Nov povolen lezen pro oblast Pt kostel

Sprva CHKO vydala na zklad dosti HS novou vjimku, kter umouje lezen v lokalit Pt kostel v NPR Puln - Hradisko na dalch 5 let.

Vjimka se vztahuje se na leny HS a leny jinch horolezeckch organizac, kte se ped nvtvou tto oblasti zaregistruj na webu http://www.moravskeskaly.cz/.

V lokalit Pt kostel je povoleno lzt vdy od 1.7. do 31.10. kalendnho roku, a to od 9 do 18 hod. bhem przdnin a od 10 do 17 hod. v z a v jnu.

Pi lezen je nutno dodrovat nvtvn d, kter je soust vydan vjimky. K nejdleitjm zsadm pat, krom etrnho chovn v prod a dodrovn obvyklch pravidel lezen, pstup jen po znaench cestch, zkaz pouvn vklnnc, zkaz lezen na mokr skly a zkaz prvovstup; sestup ze skal je mon pouze slannm. 

Prosme vechny lezce, aby tyto podmnky respektovali.

pln znn vjimky vetn nvtvnho du je na webu HS.


B. Valentov, HS   [pravy] 14:55 09.07.2013

Komente

     
...nov pspvkyNov koment 

 pr slov k vyjmce..07:10:49 10.07.2013
Po peten vyjmky jsem nabyl depresivnho pocitu. lovk by zajsal "hur,mem tam lzt..".Ale skla je tam zvtral,nechali jsme tam mechy rst a lezcm zakzali "zachrnit" sklu..Budou i vyjmky pro turisty - nap.sestup z Hradiska slannm? Je ta skla snad jin ne na Pti kostelech? Protoe tch ortochodnku, nedopalk a obal od Tatranek je tam vce ne na Pti kostelech od ns lezc...budou muset bt leny KT a vyplovat formule na webu? SAKRA zante pemlet mozkem a zakazujte podstatn vci!!!
Ondrashodpovdt 
 Re: pr slov k vyjmce..08:14:18 10.07.2013
nojo, slavni to ochranci lezce zakazou pohodlne (mala skupina) a maji body, klid, posekano ...
odpovdt 
 Re: pr slov k vyjmce..08:36:39 10.07.2013
Po peten toho dokumentu jsem se pln orosil. Musm souhlasit s pedchozm komentem. Podmnka lenstv v jakmkoliv svazu nebo organizaci podle m nem ve vjimce co dlat. Jde o zastaral zpsob, jak omezit pstup osob do NPR. Navc podle m nen v souladu se zkonem. Nehled na to, e to ve vjimce nen odvodnno. O registraci na strnkch plat tot, a to zejmna proto, e je tam pro pihlen nutn prohlsit, e jste lenem Svazu, UIAA apod. Za m: Toto se opravdu nepovedlo.
Syselodpovdt 
  Re: pr slov k vyjmce..09:03:49 10.07.2013
Mn vad jet i padestka v obci a nutnost si dlat idik... Tak mi chyb moe a podn hory a to, e nm pod nekaj pravdu o nvtvncch z vesmru.
odpovdt 
   Re: pr slov k vyjmce..14:45:27 10.07.2013
A slannm se nco vye?Jeden chodnek z vrcholu je vc ne niit sklu slaovnm? Nehled na monosti slaovn na Puln...Dky,ale tato vyjmka s jistotou splnila to,co ochrani oekvali..
taky jen lezecodpovdt 
   Re: pr slov k vyjmce..14:55:07 10.07.2013
Tak "idik" na skly mm,tak si ped kadou jzdou autem jet vyplnit webu formul,co?...moe mi skuten nechyb...ty jsi nepochopil smyl tohoto pspvku zejm.Nemm problmy dodrovat zkony,mimochodem za tch 9let jsem nedostal dnou pokutu,protoe beru ohled na to,e na cest nejsem sm,stjn jako na skalch i v horch:)
odpovdt 
  Re: pr slov k vyjmce..21:22:01 10.07.2013
Po peten dokumentu a tvho komente jsem se pln orosil. jestli jsem sprvn poskldal psmenka do slov a vt, tak jsem pochopil, e HS podal o vjimku ze zkaz v NPR (vstup mimo cesty a provozovn horolezectv) a nikoliv o vyhrazen. A tak dostal souhlas - vjimku. Registrace na njakm webu sice nen pln bn vc, ale obas to tak funguje (tedy nikoliv jenom v zim v Krkonoch). taky jsem se dozvdl, e podle nvtvnosti to nen a tak zaten loalita - urit mnoz teni lezce o tto lokalit slyeli poprv (j tak) a vtina z nich tam v ivot nepchne - j asi taky ne. Trochu mi to pipad jako hysterie.
Kostelnkodpovdt 
   Re: pr slov k vyjmce..00:29:45 11.07.2013
Nejdv pili pro komunisty,
a j jsem se neozval, protoe jsem nebyl komunista.

