LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jmno

 heslo 

 Registrace   |   Kudy mm lzt?? Nahoru!
Hledn cesty

Hledn na Lezci

 Metodika
 Trnink
 Oblasti
 Reporte
Knihy
Slovensk prvodce
Vyla nejnovj kniha Reinholda Messnera Symboly
Prvodce Elbtal 1 a 2

Zvody
SP ledy Kanada (26.02)
EP v ledolezen Finsko (07.03)
MR v lezen na obtnost (07.03)

ebek
Cesty:
1.indel 12953
2.Votoek 12850
3.Stribrny 11950
Bouldry:
1.Ondra 11434
2.Volf 11356
3.Trojan 11225
Hory:
1.Sejbal 8201
2.ern 8160
3.Gro 7240

Vsledky
Zimn olympida (06.02)
Vrsk cepn (04.02)
P v bouldru Praha (24.01)

Denky
5850 lezc
1198611 cest
Nov pelezy:
Estrata Ge 7c
Look Up He 8b+
Ztopoen 9/9+
Severus 7C+
Teamwork 8A
Pepite D 7C
La Pluma 7b
LUltimo V 7b
Daos Cola 7b+
The Rabbit 8A

Stny
BalvanBoulder - Horaovice
Flash Wall - Olomouc
DDM Sova Cheb - Cheb

Prodejny
Namche - Outdoor, Travel & Climbinig Center, s.r.o. - Praha 8
HUDYsport - Frdek - Mstek
HUDYsport - Strakonice

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
FREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Lavina v Krkonoch zasypala enu, je v kritickm stavu

Lavina zasypala dnes v Krkonoch na Muskch kamenech enu, kter podle esk televize patila do estilenn skupiny skialpinist. Zchrani ji vyprostili, podailo se jim ji oivit a vrtulnk ji pepravil do nemocnice v Hradci Krlov. Je v kritickm stavu na mimotlnm obhu, uvedla T.

Dal dva lenov skupiny skialpinist byli dopraveni do nemocnice kvli psychickm problmm. Podle reporte esk televize nebyli skialpinist vybaveni lavinovmi vyhledvai. Horsk sluba o zsahu informovala na Twitteru: Lavina dnes spadla pedtm jet na polsk stran Krkono v oblasti Bialy Jar, kde pomhala tak esk horsk sluba. Pod snhem tam nikoho nenali.

Vce viz report Udlost esk televize:

www.ceskatelevize.cz
V pondl dopoledne obecn mdia informovala, e ena v noci zemela, a horsk sluba vydala k zsahu upesujc tiskovou zprvu tohoto znn:

Zchrana ve dvou lavinch na polsk stran

"Krkonoe, 15. bezna 2021 Hned dv laviny krtce po sob se sesunuly v nedli 14. bezna na polskou stranu Krkono, v obou zasahovali nai zchrani a polsk horsk sluba GOPR. Zchrana ve dvou lavinch na polsk stran

K prvn lavin, kter spadla v Bialym Jaru nad Karpacz, podali o spoluprci polt zchrani z GOPR eskou HS v 11:40. Okamit jsme na msto vypravili nae psovody a informovali Zdravotnickou zchrannou slubu, kter vyslala na msto nehody dva vrtulnky. Dle jsme aktivovali do zchrann akce okrsky HS ze stednch a vchodnch Krkono, uvedl k potku akce Pavel Smejkal, fpsovod Horsk sluby Krkonoe.

Lavinu uvolnili dva skialpinist, kterm se ale podailo z masy snhu vyjet. Ped sjezdem vak vidli na cest, kter lavinovm svahem prochz, njak turisty. Nebylo tedy jasn, jestli je v lavin nkdo zasypan. Cel lavinit proto bylo prohledno za pomoci lavinovch ps, vyhledva a Recco systmem. Zrove probhalo sondovn celho prostoru spodn sti sesuvu pod cestou, informoval Pavel Cingr, lavinov specialista Horsk sluby s tm, e vsledek ptrn byl negativn.

V 13:50 pak dispeink HS dostal hlen o pdu dal laviny pod sedlem nad Martinovkou v sti Czarny Kociol Jagniatskowski na polsk stran Krkono. Lavinu uvolnila skupina skialpinist z R. Dolo ke kompletnmu zasypn jedn eny. Skialpinist nemli dnou lavinovou vbavu. Okamit jsme zorganizovali pesun psovod z Bialyho Jaru na druhou lavinovou nehodu pomoc vrtulnku ZZS. Zrove byly aktivovny okrsky HS ze zpadnch Krkono, ekl k dal akci Pavel Jirsa, nelnk Horsk sluby Krkonoe.

Na msto se rychle pemisovali i zchrani, kte ukonili prci na prvn lavin, a dal lenov HS z Harrachova a Rokytnice nad Jizerou. Pomoc vrtulnku Leteck zchrann sluby se relativn rychle na msto dostali psovodi, kte okamit zaali ptrat po zasypan skialpinistce. Po 20 minutch pes oznail msto. Po vykopn jsme zaali spolen se zchrani ZZS resuscitovat, popsal dn u nehody Pavel Smejkal.

Nsledn dolo k pdu sekundrn laviny z vedlejho labu, kter, se tila na nae zchrane. Vichni, vetn ps staili vas utct do bezpe. Resuscitovanou skialpinistku si pak pevzala posdka vrtulnku LZS a transportovala ji do Fakultn nemocnice v HK, doplnil Pavel Cingr s tm, e druh vrtulnk z Liberce musel transportovat do nemocnice dva jej kolegy, kte utrpli z nehody vn ok. Dodal, e celkem se obou akc zastnilo 111 profesionlnch i dobrovolnch zchran HS R.

V Krkonoch plat v tchto dnech 2. stupe lavinovho nebezpe. Lavinov lokality jsou dn oznaeny. Na cestch prochzejcch katastrem je varovn. Vem doporuuji pozorn sledovat aktuln lavinovou pedpov a pouvat kompletn lavinovou vbavu, tedy lavinov vyhledva, sondu a lopatu, ppadn lavinov batoh. Nemn dleit je umt lavinovou vbavu rychle a sprvn pout, drazn varoval Pavel Jirsa."


Standa Holec   [pravy] 20:13 14.03.2021Tisk 

Reklama:


Souvisejc lnky:

Komente

     
...nov pspvkyNov koment 

 Informacni sum21:05:25 14.03.2021
Obe laviny byly v Polsku. Krome te v Biely jar to byl Czarny Kociol Jagniatkowski (dle HS Harrachov).
Erikodpovdt 

 Trochu metodiky00:37:50 15.03.2021
Podle aktuln metodiky je teba pi vstupu do lavinov zem mit aktivovn lavinov vyhledav a dodrovat patin rozestupy. V ppad zasaen lavinovou pak zachovat chladnou hlavu, nepipad panice a pokusit se o kamardkou pomoc. 6 lid je hodn , tak pro ji nevykopali dve. Klovch je 15 minut.
Expert lavinovodpovdt 
 Re: Trochu metodiky07:14:14 15.03.2021
Protoze si myslim, ze diky vsem tem opatrenim lidi delaji sporty, ktere driv nikdy nedelali, jen aby neco delali (viz. napr. pocet bezkaru, otuzovacu, atd.) a pak to takhle dopada. Cloveka, ktery na skialpy bezne nechodi a jde poprve, vubec nemusi napadnout, ze existuje neco jako lavinovej vyhledavac a uz vubec ne ho mit u sebe. Uprimne sem na skialpech taky nikdy nebyl a kdyby nekdo rek pojd, asi by me taky nenapadlo jako prvni shanet vyhledavac a takovejch troubu, jako sem ja, bude plno, co nemaj o metodice ani poneti. Clovek je rad, kdyz narazi na nekoho, kdo zna metodiku toho, co dela temer denne, takze pokud to nebyli nejaci zkuseni skialpinisty (predpokladam, ze kdyby jo, meli by vyhledavac), tak po nich clovek tezko muze chtit, aby se vzajemne vykopali z laviny. A to je problem doby. Vsechno je dostupny vsem, coz je na jednu stranu super, na druhou u toho Ti horlivejsi obcas holt zarvou.
Marphyodpovdt 
  Re: Trochu metodiky07:31:41 15.03.2021
lokalita musk kameny na esk stran? nejbli svah, kde bych vbec uvaoval o ppku, je Martinova jma (a u dlouho se nevysypala), a ta je zhruba kilometr daleko. od muskch kamen dol vede v jednou "prseku" takov rozvolnn les dol na tradin bkaskou cestu od Moravsk na Bradlerovy boudy,ale ten svah je skialpinisticky a lavinov nezajmav a m nco k 20, co je fakt mlo na jedn pi takov vrstv snhu, kdy by mlo smysl bt se laviny. traverzov cesta svahem je pak zcela bezpen.

