LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jmno

 heslo 

 Registrace   |   Tk msto vynech a lez dl.
Hledn cesty

Hledn na Lezci

 Metodika
 Trnink
 Oblasti
 Reporte
Knihy
Slovensk prvodce
Vyla nejnovj kniha Reinholda Messnera Symboly
Prvodce Elbtal 1 a 2

Zvody
SP ledy Kanada (26.02)
EP v ledolezen Finsko (07.03)
MR v lezen na obtnost (07.03)

ebek
Cesty:
1.indel 12953
2.Votoek 12850
3.Stribrny 11950
Bouldry:
1.Ondra 11434
2.Volf 11356
3.Trojan 11225
Hory:
1.Sejbal 8201
2.ern 8160
3.Gro 7240

Vsledky
Zimn olympida (06.02)
Vrsk cepn (04.02)
P v bouldru Praha (24.01)

Denky
5850 lezc
1198611 cest
Nov pelezy:
Estrata Ge 7c
Look Up He 8b+
Ztopoen 9/9+
Severus 7C+
Teamwork 8A
Pepite D 7C
La Pluma 7b
LUltimo V 7b
Daos Cola 7b+
The Rabbit 8A

Stny
Gekon Boulder bar - Pardubice
Bouldrovka - Velk Mezi
Horolezeck stna Vrchlab - MANGO - Vrchlab

Prodejny
HUDYsport - Brno
Outdoor Centrum Rock Point Po - Praha 1
Outdoor Centrum Rock Point Masarykova - Brno

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
FREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

JOHAN

rychloakce

Jin stna masvu Dachstein skrv kletersteig obtnosti E

Byl jsem tu potet,minul rok s Kjou jsme lezli na Daumling v Gosaukamu a o kletersteigu se dozvdli nhodou v kempu od lidiek co ?JOHANA? lezli. Byly jsme se podvat pod lanovkou a mne to k nmu stran thlo, ale bohuel Kja mla namoen nohy z nstup pod stnu, tak jsem jenom povzdechl, podval se na oblohu bez mrk a jeli jsme dom.



Pak jsme zde opt byly v ervenci,to jsem opravdu krsn vystihl,protoe ani v Ennstlu ani zde jsme pes mraky a vytrval d隝 nevidli ani sklu nato vytyen smr.



No a po celoron trninkov din ( bu v aut nebo u PC i s klempskmi kletmi v ruce ) jsem konen vyrazil. Pedpov slibovala asi posledn pkn vkend. Musel jsem Kje vysvtlit, e holt musm jet alespo sm, kdy ona neme nebo se zblznm z jednotvrnho marnho boje o prosperitu firmy.

Cesta po trase Zkupy ? Praha ? Psek ? esk Budjovice ? Linz ? Salzburk ? Ramsau probhla v pohod a v jedenct veer jsem si mohl v aut ustlat na parkoviti pod jin stnou Dachsteinu.



Rno jsem si sbalil vci co jsou nutn na pekonn ferty ? maky,cepn, jdlo na dva dny, nhradn obleen a spoustu jinch nepostradatelnch vc ( a nahoe jsem poznal jak jsem s prominutm blbec ).V osm jsem vyrel z parkovit a neoekvan dle daje na ukazatelch jsem byl za 1,5 hodiny pod nstupem kletersteigu Johan v jin stn. Obloha bez mrku, j s nejmn desetikilovm batohem na zdech ekal zda,kolega z party co mne dohnali a dali mi 2 minuty k nstupu, pekon pevisl nstup.Po trpen to vzdal a vydal se zptky na parkplac.Polil mne pot,e to taky nedoku,ale lo to na pohodu, tak jsem se til na pokraovn.



Te konen k cest samotn. Troku mne zklamal velk poet eleznch kolk na pekonn kolmch sek, ale jinak klobouk dol ped autory. Cesta vede exponovanmi seky kde mte pod sebou celou stnu. Jeliko lezete ( jestli se to tak d ci,kdy se lovk stle dr alespo jednou rukou ocelovho lana ) kolmou sklou, tak vm 900 vkovch metr,kter muste pekonat celkem rychle utee.Nejt잚 sek je opravdu 10 m nstupu.



V prav poledne, na konci cesty mne ekalo pekvapen v podob jaksi vyhldky s vlajkami, turisty, snhem a hospodou pod sklou v zvt. Polvka,kafe,lman vysvtlovn pro sebou tahm cepn a urit i jin nepotebn krmy dle mho batohu,protoe pvodn jsem jet chtl jt na vrek Dachsteinu,ale batoh a mal kondice mne udolali a j u jen doel na lanovku a za 16 Eur se svezl s dchodci k autu na parkoviti.Lstek z lanovky slou zrove jako propustka dole u vrtnice vjezdu na parkovit a uetench 7 Eur mne potilo.



Cesta dom,tak ubhla rychle a j druh den nebt fotek a bolavch nohou pemlel,jestli se mi to nezdlo.

P.S. spt na parkoviti je zakzan


Hruban Ota   [pravy] 10:33 20.10.2005Tisk 

Reklama:


Souvisejc lnky:

Komente

     
...nov pspvkyNov koment 

 chudak skala11:55:17 20.10.2005
ako to tej skale mozu urobit? Hanba... patri to na stranku mrtezeleza.cz
antiferatistaodpovdt 
 Re: chudak skala12:52:37 20.10.2005
Hezk lnek a fotky, jen ty kolky jsou fakt hnus.Jet e ty feraty nejsou v Tatrch.Ale na Plav u jedna fertka je:).
Martinodpovdt 
  Re: chudak skala14:58:37 20.10.2005
Krucis, vzdyt jsem se domluvili, ze o ni nikomu nerekneme! Ted potahnou na Palavu hordy divokych feratistu, chtivych cvakat ten zazrak...P.
P.odpovdt 
  Re: chudak skala12:00:29 23.10.2005
Chtel bych te durazne upozornit, ze to neni zadna ferata ale sestupovka, ktera se muze pouzit jen jako jedina cesta k sestupu (pro lezce). Takze pokud te tam nekdo uvidi lezt nahoru, tak ti nepomuze od pokuty ani prukazka CHS kamarade.
steepodpovdt 

