LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jmno

 heslo 

 Registrace   |   Lezen je nebezpen sport!
Hledn cesty

Hledn na Lezci

 Metodika
 Trnink
 Ledy
 Skialpy
Knihy
Slovensk prvodce
Vyla nejnovj kniha Reinholda Messnera Symboly
Prvodce Elbtal 1 a 2

Zvody
SP ledy Kanada (26.02)
EP v ledolezen Finsko (07.03)
MR v lezen na obtnost (07.03)

ebek
Cesty:
1.indel 12953
2.Votoek 12850
3.Stribrny 11950
Bouldry:
1.Ondra 11434
2.Volf 11356
3.Trojan 11225
Hory:
1.Sejbal 8201
2.ern 8160
3.Gro 7240

Vsledky
Zimn olympida (06.02)
Vrsk cepn (04.02)
P v bouldru Praha (24.01)

Denky
5850 lezc
1198611 cest
Nov pelezy:
Estrata Ge 7c
Look Up He 8b+
Ztopoen 9/9+
Severus 7C+
Teamwork 8A
Pepite D 7C
La Pluma 7b
LUltimo V 7b
Daos Cola 7b+
The Rabbit 8A

Stny
Rock 'n' Wall - Plze
Lezeck centrum SmchOFF - Praha 5
Boulder Bar - Praha 7

Prodejny
Outdoor Centrum Rock Point Masarykova - Brno
Lezec-shop.cz - tchovice
Rock Point OC Olympia - Brno

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
FREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Skialpinistick pechod Velk Fatry...Na bkch

Nazelenal svtlo ozauje mal cifernk. Pl tvrt rno. U ti a pl hodiny se pevaluju v posteli a marn zkoum usnout.

Bolest v palci u dvno peshla mez, kter by mi spnek umoovala. Rozsvtm, vysmrkm se, vykalu z plic novou dvku hlenu  a poskakujc po jedn noze se vypravm hledat lkrniku.
Polykm rov prek a zoufale ekm, a zane psobit. A vzpomnm, jak to vechno vlastn zaalo

Tak na Silvestra budeme asi ti, ostatn nepojedou. A ta chata nevyla, tak budeme asi v Praze  Oznmil mi se smutnm smvem kamard.
Tak to ne, takhle si oslavu novho roku nepedstavuju, a to bouchn, prskn a ev sebepokozujcch se pyroman u dal rok snet nebudu.
V tu chvli jeden osamocen neuron v mm koncovm mozku uinil Rozhodnut.

O pouhch deset dn pozdji naposled kontroluji batoh a  bky a s povzdechem a pokivenm smvem si tu cihlu hzm na zda. A tam taky na dal ti dny zstane.
Pr minut po srazu se vichni pomalu slzme a tvome obrovskou hromadu baoh a ly, kterou s asem pozoruj i mstn ndran obyvatel. Dvme se na n s mrnou odtaitost a netume, e za pr dn jim v pachovm projevu budeme rovnocennmi partnery. Podle nepsanho pravidla nkdotenvlakdobhatmus zanechvme na mst srazu jen Martina, aby zpozdivho se Pu nasmroval, a vydvme se zabydlet sv coup. Zatek dobr, vechno dobr. Oba zmnn pibhaj a vlak vyr smr Ruomberok, netue, e kdesi za lokomotivou thne jedenct lenc toucch po mraze, snhu, mlze a deti.
V Ruomberoku v nekesanskou hodinu provdme vsadek a narme na poslednho lena vpravy, Komra.
Od tto chvle se mi vzpomnky slvaj a mchaj dohromady a jen obas se z t mlhy nco vyno.


Beruka hled vstct prvnmu stoupn

Prvn stoupn. Pro mm neodbytn pocit, e sjezdovka by se mla pouvat v opanm smru!? A jet takhle prudk a dlouhPlce dvno rezignovaly a Radek m utuje, e to, co za chvli uvidm, zdaleka nebude konec, i kdy to tak bude vypadat. e pr to opravdov stoupn pijde a potom
Ostatn u dvno hodili sv skialpinistick prknka na nohy, jene kdy jsem se pokusila o to sam, mlem jsem sjezdovku pouila sprvnm smrem, ale elem vzad. Pro jen se  na bky nevyrb psy?
Odpoinek v posledn vytpn boud- nov otevenm bufetu pod Krinou- mi ostatn zpjemuj veselmi historkami na tma bky a nepokryt se bav. smv na rtech mi ale definitivn zamrz po Komrov cynickm prohlen: Jojo, prvn rok jsem tu taky byl na bkch. Hned potom jsem si ek nikdy vc a koupil skialpy Zd se, e m ek opravdu zajmav vlet. Zbytek dne se nese v duchu nahoru dolu nahoru dolu mlha snh mlha. Velkm zpestenm je ale zvren sjezd k boudm, kterto vede velmi prudce pln mimo njakou cestu mladm leskem.
Ve chvli, kdy se ocitm hlavou z kopce, tlem zavrtan do obrovsk zvje a pro jistotu  batohem zaklnn pod mlad smrek, toum tuto bitvu vzdt. Zdaleka ne naposledy.
Co naplat, takov varianta se nenabz a tak nakonec dorm k vysnn kolib a shazuji batoh. Odoln jedinci si vyrej jen tak zalyovat a j se zmrzlma nohama a ernm svdomm, e bych mla vait, zalzm do spacku. Nejsem ale jedin, v kout vedle m le Kuba a  z jeho spacku se jen obas ozvaj pkazy uren jeho drah polovice, kter se ohn nad vaiem. Nutno piznat, e na pokyn a taky mi podej nco pod hlavu jako polt! u nereagovala.
Mj vapartner Zbyek pijd z lyovaky a msto vitek, kter oekvm,  m skoro pemlouv, abych zstala ve spacku, e on uva. Obas je to vhoda, bt holka a na bkch.
Jeliko jsem na takovto akci novek, jali se m pesvdovat, e se normln vstv tak okolo pt, a se na to pipravm. Tak na tohle vs znm u pli dobe,  abych tomu uvila.
Zd se, e Kuba vzal to pesvdovn njak vn. Vude je tma a on ns burcuje, e mme vstvat. To v e jo. K mmu kodolibmu zadostiuinn se tomu nebohmu spi pedbhly hodinky a on si opravdu myslel, e je osm rno. Byly ti.
Konen je tady kaln rno 31. prosince. Zanm tuit, e to bude mj nejdobrodrunj a nejextrmnj Silvestr, jak jsem kdy zaila. Balen nm zpjemuj bratia z druh koliby odn dole jen do spodnho prdla, ale zato s tekutm svetrem v ruce. Slivovici ctm jet docela dlouho po odchodu.


Jak na Nov rok....