Pak pili pro idy,
a j jsem se neozval, protoe jsem nebyl id.

Pak pili pro odbore,
a j jsem se neozval, protoe jsem nebyl odbor.

Pak pili pro katolky,
a j jsem se neozval, protoe jsem byl protestant.

Pak pili pro m
a tehdy u nezbval nikdo, kdo by se mohl ozvat.
 vonkreuzodpovdt 

 ?14:40:31 10.07.2013
Souhlasm!Pokud na hradisko vede klettersteig a lezen je tam zakzno z dvodu ochrany prody,tak pestvm chpat smysl tto vyjmky...
hlp valachodpovdt 
 Re: ?18:26:36 10.07.2013
kuwa, a kde to vlastn je tch pt, nebo est kirch. Slym to pln poprv, co to je za voblast? Sou tam ky sprvn wegy??
Kostely - oblast svtovho vznamuodpovdt 
  Re: ?21:35:28 10.07.2013
Pt Kostel je oficiln nzev pro Pulnsk skly, co je dle m nejlep lezen po okol, teba erky jsou proti tomu nic. Jinak pnov zkon hovo jasn a pokud chceme nkde lzt, musme se njak dohodnout, j pamatuji hodn dlouhou dobu, kdy to tam bylo zakzno. Take i kdy ani mn se to moc nelb, jsem rd aspo za to, e si tam po letech mohu zase v klidu bez poruovn zkona zalzt. To, e jsou lidi na CHKO opatrn, s tm se ned nic dlat, jsou CHKO, kde je domluva sna a jin, kde se ned domluvit jednodue. No a tm, kterm se to nelb, mte demokratickou monost prosazovat zmnu zkona, tak msto pltvn asem pi breen na internetu zkuste lobovat u poslanc, ministerstva,vldy ... vichni na vs ekaj s otevenou nru a zejmna klokan kapsou:-).
Vlkodpovdt 
   Re: ?00:08:34 11.07.2013
O to ale Vlku nejde. Jde o to, e takov stanoven vjimky nen v souladu se zkonem, kter plat a je inn.
Syselodpovdt 
    Re: ?06:05:38 11.07.2013
To j Sysle chpu, ale jsem celkem realita a vm jak by dopadl ppadn spor, prost by se naly zvan dvody, pro se tam nesm lzt vbec a pokud filozofie zkona nebude naprosto opan, tud, e ve je povoleno a ve vynmench ppadech s dkladnm zdvodnnm lze omezit, zakzat atd., tak to nebude jin. A to je to na co poukazuji a kiet tady na netu mi pijde smn, nebo v anonymit je kad hrdina, ale a si to zkus v relnm svt, tam to bv vtinou jin kafe. No a v prvnm marasmu tto zem, mi to pijde jako naprosto nepodstatn, co sm me velmi dobe posoudit.
Vlkodpovdt 
    Re: ?09:21:00 11.07.2013
Tak to, chlape, zaaluj a nekecej tady na webu... (znalosti na to m a koule taky).
(J to, piznvm, neet a neznm to tam, take se k tomu s ohledem na slab povdom o procesn i hmotn strnce vci nevyjaduju. Obecn - nedodrovn zkon mne sere, princip registrace povauju za pijateln, restrikce relativn mizivho pokozovn za podmnek neomezovn jinho vtho pokozovn mne sere taky.)
Robertodpovdt 
     Re: ?10:37:06 11.07.2013
Nejsem si jistej, jestli jsou na podn aloby potebn koule, ale mm silnej pocit, e ta jedna vyhran paragrafov bitva by mohla vyjt pkn draho na vztahu OP a horolezc (tm nikterak netvrdm, e jsem na stran OP).
honzaodpovdt 
     to ne10:42:48 11.07.2013
Tady nen aloba een. Sp je poteba, aby bylo vidt, e si lezci nenechaj lbit pln vechno. Ten el diskuse na netu pln dostaten. Vsadm se, e to tady u pslun msta etla. Je poteba, aby se postupy OP sjednotily, aby lezci vdli, co mohou ekat.
Syselodpovdt 
      Re: to ne16:00:30 11.07.2013
Jet si dovolm jednu poznmku: Z vyjden Vlka chpu, e ppadn soudn spch by vedl k navrcen zkazu bez vjimek. Prost se "najdou" dvody.

