LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Já slabě písknu, ty silně táhni.
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Ledy
 Skialpy
Knihy
Křest knihy Perly východu
Vyšla kniha Laviny v Česku
Update sprievodca Jelenec

Závody
Vánoční závody Praha Ruzyně (24.12)
Novoroční Open (11.01)
Novoroční pohárek (25.01)

Žebříček
Cesty:
1.Šindel 12447
2.Votoček 12262
3.Trojan 12246
Bouldry:
1.Konečný 11275
2.Stráník 11156
3.Volf 10909
Hory:
1.Groš 7855
2.Skopec 7324
3.Rojko 7286

Výsledky
Kontinentální pohár a MČR v ledolezení (07.12)
EP v ledolezení Žilina (23.11)
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)

Deníčky
5679 lezců
1147009 cest
Nové přelezy:
Terra 7c+
? 7c+
Agujeros E 7b+
Hanuman Ex 8c
Veganza De 8a
Bolek 8a
Putinova Z 7C+
1.20 € Var 8a
Uno 2€ Tre 8a/8a+
Grillotopo 7b+

Stěny
Rock 'n' Wall - Plzeň
Big Wall - Praha 9 - Vysočany
SAUNA - Plzeň

Prodejny
Lezec-shop.cz - Štěchovice
Rock Point Plzeň Americká - Plzeň
Outdoor Centrum Rock Point Poříčí - Praha 1

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Nedej se - ohrožená příroda

okolí Adršpachu a Teplic nad Metují

Česká televize natočila příběh Nedej se, ve kterém se zaměřila na průzkum břidlicového plynu v oblasti Náchodska, Trutnovska a Broumovska.

Před nedávném nás Jirka Malík informoval o hrozící těžbě plynu v okolí Adršpachu a Teplic nad Metují, která by znečistila podzemní vody (z níž se čerpá čtyři miliony kubíků pitné vody pro Náchodsko, Broumovsko i Hradec Králové) a výrazně zasáhla do rázu krajiny. Česká televize natočila o této kauze příběh Nedej se, ve které se ptá jak je možné, že ministerský úředník rozhoduje proti vůli desítek starostů i v rozporu s názorem státní ochrany přírody?

Příběh Nedej se ke shlédnutí zde.

Zdroje:
Česká televize

Simona    [úpravy] 10:17 08.03.2012Tisk 

Reklama:


Související články:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 Parada11:10:38 08.03.2012
Krasnej priklad manipulativniho a tendencniho poradu. Zvlast ta cast s koniky v zasnezene krajine je dojemna. Naladou dost pripomina treba skvelej filmecek Atentat na kulturu nebo Nova vlna se starym obsahem. Lid je pobouřen a znechucen. Nepatri to spis do Halo Novin?
Pekloodpovědět 
 Re: Parada12:09:21 09.03.2012
parada tak víme že je to manipulativní ale nějak nevíme proč, prý kvůli koníkům... no tak to je asi pádný důvod. Můj názor je že jde jen o prachy pro těžaře, místním lidem (ani v rámci ČR) to nic nepřinese a jen napáchá škody na přírodě.
Tomodpovědět 

