taky prijet se synem08:52:47 19.04.2012
moje chyba, asi jsem prehledl. diky
Ondrejodpovědět 
 Re: chtel jsem taky prijet se synem16:48:38 18.04.2012
Byly tam i děti 2005, ale upřímně ty moc šancí něměly. Prostě nedosáhnou kolikrát na chyty... Ono rozdíly v tomto věku jsou ve výšce dost markantní a rozhodující. Syn je 2005 a nechala jsem ho doma (leze moc rád, ale na rozdíl od dcery netouží po závodění a nejraději se srovnává sám se sebou); byla jsem jen s dcerou (2003). Jde o to jak Váš synek zvládá případný neúspěch...slziček v tomhle věku je podle mého osobního názoru škoda; můžou slabší nátury odradit:) Naučit se prohrávat je důležité, ale všechno má svůj čas:)
Nevím odkud jste, ale můžu doporučit např. boulderové závody v Lokalbloku. Tam jsme začali s dcerou vloni a bylo to docela příjemné, ne tak dlouhé a bylo jisté, že si zaleze 10 cest...
katkaodpovědět 
  Re: chtel jsem taky prijet se synem08:52:12 19.04.2012
Kato, diky za info. Zkusime. :-)
Ondrejodpovědět 

 Poděkování15:17:15 18.04.2012
Ahoj ve spolek, chtěl bych touto cestou taky přispět do diskuze. Vstávali jsme se synem ve 3 hodiny ráno a vlakem jeli do Prahy. To jsem podstoupil já dost nerad, nechtělo se mi. Ale syn mě přemluvil, co bych pro něj neudělal:-)
Opravdu zde bylo velmi hodně lidí a jak jsem měl čas, pozoroval jsem je, jak kdo se chová, co dělá, čím se baví...Docela zajímavé bylo, že téměř všechny děti byli v pohodě, nevadilo jim, že si lezou po hlavách na boulderovce, šlapou po oblečení, prostě se bavili :-) Rodiče na tom byli podstatně hůře - stres o to jak poleze jejich dítě, tlačenice na balkóně, tlačenice u výsledků, jeden záchod v hale atd atd.
Já si myslím, že organizace závodů byla velmi dobrá, adekvátní situaci s počtem závodníků. Nejlepší počin hodnotím to, že vyhlášení výsledků začalo kategorií B chlapci, protože se nám podařilo stihnout autobus na nádraží a vlak, takže jsme doma byli už o půlnoci a né později :-) Myslím, že pořadatelé umí číst mé myšlenky.
Takže díky za závody a přeji vám do dalších závodů stejný elán a zapálení. Rodičům nejmenších dětí bych jen vzkázal: jsem rád, že se nikdo z dětí nezranil při lezení na bouldrovce, kdy si vzájemně padali na hlavy a při honičkách na železném schodišti. Howgh!
Ostravakodpovědět 

 Poděkování15:17:28 18.04.2012
Ahoj ve spolek, chtěl bych touto cestou taky přispět do diskuze. Vstávali jsme se synem ve 3 hodiny ráno a vlakem jeli do Prahy. To jsem podstoupil já dost nerad, nechtělo se mi. Ale syn mě přemluvil, co bych pro něj neudělal:-)
Opravdu zde bylo velmi hodně lidí a jak jsem měl čas, pozoroval jsem je, jak kdo se chová, co dělá, čím se baví...Docela zajímavé bylo, že téměř všechny děti byli v pohodě, nevadilo jim, že si lezou po hlavách na boulderovce, šlapou po oblečení, prostě se bavili :-) Rodiče na tom byli podstatně hůře - stres o to jak poleze jejich dítě, tlačenice na balkóně, tlačenice u výsledků, jeden záchod v hale atd atd.
Já si myslím, že organizace závodů byla velmi dobrá, adekvátní situaci s počtem závodníků. Nejlepší počin hodnotím to, že vyhlášení výsledků začalo kategorií B chlapci, protože se nám podařilo stihnout autobus na nádraží a vlak, takže jsme doma byli už o půlnoci a né později :-) Myslím, že pořadatelé umí číst mé myšlenky.
Takže díky za závody a přeji vám do dalších závodů stejný elán a zapálení. Rodičům nejmenších dětí bych jen vzkázal: jsem rád, že se nikdo z dětí nezranil při lezení na bouldrovce, kdy si vzájemně padali na hlavy a při honičkách na železném schodišti. Howgh!
Ostravakodpovědět 