I proti umle najitm dvodm se d prvn postupovat. Druh vc je, e to nikdo nedl. Ale na to si pece nememe stovat, e?
Syselodpovdt 
      Re: to ne18:24:01 11.07.2013
"Sp je poteba, aby bylo vidt, e si lezci nenechaj lbit pln vechno."
Souhlas.
"Ten el diskuse na netu pln dostaten."
... ... Sysle, tomu snad nev ani ty sm...
"Vsadm se, e to tady u pslun msta etla."
Szet se nebudu, ale dost mon to je. Ovem, mou (a podle mne budou) si to tak leda dvat na pobaven ke kafi, pokud vbec. (Nemluvm o lidech jako JH star a podobn, ale ti to zase zrove st vbec nemusej, aby byli v obraze.)
Robertodpovdt 

 Pihlen - sprvn jmno?00:22:53 11.07.2013
Nikde nen psan, e na tom cru papru s registrac/pihlkou na dan den mus bt moje prav jmno. Take se mohu registrovat i jako Vladimr Ilji Lenin nebo Boena Nmcov? Pravidlo "Kdo chce provozovat horolezectv v NPR Puln se mus nejdve registrovat..." povauji za diskriminan v tom, e zjemce o lezen nut k tomu, aby mli pstup k internetu a tiskrn. Prost dal zelen jebnut buzerace.
 vonkreuzodpovdt 
 Re: Pihlen - sprvn jmno?02:51:35 11.07.2013
to je buzerace tech kteri se nechaji buzerovat.
Revizor v tramvaji necha bez povsimnuti kohokoli od koho by moh dostat do drzky a soustredi usili na ty kteri jsou zvykli se nechat jebat a filcovat.
odpovdt 
  Re: Pihlen - sprvn jmno?11:22:22 11.07.2013
Jak koukm na web tak ho provozuje VLK ???Sp m to pjde jako reklama webu a prvodce ke koupi.jinak si takovou blbost neumm vyvtlit a taky nevm, e s tmto npadem sprva CHKO.Je to pesn jako dn v HS naprosto neprhledn.
odpovdt 