 Nerozumím...12:00:08 08.03.2012
Já tomu sice vůbec nerozumím, ale vidím, že se popisuje "jak těžba břiblicového plynu vypadá". Nikdo nepopisuje, jak vypadá průzkum. Přičemž platí, že nyní se rozhoduje o průzkumu, ne o těžbě. Vyjádření 20 starostů a jednoho hydrologa mi nepřijde jako dostatečné. Ať tak nebo tak, trochu mě mrzí, že jsem tento tendenční pořad zaplatil i já...
Syselodpovědět 
 chápu12:27:58 08.03.2012
Já zase chápu! Proč bych měl dělat díry do pytle s vodou, když přesně nevím, jestli tu díru potom vůbec zalepím. Natož, když můj zájem je, aby ten pytel vydržel co nejdéle neděravý. 
vodnikodpovědět 
 Re: Nerozumím...12:37:39 08.03.2012
Doteď jsem se domníval, že lezci jsou také milovníci přírody... těžba i průzkum jsou spojený s velkými riziky - zvlášť v krajině, která je zásobárnou pitné vody pro velkou část Královehradeckýho kraje. Co se týče toho průzkumu, je to podobný jako u těžby. Provede se průzkumný vrt, podloží se nechá rozpraskat trhavinou a dolu se vžene směs písku s vodou a chemikáliema. Podle toho, kolik plynu se podaří vytlačit nahoru se potom soudí jestli tam vůbec něco je... nejsem sice odborník, ale tyhle informace se dají běžně sehnat na netu...
Mešákodpovědět 
  Re: Nerozumím...14:11:44 08.03.2012
Jojo, já přírodu vyloženě nesnáším....Jenom říkám, že takto neobjektivní pořady mi vadí. Jsou zavádějící a možná nakonec i uškodí straně, která má pravdu (ať je to která chce).
Syselodpovědět 
   Re: Nerozumím...14:49:36 08.03.2012
no tak to by me jajimalo ,pokus se to rozvest ...tedy pro laiky .
odpovědět 
   Re: Nerozumím...15:32:25 08.03.2012
Pořad Nedej se je podobně manipulativníma reportážema dlouho známej.
Ministerstvo nic nepovolilo. Na každej případnej průzkumnej vrt se bude muset dělat zvlášť povolení, do kterýho budou mluvit dotčený obce. Hutton Energy může momentálně dělat jenom běžný geologický průzkum.
Takzvaný nedotčený území z reportáže je plný starých textilek a jiných fabrik, který posledních 100 let vypouštěly odpadní vody do místních potoků. Jsou tam taky uhelné doly, v Žacléři, Radvanicích a Malých Svatoňovicích. Odsud důlní vody přes 100 let odtékají - hádejte kam?
Obrázek o zlých těžařích, kteří chtějí vydrancovat místní nebohou přírodu je dobrý možná v Avatarovi, ale realita je spíš opačná. (Nezdál se vám Jirka Malík nějakej vysokej a namodralej?:))U nás nejde povolit v podstatě nic, co nemá zelenou nálepku.
Docela chápu místní starosty, že se chytli jednocuchýho a bezbolestnýho způsobu, jak se zviditelnit a tvářit se, že dělají něco pro své občany a docela jim přeju, aby tu šaškárnu občani prokoukli a u dalších voleb je za to náležitě ohodnotili.
Ďelám tady trochu ďáblova advokáta, protože nechci ze Starostový koukat na důlní věž, ale tvrdit bez znalosti věci, že pár případných pokusných vrtů (nebo i těžba) zničí krajinu, ktrerá ustála 1000 let intenzivního využívání a přes 100 let průmyslu, je demagogie nejhrubšího zrna. Po celou dobu naši předci nevěděli, co je ekologie a bylo jim to jedno. Dneska si myslíme, že to víme a mohli by jsme se s těžařema domluvit na tom, co považujem za přijatelný a co ne. To by ale musel někdo vyléčit lidstvo ze zelený prudérie a NIMBYsmu
pavelkodpovědět 
    Re: Nerozumím...15:36:11 08.03.2012
Cece,srovnavat vytkly sracky na povrch a hlubinnej vrt,kde firma pod rouskou tajemstvi ani neni ochotna oznamit slozeni vypoustenych chemikalii je hodne zavadejici..A poznamka komentatorky nakonec,ze tu tezbu zakazujou v kolika zemich,protoze ji shledali za nebezpecnou mi taky prijde dost vypovidajici..
Macaodpovědět 
     Re: Nerozumím...16:30:46 08.03.2012
Nikde není psáno, že se musí vrtat tam, kde je pitná voda. Schválená oblast pro průzkum je veliká, jako okres a ty zmiňovaný zásobárny pitný vody jsou jen na malý části tý oblasti.
A kdyby se náhodou rozhodlo vrtat tam, kde voda je, čemuž nevěřím, tak ta pitná voda je do hloubky jeden kilometr. Vrtat se bude tak tři až čtyři kilometry hluboko, skrz nepropustný vrstvy, který jsou pod tou pitnou vodou. Technologie vrtání skrz zásobárny vody (tak aby jsi je neohrozil), je už docela dlouho používaná a celkem bezpečná.Větší nebezpečí kontaminace spodních vod rozhodně hrozí ze sajrajtu, který vyleješ na povrch, než z hlubinnýho vrtu.
Složení těch chemikálií není tajnější než složení Coca Coly, nebo Fernetu. Obecně jde o látky, který mají snížit tření písku, kterej se pumpuje pod zem společně s vodou. Je to něco jako mejdlo, nebo saponát.. Rozhodně se nejedná o nějakou chemikálii na uvolnění plynu, jak někdo tvrdil v reportáži.
Pokud to místní nechtěj, můžou si dojít za svým starostou a říct mu :"Hele, my tady žádnej vrt nechcem, tak ho nepovoluj" ale to by nebyli v televizi
pavelkodpovědět 
      Re: Nerozumím...19:14:47 10.03.2012
