9:30 Pedseda HS Jan Bloudek pivtal pedsedy a zstupce oddl, pedal slovo P. Reschovi.
Seznmen s programem a doplnn programu.
9:55 Jan Bloudek, organizan zmny:
HS se bude 7.4.2015 sthovat do Donsk ulice 9 na Praze 10, pobl Nmst Mru (metro A), vlastnkem nevyhovujcch 60m kancel na Strahov se stalo msto a njem se zvedal (viz zpisy z jednn VV). Pozor, nebudou fungovat pevn linky.
Personln zmny: (probhla vbrov zen): Vlaku Homolkovou (v pracovn neschopnosti) nahrad Ivana Trvnkov, na mateskou odchz Radana Plevkov a nahrad ji Katka Zelenkov, o etnictv se bude starat Dagmar Votrubov, koordinovat granty mldee bude Ji Faflk.
Valn hromada je usnenschopn,
ast je letos pomrn velk, sle je zaplnn
HS m 13 549 registrovanch len
minimlnch 20% hlas je 2710
zastoupeno je 3820 len
10:00 Hlasovn (schvlen):
- P. Resch povede Valnou hromadu
- volebn komise (Robert Homolka, Vladimr Titel, Jaroslav astn)
- nvrhov komise (Tom Frank, Ladislav Vrs, Jana Schckov)
- doplnn programu VH (vstupn a lensk poplatky spolk, odmna lena statutrnho orgnu, problm s limitem DPH)
- schvlen jednacho du
pedseda Jan Bloudek hodnot innost HS za uplynul rok (viz buletiny (HS):
HS se stal ve zkrcen ekac lht lenem OV a ji erp penze z loteri
HS jednal v Insbrucku s OEAV o monostech vyeen kombinovanch lenstv, ek se na schvlen ze strany OEAV
Personln zmny:
1. mstopedseda Pavel ambersk odstoupil z funkce pro nedostatek asu (bude se hlasovat nov mstopedseda), pedsedou disciplinrn komise se stal po Romanovi jej len Tom Frank, Revizn komisi vede doasn M. Veteka. Komisi horolezectv a alpinismu vede Jan Zbranek.
10:20 Petr Jandk seznamuje ptomn s novou svazovou databz skal, u kter se podlel na koordinaci projektu
10:30 J. Bloudek, zprva o hospodaen 2014 pjmy: pln 7 920 000 K, skuten 8 404 173 K (vzrostly lensk pspvky, klesly dotace, pibyly penze z loterie) 2014 vdaje: plnovan 7 043 500 K + vzan 432 421 K
skuten: 7 600 772 K (6 970 162 K + 827 000 K) hospodaen schvleno
P. Resch te v zastoupen: zprva revizn komise
kontrola hospodaen, 2 podnty stnost: L. Hroza mlad ohledn reprezentace (zamtnuto) a nsledn znovu pro procesn chybu (lhta na vyzen). 2. podnt
schvleno
10:47 J. Bloudek, plnn cl:
1) poet len v roce 2014 se zvil na 13 862 (start 9 000, cl 2015 je 15 000) - zkladna se postupn zvyuje
2) Finann zdroje: l. pspvky/ veejn/ soukrom start 71/18/11 cl 60/25/15 stav 49/34/17, nov zdroj je OV loterie celkem 4,8M/8,4M
3) Finann rezerva: pln 40% stav 100%
4) Profesionalizace: pln naven ze 2 na 4, 2015 je 5
5) zen HS: pln - gestoi pro kadou z 5 oblast,
stav - gestoi jsou, pichystn nvrh zmny struktury zen
6) Informace: audit pouitelnosti webu HS dopadl dobe, tvrtletn zpravodaj, Roenka, FB m 1,5 tisc, pes 5 tisc zhldnut videa, nov DB skal a cest
7) Mediln obraz: TV poady ze zvod, rozhovory, spoluprce s festivaly, OV (propagace Adama Ondry atd.)
8) Vkonnostn sport: cle a priority v soutn i nesoutn oblasti, zlepen, schzka kam dl - koncepce, kterou zorganizovali J. Zbranek a P. Vrtk
9) Pe o skaln oblasti
ada oblast je ji sanovna, vlastn DB s informacemi o OP
10:55 P. Resch: pedstaven zmn v zen HS (ji bylo pro zstupce oddl tak bhem uplynulch akc + videa)
Problmy HS:
1. dobrovolnost / odbornost
2. komunikace se leny a veejnost
3. postaven oddl s prvn subjektivitou
4. prce s dtmi
5. komern / tradin oddly
6. etika chovn ve skalch
11:05 J. Bloudek: posln HS
foto
11:10 imon Budsk: posln, vize a cle
11:20 J. Bloudek: nvrh struktury
11:30 diskuse
F. Mezera: navrhuje aby ml HS chatu, nejlpe v zahrani, kde me mt nap. programy s mlde, erpat dotace atd.;
J. Turek: nerozum co se zde prezentovalo, o em bude hlasovat a co m zprostedkovat lenm svho oddl, pros o strun zhodnocen 2 vtami;
M. Tuka: navrhuje propagaci a podporu (nap. grant skrze HS) fungujcch chat, kter ji v R m spousta oddl + vt informovanost lensk zkladn, e tyto chaty existuj;
M. Teichmann z Lankrouna: nebojte se jt do prvn subjektivity a zaloit spolek, me to pinst oddlu podporu a finance, HS by ml pomoci oddlm, kter maj zjem rozjet prvn subjektivitu;
. : prvn subjektivita je pkn, ale je teba provzanost s HS, ne pln odtren oddl od svazu (cesta s HS / cesta bez HS);
V. Titel: HS nen jen pt kluk (VV) kterm jsme dali hlas, ale jsme to my vichni,
F. Mezera: eit pstupy ke skalm, jsou oblasti, kde vzrstaj problmy s parkovnm
..: navyovn lensk zkladny - stle vce lid leze, tedy by se logicky mli stvat leny HS, HS by jim ml vyjt vstc na stnch (nap. slevy), kde se mnoz poprv setkvaj s lezenm
Pavel (z Karvin): navrhuje natoit videa k bezpenosti lezen
+ vyjden zstupc MK (Ba a J. Vogel)
+ vyjden len VV k diskusnm pspvkm
koment P. Resch: chyb nm lidi, na realizaci npad a innosti, komise snily rozpoty, aby se mohla nastartovat profesionalizace, kter pinese zptn penze i vsledky a spokojenost
Z. Tepl: kde se bere pspvek na chaty Jamesu a jestli pichzme na o slevy na chatch
J. Bloudek: mme nadle stejnou slevu jako lenov James, dky vstcnosti Jamesu, je to n dar
P. Vrtk: zprostedkovv dotaz od Loklky a Zobana, pro m administrativa "nrst 50%" (z 2M na 3M) a jestli se vrt vloen penze
vyjden . Budsk: jednn s OV a dalmi organizacemi o penzch zabraj tdny asu a mus se jim nkdo vnovat, potebujeme koordinaci a prci na projektech, kter maj finance pinst, sekretarit zajiuje bn servis lensk zkladny
J. Bloudek: by povaoval za velik nespch, kdyby se HS nevrtily minimln voen nklady. Pokud se to do roka nespln v navren struktue, bude teba nklady osekat. Zavazuje se doloit a zhodnotit za rok pnosy. Chce zpehlednit zen HS. schvlen rozpotu: ano
12:15 . Budsk: seznmen s elektronickm reportingem
- pestvka -
12:40 K. Berndt: sprva o innosti CVK
materil drba 2015: 1 331 568 K
(jistc prostedky: 2 745 bh v nepskovcovch oblastech, 135 borhk, 735 kruh, 274 slaovacch bh a kruh v pskovcovch oblastech);
Granty na drbu skal 2014: pln 80 000 K, dosti 65 000 K, erpno necelch 50 000 K;
Odmny: sprvci za vmnu jitn 138 51 K, pedsedov OVK 32 500 K;
Sponzoring jistcch prostedk 2014:
od Hudy a.s. (Labk a Hrubice) a Singing Rock (Jesenky, St. echy a Praha), obdobn pro rok 2015 podpo Hudy, S/R chce pro letoek podpoit esk rj (Prachov, Drbky, Phrazy, Severn oblasti R);
Probhla 2 kolen sprvc v Luickch horch a v eskm krasu, celkem 40 sprvc, letos bude v lt kolen v Labku a pot mon na Morav;
Bude teba obnovit kolen sprvc, kte nebyli prokolen v poslednch letech, probh diskuse s pedsedy OVK;
Informace o vyjednanch vjimkch pro lezen a o letonch, kter se pipravuj.
