LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jmno

 heslo 

 Registrace   |   ula nevaruje.
Hledn cesty

Hledn na Lezci

 Metodika
 Trnink
 Oblasti
 Reporte
Knihy
Slovensk prvodce
Vyla nejnovj kniha Reinholda Messnera Symboly
Prvodce Elbtal 1 a 2

Zvody
SP ledy Kanada (26.02)
EP v ledolezen Finsko (07.03)
MR v lezen na obtnost (07.03)

ebek
Cesty:
50.Hyn 9963
51. 9954
52. 9915
Bouldry:
50.lapk 9056
51.olc 9050
52.ern 8884
Hory:
29.Chomov 2248
30.Kupec 2216
31.Nehasil 2188

Vsledky
Zimn olympida (06.02)
Vrsk cepn (04.02)
P v bouldru Praha (24.01)

Denky
5850 lezc
1198610 cest
Nov pelezy:
Estrata Ge 7c
Look Up He 8b+
Ztopoen 9/9+
Severus 7C+
Teamwork 8A
Pepite D 7C
La Pluma 7b
LUltimo V 7b
Daos Cola 7b+
The Rabbit 8A

Stny
BASE CAMP BAR - Perov
Provide Wall - nen v provozu - Doln Chibsk
Masacre Room - esk Budjovice

Prodejny
Rock Point - OC Nisa - Liberec
HUDYsport - Jablonec nad Nisou
HANIBAL - Praha 2

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
FREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Adam Ondra-prvn opakovn Weisse Rose 9a

krtk rozhovor

obr_smallV letonm lt navtvil Adam Ondra tyikrt rakouskou oblast Schleier Wasserfall, kde si vzal na starost vyitn oblasti a vymetn pavuin z Huberovch extrm. A jak u jsme u nj zvykl, dlal to podn. Krom nkolika 8c+ na PP a jednoho 8b+/8c na OS si minulou sobotu pipsal i pelez  Weisse Rose 9a, kter se tak po 14 letech dokala po Alexandru Huberovi prvnho opakovn. A kdo by nm o tto cest mohl ct vce, ne sm Adam.

Jak dlouho jsi Weisse Rose zkouel? 
Poprv jsem dal jeden krokovac pokus o jednom detivm (na lajru jako vdy) ervencovm vkendu, pot, co jsem vylezl Black Power 8c+ (hned napravo od Weisse Rose). Zhruba za msc jsem v n strvil den, ne cesta zatekla. V nsledujcm tdnu jsem v n byl 4 dny, prvn dva dny jsem to jenom prolezl, abych zjistil, e cesta je beznadjn mokr. Druh dva dny jsem u mohl naplno dvat pokusy, ale zase jsem byl limitovn podmnkami, protoe na cestu nesvt pouze rno. Te v sobotu konen za sucha a chldku cesta na druh pokus padla. Celkem to bylo tak 10 12 pokus.

Weisse Rose

Adam Ondra- Weisse Rose 9a-Schleier Wasserfall

foto by Michael Meisl


Kdy v roce 1994 Huber "Weisse Rose" udlal, dal j obtnost 8c+, postupem asu to zvedl na 9a, povauje j tak za poctiv 9a? 
Rozhodn.

Take v tvm ebku cest si stoj Weisse Rose jak? 
Velmi vysoko:-)))

Me nm trochu cestu piblit a v o nkom dalm, kdo se j za tch 14 let pokouel pelzt? 
Cesta zan tm, e se nejdve mus vylzt tak 20 nebo 25 metr stupn 8a+ (cesta White Winds), aby se lovk posadil na polici. Po 30 minutch odpoinku  me nastoupit. Nad nm tr zhruba 12ti metrov skoro stecha, pozvolna se nahoe poklpjc. Ve dvou tetinch stechy je madlo. Sem je to tak 8b. Nad madlem je deset u docela tkch krok, po kterch se dostanete na konec stechy. Drte oblinu a spok a muste udlat dost dlouh krok do u dobr obliny. Ve finle je cesta jen o tomto. Nad tmto dynamem jen aby neuklouzla noha a jest cca  8 metr mrn pevislm ternem. Pi spoutn vs jet osv i zchlad blzk vodopd. Cestu zkouel Markus Bendler, kter ji pekrokoval, k ostrm pokusm se asi nedostal.  Urit v cest byl i nkdo dal, ale nevm o dnch vnjch pokusech.

Pro mysl, e nemla tak dlouho opakovn?
Asi protoe je to zaprv vcelku tk na 9a, zadruh je to docela psycho, stle lzt dokola to 8a+, pl hoky odpovat a pak spadnout po 35 metrech a zatet - protoe tam stle leje. Jinak je to ale u od pohledu fantastick cesta a perfektn linie.


Adam Ondra- Weisse Rose 9a-Schleier Wasserfall

foto by Michael Meisl


Pipadaj ti Huberovy cesty tvrd v porovnn se panlskmi?
Bavili jsme se o tom v lt s Alexem Huberem. kal jsem mu, e mi to zatm pijde mon i t잚 ne La Rambla (9a+). On kdysi v tto cest dolezl na konec klovho msta a skonil, protoe pmo to dl nejde. Toto oklasifikoval stupnm 8c+. Souasn 9a+ traverzujc od tohoto msta metr doprava a potom jdouc vzhru, u moc obt nepidv (myslm, e tak pl stupn, pouv-li se madlo na odpoinek). Ve stejnm roce (1994) jako La Ramblu vylezl Alex i Weisse Rose. Ri oklasifikoval pvodn jako 8c+, pravdpodobn si to ale pozdji rozmyslel a peklasifikoval na 9a. k, e Weisse Rose je t잚 ne jeho krtk La Rambla. No a protoe prodlouen je podle m jen o pl stupn t잚, pak je tedy i Weisse Rose  t잚 tedy 9a . panl si La Ramblu  prost oklasifikovali 9a+ a Huberovu krtkou verzi radji v prvodci neuvd... Tak asi tak. Porovnvat je tk:-)))

Dky za rozhovor a jet jednou gratulace k pelezu cesty a k ocenn SALEWA ROCK AWARD.

Jet dodm, e pr dn ped konenm pelezem "Weisse Rose", vylezl Adam v Arcu cestu "St. Anger" 8c+/9a. Po Andreasu Bindhammerovi se jedn o druh pelez.

