LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jmno

 heslo 

 Registrace   |   Nejrychlej vmna informac je rna pst.
Hledn cesty

Hledn na Lezci

 Metodika
 Trnink
 Oblasti
 Reporte
Knihy
Slovensk prvodce
Vyla nejnovj kniha Reinholda Messnera Symboly
Prvodce Elbtal 1 a 2

Zvody
SP ledy Kanada (26.02)
EP v ledolezen Finsko (07.03)
MR v lezen na obtnost (07.03)

ebek
Cesty:
1.indel 12953
2.Votoek 12850
3.Stribrny 11950
Bouldry:
1.Ondra 11434
2.Volf 11356
3.Trojan 11225
Hory:
1.Sejbal 8201
2.ern 8160
3.Gro 7240

Vsledky
Zimn olympida (06.02)
Vrsk cepn (04.02)
P v bouldru Praha (24.01)

Denky
5850 lezc
1198611 cest
Nov pelezy:
Estrata Ge 7c
Look Up He 8b+
Ztopoen 9/9+
Severus 7C+
Teamwork 8A
Pepite D 7C
La Pluma 7b
LUltimo V 7b
Daos Cola 7b+
The Rabbit 8A

Stny
TJ Jiskra - Nov Bor
Squash Arena Liberec - Liberec
Lezeck stna Kralupy - Kralupy nad Vltavou

Prodejny
Rock Point Ostrava Avion - Ostrava jih
Ksport - Tinec
HUDYsport - Strakonice

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
FREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Nov prvodce Jin Moravy

Prv vyel nov lezeck prvodce Moravsk skly III- Jin Morava.




Oblka prvodce

foto by archiv Moravsk prvodce


Konen se nm podailo dodlat lezeckho prvodce jin Moravy. Omlouvme se vem, kte potali s tm, e publikace bude hotov na letn seznu. Opravdu jsme to tak chtli, ale bohuel ukzalo se, e to bylo opravdu tce straviteln sousto.

Jin Morava je nakonec nejrozshlej publikace ze vech t dl. Na 272 stranch je popsanch 126 skal se 2760 cestami. (Celkem je ve vech tech dlech popsanch 376 skal a celkov poet cest je 6630.). Takovto poet cest v jednom prvodci nkolikansobn a nkdy i dov pevyuje podobn knihy dostupn na trhu.


Seznam skal/oblast

foto by archiv Moravsk prvodce


Krom aktualizac stvajcch oblast, z nich nkter proly v minulch letech boulivm vvojem (v Krasu kupkladu B skla nebo Lidomorna), byly nov zpracovny lezeck lokality v Nedvdick vrchovin (V skla u Perntejna, Vysok skla u tpnova, Vr nebo u ponkud bokem lec Bohuovsk skly). V okol Brna pibyly skly v Komn, u hradu Veve, Amlka u Veversk Bitky a nkolik skal u Blanska v dol Svitavy a Punkvy. Na jihu pibyla skla ve Vranov, skly u Kaparova mlna a v minulm prvodci opomenut klasick Wilsonova skla v povod Jihlavy. Zpracovn se tentokrt dostalo i ne pln mal oblasti na Prostjovsku Obrov noze. Vraznmi zmnami prola i Plava, kde se prbn odbourvaj letit chyby. Zde pat velk dk autorm pedchozho prvodce Plava (vydan Javaanes) za pnos v objevovn historickch dat a souvislost spojench se zdejm lezenm. Na oblce jsme tentokrt pouili krsnou Pepeho fotku Adama v Perle vchodu (11).


