LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jmno

 heslo 

 Registrace   |   Dobrej horolezec udl s kruhem 4 metry. Sko, pithne, sedne, stoupne a odraz se.
Hledn cesty

Hledn na Lezci

 Metodika
 Trnink
 Ledy
 Skialpy
Knihy
Slovensk prvodce
Vyla nejnovj kniha Reinholda Messnera Symboly
Prvodce Elbtal 1 a 2

Zvody
SP ledy Kanada (26.02)
EP v ledolezen Finsko (07.03)
MR v lezen na obtnost (07.03)

ebek
Cesty:
1.indel 12953
2.Votoek 12850
3.Stribrny 11950
Bouldry:
1.Ondra 11434
2.Volf 11356
3.Trojan 11225
Hory:
1.Sejbal 8201
2.ern 8160
3.Gro 7240

Vsledky
Zimn olympida (06.02)
Vrsk cepn (04.02)
P v bouldru Praha (24.01)

Denky
5850 lezc
1198611 cest
Nov pelezy:
Estrata Ge 7c
Look Up He 8b+
Ztopoen 9/9+
Severus 7C+
Teamwork 8A
Pepite D 7C
La Pluma 7b
LUltimo V 7b
Daos Cola 7b+
The Rabbit 8A

Stny
Rock 'n' Wall - Plze
Big Wall - Praha 9 - Vysoany
SAUNA - Plze

Prodejny
Outdoor Centrum Rock Point Po - Praha 1
LANEX eshop - Bolatice
Outdoor Centrum Rock Point Pertn - Praha 1

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
FREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Prosran Manaslu

Mal Himaljsk dobrodrustv

Letos na podzim jsem se zastnil spolu s devti podobnmi blzny vletu do Neplu s clem vykrbat se na 8. nejvy kopec planety Manaslu. No a pinm trochu autentick popis udlost, tak jak jsem je zaznamenal ve svm denku.

31.8.
      V Dubai 7h spnku, uteklo to. Drume se, budem super parta. Bhem letu do KTM se nm v zapadajcm slunci ukazuje Annapurna a asi i Manaslu ndhera, respekt. V KTM ve v pohod, mm pknou rmu. Kluci pa na stee, j jdu spt. Jo jdeme pes Larkya Pass.


3.9.
        Den odjezdu rno balen, v 9:00 odjezd busem konen. Pedchoz 2 dny byl zhul. Sem trochu zdrcenej z tch prach. Do hor se tme. Cesta do Besi Sahar 8 hodin busem, dobrodrun. Spme u na zatku treku.


6.9.
        Prvn podnej den, 1100m peven. U jdem mimo civilizaci, prales, stezika. Spme v Puktu Kharka 3000m. Prvn hovory o jdle. Krsn paba. Kytrka. Tlaenka z erven pandy. Hust jsme se orali.



foto by


8.9.
        Sndan v pt. Mlha startujeme po 6:00. Mlha se rozplv neuviteln ndhera. Hory vude okolo. Vvod jim Manaslu 4,5 km nad nma. Summit day, koukme na cestu z C3 na vrchol. Do Larkia La (5106m, 1400m peven) dochzm v pohod mezi prvnmi. Je tam krsn. Chvli spm, ekme na ostatn, zan bt zima. Moje taktika slow but steady funguje. Kejklas ani po 2h nedochz, ze sedla jdu s Karlem. Zkurven morna, je to dlouh. Po cest asn jezero a vhledy. Spme v Dharamsale 4460m. Zan mi to dochzet, zanm se tit, jet dva dny. V noci nespm hlavou mi bhaj dost divn mylenky co se sebou.


9.9.
        Sestup do Samagonu. Neuviteln vhledy. Manaslu sledujeme celou vstupovou trasu. C1 u 8 stan. Cesta ledopdem peklo. Kldek, ztra vstup do BC. Nabjm foky. Je tu dost expedic. Posledn wifi. Podle poas m o vkendu snit. Tm se, ale mm velk respekt. Ta hora je ndhern. Tom m narozeniny dort, mam. Dal bych si maso.


10.9.
      Rno ndhern vhled na Manaslu ndhera. Mstn nosii nm berou vci hdky, zniili pr batoh. Vstup 1300m. Konen v BC  - sen se splnil. Ndhera. Ctm se OK. Ztra s Tomem zkusme C1, spm s Mrou. Bude to parda. V noci dost pr, zanm st jestli je rj, super kniha.



foto by


13.9.
      Pedpov nevyla rno vyrme. Clem je C1 (spt) a pak se uvid. Krejus a spol vyrej se 40kg batohama nesmysln. Do C1 dorme po 4h. Polda je celkem KO, ale m do horn jedniky. My dvme lofka, travellunch a veer jdem s Tomem za klukama. Krejus a spol dorej pln na kai, stav stan vedle ns. Veer je ndhern. Fotm o 106. Domlouvme vyslakou vstup do C2. Noc: hrozn, vbec sem nespal., klasutrofobie. Asi budu muset chodit sm.


14.9.
      6:00 budek, ctm se OK, ale fakt mi vad dal 2 chlapi ve stanu. Vyrme s vynkou. Spojujem se s Betonema a Ostravou. Po prvnm vvihu zanm bt KO. Po kadch 10 krocch se motm, chce se mi zvracet. Otm 5950m, pedvm materil. Sem pln v prdeli motm se, kloptm. Do C1 dorm pln KO, sem rd e vidm kluky (Krejus, Kejkla). Skldm se do pedsky stanu a spm. Mra sjel do BC, bylo mu blb. Dal dva dny m bt luxusn, chtl bych do C2 a pak hned dol. Kluci li do C2 5h, pr pln proit, ale je tam krsn. Odp se ctm dobe. Dor Mra, nlada super. Do C1 m zstupy lid, chci vyrazit rno v 5:30 abych se vyhnul frontm na fixech. Vedle si stavj stan Australan (sympatick pr). Jdu spt v sedm, drobn sn. Na 6:00 domlouvm rdio s C2. Celou noc hust sn, nkolikrt odhrabvm stan. Ve 3 rno se zan blskat, boue trv cca hodinu, mezi hromy slym dunt laviny. Myslm na kluky v C2. Pro to dlm? Jsem rozhodnutej jt do BC. Odkopvm stan. Krejus a spol chtj stle do C2. Volm si s C2, potvrzuj tak sestup. V osm mi z C2 potvrzuj sestup, objevuje se slunce vyrm dol. Za 10 min se slunce vytrc a zan opt snit. Totln difuze, chvli hledm zatek fix, trhliny jsou zapadan, je to boj. Po 3h jsem v BC Mingma a Bim maj radost. Dlabu tstoviny a mm radost, e jsem sestoupil. BC pod snhem. Pichz na pokec Trva. Dochz Tom a Pavel, ostatn zstali v C2. Pemlm, jestli nejsem sraka.




foto by




foto by


17.9.
      4:00 kaika, vyrme. Jsem zvdav jak mi to pjde, jestli to dm. Jdem kolem horn jedniky, stany namrzl, je to jako na hbitov, posvtn ticho. Jsme pln sami, stoupme kupajcm firnem. Jde mi to. Kolm vvih si uvm. V C2 jsme po 4 hodinch. Vame, klbosme, plnujem dal vstupy. Zan snit. Ve 4 se vracej erpov z fixovn do C3, spadla tam lavina. Stle sn. C2 nen dobr msto kvli lavinm. Z BC nm hlsm pedpov a rad sestoupit. Cesta do C3 je neprchoz, V 19:00 se rozhodujeme k sestupu. Stle hust sn, lep sestoupit. V C1 jsem za 60min, celkem to lo, jen prkrt jsme slyeli nad nmi dunn padajcho ledu nebo laviny, nepjemn. V 11 jsme v BC. Dobr rozhodnut.