Sponzoi: La Sportiva, Rock Empire, HUDYsport, Tendon

Denek Dipsyho



Zdroje:
Adam Ondra, Eva Ondrov, Lezec.cz

Simona    [pravy] 08:00 16.09.2008Tisk 

Reklama:


Souvisejc lnky:

Komente

     
...nov pspvkyNov koment 

 Klobouk dol..09:10:33 16.09.2008
ڞasn vci! Gratuluji!!
Houbaodpovdt 
 Re: Klobouk dol..19:19:32 17.09.2008
Pekny vykon, len by nemal dat niekto tomu Adamovi aj najest? Ved je chudacik taky vychudnuty :-)
:-)odpovdt 
  Re: Klobouk dol..19:21:02 26.12.2010
Super vkon prvovstupce, ktermu se podailo asi o 15 let pedehnat dobu. A to ani po patncti letech jeho cesty nejsou dn tuctovky, kter se lezou na pokn.
odpovdt 

 Gratulace09:13:25 16.09.2008
Jako vzdycky velka gratulace... :-)
jAodpovdt 

 Skvl mini rozhovor09:23:49 16.09.2008
Jen zrm, zajmav je si jen pedstavit, kroky v pevise po oblinch. Vlastn to si nejde ani pedstavit. Jinak Adame moc gratuluju a chtl bych ti ct, e Jumbo Love bejv vetinu roku vyschl jako troud, je toti v Nevad a tam dost mlo pr :-)).
 jirkasodpovdt 

 Meg10:24:32 16.09.2008
Super o jse mj vzor... jse nejlep lezec z cel historie lezen. jse fakt boucha. Jen tak dl
Tom odpovdt 

 Rubrika10:38:43 16.09.2008
Neudlte tet sloupec se zprvama o Adamovi?
relicodpovdt 
 Re: Rubrika10:49:31 16.09.2008
U nen moc msto, ale skuten to zvaujeme, u je pipraven nov layout, kter by ml pinst jednu zsadn zmnu v organizaci lnk. Rozdlit sloupce na velk lnky, stedn zprvy a krtk zprviky, tedy ti. Rozdlit to tak, jak navrhuje ty a sice tmaticky, si myslm, nen vhodn, i kdy by si to fenomn jeho typu zaslouil. Sp by stlo za to uvaovat o rozdlen koment. Ten tvj by asi zapadl do sloupce Player Hater.
 jirkasodpovdt 
  Re: Rubrika11:03:04 16.09.2008
Myslm, e tohle nen typick pklad, JirkoS
davidodpovdt 
  Re: Rubrika11:25:15 16.09.2008
No vdy taky je to psno s laskavou iron. Ale ty ti sloupce skuten jednou budou. Nekecam.
 jirkasodpovdt 
   Re: Rubrika15:18:11 16.09.2008
J to zas psal s obdivem a pokorou. Jen mi nesed, jak m kadej druhej potebu gratulovat... Tob ale chci u dlouho podkovat za neuviteln peliv prvodky, kter v blinovskm tempu chrl na lezce. Dky! Snad nevad, e to je lehce nerelevantn prv pod tmto lnkem.
 relicodpovdt 

 gratulcia11:03:51 16.09.2008
adam gratulujem k tvojmu vkonu, aj ke je to zbyton :-) som fascinovan tvojm prstupom k lezeniu, tvojou poctivosou. verm, e ti to vydr. vea astia.
erpeodpovdt 

 .11:39:05 16.09.2008
bomba, alberto tomba
madamodpovdt 

 Rock Stars12:04:49 16.09.2008
To dynamo ze spoku do obliny - je to ta fotka Alexe z oblky Rock Stars? Jinak dky za pkn rozhovor.
bejbsodpovdt 
 Re: Rock Stars12:07:44 16.09.2008
M pravdu, fotka na obalu Rockstars je z cesty Weisse Rose.
Eva O.odpovdt 
  Re: Rock Stars12:40:40 16.09.2008
Tahle?
http://www.chesslerbooks.com/eCart/cata log/z/ZakRockStars.jpg
pbla4024odpovdt 
   Re: Rock Stars13:15:58 16.09.2008
ty vole to je zak, mas v tech jmenech trochu zmatek
Todpovdt 
   Re: Rock Stars13:28:28 16.09.2008
Jj, to je ona - vypad to na stejn msto, jako Adam na t 2. fotce. Jinak autor je Heinz Zak, lezec je Alex Huber.
bejbsodpovdt 

 Lezky13:44:05 16.09.2008
Caff, vsimli ste si lezky...?na jednej fotke Miura na druhej Katana...fotky su z nacvicovania a nie zo samotneho prelezu...!Ale to je OK,tak sa to robi,foti sa pri nacvicovani!!!
Misoodpovdt 
 Re: Lezky13:54:23 16.09.2008
Rekl bych, ze jsou oboje Miurky...
hklodpovdt 
  Re: Lezky14:05:52 16.09.2008
jj ob Miury a jedny na such:) Konen ho nefotil Pepe a ty fotky jsou o poznn lep a to jak v technick kvalit, tak i zachycenm sprvnho okamiku!!! Dky fotografe!
Rodpovdt 
   Re: Lezky12:15:20 23.09.2008
Oboje jsou to miury!
Ali liodpovdt 

 Klobouk dol, ale.......14:29:28 16.09.2008
Je to opravdu asn, klobouk dol. Nicmn, co teba pilba a prsk pi lezen na skle. Nebo to by pokazilo celkov dojem tohoto vkonu? Nemli by prv vborn lezci jako je on, jt pkladem?
BLodpovdt 
 Re: Klobouk dol, ale.......14:41:37 16.09.2008
:-D
vtip tda, dk za pobavenie. (s prskom sa blbo lez u aj tvorky v tatrch, v 9ku by to bol pln "luxus" :-D )
odpovdt 
  Re: Klobouk dol, ale.......14:47:52 16.09.2008
Tak jsem rda, e mj dotaz pobavil. Pak tedy je blbost, co se u vude v horolezeckch kolch (a je uvedeno v knihch o lezen), e bezpen lezen na skalch s pilbou a prskem?
BLodpovdt 
   Re: Klobouk dol, ale.......14:59:21 16.09.2008
No to snad ne BL, jsme pece svprvn lid a je na ns jak lezem, je pece jasn, e v horokole i kurzu by t to mli uit metodicky sprvn, ale je na kadm jedinci ( i jeho rodich - zle na vku) jak se k tomu postav. Kad mus zvit vhody a nevhody danho een sm a rozhodnout se.
Vlkodpovdt 
    Re: Klobouk dol, ale.......15:11:59 16.09.2008
Souhlasm s tm, e je na kadm z ns rozhodnout se, jak budu lzt. Ale pokud lezu na skalch a vedle m nejen zatenci lezou bez pilby a prsku,tak j jsem z toho dost nervzn. A napsat, e to vlastn pek u pi tyce v Tatrch....no jen doufm, e si to nepete njak zatenk, kter prsk odhod pi prvn pleitosti. On to nen moc pkn pohled na lezce, kter na to doplat. Nechci se zde hdat, jen jsem byla zvdav na nzor tch, kte tyto strnky tou. J tedy budu vdy dbt na bezpen lezen, ale je to jen moje rozhodnut a nikoho do toho nenutm.
BLodpovdt 
     Re: Klobouk dol, ale.......15:29:14 16.09.2008
Obecny nazor je takovy, ze kdyz leze takovej previs, pad sutru z vysky jaksi z principu nehrozi a sam pada do vzduchu, tudiz zatez navic v podobe prilby netreba. Zato v tatranske ctyrce jsou na miskach vah uplne jina zavazi. Presto vazeni provadi kazdy sam. Jsou ovsem taci, co samostatne rozhodnuti ucinit nedokazi a na vsechno potrebuji slaboducha pravidla (prsak=SPRAVNE, maglajz=SPATNE, prilba=SPRAVNE, pres 130 na dalnici=SPATNE). Takovym se rika ovce.
Petricekodpovdt 
      Re: Klobouk dol, ale.......15:37:55 16.09.2008
Promi, ale to peci nen o slaboduchch pravidlech. To peci neznamen, e kdy nkdo leze v pilb, protoe je to tak sprvn, tak je ovce, protoe si to peetl, a protoe mu to nkdo ekl v horokole....Zrovna v lezen m slovo "bezpen" docela dost velk vznam. Nikoho nenutm dodrovat pravidla. Jak jsem napsala nahoe, souhlasm s tm, e to je na kadm z ns.
BLodpovdt 
       Re: Klobouk dol, ale.......15:55:16 16.09.2008
to BL fakt jsem se uz dlouho tak dobre nezasmal, diky za krasne odpoledne.

