LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jmno

 heslo 

 Registrace   |   ula nevaruje.
Hledn cesty

Hledn na Lezci

 Metodika
 Trnink
 Ledy
 Skialpy
Knihy
Slovensk prvodce
Vyla nejnovj kniha Reinholda Messnera Symboly
Prvodce Elbtal 1 a 2

Zvody
SP ledy Kanada (26.02)
EP v ledolezen Finsko (07.03)
MR v lezen na obtnost (07.03)

ebek
Cesty:
50.Hyn 9963
51. 9954
52. 9915
Bouldry:
50.lapk 9056
51.olc 9050
52.ern 8884
Hory:
29.Chomov 2248
30.Kupec 2216
31.Nehasil 2188

Vsledky
Zimn olympida (06.02)
Vrsk cepn (04.02)
P v bouldru Praha (24.01)

Denky
5850 lezc
1198610 cest
Nov pelezy:
Estrata Ge 7c
Look Up He 8b+
Ztopoen 9/9+
Severus 7C+
Teamwork 8A
Pepite D 7C
La Pluma 7b
LUltimo V 7b
Daos Cola 7b+
The Rabbit 8A

Stny
SAUNA - Plze
V 16 - Plze
Boulder Bar - Praha 7

Prodejny
Outdoor Centrum Rock Point Po - Praha 1
Lezec-shop.cz - tchovice
Outdoor Centrum Rock Point Pertn - Praha 1

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
FREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Valn hromada HS

on line report


Valn hromada HS dnes schvlila nvrh Jiho "Pikota" Chocholouka na vyputn zkazu magnezia z pravidel lezen na pskovci. Nvrh byl pijat vtinou 2034 hlas, proti bylo 586 hlas, zdrelo se 169 hlas.