 :-)12:51:22 20.10.2005
Pro tam jsou ty hromosvody?
Karelodpovdt 
 Re: :-)12:55:51 20.10.2005
pece na zabjen turist
Martinodpovdt 
 Re: :-)12:57:32 20.10.2005
s tm elezem to fakt trochu pehnali,to tam rovnou mohli nabouchat ebk:))jinak je to jist pkn zitek pro tristy:)
Honzaodpovdt 

 .13:36:12 20.10.2005
Verim ze to muze byt pekny zazitek, ale ja sem feratu nikdy nelezl a asi ani nepolezu. Staci se mi podivat na ty fotky a je mi do breku.Asi bych to psychicky neunes :-]
V.Jesterodpovdt 

 T vado!14:07:40 20.10.2005
Podobn fotky mi smiuj s vlastnm stm a vlasn smrtelnost. Jen doufm, e nen peklo. Tam bych musel lzt po podobnch ebkch.
Alespo tam nemusm, tedy nesmm, to by se mnou seklo.
jan pusodpovdt 
 Re: T vado!15:18:46 20.10.2005
politovnhodn tlo svatho ebestina. turista se opatrn ohl pes rameno, neh-li za stromem Amlie i dokonce filosof. (voln popamti citovno) jdu si dt grog a zaplait stny.
Lukas B.odpovdt 

 FUJ!16:50:44 20.10.2005
Fujtajbl, to je ale oklivina, takhle zkurvit stnu. Tak tam mou rovnou udlat visutou lanovku s restaurac uprosted.
Bobanodpovdt 
 Re: FUJ!17:56:59 20.10.2005
Lanovka tam je. 250 m vpravo. To nen legrace. Fakt.
odpovdt 
  Re: FUJ!18:01:10 20.10.2005
Hospoda taky, vylezes v podstate primo do ni..
P.odpovdt 

 Kad m sv hranice17:18:29 20.10.2005
Osobn netoum lzt tuto stnu po ebku. Nemus to ale bt nejhor a znm okolo sebe mnoho lid, kte i z takto jitn cesty maj respekt. Maj zvrat, nikdy nelezli navzan na lan. To e na sebe oblknou sedk a vylezou po ocelovm lan takouvou cestu pro n bude zitek na cel ivot. Take se vy supermani, vichni jist free solo, vyserte na to jestli tam to elezo je nebo ne. Za mne - co na tom, spousta lid z toho me bt astn (vylezen takov cesty). Nevad mi to. Hezk fotky, na vlet s holkou ideln -- tak vlastn mu ci - " Dky e jste tu sklu tak zkurvili".
Stanodpovdt 
 Re: Kad m sv hranice18:04:36 20.10.2005
Ale j, m pravdu, e to pro ty lidi bude top zitek, ale vypad to fakt ohavn, prost je to kus ponien skly- marj, takov kolky a hky. Pedstav si, e by nco takovho vedlo na Prach. jehlu. Ty lidi by taky mli supr zitek. Prvo na kritiku nemus bt podmnno tm, e vichni lezou OSFree solo, i kdy to mm rd. :-) Lekce z tolerance je o frum kousek dl- viz Rakoncaj, tam se vichni pkn kouou...us
Bobanodpovdt 
  Re: Kad m sv hranice08:00:01 21.10.2005
O to jde. Na ty nase veze by take mohl vezt zebrik a nahore by mohlo byt zabradli a mnoho lidi by melo zazitek a vybalo se. Ja se jim nesmeju. Ja zazivam hruzu nejen v jeskyni, ale i v metru a jeskynar by to asi nepochopil.
Ale jde o to ty skaly a ty moznosti. Na tenhle kopec uz vede lanovka pro ty, kteri maji radi hory a nemohou (treba zdravi) se na ne dostat vlastnima silama. vedou tam uz minimalne dve feraty po kterych muze zdatnejsi turista prejit kopec, zazit si radost z vrcholu a pobat se v expozici. Proc ale takovy zebrik? Lezeni to neni, turistika to neni... je to adrenalinove a prilaka to dav. A dav jsou penize. A tak dalsi a dalsi cesta bude predelana na zebrik. Na tu Prachovskou jehlu bys pod tim zebrikem mohl take lezt s lanem a nebo solo, ale nejak to neni ono. :-)
I pamatky vytvorene lidmi je snaha chranit, ackoliv ten kostel , hrad, bychom umeli postavit znova. Tu skalu ne.
jan pusodpovdt 
   Re: Kad m sv hranice09:39:37 21.10.2005
Haf haf, doufm, e to byla reakce na Stana a ne na chudka Bobnka, protoe jinak jsi m nepochopil. Vm, nejsme u nejmlad, ale jen pro jistotu...
P.S. Nem u propadl okovn?
Bobanodpovdt 
    Re: Kad m sv hranice10:33:33 21.10.2005
Haf haf. Ja Te pochopil a nebyla to polemika s Tebou, ale pouze jsem to rozvedl do sire, jak jest mym nepeknym grafomanickym zvykem.
Mel jsem napsat neco, jako "souhlasim s Bobanem", ale ja se pri tom zrovna drbal (ty blechy) a tak jsem to poletl. Nojo pamet a zrak slabne, ale cich mam stale dobry. Psinka dobry, jen na ty vzteklinu to nejak asi nezabralo.
P.S. Tak zase vecer u patniku, jo? za lesem hara jedna fenka, muzem tam vyrazit. A taku dozrava psi vino! Haffffff!!!
jan a Dagodpovdt 
     Re: Kad m sv hranice10:55:46 21.10.2005
No to ne, to teda ne!!! Ta ubka je moje! Mm vt tesky a i hmotnost, tak se kli stranou zableene.
Bobanodpovdt 
      Re: Kad m sv hranice11:14:26 21.10.2005
Grrrrr! Se uvidi... Na tu cubku se muzu ajcvaj, stejne je to naka kokrspanelka, ale na tu bitku se tesim! To bude jekotu, to bude litat chlupu! Joj! Jako nedavno s tim Leonbergrem! :-)
jan a Dagodpovdt 
  Re: Kad m sv hranice13:43:28 31.10.2005
Jak si chce Ty kretne pedstavit nco takovho v Prachovskch skalch, byls nkdy v Alpch burane ??? alpy se moc srovnvat s Prachovskma nedaj, a na tak obrovskou rozlohu Alp, jakou Rakousko m, tach pr ferat vbec nevad, a jestli lovk nen idiot kterej jenom pind, najde si v Alpch vrchol ke 3.500 mnm i s ledovcem a tdny bez lid !!!
Hugoodpovdt 
 Re: Kad m sv hranice19:04:38 21.10.2005
Tebe bych nechal na namesti vykastrovat.
Vichrodpovdt 