A zase do kopce. Tentokrt to ale nen obyejn kopec. Stoupme na Ploskou, co v praxi znamen, e se vm zd, e bte v takovm tom koleku, co se v nm trp keci. Prost vrchol se nekon. Sice to nen prudk stoupn, ale zato prudce stoup m beznadj. Kdy se konen doplazm k jakmusi ledovmu sloupu, kter doufm, e v lt bv rozcestnkem, nastv ona vzcn ndhern chvle, kdy batoh opout mj chrbt a let na zem. Pkn si tu slast uvm a tm se, e te to snad bude chvli z kopce.
Co sice bylo, ale rozhodn to nebylo nic, na co bych se mla tit. Nsleduje toti sklon erven sjezdovky, se kterm maj lehk pote i nkte skialpinisti, nato bkaka. Pdy nsleduj jak na bcm pse, ale nakonec se dol dostvm, a dokonce ne posledn. To asi bylo tm, e jsem se tak hrozn bla brzdit.
Jestlie do tto chvle to byl tern pro bky nevhodn, tak te se stv neppustnm. Stdav prknka shazuji a nasazuji, padm, zvedm se, vlm se, vyklepvm snh, chvli si dm lye pod sebe a jen tak si na n sedm, co je v zpt odmnno skoroztrtou jedn bky a skorovykloubenm ramenem, to kdy moje hlka usoudila, e u jedu pli rychle, a e je poteba se za tu vtev podn zachytit.
Jestlie ped tm jsem ostatnm celkem staila, tak v tomto ternu naprosto nemm anci, a tak se zabydluji daleko za ostatnmi, kde bdn nehynu snad jen dky mm strnm andlm-hmyzkm, Beruce s Komrem, kte m neopout a povzbuzuj. Dky jim.
Pomalu se stmv. elovka samozejm chyte odpov hluboko v batohu, a tak se dl plazm s totln otuplm mozkem a poslepu. Okolo se ostatn rozhoduj, kudy dl a kde spt, ale na to, abych je vnmala i dokonce se njak vyjdila, u mi nezbyla energie. Tup pijmm rozhodnut, e se jede jet dl.

Kdy se po ps brodm snhem, batoh m t a lye s hlkami se zasekvaj ve snhu, dojde i na voln maminky. Holka, seber se, za chvli to pejde, ukliduji se. Jene co pejde? Za chvli leda tak zastavme na njakm palouku, ale zima, mrz,snh a totln prochcan obleen a do nejspodnjch vrstev, to rozhodn jen tak nepejde. A opravdu, za chvli stojme na planince u behu malinkho potku. Msto, kter bych mon za jinho stavu nazvala romantickm, mi te pipad jako totln neobyvateln. Pad konen rozhodnut, e tady budeme trvit Silvestr.


na hebeni

Z pedposlednch sil pomhm stavt stan, vybalm karimatku a spack, a z definitivn poslednch sil se pevlkm a zalzm to relativnho tepla. Nohy mm pln bl, necitliv. Zbynk u va, jak j jsem mu jen vdn. Hork aj, hork polvka, hork tstoviny a hned se ctm lpe. Dokonce tak dobe, e v osm, kdy je venku ohleno pekvapen, vylzm se stanu a pidvm se k ostatnm. Nsleduj tyi hodiny povdn, smchu, zpvu, dupn dokola-tancovn, a ekn na plnoc. Kdo nebyl, nepochop.
Dal rok zalzm do spacku abych opt proila noc, kterou bych popsala slovem bezesn, jen kdyby se mi neustle nezdlo o lavinch.
Posledn den naeho putovn je tu. Vrm zmrzl nohy do zmrzlch bot a snam se sbalit. Podle veho by ten batoh ml bt m dl tm leh, dost jdla v nm ubylo, ale vechnu tuto vhu peliv kompenzuje vudyptomn mokrost. Nsleduje posledn sjezd do civilizace, kam pijdme deset minut ped odjezdem autobusu. Libujeme si, jak mme tst, a nechpav pozorujeme hordu lid, kter se mo na sjezdovce. e je to bav, jezdit nahoru a dol neustle na stejnm mst A jet k tomu v dosahu hospody.


Vrchol Krin

O dva autobusy a jeden vlak pozdji vegetme na ndra v ilin a jedin oteven stnek s oberstvenm peliv zbavujeme zsob korbik a piva. Nen nad podnou rehydrataci, e?
Nsleduje dlouh cesta do Prahy, kterou jsme si jaksepat uili. Prvod nechpav kroutil hlavou, kdy uvidl deset dosplch, kterak se plcaj do kolen a v rytmu dtskch kadel opakuj Ariel Ariel Lanza Lanza. Jak mal dti, myslel si asi. Chyba lvky. Malm dtem by staila k pochopen pravidel tak tetina asu co nm a rozhodn by si pitom neuili tolik srandy.
Kad cesta ale jednou kon a j se potcm dom, bohat o nezapomenuteln zitek, nov ptele, spoustu modin a bolav palec. Dobrou noc.

Bra   [pravy] 17:27 11.01.2005Tisk 

Reklama:


Souvisejc lnky:

Komente

     
...nov pspvkyNov koment 

 Dylt, dylt!19:07:01 11.01.2005
No, vydsilo mn u to zelen svtlo cifernku, trochu se pookl po t vt, jaks nathla toho kemra a z paty, ale pak u jsem jen uml, co vechno se d zkomplikovat ve snaze dodat vyprvn barvitosti a neotelosti. Peti si v Saturninovi tu kapitolu, kde se mluv o Kanceli pro uvdn romnovch pbh na pravou mru. A neboj se klvesy DELETE.   
Papouodpovdt 
 Re: Dylt, dylt!19:31:09 11.01.2005
nac tak kriticky ton, nebo snad mate radsi tabulku
den | zacatek | konec
ja bych teda delete nevolil, neb si chci pocist a ne jen zjistit ze osoba A byla na miste B odkud sla do mista C a pak do mista D odkud se vratila zpet.
Geoodpovdt 
  Re: Dylt, dylt!20:08:55 11.01.2005
Nahodou, mne to prijde jako pekne napsany. Ten uvod je super. Lepsi nez konvencni kecy o tom, ze zase konci rok blablabla. Hezky napsany clanek.
skalis
skalisodpovdt 
   Re: Dylt, dylt!13:10:03 12.01.2005
Hele, to je dobr. Ta story, kterou ddeek se Saturninem uvdli na pravou mru, zan skoro stejn jako pbh sleny Bry - pohledem na hodiny:

Tovrnk Dubsk sedl ve sv pepychov pracovn a pivtal etnho Slmu chladn. Jeho kulat oi se dvaly na ednka bez vzruen a obas se obrtily na cifernk onyxovch hodin na psacm stole.

Nazelenal svtlo ozauje mal cifernk. Pl tvrt rno. U ti a pl hodiny se pevaluju v posteli a marn zkoum usnout.

