LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jmno

 heslo 

 Registrace   |   Chuck Norris vyjel na kole bez kyslku na Mount Everest, a a nahoe zjistil, e ml spadl etz.
Hledn cesty

Hledn na Lezci

 Metodika
 Trnink
 Ledy
 Skialpy
Knihy
Slovensk prvodce
Vyla nejnovj kniha Reinholda Messnera Symboly
Prvodce Elbtal 1 a 2

Zvody
SP ledy Kanada (26.02)
EP v ledolezen Finsko (07.03)
MR v lezen na obtnost (07.03)

ebek
Cesty:
1.indel 12953
2.Votoek 12850
3.Stribrny 11950
Bouldry:
1.Ondra 11434
2.Volf 11356
3.Trojan 11225
Hory:
1.Sejbal 8201
2.ern 8160
3.Gro 7240

Vsledky
Zimn olympida (06.02)
Vrsk cepn (04.02)
P v bouldru Praha (24.01)

Denky
5850 lezc
1198607 cest
Nov pelezy:
Estrata Ge 7c
Look Up He 8b+
Ztopoen 9/9+
Severus 7C+
Teamwork 8A
Pepite D 7C
La Pluma 7b
LUltimo V 7b
Daos Cola 7b+
The Rabbit 8A

Stny
Lezeck centrum SmchOFF - Praha 5
V 16 - Plze
Big Wall - Praha 9 - Vysoany

Prodejny
Rock Point OC Olympia - Brno
Outdoor Centrum Rock Point Pertn - Praha 1
Lezec-shop.cz - tchovice

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
FREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Prosenice: hroz zaven lomu a znien lezeck oblasti

V Prosenici pobl Jlovho u Prahy hroz zaven lomu a znien lezeck oblasti. Jsou zde pevn sekan cesty od Honzy Karee, co vak nemn fakt, e jsou tam ndhern, vytrvalostn a dlouh lajny. V Morvkov stn cesty dosahuj dlky a 35 metr.

Je tam klid a v lt nosn klima v postrannch sektorech.

Mme informace, e pprava zmru zaven celho lomu materilem z lomu Prosenice je ji v pokroilm stdiu projednvn. Chce to zavst rusk majitel toho nyn ji asi 2-3 roky aktivnho lomu bl k Prosenici. Byla by fakt neskuten koda o tak krsn kus lezen a prody pijt, taky z hlediska trampingu. Kad informace, jak zabrnit zavezen lomu vtna!

Zlat a zlat, Morvkova stna


Zdroj:

horo.natur.cuni.cz


Oblast Prosenice v prvodci na Lezci je zde pod nzvem: Lom v Doub




Jura dom, sth   [pravy] 11:31 02.05.2020Tisk 

Reklama:


Souvisejc lnky:

Komente

     
...nov pspvkyNov koment 

 Karma Police12:39:43 02.05.2020
Karma je neprosn. Pominu-li, e i lom je lezeck objekt a plat pro nj stejn pravidla jako pro prodn skly, tak tesne-li, proti tob se to obrt. Na ihli invaze mechu a kde byl vteik, ve se drol, tady zase vy lobby hroz. Za chvli na Tetn lednika velikosti almary se vyval a i jinde fanouky lmn nepevn vci smetou. To je koda, e se pak lidi, co si s etikou netykaj, namno jinde. Anebo budou jezdit tam, kam pat, na Smchov apod., protoe ve uml m stejnou hodnotu jako cesty roubovan.
K. odpovdt 
 Re: Karma Police12:55:22 02.05.2020
svm zpsobem, obsazovn a sekn bvalch lom na tbu pskovce v echch, na Morav nevm, kadopadn Toreador/Hensko, Stelnice/Sloup, Sosnov/esk Lpa atd.. jsou oblasti, kter pravdpodobn nespadaj do tv karmy, jeliko ta patn karma, kter tam ani nebyla, ji byla pekonan spoustou dobr karmy, kter tam byla od potku. je faktem, e novodob pokusy jako Modliv dl ve Sloupu atd se nesetkali s plinm pochopenm a tam ta tvoje karma funguje..
odpovdt 

 Chjo13:21:31 02.05.2020
"jsou tam ndhern, vytrvalostn a dlouh lajny"
Myslel jsem, e nikdo, kdo tu Kareovu gym-hrzu na vlastn oi vidl, by ji nedokzal v jedn vt spojit s termny jako "ndhern". Oividn jsem se pletl...
pepanodpovdt 
 Re: Chjo13:46:42 02.05.2020
Obecn jsem proti sekn, ale v Prosenici ja ta vysok stna absolutn hladk a moc lajn bez sekn by tam nebylo. Ta stna kdyby byla prodn, tak by tak hladk nebyla. Zrove nikde v irokm okol nen srovnateln vytrvalostn lezen a zrove je to tam fakt hezk - etzec drobnch dvod "pro" tady podle m pevauje obecnej princip "proti". V Prosenici mi to sekn nevad.
honzaodpovdt 
  Re: Chjo14:15:23 02.05.2020
J jsem sp ne sekn obecn myslel to, JAK to HK vysekal. (Nejenom) mn to pijde jako ds, SmichOff hadr...
Sekn nepodporuji, ale souhlasm, e v takov "uml" lokalit je to k diskusi.
pepanodpovdt 
   Re: Chjo14:37:03 02.05.2020
Kad lom je uml. Pro by se zrovna v Prosenici mohlo a v Alkazaru ne???
odpovdt 
  Re: Chjo14:17:35 02.05.2020
Hezkch pr Kareschovch sekaek by lo vylzt bez pouit kladiva. Napklad Kyosek, i Pravice.
odpovdt 