 :)15:18:44 18.04.2012
Vidim, ze je tu vic vasni, nez jsem o vikendu cekal.
Kdyz mi Juras poslal vysledky tak po podivani na ne jsem si rekl, chudak. Vim, ze zavody v Praze jsou vzdy narazove a finale TC v cechach taky. Nicmene to, ze dorazi 200+ bych opravdu necekal. zatim bylo max cca 150 bud v utery na Ujezdu resp. lonske finale v Sobotce. To utery jsme si rikali, je to misto skoly, spoustu deti se rado ulije. Takze i za komisi proste min. 50 lidi neocekavany narust. Jak jiz bylo zmineho diky ucasti poctu deti na prvnich dvou neocekavany. Jestli opravdu se koncilo v 7 hodin, tak smekam pred Jurasem, protoze ukocirovat 200 deti a pritom skoncit v 7 je uspech a tim tuplem pro prvni poradane zavody. Sam vim co to da prace a pamatuji za tech 12 let co jezdim po zavodech , zavody CPML, ktere koncily i v 9 vecer.
--------
Ano Praha je spadova a tak se asi dalo cekat ze tam bude vic. Nicmene porad predpokladame tu ucast prumernou, protoze do zebricku budou stacit 4 nejlepsi vysledky a v pripade shody rozhodne umisteni na finalovem zavode. Takze je vysoce pravdepodobne, ze ti moravaci co ted byli v Cechach tam treba nebudou. Jen nevim, zda to bylo stezovani na to, ze my z moravy do cech jezdime, nebo naopak na to, ze cesi jsou tak "lenivi" a nenamahaji se jet tady k nam. A to neplati jen o zavodech mladeze, ale i dospelych. viz Police, Lomnice vs. Zlin ci Brod.
--------
Vetsi stena atd. Asi je spousta tech, kteri maji na to zaplatit vypadek prijmu na stene. Velke komercni steny to neudelaji, pokud ony samy na to nemaji zisk. Proc zavrit provoz a dotovat neco takoveho. Vzdyt jeden majitel pred cca 5 lety prohlasil, ze 1 den ho stoji desitky tisic na uslem zisku. Komise diky rozpoctu je tak rada i za ty soucasne velke steny ktere ziska na pohar.
[scifi]
A vubec co tahle udelat zmenu ve financich pro pristi rok. Komise nebude dotovat poradatele zavodu ani tim baksisem, ktery je, ale naopak bude se komisi platit. Ze to je zvracene, tak se podivejte na http://www.csts.cz jak je tancovani "levny" sport.
od 12 let, jen to, ze muzete na zavody 1500 Kc. Poradatel souteze plati za kazdou kategorii a disciplinu (tj. soutez) 400 Kc. => Prumerne zaplati poradatel svazu 5-10tis. Kc. Za pravo poradat MCR 35tis. atd. Jo to by byla komise najednou bohata co? Spis by  cele lezecke zavodeni skoncilo, protoze nikdo by nic nedelal.
[/scifi]
----------
Registrace predem. Ano je to cesta opet tanceni. Kdo neni zaregistrovany do ctvrtku 22 hod pred soutezi nesmi tancit. Osobne mame nejaky uvahy rozsirit system o predbeznou registraci. mozna letos mozna pristi rok, zalezi na volnem case. dalsi uvaha, kterou jako komise mame, by bylo zavest carove kody a soutezni karticky. Jenze pak by byla nutnost aby na to byl poradatel pripraven. To by registraci taky vyrazne urychlilo.
Lumiodpovědět 
 Re: :)21:14:03 18.04.2012
Proč kartičky? Každej má přece průkaz CHS a kod tam klidne může bejt taky.....
Honzaodpovědět 
  Re: :)21:24:02 18.04.2012
Kartičky ani kódy ale neřeší to hlavní - včasné přihlášení, aby se pořadatelé mohli připravit. Já bych se přimlouval za to, aby aby startovní listina musela být uzavřená třeba týden před závody. Závody by se měly brát trochu zodpovědně a ne způsobem "zítra má pršet, tak si půjdeme zazávodit". Když je termín znám 3/4 roku dopředu, tak buď na něj chci, nebo ne.
odpovědět 
   Re: :)23:08:53 18.04.2012
Kdyz to lehce prezenu, tak u nekterych bezkarskych zavodu je startovne pul roku predem za 500, tri dny pred zavodem 1000, na miste 1500 Kc.

A podobne, jak napsal Lumi, jednou si jeden poradatel zavodu aut do vrchu zoufal, ze aby to mohl poradat pod hlavickou nejakeho svazu a mel tam auto s majackem na uzavreni trati, tak plati asi 150 tisic.