Ukzka z prvodce (hi res)

foto by archiv Moravsk prvodce



Ukzka z prvodce (hi res)

foto by archiv Moravsk prvodce



Ukzka z prvodce (hi res)

foto by archiv Moravsk prvodce


Dkujeme vem, kte se na prvodci podleli. A protoe tetm dlem je vlastn cel projekt u konce, podkoval bych pln spoluautorm vech tech dl tvocch termn a kolektiv. Jmenovit jsou to Luk Abt, Petr Admek, Ji Babaa, Stanislav Bartoek, Marek Bel, Ilja Bezina, Pavel Hartmann, Milo Kebrt, Radek Lienerth, Petr Luke, Tom Macek, Slvek Matuka, David Pavlk, Tom Pilka, Vladimr Pipal, Pavel Pytela, Michal Roek, Tom Sedlek, Otakar Srovnal ml., Josef Straka, Ji Stavinoha, Pavel umala, Roman rek, Tom Toufar, Ji Unger, Radovan Velsek. Pavel Weisser, Adam Zdra, Marek Zavel. Dkujeme i klukm, kte byli ochotni poskytnout fotografie, jmenovit Zdekovi Joskovi, Janu Mynovi, Marinu Koenkovi, Petru Piechowiczovi a Filipu Zaoralovi.

Dkujeme vem, kte se svmi pipomnkami na tto nekonen prci podleli. Samozejm dkujeme sponzorm, kte pokryli piblin ze 40% nklady na tisk, kter jsou u vech tech dl na rovni novho automobilu ni stedn tdy. Hlavn bychom si pli, aby v prvodci bylo co nejmn chyb a aby vem, co si jej pod, dlouho dobe slouil.

Zdroje:

Prvodce je dostupn na e-shopu moravskeskaly.cz

kzka prvodce ke staen:
 Prvodce Jin Moravy - download sample

Vladimr Skpala   [pravy] 09:21 01.10.2019Tisk 

Reklama:


Souvisejc lnky:

Komente

     
...nov pspvkyNov koment 

 kter dl?11:06:10 01.10.2019
Pokud bych si ml koupit jen jeden dl, kter byste doporuili pro lezce 4-6 UIAA POVL, 5-8 UIAA sportovky z hlediska: kvalita cest, dlka, neoklouzanost. Je mi jedno jestli to bude POVL nebo sportovky. Chtl bych tam jet teba na pr vkend i dovolenou, ale mm to daleko, tak vechny 3 dly neuivm.
Petrodpovdt 
 Re: kter dl?11:33:54 01.10.2019
Sehnat v antiku star pruvodce ve v jednom(2010 tum), moc novho tu nen, star chyby se opakuj tak o co jde...
odpovdt 
  Re: kter dl?12:47:49 04.10.2019
Nevm, zda jsem to pehldl, ale nebylo by na kodu u prvodk skal mt tam tak sprvce skal s kontaktem. Nap. u Obrovy nohy byly v posledn dob njak problmy a ne kad surfuje na netu. Tak by to bylo hned k dispozici....
HonzaKodpovdt 
 Re: kter dl?14:41:51 01.10.2019
Dobrodrustv najde na severu, psky (tvrd, ne jako esk) na vchod a sportovn dinu na jihu. Na jihu se d lzt hezky tak od osmiek, na vchod vechno. Na severu je tkch mlo. Po vlastnm pedevm na severu.
o..odpovdt 
 Re: kter dl?08:53:47 02.10.2019
Ahoj, mohl bych Ti poslat se slevou toho prvodce z roku 2010, mm tady jet asi ti. Ale j osobn bych do toho neel. Jinak je to pesn tak, jak v pspvku pod Tvm dotazem. Nejt잚 lezen je v Krasu, nejhez na pskovcch, nejvt dobrodrustv v Jesenkch.
Vladimr Skpalaodpovdt 

