Sportovn cesty v Tis a Ostrov 2

...aneb suma sumrum

Dky Vaim komentm jsem dal do kupy klasifikaci nkterch tkch cest v Tis a Ostrov. U nkterch se nepodailo zjistit nic novho, tak pouijte vzorec: stv. klasifikace + 1 a 2 psmena = RP, vemte si plenky a hur na vc. Ve je klasifikovno v LPK (Labsk pskovcov klasifikace) a uveden sla jsou jen piblin. Nejvce pomohli komente od mstnch matador Rosti tefnka, Jardy Marka a atavise, tmto i vem ostatnm jet jednou dkuji a tm se, a pelezy tchto cest dn oslavme. Bohuel, asi a pt rok, neb poas letonho podzimu je pkn vypeen, sp to vypad, e zaala zima.

TIS MAL STNY:

lut stna: Rusk ruleta RP Xb

TIS VELK STNY:

Winklerovy ve: Kousav drky RP IXc, Xsychtomaz RP Xb
Gottwald: ?Nejist sezna? RP XIa  (R. tefnek)
Kov v: Nvrat Jofree de Peiraca RP Xa
Dm: on the Rocks RP IXc

TIS HEBENOV V̎E:

Tovrn vyhldky: Lomikmen RP IXc, Sbohem krlovno RP Xa (J. Mark, 3 kruhy), Samiky RP IXb (J. Mark, 3 kruhy)

TIS V̎E POD STNAMI:

Pouzdro: Sjov jelen RP Xa

TIS MODN:

Modr v: Medvd roupy IXa Zde si neodpustm jednu hospodskou historku. Cestu dlal Martin ervenka, znm to moralista (pro pipomenut, kde se co pidalo dodaten: Gabarrou nad polic byl jen jeden a to prvn kruh, dodny dva dal, Tv v tv pidn 5. BH. Kdy zopakoval aluden likr, mstn, co lezli za nm, tam hned pidali borhk mezi 2. a 3. kruh). No a co se vypravuje? ervajz dal jeden kruh a celou cestu dolezl bez dalho kruhu a na vrchol. Vysoko nad kruhem, vlastn hdn vysoko nad zem, aby to bolelo, je tk msto. Vichni, co to za provstupcem ten den lezli, tam na tom lepm konci lana spadli (K. Blina, Milan Krauskopf, J. Voves a F. Hochwalder). Tak bute opatrn, Modn je dost nepstupn oblast. Je ale mon, e si tu phodu patn pamatuji, ten veer byl celkem spn co do konzumace alkoholu, kdytak to nkdo uvete na pravou mru.

OSTROV:

V nad str: Tekut radost RP Xb  (pelezy: L. Mzl, T. Sobotka, O. Bene)
Hranol: Startky bez RP Xa/b, Hrab Sk RP Xa/b
Pust zmek: Hjmid a Syk, ob RP IXa
Velk ostrovsk stna: Skotsk stiky RP Xb
ert: Docela dost dobr RP Xa, Perly potu RP IXa, Pm Perly RP IXb/c
irok v: Originl modrotisk RP IXb
Krtina: Barevn svt RP IXb
Schdn v: lupkrna RP Xb (RP pelez O. Bene)

U ostatnch cest z 1. seznamu bu plat slo v prvodci, nebo postupujte dle ve uvedenho vzorce. Jestli si nkdo na nco vzpomenete, napite svj nzor. Lezen zdar, pskm zvlt!

