LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jmno

 heslo 

 Registrace   |   co ere zima ? fyziku a morl...
Hledn cesty

Hledn na Lezci

 Metodika
 Trnink
 Oblasti
 Reporte
Knihy
Slovensk prvodce
Vyla nejnovj kniha Reinholda Messnera Symboly
Prvodce Elbtal 1 a 2

Zvody
SP ledy Kanada (26.02)
EP v ledolezen Finsko (07.03)
MR v lezen na obtnost (07.03)

ebek
Cesty:
1.indel 12953
2.Votoek 12850
3.Stribrny 11950
Bouldry:
1.Ondra 11434
2.Volf 11356
3.Trojan 11225
Hory:
1.Sejbal 8201
2.ern 8160
3.Gro 7240

Vsledky
Zimn olympida (06.02)
Vrsk cepn (04.02)
P v bouldru Praha (24.01)

Denky
5850 lezc
1198611 cest
Nov pelezy:
Estrata Ge 7c
Look Up He 8b+
Ztopoen 9/9+
Severus 7C+
Teamwork 8A
Pepite D 7C
La Pluma 7b
LUltimo V 7b
Daos Cola 7b+
The Rabbit 8A

Stny
Sokol Nymburk - Nymburk
Horolezeck stna Sobotka - Sobotka
KH Olomouc - Olomouc

Prodejny
Rock Point Outlet Store - Praha 5 - Radotn
Rock Point Vakovka - Brno
KIWI - svt map a prvodc - Praha1

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
FREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Znm lezec zahynul

Shortoff Mountain

smallLezec amerian Austin Howell, mezi lezci velmi znm zejmna dky jeho instagramovmu tu Freesoloist, zemel 30. ervna po pdu pi slo vstupu v oblasti Shortoff Mountain, Linville Gorge, v Severn Karoln.



Mon jet mte ten divn pocit kolem aludku jako j, kdy si vzpomenete na film s Alexem Honnoldem (teda pokud jste film vidli). A mus vm vt jasn, e free solo je ultimtn disciplna, kter obas (pi pdu skoro vdy) kon smrt. A prv ve k tto sebevraedn aktivit se stala tragickou dalmu ze znmch solo vyznava.

Austin Howell

Austin Howell webov strnky The Soloist



Susan Hill, Austinova dobr ptelkyn popsala, co se pesn stalo. Howell strvil dopoledne slovnm v oblasti zvan Titled World kde pelezl nkolik cest jako Dopey Duck (5.9) a Golden Rule (5.11a / b). Pak Susan musela odejt, ale Howell pokraoval v soloingu.
Prv pichzela ke svmu autu, kdy Austin spadl. Bela zpt a od dvojky, kter vedle Austina lezla na stn, se dovdla, co se stalo:
Pr uslyeli Austina jen zakiet Ne pak u nic, jako by to pijal a kdy vzhldli, vidli ho spadnout asi 80 ft (asi 25 m). K vrcholu stny mu zbvalo jet asi 6 m. "Nebyla to jeho chyba, prost se ulomil chyt."


Howell poprv zskal pozornost v roce 2015, pot, co vystavil na net video o solo pelezu Dopey Duck, - 100m vysok cesty obtnosti 5,9 v oblasti Linville Gorge. Na videu leze nejen bez lana - ale tak bez bot a obleen jen v klobouku.(hi res)

foto by video Howell


Austin Howell

Austin Howell ve svm oblbenm duhovm triku

foto by courtesy Instagram Austin Howell


Zdroje:

Zde lnek o nehodAustin Howell, 31, Known For Bold Solos in the Southeast, Dies in Free Soloing Fall

Zde jeho webThe Freesoloist

Zde Austinovo Insta etIstagram - Freesoloist

JirkaS   [pravy] 10:47 04.07.2019Tisk 

Reklama:

Komente

     
...nov pspvkyNov koment 

 Nebyla to jeho chyba...15:05:20 04.07.2019
..tato formulace autora clanku jiste zaujme vice ctenaru a asi i vyvola radu ostrych reakci. Jak casto pise Vlk lezeni je nebezpecna aktivita...toto prijima hodne z nas snad, zejmena prvolezcu. Kdyz lezl takovym stylem, jak popisuje clanek, tzn. cely den porad dokola a pritom asi i tezke cesty, tak on snad i chtel takhle skoncit. Chapu /sice jen tak trosku/ trosku napr. Huberova a Honnoldova sola, sam jsem jich par dal. Ale ja myslim, ze tam u nich a samozrejme i u mne  slo o vicemene pripravene a predlezene cesty a s rizikem treba 5:1 ze to vyjde..to jest ze se dela jen jedna za rok nebo tak. tenhle solista ale asi lezl takto porad dokola ..mozna sice lehci...presto s rizikem 1000:1 ze to vyjde. No a pri 20 cestach tydne to vyjde na prezitelnost do 1 roku...
Ja s ulomenym chytem pocitam v kazde ceste, presto casto delam kroky, kdy musim zarvat za jeden jediny chyt a ne vzdy je to treba zajisteno..ale vetsinou ano. Ja taky sololezeni moc nesleduji, ale ten Honnold by toho mel podle mne uz nechat, vzdyt je pohoda i v 80 si pak vylezt nejakou sestku. Fakt nemam rad chytre reci typu..ten si o to koledoval..ja to rikal...ale mel jsem potrebu napsat tento komentar, ani nevim proc.
Martas.odpovdt 
 Re: Nebyla to jeho chyba...15:38:54 04.07.2019
Ano, spatne zhodnoceni cesty ci sveho usudku - nepocitani s utrhnutim chytu pri aktivite kde utrhnuti chytu muze byt fatalni, je bezesporu chyba cloveka (ostatne co z chyb ktere nastavaji neni chyba cloveka, ze?). Zrejme ale lezl s timto vedemim, ze takto muze skoncit. Tak nezbyva nez poprat uprimnou soustrast pozustalym.
odpovdt 
  Re: Nebyla to jeho chyba...16:14:58 04.07.2019
a na to, e upmn soustrast se nepeje, odbornku..
sodkodpovdt 
   Re: Nebyla to jeho chyba...21:39:59 04.07.2019
V jeho ppad prv, jo. Kdy o to, by nevdom a sten, usiloval.
odpovdt 
   Re: Nebyla to jeho chyba...02:12:46 06.07.2019
Tak to si mi to teda vostre nandal.. Neco co jsem napsal ti slaplo na kuri oko?
odpovdt 

 RIP22:09:47 04.07.2019
Kdyby nesoloval na takovch kamenolomech a krachlch....sebevrada, otzka asu
RIPodpovdt 

 Osud22:26:22 04.07.2019
S tim se uz musi pocitat, jen otazka casu..
Petersonodpovdt 
 Re: Osud23:13:37 04.07.2019
RIP Austin. Kad tu hranici m jinde. J se snam nedlat tuhle disciplnu asto. Je pro m dleit pohybovat se pi tom sp v pevnj skle a hloubji pod svm maximem. Kad kdo trochu leze tradin cesty v horch nebo na skalch v, e hranice mezi free solem a morlovou trad. cestou je obas neostr.
motkodpovdt 

 Instagram je insane23:39:12 04.07.2019
Myslm, e na jakoukoliv tragedii je zadlno ve chvli, kdy si vytvote instagramov et a jste hnan touhou ho plnit lenma a jet lenjma slo fotkama.
Steveodpovdt 