 Posledn dl11:47:36 01.10.2019
Super, tm se na prster do knihovniky.
Steveodpovdt 
 dal12:02:57 01.10.2019
na pi u :D
Willhemodpovdt 
  Re: dal19:14:01 01.10.2019
ak poki :-D
Vlkodpovdt 
   Re: dal10:38:46 03.10.2019
Kdo zn styl mho jazyka v, e takto se nevyjaduji:-). A Bdovi tleskm k bsnickmu stevu.
Vlkodpovdt 
    Re: dal15:13:36 03.10.2019
Tak to asi nemas cit pro poezii, basnicka je vice nez slabomyslna...((-:
Martas.odpovdt 
     Re: dal11:51:23 05.10.2019
Bsnika nen super, ale nen rozhodn ani blb, reflektuje diskuzi, a ono to nen tak jednoduch v pr slovech. Jestli je nco "vce ne slabomysln", tak je to tvoje rekace.
odpovdt 
      Re: dal14:40:18 09.10.2019
Nemyslim si to.
Martas.odpovdt 
  Re: dal20:47:22 01.10.2019
souhlas na piu
..odpovdt 
  Re: dal21:22:33 01.10.2019
Byl prvn jen, pi i as,
Hrdliin val ku lezb hlas,
Vlku, Willheme, Krasomilo,
2 dly navc knihovnu mi zlomilo.
Bdaodpovdt 
   Re: dal23:00:35 01.10.2019
KUNDA sem,
KUNDA tam...
odpovdt 

 esk Kras?13:27:19 01.10.2019
Co nov prvodce na esk Kras, nebyl by?
pavelllodpovdt 
 Re: esk Kras?19:13:59 01.10.2019
U se na nm pr zaalo pracovat. 2020?
odpovdt 
  Re: esk Kras?22:52:08 01.10.2019
...2025 .... 2035 ... 2075 ... jako esk dlnice ... v nedohlednu ;-) Reschi sa to :-D
odpovdt 

 koda tch kreseb13:45:19 01.10.2019
koda, e jsou tam skly zase nakreslen kreslem... Je to krsn, ale kdo to tam nezn se tam nevyzn. Opt jeden z prvodc pro ty co ho nepotebuj...
Marekodpovdt 
 Re: koda tch kreseb14:42:38 01.10.2019
Dval jsem se na Rudici a tohle jsem si myslel...
o..odpovdt 
 Re: koda tch kreseb14:46:17 01.10.2019
Lep ne ryb oko.
ebkodpovdt 
 Re: koda tch kreseb14:47:46 01.10.2019
Podle m jsou fotky skal s rami cest nejlep.
pavelllodpovdt 
  Zbozny sen....15:04:14 01.10.2019
Kez by tak byly v Krase cesty popsany jak se opravdu lezou, a ne jak historicky vznikaly a pak se spojily variantami do logickych linii, tedy kdy by jsi vedel co lezes za klasu, a ne jen to kolik variant jsi pouzil...
N.odpovdt 
   Re: Zbozny sen....21:04:19 01.10.2019
Tvoje pn chpu. asto mi u prvodc (ale asi i sprvc oblast?) chyb pdnj ruka, kter by udlala nco vc, ne jen zrecyklovala star prvodce a ve jen dle konzervovala...
pavelllodpovdt 
   Re: Zbozny sen....12:51:37 04.10.2019
Pokud jde o trajektorii, jen souhlas. Ovem pokud jde o njak detailn popis v. chyt,(co by si mon nkdo pl), pak by de fakto pestaly bejt OS pelezy.
HonzaKodpovdt 
  Re: koda tch kreseb11:06:24 02.10.2019
Souhlas. Kresby pkn ale pracny a ve vysledku ne vdy pesn. Fotka jednoduchy jasna orientace. Ale diky za ne!
jiricekodpovdt 
  Re: koda tch kreseb15:28:24 04.10.2019
nejlep je starej styl kreslen prvodc s jasnou abstrakc a dohodnutejma symbolama. Fotky a stnovan nkresy jsou pro buzny.
odpovdt 

 Vrchovina?20:30:46 01.10.2019
A rsk vrchy se neplnuj? Na n je prvodce u roky nedostupn, sm jsem ho nkomu pjil (poctiv koupen) a u se mi nevrtil :(
martinodpovdt 
 Re: Vrchovina?22:03:33 01.10.2019
Tady ho m.

http://www.goat.cz/ Lezeni/ZdarskeVrchy/_Guide/pdf/ZdarskeVrchy1.pdf
odpovdt 
  Re: Vrchovina?22:04:13 01.10.2019
V odkazu sma jednu mezeru.
odpovdt 
   Re: Vrchovina?22:53:13 01.10.2019
Hrza ds... dky nechci.. chci nov krsn prvodce!!!
odpovdt 
  Re: Vrchovina?13:10:06 02.10.2019
Tak to je pesn ten, co jsem si kdysi koupil! :D
Dky, aspo nco.
martinodpovdt 

