LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jmno

 heslo 

 Registrace   |   Spra, to je jeden velkej chyt. Dole do n vraz ruce a na vrku je vythne.
Hledn cesty

Hledn na Lezci

 Metodika
 Trnink
 Oblasti
 Reporte
Knihy
Slovensk prvodce
Vyla nejnovj kniha Reinholda Messnera Symboly
Prvodce Elbtal 1 a 2

Zvody
SP ledy Kanada (26.02)
EP v ledolezen Finsko (07.03)
MR v lezen na obtnost (07.03)

ebek
Cesty:
1.indel 12953
2.Votoek 12850
3.Stribrny 11950
Bouldry:
1.Ondra 11434
2.Volf 11356
3.Trojan 11225
Hory:
1.Sejbal 8201
2.ern 8160
3.Gro 7240

Vsledky
Zimn olympida (06.02)
Vrsk cepn (04.02)
P v bouldru Praha (24.01)

Denky
5850 lezc
1198611 cest
Nov pelezy:
Estrata Ge 7c
Look Up He 8b+
Ztopoen 9/9+
Severus 7C+
Teamwork 8A
Pepite D 7C
La Pluma 7b
LUltimo V 7b
Daos Cola 7b+
The Rabbit 8A

Stny
Lezeck centrum Mammut - Praha 7 - Holeovice
Stnka na VE v Praze (star budova) - Praha 3 - ikov
Hotel Impuls - Havov

Prodejny
Rock Point Liberec - Liberec 1
HUDYsport - Praha 1
Outdoor Centrum Rock Point Futurum - Ostrava 1

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
FREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

LAVINA V ZPADNCH TATRCH

lnek citujc vpov svdka nedvnho lavinovho netst v Zpadnch Tatrch byl zkoprovn na toto msto z Lezce podepsanm autorem bez vdom redakce Blesku. Pvodn znn lnku je na strnkch Blesku zde.

Lezec.cz   [pravy] 12:19 22.01.2004Tisk 

Reklama:


Souvisejc lnky:

Komente

     
...nov pspvkyNov koment 

 lavina12:30:47 22.01.2004
Tak to je hust
odpovdt 

 Hlupost...13:01:08 22.01.2004
Je to mozno netaktne voci vsetkym pozostalym, ale tato akcia bola dalsi priklad neskuseneho kretenizmu v horach. Kto ide pri stupajucej lavinovej trojke a kope noveho snehu okolo obeda Parichvostom...nech sa nicomu necuduje.
Marekodpovdt 

 pokuta13:43:43 22.01.2004
no to je teda dost drsn, vybrat pokutu za nkoho kdo je tou dobou u pr hodin na vnosti.
Lukas B.odpovdt 
 Re: pokuta14:02:44 22.01.2004
Jak jsem pochopil z diskuze, tak tu pokutu dostali u pedtm, ale nezaplatili j na mst, protoe nemli SK. Zaplatili ji tedy dodaten. Asi jim pipadalo blb, aby z pozstalch byla vymhna nezaplacen pokuta. Nechpu ale pro to M.ihk vbec ventiluje. Prakticky vechno na netu je veejn a skoro kad to doke rychle najt a pest si. To co provedli oni je stran blbost a neodpovdnost. Jde o absolutn odstraujc ppad. J na jejich mst bych radji drel jazyk za zuby.
PeSodpovdt 
  Re: pokuta14:29:29 22.01.2004
hele to jako kdy jnevm nco provede na silnici a nezaplat pokutu na mst, ne se to vye tak ume na znt stednho ucha, tak pak tu pokutu vymhaj na pozstalch? nevm, ptm se.
Lukas B.odpovdt 
   Re: pokuta14:48:23 22.01.2004
No to ne, ale pravdpodobn edn moloch pedvoln, nebo vmr pokuty nakonec pravdpodobn doru, protoe vtinou netu,
e nejsou naivu.
PeSodpovdt 
    Re: pokuta14:57:50 23.01.2004
Vazeni, podla noveho zakona o HS by mali zaplatit nielen pokuty, ale aj celu zachrannu akciu! Hreben aj dolina su v zime oficialne uzavrete, nehovoriac o lavinovych vystrahach Strediska pre lavinovu prevenciu. Vsetko je jasna vec - ich zavinenie v priestore, kde nemali co hladat.
Marekodpovdt 
   Re: pokuta10:26:56 24.01.2004
Pokud si dobre pamatuju ze skoly, trestni zodpovednost nelze vymahat na nikom jinem nez na tom, kdo ji nese (i kdyz tady jde jen o prestupek). Takze zadna pokuta detem ci vnukum. Jak videt, penize nesmrdi ani na Slovensku.
Honza Hrbodpovdt 
    Re: pokuta11:20:15 27.01.2004
ale pokial sa pamatam ja, naklady za zachrannu akciu ti (ak nemas poistku) z voleja vyuctuju hocikde v Europe. Ak teda zaplatili iba pokutu, mozu byt radi.
Marekodpovdt 
    Re: pokuta19:41:26 30.01.2004
Netyka se to nahodou jen trestni zodpovednosti dle trestniho zakoniku (tzn. nemuzou te zavrit za to co udelal tvuj pribuzny)? Tohle je jak se zda jiny pripad.
Martin Vobrodpovdt 
  Re: pokuta23:57:22 29.01.2004
S tou pokutou to popisuje TANAPk Ballo tady:
http://www.hory----doly.cz/vypsat_komentare.php?id_c=1345 Je to docela sla.
PeSodpovdt 