 Instagram je insane23:39:14 04.07.2019
Myslm, e na jakoukoliv tragedii je zadlno ve chvli, kdy si vytvote instagramov et a jste hnan touhou ho plnit lenma a jet lenjma slo fotkama.
Steveodpovdt 
 Re: Instagram je insane21:01:00 06.07.2019
a co Kurt A. se svoj slavnou fotkou s tuplkem?
odpovdt 
  Re: Instagram je insane21:23:42 07.07.2019
A u jsi Fight gravity lezl? Lezl jsem to u ped lety a fotku si pesn nepamatuju, ale pokud je to z klovho msta, tak si rozhodn koledoval. Vrek pak u mkne.
odpovdt 
   Re: Instagram je insane10:38:52 12.07.2019
Tech jeho fotek z FG je vc, s tuplakem a v kozenejch kalhotech s padacm mostem a potom taky v trenkach a oldschoolovym maglajzakem velikosti taky z Lidlu. Nevm jestli jsou dal - j znm tyhle. Myslim, ze jsou z jednoho stejnho msta - dolezes lehkej koutek a natahnes se pravou do backhandovy madloboule, ze kter se vlastn to obtizne v FG zacina, pak se vypust nohy a cvak - je to doma. Kdy se orizne koutek, co je cca metr ped bichem a fot se zhora (strm svah u nstupu dod perspektivu) - je z toho ikonicka fotka.
Freesolo je samozejm dementarna a uplne nejhor jsou ty ezokecy kolem. Ped mnoha lety jsem uslapnul stup v pln debilne vybrany lehk ceste na psku. Dal jsem zada z cca osmi metru, natst jsem prezil a jako bonus neskonil na vozejku. Rozhodne si nevybavuju njak liby pocity, kter bych bhem toho letu zaval, smen s vesmrem i podobn nesmysly, spis jsem se stran bal, ze umu. Vdy kdy si na to vzpomenu, tak je mi i po dvaceti letech na bliti. Kluka i jeho blzkch je mi lto.
J.Kladaodpovdt 

 solo10:20:28 05.07.2019
Jak rekla Lynn Hill k Honnoldovi.. Je to nestastny jak se prezentuje a nesmyslne riskuje pro neco co neposouva v podstate lezeni. Jen ze neni tak dobrej aby posunul hranice v obtiznosti, tak aby se uzivil lezenim nic jineho nezbejva nez riskovat.
Klidne me tady kamenujte, ale tenhle styl nema patrit na kameru. Ani se tim nemaji prezentovat sponzori a jen to hnat dal, diky prachum co z toho pak tecou. Je to dle me tezce toxicke a nezodpovedne.

Lezt nahej prumernou cestu abych na sebe upoutal.Jako proc? Je to jeho nezodpovednost, mohl se jistit..zadnej chudak to neni, jeho blbost ze to hnal furt dokola dal.
Dle me to na Honolda kdyz s tim nesekne dozene taky..
Je mi ho lito jako cloveka co umrel, ale sel tomu naproti a jeste daval blbej priklad dalsim.
filodpovdt 
 Re: solo13:41:13 05.07.2019
lep se zabt, ne skonit na vozejku a celej ivot jen umt na ostatn
odpovdt 
  Re: solo14:23:39 05.07.2019
Solovat 5 a mit max 6- ve 100m a solovat 10 a max mit 11- je v podstate uplne jedno. Zadnej zazrak se nekona. Max to neni a max to neni obtiznostne a co vic oba v tu dobu sazeji vsechno..ne vozejek ale zivot nebo smrt.
To co se udelalo z Honolda je prikladna blbost. Rozdil v tom neni. Zivot je zivot a je jedno zda spadnes na 5 nebo na 10 obtiznosti. Bral jsem sola jako vnitrni zalezitost co chci prozit, ne tim nekoho oslnovat.
odpovdt 
   Re: solo21:01:07 05.07.2019
Tak pln stejn to nen. Ve tvch ppadech je rizoko u tch tkch mnohem vy. V ptkch jsou obykle madla, obrovsk stupy, chyty neklouou, nejsou tam litiky a ulomiteln pidichyty... V ptce se ti nestane, e nejde na jistotu do bezpenho chytu. V destce bude mt obliny, hnusn stupy, litiky, asto mus njak chyt trefit pln pesn... Dovolm si tvrdit, e smeknut z "tutovch" chyt a stup bude v destkch vce, ne v ptkch :-)
odpovdt 
    Re: solo19:47:45 07.07.2019
obejktivn zleitos.. Ano v mench chytek i stupech je to hor jak pe. ALE vem si e pro tebe madlo, schod je v podstat stejny jako iletka. Jo je vt ance, ale si na hranici co vbec leze. Nkdo kdo se bude plcat tak to bude brt stejn jako kdy bere iletku, jen pro lidi co lezou to budou madla..
odpovdt 
     Re: solo08:46:58 08.07.2019
Ano, ale j to bral z hlediska teba ustelen nohy. Na doraz polezou oba. Ale e se ti smekne ruka nebo ujede noha na mse je mnohem mn pravdpodobnj, ne e patn tref oblinu nebo ti ujede noha, kter byla jen na ten nebo mikro stupu. A to nemluvm o restpointech :-) V ptce si najde odpoinkovou pozici skoro vdy, asto vid, kdy nkdo na ptku nem, e se v njakm mst zastav, sice nev, jak dl, ale stle tam stoj a stoj... V destce moc podobnch mst, kde se me zastavit, vyklepat, odpoinout si a pemlet si, co dl, neznm :-)
odpovdt 
 Re: solo21:08:12 06.07.2019
Jako jooo, ale Honholdovi to beru, vdycky si vzpomenu jak leze ten prsk v Sasku v Sharp endu.
Miluje, lezen, iv se tm, bav ho to, soluje, holt se u toho nech toit, m z toho prachy, lep ne kdyby dlal reklamu na hrnce. A soluje hust vci. Nco urit posouv.
A nen trapnej, jako Jetr, kterej tady presentoval pr svch soloakc, dosti narcistn a et tah cepry do skal, vooupvat ptky. Tomu prvnmu to vm a kdy se mu nco stane, bude mi to lto, u toho druhho by mi pd nevadil.
Lidi se prezentujou daleko horma hloupjma vcma...
odpovdt 
 Re: solo20:40:50 18.08.2019
Kdyz to tak ctu...kolik je v tom teda penez pokud to nekdo dela pro uziveni? Diky.
odpovdt 