 Chyby a fotky09:18:54 02.10.2019
Chtl bych jen ct, e pokud nkdo poukazuje na chyby o kterch v, ppadn - v horm ppad - na star chyby (o kterch, pedpokldm, taky v), tak se to normln dl tak, e se nape autorovi, kter to v dalm vydn oprav, ppadn d opravy na web. Tohle povauju za relevantn pstup.
Pokud jde o problm fotky skal versus kresby skal, tak to bohuel takto jednoduch nen. Nkde je lep fotka, nkde kresba. U mn rozshl oblasti se to d udlat tak, e se pouije oboje. Zkoueli jsme to, ale pro tohoto prvodce jsme to zavrhli. U publikac, kter maj pes 2000 popsanch cest by to vedlo k obrovskmu nrstu objemu. Je nutn se rozhodnout. Mn se taky lb fotografick prvodce z jin Evropy, jene skal, kter se daj opravdu dobe vyfotit je v naich podmnkch stsnnch a zalesnnch oblast relativn mlo. A vyfotit to umm, fotografii jsem vystudoval a ivm j.
Pouit rybho oka nebo krkolomnch mont je mnohdy jet vc matouc, ne prmrn nkres. Zrovna dobr pklad Rudickho propadn. Skla nen vidt odnikud. Ned se dobe ani nakreslit. Prost to tak jednoduch nen.
Vladimr Skpalaodpovdt 
 Re: Chyby a fotky10:26:02 02.10.2019
Mm toho starho prvodce.
A mn se kresby lb, jsem s tm spokojen dost, pehledn, vstin.
VladaModpovdt 
 Re: Chyby a fotky13:25:25 02.10.2019
Pro m nkresy jasn vedou. A tvoje nkresy jsou velmi pkn. Muselo to bt hodn pracn, pro uivatele idel.
Steveodpovdt 

