LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jmno

 heslo 

 Registrace   |   Nejrychlej vmna informac je rna pst.
Hledn cesty

Hledn na Lezci

 Metodika
 Trnink
 Oblasti
 Reporte
Knihy
Slovensk prvodce
Vyla nejnovj kniha Reinholda Messnera Symboly
Prvodce Elbtal 1 a 2

Zvody
SP ledy Kanada (26.02)
EP v ledolezen Finsko (07.03)
MR v lezen na obtnost (07.03)

ebek
Cesty:
1.indel 12953
2.Votoek 12850
3.Stribrny 11950
Bouldry:
1.Ondra 11434
2.Volf 11356
3.Trojan 11225
Hory:
1.Sejbal 8201
2.ern 8160
3.Gro 7240

Vsledky
Zimn olympida (06.02)
Vrsk cepn (04.02)
P v bouldru Praha (24.01)

Denky
5850 lezc
1198607 cest
Nov pelezy:
Estrata Ge 7c
Look Up He 8b+
Ztopoen 9/9+
Severus 7C+
Teamwork 8A
Pepite D 7C
La Pluma 7b
LUltimo V 7b
Daos Cola 7b+
The Rabbit 8A

Stny
Boulder Cave Bar - Opava
Flash Boulder Bar - Brno
Lokal Blok - Praha 5

Prodejny
HUDYsport - Praha 9
Husky Outdoor Shop - Plze
Rock Point - OC Olympia - Olomouc 7

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
FREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Pr poznmek k pskovci

Pedem varuju. Lezu 40 let, tud m toho lezen zbv mon tak 10 let. Navc jsem neptelem maglajzu vude, kkde nen nutn (te mm na mysli frekventovan, tud olezl vpno). Peetl jsem si test  vlivu maglajzu - mimochodem potvrdil moje obavy, ale te m nejde o jeho  vliv na sklu, ale na ns lezce. Skly toti nejsou jen nae, ani je nevlastn CKO, ale jsou ns vech, tud i tch, kte se na n chod jen dvat. Proti nim jsme - lezci, zvl᚝ maglajzujc v trapn menin. Dokud se s prkem lezly jen 9. a 10., nebyl to a takov problm, skoro vichni to pehldli. Jestli e se ale pouv i na ptkch (konkrtn na Podzimn na Kiku, nebo na Palicch a Drtnku), nen divu, e se kde kdo ozval. Krom toho si myslm, e m je to jedna z vc, kter m devastujc vliv na psychiku samotnch lezc, teba proto, e se tito nenau lzt na ponkud uklouzan, ppadn zledovatl skle. Mom e jde taky o ten elegantn pohyb hnut do pytlku. Vimnte si taky, e nkte, ne hnou do chytu, si ofoukmou maglajz z prst, jin, dokud tam nemaj milimetrovou vrstvu, nelezou.

Chci napsat jt nco o lezen na rybu a ve trdlu, dve kolchoz. Myslm, e je to dsledek patnho vcviku v zatcch lezen. Jestli toti vezmu novka na cestu, kde ztrc pehled o tom co dl, vtinu cesty odvis a nen schopnej ani vnmat, co mu ostatn radj, tak znj vtinou vyrobm chronickho druholezce a protoe takovch zan bt vtina, nezbv, ne si hodit lano zhora. Moje zkuenost je e zatenk mus jt na takovou cestu, kde se bez problm dr rukama a je shopnej se podvat kam lape a je schopnej vylzt alespo 5 a 10 metr, ani by se povsil do lana. mysln tady nemluvm o obtnosti, je pro kadho jin. Kdy to zvldne, m nato odpovdajc vk a instruktor odpovdajc odvahu, je ho poteba vyslat na hornm konci pagtu, samozejm tam, kde se me zajistit. Rd bych potkval vc lezc, kte lezou na prvnm, teba pak najdou i cestu do hor -zejou przdnotou- a teba i v zim. a

a   [pravy] 15:41 11.06.2003Tisk 

Reklama:


Souvisejc lnky:

Komente

     
...nov pspvkyNov koment 

 Moje e.17:09:23 11.06.2003
Dk.
odpovdt 

 Souhlas17:25:00 11.06.2003
Vidm to pln stejn. Nemm, co bych dodal.
Pavelodpovdt 

 Nesouhlas18:01:51 11.06.2003
J to vidim dost jinak.
Davidodpovdt 

 Pot(d)en od i20:19:23 11.06.2003
Tomuto pspvku vbec nerozumm. Jednak nechpu, co chtl autor sdlit, jednak mi unik vznam nkterch vt ("Krom toho si myslm, e m je to jedna z vc, kter m devastujc vliv na psychiku samotnch lezc, teba proto, e se tito nenau lzt na ponkud uklouzan, ppadn zledovatl skle"). Me mi nkdo (teba autor) strun a jasn ct, co sdluje a eho tm chce doshnout?
Papouodpovdt 
 Re: Pot(d)en od i00:55:08 12.06.2003
Papoui, myslm, e je koda, e se z lezen a hlavn horolezectv odbourv urit tvrdost (k sob samm), msto, aby se obte eily teba tvrdm treningem, je snaha je obchzet. Myslm, e je to koda pedevm pro ns - myslm tm horolezce jako celek.
aodpovdt 
  Re: Pot(d)en od i19:36:35 12.06.2003
To nemysl vn, s tm tvrdm trninkem! Nikdy v minulosti se trninku nevnovalo tolik asu jako v poslednch letech. Takov podn trnink na stn nkdy docela bol a dnen mlad horalov taky nenabraj fyziku vhradn v hospod.
Davidodpovdt 
   K trningu23:24:05 12.06.2003
Davide, m pravdu, e se trnuje tvrd. Jenome to oem pe je jen fyzick trening. Nikdy dv se tolik nevolalo po dojiovn cest. Ono jde taky o morl vylzt cestu, kde je to pod druhm kruhem 2 mery pod zem, nebo v horch nathnout dlku, ani by tam lo nco dt. Samozejm i o schopnost si to jitn najt, zvldnout teba zvrat poas, kamardovy problmy a teba se taky vas rozhodnout k stupu. To vechno k horolezestv pat ale na peklice se to nenau.
aodpovdt 
    Re: K trningu09:55:55 13.06.2003
takovch jako ty je u ukrutn menina. Asi si taky uvdomuje, e vvoj nezastavme dnmi lnky, ani kroucenm hlavy pod sklou. J jsem od svho dve avizovanho kopn do zadnic tak ustoupil. Jedin cesta vede pes vchovu mldee. Zn to blb co? Ale znm pr lid, kter berou kluky a holky na skly a uej je sprvnejm nvykm. Pitom vtinu fyzickho trniku nechvaj na umlou stnu. m vce obtavc bude, tm lep bude pozdji i nlada ve skalch...
Papoui, nevim tomu, e jsi nepochopil tento stesk. Holt kadej se neiv psanm.
Matyodpovdt 
     Re: K trningu12:54:59 13.06.2003
Nemyslm e zastavme vvoj, ani bych to nechtl. Jen mm za to, e bychom se ho mohli pokusit nasmrovat trochu jinm smrem. Konec konc m jde hlav o to, abych a hlavn nai nslednci mli kde lzt a by to lezen (horolezectv) poposunuli smrem vzhru.
aodpovdt 
 Re: Pot(d)en od i21:41:58 13.06.2003
Mil Papoui,podval jsem se na tvj denek.Pro jistotu dvakrt.Pomohlo mi to pochopit Tv reakce na v lnek.Teorie je taky teba,ale peci jen na zklad urit praxe. Zdravm Iwo
Wondrasodpovdt 