to Petricek

ty vole, jako bych te slysel na skalach! Ja se snad smichy pretrhnu. Uz se tesim, az se zitra uvidime. Jestli me ovsem z toho smichu nebudou bolet brisaky, ze nebudu moci lezt.
Milanomafianoodpovdt 
       Re: Klobouk dol, ale.......16:04:40 16.09.2008
to BL fakt jsem se uz dlouho tak dobre nezasmal, diky za krasne odpoledne.

to Petricek

ty vole, jako bych te slysel na skalach! Ja se snad smichy pretrhnu. Uz se tesim, az se zitra uvidime. Jestli me ovsem z toho smichu nebudou bolet brisaky, ze nebudu moci lezt.
Milanomafianoodpovdt 
        Re: Klobouk dol, ale.......16:08:52 16.09.2008
Tak to asi bude hodn mladej.... jestli ti pijde vtipn a humorn bezpen lezen a pouvn pilby a prsku. Tak si hlavn pitom smchu a bicha popadn nco neudlej.
Blodpovdt 
         Re: Klobouk dol, ale.......16:11:37 16.09.2008
B.
pbla4024odpovdt 
         Re: Klobouk dol, ale.......16:18:12 16.09.2008
ekl bych, e soudruh uitel ( nebo sp Herr Lehrer ) u zase tak mlad nen, njak ten ptek m za sebou :-).
Vlkodpovdt 
         Re: Klobouk dol, ale.......16:21:07 16.09.2008
Promin, ale ja lezu asi uz 15 let. Na skalkach zasadne bez prsaku a prilby. V horach zasadne s prilbou a v horach v zime a na ledech prijde nekdy ke slovu i ten tvuj prsak.

Pouzivat prilbu a bezpecne zachazet s lezeckym vybavenim se snazim ucit i sve sverence, kterym se venuju a myslim si, ze kladu pri lezeni velky duraz na bezpecnost. Mozna snad diky tomu se mi pri lezeni nikdy nic nestalo, az na jednu malou vyjimku.

Tvuj komentar, je ale mimo misu. Promin pletes dohromady hrusky a jablka. Soucasne lezeni ma tolik disciplin napr. sportovni lezeni a kazda ma trochu odlisnou charakteristiku, vybavu, metodiku, techniku, taktiku. Ta zakladni metodika, vyucovana na horoskolach je samozrejme v poradku. Po jejim zvladnuti, kazdy lezec podle vlastniho uvazeni a koncentrace sveho zajmu voli sve vybaveni a zaroven to, jakym zpusobem s nim zachazi a vyuziva.

Nezapomen, ze clanek pojednava o sportovnim lezeni!

A ted uz koncim, jsem totiz dost mlady a jdu si uzivat sveho mladeho zivota!!!
Milanomafianoodpovdt 
          Re: Klobouk dol, ale.......19:04:33 16.09.2008
Mj rovn posledn koment. Pokud by byla tohle tvoje prvn odpov, ml bys mj respekt. Smt se a dlat si legraci z toho, e nkdo pouv prsk a pilbu (a podotkm nen to,, protoe je to ovce, kter slep nsleduje njak pravidla), tak to bohuel ten respekt ztrc. Skla zstane sklou, stejn tak rizika s n spojen.
BLodpovdt 
           Re: Klobouk dol, ale.......23:33:13 16.09.2008
Varovn ministerstva vkusu:
Kdo nebouldruje ve Fonti s prskem a helmou, riskuje ivot!
Ondejodpovdt 
            Re: Klobouk dol, ale.......08:10:37 17.09.2008
hahahahahaha toto bolo fakt dobre
pocuj BL di do prdele s tou tvojou teoriou lezci co nieco lezu sa neboja padat a neboja sa liezt a prsak na skalch je na smiech tomu ver az taky ze by som sa asi posral od smiechu..hovorim to stykrat taki teoretici ako si ty lezu hovno a aj hovno liezt budu lebo ho sami maju v gatiach uz ked sa navazuju na lano a idu tahat 4+ no mozno 5+...ked chces liezt tak sa nemozes bat a zakuklit sa do skafandra ako idiot..nemas nahodou este aj chranice na lakte a kolena??
hahahahahaha
Hogh R.odpovdt 
             Re: Klobouk dol, ale.......08:23:55 17.09.2008
Nejhor jsou lezci jako ty. Frajei a na pdu, kte neum normln komunikovat. Nikomomu nic nenutm, ale to jsi mon nepochopil ve sv omezenosti.
BLodpovdt 
             Re: Klobouk dol, ale.......08:45:05 17.09.2008
Ne pt nape koment, zkus na chvli zavt oi a potat do dvancti milion.
Alesakodpovdt 
              Re: Klobouk dol, ale.......09:18:58 17.09.2008
tiez sa dobre bavim
:Dodpovdt 
            Re: Klobouk dol, ale.......08:26:10 17.09.2008
promi, ale o boulderingu se tu peci nebavme
odpovdt 
           Re: Klobouk dol, ale.......00:23:03 17.09.2008
On se ale pece nesml tomu, e obecn vzato nkdo leze v prsku a helm, ale tomu, es to poadovala v tomto konkrtnm ppad...
Zuzanaodpovdt 
            Re: Klobouk dol, ale.......08:21:50 17.09.2008
Nic nepoaduji, byl to obecn dotaz a chtla jsem vdt nzor tch, kte tou tyto strnky. A znovu opakuji, e souhlasm s tm, e to je na kadm z ns. Jinak nejsem dn zatenk, to jen aby bylo jasno. Dodrovat njak zsady bezpenho lezen jsem se rozhodla sama, a ne protoe m to nkde nauili. Ono vidt na vlastn oi lezce, ktermu prsk a pilba zachrn ivot (na obyejn skle) je dost velk zkuenost. A nebyl to dn zaten, to pro ty, kte by toho chtli rpat.
BLodpovdt 
             Re: Klobouk dol, ale.......09:13:21 17.09.2008
NA OBECN DOTAZ, OBECN :-)))
Tak tedy ;-) jako bval ... (metodik, bezpek, instruktor) zkusm obecn dpovdt, jo?
Vc je toti zcela prost. Zvis na charakteru cesty, ternu.
Opravdu "sportovn", tedy pevn tk, avak dobe fixnm jitnm osazen cesty v kompaktnm materilu zkrtka samy o sob tm vyluuj pd, pi kterm by byl blembak a prsk zapoteb.