 Kombinace09:35:45 02.10.2019
Skoda, ze se konece vsude nepojmenovali kombinace tak, jak jim vsichni v krase rikaji a jak je znaji (a i na lezci v DB jsou tak nazvane). Viz treba "Nejdelsi havarka", "Wilibaldovy bicepsy". Tehle cti se dostalo asi jen kombinacim okolo barikady a hrobecku na lidomorne. Podle me je to skoda, pro lidi mimo kras (kteri pruvodce nejvic potrebuji) by to bylo plus (kdyz se me nekdo cizi v krasu zepta, jak se leze "AI direkt - Sipkovy kral", tak budu chvili tapat....).
Jinak dobry.
BTW. Vsimli jste si nekdo uprav nejake klasifikace znamych krasovych cest? Ja na nic asi nenarazil (aloe proletel jsem to rychle). Jinak super rychlost dodani, vcera jsem objednal a dnes rano zvonila postacka (mimo Brno).
T.odpovdt 
 Re: Kombinace09:52:20 02.10.2019
Kombinace, kter zmiuje nejsou plnohodnotn cesty, ale paskvily, kter do oficilnho prvodce nepat
odpovdt 
  Re: Kombinace10:11:08 02.10.2019
A lezl si to nekdy? Casto to jsou dost logicke linky a velmi casto hezci cesty nez originaly. Ale jasny, to nemusi byt argument. Kazdopadne o co jsou tyhle kombinace horsi a nesmyslnejsi, nez kombinace v lidomorne, ktere maji v pruvodci vlastni stranku? Viz treba Kosto-Kudlo-Perla, Bar-Hro-Glu, 4 varianty hradni, hrobecku, atp.?
T.odpovdt 
   Kresba X fotka 11:15:54 02.10.2019
Vladimire diky za vysvtlen kresba X fotka skly.to dv smysl.a diky za pekny prvodce
jiricekodpovdt 
 Re: Kombinace10:35:31 03.10.2019
S tmi kombinacemi je to oemetn, pvodn jsme je tam dvat nechtli, ale kdy jsme eili Binu a ekli si, e tam dme ve i ty kombinace, tak jsme to museli udlat i na Lidomorn, Hrad a jinde. S tmi nzvy je to jet hor,protoe na Hrad je cesta Ztopoen krl od Stoupy, jene takto se k i kombinaci Vtev-Krl a te babo ra, co je men zlo. Na dan skle to uvst tak, jak je uvedeno v prvodci a nebo ci autorovi cesty, e se nebude jmenovat, tak jak se jmenuje a si ji pejmenuje, protoe ten nzev m mt kombinace, nebo dokonce mt vedle sebe dv cesty stejnho nzvu. Pro ns je rozhodujc nzev od autora cesty a prost kombinace jsme tomu pizpsobili. Tolik na vysvtlenou. A co se te zmny klasifikace u nkterch cest probhly, ale hlavn to bylo na klasikch nebo po vylomen dleitch chyt. Nicmn jedna kultovka povila a to po dohod s Adamem jsem upravil klasifikaci arodjova un.
Vlkodpovdt 
  Re: Kombinace16:32:54 03.10.2019
Diky, dava smysl.
T.odpovdt 
 Re: Kombinace13:55:59 04.10.2019
Namtkou teba Hskv npad je nov za 8+/9-
Nemesis za 8 (ale tam se to ekalo)
Inaodpovdt 
  Re: Kombinace07:46:52 05.10.2019
Ale zas teba Jedna dv... je furt 8/8+.
---
Podle eho se rozhodovalo, kter kombinace tam budou a kter ne? (pn autor?) e je tam teba Kashmir, ale nen tam Velur nebo Bejci...
Lenka H.odpovdt 
   Re: Kombinace08:40:29 07.10.2019
Ahoj,
Velur i Bejci jsou v kombinacch uvedeni na stran 233. S klasifikacemi je to sloitj, protoe u Nemesis se povylomen chytu zvedla, ale pro mal je to podstatn t잚 ne 8, Jedna dv je silovka, dlouho jsem ji nelezl tak nevm jak se tam zmnily chyty. Vdy se najde njak cesta , kter by zaslouila upravit klasu, ale na to je poteba znt nzor lezc a u ns je to tk, nikdo to moc nee.
Vlkodpovdt 
    Re: Kombinace20:27:11 07.10.2019
Ahoj Vlku,
dky za odpov, tu strnku s kombinacema jsem njak pi prvnm prolistovn pehldla a je to super, dobr prce. Konen snad chpu, kudy co vede (ne e by m to zrovna v ppad nap. Bejk vzhledem k t obtnosti njak moc trpilo, ale to teba pijde :)). A jak na to tak koukm, kolik tam toho je, tak i chpu pro to m vlastn strnce.
A ta klasa - jasn, je to tk. Urit je rozumn hbat s klasou a kdy nco vznamnho vypadne. Ale je pak otzka, kdo novou klasu ur (ideln by byl autor, ale to asi nen vdy reln). Teba Nemesis bych dala za sebe (<160) klidn vc jak 8 :D
Lenka H.odpovdt 
     Re: Kombinace20:28:35 07.10.2019
*pro to m vlastn strnku.
Lenka H.odpovdt 
      Re: Kombinace14:45:13 08.10.2019
Kdybychom dali dohromady do jednoho nkresu cesty s kombinacemi, tak by se v tom nikdo nevyznal, proto jsme to rozdlili jak u Lidomorny, tak i u Biny, tch kombinac je tam prost moc.
Vlkodpovdt 
       Re: Kombinace15:46:40 08.10.2019
Jj, souhlas, vak pu, e tomu pln rozumm. Je to udlan pkn :)
Lenka H.odpovdt 

 a echy11:22:09 02.10.2019
koda jen, e pro echy (pokud nejde o pskovcov oblasti), dn souhrnn aktuln prvodce neexistuje.
Michalodpovdt 
 Re: a echy13:20:23 03.10.2019
Myslm, e by byl moc tlust...
 pavelllodpovdt 