 Maglajz, rybaen a tak21:35:09 11.06.2003
Souhlasm vema deseti.
Skla "oblen" od maglajzu vypad opravdu podivn, v horm ppad jak po chemickm prkovn.
A co se vyrojilo lezc "na rybu"! Nejvc m okovali jedni, kte hodily rybu pes smyky (mlem jsem spadl, kdy jsem to vidl).
Ale problm "rybaen" nen podl m ve patnm vcviku, ale V DNM VCVIKU. Prost piel nkdo ze stny, a aplikuje pekliku na sklu.
Ale vbec nechpu, kdy v cest s ndhernou vyhldkou (do dol, do krajiny) msto posezen na hornm tandu lidi ryba dole pod sklou. Fakt nechpu. Asi to bude tm, e na peklice se "tanduje" vdycky dole.
Ale abych byl upmn (a trochu svia) - aspo v horch nemusm stt fronty ... ++ Honza
Honzaodpovdt 
 Re: Maglajz, rybaen a tak11:41:29 12.06.2003
Dal vstik...
odpovdt 
  Re: Maglajz, rybaen a tak12:21:40 12.06.2003
Dkuji za odpov. Od nkoho, kter nen ochoten se podepsat, je ceniteln dvojnsob :-| ++ Honza
Honzaodpovdt 
   Re: Maglajz, rybaen a tak15:44:39 12.06.2003
Vsichni , kteri se nepodepisi jsou kriplove.
odpovdt 

 HS m malou presti mezi lezci12:33:30 13.06.2003
Onehd jsem na Rabtejn byl svdkem komick situace. Nctilet borec vylezl na Kvtinu trojkovou cestou, zajistil lano na rybu a zaal navazovat svou  dvinu na lano. Kdy j kolem pasu uvazoval pytlk s mgem (kter pedtm z poloviny vypril), kal: "v, a ze veho nejdleitj je podn si namglajzovat ruce!!".

Tak to je typick produkt pekliky (zde ovem nekritizuji pekliku, je to dobr vc). Tento borec nikdy neslyel nic o pravidlech lezen na skle, o bezpenosti a metodice, pytlk z MG pro nho pedstavuje primrn nezbytnou pomcku pro lezen, protoe vichni ti borci co lezou na peklice destky lezou jen s MG a on chce bt tak jako oni.

Myslm si, e HS m v och lezc velk dluh a urit mra budovn prestie a etiky by urit neukodila. Vdy se najdou stovky i tisce jedinc, kte budou ignorovat jakkoliv pravidla, ale je poteba se postarat o to, aby jich v budoucnu bylo co nejmn. Ti nctilet, kte zanaj na peklice, by se mli "chtt" zajmat o lezen z irho pohledu a to by jim HS ml nabdnou, vlastn "naservrovat" na stbrnem podnose.

Pro lezce a hlavn pro lezeck autority, by mlo bt dodrovn pravidel samozejmost. Mlo by bt samozejmost tako vyadovn dodrovn pravidel od ostatnch. Jak ta pravidla jsou, je vc n vech, udelejme si je takov, aby vyhovovala zkonm R a byla pijateln pro vtinu lezc. Potom ale vyadujme jejich dodrovn. Zdraznme to jako vc etiky, protoe zde dn represe nen mon a ani asi douc.

Myslm si, e pravidla lezen nebo jejich fragmenty by mly bt na kad peklice u kad skly, prost vude tam, kde se lezci pohybuj. A je poteba na samozejm v rmci rozpotu HS najt penze. To ale nerozhodne VV, to si musme rozhodnout sami.