Sob hnusec
Papouodpovdt 
    Re: Dylt, dylt!15:23:16 12.01.2005
Sepatouch!!!
jirkaodpovdt 
    Re: Dylt, dylt!18:01:11 12.01.2005
Ale i tak je to dobr, a ty se mi pknej toura zejm u otelej e ? ))
George-JPodpovdt 
     Re: Dylt, dylt!18:15:02 12.01.2005
Slena Bra je asi ranna, jak vyplv ze strnek jednoho Lidimitrije (h-d.cz). "Omlouvm se, e jsem to hodila na Lezce, prost jsem to nevydrela. ..., kdybych nhodou nkdy nco jet zplodila, tak u takovou blbost, jako dvat to na Lezce, neudlm!..." Na protelou horalku je k outlocitn.
Papouodpovdt 
      Re: Dylt, dylt!18:45:44 12.01.2005
To na veci ale nic nemn.
George-JPodpovdt 
      Re: Dylt, dylt!19:53:49 12.01.2005
Jet nedvno jsi m oznaoval za sre. Jen te nevm, jestli Lidimitrij je postup v Tvm ebku nahoru nebo dol. U se tm na Potmkinovu vesnici a Rasputinovo charisma.
Kuba Turekodpovdt 
    Re: Dylt, dylt!09:04:50 13.01.2005
Papoui, kld. Silnej zitek vyvol expresivn vrazivo, co nsledn, v Bin podn zejmna, zpsob dobr poten. Jen pkn Bro pi a na zavilho Saturninovce Papoue se vybodni :)
Kuba K.odpovdt 
     Re: Dylt, dylt!12:07:14 14.01.2005
Jedna z nejlepsich veci ktere jsem tady cetl. Papous je trouba a literarni ignorant .
Richardodpovdt 
 Re: Dylt, dylt!21:04:55 11.01.2005
Papou je fakt vemeno. Moc peknej clanek. Chytl me za srdce, asi proto, ze mam nekolik podobnych zazitku bezkarskeho loosera.
tenisodpovdt 

 Ctrl A next Ctrl C next Ctrl V20:24:09 11.01.2005
Nhodou dobr. Nenech se otrvit. Na fgla pila krise stednho vku a zvid!
jan puodpovdt 
 Re: Ctrl A next Ctrl C next Ctrl V06:54:22 12.01.2005
Super lnek, super napsan a super vkon na bkch pro zatenici!!!
Hermiodpovdt 

 pasy na bezky08:53:15 12.01.2005
Pasy na bezky samozrejme existuji. Videl jsem je poprve pred asi 8 lety prave na Velke Fatre, kterou jsme sli pesky a potkali jsme 2 starsi (kolem 50) mistni typky, kteri je meli. Sli na tom cely hreben a uplne v pohode. Jinak je ma i kamos, takze jestli ti tady neporadi nekdo jiny, tak se ho pak zeptam co a jak.
Martinodpovdt 
 Re: pasy na bezky09:40:57 12.01.2005
Psy o ce 38 mm prodv i Hudy. J ale na bkch mm vdycky strach sp ze sjezdu a na to jsou psy na prd.
Laodpovdt 
  Re: pasy na bezky11:01:59 12.01.2005
Pasy trech sirek v metrazi prodavaji taky ve warmpeacu u nm. Jiho z podbrad. Jsou uz s lepidlem a v pohode. Tamtez se ale daji pujcit i skialpy. Pa Gejza
Gejzaodpovdt 
   Existuje hybrid bky/skialpy?22:24:31 12.01.2005
Dovolm se zeptat diskutujcch - nemte povdom kde sehnat vzn, do kterho se d upnout obyejn bota (nejlpe i bez lbk na rychloupnac maky)? Promejdil jsem web a nikde nic. Jen v jaksi emerick skautsk pruce byla fotka jakhosi plastovho vzn, do kterho dvali boty-mukluky do extmnho mrazu. Vypadalo to troku jako dtsk vzn, ale samozejm robustnj. U ns nic. M pedstava jsou krtk lye cca 140 cm, udlan ze starch sjezdek, kter bych mohl vlet v zim furt na batohu a pokud to pjde tak na kopci nasadit a trad. Nakonec jsem usochal nco z nylonovch popruh, ale k otestovn jsem se jet nedostal. urit namtnete, e nen teba objevovat emeriku, a si koupm bekkntry bky nebo skialpy. Jene jt teba prv Velkou Fatru v skialpech mi pipad jako zlzat severn stnu pu s kyslkem a BC vzn zase nem upnut paty na sjezdy (co ve svm "prototypu" mm.) Nebo teba m - poute, porate. Ale pod na to musej chcaky nechcaky bt spel boty, co mi nevyhovuje. Tak co, setkali jse se nkdo s takovm cajkem? Jinak - jestli se na tch experimentlnch lych nezrakvm (s batohem natko, jak jinak :-) dm vdt.
Jeoodpovdt 
    Re: Existuje hybrid bky/skialpy?08:34:28 13.01.2005
A co pouzit naky stary kandahar?
Pepaodpovdt 
     Re: Existuje hybrid bky/skialpy?08:56:06 13.01.2005
J sice zarputile pouvm skialpy a k bkm mm njak vrozen odpor, nicmn jednou v tatrch jsem vidl cizokrajn borce jen mli njak ir bky s psy a na nich mli prv ten kandahr a obyejnou pohorku se lbkem vzadu. Pro Tatry to byla trochu vrada, ale na Fate si to dovedu celkem pedstavit. Ptrej v severskch zemch, tam jsou na to dlan.
alsoodpovdt 
      Re: Existuje hybrid bky/skialpy?13:36:49 13.01.2005
To budou asi backcountry lye. V tch si libuje www.svetoutdooru.cz.
Papouodpovdt 
     Re: Existuje hybrid bky/skialpy?09:53:10 13.01.2005
Za prve, nema to cenu. Pokud nemas pevne boty (alespon skialpove lyzaky), tak s velkym baglem na zadech nic nesjedes. Vyzkouseno v kozenych i v turistickych skeletech. Bez baglu se to da, lyze staci tak 110 sm, kratsi uz se nekdy dost bori.
Za druhe, kandahar jsem zkusil poprve, kdyz jsem pak zlomil lyzi, tak uz se mi to nechtelo podruhe montovat, ma to strasne moc sroubku. Vem si botu, ve ktere chces jezdit a obejdi par zastavaren (maji tam vice starych krapu a za podstatne nizsi ceny nez ski-bazary, koupis dobre krapy s vazkem tak za 100) a zkousej do ktereho vazani pasuje. Vetsinou nejake hodne stare, do Markeru se vetsina bot nevejde.
Za treti, co jsem si poridil skialpy, tak na kratasech uz jezdim jenom po prvnim snezeni, dokud je malo snehu, nevadi kdyz s tim jedes po sutrech a misty po hline.
Martinodpovdt 
    Re: Existuje hybrid bky/skialpy?09:49:26 13.01.2005
Telemark?
soloodpovdt 
    Re: Existuje hybrid bky/skialpy?14:43:06 13.01.2005
Takov vzn na jakoukoliv botu existuje, dneska se vyrb prkna s monost podln je rozdlit. No a na kad plce zvl᚝ se lape jako na skialpech, jene v boardovch botch. Zeptej se v njkm SNB krm.
odpovdt 