12:48 J. Vogel, chystan diskusn setkn v Praze v Motole 28.3.2015 zamen na vzdlvn horolezc a pedstaven novho modelu vzdlvn
12:51 Jana Kubalov: za lkaskou komisi, podn Peliknova semine, lkrniky ve spoluprci se S/R, vyjden k nvrhu natoen videa s prvn pomoc - je teba vypracovat projekt, dotazy oddl na kolen - lenov lkask komise zprostedkovvaj kolitele, mete se obrtit na LK
12:54 P. Resch dkuje vem pedsedm komis za prci a komunikaci se leny svch komis
12:55 P. Vrtk pedstavuje innost komise horolezectv a alpinismu:
vsledky setkn a vize kam smovat, jak to dlat lp, publikovat informace o vstupech, trendech a problmech, snaha centralizovat informace a pedat si zkuenosti, vytvoen koncepce prce s mlde a talenty + pedvn zkuenost, pravidla grant pro akce na vkonnostn horolezectv
10:03 J. Bloudek, nvrh novely stanov (viz buletin k VH a nvrh stanov na strnkch HS), mantinely novho obanskho zkonku, spoluprce s prvnky ped zmnou stanov; nastartovn zmn, pokud stanovy nebudou funkn dle poteb HS, vyhodnot se a zmn a oprav dle na dal VH.
Zmna stanov HS:
sdlo bez adresy, pro ppad sthovn
posln a innost, doplnna vize "dynamick, profesionln a finann stabiln..", lenstv:
* dn A,
* lenstv spolk,
* eidovan lenstv (pouze skrze spolky, bez prkazek, maj monost pojitn),
* zprostedkovan lenstv fyzickch osob;
o lenstv jednotlivce i spolk rozhoduje VV, me delegovat
Stvajc systm oddl beze zmn Prva a povinnosti len:
len A beze zmny, me hlasovat na VH i samostatn
len B na VH je vdy zastupovn, ale me bt volen
za spolek se astn VH jeho zstupce Hlasovn na VH:
(- dle potu prkazek)
VH hlasuje podle potu zastoupench len A a B, spolek, kter nem dn leny B m 1 hlas
funkn obdob vech orgn - VV, disciplinrn komise, revizn komise - je 4 roky (zmna ze 3 na 4) Vkonn vbor
bylo 7 len, bude 5, pedseda, 2 mstopedsedov, 2 lenov, mezi VH mus bt ve VV minimln 3 volen, jinak svoln mimodn VH;
Rozen pravomoci VV rozhodnout o vylouen lena VV i pro neinnost nebo vn neplnn kol;
Monost rozhodovn mimo zasedn. Odborn komise pokrvaj 4 hlavn oblasti, skly a ochrana prody, sport, vzdlvn a metodika, mlde Majetek a hospodaen
- upesnn odpovdnost VV Projednvn stnost a een spor
- zjednodueno, nemus bt osobn projednvn
Pechodn a zvren ustanoven
do konce funknho obdob VV, RK a DK plat pvodn stanovy (zstv pvodn osazenstvo do zvolench lht: 7lenn VV do r. 2017,...) innost ostatnch st stanov do schvlen
Dotazy a odpovdi:
- lenov B bez prkazky nemou lzt na skalch jako lenov A
- vichni lenov spolku v HS jsou leny HS (intern po odhalsovn vrmci spolku)
- poplatky a vstupn pspvky se budou hlasovat dle, pokud bude schvleno
hlasovn: schvleno
13:40 J. Bloudek, vstupn a lensk poplatky
nov spolek vstupn 800 K (pipomnka: oddly kter ji jsou odputno)
ron poplatek spolku je 400 K, pokud
hlasovn: schvleno
13:43 . Budsk, odmna lena statutrnho orgnu:
pedseda HS na obdob od VH 2015 do VH 2016 bude 22 500 K/ msn (aktuln 5 000 K) a jej vyplacen je podmnno pracovnm nasazenm nejmn na rovni poloviny plnho vazku. Vsledkem tto prce mus bt prokazateln zlepen v naplnovanch clech a projektech dle schvlen organizan zmny, kter bude prezentovno na VH 2016.
dotazy, vysvtlen a pipomnky
hlasovn: schvleno
13:52 J. Bloudek: plcovstv DPH - Pravidla pro zzen marketingov organizace HS
diskuse: K. Turek, V. Lada,...
14:12 pestvka na formulovn ppadnch protinvrh k tomuto pomrn zvanmu rozhodnut;
mezi tm te P. Resch zprvu historick komise
pestvka k diskusi
14:25 hlasovn a stn hlas:
pro 2304, proti 680, zdreli se 824, celkem hlasovalo 3808 (3/5 vtina je 2285)
- nmitka pro zpsob pozdn hork prezentace zvan zmny
14:40 doplujc volby:
1. mstopedseda: imon Budsk
len VV: Radan Keil
revizn komise: Martin Mat
hlasovn aby se urychlily volby jako veejn hlasovn: ano
jedin kandidti byli schvleni
14:50 T. Frank (nvrhov komise) te usnesen VH
hlasovn: schvleno
mal rekapitulace co se odhlasovalo zvanjho a co je teba hldat
.lenstv spolk (+ ve vstupnch a lenskch poplatk)
.naven odmny pedsedovi HS s vazbou na cle HS
.VV me lena nebo spolek vylouit
.monost rozhodovn VV mimo zasedn
.projednvn stnost a een spor nemus bt osobn
.monost zaloen s.r.o. (zde by lenov a VV mli jet provit jin formy ppadnho een + pro, proti a rizika)
Osobn si myslm, e VV dostal na leton VH pomrn velkou dvru od pedsed oddl a zstupc len, ale mli by jsme jeho ponn i nadle sledovat ;) Hlavn to ppadn zaloen s.r.o. by si zaslouilo dal "studie" jestli to pro HS bude vhodn a nakolik.
Maran
Dky za podporu. I kdy jsme tam letos byli v oslaben, je to signl pro celou redakci, e m smysl ty penosy dl dlat. Chyby jsem opravil a dnes, mon e se jet pr najde. Snail jsem se zachytit podstatn, ppadn se nkter momenty dotete jet nap. na HS v oficilnm usnesen a zpisu i na dalch znmch horystrnkch teba u Petra nebo Kuby, i od vaich pedsed a zstupc.
Za to fofrzn zapisovn m mj obdiv. U mne budou postupn zvukov zznamy, ale ne dv ne tak za 14 dn, s editac bude jet hodn prce. Pak bude mozaika VH kompletn.
No v cizine vetsinou z nytu / borhaku spojenych retezem a s karabinou. U nas, vzhledem ke kvalite nasich terenu, jisteni, cest, atd. odskakuju hlavne do bouldermatky. Jak to vlastne je, uz CHS zastresuje i boulderisty nebo se od nich vicemene porad distancuje?
No vzhledem k tomu, e ve veden HS je lovk, kter v thle zemi pro bouldering udlal asi nejvc. (viz chystan 14. ronk Padn) tak si myslm, e bouldering je urit vnman jako soust lezen.
No ja osobne slanuju z nerezovych nytu, retezu a jinych kvalitnich slanaku. A jsem moc rad za to, ze jsem clenem Alpenvereinu! A tady v tom rozkradenem a vytunelovanem kocourkove si delejte co chcete.
Martine, ten rozkradenej a vytunelovanej kocourk, ov, kter, kdy ho po Skanderovi pebral Jirka Novk ml dluhy a Jirka to zachraoval pjkou z vlastn kapsy, tak m ron finann rezervu, m dobe fungujc metodiku, m dobrou vrcholovou komisi, kter star o to, abys ml po em lzt a ml se kde zajistit. Tak alespo, kdy u to nechce uznat, tak to aspo nevytej! K honzovi Bloudkovi a ostatnm: Na valn hromad jsme si je svobodn zvolili. Pokud m nkdo dojem, e by tam ml bt nkdo jin, je poteba sehnat kandyd
Jak to vypad s MCR sezony 2014/15 v drytolu? Na strnkch svazu u sundali, ze ho pipravuj. Jooo miteln cle... Jooo konkrtn cle....Mon se omluvit by bylo chlapske, ale k tomu ma souasn vedeni daleko.