Flame na konec:
Nebylo nahodou v sobotu dost dobre pocasi na skaly? Fakt nekoho bavi jet z Ostravy do Prahy, aby za cely den vylezl tri cesty na preklizce?
jxzeroodpovědět 
    Re: :)07:46:04 19.04.2012
Podobně se to praktikuje i u závodů dospělých, i když ne v takových sumách. (Nikdo snad nebude považovat závody dětí za kšeft, a pokud ano, tak se může pokládat za onen hnusný povl téhle pseudomoderní společnosti). Už tak bylo startovný dost vysoký. Klidně mohlo bejt oněch 60Kč jasko jinde, ale v předčasný registraci, na místě pak třeba 120Kč. A kartičky - nezavrhuju. Lumi to vcelku umí dobře zpracovat a věřím, že by se vše zkrátilo. Myslím ovšem, že by stačilo vybavit čipem či čar. kodem přímo průkazy CHS, i kydyby měly bejt o těch 30 - 50 Kč dražší a je to. (Tady ovšem upozorňuju na dnešní t.zv. llobismus hlavně velkoměšťáků - ergo na všem vyždímat maximum). A taky se zamyslet nad systemem Tendonů a závodů vůbec. Mám zato, že původní záměr, kterej jsme pomáhali s jejich zakladatelem Vl. Sloukou dát dokopy (dvě sekce - česká a moravská) byl dobrej, už z pohledu nárůstu zájmu dětí a lidí vůbec o lezecký sport. Zdá se, že tu jde jako vždy pouze o peníze. To se myslím dá řešit. Stačí se jen dobře dívat, kde mizí.
Honzaodpovědět 
  Re: :)07:33:05 19.04.2012
Vazne? Kde jsi prisel na to, ze 100% deti ma prukaz CHS? Muj odhad je tak cca 50-75%, takze je jasne, ze se bude muset poresit i ten zbytek co neni v CHS.
Ano predpoklad je ten, ze v navrhu novych karticek, ktery chysta CHS se bude pocitat s mistem na carovy kod. Navic ja jsem nerekl, jaka karticka by to byla.
-------
Marie pise nize ze idealne zadne registrace apod. Celych 12 let ma prezence jedno slabe misto. A to duplicity zavodniku. System totiz lidi nabira a nabira a tak po letech se stane, ze neznaly poradatel cloveka znovu v systemu vytvori. Ted to byl extrem a z 57 novych lidi do DB bylo cca 13 vlozeno znovu (Jurasi, s ohledem na to jak jsi postupoval, ti to nakonec nemam zazle, i kdyz nas to stalo dost prace spravit).
Problem je v tom, ze jak poznat ze to je nekdo jiny, staci preklep. Napr. Jeliga Marin misto Marek, chyba v roku narozeni napr. Tyfova Alice (my 2003 na zavodech 2002 tady prosim o nahlaseni spravneho roku.). Zmena oddilu, sponzora napr. k SPL Pustimer se prida (Krasec) a duplicita je hned. Ze to jde osetrit? Uz rok premyslim jak, protoze nic z toho neni unikatni a pokud nebudu chtit od vsech RC (coz nechci kvuli zakone na ochrani osobnich udaju), tak vzdy se muze stat, ze se nekdo stejne jmenuje, je narozen ve stejnem roce a ma jen jiny oddil. napr. Pokorna Andrea z Lanskrouna a Pokorna Andrea od nas z Orlove. Proto jsem navrhl prave tu karticku a carove kody.
------
Predregistrace:
Jelikoz v kategoriich je spoustu "neaktivnich zavodniku", tak prezenci listiny zabiraji hodne stranek. Na kterych je tak 1 az 5 prihlasenych, tim by se setril papir a u prezence by se jen potvrdilo prijel, neprijel. Tyden predem ovsem povazuji za extrem, spis bych byl pro pondeli/utery pred zavody aby si poradatel stihl stahnout verzi aplikace pro zavod a promyslet, jake cesty postavit.
Lumiodpovědět 
   Re: :)19:58:31 19.04.2012
Normalne bych se podivil, jak je mozne, ze nekdo splete rok narozeni. To uz opravdu muzes programovat jako Buh a stejne to nebude fungovat.
(Na druhou, kdyz ja prihlasuju kamarady na bezkach do stafety, tak si ty roky narozeni taky cucam z prstu a nekdy i jmena.)

Co se rodneho cisla tyka, tak neslo by uredniho simla nakrmit tim, ze bys u sebe ukladal pouze hash? S tim, ze bys to pred vypoctem hashe treba jeste trochu prekroutil. Samozrejme, kdo bude vedet, jak jsi to prekroutil a jaky mas algoritmus pro hash, tak proste vyzkousi vsechny kombinace a k cislum se dostane. Takze vlastne asi blbost.