20.9.
      Cel den prozevlovan, rno jasno, pak zas d隝. Kluci (T+P) v C2, zboen stan po snen ze 17.9. sem otrven, nebav m to.



foto by


21.9.
      Rno jasno, v 5:00 relace, kluci jdou do C3, Mra sestupuje. Opt eme meteo. Nasouv se fronta, eme co a jak. J jdu 100% do C1 a uvidm, zda pedpov vyjde, kdytak se vrtm. Nakonec vyrm s Betonem a Ostravou. V C1 zstvm sm, kluci chtj rovnou do C2, j se nectm. Sm na Manaslu.



foto by




foto by


23.9.
      Sndm polvku (jedin jdlo dne). V 5:30 vyrm z C2, -18. Ndhern vchod slunce, nepopsateln. Po 3h v C3, fotm o 106. V BC prelo, mli strach. Bavm se s klukama, v 11 schzm do C2, mlo piju. Jsem KO. Nahoru m prvn erpov s kyslkem a fixama do C4. Krejus a spol vyrej do C1, snad jim to vyjde! M je veer blb, prjem, nic nejm, ale BC si uvm. Potebuji 48h odpoinku.

24.9.
      Zevl v BC. Je pkn. Sledujeme erpy mc do C4. Je mi blb, nejm, mm prjem. nefunguje ercefuryl, smecta, nic. T+P vyrej k vrcholovmu pokusu. Vrcholov okno se bl. Nevm co mm dlat.



foto by


25.9.
      Stle prjem. Taxidriver. V pedpovdi Jet stream. P+T se vracej z C2. Kejklas konen v C2:-)

27.9.
      Nahoe fun jak svia. Nae stany v C3 jsou pohben pod snhem (kluci je vbec nenali!!!). Kluci (mra, krejus + trvovci) sestupuj. S Mrou se vytrhv fix. Trhliny mezi C2 a BC zanaj bt dost nebezpen. Zatm nikdo nevylezl do C4. Nahoru m 50 klient komernch expedic. Vrcholov okno stle sed na 30. 1. Tom je KO, budu vyret s nm 28.9. veer. Zanm mt divn pocit. To neustl vhn a spekulace mi vad. Rno zase prjem, u nevm co mm dlat, vdycky snm alespo sndani, pak se brutln poseru a cel den u nic nemu snst. st fix mezi C1 a C2 strhal lavina. Po dlouh dob vichni v BC super:-) Vynikajc banana cake.



foto by


28.9.
      Rno posledn monost eru vechny lky na sraku co mm (endiaron, imodium, reasek, hodne endiaronu). Na Pavlovi vyebrm pr snickersek.  Ve 3 rno vyr prvn skupina k vrcholu. Advaenture consultants a HimEx to otej a definitivn kon. Po veei vyrme s Tomem do C2. Ned se to popsat je plnk, vidt jak ve dne. Nemluvme, miz za nmi posledn svtlka BC. Jsme v i osmitiscovky. Oba jsme z toho pln hotov. Celkem bme, vbec se nezadchvm. Kolm seky do C2 lezu ist. Jen ke konci je se do m dv podn zima. Za 5,5 h jsme z BC v C2! Spme v Trvov stanu., musm se hodn zahvat.

29.9.
      V C2 spme pr hodin, pak lenome a klbosme s ostatnmi. Plnujem logistiku s Pavlem. Potebujem info o stavu stanu z C3. Po rdiu se dozvdme, e je zcela zasypan, ale pouiteln. Ve 3 vyrme nahoru. Tom jde rychleji, dorm v 6pm. Je stran zima. Stan vykopn, ale nepouiteln. Spme v polorozboenm nmeckm stanu. Tom je pln KO, musm se o n j starat. Hrozn noc.

30.9.
      Moc nespme. V 5:30 zanme vait. V 7.00. vyrme jako prvn do C4. Ndhern vchod slunce! Rno zas sraka (v -25). Oba se trpme. Neuviteln ra komernch klient s O2. Od 6950m je mi blb, motm se. Po gelu zvracm. Nechci riskovat, otm v 7100m. V C3 sem mrtvej, jm ciz puging, spm ve stanu Ostravk (hrob), mm zimnici, veer znovu zvracm. Ztra znovu zkusm C4, ale moc tomu nevm. V noci velk zima, ve ve stanu pod jinovatkou.



foto by




foto by


1.10.
      Kluci jdou na vrchol. J vstvm, dvm 1l aje s gelem a ekm na Mru s Krejusem. Nejdou, v 8:30 vyrm. Jdu co krok to ndech. Jde to. Po 6h dorm do C4, celkem vyzen ale astn. Kluci u se vrac z vrcholu do C2 nebo C3. C4 u vypad straideln se zbytky stan. Bavm se s Betonema, Martin si musel pchnout Dex, sou dost vyzen. Vystoupm 120m nad C4, fotm, vhledy na Annapurnu, Dhualgiri. Sem stran unavenej. Beru njak vci od Tome, pjde na druh pokus (mrzly mu nohy). Chvli zvauju zstat a zkusit to taky, ale nen kde spt (vechny stany pln). Sestupuji z poslednch sil s Betonema. Velk koncentrace, udlat chybu je dost snadn. J jdu do C3 oni jet sjdj do C2. Noc hrzy v C3, halucinace (igrek, fraktly). Mm pocit, e jsem v hrob, u nkolik dn tm nejm, hotovo.



foto by




foto by


2.10.
      Pichz Polda, vykopvme stan. Sem pln na sraky, do C2 dochzm po 3,5h. Mu jen leet, kluci se o m staraj (aj, ionk). Kadch 100krok se hroutm na snh. Potkvm stoupajcho ouryho dozvdm se o dramatu v C4. Jeden mrtv, druh na sestupu. Mra pchal dex. Sledujeme zchrann vrtulnk, pistv v C3. Super. Sestupuji s Ostravkama, hledme Kejklv batoh, nic. Vleu se. Stahujeme vci z kopce 25kg batoh. Balme stan v C1. Sem u pln apatick i k trhlinm (sou obrovsk, fixy vytt, dost nebezpen, ale m je to jedno). Do BC dorm pln na rot pozd v noci, jen sedm a tup koukm. Dochzej Betoni, vyprvj podrobnosti ze zchrany. Tom dal vrchol. Usnm komplet obleenej se sedkem a botama.



foto by


3.10.
      Prjem a nechutenstv pokrauje. Nemu nic dlat jak jsem unaven. Piju. Nejm. Dochz Trva, odpoledne Mra objmme se. Jsme vichni! Tom je jak kostra, ale z z nj tst. Veer dort, dvm si. Volm dom maj radost.