14:10 Usnesen VH bylo pijato. Zdenk Hrub podkoval za ast a ukonil jednn VH.
13:53 Z usnesen hlasovnm vypadl
  • podnt pro metodickou komisi na zzen kurz a instruktor pro pskovcov lezen
  • vznik komise ochrany prody (nebude zzena)
  • vznik normotvorn bezpenostn komise
13:52 Usnesen valn hromady je pipraveno. Zan hlasovn o jednotlivch bodech.
13:46 V diskuzi se vyjasnila situace o rozporech ve stanovch HS (nefunknost komise ochrany prody). Komise je zruena, jej pravomoc pela na tajemnka a stanovy jsou napsan tak, e vysloven nevyaduj zzen komise ochrany prody.
13:45 Ji Veera si mysl, e je poteba nco udlat s pojitnm lebnch vloh.
13:40 Zdenk Hrub a Petr Resch si nemysl, e by bylo prospn znovu obnovit komisi ochrany prody, protoe by se zbyten zesloitilo vyjednvn vjimek a hlavn komunikace mezi komis ochrany prody a vrcholovmi komisemi.
13:38 Vladimr Wolf reaguje na zzen komise. Podle nj, jej souastn nefunknost odporuje stanovm HS, ve kterch je zakotvena jako zkladn komise.
13:31 Zdenk Tepl pros vechny ptomn o spoluprci pi budovn archivu eskho horolezectv a dle si mysl, e je nutn zdit innou komisi ochrany prody.
13:26 Voloa Such si mysl, e byla chyba samotnch instruktor, kdy se nedokolili a propadla jim instruktorsk licence.
Voloa Such
Voloa Such
13:19 Jakub Kocin si mysl, e je poteba pehodnotit typy instruktor, tak, aby mohl vzniknout specializovan kurz a typ instruktora pro pskovcov lezen. Pedseda metodick komise se vyjaduje k nvrhu. Mysl si, e metodick komise se tm bude zabvat.
13:11 Tom Frank si mysl, e vypracovan koncepce nen koncepc. Petr Resch dodv, e hodn materilu je v jinch dokumentech. Igor Novk se zapojil do diskuze. Pad nvrh na odmtnut koncepce a kol pro VV aby celou koncepci pepracoval a zohlednil pipomnky lensk zkladny.
13:10 Zaala diskuze. Jura ermk seznamuje s obsahem diskuze. Kad diskutujc m 5 minut.
13:10 Nvrh na rozen trest i poplatku za podn byl pijat.
13:03 Ji Babaa podv protinvrh. Od poplatk by ml bt osvobozen VV, odborn komise HS. Jura ermk stahuje svj nvrh. Probh hlasovn.
13:02 Dotaz na to, zda nebude mon tento poplatek obchzet tm, e se bude sdruovat skutky vce lid do jednoho podn. A zda je vhodn, aby se poplatek platil i pi podn kolektivnm orgnem (nap. oddl, VV, atd).
13:00 Zdenk Hrub si mysl, e poplatek za podn nvrhu na disciplinrn zen je vhodn. Zamez se tm vyizovn osobnch t pomoc disciplinrn komise.
12:55 Otzka na poty eench ppad. Tom Kublk me mluvit jen za sv funkn obdob a odpovd 5 ppad. Letos bylo podny 3 nvrhy.
12:53 Jura ermk pedn svj nvrh na zaveden poplatku za podn nvrhu na disciplinrn zen. Poplatek je 1000 K a je vratn, pokud bude nvrh uznn (alespo jeden bod).
12:50 Tom Kublk pedn nvrh disciplinrn komise na zmnu disciplinrnho du. Ml by pinst zmrnn dopadu trestu.
12:41 Hlasovn o nvrhu Jiho Chocholouka - vyputn zkazu. Probh stn hlas. Vsledky hlasovn:
  • 2034 pro
  • 169 zdrelo
  • 586 proti
Nvrh byl pijat.
hlasovn o mg
Hlasovn o dlch zmnch pravidel pro pskovcov lezen
12:39 Hlasovn o nvrhu Tom Kublka - dl zmna pskovcovch pravidel. Navrhuje zachovat zkaz a doplnit s vjimkou skalnch tvar k tomu urench ochranou prody. Nvrh nebyl pijat.
12:38 Hlasovn o nvrhu monost zpsnn pravidel pslunou OVK. Nvrh byl pijat.
12:37 Zdenk Vvoda pin zkuenost ze sportovn gymnastiky. Magnzium se tam pouv na vysuen a zrove na snen ten (napklad na hrazd) :-)
12:35 Petr Resch si mysl, e magnzium nezni sklu a pokud se to uke jako slep ulika lze zkaz znovu uvst v platnost. Nen to drytool.