Karticky: Generovat carovy kod neni problem. Jestli jsi to nikdy nezkousel, tak koukni na Code 39, trivialnejsi to asi byt nemuze. Co tam zakodovat? "Nahodne" cislo? Rodne cislo? Datum narozeni a nejaky text?
Akorat ze prezenci budete muset mit ctecku (obvykle do serioveho portu nebo usb) a je lepsi si to par minut pred zacatkem vykzouset. Ruzni lide mivaji na ruznych noteboocich ruzne nastavene porty.

A jeste varianta, jak to urychlit: Zkusit prezenci s vice lidma a strojema. Jeden server a vic klientu.

No, chytrej jsem jak radio, ale delat bych to nechtel.
jxzeroodpovědět 
    Re: :)21:19:07 19.04.2012
Možná je to úplně blbý dotaz, ale proč by všichni, kdo se účastní závodů pod záštitou ČHS, nemohli být i jeho členy? Registrace by pak byla pod číslem průkazky, respektive člena. 100,- Kč snad nikoho nezabije a identifikace by byla jednoznačná. Kromě problémů s registrací by tak svazu i přibylo pár korun třeba na ceny pro děti.
odpovědět 
    Re: :)10:45:28 20.04.2012
Ahoj,

ja nepsal ze nevim jak to udelat, ze jsem to jeste nedelal nevadi. Staci vedet principy. Horsi je si na to najit cas a mit pak ty ctecky. Stoji sice par stovek (myslim cca 1K az 2K), ale je to zas investice.
Kod by byl bud ID cloveka v CHS, nebo primarni ID v me DB. To je taky promyslene.
RC, porad je to o tom, ze by mi rukama prochazelo, i kdyz v db by to bylo zahashovane, a to nechci.

Paralelizace vstupu. Ta mozna je, ale jen pokud jsem tam osobne. Online jede pres NHibernate na Oracle Expressu, Offline pres XML Datasety. Takze by se musela udelat Peer2Peer komunikace, kdy by se jeden prohlasil za mastra a druhy s XML verzi by to delal vuci tomu. A jsme opet u casu na to a efektivite to vubec resit.
=> Kdyz delame vysledky ja i manzelka, tak jedeme paralelne, kdyz si je dela poradatel sam na me aplikaci tak tu moznost nema.
Lumiodpovědět 

 co blaznite?18:18:10 18.04.2012
Pláčete na špatném hrobě, komise závodního lezení udělala nová pravidla, tam se obrattě se stížnostmi. Před Jurášem aspol. smekněme a poděkujme a buďme rádi, že závod nebyl v Újezdě nad lesy. Tak bychom se dočkali patrně dosti komických situací a myslím, že by se závod pro nezvládnutí situace musel anulovat při tomto počtu dětí. Pevné nervy dalším pořadatelům.
Pavelodpovědět 

 Za komisi...01:15:25 19.04.2012
Tak zase za komisi ...

Komise udělala změnu pravidel z jednoho prostého důvodu - Tendon (dnes tedy regionální Tendon) je již několik let závodem pro ZAČÍNAJÍCI a MÍRNĚ pokročilé lezce. Měla to být zábava pro ty, co ještě moc nezávodí a chtějí si to zkusit. Houmi, ještě že se toho stavu dnes nedožil :(, to bral tak, že by "bačkůrkáři" - tedy děti, co nemají ještě ani lezečky, měli taky možnost si zazávodit se "sobě rovnými" - tedy dětmi, které to taky neumí.

Časem - díky vyloučení těch lepších z poháru a cenám od Lanexu - se to poněkud "zvrhlo", že i ti, co rozhodně nejsou začínajícími lezci, objížděli OBA Tendony - český i moravský a na pohár nejezdili. A jejich rodiče z toho začali dělat VELKÝ SPORT. Projděte si tady na lezci diskuse, málokdo řekne pořadatelům, že to bylo fajn... To navážení se do pořadatelů je snad nové sportovní odvětví :D.

Zároveň díky "růstu cen a v podstatě snižování rozpočtu" komise stála před rozhodnutím, jak udržet oba typy závodů - závod pro začátečníky a Český pohár. Tendence a prostředky byly udržet pouze Český pohár, to jsme jako komise i z úcty k Houmimu (a ze zkušeností se závody) a protože víme, že děcka nemohou začínat na Poháru s "reprošema" nechtěli dopustit. Tak jsme přistoupili ke sjednocení kol a změně pravidel.
Taky nás naštěstí zachránil Lanex, že se rozhodl (hádejte na čí prosby a argumenty) podpořit oba typy závodů cenami, penězi a jménem, komise jako obvykle zredukovala příspěvky reprezentantům na úrok většiny, ale pořád bude prostě prestižnější Český pohár. (už se těším, až vaše děti budou v repre a budete nadávat, že se podporuje nějaký začátečnický tendon na úkor Vašeho reprezentanta..)

