LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jmno

 heslo 

 Registrace   |   OS, RP,... to zn kadej, ale ZK? Zelenej ksicht:(
Hledn cesty

Hledn na Lezci

 Metodika
 Trnink
 Ledy
 Skialpy
Knihy
Slovensk prvodce
Vyla nejnovj kniha Reinholda Messnera Symboly
Prvodce Elbtal 1 a 2

Zvody
SP ledy Kanada (26.02)
EP v ledolezen Finsko (07.03)
MR v lezen na obtnost (07.03)

ebek
Cesty:
50.Hyn 9963
51. 9954
52. 9915
Bouldry:
50.lapk 9056
51.olc 9050
52.ern 8884
Hory:
29.Chomov 2248
30.Kupec 2216
31.Nehasil 2188

Vsledky
Zimn olympida (06.02)
Vrsk cepn (04.02)
P v bouldru Praha (24.01)

Denky
5850 lezc
1198610 cest
Nov pelezy:
Estrata Ge 7c
Look Up He 8b+
Ztopoen 9/9+
Severus 7C+
Teamwork 8A
Pepite D 7C
La Pluma 7b
LUltimo V 7b
Daos Cola 7b+
The Rabbit 8A

Stny
Rock 'n' Wall - Plze
SAUNA - Plze
Big Wall - Praha 9 - Vysoany

Prodejny
Lezec-shop.cz - tchovice
Rock Point OC Olympia - Brno
LANEX eshop - Bolatice

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
FREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Na Tetn jen se sedmnctkou

Vera 11.11.2018 pi stahovn lana z nacvakan cesty Li a nenvist la dolu s lanem expreska, planeta, podloka i matka.

I pes to e jsme u ntu dlouho nacviovali kroky, vbec jsme si nevimli uvolnn matky.
Ve je poloen dole ne skle. Sedmnctka to jist.


Tetnsk skly

foto by JirkaS



ouradlo s okem na utahovn nt

foto by JirkaS


keson   [pravy] 14:09 12.11.2018Tisk 

Reklama:


Souvisejc lnky:

Komente

     
...nov pspvkyNov koment 

 Vtr14:43:07 12.11.2018
Nenechvejte presa v ntech pes noc. Kdyby pila vichice, mohl by je na zemi sesbrat nkdo jin.
odpovdt 
 Re: Vtr pod takama17:58:05 12.11.2018
Teba J :-D
Jaromrodpovdt 

 Upadlej nejt17:22:58 12.11.2018
Sakra, pro zrovna v cest s tmto nzvem se nm to muselo takhle pokknout. No co, pt u budeme jen lepit.
Kareschodpovdt 
 Re: Upadlej nejt19:12:12 12.11.2018
Ahoj Honzo, no protoe Lska a pravda vdycky zvtz ... :-) , lepidlo je jistota
imiodpovdt 
  Re: Upadlej nejt19:48:57 12.11.2018
Pravda a lska je asi jako kdy udlm jen 974 shyb. To je prost o niem. J potebuju rekord a tady se nm to skoro povedlo. No, dl se budeme snait.
Kareshodpovdt 
  Re: Upadlej nejt19:59:11 12.11.2018
Jet se chci piznat k tomu, e nechci prozradit pesn typ a zdroj pouitch nt v Tetn, kter jsem tak levn sehnal. Co na tom, e na tom lezete, i kdy vs neznm. Jsem vzn obchodnm tajemstvm a veejn zjem je mi fakt ukraden. Sta mi, e si krsn proistm mozek pi vrtn. Obas si posvtm i baterkou do ucha, abych si rozzil oi.
Kareschodpovdt 
   Re: Upadlej nejt23:01:48 12.11.2018
Tos zabil :)
odpovdt 
   Re: Upadlej nejt11:41:22 13.11.2018
Protoe jsem u 3.ntu dlouho zkouel a pak jsem 4.nt nemohl cvaknout a tak jsem ho pelzal,
tak mi to humorn moc nepipadalo kdy nt nsledn vypadl (pravdpodobn by to byla podlaha).
(Honzovi dkuji za spoustu prce, mohlo se to stt,
ale pr u to bylo komunikovan a tak nechpu, pro nikdo nezajistil npravu)
Jirka
odpovdt 

 DARUJI22:44:44 12.11.2018
Daruji za odvoz lehce pouit nejty. Je nutn si je vysbrat pod sklou.
Jarinodpovdt 

 Coe?13:55:14 13.11.2018
Lidi zese neblbnete!
Z cca 800nejtu jsou 2 povolen planetky.
Myslte si e cestu dlali roboti z dotac? Nikoliv. Pouze nadenci z vlastnch prostredku! Troku vc respektu by nkterm komentm urit nekodilo. Cest a cta cel oblasti! Cusbus
P.S. Pokud by nastal njak problm s drbou cest tak kontaktujte pedevm sprvce Martana a ten si to ji pot! Je zbyten rozpoutvat takovouhle ubjejc diskuzi kter stejn nikam nevede a pouze rozjd zbyten emoce

