LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jmno

 heslo 

 Registrace   |   Voln kmen, to je svia, proto m lano na (s)raku!
Hledn cesty

Hledn na Lezci

 Metodika
 Trnink
 Ledy
 Skialpy
Knihy
Slovensk prvodce
Vyla nejnovj kniha Reinholda Messnera Symboly
Prvodce Elbtal 1 a 2

Zvody
SP ledy Kanada (26.02)
EP v ledolezen Finsko (07.03)
MR v lezen na obtnost (07.03)

ebek
Cesty:
1.indel 12953
2.Votoek 12850
3.Stribrny 11950
Bouldry:
1.Ondra 11434
2.Volf 11356
3.Trojan 11225
Hory:
1.Sejbal 8201
2.ern 8160
3.Gro 7240

Vsledky
Zimn olympida (06.02)
Vrsk cepn (04.02)
P v bouldru Praha (24.01)

Denky
5850 lezc
1198611 cest
Nov pelezy:
Estrata Ge 7c
Look Up He 8b+
Ztopoen 9/9+
Severus 7C+
Teamwork 8A
Pepite D 7C
La Pluma 7b
LUltimo V 7b
Daos Cola 7b+
The Rabbit 8A

Stny
Lezeck stna Kbely - Praha 9 Kbely
Boulder Bar - Praha 7
Rock 'n' Wall - Plze

Prodejny
Outdoor Centrum Rock Point Po - Praha 1
Rock Point Plze Americk - Plze
Rock Point OC Olympia - Brno

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
FREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Tom Mrzek

portrt

Vk: 20 let
Vka:  178 cm
Hmotnost: 60-62 kg
Leze:  5 let
Zvod: 3 roky

Bydlit: Brno
Zamstnn: profesionln lezec
Stav: svobodn
Sport:  doplkov - kolo, plavn, posilovna
Hobby: auta

Sponzoi:
Rock Pillars
Ocn
Wan Gansenvinkel
MLO

Nejoblbenj oblast:  Arco, Orgon - ostatn vude je pohoda

Osobn nejvenj OS:  ...vm si souasn schopnosti dvat 8a...

Osobn nejvenj RP:  Underground 9a, Massone, 2002

Osobn nejvenj umstn:
1. msto na Rock Master - Arco (ITA), 2001
1. msto na MS Junior - Imst (AUT), 2001

Pehled nejt잚ch vstup.

Pehled umstn na mezinrodnch zvodech.

Pehled umstn na domcch zvodech.

Foto z ME v Chamonix 2002:








Portrt pipravil Vlasta Volk  (SUMMIT DRIVE, s.r.o.) pi Mistrovstv Evropy ve francouzskm Chamonix v roce 2002.

Vlasta Volk   [pravy] 13:39 24.07.2002Tisk 

Reklama:


Souvisejc lnky:

Komente

Nov koment 

 Hmmm
A co jako...?
Zapsal: Ondra, 16:28:56 24.07.2002
 mmm
Jako to, e tu je profil naeho nejlepho lezce s pknejma fotkama a linkama. Dddky!
Zapsal: tomash, 16:34:31 24.07.2002
 mmm
Informan hodnota lnku je rovna 0!
Zapsal: R, 07:10:15 25.07.2002
 Teda tys m dostal
R to je jako Retardovanej? No ja jsem se z clanku, na rozdil od tveho komentare, dozvedel spoustu informaci. mmm lidi jsou dneska naky divny. Ale co, ze ja vubec reaguju na anonyma.
Zapsal: Hop, 07:31:14 25.07.2002
 Sprvn Hope
- vykali se na anonym. M se ty informace lak lb.
Zapsal: Tomas, 07:53:20 25.07.2002
 Mn se to nelb...
Je vo deset kilo leh a vo deset cenk vt - to je k divn ne ?
Zapsal: Leec, 08:17:14 25.07.2002
 Re: Leec
no ale tezko rict, v kom z vas je chyba :-)))))
Zapsal: Kojot, 09:10:34 25.07.2002
 ???????
????????????????
Zapsal: Daja, 09:54:55 25.07.2002
 Pemrzkovno
Vdy o Tomi Mrzkovy se pe vude. Kdo je pozornj ten Montny v o nm vc, ne se dozv tady v tom CV.
Zapsal: Ondra, 10:10:29 25.07.2002
 :-))
pokud si pamatuju, kvalitni rozhovor s mrazou sliboval papou. aji kvuli tomu shanel jeho mobil. ale zatim kde nic tu nic.. :-)))
Zapsal: Kojot, 10:15:08 25.07.2002
 :-)
To je super. U jsem se tak dlouho a upmn nezasml jako te, kdy jsem si peetl reakce na jednotliv komente. Dk za zlepen nlady. Jup.
Zapsal: Ptk, 10:59:32 25.07.2002
 OK
Nahodou Vlasta prinesl krasne, fakt krasne reportazni zabery. Muze se o nem (Mrazovi) psat do nekonecna, proc ne, ale v Montanach je fakt vse, jeho trenink, nazory, vyziva... Pouze se to dokola neopakuje. Inspirujme se a furt si nestezujme...
Ave!
Zapsal: Zico, 14:22:29 26.07.2002
 Re:Zico
Nejsi ty nahodou ten slavny prizrak RT?
Zapsal: , 14:45:23 26.07.2002
 J nejsu Zico ani slavn pzrak RT
J netu Montanu, jsem etlek a sleduju jenom net. Take m info o Mrzovi prost pot... J fakt o nm cel rok nic nevm, akort kdy mi leze nad hlavou na Brumlovce, tak su auf. Take dky za info zadarmo! Montanu si asi koupm teprve a se budu fakt ctit jako lezec. Jestli uetm;)
Zapsal: tomash, 18:58:23 26.07.2002
 tajnej tip
hele vy zuiv reporti, za metr piv vm zadm setkn s nejlepm indonzskm pskaem (toti jedinm...). Jmenuje se Ali, tuhle s nma byl na Prachov.
Zapsal: Lukas B., 12:51:46 30.07.2002
 Jet lpe
J vm zase mu zprostedkovat rozhovor s lezoucm transsexulem a dozvte se tak jeho (jej) originln nzory na lezen na psku respektive lezen vbec.
Zapsal: HUGO, 14:04:31 30.07.2002
 Medailnek: Maty
Vk: God knows
Bydlit: tebas Praha
Zamstnn: profesionln vydavatel
Sport: doplkov - lezen
Hobby: mapy
Sponzoi: aket
Nejoblbenj thermo prdlo: aket
Nejoblbenj mtko: 1:44 500
Nejoblbenj oblast: skalky Hndky
Osobn nejvenj oponent na Lezci: Papou

Co takhle :-)?
BH in SL
Papou
Zapsal: Papou, 15:16:45 30.07.2002
 Lukasi B. a HUGOVI
Prosm, prosm.... V telce stejn nic nedvaj a tady na Lezci je alespo trochu sv vzduch, vanouc ze skal a hospod ... :-)))
Zapsal: Gamp, 15:53:44 30.07.2002
 Pro ne
Mn se portrt zamlouv. Klidn by to mohla bt i samostatn rubrika Kdo je h.
Zapsal: David, 16:06:00 30.07.2002
 For Ondra a ppadn dal neznlky

Ty voo, zanm z Vs mt fakt dost. Nechci tady mluvit moc sprost, ale fakt si hoi nevidte do huby.
Pe se o kdejakm vonskovy, e vyleze pochybn 8a a vy se tady beze studu ohnte, e je pemrzkovno. Dte nkam. Pokud Mrza bude podvat neuviteln vkony, kter podv tak nechpu pro by se o nm VUDE nepsalo.
A v moment, e s lezenm skon, tak si zasluhuje daleko! vt ovace ne jak ml Hudy.
Hudy byl bourk ve sv dob, Mrza je v thle.
To kdo je i byl vt je nesrovnateln a nehodlm to zkoumat.
Take se sklidnte a tie trnujte.

P.S: Jo a nehodlm s nkm diskutovat, e lezen je vc ne sport a e o sportovn strnku v lezen nejde.Na takovou diskusi upmn klim. A kdo ji v tto souvislosti rozjede je fakt smek s malym...

