Svalov nava po lezen

(zatenci)

malaKad si tm jednou proel - lezl, lezl, lezl a veer ho bolel, jak se k "cel lovk". Pinm jednu radu, kter se u mn u nkolikrt osvdila.

Lezen je pro zatenka a rekreanho lezce dost vyerpvajc zleitost. Uveme si pklad: obasn lezec (mu), vc 80 kilogram spotebuje za 2 hodiny lezen 5060 KJ. Tato spotebovan energie se mus doplovat. Stvlo se mi to vtinou v zatcch mho lezen, snail jsem se toho vylzt co nejvce. Soustedil jsem se pouze na vkon a to co bude nsledovat m ani moc nezajmalo. Tehdy jsem lezl opravdu jen prkrt za msc. Znamen to jedin, nebyl jsem na takov fyzick vypt zvykl. Veer jsem ctil "svalovku" (bolest celho tla).

pank a zti

ilustran foto by Martan


Pi takovm stavu sta ped spanm po trokch vypt 1 litr mlka. Mete i vc, kolik toho vypijete je jen na Vs... Mlko, jak znmo velice rychle a dobe regeneruje svalstvo. Kdy pidte jet pestr spnek, rno budete odpoat. Dokonce m mlko lep regeneran inky ne vtina npoj pro sportovce. Tch je cel ada, ale stejn bych dal pednost mlku. Nedvno byla o mlku v TV i report. Tento lnek je moje doporuen a netvrdm, e to mus na 100% fungovat.

Ren Uhrin, 14 let

Ren Uhrin   [pravy] 14:35 27.09.2010

Komente

     
...nov pspvkyNov koment 

 Mlieko? Dakujem, nie.15:27:26 27.09.2010
Chcelo by to mozno nejake argumenty. Som toho nazoru, ze to co dnes kupis v obchode v krabici s napisom mlieko organizmus zbytocne zatazuje a spomaluje regeneraciu. Rozhodne tazsie stravitelne ako doplnky sportovej vyzivy kupitelne v obchode.
Vyznam by mal byt aky? Zrychlenie odburavania laktatu? Doplnenie cukrov? Bielkovin?
odpovdt 
 Re: Mlieko? Dakujem, nie.15:59:24 27.09.2010
U vtiny gaineru a proteik se ne nahodou upednostuje rozmchn v mlce (dle tebe nemlce).
Pasterizac se laktza ani blkoviny nelikviduj..
No a teba m autor v dosahu "mlkomat" a pije tud tm z vemene.
Juraodpovdt 
  Re: Mlieko? Dakujem, nie.16:19:34 27.09.2010
To co tady pe Ren, se opravdu zakld na pravd.
Mlko pouvaj i vrcholov sportovci. Mj. obsahuje Kasein- kter vborn regeneruje svalstvo- koneckonc je to pirozen. Podvej se co je zdrojem blkovin ve tvm npoji- bude se asi divit ale je to suen syrovtka- a ta se zskv z mlka. Mon se tomu bude divit ale pije mlko, a ve fabrice ti tam pidali uml vitamny, barviva, odstranily...
finodpovdt 
  Re: Mlieko? Dakujem, nie.19:01:59 27.09.2010
Doplnky stravy (gainery, proteiny) sa miesaju s vodou, mas to tam aj napisane a ked si pozries vsetky kulturisticke fora, tak zistis, ze nikto neodporuca miesat to s mliekom.
odpovdt 
   Re: Mlieko? Dakujem, nie.19:55:28 03.10.2010
To je kec, mchat mes i s mlkem..koukni na fitness.cz
sl0trodpovdt 
 Re: Mlieko? Dakujem, nie.16:01:14 27.09.2010
Ovem,V nzor Vm nevyvracm.Je samozejm,e kadmu lovku pome nco jinho...Musme se pozastavit i nad mlkem erstv nadojenm a oetenm.Njak,i kdyby mal rozdl v tom bude.Mohl bych se zeptat co byste osobn doporuil ?
Ren Uhrinodpovdt 
 Re: Mlieko? Dakujem, nie.16:03:15 27.09.2010
Ovem,V nzor Vm nevyvracm.Je samozejm,e kadmu lovku pome nco jinho...Musme se pozastavit i nad mlkem erstv nadojenm a oetenm.Njak,i kdyby mal rozdl v tom bude.Mohl bych se zeptat co byste osobn doporuil ?
Ren Uhrinodpovdt 
  Re: Mlieko? Dakujem, nie.16:19:18 27.09.2010
...ped spanm po trokch vypt 1 litr mlka...:))
to je nocni autoterorismus, hele Rene existujes vubec? nebo je to fake..?
Kazdopadne plnoletym doporucuju navecer litr Plzne, plechovka by nemela v zadnem pripade vystydnout v ruce. Aplikuji jiz leta po treninku a nic mi skoro neboli.
lacoodpovdt 
   Re: Mlieko? Dakujem, nie.16:22:45 27.09.2010
"zteplat v ruce" sem chtel napsat, ma to holt nejake ty vedlejsi ucinky:))
l.odpovdt 
    Re: Mlieko? Dakujem, nie.19:52:47 27.09.2010
Ambiciznm chrtm se doporuuje nealko pivo - tm ideln pitivo pro regeneraci. Komu sta, e leze destky, tak jedna, dv Plzniky i desteky Bernardu taky poslou. Pokud je toho vc, tak u jde regenerace do kytek, ale co u, kdy to nen kadej den...
Willhemodpovdt 
     Re: Mlieko? Dakujem, nie.20:32:20 27.09.2010
tak nejak, zacina to vypadat jak reklama na pivo:)
sezone motivovani chrti obcas cepujou Birela.
 l.odpovdt 
     Re: Mlieko? Dakujem, nie.11:31:18 29.09.2010
mam to chapat tak, ze kolikastupnove pivo piju, tolikastupnovou cestu lezu? Nejak se mi to rozchazi s praxi..
honzaodpovdt 
      Re: Mlieko? Dakujem, nie.19:23:59 29.09.2010
To ne, ale dt si po lezen jedno dv vaen ti neukod, pravda, nealko je idel. Navc beztak, a u ve skalch i na stn, kdy skon, tak jet nco malho slupne, ne na to pivo dojde. Ale hlavn, 95% z ns tady m hodn velk rezervy v technice pohybu, take estli do sebe po lezen liju mlko, kopky nebo teba BCAA, nehraje a tak velkou roli, jak si mnoz mysl.
Willhemodpovdt 
       Re: Mlieko? Dakujem, nie.06:50:25 30.09.2010
Mas pravdu, to neuskodi. Jen formulace "nealko je ideal" mi pripada jako od cloveka, kterej nealko pivo v zivote nepil.
honzaodpovdt 
        Re: Mlieko? Dakujem, nie.06:57:10 30.09.2010
No prv e jich zepr bhem tdne vypiju...
Willhemodpovdt 
         Re: Mlieko? Dakujem, nie.11:18:28 30.09.2010
A chutna?
honzaodpovdt 
          Re: Mlieko? Dakujem, nie.16:30:17 30.09.2010
Bude se divit, ale teba Bernard je dobrej, Radegast je takovej norml a zbytek nevm. Ono to toti mon spoust lid jakoe nechutn, protoe tam nejsou volty. Schvln si ped sebe postav deset rznejch piv bez etiket, ochutnvej a kej, co je kter za. Maximln ti chutnat bude nebo ne. Jinak nealka sou dobr tak prvn dv, pt ty dal je blbost, protoe to u nen ze a regenerase, ale pit piva a na to je rozhodn lep teba ta Plze.
Willhemodpovdt 
           Re: Mlieko? Dakujem, nie.06:15:12 01.10.2010
Netvrdim ze poznam znacku ani nealko vod alka, ale kdyz prede me postavis deset piv, z toho nejaky alka a nejaky nealka, abych je seradil podle toho jak mi chutnaj, tak ty nealka budou vyrazne bliz konci skaly.
honzaodpovdt 
       Re: Mlieko? Dakujem, nie.22:22:37 30.09.2010
vilm uhodil hebk na hlaviku...pivo mlko bcaa....v technice mme vici velk rezervy...j taky, piznvm se
honza k.odpovdt 