 kto je blby, tomu HS nepomoze14:07:16 22.01.2004
Otierat sa pri akomkolvek lavinovom pruseri o Horsku sluzbu je alibizmus jak svina. Aj keby mali kridla, nedokazu pomoct tak rychlo, ako by bolo treba - v radoch niekolkych minut od zasypania. Na to ma mat kazdy takyto hazarder lopatu, sondu a pieps, aby si pomohli sami. HZS im moze pomoct tak s transportom ci osetrenim.
Ale HS na svojich strankach robi v prvom rade skvelu prevenciu. Kto je vsak blby, tomu nepomoze nic.
Marekodpovdt 
 Re: kto je blby, tomu HS nepomoze14:21:44 22.01.2004
Sedl jsem v sobotu (kdy se to stalo) s Robertem a Ivanem Glfyovmi ve Smokovci v Tatra Pubu. Dozvl jsem se to i s patinm komentem od nich. V t souvislosti jsem se dozvdl, e Robo Glfy ve sv "Sportcentru" pjuje krom bn vbavy i kompletn vbavu pro skialpinisty. Samozejm i lavinov vyhledvae, lopatky, sondy atd. Bu samostatn, nebo v setu - prost si pj batoh. Neberte to jako reklamu, ale dleitou informaci. Podrobnosti na www.galfy.sk tlatko "pjovna".
PeSodpovdt 
  Re: kto je blby, tomu HS nepomoze14:46:54 22.01.2004
...u Roba a u Ivana... Dinu jste na ptelsk pokec nepizvali?
smrtkaodpovdt 
  Re: kto je blby, tomu HS nepomoze14:51:18 22.01.2004
Ano? V CR ti to kupodivu pujci take (Warmpeace, Namche, asi i Adventura)... napred se ale podivej, kolik samotnych clenu HS je vzdy plne vybaveno lopatou, pipakem, sondou, apod.
Ten kdo o tom neco vi...odpovdt 
   Re: kto je blby, tomu HS nepomoze15:40:49 22.01.2004
Samozejm m pravdu, moc lid, v. len HS toto vybaven nem (je drah) a ani si ho proto nevypj. Kdy se tato situace zmn, tko odhadnout. Vodky vtinou u taky nenapadne do tk vody vlzt bez helmy, vesty atd. Jak je to u potp nevm, jenom matn tum, e u nich jsou pravidla mnohem tvrd a vymahateln, stejn tak u dobrodruh na rznch ltajcch strojch. Tak asi i budou muset asem svoje pravidla, pod hrozbou restrikc, dodrovat i lezci, lyai, bikei atd. Asi je to jedin mon cesta.
PeSodpovdt 
    Re: kto je blby, tomu HS nepomoze20:14:32 05.02.2004
Potapeci maji veskera pravidla pouze doporucena, s vyjimkou zakonu, ktere reguluji pristup do urcitych mist bud kvuli archeologickym nalezistim nebo ochrane prirody a da se tedy rict, ze jejich dodrzovani vymahatelne neni. Blbec si tedy muze delat co chce stejne jako kdekoli jinde. Jen ty nasledky nejsou zdaleka tak rychle jako lavina. Proto se vetsina tech pravidel drzi sec muze a jeste to mnohdy nestaci.
Jista skupina tvrdi: Nepotapej se se "stroky", nepotapej se se "stroky", nepotapej se se "stroky", nebo te dostanou. "Strok"em budiz chapan vsehoznaly a suverenni strelec.
michalodpovdt 
   Re: kto je blby, tomu HS nepomoze17:03:11 22.01.2004
Samozejm m pravdu, moc lid, v. len HS toto vybaven nem (je drah) a ani si ho proto nevypj. Kdy se tato situace zmn, tko odhadnout. Vodky vtinou u taky nenapadne do tk vody vlzt bez helmy, vesty atd. Jak je to u potp nevm, jenom matn tum, e u nich jsou pravidla mnohem tvrd a vymahateln, stejn tak u dobrodruh na rznch ltajcch strojch. Tak asi i budou muset asem svoje pravidla, pod hrozbou restrikc, dodrovat i lezci, lyai, bikei atd. Asi je to jedin mon cesta.
PeSodpovdt 
    Re: kto je blby, tomu HS nepomoze08:10:16 23.01.2004
Nevm jak chce zavst restrikce pro lezce...Dle mho nzoru je to pitomost. Me ci e na tv stn se nesm lzt bez pilby apod. Ale kdy m za to nkdo bude chtt vyhodit ze skal(nedej boe pokutovat) tak se mu asi vysmju. To sam plat o lopat v horch - chpu e je to dleit, ale nikdy bych si netroufl zavst restrikce - ekal bych e dostanu pez hubu:-)
BBodpovdt 
     Re: kto je blby, tomu HS nepomoze08:41:56 23.01.2004
Hele nebudu rozvadet tento pripad nebot nemam konkretni informace, svuj nazor jsem napsal nize.
Ale ted budu hovorit obecne. V zapadni evrope na skialpovou turu nikdo nevleze pokud nema zakladni vybaveni v podob kvalitni obecne vybavy (obleceni, atp.) a nasledne specialni vybavy coz jsou piepsy, lopata, sonda, lekarna. V pripade ze nekam navic jdu jako instruktor, tak by nemlo pichzet v vahu e nejsem odpovdajcm vybavenm vybaven. Take od letoka v tom batohu nosm u i sondu, prost rok, roku toho lovk v vc a sna se vc pipravit.
proto zopakuji pouen z chyb druhch mn bol a prachy budou, my nebudem.
V Brn se ppky dajh vypjit v U100 stejn jako i cel skialp vbava, tak se daj vypjit v SUN sportu. Zakoupit je mete tamt nebo i v HUdy, nebo Elias na Josefsk.
Prachy budou, my ne!!!!
Radek
zobanodpovdt 
     Re: kto je blby, tomu HS nepomoze09:27:59 23.01.2004
Restrikce...Dky sv nakpl hlav, lezu i na psku s helmou. ei mi nkte odpust, jin ne, ale samozejm maj sv elegantn tky. Jsou to vtinou absolventi povinnch kurz, kolen a kontrolovan . Obas vidm nkoho s pilbou, ale ten vtinou mluv cizojazyn. Je to posel z krajin, kde se kad vzdlv a leze na vlastn zodpovdnost. V horch nemlich to sam (co do porovnn). Obas jsem dlal takov test. vidl-li jsem potencilnho sebevraha mluvcho nmecky, el jsem si zjistit, je-li z DDR. Bez vjimky byl! A ty hldali setsakra fest!
V-li, e ty sm jsi zodpovdn za sebe a sv kamardy, tak se podle toho chov. Kontrolovan se chovaj jak hldan dvenka poprv z dosahu rodi. V jejm ppad otrava alkoholem a othotnn, v ppad naem-prser.