 koda velk smutek 15:03:55 05.07.2019
Kad kdo soluje je pro m bh.. Sm jsem vysoloval cesty v tatrach a vm jak je to zitek.. Vechna est mu.. Kdo nkdy soloval neme se k solum vyjadovat.. Nechpu ty negativn komety lidi je dost
Filip odpovdt 
 Re: koda velk smutek 16:22:02 05.07.2019
Myslis buh hlouposti..A dle komentu pochybuji ze ty si nekdy soloval.
odpovdt 
  Re: koda velk smutek 20:25:43 05.07.2019
Kad sprvn piskar si nkdy zasoloval, vtina mch znmch, vetn mne, ale nikdy jsem to neprezentoval, ani oni. Jde o vnitn pocit, kter nelze sdlet.
Tom Cruiseodpovdt 
   ebk20:56:08 05.07.2019
Jo jo. Tak njak to solo mm, ale moc hrd na to nejsem. Byla to sola spe z nutnosti (tahn lan nebo lezen s nkm, kdo by mne v dnm ppad nechytil) a jsem rd, e tuto dobu mm v podku za sebou. Na druhou stranu musm ci, e jsem to nijak neproval, dn super pocity... lezu obykle pod maximem, nepadm, take jsem lezl jako jindy, prost v klidu, na jistotu, zda mm jitn, nebo nemm, jsem neeil, prost nepadm. Za mal chyty jsem nebral, na blb nelapal (6-7 na Roviti), pocity asi jako kdy lezu na ebk. Vku jsem tak nikdy neil, od 15 metr je to jedno, zda vism ve 20 nebo 200.
odpovdt 
   Re: koda velk smutek 17:28:33 06.07.2019
To tu ale meles pekny hovna. Jen pockej az si te podam.
Justin Bieberodpovdt 
    Re: koda velk smutek 15:32:53 07.07.2019
Justine, vem si mikrofon a jdi si zabhat s ochrankou za prdeli. Na vc nem.
Silvestr Staloneodpovdt 
     Re: koda velk smutek 20:38:49 07.07.2019
Tebe Silvestre si podam hned po Tomovi! Budes brecet jak male decko az s tebou skoncim. Dana White souhlasi.
Justin Bieberodpovdt 
      Re: koda velk smutek 16:38:36 08.07.2019
U se tm a ti vecer natrhnu, vak v co, jako posledn
Lucie Blodpovdt 
       Re: koda velk smutek 09:19:50 10.07.2019
Lucie, mas stesti, ze nejsem na duchodkyne, jinak bys videla to coro!
Tvuj Justinodpovdt 
   Re: koda velk smutek 21:03:58 06.07.2019
Tak ono to asto ani jinak nejde, kdy autor cesty je hovado.
odpovdt 
    Re: koda velk smutek 15:04:29 07.07.2019
Obdivuj free slo,je to samozdrejmne nejcistci styl,nemusis se motat s lanem,jistitkama,nespolehas na to,"ze te nkdo chyt,zachrn". Ale tuhle jsem vypadl z trojkovyho komna a byl za to lano moc rad. Vc ne Hannold,s televiznm tbem okolo,je mi ale sympatictejsi teba Peter Croft,kter si lezl ty svy tk stolika(treba Astroman),pkn v tichosti a sam.