 nkdo radi sekanou, jin bor13:22:53 02.05.2020
koda kadho kusu lezeckho koutu, kter rozdrob tu chamra na men iky. ale teba si toho, co zbyde budou lidi vc vit.
galejeodpovdt 
 Re: nkdo radi sekanou, jin bor06:40:47 03.05.2020
s prvni casti souhlasim bez vyhrad.. ale ze by si tu nekdo zacal neceho vazit..? Bloody unlikely, jak by rekl klasik.
odpovdt 

 v lomu NEJSOU PEVN sekan cesty14:34:09 02.05.2020
Je tam 26 cest, kde se sekalo (25 od JK) a cca 50 bez sekn. Navc je i te u nkolika sekanch cest vidt, e to lo lzt tak, jak to tam narostlo ped pchodem shybovae. Take dneska je tam dvakrt vc nesekanch linek i s dalmi rozlezenmi projekty. A i kdy cca 10 z tch 50 stvajcch nesekanch jsou kvaky, pod je vtina lezen "prodn". Sekn je blbost.


Vdycky je nco neleziteln a hladk a bez chyt, ne pijde nkdo, kdo tohle nev, m natrnovno a vyleze to.
odpovdt 
 Re: v lomu NEJSOU PEVN sekan cesty15:10:00 02.05.2020
Pravdpodobn jsi tam nebyl e nev jak moc hladk to tam je.
.odpovdt 
  Re: v lomu NEJSOU PEVN sekan cesty20:53:01 03.05.2020
Pravdpodobn nezn horolezeckou historii, ve kter se mnohokrt opakovalo "neleziteln". Ne piel nkdo, kdo to vylezl.
Kuba Turekodpovdt 
   Re: v lomu NEJSOU PEVN sekan cesty22:11:23 03.05.2020
Kubo se v pokorou nesouhlasm, sorry. Po hladk, droliv skle kter tam vtinou je, by nevylezl nikdy, nikdo. Tam,kde to lo a dvalo smysl, tam se to leze bez sekn. Taky tam mm pr cest bez vrtn dr pro ruce, i nohy..Je to opravdu koda, mm to tam moc rd;-(
Karekodpovdt 
    Re: v lomu NEJSOU PEVN sekan cesty22:48:23 03.05.2020
"Tam,kde to lo a dvalo smysl, tam se to leze bez sekn."
To je presne to o cem pise, to uz se take tvrdilo opravdu mnohokrat. Celkove je na zvazeni, ze tam kde je to "hladke a drolive" se nutne musi umele vytvaret cesty...
odpovdt 
     Re: v lomu NEJSOU PEVN sekan cesty06:45:58 04.05.2020
Nevm, kde rd leze, ale a tam bude narvno, tak si vzpome. Lid, kte budou chtt lezt venku bude sp vc ne m a pokud se asem neprosad dojiovn psk (ani bych se nedivil), tak tenhle typ oblast je ideln, jak to trochu rozptlit.
odpovdt 
      Re: v lomu NEJSOU PEVN sekan cesty22:15:37 05.05.2020
Dojistovani pisku...Kazdej, kdo potrebuje dojistit pisek (ted nerikam, ze Ty, jen reaguju) na pisek proste nepatri a osobne doufam, ze to se nikdy nestane.
Marphyodpovdt 
    Re: v lomu NEJSOU PEVN sekan cesty08:55:58 04.05.2020
Pesn tohle za tch cca 150 let, co se sportovn leze, opakovalo mnoho chytrk na mnoha mstech. A vdycky to nkdo nkdy pot pelezl.
Kuba Turekodpovdt 
     Re: v lomu NEJSOU PEVN sekan cesty09:27:40 04.05.2020
Ty krso, hoi, hoi, velk st oblast u ns jsou bval lomy a vechny tyto lomy sou uml, tak co ty emoce? Jestli nkdo nco vyistit a pisekl nebo to vzal pajcrem a kangem v em je rozdl? Teba Srbsko, zruit odstelit, zabetonovat! Moravsk kras, esk kras atd. atd. nehled na to e se to stejn sype...:-D to co ten rozruch? Kvli Kareovi? Tolik vs sere?
Kokosodpovdt 
     Morvkova stna a perpetuum mobile09:37:07 04.05.2020
Samozejm, "pt" generace lezc ji poleze po kolmm skle a "pespt" po hladkm strop.

Je to tak zejm, jako e 100m se bude bhat pod 5 vtein, a asem to nkdo zabhne pod 1 vteinu, ba dokonce i v zpornm ase.

A nkdo zkonstruuje navzdory chytrkm perpetuum mobile a jin zas udl kvadratru kruhu.