4.10.
      Nechutenstv a prjem, jsem stran slab, dvm 6 endiaron, veer trochu tstovin. Balme. Jde na m z toho veho zkost zitky pedchozch dn jsou a moc siln.

5.10.
      Sndm!!! Mm obrovsk hlad. Opoutme BC, loum se s horou. Budu z toho t do smrti a je to zvltn, hodn to provm.



foto by


8.10.
      Celkem dobr cesta, ale sly nejsou. Tlo nem kde brt. U nemluvme o niem jinm ne o jdle. Vichni (a na ouryho) jsme pln hotov, pochodujem ja Zombie.



foto by


11.10.
    Uvm hojnost jdla a zevluju. Nkup drk. Pjanrvn kontakty s R. Dvm pr fotek na FB. Kontroluji pracovn email. Jsem hodn zamylen, cel akce byla bo a hodn mi dala. S Tomem na stee kujeme dal plny, zahrnuj i Makalu 2017.


Vaek Novotn   [pravy] 07:46 23.11.2015Tisk 

Reklama:


Souvisejc lnky:

Komente

     
...nov pspvkyNov koment 

 Zmatek10:53:14 23.11.2015
Uf, to je zmatek, to nedvm. Nkolik destek nesouvislch skok mezi BC, C1, C2, C3 a C4 ...
Nebylo pro tene lep napsat "pendloval jsem msc nahoru a dol, a jsem se z toho pos..l a odjel dom" ? ;)
Martinodpovdt 
 Re: Zmatek11:00:28 23.11.2015
:D :D :D
R.odpovdt 
 Re: Zmatek16:20:02 23.11.2015
Me to prijde super. Perfektne to popisuje jak to na takove expedici chodi. Clovek aspon vidi, ze za tim pozlatkem v podobe mozneho vrcholu je spoustu, casto asi dost monotonni a uporne driny.
odpovdt 

 diky11:09:29 23.11.2015
...od srdce popis.
mAdamodpovdt 

 Lb11:11:09 23.11.2015
Docela fajn popis:)
martinodpovdt 

 Celkem ok11:42:54 23.11.2015
Pibliuje to tak trochu ten podivnej ivot na expedicch. M by z toho hrblo, ale foto je pardn a celkov se mi to lbilo.
Steveodpovdt 
 Re: Celkem ok11:50:29 23.11.2015
Tak se mi lb styl, kterm je to psan. n dn kudrnat romni a slovkaen, nebo nekonen odstavce textu.
fajn akce
Karelodpovdt 

 dky! :)13:10:27 23.11.2015
Hezk, dky za zveejnn. Bavilo m to! :)
Hodn tst na ptm kopci.
Milanodpovdt 

 Chudk etina13:57:40 23.11.2015
Pro m osobn nzev daleko za hranic vkusu. To jsme na tom s etinou tak patn, e musme uvat takovto vrazy v titulcch?
Petr Reschodpovdt 
 Re: Chudk etina14:34:33 23.11.2015
Coby autentick popis m lnek zaujal, jet pknj jsou fotky, nkter mm pipraven na foto dne. Co se te nzvu tak musm souhlasit s Petrem, koda ho.
 jirkasodpovdt 
  Re: Chudk etina21:56:17 23.11.2015
Nzev lnku mi pijde dobrej, protoe jednm slovem vyjaduje ti skutenosti:

1) e autor ml stevn problmy
2) e autor zavsil na Manaslu pytel
3) e se autor uchlil k autentickmu form zznamu.

Chtl bych vidt krasoducha, kterej vyjd ve ve uveden njakou lep zkratkou.
honzaodpovdt 
   Re: Chudk etina14:39:11 24.11.2015
Souhlas! :)
Milanodpovdt 
 Re: Chudk etina15:42:03 23.11.2015
Nebt titulku tak to ani neotevu... A jen co jsem to otevel a napsal tento koment tak jsem to zas rychle zavel...
Leekodpovdt 
  Re: Chudk etina16:41:32 23.11.2015
mozna by stacil vystizny nazev Manaslu..:)
hanzodpovdt 
  Re: Chudk etina16:08:25 24.11.2015
Pesn tak!
M.odpovdt 
  Re: Chudk etina18:53:37 25.11.2015
Zato nzev teba "Anln radovnky pod Manaslu", to by byla tenost!!
langoodpovdt 
   Re: Chudk etina20:06:22 25.11.2015
hm, to zn zajmav :D :D :D
nvtvnost lezce by vzrostla o 4% :D :D :D

co furt rete s tou estinou do anlu?
:D :D
honzaodpovdt 
 Re: Chudk etina16:26:27 23.11.2015
Neresilo se nedavno neco podobneho u Tveho clanku? Pouziti spatneho vyrazu v nadpisu?
Kazdy na to ma asi jiny pohled, no. Expresivni vyrazy se v literature pouzivaji. V Cesku je tim znamy napr. Petr Sabach. Ma-li takovy vyraz nejakou symboliku, jako je tomu i tady, me osobne to nevadi a naopak to dobre dokresluje pisatelovi prozitky i zazitky ;).
Autorovi dekuji za pekny clanek a preji hodne uspechu na Manaslu 2017!
t.odpovdt 
  Re: Chudk etina17:54:15 23.11.2015
Opravdu budeme srovnvat Petra abacha s Vakem Novotnm?

J osobn tomu nerozumm, mohl bys mi napsat jakou symboliku, kter by nela vyjdit jinm slovem tak, e je nutn slovo vulgrn, to zde m?

