LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jmno

 heslo 

 Registrace   |   Solidn vrstva mechu pohnojen dvkou strachu ve vlezu na vrchol udr vechno.
Hledn cesty

Hledn na Lezci

 Metodika
 Trnink
 Ledy
 Skialpy
Knihy
Slovensk prvodce
Vyla nejnovj kniha Reinholda Messnera Symboly
Prvodce Elbtal 1 a 2

Zvody
SP ledy Kanada (26.02)
EP v ledolezen Finsko (07.03)
MR v lezen na obtnost (07.03)

ebek
Cesty:
1.indel 12953
2.Votoek 12850
3.Stribrny 11950
Bouldry:
1.Ondra 11434
2.Volf 11356
3.Trojan 11225
Hory:
1.Sejbal 8201
2.ern 8160
3.Gro 7240

Vsledky
Zimn olympida (06.02)
Vrsk cepn (04.02)
P v bouldru Praha (24.01)

Denky
5850 lezc
1198611 cest
Nov pelezy:
Estrata Ge 7c
Look Up He 8b+
Ztopoen 9/9+
Severus 7C+
Teamwork 8A
Pepite D 7C
La Pluma 7b
LUltimo V 7b
Daos Cola 7b+
The Rabbit 8A

Stny
Lezeck stna Kbely - Praha 9 Kbely
Big Wall - Praha 9 - Vysoany
Boulder Bar - Praha 7

Prodejny
Lezec-shop.cz - tchovice
Rock Point Plze Americk - Plze
Outdoor Centrum Rock Point Pertn - Praha 1

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
FREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

lnek o LRR

smalllnek o LRR (Lezec Rock Ranking) mn pipomnl, e bych asi ml zveejnit oficiln seznam naich reprezentant pro rok 2009.

Co z toho vlastn ti vyvolen maj? HS jim hrad pojitn na cesty do zahrani, lenov drustva A maj monost erpat z paulu na cestovn vlohy do skalnch oblast a vichni reprezentanti se mohou zastnit dvou soustedn (lanov a boulderov), kde jsou hrazeny nklady na ubytovn a dopravu zcela, nebo minimln z vt sti.

Vytvoit reprezentan drustvo, tedy tm lid, kte jsou nejlep, je vdy vc subjektivn. Nkdo me namtnout, e tmhleten pelezl nco s neovenou klasifikac, tato zase um jenom jeden charakter lezen. A naopak, pro tam nen zrovna ten XY?
Teba proto, e bydl na druhm konci svta a zvt ho na soustedn nem smysl, nebo proto, e je u v reprezentaci horskch lezc, nkdo taky nem o reprezentaci zjem a nebo jsem si ho prost neviml.
Tak sorry, j jsem to po vech zvench a sledovnch sestavil asi takhle a pidal k tomu  krtk popis, m m.j. na sebe jmenovan lezci v minulm roce upozornili (nutno dodat, e seznam je v abecednm poad):




Drustvo A:


Tom Mrzek nasypal za uplynulou seznu destku 8c+, nejnovji si z proprenho panlska pivez 8c+/9a. Standardem je pro nj pelzn stupn 8b stylem OS, t잚ho OS v sezn 2008 nedoshl (svt je mal a monosti ubvaj). Stylem flash vak doshl a k pardnmu stupni 8c. Vzhledem k nalapan sezn zvodnka mus Tom stihnout pelzt sv skaln skalpy v rozmez jednoho a dvou msc za rok. V souasnosti je na estm mst rankingu na 8a.nu.
Krom lana leze Tom tak pardn bouldery, rok 2008 byl vlastn prvnm, kdy se pokusil pelzt nco mlo na prodnch kamenech. Vcemn si bhem tch pr nvtv v boulderovch oblastech zkusil, e m hrav vkonnost, kter snese srovnn s tmi nejlepmi boulderisty specialisty, co dokzal 2.-6. mstem na Mello blocco. Z kamen si letos odvezl dku skalp a do obtnosti 8A+.

Tom Mrzek

Tom

foto by Vojtch Vrzba


Adam Ondra je pojem, o nm se d tko napsat nco novho. Snad by mohl bt zajmav lneek, na kter se mohou tit teni Montany v ptm sle. Adam momentln vede ebek na 8a.nu a nutno dodat, e i tento jinak pomrn na diskuse chab web vrazn ov pi sporech o to, zda je lep Adam nebo Chris.  Cenu Salewa rock award dostal prv Adam. Co dodat vce? Adam m zapsanch jedenct 9a, dv 9a+, ti kousky za 8c stylem OS, vcedlkov 8c v Alpch, Hotel Supramonte 8b OS.
Adam vede i ebek, kter kombinuje lano s bouldery zde dominuje s jet vtm nskokem. Ve sv vedlej discipln ukoistil sedm vciek za 8B a blskl se zatm nejrychlejm pelezem Dreamtimu (pvodn 8C, nyn 8B+). Taky stihl vyhrt Petrohradsk PADn a Mello blocco.

Martin Strnk rozjel seznu 08 tak ve velkm stylu. Ve panlsku se pedvedl zejmna pardnmi pelezy stylem OS a do hranice 8b/b+. O kousek mu unikl flash Paty Negry (8c), kdy v samotnm zvru cesty ulomil chyt. Vlastnm pardnm kouskem Zlat drak se tak zaadil do klubu tyech ech, kte pelezli boulderov stupe 8B.


Martin a Helena

Martin a Helena

foto by Vojtch Vrzba


Drustvo B:


Michaela Drlkov trv znanou st roku ve Francii a proto si j nainec pli na eskch skalch neuije. A prv ve Francii a panlsku nasbrala jedenct 8a a ti 8a+. Jej OS maximem bylo vloni 7c.

Lucka Hrozov se objevuje v tomto repre vbru poprv, ale o msto v nm si ekla rznm zpsobem. Vloni ukoistila ve Francii a Frankejue pt cest obtnosti 8a a jedno 8a+. Tak jejm OS maximem je stupe 7c.

Helena Lipensk je oproti Lucce stlic eskho skalnho nebe. koda hroznho poas na poslednm zjezdu do panlska, jinak by ns jist Helena hodn pekvapila. Takhle se musme tit a na pt zjezd. V roce 2008 pelezla dv osmka, nejve vak stoj bezesporu OS pelez cesty Energia positiva za 7c+.


Kristna Ondrov pokraovala i v roce 2008 v atakovn cest ve Frankenjue, ale astji se zastavila i na domcch skalch v Krasu. Celkem z toho vyly tyi kousky za 8a+, deset osmek a OS pelezy a do 7c.

Silva Rajfov se stle vce vnuje boulderingu a na skalch je v tto discipln jasnou eskou jednikou (tedy krom nevyzpytateln a stle pardn lezouc Vrky Kostruhov). V uplynul sezn pelezla dv boulderov 7C a bhem krtkch nvtv skalnch lanovch oblast se dostala a na 8a+ PP a 7c+ OS.