Hore zdar
Roman Raka
rraskaodpovdt 
 Re: HS m malou presti mezi lezci14:08:15 13.06.2003
Hlavne, ze proti lezeniu na rybu su taki, ktori kludne praktizuju lezenie na sposob autobusu. Prvy vylezie ako prvolezec, dalsi siesti za nim na druheho, tretieho...xteho. Ale to uz nie je rybarcenie... To je normalne lanove druzstvo.
Roboodpovdt 
  Re: HS m malou presti mezi lezci12:35:33 15.06.2003
Myslm, e lezen ve trdlu je skoro stejn chyba jako na rybu. To ale nespravme dnejma zkazama, ale vcvikem v lezenm na prvnm. Pokusme se o to, aby v obecn podvdom kalo, e m vt hodnotu ptka vylezen na prvnm, ne teba osma na druhm - a asto odvisen. Ale to u se opakuju.
aodpovdt 
   Re: HS m malou presti mezi lezci14:39:31 16.06.2003
Technicky vzato ano - kombajn je stejn nesmysln jako "ryba".
ALE pokud sleduju dn ve skalch, tak bn k vidn je kombajn 3, 4 lid. Nepamatuji se, kdy jsem naposledy vidl nco tak monstrznho, jako by teba byl kombajn s 10 lidmi.
Ovem vidt deset "ryb" sedcch (a stdajcch se) cel odpoledne na dvou cestch, to u je k vidn pomrn asto.

On ten styl k tomu njak sm nabd nebo co.
Martin Mellanodpovdt 
    Lezci maj malou presti u HS15:01:42 17.06.2003
Podle chovn ve skalch chce vtina lezc maglajzovat a lzt na rybu. Pak ale ti, kte hlasovali na valn hromad, nehlasovali za n. Ta nepm demokracie je ale divn. Nebo jsou zstupci oddl mlo osvcen?
filosodpovdt 
     Re: Lezci maj malou presti u HS07:24:03 19.06.2003
Myslm si, e lezen s hornm jitnm, a tomu kme jak chceme je krok zptky, nkam do dob Janeby, kterej kdysi tak udlal nkolik cest na Prachov. Ped tyiceti lty jsme o tom kali "za nesportovn se povauje". Havn se m to ale zd koda pr samotn lezce, nco jako kdy si vezme do postele nafukovac panu sto iv holky.
aodpovdt 
      Re: Lezci maj malou presti u HS07:28:34 19.06.2003
Oprava: nem bt sto, ale msto.
aodpovdt 
 Re: HS m malou presti mezi lezci14:13:21 13.06.2003
No na HS halt dolehla konkurence OEAV. A pro si kupovat Teslu, kdy mm na Panasonica? Papou P.S. Zatm jsem rozmail a mm oboj. HS hlavn kvli uml stn a slevice v Tatrch (tak peci jenom njak pozitivum :-)
Papouodpovdt 
  Re: HS m malou presti mezi lezci12:04:34 15.06.2003
Papoui, nechci sniovat vznam OEAV, ale
neslyel jsem,e by, na p. teba jeho esk sekce pomohla v jednn s ochranou prody, nebo e by pidali korunu na vmnu kruh. Jet nco ke sprvm ochrany prody. Byl jsem ptomnej uritmu jednn tak vm, e maj nad sebou nadzenej orgn, ktermu musej teba vysvtlovat, pro pro ns zpstupnili teba 70 v a ne jenom 20. Mon je to tm, e pnov nadzen nidy nebyli ve skalch, tm mn na njak vi.
aodpovdt 
   Re: HS m malou presti mezi lezci22:54:20 16.06.2003
No, a j jsem zase neslyel, e by HS nebo nkter z lezc dal Euro na drbu cest v Alpch...a e je tam ech habadj, take to nm plat nai rakout, nmt, vcart, francout, italt a dal zahranin ptel - a dle, v Alpch nepotebuje bt lenem dn organizace, kdy nechce, v tomto smru jsme ustrnuli tak v roce 1975.
Kirkodpovdt 
    Re: HS m malou presti mezi lezci23:42:40 16.06.2003
J vdl, e pijde. Papagay
Papouodpovdt 
    Re: HS m malou presti mezi lezci12:31:20 17.06.2003
V posledn vt m pravdu. Te opt erpm ze sobotnho setkn se zstupci Ochrany prody.

Skuten evropsk a svtov tendence je ve znamen hesla "rovn pistup vem", dokonce v rmci U.I.A.A. existovala (existuje?) pmo komise "volnho pstupu".