Takže pořadatelům regionálního Tendonu jsme schopni za pořádání závodů dát příspěvek CELÝCH 8000,- korun. Jako pokaždé po takové debatě se v komisi těšíme na zástup lidí, co to budou chtít jinak a lépe uspořádat příští rok... Hlaste se...

A teď jako obvykle budu protivná:
Můžete si za to sami ... Před dvěma? lety byla nějaká ta anketa Horosvazu, kde se všichni zúčastnění vyjádřili, že nechtějí přispívat na soutěžní lezení na úkor skalního lezení - nikomu tehdy jaksi nedošlo, že nejde jen o reprezentaci na mezinárodních závodech, ale i tady o tenhle dav závodůchtivých dětiček.

Takže roztrpčení rodiče - vstupte do ČHS a bojujte za lepší pozici soutěžního lezení, hádejte se v diksusích, kde nadávají "překližkářům", motivujte děti, ať jim to jde nejen na závodech, ale ať jsou z nich i "lezci", bojujte třeba na Valné hromadě za změnu rozpočtu komise mládeže ... a pak teprve řešte, jak má nebo nemá komise pracovat. Můžete ostatně být jejími členy, pořadateli závodů, rozhodčími .. Jsme menšinový sport, taže stejně jako jsem to psala "mladým reprošům" před některým z prvních soustředění, co jsme pro ně (ve svém volném čase pořádali a pořádáme) - Nebrečme, že pro nás nikdo nic nedělá a udělejme pro sebe něco sami!

A ještě k těm kritikám závodů - PANE BOŽE je to regionální Tendon, ne Mistrovství světa. Nechte děcka si - obzvlášť v kategoriích E a D zablbnout a nedělejte z toho tenis nebo fotbal.. To co se dělo na loňských Tendonech a děje se zase i letos mě děsí!
Regionální Tendon má být sranda závod pro začátečníky, nebudou žádné registrace a omezování počtů závodníků a vysoká úroveň a zároveň arogance rodičů a pak i dětí, které se to až moc rychle od nás naučí ..
V rámci pravidel a přesně díky tomu jsme tam zapracovali "paragraf" o nesportovním chování (i doprovodu) a koukám, že se bude hodit. V Jablonci na Poháru budu dělat delegáta, původně jsem myslela, že bychom tam mohli i debatovat, co jak zlepšit, ale koukám, že je to zbytečné. Rozumní rodiče a trenéři vědí, že bez peněz nebo alespoň snahy všech to lepší nebude a s těmi ostatními je debata zbytečná, stejně všechno vědí líp.

Jak jsem psala jednomu rozhořčenému tatínkovi, který nelenil a PO ZÁVODĚ honem napsal na Svaz, jak to všechno bylo špatné (jsem už postarší seriózní dáma a tyhle ... dopisy na vedení si pamatuju z jiné doby...):
Zkusme si závody užívat, neřešit protestem a hádáním se - obzvlášť na regionálním Tendonu - každou maličkost. Děcka by to mělo bavit a neměli bychom je "učit", že na závodech je stres, protesty, chyby pořadatelů, kteří ty naše kuřátka schválně poškodili. Měli bychom tenhle typ závodů brát jako legraci, kde si děti hezky zazávodili a bojovat by měli na Poháru. Ale vždy by to mělo být v nějaých rozumných mezích, je to sport, takže se prohrává (i vinou někoho jiného) a prostě občas se něco nepovede.