 ..18:27:54 20.10.2005
pekne nafoceny kolikove
jeseterodpovdt 

 Au20:28:05 20.10.2005
Tak njak by m zajmalo jestli to bol kdy spadnu a natrefm njakej ten kolek ??????????????????????
Maliodpovdt 
 Re: Au02:04:06 21.10.2005
No rekl bych, ze si clovek privodi nemala zraneni. Ja bych se bal vic jak poprve na prvnim konci lana... ;)
Dhjestodpovdt 

 Pd na ferrat07:59:47 21.10.2005
Vzpomnel jsem si na nkolik let starou mylenku. Jak vypada v realu pd na ferrat. Nikde ve zprvch bezpenostnch komis (rak. a nm.) jsem se o dnm nedoetl. Znte nkoho, kdo opravdu spadl? Kolik metr? Jak byli nsledky? Jak zafungoval amortiztor? Budu rd za jakkoli informace. Dky.
Milanoodpovdt 
 Re: Pd na ferrat09:16:05 21.10.2005
Taky jsem nad tm v nejhorch chvlch pemlel jak budu vypadat a obkrono projedu pes ty armovac eleza 5 metr dolu. taky neznm nikoho. Brzda asi funguje tipuju, take to peije ale bez ......
Jardaodpovdt 
  Re: Pd na ferrat11:12:16 21.10.2005
Jo, taky mm ten pocit, e jitn je ve vtin sek ferrat zbyten (s vjimkou ledov nmrazy), tam kde by se to hodilo pout, to pome jen zchranm, e pro tebe s tm futrlem budou snadno trefit.
Michalodpovdt 
   Re: Pd na ferrat23:12:13 24.10.2005
Kdy dostane utrem do kokosu a se vteinku otesenej, tak bez jitn jde dolu, zato s jitnm zstane viset, to je hlavn dvod pro se tam jistit. Jinak normln se z n snad vypadnout ani ned. ;-)
Glutonodpovdt 

 ebk12:33:33 21.10.2005
M nevad ocelov lano, co nahrazuje jitn. M nevad sem tam stup pro schdnost cel feraty. Ale tahn lin oceli za kadou cenu tam, kde prost cesta nevede mi pijde na hlavu padl. Nejhor je ivotnost toho krmu, tohle nen chvilkov omyl, to je (z naeho hlediska) na furt.
Lawodgeodpovdt 
 Re: ebk08:31:45 24.10.2005
Naprost souhlas.
Tom T.odpovdt 

 Lekce tolerance12:59:25 21.10.2005
Jste tak trochu vedle. Skale je uplne fuk, jestli je v ni zeleza malo, hodne, nebo vubec zadny. Jediny koho to zajima jsou lidi. Kazdy na to ma trochu jiny nazor, ale vysledny stav je zalezitosti spolecenskeho konsensu. Ten je v Rakousku jasny - feraty ano. Nechme jim pravo rozhodovat, jak si to doma zaridi.

retezodpovdt 
 Re: Lekce tolerance15:03:12 21.10.2005
Do prava jim nikdo nezasahuje, nebo mas pocit, ze tam nekdo vyrazi vyzbrojen pilkou a majzlikem?

Jina vec je vyjadrit na to svuj nazor. Lekci tolerance si nepredstavuju tak, ze by si kriticke nazory meli lidi nechat pro sebe.

Taky bych spis rekl, ze v Rakousku prevazuje postoj... i v alpskych zemich se to mnoha lidem nelibi.
jkodpovdt 

 JOHAN13:04:54 21.10.2005
ferata byla zaplacena provozovatelem lanovky.takze jasna komerce ale na druhou stranu- proc ne ! a przneni skaly? Chlapy urcite vam neuslo ze DACHSTEIN i na nej popsana ferata JOHAN jsou v Rakousku a tam funguje Alpenverein ! A ten je na przneni skaly a hor vubec velmi opatrnej. Feraty jsou proste pro jinej druh lidi ! Skala mozna vypada "zprznene" ale vzdyt tam nemusis . A kdo masiv Dachsteinu zna, vi ze tam je ohromny mnozstvi normalnich cest . A jeste mnohem vetsi mnozstvi neprelezenejch krasnejch sten . Takze se muzeme snazit tam a neco dokazat. HORE ZDAR
kenyodpovdt 

 Johan13:19:22 21.10.2005
Dkuji dvoum poslednm pcm,ekal jsem zda nkdo bude mt podobn postehy a jsem rd e jste se nali.My ei pod jenom krituzujeme, ale nevad nm bordel v naich skalch.Lezen a pohyb v horch vbec je pro ty,kte tam chtj,ano tato cesta m eleza hodn,ale kdo nic nedl,nic nezkaz.Bume tolerantn,osobn jsem moc rd,e takov cesty existuj.Ano mohla tam bt lezeck cesta,ale nadruhou stranu hodn turist a i horolezc by nezailo pocit z prstupu kolmou stnou.Pro si lezci pod uzurpuj prvo na skly ( sm lezu,kdysi i cesty na psku za 10c ).Touto stnou by mohlo lzt cca 100 lezc za rok a takto j poleze 200 lid.Od nstupu a po vrek nevidte dn odpadky a to nejen zde ale i na jinch fertch.Peji Vm vem aby jste mohli do hor a skal chodit voln a kad si nali tu svoj cestu a teba i vrchol. 
Hruban Otaodpovdt 
 Re: Johan13:33:33 21.10.2005
Spravne ! a jeste neco ke kritikum ! Feraty byli uz davno pred tim nez jsme se vsichni narodili, dokonce i v Severnich Cechach na pisku !!!
kenyodpovdt 
  Re: Johan13:48:04 21.10.2005
Dokonce "drevaty" a "sekaty". A hojne. Take na nemeckych piscich, take ve Stredohori, take v Jizerskych horach. Ale take se od dalsich staveb upustilo. Uz dost davno.
jan pusodpovdt 
   Re: Johan13:55:24 21.10.2005
upustilo se protoze Nemci prohrali valku.Z Cech je Bolsevici vyhnali a v Nemecku samem potrebovali kalorie na preziti a ne na drevaty, sekaty .