 mlko a regenerace16:18:59 27.09.2010
O zefektivnn regenerace pi poit mlka slym poprv a urit to nehodlm zkouet:), bohuel nemm potebn komplexn znalosti z vivy abych ti vcn oponoval.

Ale z tvho lnku vystupuje jedna zsadn dleit informace - je ti 14let. S mlkem je to tak e pro spoustu dosplch je mlko respektive Lakotza nestraviteln protoe nemaj enzim pro jej tpen, kter oproti tomu maj dti a ztrc jej s pirstajcm vkem.

Nemm argumenty pro podporu ani vyvrcen tvho nzoru, kdy ti funguje tak jej vyuvej, byla by hloupost vyhejbat se se nemu co ti lape, ale urit jej nelze zobecnit.

Zdar BB
 BBodpovdt 
 Re: mlko a regenerace16:32:13 27.09.2010
Ano,ano m osobn to dost pomh,jenom by m zajmalo,jak je to s tou lakotzou u dosplch...Vidm,e co lezec to nzor :) To je sprvn,od toho to tu pece funguje.Musm souhlasit s Lacim,jedno nebo dv pivka naver jsou taky zdrav.M pomh dosti to mlko a jak zmnil "BB" mi mlad to mme jinak ne dospl.Zajmalo by m,jestli se najde nkdo,kdo mlko konzumuje stejn jako j.
 hewyodpovdt 
  Re: mlko a regenerace16:45:45 27.09.2010
K trven cukru laktzy je poteba enzym laktza, tento enzym je u savc produkovn pouze u mlat. Vyjimkou jsou nkter etnick skupiny druhu Homo Sapiens s pasteveckou histori.
http://en.wikipedia.org/wiki/Lactose_intolerance
pbla4024odpovdt 
   Re: mlko a regenerace18:14:17 27.09.2010
Tahle diskuse mne celkem pobavila...
Protejnov npoje a gainery jsou drah prv proto, e ze syrovtky je nkolikansobnou ultrafiltrac odstraovna laktza. Co se blkovin v mlce te, zdaleko v nm nen jen kasein, kter tu nkdo zmioval. Nicmn kasein je jedna z nejhe stravitelnch blkovin (kdy si dte na noc tvaroh - hlavn sloak je kasein - tak vs bude bolet buch ;-).
Pi lezen je ideln doplovat prbn rychl cukry, tm se zabrn katabolick reakci (ideln nap. okolda nebo bann). Po lezen je fajn si dt kue s r (pomal sachry plus kvalitn blkovina bez tuku).
Ale jak se k - proti gustu dn diputt.
HB
HBodpovdt 
    Re: mlko a regenerace20:06:32 27.09.2010
Kue s rou? Tu ru urit, ale co chod po dvou, nen maso, tak akort lidsk... Takhle upina nebo libov z unka i telete, to jo, ale kue...
Willhemodpovdt 
     Re: mlko a regenerace21:31:48 27.09.2010
chce to kue kvalitn, co se trochu probhlo ne ho zazli
Tomodpovdt 
      Re: mlko a regenerace21:35:42 27.09.2010
Mysl njak takov, jako z toho veernku ervk Pepk a zl kue???
Willhemodpovdt 
    Re: mlko a regenerace19:27:43 28.09.2010
Ja bych osobne rychle cukry pri lezeni moc nedoporucoval. Konzumace potravin s vysokym glykemickym indexem (rychle cukry) zpusobuje rychly narust cukru v krvi a velkou insulinovou reakci. Chvilicku se clovek citi silny, za chvili uz ziva a citi se slaby. Pro lezeni, jako aktivita kdy clovek pulku casu leze/pulku odpociva(jisti), alespon pro me, je konzumace pomalych cukru, ktere udrzuji hladinu cukru v krvi po cely den stabilni. Rychle cukry bych doporucil pro celodenni aktivitu bez prestavek (behani, lezeni po horach, kolo atd.)