 palec nebo taky obratel09:23:27 12.01.2005
Clanek jsem nedocet protoze byl desne dlouhej a neprilis vtipnej, na bezkach jezdim celej zivot, myslim ze je ovladam vcelku dobre, pred dvema lety jsem jel  na Sumave na bezkach s napul zabalenym batohem (Treksport Patagonie 70l) nejaky jidlo, jedna PET flaska, zadny spacaky stany apod. Hodil jsem tygra na oblicej a batoh mi doslova srazil vaz. Diagnoza znela zlomenina C2 (druhy krcni obratel). Prezil jsem, nejsem paraplegickej (ani bych nemoh kdyby se to bejvalo hnulo tak asi rovnou umru) dal jezdim na bezkach o sto pero ale bez batohu. Kdyz jsem si tohle precet zamrazilo mne v zatylku. Doporucoval bych ti nakup skialpu, nebo jezdit bez batohu, clovek nikdy nevi, mechanismus meho urazu neni tak neobvyklej.
Nekdo prede mnou psal neco o klavese DELETE, souhlasim, ani nevim jak to vlastne dopadlo asi sis udelala neco s palcem, ze jo? pochopil jsem to dobre?     
Jakub S.odpovdt 
 Re: palec nebo taky obratel10:53:02 12.01.2005
Jo jo, bezky maju svoje caro hlavne nalahko a v iba mierne zvlnenom terene. Inak je to otrocina a aj risk. V horach je holt skialp jedinecny... :-)
Marek P.odpovdt 
  Re: palec nebo taky obratel15:08:06 12.01.2005
Nechpu. V em je bezpenj hodit tlamu s batohem na skialpech ne na bkch?
Jeoodpovdt 
   Re: palec nebo taky obratel15:15:30 12.01.2005
No spis to asi bylo mysleny tak, ze skialpy jsou ve sjezdu prece jen ovladatelnejsi a sance spadnout je mensi nez na bezkach. ;-)
odpovdt 
   Re: palec nebo taky obratel16:40:05 12.01.2005
taky nevim, kdyz ten batoh nebyl tezkej , tak tu tlamu moh stejne hodit na skialpech jako na bezkach
vejmol je smula
hrbodpovdt 
    Re: jedine bezky19:33:53 12.01.2005
Clanek vcelku v pohode az na to, ze Velka Fatra je uplne idealni teren na bezky, dokonce tam byva stopa a sjezd z Ploske popod Cierny kamen, ktery byl prezentovan jako sileny krpal je jeden z nejlepsich sjezdu vubec. Jeste drobnost, ke kolibe pod Suchym vrchem se nesmi sjizdet podel tyci, ale po holem svahu vlevo, to je uplna nadhera.
ten kdo o tom neco viodpovdt 
    Re: palec nebo taky obratel12:12:29 13.01.2005
Na skialpech m pi sjezdu pevnou patu a kdy hod tlamu, tak nejde (vtinou) obliejem naped a bgl t tou flakou rumu co m na vrchu neklepne za krk jak krlka
pavelkodpovdt 
     Re: palec nebo taky obratel14:46:11 13.01.2005
O pevne pate to prece vubec nejni. Na telemarkach jedes s volnou patou a i s baglem je to supeeeer!
odpovdt 
   Re: palec nebo taky obratel15:06:39 13.01.2005
a skusal si jazdit v narocnejsom terene na bezkach aj na skialpoch s tazkym baglom? Ak ano, asi by si sa takto nepytal... :-)
Marek P.odpovdt 
 Re: palec nebo taky obratel11:19:09 12.01.2005
o tom palci tipuju krsn omrzliny,
kdy si pedstavm ti dny v beeckch botch, no nic moc lkavho. Skelet je skelet.
RadimVodpovdt 
 Re: palec nebo taky obratel11:33:05 12.01.2005
skialpy jsou lepsi, ale uraz si na nich muzes privodit taky, stejne jako na sjezdovkach, atd.
jezdim na bezkach nejradeji s malym batuzkem, ale kdyz v nem mam termosku, tak ta by moji hlave taky neprospela
navic patagonie 70l neni zrovna extra batoh, spatne sedi na zadech, pada z beder a ma nekolik konstrukcnich chyb
neodsuzovala bych nekoho za to, ze prechazi hory v zime na bezkach s batohem, ale po tvem prispevku bych si to presto rozmyslela
jinak clanek mi prisel velice pekne napsany a vtipny
alena m.odpovdt 
  Re: palec nebo taky obratel12:51:12 12.01.2005
Patagonie je na tu cenu hodne dobry batoh, rozhodne nelze obecne rikat, ze nesedi, nebo pada z beder. Kazdy si musi batoh vyzkouset a koupit ten, co sedi.
albertodpovdt 
  Re: palec nebo taky obratel19:00:39 12.01.2005
ja nikoho neodsuzuji ze chodi s batohem na bezkach jen jsem se snazil na prikladu svych vlastnich sesroubovanych krcnich obraltu ukazat ze tahle aktivity skryva nebezpeci nikoliv nerealne (kolikrat si v lete na horach s batohem na zadech zakopla tak ze prvni rana byla oblicejem o zem a druha jak ti ho prirazil batoh, me se to stalo mockrat). Kdyz jedes na lyzich a mas vetsi hybnost stejne jako ten batoh co mas na zadech tak je ta rana vetsi a pokud ma ten batoh treba jako Patagonie od Treksportu takovou tu plastovou kotvici desticku za krkem tak ti proste muze srazit vaz, jako se to stalo me. Me by to taky nenapadlo dokud se to nestalo, od ty doby pokazdy kdyz nekoho takovyho na bezkach potkam tak mu svuj pribeh vylozim a tedka se naskytla dobra prilezitost napsat to sem. Jinak samozrejme hezkej vykon asi super vejlet, at si kazdej dela co chce, treba spi na Fatre pod perinou. Jo jeste jednu vecicku, dlouho jsem zvazoval napsat o tom a preposlat RTG svyho krku vyrobci Patagonie nikdy jsem to nezrealizoval, tak si to ted treba prectou tady.
No nic sportu zdar jezdete na bezkach a pokud musite s tezkym batohem tak jenom s takovym, kterej nema tu kotvici desticku na zpevneni zad (treba Deuter), protoze jinak je to jako byste si lehli katovi na spalek.
Jakub Sodpovdt 
   Re: palec nebo taky obratel10:25:59 13.01.2005
tvoje varovani beru, s batohem nikam nepojedu, ale nelibila se mi forma jakou jsi to prezentoval. nejdriv pises ze clanek byl nezajimavy a ani jsi ho nedocetl a pak zacnes o zlamanem vazu. jestli chces opravdu lidi varovat, tak napis svuj clanek, o svem zazitku, urcite se nad tim potom zamysli vice lidi, nez to prezentovat jen tak v diskuzi. muzes to dat klidne do tv nova ...
alena m.odpovdt 
    Re: palec nebo taky obratel11:09:25 13.01.2005
To ses dobra posilat ho do TV NOVA, bud rada ze se to nestalo tobe, druhej krcni obratel je totiz fakt sila. Clanek za moc nestal tak co.
ondronodpovdt 
 Re: palec nebo taky obratel17:39:28 12.01.2005
J to taky jel kdysi na bkch. A vbec mi to nepipad divn (teda kdy si odmyslm, e jsem byl na tto leton akci s Brou). Tady jsou fotky z poloviny devadestch a poloviny osmdestch let (vyma mezery): http://www.hor ydoly.cz/fo to/velka_fat ra_zima
Kuba Turekodpovdt 
 Re: palec nebo taky obratel09:12:10 14.01.2005
Batoh Fractor od firmy Break-sport-kupujte, maj slevy!!!
ENEodpovdt 