Dkuji.
J.odpovdt 
   Re: Chudk etina19:35:38 23.11.2015
Vidim, ze nesouhlasis a nadpis se ti nelibi, ale nejak nemam chut se timto tvym komentem nechat zatahnout do zbytecne diskuze o vecech pomerne subjektivnich.
Takze ve strucnosti. Nevidim, ze bych nekoho nekde srovnaval. Symbol ci vyznam si v tom bud najdes nebo ne. Styl kterym je to napsano, jak vidno, neni rozhodne pro kazdeho. Nicmene, nikdo ty, kterym se nadpis nelibi, nenuti klikat dal na clanek a cist si ho, protoze to jiste autora neprespedci, aby se zacal chovat dle jejich ocekavani.
t.odpovdt 
    Re: Chudk etina22:01:17 23.11.2015
lnek st nemus, to je pravda, ale vulgrn npis na hlavn strnce Lezce se pehl dost tko. lnek jsem neetl, nic mi to nek, po pr vtch jsem skoil do diskuze. A jak vid, nevyjaduji se ani k astnkm, ani k lnku, beru, e se to nekomu me lbit. V tomto ppad je chyba ve mn, nejsem ta sprvn clovka. Jen jsem si dovolil okomentovat nevhodnost sprostho slova. Ale jako se vm ostatnm - mj server to nen, je to tu se souhlasem admin, take ok. Akoliv to nepovauji za vhodn, zkousnu to :-)
odpovdt 
   Re: Chudk etina19:16:29 29.11.2015
Vcn se d ci, e expresivn vulgarismus v titulku je diskutabiln, nicmn myslm, e vtina ten lezce.cz m za sebou njakou tu "tvrd akciku" kde emon a mylenkov prjem si nezadal s tm fyzickm. Prost jdete na hranu a sta jen mn tst a u svj pbh nesdlte... Myslm, e v tomto svtle je forma nadpisu naprosto pilhav, adekvtn a hlavn autentick. Ztotouji se s n. Ad Petr vabach nkdo tu zpochybuje srovnn autora lnku s jmenovanm prozaikem. Take Petr vabach - povdkov knka HOVNO HO na jej motivy byl udln film Pelky a Pupendo. Strci istoty eskho jazyka mte tu dal vzvu k "umravnn pera" ... :-)
Stankodpovdt 
    Re: Chudk etina07:45:58 01.12.2015
Zn star znm poekadlo "Kdy dva dlaj tot, nen to tot"?
odpovdt 
 Poklen pokrytci17:05:49 23.11.2015
Jasn, skautci, urit ve skalch pi pdu z poslednho kroku vete:"Do anusu, j se na to vydefekuji." :-D :-D :-D
Bdaodpovdt 
  Re: Poklen pokrytci17:50:50 23.11.2015
e nkdo sprost ve ve skalch jet neznamen, e se to m stt standardem i v bnch situacch, a e je nutn slovnk vypjatch chvil penet do psanch text urench irok veejnosti. Akoliv obas njak to sprost slovo tak pouiju, v nadpisu zde se mi velmi hrub nelb, je tam zbyten. I kdy je pravda, s vyjadovacmi schopnosti autora by vymylen jinho, mn zvadnho, bylo asi nad jeho sly.
odpovdt 
   Re: Poklen pokrytci19:37:13 23.11.2015
Ja bych vsechno normalizoval. Akorat jak zvolit standard a kdo by pak v te sedi chtel zit?
t.odpovdt 
    Re: Poklen pokrytci13:16:56 25.11.2015
Na ty pokrytce mm pro tebe a Bdu jednoduchou odpov. napklad sex. Kad o sexu v, vtina lid ho i asto provozuje, bez sexu by tu skoro nikdo z ns nebyl. Ale i kdy je sex prakticky kadodenn soust naich ivot a provozuje ho prakticky kad a v o nm vichni, njak si nejsem vdom, e by se nkde vesele souloilo na veejnosti, nebo e by porno a odhalovn pohlavnch orgn na veejnosti nebo mimo specializovanou spolenost, bylo v podku. A jsem pokrytec, kdy si myslm, e do tramvaje sex nepat bez ohledu na mru vzruen obou aktr?
odpovdt 
     Re: Poklen pokrytci14:40:37 25.11.2015
A toto davas do roviny s literarni stylistikou? :-O
Samozrejme, malokdo by asi zkousl pohled na 2 soulizci bezdomovce v tramvaji, lesbishow 2 slecen modelkovskych proporci v tramvaji by uz asi odradilo vyrazne mene lidi ;), stejne tak jako treba mista, kde nahota je beznou soucasti - napr. nudisticke a naturisticke plaze. Tam te ale nikdo nenuti chodit, stejne jako tebe nikdo nenuti cist knihy se specifickym slovnikem. Pokud ti vadi uz existence del s takovym slovnikem, nezbyva nez poprat uprimnou soustrast, protoze zivot kde musis eliminovat vse kolem se moc dlouho vydrzet neda.
t.odpovdt 
      Jasn vtz16:27:21 25.11.2015
Co je zatm nejvt prdel, tak to, e tohle je zatm jasn vtz listopadov soute o nejlep autorsk lnek. Z toho se nkte fakt poserou :-D :-D :-D
Bdaodpovdt 
      Re: Poklen pokrytci18:42:27 25.11.2015
No ono kdy se rozhldnu po webech teba prv cyklist, tak mi nepijde, e bych tam nachzel lnky podobnho raen a nadpis. Chodm na weby nkolika sport, ale nic eliminovat nemusm. Normln lid maj jakousi autocenzuru a pokud ne, tak v rmci zachovn urit kultury zashne obvykle admin.

Ale ber mne jako meninu, pokud tu chcete nastavit styl jako v tomto lnku a admini s tm souhlas, tak se na mne neohlej a ignoruj mne. M na to prvo.
odpovdt 
       Re: Poklen pokrytci20:27:45 30.11.2015
Ono jde mon o to, e pi kuelkch nebo cyklistice nejde o ivot ;-)
bobanodpovdt 
      Re: Poklen pokrytci18:44:09 25.11.2015
No hlavn e tu peme o pokrytectv. Dva souloc bezci v podku nejsou, dv modelky ano. Soulo je soulo, peci bys ji neupral nkomu jen proto, e je ti nesympatick :-)
odpovdt 
       Re: Poklen pokrytci21:30:11 25.11.2015
Nejsem si jisty jestli reagujes na spravny koment?
odpovdt 
     Re: Poklen pokrytci19:29:50 25.11.2015
"A jsem pokrytec, kdy si myslm, e do tramvaje sex nepat bez ohledu na mru vzruen obou aktr?" ... pro by si nemohli teba ve vozovn vrznout, klidn i v tramvaji?
MModpovdt 
      Re: Poklen pokrytci20:39:22 25.11.2015
Jeslti jsi pokrytec? Asi stejn, jako kdy j si myslm, e tady by mly bt texty bez vulgarit bez ohledu na pocit autora, a e sprost a vulgrn slova by si ml autor nechat nkam na soukrom mejdan nebo do hospody, kde to nebude vnucovat ostatnm. V tramvaji udrujme pijateln mravy a podek, ve vozovn si dlej co chce.
odpovdt 
       Re: Poklen pokrytci21:31:25 25.11.2015
Aneb clovek co vnucuje ostatnim sve predstavy nechce aby nekdo vnucoval co se mu nelibi..
odpovdt 
        Re: Poklen pokrytci08:10:49 26.11.2015
K tomu je as od asu zapoteb i podobn lnek a diskuse, aby si nkte srovnali mylenky a milenky.
modpovdt 
       Re: Poklen pokrytci20:12:40 26.11.2015
Ve vozovn a SOUASN pitom v tramvaji. Ve vozovn tramvaje tak njak z principu nzdka bvaj:-). Jinak koukm, e tady zase rodie nkomu naetili na fest dlouh veden:-).

