LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jmno

 heslo 

 Registrace   |   Horolezec nepad.
Hledn cesty

Hledn na Lezci

 Metodika
 Trnink
 Oblasti
 Reporte
Knihy
Slovensk prvodce
Vyla nejnovj kniha Reinholda Messnera Symboly
Prvodce Elbtal 1 a 2

Zvody
SP ledy Kanada (26.02)
EP v ledolezen Finsko (07.03)
MR v lezen na obtnost (07.03)

ebek
Cesty:
1.indel 12953
2.Votoek 12850
3.Stribrny 11950
Bouldry:
1.Ondra 11434
2.Volf 11356
3.Trojan 11225
Hory:
1.Sejbal 8201
2.ern 8160
3.Gro 7240

Vsledky
Zimn olympida (06.02)
Vrsk cepn (04.02)
P v bouldru Praha (24.01)

Denky
5850 lezc
1198611 cest
Nov pelezy:
Estrata Ge 7c
Look Up He 8b+
Ztopoen 9/9+
Severus 7C+
Teamwork 8A
Pepite D 7C
La Pluma 7b
LUltimo V 7b
Daos Cola 7b+
The Rabbit 8A

Stny
DDM Stbro - Stbro
Horolezeck stna Sobotka - Sobotka
Lokal Blok - Praha 5

Prodejny
HUDYsport - Plze
HUDYsport - st nad Labem
Lezeck centrum Vertigo - Bratislava

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
FREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Ende Nie

Nekonen cesta

Dlouh cesta v pevn skle, kousek od ns a dn lidi. To se mus vylzt!!!

Tak tohle by se ti mohlo lbit! ukazuji Filovi topo cesty, nalezen na rakouskm serveru. Kde to je? Rakousko? 38 dlek? A jak je to tk? estka? Kdy pojedem? Tohle byly reakce mho parka potom, co uvidl nkres tto cesty.
A te jsou 4 hodiny rno a my ukrajujeme vkov metry k nstupu 1500 m dlouh lezeck cesty v rakouskch Loferer Steinberge. Je ero, ale celou stnu zanaj krsn ozaovat prvn slunen paprsky.


Pohled na ozenou severovchodn stnu Breithornu.


Pi pohledech na stnu hledme nai linii a odhadujeme, jak dlouho nm budou kter seky trvat. Mezitm kon cesta a zan hledn stezky. Korytem vyschlho potoka a pes nkolik skalnch vvih se dostvme k firnovmu poli, kter ns pmo vede k nstupu do severovchodn stny Breithornu.
Po sndani pebalujeme batohy, chystme lana a v 6:45 nalzme do 1. dlky. Lezeme souasn a vme jeden druhmu, e neudlme chybu. Ve tet dlce pelz Fil prvn tk msto v pevisu, j supm na druhm a obdivuju, jak louskl bouldr za 6+ s batohem na zdech.


Traverz stnou


Ve 4. 5. a 6. dlce traverzujeme, stdav ztrcme a znovu nachzme sprvn smr cesty a vychutnvme si ndhern pocit expozice, kter lovk ct snad jen v traverzech. Funm, makm sklu a malou variantou pekonvm ist i kurizn msto, kde se asi vtinou slauje nebo leze A0 po ntech. Fil to bere A0, protoe nechce riskovat u druholezce pomrn nepjemn pd. Dostvme se do psma ploten, kter pokrauje a do 16. dlky. Lezeme souasn a potkvme se tak na kadm 3. a 4. tandu, kdy u prvolezec nem dn elezo. Dky tomu mme monost se podvat i na krsn panorama celho masivu Steinplatte, kter dominuje jinmu okraji Loferer Steinberge.
Dolzme do prvnch vyloen lehkch dlek a pelzme opatrn psy tvoen travinami a sut. V 19. a 20. dlce si opt vychutnvme krsn plotny. Nsledujc dlky ns pekvapuj pln jinm charakterem. Nstup ze skalnho psu do pevislho bka a dle asnmi vodnmi lbky.


Vodn lbky paaar excelaaans


Morl si s nmi trochu pohrv, protoe jitn jsou tak kolem 10 metr od sebe. Tk msta jsou ale vdycky odjitn. Toto je asi nejhez sek cesty km Filovi a spokojen ho dobrm na tandu. Traverzujeme pod jeskyku, kterou v dal dlce budeme prolzat.