 Psy na bky11:15:09 12.01.2005
Bky i s stoupacmi psy pouze v mazac komoe (nevm jak funguj, nikdy jsem to nezkouel) lze zakoupit v bazaru za cenu prskaek. Pokud se ti neosvd, me je odlepit a m prskaky;-)
Joeodpovdt 

 Bky12:00:18 12.01.2005
lnek je to dobrej musel to bejt asi dobrej silvestr.Nejsem teda dnej extrmn bka ale taky sem se loni rozhod e s kmoem vylezem na Blank a stlo to taky za to.Z Tatrama se to ned srovnat ale kdo nesjdl na bkch mezi kamenama a klackama dolu z toho krplu tak nev o co piel.jen tak dl ale bacha na ten palec ..jak na novej tak po celej:)
Radzodpovdt 

 Bky14:36:56 12.01.2005
Dobrej lnek,komu se nelb,a to nete
Daliodpovdt 
 Re: Bky16:10:32 12.01.2005
lnek se mi fakt lb. Ovem mon je to i tm, e slena Beruka mi pipomn dve, s kterm jsem podobnou takaici provdl ped... ped, ped...aha! Nojo! U skoro ped ticeti lety. Pochopiteln na bkch. Pochopiteln devnejch. Pochopiteln s eleznou krosnou. Bylo to ksn!
jan puodpovdt 
 Re: Bky18:43:23 12.01.2005
bohuzel to zjistis az kdyz to prectes ale pak uz je pozde, nekam se mi ztratila logika tveho argumentu, ale asi jsem spis jen osina v ...
Jakub S.odpovdt 
  Re: Bky11:51:30 13.01.2005
Vzdyt sto nedocet, logiko!
koulecodpovdt 

 Dk08:11:54 13.01.2005
Dk Bro za povdn, kter mne pohladilo po dui.
huskyodpovdt 
 Re: Dk12:01:58 13.01.2005
Papoui, dn dylt, ty dilino!:-)lnek pkn. Docela to chpu. Nkdo leze tak a druh onak, zitky-proitky vak mou bt podobn. Vkony jsou zkrtka posuzovny subjektivn...dej nm amatrm prostoj(pokoj). S(udetsk)S(oused).
Honza P.odpovdt 
 Re: Dk12:02:03 13.01.2005
Papoui, dn dylt, ty dilino!:-)lnek pkn. Docela to chpu. Nkdo leze tak a druh onak, zitky-proitky vak mou bt podobn. Vkony jsou zkrtka posuzovny subjektivn...dej nm amatrm prostoj(pokoj). S(udetsk)S(oused).
Honza P.odpovdt 
  Pcho, ty hupe,12:45:50 13.01.2005
zvsti o Tv zuiv snaivosti m dohnj ve vech koutech Sudet a, i kdy T neznm en face ani z profilu, ty historky jsou tragikomick! Klvesa Dylt je prima - ten, kdo nem odvahu ji pout, zaast terorizuje sv tene. Ale to vechno ta sladk vidina 70m pagtu, kter pinesla krom zrn i moe plev! Ale pro kvli tomu tleskat?
Papouodpovdt 
   Re: Pcho, ty hupe,13:05:43 13.01.2005
Copa je novho v Sudetech? Njak rozbroje? Hele, ale on ten Saturnin taky nen nic tak moc. Nmt vypjenej...no dobr je to teda, ale teba Solar-Rady mladm kapitnm i nkter Velnovskho kusy jsou vt sranda. A pak taky Bra!
Navzdory hnvu, Bro zpvej!
jan puodpovdt 
   Re: Pcho, ty hupe,14:02:18 13.01.2005
Papoui, Filipe, Kivinko! Nevm, o jakm ponn mluv, ba...Tak msto "zlobnho klovn" nco naukej...teba to bude na pagt a j zatleskm!:-)
Honza P.odpovdt 
    Re: Pcho, ty hupe,14:26:18 13.01.2005
Jsem momentln bezmozek. Stal jsem se obt drilu a ve vlce me lzy a ml mzy, take snad a se fronta peene. ili: nemm ani ten jeden osamocen neuron ve svm koncovm mozku, abych uinil Rozhodnut (boe, to je povina) a spchal njakou prima storku.

Papouodpovdt 
   Re: Pcho, ty hupe,14:05:16 13.01.2005
P.S.:Nen pagt, jako pagt! Sudeci (nejen) vd!:-)
Honza P.odpovdt 
   Re: Pcho, ty hupe,14:24:14 13.01.2005
Papou m recht, jak jde o pagt tak je to tu sam vzpomnka na kdov co.
jirkaodpovdt 
    Re: Pcho, ty hupe,14:30:00 13.01.2005
Memory a historky o pechodech. Teba se asem ozve i njak klimakterick horolezkyn.
Papouodpovdt 
    Re: Pcho, ty hupe,15:16:25 13.01.2005
Pesn vzato je krom metodickch lnk a upoutvek na budouc zvody vechno vce nebo mn vzdlen vzpomnka.
Petr Jandkodpovdt 

 Bezky, pasy, skialpy revolucni reseni22:38:58 13.01.2005
peknej clanek Baro, nic si nedelj z kritiky. Chtel jsem jen prihodit svuj nazor k debate o stoupacich vlastnostech bezek a pasu na bezky a skialpu. Mne se na stoupani nejvic osvedcil maglajz, zkousel ste to nekdo? jak je bilej na snehu neni videt, jenom nesmite lyze oprit o piskovcovou skalu
Mr.Skivoodpovdt 
 Re: Bezky, pasy, skialpy revolucni reseni00:36:41 14.01.2005
Vtina hor jsou CHKO, prodn rezervace nebo dokonce NPR, take myslm, e bysme tak mohli rozhnvat ochrane. Maglajz by se taky lepil na lye klasickch lya, kte voskuj, a znehodnocoval jim cestu. Dej pozor, aby ti ty nablen prknka nkdo neroztpal!