Ale klidn si to rozi i na konenou, do tramvy zas tak lehce vidt nen, leda by ses fakt jooo snail:-). I kdy tedy kzat tu mravnost a pitom mrovat .... ;-P
MModpovdt 
        Re: Poklen pokrytci07:31:06 27.11.2015
Aha, j zapomnl, e tob je poteba ve vysvtlovat trochu polopatitji. Take "tramvaj" bylo mnno veejn msto, "vozovnou" nsledn jakkoliv msto s dostatkem soukrom, a to i kdyby to mlo bt v jakmkoliv prostedku veejn dopravy.

Smutn, e je poteba podobn vci vysvtlovat takto podrobn. Ale alespo to vysvtluje, pro m podobn lnek tolik pznivc - uveden styl je pro n jasn, srozumiteln a vstin. O moc vt slovn zsobu nebo rozhled nebo vyjadovac schiopnosti nepotebuj, je to pak moc "komplikovan". A jet smutnj pak je, kdy nkdo takov zkou obhajovat sprost a vulgrn styl slovy "ale Haek a Borovsk pouvali sprost slova tak...". Asi jako zamovat akty a porno. Tedy jestli jsou mstn obhjci primitivnosti schopni rozdl pochopit.
odpovdt 
         Re: Poklen pokrytci16:24:28 27.11.2015
Fajnove, jak nekteri lide ziji v iluzi o svych (nejen) jazykovych dovednostech a maji tim jisty pocit nadrazenosti..
odpovdt 
          Re: Poklen pokrytci16:27:57 29.11.2015
Smutn je hlavn to,e u leze kde kdo.
odpovdt 
           Re: Poklen pokrytci18:46:06 29.11.2015
Taky me sere, ze lezou lidi, kteri maji jine nazory nez ja a delaji veci jinak nez ja.. :)
odpovdt 
 Re: Chudk etina10:39:30 25.11.2015
S etinou na tom patn nejsme. M spoustu rovin, je bohat a pestr. Jednou z tch rovin jsou i ty vulgrn prostedky, dky za n. Pokud jsou funkn (funkn pouit), tak maj v textu svoje msto.
Mon se jejich funknost projevila i v thle diskusi. Ukazuje se dky nim toti mimo jin, e jsme na tom mon celkem patn ne pokud jde o etinu, ale pokud jde o potebu moralizovat a cenzurovat; e jsme trochu uvzli ve vc ne sto let star zkoprs a trochu pokryteck morlce :)
Tohle nen veejnoprvn kanl, nevystoupil tady njak oficiln pedstavitel politick strany, crkve nebo j nevm eho... Nadpis bych bral trochu jako pokus o ern humor; zrove signalizuje snahu o civilnost podn, autenticitu, ale mon i zklamn a tak. Pohoruje m to mnohem m ne hafo rznch jinch vc na Lezci i jinde.
Nadpis "Bohuel nespn vprava na Manaslu se stevnmi potemi" je neutrln, ale taky mnohem mn zajmav, parodie na sebe sama, vhodn snad tak k njakmu otravnmu oficilnmu komunik.
P.odpovdt 
  Re: Chudk etina13:11:33 25.11.2015
Dovolm si nesouhlasit a to proto, e tak existuje nco jako veobecn rove a slunost. Pokryteck to me vypadat, ale snaha o zachovn njak minimln rovn by mla bt douc vude. Ono nejde o jedne konkrtn nadpis, ale o celkov pstup. nejdve projde jedno sprost slovo v diskuzi, pak se to stane normln. Po njak dob se sem tam objev srpost slovo v lnku a z achvli se to stane bn. A si lidi zvyknou, objev se njak to slovo v nadpisu, za chvli se to tu bude sprostmi slovy jen hemit. Opravdu to tak chceme? e nkte lid nedovedou pst i/y a neznaj vyjmenovan slova a shodu podmtu s pedsudkem, ok, za jistch okolnost, jako je teba dyslexie, to lze pochopit. Ale zbyten pouvn vulgarism opravdu nechpu a nechci, aby se postupn stalo normou. Co bude nsledovat? Osobn urky a veejn nazvn se sprostmi jmny, kter bude pln v podku? A kdy si lid zvyknou tady, zanou mluvit a hlasit a sprost nadvat i teba ve skalch nebo na stnch? A kdy lezci, tak co teba cyklisti? A idii? Dnes se toleruje sprost vkik pi pdu, co to bude za 5 let? Bude ve skalch ltat jedno sprost slovo za druhm, a bude lezec komentovat cestu jistii, nebo dat o dobrn/zruen? Myslm, e to nechce nikdo, ale prv toto postupn uvolovn a posunovn hranic tolerance k tomu vede.

No j nevm. Podle mne je nevulgrn mluva obyejn slunost a znak, e dotyn to m v hlav srovnan alespo trochu. Ne nadarmo se kalo "sprost jak dladi" nebo "slovnk, jak ze IV. cenov skupiny". Ani jedno prosted njakou extra slunost, rozhledem nebo inteligenc nevynikalo. Opravdu se chceme dostat do tto roviny? Aby s teba kalo "mluv jak lezec" ?

Ve vybranch ppadech lze pouit vulgarismu omluvit, me bt i nezbytn. Ale myslm, e srovnvat zde Haka nebo Borovskho s pisatelech tohoto lnku by bylo velmi mimo. Nevm, jak se autor ct, kdy to po sob te, ale m pipad spe jako takov jedndou primitiv, ne hrdina.
J.odpovdt 
   Re: Chudk etina14:44:43 25.11.2015
Jake primitivni chovani autor podle tebe vykazuje?? (mimo to, ze pouzil styl, ktery se ti nelibi ;))
t.odpovdt 
    Re: Chudk etina14:50:24 25.11.2015
Jeste dodam, ze obecne je krasa umeni v tom, ze muze byt nesvazane, volne, emotivni. Literatury, i velmi uznavane, plne sprostych slov, je mraky a rozhodne to neni zalezitost par poslednich let.. Myslim, ze vetsi problem je strach lidi, ze by se mohlo stat neco na co nejsou zvykli a tedy to povazuji za spatne, neprirozene, zkazene.
t.odpovdt 
     Umn?18:46:55 25.11.2015
Tak on je ten lnek Posran Manaslu umn? Tak to mn situaci, to pak je ve v podku. A omlouvm se, m to hned tak njak nedolo. To bude asi njak moderna, ne?
odpovdt 
      Re: Umn?21:28:51 25.11.2015
Rekl jsem snad nekde, ze je to umeni? Tyto veci obecne neposuzuji, jsou velmi subjektivni.
t.odpovdt 
   Re: Chudk etina15:09:36 25.11.2015
Jde o njak spoleensk normy, kter se, pokud jde napklad o meze ppustnho a tolerovanho (tolerovatelnho), posouvaj. Za sebe mu ct, e mi titulek nevad, naopak, zd se mi funkn.
Vulgrn vraz v nadpisu lnku nen nijak osobn, ani bych neekl, e v rmci oblasti vulgrnch prostedk stoj obzvl᚝ za arou, naopak, pouit slovo vnmm jako relativn bn, jako dost "mkkou" vulgaritu.
Je mi jasn, e se v tom neshodnu teba s mnoha starmi lidmi atd., ale to je prv to postupn posouvn hranic monho a ppustnho (generan a dal posuny).
Samozejm sm taky mm njak meze. Ale myslm, e nem mysl nae vyjadovn nadmrn cenzurovat - pokud nejde o njak reprezentativn oficiln (sttn) kanly a tak. Neznamen to, e se mme vyjadovat kdekoli a kdykoli hrub, ale na druhou stranu nem smysl tvit se, jako e hrub vrazy neexistuj, a pstovat pli puritnskou falenou morlku.
Osobn preferuju njak to sran a vola ped Mirkem Dunem. Zd se mi to zdravj.
P.odpovdt 
   Re: Chudk etina22:23:24 25.11.2015
Jedin tst, e se Tvj pedsudek shoduje s podmtem.
honzaodpovdt 
    Re: Chudk etina11:48:28 26.11.2015
Hezk dkaz toho, e nikdo nejsme dokonal. Zmna psudku s pedsudkem se mi opravdu nepovedla.
J.odpovdt 
  Co ete..09:16:21 27.11.2015
Jasn, nadpis sedne jak prdel na hrnec! :-)