take si to sumruji tak, e bu je ta lokalita velmi nepesn, nebo to byla extrmn smla.
Lukas B.odpovdt 
   Re: Trochu metodiky07:39:46 15.03.2021
snad m napad, e nco obas skuten hroz, je o kus n, jihozpadn svahy medvdho dolu, kudy kiuje koln cesta (Davidovky - Medvd bouda). to je dokonce jedna z povolench skialp tras. tam to ujet samozejm me. ale i tak - prasmla. tam se bn motaj davy romanticky zamench bka.
Lukas B.odpovdt 
    Re: Trochu metodiky07:53:07 15.03.2021
Luki, peti si prvn koment od Erika. Mlo to bt pod Muskmi Kameny na polsk stran - ten kotel je od Kamen pr set metr... Ale zatm jen dohady, jsem zvdav na komplexn zprvu.
Ptk ohnvkodpovdt 
     Re: Trochu metodiky08:27:53 15.03.2021
na polsk stran, bez ppku, nael ji pes po hodin
odpovdt 
      Re: Trochu metodiky08:35:28 15.03.2021
jojo to jsou ty tlaky na HS atd. aby byly informace co neaktulnj a souasn co nejdetailnj. Prostor pro spekulace oteven... Nedvno tu byl v diskusi megadetailn rozbor lavinovch stup atd. - ale co je vm to hoi platn, a HS a si tak varuje jak chce, kdy (Mo vole py.o) na idnesu vyhlsili pro cel Krkonoe dvojku(!!!)
odpovdt 
       Re: Trochu metodiky13:07:48 15.03.2021
No jen se podvat na profily (datum a kde jsou).
Vera ta situace (veer) byla na prvn pohled o hubu
Kubrtodpovdt 
     Re: Trochu metodiky09:03:15 15.03.2021
ano, polsk strana, tam ano. zmtl m ta hradeck nemocnice
drm palce, a to bylo jakkoli.
Lukas B.odpovdt 
      Re: Trochu metodiky09:09:37 15.03.2021
Dle veho to byli ei - volali eskou HS a transport byl do eskch nemocnic... A asi vsichni bez pipaku. Takt drm palce, a se z toho dostanou.
Ptk ohnvkodpovdt 
       Re: Trochu metodiky09:20:36 15.03.2021
tak bohuel ne. upmnou soustrast.

(a hlavn nekoukejte do diskus na mejnstrmu)
Lukas B.odpovdt 
        Re: Trochu metodiky14:25:48 15.03.2021
Ano, bohuel jsem si diskusi v mainstreamu peetla a je mi jet bdnji. Zemel ena byla m kamardka. Dlouholet lenka lezeckho oddlu. Na skialpech vtinu zimy, piem v Krkonoch skoro kad vkend.
rkaodpovdt 
         Re: Trochu metodiky15:01:50 15.03.2021
To co se stalo je smutn. Jestli nkdo poruil njak zkaz je jeho vc a nemm potebu to jakkoli hodnotit. Co by m zajmalo, je vc informac o tom, jak se to pihodilo, aby se z toho mohli ostatn pouit.
Pavelodpovdt 
         Re: Trochu metodiky15:18:00 15.03.2021
Ahoj rko, ne jsem polemizoval o tch, kdo jdou skialpy zkusit a o tch, kdo to dlaj poctiv. Mon jsem Tvoji kamardku nechtn stril do njak katulky. O to vce mne zar, co se stalo (vzhledem k tomu, e kamardka byla z horooddilu a na horch asto...). Co tam probh dlali?, dle veho bez pipak, po tom, co se dlo v sobotu s poasm...
Ptk ohnvkodpovdt 
          Re: Trochu metodiky15:38:33 15.03.2021
Tak to je.. Napad m paralela. To, e pi lezen mme nosit helmu, vme vichni. Kolik z ns ji nos?
rkaodpovdt 
           Re: Trochu metodiky16:05:32 15.03.2021
Ti s pudem sebezchovy.
Kuba Turekodpovdt 
            Re: Trochu metodiky17:55:04 15.03.2021
Proti jak velkmu utru z jak vky ti helma pome?
odpovdt 
             Re: Trochu metodiky18:17:26 15.03.2021
Proti malmu kamnku, kter prolet nkolikasetmetrovou stnou, proti kamenu velikosti psti z nkolika metr, proti rn do hlavy bhem pdu, proti omlacovn hlavy na skle.

Jo a taky si na ni me stoupnout spolulezec pi stavn.
Kuba Turekodpovdt 
              Re: Trochu metodiky18:43:03 15.03.2021
M pravdu. Na druhou stranu je to takov lhan si do vlastn kapsy, stejn jako ppaky a tak. Nco jsem pro bezpenost udlal, ale to nejvc, nechodit na dan msto, tak to ani nhodou.
odpovdt 
               Re: Trochu metodiky19:13:42 15.03.2021
Nen to lhan si do vlastn kapsy. Je to een lohy "jak se bezpenji pohybovat v zimnch horch" a nikoliv lohy "jak v ivot minimalizovat veker rizika".
honzaodpovdt 
           Re: Trochu metodiky21:41:35 15.03.2021
Ano, ruku na srdce. U ns v oddle tu pilbu na skly a do hor fakt nosme, do hor bn i prsky. Pipaky na ski, pokud lovk nechod po sjezdovce, tak taky. Je to prost samozejmost, se kterou se mezi leny automaticky pot. Proto ode mne mon ten naivn dotaz, pro to nemli.
Ptk ohnvkodpovdt 
            Re: Trochu metodiky11:58:28 16.03.2021
To jste njak spodan oddl. Jezdte na psek? Jako urit je vidt vzestupn trend mt blembk na hlav... Ale pod vtina leze bez (vetn m) a e by to v zahrani bylo jin se mi nezd.
hurvajzodpovdt 
             Re: Trochu metodiky13:09:49 16.03.2021
historicky jsem nosil helmu jako mal hokejista. jako (horo)lezec a cyklista a vodk jsem helmu samozejm nenosil, jednak to bylo trapn a nepohodln a druhak jsem tenkrt bval kadeav. po jedn phod na svahu Bezdzu jsme si vichni zastnn li koupit helmy na kolo. no a po jedn phod nad zbojandou nosm helmu na jakkoli skalky (ob phody byly v rmci oddlu).
Lukas B.odpovdt 
             Re: Trochu metodiky13:15:43 16.03.2021
Nevm kdo je Ptk Ohnivk a z jakho oddlu, ale u ns v oddle je to tak tak. Pi tom jsme univerzln velk oddl zamen sp na rekrean lezen veho typu od pekliky, pes skalkaen, psek, ledy, zimn hory a po skialp.
Kuba Turekodpovdt 
              Re: Trochu metodiky14:21:02 16.03.2021
Prosm, kdy pe mj nick, tak s dlouhm . Pak je sprvn. Dik
Ptk ohnvkodpovdt 
             Re: Trochu metodiky15:44:22 16.03.2021
U sebe i park na pilb, ppku, kondici, znalostech, atp. trvm. Vjimkou jsou iroiny, kam se vejde hlava, ale nevejde pilba. Mon chtli bt nenapdn, krnapci se zamujou na osoby s freeridovou vstroj.
Erikodpovdt 
            Re: Trochu metodiky12:16:38 16.03.2021
Ale jinak s tebou souhlasm. Zkuenost mli evidentn dost a pokud to bylo rizikov msto (nikdy jsem tam nebyl)... S riziky byli seznmeni a rozhodli se jak se rozhodli. J si vtinou do krkono taky vbavu neberu, ale zase se v tchto ppadech vyhbm vem rizikovm mstm.
hurvajzodpovdt 
             Re: Trochu metodiky08:52:23 17.03.2021
Myslm, e kam m v Krkonoch cenu chodit na skialpech, tam m i cenu bt pipraven na to, e lavina me spadnout. Tedy mj. mt lavinovou vbavu a bt ji schopen pout.
honzaodpovdt 

 Dobre ucty delaji dobre pratele08:31:49 15.03.2021
Komu z te skupiny prijde faktura za zasah hs?
Rozpocitava se castka mezi vsechny ucastniky skupiny nebo pouze mezi transportovane?
Dejnodpovdt 
 Re: Dobre ucty delaji dobre pratele09:27:10 15.03.2021
Nikomu. Zasahovala esk horsk sluba, jednalo se o echy a transport byl do eskch nemocnic.
Kuba Turekodpovdt 
 Re: Dobre ucty delaji dobre pratele10:02:12 15.03.2021
tohle mne neuviteln tve, plka nroda je obtloustlch s coronou, cukrovku, chlast, kou, droguje a my tady budeme eit naprosto marginln penze po jedn zemel holce.
sosiceodpovdt 
  Re: Dobr ty10:32:35 15.03.2021
Byli to trotlov, co poruili asi 10 zkaz vetn epidemiologickch, ale je to hrozn krut trest, zvl᚝ kdy ob to asi jako vtina holek neorganizovala. Holt skialpinismus je elitn sport a dvojku neradno podceovat a valit do zavtch lab. Njakou spoluast bych urit zavedl, stlo to dost penz.
Mraodpovdt 
   Re: Dobr ty11:16:25 15.03.2021
Smutn na tom je, e tito lidi vytv obraz skialpinist v irok veejnosti. Ta pak nerozliuje lidi na lych "z pjovny" a ty, kte maj ve potebn sebou, maj udlan kurzy i horokolu v oddle, vd a um... Tko pak teba u rznch adu dat o uvolnn omezen pro skialpinisty v Krkonoch.
Za chvli tu opt budou pst moralisti, jak jsme hrozny, nezodpovdn, chodme, kam nesmme atd.
Upmnou soustrast pozstalm.
Ptk ohnvkodpovdt 
   Re: Dobr ty11:31:28 15.03.2021
dn z tch "Tvch zkaz" neml souvislost se sputnm laviny ani se smrt neastn eny.
Kuba Turekodpovdt 
    Zkazy11:59:12 15.03.2021
Tohle si pi na cernyles.cz! Do Polska nesm, mimo znaen cesty taky ne. Velk skupina zobk si lavinu nejsp spustila. Shlukovat se taky te nesm, asi nebyli 1 domcnost. Navc nehoda skoro jako pes koprk jako minul - nekalej lab zavtej praanem...
M.odpovdt 
     Re: Zkazy12:19:08 15.03.2021
Co tehd na Sviku? Andl strnej byl na svm mst. Tak tady prost jen andl strnej na svm mst nebyl.
honzaodpovdt 
      Re: Zkazy16:07:13 15.03.2021
Svik kdy? Pod lavinami tam u zahynulo docela dost lid.
Kuba Turekodpovdt 
       Re: Zkazy16:14:53 15.03.2021
Svik natst onehdy ne, protoe jak pu, andl strnej byl na svm mst.