:) Tak toliko vchovnej pspvek ode m pa a


Zapsal: Oliv, 22:36:45 30.07.2002
 RE : Oliv
Neschazuju Mrzv sportovn vznam. Jde mi jen o to, pro dvat na Lezce informace, kterch je vude dost. Jak km, o Mrzovi se pe skorem vude. Kdo je pozornej sledovatel lezce m o nm ir pehled ne lecjak sportovn redaktor. Prost radi uvitm informace kter jsem jet nikde neslyel i neetl. A mitec...
Zapsal: Ondra, 08:22:26 31.07.2002
 Re: Olivac a Ondra
Ondro, ne kazdej odebira Montanu, nekdo skutecne zna Mrazu jen z Lezce a pro ty, nebo ty co dosud o Mrazovi neslyseli jsou tyto informace. Kdyz umre prezident, tak taky o tom pisou vsichni, je to holt vrcholna udalost doby.
Olivaci, vychovne to moc nepusobilo, ale souhlasim s tvymi nazory, az se tomu sam divim.
Zapsal: Maty, 09:03:44 31.07.2002
 pr dotaz
tak jo. ve vech lncch jsem se dovdl podrobn, jakho m sponzora, jesli j maso a kde se jak umstil. te teda dotaz: kdy se na kadm jeho spchu piivuje nkolik "omek", jako e je to spch komise mldee nebo bhvkter z horolezeckho svazu, zajmalo by m, z kterho je oddlu.
a druh otzka. na pedposledn fotce mu kej mank ah do uzlu na sedku. je to proto, e byl po dolezen tak vyavenej, e sm uzel nepovolil, nebo jsou njak pravidla, podle kterejch mus kadho navazovat poadatel?
Zapsal: Lukas B., 09:22:24 31.07.2002
 Fuj
Stejn je to lumprna e byl zcenzurovn mj lnek s rozhovorem s jednm mm znmm. Nechapu tedy co tady dl tento lnek a pro nebyl zruen, kdy mm daleko ni informan hodnotu ne ten mj. Proto dm odstrann toho lnku, na vechny stejnm metrem.
Zapsal: HUGO, 15:44:35 31.07.2002
 Reakce a komente
Reakce a komente

Na zklad reakc na tento portrt jsem nucen reagovat.
S realizanm tmem lezce jsme chtli vce piblit zvodn scnu na tchto strnkch. Hop dal dohromady seznam eskch zvod s prolinky na jednotliv zvodnky a jejich umstn. Velk kus prce jestli mohu soudit.
Dle chceme na tchto strnkch nabdnout zkladn informace alespo o nejlepch zvodncch. Tento lnek byl prvnm ze srie o lezcch z na reprezentace. Nek mnoho, ale je rozhodn bohat ne ten na oficilnch strnkch ICC.
Srovnn s paprovmi mdii ze svho pohledu vidm jako nepimen. Lezec si ije svj vlastn internetov ivot a realizan tm lezce se sna nabdnout co nejvce informac. Je samozejm, e nkter informace se budou objevovat ve vech titulech pcch o lezen. Doufme, e lezec bude vdy informovat jako jeden z prvnch a navc vdy bude mon se k jakkoliv informaci snadno zptn vrtit a najt relevantn odkazy. Tak jako v tomto lnku je napklad aktuln propojen denek, vsledky na mezinrodnch zvodech a vsledky na domcch zvodech.

Jsme si vdomi toho, e vtina pispvatel (vetn m) neme kvalitou lnk soupeit s profesionly (nap. Papou, mafra). Na druhou stranu si myslm, e lezec je aktivn medium se spoustou informac. Dky tomu, e na lezce pispv mnoho nadench lezc neprofk, je lezec ivj, ne by tomu asi bylo pi nkolika mlo profi redaktorech. Je to adekvtn da za aktulnost a i informac? Krom toho, kdo by je platil?

V nvaznosti na tyto portrty pipravujeme rozhovory s jednotlivmi zvodnky a ve velmi blzk dob zde bude zveejnn rozhovor s kouem repre Slvkem Vomkem. Osobn doufm, e se ve poda.

S pozdravem

Vlasta Volk
SUMMIT DRIVE, s.r.o.
Zapsal: Vlasta Volk, 17:32:52 31.07.2002
 Mil Vlasto,
oslovil jsi m, tak tedy:

- na Lezce vstupuji jako soukrom osoba a nijak neakcentuji, kdo m iv. To, e je to poznat z toho, co je za zavinem, je jen moje lenost zizovat si k soukrom komunikaci extra adresu.

- prv v tomto bod se, Vlasto, lime. Ty si chce z Lezce dlat privtn byznys, proto pslunost ke svmu zamstnavateli zdrazuje. O.K. nic proti tomu, jak pe, jsi domluven s vydavateli. Jen aby bylo jasno.

- nabz tu ovem rzn kurzky, kter pod Tvj zamstnavatel. Taky neva, ale mohlo by to bt extra, aby z toho bylo vidt, e je to reklama (banner, slo rubrika - jako teba na chyty Hot Stone vlevo). Jako to dlaj ve vech dobrch novinch - extra zpravodajstv, extra komente a pln extra reklama.

- tm, e klade draz na svho chlebodrce, vypad to, e nco prodv. Ale to, co prodv, je nuda a u to bylo (Montana, RT). To je statistika, sponzrci, dva, ti drbky. To by mohlo bt v rubrice Denky a vypadalo by to mnohem efektnji (s tmi barvikami). BTW. Mrzkv denek tady stoj za pendrek, chop se ho!