12:33 Dotaz na to, zda by nelo vc specifikovat co je klasick oblast. Ji Chocholouek si mysl, e by to nemrn prothlo definici pravidel.
12:31 Ji Bloudek dv k dobrmu paralelu z ekonomie. Standardy kreativnho etnictv nezakazuj, pouze doporuuj.
12:31 Ji Chocholouek si mysl, e je mon se s lezci, kte dlaj nco co se mi nelb, domluvit.
12:29 Jura ermk vid velk problm ve vymhn. Sami si stanovme pravidlo, kter nevymhme a pokud ano, tak se mrame sami na sebe.
12:25 Igor Koller si mysl, e magnzium je etick problm. A podpoil nvrh na zmnu pravidel.
12:24 Mra Holeek si mysl, e stahovat kalhoty ped ochrani dopedu je nevhodn. Je poteba jednota ne hdky.
12:23 Ji Veera vzpomn na sv prvn lezeky, kdy bylo zakazovno s nimi lzt, protoe maj moc tvrdou podrku (oproti mechovce na "bakorch") a ni sklu.
12:22 Tom Frank si mysl, e magnzium je podobn problm jako skobovn (technick lezen). Dve se to dlalo a te je to pekonan. Sami lezci zaali lzt voln.
12:21 Jan Bloudek si mysl, e nvrh nen dn revoluce. Pouze respektuje rozdlen lezeck tbory.
12:20 Zdenk Tepl si mysl, e maglajz je droga, pouze psychick podpora a pro lezen nen poteba.
12:18 Zbyek esenek pednesl svj nzor obhajujc nvrh na zmnu pravidel.
12:17 Zdenk Hrub komentuje protinvrh Vladimra Titele. Mysl si, e VV nem urovat dn vjimky. To by ml urovat lokln lezec, kter zn lokln situaci.
12:15 Libor Hroza pedn zkuenosti ze sv horolezeck stny, kde plat zkaz lezen se sypanm magnziem. Podle nj zkaz skoro nikdo nedodroval. Mysl si, e to sam se stane pokud se pravidla uvoln. Pro ochranu prody bude sloit rozliovat obtnost nebo datum vzniku cesty a zake cel lezen.
Libor Hroza
Libor Hroza
12:14 Vladimr Teitel si mysl, e je mon vyjednat konkrtn lezeck objekty nebo seky, kde by se pravidla
12:13 Ji Chocholouek si o nvrhu Tom Kublka mysl, e je nepraktick a rozttn.
12:11 Tom Kublk reaguje. Chtl by zmnit pravidla tak, aby zkaz byl zachovn vyjma skalnch tvar k tomu urench.
12:10 Zdenk Hrub si mysl, e pokud zane VV neformln jednat s ochrani, bude napadnut leny, e se pokou zakzat.
12:09 Tom Kublk si mysl, e nvrh je patn protoe problematiku uchopuje za patn konec. Potebn je jednat s ochranou prody.
12:05 Vclav irl se domnv, e zvyovn obtnosti je potebn. Nestihl vyjdit svj nzor, protoe se neveel do minutovho intervalu.
Vclav irl
Vclav irl
12:03 Jan Polk vzn dotaz, zda se probral dopad zmny s ochranou prody. Vladimr Wolf odpovd, e ve vtin skalnch oblast je zkaz magnsia zakotven v vjimce. Jedin oblast, ve kter se toto nee, je Labk. Zde uveden pravidla diskriminuj leny HS.
12:01 Zdenk Hrub informuje o stanovisku VV k pednesen zmn. VV se zmnou ztotouje a kvituje s povdkem, e pekladatel diskututovali s lezeckou veejnost.
11:48 Ji Chocholouek vystupuje s nvrhem na vyputn bodu 9 lnku 2 (lezcm je zakzno pouit chemick a minerln ltky) a doplnn bodu 3 lnku 4.2 (pouit v lehkch cestch). Informace lze erpat z lnku Nvrh na zmnu pravidel lezen na psku.
Pikot
Ji Chocholouek argumentuje svj nvrh
11:45 Vladimr Wolf vystupuje se zmnou, kter umon OVK (Oblastn Vrcholov Komise) zpsnit pravidla ve svch oblastech.
11:42 VH pokrauje. Na jednn se dostvaj nvrhy dl zmny pskovcovch pravidel.
11:19 Nsleduje pestvka 15 minut.
11:06 Vystupuje Igor Koller. Vyizuje pozdravy ze Slovenska. Chtl by navzat na pedchoz spoluprci obou svaz. Zmiuje starosti pi jednn s ochranou prody.
Igor Koller
Igor Koller (pedseda slovenskho horolezeckho spolku James)