Tak a teď do mě...
Marie Dichtlová
vedoucí komise soutěžního lezení ČHS
chcete i mail?
marie2@seznam.cz
Marieodpovědět 
 Re: Za komisi...02:15:23 19.04.2012
Nojo, závodníci... Tomu se neubráníš. Brzo budou rodiče mlátit své děti jako Mandlík Mandlíkovou, aby z nich něco bylo.
Kuba Turekodpovědět 
  Re: Za komisi...08:23:28 19.04.2012
maš recht,začíná se to podobat tenisu, hokeji atp. aspoň na tom zaprofitujou různí osobní trenéři a bude to buzinec jak se patří.
bidloodpovědět 
   Re: Za komisi...10:29:05 19.04.2012
Vážený. Ti osobní treneři už na tom profitujou dávno a mnohde velmi dobře. Stačí se podívat, kdo a kolik jim platí u jednotlivých špičkových lezců a reprezentatanů. To je jejich věc a je to myslím celkem vpořádku. A taky si stačí stáhnout stávající poplatky za vstupné a kurzy u některých oddílů a stěn (hlavně Praha a větší města s větším zájmem o lezení), jmenovat nebudu. Ale většina, hlavně těch malých a menších to dělá zcela zdarma či dokonce dává i ze svýho a bude i nadále. Anebo si shání sponzoring - viz v Lanškrouně Kofola.. Takže ono je třeba se napřed dívat a potom hodnotit.
Honzaodpovědět 
 Re: Za komisi...08:47:03 19.04.2012
Dobrý den paní Dichtlová,
tak jsme napsal celkem dlouho odpověď, ale nakonec jsem ji smazal. Kvůli té spoustě ambiciózních a ctižádostivých rodičů, kteří se snaží realizovat právě přes své děti, nemá smysl tu cokoliv řešit. Pro ty, kdo vědí, o co jde a sdílí Váš názor, je to zbytečné. A ti ostatní to stejně nepochopí.
Přesto na Vás pár drobností mám. Když dovolíte, napíši Vám na uvedený email. Hezký den.
Petrodpovědět 
 Re: Za komisi...10:40:02 19.04.2012
:-)
Dafe-Bobrodpovědět 
 Re: Za komisi...17:16:29 21.04.2012
Jinak si myslí, Marie, že není moc šťastné, když si utváříš názor a pronášíš rezolutní soudy k průběhu závodu a jednání zúčastněných jen dle dojmu z internetové diskuse a ne na základě osobní zkušenosti a nebo alespoň někoho z přítomných.
Jiří Babačaodpovědět 
  Re: Za komisi...21:24:38 21.04.2012
Dobrý den, s čím máte problém? Pokud to dobře chápu, tak jen z této diskuze tam byla Katka, Mirek, Bobr a Petr. Co tedy myslíte "ne na základě ... alespoň někoho z přítomných" ?
odpovědět 
   Re: Za komisi...22:05:42 21.04.2012
Jen se domnívám, že pokud by Marie byla osobně přítomna na závodech a nebo alespoň hovořila s některých účastníků face to face, tak by měla přeci jen reálnější představu o situaci na těchto závodech.
Takto se jedná jen o zprostředkovaný dojem a to ještě velmi pozměněný psanou zkratkovitou formou komunikace. To není nic proti nikomu. Rozhodně nezastírám problémy, které byly, ale jako člověk, který má osobní zkušenosti s pořádáním závodů se zase dovedu vcítit do kůže pořadatelů a dovedu mít pochopení pro jejich vznik. Problémy vidím přeci jen jinde a hlubšího rázu, za které sami pořadatelé nemohou, přičemž se domnívám, že i komise dělala v rámci svých možností, co mohla. Jádro pudla tkví podle mě úplně někde jinde. Ale to je na obsáhlejší rozbor. Už ho mám i napsaný, jen ho hodím na sklo.
Jiří Babačaodpovědět 
    Re: Za komisi...09:36:21 22.04.2012
Dobrý den, to máte pravdu. Souhlasím s Vámi. Ale jak už bylo napsáno výše, je trochu nefér psát výhrady k systému celého Tendonu Cupu k jednomu jedinému závodu. Je pravda, že na Cibulce se to projevilo asi nejvíce, ale stejně by možná bylo vhodnější, kdybychom o podstatě a filozofii TC diskutovali samostatně. I když, je otázka, zda to má vlastně smysl. TC je takový sranda závod, pokud je dítě šikovné a lezecky schopné, je pro něj TC jen tak naokraj. Pro schopné je tu Český pohár. Pořádat paralelně dva seriály, jeden pro schopné a jeden pro méně schopné, mi přijde divné. Osobně bych se přimlouval za zrušení TC, ať si regionální soutěže nebo podobné závody pro nadšence pořádají oddíly, stěny a různá zájmová sdružení. A naopak bych do Českého poháru vrátil skupinu 7-9 let. Pokud by dnes TC vyhrálo sedmileté dítě, postupuje do ČP. A tam pak bude závodit sedmiletý s jedenáctiletým, což je trochu velký rozdíl. I kdyby měly dvě děti stejnou výkonnost, tak přeci jen, vzrůst a rozpětí rukou je někde jinde.
odpovědět 
     Re: Za komisi...11:20:43 22.04.2012
Též zdravím.
Patrně to vidíme podobně, jen to každý jinak formulujeme.
Jiří Babačaodpovědět 
     Re: Za komisi...12:13:11 22.04.2012
Jen pro úplnost: věková skupina 7-9 nikdy v Českém poháru nebyla. Vlasně nebyla ani v Tendonu - to je letošní novinka a myslím že se celkem osvědčila. Zavádět ji je otázkou širší diskuze ale myslím, že zvládnout (a vyhodnotit a odměnit celkem 12 kategorií) by bylo nad síly pořadatelů i stavěčů cest. Pro tyhle prcky je ideální Tendon. Jsou tomu i přizpůsobená pravidla (prohlídka cest s trenéry, možnost opakovat nástup do cesty v kvalifikaci....).
Míraodpovědět 
      Re: Za komisi...12:50:45 22.04.2012