Ale to je vc k tmatu VH ne si myslis. VV nedokzal uspodat mcr 2015. Nechtl abych ho uspodal Ja. Ze pr udl Mcr sezony 2014/15. A opt nic. Take co se jim da vit z tech novinek co chystaj? Dle mho soudu nic.
Kdy nco ekne jeden len VV, nen to zvazek pro cel VV, ale jeho osobn snaha. Za VV neme nic samostatn slibovat ani pedseda, ostatn mu to mou klidn zastavit. Zvazek nebo slib by se z toho stal, a kdy by to odsouhlasil cel VV a to by jist v zpisu bylo - nic takovho tam ale nenajde. Zozulk to nejsp kal v dob, kdy nebylo jasn, e ani jeden zvodnk s anc na umstn nebude chtt jet na svazem podporovan mezinrodn zvody. Nezjem zvodnk logicky zmnil postaven cel disciplny. Kde jsi nael na horosvazu tu zmnku o MR? To se ti nejsp taky jen zdlo...
LRH prosm T zase neli....jestli chce nco uspodat tak to udlej a HS k tomu nepotebuje.Jestli se zase nechce "zviditelnit" tady.Vem si pklad z Raka "sere" na HS, pod zvody a jde mu to.A ne, e se bude spolhat na HS, kdy na to podle tebe serou a bude tady breet (jak jsi to dlal velice asto), e ti nkdo nco nakukal....
1) Mistrovstv R v drytoolu nebylo. HS se na nj vykalal, pitom jde o nai pardn disciplinu. 2) Mistrovstv R bez HS prost nejde udlat. 3) Libor se nedomh, e by ho musel organizovat zrovna on, ale chce, aby se vbec podalo. x) Kapito?
Kubo vysvtli mi pro by nelo udlat bez HS, kdy to nem zjem? Pi v t, kdyby to byla moje priorita, jakoe nen, tak ho udlm a cel svaz polu do hje. Samozejm plan ei m nezajmaj, pouze odkazy na platn paragrafy.
Njak se ti Kubo popletl as minul s ptomnm jako i pslun adjektiva.
V souasnosti se rozhodn nejedn o nai pardn disciplnu.
Ano v minulosti tato disciplna byla eknme docela nadjn se rozvjejc, nco se do n nainvestovalo, ale ne se to stailo alespo malinko vrtit, skonila.
Spolen s LRH tady propaguje jzdu na mrtvm koni.
Luboi, pokud uvauje v rmci pr msc, tak m jist pravdu. Podle mho je to ovem projev normln omezen fachidiocie. Sportovn disciplny maj cyklus mnohalet. Jejich veden by mlo uvaovat koncepn na mnoho let dopedu, protoe generace sportovc se pirozen stdaj a je poteba jim vnovat pi. To nejmen je, e pod zvody, nebo je aspo nech podat.
Drytooling je disciplina, na kter se v minulch dvou letech sjelo nejvc zvodnk na Mistrovstv esk republiky (kam se na jejich poty hrabe obtnost, nebo dokonce rychlost). Mme v n vznamnou medailistku na svtovm pohru, astnka nkolika semifinle. Take svm vznamem je hned za obtnost (kde vldne fenomenln Adam Ondra a za nm je obrovsk dra) - piblin na stejn pozici jako rychlost a skialp. Tm jsme ovem MR nezruili.
Luboi m pravdu skuten se do n nco nainvestovalo :-). Ale to malinko jak k pedstavuje trnct medailovch umstn.Kdyby se penze kter dalo hs do drytoolu vydlily potem medail, kter lucka dovezla. Byly by to pro hs nejlacinj medaile ze SP.
Pokud si dobre pamatuju co se rikalo na predchozich VH, svazu nejde o medaile z SP, dokonce nema SP jako prioritu. Jde jen o MS a ME a drytoolu se tyhle zavody az do roku 2014 nikam nezapocitavaly, byla to nova disciplina. Takze myslim, ze jedine co se da pocitat, je MS 2014.
J si myslm, e i kdy se ze vech medail nesypou penze, protoe to na ministerstvu hojnosti pot nkdo, kdo tomu nerozum, vc medail eskmu lezen slu a mlo by se makat na tom, aby jich bylo vc. Prezentace i presti to je. Navc se teba nkdy i ty medaile zanou potat a ty historick se potom taky budou hodit.
Tedy, pokud vm na cel VH, resp. HS vad jen to ne-MR v drytoolu, tak docela zvidm. VH se svm posvcenm t jedin sprvn - marketingov - linie, 45000 msnho platu pedsedy (tch 22,5 je za polovin vazek) a vytvoenm s.r.o. pes kterou poteou naprosto nekontrolovateln penze (nejde o to, e tam HS nesm nic poslat, ony ty sprvn penze samozejm k HS ani nemus dorazit) mi jasn potvrdila, e bt nelen je ta sprvn monost. Howgh.
Sice nejsem ten co to psal. Vzhledem k tomu, ze CHS v tomto neni moc transparentni, ofiko to asi nikde nenasel. Ale neco se da vyvodit ze schvaleneho rozpoctu - http://www.horosvaz.cz/res/data/091/014498.pdf. Samozrejme, zase si clovek muze jen domyslet co vsechno pri 3 zamestnancich hradi polozka administrativa, ale pro predstavu to staci. Mozna jen ale neumim hledat na webu CHS.. Tak budu, stejne asi jako vetsina clenu CHS, rad za podrobnejsi rozpis a informace.
Honzovi Bloudkovi odhlasovala Valn hromada odmnu lena statutrnho orgnu na 22 500 K msn, to znamen, e HS pijde na 361 tisc K ron. Tak pravil 1. mstopedseda.
Diky za info! Vzhledem k tomu, ze se CHS vetsinou snazi o sobe vytvaret obraz samaritanu, kteri to delaji z nadseni na ukor sveho volneho casu, je to vcelku zajimava informace.
On je rozdil kdyz to nekdo dela jako samatritan a dava tomu treba 2 dny mesicne. Jeden den v tydnu uz u vetsiny lidi zacina byt hodne na ukor prace (pokud to neni o vikendu, coz ale u bafunareni vetsinou nejde). Ale pokud nekdo pracuje 5 dnu v tydnu 8 hodin denne, uz neni unosne to brat jako dobrovolnou cinnost. Proto ta zmena. A ted navic pribyde dalsi balik koordinacni prace na projektech.
J mu ty penze peju, za prci m kad dostat zaplaceno. Jen by mne zajmaly ty projekty. U dost dlouho slym od vech o projektech. Vude sam projekty. Ale co to je ty projekty? A jak jsou odhadovan vnosy (forecast) tchto projekt?
Pane Turku a za kolik byste to dlal Vy ?? Zadarmo ?? A v podstat kdy se to nkomu nelb a nebo"zvid". Tak ml a m monost kandidovat, pednst svj program,vizi, protinvrh co s HS by dlal lpe a od eho by se vyvaroval a td..a nebo samozdejm diskutovat na lezci.Ale dn protinvrhy jsem neslyel...jen LRH na diskuzi si pobre a KT nm to u vysvtlil jak to m ve fungovat a cel veden HS jsou zlodji,bafui a hrabou si jen na svm pseku.Kdy u roky a roky nco napadm a pak je monost se angaovat, a ukzat v praxi jak se to m dlat.
Hele Mrty, kdy nechpe napsan text a projektuje si do nj sv pedstavy, nato ani nev, jak to probhalo na Valn hromad, tak ze sebe dl kapara.
Take: Nikde a nikdy jsem se nevyjadoval, e by pedseda neml dostvat plat. Naopak jsem tady na neutrln otzku po platu odpovdl neutrln pesnmi stkami.
Tyto stky jsem si j osobn vydal z plna v sobotu na Strahov.
Pokud jde o zzen SRO, hned jak to pnov zepedu oznmili, vyskoil jsem jako ertk a vehementn protestoval. Jednak to nebylo v podkladech k jednn (a nemohli jsme o tom tedy pemlet pedem - vm, e to byl el, i kdy to Petr Resch a Honza Bloudek vehementn popraj), jednak jsme byli na dvod nenpadn pipravovni nejmn dvakrt pedem bhem jednn (pr spolek neum spotat DPH), jednak se na podnikn spolk pouvaj jin formy podnikn (pedevm tzv. stav, v dvj terminologii OPS), jednak jednatel, kte budou zrove ve veden HS budou kamikaze nebo nic netuc odvlivci (kvli ruen vlastnm majetkem a v krajnm ppad i vzenm), jednak lenov HS prost neuvid do normln obchodn spolenosti tak dobe, jako do svho spolku (budou to dva zcela rozdln subjekty).