Prosenice je fajn a i kdy jsou sekan cesty (by v lidskou innost vytvoenm lomu) z lezecko-etickho hlediska kontroverzn, jezdm s potenm na ty vysochan ndhern, vytrvalostn a dlouh lajny.


ivoodpovdt 
      Re: Morvkova stna a perpetuum mobile01:41:30 05.05.2020
Prosecnice je fajn mozna pro ty, kterym sedne stavec. Pro ty, kterym stavec nesedne, je to mega hnus.

Mimochodem, i takove zesmesnujici komenty jako pises padaly.. Cyklicky se to opakuje stale a stale. Stari vnucuji mladym, jak to musi mit dle zvyklosti starych.
odpovdt 
      Re: Morvkova stna a perpetuum mobile10:05:25 08.05.2020
Tady fakt nikdo neetl, e Kare sekal i co nemusel? Kyosek je pevn a sekal, Pravice je pevn a sekal, Aljaka je pevn a sekal.


Co by se stalo, kdyby tam bylo o 15 cest (sekanch) m, kdy tam bude 60 bezzsahovch? Ukzalo by se aspo, jestli je to takov sklo, nebo nen. Takhle mu akort mastte ego.
odpovdt 
      Morvkova stna-nesekan projekt09:15:10 08.06.2020
Vpravo od cesty Thor je projekt (Studio Krom?). ekl bych, e nen sekan. Bohuel je to dole "rozchrast", nahoe u hladk. Vzdlenosti mezi bh jsou opravdu dstojn, pokud to dotyn lezl odspodu (o em si dovolm pochybovat), klobouk dol, jinak ale takov vzdlenost borhk nedv smysl. Ostatn i cesty "Ego jist" a "Stupy di ty" jsou sekan minimln a jitn taky tak, navc starmi nty. A lezen jet m, bodej.
ivoodpovdt 
       Re: Morvkova stna-nesekan projekt09:30:25 08.06.2020
Nesekan jsou i cesty "Silou vola" (prvn vlevo) a posledn ti cesty vpravo: Mers, Vzhru do podsvt a Chasin'the train. Tyhle ti ale nikomu nedoporuuji :-(
ivoodpovdt 
     Re: v lomu NEJSOU PEVN sekan cesty10:22:19 04.05.2020
Jo, a ty se tch chytrk krl :D
odpovdt 
     Re: v lomu NEJSOU PEVN sekan cesty10:24:34 04.05.2020
Kubo Turku, obecn m jist pravdu, ale tady se chy za nos. Ivov koment je vstin.
Klra H.odpovdt 
      Re: v lomu NEJSOU PEVN sekan cesty11:26:16 04.05.2020
I Ty v, e vechny cesty v szavskch kopcch by nepelezly dal generace lezc bez tesn? Opravdu?
Kuba Turekodpovdt 
       Re: v lomu NEJSOU PEVN sekan cesty16:55:04 04.05.2020
Pidvm se k ivoovi a Kle H. Nebavme se o szavskch kopcch, bavme se o t vysok a hladk stn v lomu v Prosenici. Mon by tam teba jeden pirozen prstup byl, rozhodn ale vtina z tch tesanch cest by bez tesn nikdy prstup nemla.

Samozejm, o tch, kte tvrdili e nco vylzt nejde a pak to nkdo vylezl se v. Ale na jednoho takovho chytrka bude deset anonymnch skeptik, kte o nelezitelnch ternech vdy tvrdili, e jsou neleziteln a dojde na jejich slova - skuten neleziteln jsou. Jen se to o nich nikdy nedozv.

Nicmn abychom verifikovali, kdo je malovrnej morous a kdo je hurjasnek, protoe osoovat se mem donekonena jako mal dti, tak nabzm szku. O Prosenici to asi nebude, tam u je vechno vysekan. Napadl m tern, proti Prosenici jsou to v podstat schody kter by mohla vybhnout bba s n, je to kousek od silnice, je to velkolep, v proflkl lezeck oblasti, vichni na to umj.. ili ideln tern pro to, aby to nkdo pelezl. A j tvrdm, e to v nsledujcch 30 letech nikdo voln nepeleze. Je to nejtmav flek uprosted zadn stny Sass Pordoi.

O flaku fajnov koaly?
honzaodpovdt 
        Re: v lomu NEJSOU PEVN sekan cesty16:59:15 04.05.2020
..zpadn..
honzaodpovdt 
        Re: v lomu NEJSOU PEVN sekan cesty23:45:20 04.05.2020
Kdo je to Honza?
Kuba Turekodpovdt 
         Re: v lomu NEJSOU PEVN sekan cesty09:55:58 05.05.2020
:-DDD Tak s tmhle jdi do prdele. Kdy se ti to hod, sm se nepodepe, tak dr hubu, ty nmande.
odpovdt 
          Re: v lomu NEJSOU PEVN sekan cesty10:17:31 05.05.2020
Notyvole, tys mi to nandal... Anonymn hup bude tvrdit, e jsme hup jako on... A jet k tomu se plete do nabdky szky, do kter mu nic nen.
Kuba Turekodpovdt 
           Re: v lomu NEJSOU PEVN sekan cesty11:03:38 05.05.2020
hele, kdy je ti "honza" (j teda tum kterej to je) anonymn, meme se vsadit spolu. a mu zfleku vysypat z rukvu teba nco bl, teba njakou stnu selskho lmku na kokonsku. samozejm e vkonnost piky zatm setrvale roste, ale dokud se na piky lezeek nebudou dlat psavky a nepoleze se hlavou dol, tak nkter stny (hladk pevisl droliv) holt zstanou bez sekn volnm lezenm neprostoupen.