10:59 Dal bod programu: vyhlen vkon roku 2009. Nastala rovnost hlas za media (pro Adama Ondru a Marek Holeek s Janem Doudlebskm). VV tuto rovnost rozhodl. Ocenn zskali:
  1. Adam Ondra za pelezen Open Air 9a+ a dal vstupy
  2. Marek Holeek, Jan Doudlebsk za dokonen projektu Triple North Walls
  3. Tom Mrzek za zskn titulu vicemistra EvropySP 2009
Zdenk Hrub vyhlauje vstupy roku: Eva Ondrov za Adama Ondru, Marek Holeek a Jan Doudlebsk
Zdenk Hrub pedv ocenn. Zleva Zdenk Hrub, Eva Ondrov, Marek Holeek a Jan Doudlebsk
10:56 Zdenk Hrub pedstavuje udovta Zhoranskho, kterho navrhl TJ Metasport Ostrava na estnho lena HS. Nvrh byl pijat. Dal estn lenov HS.
10:55 Hlasovn o nvrhu rozpotu na rok 2009. Rozpoet byl schvlen.
10:48 Probh diskuze o rozdlen kapitol rozpotu. VV plnuje tento rok przkum, kter by ml bt podkladem pro lep rozdlen.
10:44 Zdenk Hrub komentuje sporn opaten v administrativ - nebudou se ji tisknout buletiny (pouze pr kus pro VH). Ve ji nyn b elektronicky.
10:35 V rozpotu na rok 2009 se zohleduje nesolventnost Sazky. Z tmito penzi se pot tak, aby se dky jejich vpadku nedostal rozpoet do zporu. V rmci spornch opaten byly zrueny granty pro podporu vkonnostnho lezen a krceny podporu pro dv slovensk chaty v Tatrch (nesystmov podpora).
10:20 Jan Bloudek komentuje rozpoet HS. Velk problm je zpodn plateb ze Sazky (za rok 2008 1,5 mil). Dalch 200 tisc vypadlo z poloky dary. Sazce byla zruena vjimka na odvodu DPH. Ministerstvo financ reagovalo na tento vpadek finann nhradou, kterou (vas) posl na STV (jde o 948 tisc). Bli informace je mon zskat na strnkch svazu.
Honza Bloudek
Jan Bloudek
10:18 Ji Babaa komentuje neoprvnn vplaty pedsedm OVK. Jde o dohodnutou odmnu za prci.
Ji Babaa
Ji Babaa
10:11 Zdenk Vvoda pedn zprvu revizn komise. Hospodaen svazu probhlo bez nmitek, vplaty za innost pedsed OVK byly proplaceny bez dokument (nejsou podepsny smlouvy). Souasn pojistn smlouva nepokrv kody zpsoben instruktorem HS. Byla vytvoena poptvka po takov smlouv.
10:10 Zdenk Hrub komentuje usnesen minul VH. Z kol byla zaloena nov komise, kter se bude zabvat histori eskho lezen. Pedsedou tto komise je Zdenk Tepl.
10:03 Je probrno doplnn programu VH. Jsou doplnny body "Dl zmna pskovcovch pravidel" a diskuze o pehodnocen systmu
09:57 Vznikly trochu zmatky pi hlasovn o zmn jednacho du. Ji Babaa d pepotn hlas. Nvrh nebyl schvlen. Hlasuje se o pvodnm nvrhu VV. Zmna byla schvlena. astnkm VH je umonna diskuze ke kadmu projednvanmu bodu a to v dlce 1 minuty a maximln dvakrt.
09:55 Joska Uherka, pedseda mandtov komise oznamuje usnenischopnost valn hromady.
09:53 Stle probh diskuze o zmn jednacho du. Ji Babaa navrhuje vypustit omezen dvou vystoupen. Zdenk Tepl navrhuje prodlouen dlky pspvku na 3 minuty.
09:48 Vol se mandtov, volebn komise a jednac d. Je navrhovna zmna, kter umouje koment k projednvanm pspvk. Omezuje vystoupen kadho astnka dvakrt u kadho projednvanho bodu v dlce 1 minuty.
09:46 Petr Resch navrhuje ji klasick hlasovn pomoc lesu rukou (v ppad spor je mon pepotn hlas). Nikdo nen proti.
09:44 Zdenk Hrub prv zaal dnou valnou hromadu HS 2009. Vt hosta Igora Kollera (pedseda slovenskho horolezeckho spolku James) a pedstavuje vkonn vbor.
zahjen
Zdenk Hrub zahajuje VH
Igor Koller
estn host Igor Koller
09:39 Jednac sl je z poloviny pln.
sl
Na lev stran Ji "Pikot" Chocholouek
09:14
Pedseda HS Zdenk Hrub a 2. mstopedseda HS Petr Resch (vpravo)
09:02 Jednac sl na praskm Strahov se pomalu zapluje. Jednn m dle programu zat v 9:30.