Pvabn jeskyka ns neoslovila


Kurva! Mm zasran boty jak svia! Dvej pozor! Tak hodnotil Fil pvabn prlez jeskykou. Te se pout do nepjemn koutov spry a nakonec tanduje. Prolzm jeskykou, ale musm sundat batoh. Klouu trochu po blt a tahm batoh za sebou. Nakonec istm gumu svch Triop a dolzm s funnm na tand. Toto msto je asi nejkared z cel cesty a pokud to polezete, tak se mu vyhnte. Jde to oblzt!
Spolen lezeme 28. a 29. dlku. Pohodov lezen za 5 v pkn skle. V dal dlce nalz Fil do technickho koutku za 6 a po velkm funn ho silov pelz. M na druhm je lpe a mu si dovolit ho pohodov odlapat. Dolzme na irok ps a ek ns 100 m lehkho ternu pod Headwall.


Odpoinek po 3/4 cesty.




Odpovme ve stnu a doplujeme jak energii, tak tekutiny. S takovm vedrem jsme nepotali. Oba mme v Camelbagu 2,5 litru, ale j se bojm, e to bude mlo.
Headwall u budem jistit klasicky.km Filovi a on jen kv hlavou. Najednou na ns padla nava. Lezu 32. dlku. Bouldr z police do stny a leh lezen lbky a na dal polici. To stejn ek Fila v dal dlce.


Sokolky a lbky charakterizuj posledn dlky cel stny


J mezitm opt upjm z Camelu. ze je velk. A dolezem, tak vypiju celou stednku. To u na m Fil vol. taaaaand. Dolzm lbky k nmu a oba pozorujem oblohu, kter se rychle zatahuje. To by nm schzelo! k Fil. J se radi rychle poutm do dalho bicha a po pr silovch krocch pebrm chyty pardnho sokolku, kter m dovedou k dalmu tandu.


Krsn lezen v pevn skle


Podobn charakter m i 35. a 36. dlka. Te je ada na mn, ale lep, kdy pjde ty. k Fil. Vezme mi boty a vci z bglu? ptm se ho. Jasn. Stojm pod 37. dlkou a ek m asi to nejt잚 msto z cel cesty. Nechci to pokazit, chyb nm jen kousek od OS, mon jen 5 nebo 10 metr. Nabrm pravakou krabku na pl lnku, nakopnu nohy jdu dynamo do lity na levaku. S tkm batohem bych to neudlal. Rychle pekopu nohy a odlzm do lepch chyt. Zbv deset metr ke tandu a j vm, e to dme. Dobrm Fila a s pocitem ulehen se mu snam vyradit klov msto. Fil nem s tkm batohem anci udret klovou krabku. Pelz dlku za A0 a po chvilce oddechu se pout do posledn dlky? Po chvilce tanduje a j k nmu dolzm s velkou levou a astn, e se nm to podailo.


nava po 38 dlkch je znt


Vystupujeme na vrchol Breithornu 2413m a po pr fotkch hledme sestupovku. Sestup na chatu se nm nakonec dky snhovm polm a mstu nepehlednmu hebnku znan zkomplikoval, ale u hork polvky a Spaghetti Bolognese na Schmidt-Zabierow Huette jsme na to rychle zapomnli.

Milano   [pravy] 10:41 01.07.2005Tisk 

Reklama:


Souvisejc lnky:

Komente

     
...nov pspvkyNov koment 

 To koukam...11:16:13 30.06.2005
Tak tu jsem neznal,dikas chlapy, uz ji mam na seznamu.
Zdenek odpovdt 

 asy12:10:43 30.06.2005
Pkn, moc pkn. Ped asem jsme nocovali na nstupu s vidinou pardn polezenice, bohuel vytrval detk ekl jednoznan ne :o) Pipoj prosm jet vae asov daje. Prvn ist pelezen dajn trvalo 8 hodin, co bude asi hdn psn.
Azbestodpovdt 
 Re: asy09:14:01 01.07.2005
Mas pravdu. My jsme vice nez polovinu lezli soucasne, ale i tak jsme nebyli schponi dostat se pod 12 hodin. Je fakt, ze my nejsme zadni super lezci a verim, ze nekdo lepsi to musi jit rychleji. Mimochodem rekord slo prelezu je 2,5 hodin. To musel ten borec asi bezet nebo co?!
Milanoodpovdt 

 vypada to zajmav13:15:57 30.06.2005
Pr fotek je na http://www.alpenverein.at/leogang/album-sub.asp?AlbumID=1748
Petrodpovdt 