nechci se zaplst do diskus jestli sekn ano nebo ne. sekat estky a sedmiky je nesporn pitomost, jestli sekat jedenctky, na to nemm silnej odargumentovanej nzor a vlastn mi do toho nic nen, spokojm se s pocitovm "nelb". jedno si vak nevodpustm, jestlie se v hladk svisl nepouiteln lomov stn sek "pro lidi, aby bylo co lzt", pro potom nevlepme do vyvrtanch dr zvitov hilzny a chyty nenaroubujeme - mohly by bejt teba ti pes sebe a mohly by se teba kad rok obmovat a furt by bylo co lzt.
Lukas B.odpovdt 
            Re: v lomu NEJSOU PEVN sekan cesty12:09:49 05.05.2020
@ KT ..email v podpisu + klidn vezmme kvak dle diskutujcho Lukas B.

@ LB .. se zvitovkama souhlas, v Prosenici by to bylo urit lep ne sekaka, ale ta vyjde asi levnji.

btw. asi jsem Ti zakodil v revru, byl jsem na chalup u Pavla H. a lezli jsme s dtma na njakej kvak v sedle pod Popovkou.
 honzaplocekodpovdt 
             Re: v lomu NEJSOU PEVN sekan cesty12:13:00 05.05.2020
.. te ji tam email je
 honzaplocekodpovdt 
             Re: v lomu NEJSOU PEVN sekan cesty14:03:22 05.05.2020
no hlavn jestli Pavel H. zase nkde nestrhval z dominantnch v vlajky. to se tenkrt mstn mohli posrat, voni se furt tesou, e pijdou sudeci a budou chtt ty sv chalupy zptky.
Lukas B.odpovdt 
             Re: v lomu NEJSOU PEVN sekan cesty01:08:53 06.05.2020
Szet se nebudu, jen jsem chtl vdt, kdo a pro mi tu szku nabz :-) Jestli se to vyleze za 30 let, nemm velkou anci, e bych si ampask nebo kvalitn lihovinu vychutnal. Mon se to vyleze za pr let a mon tak za pr destek let. Pokud se ale bude sportovn lzt, tak k tomu nejsp jednou dojde.
Kuba Turekodpovdt 
              Re: v lomu NEJSOU PEVN sekan cesty08:43:44 06.05.2020
Pesvdil jsi m. A te jsem si uvdomil, e m pravdu. Vyleze se to a i ta Prosenice by se vylezla.
honzaodpovdt 
           Re: v lomu NEJSOU PEVN sekan cesty12:01:13 05.05.2020
:-DDD a jet neum spotat 1+1. J pece nikomu nenadvm za to, e je anonym, mn to nevad. Poukazuji na paradox, e lovk, ktermu vad anonymita jinch, sm jindy vystupuje anonymn.

p.S. "Anonymn hup bude tvrdit, e jsme hup jako on..." pkn Freudovsk peklep :-)
P.P.S. do szky jsem se nikomu neplet, to si hodn ult. A i kdybych se plet - co ty dl jinho, ne to, e se plete do diskuz?

Ty si neuviteln nevid do huby.
odpovdt 
            Re: v lomu NEJSOU PEVN sekan cesty01:04:34 06.05.2020
Netvrdm e nadv. Jen jsi podle mho mnn obyejn anonymn hup. A to j nejsem. To je cel.
Kuba Turekodpovdt 
        Re: v lomu NEJSOU PEVN sekan cesty01:46:16 05.05.2020
Mate recht kluci, vsechny tereny ktere ted aspon 5 z 10 lezcu povazuje za nelezitelny nalezite umele upravit do stavu lezitelneho. To by pak bylo, abychom nemeli lezecke tereny vlastne vsude. Vzdyt tu hnusnou hlinenou stran muzeme vylit betonem. Srat na ty, co si mysli, ze to pujde nekdy lezt nebo naopak, ze se nemusime srat vsude.
odpovdt 
     Re: v lomu NEJSOU PEVN sekan cesty20:44:30 05.05.2020
V lomu se leze po skonen tby ... bhem n to jde taky, ale nen to njak vono:-).

Jde tedy o zcela uml tern, na rovni pekliky, kter stejn jako ta peklika m svho majitele. Pokud se s nm stav dohodne, a si tam dl cesty jak chce a jak chce. Pokud ne, tak je to dobytek a me ty cesty dlat opt jak chce.

Na njakou lezeckou etiku a podobn zrovna v tomto ppad sere zcela pes.

Vot i tak ...
MModpovdt 
 Re: v lomu NEJSOU PEVN sekan cesty19:59:11 10.05.2020
Jedin "ist" zpsob vylezen vtiny sekanch cest je tenhle - https://www.youtube.com/watch?v=8tIwR1hY3Yg

A si o sekn myslme cokoliv, do takovch oblast se lezci s vkonnost 10+ nepohrnou, prost to nen atraktivn dret se na hladk stn za olupujc se strupy. Kdo tam byl, tak v.