kenyodpovdt 
    Re: Johan14:15:21 21.10.2005
Neprohrali tu valku vlastne pro vycerpani ze stavby ferrat??? :-)))
Ale zase prvni svetova byla pro stavbu ferrat v Dolomitech pravym pozehnanim...
jan pusodpovdt 
     Re: Johan14:38:59 21.10.2005
Ten Johan ma neco do sebe, sel jsem ho loni, vice mene ze zvedavosti a taky proto ze nebyl partak a musim rict, nez bude nekdo kritizovat, tak at si ho da a pak ??? se uvidi !"!!
kenyodpovdt 
      Re: Johan14:46:33 21.10.2005
Pesn pro kritiky - dejte pr ferat D/E s plnm bglem a pak si myslm e teba nkdo troku pooprav svj nzor. Nkde tady nkdo psal o Seewandu (D/E cca 900 m) e kdo udl dva shyby tak to vyleze .... myslm e nevdl o em pe
Jardaodpovdt 
       Re: Johan18:49:40 23.10.2005
Seewand jsem lezl, byla to moje prvn ferrata a asi na n v ivot nezapomenu. Pro novka jako jsem byl tehdy j byla hodn tk (a hlavn dlouh), mstama mi nebylo pln do zpvu, ale jedna vc se mi lbila: minimum pouitho eleza. Samoejm, e njak tam je, ale jenom tam, kde by si bez nj nelezec neporadil.

Tohle co jsem vidl tady na fotkch na m psob dojmem pesn opanm. Nejsem proti ferratm njak vysazen, ale ne takovouhle hrzu, to radi nic.
Vaek .odpovdt 
  Re: Johan17:51:14 21.11.2005
Rd bych dodal, e vznik v Alpch 50 ferat ron. V posledn dob se na jejich vstavbu sousted dost ve Francii, hlavn na ty nejt잚. Jet k tomu Johanu- obtnost je D. Pokud by byla E, jak uvd autor lnku, tak nevm jak bych hodnotil Seewand, kter je urit t잚. A k tomu prznn prody- projdte si hory v echch a v Alpch a uvidte kde je vt podek. Navc, aby ferata byla vidt, tak muste jt pmo k n, z trochu vt dlky nen vidt a tud nekaz dojem z pohledu na horu. A jet slova Reinholda Messnera: "Potkal jsem tam tolik astnch lid, e mi nezbv ne souhlasit".
Davidodpovdt 
  Re: Johan13:13:34 14.05.2007
Dobr den,
omlouvm se, e otravuji, ale ve Va diskuzi jsem se doetl o "ferratch" v Severnch echch nevte, kde bych zjistil o tchto cestch vce info??. Plnuji vlet do Alp na ferratu a myslm, e toto by mohlo bt pjemn seznmen s ferratou. (nebo njakou jinou v echch)

pedem moc dkuji
FK
FKodpovdt 
  Re: Johan13:29:49 14.05.2007
Dobr den,
omlouvm se, e otravuji, ale ve Va diskuzi jsem se doetl o "ferratch" v Severnch echch nevte, kde bych zjistil o tchto cestch vce info??. Plnuji vlet do Alp na ferratu a myslm, e toto by mohlo bt pjemn seznmen s ferratou. (nebo njakou jinou v echch)

pedem moc dkuji
FK
FKodpovdt 
 Re: Johan14:14:21 21.10.2005
Naprosto souhlasim s Otou. Nesnasim ty typy naprostej ignorantu co vidi jen skala vykon a vsichni co nelezou devitky tak at nezavazej. Sam jsem lezl cesty do 9 RP v moravskm Krasu. Ted ale diky zdravotnim problemum se nemuzu venovat lezeni pravidelne a nemel bych ani rekreacne, ale diky feratam v rakousku a italii si muzu uzazit alspon truchu toho "horolezectvi"! A verte neverte takova ferata na Grosse Priel neni zadarmo ani pro zdatne horolezce.
David Todpovdt 
  Re: Johan14:48:28 21.10.2005
Prijde mi, ze motate nekolik veci dohromady.

Respekt k narocnosti ferrat... Podle me je to casto dokonce objektivne nebezpecnejsi nez volne lezeni (1. mnozstvi a slozeni lidi 2. padovy faktor 3. hromosvod), potrebna sila a vytrvalost taky neni nejak 0ova.

Zazitek... osobne povazuju za mnohem uspokojivejsi "prochazku" v treba IIkovem prirodnim terenu, nez splhani po ocelovych kulech a lane. Jeste tak chapu "ferraty", kde se v dlouhe lehke ceste prekonava po zeleze nejaky kratky vyrazne tezsi usek (treba chodak s jednim mistem, ktere by bez zeleza bylo treba za V.). Ale takovahle umela linie zeleza v kolme stene - ne.

Myslim, ze by si lidi temer vzdy mohli z hor odnest stejne pekne zazitky i bez tohoto.

Estetika... To je dost subjektivni vec, takze tezko nekdoho presvedcovat. Treba ta za obzor se tahnouci rada zeleznych koliku, dobre nafocena na predposlednim snimku, se mi nelibi, prijde mi proste hnusna. Nevim, proc bych to sem nemel napsat. Neni to nic proti autorovi clanku.
jkodpovdt 
  Re: Johan16:22:50 21.10.2005
Ja nejsu zadnej zdatnej horolezec, presto ani Johan ani G. Priel tezky nepripadali. Johana za mnou vysupel aj obtloustej duchodce (mimo dalsich par desitek lidi ten den)
P.odpovdt 

 JOHAN15:01:39 21.10.2005
To jsem zvedavej jestli nekdo z Ceskejch ESTETU to tam tem Rakusakum pojede vytlouct
kenyodpovdt 
 Re: JOHAN15:16:04 21.10.2005
Asi ne, tak se projevuje ta tolerance a soudnost...