Mlad a nadjn Edita Vopatov se blskla zejmna 7c+ OS, po cel rok vak sbrala trpliv 8a a 7c OS po cel Evrop, co j vyneslo nejvy esk ensk umstn na ebku 8a.nu. Aktuln je estnct, mezi juniorkami dokonce druh.

Edita a Silva

Edita a Silva

foto by Vojtch Vrzba


Stejn mlad a  nadjn je i Filip Harna, kter se uplynulou seznu potkal se nejrznjmi zdravotnmi problmy a proto ml nejsilnj jaro, kdy pelezl jedno 8a+ stylem OS a jedno 8b+ PP.

Martin Spilka abecedn zan musk boulderisty zaazen do tmu B. Faktem je, e se mu v roce 2008 asi nedailo zcela podle jeho pedstav, ale znte u ns po triu zcela nahoe a Rosovi lepho boulderistu? 8A dv standardn.

Rosa tefnek ml vzhledem k pracovnmu vyten tak jeden ze svch slabch rok, ale i to mu stailo na tyi bouldery za 8B+ a pt msto mezi boulderisty na 8a.nu.

Tak to je vechno, pak jsou tady samozejm ekatel, jako Kuba Hlavek, tpn Strnk, Ale Eichmeier nebo  junior Jirka Romanovsk. Tak se tme, co nm ta nadchzejc sezna pinese.

Dal foto na www.tomala.cz/vojta

Petr Resch   [pravy] 09:26 06.01.2009Tisk 

Reklama:


Souvisejc lnky:

Komente

Nov koment 

 to Lucie H.
Myslim si, ze Lucka Hrozova je uz take stalici ceskeho lezeckeho "nebe". Stopro!!! :)
Zapsal: Honza Vorel, 09:45:57 06.01.2009
 subjektivni?
Ds m , e takov vber je subjektivn.To by nemlo bt!Njak kriteria by mla bt zavedena.V ppad subjektvnho vbru ztrac tento vbr jakoukoliv vnost.To plat od malch dcek po dosplaky.Chovme si piku a dalm mladm snaivcm zavrme dvee.
Zapsal: Luky, 09:53:43 06.01.2009
 Ale ale..
Skalni reprezentace je rozhazovani penez!!Jsou to jen vydaje oproti tomu kdyby se ty penize daly na podporu a trenink zavodni reprezentace tak to ma smysl, protoze tam pak CHS muze ty penize za lepsi umisteni zavodniku dostat zpet!A reprezentace a nasledna prezentace Ceske republiky by byla opravnena protoze sirsi verejnosti je uplne burt co kdo vylezl ale je zajima kdo jak skoncil na SP!A ta nominace podle nejakyho zebrizku na lezci?vzdyt je to vic jak pofiderni!obtiznost muze byt hodne podhodnoceny a takovejch cest treba za 8a si tam zapises desitky kdyz budes chtit!a navic kdyz ti padne internet nenapises si tam zadnou cestu a z repre te vylouci:-)
Zapsal: Snoopy, 10:05:18 06.01.2009
 ale co s tm?
Urit by se to mlo njak do budoucna zobjektivnit. Nikde nevidm jmno Nelly, kter vloni ve velkm stylu vylezla 8apluska. Jmen je cel ada. Boulderist co lezou 8aka je taky vc.
A lezc s osmcky taky pibv.
M by se lbilo toto:
Jasn definovat co krom prestie pin bt lenem drustva A a co drustva B. Stanovit alespo njak mantinely podle kterch se do drustva me lezec dostat. Pot vyhlsit alespo dva datumy, kdy se lezci mou pihlsit, e by byli rdi v tom a tom drustvu a zdvodnit to. Pokud dobr lezci o to nemaj zjem, tak nen co eit a vyberou se ti co zjem maj. S pihlench by se nakonec drustvo sestavilo. A troku flamu :) Mus bt len lenem HS?
Zapsal: Oliv, 10:15:26 06.01.2009
 For Snoopy - technicka
Sirsi verejnosti je uplne jedno (chtel jsem rict u p.dele), kdo kde skoncil na SP.
Zapsal: Radek J., 11:24:44 06.01.2009
 For Radek
Dobre ale mysleno ve smyslu ze tamhle tetce reknes ze nasi prelezli 8c a ona na tebe vyvali oci jako co to meles ale kdyz reknes nasi vyhrali tak rekne dobri jsou ti hosi!
Zapsal: Snoopy, 12:12:31 06.01.2009
 Subjektivn
Nelly tam pat na sto procent!
Zapsal: libor Hroza, 12:51:55 06.01.2009
 Co koho zajm
Myslm, e ir lezeck veejnosti je vcelku but jak SP na stn, tak 9a na skalch. Pokud se objev horolezec ve zprvch - tak vtinou jako kuriozita: Ledopd....lavina, nebo po vstupu na "OSMU" a nebo prost tak, e je nkdo nejlep - jedno zda na stn i na skalch....a sponzoi chtj bt vidt. A je otzkou zda je marketingov zajmav horolezec na skle i horolezec na peklice ( a zvodech ), na kterou chod zase jenom horolezci a dn irok veejnost. Neznm nikoho, kdo by se zajmal o zvody na peklice a sm alespo trochu nelezl.
Zapsal: Radim Bzura, 12:53:53 06.01.2009
 t.t
Neznm P.R. osobn a ani nevidm do pozad jeho vbru, ale pijde mi, e je to vce ne mlo objektivn...pro napklad nepodpoit jednu z naich nejvtch nadj jak na zvodn na skaln scn Ivu Vejmolovou? Je j teprve 13 a 8a u m na svm kont taky, nemluvn o tom, e Editu(kter ve Sklan repre je) loni na vech zvodech PM porazila! Nemyslm si, e podpora starch ronk(Martin Spilka, Hela Lipensk), kte u jsou de facto na svm vkonostnm maximu, me pinst vce ne podpora mladch talent...? e by v tom bylo nco jinho? Jede Mrza, vemem Helenu, jede Martin Strnk, vezmem tpna, jede Krystna, vezmem Kalu(oh vlastn neni v repre, jen v "seznamu ekatel")? -pitom si myslm, e jsou tu i jin...
Zapsal: t.t, 13:22:18 06.01.2009
 Iva Vejmolov
Naprosto souhlasm s pspvkem nade mnou. Iva je jeden z nejvtch talent v lezen co mme a nikdo si ji zatm njak nehodl vimnout, co je velik koda! Je tst, e m podporu ve sv rodin natolik velikou, aby zvldala aspo trochu slun trnovat (myleno z finannho hlediska - motivace ji rozhodn nechyb).
Podpora by mla bt vnovna zejmna tm mladm!
Zapsal: KacaC., 14:03:26 06.01.2009
 odchzm...
Prosm.. j v repre bt nechci.. j na to nemm a navc jsem star :) Ne vn.. je urit spousty lepch, kte si to zaslou vc ne j a budou z toho mt i vt radost... dy j Petrovi psal, e tam nepatm
Zapsal: Martin Spilka, 15:02:55 06.01.2009
 ensk repre?
S takovmi vkony by bylo v eskm repre plka panlska. Ale zas jsem rda, e i j budu mt pt rok anci, 7c a 7c+ na OS, to snad pjde :) Podle m maj bt v repre eny, kter se stejn jako nai mui dok srovnat se svtovou pikou..take 8a+ jak nasekno a 8b a v. V B tmu by mli dostat anci a podporu nejlep juniorky, junioi a n deset lid, kte lezou srovnateln.
Zapsal: Simona, 15:05:38 06.01.2009
 