Taky se pd po detailech, aby ses z nich mohl metodicky pouit?
honzaodpovdt 
        Re: Zkazy16:28:12 15.03.2021
Pdm se po tom, co vlastn svm Svikem chce ci. e matka z Mlnicka, po kter zstaly dv dti, manel a bratr na te se psychicky sloili, a na Mlnicku je o jednu horolezkyni mn, u jednou skonila pod lavinou na Sviku? Nebo Ty jsi skonil pod lavinou na Sviku, nebo nar na moji skoro smrtelnou phodu nedaleko od Sviku, ppadn jsme spolu byli zrovna na Zbojand, jak se spolen cvien horskch vdc a horsk sluby na Sviku zmnilo na ostrou zchrannou akci jednoho z cvicch vdc, nebo jak to prosm mysl?
Kuba Turekodpovdt 
         Re: Zkazy18:26:41 15.03.2021
Nemyslm ani jednu z tchto variant, ani o tchto variantch nic nevm a tak na n ani nemohu naret. Byla to soukrom poznmka ve veejnm prostoru adresovan vlun diskutujcmu "M."

Kdy u jsem to nakousl, tak jsem chtl tou poznmkou cca vyjdit pn, abychom byli pokorn, protoe nevme dne ani hodiny.
honzaodpovdt 
          Re: Zkazy18:29:07 15.03.2021
Dky za vysvtlen.
Kuba Turekodpovdt 
         Re: Zkazy21:02:29 15.03.2021
Kubo Turku, prosm, odkud bere informace o zemel en a dal detaily? Pijde mi velice nevhodn to tu rozebrat. Nehled na to, zda jsou Tebou podan zprvy pravdiv i ne. Zasahuje do soukrom nejen zemel eny, ale pedevm pozstalch. Prosm o zachovn slunosti!
rka odpovdt 
          Re: Zkazy22:05:56 15.03.2021
1) Veejn zdroje. 2) Zasahovn do soukrom to samozejm nen.
Kuba Turekodpovdt 
      Re: Svik17:17:26 15.03.2021
Mysl mj Svik anebo n?
Mraodpovdt 
       Re: Svik18:12:32 15.03.2021
Myslel jsem tvj. (Ono to vyjelo i kdy jsme tam byli voba? To u jsem njak vytsnil z pamti).
honzaodpovdt 
       Re: Svik18:13:24 15.03.2021
Nebo mysl Slavkovskou galrii?
honzaodpovdt 
     Re: Zkazy16:04:28 15.03.2021
Jak pekroen zkaz, kter si vyjmenoval, spustilo lavinu a zabilo enskou?
Kuba Turekodpovdt 
      Re: Zkazy17:21:15 15.03.2021
Lavinu spustila gravitace, ale zase to byla pesn ta orientace, kam se nemlo a kdy, tak s ppkem nebo balonem.
M.odpovdt 
       Re: Zkazy18:19:07 15.03.2021
Dkuji, e jsi sm uznal, jakou blbost jsi napsal dve ohledn zkaz.
Kuba Turekodpovdt 
   Re: Dobr ty14:51:28 15.03.2021
tak spoluasti pi zavinn se Vm holenkov zachtlo? to jste si pinesli tyhle moudra z idnesu nebo z novinek? spoluast nebude. protoe, kdy tedy pomineme tuzemsk pravidla a placen dan a zdravotn dan, by na to nejdve dojeli ti pemoudel Kondelci a Kondelice (co nejvc vou proti nezodpovdnm alpinistm), co kad vkend pln razovky pot, co eou na cirkulrkch bez kryt, motaj se po dvorku s etzovkou v obyejnch holinch, lezou na stechu po nezabezpeench ebcch a matlaj neikovnejma prackama do sto let nerevidovan elektriky a pevrhvaj na batolata hrnce s polvkou.
Lukas B.odpovdt 
    Re: Dobr ty16:08:51 15.03.2021
Krom ve uvedenho + toho, e se pohybujeme v lavinovch katastrech tak jet ereme ipsy, chlastme, nechodme na preventivn prohldky, nkdo z ns hul a mme vysokej cholesterol. A navc: vtina z ns je tm radi, m ni zdravotn da platme. A tak jsme radi pi podobnch pleitostech zalezl a ani nehlesneme.
honzaodpovdt 
     Re: Dobr ty17:58:33 15.03.2021
ano, to je sprvn pipomnka, za normlnch okolnost je hlavn npl pitl lidi, co erou bek, kouej, chlastaj, nehbaj se. tam je korelace konsensuln a zavinn jednoznan.
Lukas B.odpovdt 
      Re: Dobr ty21:10:33 15.03.2021
A nedm si a nedm na flexu kryt, protoe jinak bych s n dlal mnohem dle :-) A kamardka z obliejov chirurgie mi rda vyprv, jak jsou tam ikovn a ucho mi piijou, pokud ho nezapomenu doma, elist sprav a i kotou obas z ela vydoluj :-)
odpovdt 
    Re: Dobr ty16:13:16 15.03.2021
Ja bych nedbalost a ciz zavinn z nedbalosti s nasledkem smrti toton nevidl. Ti dva psychicky pokozen borci,kte byli transportovni i kdy nemli vnj zrann, byli vedouc skupiny? To bych zvaoval trestn oznmen. V situaci kdy je sprava skalnch oblast v hledku trestn prvn odpovdnosti pokud dojde k nehod lezce,tak tohle je situace zral na podobnej pstup.
A vzhledem k absenci zkladn vbavy a mmt legislativnm opatenm kvuli cov bych jako pojiovna vymhal spoluast.
Skialpinismus nen levnej sport.
Dejnodpovdt 
     Re: Dobr ty16:30:13 15.03.2021
Chytrku, e by rodina alovala sebe sama?
Kuba Turekodpovdt 
      Re: Dobr ty17:25:23 15.03.2021
e by pozstal po obti nehody nemohli bt zrove pbuzn s "vedoucm" vpravy a nemohli by by jen formln zvaovat vymhn trestn odpovdnosti?
Dejnodpovdt 
      Re: Dobr ty18:24:59 15.03.2021
Na te je nkdo zodpovdn (zpravidla ten nejskuenj) a e nemli patinou lavinovou vbavu, nedodrovali v lavinovm terenu rozestupy je jasn u te. Kdy je musel hledat pes. Chudk holka za vila skupin a ty ji v tom nechali. Vdy je teba vdt s km jdes na turu.
odpovdt 
       Re: Dobr ty18:30:54 15.03.2021
Manel a brcha.
Kuba Turekodpovdt 
        Re: Dobr ty20:17:11 15.03.2021
To je peci jedno jestli mli pribuzensky vztah. Nkdo byl v roli zkuenjho a ten nese za nevybavenost a spatne veden tury zadvovednost. Neda se preci ct e je to jen smla. V rakousky nebo jinch alpskch zemch by sel sedt.
odpovdt 
         Re: Dobr ty20:22:48 15.03.2021
Pozstal se mohou maximln soudit o penze, ti nemohou poslat lidi sedt. Nechci bt pln cynik, ale doke si pedstavit v thle smutn konstelaci, e nkdo nkoho zaaluje o prachy?
Kuba Turekodpovdt 
     Re: Dobr ty17:52:01 15.03.2021
Tenhle pstup za kadou cenu najt vinka a sksnout ho je kokotina. To by brzy skonilo tak, e pi uklouznut na mokrch schodech by sis zchranku + lebn vlohy zathnul sm protoe jsi nepokal a to uschne a taky uklzeka by mla zavinn nehody e to nevytela podn do sucha.. Cesta do pekel. Stalo se netst, od toho mme stt aby jsme nemuseli shnt pomoc po okolnch v esnicch ale mli horskou, zchranku a doktory.. Mmch. zdravotn pojitn si tu kad plat, tak nevim o co ti jde..
odpovdt 
      Re: Dobr ty19:01:08 15.03.2021
Jedna z mla vc,kter mou pomoct v rmci pedchzen sti tragedi v horch je damoklv me trestn odpovdnosti a hrazen sti finannch nklad. Vechny dal strategie se zatm ukazujou jako slep ulika.
O to tu jde.
Samozejm by mla zstat svoboda volby a po souhlasu astnk nezasahovat a netransportovat.
Je pln jedno v jakm ternu se pohybuji a jak je lavinovka. Mm lyky, nacvakl lye a jsem ve volnm ternu - mm mt lavinovou vbavu. Pokud nemm,platm. Pokud s n neumm zachzet a adekvtn neposkytnu pomoc,platm a vystavuji se riziku tr. Sthn. Analogie auta bez lkarniky a neposkytnut pp pi dop.nehod je naprosto na mst.
Osobn odpovdnost zane existovat ve chvli,kdy.bude trestn a finann vymahateln
Dejnodpovdt 
       Re: Dobr ty19:55:39 15.03.2021
Samozejm existuje princip veobecn odpovdnosti. Take se takov ppady e tak, jak popisuje - morln, finann i trestn.