Je to koda, ale tyhle spory vlastnk vs. volnoasovki jsou bn, viz teba Lom Amerika.

lojodpovdt 

 Hezk msto 15:13:17 02.05.2020
Je tam fakt hezky, byla by koda o to pijt.
Kodikodpovdt 

 Lom19:07:54 02.05.2020
No tak to Kare me koupit a bude.

Ale te beze srandy ... obecn plat, e pokud lezu/dlm cesty na nm, ausgerechte v lomu, tak prost musm potat s tm, e to nemus bt na vky, a teba e zaven lom se holt me zat opt vyuvat, by ne k tb.

Ten lom n je a pokud tento spln podmnky ochrany prody, tak holt bude po lezen.

 
odpovdt 

 Cyka19:52:05 02.05.2020
Smutn je ze to vlastni nejakej rusak. Zavazet to chce beztak nejakym bordelem ze stavby...
odpovdt 
 Re: Cyka21:37:23 02.05.2020
Jo, ale kdyby to vlastnil nejaky USAk ta kje to v klidu.
odpovdt 
  Re: Cyka23:35:34 02.05.2020
Sranda bude, az zacnou zavazet umelky. Treba radioaktivnim odpadem %-).
odpovdt 
 Re: Cyka12:07:19 03.05.2020
Na Ruska se zvysoka, mohl to koupit kdokoli. Bordel ze stavby je ok, pokud to tedy bude ist su. A bude nco stavt/rekonstruovat, taky bude potebovat to nkam odvzt a su do spalovny fakt nic moc. J jsem dlal nedvno rekonstrukci blbho 1+1 a sut z toho bylo vc jak nizk kontk (myslm, e jsou to 3m3).

Jako je to tam pkn, te za sebe nemyslm zrovna lezen, ale sp undrovn okolo, ale prost beru, e nkdo jen pro n krsn oi neodepe kus placu, kter mu me vydlat. J bych to taky neudlal ... tak za vodou nejsem, abych si to mohl dovolit.
odpovdt 
  Re: Cyka09:30:05 04.05.2020
Hele a co se toho zbavit normln? Sbrn dvr a oni to pak zrecyklujou? Nebo se domluvit v njak obci a zpevnit cestu? Jestli si to rval do komunlu tak si fakt borec!!
odpovdt 
   Re: Cyka10:25:13 04.05.2020
Ml toho bordelu nzkej kontejner, 3m³. Lp ti, osle
odpovdt 
    Re: Cyka14:56:40 04.05.2020
Asi tak ... a jen pro toho chytrka nad tebou, sb. dvory min v Praze maj omezen na mnostv sut na msc. Myslm e je to snad kubk, ale to bych kecal, malej kontk nestoj dnou raketu, take jebat se s vybouranou pkou a sundanma obkladama do dvora, na to by lovk fakt musel bt ultra kolenovrt.
odpovdt 
   Re: Cyka09:58:04 05.05.2020
Osle.
odpovdt 

 pr vkik 11:47:01 04.05.2020
1. majitel tam nemn dlat njakou skldku komunlu, ale mn tam skldkovat pebyten neprodejn materil z lomu - tj. pedevm zahlinnou drobnou frakci. prosenice neije z drti, ale z kamenickch vrobk (kostky, haklky, obrubky, regulan kmen etc.)
2. majitel si obecn me se svm majetkem dlat co chce (nen-li njak jin zjem silnj, typicky teba ochrana prody)
3. lom nen dn sranda, spad pod bsk ad, a je senrovn mnoha regulacemi. obecn lezen v aktivnm lomu mon nen.
4. samozejm je prosenice "prodn" velmi krsn, a jako kad nerekultivovan lom nabz velmi pestrou mozaiku stanovi (suchch/podmench, slunnch/stinnch), kde roste a ije kdeco, on kontryhel a zlatho kaprad pes brouka pajstejka po salamandry a wandrfalky. a zavezen (a nsledn rekultivace starho lomu borovicemi v rastru 2x2metry) je z hlediska mmy Gji zloin proti prodnosti. hele to m napad - nejsou ti ochrani nakonec nai pirozen spojenci?
Lukas B.odpovdt 
 Re: pr vkik 14:13:36 04.05.2020
Seke chce snad dorazit? J nejprve, e po nich pijdou lep lezci, a ty je te udol ptelstvm s jejich neptelem! V, jak se jim to te mus vait pod kulichem?
Kuba Turekodpovdt 
  Re: pr vkik 14:41:36 04.05.2020
hm, sekn. to by byla jin diskuse, a do n se poutt nebudu. podobn pajcrovn, to je nkdy na sportovkch v lomu poteba, diskuse me bt o tom, v jak me pajcrovat, a jestli dlat nejdv odspoda kadou jednu cestu a z t pak ze slann poshazovat voln bloky, nebo nejdv poshazovat voln bloky z komplet cel stny a pak udlat shora cesty v jednotnm pdorysnm odstupu pl druhho metru.