j to je jak Facebook :)
Zapsal: , 15:38:55 06.01.2009
 Simona
Chtl jsem to u napsat napoprv taky,ale nechtl jsem aby se to nkoho dotklo :) Simo dky za otevenou upmnost. Pesn si myslm, e lidi co jsou v REPRE by mli mt njakou rove. Ta rozhodn na stupni 8a u holek nejni :) a podle m nen ani v moment, e vylezou jedno a dv 8b za rok. Ikdy je to u lep, ale to pomalu lezou holky ve svt na flash. Naprosto s tebou souhlasm. Holky totl krtnout a dt anci juniorkm a juniorm.
Zapsal: Oliv, 16:06:24 06.01.2009
 Reakce na zajmav podnty
Tak pedn dky za zajmav podnty, pokusm se odpovdt na vechny.
Subjektivn? - no jasn, stejn jako je klasifikace samotn, stejn jako je lezen venku samotn, ale samozejm v rmci njakch mantinel. Pro m ten mantinel stoj asi takto:
Drustvo A: absolutn svtov pika - kdy budu psn, pat tam na skalch Adam a Tom, Martin je tam vzhledem k vku
Drustvo B: esk pika
Vimnte si, e z lenstv v tomto drustvu neplynou dn vhody, krom monosti zastnit se soustedn a uvat jaksi prestie. Tady se dostvm teba i k Martinu Spilkovi, zaazen do drustva ho k niemu nezavazuje, pokud nechce jet na soustedn s lanem, respektuji jeho rozhodnut a vezmeme na toto soustedn nkoho z nhradnk. Na druhou stranu doufm, e vyuije zjezdu na Mello blocco, kde R pardn reprezentuje. A Olivkovi musm napsat, e skuten neznm dnho dalho echa po Adamovi, Rosovi a Martinovi, kdo by ml boulderisty v drustvu reprezentovat.
V drustvu B je vidt vrazn pevaha en. A to jsem jet uvaoval prv o jmenovan Nelly i Katce Chudobov, ale nkde prost je zapoteb tu tlustou ru udlat.
Je to prost tak, e se domnvm, e dn z nich (z toho drustva B)nedosahuje rovn svtovho lezce (odpov tak Simon), ale prost ta esk pika je hroziv vyrovnan, a daleko za zminovanm panlskem.
Speciln proti Nelly malinko hovoila orientace a priory na zvody (stejn tak tomu bylo v minulosti s Luckou hrozovou, kter a letos zavlela vraznji na skalch) a toto NEN reprezentace zvodnk a proto zde vbec na vkony na zvodech nepohlm. Naopak bych byl moc rd, kdyby se nalo vce specialist na prodn lezen, ale zatm to vdy budou tat jmna. O Iv Vejmolov tak vm a rozhodn budu rd, kdy m dalmi skalnmi (!!!) vstupy pesvd, e do reprezentace pat. Zvody m skuten z pozice sestavovatele tohoto seznamu nezajmaj. Mimochodem obecn je pro m vce deset 8a za seznu ne jedno 8a+ a pak dlouho nic. V idelnm ppad by tento reprezentant ml bt skaln lezec (a u boulderista nebo lanolezec), dchat pro skaln lezen a nikoli k nmu jen tak odskakovat mezi zvody - jo ideln ppad, ale je nutn pracovat s tm, co je.
Pak je tam jet trochu smvn dotaz na lenstv v HS - samozejm mus bt reprezentanti leny HS.
A z tohoto ve popsanho gule, kterm se fakt dost intenzivn zabvm a sleduji vkony co mon nejir lezeck veejnosti, vznik reprezentace lezc na skalch. Tm, e o tom pi, jdu s ki na trh a jsem rd, e jsou mi zrcadlem vae zajmav nzory.
No a na zvr, nejlep recept, jak na sebe upozornit, je vst si ebek na Lezci, ale to u je tak PR pod arou.
Bavte se lezenm a trnujte.
Zapsal: Petr Resch, 16:11:37 06.01.2009
 For Petr Resch
V prv ad jde samozejm o prd :), ale kdy u se tady nco sna budovat - co je super, tak by to fakt mlo mt njak lep kritria. Vc tlait na mlaochy a holkm to nedvat tak lacino. Pro nemt v echch Cufarku nebo Josune kdy meme mt Mrzu a Adama? Jinak boulderist talentovanch je opravdu vc ne si uvedl. Vilda Chejn, Odnra Nevlk a na Petri toho skoro stejn vylezl Jirka vcha jako zmiovan Spilkin. Urit se zapomnlo na celou adu jinch lezc a proto si prost myslm, e kdo m o repre zjem, tak by se ml pihlsit a sv pelezy i cle si obhjit.
Zapsal: Oliv, 16:57:31 06.01.2009
 Skaln reprezentace
M njak jin zem skaln reprezentaci?Za komou se takov repre tmy sestavovaly proto aby se dalo vyjet na zpad.Ale v dnen dob?Nen lep podpoit skaln lezce njakmi odmnami za kvalitn vstupy ne takhle plon.A navc velice subjektivn.
Zapsal: Libor Hroza, 17:15:37 06.01.2009
 Souhlas s Olivacem a Simonou
Petre naprosto te respektuji za vsechno co delas, ale nevidim smysl v podpore nekoho kdo je pod uroven evropskeho standardu. Naprosto v tomhle souhlasim s Olivacem a Simonou! Dale nechapu proc cpes do repre nekoho kdo tam byt nechce? Ohledne boulderu... V repre by meli byt ti co standardne lezou 8B.
8A bouldery lezou v Evrope s prstem v nose stovky lezcu... Ne-li tisice...
Jestli mas nutnost na muj komentar reagovat, tak prosim na muj e-mail... Ja uz tenhle clanek znovu neotevru...
Zapsal: Monroe, 17:56:23 06.01.2009
 nae esk holky
Ttoku bych se zastal naich holek, vkony 8a,8a+, i 7c,7c+ nejsou v porovnn se svtovou pikou, a tak patn. Vtina z nich se dostane do oblast J Evropy pouze nkolikrt za rok a to vdy na tden max.dva. Pokud chtj navtvit teba dv oblasti a vystdat rzn sektory nezbv na njak nacviovn pli asu. Z tch dmonizovanch panlek, kter jsou v tch nejlepch vpencovch oblastech doma a lezou cel rok je v prvn tictce. na 8a.nu pouze 3. a vkony nad 8a+ /I.Anda 1x, D.Ojeda 7x, E.Lopz 5x/, OS nad 7c nem dn !!. Tak je otzka jak by zmiovan panlky zalezly teba na naem psku v porovnn teba s Jou M.,nebo mladou Editou V. Tak holky drm palce.
Zapsal: indin, 18:26:29 06.01.2009
 skaly kontra preklizka
Jak to je se skal. lezenim lze snadno vydedukovat v zebricku ci v deniccich. Pravdou je, ze ti spickovi vesmes pestujou na urovni oboje {skalu i preklizku}, a jen par se venuje vyhradne preklizce. Ono staci jen sledovat a vsimat si.
Zapsal: Honza, 20:41:16 06.01.2009
 rp
Myslm, e nen a tak dleit podporovat ty u kterch nen dlouhodob dn posun ve vkonosti, kdy lezou nap. poslednch 5 let pod stejn dobe. Daleko pnosnj se mi jev podporovat ty co zaali lzt vera 3 a dneska 9 jestli vte co myslm, dle mlad co maj na to se na ty zmiovan tk prsky dostat apod. Myslm, e vc uitku byste udlali kdybyste investovali do zjezdu nadjnch nctiletch do Francie s nkm v kom vid vzor (Mrza apod.) ne podnik viz. ve. Jeliko dle m nen takov spch po pti a vce letech lezen 8ek pelzt 8a+ jako po nap. 4 letech lezen se v mladm vku dostat k tm 8a. Myslm, e dosplkm to moc novch zkuenost a vraznch spch nepinese naopak vybranm mladm nezmiteln..Jeliko nejspe ekte a se k tm superprskum dostanou a pak s nima eventueln mete pracovat, ale do t doby utee mnoho vody a im dv budou njakm zpsobem veden, tim dv budou patit k nejlepm a budou mt vce asu se rozvjet dl.
Zapsal: A, 21:12:48 06.01.2009
 