Problm je v hradch horsk slub, protoe ministi pro mstn rozvoj (aktuln ANO) si ji chtj nechat pod sebou, aby ji vyuvali k osobnmu PR. Take je pod ve sttnch rukch a tm pdem zdnliv zadarmo. eilo se to tady v ohniv diskusi tento rok.

Odpovdnost za sv konn se tady na diskusi eila napklad v ppad lezen v Hlupoepech, kdy jeden lezec pustil druhho na zem, protoe mli krtk lano.
Kuba Turekodpovdt 
        Re: Dobr ty20:25:50 15.03.2021
Zaito identick situace. Prvolezec mel kliku,peil a ped transportem heli dal vpov e k pdu dolo jeho vinou,dezorientac v ternu,patnmu vyhodnocen situace a chybou v dalm postupu kdy nestaila puvodn vyhovujc dlka lana. Kdyby to neudlal,je to trestn vymahateln na jistii,kter si nepohldal lano. A v kadm ppad jasn stopka pro oba, zpt do horokoly a do zkl.kurzu. klidn podobn faily evidovat pes hs a teprve po templu z horo e byl absolvovan zakl vycvik tak umonit dal voln pohyb v lezeckm ternu. Jinak pi dalm failu pln hrad zsah HZS. Analogie odebrn a znovuzskn P. Samozejm je to autoritsk systm,vygeneruje orvky a tunu kec o okrajovn svobod ale na nic jinho jsme zatm nedospli.
Dejnodpovdt 
         Re: Dobr ty22:11:31 15.03.2021
No tak... lezen po skalch nen jako zen auta na veejnch komunikac. Analogi k lezen je sp jedn autem nebo na motorce v uzavench arelech nebo na vlastnm pozemku. Na to dn idik nepotebuje, a proto Ti ho tak nemohou vzt.
Kuba Turekodpovdt 
         Re: Dobr ty12:21:02 16.03.2021
K nicemu jinymu si nedospel akorat ty. Drakonicke tresty nefunguji. Ostatne tech opakovane chycenych se zakazem rizeni o tom vypovida. Stejne tak tech nakropenejch, kde ten trest v pripade nehody se zranenim muze byt i nepodmineny.

Uz vubec pak nechapu proc si myslis, ze by meli fungovat drakonicke tresty v pripade, kdy realnym trestem je obcas smrt.
Geoodpovdt 
          Re: Dobr ty19:49:08 16.03.2021
Finann postihy samozejm funguj a fungovat budou, dp hlmp takto na pokutach vybere kazdorocne ke sto mega.
Dejnodpovdt 
           Re: Dobr ty21:23:30 16.03.2021
Pokud by pokuty fungaovaly, tak by vybral 0. Ale ocividne lidi jezdi na cerno dal. At uz umyslne nebo proste obcas zapomenou.
Geoodpovdt 
         Re: Dobr ty18:52:10 16.03.2021
To je smutn ivot. To bbys navrhoval povolen pro lezen po skalch pro jednotlivce? to u tu bylo.
odpovdt 
      Re: Dobr ty19:08:05 15.03.2021
Jedna z mla vc,kter mou pomoct v rmci pedchzen sti tragedi v horch je damoklv me trestn odpovdnosti a hrazen sti finannch nklad. Vechny dal strategie se zatm ukazujou jako slep ulika.
O to tu jde.
Samozejm by mla zstat svoboda volby a po souhlasu astnk nezasahovat a netransportovat.
Je pln jedno v jakm ternu se pohybuji a jak je lavinovka. Mm lyky, nacvakl lye a jsem ve volnm ternu - mm mt lavinovou vbavu. Pokud nemm,platm. Pokud s n neumm zachzet a adekvtn neposkytnu pomoc,platm a vystavuji se riziku tr. Sthn. Analogie auta bez lkarniky a neposkytnut pp pi dop.nehod je naprosto na mst.
Osobn odpovdnost bohuel zane existovat ve chvli,kdy.bude trestn a finann vymahateln.
A se nm to dostane dostaten pod ki a pochopme,e svoboda je hlavn odpovdnost, zmnme svoje chovn,zanem eit prevenci a po ticeti letech se mon dostane ke slovu nco jako demokracie a svoboda napc spolenost.
Dejnodpovdt 
       Re: Dobr ty20:16:17 15.03.2021
tob fakt pipad mlo, e jeden piel o svoji enu a matku svch dt, a druhej o sestru? co tam chce trestat (i kdyby snad nkter z nich nesl njakou vinu)? jestli plat "podle sebe soudm tebe", tak mus bejt teda solidn kus netvora.
Lukas B.odpovdt 
        Re: Dobr ty20:26:06 15.03.2021
Asi by jim rd navc pihodil et pr set tisc za zchranu a pr let vzen za to e "byl zkuenj tedy vdce" a vjeli spolu do lavinovho ternu + nemli ppky...
Tahle mylenka je cesta do pekel aneb jak z netst vytskat prachy a jet vc zniit ivot astnkm co to peili...
Upmnou soustrast. Pro ostatn vstraha e hory neodpout chyby a nkdy jsou dost zken. Ale i tak lep ne umt na gaui na proleeniny...
odpovdt 
         Re: Dobr ty21:06:56 15.03.2021
O to z nkoho nco vytskat tu vbec nejde a je chyba to takhle vnmat. Protoe pi rozhodovn zda a jak se pipravit a vybavit na horskou tru se dlouhodob ukazuje patn a individuln nastaven optika lid,respektive neadekvtn rznorodm situacm v horskm i skalnm prosted, mla by do hry pi rozhodovn vstoupit monost vymhat trestn odpovdnost v ppad jmy na zdrav,smrti, pp finann spoluast na zsahu,lb a u adekvtn vlohm na pi nebo jako paul za spoluvinu na nehod jako takov pi zanedbn ppravy nebo pp.
Jak jsem psal v,je to smutn motivace ale asi jedna z mla kter lidi donut penastavit optiku jak se sprvn vybavit na horskou tru a lp sestavit ebek faktor.

Jinak ei o mokrch schodech a spoluasti jsou klasickm pikladem patn nastaven optiky. Zatm jsem si nevim,e by tam vznikalo riziko skupinovho ohroen,riziko lavinoznho ternu,nhlch zmn poas,tj podmnek,na kter z podstaty nemme pky, proto je poteba s nimi o to vc potat, pro pohyb na mokrch schodech nen poteba ovovat stav techniky,zda ppky vyslaj na stejn frekvenci,maj ok baterky,zoxidovn kontakty,apod.
Na schodech sta pizpsobit pohyb podmnkm a svm monostem a rozhodnut jestli vlezu nebo ne nevyaduje znalosti techniky,prodnch podmnek,meteo,pp.
ili z podstaty vci tenhle argument nebstoj.
S rizikovost ternu a pohybu v nm a jet vedenm skupiny pp aktivit na zchranu prost mus rst odpovdnost.
e nen pro vechny se ukazuje nejen posl dv sezny.
Dejnodpovdt 
          Re: Dobr ty21:20:52 15.03.2021
a kdokoli udl cokoli, vdy pijme njak riziko a vdy nco zanedb. vechny ty babiky, co si zlom nohu na neposypanm chodnku, si za to mou samy, e si nevobuly pohorky a nenacvaky maky. kdy si babika pust v bedn detektivku, a ddeek z toho vypt nerv dostane infarkt, mla by jt babika bruet. kdy sed do auta nevyspalej nebo nasranej (natopak se zbytkem), potom up s tebou za katr.
Lukas B.odpovdt 
           Re: Dobr ty21:40:30 15.03.2021
Ano,to u je pohyb na hranici demagogie,kdy se d zkoumat trestn odpovdnost na zklad rozliovacch schopnosti danho jedince.
Na co asi nedojde, protoe starich lezc a alpinist s nbhem na senilitu nebo zbytk v krvi zatm tolik nen,dkybohu.

Dejnodpovdt 
        Re: Dobr ty20:31:14 15.03.2021
Lukas - bych to tipnul njakho prvnka co tu nad tim onanuje... A uklouzne na mokrejch schodech tak bych mu to taky natoval, protoe na tom uklouzne jen nezodpovdnej co zaslou tvrd potrestat. A povinn kurz chze po schodech!
Jodpovdt 
        Re: Dobr ty20:35:50 15.03.2021
Ne,je to bohuel lidsk tragedie,ke kter snad nemuselo dojt pokud by byla upednostnna bezpenost a pprava ped trou. Bohuel zmnou za jin faktory pi rozhodovn a navc zejm i vybranou dvkou smly se stalo toto. Jestli je rodina navc pvodem z horskho prosted, jak tu zaznlo,tak u tomu nerozumim vbec.
Dejnodpovdt 
         Re: Dobr ty20:43:05 15.03.2021
ocenil bych, kdyby se podobn cintn pentle odehrvalo nkde v nevinn maglajzov diskusi. tady mi to pipad buransk, necitliv, nevhodn, surov k zesnul a k pozstalm.