k diskusi o tom, jestli lom zavzt odvalem a zrekultivovat borovou monokulturou nebo nechat zautren a zakoven tern trempm, mlokm a lezcm jsem pro ty mloky. nutno ovem dodat, e mluvme o soukromm pozemku a ta rekultivace odpovd platn legislativ. a mloky vidm jako silnj veejn zjem ne njak kratochviln lezen.
Lukas B.odpovdt 
   Re: pr vkik 14:55:12 04.05.2020
Tohle mne vdy strailo. Na mm vlastnm pozemku si udlm dru, ale pak u ji nesmm zavzt. Nejsem ptelem bezbehho kapitalismu, ale tohle mylen mi pijde chyln. Nkde byla placka, j tam teba 30-50 let nco tm, pi ekonomickch vpotech samozejm potm s tm, e tbou zrove dlm prostor pro nsledn uloen vhodnho materilu, ale najednou ho tam uloit nesmm, protoe se tam nasthovala ba? Bt majitelem, tak preventivn kad dva ti roky sprchuji ve roundupem a trvm vodu. Neml bych nic proti, kdyby ochrani dru odkoupili, a si tam dlaj, co chtj. Stejn tak bych klidn zakzal vekerou lidskou innost v prodnch lokalitch. Ale to, e mi nco nasthuje na pracovit a j to pak nesmm pouvat, mi nepijde normln.
odpovdt 
    Re: pr vkik 15:54:19 04.05.2020
vidls nkdy skvrnitho mloka jak tie ere slimka? to je prost ukrutn roztomil! to je mnohem roztomilej ne bagr a lezen zrove.
Lukas B.odpovdt 
     Re: pr vkik 18:06:27 04.05.2020
majitel Lesy R?
odpovdt 
      Re: pr vkik 18:26:19 04.05.2020
omlouvm se za nepozornost. klik klik, strejda mapy.cz. a ejhle, lesy-r. to je Vm takov zvltn a neprhledn sttn organizace, tady bych se snad nebl pochytat na druhm konci republiky prek salamander, pesthovat je, afotit je a pivzat se ke smrku.
Lukas B.odpovdt 
    Re: pr vkik 18:35:37 04.05.2020
myslim e lom je v majetku Les R...
k.odpovdt 
    Re: pr vkik 11:49:07 05.05.2020
nojo, vdycky se najdou lidi jako ty, kte mysl jen na sebe
odpovdt 
     Re: pr vkik 13:14:02 09.05.2020
Presne. Hele kde prosim bydlis, ze bychom s partou nekdy k tobe na zahradu zajeli udelat technoparty. Vetsinou porad narazime na pitomce, kteri na tech svejch pozemcich mysli jen na sebe a nas tam nechteji pustit.
odpovdt 
    Re: pr vkik 08:58:39 08.05.2020
Takovyhle pravidla jsou dulezity. Kdyby si kazdy na svem pozemku mohl delat co chce. To by to dopadlo. Uplne stejne jako si nesmis bez povoleni postavit co chces, skacet strom av dalsi veci.
hurvinekodpovdt 
     Re: pr vkik 14:47:07 08.05.2020
Pe o nem jinm.
odpovdt 
     Re: pr vkik 22:03:03 10.05.2020
To je fakt, to prece nejde todleto. Nejlepsi by bylo jim to rovnou vyvlastnit.
odpovdt 
  Re: pr vkik 15:29:00 04.05.2020
Kubo a ty si vn mysl, e ochrana prody za ty roky jsou zrovna nai neptel?:-) Mli bychom vce komunikovat a ty nkdy jet s nmi se podvat na zatku do njak oblasti, bavit se, zjistit vechny informace a pak tady nco pst. Kadmu km: Jsem tu, poj si pokecat na kafe, pivko, zalzt, ve rd uku, vysvtlm. Dlal jsem to x krt a bude dlat stle. Hodn lezc ns po t podporuje i finann. Jsem primrn kamard a lezec..
Karekodpovdt 
   Re: pr vkik 16:48:53 04.05.2020
Jasn, jsi s nima takovej kamard, e me dlat tajn cesty ped vydnm platnho povolen sprvou CHKO a Martan ti vtom zdatn sekunduje, protoe ten by si za novej kvak koleno vrtat nechal.
To jsi teda kabrk.

K by to zavezli, biotopu koda, ale karma by to byla dobr...
odpovdt 
    Re: pr vkik 09:05:03 12.05.2020
Tak co, Karei, k tomu se radi nevyjaduje, vi ty srabe. Protoe je to pravda a nem si to jak obhjit.
odpovdt 
   Re: pr vkik 17:20:13 04.05.2020
Drzim pesti at to nezavezou, nebo to bude nejakym zpusobem dal pristupne. Budu tam muset co nejdriv ject, abych to ocihnul.
wondrisodpovdt 
   Re: pr vkik 23:49:05 04.05.2020
A ty si Honzo mysl, e nevm, jak ochrana prody funguje zrovna na Karltejnsku, kde jsme byl dlouh lta poloprofesionlnm ochranem? Trochu uber prosm z vlastnho ega, ne zane pst nco o nkom.
Kuba Turekodpovdt 
    Re: pr vkik 11:52:05 05.05.2020
Lidika, to je psina, Kuba Turek nkomu k, a ubere z vlastnho ega...
odpovdt 
     Re: pr vkik 10:51:01 06.05.2020
Jo, to je fakt komedie. Nejvt egoista K.T. si logicky pes sv patologicky nafoukl ego nevid do pusy.
snhulkodpovdt 
      Re: pr vkik 10:53:39 06.05.2020
Bacha na ciz termity!
Kuba Turekodpovdt 
       Re: pr vkik 10:02:26 07.05.2020
Snhulk tam m vechno sprvn, take bacha na ciz termity si dej ty. Nebo to ml bt od tebe vtip...ehm ehm...jestli jo, tak se radji o dal u nepokouej :-DDD
odpovdt 
        Re: pr vkik 21:49:57 07.05.2020
Opravdu Snhulku?
Kuba Turekodpovdt 