P.S. Kto je blb tomu HS nepomoe. To se d st dvma zpsoby!?! Nechce tam doplnit ani???
Jan Puodpovdt 
      Re: kto je blby, tomu HS nepomoze - RESTRIKCE09:28:47 24.01.2004
Jo, restrikce pro lezce. I pro turisty. Tuny pedpis, to je ono. Moje pedstava: Na thle hoe jsou povolen jen dvojky, jednoduch lano jen v ppad takovm a takovm. V tto oblasti nesm bez lopaty. Minimln povolen dlka lavinovky pro severn bo tto hory je x metr, povolen barvy jsou: .... . Povolen pro free slo v tto oblasti se udluje tam a tam, pokud prokete vylezen cesty o dva stupn vy style OS nebo dvou cest FS nebo deseti cest RP. Bka v tto oblasti mus mt rk...

Nejsem proti lopatm, rkm, pilbm (vechno nosm) ani proti ppkm (jak rozpoet dovol)jenom si myslm, e nem cenu nkomu naizovat, jak to m dlat.

Nejdleitj vybaven je stejn mozek. Pokud se na to zapomene, je to hor ne vypnut ppk nebo pilba na bglu. Tm nechci ci, e kdo mysl, nic se mu nestane,ale ance jsou zjevn diametrln odlin.
Lawodgeodpovdt 

 Vymazat!!!14:16:15 22.01.2004
Zadam redakci o vymazani tohoto clanku, je puvodem z konference Montany a autor si nepral jeji sireni, coz nekterym lidem evidentne uniklo (resp. to vymazali).
Adecebaodpovdt 
 Re: Vymazat!!!14:42:36 22.01.2004
Jojo, vymazte prosim tento clanek
Dalsiodpovdt 

 Zadost o vymazani clanku14:22:35 22.01.2004
Pripojuji se k Abecede, nejenom, ze puvodni zapis by urcen pro ucastniky Konference Montana, a i z tama byl brzy stazen, stacil ho mezitim nektery "dobrak" poslat do Blesku, kde si ho vhodnym zpusobem upravili...
http://www.blesk.cz/Clanek39231.htm

A nakonec ho nejaky idiot stahnul z Blesku, a dal tady...
Ten kdo o tom neco vi...odpovdt 
 Re: Zadost o vymazani clanku14:40:32 22.01.2004
Zn pslov "Mluviti stbro, mleti zlato" ? Copak ihk netu, e to co nape do njak oteven, nezabezpeen konference, se stv okamit vlastn veejn pstupn kadmu? Googlem dneska najde skoro vecho co t jenom zajm. Dvrn sdlen kamardm taky nepu do inzertnch rubrik novin. Upmn eeno, j bych to takto neventiloval. Bohuel dina z lhve vypustil on. Moc bych se nedivil, kdyby potom skoila TV NOVA a natoila o tom "akn report". A kdy u "o tom nco v", tak co si Blesk vymyslel, nebo pekroutil?
PeSodpovdt 
  Re: Zadost o vymazani clanku14:50:50 22.01.2004
To nic nemeni na faktu, ze ten nepodepsany utvar vznikly cut&paste z Blesku a vymazanim slova Blesk by mel z Lezce zmizet. Kdyztak at je tu odkaz.
jkodpovdt 
  Re: Zadost o vymazani clanku14:59:36 22.01.2004
zlat slova. kdy nechce, aby se o tob mluvilo, tak ml. taky u nikdy neudlm tu chybu e v ppad pr odenin v naem oddle o tom nco rdobypounho nkam napu. dret hubu, nevysvtlovat, neobhajovat se, dlat mrtvho brouka a za pr dn nikdo nic nev a nikoho to nezajm.
Lukas B.odpovdt 
  Re: Zadost o vymazani clanku - nekorektnost15:32:09 22.01.2004
Nekorektn je nepodepsan autor tohoto lnku na Lezci, kter zde necitoval zdroj. Stejn nekorektn byl i zdroj (Blesk), kter rovn zdroj necitoval, navc text uveejnil navzdory vslovn prosb v pvodnm textu uveden, aby nebyl pouit mdii.