co ty mus bt za asociln hovado, kdy tady exhibuje a flejmuje s njakm paternalistickm vannm?
Lukas B.odpovdt 
          Re: Dobr ty21:13:49 15.03.2021
To je asi vc nzoru a nastaven optiky. J teba nemm pocit,e maj jackoliv pozstal chu protvat si internetov diskuze kohokoliv,nato ty, kter se tkaj jejich konkr. nehody.
Ale tv dojmy ti neberu.
Dejnodpovdt 
          Re: Dobr ty21:18:32 15.03.2021
Nic ve zlm. Ale i Ty jsi tu u zrovna dost nakecal tak, a to m obvykle docela rozumn komente. Neviml jsem si, e cel partika mla zrovna podle eskho prva sedt max na lavice u nich v parku na nvsi... Take jakkoliv dal diskuze s vjimkou R.I.P. a drm hubu, pokud nemm v hlav pln vyfoukno, mi pipadaj hodn mimo msu. Asi tak...
odpovdt 
           Re: Dobr ty21:40:23 15.03.2021
snail jsem se njak mrnit pechytral veznlky, aby nesoudili ani znaj podrobnosti nehody (taky podrobnosti ani aktry neznm - doufm). jestli jsem to pehnal a zbyten to krmil, tak se omlouvm.
Lukas B.odpovdt 
            Re: Dobr ty23:14:33 15.03.2021
Ok. Dal koment k Turkovi, aby se chytnul za rypk a nezveejoval podrobnosti k soukrom rodiny, kter prov tragedii, mi Lezec mznul. Vyi mu to teba. R.I.P. vem, koho se to dotklo. Je to tk pro vechny.
odpovdt 
             Omluva a sebereflexe23:21:36 15.03.2021
Nic mu nekej, Lezec nic nesmzl. Omlouvm se klukm z Lezce minimln, jen jsem se ve spchu blb pehldl. M to tam dle. The End.
odpovdt 
         Re: Dobr ty18:57:34 16.03.2021
Kurva, o jak tragdii mluv? Prost spadla lavina a jedna baba tam zstala. To nen nic hroznho. To se v horch stv. Je teba s takovm rizikem potat. Poppad ho eliminovat. Ale la tam dobrovoln.
odpovdt 
 Re: Dobre ucty delaji dobre pratele11:58:25 15.03.2021
Pokud zpsob dopravn nehodu a pinou bude "pouh" nepizpsoben rychlosti stavu vozovky, taky to bude lepit cel ty?
odpovdt 

 Kde je lezen!!!09:07:26 15.03.2021
Tento typ informace je tady naprosto zbyten. M to tu bt o lezen. N o dementech na prknkch kte nic nerespektuj.
Martinodpovdt 
 Re: Kde je lezen!!!10:08:53 15.03.2021
Ty jsi teda kus cypa.
jraodpovdt 
 Re: Kde je lezen!!!10:53:03 15.03.2021
Lezci jsou dementn. Kdy je vidm pod sklou je to vn vkvt inteligence. Jinak je to netst.
Lukodpovdt 

 cestovky16:17:15 15.03.2021
ZAslech lsem e ta akce byla vedena horskym vudcem s njakou cestovkou. To nen moc dobra vizitka.
Karelodpovdt 
 Re: cestovky16:49:39 15.03.2021
Zaslechl jsi? Tak urit. Dej si facku.
odpovdt 
  Re: cestovky16:57:27 15.03.2021
Jojo, a pej vubec nebyli z Trutnovska. Ale prej snad nkde od Mlnku. Ale tomu moc nevm, e by nkdo projel naerno a do krkonos.
odpovdt 
   Re: cestovky17:22:10 15.03.2021
Kdy m byt na sdlku ve pindlu a k tomu dv mal dti, tak asi bude radi na horch, ne v Polab...
Kuba Turekodpovdt 
    Re: cestovky17:26:05 15.03.2021
To je fakt
Karelodpovdt 
    Re: cestovky21:34:42 15.03.2021
Zvl᚝ v jin zemi, v rizikovm prosted a kdy ti dti hld nkdo jin a ty m sedt na prdeli doma. Turku, co dalho vem jet o t rodin vykec? Povoln, stav konta, domc zvtka? Chytni se za rypk, bulvaristo...
odpovdt 
     Re: cestovky22:23:01 15.03.2021
Cokoliv, co bude mt souvislost s tm, jak tady nkte perl a obviuj a navrhuj tresty.

Evidentn to tam vichni na ski vlet podlali a jedna kvli tomu pila o ivot. Je vhodn se o tragdii dozvdt co nejvce podrobnost. Zrove je ovem teba mt na pamti, e se podobn netst me stt komukoliv z ns, a myslm, e z velk sti u i stalo a vyvzli jsme z toho jenom nhodou.
Kuba Turekodpovdt 
      Re: cestovky06:42:08 16.03.2021
To e tady nkdo cint anonymn nesmysly, je nco jinho ne zveejovat detaily o osobnm ivot.
odpovdt 
       Re: cestovky12:12:59 16.03.2021
Jo to je velk rozdl, anonymn li a podepsan uveden pravdiv verze.. Info e to byli lenov rodiny, nemli ppky a vjeli do lavinovho po snen a vtru neberu jako zsah do soukrom. Je to jen info e to nevedl dnej ilegln guide ale mstn jedna domcnost. Rozbor nehody je uiten pro ostatn aby se to neopakovalo. e to dost posrali je jasn, nejen smla ale li tomu naproti - po vtru + snen do lavinovho, bez ppku.. Kdyby ho mli tak by j nenael pes za hodinu ale sami za chvilku = pokud by nebyla semlet tak by nejsp peila mon prakticky bez zrann. I tak je to netst. Kdo podobnou akci nedlal a hod kamenem. Taky jsem pr podobnch vyrobil a e to neujelo byla prce andla strnho. A kdy m smlu tak ujede i zdnliv tutov svah, rozemele t to cestou tak ti dnej ppk ani balon nepome.. RIP a upmnou soustrast.
Jodpovdt 
        Re: cestovky16:22:55 16.03.2021
Urit souhlas, kadopdn popis nehody od HS je douc, popis od LB, KT tm si nejsem pln jist. Na druhy stran KT se sna brnit ty dotyn trochu podivnm zpsobem. A akoliv mu na jedn stran rozumm a vm ze emoce pracuji, tak vzhledem k jeho stylu je to nco jako slon v porcelnu.
Je to neuviteln ztrta pro rodinu a jakkoliv koment, vlastn o ten mj je vlastn tak nevznamn v porovnn s tm co se stalo.
Pedchoz pisatelodpovdt 
         Re: cestovky16:58:59 16.03.2021
V tomhle ppad nejsem ni kamard (aspo o tom nevm) a emoce mi v prci nenabhaj. "Jenom" uvdm vci na pravou mru. Peber si to, jak chce.
Kuba Turekodpovdt 
          Re: cestovky18:23:26 16.03.2021
Take normln prudi a jet to vydv za prci. Kolik ti ten lezec plat?
odpovdt 
           Re: cestovky18:26:35 16.03.2021
Lezec mi neplat nic.
Kuba Turekodpovdt 
            Re: cestovky06:13:32 17.03.2021
Kdo ti plat za psan pspvku na internet?
odpovdt 
             Re: cestovky11:36:35 17.03.2021
Inzerenti a zprostedkovan vlastn teni, tedy konzumenti.
Kuba Turekodpovdt 
              KT je troll, kter je placeny za psan koment06:24:54 19.03.2021
Neptal jsem se t na lnky, ale komente. A z tvho komentu vyplynulo, ze jsi v prci, kdy pe komente. Vzhledem k povaze tvch koment, se tedy lze domnvat, ze t nkdo plat. Ostatn jsi to potvrdil. Tv vyhbave odpovdi, rovn o nem svd.
odpovdt 
               Re: KT je troll, kter je placeny za psan koment12:32:13 19.03.2021
Myslm, e na Tvoji otzku: "Kdo ti plat za psan pspvku na internet?" jsem odpovdl zcela jasn.
Kuba Turekodpovdt 
             Re: cestovky11:39:31 17.03.2021
Hele, co takhle sloit se a dvat mu njak prachy, aby u nikam nepsal?
Pavelodpovdt 
              Re: cestovky17:20:26 17.03.2021
Hehehe to je dobr npad. Kolik mi nabz ron plat?
Kuba Turekodpovdt 
   Sta vpis z KN...21:29:18 15.03.2021
a jede si do zimnho byteku i s policejnmi majky...
Jako Klausodpovdt 
 Re: cestovky19:03:36 15.03.2021
Bez ck. Byla to soukrom akce.
rka odpovdt 

 upmnou soustrast23:33:26 15.03.2021
Upmnou soustrast rodin a blzkm. A hodn sil do tchto nehezkch chvil!

A Vm co tady pete bludy a nesmysly... Bte si na idnes a podobn diskuze. Co se stalo, stalo se a Vm je do toho prd!

Jen by m zajmalo.. Nevte nkdo, jestli bude od nkoho znalho rozbor ve veejnm prostoru tto laviny a poppad cel tto neastn udlosti?
Hanzodpovdt 
 Re: upmnou soustrast11:35:04 16.03.2021
Nen nm nic do osobnch reli a pbh,to je soukrom vc a proto ji tu nikdo nekomentuje.ale mlo by nm bt,a.to hodn,kam se bude nebo nebude ubrat masov pohyb po horch kdy rozhodnut jednoho asto ovlivuje osudy jinch v lepm i horm smyslu.
Prv proto by se tyhle debaty nemly odvjet na akademickch platformch ale nejlp v nvaznosti na nehody. je to nutn zlo, budou ltat nlepky hyen a cynik ale jin cesta vzhledem k rostoucmu trendu nen. Chyby dlme vichni, platme za n vichni, ale to by neml bejt argument pro patn nastavenou optiku.
Dejnodpovdt 
  Re: upmnou soustrast16:05:12 16.03.2021
Peti si pozorn celou diskuzi, kter se u thle tragick udlosti rozjela. 90% pspvk je nic nekajcch a asto se tu lidi sna jen dohadovat a poniovat ostatn. Tohle nen nic co by nm lezcm, horalm, alpinistm, horolezcm, skialpinistm, skitouristm, peklikm v nem pomohlo. A nepome to to ani rodin a blzkm t mrtv holky. Bohuel ani tenhle mj pspvek je jen takov plcn do vtru.