 Jen hout18:55:57 04.05.2020
Jen at to zavezou. Normln lezen tm fakt neutrp. Ty Kareomrdky bych zavezl vechny :-D Tetn i Kobyla tak by se toho velo... a pekliky by li zas jen na offek
Pepekodpovdt 
 Re: Jen hout21:04:22 04.05.2020
Hele Josef byli u nkdy u talin omrknout sportoffky? To by umli... a dlaj tam svtov mejdany s tma superstar v tch oblastech. A co tam jezd lezc vod ns, tam si pipadaj jak doma. Tak pro to vlastn doma nemt?, kdy ty pinky vylapat jdou. Hele Josef tak nejsou prudy.. co? Ty vole dy i ty trempov tam byli dv maj to v lsce a ty potlachy tam, kdy koman zasedal. Tak nejsou blb, dy nejko, kdy ten bacil tuna mme, dy je vude plno a takhle se to, jak to kaj ten Petrkl, rozmln? Poslm pusu, tak neprudj..
Kost conemdostodpovdt 
  Re: Jen hout01:49:21 05.05.2020
Ktere talianske sportovky svetoveho vehlasu jsou zalozene na sekani jako Prosecnice?
odpovdt 
   Re: Jen hout05:56:17 05.05.2020
Podivej se, jestli chtj bejt mudrlant, tak si mli pivstat. Kdes byl, kdy zaali tit? Kdes byl, kdy v lomech chcpali otcov a strejcov? Te, kdy stroje a hlasy ta utichli, tu bude kzat o lidskm zsahu do prody? O zsahu ve prospch lezeck veejnosti ... a ty nejsou lezec?
odpovdt 

 Kde jsou ty doby20:45:09 07.05.2020
kdy se horolezci k sob takto nechovali, kdy si takhle hnusn nenadvali. Taky se nen emu divit, kdy leze skoro kadej, protoe tam m kadou chvli kus eleza. A rove diskuse tomu odpovd.
Michalodpovdt 
 Re: Kde jsou ty doby09:15:42 08.05.2020
opet diskuze k vci pln podntnych informaci.
todpovdt 
 Re: Kde jsou ty doby13:17:02 09.05.2020
Takova doba nikdy nebyla. Lezci byli vzdy egomaniacti primitivove. Diky modernim technologiim mas ale snazsi pristup k jejich vykrikum, tak to u nostalgiku za "stare dobre casy" muze vytvaret iluzi, ze za to muzou ti novi, ti mladi..
odpovdt 
 Re: Kde jsou ty doby20:52:32 12.05.2020
Lezc u je s prominutm jako sraek a slunch skal mlo, u je to boj o zrno, tak se nediv, je to smutn ale je to tak.Jet v devadestkch a pr let pot se vichni jet na skalch zdravili, zajmali se o sebe, dneska jenom zavr a dvaj se stranou, v podstat se nenvid a jsou si navzjem u prdele.
Petrodpovdt 
  Re: Kde jsou ty doby06:17:55 13.05.2020
Nkdy minuly rok jsem se byl projt v labaku smrem na batu. Pijdu pod kruh za kruhem. Lano seshora, mlad lidi se tam tvili... no minimln osvobodili Prahu a pitom vylezli action direct. No co mm povdat, dnej vkon, ale to sebevdom. Nic neumm ale budu vm kat jak to m bt. A myslte ze pozdravili? Jo a byli z Prahy. Takhle pijt u ns na vesnici do hospody a nepozdravit, poppad neodpovdt na pozdrav, tak se vypakuje zptky odkud piel.
odpovdt 

 majitel vs upravy dila11:07:50 08.05.2020
jak to vlastne funguje v ramci legislativy,kdyz ma lom soukromyho vlasnika a prijde za nim nekdo,ze ho chce upravit pro sportovni lezeni,staci na to ustni dohoda?neni pak pravo rozhodnout zda a kde sekat tim spis na strane toho,kdo si vyjedna s vlastnikem podminky jako prvni?
chalil dzibranodpovdt 
 Re: majitel vs upravy dila21:15:07 08.05.2020
stn dohoda samozejm sta, ale v ppad, kdy se vlastnk rozmysl, tak tvrce cest samozejm tah za krat konec, protoe se mu bude blb dokazovat jak byla konkrtn ustanoven smlouvy. Jinak plat, e co si s majitelem lomu dohodne, to bude mt ... v podstat si se sklou me dlat co t napadne a pokud s tm on souhlas ... samozejm s vjimkou ppad kolidujcch s jinmi prvnmi pedpisy, nap. v oblasti ochrany prody.
MModpovdt 
  Re: majitel vs upravy dila09:42:59 09.05.2020
v tom pripade byl proste h.kares prvni,kdo to vzal do ruky,investoval cas a namahu,tak nechapu nektery negativni reakce.tetin to samy.pokud mel nekdo paralelne podobny plan jak to udela jinak/lip,je asina majiteli dila komu da zelenou.a taky nepredpokladam,ze to delal cely sam,takze tezko vsechny cesty budou mit unisono stejnej rukopis?
chalil dzibranodpovdt 
   Re: majitel vs upravy dila16:50:12 09.05.2020
A tak nkomu ty jeho cesty sedj, nkomu ne, nkdo sekn v lomu akceptuje, nkdo ne. Kolik lid, tolik nzor. A pro by nemohli napsat co si mysl. Ty vhrady vi Kareovi se tkaj toho jak cesty a jak tam udlal a jestli je teda Prosenice koda (jejho zavezen sut), nebo ne. e by nkdo tvrdil, e je udlat nesml, to tu nevidm.