Kvapaodpovdt 

 Tak to prost je09:39:06 12.07.2019
Vesms se k pspvkm na lezci nevyjaduji, ale tma free solo je vn tma.
Myslm si, e je to cel o stavu mysli a sebevdom lovka v danou chvli.
Osobn jsem v mld obas sloval a je jedno jakou obtnost.
Te kdy o tom zptn pemlm, tak si samozejm sm sob km jak jsem byl hazardr a nezodpovdn lovk minimln ke svm rodim.
No a te to nejdleitj co ve mne tento stav mysli navodilo. Jednak mld s pocitem nesmrtelnosti a za druh podobn pklady, kter jsem mohl sledovat v horolezeckch lncch.       
IvanBBodpovdt 

 Foto dne:
Trebenna East
Kap horn, 9-
 Databze cest:
Vechny cesty (189329)
Top cesty v R
Top bouldery v R
Nejnovj cesty:
Look Up Here 8b+ Olba
Konec Konc 5B Malomice
Pan lajn 6A Malomice
Adalpreto 7a Sarche
Katorga 6a+ Leonidio
Nov komentovan:
Kamardm Za Velkou Lou 5+ Srbsko
Hanina 7+ Mengusovsk Dolina
Follaje Campestre 7a+ Chulilla
Velk Grc 7C+ Labsk dol - Prav Beh
Schnittstelle 7B+ Chironico

 Nov v diskusi:
Re: Beruky foto dne | Re: Beruky foto dne | Re: Beruky foto dne | Re: Beruky foto dne | Re: Beruky foto dne | Re: Beruky foto dne | Re: Rusci zpt na zvodech | Re: Beruky foto dne | Re: Beruky foto dne | Re: Rusci zpt na zvodech |

 Nov komente:
Re: Mamlas | Re: Mamlas | Re: Mamlas | Re: Mamlas | Re: Mamlas | Re: Mamlas | Re: Hanba | Re: Mamlas | Re: Mamlas | Re: Mamlas |

 Kde to ve:
Podmnka 5 msc za to, e mu umela paraka na Grossglockneru (1)

 Nov v inzerci:
1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |

 Anketa:
Sledovali jste dnes Honnolda v Taipei?
 Ano, iv! 
 1473 
 Ne, z vek se mi to hlava. 
 1567 
 Ne, uniklo mi to. 
 1341 
 Sleduji jen Adama. 
 1394 

 Nvody:
Jak pst na lezce ...
Lezeck mapy

 Partnei:
Treking.cz
Hledte si pkn ubytovn v R na V vlet i dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz vsekci chaty a chalupy pronjem. Pokud plnujete cestovat na Slovensko a potebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlep ubytovac zazen, chaty, chalupy, roubenky naleznete na strnce chaty na prenjom.
Na webu NaVylet.cz objevte pestrou paletu turistickch cl a tip na vlet nap celou eskou republikou. Nechyb ani oblben lezeck oblasti jako esk rj s pohdkovmi skalnmi vemi i dramatick Labsk pskovce, kter lkaj dobrodruhy i horolezce z cel Evropy.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  prvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobnch daj       cenk reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.