A nkolik poznmek k vci samotn: Nevme, kde pesn, a za jakch okolnost, se lavina odtrhla. Je vysoce pravdpodobn, e si ji na sebe strhli sami. Pesto vak ze veho co se mi dosud podailo zjistit vyplv, e se me jednat o dost poun ppad. S nejvt pravdpodobnost li hebenovku. Ano, tu hebenovku, kter bv trochu myln povaovna za bezpenou srandiku i vejlap vhodn pro mateskou kolku. Uvedenou hebenovku znm, cel lta jsem ji pouval pro vcvik novk (v posledn dob, vzhledem k zkazu ze strany NP jezdme do Alp), take vm, kolikrt jsme ji nedoli i z n pro blb podmnky, nebo proto, e jsem uchal prser, zdrhli. Problmem je, e k uchn prseru jsou pecijenom zapoteb alespo njak zkuenosti. A z hebene, kter je v obecnm povdom zapsn jako bezpen, se pece neutk.
Mm pocit, e ti neastnci do Parichvostu neschzeli (to by ostatn byla opravdov volovina, je to snad nejznmj lavinit na celm Slovensku). Jen, podle mho nzoru, neli zcela pesn po hebeni a musel se s nimi vysypat njakej lbek. To je nebezpe, na kter se obvykle dost mlo upozoruje. A na tom hebeni lze opravdu potkat skupiny, kter se ct zcela v suchu a bezpe. Podle m se njakch chyb opravdu museli dopustit (zejm mal rozestupy, nezajitn v exponovanjch secch, i kdy to bych jim nevytal, sm to chodm taky tak, nevm, zda mli cepny vtinou lze podobnou situaci ubrzdit; pokud to tedy bylo ve lbku a ujel s nimi pranek ten sice me vyvolat lavinu, lovk vak me zstat nad n, a zda mli-li je umli brzdit, atd.,).
V tuhle chvli je k dispozici v otevench zdrojch: tiskov zprva LZS, vyjden HZS a na strnkch HSZ daje o lavin samotn, vyjden (resp. ukradenej text) jednoho z astnk dotynho vletu, kter vak pmo pd nebo alespo iniciaci laviny nevidl. Ponkud nejasn je pesn msto, odkud lavina padala a nesed mi asov daje, ve kterch se zdroje dost rozchz. Ve ostatn jsou jenom dohady.
Byl bych vdn za pesnj daje. A hlavn bych ty lidi tolik neodsuzoval za to, co dlali nahoe. O tom toti vme dost mlo. Kdy u, meme se shodnout na tom, e sdlovali svtu pitomosti v tdnu pedchzejcm a nedbali dobe mnnho varovn. Otzku, jakou i jak chyby vlastn udlali, bych jet poodsunul.
A jet malikost: dle vyjden HZS mli dobr vybaven. Nikde jsem se nedoetl, co obsahovalo. Mli i nemli ppky? Mli cepny? A dl: chtli pokraovat v pechodu, nebo se vraceli? Pro? Pmo na mst nebylo poas tak zl, jak hlsala pedpov, jak byl nahoe snh?
Tom F.odpovdt 
   Re: Zadost o vymazani clanku - nekorektnost15:53:57 22.01.2004
Dk, Tomi, e jsi schopn oddlit zrno od plev. Tvj koment je i v takto vyhrocenm prosted srozumiteln a vcn. koda, e P. Schubert si asi neudl melouch v eskch a slovenskch horch, skalch a ledech. Teba si asem petu od tebe... :-)))
Jan Pokornodpovdt 
   Re: Zadost o vymazani clanku - nekorektnost17:30:07 22.01.2004
Plne souhlasim, jenom se tesim, az tady te spouste "mudrcu", kteri vzdy vse delaji spravne, nekdy "nahodou" ujede laviny, spadnou blbe pri canyoningu, ci necem jinem, se take neco stane, a ostatni se nad nimi budou "rozplyvat".

Neni to tak davno, co se podobne s prispenim vsech moznych slavnych medii rozebirala Kljucevskaja a smrtelny uraz na ni...
Ten kdo o tom neco vi...odpovdt 
   Re: Zadost o vymazani clanku - nekorektnost17:51:25 22.01.2004
Naprostej souhlas Tomi.
Jan Puodpovdt 
   Re: Zadost o vymazani clanku - nekorektnost18:14:14 22.01.2004
CAf, suhlasim. Ja som to nestihol precitat, napriek tomu ze som clenom konf. montany, mi to uz nedoslo.Povodny text by ma zaujimal len kvoli techn. info ( ako si uz spominal) - ako sa to stalo, analyza preco sa to utrhlo a pod. kedze tam bol, a ku vsetkemu by to bolo aj poucenie pre tych co do lavinoznych terenov chodia (ako ja, aj pri dvojke ti moze spadnut na hlavu daco).Mozno snad, ked sa ukludni ten humbuk okolo sa dozvieme viac.
btw. Je zaujimave, ked minuleho roku pri vycviku horskych vodcov vo velkej studenej si na hlavu pustili oni sami sneh,ziadne halo nebolo (pravda len zlomene daco bolo) a kupat v snehu som sa mohol aj ja, ale som lemra pomala tak som nestihal a videl len vysledok.
Lacoodpovdt 
    Re: Zadost o vymazani clanku - nekorektnost18:52:21 22.01.2004
Ano. Rozdl mezi smrt hrdiny a neomluvitelou chybou pitomce, nen a tolik v tom CO ten onen udlal, jako v tom KDO to udlal...
Jan Puodpovdt 
     Smrt hrdina vers. chyba pitomce?14:30:00 23.01.2004
Zasadne s tym nesuhlasim. Blbost zostane blbostou nech ju urobi hocikto, pozitivnejsia interpretacia je kazdeho individualna dezinformacia. Pri "hrdinovi" moze sluzit pruser sluzit max. ako "didakticky" velmi dobry odstrasujuci priklad. Kazdy sme len clovek.
Marekodpovdt 
      Re: Smrt hrdina vers. chyba pitomce?00:35:44 24.01.2004
To byla ironie. Chtl jsem tm ci v podstat to, co k. Tedy e chyby dlaj (alespo to tak vypad) vichni (i kdy nkte opravdu dost, el a dost velik). A e se asi nen dobr utovat tm, e j jsem v bezpe, protoe nejsem vl.
Tuhle konkrtn vc nehodnotm vbec. Nevm o n dost, nevm o nic o tch klukch a ani se nectm na njak fundovan hodnocen. To nechm odbornkm. Hore Zdar!
Jan Puodpovdt 
    Re: Zadost o vymazani clanku - nekorektnost19:13:53 22.01.2004
Pvodnm text je v archivu montany. Nic vc technickho v nm nen, citace v Blesku je v podstat pesn.
jkodpovdt 
   Re: Zadost o vymazani clanku - nekorektnost23:08:51 22.01.2004
Ppky nemli. Viz zde
http://www.sme.sk/clanok-1235745.html

Jinak je tam dal verze (dez)informac o ase, podle tohoto novine lavina spadla krtce po 14. hodin, horsk sluba okamit (?) spustila zchranou akci, dajn ve velmi zlm poas 25 lid s pti psy hodinu a pl hledalo, ne nalo prvn ob. Strun eeno zprva kvalit Rdia Jerevan.