Zejmna s nam vstupem do Unie se meme tit na podobnou legislativu jako je teba v Sasku, kde jsou jasna pravidla, vsichni smeji vsude, lezeni je ze zakona povoleno ale pravidla se dusledne dodrzuji a poruen trest.

Ale mme se skuten na co tit?
Zstupci Ochrany prody si neumj pedstavit, e by do stvajcch chrnnch zem byl rovn pstup pro vechny. Podle jejich mnn potom bude nutno nkter nejcenj zny zavt neprodyn. Take jestlie dnes mohou jen nkte (org. lezci) na zklad vjimky skoro vude, me se v blzk budoucnosti stt, e st zem bude pstupn vem a jednotnmi pravidly, ale roz se zem, kter budou tak vem jednotn zapovzena.
Martin Mellanodpovdt 
    Re: HS m malou presti mezi lezci16:13:42 17.06.2003
Pvodn jsem to tu nechtl ventilovat, ale kdy se OEAV uchzel o souhlas HS s psobenm v echch, sliboval, e se na drb skal bude podlet. To jen pro informaci militantnmu kdlu zastnc OEAV.
Petr Jandkodpovdt 
     Re: HS m malou presti mezi lezci07:26:38 19.06.2003
Pete, jsem rd, es to napsal. J jsem nechtl, nebyl jsem u toho.
aodpovdt 
      Re: HS m malou presti mezi lezci09:51:50 19.06.2003
Pesn eeno, nebyl jsem u toho j, ale mj ast spolulezec HoBl, kter mi to kal. Protoe je te v
Paklenici, neme reagovat.
Petr Jandkodpovdt 
       Re: HS m malou presti mezi lezci15:22:30 19.06.2003
Tak j jsem u toho byl a dolo pouze k pslibu, e by to eventuln mohlo nastat. Jestli, jak a s jakm vsledkem se o tom dle jednalo nevm - to by ml zodpovdt Duan Stuchlk, kter tehdy o povolen dal. Co se tk "pstupov" komise (Access&Conservation Commission) UIAA, jejm krdem je podporovat lensk organizace UIAA v sil prosadit svobodn pstup k provozovn horolezeckch aktivit na svch zemch zpsobem, kter "je citliv k prodnm, socilnm a prvnm aspektm". Velmi voln eeno nabd horolezce, aby se nebli prosazovat u sttnch i jinch orgn , e lezen po skalch a horch je zkladnm lidskm prvem (ovem provdno odpovdn, co je prv ten kmen razu). Take bojuje za lezce tam, kde jsou tvan zv. Na opan stran hranic esko-saskho vcarska je pr lezen sice zkonem povoleno, ovem v balku vech ostatnch monch aktivit a na urenm zem plat tedy bu vichni, nebo nikdo. V tom spov zde zmiovan zdrhel v monm sjednocovn pravidel v rmci EU.
Alena epelkovodpovdt 

 Poute m !12:50:25 13.06.2003
O minulm vkendu jsme byli v Phrazch. Motali jsme se kolem eleznch v a pod 13.komnatou sedl borec a evidentn ekal a zmizme. Co m pekvapilo, e si sypal magnezium do lezeek. Pro? M s tm nkdo zkuenost? Jestli magnezium pouval i pi lezen, nevm, odeli jsme.