Take jsem protestoval jet na Valn hromad a pak hlasoval proti. Co jsem mil Marty ml udlat vc?
A pro by do toho sro nemli lenov vidt? Vdy to bylo soust zsad kter se odhlasovaly - e do nj naopak mus bt vidt stejn a bude to kontrolovat RK doplnn o dalho profka. Pro maluje erty na ze? Nevidm dn podstatn rozdl oproti souasnmu stavu.
A jen se bavm, jak hned profesionln v, e jedin sprvn cesta je stav - lp ne ekonomov a auditoi. No prost si to piznejme, nejdv Kuba, pak Pmbh, pak dlouho nic, potom mon nkolik mlo nositel Nobelovy ceny za ekonomii, a pak u nic ne pusto a przdno.. LOL
* Protoe spolky a eserka jedou v reimech jinch zkon, maj jin povinnosti a jin odpovdn orgny. U te je tk vydobt z HS rzn daje (nap. kdo dostv jak penze na reprezentaci, jak jsou reprezentan kritria, kolik stl a bude stt nov systm Skalnch oblast atd...). Z SRO to bude pro bnho lena nemon. Prost mu to neumon zkony.
Vdy to bylo soust zsad kter se odhlasovaly - e do nj naopak mus bt vidt stejn a bude to kontrolovat RK doplnn o dalho profka.
* Funkce kontroln a revizn komise zan a kon na pd HS. Obchodn spolenost typu SRO m jin kontroln mechanismy. Kontroln a revizn komise se na SRO dostane pouze zprostedkovan jako poven osoba od Vkonnho vboru a ne od Valn hromady, natopak od len svazu.
Pro maluje erty na ze? Nevidm dn podstatn rozdl oproti souasnmu stavu.
* Rozdl je obrovsk: Spolek je pro sv leny prhledn. SRO je v mnoha ohledech neprhledn firma a jejm jedinm kolem je zisk pro svho majitele, tedy pro HS (ale ne pro leny HS!)
A jen se bavm, jak hned profesionln v, e jedin sprvn cesta je stav - lp ne ekonomov a auditoi.
* Bav se, jak chce. Na Titaniku se tak tanilo do posledn chvle. I o Skanderov podfuku nikdo nevdl a do okamiku, kdy bylo poteba odevzdat majetek HS (ili ns vech). Jenom pro pipomenut: jeden ekonom se hned na Valn hromad ozval a veejn doporuoval prv stav. Ohledn eseroek jsem docela dost nabrfovan kvli sv profesi a pouvm ke konzultacm docela dost ekonom a etnch ve svm okol. e jsi auditor, jet nic moc neznamen, kdy audituje teba poty ledniek v tovrn nebo poet vydanch vtisk asopis v tiskrn. e jsi ekonom a dl tabulky, nemus znamenat, e rozum zkonm, exekucm, zvrkm, insolvencm a hlavn e chpe, k emu kter spolenost slou oficiln i neoficiln.
No prost si to piznejme, nejdv Kuba, pak Pmbh, pak dlouho nic, potom mon nkolik mlo nositel Nobelovy ceny za ekonomii, a pak u nic ne pusto a przdno.. LOL
22,5*2=? :))
Tch 22500 jsi napsal ty sm.
Porovnn s jinmi platy m pece smysl jen na zklad toho, kolik by to vychzelo na pln vazek. A mi z toho teda vychz, e to jsou dost slun prachy - za funkcionaen ve spolku. V jinech nevldkch je to tak polovina/dv tetiny toho.
Take, bez ohledu na slovn kouzelnictv, HS se ze spolku na dobrovolnick bzi petransformoval do spolku manaersky zenho, s pedsednickou funkc s tabulkovm platem 45000 K. (Opakuju, to je minimln o tetinu, sp o polovinu vc ne u jinch spolk.) Take chpu, e u tohohle nejsp dost lid u fakt nechce bejt.
J to chpu tak, e na dal hlasovac VH bude asi konen vc kandidt na pedsedu a budeme si moci vybrat :)
Kadopdn se evidentn bude eit i ve odmny pedsedy od VH 2016 dl, take se rovn zv i poet delegt na Valn hromad.
No vklady mou bejt rzn. M sp pipad bl realit, e bude dlat manaerskou prci na plnej vazek za plat sekretky, protoe do toho HS vc dt neme, dokud nepibhnou njak jasn vsledky a penze navc. Myslm, e tam i zaznlo, e tu plku vazku u m dvno odpracovanou zadarmo za minulou seznu. Ale jasn, kdy chci nco lakovat na erno, ptatyicet zn lp... ale je to jen teorie.
MR v drytoolu organizuje komise a ne VV. A kdy nejsou zjemci o repre, pro za nj utrcet penze? A dlat ho s Hrozou - kdo m mt as, nervy a chu se vn tahat po disciplinrkch, poslouchat vhruky soudem a buhvjak dal nesmysly, v jejich nenavnm vymlen si Hroza nael hlavn smysl svoj existence?
MCR samozrejme nebude, zrusilo se. Uprimne si myslim, ze je to skoda. Ackoliv drytool moc nechapu a tak, nikomu ho neberu. A vzhledem k tomu jaky mela Lucka vysledky je ostuda, ze ji CHS nepodporilo, coz vedlo ke skonceni Lucky v repre. Nikdo takhle uspesnej s takivym marketingovym potencialem tu dlouho nebude. A zruseni MCR, se kterym byl CHS nemusela mit starosti, stacilo rict Liborovi at si to udela a neco mi prispet, je proste hloupost. At se na me nikdo nezlobi. Celkove mi CHS nevadi dost veci delaji spravne ale tohle nepochopim. Rad bych se dozvedel duvody PROC??
Je to obracene, CHS nabizel Lucce na rok 2015 vyssi podporu nez mela v roce 2015 ale ona o ni ani nediskutovala, proste uz zavodit nechtela z nejakych osobnich duvodu nebo co.
Nevm kde jsi vzal info, e hs Lucce chtlo dt na sezonu 2015 vc penz? Zozulk len VV ji oslovil tsn ped zatkem zezony 2015 s otzkou kolik by asi tak potebovala penz na sezonu. A napsal, e by se pokusil njak penze vykrbat.. Konkrtn suma ,ale nepadla.
Rozhodnut nestartovat v sezon 2015 padlo , ale u na konci zvodn sezony 2014. Bloudkovi sliby, e Lucka dostane vc penz na zvody se sice vyplnili :-) ale to naven bylo sp vsmchem ne pomoc k tomu aby mohla Lucka dl zvodit.( nap. Korea 2000K. Rumunsko 2000K...) Lucka po pivezench trncti medailch ze Sp a Bloudkov slbenm naven dostala pod mn penz na repre ne kdy s drytoolem zanala. :-( A proto jsme se rozhodli nezvodit. Bloudek celou zvodn kariru Lucky mohl sledovat z pozice VV. A neinn sledoval jak je rozpoet Lucce neustle sniovn a sniovn. A pitom vozila medaile. A najednou j pidal pr tiscovek a ona by z toho mla radost skkat do stropu?
A kolik presne ji pridal?? Jestli par tisicovek je to vysmech, jestli to bylo v radech desetiticu bral bych to jako vstricny krok na zacatek. Jako Lucka byla presne to co CHS potreboval. Byla uspesna na zavodech a bezesporu i medialne zajimava. Tak jako tak nedohodnuti se byla velka chyba.
O tom kolik Lucka dostala u se diskutovalo tady na Lezci hodn a hodn pokud chce najdi si to ve starch lncch. Pidali ji cca 10 tisc na 5 zvod. Pesn sla si me najt na webu hs
no jen jsem se zeptal. ja si to myslel ze penez nabidli mali vzhledem k uspechum. abych si to hledal tady v diskuzich kdy to stejne byla skoro sama urazka, tak to asi ne. Kazdopadne diky, ze ted nebudou medaile je skoda a ostudu. Tot vse.
Ano na to kolik by Lucce pispli v roce 2015 nepila e. A to z toho dvodu, e na mi sezonu 2014 Bloudek slbil podporu pro Lucku vrazn lep. A kdy ten se Bloudkv slib projevil ve v cca jen 10 tisc. Tak jsme se Lucka rozhodla V roce 2015 u nestartovat. A nebo mla zase jen slep vt tomu, e nebudou opt kecat.