To je repre, ne dtskej tbor,... a u neourejte lidi, jestli se vm nco nelb, tak nehzejta pnu na prci jinch a jdte do HS a prosate vlastn lep een.
Zapsal: Michal, 22:40:52 06.01.2009
 Rosa
Zdravm, a nevm pro by tam ml bt tefnek, nikdy ho nikdo nevidl nic pelzt,dn video nic!nebo se to vybr podlo toho co si kdo zape a ne peleze...
Zapsal: David, 22:52:11 06.01.2009
 To Michal (Petr R.)
Pkn ranko vem naped:-)
Michale nikdo tady nehz pnu na nikoho a myslm, e Petr to ani tak nebere (ve vt me...doufm). Jde, jak to sprvn nazval ve sv reakci, o nov podnty k zamylen! S tm dtskm tborem ale nem pravdu, to by tam tm pdem nemla bt ani Edita?:-)
Pln souhlasm se Simou a Olivem v nzoru o podpoe mladch nadjnch lezc, ale tak s lovkem o 2 pspvky ve("rp").
To Petr: Pete vm e nic nen jednoduch a peji hodn pevnch nerv a doufm, e ty rozumn pspvky pomohou do dalch let k co mon nejlepmu pstupu:-)
Zapsal: KacaC., 07:21:05 07.01.2009
 drustvo B
Drustvo B by mlo bt z mladch lezc do 14 rok.Musime si vychovat pikov lezce,tak jak to dlaj vude ve svt.N ekat,e se nkdo jen tak najde.Uil jsem pr let v cizin a vidl jsem jak se tam o dcka staraj co do nich investuj.A pokud,tak neudlme,tak nm talenti uteou na diskotky k potam a podobn.Zkus Pete hnout mezi tyhle lezce a dej jim motivaci,presti a cl.Pak m osobn pesvd,e to mysl s naim lezenm promylen a profesionln.Jinak jakekoliv sestavovn drustev povauji za vyhazovn penz z okna.
Zapsal: Prior, 08:46:44 07.01.2009
 Tak jet jednou ponkud vce zeiroka
Tak mme za sebou druh koleko a zkusm shrnout nejasnosti a dt do nich ponkud vce svtla.
Zanu ponkud vce zeiroka, tedy vysvtlenm historickch souvislost, nebo ty zde mohou hrt roli. HS je organizace nesmrnho mnostv zjmovch skupin, kter navc stle pibvaj. Proto se logicky ruku v ruce s tmto trendem vyvj i HS. Ji nkolik let existuje komise mldee, kter zasteuje jejich lezen na prodnch tvarech, hled mezi nimi talenty jak na lezen v horch, tak tak na skalch. Tolik k astm dotazm smrem k mldei a dckm (nectm se zodpovdn toto tma vce rozebrat, ppadn zjemci nech se obrt na vedoucho tto komise Josku Uherku, pokoum se rozumnt lezen dosplch nebo skoro dosplch a tomu se tedy vnuji)
Ped nkolik lety m.j. Simona spoluiniciovala vznik subkomise sportovnho v rmci komise alpinismu (bylo to logick, prost neextistovala monost podpoit ty nejlep v tomto sportovnm odvtv). Tam to fungovalo nkolik let tak, e vybran jedinci (myslm, e jich bylo kolem pti) dostali pauly na individuln akce a za ty jezdili kam chtli. Nerad bych se mlil, ale bylo to tum deset tisc na hlavu. Pot jsem byl osloven, abych tuto sekci vedl, piem kvli zpehlednn struktury HS byla z tto subkomise udlna samostatn komise (mn tahle struktura pln nesed, ale budi, zddil jsem j a pokud budu zvolen do VV, pokusil bych se j rd ponkud inovovat).
Tu prci jsem bral s uritou pedstavou, jak m vypadat. Zkladn mylenka byla jasn - zajistit co nejvt homogenitu reprezentace, o co se pokoum prv tmi soustednmi, zrove vak mt urit prostor pro vyzdvien tch nejlepch - tedy zachovat monost individuln podpory ojedinlch vkon. Za velmi dleit jsem tak od potku povaovat marketing, co nakonec vzhledem k omezenmu asu dopadlo tak, e pu takov sten PR lnky do Montany a na vech akcch se snam zajistit fotografy.
No a v praxi z toho vykrystalizoval stvajc stav - zatmco vloni bylo jet tch nejlepch v ku pt, letos jsem byl jet psnj a dal jsem jet vt prioritu spolenm soustednm - jednak chci atraktivnj lokalitou zvit jeho rove, jednak jsem pizval do repre nov tve. Kad trenr si myslm m logick prvo volit ten team dle svho nejlepho svdom a vdom a tak podle myslu jak chce, aby ten team fungoval - tzn. momentln sloen je i vkov vyven, chci tam mt zkuenost vedle mladick sly, potebuju tam mt boulderisty dohromady s lanolezci a (!!!) samozejm po jedn nevydaen sezn automaticky nkoho nesestelm, ale minimln rok nad nm budu dret ochrannou ruku. To je ppad minimln dvou lid z toho popsanho tmu.
Co ci vce? Souhlasm s tm hodnocenm en o kousek ve - ono to s nimi zase tak hroziv ve svtovm kontextu nen. Ano nen tam nikdo tak vrazn, jako mezi chlapi, ale zkuste si vn projet zahranin zdroje a spotat, kolik holek vyleze za seznu deset osmek. Navc teba v pti rznch oblastech. A 7c+ OS je dneska hodn slun vkon. Taky se samozejm nemohu uchylovat k njakm trendovm tvrzenm, kter shazuj OS pelezy. Svt si jich sakra v a prv ono 7c+ OS je na rovni 8b PP a to je vkon, kter zvldne za rok mon pt destek en na svt - a i kdyby to byla stovka, pod to nen zase tak patn mt teba pt holek ve svtov stovce...blablabla - kdo si chce najt informace, nech je hled.
J jsem jasn deklaroval, e drustvo A povauji za svtovou piku, drustvo B za eskou piku. Pokud se nkdo chce stti pikou, mus potat i s njakou formou prezentace svch vkon. ebky na Lezci jsou dobrou monost. Samozejm je mon m i oslovit pmo (pr mail s vkony jsem ji dostal), ale ty tyto tajn lidi v pozad se budu vdy snait vst k tomu, aby sv vkony prezentovaly na veejnosti. Komise sportovnho lezen na skalch jim samozejm v urit chvli nabdne monost tuto prezentaci v rmci svch monost vylepit.
Seteno a podtreno (a tak trochu se opakuji, kdy to vyzn hodn podobn jako v ppad mho hodnocen zvod) - moc se tm na mladou vlnu. Mladou vlnu, kter se neuspokoj s tm, e je nejlep na t a t boulderovce, kde zrovna trnuje, ale bude chctt vc, bude chtt bt nejlep u ns, nejlep na svt. Dokud vak takov vlna nepijde, budou to muset zachraovat sta pardlov. Ve jsem napsal, e chci v idelnm ppad urit vyven v celm teamu, ten souasn povauji za pestrl, ale je to bohuel reln odraz situace u ns.
Dk za as vech, kter nen tato situace lhostejn a pidaj svj nzor.
Zapsal: , 09:42:23 07.01.2009
 Pro Petra
Ne Pete, urit klobouk dol, e jsi se do toho pustil, nem to lehk a konen se o sportovn lezce u ns nkdo star. Jen jsem svm pspvkem chtla poukzat na to, e by se vbr ml zpsnit a mla by se dt vt ance juniorm a umonit jim, pobvat na tch skalch daleko vc. Jet bych dodala, e samo i lezkynm, kter se vrazn zlepily. Mm na mysli Kristnu, kter jde kadm rokem stran nahoru a za posledn dva roky toho spousta vylezla. Dky.
Zapsal: Simona, 09:58:44 07.01.2009
 drustvo B
Sestavovat drustva podle takovch ebk jako je na Lezci nepovauji zrovna za rozumn een.Trenr by ml byt vdy bl u lid,n to eit jako ednk a poh sbra mon pravdivch dat.Ale tvj nazor na pelezy OS a PP m pekvapil.Urit m pravdu a jsi jist na dobr cest.
Zapsal: Prior, 10:05:00 07.01.2009
 Joska Uherka
Myslm si,e eit nco s Uherkou je nesmysl.Ten neudlal pro dti naprosto nic.To,e jim nic nezaplatil chpu,ale s nim progresivnm nepiel mu nelze odpustit
Zapsal: Hanz, 11:36:13 07.01.2009
 taky nco do kotle
No tady tohle je tma diskuse kter by bylo lep oddiskutovat nkde live! a e by to byla asi vniv diskuse. Za sebe si urit nemyslm e by bko mli tvoit lidi do 14 let, urit blbost.ale aby nenastala situace e by se dosplci pln segmentovali od mldee tak by ml bt zajitn njak styk tch dosplk s tmi "nadjemi" (vm je jich spousta a v dnm ppad nejsou vichni tak hav nadje jak ze sebe nkte dlaj, nebo jejich rodie) nap. ml jsem pod palcem 11-letho kluinu co lezl dost slun a vbec nedrtil (v arcu na njakch zvodech byl 10. ze spousty ale to je jedno) tenhle borec byl s rodii na festaku v teplicch a tenkrt mu tam mrza podepsal maglajzak = ron motivace k lezen toho kluka. Bez urky ale v tomhle (ve styku s mladma) m mrza trochu rezervy a nikdo jinej tady msto nj to udlat neme protoe prost "Mrza je Mrza". ale k tomu by ml Mrzu namotivovat svaz.
Pi vbru lidi do repre se me zdt nkomu(m ne) nespravedliv ten vk, protoe kdy prost ty mlad nemaj na vkony tch starch tak ty star za to peci nemou! a dl si taky myslm e by se lezci v repre mli snait o jakousi publicitu svch pelez! a kdo se nebude snait bud m padka a nebo ubran penze.
jasn e dost je toho o penzch a mlo bych jich bt vc a rozit onu repre a jej innost a hlavn at se tedy obecn v kdo je v repre atd.... to by mlo bt na PR managerovi repre -:) . vm e vechno nejde lusknutm prstu ale snad vechno jednou bude tady chodit lp a jinak.
musm padat zatm howghg
Zapsal: dej, 13:34:18 07.01.2009
 Oliv
jasn jasn :) Stejn se ale nemu smit s tm, e kdy dospl buchta vyleze jedno a ti osma za rok, e je to eskej top. Kura dy Bra Strnsk dala i 8b/b+ a Vrka, Sima, Silva, Ma pelezly i 8b (snad jsem na nkoho nezapoml). A stoprocentn nesouhlasm s tvrzenm e kdo d 7c+ na OS tak d 8b PP. Ani omylem :) To je vn diskuse s klukama na Lezci, e je to bodov prost pehnan.
Zapsal: , 14:21:06 07.01.2009
 Lama lam
Jsem si dal jmno do nadpisu :) pohoda. Hele kluci z Lezce pro jsou pspvky zase pi starm a nejde reagovat na jednotliv? Je to njak rozbit :)
Zapsal: :), 14:23:15 07.01.2009
 Star Modul
To jsem zavinil j. Opravovat to nebudu, musel bych to pekopit a pehodit i komete. Normln to jde.
Zapsal: JirkaS, 14:37:17 07.01.2009
 po Adamovi nemame nikoho?
Kdy to tak protm,tak po Adamovi O. u nemamme dn talenty?
Zapsal: , 14:40:48 07.01.2009
 