Ale informaci o ppcch snad cituje, tak je to snad pravda.
jkodpovdt 
    Re: Zadost o vymazani clanku - nekorektnost10:46:40 23.01.2004
Tak tenhle lnek jsem si taky nael. Jen tu informaci o ppcch jsem, pohchu, pehldl. Asi jsem se moc soustedil na ten gul v asovch dajch.

Pidvm odkazy:
17.1.2004; Smrt dvou eskch turist v lavin; Zpadn Tatry
http://zpravy.idnes.cz/zahranicni.asp?r=zahranicni&c=A040117_201002_zahranicni_jkl
17.1.2004;
http://spravy.pravda.sk/sk_ckronika.asp?r=sk_ckronika&c=A040117_193826_sk_ckronika_p03
17.1.2004;
http://www.sme.sk/clanok.asp?cl=1235029
17.1.2004;
http://www.sme.sk/clanok.asp?cl=1235051
17.1.2004;
http://lidovky.centrum.cz/clanek.phtml?id=231068
17.1.2004
http://lidovky.centrum.cz/clanek.phtml?id=231077
17.1.2004
http://www.ceskenoviny.cz/svet/index_view.php?id=45745
17.1.2004;
http://www.czech-tv.cz/news/clanek.php?id=141624
17.1.2004;
http://www.novinky.cz/02/37/84.html
18.1.2004;
http://www.ceskenoviny.cz/index_view.php?id=45837
18.1.2004;
http://www.ceskenoviny.cz/svet/index_view.php?id=45837
18.1.2004;
http://lidovky.centrum.cz/clanek.phtml?id=231133
18.1.2004;
http://lidovky.centrum.cz/clanek.phtml?id=231145
18.1.2004;
http://www.rozhlas.cz/izurnal/zahranici/_zprava/101449
18.1.2004;
http://www.nova.cz/tvarchiv/ (18.1.2004; Smrt pod lavinou)
18.1.2004;
http://www.czech-tv.cz/news/clanek.php?id=141694
18.1.2004;
http://www.czech-tv.cz/news/clanek.php?id=141685
18.1.2004;
http://zpravy.idnes.cz/zahranicni.asp?r=zahranicni&c=A040118_190439_zahranicni_lkr&t=A040118_190439_zahranicni_lkr&r2=zahranicni
18.1.2004;
http://www.lezec.cz/clanek.php?key=2755&lim=0&==&caut=#koment
19.1.2004;
http://lidovky.centrum.cz/clanek.phtml?id=231248
19.1.2004;
http://lidovky.centrum.cz/clanek.phtml?id=231398
19.1.2004;
http://www.mojenoviny.cz/zahranici/lavina040119.html
19.1.2004;
http://www.natur.cuni.cz/~listserv/montana/montana.200401/msg00028.html
19.1.2004;
http://www.natur.cuni.cz/~listserv/montana/montana.200401/
19.1.2004;
http://cestovanie.sme.sk/clanok.asp?cl=1235848
19.1.2004;
http://www.sportovninoviny.cz/index_view.php?id=45980
19.1.2004;
http://sport.idnes.cz/sporty.asp?r=sporty&c=A040119_171745_sporty_ruz&t=A040119_171745_sporty_ruz&r2=sporty
19.1.2004;
http://www.tystrnkycotunemajrdiakdysenandodkazlezectoneberecojsouokopcchaudolich.cz/vypsat.php?id=1341
19.1.2004;
http://www.czech-tv.cz/news/clanek.php?id=141774
20.1.2004;
http://www.sportovninoviny.cz/horolezectvi/index_view.php?id=46146
21.1.2004;
http://www.blesk.cz/Clanek39231.htm
21.1.2004;
http://www.hzs.sk/index.php?lang=sk&site=news&p=idnews:6
22.1.2004;
http://www.lezec.cz/clanek.php?key=2775&lim=0&==&caut=&cser=&ctem=&nser=&ntem=
Tom F.odpovdt 
   Konen stanovisko09:14:38 24.01.2004
Tleskm nzoru, e pokud nevm, co se tam stalo, ml bych se chovat opatrn a zkusit oddlit piny netst od jejich vrok ped tm. Hebenovku v zim neznm, take jsem se tm sm nechtl pli zabvat.
Lawodgeodpovdt 
 Re: Zadost o vymazani clanku14:44:11 22.01.2004
mzes tak akort jenom dat, a ja sem tenhle lnek et na vce strnkch ne jenom v blesku, proste je to venku, tak se neposer
odpovdt 