Hele kecy kecy, kdy se ani nezeptala, tak tady nebre. Minulejch kivd um vdycky vyjmenovat hromadu, jen ti k nim vtinou chybj souvislosti.
Rok 2014 do toho neple, to vedl komisi Zoban a za detaily pouit rozpotu odpovdal on a ne Bloudek nebo VV.
Na rok 2015 byla naprosto jin situace, to se rozpoet teprve pipravoval a odpovdal za nj Zozulk, tam se dalo domluvit mnohem vc. Ale tob je milej nadvat ne se domlouvat - v nadvn jse adept na MS, v domluvch tak na druhou tdu pomocn koly.
Hele Juro. ekl bych, e mele nesmysly. Podvej se na nominan pravidla na rok 2014. Je pod nima podepsan Zoban, Binter a za VV Resch. Take VV musel vdt, e od ostatnch reprezentant v sezon 2014 Lucka dostane navc jen cca 10 tisc kter mli pokrt ti zvody(Korea,Rumunsko,Rusko) kter Lucka absolvovala navc oproti zbytku reprezentace.
Juro co se tk napadna pomlouvn...peti si sv komente. Jsou sam urka a pomluva.
Pro nestartovala Lucka v sezon 2015. Protoe se po patn zkuenosti s podporou z pedchzejcch sezon rozhodla nesoutit v sezon 2015 a vnovat se lezen venku. A proto sv sil pestala vnovat trninku na zvody a vnovala se pprav lezen venku. A v tom je rozdl. A kdy piel Zozulk tsn ped novou sezonou s nabdkou. Nemlo o ni cenu ani diskutovat, protoe plny u mla Lucka jin.
Pokud by hs chtlo a mlo zjem, aby Lucka zvodila v sezon 2016 mlo by u veden komise pijt s njakm nvrhem jak by mohlo Lucku podpoit v sezon 2016. A ona vdla, e se nebude pl roku pipravovat na zvody na kter ji pak pispji prdlajs a ona pokud bude chtt svou plron ppravu njak zhodnotit na zvodech bude si je muset sama zaplatit.
Na konec lnku jsem jet vypsal to podstatnj odhlasovan na leton VH. Myslm si, e by si to zaslouilo jet diskusi a hlavn, aby se na to jet nkdo podval. Dv vci: aby nkdo provil, jestli by ppadn zaloen s.r.o. pod HS vyeilo problmy s palcenm DPH pi naven zisku z marketingovch smluv a nenadlalo vc kody, nebo existuje jin monost (kdosi tam navrchoval jin prvn formy a podobn). A jet by ml nkdo polopaticky lenm nkde na strnkch HS sepsat a vysvtlit, co nyn obn kter lenstv a jak m kter len vhody. Dk
To vysvtlit tak jednodue nejde. Vylo by najevo, e 1) lidi nemus platit nic - 2) existuj lenov-nelenov, kte neplat lensk pspvky, co je lbiv pro stt, ale zniujc (morln i finann) pro svaz.
Nebo by vylo najevo, e ten kdo nezaplat, nebude mt takov prva jako ten kdo zaplat. Prv proto, aby nkdo nepoutl njak dezinformace, by se to mlo minimln na strnkch svazu podn osvtlit.
Podle toho, co kal pedseda v vodu VH, tak prv odstoupiv 1. mstopedseda, kterej funkci nesthal kvli novmu zamstnn, ml dl mknout na t lep informovanosti ven. Snad by se to zase te mlo hnout s doplnnm VV. Jinak podle slajdu je tam mezi spchy a pokroky za posledn rok zruen "nhubkov" a pibylo tvrtletn info o hospodaen.
Kdo nezaplat, nebude mt prva. Prva k emu? K emu mi jsou prva vyplvajc z lenstv v HS? Na psku nelezu, pspvky neplatm. Neber to nijak patn, jen se ptm. A myslm to vn. Co budu mt za vhody/nevhody, kdy budu len a budu/nebudu platit?
lenstv v HS je dobrovoln. Jist, pro sportovce tolik ne, ale i to sportovn je dobrovoln. Hlasoval jsem pro zmnu stanov s monost vstupu spolk a opt je to monost. Monost pro odly, kter tu prvn subjektivitu mt chtj a je to pro n uiten, jak se regulern zalenit do HS (jak to v tomhle stt vbec eit). dnej oddl nen nucenej, aby j ml. Promi, e Ti j neodpovm, ale asi se tak njak ptme oba stejn, jak e se to pihlaovn pro adovho lena (oddlu) vlastn technicky bude provdt. Myslm, e se to brzy objev na strnkch HS, chpu e te maj rumec nejen se zpracovnm VH.
Pro svaz je to financne v pohode. Nahore se bude i nadale bafunarit. Nyni uz zcela otevrene za penize.
Dole si lezci dal polezou, protoze ty bh. do skal stejne malti obycejnej plebs, stejne jako pise pruvodce, a jedna s OP. Pod hlavickou CHS to jde prijemneji, ale k lezeni ten svaz opravdu neni potreba (nastesti).
Trochu nezavidim sportovcum, ti by asi nejakou fungujici organizacni strukturu ocenili vice.
Kam svaz bude smerovat je pak tezko odhadovat, protoze VV nam sice odprezentoval pekna videa, jak to bude super, kdyz budem v tech oddilech s pravni subjektivitou, a jak budem vsichni pod jednou strechou, ale nejake konkretni zmeny, nebo snad prinosy uz ve videu zmineny nebyly. Teda krome toho, ze bude vic penez.
To ze tam uz nekdo bude za penize si myslim bude jedine dobre, nic proti. Uz jen vedomi ze za to co delaj dostavaj od clenu zaplaceno by mohli vest k tomu, ze to budou delat dobre a vic se snazit. Stejne tak rizsireni sekretariatu bude snad ku prospechu, ze by CHS mohlo konecne byt organizaci, ktera svym clenum pomuze kdyz se na ni obrati a treba a doufejme ze je napadne jeste neco diky cemu budou mit chut do CHS vstupovat dalsu clenove, zkratka ze se stane uzizecnou organizaci. Potrncial vzhledem k poctu clenu a rozmachu lezeni tam je. A hlavne at nejakej urovnaj zavodniky.
Ja si taky nemyslim, ze to VV mysli nepoctive. Jenze mi chybi ta vize do budoucna. Prece to, ze chci aby oddily byly samostatne pravnicke osoby neni cil, ale prostredek. Prostredek k cemu? Stejne tak namalovat vsechny pod jednu strechu je sice hezke, ale je treba rici, co z toho budou mit. A tohle proste chybi.
Soucasny lezec proste nema potrebu byt v CHS (ani v oddile, atp. ), protoze ta o tom jestli poleze, nerozhoduje. Tezkorict co s tim, jestli se treba vydat nemeckou cestou, kde AV porad pro cleny ruzne vandry pro duchodce, a den lezeni pro deti, resp. kde jednotlive kluby delaji akce pro verejnost. (Narozdil od naseho modelu novacek->clen). Pak mas totiz spolek clenu, z jejichz potreb vychazi i co je potreba financovat.
Pokud se ale proste rozhodnes sbirat cleny stylem byl jsi v horoskole, tak sup si rok v CHS. CHS k OEAV zdarma, atp., tak sice budes mit hromadu clenu i penez, ale co s nima?
Stejne jako v soucanosti nasypes tech cca. 2.5 mio na jisteni a metodiku, tim uspokojis 99% pritomnych na VH (zbytek je lhr a k.t., mozna par nespokojenych zavodniku) a zbytek? S nim si v podstate muzes delat cokoliv.
Tim ti vlastne vznikne mrtvej svaz, kde jsou vsichni tak nejak spokojeni.
Jo souhlasim s tebou. Zvysovani poctu clenu urcite nema byt jediny cil. CHS musi proste najit zpusob jak byt pro cleny uzitecnou a zajimavou organizaci. Myslim si ze by to mohli i zkusit zajimavou nabidkou pojisteni jako AV (ne jen nabizet zvyhodnene clenstvi) a zkratka poskytnout toho co nejvic. Zajimave akce, prednasky, vzdelavani, kurzy vetsi podporu oddilu atd. Ke klasicke cinnosti (jisteni, vyjimky, povoleni pridat neco vic). Ten potencial je obrovsky. Ja sam organizuju vyjezdy do Alp na vystupy atd. a vim ze kazdy resi jen AV kvuli pojisteni a slevam, ale zaroven vim ze ty lidi maji penize a pokud by jim prineslo CHS aspon trosku neco zajimavyho tak par stovek rocne bez problemu zapalti. Nerikam ze CHS nic nedela, ale prezentace a komunikace smerem ven dost pokulhava.