Lukasodpovdt 
 Re: Coe?14:28:32 13.11.2018
Problm nejsou povolen matky (holt se poleze s klem a kadej nt se cestou zkontroluje jestli nen volnej :D A Bohuel tohle je bez legrace), ale to e obecn nt (rozprn kotva) jako dlouhodob fixn jitn m dost zsadn mouchy a pokud nkdo vyrb sportovn oblast "pro lidi" tak m napad jedin slovo dobroser. A vzhledem tomu e se Kaseschk zmnil o tiscovce nt a dalch projektech, tak je debata o pouitm jitn hodn aktuln a na mst. V dnen dob povauju nty na skalkch za kokotinu. Padlo to tu u ped asem, ale borci prost maj nejty tak je budou dvat furt. Nekupte to kdy je to tak levn... Vzhledem k cen 10 K za komplet asi ani nechci vdt odkud to je.
Jodpovdt 
  Re: Coe?15:09:30 13.11.2018
"dobroser"
trefn
PKodpovdt 
  Re: Coe?15:28:13 13.11.2018
Za prve, kdo jsi JA? Pro se nepodepises,nezavol mi? Boj se, styd? Kdo je Kareschak-to sam. Za druh, ano budu dvat dl nty a mm i ted sto borhaku, stdm to, jako v Tetn, ve tam nen po nytech. Fakt jste tam koukam nebyli ani jeden. Jitn budu dvat blzko a budu dlat co nejvic lehkch cest. Na Sardnii jsem si to ovil. U tam mme pes 300cest a jen po nytech narozdl od Tetna:-) Zkuenosti ukzali, jak je dt daleko a kam. Lehk jitn cesty garantuj nvtvnost a proto to preci dlme. Nty mm levn, jsem asi schopnej je sehnat, ale jsou stejn kvality, jako se pouvaj teba Alpch,i jinde, kde nen blzko more. Tzn. Fischer kotva pozink. Nerez jsou pouit nekde taky. Nkter cesty i komplet. Planety originl od firmy Raumer z Italie. Tam, kde se ov krizov msto, vymnme nt za borhak, i ho zalepime. Staci nm dt treba vedet. Jinak te to nacasovani je jak dle scne plus nzev pravda a lska k tomu;-) A vm, je jasn, e cokoli se ted stane, je to vdy jen na m cest, jedin j boltuju a dvm nyty jasn;-))
Karekodpovdt 
  Re: Coe?17:53:01 13.11.2018
No, co. Tak navic polezes i s vrtackou a nyty, abys si ho kdyztak mohl navrtat sam. Bych to nedramatizoval!
odpovdt 
  Re: Coe?06:12:12 14.11.2018
Nyty se pouzivaji naprosto vsude-zaklad sportovnich cest! A rozhodne bych Honzovi nevytykala, ze udelal jakoukoli chybu pri vrtani!!! Stane se proste :) Dlouhodobe ziji v Kanade a ackoli Kanadane jako takovi (tudiz i lezci!) jsou velmi picky, vse kontroluji...letos na jare se se mnou jeden z nytu utrhl, nevidim zadny duvod kritizovat prvovystupce...proc?! Meli bychom si preci cenit jejich prace a toho, ze mame kam chodit lozit! <3
Lenka Fruodpovdt 
   Re: Coe?20:52:13 14.11.2018
Jasny, stane se.

Zacnu pouzivat v praci :-D
odpovdt 
  Re: Coe?09:22:55 14.11.2018
poda ma je akceptovaten iba 0 chb z 800 bh.
A k tomu kli : ikovnejie ako Petzl na obrzku pri lnku je toto
radlo https://www.koubaclimbing.cz/ index.php/horolezeck%C3%A9- pot%C5%99eby/ %C5%A1%C5%A5%C3%A1radla
PKodpovdt 
 Re: Coe?15:03:14 13.11.2018
Pokud tohle konn Maran podporuje, pak se nabz otzka, zda je jako pedseda vrcholov komise, lovk na sprvnm mst.
odpovdt 
  Re: Coe?15:20:16 13.11.2018
A co je to teda za nejty?

Proti Sulkeho "Titanovejm NASA" okm, co ale byly lepen borhky, vedl Martan svatou vlku a nov toc se nejty, u dn schvlen oblasti od renomovanho autora jsou oukej?
odpovdt 
 Re: Coe?17:46:46 13.11.2018
Vzdycky se mi libi, jak se to ma jako prejit tvrzenim "no co, stane se".

Hosi, vas bych tak chtel zamestnavat.. Mnozi lezci fakt maji latku polozenou docela nizko a to i u primocare manualni prace.

PS. Tech nytu je vice, dle minule diskuze.
PS2. Stale jeste Karesak neprozradil, jake ze konkretne nytu, za kterymi si tu tak stoji, pouzil.
odpovdt 
  Re: Coe?18:17:50 13.11.2018
M to napsan o kousek v, ty zamstnavatelu. Dokonce to Karek napsal ped tebou. Lp st a ovovat si osobn, ne ekat, kdo kde co nape a co se mi lb, tak tomu pak vit...
odpovdt 
   Re: Coe?13:07:11 14.11.2018
Napsal jen Fischer kotva pozink. Nerez, to je jen vrobce. Konkrtn kotvu neuvedl. Mmch. u kotev Fischer vrobce monost pouit pro lezen neuvd, tu tam vci jako zbradl a podobn...
Jodpovdt 
   Re: Coe?20:55:47 14.11.2018
Tak mi sem klidne ty bystry pozorny hochu, ktery to jiste okoukl i v terenu, znovu sem napis presny typ nytu. Jsem holt blb a nikde to nevidim.

PS. svete div se, kazdy vyrobce toho dela hromadu. A svete div se, normalni clovek vidi v terenu jen planzetu.
odpovdt 
    Re: Coe?06:22:59 15.11.2018
tipuji kotvu fischer FAZ K (doufm e dvanctka a ne destka nebo dokonce osmika), cenkov cena nkde okolo desetikoruny, je mon se dostat nkam k esti/ks, srandovn pozink 10-20 mikron, kter zajist, e to nezrezne v regle v obchod.
takovej pozink ze elezstv vydr venkoncem houby, tuhle jsem eil uvolnnou msu na hajzlu na jedn z mnoha rodinnch nemovitost, kde rouby s podobnm pozinkem komplet zlikovatly a prakticky zmizely. onu msu jsem onmi rouby upevoval ped dvnmi osmncti lety.
Lukas B.odpovdt 
     Re: Coe?08:40:26 16.11.2018
hmm, napad mi, kdy se to utahuje sedmnctkou, tak to bude asi M10. nu, i tetrolog si me pogglovat etu a prohlen o vlastnostech, a dokonce si na to me udlat nzor.
https://www.fischer-cz.c z/cs-cz/vyrobky/oce love-kotvy/svornik ova-kotva-faz-ii/svornik ova-kotva-faz-ii-k (pirozen odstra 4 mezery)
Lukas B.odpovdt 
 Re: Coe?23:11:06 13.11.2018
2? to teda pridej, chlapce
odpovdt 

 Prce kvapn mlo platn15:04:27 13.11.2018
...

Martan tady byl za ernou sklu lynovn, celkem po prvu.
Karek zatm nic, piem report o rotovitosti a tocch se nt, tady u bylo vcero ne jeden...

