Zmny v porodnici a ostatn aktivity Plzesk OVK | |
 U njakou dobu funguje nae OVK na Plzesku. Chtl bych, coby jej odstupujc pedseda, sdlit lezouc veejnosti, co jsme u udlali a co bychom rdi, aby na skalch v okol Plzniky dodrovali lezci za zvyklosti.
Rozhodn to nejsou dn pravidla , ale zait vci, kter kad nezn a j jsem toho nzoru, e nen problm, na zklad jist slunosti a tolerance, je respektovat.
Pr jedinc i oddl se ji odedvna snailo na naich skalch udrovat jitn, pstupy, tboit, vjimky atd. bez ohledu na existenci i lenstv v orgnech HS i jinde. Je to zejmna Z.Vank, O.Hein, atd. Doufm, e mi prominou Ti co ve sv zapomtlivosti nejmenuji.
Za psoben P.Hejtmnka v ele CVK HS jsme zaali se systematitj drbou skal u ns.
Osadili se sla.borhky na Kozelce a nco nebezpench kruh se vymnilo. A dky Bal a D.Moravcovi byl kvalitn pejitn Vltejn. V.Volk a K.K vstoupili do Zalabkovo teritoria na ru a nahrnuli sem opt dost bork, ale vzhledem k povolen hor.innosti na tchto skalch se prce zastavili.
Skoby ze Svatebn stny - Radyn
foto by John
Skoby ze Svatebn stny - Radyn
foto by John
S nstupem novho veden CVK HS skonily pohodov telefonty s Hejtmoem a zaala slc byrokracie. Ale materil z HS proud dl v neztenenm proudu. Tud konen dolo na tu porodnici. V dobch neexistence umlch stn se lezci u Plzn vtinou rodili na Radyni na Velk Skle. Skoby, z nich nkter osadili jet lenov Klubu Alpist eskch sekce Plze, stle drely a jen as od asu njak zklamala. Jako teba skoba v imdov pevisu nebo slaovac oko na Vzdun Hran na Kozelce. Kupodivu ne s fatlnmi nsledky. Opomnl jsem ci, e po revoluci v r. 1991 R.Kundrt a M.Bene osadili levou st Velk Skly nty. Ale as jde a v loskm roce jsme spolenmi silami nkolika oddl (zejmna USK Plze , H.O.K.N. , Slavoj Plze, Climber.cz) osadili pravou st skly borky. Letos jsme dodlali i levou st Velk Skly a jet k tomu dal sklu - lesn krasavici - Svatebn Stnu. Loni se tak jet trochu opravily pstupy na Kozelce a i pr etzy si mete ped slannm zachrastit.
No a pochopiteln legendrn tvrce cest Vank spolu s Algenou kod ve sv Mekce na Polnku. Take si tu mete uvat luxusn hustoty jitn, na rozdl od trochu morlovj Kozelky.
Milovnci hejbltek, vklnnc a spr najdou Eldordo v Konstantinkch, kde to J.Zacharda dal do pucu. Ale moc zavrtanho eleza tu, krom slak, neekejte. A hlavn, cena za den lezen 100,- K splatnch v domku u vchodu do oplocenho soukromho lomu.
Odhodlanci z H.O.K.N u oteveli Pandoinu skku zahjili pejiovn na Loupensku.
Je fakt, e napoprv jsme nenali Vej Sklu, kterou jsme chtli pejistit. Zaali jsme v dobr ve, ale na jin skle Dram Hebeni. Natst nm n omyl ukzali zkuen pralezci. Prost msto Vej je pejitna st Draho Hebene.
Tvrn a mrn pedseda VK
foto by ?
Velk skla - Radyn
foto by John
No a to, co jsme vytloukli, vidte na fotkch. Nkdy nen pln pkn, nechat se unet fantazi, pi tomhle pohledu. Nap. prvn skoba v nstupu na imdu horizontlka dlky 1 cm ve skle a materil poctiv kodovck orka. A nebo prvn krouek ze stedu Svatebn. Mj na klch m dvojnsobn prmr.