MModpovdt 
   Re: majitel vs upravy dila09:28:46 18.05.2020
KARE TAM NEBYL PRVN
odpovdt 

 Historie07:49:21 09.05.2020
Pamatuju ty lomy z undr, kdy tam jet dn sekan cesty nebyly. Jedin co tam bylo tesl do skly bylo jmno osady Modr orel. A tak pamatuju, e ty lomy u tak jednou zaali zavet. (odhadem tak 1991) Natst toho pak zase nechali a zbylo alespo to co je tam dnes. Dodnes si vybavuji ten smutn pohled do lomu od Modrho orla kdy jsem poprv vidl zavku. Take a u jsou cesty sekan nebo ne, jsou to pkn vytrvalostn cesty nebo cesty na hovno, tak je koda pokud se zni pkn msto, kter a je vytvoen lovkem (lom) tak za ta lta (i od prvnho pokusu ty lomy zavst) pkn splynulo s okoln prodou do zajmavho celku. I kdy tedy v pravd nevm jak to tam aktuln vypad dlouho jsem tam nebyl. Snad to lezci moc nezniili.
Funtomasodpovdt 
 Re: Historie16:55:35 09.05.2020
A tak lidsky se to d pochopit, ten smutek, jen je ale poteba mt na pamti, e je to prost byznys a e tam byla njakou dobu pauza na tom nic nemn. Stejn tak bych pokal jak to tam bude vypadat po rekultivaci, teba to tam sice nebude na lezen, ale ist z hlediska prody to bude min stejn dobr.

Tohle bude ist subjektivn, j tam byl asi 2x a jet ne lzt a zrovna ty lomy mne njak vyloen neoslovily. Ale beru, e kad to m jinak a hlavn je co ten, komu to pat.
MModpovdt 
  Re: Historie08:43:41 11.05.2020
Rusk tam postav boudu,do n d bbu durnou a bude vybrat vstupn.Nae tady nen nic u od konce vlky.Rusk je vude jak v Moskv.
odpovdt 
   Re: Historie06:07:33 13.05.2020
Ty ses dobe omezenej. Jsi jak ty trubky z Prahy, co trp malm sebevdomm a vidji Putina na kadm rohu. Jinak si zjisti data o podnikajcch cizincich v CZ a pesta hysterit. Jsi jak ta smaka Novotnejch.
odpovdt 

 Haters10:41:37 16.08.2020
Achjo, srovnateln s diskuzema na novinkch, tee z vs lu.
David Kolekodpovdt 

 Foto dne:
Trebenna East
Kap horn, 9-
 Databze cest:
Vechny cesty (192186)
Top cesty v R
Top bouldery v R
Nejnovj cesty:
1 1 LmMqtzme
1 1 LmMqtzme
1 1 LmMqtzme
1 1 1
1 1 LmMqtzme
Nov komentovan:
1 1 1
1 1 1
1 1 1
1 1 1
1 1 1

 Nov v diskusi:
Re: Beruky foto dne | Re: Beruky foto dne | Re: Beruky foto dne | Re: Beruky foto dne | Re: Beruky foto dne | Re: Beruky foto dne | Re: Rusci zpt na zvodech | Re: Beruky foto dne | Re: Beruky foto dne | Re: Rusci zpt na zvodech |

 Nov komente:
Re: Taky tak | Re: Taky tak | Re: PF | Re: PF | Re: PF | Re: PF | Re: PF | Re: PF | Re: Taky tak | Re: Taky tak |

 Kde to ve:
PF 2026 (269)

 Nov v inzerci:
1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |

 Anketa:
Sledovali jste dnes Honnolda v Taipei?
 Ano, iv! 
 1469 
 Ne, z vek se mi to hlava. 
 1566 
 Ne, uniklo mi to. 
 1339 
 Sleduji jen Adama. 
 1393 

 Nvody:
Jak pst na lezce ...
Lezeck mapy

 Partnei:
Treking.cz
Hledte si pkn ubytovn v R na V vlet i dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz vsekci chaty a chalupy pronjem. Pokud plnujete cestovat na Slovensko a potebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlep ubytovac zazen, chaty, chalupy, roubenky naleznete na strnce chaty na prenjom.
Na webu NaVylet.cz objevte pestrou paletu turistickch cl a tip na vlet nap celou eskou republikou. Nechyb ani oblben lezeck oblasti jako esk rj s pohdkovmi skalnmi vemi i dramatick Labsk pskovce, kter lkaj dobrodruhy i horolezce z cel Evropy.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  prvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobnch daj       cenk reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.