David Chudoba   [pravy] 13:35 14.10.2002

Komente

Nov koment 

 Sbohem krlovno
Sbohem krlovno v Tis je podle m njakch 9-/9, mon pouze 9-. Lezl jsem to OS a do dunivho spoku, kter jsem se jednodue bl zatit, take jsem z toho zase vycouval. Asi bych to ani neoznail jako sportovn cestu, ale sp jako dunivou zbsilost, kde lovk pivr oi u pod prvnm kruhem. Na Hebenovch vch je dle mho nzoru vce vc, kter by se daly oznait jako sportovn, nap. kalda a ostatn Xa, kter jsou okolo jsou docela slun odjitn cesty. Stejn tak bych sem zaadil klasiku "Evenova Amerika", co je ndhern a taky dobe odjitn, podle m asi tak 9 UIAA.
Zapsal: pr, 14:56:49 15.10.2002
 Jak jako?
Tyhle prsky nelezu, ale pro pr uvd klsifikaci v UIAA, ta tam pece nepat. Nebo se zane i v Tis dlat bordel v klasifikacch? Vyjdi se ve sprvn stupnici.
Zapsal: Maty, 15:05:27 15.10.2002
 Ptkovina ze vech ptkovin nejptkovinovatj
Sprvn, Maty. J bych navrhoval C Dur.
Zapsal: Magnusek, 15:24:54 15.10.2002
 Pro pr a Matyho
Nejprve pro pr: v prvnm seznamu byly jen cesty s nejasnou klasifikac RP pelezu. Proto tam nejsou pomrn asto lezen dnes u skoro klasiky, jako je Tebou jmenovan Evenova Amerika (souhlas s 9) nebo kalda.
Pro Matyho: kdyby to bylo v UIAA byl by v tom men bordel ne dnes. Nkdo klasifikuje podle Labku, nkdo podle Saska a nkdo dle Balady o snu (VIIc na Teplickou v) jako Prcas. Nememe mt v echch takov podek v prvodcch jako Nmci, v tom vidm vhodu Lezce, e si tu mem lecos ujasnit. Nejt잚 cesty z psk jsou v databzi pevedeny do UIAA kvli Top R, protoe pevodn tabulka na Lezci je stavna na saskou stupnici a to by hodnotu tchto cest zbyten srelo. Dokud budou vychzet nov prvodce ve stejn kvalit jako na Ostrov nebo na Kov vrch, tak se bez tchto ujasnn asi neobejdeme (myleno my - sportovn ma).
Zapsal: Bda, 15:44:42 15.10.2002
 Dal nejasnosti
Co takhle ACDC, Cesta Pro nebo pmej Sandokan v Tis? Jak vidte RP u tch to mlo lezench cest?
Zapsal: R.K, 16:12:45 15.10.2002
 Dal jasn nejasnosti
AC/DC je psn RP Xa. Sandokan, Krupobit, Cesta pln krup, Klda, Internacionln pomoc, Plodn spoluprce atd. atd., tak to je pskask vy dv slibujc morlov zitek kolem 8. stupn UIAA. Jet jsem si vzpomnl na Bohuel (Kos v), jestli to nkdo polezete, peji pjemn prodrn skrz vtve. I z Evenovy Ameriky jsem ml dobrou jizvu na zdech, kdo by to do toho modnu ekl.
Zapsal: Bda, 16:25:08 15.10.2002
 