 Pkn!13:56:45 30.06.2005
lnek se mi lbil, kopec je dlouhej jak svia, pkne jste si mkli. Co fotky, budou?
Petr Jandkodpovdt 
 Pkn?23:31:09 30.06.2005
Dobr, ale nejen kopec, ale konec /lnku/ je dlouh jak svia.Jako tip na lezen dobr, jako lnek u hor. Jinak jsme vichni asi mli i pochopit, e Milano to zmkl na jedniku vdy ist a o.s. a Fil to musel hkovat. Jak jinak pane autore?
Filodpovdt 
  Re: Pkn?09:17:33 01.07.2005
Spis to bude voditko pro druhe, aby udelali to stejne co my. Tedy, ze druholezec proste vezme prvnimu jeho veci a obetuje svuj cisty prelez. Pro lezce, ktery leze RP 9 je samozrejme tato rada zbytecna.
Milanoodpovdt 
   Re: Pkn?11:23:05 01.07.2005
Me se to libilo. Krasna prace.
Az me nekdo ponese nejen veci ale i me, tak si to taky vylezu :-)
cifraodpovdt 
  Re: Pkn?09:21:17 01.07.2005
Jinak za svuj egocentrismus se uprimne omlouvam.
Milanodpovdt 
  Re: Pkn?09:24:07 01.07.2005
Jinak za svuj egocentrismus se uprimne omlouvam.
Milanodpovdt 
  Re: Pkn!12:19:35 01.07.2005
J to tak nevidm. Peetl jsem si lnek znovu - i s fotkama. Mon to nkomu, kdo nelez v horch me pipadat dlouh, ale mn to pipad adekvtn. Ostatn u jen pi zmnce o 38. dlce bolej kolena i pi sezen na idli.
Rovn tak nechpu len pelezu klovho msta jako vychloubn, ale jako tip. Kdy se zanaj na konci takhle dlouh cesty stahovat mraky, je to signl k metod "Prchni jak me", protoe jedin rozumn zchrana je pes vrchol. Kdo u nkdy slaoval celej den v deti, podchlazenej a tsl se pitom jak drahej pes, pochop to pln jinak.
Nezd se mi, e by se autor vytahoval. Vdy chvl kolegu, jak louskl bouldr za 6+ s batohem na zdech a jet v podstat bez jitn, protoe souasn postup skuten nen plnohodnotn jitn. A to pochvalu jist zasou.
Jeskyn je opravdu fujov a ta turistick znaka u n je docela provokace.
Mm-li provst kritiku lnku, pak mu lze samozejm, jako skoro vem, vytknout pr peklep. Nkter vty by se daly trochu zktit, tu a tam se zbyten opakuje slovo. To jsou vci, kter lnek v mch och sniuj ze 100% na 90% a daly by se upravit a tch 100 dothnout.
Jinak ale nevm, co by se dalo vytknout jinho. Nejsou tam dn nepodstatn tmatick odboky, ve je k vci a je tam to, co tam m bt. Fotky jsou asi takov, jak se pi takovm bhu a ve dvou daj udlat.
Snad jen chyb mapka, schma a popis, nebo alespo odkaz na bergsteigen.at, kde to urit bude.
Petr Jandkodpovdt 
   Re: Pkn!14:20:26 01.07.2005
Souhlas s Petrem. lnek se mi lbil. Nehodnotil bych jej sice na tch 90% jako Petr. Chyb tam podle m ten zkladn poznmkov apart, take jako inspirace to je fajn, ale vyaduje dal hledn a na druhou stranu je to prost "jen" popis cesty - a u takovho by podobn informace mly bt - teba na konci by i jen v podob odkaz; a pokud si to nedl nrok na lnek informativnho charakteru (bez odkaz a podrobnost by nemlo), mlo by to bt jet zbavnj. Ale to jsou jen drobn vady na krse.
Fotky jsou hezk, i kdy osobn jsem nejvc ocenil nikoli kompozici, ale geomorfologii. Prost takov, jak bvaj z podobnho vejletu.