HS je od urit doby naprosto zbytenou organizac. V dobch minulch asi opodstatnn ml, hjil a sdruoval horolezce a asi jim hodn pomhal pi cestch do zahrani. Ale od revoluce vznam ztratil. esk horolezectv by se dalo bez problm piadit do klubu turist, v eskch podmnkch nem vznam. Jedin, kvli emu se svaz trochu dr, je sportovn a zvodn lezen, ale tam tak selhv na pln e. Take tch pr jedinc, co opravdu lezou po horch, se me piadit teba k OEAV, stejn tam ji jsou, zbytek pjde k turistm (nic jinho, ne VHT to nen), a sportovci si zalo vlastn svaz sportovnho lezen. A bude klid. esk horolezeck svaz je organizace peit a zbyten, fungujc pouze ze setrvanosti. To, o em pe, nikdy svaz nabdnout neme, v esku o to ani vt zjem (masovj, aby se to vyplatilo) nebude.
Uprimne si nemyslim, ze by se CHS melo zrusit. Sve opodstatneni ma. Jisteni a zavodni lezeni (souhlas ze to zatim spis hnoji). Ale myslim si, ze kdyz to dobre pojmou tak se uzitecnymi stat muzou. A i z hlediska historie, kdy maji nasi horolezci za sebou zajimave pociny by byla skoda CHS rusit stejne tak i kvuli soucasny zajimavym vystupum (Holecek, Hudy atd.)
Jasn, horolezeck organizace je peil a mla by sama sebe zruit a vrtit se do lna turist, odkud vzela. A mou za to Praci a buroazie a nepracujc inteligence, kdy se pohdali v roce 1924 se solidnm Klubem eskch turist a zaloili pln zbyten Klub alpist eskch!
To je pln jedno, kdo se s km pohdal, koukm na to z hlediska poteb a monost dnench. Netvrdm, e jsme nemli dobr horolezce a dobr vkony, A HS na tom ml podl, bez HS by nebyly zahranin expedice ani mon. A nijak extra se nezvodilo, peklika byla tm neznm.
A dnes? Vznam svazu pro horolezck expedice je nulov, kdo chce, info si najde a expedice se realizuj i bez HS. V eskm mtku je horolezeck svaz opravdu hloupost, vdy ani hory nemme. Mon mt alespo Tatry, tak neeknu, ale vstup na Mileovku pat opravdu jen do Cimrmana.
Co dl? Zvodn lezen. Kapitola sama pro sebe, ani nebudu rozepisovat. Ale stejn se jedn o pekliku, k horolezectv to m dost daleko.
Lezen po esku - jo, lezen na psku a jitn. Ale stle se nejedn o horolezectv, naopak princip a syst jsou znan odlin. Nvtvu Rovit bych za horolezectv nepovaoval.
Take co nm zbylo? To si tu budeme vydrovat svaz a platit funkcione za nekonkuren sportovn vkony a vmnu jitn?
J nevm. Podle mne je svaz opravdu zbytenou a peitou organizac, kter stejn mus jt jinudy, ne dosud.
Nemm pocit, e by tu *nic* k lezen nebylo. Stejn tak nemm pocit, e by nebylo zjemc o lezen *na skalch*.
OK, nemme tu Alpy ani (bohuel u) Tatry, ale skly jo. Vtinou kousek. Maximln bychom se mohli pejmenovat na Sklolezeck svaz, ale obas nkdo jede i do zahrani ;-)
Vezmte to tak - co chudci vodci. Vtina naich ek se d projt pky ;-)
@ Honza
Jedna vc je boj o moc ve Svazu, s tm mohou bt a jsou spojen rzn podrazy, doublethink, zavazovn si odprc atp. Druh vc je, jak se vtzov postav k zodpovdnosti, kter plyne z jejich zskanho postaven. Rd bych vil, e pev zdrav rozum a frov pstup nad osobnim prospchem. Respektve, e egoismus a altruismus VV budou, pro leny CHS, v pijatelnm pomru.
Z docela pohodov atmosfry VH mm asi nejen j pocit, e to VV mysl poctiv a jde mu pedevm o prospch celku. Rd bychtomu vil. Pokud si vak pipustm pochybnosti a podvm se na to kritickma oima, tak na m zato paranoick myslenky:
1) Jde Svazu pedevm o mlde, protoe na jej innost lze zskat nejvce dotac a penze zskan z ostatnch zdroj tak zstanou bafum? A tm ostatn nedotovateln disciplny ostrouhaj?
2) M sro-ko slouit k rozjet podnikn v rmci Spolku a zisky z tohoto podnikni pedevm k placen funkcion?
3) Nevychovv si souasn VV svoje nstupce, kte zajist pokraovn zapoatho, kdy prodlouil nsledujc volebn obdob na 4 roky?
Tohle je to nejhor co jsem ekal a to u jsem si myslel, e se svaz probudil. Co takhle se podvat do jinch svaz, jak to e tam? Tohle je vn problm v tomhle kocourkov hlavn to vymyslet po svm, msto abychom se inspirovali tam, kde to funguje. Je to k smchu.
Pedn se samotn navrhovatel za VV omluvili za to, e si samotnho problmu (s DPH) vimli a zaali ho eit a konzultovat a ped VH i s vdomm toho, e tohle een me mt sv skal, nicmn VV zjioval i to, jak zkuenosti se sro.kama mly jin organizace a napklad i James. N vem ptomnm se ten "fofr" samozejm lbil, kadopdn njak rychl zplatovn bhem VH by bylo jet hor a ani po diskusi nikdo s hlasovatelnm protinvrhem nepiel. No, teba nebude nutn ho (nyn) zakldat a jestli se tm skuten nkdo bude dl zabvat, teba se vymysl do pt VH i nco lepho. Model je takov, e z ppadnho sro. by mly tct zisky pouze do HS, nikoliv ven.
J bych rd (nejen) od VV slyel, e se tm jet bude zabvat a jet jednou ped tm, ne by k tomu opravdu mlo dojt a nejsp jsme jim pravda takov kol nedali do usnesen.
Je to teda tak, e prvn subjektivita oddlu je nutnou podmnkou k tomu, aby jeho lenov mli monost bt "leny zadarmo"? A takov oddl pak bude mt hlasovac slu odpovdajc potu platcch len, ili nap. nulovou, pokud tam nebude platc nikdo?
Pokud m pedseda (nebo kdokoliv jin) brt 22 tis. msn a nen schopen tohle zjistit ped valnou hromadou, mm opravdu pochyb o jeho kompetenci. Fakt se mi do thle doby vechno lbilo, ale Maran to tou jednou vtou naprosto zabil :-D To je len amaterismus :-D Je to jeden telefon do biatlonovho svazu, jeden telefon k atletm atd. Ti vichni mus takhle lta fungovat. Pochybuju, e by se v jedn z ve zmnnch oraganizac nenael nkdo, kdo by se s VV seel a objasnil jim jejich een :-)
Ale tohle zjiovn probhlo - na VH se o nm mluvilo. Vichni to e podobn pes s.r.o., rozdly jsou v tom, kolik tomu s.r.o. dovol - nvrh v HS pat k tm maximln opatrnm.
Jasn, takhle to e teba fotbalisti (to je ten sport, kter je prolezl korupc od k po starou gardu, pln kmotr veho politickho zabarven) a hokejisti (to je sport, jemu provozn nklady plat msta, a kdy se vzepou, je z toho mlem povstn proti starostm).
Proti tomu esk svaz biatlonu nic takovho nem (aspo podle dostupnch daj).
esk florbalov unie si zdila esk Florbal sro a posledn etn zvrka na obchodnm rejstku je za rok 2012. A to ji vloni hloubkov kontroloval Nejvy kontroln ad a konstatoval: "Velice pozitivn kontroln skupina hodnotila, e na rozdl od jinch svaz FbU nevyuv pi dokldn vytovn nklady realizovan spolenost esk florbal s.r.o. Vzhledem k tomu, e FbU dn sttn dotace na esk florbal s.r.o. nepevd a spolenost pracuje pouze s prostedky zskanmi od komernch partner, je tento systm zcela transparentn."
Hele, mete tu nkdo ct v pr vtch o se tu pod vichni hdte??
Krom lhrt i jak - drytool se hold asi neprosadil (nezd se mi e AO ple e nem penze na zvody,atd).