A trvanlivost ntu v porovnn s borhky, jejich vlastnosti etc., nt nen ideln materil pro sportovn oblast.

Kdo je vlastn sprvce oblasti?
odpovdt 
 Re: Prce kvapn mlo platn16:50:43 15.11.2018
Sprvcem oblasti jsem j a stlo to nejen m hlavn celkem dost vyizovn administrativnho atd. kolem lezen zde. Prakticky se Tetnu prbn vnuj autoi cest a po uklzen odpadk. Informaci od Ivoe jsem pedal autorm cest s tm e to oprav. Normln postup. Na tom, e u kluci dl nebudou pouvat nty jsme se tak domluvili. Kadopdn to eme v ternu a n tady.
martanodpovdt 
  Re: Prce kvapn mlo platn18:04:35 15.11.2018
Makme.
odpovdt 

 povinna oblast?15:17:30 13.11.2018
Sem nevedel ze lizt na Tetine je povinny.
Jestli neni - jedte nekam jinam...
odpovdt 
 Re: povinna oblast?15:29:32 13.11.2018
Podle rubriky Foto dne na lezci urit.
odpovdt 
 Re: povinna oblast?17:51:56 13.11.2018
Jo, tohle tvrzeni uplne opodstatnuje existenci te oblasti!
Jen vic vykopovych, vrtacich praci v prirode, ale pro vas to vlastne nedelame, vase pripominky nas nezajimaji, protoze tam prece nemusite jezdit.
odpovdt 

 Sorry16:10:36 13.11.2018
Popisen udlosti jsem nechtl nic a nikoho kritizovat. Jen pipomenout e lezen je ivotu nebezpen, je poteba bt  ve stehu, a ve po oku stle kontrolovat. Jestli jsem dobe pivzan, sprvn zaloen lano v jisttku atd...To e jsme si nevimli povolen matky bylo mon i tm, e pozdji vypadl nt jsme cvakli hlem. Tetn je supr oblast, a Honzovi a spol. za n velk dk.
kesonodpovdt 
 Re: Sorry16:33:38 13.11.2018
Ahoj, vypadl tedy nt (dle tohoto kom.) nebo spadla planeta? I tak, peci jenom na t matce jsou tak 4 zvity to chvilku trv ne se to samo vyto. To jsi si celou tu dobu toho neviml (kdy pe e jsi tam nacvioval)-je to opravdu dotaz ne vtka? Nedvno jsme byli v Pakoce a ekl bych kad druh nt byl voln (matka la rukou povolit. To jsou prost nty.
Michalodpovdt 
  Re: Sorry16:48:37 13.11.2018
Nevimli, lano jsme mli pi nacviovn poven jet o jedno jitn v.Nt tedy dk zstal pevn ve skle.Dolu la planeta,matka,podloka pi staen lana z nacvakan cesty. Znovu opakuji, e situaci jsem popisoval spi jako vlastn nepozornost, a tm varoval ostatn co se me kdekoli phodit.
kesonodpovdt 
   Re: Sorry17:06:22 13.11.2018
S ohledem na to, e je to relativn nov oblast, je zarejc, e jitn takto odejde. Pt se taky me stt, e to s nkm vylet a v lepm ppad se nepkn zramuje, protoe toto nikdo opravdu neek a pak budeme hovoit o tom, e lezen je sport na vlastn nebezpe.
Vlkodpovdt 
  Re: Sorry17:14:20 13.11.2018
Do te mi nenapadlo kontrolovat kad nov nt,planeta se nehejbala, tak jsem to nestudoval.
Do tenechpu, jak pak mohla spadnout jenom stahvnm lana.

Ped kluky smekm, za tu prci, chpu e se mohlo povolit, nicmn u to bylo dve komunikovno na lezci (co jsem nevdl) tak mohl nkdo nkoho hned povit - kdo tam jel, aby to uthl.

Jirka
odpovdt 
   Re: Sorry17:50:07 13.11.2018
Podkuj tm tydtm e et a dvaj nejty msto bh Holt mus lzt s klem a kad nt zkontrolovat, jinak riskuje e s tebou vyjede. Kdy autoi tvrd e nty jsou OK, tak by mli pravideln objdt a utahovat sami, tj. oblzt vechny cesty a poutahovat vechny nty. To se jim to eten vyplat. A co eknou kdy to s nkym vypadne a zrakv se? Tipuju nco jako "Sorry, lezen je na vlastn riziko"? Oblast pro peklie a tisc nt je dost rizikov kombinace aneb prser je jen otzka asu... A povolen matka je jen jedna z monost selhn ntu a jde snadno zkontrolovat...
Mmch. pochybuju e ty kotvy maj certifikaci pro lezen = BK by cesty mla zruit kvli jitn nevyhovujc pravidlm lezen.
Jodpovdt 
    Re: Sorry23:00:50 13.11.2018
Koukm, e se hodn boj, kdy se podepe tajemn J :D
Fascinuje m, kolik se tady sejde dohromady zloby a nenvisti. Ty oblasti vznikaj pro lidi. Honza a nae parta kamard to nikdy nedlala ze zitnch dvod. Pokud m problm s kvalitou jitn, me namsto blbch kec piloit ruku k dlu. V tch skalch trvme tm kad vkend, vtinu vc si dotujeme sami, a hlavn ten as, kter se na projektech strv nm nikdo nevrt. Ale bav ns to. Bav ns stavt nov cesty pro lidi.
Co se te nt a planet, jak ji zaznlo v pedelch komentch, ve je certifikovan a spluje veker bezpenostn kritria. Na prvnm mst je pro ns vdy bezpenost, aby skla byla kvalitn odsanovan a nikoho neohroovala. Vdy je tak jistota, e nt dr, jak m. Oblast je nov, v kvtnu oteven, a m za sebou prvn seznu. Ve si sedlo a jet sed. Na konec listopadu je naplnovan podzimn revize cel oblasti, kde se bude ve dotahovat, kontrolovat atd. S tmto plnem jsme oblast otvrali. Kad ns mohl a stle me kdykoliv s mkoliv kontaktovat. Jsme v okol tm kad vkend.
Vdy se najde rejpal, ktermu se nco nebude lbit. A u preska, kter podle nj nejde nacvaknout tak, jak by si pedstavoval, tak jeden z mnoha nt (tedy planet), kter se ot. Pokud se ti nco nelb nebo jsi narazil na skalch na problm, napi nm na maily ppadn zavolej Honzovi, nebo komukoliv z na party. Pokud zrovna nebudeme v zahrani, obratem ve vyeme a rdi t zasvtme. Nepijde mi normln eit a vyhrocovat situaci takovmhle lacinm zpsobem, a jet se u toho ani nepodepsat.
Hrnec odpovdt 
     Re: Sorry23:23:54 13.11.2018
Prober se do 21. stolet. Kolik je Ti let? Nikdo nezpochbuje va snahu to dlat pro lidi. I kdy si myslm, e motor je jinde ne v nezitn prci pro ostatn. I dobr pocit ze sebe sama je v zisk. Uvdom si vak, e vs prost ostatn budou hodnotit za vsledek va prce. A za to, co jste pedvedli v Tetn, neekejte jen plcn po zdech. Nkomu se to me lbit, nekomu se to lbit prost nebude. Potm se do druhho tbora. Nty dnes v plezr sportovnch oblastech na svt neosazuje snad nikdo.
Azbestodpovdt 
      Re: Sorry23:33:10 13.11.2018
Zajed se mrknout do Spanelska, mozna to prohlaseni zmenis.
Radekodpovdt 
       Re: Sorry23:41:15 13.11.2018
Oukej, zajedu a mon zmnm. Dlouho jsem tam nebyl. Obsah sdlen ve do t doby mnit nebudu. Naposledy m jen vyjukala plka zavenho Tarnu, kvli ntm, potamo vnm razm s vytrenmi jitnmi.
Azbestodpovdt 
        Re: Sorry16:03:42 14.11.2018
Trocha historie ohledne tebou zminovaneho Tarnu:

In September 2010 a bolt broke on an old hard project in Tarn. The short 8mm bolt was placed in wet soft rock and was not meant to protect lead climbing but rather for direct aid to help figure the moves. However, the climber who broke the bolt got injured and the local municipality decided to forbid climbing in the area until all bolts where replaced.

The local chapter of the French climbing federation put in over a hundred thousand euros and uncounted man-hours on rebolting the canyon. The upshot is that all routes have glue in bolts or ultralong 12mm stainless sleeve bolts. This is financed by selling the guidebook, which is a photo topo with text in English, French, Spanish, German and Italian.

In general the bolting is ultra safe, with very short distances between the bolts on the lower parts of the routes. However, on some routes, especially some of the harder routes the bolting becomes sparse on the higher parts of the routes. Climbers who have a hard time on long run-outs should bring a clip-stick for working routes, and take an extra minute to step back and inspect the bolting on the top part of the routes.
Tomas Truhelkaodpovdt 
        Re: Sorry08:58:28 15.11.2018
Azbeste nty jsou v cestch po celm svt. Byly tam a budou. echy, Frankenjura, Alpy, Arco, Francie, Chorvatsko, Slovinsko, panlsko, Flatanger, Josemity,... Minimln 80% cest. Leze jet? Prober se a u to nehul.
obyejn lezecodpovdt 
         Re: Sorry09:59:34 15.11.2018
Ok. Po zamylen se, uznvm a beru zpt. Nt je po svt dost.
Azbestodpovdt 
          Re: Sorry10:39:17 15.11.2018
Ano, nt je po svt dost, ale mlokde dostv pokyn, e si m brt sebou do skal sedmnctku.
Bdaodpovdt 
           Re: Sorry13:26:26 15.11.2018
Bdo, spoustakrt se mi stalo, e jsem (v navtvovanch, populrnch evropskch oblastech)potkal nt s uvolnnou planetou. Tum v nedvnm lnku Ondry Benee o Yosemitech se pe nco o tom, e do jednoho msta je teba vzt si s sebou vlastn planetu a matici, protoe tam chyb...
P.odpovdt 
            Re: Sorry15:51:16 15.11.2018
A kde mly kotvy za 10,- K?
Bdaodpovdt 
             Re: Sorry08:25:09 16.11.2018
No, to samozejm natst nevm.
Ale nedlal bych si iluze, stavebn materil msto origo certifikovanho lezeckho asi nebude zas tak vzcn vjimka. Ceny nerez znakovch lezeckch nt jsou hrozn vysok.
Samozejm osazovat nty nen nejlep een, ale pod ho povauju za soust standardu.
P.odpovdt 
              Re: Sorry12:24:34 16.11.2018
M me bt jedno, jak je jitn v Tetn, nikdy tam nepojedu. Tato oblast se nesluuje s mm pojetm lezen. Na druhou stranu pedpokldm, e kdy je to prakticky uml stna v prod s jitnm po 1,5 m, e je ve OK, protoe v takov oblasti uivatel tak trochu vypnaj mozek a lezou s falenm pocitem bezpe jako na t umlce. Mj pedpoklad se opr o osobn ast pedsedy OVK Stedn echy, kter by pece ve svm vlastnm zjmu nenechal nkoho instalovat necertifikovan jitn, tum, e by mlo splovat normu EN 959.
Jinak jsem v minulosti kvalitu jitn moc neeil. V Radoovicch jsme teba mvali lano Top Rope v ntu 6x30 mm, ochotn a rdi jsme padali do veho monho Made in Uranov doly. Na psku kluci potkali kruh utemovan klackem, Karel pr neml as. V Santa Lynii vedle m spadlo preso s plaketou z cesty, kde nikdo nelezl, asi vtr. V Masriudoms spadla plaketa s presem pi stahovn lana. Frantk si to tam pi flei narouboval zptky a nikdo nic neeil. I v Arcu obas chyb njak plakety, ale pak mstn derka nastoup a pejist za den celou oblast. Doba se mn, nejsme u pln nejmlad a hlavn tolik lehkomysln, i tu hlavu u jaksi pouvme vc, nemusm lzt vechno a za kadou cenu. A hlavn dnes svaz pes OVK ohledn jitn funguje dobe a tak nen dvod cpt o skal nco, co tam nepat. Osobn jsem dv pr nt vrtal run, kdo nkdy mltil do uly dry o prmru 16 mm si asi dovede pedstavit, jak pokrok je dnen modern materil od aku vrtaek po lepen BH. Do takovho jitn se to, a nkdy nedobrovoln, lt s nadenm letce kosmonauta hrdiny CCCP prakticky bez obav. Lezen ovem nebude nikdy pln bezpenm sportem, jsme jen lidi a tenhle nejslab lnek bohuel me selhat u kadho, i u tch nejzkuenjch. Trocha pokory neukod nikomu, ani tm, co navrtali tisce jitn a vylezli tisce cest. Tetn a ani tamn jitn nen mj problm. Jak to kdo udlal a jak se k tomu stav je ist jeho vizitka. Byl bych nerad, aby se to stalo normou jinde. I kdy by mi to vlastn fakt mohlo bt umk, kdy u pr nelezu a jen se vlm na gaui :-D
Bdaodpovdt 
               Re: Sorry13:23:56 16.11.2018
to je moc smutn pbh, jak se z dvnho rebela a bl pery stv plynutm asu plesniv gauov neoklasik.
Lukas B.odpovdt 
               Re: Sorry16:38:18 16.11.2018
Ahoj Bdo, m taky neve dnej vztah k Tetnu. Nebyl jsem tam a znm to jen z doslechu a vbec nevm, jestli tam nkdy pojedu, zatm se nechystm, nejsem z Prahy