Berg Heil
Papou
Zapsal: Papou, 19:50:34 31.07.2002
 reklama,Reklama, REKLAMA!
Jen takov mal doplnn a skryt reklama.
Cel tato akce co se te denku a portrt a rozhovor s lezcema pochz z Prahy z jednoho nejmenovanho baru. S Hopem sme o tomhle asi ped pl rokem mli docela dlouh diskuse, kter vak z nkolika dvod prost nevyly a vcemn u asi nevyjdou.Je fajn, e se kluci do toho pustili a e se o nco podobnho pokouej.
Za nejmenovanou umlou stnu mohu oznmit, e se chystaj nov lezeck strnky, kter nehodlaj konkurovat Lezci,ale zvtit vbr informac a stylu jejich veden.
Jak se tyto strnky budou jmenovat u asi vtina tu...:)
Take za msc a nco se na nich mn nkdy uvidme.
P.S. Zdravm Hopa, omlouvm se mu za mj dementn mobil a tm se a si o vem pokecme :)
Zapsal: Oliv, 20:12:54 31.07.2002
 Poklona
Teda! Jsem jen o cenk vt, ne Tom, ale, e bych vl 60 a 62 se rozhodn ci ned. Tch mejch 69 mi pitom nepjde tak moc. Tak jsem se asi spletl, to mus dret asi njakou tvrd dietu. J si neumm pedstavit den bez pknho nadlbnut v devt veer. Asi se budu muset vc snait a neperat se tak.

P.S. pro Tome:
Jo a s tma zvodama - jan tak dl, jde ti to skvle

Dalas
Zapsal: Dalas, 22:20:08 06.08.2002
 To: Hugo
... nezbv ne v podzem mimo dosah reflektor ekat na svou pleitost :( . To v, klasici se smykami a bez mga u pasu, to tak nelet...
Zapsal: Gamp, 16:31:10 07.08.2002
 ... pokraovn z minule
... a tak mu povdm: Pane, nechte toho pska, vdy se snad tolik nestalo, m to cenu takhle dit pro jeden kontryhel? Mlo ...
Zapsal: Pyskkov, 14:00:26 08.08.2002
 a ozvna
.... bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla
Zapsal: kure, 15:11:50 08.08.2002
 RP Underground
Tedy, pi v ct k asnmu vkonu, jakm je pelezen Undergroundu, musm protestovat proti oznaen tohoto pelezu jako RP. Poas mne vyhnalo z Dolomit do Arca a tak jsem se el na ten skvost podvat. Cel cesta, i sousedn Pietra Murata, m expresky naroubovan ocelovmi karabinkami natrvalo na ntech a takovto pelez nen RP, ale PP. Nebo si Tom pinesl ebk a ped finlnm pokusem si ty expresky s pouitm plochho kle slo 10 odrouboval? To asi tko.
Take se domnvm, e RP pelez UNDERGROUND zatm vbc nem, pouze PP. RP by bylo jet o dost vt maso, kdyby si lezec musel pkn hnout na sedk, doshnout k ntu (a ne jen k expreskou prodlouen karabin), cvaknout expresku a cvaknout lano.
Nazvejte vci pravmi jmny.
Zapsal: Petr Jandk, 15:20:16 11.08.2002
 :)))
Souhlasm s Petrem Jandkem, e RP by to byl o troku vt kotel.
Mrza to opravdu RP nedal a taky pro?
Chtl bych znovu podotknout, e RP styl v tkch cestch u dvno odeel do vnch lovi a OS tm neexistuje...
Nem smysl diskutovat o tom, e RP sou cesty t잚...:)
Zapsal: Oliv, 22:04:35 11.08.2002
 RP
No dobr, RP styl odeel, to chpu, pro se tomu pak ale k RP. kdy to RP nen? Nebo jako e maj vichni vdt, e od 8b- nebo kolika, se pod RP mysl PP? To je na makovici.
Zapsal: Petr Jandk, 12:10:06 12.08.2002
 Re :))) Oliv
RP je RP!!!!!!!!!! A nem cenu o tomhle diskutovat.Ovem u vs je to OK.Je to jako na peklice vi?Nechce si dt vude presa?Bude se cejtit jako doma a bude moct lzt RP? :))))
Nicmn plat e Mrza je borec a j bych to nedal ani na rybu.
To rejpnut je jen proto e jednou se nco ozna tak se tomu pak ned kat jinak.Nebo chce jezdit po chodnku a kat tomu dlnice,jen pro to e tam nikdo nechod a autem tam jezdj vichni?Trochu vtru do palice?
:))))
Hore zdar

Bobr
Zapsal: Petr, 19:45:16 12.08.2002
 :)))
Ach jo :))) vy ste smci hdav.
Dky Pete.Jak sem to byl ale Neznlek.U jsem moudej a te u konen vm, e RP je nco jinho ne PP.
Ovem obtnost to nezvyuje.
Clem Va diskuse je,aby si to Mrza pepsal v denku. Jasn vc.A to Mrza nebo kdo mu denek zavedl udl.Dy je to pece nefr, e tam m ERP...