 vstraha15:14:30 22.01.2004
A co je na tom tak zvadnho, e se to nesm nikam it? e ihk & spol. tam nebyli nhodou, ale e li do laviny schvln, aby si to zkusili? No tak jo, jsou blb a odsrali si to. Vstraha a pouen pro ostatn. Jen a se to dozv co nejvc podobnch lid.
odpovdt 
 vstraha17:49:41 22.01.2004
Je az s podivem, kolik z vas se tu vyslovuje k nestesti tech dvou, at za to dotycni mohou, ci nemohou sami a nejste schopni se pod svoje prispevky podepsat - vyjma Franty F. a Prochazky. To je demokracie jak za Gustava.
Rendaodpovdt 
  oprava17:51:24 22.01.2004
J. Pokorneho, ne Prochazky ;o)
Rendaodpovdt 
  Re: vstraha16:53:42 23.01.2004
Tvoj podpis "Renda" je pre mna to iste, ako keby pod Tvojim prispevkom ani podpis nebol. Tak nekritizuj ostatnych, ked to robis rovnako.
Dalsi anonymodpovdt 
   vstraha12:20:38 24.01.2004
Ty prihlouply anonyme, jak muzes nekoho kritizovat a sam se dopoustet kritizovaneho. To udela jen clovek, ktery si nevidi do ust. Pokud te to uspokoji, mas na me plnou adresu trvaleho bydliste. Muzes mi napsat. Rodice mi korespondenci predaji. Ale nemyslim si, ze je zase tak dulezite vedet, jak se kdo obcansky jmenuje. Kdybys napsal aspon svuj nickname, byl bych v klidu. BLBE !!!
Ren Rumlena, Husova 990/7, Chodov 35735odpovdt 
    Re: vstraha12:41:44 26.01.2004
nick mas, spokojnost je namieste? zmier sa s anonymitou internetovych diskusii.
blbodpovdt 
    este doplnenie12:44:57 26.01.2004
ked uz dochadzaju argumenty v diskusiach, vzdy (a zasadne) sa poukaze na tych zlych a priblblych anonymov. to, ci budes respektovat ich nazor a kritiku, je na tebe.
blbodpovdt 
     Re: este doplnenie13:39:23 26.01.2004
Slun lovk se pod svj nzor podepe. Pravda -
nikdy nen jist, e uveden jmno je prav, ale aspo to tak vypad. Nevm, pro bychom se mli smiovat s anonymitou jakchkoli diskus! Pak se,
anonymov vech zem, smite vy s tm, e se na
vs kadej vy... - pardn, chtl jsem ct, e v nzor nebude brn v potaz.
Vclav irl (zcela reln v prostoru i ase)
Vclav irlodpovdt 
     Re: este doplnenie23:10:09 26.01.2004
Anonym a nzor? To nejde. Nzor je projev konkrtnho jedince. Anonym je vkik z davu a dav neme mt nzor.
Jan Pu-t stle zstavajc konkrtnm.
Honza Puodpovdt 
       este doplnenie16:47:55 27.01.2004
...jeste se vratim k tve formuli, ze podpis pod prispevkem jeste nemusi nutne znamenat, ze ma prispevatel k nicku, ci jmenu nejaky vztah. Kdybysme vsichni dopredu uvazovali takto cerne a predpokldali, ze nam druha strana nutne musi lhat, to by teda bylo. Jestli to takhle pujde dal, tesim se jiz ted na svetle zitrky. Lidem chybi spetka alespon te primarni slusnosti... Dale se jiz k tomuto tematu nebudu vyjadrovat, slusni se podepisi, zbytek ( napsal bych at si dela co chce, pisu: at se takovych debat a dialogu prosim radeji vubec nezucastni )
R. Rumlena, Husova 990/7, Chodov 357 35 Czech Republicodpovdt 

 Cerstve info z tater19:38:06 22.01.2004
Zrovna dneska jsme skoncili kurz zimni VHT studentu FSpS MU Brno v Tatrach.
Hned prvni den probehl test stability snehu klouzavym blokem, stejne jako vsechny dny nasledujici.
V pondeli bylo lavinove nebezpeci stupen 3 a tusim ze tomu tak bylo i minuly tyden v Rohacich.
Nevim na jeke expozici svahu se prihoda udala, ale v pondeli bylo na zvazeni vstupovat ve vetsi skupine na svahy pres 35 stupnu.
Pri vyraznem poskoceni s lyzemi se blok trhal na jednoprstov lamele cca 0,5 m hluboko na J svahu.
Takze jestli za takove situace nekdo vleze do Parichvostu, ktery je vyhlaseny prave lavinovou situaci...
Nemam prilis komentar.
radek
zobanodpovdt 
 Upresneni19:44:45 22.01.2004
Test klouzavm blokem je to, emu se anglicky k rutschblock?
jkodpovdt 
  Upresneni22:44:53 22.01.2004
Rutschblock je sice nemecky, ale je to vyznamove ono ;o)
rendaodpovdt 
 Re: Cerstve info z tater10:32:02 23.01.2004
Radku, zase soud, podle mho nzoru, ponkud unhlen. Pokud vm, tak do Parichvostu nelezli. Do Parchvostu je oupnul ten zkurven rozjetej vlak.
Jinak dk za popis. V Zp. Tatrch to nemohlo bt o mnoho jin. Celkem to dokresluje situaci.
Tom F.odpovdt 

 Jak to videl zachranar11:53:49 23.01.2004
http://www.sme.sk/clanok.asp?cl=1239628
tomasodpovdt 
 Re: Jak to videl zachranar12:41:47 23.01.2004
Z toho celkem jasn plyne, e nesestupovali pmo dolinou, ale teprve je tam smetla lavina. (Jak odhadoval T.F.)

Sestupovali ve vlastnch stopch
- to by za bezpen pokldal asi skoro kad. Mon pi sestupu svah vc zatili (dopady).
- utrhnout se to mohlo u cestou nahoru

Informace o sklonu svahu v mst odtrhu a vsledky ppadnho dodatenho testu stability zatm nikde nebyly.