Osobn nemm pocit, e by z hlediska bezpenosti Adam nkdy nco zanedbval.

A pak jedna na stranu druhou. Blbeci posmvajc se z principu blembkm a prskm na eskch (a moravskch) skalkch, by si mli pest souhrny smrk z dlny BK - kadoron je nkolik ppad, kdy by ta pitom blemba zachrnila postienm u - a ivot. Vte nebo ne, kad (tedy i ta mkk skla jak psek i vpno) je pod tvrd, ne hlava.
A k nejvtmu potu tchto raz dochz prv v lehkch cestch (vyznaujcch se zpravidla vt lenitost) - take frekvenanti horokol ty blemby nos oprvnn.
Tom F.odpovdt 
              Re: Klobouk dol, ale.......09:28:11 17.09.2008
Tak to je odpov, kterou bych ekala na tomto servru. Dkuji. Nijak neosouji, e by nco Adam zanedbval. Je to vborn lezec. Byl to jen dotaz.
BLodpovdt 
         Re: Klobouk dol, ale.......16:37:01 16.09.2008
to Bl:
metodicky lepsi fotky Adamka z jine tezke cesty: http://www.lezec.cz/clanek.php?key=7147
dvojcata, helma, jeste ten prsak a uz muze do ucebnic
jinak jedna cesta je ciste sportovni, druha je v horach, pak ty rozdily
odpovdt 
      Re: Klobouk dol, ale.......15:45:26 16.09.2008
Hele Petku, netahej sem dlnici, nebo bych ti musel poradit a si vezme auto a zkus to naplit natvrdo teba ve 150 do neho pevnho, uvid, co ti na to ekne tvoje tlo :-)). Proto kdo jezd na dlnici podle pedpis nen podle m ovce, osobn jezdm jet o 10 m, ale i to je na tch naich tankodromech vc ne dost a jako ovce si rozhodn nepipadm.:-)).
Vlkodpovdt 
       Re: Klobouk dol, ale.......16:23:27 16.09.2008
Bezva Vlku, ja to napalim ve 150, ty ve 120, pak porovname zazitky :) Na jipce nebo v nebi, podle vysledku.
Ale paralela byla v necem jinym- nekdy (prazdna, rovna dalnice) lze relativne bezpecne jet 150, jindy (D1 ve spicce) je i 120 moc. Ale pro nektery je 130 jako mantra, hranice spravnosti a bezpecnosti. To me ta kacena se svou "bezpecnou prilbou" v 9a pripomnela. Kdyby ji to na horoskole naridili, bere si ju aj na hajzl...
Petricekodpovdt 
        Re: Klobouk dol, ale.......16:31:00 16.09.2008
Ty jo, uz toho nech samozrejme, ze je vsechno relativni. Ja se tady ale z tech tvych komentaru fakt valim u kompu a pes uz nevi, jestli jsem se nezblaznil.

S tou dalnici to asi celkem dobre vyresili v Nemecku. Kdyz je tri-ctyrproudovka na prehledne rovince - bez omezeni.

Kdyz jsou zatacky, neprehledna cesta, pripojovaci pruhy - je tam snizena rychlost na 120. Kdyz tam pojedu v noci a jsem siroko daleko sam, pravdepodobne nikomu nebude vadit, ze jedu 150, ze?

Kazdy se muze rozhodnout a za sve rozhodnuti nest zodpovednost. Smutne je, ze na cestach za rozhodnuti ostatnich nekdy trpi i jini, to ale nevyresi rychlost 130!
Milanomafianoodpovdt 
        Re: Klobouk dol, ale.......16:33:54 16.09.2008
No j u tm eln stet na sedadle smrti (spolujezdec vedle idie) peil bez hony, my mli tak 100 a protijedouc tak 50-60 a nechtl bych si to zopakovat i ty hloup naraeniny bolely podn skoro dva msce. Take jsi na ad Petku a protekn msto na RU v Bohunicch ti mu bez problm zajistit.:-).
Vlkodpovdt 
         Re: Klobouk dol, ale.......16:49:14 16.09.2008
Te zachranilo, zes mel prilbu a prsak, co?