jet nco taky si myslm e by teda slavn repre mla splnit njak zvodn minimum. nap. alespo jeden esk pohr plus republika. zvedla by se tm mon ast na zvodech tady a urit i pak rove republiky.vichni co by chtli bt v repre by se tak ukzali veejnosti a ostatnm lezcm na zvodech.
Zapsal: dej, 14:45:42 07.01.2009
 vyazovac sout
j.. j u to pochopil (tedy po vysvtlen PR).. prost je v repre nastreno pr outsider.. jako teba j, kte maj bt nadj pro ostatn, e sta bt lep ne oni a jsou v repre :) .. no a u boulder rozhoduje denek na lezci, PADn, HUDY Boulder Cup, a Melloblocco.. tak mlaoi.. hur do toho.. letos to se mnou budete mt lehk :) ...jenom nevm pro to musm bt zrovna j a nen tam Petr sm, kdy je o d lep...
Zapsal: Martin Spilka, 14:59:14 07.01.2009
 Tet kolo odpovd
Jo Dej m pravdu s tm kontaktem. To ale podle m nejde eit v rmci thle komise, je nutn se nad tm zamyslet celosvazov. Zkusm to nezapomenout.
Nikde jsem nenapsal, e pro m je rozhodujc jedno 7c+ OS, samozejm nen, ale tady uvdm ty nej vkony.
S tm, e nemme nstupce za Bru Strnskou, Vrku atd. se taky tko smiuju (proto do t mlad generace pod rpu), ale tohle je prost reln stav.
dn vkov omezen samozejm neexistuje, j tu rd uvtm kadho nadjnho lezce, kter bude mt odpovdajc vkonnost a u tch mladch budu samozejm vdy podstatn shovvavj. Jak jsem psal ji ve, lezec s tak pardn vkonnost, jako je Martin Strnk a bylo mu ticet by v ku neuspl, protoe to u je podle m mimo absolutn svtovou piku dosplch. Proto mimochodem Rosa spadl do bka, proto mm jako favorita z nhradnk Jirku Romanovskho a potaj si peju, aby byla stejnm adeptem na ko Edita, stejn slun m nalpnuta Silva v boulderech.....a dal a dal pklady - tam neexistuje dn pevn stanoven hranice a ani j nelze stanovit.
Nkdo m tu nazval ednkem - tak do toho mm dost daleko a s adou lid jsem v kontaktu, vyptvm se, snam se zjisti co nejvce podrobnost - stejn tak zjednoduit to na vbr z ebku na Lezci - to samozejm nikoli, to chpu jako prvn mon krok, jak na sebe upozornit...
Zase se tam nkde objevily zvody - prosmpkn neplst, tohle o zvodech nen a j bych byl naopak nejradji, kdyby ti lezci lezli jenom na skalch.
No a co ci Martinovi Spilkovi? To nen nastren outsider, ale krut realita eskho lezen. No a j tam prost sm sebe nastrit nemu, to neudlm a proto si nap. nevedu ebek na lezci, j jsem prost pestal aktivn existovat a lezu si pro sebe. Odepsal jsem se do role pislka a ednka.
Zapsal: Petr Resch, 15:23:46 07.01.2009
 