Ale doufam, ze to casem budou asanovat mistni (v duchu budouciho prevazujiciho mineni :-). Zatim se snaha soustreduje na to, aby se dalsi podobne veci nestavely. Mozna urcitou alternativou/nahradou bude vznik horolezeckych cest s jistenim "po metru".
jkodpovdt 
  Re: JOHAN15:56:05 21.10.2005
Nevim odkud prameni tve vedomosti ale podle me je opak pravdou! Napriklad Hohe Wand coz je lezecka oblast pod Widni . Ferata se jmenuje HTL STEIG, byla driv normalni cesta. Skoby a nyty byli vytluceny a misto toho byla natazena Ferata(samozrejme s dovolenim prvolezce). Takovych prikladu ti muzu uvist vic ! to vis jinej kraj jinej mrav. ja osobne jsem rad ze v Rakousku neexistuje takova nenavist a netoleranctnost jako v CZ. Hore Zdar
kenyodpovdt 
   Re: JOHAN16:31:37 21.10.2005
Me prosm uvzt pklady netolerance v reakcch pod tmto lnkem a fotkama?

Souhlasu i nesouhlasu je mnoho i v alpskch zemch, i njakej Messner se k tomu vyjaduje. On si to nkdo pochvaluje a druh vol hnus. To ale je nzor a takov nepjemn nzor je dobr na cvien v toleranci.
jan pusodpovdt 
    Re: JOHAN16:40:08 21.10.2005
mily Jane Pus, mas pravdu. Vsechno je o toleranci. Cim je vyssi tim je mene mrtvych .
kenyodpovdt 
  Re: JOHAN17:19:14 22.07.2010
Na ty cesty s jistenim po metru je potreba mit na sedaku pripravenejch 50 expresek. :-)
Slehaodpovdt 
 Re: JOHAN16:11:27 21.10.2005
nejvetsi esteti jsou cikani ty vytloukaj uplne vsechno a pak to ze zelenejch duvodu reciklujou ve zberu
dedekodpovdt 

 Johan15:24:12 21.10.2005
Kdo zn jin stnu Dachsteinu v, e je hodn rozloit. Navc Johan vede pln vpravo, ne na hlavn vrchol. eleza je tam hodn, ale pokud ferratu pmo nelezete, nen pouhm okem zespodu vidt. Sama jsem lezla i ferratu i Steinerweg na Dachstein a z obho jsem mla radost. Myslm, e je na kadm, co si vybere a trocha tolerance by nekodila.
Olgaodpovdt 
 Re: Johan15:52:59 21.10.2005
Pro estety jet nco. Te je tam jet navc udlna sklenno-nerezov vyhldkov ploina "skywalk" i tak njak hned vedle lanovky z Ramsau. Take myslm e Johann krajinu a jin stnu tolik neovlivuje a neprzn.
Jardaodpovdt 

 pro ne15:50:30 21.10.2005
A to lezou s mg nebo bez, zas na druh stran, kdy budete mt sebou rotnku, kter neleze tak takov ferata me bt docela dobr pedehra...
Iwoodpovdt 

 JOHAN03:35:15 22.10.2005
dobre jim tak Rrakouskejm pitomcum ! maj tam 250 zeleznejch koliku,7oom ocelovyho lana ! Vsechno udelali udelali Horsky vudci z okoli Dachsteinu ! Jen proto aby uz v roce 1999 nasrali lezce v CZ. Hore Zdar
kenyodpovdt 
 Re: JOHAN08:19:15 22.10.2005
Preci jenom bych v tom videl spis prachy, nezli touhu nas*t cechy. :-)
Na cemz IMHO neni nic v zasede spatneho, byl to kdysi velmi chudy kraj. Takove koleje, plivajici zazitkuchtive turisty primo do hospody a lanovky, kterej podnikatel by to nechtel? Jeste jednou: Ja se jim nedivim. Na horskych boudach chteji zit a tak by tam nejradeji meli silnicku. Horsti vudci chteji zit a tak by nejradeji vsechny, co si je nenajmou vyhazeli z hor, jedna cast Zelenych zadala rozbourani silnic po celem Rakousku, protoze chce zit bez silnic. I proti stavbe ferat byli petice. I za stavbu.
Jeden hulaka "Dalsi takovy!". Druhej "zbourat!" Hulakaji predni lezci, zadni lezci, turiste, horsti vudci, horsti svudci, pumpari od silnice v udoli, mistni i zdaleka, botanici chranici kytky, drevorubci...
Jako u nas.
Jiste si lezou na nervy, ale mozna se tak neokrikuji, ze do toho nema co kecat, protoze je mladej, starej, zdaleka, mistni, nelze desitky, leze desitky...
Ja rikam, ze takova ferata je to hnus a kdyby se mi nekdo ptal, tak reknu ze zbourat. Urcite budou taci i v Rakousku. Pokud jejich hlas prevazi, tak se nebude stavet dal a nebo i bourat. Pokud ne, bude se treba stavet dalsi. Proto se v civilizovanejsich zemich nekdy vedou diskuse. Na to, zjistit rozlozeni nazoru. U nas spis proto, abychom vyjevili, ze stojime v zakrytu. A abychom okrikovali druhe.
PS Pokud se nekomu podobna vec libi, tak at se mu libi.
PS II Po feratach jsem take chodil. Cele Julky a i ten Priel oboje v ramci prechodu pohori. Tenkrat ponekud "nemetodicky" ono na to u nas snad ani nic nebylo. Tenkrat mi moc nevadily i kdyz na tech Julkach, kdyz najednou nebyly retezy, jsem zaplesal "konecne pode sebe!"
jan pusodpovdt 
  Re: JOHAN08:21:50 22.10.2005
To sem zase tam nasekal hrubek. Ja je vidim az po odelani. Nojono... :-)
jan pusodpovdt 