Ale co by bylo moc fajn by byl rozbor tto udlosti od HS nebo njakho odbornka na lavinovou problematiku, tak jak to asto dl slovensk horsk. Z toho se d pouit a zskat njakou informaci z tto tragick udlosti pro nae samotn budouc rozhodovn v horskm ternu.

A rozebrat zda tam mli bt, nesmli bt, kolik pandemickch opatench pitom poruili, kdo to zaplat, to je fakt o niem! A a se stydm za lidi, kte tady tohle e!
Kdy jsem zanal s lezenm a etl mraky horolezeckch publikac nabyl jsem jakhosi a "romantickho" dojmu o lezeck komunit. Tedy o tom, co jsou lezci za lidi. Kdy si tady obas tu diskuze, vdy si km, jak jsem se to tenkrt mlil..
Hanzodpovdt 
   Re: upmnou soustrast18:44:39 16.03.2021
Jsme na zjmovm webu,ne na odbornm fru,kde m smysl umisovat podrobn analzy.
Ani ty bohuel nejsou cesta k masovmu nastaven adekvtnj optiky a jinmu vyhodnocovn co,jak a kam se vydat a sbalit a koho dalho tm vystavuju zbytenmu riziku.

Analzy bohuel e situaci jenom tm kter zajm prevence a chtj bt vzdlvni.

Kde se ale stle dokola ukazuje,e stc lid vzdlvna bejt nechce anebo se rozhoduje iracionln,pp pod vlivem jinch faktor,analzy jsou nanic a nem cenu jima pltvat. Pro tuhle skupinu je poteba zavst postihy a vymhat je.
Tam,kde se rozhodne sportovat masa,je to vdycky problm a vye ho jen legislativa a jej vymhn.
Dejnodpovdt 
   Re: upmnou soustrast19:10:43 16.03.2021
A se tu nepletou pojmy s dojmy:
Hrozba finann odpovdnosti a postihu neznamen samovoln obohacen se na kor ji postienho neboka,sniovn jeho sportovnch nebo lidskch kvalit.
Penze takto vybran klidn mou jt do fondu na sanaci devastovanch tras a svah NP.
Smyslem nen vydlvat,ale konfrontovat s realitou a nastavit adekvtn optiku i tam,kde o to principu nen zjem.
Dejnodpovdt 
    Re: upmnou soustrast06:41:53 17.03.2021
ove, doporuuji se hned, jakmile to situace dovol, sebrat a na pr let se odsthovat do USA a pak t takovto "dobr npady" tebas pejdou.

Ono a bude leet rozsekan pod sklou a pekulovat nad tm, zda zavolat zchrane, protoe na pojistku, kter by pokryla zchrannou akci jsi neml a nebo nebyl ochoten zaplatit za ni takov ranec penz, tak t to tebas pejde...

Aneb jak pravil klasik:

"Prmrn Amerian se obv dvou vc. A to jednak, e jej kdokoli za cokoli bude nesmysln alovat a nebo, e bude potebovat lkaskou pi. Teda pokud nem job, kde mu zdravotn pojitn plat jeho zamstnavatel."
JiBodpovdt 
     Re: upmnou soustrast13:31:11 17.03.2021
Pokud nemm na pojistku, upravuju dle toho volnoasov aktivity. Pokud nemm lavinovou vbavu,kter asto rozhoduje o ivotech,upravuju dle toho volnoasov aktivity. Pokud nemm v zim na aut z njakho dvodu zimn gumy,nevyjdm.
Pokud mm pokivenou nebo neadekvtn nastavenou optiku a stejn vyjdu,vyjedu,platm.
Princip je pod stejn.
Dejnodpovdt 
      Re: upmnou soustrast13:58:44 17.03.2021
Jak jsem ji napsal ve, b si to nejdve zat na vlastn ki, a v o co ve skutenosti usiluje.

PS: Tmto nikterak nezpochybuji fakt, e se dotyn dopustili ady fatlnch chyb. Za ty vak ji byli potrestni cenou nejvy. Je u vychovvat neteba. Garantuji ti, e si to budou pamatovat nadosmrti velmi dobe. Ti ostatn se z toho buto pou, protoe moudr lovk se u z chyb druhch, zatmco ten hloupj se pou a z chyb vlastnch a nebo nepou, ale tm by stejn nepomohla ani svcen voda...

To co navrhuje ty, by na chovn lid nezmnilo vbec nic. Jen by ve bylo neporovnateln dra a pr pojioven by se na tom jen nekesansky napakovalo. Nic jinho.
JiBodpovdt 
       Re: upmnou soustrast15:16:29 17.03.2021
Podstatou vci nen trestat ani vychovvat,ale nastavovat rozumn mantinely vyit v prod pro ty,kter to prv nechtj nenechat dospt do bodu, kdy by mli bejt trestan a vychovvan,pro ty,kter je z tch prvih tahaj i pro ty,kter v tom regionu ijou a musej se na to koukat.

Cel diskuze by nemla sklouznout do vah nkdo udlal chybu zaplatil za to a te si to bude pamatovat. Mon bude,mon ne. Do hlavy druhmu nikdo nevid. Pokud se pi plnovn lidi rozhodnout nevzt si do horskho zimnho ternu lavinovou vbavu, mou se ze stejnho neznmho popudu pte rozhodnout analogicky. Spekulovat nem smysl a hlavn nm do toho nic nen.
Smysl pouze m, aby pi plnovn vjezdu do hor zablikalo erven svtlo pozor, nebalm lavik,balm sloenku tm,kter mli kliku a podobnm netstm neproli aby si dokzali dky tomu do zornho pole dostat i jinou optiku ne tu na kterou jsou zvykl z lesopark.
Pokud bude pi balen batohu a plnovn jedno z kriteri udlal jsem vechno proto,abych se do podobnho prvihu taky nedostal,tak je ve ok.
To e pak taky me pijt malr je prost riziko podniku ale vjezd HS bez spoluasti je pak zcela adekvtn.
Nikomu podobn zitky nepeju,ale kdy u k nim dojde,je poteba petelovat optiku a bavit se o tom.msto pro pietu si kadej me udlat v sob a nijak ji to neumen.
Dejnodpovdt 
        Re: upmnou soustrast15:22:44 17.03.2021
Mohl bys mi jet, prosm, sdlit, kolik ti je let?
JiBodpovdt 
         Re: upmnou soustrast15:33:46 17.03.2021
Nen to pln k tmatu,take pro. ale doufal jsem,e z m odpovdi logicky vyplynula i odpovd na b si to vyzkouet.

Vyzkoueno mm,ml jsem z prdele kliku a navc nebyl finann postih, co jsem rd ale sprvn to nen vzhledem k tomu,co se na kopcch dje a bude dt. Masov optika bude doufm v prbhu jedn dvou generac penastavena.
Dejnodpovdt 
          Re: upmnou soustrast15:39:06 17.03.2021
Protoe z tvho zpalu i takov ten mladick radikalismus. Tak jsem se chtl jen ujistit.

No nic ve zlm, j jsem samozejm nebyl jin.
JiBodpovdt 
           Re: upmnou soustrast19:35:39 17.03.2021
taky jsem bval mladisvej radikl. akort v m bublin bylo zvykem ultvat do ultraliberalismu, totln byrokracii a nvrat vkonnostnch td v horolezectv opravujcch ke vstupu mimo chodeck tern jsme nikdo nevzvali. tenhle byrokratick extremismus byl vdycky vlastn sp starejm volm, co sice zaili vlku, kolektivizaci, prask jaro, okupaci i normalizaci, ale nic vc tak njak neumli.
Lukas B.odpovdt 
            Re: upmnou soustrast21:56:51 17.03.2021
Trefils hebk na hlaviku. U njakou dobu naima koninama toti hbe tak trochu vjimenej stav,kter jen odkopal a urychlil dlouhodob trendy. Zmrn jsem tu nevytahoval tmata typu snn sktry v NP,devastace svah apod,nem to tu co dlat.

Zapomnli jste na to,e pokud by existovalo jin inteligentn a efektivni een,u by tu dvno bylo a fungovalo.

V tom kalupu,kterej se tu zan roztet,toti nebude na dn inteligentn a pseudohumanistick een as ani obecn vle ke shod.
Zbyde jen ta efektivita.
Dejnodpovdt 
             Re: upmnou soustrast07:26:58 18.03.2021
to, e je byrokratismus efektivn, to je omyl, bohuel rozen. do jist mry funguje v pravideln armd a armd podobnch organizacch, ale rozhodn nevede k efektivit ekonomick nebo k nemu, co v bn ei nazvme pokrok.
Lukas B.odpovdt 
              Re: upmnou soustrast11:45:42 18.03.2021
Pesn tak, a protoe o mylenky na njak pokrok u tu ted nejde a nejakou chvli zase nepjde, je finann a trestn prvn odpovdnost tma na poadu dne.