Dobrý den, v tomto případě je však na místě otázka, zda závody "prcků" podporovat, nebo ne. Omlouvám se za omyl se skupinami, začal jsem se o tuto problematiku zajímat teprve teď. Něco z pravidel z jsem snad ale pochytil, například to, kdo smí v TC startovat a kdo ne. A tak mne napadla otázka - pokud by děcko ročníku 2005 vyhrálo Tendoncup, respektive se umístilo na medailové pozici, kde pak bude soutěžit? Na TC již nesmí, je to tak? Podle bodu 6 pravidel pro TC jen mimo soutěž. A na ČP by už muselo soutěžit s dětmi o dost staršími. Tedy sedmiletý s desetiletými. A to je v tomto věku obrovský rozdíl. Když se kouknu do výsledkové listiny ČP za loňský rok, tak ročník 2005, respektive 2004, který bude letos odpovídat 2005, je tam v první dvacítce jednou. Vím, že je to trochu extrémní případ, ale pokud někdo hodně malý vyhraje TC, tak ho čeká rok až dva bez závodů s možností rozumného umístění. A to mi na tom právě přijde trochu demotivující. Pro rodiče i pro děti. Samozřejmě s Vámi souhlasím co se týká těch cest a cen a počtu kategorií. Ale zároveň mi přijde, že aktuálně je systém nastavený ne úplně dobře právě kvůli tomu propadu mezi kategorií E na TC a nejmladší kategorií na ČP. Schopný sedmiletý lezec přeleze všechny v TC, ale na ČP nebude mít ne kvůli technice či síle, ale kvůli cestám.
odpovědět 
     Re: Za komisi...14:02:09 22.04.2012
Ano. Souhlas. Jde tu o filosofii a zaměření TC. A pokud tedy někdo chápe TC jako sranda závod, tak proč prosím vás se mu věnuje tolik úsilí ze strany komise. Proč jsou pro něj ona pravidla, protesty proč se delegují rozhodčí a zpracovávají prezentace a výsledky jako u C.P. Proč se provádějí kontroly v izolaci (foťáky, mobily a t.p.) A proč je vůbec nějaká izolace? Pro nějaké zablbnutí si dětí je to vlastně k ničemu, spíš je to nervuje a omezuje. A pokud jej někdo chápe jako předvoj C.P., pak to vše být musí, ale pak to není o nějakém sranda blbnutí dětí. A ony to dokáží pochopit a rozlišit.
Já osobně jsem pro regionál závody dle pravidel.
A to opravdový regionál v české a moravské sekci. Nevím, proč by se měl rušit, když je o něj takový zájem. Pokud si někdo naivně myslí, že všechny jeho účastníky prostě přelije do Č.P., hluboce se mýlí. Min. polovina se vám na to vykašle, aby kvůli nějakému poteciálnímu předposlednímu místu jezdila z Ostravy do Plzně či z Liberce do Brna a naopak. A nemusejí to být pouze ti, co si jezdí jen tak zablbnout na stěnu. Č.P.má být gardový závod pro lezecké špičky, do kterého je nutno se propracovat. Má to být cíl a čest Tendon lezců. Ti co se tam přes Tendon propracovali vám to potvrdí.
A pro ty, co si chějí jen tak zablbnout, či pro ty nejmenší ať si podobné závody pro nadšence pořádají oddíly, stěny a různá zájmová sdružení.
Jak již tu někde bylo řečeno 6 a 7 -leté děti do C.P. nepatří. Už z pohledu jejich dosud nevyvinutého organismu pro velké zátěže, které na tomto závodě vynaložit musejí...
Honzaodpovědět 
      Re: Za komisi...14:49:11 22.04.2012
V zásadě souhlasím, jen nechápu, co jste chtěl říci těmi 6-7 letými na ČP. Byla to kritika ČP nebo Tendonu? Ptám se jen proto, že jste nechal otevřenou moji otázku výše - pokud někoho baví lezení a závody a v sedmi letech vyhraje TC, co následuje? Podle aktuálních pravidel na TC již nesmí a na ČP podle Vás nemá co dělat. Píšu to výše - podle mne je tu pro schopné děti dost dlouhý propad mezi tím, kam už nesmějí a tím,kde již mají možnost na umístění. Jinak ano - i na Cibulce jsem se divil, protože finálová cesta mi přišla v rozporu se základy dětského lezení, tedy spíše větší chyty, co berou, a ne malé pecky a lištičky. Ale to je jen tak na okraj :-)
odpovědět 
       Re: Za komisi...07:26:38 23.04.2012
Vpodstatě nastavení obojího. Věk. kategorie by opravdu měly být sjednoceny - zřejmě podle Č.P. A pro ty nejmenší jsou t.zv. závody prcků bez nároku na postup. Jestli samostatně, či v rámci TC je jedno. Ale vyhodnocení samostatně. A pokud si některý rodič myslí, že jeho ratolest na to má a je to diskriminace, prosím. A v krajním případě ostaršovat (je to na zvážení), ale s reverzem podepsaným rodičem, který si pak nese plnou odpovědnost za vše. A v případě jakýhkoli rozdílů (ve vzrůstu vzhledem ke stavbě cest) může pak jedině mlčet a přihlížet.
Honzaodpovědět 
        Re: Za komisi...10:43:04 23.04.2012
Souhlasím s Vámi. Nevím, zda smýšlíme o všem stejně, nebo zda se shodneme jen v dílčích věcech, ale v zásadě máte pravdu. Jen bych ještě dodal názor, že celý seriál (pozor, ne jednotlivé závody) je pro skupinu E zbytečný. Děti 6-8 let potřebují podpořit sebevědomí, vyhrávat a hrát si. Podle mne sedmiletému klukovi nebo holce stejně význam výhry ročního poháru nedochází. Myslím, že je lepší několik menších vítězství, než jedno velké (a v tomto případě spojené s děsným cestováním). Šli jsme na závody a můj kluk si moc přál medaili. Medaili má, má z ní radost, ale má pro nás význam asi jako medaile ze závodů v místní tělocvičně. Vyhrál, má radost, ale zda za sebou zanechal pár kluků z hřiště nebo o dva roky starší kluky, co lezou závody pravidelně, naprosto nevnímá. A ani ho tím nehodlám zatěžovat. Je to dítě, leze pro sebe, ne pro mě. Prostě závody jsou zábava :-)
odpovědět 