Druh historka m taky zaujala. Starou Havlkovu  cestu na ikmou (VI-VII) lezl docela slun lezouc chlapec s dvkou. Dolezl a ke tetmu kruhu (je dost za rohem, cca 4 m od slaku). Dve mlo dost problmy, odsedvalo do lana, ili lano neskuten delo sklu. Dky tomu je v mst, kde jsme se vdycky dv pracn plazili v ikm spe ke tetmu kruhu, lanem vyden solidn msa, take ke kruhu doleze vrazn pohodlnji :-). Co m vak zarazilo, e od 3.kruhu slanili. Na vrku je pr horko. Pitom to u je jenom pr snadnch metr. Jestli j dal pusu u kruhu, nebo j rovnou spustil na zem, jsem u opravdu nevidl.
PeSodpovdt 
 Re: Poute m !13:20:52 13.06.2003
a bylo to co sypal do lezeek skuten to co mysl? nebylo njak antibakteriln sajrajtorium nebo dokonce tajemn dtsk pudr proti opruzeninm? nebo jaksi subsatnce (mastek) pro snadnj nazouvn?
Lukas B.odpovdt 
  Re: Poute m !13:32:43 13.06.2003
No na Morav se zase maglajzujou lezaky. Vidl jsem to na vlastn voi na Valov skle (psek) u Vsetna. Ta dvina kala, e to pak lp dr :)
Mykadloodpovdt 
  Re: Poute m !16:30:30 13.06.2003
Nevm, stydl jsem se zeptat. Bl jsem se, e mi ekne: "Ddku, co je Ti do toho! ".
PeSodpovdt 
 Re: Poute m !16:24:53 13.06.2003
kdyz je vedro a mas zpoceny nohy, tak to namagovani docela pomuze. Nohy ti pak v lezackach lip sedej. Videl jsem to delat napr. Sedlacka, kdyz prelezal Vysoke Napeti... mel takovou cukrenku a nohy si zasipaval, jak prdel nejakyho mimina:-)
Musadoodpovdt 
 Re: Poute m !16:41:49 13.06.2003
Maglajz do bot si sypou ti, kterm se pot nohy, maj bka (lezeky) bez textilnho vnitku a lezou naboso. Po urit dob ke v botch vlivem potu "zhoubovat" a zane velmi klouzat. Na malch stupech, zejmna na litch pak dochz k "oten" bka kolem nohy. Jinmi slovy se noha smekne uvnit lezeky. Tento problm lze do jist mry eliminovat aplikac maglajzu do bot.
matjodpovdt 
  Re: Poute m !08:31:11 14.06.2003
Mam otazku, dostal jsem vlka a lecim ho magnesiem,muzu po dobu leceni jezdit na pisek.Mam to nahlasit Tesovi , nebo vrcholove komisi?Dekuji za odpoved.
odpovdt 
   Re: Poute m !08:55:40 16.06.2003
Urit me....zkaz lezen s MG na pskovcovch skalch byl zruen ji v druh polovin 90-tch let. Je ada oblast kde je lezen s MG nezakzno. Ale kde MG ano a kde ne, nen zase tak snadn zjistit. HS u nkterch oblast ( Labsk dol, Tis, Ostrov, Angl. Park atd.) podmnky pro lzen zkostliv taj. Zde:http://www.horosvaz.cz/ochrana/index.phtml?rb=chko se dozv, e tam neplat dn omezen. Na strnkch CHKO labsk pskovce o zkazu MG tak nic nenajde. Tak zastncm lezen s MG vznik prostor pro seberealizaci bez patnho svdom....a rizika e je do t prdele opravdu nkdo nakope....
Ale pozor !!!!! Zprva Nrodnch park je rafinovanj ne by se zdlo. V nvtvnm du nap. NP es.Sas.v. nen o MG ani slovo (viz.http://www.npcs.cz/cz/navstevni_rad.htm), kdeto ve vyjmce z letonho roku, kter je na webu HS (http://www.horosvaz.cz/ochrana/index.phtml?rb=15 ) je MG vyloen zakzno. Chtj ns jist nachytat, aby mohli lezen nsledn zakzat....ale my ei se nedme a pro jistotu mgujeme vude.... ( to je z m starny pouze ironie - aby m nikdo nenakopal )
Radim Bzuraodpovdt 
    Vyli se09:24:13 16.06.2003
Psychiati by mli zat evidovat novou duevn nemoc, navrhuji nzev magneziumfobie nebo mgmonotematismus. A podle potu pspvk je to i nakaliv. Jedinm lkem ovem zstv podn namgovat a vce lzt.
Bdaodpovdt 
     maglajz v lezkach.13:34:51 16.06.2003
Typicka diskuze na tomto serveru - co si lidi sypou do lezek. Vsichni o tom vi h***o a dohadujou se.