"lehce" offtopic, cituji Olive:"Jinak boulderist talentovanch je opravdu vc ne si uvedl. Vilda Chejn, Odnra Nevlk". Ne e bych se povaoval za boulderistu...naopak si cenm vc toho co jsem loni vylezl s lanem(sice dn zzrak, ale pro m pod vc ne na boulderech;)) (Ja jen, e mi to nedalo nenapsat:P nerad bych byl zakatulkovn jako pure bouldering[ikdy ono je to vlastn fuk...])
Zapsal: ondra nevlk, 16:38:45 07.01.2009
 
jo j si taky nemyslm e je to vc komise sport. lezen.pu to tam e by ml ony nae bohy motivovat svaz. v king linech taky sharma dl s dtma. ze zvodama jsem se sek.patn jsem et vechno okolo. jak jsem psal e chpu e nejde nic udlat ti dva jedna a je to. ale skoro bych ek e pokrok v tomhle vem je pro oko irok veejnosti (opt ne pro m) v poslednch letech malikej.kdy u tedy zane doba kdy se nco bude hbat... si myslm e doba ekn je pry a mlo by se jt agresivn vstct medim a velko-sponzorm, mon e letos budem jako lezci ve svt na vrcholu kdy mme adama a mrzu tak at se toho "zneuije".
Zapsal: dej, 17:22:58 07.01.2009
 Dtiky a lezenko a climbing stars
S dtma m svatou pravdu. Do toho by ml HS zatlait nejen Mrzu, ale te u daleko sp Adama Ondru. Zatm to vidm tak, e AO na tiskovch konferencch ekne, e sv plny neprozrazuje, obas udl (on nebo jeho maminka?) mailov rozhovor pro njak server nebo nevznamn lezeck pltek a to je tak vechno. Sportovn hvzdy se ale mus chovat jinak: nastavuj ptelskou tv na hromadnch akcch, ukazuj se v TV, cvi s dtikama na uml stn, nechvaj se obdivovat svmi budoucmi nstupci, atd. Pr pklad: Jordan, Rosick, Lemieux, Neumannov bh s prckama na lych, nakonec i tvrk epka si zaut s dtskou ppravkou. Hillov rad lezcm na Rock Tripech, Messner pe knihy jak na bcm psu, Cassin se stal ivouc legendou. O tom je ivot sportovn hvzdy, kter chce nco dokzat, pomoci sob i svmu sportu a ukzat cestu svm nsledovnkm. (Zmrn jsem se vyhnul sponzoringu - to je z nejvt sti vc tmu okolo sportovn hvzdy. dn svaz tomu neme pomoci.)
Zapsal: Kuba Turek, 22:36:32 07.01.2009
 Z jin strany
Pete, dky za tento lnek i za prci, co dl, na kadm Padn jsem vdy ocenil Tvou pracovitost a te k tmatu.
Kategorii A nem cenu komentovat, protoe pokud nkdo proke svou vkonnost ve svtov konkurenci, tak nem cenu o tom debatovat.
Kategorii B ctm jako pedstupe ku a tzv. "Dme jim anci..." (nemyslm to patn).
Tak se zamysleme jak vlastn ka maj anci vzniknout, co se u nich mus spojit, aby to vylo a pak vsame na Ty sprvn kon a z 80% se nemineme.
Pidm 2 pbhy, pro si myslm, e nkte mlad stoupaj k vinm.
Adam Ondra
Potkal jsem ho jako velmi mladho chlapce s rodinou na skalch, lezl nejh z rodiny :), ale peci chtl zdolat kad pevis. Potkal jsem ho po roce na stn s rodinou, Adam lezl jako len a tta trpliv jistil, radil, vybral expresky. Potkal jsem Adama v Krasu s rodinou ve vrcholn form a lezl, lezl a lezl, podpora byla ctit vude okolo. Zvr pro m zn, Adam je vyjmen lezec, ale velk dk pat rodin a jej podpoe. (Upozoruji, e nejsem s rodii nijak zajedno pi tom co dlaj, ale asi to dlaj sakra dobe)
Ji Romanovsk
Nadjn junior nyn. Poprv co jsem ho potkal, tak byl stran siln a nevdl co s tm. Rodina ho zaala v lezen podporovat pasivn, i kdy vzdt holt jeho ttovi nikdy nekod. Pak si nael vzory v lepch lezcch z okol a el extrmn nahoru (provzel velmi tvrd trnink). Nyn vechny pelz a nael vzory jinde...potencil m a doufejme, e za rok, dva bude atakovat minimln A team.