Jinak pro regeneraci se mi osvedcilo nejvic osvedcilo ihned! po skonceni aktivity vypit drink 4:1 rychle cukry:proteiny. Proteiny se pridavaji pro zrychleni syntezy glykogenu z cukru a to az o 40%. O to clovek prijde kdyz si da samotne cukry v pivku :)

Pro 80kg cloveka 100g:25g. Podle nekterych studii toto urychli regeneraci az o 50%. Me se osvedcilo cca. 0,33l mleka, 60g glukopuru a 25g whey proteinu. Takovy Gatorade za zlomek ceny :) Potom nic moc nejist a dat si potom normalni jidlo za 2 hodiny. Pred spanim jeste sklenici mleka.

Info je z Training for Climbing od Erica Horsta, muzu jedine doporucit.

Zkousel jsem par jinych receptu na regeneraci, ale toto se mi osvedcilo nejvic.
Buriodpovdt 
    Re: mlko a regenerace19:30:45 28.09.2010
Ja bych osobne rychle cukry pri lezeni moc nedoporucoval. Konzumace potravin s vysokym glykemickym indexem (rychle cukry) zpusobuje rychly narust cukru v krvi a velkou insulinovou reakci. Chvilicku se clovek citi silny, za chvili uz ziva a citi se slaby. Pro lezeni, jako aktivita kdy clovek pulku casu leze/pulku odpociva(jisti), alespon pro me, je konzumace pomalych cukru, ktere udrzuji hladinu cukru v krvi po cely den stabilni. Rychle cukry bych doporucil pro celodenni aktivitu bez prestavek (behani, lezeni po horach, kolo atd.)

Jinak pro regeneraci se mi osvedcilo nejvic osvedcilo ihned! po skonceni aktivity vypit drink 4:1 rychle cukry:proteiny. Proteiny se pridavaji pro zrychleni syntezy glykogenu z cukru a to az o 40%. O to clovek prijde kdyz si da samotne cukry v pivku :)

Pro 80kg cloveka 100g:25g. Podle nekterych studii toto urychli regeneraci az o 50%. Me se osvedcilo cca. 0,33l mleka, 60g glukopuru a 25g whey proteinu. Takovy Gatorade za zlomek ceny :) Potom nic moc nejist a dat si potom normalni jidlo za 2 hodiny. Pred spanim jeste sklenici mleka.

Info je z Training for Climbing od Erica Horsta, muzu jedine doporucit.

Zkousel jsem par jinych receptu na regeneraci, ale toto se mi osvedcilo nejvic.
Buriodpovdt 
     Re: mlko a regenerace19:35:50 28.09.2010
Poli to jet nkolikrt, tady sme zvykl na ledacos:-)
Willhemodpovdt 
      Re: mlko a regenerace19:38:45 28.09.2010
sorry no, zapomnel jsem ze refresh posle koment jeste jednou :P jestli se tu objevi admin prosim o smazani
odpovdt 
      Re: mlko a regenerace19:39:49 28.09.2010
sorry no, zapomnel jsem ze refresh posle koment jeste jednou :P jestli se tu objevi admin prosim o smazani
odpovdt 
       Re: mlko a regenerace19:41:35 28.09.2010
kua, si uz asi uriznu ruce, sorry, mam nejakej podivnej zvyk diskuze ktere ctu cas od casu refreshnout :P
Buriodpovdt 
   Re: mlko a regenerace23:12:04 26.01.2011
Jako e je ti 14 let a sem tam si d veer dv? To mus bt tedy regenerace. Bt tebou tak zstanu u toho mlka.
Tomkodpovdt 
   Re: mlko a regenerace23:12:08 26.01.2011
Jako e je ti 14 let a sem tam si d veer dv? To mus bt tedy regenerace. Bt tebou tak zstanu u toho mlka.
Tomkodpovdt 
 Re: mlko a regenerace16:36:51 27.09.2010
Ano,ano m osobn to dost pomh,jenom by m zajmalo,jak je to s tou lakotzou u dosplch...Vidm,e co lezec to nzor :) To je sprvn,od toho to tu pece funguje.Musm souhlasit s Lacim,jedno nebo dv pivka naver jsou taky zdrav.M pomh dosti to mlko a jak zmnil "BB" mi mlad to mme jinak ne dospl.Zajmalo by m,jestli se najde nkdo,kdo mlko konzumuje stejn jako j.
 hewyodpovdt 
  Re: mlko a regenerace07:44:34 28.09.2010
S pirstajcm vkem se opravdu u nkterch jedinc vytrc enzym schopn tpit sacharidy v mlce. Projev se to prjmem. J ale teba piju skoro denn na sndani kakao u asi 30 let a problm nemm :o).
Belialodpovdt 
 Re: mlko a regenerace22:33:30 28.09.2010
peknej pokus o to zahrat si na chytryho, enzym se pise s tvrdym y, laktoza neni jedina latka obsazena v mlece, naopak spis nez sacharidy jsou pro regeneraci svalu efektivni bilkoviny obsazene v mlece, konkretne jiz zmineny kasein.
a ta tvoje prupovidka o traveni laktozy je chujovina na entou, cti nez zacnes publikovat, prosim Te
peetchoosodpovdt 