 Kde je tam najbli vkup rotu10:08:24 22.10.2005
Nedvno sa nm podaril husrsky teda pardon romsky ksok a v rmci ekologickej, etickej vchovy a prisposobovania sa teda asimilcii s gdovskou asou populcie sme istili skalu od rotu na kom gerlachu i o to je. Odtiahli sme odtia k reaze a hky. Sce k gdovia UMGIACI o za robili poprask, ale op sme prerazili do mdi. I utopenec Kubn o ns renil. No a vuleky by sme sa chceli zarad do evropy i o je t vokolo.
A toko rotu pokope vidie no nechod tam a nevyisti to e? A s tam aj meden kble? To by sme u aj igulka vzali a aj Dezider z Jaroviec by iou.
A gde s tam zbern suroviny? A po koko je kilo rotu? Poradte gdovia.
S ctou Koloman - vysokohorsk rmska brigda
Rm-horsk skupinaodpovdt 
 Re: Kde je tam najbli vkup rotu10:22:48 22.10.2005
Ja bych Vam, drazi spoluobcane rad poradil, na mista dovedl a i Zikulika roztlacit pomohl. Zel uvedomil jsem si, ze mam dva zelezne zuby a nekolik kovovych imlantatu v kostech a trochu se obavam...
jan pusodpovdt 
  Re: Kde je tam najbli vkup rotu10:29:34 22.10.2005
Neobvajte sa radi za vami prdeme. A o maj susedia? Mu by aj slepica ak nemaj prasiatko.
A o tie kre na vrkoch v alpch. S prinitovan alebo rbovan? A preo to dvaj tak aleko od cesty. Potom sa namordujeme. A robota to nen pre ns, tak vneko spev, tanec...
Kolomanodpovdt 
  Re: Kde je tam najbli vkup rotu10:31:41 22.10.2005
Neobvajte sa radi za vami prdeme. A o maj susedia? Mu by aj slepica ak nemaj prasiatko.
A o tie kre na vrkoch v alpch. S prinitovan alebo rbovan? A preo to dvaj tak aleko od cesty. Potom sa namordujeme. A robota to nen pre ns, tak vneko spev, tanec...
Kolomanodpovdt 
   Re: Kde je tam najbli vkup rotu11:00:02 22.10.2005
Stale se trochu zdraham, toho kvalitniho zeleza je v mem tele preci jenom dost.
To je pekne, ze jste ochotni vazit tak dalekou cestu az k nam, ale bohuzel, zviratka mam jenom pejsky a to dost nejedle, ovsem znacne nervozni. Jinak bych vam jiste rad potrasl levici. Levici, v prave ruce pri vitani navstev vetsinou nosim 8mm vitaci zarizeni. Take bychom na nasem domacim hrbituvku na zahrade jiste mohli vzpomenout tech, kteri prisli a uz tak nejak tu jsou. Budiz jim kompost lehky.
Ze umistovani krizu na vrcholu, tak daleko od vykupu, je necitlive vuci beracum srotu mi nikdy nenapadlo. Ale je to tak. Doporucuji si na vec stezovat u gadzu ve Strasburgu a tom jejich Hagu.
jan pusodpovdt 
   Re: Kde je tam najbli vkup rotu19:36:33 22.10.2005
Zle - nedobre, Klman, tie kre na vrchoch s zvia dreven!
Vclav irlodpovdt 
    Re: Kde je tam najbli vkup rotu19:48:57 22.10.2005
Ta ty nev gdo e ide tuh zima a aj drevo pote. A tuh zima teda bude, bo na brnalke som videu e vela dreva chystaj na zimu a tam proti zime aj nejk vesel npoje maj od pana Jelnka, nejakho chodca - walkra dokonca aj pan Becher tam obas zavta.
Aj z gerlachu sme kr chceli odnst ale stle sa tam nejak vodcovia motaj a oni s nejak nervozny ked tam len tak niegdo sa potuluje.
A o vy dnes na potai labzujete, kolajnice treba kradnt, kruhy vytlkat, lahk karabnky z batokov vytahovat, a nejak varen vnko poit ked poasie u na pvo nen.
S ctou Koloman
Kolomanodpovdt 
     Re: Kde je tam najbli vkup rotu22:17:45 22.10.2005
Snad kdybys priteli Kolomane do Svajcu zavital, tam by se zimy preckani s nejakym tim zarobenim da spojit. Tunylek tam v jednom kopci maji, teplo je tam sucho a zeleznicka tam vede! Koleji tam maji, ze na na zigulika plnyho Jeniku-Chodcu by bylo a jeste na satek pro Erziku by zbylo!
Nak jako Jungfrau a Ajger tomu tam rikaji.
Zdravi Te dobry gadza Jano!
jan pusodpovdt 
      Re: Kde je tam najbli vkup rotu06:34:42 24.10.2005
No akujem za radu, ale tam som sa u motal a zima mi tam bola, a vemi ako som sa tam do toho tunela trepal. Okolo sam chlapi do skaly nieo tlkli. o bolo horie aj v lete tam vela snehu bolo a veru nalahko som iel ete kdesi na vrku som aj spal tak veru zima mi bolo. Chlapi o tam ete boli mi aj hovorili dobr pocit by a mal hria e si to dokzau, ale ma len ten ak batoh k zemi tlail (prd nalahko ak aj tak bol) a to som ani ni z toho eleza o som cestou naiel nebral (tak koda)
Ale nemysleu si ty EGER - potom a musm poui to je ns u madaroch tak to u je in asi tam zjdem.
Koloman
Kolomanodpovdt 
       Re: Kde je tam najbli vkup rotu08:16:37 24.10.2005
Eiger to tam gadzove pisi a V Dolnich Uhrach to nebude. Pokud jsi se, Kolomane, hnedle do tunylku neschoval, zle jsi urobil. Hlavne chodnik ze severu je rozbity a nepekny. Jajajaj mama! Snad jsi se nenechal napalit a tudy se za obzivou na ten kopec nevydal?!
Jsou tam blazni, kteri misto aby zelezo vytloukli a prodali, tak zelezo za dlouhe penize nakupuji a potom do skaly tlucou, zandavaj a casto tam nechavaji!
jan pusodpovdt 
        Re: Kde je tam najbli vkup rotu08:41:20 24.10.2005
No EGER i ano alebo nie je v uhrach pri takom hrade je to a turci tu kedysi ti kempovali a aby sa im lepie po hradbch liezlo smolu na nich maarsk iredentisti liali - ete mdo nepoznali.
ALe v tom raksku ten in eiger skutone mi tam zima bola a to som doma v trenrkach chodil. Sekerkou som tam na tom strmom chodnku musel rba a to ani nie drevo ale ak snehov pole, ved mi aj Pita hovoril si sa zblznil tam liez, eleza mlo a zberaov vea. No naozaj nestlo to za to a to vraj vea kompni tam skalo astie a aj gdovia. A na vrok ked som vyiel tak tam fkalo a a. Ke som do toho GRRR... ani to poveda neviem doiel sp vetko ma bolelo a ni som nenazbieral, ete tou stezkou kkatoou strmou som velio postrcal.
Ete som si tam potrhal aj nohavice, ten chlap o ich ujeka Goreho kpil lamentoval e boli strane drah, no ale nao ich nechal na inke vonku vetra. Ludia s zl a mohol ich niekto cudz zobra e? No ale preo aj nejak korunu vo vrecku nenechal?
Nabudce u len k tomu Egeru pojdem tam s menie skaly a sn tie hunctske hiky pozbieram zo skaly tak sa tam ligoc...
Kolomanodpovdt 
     Re: Kde je tam najbli vkup rotu13:57:18 23.10.2005
Hej cikan zle nedobre bude. Lebo sliepky nesmia viac len tak cez dedinu chodzit ta ona komisia v brusele to zakazala. A teraz to pride aj na ostatne kacice a ine ftaky. Nooo ale chodz do rakus. U Vidna stavaju teraz novu zeleznicu a vela kolaji tam bude.
Richardodpovdt 
      vtip15:26:41 24.10.2005
Plat Erika v supermarketu u pokladny a hulk na pokladn:
" Co nejak igeltka, nebud?"
Pokladn:" A co kouzeln slocvko?"
Erika: " ary mary igeltka"
Bolekodpovdt 