 pr otzek12:55:02 11.07.2013
1.HS provozuje registraci na portlu,kter slou vhradn k prodeji prvodce na moravsk skly?Co z toho mm j pokud platm pspvky HS?Nen to protizkonn?
2.Zatm tu nikdo(ani Vlk)neodpovdl na rozdl mezi udlovnm vyjmek pro lezce a turisty.
3.Budou zde tak statistiky nvtvnosti pro turisty vetn registrace?Nvrat po etzech?Netroufm si odhadnout pomr mezi lezci a turisty...
Je to snad logick,jednoduch,chci znt odpov!Jinak zcela souhlasm a nemyslm si,e by to byla zbyten histerie.
Adam Pernickodpovdt 
 Re: pr otzek13:00:32 11.07.2013
U vidm jak Ing. Vladimr Wolf(Vlk) vem vysvtl zkonnou statistiku na jeho reklamn prodejnm portlu.Kdy pibude odkaz dr?
Marasodpovdt 
  Re: pr otzek15:48:36 11.07.2013
Piznm se, e kdy jsem ve kritizoval vjimku, nenapadlo m ani ve snu, e by to mohl bt soukrom Vlkv web. Takhle u to tak njak dv smysl...
Syselodpovdt 
   Re: pr otzek21:09:57 11.07.2013
Sysle jdi nkam .... Proti si k emu ten web slou a pak mon pochop.Tady na Lezci je to m dl vt paranoida. Hlavn kritizovat a nic nedlat.
Prdolnodpovdt 
    Re: pr otzek22:40:26 11.07.2013
Take vem, co tady maj njak problm, web provozujeme spolen s Vlou Skypalou, piem on je ten hlavn, ne ve je jen moje. Zaloili jsme ho proto, aby si lidi jednak mohli objednat prvodce elektronicky a jednak, e kdy nkde nco opravme, dokreslme, tak to dme na nj, aby si to lidi mohli bezplatn sthnout. Kdy se eila vjimka na Puliny, hodn jsme s Vlou debatovali o on registraci, kterou sprva CHKO poadovala a jak to nejjednodueji zadit, nebo vte, nevte, Vla dl kadoron vyhodnocen a dv ho sprv a je dleit, aby byl pro n serizn partner. Z toho nm jednoznan vylo dlat tu registraci na naem webu, kde mme vechna data ihned bez problm k dispozici. Jako bonus tam Vla vloil i prvodce na Puliny, take kdo tam jede si ho opt bezplatn me sthnout. Pvodn jsme rozmleli zda ho nedat do titnho, ale jeliko nebyla v tu dobu platn vjimka, tak jsme nakonec od toho ustoupili. Take je to pro ns urit pardn byznys, akort, e to ani jednoho z ns neiv a jinde vydlme podstatn vce, ale to v ten, kdo nkdy njak prvodce dlal, hlupkm je to zbyten vysvtlovat.
Co se te registrace turist, tak tento pspvek snad ani nebyl mylen vn. Pokud jde zemm oficiln znaen trasa mohou na ni vichni a je jedno zda jsou turist, vletnci lezci i nkdo jin. Mohou se vak pohybovat pouze po n. Vbec nechpu dvod, pro by se mli registrovat, snad jedin, e by si nkdo chtl vst njak statistiky. Lezci vak chtj mimo oficiln cesty, navc se chtj pohybovat po skalnch tvarech a to je nco pln jinho, proto v NPR, kde je ze zkona lezen zakzno jsou poteba vjimky a nkde teba i registrace, aby OP mla pehled a mohla si dlat vyhodnocen jak vliv na zem maj lezci. Chcete jin pklad, na Plavu jsme dostali na zkouku na dva roky lezen na Trnu a okol, jenom o vkendech na dva msce a taky se dlalo vyhodnocen vlivu lezen. A kdy se to pak prodlouilo ve stejnm duchu, meme si tam aspo legln zalzt, nebo se vrtit k pvodnmu stavu a tm je zkaz, tak co je lep. Lezci by si mli konen jednou uvdomit, e tu nejsou jen oni a jejich zjmy, jejich ego a e jsou natolik zanedbateln skupina, e nikoho ani nezajmaj. A kdy, tak jen jako poruovatel zkon.
Vlkodpovdt 
     Re: pr otzek23:11:28 11.07.2013
Vlku, promi, ale to Ti jako manaerovi (by technickmu) nedolo pedem, e je to ponkud eklhaftn een? Zvlt, kdy oficiln funguje svazov web Horosvaz.cz a velmi dobe jeho sekce skaly.horosvaz.cz, je to gancegl. ...a Tebe ani Vladimra samozejm nepodezvm z njakch finannch podraz.
Kuba Turekodpovdt 
     Re: pr otzek00:44:06 12.07.2013
Vlku, marn pemlm, jestli je chyba na vyslai nebo na pijmai. Nikde jsem nepsal, e by V web byl odporn kapitalisticky zamen a bral penze od nebohch lid, co si chtj zalzt v pedmtn oblasti dalece pesahujc lokln vznam. Popravd: je mi to umk.
Sp m zarazilo, e se objev zprva o nov vjimce, kde je uvedeno, e je nutn registrace na jakmsi webu. Ty pot pihod dva komente, kter se zastvaj on vjimky a ani slovem nezavad o to, e onen web je vlastn Tvj.
Njak m ani nepesvdil Tvj argument, e je poteba monitorovat, kolik lid do oblasti chod lzt. Zaprv nejde o dn skalky masovho formtu, zadruh v samotn vjimce je napsno, e lezen na tuto lokalitu nem pli velk vliv. Chce mi snad ct, e bez registrace by ta vjimka vyjednat nela?
Syselodpovdt 
      Re: pr otzek01:55:24 12.07.2013
Na to je Sysle jednoduch odpov: Zkus to sm.
Kuba Turekodpovdt 