 tvaroh16:45:41 27.09.2010
Ne litr mlka tak rad kostku tvarohu
jindra hodpovdt 
 Re: tvaroh16:47:12 27.09.2010
Zajmav,o tom jsem jet neslyel.M s tm bli zkuenosti ?
 hewyodpovdt 
  Re: tvaroh21:27:57 27.09.2010
Kdysik (to et kdy jsem dlal krapet odlin sport) jsem za elem rstu ral 2 tvarohy za den. Vypstoval jsem si po ase pardn "alergii na mlko" (odborn nzev mho problmu si u nepamatuju.).Ten tvaroh je velice levnou blkovinou, ale opravdu velice tce stravitelnou. Kamardi m potom radili kostku tvarohu hodn podporovat medem (dodat energii na energicky nron tpen "tkch" blkovin)a pro lep trven brt njak ty enzimy. pln nejmn energeticky nronou metodou k pjmu blkovin je povat je u roztpen (no to u vlastn nejsou blkoviny, ale aminokyseliny). Proto mnoho sportovc podporuj regeneraci teba BCAA vtvenmi aminokyselinami. Nevm-dnes u je to vechno mon jinak. Ona je ta sportovn viva pod v rozvoji..
kuba novkodpovdt 
   Re: tvaroh22:45:03 27.09.2010
Tvaroh fr, hlavn mezi silovmi sportovci stle, lep je vak pout tzv. Night Protein, vtinou se, ale stejn jedn o rzn pravy kaseinu, i smsy kaseinu s rychlejmi blkovinami. Bohuel Night proteiny jsou dra...(sice je kasein nejlevnj zdroj blkovin, ale asi vrobcm nejde tolik na odbyt, tak musej jt s cenami nahoru:( )
ondraodpovdt 

 muze byt17:16:31 27.09.2010
dle meho muze fungovat... mleko je vlastne protein, ktery po zatezi bude zajistovat to aby telo neslo do katabolicke reakce a zustalo v anabolicke/pripadne pouze ohrani svalovou hmotu pred ubytkem... urcite bude jeste bohate na aminokseliny... rozhodne neuskodi... jeste plati ze sportovec co nepije pivo je pitomec a ne sportovec, ale na tuhle fazi treninku si rene musi jeste par let pockat ;)
trotlikodpovdt 

 Pestr spnek17:57:33 27.09.2010
Mlko mohu zkusit, nevm ale, zda se mi poda pestr spnek. Spm posledn dobou hrozn monotn.
 jirkasodpovdt 
 Re: Pestr spnek18:18:41 27.09.2010
chce to spolecnost ))
odpovdt 
 Heterogeni spnek18:51:26 27.09.2010
1 litr tepleho mleka + 1 litr piva pred spanim a pestry spanek prijde sam.
l.odpovdt 
 Re: Pestr spnek13:17:09 28.09.2010
:DDD zatm nejlep reakce, na kterou jsem narazil:)
pomalkodpovdt 
  Re: Pestr spnek02:07:19 29.09.2010
ano, souhlasm, velice poveden reakce...-D
pepaodpovdt 

 ach ne18:34:59 27.09.2010
14-ti letej pouuje o regeneraci?
jakubbodpovdt 
 Re: ach ne19:30:35 27.09.2010
Nepouuje, napsal svj nzor! To je rozdl. A sten ho napsal dokonce jako dotaz... Kapito?
Bdaodpovdt 
  Re: ach ne09:59:36 28.09.2010
Spe za elem se dozvdt od ostatnch lezc jejich zpsoby a vci,kter jim pomhaj ;)
Ren Uhrinodpovdt 

 mliko19:54:22 27.09.2010
mliko m u adu let nemakuje...sp ten kefr obas snesu, nebo jogurt.
ale jak tu nkdo pe-kue s r-ideln jdlo-jet njak ta poduen zeleninka k tomu (cibulka, dn, mrkev) trochu kari, a chuov buky se mou zblznit. nebo chilli :))

jinak proti t svalovici, chce to doplnit sacharidy bezprostedn po zti nebo do 2 hodin. potom u tlo strd, a ah dl do rezerv, co se projev del dobou regenerace...
prost to chce jst vyven, pevn sacharidy v dob trninku, ped a po, a blkoviny dt tlu a je as je trvit, tzn. na noc, nebo druh den, po trninku, kdy vm ,e mm rest day, tak si dt teba sndani bohatou na blkoviny (mchan vejce, sardinky, tuk)...tak njak to bastlm j...a taky nezapomt pt pivo a vno, protoe ve vn je pravda! a nkdy bv potvrka ukryt a na dn, tak do dna!!! :)))
honza k.odpovdt 

 mlko20:35:04 27.09.2010
mlko, mlko, na rakev vko !!!!!! :-)
pavelodpovdt 

 Nevm jak psob mlko,...21:28:37 27.09.2010
..., ale zaruenej prostedek, jak tu "svalovku" naopak jet trochu umocnit, je zapnout po nvratu ze skal pota, browsenout na lezce, zapsat si cesty do denku, podvat se na komente a njak napsat... A pak jt spt v jednu v noci a v est rno vstvat! To se pak lovk probud a m pocit, e se snad ani neprobudil!
Bebulodpovdt 
 Re: Nevm jak psob mlko,...21:40:36 27.09.2010
thums up!
...odpovdt 
  Re: Nevm jak psob mlko,...21:41:26 27.09.2010
thumbs up!

hands faster than eyes..
...odpovdt 
 Re: Nevm jak psob mlko,...21:43:45 27.09.2010
A kdy se peci jenom probere, tak trad na stavbu. Je krtkej den, tak jen do ty a hur do skal na pr cest. Za tmy dom, kouknout na Lezca, napsat pr koment, po plnoci padnout na hubu a rno v est znova. Pak u se lovk t, a bude pret, nebude muset vstvat a konen si odpone...
Willhemodpovdt 