A sm vejlet je fakticky dobrej. Skorem tyicet dlek lezen - fakt dobr.

Ale nechm toho, nebo m nkdo jednou potk a naban mi. U jsem se stal zlm kritikem o dva lneky n (vejlet na glockner)... Take se bojm, abych se nestal kritikem msto pislkem a nevyslouil si za to bnou kritikovu odmnu - pr zasloench facek.

Autore: s chut jsem, si to peetl a lbilo se mi to.
Tom F.odpovdt 
   Re: Pkn!11:11:42 02.07.2005
tak,tak...
"Jenom lumpov jsou skromn, dob se raduj z inu"
Goethe

PS: mno nebral bych to zas a tak doslova, ale... :o)))... pkn, mc pkn, hned jak se na to budu cejtim nasedm do vlaku... ;o)
Billodpovdt 
 Re: Pkn!09:11:38 01.07.2005
Fotky doufam budou, jelikoz jsem clanek zasilal poprve, tak jsem udelal trochu botu. Zaslal jsem ho dnes znovu a tentokrat i s fotkama. Doufam, ze to kluci znovu nahraji na server.
Milanoodpovdt 
 Re: Pkn!09:14:16 01.07.2005
Fotky doufam budou, jelikoz jsem clanek zasilal poprve, tak jsem udelal trochu botu. Zaslal jsem ho dnes znovu a tentokrat i s fotkama. Doufam, ze to kluci znovu nahraji na server.
Milanoodpovdt 
  Re: Pkn!11:47:55 01.07.2005
ch... To je krsa!
odpovdt 
 Re: Pkn!21:25:09 01.07.2005
lnek se mi moc lbil. A to, e jsou tam peklepy je jedno - vdy se to d napsat lp.
 dracoodpovdt 
 Re: Pkn!21:25:22 01.07.2005
lnek se mi moc lbil. A to, e jsou tam peklepy je jedno - vdy se to d napsat lp. 100%
 dracoodpovdt 

 PJ12:31:00 01.07.2005
Taka otazocka,kedze som veci neznaly, kto je to Petr Jandik? stale strasne mudruje,tak sa pytam,ci ma preco... nic v zlom,len sa pytam:-))))
Ffrodoodpovdt 
 Re: PJ13:20:28 01.07.2005
Brbralov ubrblan! Vdy je ten lnek prima,berte to jako tip.Navc lnk o lezen v horch moc nen.Jenom dotaz,nelezl nkdo z vs horskch lezc Severn cestu na Alpawand v Reitskch Alpch?
petrodpovdt 
  Re: PJ13:26:51 01.07.2005
Alpawand je popsan v lnku od Jirky Novka v Lidech a Horch 4/2004.
Urit bude nco k nalezen na Bergsteigen.at.
Petr Jandkodpovdt 
   Re: PJ13:51:23 01.07.2005
Diky Pete.Daj se ty Hory 4/2004 jet nkde koupit?
petrodpovdt 
    star sla14:04:08 01.07.2005
Star sla se daj objednat - objednac lstek je v kadm asopise na tum pape. Jinak v Prglu firma Alpy, tefnikova ulice, Praha 5. www.alpy.cz.
Petr Jandkodpovdt 
    Re: PJ14:06:56 01.07.2005
Pokud uvedenou tiskovinu nem na krm PeS (ke ktermu pro podobn obvykle chodvm - adresa uvedena u recenze zvan knihy Jury Riky), mli by ji mt v krm vydavatele (tedy CK Alpy - krm maj vedle Mapisu naproti tanku na Smchi; tedy tamt, kde vyizuj EAV).
Tom F.odpovdt 
 Re: PJ13:21:56 01.07.2005
Peter Jandk je tak star somarisko, ktor m v tomto ppad naprostou pravdu.
odpovdt 
  Re: PJ13:48:59 01.07.2005
No, u Ti tady nkdo odpovdl :-) Kdo je kdo? Hele mm podezen, e do Encyklopdie horolezectva naposledy vydan koncem osmdestch let, se nedostal (ale jistej si tm nejsem), i kdy prv v t dob byl celkem aktivnm :-)
No, mlokdy jej pistihnu, e by pravdu neml (a kdy, jsem pynej a tahm si triko).
Hele rada, najdi si tady jeho lnky (viz hledn podle autora), ono Ti to ekne vc. Patvaj urit k tomu lepmu, co se tady d pest :-)
Tom F.odpovdt 
 Re: PJ15:06:39 01.07.2005
No, on Petr Jandik je takovy samozvany superkritik, ktery je presvedceny, ze pozrel vic rozumu, nez lecktery student estetiky a literarni tvorby na filosoficke fakulte. Nicmene, ted ma vyjimecne vcelku pravdu.
honzaodpovdt 