 Fuj!18:05:58 23.10.2005
Teda, to je fakt ds bs... Jet bych pochopil, e po ferat se do stny podvaj i lidi, co nemaj na to vylzt tam normln po skle bez hromosvodu. Budi, zkus si jak to na horch vypad, maj zitek... Ale "extrmn feratu", kde se schvln mus shybovat po pevislm ebku, tomu fakt nerozumim. Pece lidi co zvldnou tohle u mus bejt schopn lzt bez drtu normln cestu za 4.
Ale kdy je to bav... J bych pro n ve vlezu k hospod udlal plechovej rajbas, pkn im vej tim strmj, drt jenom tenkej, aby so po nm blb plhalo ;-) A pod to bych natloukl spoustu kolk, n obyejnch, tyhle by byly metr dlouh a na konci piat. A pkn hust, aby to bylo hust :-) Tam by feratistm pkn vyschlo v krku, pak v hospod (vlastn v restauraci!) by vesele slavili a bylo by jim jedno jak jsou ceny ;-)

Feraty se mi nelb, sice jsem v horch, ve stn, ale jenom jako. Je to jen takov pohdka pro cepry. Hromosvod m vede jak ovci, nejt잚 msto jsou pevisl kramle a davy lid mi hzej na hlavu utry, pkn dkuju. Stokrt lep je njakej pohodovej dvojkovej pilek.. Po hromosvodu se mu krbat na panelk...
Glutonodpovdt 

 Johann08:27:33 24.10.2005
Tahle ferrata se opravdu nepovedla, ale v Rakousku v tto obtnosti existuj i logick trasy (nap. Imster klettersteig). Jinak Johann je obtnostn D/E (viz. tabule nad doln stanic lanovky). Seewand je D-E a st E je v Rakousku asi jenom Kaiser-Max-klettersteig a Kristall klettersteig.
Tom T.odpovdt 
 Re: Johann08:55:06 24.10.2005
Nevm, jestli se nepovedla, ale rozhodn vede logickou lini. Vtinou se leze tam, kde bys lezl i ty bez eleza - spry, vhlouben, slab msta stny. Jestli se Ti nelb Johan, zaje si do Francie, tam nasekali takovch nelogickch "tlocvinch" fert odnikud nikam, e oi pechzej.
Kuba Turekodpovdt 
  Re: Johann08:49:15 25.10.2005
Logick linie je to mon pro extrmn lezce, pro veden ferraty vzhledem k nutnosti tolika kolk (a to nejen v Adlerhorst) podle m nen.
Tom T.odpovdt 
   Re: Johann10:07:12 25.10.2005
Z tohoto pohledu souhlasm.
Kuba Turekodpovdt 

 malej Johan17:22:52 24.10.2005
Vodvalim takovy rezaty viko u nas pred bakarem, cumim do diry  a ona tam FERATA! A husta, protoze bez jisticiho lana! Sem to zase radci zaklap by to nakej priblblej estet
nevytlouk. (S pocitem ze mam takovyho malyho byt smradlavyho JOHANA hned u domu se mi ted zije krasneji) Pa
stastnej lacoodpovdt 
 Re: malej Johan17:53:21 24.10.2005
Ajta! Odhalil jsi jedno z del strejerskeho undergroudu.
Nejprve zferatime podzemi a pak... Nejvic se tesim na bouldery, tam to bude odsejpat. Na kazdou cestu bude stacit jedna, dve kramle!
jan pusodpovdt 
  Malej Johan, SD ?19:13:34 24.10.2005
Napadlo me to. Uz se tesim na undergoundovyho pruvodce. Tipuju ze nektery kousky ze sedu budou pekne drsny az mozna i husty. Az se to proflakne outderavy prodejci muzou rejzovat na novym setu tzv. 'boulderIPCHO' (dovezeny rybarsky gumaky, jak jinak nez z Ciny, upgrejdovane spravnou nalepkou slavne firmy)
l.odpovdt 
   Re: Malej Johan, SD ?19:28:18 24.10.2005
Special oblecek od Mammuta a undergroudove bouldery z lehu...hmmmmm.
Ovsem! V tomto prostredi bych pripadne namitky proti pouziti "toho" z duvodu estetstvi, ci zachovani neporuseneho razu biotopu, povazoval za opravdu az ponekud neumerne...
jan pusodpovdt 