P.S. :) jo a jet. Nemu pod rozlousknout vtu:"Ovem u vs je to OK". Tady teda fakt tpu.Pome mi s tm nkdo?Dky, dky.

P.P.S. musm znovu podotknout, e diskuse tohoto typu m Ohromn bav, protoe jsou velmi poun a npadit. Rd se do nich zapojm, protoe ve by se mlo nazvat pravmi jmny! Jen tak dl hoi. Mus se v tom pece udlati podek...

Zapsal: Oliv, 20:26:06 12.08.2002
 RP-PP
Olivi, na cest typu Undergroundu styl RP obtnost oproti PP (= s nacvakanejma expreskama) zvyuje a pokud jsi dobrej lezec, v to sm dost dobe. Prost se mus na tch chytech-nechytech viset dl a pi cvakn doshnout dl, kdy si m borec cvakat i expresky. To mus pece vidt kadej. Clem mho pspvku je, aby se nekalo ist alpsk vstup na osmitiscovku lezen v band se edesti dalmi borci z jinch stt na pronajatch fixech a aby RP bylo to, co m bt, to jest bez nacvakanch expresek. Jinak se prost ml a znedvryhoduje to pslun vkony.
Zapsal: Petr Jandk, 22:21:20 12.08.2002
 RE:RP-PP
Pete, Oliv samozejm myslel, e pi RP se nezvyuje stupe obtnosti (neboli slko). Jin vklad m nenapadl a docela se divm , e tebe ano.
Pokud nkdo za Mrzu blb vyplnil styl v denku, ml by to opravit, ale siln pochybuju, e tu nkdo chtl mlit, protoe u Mrzy nen dvod a urit cesty v Massone, ale i jinde se prost RP nelezou. Take to bu nkdo napsal z nepozornosti a duchem neptomen a nebo to psal lezeck neznalec.
Zapsal: David, 00:52:16 13.08.2002
 :)))
A jedm...
Take kdy to vylezu RP nen to 9a, ale 9b...:)

J myslim, e u to vichni dvno pochopili.
U to Tomovi opravte.Dy to znedvryhoduje jeho vkony.