Ale ja nikam nejedu, nas fyziky neosalis, 100 proti 50 neni 150 do pevne. Kineticka energie byla nejspis na tve strane. Pokud teda to protijedouci vozidlo nebyla Tatra s piskem.
Petricekodpovdt 
          Re: Klobouk dol, ale.......16:54:40 16.09.2008
Tak si provete vpoet v soustav spjat s vozidlem, vy fyziku :-(
pbla4024odpovdt 
           Re: Klobouk dol, ale.......17:14:54 16.09.2008
Nenapadlo te, ty vztazna soustavo, ze po srazce asi vozidla nezustala stat na miste srazky? Tj. ze pri srovnatelnych hmotnostech Vlkovo auto to druhy muselo odhodit. Navic vetsinou nebyva srazka dokonale celni, auta muzou rotovat, odhodit se na bok a podobne. V porovnani s narazem do pevne, tyhle mechanismy snizuji energii, kterou musi zachytit deformacni zony a pretizeni, kterym jsou vystaveni lidi uvnitr. Alles clar?
Petricekodpovdt 
            Re: Klobouk dol, ale.......17:21:24 16.09.2008
Tak si spotej kinetickou energii tunovho vozidla jedoucho rychlost 150 km/h v soustav spjat se silnic. A pak si spetej kinetickou energii tunovho vozidla jedoucho rychlost 100 km/h proti druhmu vozidlu jedoucmu rychlost 50 km/h v soustav spjat s druhm vozidlem. Porovnej ob sla.
pbla4024odpovdt 
             Re: Klobouk dol, ale.......17:34:26 16.09.2008
Ja ty cisla znam, neboj. Mozna jsem se neobratne vyjadril, vetou "kineticka energie je na tvoji strane" jsem myslel, ze ta celni srazka ja pro Vlka vyhodnejsi, tudiz jeho nabidku na naraz ve 150 do zdi neberu. OK?
Petricekodpovdt 
              Re: Klobouk dol, ale.......17:51:43 16.09.2008
Kinetick energie nen skalr a jako takov se tedy netransformuje. Co pout nulovou sloku tyvektoru hybnosti a j odpovdajc transformaci?
pbla4024odpovdt 
               Re: Klobouk dol, ale.......18:05:04 16.09.2008
Jasn, e byla, akort ob auta byla totln na odpis, to nae mlo natikrt zlomenou karoserii a skla vystlela ven jako pi nkterch scnch v americkch aknch filmech :-).
Vlkodpovdt 
               Re: Klobouk dol, ale.......19:40:07 16.09.2008
To sou veci co se clovek nedozvi, Adam musi prelizt slavny devetacko, aby se clovek dozvedel ze Vlkovi vystydla Videnska kava.
Jinak Fido, Vlk moc relativistickej nebyl, spis mirne nesmrtelnej. Rychlosti aut vuci sobe v ss auta ci silnice se lisi az na (odhadem) dvanactym:) desetinym miste. Podstatny je, ze se obe auta deformovala. U 150 do zdi by Vlk musel bejt kockou aby prezil. Kocky maj totiz vyhodu deviti zivotu, ale zase nepijou Videnskou kavu...
lacoodpovdt 
                Re: Klobouk dol, ale.......20:03:49 16.09.2008
Laco j jich mm tolik co ta koka:-), a jen pro upesnn u tom pt a tak mi ty tyi snad jet chvli aspo do dchodu vydr:-)).
Vlkodpovdt 
                Re: Klobouk dol, ale.......09:32:19 17.09.2008
Nhodou, relativistick fyzika je super. Teba z n plyne, e kdy vyleze na kopec, tak zhubne.
pbla4024odpovdt 
                 Re: Klobouk dol, ale.......10:56:53 17.09.2008
Tim se to vysvetluje, relativistickej pomatenec :) a ctyrvektory ve stovce. A nejlip udelas, vysles-li na kopec svou rostenku, nezestarne ti tolik (ty musis zustat v doline, treba v labaku). Takze na Everest s ni!
Petricekodpovdt 
                  Re: Klobouk dol, ale.......11:00:16 17.09.2008
Labk, to je ten kvak na Dlnm Vchod?
pbla4024odpovdt 
                   Re: Klobouk dol, ale.......11:28:38 17.09.2008
Pro nas hochy z Krasu spis na Divokem Zapade :)
Petricekodpovdt 
                  Re: Klobouk dol, ale.......11:39:13 17.09.2008
Zhubne asi taky, ale hlavn se zkrt, ne?
 jirkasodpovdt 
                   Re: Klobouk dol, ale.......11:51:24 17.09.2008
Zkrcen je ze speciln teorie relativity, zhubnut z obecn teorie relativity (len s dt^2 v metrice nen konstantn).
pbla4024odpovdt 
                  Re: Klobouk dol, ale.......11:59:50 17.09.2008
A jste si jisti jaka bude az se zase vrati dolu, bude skutecne mladsi? a co obrat, tam STR neplati, nebude stara? Nebo vy? Pozna vas? Bude vas chtit? Ja bych byl na tyhle nebezpecny experimenty vopatrnej a radci zustal s rostenkou v Divokym Labaku.
lacoodpovdt 
                   Re: Klobouk dol, ale.......12:09:00 17.09.2008
Pravda, experimentum lepsi se vyhnout. Vysles ju mladnout na Everest a zpatky pujde drzic se za ruku s Cabanem!
Petricekodpovdt 
                   red shift12:17:29 17.09.2008
..ted sem to pochopil, vy ji na tom Everestu chcete nechat sedet! tak to pak jo:) to by snad mela prijit mladsi:)
l.odpovdt 
                    Re: red shift12:28:40 17.09.2008
Naopak, po sezen na Everestu bude star. Ale bude se to prt s tm, e se cestou na Everest bude hbat, to ji naopak dl mlad. Takhle se perou GTR a STR opravy pro GPS.
 pbla4024odpovdt 
                     Re: red shift12:51:48 17.09.2008
jo mas pravdu , je to vopacne, hodiny se zpomaluji v silnejsim gr. poli. Takze ten Labak je pro rostenku zase stejne nejlepsi...
l.odpovdt 
                      Re: red shift12:54:40 17.09.2008
lezeni na plazi u more zajisti vase mladi:)
:)odpovdt 
                      Re: red shift12:54:56 17.09.2008
Nejlep bude, kdy bude robka asto bhat. Ale kurva rychle. 1/sqrt(1-v^2).
 pbla4024odpovdt 
                       Re: red shift13:07:43 17.09.2008
ovsem, nesmis se pridat, jinak by to nemelo ten kyzeny efekt.
l.odpovdt 
                        Re: red shift13:09:25 17.09.2008
Hbat se v ptomnosti en? V mm vku?
 pbla4024odpovdt 
                   Re: Klobouk dol, ale.......12:17:52 17.09.2008
Omyl, STR plat i v neinercilnch soustavch, ovem mus pout matematick apart GTR (kovariantn derivacem, koeficienty konexe atd.), jedin rozdl je, e variata bude vdycky Minkowski.
pbla4024odpovdt 
       Re: Klobouk dol, ale.......16:23:32 16.09.2008
Vlku, hrozne dlouho jsem te nevidel a pritom jezdim ted do Krasu docela pravidelne i na Holstejn do hospody. Jaktoze tam nebyvas?

Nebo mam jen smulu?
Milanomafianoodpovdt 
        Re: Klobouk dol, ale.......16:28:42 16.09.2008
M asi smlu, posledn dobou jsem tam vtinou, pondl, steda, tvrtek, sobota, nedle :-),ale pichzm a za tmy, zborcen, zapren, pinav postavika vypadajc jako njak houmles :-), jet, e te dva dny pr, aspo si mu odpoinout, ale ztra jsem opt doma.
Vlkodpovdt 
         Re: Klobouk dol, ale.......17:02:10 16.09.2008
Milane, Petricku, Vlku, jednu vec mi vysvetlete, v hospode na holstejne pijete co? Ja tam vic jak pul hodinky u nealkoholickyho piva nevydrzim, kdyz soferuju zpet :)
ThomasKaodpovdt 
          Re: Klobouk dol, ale.......17:17:36 16.09.2008
Piju pivo a pak kofolu. Kdyz to prezenu, jako naposled, chrapu vetsinou u jeskynaru na chalupe.
Petricekodpovdt 
           Re: Klobouk dol, ale.......18:07:19 16.09.2008
Tome, j vydrm u sv oblben Vdesk celkem dlouho ( krom jdla ) a kdy tak jsem na nealko, ale pokud bych to pehnal, tak nechodm tak daleko jako Petek, nm proteknm by stailo vyjt jedno patro:-)).
Vlkodpovdt 
   Re: Klobouk dol, ale.......15:02:19 16.09.2008
Na ktere horoskole se lezou 9acka? Bych se tam prihlasil...
Petricekodpovdt 
   Re: Klobouk dol, ale.......08:01:24 17.09.2008
di do pici s tvojou teoriou tu sa leze!!
teoretici na umelu stenu!!
Hogh R.odpovdt 
 Re: Klobouk dol, ale.......14:44:53 16.09.2008
Vsak ma huste dlhe vlasy, naco prilbu? Taky Markus Bock by mal skor nosit prilbu, nie?
orvaqodpovdt 
 Re: Klobouk dol, ale.......07:24:24 17.09.2008
:D dobr frk, tak to rovnou vyasfaltujeme nstupy a zi nezvrtnem nohu a zanem rybait, aby to bylo tuto bezpen
Dadlenaodpovdt 
 Re: Klobouk dol, ale.......14:37:46 20.09.2008
Spadnuls nkdy do prsku, blbe!
K.odpovdt 