S finann efektivitou bych to bdn vbec nevidl,sta se podvat jak to lape v nedalekem komplexu adr-teplice a polaci na placenych vstupech na svoji st odhaduju taky neprodlvaji.
A to do toho ani nejsou zapojene ty armadni sloky.

Nicmn je neastnej hel pohledu,aby tma bezpecnosti a rozummho pohybu lid ve volnm ternu skonilo na hokynskch potech co se komu vyplat.
Dejnodpovdt 
       Re: upmnou soustrast15:25:35 17.03.2021
Jinak ti nepouiteln,jak pe,ti budou prost platit pravideln a pokud se jim vyplat jedna dv akce ron i s tma sankcema,tak je to legln obchod,ostatn probh to po celm zemi Np a je z toho celkem dobe zajet systm.
odpovdt 

 Lezec/diskuze/bizar23:34:05 15.03.2021
Jak se zemanem. Vzdy kdyz uz myslis, ze horsi uz to byt nemuze, trumfne to.

Vsichni jste ostudy jako on! A ty kubo turku ty jses fakt nejdivnejsi.

Absence respektu a piety nepochopitelna a smutna.

Lezec.cz je opravdu nutne mit otevrenou diskuzi pod informaci o tragicke udalosti?

Uchylaci 😂



Styte se!odpovdt 
 Re: Lezec/diskuze/bizar01:02:31 16.03.2021
Asi nepochopeno. Kdyby sis peetl vechny m komenty tady v diskusi, jist by Ti dolo, e jenom uvdm na pravou mru, co a komu se stalo. Pouze reaguji na nesmysly, kter tady pevn anonymov p. Pomluvy si nikdo nezaslou ani po smrti.
Kuba Turekodpovdt 
 Re: Lezec/diskuze/bizar06:37:17 16.03.2021
No nevm, zatahovat pod lnek o smrti pod lavinou Zemana.... si nafackuj a bez na seznam, tam t nkdo vyslechne. Co se stali je mi moc lto. Kdo z ns nikdy nic neporuil? Jak je solidarita?
odpovdt 

 Lezec/diskuze/bizar23:36:42 15.03.2021
Jak se zemanem. Vzdy kdyz uz myslis, ze horsi uz to byt nemuze, trumfne to.

Vsichni jste ostudy jako on! A ty kubo turku ty jses fakt nejdivnejsi.

Absence respektu a piety nepochopitelna a smutna.

Lezec.cz je opravdu nutne mit otevrenou diskuzi pod informaci o tragicke udalosti?

Uchylaci 😂



Styte se!odpovdt 
 Re: Lezec/diskuze/bizar09:18:16 16.03.2021
j to vidm tak, e jsme se dozvdli e na skialpy chodila asto, byla v horooddle, lezla. pak vdla do eho jde i to e jde bez ppku. jej rozhodnut jej zdrav a ivot. je mi to moc lto.dleit je aby se s rozborem nehody a bude seznmilo co nejvce lid a pouili se.
odpovdt 

 ml sjem pravdu13:24:52 16.03.2021
Tak, v minul diskuzi, jsem si dovolil krizizovat skialpinistu skonivho pod lavinou, kterou spustil tam, kde vbec bt neml, e zbyten vystavuje riziku leny HS, byl jsem vysmt a pozuren.

Zde 60-70 len HS vetn ps utkalo ped sekundrn lavinou. Otzka zn, byla ta skupina tam, kde bt mohla, nebo byla tam, kde bt nemla a kdyby teda  dodrovala jin pravidla, kterch poruila tunu, tak by ta ena ila a lenov HS by nebyli vystaven riziku sekundrn laviny, protoe by se ani ta primrn lavina nekonala?

Stejn tak v ppad prvn laviny, dva skialpinist spustili lavinu na cestu, kde se pohybovali turist a ani nevdli, zda je sejmuli nebo ne. Opt byli tam, kde bt mohli, nebo byli nkde, kde bt ani nemli?

V jednom dni tu mme dva pklady, kdy dky neukznnosti skialpinist (pro kter dn zkazy a pravidla neplat) byly ohroeny jin osoby.

Co vc bysme jet mli o tch skialpinistech slyet?

Kolik tento rok zahynulo na eskch horch bka? A jak je pomr bka/skialpinista vs. zemel bka/skialpinista? Opravdu je nutn tento sport dlat, kdy to R dost dobe ani nejde a pin to relativn velk poet tragickch nehod?
odpovdt 
 Re: ml sjem pravdu13:49:54 16.03.2021
Kolik letos zahynulo cyklist na silnicch? Opravdu je nutn tento sport dlat, kdy to R dost dobe ani nejde a pin to relativn velk poet tragickch nehod?
 Kuba86odpovdt 
 Re: ml sjem pravdu13:53:35 16.03.2021
Kolik letos zahynulo cyklist na silnicch? Opravdu je nutn tento sport dlat, kdy to R dost dobe ani nejde a pin to relativn velk poet tragickch nehod?
Kuba86odpovdt 
  Re: ml sjem pravdu14:07:36 16.03.2021
Za rok 2020 je to 42 cyklist. Kolik je v R skialpinist a kolik cyklist? Evidentn je u ns tento sport proklet a lid by se ho mli vyvarovat. Jet jsem nevidl, e by na t dvali video, jak se cyklista rozhodne sjet prudk svah v nrodnm parku mimo znaen cesty s tm, e je to anonymn a udlal to pro to, aby se to ostatnm nedlo. Ppadn, jak nkdo jede 300kmh na dlnici a jentaktak vyvzne z nehody a s tm, e to publikuje, aby se to nedlalo blb a samozejm teda pizn, e 300km se na dlnici nesm, ale co kdyby se nkomu ta vc pece jen stala.
Njak blb parafrze na zbyten vystavovn riziku len HS?
odpovdt 
 Re: ml sjem pravdu14:05:42 16.03.2021
Letos jet konen slo mrtvch bka nen uzaven, ale kad rok jich obvykle zeme nkolik.
Kuba Turekodpovdt 
  Re: ml sjem pravdu16:39:12 16.03.2021
Jsem z podkrkono a bydlm v Krkonoch, ale co se dlo a dje leton zimu na kopcch jsem jet nikdy nezail. Sice se nesm jezdit v lese mimo cesty,ale v lesch je to rozjedn, stopa vedle stopy. V klidovch znch se nesm jezdit mimo znaen cesty, ale v mnohch mstech je to rozjedn, stopa vedle stopy. Voln pobhajc psi, pci nic spoe udrovan beck trat. Nechpu to. Tyhle nae krsn minihory si takov chovn a takov npor nezaslou. Dky Bohu za souasnou uzvru a kontroly. Co se tk tragdie v ernm kotli, tak nco u napsala HS viz jdem.cz/fgvat3. Podrobnj rozbor jet vyjde.
K.odpovdt 
   Re: ml sjem pravdu16:40:01 16.03.2021
Omlouvm se za patn vlkno...
K.odpovdt 
    Re: ml sjem pravdu17:02:57 16.03.2021
N, tady bre dobe.
honzaodpovdt 
   Re: ml sjem pravdu17:28:00 16.03.2021
Njezdy bezohlednch kobylek z msta do hor souhlas. Msto pr nadenc se vyrojila spousta vocas kter nev jak se na horch chovat - jak pe zhamtaj stopy, jezd vude v lese kde pla zv atd. atd. Jedin nastavit rozumn a jasn pravidla a ty nekompromisn vymhat, na debily nic jinho ne sl do pr. z brokovnice neplat..
Ale to je pln jin tma ne netst v lavin.
Co vypadne z rozboru laviny se ale d celkem pedpokldat..
Jodpovdt 
   Re: ml sjem pravdu13:38:58 17.03.2021
Jakoooo, j sem z Prahe. Chodil jsem do Skauta, i do hor. do oddlu, mm pocit, e se v prod chovat umm. Byly doby, kdy se jelo do skal autobusem, nebo vlakem, lebo nikdo neml auto a holt se lo kus pky a jeliko to zabralo as, tak se jelo na dva dny, nkde se v tichosti pespalo, bez ohn a bordelu, jen s vaiem, byl klid a bylo to v pohod.
V okol Prahe v radiu cca. 50km, nkdy vce, dle situace to mm prochozen a projedn velmi dobe.
Kerkonoe jsou fajn, ale lid je tam jako sraek, take jsem tam byl prkrte a stailo. Obecn vyhledvm ponkud zapomenut, ale o to krsnj msta. Jene ty lidi jsou i tam te!
Nevm, zda se to d paualizovat na m욝ky, i Praky, faktem je to, e lidi nic jinho nemou, tak se serou ven ve velkm a je dost dobe mon, e kad jeden nic tak patnho nedl, ale ta suma tolika lid, je to, co jaksi kurv genia loci a mon i njak jin hodnoty.
Nicmn z ve uvedenho pspvku rezultuj dv vci:
"Skialpinisti" svm chovnm v jednom ppad ohrozili skupinu turist, v druhm velk poet len HS. To najednou nikdo z tch hrdin nekomentuje. A stejn tak se nekomentuje, zda se nachzeli v zakzenm ternu, protoe pokud ano, tak tko nkdo me tvrdit, e ten zkaz tam nebyl kvli hrozcmu nebezpe. No pokud u nkde njakej zkaz pohybu mm, tak tam nebudu vyhlaovat druhej z dvodu jinejch.
Mon je to cynick, eit to zde, ale pedpokldm, e pozstal diskuze netou a njak sebereflexe lid, kte konaj obdobn je evidetn teba, protoe v diskuzch pod obdobnmi ppady se dokola objevuj vahy, jak to dlat sprvn a pokud nkdo pouke na poruovn pravidel OP, je ostrakizovn. Krom mon jmy na chrnnch zemch to evidentn nese i jmy na ivotech aktr a bohuel i riziko pro jin.
Pokud u lezu nkam, kam bych neml, tak pedpokldm, e to dlm z r zvdavosti, jak to tam vypad a ne kvli vkonm, chovm se tam tie, jak lv pouk, nenpadn jak chobotnice na dn a nic po sob nenechm, nato to, aby se tam kvli m muselo hnt dalch 70 lid.
odpovdt 
    Re: ml sjem pravdu15:52:29 17.03.2021
To jsi se narodil do patn doby.
Dejnodpovdt 
    Re: ml sjem pravdu17:24:25 17.03.2021
M pravdu. Zkaz tam nebyl kvli hrozcmu nebezpe.
Kuba Turekodpovdt 