 Peknej clanek13:35:48 01.07.2005
Ted s tema fotkama je to paradni clanek. Navod, jak na tuto cestu jak ma byt. Dikec chlapi.
JirkaSodpovdt 

 dobr :-)13:52:04 01.07.2005
Inspirativn. Bohuel, mm podezen, e se tato inspirace m malikosti netk :-) koda, podle fotek velmi zajmav povrchov zkrasovn. Ty lbkov krapy jsou pkn (a jakpak byly vysoko?) a vbec...
Tom F.odpovdt 

 Americk trojhelnk smrti17:30:26 01.07.2005
hezk, jen mal metodick poznmka- na fotkch u jitn v ntu jednou smyc je typick pklad dost zvan chyby pi tandovn- tzv. American death triangle- pri pdu do tohoto jitn me snadno dojt k roztren smyce vzhledem k vektorm sil...
maodpovdt 
 Re: Americk trojhelnk smrti18:23:32 01.07.2005
Presne tak. Horni cast trojuhelniku musi byt do karabiny cvakla taky, proste musi to byt vecko a ne trojuhelnik. V tomto pripade by smyce pad prvolezce do standu asi nevydrzela, aspon tak pravi teorie. Jinak dobrej clanek, jen ta sebestrednost (Ja a Hora, Ja a Cesta) na fotkach trochu vadi.
honzaodpovdt 
  Re: Americk trojhelnk smrti10:09:01 02.07.2005
Omlouvm se, jsem uplnej zelen. Mohl bych poprosit o podrobnj vysvtlen? Rd se poum. Pedpokldm, e se tahle poznmka tk obrzku `image011s.jpg (pod popiskou `Odpoinek po 3/4 cesty). Co je tam patn?
FJodpovdt 
   Re: Americk trojhelnk smrti14:35:23 02.07.2005
Ano jedna se o ten obrazek. Ale nejspise to neni uplne spatne. Jde o to ze pri takovemto provazani jsou jistici body namahany ne pouze smerem dolu (sikmo), ale take i smerem do stran (dovnitr), coz by mohl byt treba problem u skob ve vodorovnych sparach. Nicmene v tomto konkretnim pripade, jestli se spravne divam, tam jsou fixni nyty, takze to neni zase takovy problem...
spravneji by to melo byt tak ze by karabina byla cvaknuta i na horni vodorovnou cast smycky (tu co vede mezi nyty - ale prekroutit ji), ale na to je zase kratka, takze by se moc dobre nerozkladaly pusobici sily :-)

vice na sakal.stredozem.cz - sekce metodika
cifraodpovdt 
   Re: Americk trojhelnk smrti16:03:27 02.07.2005
Je to ten obrzek. Je to jitn, kde smyka voln prokluzuje dvma pevnmi body, a jistc karabina je cvakl jen na jednu spojnici tch bod, take to vcelku vytv takov trojhelnk.

Bez obrzk se to velmi patn vysvtluje - zkus si namalovat rovnostrann trojhelnk, ve vrcholu svislou pdovou slu ven z trojhelnka, dokresli ostatn sly v bodech a smyce, aby to drelo.