pr jako Petr Resch, kterej se zase cpe tam kam nem! Srb u je asi dost malej pro tohoto FENOMNA, take si sv neist praktiky opt pen nkam kam nem. A na psku nebude patlat, mltit a vt, tak to mon skousnu, ale takhle zase zalez do t sv dry. NAzdar
Zapsal: PetrC, 17:03:59 15.10.2002
 Pro PetraC
Petr Resch sice nen dn ideln osobnost, ale musm se jej zastat. kalda OS a bez vlastnch smyek je dost dobr vkon, jako dal cesty ve lebu, kter dal OS nebo RP. Na rozdl od nkterch jedinc na prodnch skalch nesek a e udlal uml cesty ve v lomech je jedin dobe. Faktem zstv, e je to srbsk fenomn, ale vod k prvodci na esk kras pr nepsal on. Krom toho se dost zaslouil o vvoj lezen ve stednch echch, tak pro by si doma nemohl bt fenomnem. To rozhodn mnoz z ns na svm domcm pseku nejsme. A tak dl zstvejte jako sprvn ortodoxn pskai doma a nejezdte do dr ani na Srbsko, ani na Jesenicko. Zkuste se vyjadovatk vci, k tkm cestm v Labskch pskovcch.
Zapsal: Bda, 18:15:32 15.10.2002
 vod k prvodci
Sorry za off topic, ale na titulu knihy je jako autor uveden Petr Resch a uvnit v knize jsou u pouze u povdky da a Ajek uvedeni jin autoi. Ani u vodu, ani u historie nen uveden nikdo jin a proto to tedy musel pst PR. Pokud ne, mlo to tam bt napsno jako, abych citoval autora "Vyjmka". (Ze kterpak jmky ta vjimen vyjmka asi pochz?).
Ale je fakt, e leze dobe.
Zapsal: Petr Jandk, 19:51:45 15.10.2002
 Mistrovsk koment
Dal mistrovsk koment od P. Jandka. Opt nco jako o RP a PP Undergroundu kdysi v minulosti. K tomu si neodpustm jednu poznmku mimo msu. Napadlo T nkdy, e vycvakat po sob presa z jakkoliv pevisl cesty je mnohdy vt dina ne onu cestu vylzt? Leckde u nee rozdl mezi PP a RP a to ani v Anglii, kde nainstaluj oky ze slann a pak dlaj pelez zdola. Budi toto ukzka snadnho odboen od tmatu, take pt radi k vci.
Zapsal: Bda, 09:00:33 16.10.2002
 RP-PP
Bdo, tvoje argumenty jsou skuten pozoruhodn. Pro se ned Undeground pelzt RP je celkem jasn. Jednak na to momentln nikdo na svt nem, jednak se v pevisech patn cvakaj i vycvakvaj expresky. To ale nezdvoduje pro by se PP pelezu mlo kat RP. Od jak pevislosti cesty se podle tebe RP a PP u nee? Je to pevis 120 stup, nebo a 150 stup? Nebo radi 180 stup? A pro vbec njak styly uvdt, kdy je to stejn jedno a nee se to? Pro teba nelzt TR a nekat tomu taky RP? Vichni pece vd, e se to nee? To je prost jako s tou jnovou revoluc co vichni vd e byla v listopadu, e? A kdy u se vezme ta tabulka TOP cest, jak e to RP se to v n vlastn pot? To s expreskama nebo bez? A pro se vbec dohadovat o njakch plstupncch klasifikace, kdy je to jedno? A pro se tedy vlastn rozliuje PP a RP, kdy je to jedno?

Zapsal: Drz kac, 19:00:18 16.10.2002
 Re: Bida
Kdyz uz tak zkousis mluvit o Anglii tak doufam, ze taky vis jak si to mistni hlidaji. A muzu ti rict, ze to co ty nazyvas cok je kolikrat neco do ceho se bojis i sednout nerkuli skocit. A zadalsi nezapomen, ze do toho coku pak teprve zapinas expresu a pak az lano. nevim jak ty, ale tam se mi zda,ze je o jednu "instalaci" navic. Jinak proti tomu nic jinyho nemam a doufam, ze se ti tve "ONSIGHTY" na treti pokus budou darit.
Zapsal: Stepan, 21:58:41 16.10.2002
 
Bdn Bdo Brzdi......
Zapsal: Luk, 00:01:31 17.10.2002
 Pro Pjandky, Stepana a Luka
Jak u jsem zde dvakrt uvedl, vyjadujte se laskav k tmatu nebo k tomu, emu rozumte, e P. Jandku. Mimochodem Underground m tet pelez, take 3 lid asi neznamenaj nikdo a expresky nastlo vis i v lehch cestch. A expresky s ok vis pedem i v t Anglii, ne vdy samozejm. Na zpad u rozdl mezi PP a RP prakticky ignoruj a PP pro n asi znamen Prvn Procvakl. Stejn u nee rozdl mezi OS a Flash. Jestli nkdo chce pokraovat v jakkoli debat mimo tma ve uvedenho lnku, mem pokraovat v Diskusi, je tu pro to na Lezci takov speciln kolonka.
Zapsal: Bda, 11:37:48 17.10.2002
 Pro Bdu
Myslm si, e nem pravdu. Rozdl mezi RP a PP je dost velkej. Cvakni si kruh v tkm mst nejdv presem a pak si naber lano nebo pl metru pod nm v dobrym naber a cvakej pikama prst. Ten 20ti cm rozdl je setsakramentsky znt. OS a FLASH? Nekej mi, e kdy kmo vyleze OS cestu a ty ho jist, e to poleze jinak. Ne ne, ekne si: "Pkn to vyth, ten dlouhej krok s vykozenou nohou, ten se mu poved." A bude se snait to jt stejn, protoe to tak prost je. Nebo se nerad piu? Mj se fajn.
Zapsal: Ptk, 13:04:56 17.10.2002
 Rozdil to urcite je, ale...
uz to opravdu nerozlisuji. Svetove nejznamejsi server www.8a.nu, ktery se snazi delat sverovej zebricek lezeni jiz nerozlisuje RP a PP prelez, pro vsechny ma jednotny nazev Redpoint. Ale to sem asi nepatri ne ?
Zapsal: JirkaS, 13:22:57 17.10.2002
 Bda tomu pod nerozum
Bdo, bdo. Jetli tomu nkdo nerozum, jsi to ty. Na jedn stran dl lezeckho policajta a hon ermky a sekae, na druh stran nechpe, e kdy se vykaleme na hranice styl nkde, mus se ct kde, protoe kdy u to bere tak, e se rozdl mezi RP a PP na Zpad nee (a kdo me ct, e zrovna ten Zpad m pravdu - na konferenci UIAA v Innsbrucku hodnotili - podle tebe patrn z neznalosti - naopak vysoko nae pskovcov lezen) pak teba me nkdo kat RP tomu, e se chytil nejtu, protoe pro nj RP = Ring Povolen :-). Ostatn zde na Lezci se RP a PP rozliuje a kdo nen pln blbej jasn v, jak velkej rozdl vkonu to me u nkterch cest bejt.