Lezec.cz   [pravy] 12:49 21.03.2009Tisk 

Reklama:


Souvisejc lnky:

Komente

     
...nov pspvkyNov koment 

 manzium10:55:49 21.03.2009
peju si aby Nm to vylo se zmnou Pikote drm palce
vanyodpovdt 
 Re: manzium15:41:37 25.03.2009
Ono to dve nebo pozdji Pikotovi vyjt muselo nebo si moude (i kdy s nm nesouhlasm)pokal a "vyme" star generace lezc.

Stejn tak moude si ponaj i muslimov, kte maj tolik dt kolik jich mvali nai pedkov. Muslimov tak ekaj a vymeme.Potom nastoup na nae msta a my kte zbydeme budeme obany druh kategorie.

Uml potrat je vlastizrada!
Pletanodpovdt 

 ...12:02:51 21.03.2009
Pehodil bych 1 a 2 msto ve vkonu roku.
Spidyodpovdt 

 A ije magnzium12:24:27 21.03.2009
Co se te otzek etiky a morlky, tak sportovn vkonnost nepedstavuje dnou kvalifikaci. Kdyby tomu tak bylo, nebyly by poteba nap. dopingov kontroly, protoe pikov sportovci pece nebudou podvdt. Ten seznam celebrit na m neme udlat dn dojem.
Petrodpovdt 
 Re: A ije magnzium12:37:42 21.03.2009
to se opakuje nee!
stip odpovdt 
  Re: A ije magnzium12:46:37 21.03.2009
fakt dobr
odpovdt 
   Re: A ije magnzium13:16:34 21.03.2009
e by svtn rozumu mezi eskmi lezci?
Doctor Xodpovdt 
  Re: A ije magnzium08:42:40 23.03.2009
Podepisovat se pezdvkou nkoho jinho se v diskuznch frech povauje ze neobyejn sprost a zavrenhodn.
stipodpovdt 
 Re: A ije magnzium08:41:26 23.03.2009
Kdy u nkoho cituje uve zdroj (a v tomto ppad i souvislosti, protoe my smysl unik).
stipodpovdt 

 Mgo13:18:23 21.03.2009
Gratulace Pikote a ostatn  Dk:))
Zajdaodpovdt 
 Re: Mgo13:44:39 21.03.2009
pesn tak! jen strun: pikote dkujeme.. vm e se zmna ujme v praxi tak jak m.
malej bejkodpovdt 
  Re: Mgo13:51:30 21.03.2009
Jsem rd, e to takhle je, konen se na kamardy s magnziem nebudu koukat jako na vyvrhely mimo zkon :-]] .
Doufm taky, e kdy budu lzt dl bez mg, e na m nebudou natvan :-]]]
Jirka Malejodpovdt 
   Re: Mgo19:18:48 21.03.2009
Pipojuju se. Dobe e tak. Jirko, m to nevad :-). Tob taky ne, tak je ve OK.
 George-JPodpovdt 
    Re: Mgo10:25:47 22.03.2009
U se tm jak to budete dodrovat :-) Vo suda e ne !
Djaodpovdt 

 Prma14:06:29 21.03.2009
Blahopeji Pikotovi a spol.

Te pijde ale to hlavn. Pokud nastane na psku bordel, zak si opt mg lezci sami a nebo zake OP vechno (kdyby se k tomu ml pidat dal binec).
Mme to ve svch rukou.
Doufm, pevn doufm, e mme vtinou dost rozumu a ppadn i sly pacifikovat paka a sami zachovat mru.
Poznat, kdy je mg dleit, teba i nezbytn a kdy je jen mdnm doplkem, nebo uklidujcm ritulem, poznat klasickou cestu od moderny, oblast... dokeme snad sami, bez dohledu z hry. A teba ti, co to zatm neum se zeptaj kmo.
A nebo tak ne.

Zkaz zstv v podmnkch povolen k lezen! Nic se nemn, ale snad se zmn vztahy mezi nmi.

Doufm.

Zdrec :-)
Dagodpovdt 
 Re: Prma15:04:45 21.03.2009
gratulace a respekt Pikotovi!
penodpovdt 

 dikas15:43:15 21.03.2009
Osveta a spravne podani, sladke plody vyhani. Takovyhle skore jsem ovsem necekal.
Diky Piskote!
P.S. Ten argument se snizovanim treni uzitim mg na hrazde je usmevny. Jeste ze me ty veletoce kdysi neucili  klasici:) 
lacoodpovdt 
 Re: dikas15:55:55 21.03.2009
Zdar draku. No ono to tvrzeni "12:37 Zdenk Vvoda pin zkuenost ze sportovn gymnastiky. Magnzium se tam pouv na vysuen a zrove na snen ten (napklad na hrazd) :-)" je pravda, az na to, ze na gymnastiku se pouziva jine MG nez na lezeni! U gymnastiky skutecne vysusuje a lehce snizuje treni. :) Jinak Piskotovi velke DIKY!!! Respect...
Petisodpovdt 
  Re: dikas16:36:38 21.03.2009
cus, my pouzivali kostky od campu (ty pro lezce bych rekl) ale je je fakt ze slo o hobby cviceni pro matfyzaky:). A kdyz nebylo, cvicilo se bez, coz byl tedy des bes.
lacoodpovdt 
   Re: dikas17:53:02 21.03.2009
Lepsi zprava dnes nemohla do rakous po netu dojit.
Kluci dik radek
zobanodpovdt 
    Re: dikas18:10:49 21.03.2009
Co je todle za dobrou zprvu!? Et si tam naflkejte nejty po pul metru to bude vbec ze veho nejlep.
mikyodpovdt 
     Re: dikas18:38:58 21.03.2009
Nevm pro se raduje Zobane, to tv mgovn v klasickch sedmch zstane dl neospravedlniteln. A taky - zatm se nic nezmnilo, furt nikdo neme mazat ani v dru, ani v prachove, a stejn to budete dlat. i v lehkych. jsem zhnusen :o((
renodpovdt 
   Re: dikas09:53:20 22.03.2009
sem to doma diskutoval, pouzil sem magnesium a k zadne zmene treni nedoslo - experimentalni subjekt nic nehlasil teda...neni vono to jeste zavisle na velikosti trecich ploch? Je to veda, inu.
Supodpovdt 
  Re: dikas20:33:05 21.03.2009
co toje za kec,i repre ve sportovni gymnastce pouziva stejny mago.. proste mago je jen jedno
stanodpovdt 
  Re: dikas08:40:12 23.03.2009
V gymnastice se pouv stejn magnesium jako vude jinde. Chemick sloen je jen jedno.
stipodpovdt 
   Re: dikas09:33:16 23.03.2009
suhajko to teda nie je !
odpovdt 