 chudk autor21:05:03 24.10.2005
Lezu u pknou dku let a akoli preferuji ist lezen, rd si takov lnek petu a teba si i njakou tu ferratu vylezu. Autor se snail podlit  s nmi o sv zkuenosti a jak vidm banda arogant m jenom piblbl kecy! Pro nekritizujete sami sebe ili ns skaln lezce teba za zkurven skaln stny nty, borhky atd.?! Tak teba normln lovk nebo turista, kter se rd projde v krsn prod pod skalnmi stnami a chce si vychutnat tu ndheru, zvedne hlavu a vid rozjebanou stnu nty, borhky a vm monm elezem. To pijde zejm tm kritikm ferrat normln, co?!
Kad m rd nco jinho a Lezec nen jen pro sklo-lezce a odprce ferrat. Kolikrt jsem chtl taky poslat  njak tipy a zkuenosti ze skal a hor na Lezec, ale kdy vidm tu odmnu za n snahu a ty piblbl kecy (hlavn v tomto hodnocen lnku), ponejvc od lid co sami nejsou schopni napsat podnej lnek, tak fakt ne!
Rendaodpovdt 
 Re: chudk autor23:10:58 24.10.2005
Pokud je tu nkdo arogantn tak to jsi Ty. Jestli se ti feraty lb tak a se ti lb a lez si po nich do aleluj, ale nenu m aby se mi lbily taky, a u vbec mi nezakazuj tady na n napsat svj nzor. Proti autorovi lnku nic nemm, pkn napsan, hezk fotky... Akort z ady kolk ve skle je mi na blit.
PS: sm sebe i skaln lezce kritizuju docela tvrd a ada borhk po metru se mi taky nelb, ale v lnku o ferat hodnotim feratu.
PS2: Kdy se boj pr piblblejch kec, tak si tipy a lneky klidn nech, nikdo t nenut abys je sem dval. Ale je to koda, protoe spousta lid by si je teba rda peetla...
Glutonodpovdt 
  Re: chudk autor20:30:40 25.10.2005
Dal z vypatlanejch zvislk na skle!!!
Glutonodpovdt 
   Re: chudk autor23:52:22 26.10.2005
e by ns bylo vc? To bych se fakt divil...
pravej Glutonodpovdt 
  Glutone, Glutone....20:46:10 25.10.2005
Kdo t do eho nut ty arogante?!! Boe, dal z tch vypatlanc co maj v hlav jen utr! To je zas mj nzor na tebe.
Rendaodpovdt 
 Re: chudk autor09:25:15 25.10.2005
Veho moc - kod
Olson.vsodpovdt 
 Re: chudk autor16:46:46 26.10.2005
Pises , ze lezes par let.Tomu nemuzu verit.Pokud zustavas nenastvany kdyz vidis ty fotky tak jsi divny.Vzdyt ani neni potreba cist ten text.Je to neco podobneho , jako kdyz nemuzes vylezt na strom a aby jsi se tam dostal tak do kmene stromu vysekas diry po , kterych se na strom dostaanes.Toto co je na tech fotkach je uz dost silne kafe.
JP.odpovdt 

 .......22:55:40 24.10.2005
M se to nelb........
netaodpovdt 

 o co jde vy volov?!19:14:05 26.10.2005
pr eleza v obrovsk stn, e to nkoho sere. Neberte ten ivot tak vn, stejn nikdo z nj nevyjde ivej!!!
zdenouodpovdt 

 Foto dne:
Trebenna East
Kap horn, 9-
 Databze cest:
Vechny cesty (189329)
Top cesty v R
Top bouldery v R
Nejnovj cesty:
Look Up Here 8b+ Olba
Konec Konc 5B Malomice
Pan lajn 6A Malomice
Adalpreto 7a Sarche
Katorga 6a+ Leonidio
Nov komentovan:
Kamardm Za Velkou Lou 5+ Srbsko
Hanina 7+ Mengusovsk Dolina
Follaje Campestre 7a+ Chulilla
Velk Grc 7C+ Labsk dol - Prav Beh
Schnittstelle 7B+ Chironico

 Nov v diskusi:
Re: Beruky foto dne | Re: Beruky foto dne | Re: Beruky foto dne | Re: Beruky foto dne | Re: Beruky foto dne | Re: Beruky foto dne | Re: Rusci zpt na zvodech | Re: Beruky foto dne | Re: Beruky foto dne | Re: Rusci zpt na zvodech |

 Nov komente:
Re: Mamlas | Re: Mamlas | Re: Mamlas | Re: Mamlas | Re: Mamlas | Re: Mamlas | Re: Hanba | Re: Mamlas | Re: Mamlas | Re: Mamlas |

 Kde to ve:
Podmnka 5 msc za to, e mu umela paraka na Grossglockneru (1)

 Nov v inzerci:
1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |

 Anketa:
Sledovali jste dnes Honnolda v Taipei?
 Ano, iv! 
 1473 
 Ne, z vek se mi to hlava. 
 1567 
 Ne, uniklo mi to. 
 1341 
 Sleduji jen Adama. 
 1394 

 Nvody:
Jak pst na lezce ...
Lezeck mapy

 Partnei:
Treking.cz
Hledte si pkn ubytovn v R na V vlet i dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz vsekci chaty a chalupy pronjem. Pokud plnujete cestovat na Slovensko a potebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlep ubytovac zazen, chaty, chalupy, roubenky naleznete na strnce chaty na prenjom.
Na webu NaVylet.cz objevte pestrou paletu turistickch cl a tip na vlet nap celou eskou republikou. Nechyb ani oblben lezeck oblasti jako esk rj s pohdkovmi skalnmi vemi i dramatick Labsk pskovce, kter lkaj dobrodruhy i horolezce z cel Evropy.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  prvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobnch daj       cenk reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.