Zapsal: Oliv, 00:57:49 13.08.2002
 T pic Davide
Telepatie...:)
Jaktoe et nesp? A pe skoro stejn komente.
Zapsal: Oliv, 00:59:55 13.08.2002
 RE
Protoe jsem Tvj pseudonym.:))?:
Zapsal: David, 01:07:19 13.08.2002
 RE
Protoe jsem Tvj pseudonym.:))?:
Zapsal: David, 01:08:12 13.08.2002
 RP-PP
Pokud se uvd odlin klasifikace pi lezen (teba na psku) AF a RP, nepipad mi tak blb mt i jinou klasifikaci pro PP a RP. Je-li klasifikace obrazem vkonu (a prv podle nj, tedy subjektivnm dojmem lezc se klasifikace uruje), kter je teba pro vylezen dan cesty danm stylem, pak by u takovch cest MLA bt odlin klasifikace pi RP a PP a u kad klasifikace by tak ml bt napsn styl, jakm byla vylezena, a to ten, kterm byla opravdu vylezena a ne jin, jak je to v tomto ppad.
Zapsal: Petr Jandk, 19:44:26 14.08.2002
 Jet RE:RP-PP
Cesta m jen jednu obtnost, liit se me styl, kterm cestu tto obtnosti peleze - OS, OSF, RP, RK, PP, TR - tzn. vce i mn hodnotn. Stylem AF nepelz cestu, pouze jej jednotliv kroky i pase a klasifikace pro souvisl pelezen se tu samozejm pout ned. Protoe nap. na psku m tento styl sv zastnce, mv i svou klasifikaci, ale ideln by bylo, kdyby byla nap. v odlin stupnici ne klasifikace pro tzv. sportovn lezen, protoe se jedn o odlin typ vkonu.
A neourej pod do RP-PP Undergroundu, bylo to nedopaten.
Zapsal: David, 20:35:51 14.08.2002
 :)
Kdy sme u tch styl...:)
Docela prdel by bylo pojmenovat styl kter sem nkolikrt vidl na skalch a vypad nsledovn:
Frajer nacvak cestu,patin si prodlou expresky a v traverzu si je pilep tejpkou ke skle aby se mu lp cvakala. Co vy na to? Exemplrn ppad je teba cesta Za staro kolo blah blah blah.Napklad tuhle cestu tmhle stylem vylezl upizdovanej Uro Perko.Vkon pardn,ale co ci stylu? Nebo sem nkolikrt vidl jak si dojlandi prodlouej topovou karbly nkolika expreskama a pak to cvaknou z msta pod bouldrem,chytj presa a nazdar.Cesta vylezena (pklad Tabou v Buoux). To sou vci co :))) ?
No nic u to vn tomu Mrzovi pepite...:)
Zapsal: Oliv, 22:51:35 14.08.2002
 jejich problem
At si kazdej leze jak chce a pise co chce, kdyz ho to samotnyho uspokoji...
Na zavodech jsou rozhodci, tam jde o vykony, venku kazdej leze pro sebe, az na par vyjimek, ktere lezou i pro sponzory...
Mraza je proste borec. Ale fakt by me zajimalo, jestli nekdo z tech nejlepsich to 9a leze RP? A jak se posuzuje u techto cest rozdil mezi RP a PP? Je to fakt takovej rozdil? Asi blba otazka, ale lezu asi o 8 stupnu niz...
Zapsal: Maty, 16:51:22 15.08.2002
 pro Matyho
Tak jet jednou chlape...RP is dead :)
Najde se sice pr pank, kte se o RP pokouej,ale tch je tk malounko.
Jo a samozejm, e je kadho vc jak si kdo leze a m se prezentuje.M je to taky fuk.
Hoi j se tady u tch blbol po pracovnm dnu dycky tak odreaguju.
To je pohoda vivat Lezec.
Zapsal: Oliv, 21:59:46 15.08.2002
 j to maslel vn
Olivi, j ten dotaz myslel vn, v kruzch top lezc se nepohybuju, ale zajm m to. Jak je te teda standard?
A e je RP dead, mi vbec nevad, nikdy jsem ho nelezl.RP je mrtev a ije PP!
Zapsal: Maty, 09:26:47 16.08.2002
 RP x PP x Freepoint x TR