 ?15:15:10 16.09.2008
Copak ten kluk j?Kde trnuje?Kolik hodin sp?
trdlodpovdt 

 da15:16:00 16.09.2008
Aj da zase perl.
zl pespli zlodpovdt 

 vzorn16:04:14 16.09.2008
report o pelezu a cest (alespo co se textu te).
Zajmav srovnn s La Ramblou (extension). Ta se me zdt vzhledem k 5ti Adamovm pokusm nadhodnocen, nicmn Dani Andrada na nepelezen Rambly spoteboval (dajn, bylo uvedeno nedvno v komenti na 8a.nu) pes sto pokus(!!).

Koment prvovstupce k Bl ri(climbing.de): 
07.01.2008 - latok97 (Alexander Huber)
Die "Weie Rose" ist XI oder 9a. Trotz ihrer Lnge ist die Route ein Boulderproblem. Bis zur Crux in 25 Meter Hhe drfte die Route gut 8b+ sein, dann kommt ein Fb8a+ Boulderzug, ein bewegungstechnisch extrem anspruchsvoller Dynamo.
Voln peloeno: cesta=boulderproblm Fb8a+, pohybov technick extrmn nron dynamo (a to pkn popsal Adam).
Tak Adamovi zbv vymst dv posledn Alexovy pavuiny: Om a Open Air. Navc me tkt (mimo jin) pavuiny vlastn.
Peji a se da (nejen) u tchto dvou cest.
ivoodpovdt 

 RP? nerozumim09:01:47 17.09.2008
Zda se mi to nejaky divny. Proc, kdyz je za tim 8a+, tj. "nez zacne lezeni",  police,  na ktery se da sedet 30 minut, tj. nohand, musi se to 8a+ lezt pokazdy znovu? Staci prece lezt jenom ten zbytek a po padu, dle definice stylu RP/PP, zacit zase z ty police, ne?
jiraodpovdt 
 Re: RP? nerozumim09:20:47 17.09.2008
Protoe star poctiv klasik by si to napsal RK.:-).
Vlkodpovdt 
 Re: RP? nerozumim09:22:23 17.09.2008
Rozdlit cestu na dv nebo vce dlek (zejmna jsou-li mezi nimi nohandy) je jist mon, ovem prvovstupce to neudlal. Pokud by to udlal pelezce (v tomto ppad Adam), vylezl by vlastn jinou (a z kontextu vyplv e leh) cestu ne Alex Huber.
ivoodpovdt 
  Re: RP? nerozumim10:10:15 17.09.2008
Dobra. Huber to treba lezl takhle, ale kdyz na ty polici muze totalne sklepnout, tak to nema zadnej smysl. Pro porovnani s Huberem je treba vedet, ja dlouho on stravil na polici :-)
jiraodpovdt 
   Re: RP? nerozumim10:18:04 17.09.2008
Ale m, cesta m klasifikaci a styl od spoda a nahoru, tud lzt odprosted znamen lzt RK. Odspoda nap. tah dv lana, co kdy poleze od police nen teba, take se vc mus soustedit a necvaknout dole to druh, abys to pak nahoe uthl...
Vlkodpovdt 
   Re: RP? nerozumim10:28:04 17.09.2008
Je otzka, jestli vbec na polici totln sklepne...Nejde o dnou promendu, kde bys mohl v pohod leet, sedt...
Eva O.odpovdt 
    Re: RP? nerozumim12:39:18 17.09.2008
tak tohle beru. Pochopil sem to tak, ze se na polici normalne da sedet, tj. muzes tam bejt 2 hod, napr.....
jiraodpovdt 
   Re: RP? nerozumim10:28:34 17.09.2008
Od police nahoru u je to jen Bl rika (Weisse Rslein) :)
iodpovdt 
    Re: RP? nerozumim11:19:40 17.09.2008
Ahojte..fakt super vykon paradne lezenie..ja som tu cestu skusal vlani teda hm tu prvu cast za 8a+ doliezol som az na tu policu a musim vam povedat da sa na nej kludne sediet a dat si jointa sklepes tam vpoho no ale co ta caka potom je dost hladke a previsle takze myslim ze nejake spustenie na policu by bol dost problem hlavne ak by si padol vyssie..je to krasna cesta treba skusit..Alex je lezecky Boh!!
MTodpovdt 