 Foto dne:
Chorreras
Cabeçó D’Or
 Databáze cest:
Všechny cesty (180293)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
Terra 7c+ Cabeçó D’OR
El Judío Judío 7a Jaén
Agujeros En Tus 7b+ Jaén
Penetrator 6b Jaén
Grazie Josef 5c San Vito Lo Capo
Nově komentované:
Raz Dva 6C Radyně
CCS Line 7A Pašinka
Malá Bistra Pčela Maja 5b Osoje - Čikola
Mechový Nádeník 7B Pašinka
Přízraky 7- Srbsko

 Nově v diskusi:
Re: Eliska Adamovska | Re: Eliska Adamovska | Re: Eliska Adamovska | Re: Eliska Adamovska | Eliska Adamovska | Re: nohavice s výstužami | Re: nohavice s výstužami | Re: nohavice s výstužami | Re: nohavice s výstužami | Re: nohavice s výstužami |

 Nové komentáře:
Re: hnus | Re: hnus | Re: hnus | Re: hnus | Re: hnus julius | malé boty | Re: Tak to je fakt novinka | Re: Achjo | Hodně štěstí | Re: Achjo |

 Kde to vře:
Ondrova hvězda (69)
Mára Holeček: porovnejte si můj pohled a prohlášení SHS JAMES (56)
Stanovisko SHS JAMES k neštěstí pod Langtang Lirung (33)
Video: Adam Ondra a Jakob Schubert zkouší DNA 9c od Seba Bouina (31)
Zkusíme to znova (30)
Salzburskou cestou na Watzmann, (21)
Donald Trump chce přejmenovat Denali zpět na McKinley (18)
Berounské Vánoční OPEN 2024 (6)
EpicTV: Videomedailon o Pepovi Šindelovi (6)

 Nově v inzerci:
La Sportiva Muira | Handry na Vrbatce | Prodám skialp boty | Přilba PETZL SIROCCO | Wánachten na lyžích | Scarpa ALIEN RS | STANOVÉ KOLÍKY - SET 8+1 | RAB DOWNPOUR ECO-membránová bunda pánská | Praha Big-Wall | Ve dvou se to lépe leze |

 Anketa:
Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
 GPS a mapové aplikace 
 822 
 Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
 744 
 Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
 624 
 Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
 662 
 Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
 558 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.