Dle mho to znamen pouze najt u kadho s potencilem tu sprvnou motivaci, u kadho je jin, proto jsme lid. To znamen dobr kou u mldee a nakonec mme vce mistr svta i na skalch.

Cel je to jen mj nzor, vemte nebo nechte bt.
Zapsal: Juryn, 01:01:35 08.01.2009
 drustvo B
Jsem zvdav zda tato debata oslov ty spravn lidi.Doufm , e to neskon zase ve smyslu VLCI VYJ A KARAVANA JDE DL.HS by ctlo mt mistry svta,ale nedat do toho ani korunu,ale tento prahistorick nazor by u ml skont.Dobe , e Petr chce pro to nco udlat.Podpome ho.Je to ten spravn lovk do VV.Alespo j ho volit budu!
Zapsal: Jirka Ocel, 09:38:23 08.01.2009
 juryn
Aby se to tady nezvrhlo k rozebirani jednotlivych lidi zebricku, proc by tam meli nebo nemeli byt...! ja volim maznaka, ne nebo radsi LOSNU!
Zapsal: t.t, 09:44:11 08.01.2009
 lezu pro sebe
Ahoj Pete, pod toho dl hodn a urit jsi rozmlel i to e neprezentuje sv vkony.
Reprezentovat t nikdo neme nutit a chpu e se chce vyhnout stetu zjm. Jen m napadlo jak potom chcete Ty (cta ne vtka) i jin pesvdovat na piku aby se prezentovala, ukazovala na veejnosti a motivovala mlad.
Mon by nkomu pomohlo, kdyby teba nkdo z va rodiny prezentoval alespo nap. st tvch prvopelez v denku nebo jinde. Asi pjdou dohledat RP prvovstup i os nebo sl na bouldrech, poty pokus... Pak motivace typu Re poteboval o jeden pokus vc... Nebo kdyby jsi nkomu mladmu vnoval podpis i radu nebo pochvalu, ale teba jen nevm e to tak dl a sth ;) tak k zamylen
Zapsal: martan to PR, 12:46:01 08.01.2009
 bafunar
Ja teda volim bahnaka.
Petre fandim, podporuju a sem rad ze nejsi bafunar:-)
Zapsal: R., 15:24:23 08.01.2009
 tvrt a zejm posledn kolo odpovd
Tak se nm to malinko "zhvrhv" smrem k m osob a to jsme jaksi nechtli, e...
(akti tohoto lnku jsou jin)
Chtl bych tedy na zvr moc podkovat za velmi podntn pipomnky. Nen to kec, aby to hezky vypadalo, pokusm si z nich nco vzt.
Stejn tak bych chtl podkovat za zpsob, kter byla diskuze vedena. V naprost vtin ppad vcn argumentace psan velmi kultivovanm zpsobem. dn vulgarity, dn napadn i osoovn.
-----
(kdesi hluboko pod arou: jestli nkdo hled motivaci typu "Re", zapisuji si nejvznamnj pelezy na www.8a.nu, pro pt rok je mou osobn nejvt motivac stti se svtov leaderem mezi veterny "35+")
Zapsal: Petr Resch, 08:43:13 09.01.2009
 Rosta, tak nekonen diskuse
Pete, pokud jsi si vzal Rostu
k sob pod ochran kdla fa repre, mohl by jsi nm pochybovam ve zkratce poskytnout alespo njak dvryhodn svdectv o pelezench Rostovch bouldrech 8A a t잚ch? Co jsi vidl sm osobn a co vidli dal svdci (dvryhodn ! svdci) .
Pokud by se podailo konen rozlousknout tuto problematiku kolem Rosti, tak myslm e v prvn dvactce rankingu na Lezci ji nebudou dal vraznj pochybnosti...
Zapsal: anonym, 09:16:37 09.01.2009
 Rosa tefnek
Za lta, co Rosu znm, jsem ml mockrt pmou monost sledovat jeho vkonnost. To, co um, i to, co mu absolutn nejde. Z hlediska medilnho oitn Rosti je pro nj samotnho i pro m, jakoto vedoucho komise a reprezentace, ve kter dle mho nzoru neme Rosa chybt, velmi dleit napklad Petrohradsk PADn. Tam je situace jasn. Zatmco jet v roce 2007 vznikaly pochybnosti s Rosovmi pelezy i tam (tk vci byly roztahan na velikm prostoru, vznikly i pochyby kolem nesprvnho jitn zad - pm kontakt s lezcem), v roce 2008 bylo ve nad slunce jasn. Ped adou pmch divk pelezl Rosa za pouhch sedm hodin dv 8A+ (klasifikaci jasn potvrdil nap. i Adam Ondra), piem jedno z nich pelezl ten den jako jedin. Dle jet njak 8A a bouldery okolo 7C. Nemm proto nejmench pochyb, e lezec, kter doke za jedin den (kdy navc rozhodn nebylo ideln ten) vylzt takto nron vstupy (tzn. 8A+ skuten na pr pokus), vylzt po delm ncviku boulder 8B+ charakteru, kter mu sed, poppad i vjimen vcelet projekt za 8C. Stejn tak m Rosa adu vc nepelezench, skok v Dreamtimu prost neudl, na Mello blocco mu absolutn nesedl charakter tamnho lezen a mnoho dalch. J o tom mluvm takto oteven, protoe to i vysvtluje, pro je Rosa pouze v "bku". Lezec, kter by pelezl takov sla a byl univerzlem by jasn patil do "ka". Na druhou stranu do "bka" by Rosa patil i v ppad, e bychom uvaovali pouze ta 8A+ ped mnoha svdky. Svdkov samozejm existuj i na pelezy Rosovch 8B ve Frankenjue - myslm, e to byl ten nejdleitj argument v dob, kdy tohle tma eili nap. i na 8a.nu a v dob, kdy vykrtli M. V t dob se toti autoi tohoto webu velmi intenzivn zajmali o Rosu a vsledkem jejich ptrn bylo to, e Rosa tam na rozdl od M zstal. (nerad bych, aby to nkdo pochopil, e dm na rozhodnut lid, kter neznm, j to zkoumm ze vech stran a tohle je pouze jedna z nich, on je toti v tom ebku na 8a.nu dn bordel a pochybnch pelez je tam znan mnostv, nap. i mezi Francouzi i panly, ale to u je jin tma).
ili j jsem rd, e Rosa mi vloni na reprezentaci kvnul. Bez nj by toti nebyla skutenm odrazem lezen u ns. Takhle tam vlastn chyb akort ta Vrka, od n jsem dostal koem, ale to je normln prvo kadho. Dokonce i toho Martina Spilku jsem ukecal, e to spolu jet rok zkusme a pak se uvid.
Dky i za tohle rpnut, nerad mm ve skni kostlivce a nezodpovzen (akoli teba nepoloen) dotazy vedou pouze ke spekulacm.
Zapsal: Petr Resch, 10:11:15 09.01.2009
 Rosa
Myslm, e i Sima Ulmonov (?) nebo kdosi vidl Rostu prelizt brutalni boulder v Labaku - Dobrk Od Kosti 8B/B+.
Zapsal: Noo noo, 13:16:31 09.01.2009
 Rosa
A uke video!Vak Rosova praxe v pelzn bouldr je vc ne jasn.Dren zad,nedolzn bouldr,nstup z jinch chyt,a tak dle!afra fontainebleau(skandl!) atd.!A e nkomu nco nesed? lezec kter vyleze 8c a nkolik 8b+, 8b tm kad msc, by ml spehledem lzt 8a kdekoliv a naemkoliv, ikdy mu to nesed!nkdo ho vid v 7a jak se trp, neme to pelzt ani s postrkovnm, zabhne za roh, a ejhle 8a+.Kdyby doopravdy lezl 8b+, tak i on sm to video rd uke!!!!!nemyslte????
Zapsal: anonym, 06:30:02 10.01.2009
 Soustedn
Peto kam letos pojedeme na soustedn? zase OSP?
Zapsal: :), 10:49:55 10.01.2009
 podpis x anonym
Diskuse zde na lezci je nastavena tak, e kad me napsat co chce a zrove zvolit formu jakou se podepe. Pokud se jedn o neutrln, i kladn pspvek nen tato forma podstatn. V ppad, e je psno negativn, o jakmkoliv obvinn a zrove je v tto souvislosti pouito jmno, ml by se dotyn podepsat plnm jmnem, tak aby jeho identita byla vem srozumiteln. Pokud tak neuin, patrn nedoshne odezvy, protoe doten bude povaovat dopisovatele za slabocha s pochybnmi morlnmi vlastnostmi,ppadn za chronickho zvistivce, kter mu nestoj za odpov. Kolemjdouc jsou pak ochuzeni o ppadnou reakci.
Zapsal: Milan Martinovi, 11:01:00 10.01.2009
 breville 800es seal kit
You really make it seem so easy along with your presentation however I to find this topic to be really something that I believe I might by no means understand. It sort of feels too complicated and extremely
breville 800es seal kit http://audioboo.fm/leek40report
Zapsal: uvatesd@gmail.com, 05:18:10 01.01.2014
 