Jinak z pepisu denku i autenticita, ale popis 14.9. jsem nedal...
bejbsodpovdt 

 ...14:25:24 23.11.2015
Podle mn dobr. Autentick. Denkov zznam. Asi dobe vykresluje Vclavovi pocity, mylenky a ostatn. koda, e to nevylo, ale je jasn, e jsi bojoval!
Ondejodpovdt 
 Re: ...18:56:49 23.11.2015
ach ten etin :-)
jeffodpovdt 

 forma 15:11:01 23.11.2015
Nic proti obsahu, ale rove projevu je mrn eeno ponkud poklesl...
PeSodpovdt 

 Bezva lnek !15:41:19 23.11.2015
:-)
Lepraodpovdt 

 dky21:14:47 23.11.2015
Dky za pkn lnek.
Vojtaodpovdt 

 super autentick report22:24:03 23.11.2015
Pkn vyjden pocity :D, docela jsem se pi ten bavil, fotky taky pkn. Za m oba palce hore. koda tch "etinskch" koment pod lnkem, ty mi vad mnohem vce (ano, nemusel jsme je st). Navc hned v vodu je napsno, e se jedn o autentickou formu textu, tak to ven zkuste prosm respektovat.
Michal Dredaodpovdt 
 Re: super autentick report16:04:13 24.11.2015
Nzev je trefn, vulgrn vrazy pouval i Haek, Borovsk nebo Rabelais a jac to byli spisovatel. Pokud to m svj el a smysl a tady to podle m m, tak pro se tomu pokrytecky vyhbat.
Michalodpovdt 

 ok etinos10:50:24 25.11.2015
Fajnos lnkos fotos takos srakos nevados.
Ondraodpovdt 

 Dky za lnek18:45:37 25.11.2015
lnek je super. Pro vechny, kte maj rdi (auto)cenzuru:
https://www.youtube.com/watch?v=z4y8iSP4u5A
Sedlekodpovdt 

 parda18:56:12 25.11.2015
Vaku pardn lnek, stopa v mozku je, zd se, hlubok. Nechpu, e se vdycky najde njakej p..us, kterej rejpe a prud.
Honznyodpovdt 
 Re: parda07:24:52 26.11.2015
Taky se pridavam k Honzanymu, uplne stejne jsem "prosral" svou prvni expedici a mel z ni uplne stejne smisene pocity. To mne vsak neodradilo od dalsich planu :-)
Proste "fekalni" historky patri k vzdy k oblibenym tematum a zdrojum zabavy. Pravda v ty hospode uz to sranda je, ve stene to k smichu vetsinou neni. Minimalne pro hlavniho aktera :-)
Drz to pevne, titulek si zvolil presny a tento web neni pro slecinky :-)
Radek
zobanodpovdt 
  Re: parda22:01:52 26.11.2015
No to e jsi hulvt v cel brno...
vdekodpovdt 

 cl autenticita11:15:57 26.11.2015
Dobr lnek, ale opravdu bych nkter zejmna sprost slova nahradil njakm vtipnm pirovnnm ale chpu e by to bobtnalo - nicmn cl je tu splnn - autenticita...
bletodpovdt 
 Re: cl autenticita13:06:57 26.11.2015
Ja osobne bych si myslim, ze by bylo spravne, kdyby namisto sprostych slov byla kratka basen za pouziti obkrocneho rymu s rytmikou v casomernem prozodickem systemu.
odpovdt 

 smutn14:01:15 26.11.2015
NZEV LNKU - asi zaujme, ale je hodn smutn e je poteba zaujmout takovm trapnm hnusem. Take to pt rozjedme ve stylu "Po....n, za....n, zku...n,vyp...n Lhotse 2016"? Sprost = lep. OBSAH - snad autentick, ale st se to moc nedalo, po pr dostavcch jsem s tm prsknul. AUTOROVI - poklona za vkon na kopci i v tom stavu, podkovn za as e nco napsal. A snad doporuen a u radi nepe, nebo si stihne opakovaku etiny. FOTKY = pkn, povedly se Vm!
Jardaodpovdt 
 Re: smutn14:30:52 26.11.2015
> Take to pt rozjedme ve stylu "Po....n, za....n, zku...n,vyp...n Lhotse 2016"?

Krasa je v tom, ze to muzes rozjet jak chces ;). Pokud to budou cist lide, tim lepe. Pokud v nich jeste navic zvladnes vybudit emoce, posles zase svoje dilo o kus vyse. Co ale muze zamrzet je, kdyz ti lide budou v reakcich vnucovat svuj nazor jako temer jedinou spravnou pravdu.
odpovdt 

 hradn etina u i tady?14:05:06 26.11.2015
No,njak m po letmm peten, cel se to fakt ned, napad e opravdu postrdme trochu noblesnj vzory. Jak prezident, takov obani, jak mluva nahoe, takov vyjadovn vude jinde. A hleme z koment, kolik lid u s tm ani nem problm a jet se takovch ubohost zastv  a glorifikuje to : ( patn, smutn, ale mme to co si zasloume.
Honzaodpovdt 
 Re: hradn etina u i tady?14:38:09 26.11.2015
Myslim, ze vetsina lidi se zastava svobody projevu. Pokud mas pocit, ze "sprostota" (zde se ale jedna o stylistiku a ne primitivni urazky apod.) lidstvo neprovazi a neni jeho soucasti, zkus si projet umeni (literatura, malby, sochy, ...) od pocatku veku. Od Hradniho pana je tu velky rozdil. Jde o cil, sdeleni, obsah. Vnimani tech "pozlatek" kolem je znacne subjektivni zalezitost.
odpovdt 
 Re: hradn etina u i tady?15:49:24 26.11.2015
Ven pane Honzo,
Vmi pouit slovn vrazy t nejsou v souladu s pravidly eskho pravopisu. Nemuste se obvat patnho pkladu pana Prezidenta. Sta vnovat vce pozornosti vlastnmu vyjadovn. Budete mt mn asu k odhalovn cizch nepravost. Pro uchovn jazyka v jeho ulechtil podob uinte mnohem vce.