Na druhou stranu ale zase nikde není psáno, že se právě tam těžit nebude. Proč je teda třeba Polická křídová pánev, která zasluhuje nejvyšší ochranu, součástí průzkumného území? Mimo to čepovat rakovinotvorné látky do podloží a narušovat systémem cirkulace podzemních vod, to je podle mýho omezenýho názoru mnohem horší než textilní průmysl a jeho sračky v Metuji a Stěnově. Jo... a 1000 let intenzovního využívání krajiny? Tato byla osídlena ve 13. století a o nějakém intenzivním využívání se dá hovořit až tak od století osmnáctého (hovořím o Broumovsku a Policku)... tudíž tahle krajina ještě pořádně neměla co ustávat. Otázkou zůstává zda dokáže ustát moderní technologie
Mešákodpovědět 
       Re: Nerozumím...20:19:46 11.03.2012
Na to bude muset odpovědět spousta úřadů, který budou rozhodovat o tom, jestli tam vrt povolí, nebo ne. Já o tom dost pochybuju
pavelkodpovědět 
      Re: Nerozumím...10:11:49 11.03.2012
Ono stačí už to, že tam někdo chce vrtat a rozproudit debatu. A potom kousíček po kousku manipulovat veřejným míněním a hlavně těma, co odpovádají.(peníze pod rukou jsou dnes silným argumentem). A maj to v kapse. Jediný co platí, hnát je svinským krokem a to hned......
Honzaodpovědět 
       Re: Nerozumím...20:10:15 11.03.2012
Problém je rozproudit debatu??
Problém je až ta manipulace. Bohužel, ti co manipulujou nejsou Hutton Energy (alespoň zatím), ale místní polulisti a pořad Nedej se
pavelkodpovědět 
      Re: Nerozumím...19:57:10 13.03.2012
:))) No zrovna (detailní) složení Coca Coly je dost přísně tajný.
A jinak je fakt, že naši předci nevěděli, co je ekologie, v tom smyslu, že to nijak vědecky nestudovali; ovšem rozdíl byl v tom, že oni - díky stupni technického rozvoje - byli s to tu přírodu poškodit daleko méně. (A když to náhodou byli s to poškodit pořádně, tak to taky byly do budoucna velké průšvihy, viz likvidace flóry ve Středomoří spásáním a topením, nebo vznik smrkové monokultury na Šumavě.)
Robertodpovědět 
    Re: Nerozumím...15:43:54 08.03.2012
ok .tak mi prosim te rekni ,co maji delat ,kdyz tam vrtat nechteji . myslim tim - zadny pruzkumny vrt.NIC- Proste-nezkoumat,nevrtat zadny pokusy ! Prosim porad . mistni budou radi za kazdou radu .
odpovědět 
   Re: Nerozumím...16:34:43 08.03.2012
Pořad jsem si nepouštěl, ani nevím jestli si ho pustím. Jsem z okolí Adršpachu a Teplic, a žádnou těžbu a asi ani průzkum si nepřeju. K čemu, stejně by si na tom jen někdo namastil kapsu a že by se v ČR stalo něco podobného jako v USA, že by byl plyn levnější, tak to se tu fakt nestane. Nevím proč by to tu měla plundrovat nějaká cizí společnost, všechno se v tomhle státě rozkradlo a to co ne, tak to by se dalo jinejm. Prostě ať si to představí každý za barákem a bude mluvit jinak. Já jsem například zastáncem jádra, ale kdyby mi tu elektrárnu chtěli stavět kousek od baráku, tak nevím jestli bych to chtěl.
Míraodpovědět 
  Re: Nerozumím...11:01:50 09.03.2012
Nejen trhavinou... Někdy se to dělá i tlakem (vody s chemií se tam natlakuje tak moc, že tim zvětší původní trhliny v masivu)... A jen pro upřesnění: loni (nebo předloni) v anglii dělali stejný průzkum a mimo jiné tím způsobili celkem slušný zemětřesení, což by v pískovcovém skalním městě asi byla konečná... :-/
Melmanodpovědět 
 Re: Nerozumím...23:05:05 08.03.2012
abys neumřel hlady :-D
pavellezecodpovědět 
 Re: Nerozumím...09:43:05 09.03.2012
Ahoj,
k Tvému podoteku, že průzkum ještě není těžba, bych namítl jen to, že hned v prvním semestru geologie uslyšíš, že to, jestli se bude těžit, nebo ne neurčuje geolog, ale ekonom. Představa, že společnosti dělají průzkum pro čirou radost z geologického bádání je bohužel scestná. Průzkum JE PŘEDSTUPEŇ TĚŽBY, protože je natolik drahý, že nikdo se do něj nebude pouštět jen tak. Těžaři v tom umí chodit, umí velmi dobře používat salámovou metodu a mají peníze. My máme jsem nepříliš morální národ s nepříliš morálními politiky, takže jak to dopadne, nevím, ale držím palce přírodě i místním. Zajímá-li Vás, jak probíhá těžba, viz fracking - http://en.wikipedia.org/wiki/Hydraulic_fracturing
milanodpovědět 
  Re: Nerozumím...11:02:27 09.03.2012
To bych si dovolil poopravit: Jestli se bude těžit, nerozhoduje ani geolog, ani ekonom, ale příslušný správní orgán. Takže když povolí průzkum, ještě to neznamená těžbu. To není otázka peněz, velikosti ložiska, ale zákona. Jo, že se u nás hned domýšlí, že je každý úředník úplatný atd., to je náš problém a můžeme si za to sami.
Syselodpovědět 
   Re: Nerozumím...20:05:14 13.03.2012
Ale jo. Z tebe mluví, Sysle, právník (a je to dobře). Problém je nicméně v tom, že bez alespoň trochu reálné naděje na to, že se bude těžit, by ten průzkum nikdo nedělal; ono je to fakt dost drahý a těžařské společnosti nepodnikají pro podporu obecného geologického poznání (které ten průzkum taky přinese). Takže očekávání, že těžaři se připravují na to, aby (pokud se to ekonomicky jen trochu vyplatí, a to se vyplatí vždycky přinejmenším perspektivně, protože surovin je málo a ceny rostou) dosáhli těžby jakýmikoliv metodami, včetně např. hrubé demagogie, je zcela legitimní. A pak se vynořuje filozofická otázka, je-li přípustné a dobré bojovat proti manipulaci a úskokům jinou manipulací - třeba tendenčními pořady ... (a teda odpověď není jednoduchá, aspoň podle mne).
Robertodpovědět 