Trochu m popchla (zase) zdej diskuse, zd se mi zas ponkud pitaen za vlasy a msty zbyten agresivn. Ale nelo mi o to, reagovat zrovna na tebe.
Pijde mi trochu pehnan toit na nkoho prost proto, e dv nty. Te odhlm od toho, jak je dv, jak konkrtn nty to jsou protoe pr lid tady v diskusi, kte byli zcela kategorit a ton, se to prv snailo posouvat do thle obecn roviny.
Jako jo, nt podle veho nen nejlep monost, s tm bych se vbec nepel, ale pod je to podle m standardn monost. Bn a asto pouvan. Take bych pochopil, kdyby tu v diskusi nkdo doporuoval pouvat radji lepen borhky, vysvtloval pro ale pijde mi petaen, kdy se tu z nhoho dl nezodpovdnej blb PROTO, e pouv nco, co se pouv celkem bn.
Opakuju, mluvm o t obecn rovin, kterou se tady argumentovalo (zhruba parafrzovno: zkladn problm nen v tom, e jste nty patn uthli, ale je pedevm v tom, e vbec dvte nty).
Jasn, ivotnost jitn okolo 30 let vbec nen moc, i kdy to slo vypad velik. Tak njak dlouho asi lezu (Honza Kare myslm jet trochu vc), a vlastn to znamen, e cesty, kter nkdo udlal v dob naich zatk, u teba (mon akutn?) vyaduj pejitn. 30 let utee hned, kdo to pak bude dlat. Me se to povolit Samozejm nen patn vybrat tu lep z monost, kdy se nabz (a dotovan HS jitn je dobr vc, kter motivuje dvat kvalitn jitn), ale je podle m trochu moc nkoho napadat takhle oste za to, e vbec pouv nty.
Pak jsou tu ty dal vci, jako konkrtn typ t stavebn kotvy, pak njak preciznost osazen, kontext "populrn oblasti pro lidi" a tak to si zsti vbec netroufm hodnotit, na Tetn jsem nebyl a ani nty jsem neosazoval, zsti to hodnotit nechci, protoe se s tm taky asi mjm. Ale zas se mi ekluje to masivn toen v diskusi pod tmhle lnkem i v tom paralelnm diskusnm vlknu, kter tomuhle lnku lehce pedchzelo. Mi to tu prost pijde trochu nemocn. (Jako jo, taky jsem asi trochu nemocnej, to se nevyluuje.)
Jo a omlouvm se za komick termn planeta ntu, mi ta kapacita obecn kles, i mozkov.
P.odpovdt 
               Re: Sorry08:41:55 17.11.2018
Co m pod s tm gauem? :-D
Willhemodpovdt 
                Re: Sorry20:56:38 17.11.2018
Napi mi na mail. Ti to eknu a bude chtt taky ;-)
Bdaodpovdt 
           Re: Sorry22:12:33 01.06.2020
jsou i oblasti(nap. leonidio) kde je pod sklou povenej kl . jsou tam v nkolika sektorech. problm je v tom , e u ns by vydrel sotva do veera.prost , bylo by ideln pokud by do skal pestali jezdit dementi, co jenom kritizuj, nechvaj po sob bordel,vysraj domorodce,a nevi si prce ostatnch..a pak jet maj pocit e mou njak pispvat do diskuze. vdy si kadej me udlat svoj oblast. pesn jak tady psal nkdo nahoe,,nen to dn povinnost a ani vs nikdo nepemlouv aby jste tam jezdili.prosm zstate doma...nikomu to nebude vadit. mr vem
daniel odpovdt 
     Re: Sorry23:33:12 13.11.2018
Nevim, kdo jsi Hrnci, a je mi to jedno. Ale pokud teda delate neco "pro lidi" a "bavi vas to", tak to delejte tak, aby se nekdo nezrakvil. A jezdit na skaly s klicem mi prijde pri dnesnich moznostech dost ulet. V Tetine jsem byl jednou nekdy v lete a kdyz jsme prichazeli ke skale, tak zrovna nekdo stahoval lano a stahnul ho i s nytem. To ti, chlape, reknu, byla strasna prca. Ani jsme si nesahli na skalu a uz jsme premysleli, jestli se na to nemame vykaslat. No zase to bylo k necemu dobry, lezl tenkrat tak, ze proste padat ani odsedat nebudu, jako na pisku. Zatrenoval jsem jako nikdy. Sorry, ze ti dobri lide chteji jen to, aby ty nyty drzely.
Kruegerodpovdt 
     Re: Sorry23:35:02 13.11.2018
A Tv argumenty typu: "M problm s jitnm, kter osazujeme? Pij piloit ruku k dlu." To snad ani neme myslet vn. To je prost vrchol !
Azbestodpovdt 
      Re: Sorry23:42:41 13.11.2018
Azbest > kdy jsem t poznal na jae na offu ne si zmizel, tak jsme si myslel, e se normln, ale po tomhle tvm rejpn nevm.
Hrnec odpovdt 
       Re: Sorry23:54:20 13.11.2018
Nemyslm si, e by to bylo rejpn. Sdluji veejn svj nzor. M nzory jsou dlouhodob konzistentn a podepisuju se pod n. A to, e nev, zda jsem normln je pochopiteln.
Azbestodpovdt 
        Re: Sorry04:58:31 14.11.2018
Pracuji s kotvami jak lepenmi tak rozpornmi skoro denn. Mm k tomu dva postehy. Pokud se vm po krtkodobm pouvn kotvy povoluj matice s planetami, tak nejsp dlte p osazovn njakou chybku. Pokud vm kotvy vypadvaj, tak dlte chyby zcela urit a doporuil bych kontaktovat dodavatele a prokonzultovat to s nm. Typ kotvy, dlka, zpsob osazen, sla dotaen - d se to doladit skoro k dokonalosti.
Nkdo tady ve psal o cel vypadl kotv, byla by k dosaen njak fotka?
pavelodpovdt 
       Re: Sorry02:37:11 17.11.2018
Koneckonc vichni jsme vidli ten dokument, kde sm Honza k, e koktal a byl nejistej, zamindrkovanej a hrza,... tak si zaal doplovat sebevdom sportem, no.
A taky je celkem malej...