Ve vsledku smyku trh vt sla ne pdov sla, zadruh i sla na pevn body je stejn nebo vt, a navc je to namh do boku (sna se "pithnout k sob").
jkodpovdt 

 pochvala17:33:34 01.07.2005
mldenci, tak se mi lnek lbil .... chvlm....
jeden germnskejodpovdt 

 Zakazat17:40:43 01.07.2005
Pozaduji okamzite podobne clanky zakazat.Delaji jenom chute na davno nedostupne ovoce a co maji stari dedci jak ja potom delat. Sakra kluci prece kvuli vam nezacnu zase delat ptakoviny. Parchanti jedni jak ja vam zavidim.
Richardodpovdt 
 Re: Zakzat? Radji trnovat!18:09:03 01.07.2005
Jo, chlape, zvidt meme, ale tm si prd pomeme! Zkus trnovat vce, lpe a radostnji -to se obvykle osvdilo!
(Taky se mi to lb, ale u jsem se letos upsal severu.) Tak snad pt, pespt, pespespt...
Hamdulilah!
V. .
Vclav irlodpovdt 
   Radji trnovat!21:45:24 01.07.2005
Dk za tip. navnadilo m to. A dm na rady V.. a budu lpe a radostnji trnovat,abych na tch 40 dlek vbec ml.a budu se snait nezvidt.horm zdar!
ziodpovdt 
  Re: Zakzat? Radji trnovat!10:52:45 02.07.2005
1./ Jak prav velk Dek: "Nejlep st naeho ivota je tvrd boj, vn plny a nadje. Jack London"... pnov nechcete mi ct, e to nejlep je za vmi, e ne??? muhehe... c(_)... ur na to... nebo na nco jinho ;o)

2./ jedna vc co m na lezen tak imponuje... to setkn generac... syn, otc a vnuk [eny prominou :o))]... prolnn minulosti, ptomnosti a budoucnosti... no time... now...

s ctou
William "Bill" Blake
Billodpovdt 

 nadhera06:47:28 02.07.2005
pekne borci, nezbyva mi nic jineho, nez plakat a tise zavidet pac musim zas do prace, takze gratulece primo z Alasky z USA, jen tak dal
Vikyodpovdt 

 Foto dne:
Trebenna East
Kap horn, 9-
 Databze cest:
Vechny cesty (190887)
Top cesty v R
Top bouldery v R
Nejnovj cesty:
1 1 1
1 1 1
1 1 1
1 1 LmMqtzme
1 1 LmMqtzme
Nov komentovan:
1 1 1
1 1 1
1 1 1
1 1 1
1 1 1

 Nov v diskusi:
Re: Beruky foto dne | Re: Beruky foto dne | Re: Beruky foto dne | Re: Beruky foto dne | Re: Beruky foto dne | Re: Beruky foto dne | Re: Rusci zpt na zvodech | Re: Beruky foto dne | Re: Beruky foto dne | Re: Rusci zpt na zvodech |

 Nov komente:
Re: Mamlas | Re: Mamlas | Re: Mamlas | Re: Mamlas | Re: Mamlas | Re: Mamlas | Re: Hanba | Re: Mamlas | Re: Mamlas | Re: Mamlas |

 Kde to ve:
Podmnka 5 msc za to, e mu umela paraka na Grossglockneru (1)

 Nov v inzerci:
1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |

 Anketa:
Sledovali jste dnes Honnolda v Taipei?
 Ano, iv! 
 1470 
 Ne, z vek se mi to hlava. 
 1567 
 Ne, uniklo mi to. 
 1340 
 Sleduji jen Adama. 
 1394 

 Nvody:
Jak pst na lezce ...
Lezeck mapy

 Partnei:
Treking.cz
Hledte si pkn ubytovn v R na V vlet i dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz vsekci chaty a chalupy pronjem. Pokud plnujete cestovat na Slovensko a potebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlep ubytovac zazen, chaty, chalupy, roubenky naleznete na strnce chaty na prenjom.
Na webu NaVylet.cz objevte pestrou paletu turistickch cl a tip na vlet nap celou eskou republikou. Nechyb ani oblben lezeck oblasti jako esk rj s pohdkovmi skalnmi vemi i dramatick Labsk pskovce, kter lkaj dobrodruhy i horolezce z cel Evropy.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  prvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobnch daj       cenk reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.