No a te ty pravidla , zvyklosti a postehy :
Pro horolezeck aktivity jsou osazen borky OK. Na lanovky, pelann a ostatn , dnes tak mdn, outdoorov aktivity nejsou mnohdy vhodn a mete je pokodit. Kdy nepotm, e pokodte i nkoho dalho, nebo sebe. Njac lid , evidentn z organizovan sloky , provdli sv prostocviky na Radyni a uvolnili jeden BH.
Kozelka je vyvelina tuf, j tomu km popel. Obas se tam nco vikl, netrhejte to, ony nkter lokry dr roky a roky. A pak pijde nkdo, kdo v dobr ve, ochrnit ostatn, lokr vydoluje. Takhle Kozelku rozeberete, dost na tom, co upadne samo.
Tak na Kozelce pod plat pravidlo, nepouvat kovov vklnnce. Je uvedeno ve vech oficilnch prvodcch i na serveru HS. Vm, dnes se pravidla nedodruj, takov omezovn svobody fuj ! Kozelka je kehk, je to popel, to co smyce nerozlom, vklnnec urit. Prokop na jae vypadl s polikou pod kruhem Jikova Dechu. Chytla ho smyce prmru max.6mm. Vklnnec by el i se sklou. Cesty jsou zde vylezeny se smycemi, polezete-li Rakev s friendy, lezete nco jinho. Ale pokud si pipadte jako bombarci s vklnnci u pasu, vet Vs za to nikdo nebude, meme jen slun dat, na Kozele to nedlejte.
A jet jedno pn, nerybate lanem pmo v oku borku. Jednou se prooupe a mus se vymnit. Za chvli bude ve skle dra vedle dry. Kdy je tam etz a mailonky, hoblujte je , ty se vymn lehce. Snaha nerozvrtat skly nad nosnou mez , je i dvodem, pro je na Kozelce tolik starch kruh, kter dr jako ert.

Vzdunice (Vzdun hrana 7+) - jedna z nejhezch cest Kozelky
foto by John

Zasedn VK
foto by John

Kozelka
foto by John

Loupensko
foto by John
No a myslm, e u jsem toho naplkal a dost.
| John [pravy] | 08:00 23.12.2007 |
| Souhlas. | 10:20:02 23.12.2007 | | Good deal! | | M. | odpovdt  |
|   | Re: Souhlas. | 10:55:05 23.12.2007 | Take kluci zez Plzn nm chtj jako naznait (OVK Praha a spol.) neoficiln sout "Kdo vymnil vce borhk" ?
:-) | | uplne jinej martin | odpovdt  |
|   |   | Re: Souhlas. | 11:00:10 23.12.2007 | | Kluci pkn se snate, vtzem soute stejn bude Vlk. O jeho mnohalet innosti v Mor. krasu se tu ale nikdy takhle nepsalo..... | | Vlkv fanda | odpovdt  |
|   |   |   | Re: Souhlas. | 13:59:32 23.12.2007 | | A te... :-) | | Taky fanda | odpovdt  |
|   |   |   |   | Re: Souhlas. | 14:07:28 23.12.2007 | Bych ekl dky za kadho lovka kter je ochotn pro druh nco udlat.
Take i kdy to nen zrovna oblast mch aktivit, dky.
Radek | | zoban | odpovdt  |
|   |   |   | Re: Souhlas. | 17:19:46 23.12.2007 | | To asi jo, kdybych zde hodil leton sla, tak je to pkn sumika :-), ale na obhajobu Johna aspol. musm ct, e to do eho vrtaj je podstatn hor ne vpno. | | Vlk | odpovdt  |
|   |   |   |   | Re: Souhlas. | 18:41:14 23.12.2007 | | Ale nebylo to jen vpno. Co tch nkolik "odvaench" vrtk? | | Ilja | odpovdt  |
|   | Re: Souhlas. | 18:53:14 23.12.2007 | | No to teda. Dky a pozdrav ze severnch Sudet | | Papou | odpovdt  |
| Shoda podmtu s psudkem | 15:56:12 23.12.2007 | | To je koda, e skonyli ti pohodov telefonti s Hejtmoem. | | Starej Trvnek | odpovdt  |
|   | Re: Shoda podmtu s psudkem | 16:58:21 23.12.2007 | | To je fakt koda, e na dobr lnek o velk a nezitn prci pro ostan doke reagovat jen takhle. Bohuel jsou ale i mezi lezci lidi, kte mus prudit za kadou cenu a svou nasranost se sna penet i na ostatn. | | Dda | odpovdt  |
|   | Schoda neshoda | 19:49:42 23.12.2007 | | Chyba se oprav, a pak je takovej koment fakt k niemu. | jirkas | odpovdt  |
|   | Re: Shoda podmtu s psudkem | 20:33:28 23.12.2007 | | Tak pravil profesor etiny a zajist i nenavn pejiova skal. Dky za Tvj podntn koment. | | jardal | odpovdt  |
| Tutovka | 20:00:11 23.12.2007 | Jo Johne parda, ten malej krouek ze Svatebn stny si vybavuju. Byla to fakt tutovka :-).