Brayheads
Zapsal: c a r r i e c q p @ o u t l o o k . c o m, 15:11:55 11.01.2014
 
B.U.CarClub
Zapsal: c a r r i e c q p @ o u t l o o k . c o m, 15:11:55 11.01.2014
 
Canadian Women
Zapsal: c a r r i e c q p @ o u t l o o k . c o m, 15:11:55 11.01.2014
 
Fight night Club
Zapsal: c a r r i e c q p @ o u t l o o k . c o m, 15:11:56 11.01.2014
 
Rothe Mhle Essen
Zapsal: c a r r i e c q p @ o u t l o o k . c o m, 15:11:58 11.01.2014
 
Foa
Zapsal: c a r r i e c q p @ o u t l o o k . c o m, 15:11:59 11.01.2014
 
Wimpy dragon
Zapsal: c a r r i e c q p @ o u t l o o k . c o m, 15:12:02 11.01.2014
 
Sweden
Zapsal: c a r r i e c q p @ o u t l o o k . c o m, 15:12:09 11.01.2014
 coach factory
sunglasses
coach factory http://coach.jcrsys.com/
Zapsal: aiajumz@gmail.com, 23:10:31 15.01.2014
 Discount Cheap Nike Kobe 8 System Gc Black History Month
http://goo.gl/lQ21yu Air Jordan Vi (6) White Black Spring 2010
Discount Cheap Nike Kobe 8 System Gc Black History Month http://goo.gl/BxOLve
Zapsal: sjsdah@gmail.com, 00:19:55 01.11.2014


 Vloen novho komente 
Nzev
Jmno
Email
Text

Souhlas�m se zpracov�n�m osobn�ch �daj�.

 Foto dne:
Trebenna East
Kap horn, 9-
 Databze cest:
Vechny cesty (189329)
Top cesty v R
Top bouldery v R
Nejnovj cesty:
Look Up Here 8b+ Olba
Konec Konc 5B Malomice
Pan lajn 6A Malomice
Adalpreto 7a Sarche
Katorga 6a+ Leonidio
Nov komentovan:
Kamardm Za Velkou Lou 5+ Srbsko
Hanina 7+ Mengusovsk Dolina
Follaje Campestre 7a+ Chulilla
Velk Grc 7C+ Labsk dol - Prav Beh
Schnittstelle 7B+ Chironico

 Nov v diskusi:
Re: Rusci zpt na zvodech | Re: Beruky foto dne | Re: Beruky foto dne | Re: Rusci zpt na zvodech | Re: Rusci zpt na zvodech | Re: Beruky foto dne | Re: Rusci zpt na zvodech | Re: Rusci zpt na zvodech | Re: Rusci zpt na zvodech | Re: Rusci zpt na zvodech |

 Nov komente:
Re: Mamlas | Re: Mamlas | Re: Mamlas | Re: Mamlas | Re: Mamlas | Re: Mamlas | Re: Hanba | Re: Mamlas | Re: Mamlas | Re: Mamlas |

 Kde to ve:
Podmnka 5 msc za to, e mu umela paraka na Grossglockneru (1)

 Nov v inzerci:
1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |

 Anketa:
Sledovali jste dnes Honnolda v Taipei?
 Ano, iv! 
 1473 
 Ne, z vek se mi to hlava. 
 1567 
 Ne, uniklo mi to. 
 1341 
 Sleduji jen Adama. 
 1394 

 Nvody:
Jak pst na lezce ...
Lezeck mapy

 Partnei:
Treking.cz
Hledte si pkn ubytovn v R na V vlet i dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz vsekci chaty a chalupy pronjem. Pokud plnujete cestovat na Slovensko a potebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlep ubytovac zazen, chaty, chalupy, roubenky naleznete na strnce chaty na prenjom.
Na webu NaVylet.cz objevte pestrou paletu turistickch cl a tip na vlet nap celou eskou republikou. Nechyb ani oblben lezeck oblasti jako esk rj s pohdkovmi skalnmi vemi i dramatick Labsk pskovce, kter lkaj dobrodruhy i horolezce z cel Evropy.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  prvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobnch daj       cenk reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.