 A co vajka jako Rocky?21:32:18 27.09.2010
Rocky Balboa si dval syrov vajka. Bohuel si te nevybavuju, jestli ped trningem nebo po nm nebo teba na span?
Bebulodpovdt 
 Re: A co vajka jako Rocky?21:40:00 27.09.2010
myslm e sp na sra..n
...odpovdt 
  Re: A co vajka jako Rocky?00:12:23 28.09.2010
no kazdopadne po litru mlika denne asi nehrozi zacpa a to je taky fajn :D
odpovdt 
 Re: A co vajka jako Rocky?00:08:16 28.09.2010
Rosta Tomanec: "Vajicka jim pouze v piskotech".
odpovdt 
  Re: A co vajka jako Rocky?00:56:07 28.09.2010
po dlouh dob fakt zbavn diskuze...dlooouho jsem se tak nezasml...
elbrusodpovdt 
 Re: A co vajka jako Rocky?01:51:07 29.09.2010
mm takov tuen, e Rocky si dal rno na lano 10 syrovch vajec (na ex) a pak si el zabhat...
pepaodpovdt 

 jin metoda07:57:58 28.09.2010
Tak to j pouvm po lezen jin lektvar. km mu pivo. Po lezen min. 1 litr (vtinou si ale naordinuji vt dvky) a potom u njak bolav svaly neem. Jedin nevhoda tohoto jontovho npoje je, kdy se pedvkuje, tak t druh den bol jak svaly, tak hlava :-).
Martinodpovdt 
 Re: jin metoda07:59:58 28.09.2010
Jo, a druh nevhoda je, e tuto lebnou metodu mou vyut pouze lezci star 18 let.
Martinodpovdt 
  Re: jin metoda10:06:14 28.09.2010
Tak co jsem z diskuse vyetl,vidm e kadmu "makuje" nco jinho.Je to naprosto v podku,kad potebuje nco jinho.Zrove dkuji za spoustu dalch tip po trninku.Nkter zkusm ale s tm pivkem budu muset chvilku pokat. :))
Ren Uhrinodpovdt 
 Re: jin metoda13:14:33 28.09.2010
Pozor na pedchzen svalovm problmm ji ped vkonem. Hlava pak bol z toho, jak s n lovk pi pdech bouch o sklu. S 1 litrem po lezen naprosto souhlasm, tak vidm problm v nedodrovn doporuen denn dvky.
Pedroodpovdt 

 Regenerace14:04:52 28.09.2010
Cela problematika je podle me individualni zalezitosti. Ja jak prijedu ze skla tak si dam nutricne vyvazenou stravul, jointa,plzen,  zrekapituluji si klicova mista daneho dne a na to prijde ten pestry spanek...
Jiodpovdt 

 :P15:51:55 28.09.2010
No nemyslim si, ze se tohle hodi zrovna na prvni stranu do clanku, ale je tu otevreny redakcni system, tak to snad nekdo schvalil. Co tam kazdopadne chybi, je zdroj - clanek/reportaz/vyzkum - vet typu: 'Mlko, jak znmo velice rychle a dobe regeneruje svalstvo.' nebo 'Dokonce m mlko lep regeneran inky ne vtina npoj pro sportovce.'

Jinak proti gustu... , ja ho jako mladsi taky mohl, ted uz se po nem nadymam a neni mi uplne super, no laktazy je proste min. Tak si ho uzivej, jenom pozor, abys nebyl casem zahlenenej nebo nemel nejakou kandidozu v krku. Pro priste to dat do diskuze, to je zase moje doporuceni.
Ondra Zzodpovdt 

 :P15:52:03 28.09.2010
No nemyslim si, ze se tohle hodi zrovna na prvni stranu do clanku, ale je tu otevreny redakcni system, tak to snad nekdo schvalil. Co tam kazdopadne chybi, je zdroj - clanek/reportaz/vyzkum - vet typu: 'Mlko, jak znmo velice rychle a dobe regeneruje svalstvo.' nebo 'Dokonce m mlko lep regeneran inky ne vtina npoj pro sportovce.'

Jinak proti gustu... , ja ho jako mladsi taky mohl, ted uz se po nem nadymam a neni mi uplne super, no laktazy je proste min. Tak si ho uzivej, jenom pozor, abys nebyl casem zahlenenej nebo nemel nejakou kandidozu v krku. Pro priste to dat do diskuze, to je zase moje doporuceni.
Ondra Zzodpovdt 

 hm17:25:03 28.09.2010
Tak pratele, muj nazor je prave opacny nez u skoro vsech zde pisicich sportovcu. Podle me je alkohol uplne nejhorsi vec co muzete po treninku pozrit. A na hlasky typu, ze ten kdo nepije pivo je nymand, primo z vysoka...
tak za 1. alkohol je droga, za 2. alkohol dehydruje a tudiz ve svalech nemuze probehnout latkova vymena. cili de facto zadna regenerace, protoze veskery pohyb latek ve svalech se odehrava prave diky tekutinam. nevim jak je to s mlekem, ale alkohol je fakt blbost. ikdyz je to jenom jedna sklenicka cehokoliv po treninku
blbodpovdt 
 Re: hm19:01:21 28.09.2010
Je to tak. Proto u nelezu a jen chlastm. A dokud na to vidm, tak i pispvm do diskuz.
Gampodpovdt 
 Re: hm12:53:51 13.12.2011
Navc pi odbourvn alkoholu se spotebovv koenzym NAD+, kter je poteba pi glukoneogenezi, kter je po fyzyckm vkonu nutn.
Tud, zbyten se spotebuje NAD+ a glukoneogeneze neme zcela probhat tak, jako by probhala za podmnek bez poit alkoholu.
Tomodpovdt 

 Vtip :-)18:47:44 28.09.2010
Velmi vtipn :D Tak at ti to dobre regeneruje.
tomodpovdt 