 Jizni Morava10:55:00 05.10.2019
Me by zase zajimalo od kdy je sever od Krna povazovan za jizni Moravu. Sorry jako, ale tohle nazvoslovi je totalni pikacovina. Ja jsem z opravdove jizni Moravy a tohle me urazi!
M.odpovdt 
 Re: Jizni Morava10:57:43 07.10.2019
Nejdv si zjisti, kam vude zasahuje Jihomoravsk kraj a teprve potom me vatlat
odpovdt 
  Re: Jizni Morava13:07:42 07.10.2019
Naprosto nepodstatne.
odpovdt 

 Jak je to s...22:22:38 07.10.2019
Ahoj Vlku,

jak je to s Levelem na Rorejsech? Neplat rozdlen na 42/50? Pokud ne, tak by mlo bt uveden prvn RP/PP (Straka/Abt?). V kadm ppad rozdlen na 42/50 dvalo smysl a pijde koda mi ho ruit (i kdy ono si to asi stejn bude tady v databzi t dl svm ivotem).

Co Dt pedstav? Dv se uvdl konec pod pod pevisem, co mlo z hlediska vyrovnanosti smysl. Nestlo by za to tam dt slak a vrek vylenit jako Extension? (a dt druh slak (kolem kterho jsi, pokud sprvn potm, u alespo 7x projel na dlouhm lan, viz komente k dan cest zde v databzi :) ))

Co Propaganda? Nekal Janzen, e to skonil na pilku (kde, troufm si tvrdit, 99 % pelezc kon i dnes (pokud teda necuknou do Okov :)) )? Nemla by tam cesta konit i v prvodci (doplnn slaku by samozejm bylo fajn)?
(A pokud to m pespoln dolzat a nahoru, tak by bylo fajn, z hlediska zachovn jakhosi vyvenho rozmstn jitn, doplnn jet jednoho borhku do toho odlezu).

Nepojmenovn Biceps v Rudici mi pijde zbyten.

A jet jedna reakce na diskusi: "..ale na to je poteba znt nzor lezc a u ns je to tk, nikdo to moc nee." To jako fakt? :)
DavidKodpovdt 
 Re: Jak je to s...07:53:46 08.10.2019
Mlem sem nco napsal, ale ovldl sem se :-D
Willhemodpovdt 
  Re: Jak je to s...10:09:55 31.08.2021
koda :D
odpovdt 
 Re: Jak je to s...15:07:44 08.10.2019
Ahoj,
S LVL 42 je to jednoduch, cestu udlal Janzen odspodu a po slak Styxu. Tedy a nahoru, proto jeden nzev cesty, i kdy m jakoby dv dlky a to z toho dvodu, e Janzen dolezl 30.prosince na kusovku k prvnmu slaku, kdy to pak zkouel dl tak nahoe spadl a u se k tomu nedostal. Hoi vlastn vylezli od prvnho slaku (kde se d stt a odpovat v pohod) tu horn pas, ale to nen dvod dvat tomu vbec dal nzev, max. me bt uvedeno prvn PP L1 a L2 Abt, Straka, neb 1. PP L1 je Janzen.
Dt konilo po pevskem, pokud si pamatuji, tak mi kal Janzen, e tam hodil umpelk nad tm poslednm dlouhou tlamu a u to nedolezl, take jsem to logicky dodlal v, ale nen dvod kvli dalm cca 5 metrm (by tam je to nejt잚) dvat dal nzev pipisovat si cestu a dlit to, nota bene dvat pod pevsek dal slak, u tak je v tom sektoru eleza vc ne dost, vdy jsou to vechno sportovky.
Propagandu kdysi Janzen ukonil v borhku vlevo nad prvnm slakem Okov, kdy jsme to kdysi lozili, dolzali jsme to nkdy a do Okov nahoru, odtamtud v poho sjede ze slaku, obtnost to nemn, je to tam na psychiku a ten vrek Okov je zajitn tak jak m bt a je zbyten tam nco pidvat, maximln se prolet a nen to nebezpen pd, vm to z vlastn zkuenosti. Pokud to ukon v borhku, od nj lze v klidu slzt doprava dol do prvnho slaku Okov, take dal slak je naprosto zbyten.
A k tomu fakt km fakt, podvej se do databze k cestm na komente, kolik tam najde nzor na klasifikaci. Jedin Fil. Zaoral nen ln mi napsat, nebo se o klasch pobavit, tak to prost je. A s Adamem jsem eil jen ty nejt잚 cesty.
Vlkodpovdt 