 ernej kotel16:34:45 17.03.2021
Kdopdn by se to mlo podn vyetit minimln PR (polskou?), jak to tam vlastn bylo. Tak jako v pice, zahynul tam nezletil a asi to nebyla jen jeho vina. "Analza" HS publikovan minule je celkem na nic...
Blej Jarekodpovdt 
 Re: ernej kotel16:44:15 17.03.2021
a i by to asi byla vina? :)
Kjaodpovdt 
  Re: ernej kotel17:25:35 17.03.2021
Vtinou to nen vy moc, ale n nedbalost. A ten by pak za to ml odpovdat, trestn nebo obansky. I Munter el sedt, kdy mu laviny sejmula klienta...
Mraodpovdt 
   Re: ernej kotel17:54:12 17.03.2021
Kad je zodpovdn sm za sebe, takhle to bylo v extrmnch sportech vdy. Na druh stran nikdo nenechal nikoho ve tychu a nebonzoval. A jestli ti to sta ke spokojenm ivotu, ano, angauje se v tom policie, ostatn jako pi kadm mrt, s vjimkami jako nemoc, sta, v ppad nehody dochz k odkladu a po vyeten. PS VB hadr.
odpovdt 
    Re: ernej kotel18:19:51 17.03.2021
Kadej je zodpovdnej sm za sebe ale pokud nem kompetenci vyhodnocovat stav a podmnky ternu, najm si certifikovanho HV.

Bohuel do tohohle bodu by ml bejt zahrnut i nhled kompetence vl usudku,aby nedochazelo k tragickym omylum typu znam nezbytne minimum abych se mohl sam pohybovat v terenu a vedel co si tam pocit.

Dal oblast kde se doufm srovn optika,aspo se mem inspirovat u Slovk.
Dejnodpovdt 
    Extrmn sport?19:17:34 17.03.2021
Skialpinismus v Krkonoch - mon Snn jmy... Tady je to sp rodinn zleitost, ale nkter lokality jsou dost lavinzn a nevyplc se je podceovat.
M.odpovdt 
    Re: ernej kotel22:07:04 17.03.2021
Zd se mi, e v poslednch letech se diskurs tady na lezci posunuje od panku k PS VB. Zajmalo by m, jestli to tak je i v jinejch subkulturch. Nebo jen jestli lovk strne a trp vzpomnkovm optimismem.
honzaodpovdt 
     Re: ernej kotel22:25:56 17.03.2021
Pomuje to optikou kter vznikala v bujnm rozkvtu idel pospolitosti a vzjemnosti,kterym mela byt jakmsi garantem EU.

Tahle cesta se ukzala jako kratkodoba a vygenerovala dali kvanta problm.

Take se nakonec vrac,e svoboda je poznan nutnost.
Dejnodpovdt 
      Re: ernej kotel22:37:01 17.03.2021
Aha take komou a vyznava marxismu-leninismu. Tm se mnoh vyjasuje. Promyslel to sice Spinoza, ale vulgrn to pevzal Engels a pak se tm dili komunisti celho svta, ani by chtli vdt, co to vlastn ve Spinozov podn znamen.
Kuba Turekodpovdt 
       Re: ernej kotel23:04:39 17.03.2021
Tak kdepak,star dobr uplky s nvnadama a udice,na kter se vdycky chyt ta sprvn ryba,ty tu jet zstanou. Ty ns peijou vechny.

To jsem ani neekal e se k zvru dne jet pobavim;)
Dejnodpovdt 
        Re: ernej kotel00:48:04 18.03.2021
Co Ti na pekroucenm vznamu jednoho cittu pijde zbavn, prosm?
Kuba Turekodpovdt 
         Re: ernej kotel11:51:33 18.03.2021
Pobavilo m jak na urit typ signlu pijde oekvan odpov, je to jako chodit na ryby s konkrtn udic protoe na n ten danej druh ryby nejlp zabr.

Nco jako hodit placka do vody a vdt,e se vdycky objev koleko.
Urite si toho vim uz Spinoza..;)
Dejnodpovdt 
          Re: ernej kotel14:45:51 18.03.2021
Toho si vimla u Pythagorejsk kola, ale urit u nkdo ped nimi. Stle ale nevm, co je na tom tak zbavnho. Nemusm chpat vechno. Tak se mj.
Kuba Turekodpovdt 
           Re: ernej kotel06:26:22 19.03.2021
Koukm, ze mas radost, ze je vyetuje PR.
odpovdt 
      Re: ernej kotel22:47:23 17.03.2021
Dejne, slovo optika prosm u ne! Nebo mi z toho naskou vy dioptrie..
odpovdt 
      Re: ernej kotel07:30:06 18.03.2021
Nevm, kdy bujn kvetla pospolitost a nevm, co mn tm cittem. Vlastn tvmu postu vbec nerozumm. Nezkusil bys to prosm njak vysvtlit?
honzaodpovdt 

 Analza lavin HS09:47:41 21.03.2021
Na webu HS je analza lavinovch nehod z 14.3.21. Smutn to ten. https://www.horskasluzba.cz/
Ptk ohnvkodpovdt 

 Ve svtle informac19:50:57 21.03.2021
lnek na aktuln cz.
Pedpokldam pracuje s podklady ze zprvy HS.
Docela by m zajmalo vyjden akter, protoe toto u nen skialpov vlet,alec prez lidskm selhnm.

Doufm e z thle svlkaky lidskch charakter kompetentn sloky vyvod v rmci prevence jednotn postup.
Dejnodpovdt 
 Re: Ve svtle informac00:21:06 22.03.2021
Ne, z toho by se mla vyvodit trestn odpovdnost, protoe pokud je to pravda, pak je to jasn neposkytnut prvn pomoci. 5 lid na povrchu, jedna pod snhem. Nikdo nehled a nekope. J bych ten skialpinimus zakzal celej aspo v Krkonoch, protoe tohle, to se fakt u ned ani st.
odpovdt 
  Re: Ve svtle informac07:06:08 22.03.2021
+hrada zsahu HS
viz debata ve
Dejnodpovdt 
  Re: Ve svtle informac07:06:09 22.03.2021
+hrada zsahu HS
viz debata ve
Dejnodpovdt 

 Foto dne:
Trebenna East
Kap horn, 9-
 Databze cest:
Vechny cesty (189329)
Top cesty v R
Top bouldery v R
Nejnovj cesty:
Look Up Here 8b+ Olba
Konec Konc 5B Malomice
Pan lajn 6A Malomice
Adalpreto 7a Sarche
Katorga 6a+ Leonidio
Nov komentovan:
Kamardm Za Velkou Lou 5+ Srbsko
Hanina 7+ Mengusovsk Dolina
Follaje Campestre 7a+ Chulilla
Velk Grc 7C+ Labsk dol - Prav Beh
Schnittstelle 7B+ Chironico

 Nov v diskusi:
Re: Rusci zpt na zvodech | Re: Beruky foto dne | Re: Beruky foto dne | Re: Rusci zpt na zvodech | Re: Rusci zpt na zvodech | Re: Beruky foto dne | Re: Rusci zpt na zvodech | Re: Rusci zpt na zvodech | Re: Rusci zpt na zvodech | Re: Rusci zpt na zvodech |

 Nov komente:
Re: Mamlas | Re: Mamlas | Re: Mamlas | Re: Mamlas | Re: Mamlas | Re: Mamlas | Re: Hanba | Re: Mamlas | Re: Mamlas | Re: Mamlas |

 Kde to ve:
Podmnka 5 msc za to, e mu umela paraka na Grossglockneru (1)

 Nov v inzerci:
1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |

 Anketa:
Sledovali jste dnes Honnolda v Taipei?
 Ano, iv! 
 1473 
 Ne, z vek se mi to hlava. 
 1567 
 Ne, uniklo mi to. 
 1341 
 Sleduji jen Adama. 
 1394 

 Nvody:
Jak pst na lezce ...
Lezeck mapy

 Partnei:
Treking.cz
Hledte si pkn ubytovn v R na V vlet i dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz vsekci chaty a chalupy pronjem. Pokud plnujete cestovat na Slovensko a potebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlep ubytovac zazen, chaty, chalupy, roubenky naleznete na strnce chaty na prenjom.
Na webu NaVylet.cz objevte pestrou paletu turistickch cl a tip na vlet nap celou eskou republikou. Nechyb ani oblben lezeck oblasti jako esk rj s pohdkovmi skalnmi vemi i dramatick Labsk pskovce, kter lkaj dobrodruhy i horolezce z cel Evropy.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  prvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobnch daj       cenk reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.