Jeliko jsem Tomovi do databze zadal cesty j, tak jsem ten, kdo zapinil zmaten sti lezeck populace. Za co se omlouvm. Nicmn z mho pohledu praxe trochu pedbhla striktn katalogov dlen a pelezy zejmna tkch cest jsou zpravidla uvdny jen jako RP. Pro zjednoduen. Tak jsem uinil i j.
Podle mho nzoru to vychz z modernho pstupu k lezen, kde je dleit cestu pelzt odspodu v kuse. Jitn je tam jen proto, aby se lovk nezranil, i nezabil. Obtnost cesty je tak tedy dna obtnost krok a dlkou cesty.
Napklad na strnkch 8a.nu vbec nerozliuj RP a PP a jdou dokonce tak daleko, e za RP pelez povauj, kdy si lezec lanem procvakne jednu, i vce expresek a pak sleze nebo sko na zem, ani by bylo lano v akci. Nsledn me dvat dal pokusy odspodu s tm, e pokud spadne, sthne lano k pedem procvaklm expreskm a jde do toho odspodu znova. dajn takov je praxe na nkterch tkch cestch.
Dle na strnkch 8a.nu oznauj za Freepoint takov pelez, kdy lezec m lano cvakl v jakkoliv expresce (nen dleit jak byla cvaknuta) a cestu peleze bez pdu. Pro zkomplikovn situace, tak takovto (skoro top-ropov ) pelez oni hodnot o stupe mn ne RP pelez.
Zapsal: Vlasta Volk, 22:25:34 16.08.2002
 psmenka a psmenki
Te sem lezl cestu na Sukch - myslm, e se jmenovala Levitace a v prvodci byla napsan obtnost VIIIb,RP VIIIc/XIa nevte nkdo jak je to mon...? Taky by m zajmalo za kolik je to, kdy sem to dal os...- stejn jako RP? - mm v tch psmenkch bordel...No popravd m to ani tak netrp, protoe lezu sp leh cesty pro radost - vtinou os a nepotebuju si pst njak denky, abych si nco dokazoval a ukazoval ostatnm co jsem vechno pelezl... - protoe na nic jinho podlem ty denky nejsou - a jestli si nepomatujete cesty, kter jste lezli tak vs fakt lituju a tm sp je vidt, e lezete jen kvli tomu, e je to extreme-outdoor-mega-super-in-giga-Bravo-Cosmorebelsk a e po tom mte o em kecat ped babama jak jste velk HOROlezci atd.(neikm, e taky nkdy nco neeknu:) Jestli se mlim a zatm jsem nepiel na to, pro jsou ty denky na netu dobr, tak mi to kdytak napite... - j teda doufm, e si to vichni pete jen kvli tomu abyjste mohli zafrajeit a srovnat se z ostatnma a e nejste ty druh ppady: hur do BB - peklika je nejlep - tam nemusme bodat cepny do skly a mltit skoby do tch pskovcovejch v...;) a moknout kdy se zkaz poas. Joo, pelez sem 9 - bylo to napsan na stn pod cestou - rychle si to napu do denku - j, ono to bylo jen slo na dvech - no to je jedno, kdy to v tom denku mm napsan tak u to pece nebudu mazat... atd. - znm jich hodn (ale taky to jsou lidi)-teda vtinou diskofylov... Cau Vojas
Zapsal: Vojas, 21:33:42 21.08.2002
 psmenka a psmenki
Te sem lezl cestu na Sukch - myslm, e se jmenovala Levitace a v prvodci byla napsan obtnost VIIIb,RP VIIIc/XIa nevte nkdo jak je to mon...? Taky by m zajmalo za kolik je to, kdy sem to dal os...- stejn jako RP? - mm v tch psmenkch bordel...No popravd m to ani tak netrp, protoe lezu sp leh cesty pro radost - vtinou os a nepotebuju si pst njak denky, abych si nco dokazoval a ukazoval ostatnm co jsem vechno pelezl... - protoe na nic jinho podlem ty denky nejsou - a jestli si nepomatujete cesty, kter jste lezli tak vs fakt lituju a tm sp je vidt, e lezete jen kvli tomu, e je to extreme-outdoor-mega-super-in-giga-Bravo-Cosmorebelsk a e po tom mte o em kecat ped babama jak jste velk HOROlezci atd.(neikm, e taky nkdy nco neeknu:) Jestli se mlim a zatm jsem nepiel na to, pro jsou ty denky na netu dobr, tak mi to kdytak napite... - j teda doufm, e si to vichni pete jen kvli tomu abyjste mohli zafrajeit a srovnat se z ostatnma a e nejste ty druh ppady: hur do BB - peklika je nejlep - tam nemusme bodat cepny do skly a mltit skoby do tch pskovcovejch v...;) a moknout kdy se zkaz poas. Joo, pelez sem 9 - bylo to napsan na stn pod cestou - rychle si to napu do denku - j, ono to bylo jen slo na dvech - no to je jedno, kdy to v tom denku mm napsan tak u to pece nebudu mazat... atd. - znm jich hodn (ale taky to jsou lidi)-teda vtinou diskofylov... Cau Vojas
Zapsal: Vojas, 21:34:55 21.08.2002
 
jej ono se to udelalo dvakrt tak sorry
Zapsal: , 21:36:46 21.08.2002
 psmenki
Mil Vojasi,
a poleze dvacet a vce let, budou se ti ty cesty u pkn plst. Bude vdt, e jsi nco lezl na takovou tu v s tim zahnutm vrcholem ve Schmilce a e tam byl hroznej komn a pod nm kovej peah, ale nezvpomene si zaboha jak se ta v menovala, jenom e to byl njak Weg na njakj Turm. No a na to se prv velice hod takovej denek, protoe prvodce, do kterejch si cestu asi zape, se pod vydvaj nov a kdo to m z tch startejch pod opisovat.
Taky jsem si kdysi myslel, e si budu vechny cesty pamatovat, ale po pr letech... a seitky se poztrcej... Tak jenom abys vdl, e motivy mohou bt rzn. Krom toho jsou denky provzan na databzi cest. Zapisem do denku se cesta pid do seznamu, pokud tam jet nen. Pak se j taky pite pelez a tm pdem taky do statistiky lezenosti cest.
Kdyby si denky psali vichni, dalo by to celkem pknej obraz co se jak asto leze a tm pdem i co stoj za to lzt.
Zapsal: Petr Jandk, 22:20:08 21.08.2002
 denky
To s tou statistikou cest, me bejt docela dobr, ale jak si kal - e uz si ty cesty bohuel nepomatuje, tak tm lp, ne? aspo si to zase me dt napoprv a mt z toho vt zitek...
Zapsal: Vojas, 23:12:26 21.08.2002
 ad denky
Bohuel, zase a takovou sklerzu nemm. Sp si pamatuju, jak to ped lty bola brnkaka a te se tam pomnalu nezvednu od zem :-)) To je tzv. vzpomnkov optimismus - velmi nebezpen vc.