 Litr je mlo19:00:17 28.09.2010
Odbornci doporuuj 4 litry.
Bdaodpovdt 
 Re: Litr je mlo19:28:04 28.09.2010
Alkohol pedevm pmo podporuje vyluovn katabolickho hormonu kortizolu, take pokud si dte alkohol i v menm mnostv pmo po trninku, tak trnink vbec nem smysl. Proto je lep dt si pivko jindy a ne hned po trningu. Ped spanm je pro regeneraci skuten lep sp to mlko... Kdo leze jen pro radost a netrnuje, toho se to netk.:)
Rikiodpovdt 
  Re: Litr je mlo08:22:48 29.09.2010
Kdysi dvno jsem dlal sparinga v silovm trojboji kmoovi. On dokonce nkolikrt piel do posilky fest oral a zhulen. J byl dycky ten Mirek Dun a jeho alkoholov pstup k trninku mu razantn vymlouval. Stal se z nj nkolika nsobn mistr republiky a j-Mirek Dun-jsem zapadl nkde v prmru.:-) Tm se zde nechci zastvat alkoholismu, jen njak ty pouky o chlastu asik neplat pro vechny.Pro? To nevm.
kuba novkodpovdt 
   Re: Litr je mlo08:24:25 29.09.2010
...et jsem nkde slyel hlku, e takov sklenka vna ped trninkem zlep prokrven a tm pdem i lep zsobovn sval.
kuba novkodpovdt 
    Re: Litr je mlo18:46:24 30.09.2010
Tak mon na to prost ml geny a kdyby nechlastal tak mohl bt nejn mistr republiky, ale teba i mistr svta. I tak se to d brt.:)
Rikiodpovdt 
     Re: Litr je mlo09:32:42 02.10.2010
J to je mon..koda ho:-)
kuba novkodpovdt 
  Re: Litr je mlo23:15:38 26.01.2011
pkn blbost
tomk odpovdt 

 mleko19:56:49 28.09.2010
du si kopit mleko, z te masiny kde to davaj jako samodojic pullitr za petku
mifoodpovdt 
 Re: mleko09:39:27 29.09.2010
opatrn, bratrnek z toho dostal sraku a blivku...p to nepevail
jendaodpovdt 

 Obornici na vyzivu :-)13:08:12 29.09.2010
Vazeni pratele, pri cteni komentaru k tomuhle clanku jsem se vazne pobavila. Zda se, ze z kazdeho, kdo si precte neco na wikipedii, se stava odbornik na vyzivu a taky na lidskou fyziologii :-)
Laco a jeho lahvace samozrejme vedou - jak ho znam, tak to, ze by pivo v jeho pritomnosti zteplalo, by se dalo prirovnat k osmemu divu sveta :-))). Jen si pamatuju, ze driv to byly lahve, ci pullitry a ne plechovky - holt doba se meni...
Ad laktozova intolerance v dospelosti - do uricteho stupne ji mame kazdy ( Champe, Pamela (2008) "Introduction to Carbohydrates" - kdyz se taky tak mluvilo o citacich ;-)), ale rozhodne jsme i pres to schopni travit mleko a mlecne vyrobky.
Ad proteinove napoje pro kulturisty - doporucuje se rozmichat v nizkotucnem mleku NEBO ve vode... (zdroj - pribalovy letak z jakehokoliv proteinoveho prasku pro doplnkovou vyzivu sportovcu).
Ad regenerace svalu - trenuj na co mas, zvysuj davku postupne a presved pritelkyni, aby ti udelala po treninku masaz (svalu :-)) - jestli teda mas pritelkyni, kdyz pijes mliko pred spanim :-). Na laktatovou acidozu rozhodne nejlepsi. Pak se taky daji brat steroidy pro urychleni regenerace (zdroj (mimo jineho) - steroidova afera z Tour de France...), ale to bych normalnim smrtelnikum nedoporucila.
Zuzu Doktor Bolitoodpovdt 
 Re: Obornici na vyzivu :-)14:09:40 29.09.2010
pani doktorko, jeste by to chtelo vyvratit tu famu s tim kortizolem, uplne me to rozhodilo z lahvo-pulitro-plechovkoveho equilibria :)
 lacoodpovdt 
  Re: Obornici na vyzivu :-)15:05:40 29.09.2010
Pracusaku, ty jsi preci vzdycky vyvazenej :-) Ja famy nevyvracim, ja je naopak rada sirim :-) od toho tu my, zensky, preci jsme, ne?
Zuzuodpovdt 
   vyzivny vodpornici15:16:04 29.09.2010
;)
l.odpovdt 
    Re: vyzivny vodpornici15:53:54 29.09.2010
To jako e coby mrzk abstinent nikdy nic nevylezu? Fuk ;-(
pbla4024odpovdt 
     Re: vyzivny vodpornici15:48:07 30.09.2010
Toho bych se nebala - spis si usetris zazitky typu "smarja, na koho sem to vcera v noci, opilej namol, zase vlez" :-)))
Zuzuodpovdt 
      Re: vyzivny vodpornici18:29:12 30.09.2010
durhou treninkovou fazi zna kdekdo, toto je
tzv- treninkova treti faze jejiz tajemstvi mlikove proteinovy asketi nikdy nepoznaji...
Pozor vsak na nezadouci fazove prechody.