V dokonal ct
Automechanik Amatr



AAodpovdt 
  Re: hradn etina u i tady?16:39:28 26.11.2015
Nech ho, dneska se chce kad svm inteligentnm nzorem zviditelnit. I kdy Honza u slavn je. Na internetu jsem o nm nael lnek: https://cs.wikipedia.org/wiki/P%C3%AD%C4%8Da
Michalodpovdt 
 Re: hradn etina u i tady?17:31:21 26.11.2015
ty pokryte, dokud tak nezaal mluvit prezident, tak s tim urit mli vichni problm a odsuzovali to, e jo?! neuviteln, jak u i nm sem tak dkladn lezou ty zvrcen americk mresy..
ivanodpovdt 
  Re: hradn etina u i tady?23:13:04 26.11.2015
To s tema zvracenyma americkyma moresama bych rad videl vice rozepsane? Co tim myslis? Jak sem lezou?
odpovdt 
   Re: hradn etina u i tady?08:37:21 27.11.2015
Pesn tak! Jen mu dej. Pece ty americk imperialistick svin nenechme rozrejvat nai socialistickou zahrdku jeijich pokleslejma manrama! Za Lenina!
cccpodpovdt 
    Re: hradn etina u i tady?10:55:39 27.11.2015
hehe..no mm na mysli, e prv v USA je bn pokryteck pohorovn se nad odhalenm adrem i sprostm slovem nap. v televizi, kdy ve skutenosti piny padku a rozkldn sociln struktury jsou pln nkde jinde..mimo pokrytectv tady hraje podle m roli i urit dvka pohodlnosti a mon zbablosti, protoe ono je tak jednoduch svalovat odpovdnost za souasn stav teba prv na vulgarity, a to a u v tomto lnku i u zemana..s tm trochu souvis i posmn napadn a oznaovn za komane a za agenta putina kohokoli, kdo se odv uvaovat jinak, ne je dnes obecn pijman a ten "sprvn" pohled..nco podobnho jsme tu u pes tyicet let mli jen z jin strany, dkuji nechci..
i.odpovdt 
     Re: hradn etina u i tady?16:30:54 27.11.2015
Na druhou stranu mas dnes fajnove, ze sve totalni nedostatky, diletanstvi, primitivnost, hloupost atd. muzes krasne svest na to, ze uvazujes jinak, nestandardne, ne jako masa atd. a hledme, z nedostatku je prednost, jedna z nejvetsich, ktera mnoha jedincum doda vyjimecny pocit vlastnich kvalit. Takovy pocit, ktery jinak moc ve svem zivote nezazivaji.
odpovdt 

 se tu roztrh pytel...01:19:01 27.11.2015
...jsem nevdl, e mezi lezcema u ns je tolik ulplejch uitel etiny ze zkladky. Jinak si nedoku vysvtlit tu upjatost. Kdyby lo o etinky, tak si povzdychnu nco ve stylu "bys potebovala aby ti ho nkdo podn narval...", ale s vma, chlapci...tko radit.

Btw: Vaku, supr lnek, dky za nj.
T.odpovdt 
 Re: se tu roztrh pytel...10:17:41 27.11.2015
take dal, ktermu klen na ndhernou osmitiscovku imponuje....
picodpovdt 
  Re: se tu roztrh pytel...12:57:44 27.11.2015
Ne, jen se mi lb, jak je napsanej lnek a Tvj problm je mi pln volnej (kdy pominu, e v tom soutu hlas je to velmi zbavn sledovat) :-)
T.odpovdt 
   Re: se tu roztrh pytel...13:10:10 27.11.2015
Ale zatm to nevypad, e by ti jeho problm byl volnej. M to pipad, jak kdy m problm, e on s tm m problm. Jinak si nedovedu vysvtlit, pro, kdy je ti to tak voln, sem tak zuiv pe :-) Vdy ty vyvrac sm sebe :-)
odpovdt 
    Re: se tu roztrh pytel...15:19:26 27.11.2015
nkdo vid zuivost tam, kde je smv...i tak to nkdo me mt
T.odpovdt 
 Re: se tu roztrh pytel...14:03:30 27.11.2015
Tys ho u evidentn dlouho nikam nenarval, e m potebu tu jet takov komenty... A ta zkladka je nejsp vrchol Tvho vzdln...
taky T.odpovdt 
  Re: se tu roztrh pytel...15:22:53 27.11.2015
Klidn si poslu :-)
Takovho petlaku...autor lnku to jak vidim bere taky s humorem.
T.odpovdt 

 "Dlo"14:05:24 27.11.2015
je natolik autentick, a se ned st... Dle stylu psan mm pocit, e jsi jet pod nevystzlivl z t poten kalby!
Lumenodpovdt 

 komente15:17:53 27.11.2015
Povsit lnek na lezce je opravdu odvaha:-) ekal jsem vcnou diskusi o Himaljch, o tom, e lzt normlkou na osmu nen horolezectv atd. Pokud jsem nkoho urazil "Posranm" nadpisem, tak se omlouvm, nebyl to zmr. Zmrem bylo vylit, jak to na takov vysnn expedici vypad, vetn nudy v BC, vynek atd. Zvolil jsem pesn pepis denku, protoe mi to pilo zajmav. Zmatenost beru. Bohuel v promrzlm stanu nebyla sla hrt si na Havlka. Kadopdn pt nikam nepojedu a budu sedt na itnm otvoru a pst do diskuz. Horm zdar! vaek
Autorodpovdt 
 Re: komente18:13:10 27.11.2015
Sprvn! Uitenj bude doa v zamstnn...
..odpovdt 
 Re: komente23:04:31 27.11.2015
Vaku, e se na n nevysere (myslm ty diskutujc tady). Sta jednou a dlouze (ne jako na Manaslu).
Peji ti v tom hodn spchu, hehe.
faodpovdt 
 Re: komente00:56:32 28.11.2015
M se fakticky lnek lbil prost dobrej popis nadpis s klidem promjm.
Vte ono prost nco nkdy nejde popsat jinak.
Teba se ned ct o1 mil. imigrant v Nmecku, e to frau Merkel nezvldla, ale e to prost posr...la.
Steveodpovdt 
 Re: komente13:09:13 28.11.2015
Dky za lnek. etlo se mi to dobe. Je vidt, e jsou to rychl zpisky do denku bhem akce. A takov lnek tu dlouho nebyl. Dky za nj!
Valmarodpovdt 
 Re: komente13:50:22 29.11.2015
Me se to libilo a za clanek dekuju.
jx zeroodpovdt 