 ?!15:33:07 08.03.2012
Tomu nemuzu uverit..Je evidentni,na ci strane tvurci poradu jsou,s tim souhlasim.Ovsem slysime-li fakta,ktera jsou predmetem sporu,pak nechapu,ze se tady najde i jen jeden lezec,kterej se postavi proti prirode..Hanba Vam!
Macaodpovědět 
 Re: ?!16:26:15 08.03.2012
Jsem druhej.
odpovědět 
  Re: ?!16:40:30 08.03.2012
jsem třetí
odpovědět 
   Re: ?!17:04:36 08.03.2012
seš vtipálek ale až na to budeš čumět tak uvidíme třetí kokote
odpovědět 
 Re: ?!22:55:41 08.03.2012
Máš pravdu- každý "uvědomělý" pitomec si tu hraje na vševěda a přitom by klidně prodal kus naší země každému kdo zacinká měšcem. Naše příroda je už jedna z mála věcí, která nám zbyla a je ještě stále naše. A co se týče škodlivosti průzkumu- na tom h...o záleží, protože ať už je to s ním jakkoliv jeho účel je jasný.
pavellezecodpovědět 
  Re: ?!13:21:40 09.03.2012
Nase priroda neni nase. Kdyz z tebe nekdo taha procenta a ty z nej ne, tak nase/nenase je jenom otazka casu. To ze nekdo je ochotny prodat vec, kterou jiny povazuje za neobchodovatelnou (tj. kurva / nezavisle na pohlavi) by treba mohlo souviset s timto (BBC porad, what makes us good or evil):
http://www.youtube.com/watch?
v=u88lYs4FMTY
Demokracie je pekna myslenka, ale...
odpovědět 