lacusakodpovdt 
 Re: Obornici na vyzivu :-)19:38:33 29.09.2010
Tuhle sem si el pro radu za borcem, co tomu rozum. Z prce su obas celkem utahanej a pak chcu jet lezt a ne se motat po skale nebo na stn jako pina v kyblu a ekat na vkend, a si ve skalch konen odponu. Take njakej nakopvk a urychlova regenerace v jednom. A vte, co m ekl. Nic takovho leglnho nen. To co je, tak je slab a spnek, kdy se dv nejlp do kupy, ten nim neoid. Mon ti ty prostedky doasn pomou oddlit rozbitost, ale o to dl pak bude muset lenoit, aby ses dal dokupy.
Willhemodpovdt 
 Re: Obornici na vyzivu :-)02:53:31 30.09.2010
Steroidov afra z Tour de France? e se o TdF docela zajmm, ale o tuhle jsem jet neslyel...
Pjaodpovdt 
  Re: Obornici na vyzivu :-)15:46:03 30.09.2010
Cetla jsem par dost ostrych clanku o dopingu v prubehu TdF - podavali to tam tak, ze prakticky kazdy, kdo chce vyhrat, jede v propracovanem systemu nejen lekoveho, ale i autotransfuzniho dopingu. Popisovali tam specielni zavazadla na prepravu krve pro autotransfuzi a jakym zpusobem se to pak aplikuje (treba na podlaze autobusu daneho tymu...). Steroidy (napr. glukokortikoidy) se bezne pichaji pro urychleni regenerace. A samozrejme jsou zakazany.

Mrkni na wikipedii "Doping at the Tour de France"
Zuzuodpovdt 
   Re: Obornici na vyzivu :-)02:08:53 02.10.2010
Chtl jsem namtnoul, e zrovna steroidy u jsou historie a mezitm pila afra Contador... vtipn.
Jen bych chtl ale varovat ped generalizovnm a zjednoduovnm pohledu na doping ve stylu "vichni zobou, bez toho to nejde a tak" po peten pr lnk na internetu, nedejboe na idnes, atd.
Pjaodpovdt 

 Me se nejvice osvedcily BCAA kyseliny14:31:41 29.09.2010
Zkousel jsem hafo veci, nejlepe ale funguje BCAA (a to i v pomeru cena/vykon). Pred lezenim (lezu 8-10 cest behem necelych 2 hodin, kolem +/- 7) na Smichaci 2 tobolky tesne pred vykonem, po lezeni dalsi 2 tobolky. Drive jsem trpel na pretazeni svalu, ted uz ne.

Zdroj: www.celostnimedicina.cz

Leucin pat mezi aminokyseliny. Pesnji eeno, pat mezi esenciln aminokyseliny, kter si tlo neum vyrobit a je teba je pijmat v potrav. M nkolik funkc - podporuje udren hladiny glukzy v krvi, psob proti katabolickmu procesu a podl se na syntze svalovch blkovin. Spolen s dalmi aminokyselinami, isoleucinem a valinem je soust skupiny aminokyselin s vtvenm etzcem, znm pod zkratkou BCAA. Vznam cel tto skupiny aminokyselin spov v tom, e zvyuje ve svalech syntzu blkovin, psob proti jejich rozkladu (antikatabolick psoben). Z tto skupiny vznikaj tak aminokyseliny alanin a glutamin, kter jsou oznaovny jako svalov aminokyseliny (BCAA funguj jako jejich prekurzory).Z cel tto skupiny je leucin oznaovn jako nejaktivnj. To je teba chpat v tom smyslu, e se pemuje na glukzu a bhem vrazn fyzick nmahy. Dalm dleitm inkem tto aminokyseliny je jej anabolick efekt, kter spov v tom, e doke rychle zapinit syntzu blkovin. Nkte odbornci dokonce uvdj, e je z aminokyselin pro tuto syntzu nejdleitj. Rovn spolen s dalmi aminokyselinami se podl na tvorb svalovch vlken. Podporuje lep uvolovn nkterch hormon naeho organismu, jako je rstov hormon, thyroidn hormon a inzuln.Pokud se uv po operacch a pi rekonvalescenci, podporuje uzdraven zlomenin, pokoky a kost. Uvn leucinu bhem redukn diety ochrauje svalov blkoviny ped rozkladem. Toto umouje snen pjmu sacharid a tuk. Leucin je obsaen v potrav vzhledem k tomu, e se jedn o esenciln aminokyselinu. Vt  mnostv je obsaeno v syrovtce, kaseinu, ve vajenm blku, sojovch bobech, neloupan ri a rybch. Ml by se uvat v kombinaci s ostatnmi aminokyselinami. Po trninku je pro rst sval vhodn krom blkovin pijmat i jednoduch sacharidy, nebo vyuit leucinu je zvisl na hladin inzulnu v krvi.
upmanodpovdt 
 Re: Me se nejvice osvedcily BCAA kyseliny18:40:15 29.09.2010
...a na morl je nejlep HEROin ;-)
r.odpovdt 
 Re: Me se nejvice osvedcily BCAA kyseliny19:25:15 29.09.2010
naopak bcaa podpoit nemu. bcaacka jsou hodn komern zobn - mezinrodn organizace pro sportovn vivu dokonce zveejnila vzkum, kde je inek tohoto prku zpochybnn, nebo-li jsou k niemu. pvodn sloen bvalo pln jin a bylo ale upraveno, protoe v tom byly zakzan ltky.
bran tohohle prku me zafungovat i jako placebo.upst ale to asi radi neti, aby to fungovalo....
zuluodpovdt 
  Re: Me se nejvice osvedcily BCAA kyseliny11:09:09 30.09.2010
No v tom pripade placebo efekt facha skqele :) Hod sem tu studii at se poucim, ja psal svoje osobni zkusenosti, vcera opetne potvrzene, totalne sem se zdrchal a deska funguju. Jinac na herac jsem srab, na moral je good meditace :)
upmanodpovdt 

 heroin22:59:23 29.09.2010
No mn pi lezen a jako regenerace po lezen pomh heroin.Nosm ho v pytlku na mgo. Lezu krut cesty 10- .apod ,ale vtinou mm vpadky pamti a ty cesty si nepamatuji.
radekodpovdt 

 Vegan11:16:55 30.09.2010
Mlko fakt ne! Dkuji :-)