 Pauza18:28:45 21.03.2009
Tak dneska u dost chlapci :-))
Rakinodpovdt 

 VH HS19:13:36 21.03.2009
Prbh VH probhl celkem ve slunm tempu. Mm dobr pocit z VV a hlavn z novho pedsedy Zdeka Hrubho. Igor Koller je borec nejvt! A je koda, e v diskuzi musel bt ustien Vclav irl, zaal dobe.Nzor Teplho, e mg vlastn nepomh, a e je to droga je nejvt blbol. Takov lidi by nemli o niem rozhodovat. Nakonec vyhrl rozum.
Ale pozor! Rozum by se ml te pouvat dl a naopak bt dslednj v dodrovn pravidel. Lzt s mg nen stle povoleno a kdo v, zda vbec nkdy a jen nkde bude.
Pikotovi a jeho spoluautorm nvrhu na zmnu pravidel velk dk.
P.S. Na t fotce s mikrofnem vypad Pikot spe jako Jim Morrison.
Zdenk Nmecodpovdt 
 Re: VH HS00:13:14 22.03.2009
Jim byl ale fakt dobrej.
Tondaodpovdt 

 Stanovisko ANTIMA k rozhodnut VH19:31:26 21.03.2009
Delegt ANTIMy se astnil VH HS, provdl monitoring a mon k obecnmu pekvapen nakonec hlasoval pro Pikotv nvrh na zmnu pravidel. Stanovisko militantnho hnut ANTIMA je toti takov, e boj o odstrann magnesia z naich skal by se ml penst z nudnch kulor a bafuskch zkout strahovskho sdla HS pmo do mst, kde tento problm pramen - do skal. Nerozumn maglajzisti tedy mohou oekvat pmou konfrontaci od pznivc ANTIMY. Proto dobe zvate v jakch cestch se rozhodnete magnezium pouvat!