Pod tu dokola na lezci o HS a m vc, tm divnj.
Za m su u OAV -> HS mi nic nenabdla.
Pojitn m hor. Hororov rozdlovn penz dle vnch lnku kolem toho. U to nechci podpoit. Pstup lid e kdy lezu u ns a nemm HS nepodporuju pejiovn. No tak Vy zas nelezte v Rakousku a v zahrani? Je jedno kde si vyberu platit pspvky, svobodn rozhodnut je peci na kadm. J lidem jen z HS taky nekm a lezou jen v R, no ne? :D
Posledn drobnost co tu pu pokad k tmto tmatum. Me mi nkdo zodpovdn ct pro si HS pivlastnila cesty na pskch od klasiku?? J jen e je vce nzoru od tvrcu cest e elezo je z jejich penz a pro si ho pivlasnuje HS v pravidlech na lezen na psku. Nebo pro nut dal lezce aby mohl lzt po jejich jitn pouze v ppad e maj HS. Ppadn to drobn vnucuj->teba Prachov,Adr. Dvod? Byl o tom i moc pkn lnek tum v Montan a tam jasn autor stovky prvovstupu jasn odmtl nutit lezce se organizovat kvli lezen. Dky dobm dve kdy se muselo bt v njakch od. aby lovk mohl lzt. Pro po pdu tote ns nkdo tla do podobnch zvrstev...
Jo a jet m napadlo. Kdy je mon ve stranch jako ODS a teba SSD torpdovat leny pvodn s tm e je vytlam mimo rozhodovn, pro lezci a je ns hodn neudlme nco podobnho se zelenma??
Nevm jestli to de, ale myslm e rozhodovac sti mt pln z 2/3 lezcema, bude lep pozice na oteven oblast. Asi lep jak se doproovat?
J rd zaplatm pr korun a dojdu hlasovat. I rd polu st rodiny co tam dojde dt hlas za sprvn jm., demokracie :D
Samozejm zda to vbec de.
Je mi proti srsti e teba u ns v krase kdy du lzt do lebu mm problm projt po silnici kde nemaj jezdit auta. U to tam jezd tak e mm strach projt. Pt ta auta zastavm a zavolm policii a to e. Plus napu na mstn sti. V pekladu, skalky nepust, ale povolen na projdn tam m kde jak guma.Jako lezec su pt,ale auta ne..
Aha, dotm se, e MP 5.2.2015 pedstavilo novelu zkona o ochran prody a krajiny! Nemohli by si horolezci taky zobnout?
mzp.cz/cz/ochrana_prirody_krajiny_zakon_2014
Ta debata je velice smvn. Jsem star rakv kter kdysi udlal mimo jin jednu z cest ve Menu na Ramsese. Vyrobil jsem tenkrt jitn a to tak zabudoval. e bych se tenkrt zamlel nad tm, kdo m prvo mou cestu lzt a kdo ne, s legitimaci anebo bez, to mne tenkrt skuten vbec nenapadlo. Byl jsem naden kdy kmoi tou mou cestou povylezli a dali pak njak hodnocen. S tm, co to stoj, jsme se prost nezabvali. Ale te se tady debatuje kdo plat pspvky a kdo ne, kdo sm a kde lzt a kdo ne a ti kte lezou jaksi zadara bez bumky, jsou zatraceni do pekel. Ten pohled na vc se asi njak zmnil - dobrovolnost, ptelstv a vstcnost jakoby dnes nebyly tmi sprvnmi argumenty. Zhruba shrnuto kdo zaplatil sm lzt a ti ostatn ti jsou v kategorii profitr.
Kam jsme se to dostali?
A pijedu do Mena smm si vbec tu mou cestu zase vylzt kdy nemm tu sprvnou bumku? J toti nemm dnes dnou! smv!!!!
Neboj, to tady pindaj jenom ti, kte nikdy dn kruh nezatloukli. Protoe neznm nikoho, kdo by dlal cesty a potom si honil nkde triko, e jako ty jeho cesty polezou jenom "ti s prkazem". Myslm, e kad , kdo cestu udl, tak je rd, e ji polezou i ostatn a nikdy nepeml, kolik ho stl matro. Jednou jsem to tady v komentech pouil, e jsem nkomu zakzal lzt moje cesty,ale byla to jen nadszka, protoe se bez dvodu do m navel, jak jsem to "hovado" , e nic nechci platit, ale lzt po jitn ve skalch bych rd.
pln m fascinuje zvr z valn hromady, e len A me lzt na skalch a len B neme. Kam jsme se to dostali? Oddly by mly vychovvat, aby se nikdo nezabil a byl ve skalch podek a platila morln a sportovn pravidla. To jitn stejn vymn zase jen ti mstn lezci. Take innost HS by se mla orientovat na schnn penz pro zvodnky, na jitn, krt zda mstnm vyjednvam povolen lezen atd. Ale pokud z toho budou dlat takovouto akrnu, vysrat s prkazama, s.r.o.-kama ( kter je mimochodem naprosto zbyten a jen oderp penze ), tak to bude brzy cesta do pekel.
Ale lzt se kvli tomu nepestane, neboj:-)
A len - prvn jakost, obsah blkoviny vc ne 20%, udl dva shyby, v dru u jednou byl, ale posral se z toho.
B len - druh jakost, obsah blkoviny do 12,5%, udl jenom kliky, o dru si zatm jen etl, ale u se z toho taky posral
C len - nelen HS, neudl ani shyb ani klik, ale normln v dru leze, dl cesty, pije pivko, m kmoe i v Plzni a kdy omez cigrka, tak vycuk i na Pik....
U to chpe?
Nakonec ve Svazu budou pevzn evidovan lenov, kter Svaz nebude zajmat, ale ten na n bude dostvat pspvek mmt a bude prfitovat z marketingovho potencilu, kter masa lenstva tvo.
Tome
kdybys vidl jak se usmvm.S Tvm pohledem na vc souhlasm.Ten pohled tch ....j jsem pspvky zaplatil tak koukejte a ty cesty co te polezu budou byteln jist prost nemu chpat. Je mi to skuten dost vzdlen. A dal fakt jako je dojiovn je dal otzka. Mj nzor: kdy na to nkdo nem psychicky a jde dl aby mohl vylzt cestu kter do jeho programu sprvn padne.
Argumentace o zbytenosti svazu obas trochu sklouzvaj k demagogii. Nejsem nekritick zastnce svazu. Vidm mnoho vc, kter by se mly a mohly dlat jinak. tve m pomrn hodn teba smutn osud ztracench daj obsaen v pvodn databzi skal... Chtl bych ale napsat nkolik argument pro, kter asi nezaznly. Mli bychom si uvdomit, e vytvoenm lezeck cesty nebo objevenm oblasti osazovn jitn nekon. Po jist dob je zpravidla teba vymnit vyviklan slak, prorezl krouky, vybrouen borhk atp. Urit mnoina lezc si rda pote ve vrcholov knce a nkte se tam i zapisuj. Obas se kus cesty dky geologickm pochodm zt, nebo jenom nkdo urve chyt a je teba (nebo nen teba) nco uinit. Obas nkdo vyleze cestu bez kruhu, nikde se s tm nepochlub a za dva roky mu tam nkdo jin natlue kruh. Nsledn se nemou oba zmnn dohodnout co s tm dl. K tomu slou OVK a jej lenov - sprvci oblast. Ten systm pes veker lapsy njak funguje a sna se zajistit relativn rozumnou a pomrn demokratickou cestou njakou drbu oblast a cest, pedchzet vytloukacm vlkm, devastaci lezeckch cest a uklidovat spory mezi lezci. Nen to ideln ale je to o mnoho lep ne to, co by se ve skalch dlo, pokud by systm OVK nefungoval. st (nemal) tch lenskch pspvk jde na dotace jitn pro drbu ale i dotace na jitn pro prvovstupce. HS organizuje kolen pro sprvce a prvovstupce. Pokud by toho nebylo opt by narostl poet zbastlench a nebezpench fixnch "jitn", patn zalepench borhk a klik od jzdnch kol natluench do skal namsto kruh. Vborn se teba osvdily metodick dny HS. Svaz je taky urit platforma kde se sdruuje sla. S nkolika jednotlivci nebo destkami lid by asi nikdo moc nevyjednval o njak vyjmce ze zkona. Pokud ale dostanete dopis z organizace zasteujc destky tisc len tak se u d mluvit o "veejnm zjmu". Stle se mi zd, e eenm nen tu organizaci zruit ale zapojit se a ppadn (pokud nejsem spokojen) zkouet ji zmnit.