Takze, Sedlacek a ja po jeho rade do nich sypem detsky zasyp (tzv. pudr). Vysledek? Noha se nepoti, lezka nezvlhne ani neseschne a nemeni velikost atd. Navic nesmrdi a prebijes tim humus ze sandalu.

Pripominate mi toho filozofa co rikal ze zeny maji min zubu nez muzi - zenaty, ale aby koukl stare do tunelu, to ne.

Zdar, intelektualove.

J.
Indyodpovdt 
      Re: maglajz v lezkach.15:14:40 16.06.2003
Dky za odpov. Je to docela dobr npad.
PeSodpovdt 
      Re: maglajz v lezkach.15:20:16 16.06.2003
Nenenene, Sedlek je rebel a sype si ngy koksem. st scny je vystien, von si tti naped nupne a nev, co by dlal se zbytkem, tak si ho sype na ngy. V tom filmu je Sedlek pln zdrogovan, jin by ve filmu pro irok veejnost nemohl lozit na piesku s mgom a jet tesnut cestu.
Gejzaodpovdt 

 Vecko je relativn01:01:48 26.08.2003
Jooo, chlape na jednu stranu m pravdu, ale pravd me bt vdycky vc. Sic krapet nechpu co jsi chtl zdlit, ale reaguju na jednotliv fragmenty lnku. Ped tmi tvmi 40 lety smekm(e t to jet bav, nen to obas monotn:o))). V porovnn s tebou jsem jen nctilet peklikov ustraen sraka. Ale nen pravda, e kad odkojenec pekliky je automaticky patn. Tomu se k pedsudky a ty nedlaj dobrotu. Na psku jsem na maglajz v ivot ani nehl, respektuju pravidla, nechci aby psky zavely a je pravda, e mi tam ani nechyb. Ale na druhou stranu, m osobn se neuviteln(fakt moc) pot ruce jen kdy jdu po ulici. Take jinak ho puvm. Jist uklidujc efekt by tu byl, ale v porovnn s vysouecm je zanedbateln. Te jinam ne k psku: Vpno kloue hodn a vtinou je zabarveno do bla take to ani nen moc vidt. Jinak jsi zkurven pokrytec jestli si mysl, e skly i hory nkomu pat. Nepat, a nikdo nem prvo si na n dlat jakkoli nroky. Na jinch skalch sice maglajz vidt je, estetick dojem to kaz. Ale skly jednodue jsou proto aby byly a n aby se na n jezdily kochat m욝ci, kte tam dlaj daleko vt bordel ne lezci(to jen tak pro podek). dleit je fakt, e pokud by vrstva maglajzu nebyla obnovovna tak asem dky rznm eroznm initelm(voda, vtr...) zmiz sama, myslim. A to, je dle mho nzoru dleit, vdom vratnosti "pokozen" maglajzem, ne? A pravidla na psku respektuji(a respektovat budu), jet se mi nepodailo najt jednoznan dkaz, e to opravdu kod. Sice je spousta studi zastvajcch kodlivost, ale naproti tomu stoj t spousta studij tvrdcch opak. Co si pak mm myslet? Mte nkdo typ kde najdu njakou nevyvratitelnou a jednoznan sprvnou, tkajc se vech skal?
Lezen na rybu je prasrna, to jednoznan souhlasm. Tolerovat lze kdy si nkdo jednou za as(dlouh) zkus cestu nad jeho monosti, jinak ne. Kybyjste vydli co se dj v Polsku...
P.S.:Cel ta diskuze o mgu mi pipad neuviteln nesmysln a vtipn, kdy teba na Srbsku dolezu ke slaku a oteve se mi krsn vhled na obrovskou temn huc vpenku...
Maguodpovdt 

 Lezeni na prvaka...00:26:25 12.08.2005
Lezeni na prvaka je fakt to spravny.. Ten adrenalin je super, ale jsem zacatecnik. A ver mi, ze na prvaka si dam tak maximalne 5- a to urcite ne na srbarne, kde sou ty petky oklouzane... Na Rovisti se mi libila Vltavska... Paradni cesta, ale na prvaka sem si ji netroufnul. Myslim, ze lezt zpocatku na rybu neni ostuda. Spis je ostuda zahucet, protoze by se nekdo mohl vysmivat rybe...