Peit po zasypn - v tom ohledu to byl typick ppad
- jedin dobr ance zstat naivu je viditeln stopa na povrchu
(- hor jsou ppky a hledn nezasypanm zbytkem skupiny (tak 1:1))
- horsk sluba v ppad lavin nachz mrtvoly

V em spovalo dobr vybaven se nepe.
- asi lopatka?

Skupina mla nkolik mobilnch telefon. Je mon, e mobil mli i zasypan. Zasypan (i vypnut) mobil se d lokalizovat stejnm pstrojem, jako Recco destiky, drah vyhledvac zazen vak HZS/LZS bohuel nem.

jkodpovdt 
  Re: Jak to videl zachranar13:01:09 23.01.2004
Jo, to je zajmavej odkaz. Trochu to vc vysvtluje.

K tm vyhledvam schponejch zachytit i vypnutej mobil: nkde jsem etl, e se montuj do vrtulnk v Alpch. Vc o nich nevm. Take je otzka zda jsou tak drah, e je slovensk HZS nem, nebo zdajsou tak velik, e s nimi nelze pracovat na samotnm laviniti a pouze z ptka lze piblin lokalizovat polohu. Vte o tom nkdo vc?
Tom F.odpovdt 
   Re: Jak to videl zachranar17:44:31 23.01.2004
Technicky je to docela mal, na strnkch RECCO jsou fotky runho pstroje. Pokud to signl chyt, tak bych odhadoval, e se poloha d lokalizovat lp ne s ppkem.

Se sp divm e to m dostaten dosah k pouit na vrtulnku, kde je jet urit dost ruen.

Pro to nen rozen - odhaduju cenu. Kolik stoj RECCO detektor nevm, ale fyzikln je to +-tot jako NLJD pouvan k vyhledvn tnic a ty stoj nap. 15000-20000$

jkodpovdt 
    Re: Jak to videl zachranar22:00:48 25.01.2004
Dotaz: uz jsi nekdy hledal s pipakem? Na zaklade ceho si myslis, ze vyhledat desticky Recco, ktere jsou nalepene na botach nebo nasite v rukavech bund je snadnejsi nez s pipakem
Ten kdo o tom neco vi...odpovdt 
     Re: Jak to videl zachranar22:46:56 25.01.2004
Cvin ano, naostro natst ne :-)
Pro myslm e hledn s RECCO je snaz?

Ppaky funguj na frekvenci 457kHz, to znamen hodn dlouh vlny, to znamen e hled tak, e mn polohu svho diplu, najde maximum (smr maxima obecn nesouvis se smrem k druh antn), sleduje ru max. intenzity... (tzv. siloru - ppky ale nejsou magnety, take oznaen je to nesprvn). + problmy s nalezenm pesnho msta (falen maxima pi hlubokm zasypn). Atd... jestli si zkouel hledn nkolika zasypanch, uzn, e to nen trviln.

Oproti tomu RECCO/NLJD pracuj na ~0.9MHz/1.8GHz. Takov vlny se v podstat pmo. Detektor m smrovou antnu, signl je nejsilnj ve smru pmo k zasypanmu. Asi jako bys hledal baterkou odrazku. Vetn toho problmu, e odrazku me zastnit tlem.

Problm (zvl᚝ u "odrazek" kter na to nejsou specieln navren, jako teba mobil nebo digitln fok) me bt signl chytit, proto sem napsal "pokud se signl zachyt." Prakticky jsem to zazen v ruce neml, take jak dosah/prnik snhem to m s RECCO odrazkou a s mobilem nevm.
jkodpovdt 
      Re: Jak to videl zachranar12:26:01 26.01.2004
Hledani vice zasypanych byl problem u starsich pipaku, ted uz je to snadnejsi. S Ortovox M2 +/- 20 cm. Ad Recco, jak se s tim hleda? Posli email, mam nejaky instruktazni film k tomuto... prakticka pouzitelnost pri skialpu 0, pro freeride u sjezdovek za hezkeho pocasi to dobre je...
Ten kdo o tom neco vi...odpovdt 
      Re: Jak to videl zachranar13:31:13 26.01.2004
Hledani vice zasypanych byl problem u starsich pipaku, ted uz je to snadnejsi. S Ortovox M2 +/- 20 cm. Ad Recco, jak se s tim hleda? Posli email, mam nejaky instruktazni film k tomuto... prakticka pouzitelnost pri skialpu 0, pro freeride u sjezdovek za hezkeho pocasi to dobre je...
Ten kdo o tom neco vi...odpovdt 
   Re: Jak to videl zachranar18:25:56 23.01.2004
Kolik ten lokaliztor recco destiek stoj nevim, ale na kurzu instruktor nm kali e v asi tak dvacet kilo, take se s tim nikdo netah.
Kodlodpovdt 
    Re: Jak to videl zachranar21:58:46 25.01.2004
1,6 kg, cena USD 5000
Ten kdo o tom neco vi...odpovdt 
   Re: Jak to videl zachranar22:02:45 25.01.2004
Ad Recco a slovenska HZS, na co by jim to bylo? Par stredisek v Evrope a ve svete, kde muzete (a v jejich okoli) lyzovat vybaveni Recco je na www.recco.cz. Zabavna diskuze na tema Recco versus pipaky, apod. kdysi probehla na skinet.cz
Ten kdo o tom neco vi...odpovdt 
 Re: Jak to videl zachranar12:46:56 23.01.2004
A jet je dobr zprva, e horsk pjuje ppky. To sem netuil, navc za uveden dumpingov ceny :)
jkodpovdt 
  Re: Jak to videl zachranar13:51:21 23.01.2004
V osudnou sobotu jsme byli s vedomim vyhlaseneho 3sln na skialpech v Salatinske doline (tak 4km od mista nestesti, samozrejme druha strana hrebene). Fakta: viditelnost 50m, snezeni, narazovy vitr, Nivo test 34, trhliny ve snehu - jedna mi lupla primo pod lyzemi v prvnim prudsim stoupani na horni morene, vykopali jsme norskou sondu (sv expozice svahu) - dost nestabilni horni asi pulmetrova deska. Zaver: idealni podminky na pekny pruser - sli jsme se i s pipaky, sondami a lopatkami projit k Tatliakovu jazierku. O horskou bych se v tomhle pripade fakt neotiral.
mazanodpovdt 
  Re: Jak to videl zachranar13:57:25 23.01.2004
V osudnou sobotu jsme byli s vedomim vyhlaseneho 3sln na skialpech v Salatinske doline (tak 4km od mista nestesti, samozrejme druha strana hrebene). Fakta: viditelnost 50m, snezeni, narazovy vitr, Nivo test 34, trhliny ve snehu - jedna mi lupla primo pod lyzemi v prvnim prudsim stoupani na horni morene, vykopali jsme norskou sondu (sv expozice svahu) - dost nestabilni horni asi pulmetrova deska. Zaver: idealni podminky na pekny pruser - sli jsme se i s pipaky, sondami a lopatkami projit k Tatliakovu jazierku. O horskou bych se v tomhle pripade fakt neotiral.
mazanodpovdt 