Tak jako nzor to beru, teoreticky to tak nen patn, ale co kdy ti eknu, e u jsem to zkusil, a ne jen jednou a e to prost selhalo, nefungovalo, nestalo se nic. Nebo dokonce nm bylo eeno, "a od toho dme ruce pry". Prost neochota a nezjem ze strany HS. Co bysme podle tebe mli teoreticky pop. prakticky dlat?
A taky se bhem pedvolebn kampan nesm nechat ovlivnit tmi, kte si pej zachovn souasnho stavu. Ti se pokus t nejdve sthnout na svoji stranu. Kdy se jim to nepovede, tak se budou snait t dehonestovat.
No ono to tak jednoduch ale je. Nejsi lenem HS, tak nepodporuje pejiovn, kter HS plat. Nikdo jin ne lenov na to HS prachy ned, alespo zatm. Taky pedpokldm, e se z pspvk plat chod svazu, kter zatiuje vyjednvn vjimek pro lezen v chrnnch oblastech. A i pro vyjednvn samotn plat, e m vc m svaz len, tm je jeho pozice pi vyjednvn lep a m monost tak vyjednat lep podmnky. Take ve finle meme bt vichni v OEAV, protoe nm nabz lep pojitn, ale lzt pak budeme na mstnch skalkch nebo za hranicema, protoe spolek s pr lidma dnou vjimku pro lezen na psku nebo v krasech nedostane.
Je to kadho rozhodnut jak nalo se svma tyma stovkama, j se rozhodn na nikoho kdo leze po skle a nen v HS pes prsty nedvm.
No, je mon , e jednou budou vichni co zaplat lenstv v HS taky v AV sekci Innsbruck. Jeliko jim svaz automaticky podsune kombilenstv. Pokud zane dsledn spolupracovat
Horosvaz s. r. o. s Alpy s.r.o. , tak se jet budeme divit. Dky profesionalizaci a pemn na s. r. o. bude veden Chs nevoliteln.
Chpu to dobe, e podle obanskho zkonku a potamo stanov, mus bt program valn hromady znm vem nejpozdji 30 dn ped konnm valn hromady a tud jakkoliv zmny v programu na mst, jsou neppustn ?
Tvoje poznmka m zaujala, ale zjistil jsem, e podobn, jak mnoho nzor zde vyslovench, je zcela nepravdiv a zavdjc. ist asi neum, nebo pozvnka i s programem byly publikovan ped vce ne 30 dny, ale Ty asi nejsi len a tak se k Tob nedostala. A zmnu v programu si na jej zatku VH odhlasovala, co je mon a v souladu se vemi monmi pedpisy. V ivot jsem byl lenem nkolika sportovnch svazu, ale takov seskupen diskutujcch vanil jsem fakt nikde jinde nevidl... . Hlavn ven, e mte vytben program a lid pipraven na nm usilovn makat (pozor, tm nemyslm eskou specialitu tunelovat)
Jen na vysvtlenou - psal jsem, e pozvnka na VH by mla bt oznmena alespo 30 dn dopedu a zrove s n program. Nikde tam nevidm ani slovo o tom, e se tak nestalo.
Ale zajm m podle kterch ustanoven si nsledn me VH program zmnit. Prozatm jsem nic nenael, pokud bude konkrtnj, budu rd.
A co tahle diskuze vye.....pr vkik do tmy a jede se dl.Kuba Turek tady psob jako opozice bez zodpovdnosti, LRH si u taky postoval....a za ve me HS...na to, e jezdme do skal, lezeme na zajitnch cestch, "nkdo" za ns domlouv, e meme v dan oblasti lozit, chodit mimo vyznaen chodnky, tlouc do skal dal elezo a to ve za pr korun.....
Kdy chce podat zvody tak m monost. A kdy HS pedlo nvrh, spln jejich poadavky a o zbytek se postar, jako kdyby lo o keft ( nikdo u nic nedl zadarmo) a me se do toho pustit.
Vsak se toho da take dobre vyuzit ;). Tahle moznost zmeny, kdyz se to na zacatku odhlasuje (jakoze na VH se vzdy takova vec odhlasuje - polovina lidi ani nebude vedet o com ze to vlastne hlasuji..), ti umoznuje vynechat z programu vecy neprijemne pro predstavenstvo a naopak narychlo zaradit vecy neprijemne pro cleny a nedat jim moc prostoru k premysleni. Nerikam, ze se to tak vylozene deje, ale to ze to neni zakazane umoznuje vselijake finty.
Ondro, dost lid v na mtus, e to, co nen zakzno, je dovoleno. Myslm si, e zkladem jakhokoliv jednn je dodrovn slunosti, veejnho podku, prva a dobrch mrav. A to by ml mt kad njak v hlav, njak zait, nauen. Je jasn, e ne vichni mme stejn moraln a hodnostn ebky - pkladem bu teba vulgarita v medich. Nkte snesou vce, jin mn. Ale nkde je hranice, kterou kad vychovan a slun lovk prost nepekro. Podobn je to s estnost, istotou a j nevm s m jet. Nkdo dodruje zkaz vjezdu do lesa, jin na to kale a dojede a pod sklu. koda, ale je to tak. Ten kter nedodruje veobecn uzance by ale prost njak ml poctit, tm, e mu vynadaj v hospod, e dostane pokutu anebo e s nm pestzanou komunikovat jeho ptele. Tch pr slov se tak d obrtit:
Nevm, jak to cel probhlo, ale rozumm, e valn hromada odsouhlasila zmnu svho programu (poadu zasedn) tak, e ho rozila.
V tomto ohledu je rozhodujc znn stanov. Piznm se, e star stanovy (rozhodujc) nemu najt, ale nov stanovy odkazuj prv na svoln 30 dn pedem, jak stanov i zkon. Ohledn pravy programu (poadu zasedn) nic nestanov.
Mm za to, e se tedy uplatn nsledujc ustanoven: Zleitost, kter nebyla zaazena na poad zasedn pi jeho ohlen, lze rozhodnout jen za asti a se souhlasem vech len spolku oprvnnch o n hlasovat.
Otzky, je v pozvnce na lenskou schzi vytyeny nebyly, nelze poslze bez dalho projednat a rozhodnout o nich. Vjimkou je, astn-li se zasedn vichni k tomu oprvnn lenov spolku, kte jednomysln vyslov souhlas se zaazenm novch bod do programu jednn.
Pokud tomu ve skutenosti bylo jinak (a star stanovi to neeily),...
Existuje Smrnice o svolvn a jednn valn hromady HS ze dne 13.6.2013 - posledn a tud platn znn. A ta je sepsna v souladu s Obanskm zkonkem a souasnm znnm Stanov. Z toho tedy vyplv, e body projednvan nad rmec zveejnnho programu VH, byly projednny v rozporu se zkonem a tud jsou neplatn.
Zru je VV sm ?
Je jasn, e stanovy a zkonk maj pednost ped smrnic. Tak i tak na VH se projednvaly body, kter se projednvat nemly a tud jsou jakkoliv usnesen o nich neplatn. Je jen otzkou, jak k tomu pistoup VV? Nejsp bude dlat "mrtvho brouka". Asi nezbyde nic jinho ne je psemn vyzvat ke zruen neplatnch bod valn hromady...
Myslm, e by bylo lep tomu pedejt a "varovat" odpovdn osoby pedem, aby nedlali nic... ono ohledn toho s.r.o. to docela "smrd" - nen toti vbec poteba kvli DPH zakldat s.r.o., jde to normln eit v rmci etnictv spolku. A navrhovan cena na zaloen s.r.o. do 45 tis. je u te v podstat zloin - s.r.o. zalote dnes do 15 tis. ( 6 tis. poplatek na O, 4 tis. not, nco za ivnostensk oprvnn, vklad sta 1 K.). Od podzima budou poplatky polovin. Take ohlaovanch 45 tis. je nesmysl. O ostatnch "problmech" spojench s provozem s.r.o. a jeho vztahu ke spolku a pesouvn penz ani nemluvm, to by bylo na samostatn lnek :-).
Na webu NaVylet.cz objevte pestrou paletu turistickch cl a tip na vlet nap celou eskou republikou. Nechyb ani oblben lezeck oblasti jako esk rj s pohdkovmi skalnmi vemi i dramatick Labsk pskovce, kter lkaj dobrodruhy i horolezce z cel Evropy.