 Nzor domorodce13:41:45 12.07.2013
Pnov, v cel NPR bylo zakzno lezen od roku 1988. Jsem rd, e silm pedevm Vldi Skpaly se podailo v roce 2011 po letech vyjednvn zskat vyjmku aspo na st skal v NPR, po 23 letech. Ochrani taky mohli nechat odstanit kruhy a slaky a udlat na ns dlouh nos. Prosm neete otzky mon diskriminace (pro neleny organizac sdruench v UIAA, odprce internetu, nevlastnky tiskrny, hodinek i ppadn analfabety), o vyjmce HS nevyjednv v rovin rovn s rovnm.
Neete ani domnu pro registraci, pedstava e vlastnkm strnek moravskeskaly.cz pin toto een majetkov prospch je naivn. Spe tm uetili HS nklady spojen s povinnost ukldat registrace a pedkldat SOP jejich statistiky, docela vm i mylence, e nulov nklady spojen s registrac byla podmnka HS, vi mstn lezeck komunit.
PavelSodpovdt 
 Re: Nzor domorodce15:33:44 12.07.2013
Registrace se ukldaj samy, statistiku lze jednou za rok vythnout na nkolik klik a poslat ji mailem ochranm. Myslm, e pesn to je jedna z funkc webu, pro kter Zdenk skaly.horosvaz.cz zaloil a spravuje. Zeptal se ho nkdo na to, konzultoval s nm?
Kuba Turekodpovdt 
  Re: Nzor domorodce08:54:14 13.07.2013
P.Turek.Nkdy je lep dret hubu a nedlat ze sebe blbce, kter si za kadou cenu mus hrt na novine.PS: taky Vm nikdo necpe, e u vaich lnk by to chtlo na fotkch vymnit "modelky".
odpovdt 
 Re: Nzor domorodce15:42:48 12.07.2013
Jen by me zajimalo, jestli jsou takove problemy s oblastmi a vyjednavanim s ochranari napriklad v Nemecke Frankenjure?

Maji tam take zapotrebi o lezeni po nejake skalce vyjednavat X let? Aby si tam clovek mohl potom zalezt, tak je tam lezeni omezeno casem a podminkou je registrace na jakemsi webu atd.? Stejne tak byrokracie spojena s lezenim na kousku ledu v Krkonosich, vyzvedavat si nekde osobne permit ten stejny den rano (tam je tusim ze duvod nejakeho mechu co roste na skale pod ledem)?

Pardon, ale asi si radsi vytisknu seznam aktualne zavrenych oblasti v Jure, ktere jsou obvykle zavrene hlavne z realnych duvodu hnizdeni atd. a ne nejakych pseudovymyslu co mame my tady u nas v cechach a zajedu si radeji tam.

Tim nechci snizovat zasluhy a usili lidi kteri se angazuji ve vyjednavani s ochranari, maji muj obdiv, ze maji cas a chut se tim zabyvat. Jen se mi zda, ze tady v cechach se resi vic byrokracie/pravidla/ustanoveni/zakazy/smernice atd. nez samotne lezeni pro lidi, coz me samotneho celkem dost od jakehokoliv lezeni v cechach znechucuje...

Pro mistni je to samozrejme super, ze se to otevrelo a maji kde lezt kdyz je zrovna chvilka casu...
odpovdt 

 Dopravn znaky22:37:00 14.07.2013
A taky to bl koleko na tyce s ervenm pskem kolem dokola :) Na Pulinch se parkuje nejdle u hospody, pokud tedy nejste dopravn obsluhou. A podobn plat i o pstupu "zdola" :)
 Marek1986odpovdt