 Bezpenost lezen...22:33:25 17.09.2008
Mil zlat... I pes vechna ta zvun jmna astnc se tto diskuse mi to opravdu ned a musm se t vyjdit. Vichni, kte se vyjdili slen BL, e je naivn a helmu a klidn nech pi sportovnm lezen doma bych rd vzkzal nsledujc. To e nepouvte helmu pi lezen je nco obdobnho jako kdy nepouvte helmu na motorku nebo kolo. Pracuju ne zrovna krtkou dobu na oddlen neurochirurgie v Brn a to co denn vdm by mnoz z Vs nerozdchali za tden. Hlava je to nejcennj co mte!!! Kdy si zlomte ruku, tak je to komedie oproti tomu kdy nap. lezete sportovn cestu, vylom se s vma chyt a pi nslednm nekoordinovanm pdu pop. kyvadle si dte hlavou o sklu... Nemuste si ani zlomit dnou kost a toto trauma vs nadosmrti posad na prdel. Neexistuje racionln vysvtlen pro tu helmu nenosit (snad jen, e se na vs nebudou tolik lepit sleny). Vichni kdo helmu nenos vetn Adama v Krase, Vlka na Chibech a dalch riskuj velmi vn raz a zanedbvaj prevenci a to jen kvli vzhledu nebo lenosti. Nikdy bych vm nepl skonit tak, jak vdm nae pacienty kad pitom den! Prsk je kapitola sama pro sebe, jeliko chrn ped druhem zrann, kter u sportovnch cest nehroz! Ale pd vm hroz vdy tak si na ty vae hork hlavy dvejte pozor!!! Nenashledanou na klinice traumatologie Fakultn nemocnice Brno!
Ozzodpovdt 
 Darwin22:55:07 17.09.2008
Nech je, je to prirozenej uhyn. Jestlize nekdo je schopen argumentovat proti noseni helmy a napadat toho kdo ochranu lebky doporucuje, je na slepe vyvojove vetvi. Nejstrucnejsi a nejvystiznejsi popis jevu - kdo nenosi pri rizikovych sportech, potazmo pri cinnostech kdy hrozi poraneni lebky/mozku helmu, nema mozek ktery by stal za ochranu.
Duraodpovdt 
  Re: Darwin01:24:57 18.09.2008
Jasne chlapi...ale zraneni hlavy v previslych sportovnich cestach je asi tak caste jako zraneni hlavy pri chuzi mestem...doporucuji tedy helmu i tam...
hklodpovdt 
   Re: Darwin07:42:10 18.09.2008
asi tak mas recht..
Dr. z horodpovdt 
 Re: Bezpenost lezen...08:28:45 18.09.2008
Mil OZZi, pracuji v nemocnici ji osm let a co jsem za tu dobu vidl jsem zatm rozdchal celkem bez problm a se smrt se tam potkvm denn, dokonce jsem ml s nebotkem panem profesorem Dvokem dohodnut protekn box pmo na patololce :-), tak to je asi mj postoj, nebo smrt pat nerozlun k ivotu, ve chvli kdy se narod, ji kr vstc smrti, ani o tom v t chvli v, jen nkdo jde rychleji a jinmu to trv dle, ale nemine to nikoho bez vjimky. Take pokud chce pilbu, tak si ji nos a nemluv jinm do toho pro ji nenos, je to jen jejich vc. A osobn se snam nedostat doktorm pod ruku a svho zdrav si velmi vm, nebo vm co by m v na zdravotn pi ekalo.
Vlkodpovdt 
  Re: Bezpenost lezen...22:25:43 18.09.2008
Hmm... Vlku dky za dobrou reklamu :-) Kdyby t oetoval MUDr. Rath, tak bys asi opravdu nebyl rd. Nicmn se sname odvdt dobrou prci, co je v prostorch hlavy ne zrovna moc snadn a i te tu sedm nad snmkama z rezonance a prohrabuju se v knkch a modlm se aby ta ztej operace probhla k maximln spokojenosti pacienta. Nikomu nevnucuju svj nzor, to je jedna vc. utr t me zabt i na Plav, kdy bude dole na cest jst svainu, take je veobecn znm ttek na vrobcch, e si lezenm pivodte jednou smrt... Proto, kdybych ml dtko, kter poleze, tak helmu naraz dole a sund nahoe a je mi jedno, jestli je to Rohovka na Kozlovi nebo Cassin na Badile. Pratit se sta jednou! Nevm jak tob, ale m pohled na smrt pjemn nen, vdm ho asto, zd se mi o nm... a ti, co dlaj rozvoz Pizzy po Brn a veer kal po hospodch a mluv o tom jak oni by... Houby houby ptel! Peju Vm vem pevn zdrav a minimum jakchkoliv raz, protoe jezdme do hor lzt, nikoliv si ubliovat!!!
Ozzodpovdt 
   Re: Bezpenost lezen...22:45:48 18.09.2008
Jak ekl jeden pn, jeho si velmi vm, je to nevychovanej spratek a jemu bych ani ruku nepodal :-) nato cokoliv jinho. Ale mu t uklidnit, sm sice pilbu na lezen nenosm, leda v horch a k cepnm ( mimo lezen jen na prkno i na lye, na kole nejezdm ani na motorce neb je nemm rd:-).), ale moje dtka je nos bez odmluvy nejen na kole, odmalika jezd v sedakch, i kdy to nebylo povinn, to je prost o tch prioritch a odpovdnosti.
Vlkodpovdt 
   Re: Bezpenost lezen...16:32:59 22.09.2008
zivot je nebezpecnej, sama nastraha, tady jsem nasel naprosto , ale naprosto bezprikladne predvedeni vrtacky na prejistovani cest:
http://www.youtube.com/watch?v=UEIVFKF29l4&NR=1
(asi upostred - drill hammer)
nema helmu! kam ten svet speje...

lacoodpovdt 
 Re: Bezpenost lezen...08:56:37 18.09.2008
Hele arodji,
srovnvat motku s lezenm pevis je asi jako srovnvat motku s tou chz po mst. Taky jsme u njak rozpolcen hlavy vidli, ale ne po lezen Bl re. O tom, e je nkdo vulgrn k BL, kter ale tak moc nev o em mluv a mon je i uitelka, to u je jin kapitola. us a traumatologm zvlt.
nesmrteln blzenodpovdt 
  Re: Bezpenost lezen...22:29:08 18.09.2008
Pteli... Na motorce jsem ujel nejeden kilometr. A o hlavch dt radi nemluv, protoe vidt v televizi a denn jich mt pr ped sebou nen jedno a tot! Bt rodi, jeho dtko m problmy s cvnm zsobenm mozku asi zeedivm! Bu zdrf!
Ozzodpovdt 
   Re: Bezpenost lezen...09:24:33 19.09.2008
Ahoj, to nechpu, jak to souvis, es na motce jezdil nebo jezd. O hlavch dt nepu ani slovo. Co sem mot cvn phody dt? To se mn me stt , kdy lezu?Uf...
nesmrteln blzenodpovdt 
 Re: Bezpenost lezen...21:28:31 18.09.2008
V, ono je to sp tak, e hlava (potamo mozek) je jen jednen z vce tch "nejcennjch" orgn, nebo systm, co mme. A potom samozejm, e me existovat i racionln vysvtlen pro tu helmu (ev.prsk) nenosit. Je to jen o prioritch. Jen, e bych a zas tak nebazroval na tch "absolutnch pravdch" :-)

Jinak samozejm souhlas, e nkter odpovdi na (i kdy tak trochu nemstn) koment od BL, byly spe projevem ubohosti (ty vulgarity a tak...)
Lukyodpovdt 
 Re: Bezpenost lezen...22:41:28 18.09.2008
Jedin bezpen lezen je lezen hubou. Vechno dal je o hubu. Zle na jednom kadm, jakou mru rizika chce. Co se mi nezd, je nkdy vniv odpor vi helmm, kter ostatn nijak neomezuj. Pak nkdo teba nenos helmu, aby nebyl za blbce, co je koda.
Nosit helmu v boulderbaru je pehnan. Nenosit ji v horch tak. Cesty na skalkch? To si mus kad rozhodnout sm.
Je fakt, e zitky pohnut a hrzn lovka asto ponkud pokrot v rozletu a pidaj na zjmu a bezpenost.
Dagodpovdt 

 Kecy13:37:55 19.09.2008
Myslm si, e lnek byl o Adamov pelezu...
Take si puste Evu a Vaka teba Eine Weisse Orchideeeeeblegrh
KKodpovdt 
 Re: Kecy14:06:43 20.09.2008
1. pi sportovnm lezen asi nejde krom opravdu nron gymnastiky opravdu o nic nebezpenho, proto nen pilba a prsk poteba, jak tvrd ve zasvcen sportsmeni
2. tradice chudch ech a Slovk, kte nemli a nemaji penze na ochrann pomcky je stle siln, co uvidte na kad stavb tedy i skle. Dl se stle z nouze cnost.
3. nen zkon, kter by nutil polodebiln nesvprvn lezce jedince pilbu nosit jako je tomu nap. v hokeji, motorismu, cyklistice a kanoistice - kde nikdo ji nediskutuje a palici kukl
4. ppadn praskl lebka a operace za 1 mil EUR korun je pojitna i bez helmice a vazku narozdl od pojioven nap v USA.