 Ke komentm21:34:21 14.10.2019
Lezci, prosm vs, po oteven diskuze se nestam divit! Kad z ns m jin nhled a nzor, ale kam se vytratila morlka a mravnost? Pod si myslm, e pst sprost slova je dost smutn a vypovd to o vnitnm stavu danch jednotlivc.
 
Michal Roekodpovdt 

 Ke komentm21:35:06 14.10.2019
Lezci, prosm vs, po oteven diskuze se nestam divit! Kad z ns m jin nhled a nzor, ale kam se vytratila morlka a mravnost? Pod si myslm, e pst sprost slova je dost smutn a vypovd to o vnitnm stavu danch jednotlivc.
 
Michal Roekodpovdt 
 Re: Ke komentm21:57:02 31.10.2019
Je v prvodci zaznaena oklouzanost cest? Kmo kal, e to tam jede a hrza. Ale pat k zvadov mldei, tak nevm, jestli mu vit.
Erikodpovdt 
  Re: Ke komentm11:06:57 01.11.2019
J bych mu nevil. V krasu je vpno ostr, jak bitva. Te je supr podmnka ve lebech.
Kvaodpovdt 

 Foto dne:
Trebenna East
Kap horn, 9-
 Databze cest:
Vechny cesty (189329)
Top cesty v R
Top bouldery v R
Nejnovj cesty:
Look Up Here 8b+ Olba
Konec Konc 5B Malomice
Pan lajn 6A Malomice
Adalpreto 7a Sarche
Katorga 6a+ Leonidio
Nov komentovan:
Kamardm Za Velkou Lou 5+ Srbsko
Hanina 7+ Mengusovsk Dolina
Follaje Campestre 7a+ Chulilla
Velk Grc 7C+ Labsk dol - Prav Beh
Schnittstelle 7B+ Chironico

 Nov v diskusi:
Re: Rusci zpt na zvodech | Re: Beruky foto dne | Re: Beruky foto dne | Re: Rusci zpt na zvodech | Re: Rusci zpt na zvodech | Re: Beruky foto dne | Re: Rusci zpt na zvodech | Re: Rusci zpt na zvodech | Re: Rusci zpt na zvodech | Re: Rusci zpt na zvodech |

 Nov komente:
Re: Mamlas | Re: Mamlas | Re: Mamlas | Re: Mamlas | Re: Mamlas | Re: Mamlas | Re: Hanba | Re: Mamlas | Re: Mamlas | Re: Mamlas |

 Kde to ve:
Podmnka 5 msc za to, e mu umela paraka na Grossglockneru (1)

 Nov v inzerci:
1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |

 Anketa:
Sledovali jste dnes Honnolda v Taipei?
 Ano, iv! 
 1473 
 Ne, z vek se mi to hlava. 
 1567 
 Ne, uniklo mi to. 
 1341 
 Sleduji jen Adama. 
 1394 

 Nvody:
Jak pst na lezce ...
Lezeck mapy

 Partnei:
Treking.cz
Hledte si pkn ubytovn v R na V vlet i dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz vsekci chaty a chalupy pronjem. Pokud plnujete cestovat na Slovensko a potebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlep ubytovac zazen, chaty, chalupy, roubenky naleznete na strnce chaty na prenjom.
Na webu NaVylet.cz objevte pestrou paletu turistickch cl a tip na vlet nap celou eskou republikou. Nechyb ani oblben lezeck oblasti jako esk rj s pohdkovmi skalnmi vemi i dramatick Labsk pskovce, kter lkaj dobrodruhy i horolezce z cel Evropy.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  prvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobnch daj       cenk reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.