Moje moto je prezit a uzit si. Samozrejme ze si rad dam lezeni na prvaka, ale proc si nezkusit 6-, nebo dokonce 6+, kdyz to zdatnejsi kolega nacvaka.

p.s. Jednou budu stejnej Master jako vy panove a budu davat vsechno na OS ;)
Ale po pul roce lezeni se mi nedivte ze sem porad ryba. Trenuju si OS na umelinach, ale skala je neco jinyho, tam clovek ty chyty musi umet najit.
Dhjestodpovdt 
 Re: Lezeni na prvaka - u od zatku!09:35:29 12.08.2005
Zle na tom, co chce. Pokud chce bt "majster" v rychlolezen nebo jin zvodn discipln, mus samozejm buit hlavn slu a techniku. Ovem aby se nebl lzt na prvka na psku, velkejch skalkch i v horch, nesm zanedbvat psychickou sloku vkonu = lzt na prvka u od samho zatku! Tedy na dvojkch, trojkch atd. Jedin tak se nau jistmu a opatrnmu postupu, jedin tak se nau hledat v neznmm ternu, zakldat jitn a jedin tak udr emoce na uzd (a adrenalin ti nepebubl pes zdrav nebezpenou mez).
Konzultace poskytuji na mailu - doporuuji ti t koukat kolem sebe a st dobr horolezeck knihy (napklad geniln Horolezectv zblzka!).
Vzhru (a bezpen dol!)
V. .
Vclav irlodpovdt 

 hory zej przdnotpou22:19:27 23.05.2007
to e je na horch przdno je jenom dobe...
a ti kdo je maj rdi si k nim cestu najdou
vrabecodpovdt 

 Foto dne:
Trebenna East
Kap horn, 9-
 Databze cest:
Vechny cesty (192186)
Top cesty v R
Top bouldery v R
Nejnovj cesty:
1 1 LmMqtzme
1 1 LmMqtzme
1 1 LmMqtzme
1 1 1
1 1 LmMqtzme
Nov komentovan:
1 1 1
1 1 1
1 1 1
1 1 1
1 1 1

 Nov v diskusi:
Re: Beruky foto dne | Re: Beruky foto dne | Re: Beruky foto dne | Re: Beruky foto dne | Re: Beruky foto dne | Re: Beruky foto dne | Re: Rusci zpt na zvodech | Re: Beruky foto dne | Re: Beruky foto dne | Re: Rusci zpt na zvodech |

 Nov komente:
Re: Taky tak | Re: Taky tak | Re: PF | Re: PF | Re: PF | Re: PF | Re: PF | Re: PF | Re: Taky tak | Re: Taky tak |

 Kde to ve:
PF 2026 (269)

 Nov v inzerci:
1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |

 Anketa:
Sledovali jste dnes Honnolda v Taipei?
 Ano, iv! 
 1469 
 Ne, z vek se mi to hlava. 
 1566 
 Ne, uniklo mi to. 
 1339 
 Sleduji jen Adama. 
 1393 

 Nvody:
Jak pst na lezce ...
Lezeck mapy

 Partnei:
Treking.cz
Hledte si pkn ubytovn v R na V vlet i dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz vsekci chaty a chalupy pronjem. Pokud plnujete cestovat na Slovensko a potebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlep ubytovac zazen, chaty, chalupy, roubenky naleznete na strnce chaty na prenjom.
Na webu NaVylet.cz objevte pestrou paletu turistickch cl a tip na vlet nap celou eskou republikou. Nechyb ani oblben lezeck oblasti jako esk rj s pohdkovmi skalnmi vemi i dramatick Labsk pskovce, kter lkaj dobrodruhy i horolezce z cel Evropy.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  prvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobnch daj       cenk reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.