Pedstav si teba, jestli je rozdl mezi RP a PP irelevantn, e tedy mu mt v jitn nacvakan expresky a bude to podle tebe taky RP. Co kdy budu mt v jednou kruhu ty expresky dv, jednu teba dva metry dlouhou a jednu normln. Morlovou cestu s tkm dolezem k jitn tm mu czela degradovat, ale pod to bude to tvoje bdn RP, kdy se to tedy nerozliuje. Vzpamatuj se, Bdo. Vdy je to pln kravina, co tady pod mele. Domysli to do dsledku, nebo u nic nepi, vem si skrytou kameru a jdi radi natoit ermka jak vindluje, a m dkazy.

Pokud se Undergroundu tk, asi neum st. J jsem nenapsal, e ho nikdo nepeleze, ale e ho nikdo nepeleze stylem RP, to jest bez nacvakanch expresek. A na tom nic nemn, e ho pelezl nkdo dal - nejsp zase s tma expreskama napevno co tam jsou.

Nechpu, proe se tak zuiv brn nazvat styl vylezen tto cesty tm sprvnm pojmenovnm, tm sp, e se, jak k, PP hodnot stejn jako RP.

Odpovdi prosm do diskuse.
Zapsal: Petr Jandk, 13:24:25 17.10.2002
 Pokraovn v Diskusi!
Dky.
Zapsal: Bda, 14:21:22 17.10.2002
 dv presa...
...to m Lukasi snadn. Naped do toho kruhu bouchne nkolik HMSek a ty presa a do nich. Tm se ti poet monch pres vrazn v... dokoce by to lo domknout a ut preso, co by vypadalo jako dlouhej ebek (tak 15; 20m). A cvak po metru :-))))
Zapsal: Tom F., 16:01:25 17.10.2002
 
Klasifikace, tak jak jsou v lnku v Montan, jsem psal v dob, kdy mi jet nkter z cest chybly. Asi bych dnes trochu revidoval. Nevm jestli tu Montanu mm. Podvm se a polu ti meila.
Hele a nechce to v tom Sasku ovit? Po zim? A teba se mnou?
Zapsal: Jarda Mark, 17:48:35 26.10.2002
 Beru
To si pi, Ty pardle! A jak rd.
Zapsal: Bda, 08:57:07 29.10.2002
 xhmKPyaDvzPj
Rn1l8u I value the blog. Awesome.
Zapsal: RwFXHvTT, 11:32:29 20.12.2013
 TNOZUfcMiq
ygs4vV I loved your article.Much thanks again. Great.
Zapsal: WByGSVUYCxVoXvSBp, 21:40:33 20.12.2013
 YmhjGqHBew
3kaXoQ Thank you ever so for you post.Thanks Again. Keep writing.
Zapsal: EwOKQWFZDlK, 05:07:50 06.08.2014


 Vloen novho komente 
Nzev
Jmno
Email
Text

Souhlas�m se zpracov�n�m osobn�ch �daj�.