 Příroda16:59:39 08.03.2012
No tak to vypadá že každej je ted najednou geologem a odborníkem na těžbu já vo tom vim vcelku hovno ale pouto k přírodě mám fakt velký jako asi každej vesničan a stačí mi pohled z Prachova na Trosky kdy vidíš tu zkurvenou jámu ze který těžej písek.Jednou to začalo a jen tak nepřestane kdo bydlí kolem tak ví o čem je řeč, protože to oko se furt rozšiřuje dál a dál což původně nemělo a jestli to pude dál tak skončí až na blatech hnus.Nechci se na podobný kurvení přírody pro pár žluťásků  koukat i jende to ať táhnou australani do prdele stejně to nejsou žádný lidumilové, kterým de o minimalizování možnejch škod těžby na přírodu v zemi kterou sotva ukážou na atlasu spíš ty žlutásky.Držim palce starostům a doufám, že k ničemu takovýmu nedojde.Těd se mrknu na ten dokument a ještě dotaz je ňáká internetová podoba petice proti těžbě kde se můžu taky podepsat?
majklodpovědět 
 Re: Příroda17:16:37 08.03.2012
těch petic je víc, jednu jsem našla tady: http://www.policko.cz/cs/oznameni-detail.php?ozid=5
simonaodpovědět 
  Re: Příroda23:01:23 08.03.2012
bohužel podle toho co jsem vyčetl je ta petice určená jen lidem žijícím v postižené oblasti. Škoda, bylo- li by to jinak rád bych ty lidi podpořil.
pavellezecodpovědět 
 Re: Příroda19:37:59 08.03.2012
Souhlasím, ať si všichni táhnou plundrovat svý země!
Co se týká petice - konečně dobrej nápad do diskuze.Podepíšu jich klidně 250 pokud to má být byť jen minimální šance zastavit takovouhle prasárnu! Takže pokud víte někdo o nějaké další, sem s nima. Co se týká videa - je mi úplně jedno kdo a jak ho natočil, na tohle mám svůj vyhraněnej názor i bez něj.
Katkaodpovědět 
 Re: Příroda21:38:29 08.03.2012
Přátelé, zajímavá debata. Kolik z vás problematice opravdu rozumí a kolik z vás se projevuje prostřednistvím svých emocí? Byl někdo z vás na demonstarci, která úpředcházela setkání starostů v Náchodě a kdo z vás byl na vlastním stkání starostů? Krom Jirky Malíka asi nikdo. Příliš věci není potřeba rozumět, aby si kdokoli dokázal spočítat, že vlastní těžba přírodnímu prostředí příliš neprospěje. Ale uvědomte si jednu zásadní věc. Zahraniční investoři nejsou beránci a v obdobných věcech umí zatraceně dobře chodit. Mám jenom obavy, že s obdobnými reakcemi počítali a možná zakomponovali do své startegie. V dnešní době je negativní reklama daleko úřinnější než pozitivní. Všichni operují s pojmem těžba. Ale to není na pořadu dne! V dané věci se postupuje salámovou metodou - průzkumné území, rešerše podkalů, průzkum neinvazivními metodami, invazivními metodami, dobývací prostor atd. Vše má svá zákonná pravidla. Pokud v první fázi stanovení průzkumného území operuje veřejnost s argumenty proti vlastní těžbě, mohou se logicky argumenty v řízení o stanovení půzkumného území minout účinkem, neboť patří věcně do jiné fáze procesu. Výsledkem může být stanovení průzkumného území "celkem bez problému". Čili, je nutno vést sousředěné a věcné argumenty proti vlastnímu průzkumnému území. Výsledkem bude jeho omezení a stanovení takových podmínek, které se stanou pro vlastní záměr (stanovení průzkumného území) likvidačními. Dr. Cílek v jednom svém rozhovoru to řekl celkem jasně. Proces stanovení je ovládán zákonnými normami. Pokud žadatel splní vše ze zákona, má právo povolení získat. Je ale otázkou, za jakých podmínek stanovených v rozhodnutí. Ty mohou být takové, že od záměru upustí. Samozřejmě přichází v úvahu i úplné zamítnutí žádosti o stanovení průzkumného území, ale to bude pro státní aparát těžké. Starostové a nevládní organizace státnímu aparátu musí naopak argumentačně pomoci a ne s ním bojovat.
odpovědět 
  Re: Příroda23:55:17 08.03.2012
No ono si to dobře napsal ale fakta sou jasný jednou ta země patří tobě tak ji chceš takovou, aby se ti líbila a ne takovou která bude tvořit profit jiným zemím.Bydlím tady dík nechci táhni.
majklodpovědět 
   Re: Příroda19:27:35 13.03.2012
kazdy si muze udelat usudek sam, ale vrtat skrz reservoar pitne vody, pod nim provadet lokalni vybuchy a verit, ze vse zustane jako predtim, me prijde jako zcela neprijatelny riziko i pro pruzkum..... v u.s.a. uz maji s touhle technologii a kontaminaci pitne vody par zkusenosti...argument, ze je problem pruzkum nepovolit moc nechapu. v bulharsku to slo a myslim, ze v mire zkorumpovanosti statniho aparatu jsou jeste stale, tedy doufam, pred nama... :(
http://www.ne-plyn.hys.cz/
jnsnodpovědět 
    Re: Příroda19:51:07 13.03.2012
Basgas Energia Czech, s.r.o.
podle obch. rejstriku:
jednatel: David Duncan Messina, z Budapesti...
spolecnik: BASGAS PTY LTD, West Perth, Hay Street 1292, 6005, Austrálie
http://obchodnirejstrik.cz/ basgas-energia-czech- s-r-o-24768723/
odpovědět 