Ale mon od -10 kdy u ani modrej nezabr?
kad nzor mus mt autoraodpovdt 
  Re: Bezky, pasy, skialpy revolucni reseni08:10:58 14.01.2005
Psek obas dost sol, navrhuju u od 9+
TJodpovdt 

 Baro dobre !!!!!12:28:09 14.01.2005
Baro dobre , na Papuse se vykvajzni je to literarni ignorant schopny maximalne oklasifikovat sam sebe poctem urazenych 12. Jinak zavidim toho silvestra a ver ze to je jeden na ktery nezapomenes. Pred nekolika 10kami let jsem se tam trepal taky, na drevenych bezkach a se stejnym presvedcenim, ze tohle proste musim. Ksakru az dostavam chut jit tam znova. Hm,dost  tezko bych zkousl ty supermany ochrannare. Jinak doufam ze palecek je uz v poradku. A stejne ti zavidim.
Richardodpovdt 
 Re: Baro dobre !!!!!13:22:42 14.01.2005
Koukm, e Papoue fakt dobe zn, co? :-)
Kdepak jsou ty tvoje lnky, literte Richarde bez mailu?
Petr Jandkodpovdt 
  Re: Baro dobre !!!!!13:50:15 14.01.2005
Navc pst vo mn, e si pomalu dlm zezy na pabe pokad, kdy urazm dvanctilet dve, je neuviteln podlost. To asi pe, protoe s tim sm m njak zkuenosti. Nekopals na zkladce holky do bicha, srabe?
Papouodpovdt 
   Re: Baro dobre !!!!!13:54:48 14.01.2005
to mely bejt ty studeny, nicht wahr ?
Supodpovdt 
    Re: Baro dobre !!!!!14:35:54 14.01.2005
Asi jo. Mm pocit, e Ra je ensk. Tu "pivn" argumentaci jako bych u nkde slyel.
Papouodpovdt 
    Re: Baro dobre !!!!!17:00:19 14.01.2005
Jestli pan Richard nemyslel uraen dvanctilet dvata? Nkde jsi se tak zmnil. Jako alkoholik jsi si asi si to asocioval hnedle s pivem, j jsem si...aha! Pederast. Ne, ne to bude urit jinak!!!
jan puodpovdt 
     Re: Baro dobre !!!!!17:05:03 14.01.2005
Aha! J piel s kkem po funuse, vlastn ped ZD po poslednm zvonn. Ono u to tady je.
jan puodpovdt 
 Kdy jsme u tch dvanctek...16:36:04 14.01.2005
http://comix.spaceport.cz /index.php?action=show
Papouodpovdt 
  Papousovy dvanactky!21:06:33 23.01.2005
Papousi, zimni+nocni+zensky prechod V.F. - no mel bys bejt uznalejsi a doporucit clanek spagatokomisi. Ovsem diskuse na tema delky prispevku, ktera je vo kilak delsi nez prispevek sam...:))) a ktera me navic obohati o poznatky typu:
http://www.sweb.cz/stanicezoo/kartinki/esterstrip.htm No to preci nema chybu!!!!!
lacoodpovdt 
 To by se taky mohlo tkat dvanctek...16:45:36 14.01.2005
http://www.sweb.cz/stanicezoo /seran/se10.htm
Papouodpovdt 

 skialpy14:40:13 14.01.2005
Ahoj, clanok sa mi pacil, ale doporucujem ti kupit si na nasledujuce tury tohto typu radsej skialpy-menej sa nedries a viac si vychutnas pozitok z hor.
zobejdaodpovdt 

 Dky18:50:47 14.01.2005
Za prv: dkuji moc vem, kte tento lnek okomentovali kladn i dokonce
pochvaln, pomohli mi tak pet zdrcujc kritiku a zabrnili smazn.
Nkter komente m opravdu moc potily.
Braodpovdt 
 Re: Dky19:16:07 14.01.2005
To si ten dylt patn vykld. Pokud se na Lezci nco smae, nen to kvli rozvleklosti. Rozvleklost a nezivnost lnku se nejlp l klvesou DYLT na klvesnici, pokud mono ne se to pole na veejnost a to ml Papou na mysli.
Divila by ses jak mnoh lnek po zkrcen na polovinu prokoukne. Zkus si to nkdy :-)
Petr Jandkodpovdt 
  Re: Dky19:23:29 14.01.2005
Ale to j vm, e nkter lnky potebuj zkrtit, na druhou stranu mi nkdo napsal, e je mu lto, e u je na konci:)Tak nevm, kadmu co jeho jest, vak zkrtit to me jednodue tm, e to nete...Zkus to nkdy:)
Braodpovdt 
   Re: Dky19:25:59 14.01.2005
To bohuel musm i na Lezci dlat astji, ne bych si pl.
Petr Jandkodpovdt 
 Re: Dky19:35:13 14.01.2005
A co je za druh? To je asi jedno.
J si nemu pomoct, j bych nedeltil. eny jsou trolu jin, neli my a jinak vnmaj i pou a to je dobe. Vtinou tedy nepou, nepotebuj to tolik. Samci maj peci jenom vt potebu se pedvdt. Zdrcujc kritika? Mezi lezalama-mmi pteli je vta: "Cos to zase sesmolil za pernou p..." Docela normln vod k ptelskmu poklbosen. A kdy bude pemlet, jak to napsat, aby se to vem lbilo, tak to bude k niemu.
jan puodpovdt 
  Re: Dky21:50:55 14.01.2005
Za druh: Dky Papoui za tvou vasnou kritiku, kter rozpoutala takovou
diskusi. Je pravda, e se ti podailo m pkn uzemnit, co vedlo v prvnch
chvlch k m reakci na serveru kopceudoli.cz, na druhou stranu t musm zklamat, neb
se ti nepodailo m totln odradit od dalho psan.
Jen te u vm, e to tak chod a e si na to budu muset zvyknout.

Za tet: Toto byl mj prvn literrn pokus, tak se omlouvm, jestli jsem
nkoho znechutila a okradla ho o as, teba to pt bude lep. A teba ne:)
Tak dky a bkm zdar!
Bra
P.s.: shnm skialpy, tak 160-170cm...
Braodpovdt 
   Re: Dky22:02:11 14.01.2005
Vydela si test! J jsem Ti vil a celou dobu Ti drel palce, ale nemoh sem povolit, abys to nemla jednodu! Tak a nyn m Hyperego slz z Lezce a vrac se do potupn spoleensk role, kter mu byla vymezena: fackovacho podpantoflznho panka.
Papouodpovdt 
  Re: Dky21:59:53 14.01.2005
Za druh: Dky Papoui za tvou vasnou kritiku, kter rozpoutala takovou
diskusi. Je pravda, e se ti podailo m pkn uzemnit, co vedlo v prvnch
chvlch k m reakci na serveru kopceudoli.cz, na druhou stranu t musm zklamat, neb
se ti nepodailo m totln odradit od dalho psan.
Jen te u vm, e to tak chod a e si na to budu muset zvyknout.