 jen tak by the way...23:47:05 26.01.2004
uff...nevim co se stalo,dozvedela jsem se to se to az o vikendu protoze jsem prave za polarnim kruhem v oblasti co finsky znamena - Miluju hory.To je parada,jak vy-my v Cechach rozumime a dokazeme rozebrat uplne vsechno...po...moc vam moji mily preju aby jste nezazily ten pocit,kdy vam kamarad,znamy,nekdo z rodiny odjede do hor a uz se z nich nikdy nevrati!!!Honzuv skoro az americky usmev a ten celodenni nadseny vyraz v obliceji uz nikdy neuvidim a sakra me to stve!At to bylo jak bylo,uz...rika se dobry horak,stary horak...stastne starnuti,stastne navraty...jsme jenom lidi!Delame chyby,ale obas si pani mudrcove tam nahore vzpomente,ze vas tam dole mozna nekdo ceka!
Janaodpovdt 
 Re: jen tak by the way...09:10:36 27.01.2004
Bohuel Tvj souasn pocit znm. Zail jsem podobn ztrty. A tak vm, e Ti asi, krom frz nen co ci, akoli bych chtl!
No a chytr? Jo chytr jsme vichni hrozn moc! My jsme peci nejchytej a my bychom nikdy...
Tak Ahoj! Honza.
Honza Puodpovdt 
  nekonen morl15:33:51 29.01.2004
Nekonen morl open o totln neznalost je rusk ruleta s 5ti nboji ze 6ti. I kdyby to vylo, je to stle jen akce na pi..
Nevylo to ale, tak tedy spte neruen na vnosti a hlate v nebeskm bru, asi to stlo za to. Pcha, arogance a hrdost asto pechz pd. Lep je odvaha open o respekt a pokoru.
Tohle nebyl morl.
Slami
PS Pozstalm upimnou soustrast
slamodpovdt 
  Re: jen tak by the way...16:46:40 29.01.2004
Nikdy to nen lehk. Prkrt se mi to stalo. A jse vdnej, e jsem potom nemusel st podobn diskuse. Peju Ti hodne sly.
Tom F.odpovdt 

 Foto dne:
Trebenna East
Kap horn, 9-
 Databze cest:
Vechny cesty (189329)
Top cesty v R
Top bouldery v R
Nejnovj cesty:
Look Up Here 8b+ Olba
Konec Konc 5B Malomice
Pan lajn 6A Malomice
Adalpreto 7a Sarche
Katorga 6a+ Leonidio
Nov komentovan:
Kamardm Za Velkou Lou 5+ Srbsko
Hanina 7+ Mengusovsk Dolina
Follaje Campestre 7a+ Chulilla
Velk Grc 7C+ Labsk dol - Prav Beh
Schnittstelle 7B+ Chironico

 Nov v diskusi:
Re: Beruky foto dne | Re: Beruky foto dne | Re: Beruky foto dne | Re: Beruky foto dne | Re: Beruky foto dne | Re: Beruky foto dne | Re: Rusci zpt na zvodech | Re: Beruky foto dne | Re: Beruky foto dne | Re: Rusci zpt na zvodech |

 Nov komente:
Re: Mamlas | Re: Mamlas | Re: Mamlas | Re: Mamlas | Re: Mamlas | Re: Mamlas | Re: Hanba | Re: Mamlas | Re: Mamlas | Re: Mamlas |

 Kde to ve:
Podmnka 5 msc za to, e mu umela paraka na Grossglockneru (1)

 Nov v inzerci:
1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |

 Anketa:
Sledovali jste dnes Honnolda v Taipei?
 Ano, iv! 
 1473 
 Ne, z vek se mi to hlava. 
 1567 
 Ne, uniklo mi to. 
 1341 
 Sleduji jen Adama. 
 1394 

 Nvody:
Jak pst na lezce ...
Lezeck mapy

 Partnei:
Treking.cz
Hledte si pkn ubytovn v R na V vlet i dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz vsekci chaty a chalupy pronjem. Pokud plnujete cestovat na Slovensko a potebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlep ubytovac zazen, chaty, chalupy, roubenky naleznete na strnce chaty na prenjom.
Na webu NaVylet.cz objevte pestrou paletu turistickch cl a tip na vlet nap celou eskou republikou. Nechyb ani oblben lezeck oblasti jako esk rj s pohdkovmi skalnmi vemi i dramatick Labsk pskovce, kter lkaj dobrodruhy i horolezce z cel Evropy.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  prvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobnch daj       cenk reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.