 Aby jste se neposrali16:08:51 28.11.2015
lnek a fotky super, titulek vstin. Pohorenost je samozejm vdy nutn, nakonec spoustu kn si tak stuje svm osmiletm milencm na morln pokleslost spolenosti, take je teba tyhle vzvy brt vn.
Zenyodpovdt 
 Re: Aby jste se neposrali17:07:02 28.11.2015
Kdy u tak "abyste" :-).
odpovdt 
 Re: Aby jste se neposrali17:11:16 28.11.2015
"Abyste". "Aby jste" je tvar nesprvn. Jedn se o aorist slovesa "bt" jako soust vyjden podmiovacho zpsobu :-)
odpovdt 
  Re: Aby jste se neposrali19:10:50 28.11.2015
A protoe vm, e tu to je sam negramot a primitiv, vysvtlm strun co je to aorist. Pi jen tak z patra, tak omluvte ppadn nepesnosti.

Termn aorist (z eckho a-horistos nevymezen) se uv u nkterch jazyk jako oznaen jistho typu slovesnho asu, a sice obyejn jednoduchho minulho asu, kter nevyjaduje dn zvltn vidov charakteristiky, m se li od jinch as minulch, jako je imperfektum, perfektum i plusquamperfektum. Typickm pkladem, kter spluje obvykl charakteristiky aoristu, akoliv se tak nenazv, je nmeck prteritum. Specifick vznam a pravidla uit as, kter jsou oznaovny jako aorist, se vak jazyk od jazyka li. Mezi jazyky, kter disponuj slovesnm asem oznaovanm jako aorist, pat klasick etina, star etina i hornoluick srbtina. Do dnen doby se aorist zachoval v bulhartin. Jako aorist bv t oznaovn prost ptomn i spe asov nevymezen as ve fiktivnm jazyce quenijtin.
odpovdt 
   Re: Aby jste se neposrali19:47:40 28.11.2015
Kouzeln :-))
https://cs.wikipedia.org/wiki/ Aorist
(jedna mezera ped "aorist")
Jinak chybu uznvm a jsem rd, e jdro mho sdlen, toti "aby jste", nezstalo bez odezvy :-)))
Zenyodpovdt 
   Re: Aby jste se neposrali00:13:36 29.11.2015
asto m neodolateln nutkn napsat nco, co lidi nemaj chu dost po peten prvnch deseti slov? :-)))
odpovdt 
    Re: Aby jste se neposrali07:55:43 29.11.2015
Naaahodou,
prispevek o aoristu je nejvecnejsi, nejpoucnejsi ..a tim padem nejzajimavejsi (pro mne..) cteni v cely tyhle diskusi.
Takze jsem si ho precetl az do konce, a to tak ze nekolikrat.
Neznamemu autorovi dekuji.
(... na nepise se ono 'spatra', nikoli 'z patra'? kdyz uz teda ex abrupto.. zejo.)
TOAodpovdt 
     Re: Aby jste se neposrali08:32:12 29.11.2015
A ty v, odkud to psal? Co kdy teba z prvnho nadzemnho podla?
odpovdt 
      Re: Aby jste se neposrali08:35:36 29.11.2015
Podle mho chtl napsat "sparta".
odpovdt 
       Re: Aby jste se neposrali16:38:40 29.11.2015
Nebo "Sparta" :D
odpovdt 
        Re: Aby jste se neposrali19:14:23 29.11.2015
Tak z toho by se teda jeden posral, mimochodem tady je to v pohode ale v nadpisu peknej hnus. Ale zase verejny prislib, ze za to zes to s nadpisem prosral uz do hor nikdy nepojedes, tak to je silny kafe. Smekam...
Martas.odpovdt 
        Re: Aby jste se neposrali20:24:48 01.12.2015
Buzerantu parta. Banik pio
odpovdt 

 O em horolezci nep...20:34:11 30.11.2015
... a asi ani nikdo...
Vencv lnek jsem si nejprve peetl na jejich oddlovm webu, kde jsem pak narazil na historku Mry, kter rozhodn stoj za peten a pin istou realitu z hor.
http://hoskol.cz/index.php/26-o-cem-horolezci-nepisi
bobanodpovdt 
 Re: O em horolezci nep...09:41:11 01.12.2015
kdo sam nezazil, neoceni..))))
odpovdt 

 Foto dne:
Trebenna East
Kap horn, 9-
 Databze cest:
Vechny cesty (189329)
Top cesty v R
Top bouldery v R
Nejnovj cesty:
Look Up Here 8b+ Olba
Konec Konc 5B Malomice
Pan lajn 6A Malomice
Adalpreto 7a Sarche
Katorga 6a+ Leonidio
Nov komentovan:
Kamardm Za Velkou Lou 5+ Srbsko
Hanina 7+ Mengusovsk Dolina
Follaje Campestre 7a+ Chulilla
Velk Grc 7C+ Labsk dol - Prav Beh
Schnittstelle 7B+ Chironico

 Nov v diskusi:
Re: Rusci zpt na zvodech | Re: Beruky foto dne | Re: Beruky foto dne | Re: Rusci zpt na zvodech | Re: Rusci zpt na zvodech | Re: Beruky foto dne | Re: Rusci zpt na zvodech | Re: Rusci zpt na zvodech | Re: Rusci zpt na zvodech | Re: Rusci zpt na zvodech |

 Nov komente:
Re: Mamlas | Re: Mamlas | Re: Mamlas | Re: Mamlas | Re: Mamlas | Re: Mamlas | Re: Hanba | Re: Mamlas | Re: Mamlas | Re: Mamlas |

 Kde to ve:
Podmnka 5 msc za to, e mu umela paraka na Grossglockneru (1)

 Nov v inzerci:
1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |

 Anketa:
Sledovali jste dnes Honnolda v Taipei?
 Ano, iv! 
 1473 
 Ne, z vek se mi to hlava. 
 1567 
 Ne, uniklo mi to. 
 1341 
 Sleduji jen Adama. 
 1394 

 Nvody:
Jak pst na lezce ...
Lezeck mapy

 Partnei:
Treking.cz
Hledte si pkn ubytovn v R na V vlet i dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz vsekci chaty a chalupy pronjem. Pokud plnujete cestovat na Slovensko a potebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlep ubytovac zazen, chaty, chalupy, roubenky naleznete na strnce chaty na prenjom.
Na webu NaVylet.cz objevte pestrou paletu turistickch cl a tip na vlet nap celou eskou republikou. Nechyb ani oblben lezeck oblasti jako esk rj s pohdkovmi skalnmi vemi i dramatick Labsk pskovce, kter lkaj dobrodruhy i horolezce z cel Evropy.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  prvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobnch daj       cenk reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.