Za tet: Toto byl mj prvn literrn pokus, tak se omlouvm, jestli jsem
nkoho znechutila a okradla ho o as, teba to pt bude lep. A teba ne:)
Tak dky a bkm zdar!
Bra
P.s.: shnm skialpy, tak 160-170cm...
Braodpovdt 
   Re: Dky22:48:39 14.01.2005
Peila jsi vlet s K.T. i tok sveepho Papoue. Nyn jsi po fyzick i psychick strnce pipravena pelzat Nos Capa free, nabo na sky dojt k pu jinmu i severnmu. Nen ji nic, co by t mohlo zaskoit.
jan puodpovdt 
    Re: Dky11:06:24 15.01.2005
Aha, tak tohle byl lezecko-spisovatelsk kest? No dkuji pkn, to mm teda pkn sudiky:) Jak to bv v tch pohdkch-jedna dobr a jedna zl:)
Braodpovdt 

 jeste k tomu komentari20:54:35 15.01.2005
Velmi zajimave reakce na moje ohodnoceni daneho clanku mne primely k trose zamysleni.
Takze za 1) z clanku bych nevypustil ani tecku, je dobre napsany i postaveny.
2) Na ohodnoceni Papouse jako literarniho ignoranta trvam. Srovnavat zahajeni tohoto clanku se Saturninem je opravdu neprimerene (zahajeni hodinama bych nasel v literature x krat)- pokud pouziji sveho slusneho slovniku. A pouzit k tomuto clanku jako paralelu Saturnina- kapitolu o uvadeni romanovych pribehu na pravou miru opravdu svedci spis o disfunkci sede kury mozkove. Tady bych spis hrabnul do druheho slovniku  a pro charakteristiku autora srovnani pouzil vulgarismus pro panske prirozeni. 3) zajimava teorie ze jsem zenska, - uz dlouho jsem se tak nepobavil. Na to mne Papous nazval srabem. Dost by mne zajimalo jestli by k tomu mel odvahu rict mi to do oci. No mam pocit ze by to az zas tak jednoznacne nebylo. Tak chlapci az nechate toho prskani a utrete si brejle od peny ,  tak zkuste pouvazovat o odlisnem pristupu muze a zeny k lezeni a pocitum z lezeni a pobytu venku na horach. Pak dojdete k pochopeni  ze vety typu vrazil jsem ruku do te pici nade mnou ale to vysklebene madlo bylo furt o 3 krigle vys. Ta zmrdana spara nemela konec. Atdatd normalni zenska neni schopna pouzit.  V podstate jsem nikdy nepotkal zenskou ktera byla by toho schopna. A to jsem potkal za svuj zivot ve skalach a horach  holky proti kterym by mnohy z vas pusobil jako odchovanec ustavu starnoucich slechticen. Baro jen klidne dal . Jestli mohu doporucit sezen si neco od Helmy Schimkeove, bude se ti to libit. Dal zkus Rebuffata  a taky Hiebelera.  Je to sice uz hodne stare ale spousta veci se nemeni. ( samozrejme mohou si to precist I ostatni, nebude jim to na skodu ) . Tak chlapci prijemne prskani a vztekani.
Richardodpovdt 
 Re: jeste k tomu komentari21:14:11 15.01.2005
, Richard Moudr Bezmailov Anonymn promluvil a tsky ltaj.
Nevm, kde jsi piel na ten chlapck styl. Asi si to tak pedstavuje. Nevidl jsem nikoho z kritik Bina lnku takhle pst. To si je asi s nkm plete. Nebo to jsou ukzky z tv tvorby? Prozra, kde se d najt vce.
skritekodpovdt 
  Re: jeste k tomu komentari21:39:41 15.01.2005
Nepochopils, precti vse jeste jednou.
Richardodpovdt 
   Re: jeste k tomu komentari22:40:28 15.01.2005
Dky za koment, aspo "mj Richard mi rozum:)" A dky za doporuen knih, mrknu na to.
Braodpovdt 
    Re: jeste k tomu komentari23:19:41 15.01.2005
Ta Schimke tusim se jmenuje Vrchy moje vrchy- slovensky preklad
Richardodpovdt 
 Re: jeste k tomu08:08:49 16.01.2005
No, Richarde, Tv proctn citovn sprosren a hledn vude v okol psob troku podivn. Abych pravdu ekl. :)))
Avak, co jsem to vak ci chtl? Aha! Pokud chcete ensko-horsko-romantickou literaruru nevhejte a seete si nkde tflovou. Teba Reflexy na hladin.
A jak zanaj povdky jej? Teba takto: "Ve vzduchu ztklm koennm pachem hnijcho list a erstv pryskuice dch se zhluboka a obnaen elo se vystavuje teplmu vtru, letcmu z fialov modrch nin." Prost parda! tvm si v knize tto, kdy za veer trudnch, od hor milovanch odlouen jsa, spnek nepichz. Naprej!
jan puodpovdt 
  Re: jeste k tomu09:15:13 16.01.2005
Prosim pekne kde co hledam v okoli ?
Richardodpovdt 
   Re: jeste k tomu09:53:04 16.01.2005
Projekce. "To co se ti nelb na druhch, jsi ty sm." Nemus to tak bt, ale asto bv. A jestli nen, tak fajn a kldek a pohoda, matka proda ns vol, hola hola dti moje, pojte v moji nru. A j u bm, maminko prodo! Chlebnk s dobrou nladou jako vdy na artitickm rameni. Psnika vesel na rtech, a nohy m,
v ki z krav alpskho skotu obelen.
Ji pod nohami kupe snh,
z hrdla se dere vesel smch.
asi mi hrabe, ekl bych.....