Toto pak takhle dopad..
odpovdt 
        Re: Sorry14:44:20 20.11.2018
Ty jsi taky dobrej :)
Tomas Truhelkaodpovdt 
     Re: Sorry09:33:31 14.11.2018
Pokud mi je znmo, tak cesty na skalch se nestav, ty postavila proda. Pokud teda "nemajzlkuje". Kdo ije normln ivot, bn se potkv s pochvalou a kritikou. Kdy nco dlm, musm oekvat oboj, o to vc pokud to dlm v takovm rozsahu, jako je Tetn. Dlme to pro lidi...jasn, ale jen pro ty co ns plcaj po zdech(protoe to zrove dlm pro sebe). Ty ostatn a ml a nenavej se do ns. Jak by to v ivot vypadalo, kdyby si neml negativn zptnou vazbu? Vichni bychom byli totln egoist, co nesnesou nejmen kritiku. A ta vae prmyslov "vrobna" cest se k tomu zatm dost bl. O zmiovan sanaci skal vapkou, radi ani nemluvit. ekm od vs do budoucna njakou vizionskou innost...msto planet by tam el naroubovat teba i chyt....pro lidi ;-)
Petrodpovdt 
     Re: Sorry10:04:18 14.11.2018
Co takhle obas ohnout hbet a ct si, mon na tom nco bude. Mon jsme njak cesty mohli vyborhkovat. Mon ta oblast nemusela vzniknout na rychlo bhem pr msc, mon jsme tam mohli pustit i nkoho jinho v horizontu nkolika let...oblast by se dotvoila pirozen. Jene ty by tam nebylo to "J" a "MY", "PRO LIDI" a oni si jet dovol stovat. Nezlobte se na m, ale vytvoit tmhle stylem oblast, neme zavnt nim jinm, ne osobnm prospchem. A je pln jedno jestli jde ist o Ego a o pocit e jsem nejlep na svt, nebo o nco jinho.
Petrodpovdt 
     Re: Sorry12:37:42 14.11.2018
Naprosto souhlasim s pspvky ne. Hola skutecnost pouvn slova "stavt" cesty na skle (byt lomov) vyjaduje esenci toho msta. Pro mne je to outdoor indoor, vetn atmosfry, kter tam panuje, chyb tam jen stnek se supplementama, strojem na kafe a lavici na bench-press. Byl jsem tam jen jednou, ve vedn den, ale testoronovejch kecu 6+ lezc siroka plejda.
Bez naroku na odmnu? Odmnou je peci nekonen (sebe)poplacavani po zdech, udlali jste to pro lidi, lidem se to lb, nvtvnost je vysok, do toho jet nzvy cest jako "Johny Rambo ...". Lidi pojedou kamkoliv, kde bude jitn na husto a budou tam lehk cesty - kvalita lezeni jako takovho nehraje roli. Tetn je lezecky konzum se slevou ...
Stran si preju, aby to tak nebylo, podle mne na Tetn budou padat stran lokry. Netst se dejou i v oblastech nesrovnateln lep kvality skly - geykibairi pad bloku na holiku - shozeno vlastnm otcem (lezec svtov rovn) - srie neurochirurgickch operaci, amputace ruky.
Nty, borhaky, je to fuk, bez helmy podle mne nelze, rozloen deka nejmin 10 metru od nastupu. Jako v popelce ... Mete si nco prt, kdy vas do hlavy tukne plaketa ...
J.Kladaodpovdt 
      Re: Sorry09:05:41 15.11.2018
Jasn, taky se mi nelb e nkdo jin dl pod sklou nco jinho ne j. Ale kdo me za to e na skly chod ty?
Nakldalodpovdt 
     Re: Sorry13:04:11 14.11.2018
Ty se zas podepisuje Hrnec :D Jestli se bojim, tak selhn ntu a prseru. V Tetn nelezu, tak ten prser nebude mj. Pe jak jsou nty super certifikovan a bezpen - fakt?? A to e se vm povolujou a do vyroubovn matky je to bezpe? A sta jen povolenej a v ose ho vythne. Nutnost lzt s klem a utahovat je fakt skvl (a pokud neuthne tak nev jestli je OK). ivotnost oproti lepenmu bh je mizern (napt + voda + mrz = eroze) a za 20-30 let bude nutn komplet pejitn a to do jinho msta. Jakou si pedstavuje diskuzi po telefonu a vysvtlovn, zopakovat e mte nty a budete je dvat dl? Argumenty pro jsou bh dov lep na nty ignorujete. Prser kvli selhn ntu nen a tak mlo. A e se pouvaj i jinde neznamen e to nejsou stejn trotlov. D se to pochopit v horch kvli problmm s lepenm bhem vstupu, ale na skalkch nt pro??? Zsadn problm je ten, e vtina peklik se k ntu chov jako ke spolehlivmu jitn a pejitn cesty lkaj zrovna peklike = je jen otzka asu kdy se nkdo zrakv. Jestli nemte love na kvalitn jitn tak dlejte m cest. A nt podle mn nespluje poadavky na kvalitn stabiln jitn. Optimln je lepen nerez bh. Kompromis je zalepen nerez zvitovka M12 + plaketa a samojistn matice. Dal bych bh a prachy na n bych zskal teba prodejem zbylch nt stavam...
Jodpovdt 
      Re: Sorry15:00:49 14.11.2018
Pemlej trochu - jak to mohou odprodat stavam, kdy sami kaj, e cesty stav. Jako e by to odprodali sami sob?!
odpovdt 