Veganem je kupkladu i Honza Muller - Mistr svta v Thaiboxu (supertk vha)! Po 20 letech vegetarinstv je rok veganem a k, e je to jet lep pro sport a shodn tvrd s Mikem Tysonem, kter je tak vegan, e mj jet vt vbunost! :-)
Veganodpovdt 
 Re: Vegan16:38:13 30.09.2010
Jsou ti dva borci vegani od mala? To by asi nebyli tam kde sou. A taky by m zajmalo, kolik do sebe nacpe (napch) fyzicky aktivn vegan potravinovch doplk...
Willhemodpovdt 
 Re: Vegan17:42:01 30.09.2010
Tyson nen vegan, dy ere ui!
r.odpovdt 
 Re: Vegan22:17:28 30.09.2010
Tajsn a vegan? A z eho by vypstoval toliko svaloviny co m? aPchybuju e z rostlinch blkovin...
J nevm, m tyhle velijak podivn stravovac reimy pijdou njak divn. Jak pe Vilda, j sice vegansky, ale mus do sebe cpat asy, elezo, a bh v co jet v tabletch...
By m zajmalo, v kter lkrn kupovali tyhle potravinov doplky nai vegant pedci, ped 200rokama...

M sp pijde, e tyhle stravovac reimy lidi vyhledvaj jako kompenzaci za nco ve svm ivot, s m se nedokzali vyrovnat jinak (teba se ct mncenn?...)

lovk peil dobu ledovou, a zachoval existenci svho druhu proto, protoe si dokzal ulovit mamuta... "to vte, doba ledov, je doba ledov"

howk
honza k.odpovdt 
  Re: Vegan08:32:20 01.10.2010
jasn, treba se nedokazou vyrovnat s tim ze v dnesni dobe je zradla i bez zabijeni zvirat dost, alespon tedy v evrope, tak to nepodporujou. kuli tomu nemusej bejt meneceny. esli spis nemas naky trauma ty, ze to maso prestat zrat nedokazes.

doba ledova, byla doba ledova. dnes je jina doba, kmo.
Ev.odpovdt 
  Re: Vegan09:06:20 01.10.2010
Hele, love, j jsem teda echt masoorout (tatark u toovka/zmeck best), ale tak zamindrkovanej pohled na veganstv jako tvj tet odstavec, to jsem teda neral (abych zstal u gastronomick terminologie). Do te jsem si myslel, e katulkovat cel skupiny bez znalosti vci je vsada pouze Jirky Doleala z Reflexu, kterho ale u leta nikdo soudnej nebere vn. Jinak k t dob ledov, domnvm se e zodpovdnej vegan je pro budoucnost druhu mnohem kvalitnj materil ne tradin piva/bka...
shamaodpovdt 
   Re: Vegan11:51:24 01.10.2010
"pln nejlep vsledky v zvodech jsem ml v prvnm roce po t co jsem se stal veganem. Zskal jsem mnostv energie. Pil jsem kad den hodn dus, nejedl jsem dn mln vrobky. A byl to nejlep rok v m atletick karie Vm, e si mnoho lid mysl, e stt se vegetarinem nebo dokonce veganem znamen njakou ob a askezi. Ale vegansk jdla nejsou ani nechutn ani nudn." Carl Lewis (atlet; 9 zlatch na OH, 8 zlatch na MS).
Lepraodpovdt 
    Re: Vegan12:47:17 01.10.2010
pseudoefedrin, efedrin, phenylpropanolamin

Radek J.odpovdt 
    Re: Vegan16:24:52 01.10.2010
Sm doku snst jak samotnej zek, klidn studenej, tak i zeleninu se suchou rou. Co m fascinuje, jsou v nkterch ppadech fanatit vegoi. To jako nenos boty, na kterch je kousek ke, povku, protoe v n sou peka z ktek, nikdy nic nenatrali neb na ttkch sou ttiny z jezevc?
Willhemodpovdt 

 mlko19:53:48 03.10.2010
a na to , e spousta sportovnch doplk stravy jsou njak upraven mln syrovtka(whey proteiny,gainery atd.)
sl0trodpovdt 

 Mlkorout 8A+ vs. svalov nava00:26:13 20.10.2010
Koukm, e nkte, ne aby sem plan koprovali vygooglovan poznatky "ve" nebo "v ne-" prospch pit mlka stran regenerace po lezen, pouili argument inem! Mlkorout za 8A+ je teda trochu brutln eso v rukvu pro ppadn umlen oponent v tto diskusi, ani by sem museli cokoli pst, co? http://www.lezec.cz/cesta.php?key=68964
Bbulodpovdt 
 Re: Mlkorout 8A+ vs. svalov nava06:22:03 20.10.2010
to bude v jinym kontextu, neni mliko jako mliko...
l.odpovdt 
  Re: Mlkorout 8A+ vs. svalov nava10:13:36 20.10.2010
jojo.. jak k Laco.. je to odkaz na toho naeho malho cvalka nenasytnho :) (chtl bych se zlepovat v "lezen" tak rychle jako on) ale na druhou stranu je pravdou, e jsem si oblbil po lezen namixovan banny s mlkem...
MartinSodpovdt 
   Re: Mlkorout 8A+ vs. svalov nava11:02:13 31.01.2011
Te jsem nkde etl, e kvli vysok poptvce po mlku jsou krvy(chudaky) skoro pod napr..(bez) take v mlce je pak spoustu estrogenu. Sorry, ale nechci se zmnit na enskou - zstvm u piva :)
Loudiodpovdt 

 o Glukopuru19:55:34 22.01.2015
Ahoj, vc o Glukopuru najdete na http://www.glukopur.cz
Jinak hroznov cukr se d dobe vyut prv po zven nmaze. Je to jednoduch cukr, kter se do dvou minut dostv do krve a dodv tak tlu velmi rychle energii.
Jarekodpovdt