jan puodpovdt 
    Re: jeste k tomu10:12:25 16.01.2005
I m piel Richardovo pspvek troku drsn, vak ekla jsem si, e nkdy pro jasn vysvtlen mylenky je teba pout pehnanho pkladu, by i zatvrzel hlava mylenku pochopila...
Kdosi se tu ptal po pkladu. Podvej se na reakci pn Papoue pod lnkem z Nzkch Tater. Jeho komenti k fotce: "Slep. Kozy. Chrbt. Pozad" Jsem se sice zasmla, ale nikdy bych nic takovho sama nenapsala.
A sedc doma u potae blednu zvist, e vyrte VEN.:(
Braodpovdt 
     Poezie nevednho dne10:14:12 16.01.2005
Jet dotaz na Jena, to tv vlastn tvorba? D se sehnat vce ne tato mal ochutnvka?
Braodpovdt 
      Re: Poezie nevednho dne10:56:41 16.01.2005
Mohu-li Ti poradit, tak lez,lyuj a teba i pi, ale neti tak dsledn kraviny, jako je moje autoterapeutick tvorba. Jinak nkde na tchto strnkch jsme pmo s Papouem vedli ve verch spor. Ba i v Montn nco je (mnoho lid mi to nikdy neodpust). Soukromm "tiskem" vydal MUDr. Jan Hnzdil n spolen SMS epos ve SMS verch "O pronsledovn a zaten prof. Klause strmistrem Drubkou" A na http://dagles.wz.cz /basneztater.htm (odstra mezeru) se plae choul moje dlo vedle klasicistn vzneen poezie Mgr. Petra Honzejka.
jan puodpovdt 
      Re: Poezie nevednho dne11:05:03 16.01.2005
Mohu-li Ti poradit, tak lez,lyuj a teba i pi, ale neti tak dsledn kraviny, jako je moje autoterapeutick tvorba. Jinak nkde na tchto strnkch jsme pmo s Papouem vedli ve verch spor. Ba i v Montn nco je (mnoho lid mi to nikdy neodpust). Soukromm "tiskem" vydal MUDr. Jan Hnzdil n spolen SMS epos ve SMS verch "O pronsledovn a zaten prof. Klause strmistrem Drubkou" A na http://dagles.wz.cz /basneztater.htm (odstra mezeru) se plae choul moje dlo vedle klasicistn vzneen poezie Mgr. Petra Honzejka.
jan puodpovdt 
     Poezie nevednho dne10:45:41 16.01.2005
Jet dotaz na Jena, to tv vlastn tvorba? D se sehnat vce ne tato mal ochutnvka?
Braodpovdt 
  Re: jeste k tomu10:48:05 19.01.2005
Lyask kniha Hore zdar od tflov je k nepeit... Taky bych ji zkrtil na tvrtinu.
Kuba Turekodpovdt 
   Re: jeste k tomu20:31:06 19.01.2005
C??? Romantika n vol!!!! Dy je to, kurva fix romantia. To mus bejt dlouh! :o))))
jan puodpovdt 

 ja vlastne nevim11:34:10 16.01.2005
Souhlasim s Vama ze pouzita veta neni zrovna podle Guta-Jarkovskeho. Jenze: 1) prectete si par komentaru od Papouse primo k tomuto clanku -jsou zhruba ve stejne rovine. Ja jsem jen pro vetsi ucinek provedl jakousi dusevni destilaci 2) poslechnete si mlade kluky pod skalou- castokrat vam pak bude tato veta pripadat jak vytrzena z odpoledniho kazani armady spasy.Cimz nerikam ze jsme byli lepsi. Mnohe peprne vety mi z doby pred nekolika desetiletimi utkvely v pameti dodnes. Konecne - prdel marie terezie- kdo je ze skalaku vi kde to je. Kazdy znalec krasu vi kde je "kunda". takze ne ze by toto vyjadrovani bylo mnou vynalezeno a patentovano. Papous se odvolava na Saturnina takze s dovolenim pouziji jej rovnez - je tam kapitola kde Saturnin zduvodnuje sve jednani tim ze holt jsou jedinci kterym nektere veci je treba vysvetlit durazneji. A to byl tento pripad. 
Richardodpovdt 
 Re: ja vlastne nevim13:34:58 16.01.2005
Nepochopil jsi jednu zsadn vc. Papou je satirik a srandista a trefn komenttor a nebere to vechno tak smrteln vn (vetn sebe sama), na rozdl od tebe.
Vichni vme, jak se mluv ve skalch, ale ruku na srdce, chceme to tady st? J tedy ne.
Nemusm mt naturalistick vylen hlen sleny Bry, kter jaksi do stylu pbhu moc nesed a je zbyten. Stailo by naznait. Co naprosto oprvnn Papou po svm stylu nakopl. Dalo by se to rozebrat dl, ale u mne to nebav.
Petr Jandkodpovdt 
  Re: ja vlastne nevim13:51:48 16.01.2005
no. s tmi hleny jsem to trochu pehnal, tolik jich tam zase nen :-)
Petr Jandkodpovdt 
 Re: ja vlastne nevim20:28:38 17.01.2005
Jaks mluvil o tom pnskm pirozen, tak m v souvislosti s tm, e tento lnek psala dma, napadlo, kterm smrem se Ti pi psan Tvch komentk odkrvil mozek. Vzpomnl jsem si na onu tk houbovitho vzhledu z bohatm cvnm zsobenm :-) V jednom filmu na to ordinovali frot runky...
Papouodpovdt 

 taky jsem to zail08:21:38 16.02.2005
Velmi podobn vlet jsem zail o rok ped tebou a musm uznat, stoj to zato, jt to na skialpech je srabrna, Velk Fatra na slivestra, vdy a jedin bky.
fumoodpovdt 

 Foto dne:
Trebenna East
Kap horn, 9-
 Databze cest:
Vechny cesty (189329)
Top cesty v R
Top bouldery v R
Nejnovj cesty:
Look Up Here 8b+ Olba
Konec Konc 5B Malomice
Pan lajn 6A Malomice
Adalpreto 7a Sarche
Katorga 6a+ Leonidio
Nov komentovan:
Kamardm Za Velkou Lou 5+ Srbsko
Hanina 7+ Mengusovsk Dolina
Follaje Campestre 7a+ Chulilla
Velk Grc 7C+ Labsk dol - Prav Beh
Schnittstelle 7B+ Chironico

 Nov v diskusi:
Re: Rusci zpt na zvodech | Re: Beruky foto dne | Re: Beruky foto dne | Re: Rusci zpt na zvodech | Re: Rusci zpt na zvodech | Re: Beruky foto dne | Re: Rusci zpt na zvodech | Re: Rusci zpt na zvodech | Re: Rusci zpt na zvodech | Re: Rusci zpt na zvodech |

 Nov komente:
Re: Mamlas | Re: Mamlas | Re: Mamlas | Re: Mamlas | Re: Mamlas | Re: Mamlas | Re: Hanba | Re: Mamlas | Re: Mamlas | Re: Mamlas |

 Kde to ve:
Podmnka 5 msc za to, e mu umela paraka na Grossglockneru (1)

 Nov v inzerci:
1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |

 Anketa:
Sledovali jste dnes Honnolda v Taipei?
 Ano, iv! 
 1473 
 Ne, z vek se mi to hlava. 
 1567 
 Ne, uniklo mi to. 
 1341 
 Sleduji jen Adama. 
 1394 

 Nvody:
Jak pst na lezce ...
Lezeck mapy

 Partnei:
Treking.cz
Hledte si pkn ubytovn v R na V vlet i dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz vsekci chaty a chalupy pronjem. Pokud plnujete cestovat na Slovensko a potebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlep ubytovac zazen, chaty, chalupy, roubenky naleznete na strnce chaty na prenjom.
Na webu NaVylet.cz objevte pestrou paletu turistickch cl a tip na vlet nap celou eskou republikou. Nechyb ani oblben lezeck oblasti jako esk rj s pohdkovmi skalnmi vemi i dramatick Labsk pskovce, kter lkaj dobrodruhy i horolezce z cel Evropy.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  prvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobnch daj       cenk reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.