Zvr: Projev vtiny astnk debaty ukazuje na siln kulturn sociln odpor proti zmnm tkajcch se omezen osobn svobody, kter odpovd a nim nevybouje od jejich pvodu z postkomunistick sti svta.
Hore zdar Slvek "bl blembak"
PS Nebojte se, problm za vechny vye nai zkondrci a pojiovny.
Slvek odpovdt 
  Re: Kecy13:49:38 22.09.2008
Chytr Slvku, a co takhle ppad kdy pilba bude pinou zrann? Nevejde se s hlavou do komna a kvli tomu spadne. Nebo se ukrt na popruhu, atd. Take rozhodnut jestli ano nebo ne bych nechal na kadm a si rozhodne sm. Naizovat a nutit je pitomost. PS: Vem pilbu doporuuju a lezu s n vude - zahknout patou za lano a flknout zdama+hlavou o stnu - to se me stt velice snadno i na sportovn cest. V.
odpovdt 
   Re: Kecy17:05:48 22.09.2008
Ahojky V. a m pravdu. Sm jsem se pi pdu pilbou dost tce poranil. Bcl jsem ztylkem, helma se svezla do ela a u chlstala krev. Pravdou je, e hlavn der na temeno byl odvrcen. Mm to od t doby v makovici njak popleten, proto asi ty pedel rozumy.
Hore zdar Slvek
Slvekodpovdt 

 pd na hlavu12:45:26 22.09.2008
Z toho, co jsem tu etl, jsem dospl k nzoru, e helma je zbyten. Vtina z diskutujcch u tu zjevn na hlavu spadla, z docela velk vky a asi bez helmy. Take u stejn nen co chrnit.

Mimochodem kdysi jsem na tyto strnky rd chodil coby lovk, kter se o lezen zajm. Dnes to vnmm jako domovsk strnky AO, co se mi po nkolika tdnech absence opt potvrdilo.

Nevte nkdo o njakch kvalitnch strnkch, kde se pe o lezen a tak?

Dk
syslikodpovdt 
 Re: pd na hlavu12:55:28 22.09.2008
Dobr rada: Syslku pi lnky a dvej je na strnky, pece to nen dn problm, m vce lid tak bude init, tm to tu bude pestej. ekl bych, e na tomto principu je tento server zaloen! A vzhledem k tomu, a se to nkomu lb i nikoliv,e je AO souasn svtov jednika ve sportovnm lezen na skalch, tak se nen co divit, e se o nm logicky pe vce ne o jinch.
Vlkodpovdt 
  Re: pd na hlavu13:05:44 22.09.2008
Rd bych ujasnil, e syslk nejsem j.:-) O pilb pi lezen si myslm sv: je to kadho volba. Sm ji velice asto pouvm, a to kdekoliv. Postaven Adama jako jedniky ve sportovnm lezen je sice sporn (co teba Sharma, Andrada, Patxi...), ale rd se o jeho vkonech kdekoliv dotu. Kadopdn je hdn vpedu.
Syselodpovdt 
   Re: pd na hlavu13:09:55 22.09.2008
To je mi jasn, m ponkud jin sloh, jinak nechci polemizovat, ale sta si porovnat data k danm cestm a z toho lze mnoho poznat.
Vlkodpovdt 
    Re: pd na hlavu13:13:49 22.09.2008
To jsem rd,e mm poznateln sloh.:-) Jinak pro syslka: O jednch kvalitnch strnkch bych vdl.:-))
Syselodpovdt 
     Re: pd na hlavu15:18:47 22.09.2008
A tak to j taky :-)
Sekretkaodpovdt 
      Re: pd na hlavu15:37:33 22.09.2008
Nojo, ale tyhle strnky jsem rozhodn nemyslel.:-))
Syselodpovdt 
       Re: pd na hlavu17:37:35 22.09.2008
Tak to sem si moh myslet :-( Sysle, ty prej bude mt novho kolegu, kho Reinera?
Papouodpovdt 
        Re: pd na hlavu18:34:17 22.09.2008
:-)To v. Nae skupina polskohlodaveck skupina veden Pekelnm sktkem se potebuje "oistit".
:-)))
Syselodpovdt 

 Foto dne:
Trebenna East
Kap horn, 9-
 Databze cest:
Vechny cesty (192186)
Top cesty v R
Top bouldery v R
Nejnovj cesty:
1 1 LmMqtzme
1 1 LmMqtzme
1 1 LmMqtzme
1 1 1
1 1 LmMqtzme
Nov komentovan:
1 1 1
1 1 1
1 1 1
1 1 1
1 1 1

 Nov v diskusi:
Re: Beruky foto dne | Re: Beruky foto dne | Re: Beruky foto dne | Re: Beruky foto dne | Re: Beruky foto dne | Re: Beruky foto dne | Re: Rusci zpt na zvodech | Re: Beruky foto dne | Re: Beruky foto dne | Re: Rusci zpt na zvodech |

 Nov komente:
Re: Mamlas | Re: Mamlas | Re: Mamlas | Re: Mamlas | Re: Mamlas | Re: Mamlas | Re: Hanba | Re: Mamlas | Re: Mamlas | Re: Mamlas |

 Kde to ve:
Podmnka 5 msc za to, e mu umela paraka na Grossglockneru (1)

 Nov v inzerci:
1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |

 Anketa:
Sledovali jste dnes Honnolda v Taipei?
 Ano, iv! 
 1469 
 Ne, z vek se mi to hlava. 
 1566 
 Ne, uniklo mi to. 
 1339 
 Sleduji jen Adama. 
 1393 

 Nvody:
Jak pst na lezce ...
Lezeck mapy

 Partnei:
Treking.cz
Hledte si pkn ubytovn v R na V vlet i dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz vsekci chaty a chalupy pronjem. Pokud plnujete cestovat na Slovensko a potebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlep ubytovac zazen, chaty, chalupy, roubenky naleznete na strnce chaty na prenjom.
Na webu NaVylet.cz objevte pestrou paletu turistickch cl a tip na vlet nap celou eskou republikou. Nechyb ani oblben lezeck oblasti jako esk rj s pohdkovmi skalnmi vemi i dramatick Labsk pskovce, kter lkaj dobrodruhy i horolezce z cel Evropy.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  prvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobnch daj       cenk reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.