 drkoutek, 1.nt utaen20:44:01 13.11.2018
...ji ped tdnem (viz vodn vlkno diskuse
http://www.lezec.cz/diskuse.php?ckat=&lim=0&key=136097
). Po dohod s Honzou. Na L&N bohuel nezbyl as, je to o dost nronj, nejsem sprvce, ale kl u nosm s sebou.

Jak dlouho prost dotaen na exponovanm mst vydr, nevm, tam (i na pr dalch mstech) by se lepen (dvouexpreskov) borhk iknul vc.
ivoodpovdt 
 Re: drkoutek, 1.nt utaen22:59:53 13.11.2018
Jene to je problm jak s mgem na psku. Co je pro jednoho problm v sedm je pro jinho rozlez... To by se to tam pak rovnou mohlo pedlat cel.
Bobeodpovdt 
  Re: drkoutek, 1.nt utaen09:36:45 14.11.2018
Dovolil bych si nesouhlasit. Leh cesty (do 6) se jaksi v principu "nedobvaj" tak, jako tk (8 a vej). Samozejm, mohou bt vjimky, e na leh cest je hodn vypeen msto a na cest t잚 je spousta "vaty". Sedmiky jsou tak njak mezi.

Pokud vm, na tetnsk stn pod vodopdem, kde se leze nejvc (viz zpisy pelez, je to i vidt kdy tam pijde o vkendu) problm s uvolnnou matic nen (tm ho nevyluuji, teba me nastat v boulderu cesty Do pekla). Na druh stran, onu L&N s upadlm nejtem lezlo a zkouelo o hodn mn lid, ale ta je typicky dobejvac, tam borhky pat (stejn, jako na vedlej P&L).

Matice se me uvolnit taky tehdy, pokud je cesta cik-cak a prvolezec, i na-rybu-lezec na n hojn pad i vis, pak presky po stranch maj pirozen sklon otet plaketou. Samozejm zle i na tom, jak kotva ve skle a plaketa na skle "sed". Pedpokldm, e matice je po osazen ntu dobe dotaena.

Problm s uvolnnou matic se tedy opravdu tk jen vrazn meniny nt a hlavn u nejt잚ch cest (na Tetn, jinde to me bt jin, prv proto, e na obtnosti zle), ekl bych.
ivoodpovdt 
   Re: drkoutek, 1.nt utaen21:01:51 14.11.2018
No videl jsem uz hromadu zacatecniku, kteri cesty za 6a dobyvali stejne jako borci 8c. Holt teda asi Tetin neni pro lezce na urovni, kde zdolani 6 je pro ne stale spise jen dobyvanim.
odpovdt 

 Charita19:25:26 15.11.2018
ao snad jsou ti lezci vykolen z umakartu paklie najdou uvolnn chyt, nebo nt maj to nahlsit obsluze stny v tomto ppad sprvci oblasti a je jedno jestli je ta oblast sportovn, nebo nesportovn. Ty komenty jsou mimo vechny borhky i nty. Bez tch nadenc by tam nebylo ani jedno ani druh.
Vladafruodpovdt 

 nty, odpovdnost a dvoj metr02:35:43 17.11.2018
Tak pedn bych se rd zeptal, zda by autoi mohli jasn uvst celou znaku (tedy i typ) ntu a nemlit.

Dle bych chtl podotknout, e odpovdnost za nae (po)iny neseme vdy jen mi sami. Tedy pokud nco udlm blb, tak to piznm, ppadn se omluvm a ppadn napravm, nebo pt nedlm.

Nikdy nikdo nic nedl pro lidi, vdy to dl pro sebe. I Matka Tereza jist mla lib pocity z toho, jak je tu pro ostatn. A dln cest a oblastn, je nco co pn presti a pomnky, tedy ryz vnitn uspokojen autor(akort si to nedte do banky).

Tedy bych rd poprosil Kareka a Hrne aby si odpustili rdoby chlapck demagogick "kdo nic nedl...", "pidej ruku k dl" atd. a pijali odpovdnost za svoje iny. Bylo to vae rozhodnut pouvat nty, je to vae odpovdnost. Veci tak njak tume, vhody BH vs. nt.

Jak nkdo ve trefn poznamenal, pokud vm vypadvaj nty takhle brzo, tak to asi dlte blb!

A jak poznamenal nkdo jin, prce kvapn, mlo platn, pirozen vvoj oblast bv postupn, ne e tam pijede jeden egomaniak a nabu vechno, vtinou se tam lidi postupn stdaj, ten nov trend "stavn" oblastn v tajnosti a pak otvraka, jako sorry, je to lezeck konzum.

A pokud teda dlte cesty pro lidi, tak hlavn sprvce oblasti, kter leta tvrdil, e je teba dlat cesty pro lidi, bezpn, jitn, normovan, dojitovat lepenmi BH! By Vs ml vykrkat za paesy a sm sebe taky(e to dovolil).

Proe se teda ptm jeho, jakto e tady zase mme ten dvoj metr? Kdov jak ne/normovan jitn, asi teda vce mn blb osazen, lokristn a nikomu to nevad.