 Foto dne:
Chorreras
Cabeçó D’Or
 Databáze cest:
Všechny cesty (180293)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
Terra 7c+ Cabeçó D’OR
El Judío Judío 7a Jaén
Agujeros En Tus 7b+ Jaén
Penetrator 6b Jaén
Grazie Josef 5c San Vito Lo Capo
Nově komentované:
Raz Dva 6C Radyně
CCS Line 7A Pašinka
Malá Bistra Pčela Maja 5b Osoje - Čikola
Mechový Nádeník 7B Pašinka
Přízraky 7- Srbsko

 Nově v diskusi:
Re: Eliska Adamovska | Re: Eliska Adamovska | Re: Eliska Adamovska | Re: Eliska Adamovska | Re: Eliska Adamovska | Eliska Adamovska | Re: nohavice s výstužami | Re: nohavice s výstužami | Re: nohavice s výstužami | Re: nohavice s výstužami |

 Nové komentáře:
Zas nosny tema | Re: hnus | Re: hnus | Re: hnus | Re: hnus | Re: hnus julius | malé boty | Re: Tak to je fakt novinka | Re: Achjo | Hodně štěstí |

 Kde to vře:
Ondrova hvězda (69)
Mára Holeček: porovnejte si můj pohled a prohlášení SHS JAMES (56)
Stanovisko SHS JAMES k neštěstí pod Langtang Lirung (32)
Video: Adam Ondra a Jakob Schubert zkouší DNA 9c od Seba Bouina (31)
Zkusíme to znova (30)
Salzburskou cestou na Watzmann, (21)
Donald Trump chce přejmenovat Denali zpět na McKinley (19)
Berounské Vánoční OPEN 2024 (6)
EpicTV: Videomedailon o Pepovi Šindelovi (6)

 Nově v inzerci:
La Sportiva Muira | Handry na Vrbatce | Prodám skialp boty | Přilba PETZL SIROCCO | Wánachten na lyžích | Scarpa ALIEN RS | STANOVÉ KOLÍKY - SET 8+1 | RAB DOWNPOUR ECO-membránová bunda pánská | Praha Big-Wall | Ve dvou se to lépe leze |

 Anketa:
Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
 GPS a mapové aplikace 
 823 
 Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
 745 
 Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
 625 
 Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
 663 
 Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
 558 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.