Jo, a protoe si ty cesty za pr let nepamatuje, je dobr je nkam zapsat, aby ses tam mohl podvat. Kdykoliv jsem to neudlal, zkonit jsem to zapomnl a obas u se to ned dodaten najt.
Zapsal: Petr Jandk, 23:54:52 21.08.2002
 Pro ne
Mrza je prost dobrej a jestli se to nkomu nelb(nebo mu snad zvid)tak a si ho nevm.Dky za portrt.
Zapsal: David, 20:55:13 27.08.2002
 pro ne
Po velkm peslovn bude provedena zmna nzv servr.Lezec.cz bude zmnn na MAGOR.cz, diskuze provdjte na KOKOTCHAT. dk.
Zapsal: zl ba, 19:50:36 06.10.2002
 galerie
Na jedn stran myslm, e fakt nen dobr neustle preferovat hvzdy, i kdy si to zejm a pochopiteln zaslou, na druh stran pro ne?!. Proto doporuuju prost zdit galerii tch nejlepch lezc i s spchy(a u ns jich fakt nen mlo a pro vkony pelez je asi jin rubrika...) s tm, e tam bude kadej jenom 1x. A pokud mono i s popisy jejich zatk v mateskch oddlech, z nich vyli. Tam se ta slva u tak neprezentuje, stejn jako je tomu i v ostatnch sportech (bohuel). Penze a sponzoi jsou asi dleitj...
Zapsal: Honza, 10:49:06 23.06.2003
 Matymu
"Proc Mraza? Hele, o mrazovi se fakt pise i jinde. Napiste neco o mne, to jeste nikdo nikde neotisk, takze to bude pro R a podobny troubaliny fakt zajimavy."
Nechce to zkusit rozvst? Dky. Nemm jak ti poslat mail. T.R.
Zapsal: Tom R., 12:48:18 23.06.2003
 mrazek je dobry
FAKT VELMI OBDIVUJEM T.M. za to ako rychlo sa stihol vymakat k takm vysokm vkonom,a drzim mu prsty aby to skoro nenechal.
Ale ja chcem byt este leps:).alebo
len ma to hecuje a nedava mi to pocit ziarlivosti.
HOR SA DO HOR!!!
Zapsal: ulver, 22:16:40 15.07.2004


 Vloen novho komente 
Nzev
Jmno
Email
Text

Souhlas�m se zpracov�n�m osobn�ch �daj�.

 Foto dne:
Trebenna East
Kap horn, 9-
 Databze cest:
Vechny cesty (189406)
Top cesty v R
Top bouldery v R
Nejnovj cesty:
Look Up Here 8b+ Olba
Konec Konc 5B Malomice
Pan lajn 6A Malomice
1 1 1
1 1 1
Nov komentovan:

 Nov v diskusi:
Re: Beruky foto dne | Re: Beruky foto dne | Re: Beruky foto dne | Re: Beruky foto dne | Re: Beruky foto dne | Re: Beruky foto dne | Re: Rusci zpt na zvodech | Re: Beruky foto dne | Re: Beruky foto dne | Re: Rusci zpt na zvodech |

 Nov komente:
Re: Mamlas | Re: Mamlas | Re: Mamlas | Re: Mamlas | Re: Mamlas | Re: Mamlas | Re: Hanba | Re: Mamlas | Re: Mamlas | Re: Mamlas |

 Kde to ve:
Podmnka 5 msc za to, e mu umela paraka na Grossglockneru (1)

 Nov v inzerci:
1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |

 Anketa:
Sledovali jste dnes Honnolda v Taipei?
 Ano, iv! 
 1472 
 Ne, z vek se mi to hlava. 
 1567 
 Ne, uniklo mi to. 
 1341 
 Sleduji jen Adama. 
 1394 

 Nvody:
Jak pst na lezce ...
Lezeck mapy

 Partnei:
Treking.cz
Hledte si pkn ubytovn v R na V vlet i dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz vsekci chaty a chalupy pronjem. Pokud plnujete cestovat na Slovensko a potebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlep ubytovac zazen, chaty, chalupy, roubenky naleznete na strnce chaty na prenjom.
Na webu NaVylet.cz objevte pestrou paletu turistickch cl a tip na vlet nap celou eskou republikou. Nechyb ani oblben lezeck oblasti jako esk rj s pohdkovmi skalnmi vemi i dramatick Labsk pskovce, kter lkaj dobrodruhy i horolezce z cel Evropy.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  prvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobnch daj       cenk reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.