Tak kdy nkdo udlal 1000 cest a 1000 shyb k tomu, tak by to ml sakra umt ne, naopak kdy si tu oblast takhle nrokuje, tak i s odpovdnost.

Kdysi jsem v Tetn byl, jet tam cesty nebyly, kal jsem si, e by se dalo lzt, pak mi dolo, jak je to rot a pro tam nikdo zatm nelezl.

No, sta pr let a pijedou stavi s pajcrama, vapkama atd., pokora k prod a hlavn k pravidlm. Pette si pravidla: Nesm se mnit char. skly, aby se dalo lzt, teda pokud je tam lokr, tak tam nelezu a ne,e plku stny poshazuju dolu.

Ptm je jak je rozdl mezi Kartem a KaReschakem???

Mn je nkdy vce!

Jedu si svj egopbh n na na n...

PS: Pu to takhle proto, e vae vyjden zde jsou zpupn a nezral, vechno, jen ne chlapck.
k.odpovdt 
 Re: nty, odpovdnost a dvoj metr06:51:05 17.11.2018
Jsem nezvisl pozorovatel, zajmav diskuse nt versus borhak a pijde mi, ze na vtinu otzek najde odpov ve. Mir v dui.
odpovdt 
 Re: kecy prdy beary..08:20:25 22.11.2018
J (a dal stovky lid )bych zase na druhou stranu Honzovi rd podkoval za hezk cesty u Prahy.
roubovan nty jsem vidl vude na svt, nikdy m nezajmalo, podle jak normy jsou - teba v Thajsku, ecku - vyroben. Hlavn e dr.
Nemm kritickch pipomnek, pokora a zpupnost jsou jenom obecn, nic - nekajc slova. Oblast je dost, kad si me najt to svoje. S rodinkou jsme na Tetn proili pr krsnch dn - dky Honzovi. Stejn jako v Prosenici. Kdyby tyhle oblasti neotevel, skoro nikdo by nevdl, e tyhle msta na planet vbec jsou.
Kdo chce, a si pe komenty z gaue nebo z vyhtho kanclu. Mon by bylo frovj to probrat z Honzou pmo ne tady hezky esky politikait a chytrait..

Jak funguje svaz a co dl pro lidi + jeho spravedliv pravidla nem cenu rozebrat.
Kde m dvoj metr - jak bylo ve zmnno?
( Resch, Binter VS neBinter )
Bl
inkvizice mga a sportovnho lezen.. HS jako by ani nepoznal, e se zem to..
A.odpovdt 
  Re: kecy prdy beary..08:34:21 22.11.2018
Jo a taky by bylo mon lep si nejdv zjistit, kdo vlastn jakou cestu dlal a pak zat pst rozhoen adresovan komenty :)
A.odpovdt 

 a u dost jo?21:38:19 20.11.2018
Plnujete njak dal oblasti v eskm krasu? Doufm, e ne, ale pedem dky za odpov.
Jezzodpovdt 
 Re: a u dost jo?21:47:14 20.11.2018
Jenom, e i jako lezec si vm neporuen romantick prody, kam moc lid nechod, a tak bych rd, aby nco z toho zstalo i mejm dtem. Vm minimln o 10ti "oblastech" v okol, kter mete pkn dokurv.t a kde se i v tto dob lze bt sm a uvat si prody ist. I bez lezc. Tak prosm u dost. Nebo jete do hor, tam se to ztrat. Mon jste diskutovali s ochrani a zastupiteli, ale j teba vbec nevdl, e to tam sekte, ne jste zveejnili. A nco po vlastnm jsem se kolem i tam nalezl taky. Vlastn jste mi lohli cestu:-) Uznvm, e jsem to nenahlaoval, prost jen vylezl.
Jezzodpovdt 
  Re: a u dost jo?08:53:29 22.11.2018
A co teba Aljaka, Kamatka, ukotka. Tropick Amerika, Afrika, Gronsko. Pr neni patn Antarktida. . Tam je hochu klid... M se zase nelb, e se v Praze vude stav. Vude kancly, kolony. pisthovalci z vchodu. A pojede, vem m s sebou :)
A.odpovdt 

 Foto dne:
Trebenna East
Kap horn, 9-
 Databze cest:
Vechny cesty (190887)
Top cesty v R
Top bouldery v R
Nejnovj cesty:
1 1 1
1 1 1
1 1 1
1 1 LmMqtzme
1 1 LmMqtzme
Nov komentovan:
1 1 1
1 1 1
1 1 1
1 1 1
1 1 1

 Nov v diskusi:
Re: Beruky foto dne | Re: Beruky foto dne | Re: Beruky foto dne | Re: Beruky foto dne | Re: Beruky foto dne | Re: Beruky foto dne | Re: Rusci zpt na zvodech | Re: Beruky foto dne | Re: Beruky foto dne | Re: Rusci zpt na zvodech |

 Nov komente:
Re: Mamlas | Re: Mamlas | Re: Mamlas | Re: Mamlas | Re: Mamlas | Re: Mamlas | Re: Hanba | Re: Mamlas | Re: Mamlas | Re: Mamlas |

 Kde to ve:
Podmnka 5 msc za to, e mu umela paraka na Grossglockneru (1)

 Nov v inzerci:
1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |

 Anketa:
Sledovali jste dnes Honnolda v Taipei?
 Ano, iv! 
 1469 
 Ne, z vek se mi to hlava. 
 1566 
 Ne, uniklo mi to. 
 1340 
 Sleduji jen Adama. 
 1393 

 Nvody:
Jak pst na lezce ...
Lezeck mapy

 Partnei:
Treking.cz
Hledte si pkn ubytovn v R na V vlet i dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz vsekci chaty a chalupy pronjem. Pokud plnujete cestovat na Slovensko a potebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlep ubytovac zazen, chaty, chalupy, roubenky naleznete na strnce chaty na prenjom.
Na webu NaVylet.cz objevte pestrou paletu turistickch cl a tip na vlet nap celou eskou republikou. Nechyb ani oblben lezeck oblasti jako esk rj s pohdkovmi skalnmi vemi i dramatick Labsk pskovce, kter lkaj dobrodruhy i horolezce z cel Evropy.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  prvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobnch daj       cenk reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.