Vem moc dkuji za odvedenou prci. | jirkas | odpovdt  |
|   | Dodrujme pravidla | 22:01:48 23.12.2007 | pokud mono vdy a vude.
Johne - jak je tvj postoj k dodrovn pravidla lezen na psku bez MG? Na psku se tak neleze s freindy, ale pouze se smycemi.
| | Star znm | odpovdt  |
|   |   | Re: Dodrujme pravidla | 22:53:02 23.12.2007 | Nejdv se etinomilm omlouvm za dv hrubky.
S tmi naimi pr vymnnmi kousky BH jsme tak na desetin Vlkovo ron produkce- smekm. Ten lnek nen soutn, pi , e s funkc konm, tak m u lahve rumu napadlo trochu to zrekapitulovat.
V pskovcch se nevyznm a v psobnosti na VK dn vznamn nejsou. Na VK jsme si v anket dohodli, e se k problmu MgO na psku nae komise vyjadovat nebude.
J nemnm radit nkomu, jak se m chovat na skalch , kter spravuje.V naivn pedstav oekvm, e ostatn komise nebudou radit nm, co omezovat u ns. | | John, Plze | odpovdt  |
|   |   |   | Re: Dodrujme pravidla - kloudnou odpove jsem nedostal | 21:39:41 24.12.2007 | Kulantn Ti jdou dost dobe.
Tedy jinak: Leze osobn na psku s MG nebo bez MG?, napklad v Labku nebo Tis, oblastech je Ti nejsou neznm.
Jinak peji Vnoce i Nov rok. | | Star znm | odpovdt  |
|   |   |   |   | Re: Dodrujme pravidla - kloudnou odpove jsem nedostal | 21:42:21 24.12.2007 | | Odpov je zcela na Tvm svobodnm rozhodnut, nen nezbytn nutn. | | Star neznm | odpovdt  |
|   |   |   |   |   | Re: Dodrujme pravidla - kloudnou odpove jsem nedostal | 23:44:44 24.12.2007 | Trochu m mrz, e bych ml odpovdat nkomu, kdo se boj podepsat. Ale jen vyjednvac technikou "zadrhnut jehly" vyaduje mj postoj k tomuto pseudoproblmu. Asi T znm - neznm zklamu, ale na mm postoji nen nic radiklnho.
Osobn MgO v Tis , Labku a okol nepouvm a nikdy jsem nepouval. Ale nevad mi, pouvaj-li ho lezci v mm okol nebo moji spolulezci.
O dodrovn pravidel u ns u Plzn slun dm a vm v rozumnost ostatnch lezc.
Podle mho se pseudo-problm MgO dostal , dky ad necitlivch jednn a krok , do pozice kdo z koho. Tak do toho, ale beze m. Mm na starosti pro m dleitj vci. | | John, Plze | odpovdt  |
| jitn | 22:05:08 23.12.2007 | | to tady mluvte o tch tech skobkch,,,to dovalte do krasavca a uvidte ty tuny eleza vythl ze skale... a sout kdo vymn vce borhkuu u vyhrl vlk...minulej tejden jsem potkal kamion kterej mu jich dals fru vezl...Dbrou noc.. | | venca ze vsi | odpovdt  |
|   | Re: jitn | 23:50:11 30.12.2007 | Nevm, e ze veho hned dlte sout. John rozhodn nechtl tmto lnkem machrovat co, kde a jak pejistil. Nem to zapoteb. Kdo ho zn, me jen podkovat. Dky nmu, Algenovi, Vankovi, Vlastovi Volkovi, Bolkovi a jinm. Je PLZESKO upln jin, lep. JOHNE a tob podobnm DKUJI!!!
P.S.: Jinak ped VLKem pochopiteln smekm! | | Tom Kosk | odpovdt  |
|   |   | Re: jitn | 08:56:10 31.12.2007 | | Vak my taky ani nesoutme, to je jen legrace. Hlavn je velk koda, e John kon, jeho nzory, vcn argumenty a nadhled mi budou chybt. | | Vlk | odpovdt  |
| Dky | 22:44:05 23.12.2007 | | Dky za as a nmahu snad se tam taky nkdy podvm.Mimochodem ta"Vzdunice"moc hezk fotka :-). | | Petr | odpovdt  |
|   | Re: Dky | 14:19:30 24.12.2007 | | protoe je to taky moc hezk cesta :-)) | jirkas | odpovdt  |
|   |   | Re: Dky | 14:53:10 24.12.2007 | | Cel Kozelka je ndhern. Ped pr lety jsem vbec netuil, co se 50 kilk od mho bydlit nachz. A ten bar s hldacm konm,tboit, proda skoro bych se rozplynul... Konm a tm se na jaro :-))) | | Pja | odpovdt  |
| .. | 13:16:02 03.01.2008 | | Naprosto souhlasm, dobe e byl zmnn i onen Luborovo r, ale trochu se zapomn na oblasti Svtovina u Zbiroha. Jitn tu nen v podstat dn a to kter tam je, je nepouiteln. Co udlat pro to aby se to tam trochu zlepilo kdy tam pravideln lezu. Zajmalo by mi kdo se o oblast star, nebo u ji snad vichni totln odepsali? koda, cesty jsou tam krsn. Rozhodn bych ale nechtl aby to tam dopadlo teba jako na Dehetnick skle U Ln. Tam jsou nov borhky, ale upln mimo pvodn cesty. | petr.vht | odpovdt  |
|   | Bozi nm nepomohou s nim s m si nepomeme sami | 12:20:25 04.01.2008 | prohlsil v jaksi knize Germnsk boss, vzal franck me a el vyeit jaksi krvav problm.
Tm chci ci, e pokud nkdo chce zmnit stav na Svtovin , me. Nkdo jin to za nj s nejvt pravdpodobnost neudl. Svtovina spad do psobnosti na VK. Nem sprvce skal a nikdo se stavem na zdejch skalch od dob brat p nezabval. Pokud m nkdo zjem zlepit tento stav , nue vzhru. Budu osobn rd, bude-li mt zdej skla sprvce a vizi co zde bude dl. Pokud to vezme do rukou nkdo zdej, byli bychom rdi, kdyby byl. Podpome ho borhky, lepenm a i jinak technicky. Klidn se mi ozvi, spojen je na strnkch HS na webu Skaln oblasti. Urit se domluvme. | | John, Plze | odpovdt  |
|   |   | Mus se na Svtovin vrtat? | 13:21:00 04.01.2008 | | Svtovina je nejhez tak, jak je. | | Kuba Turek | odpovdt  |
|   |   |   | Re: Mus se na Svtovin vrtat? | 14:58:30 04.01.2008 | Asi by se mlo :-)
http://vht.rajce.idnes.cz/ lezeni_Svetovina_30-6-2007_/ #Snimek_010.jpg
http://vht.rajce.idnes.cz/ lezeni_Svetovina_30-6-2007_/ #Snimek_011.jpg
http://vht.rajce.idnes.cz/ lezeni_Svetovina_30-6-2007_/ #Snimek_035.jpg
| | Papou | odpovdt  |
|   |   |   | Re: Mus se na Svtovin vrtat? | 15:51:48 04.01.2008 | | Ne, nemus! | | odpovdt  |
|   |   |   | Re: Mus se na Svtovin vrtat? | 15:23:19 06.01.2008 | | Tohle jsou moje fotky :-)) | | odpovdt  |
|   | Re: .. | 22:05:43 06.12.2008 | | Pokud by ses ty nebo nekdo jiny rozhodl k prejistovani Svetoviny tak bych rad nabidl svou pomoc, kontakt HonzaKotera@seznam.cz | | HonzaK | odpovdt  |
|