Fotky z dn ve skalch a akcch proti magneziu budou uveejovny zde: http://antima.rajce.idnes.cz/
ANTIMAodpovdt 
 Re: Stanovisko ANTIMA k rozhodnut VH19:45:30 21.03.2009
hahaha j se ti smju:Da budu se smt jet vc a dostane do drky:D
kubnodpovdt 
 Re: Stanovisko ANTIMA k rozhodnut VH19:45:56 21.03.2009
Byl bych nerad, kdyby ANTIMA zanikla. Tm se na dal radikln vtvarn podzemn boj!
Reportn fota z Prachova a Teplic nemaj chybu!
Pikotodpovdt 
  Re: Stanovisko ANTIMA k rozhodnut VH20:42:47 21.03.2009
On nebude vtvarn ani podzemn, Pikote. Nejsem ANTIMA, ale a nkdo z tvho tmu vythne mgo ve Skalku, protoe u je to jen nevhodn, tak nedostane jen vynadno jako (obas) dv, ale prost do drky. Nebo mu uznu lano. V klidu. Tam je ns vtina. Mte mt, co jste chtli. Kdo seje vtr ...
Peaodpovdt 
   Re: Stanovisko ANTIMA k rozhodnut VH20:54:32 21.03.2009
Pokus se pest o co jde, co rozhodnut znamen a kdo vechno rozhodne o tom, jak to bude v praxi.
Teba dole pspvek od Vlka.
A bude si moct etit svaly na lezen.
Dagodpovdt 
    Re: Stanovisko ANTIMA k rozhodnut VH21:25:31 21.03.2009
Dagu, o tom, jak to bude v praxi, rozhodnou lezci ve skalch, nikdo jinej. Tedy - pokud to nedojde tam, e ns z tch skal vechny vykou, maglajz nemaglajz. A koneckonc, na rovinu eeno, pokud to dopadne tak, jak pe Pea, nepovaoval bych to za patnej vsledek ;)))
/I kdy si nejsem jistej, jestli tohle byl Pikotv zmr :))/
D.odpovdt 
     Re: Stanovisko ANTIMA k rozhodnut VH21:35:25 21.03.2009
To rozhodovali i ped dnekem.
Zkaz zstv.
Pikot se hls k tomu, e v klasikch ne, a co je vt klasika ne Skalk, kter je navc pro extrmisty nepli lkav.
Z hlediska soc-psy je zajmav, jak mgist chytili rychle a zatm smlivou, antimg mo promg pebraj tafetu silckch e, hledn vink jet nenastalho prseru (Pikot pevzal tafetu za Petra Jandka), vdom zloinnch spiknut. :-)
Dagodpovdt 
      Re: Stanovisko ANTIMA k rozhodnut VH22:21:41 21.03.2009
Psychologicky to nen nic objevnho, sp "klasika". Kdo je tlaen do kouta a ohroovn (nebo to tak ct), pipravuje se k boji. A nemagist konaj jen moude, kdy se tv smliv. Jinak by k tomu boji mohlo vskutku dojt (a nevm, zdali by to nemu prosplo). Ta nov formulace stanov (sama o sob, bez kontextu pravidel OP) je vskutku dost radikln zmna.
odpovdt 
       Re: Stanovisko ANTIMA k rozhodnut VH22:23:01 21.03.2009
E; blbej peklep: "A nemagist konaj jen moude, kdy se tv smliv." - tam mlo bt "magist", samozejm.
odpovdt 
   Re: Stanovisko ANTIMA k rozhodnut VH12:22:34 22.03.2009
nejdve se rozhldni aby nedal do drky nkdo tob nesnm vyhroovn ( na skalku nem maglajz co dlat to je fakt ale nemachruj )
Tomodpovdt 
    Re: Stanovisko ANTIMA k rozhodnut VH16:36:57 22.03.2009
Fajn. Tak napi, kdy doraz do Skalku a meme se sejt na koupku, frajere. A uvidme, kdo jen machruje za kompem, ale v relu je obyejnej pizdisr.
odpovdt 
     Re: Stanovisko ANTIMA k rozhodnut VH19:04:50 22.03.2009
nebu jak ena , sm jsi sr a dej mi adresu pijedu
Tomodpovdt 
      Re: Stanovisko ANTIMA k rozhodnut VH20:58:45 22.03.2009
Chlapi, nechte toho. (Nevm, kdo jsi ty, Tomi, ale tum, kdo je Pea.) To mgo vm snad za ty polman kosti a malr nestoj.
Pro Peu: I kdy se nkdo chov jako hovado, zkus nevylett. Ta jedna podmnka by Ti mohla stait. Nebo fakt chce jt sedt?
Pro Tome: Zkus se nevytahovat na lidi kter nezn. Netum, jak jsi na tom, ale na druh stran je chlap, co proel mj. URNOU. A moc toho nezapomnl. Teba nejsi hor, ale lep nebude.
Tahle vae debata by fakt nedopadla dobe.
Robertodpovdt 
       Re: Stanovisko ANTIMA k rozhodnut VH21:28:51 22.03.2009
nebudu tady rozebrat kdo jsem a kdo ne stejn je to jedno na prdel si ale nesednu ped dnou urnou ivot m malinko nauil ..... a tak to je ..... j jsem nemachroval peta nebude nikomu vyhroovat ( navc pro se stav do pozice njakho ochrnce vzdunch zmk )ale navc jsem i j proti mgu ve skalku ale nejsem ani nctilet fracek ..... to jen pro vysvtlenou protoe vypad e jsi rozumnej roberte
Tomodpovdt 
        Re: Stanovisko ANTIMA k rozhodnut VH22:49:14 22.03.2009
OK. Pokud jsi taky strvil pr let v boji, tak je Ti jasn, e pravdpodobnost e po va rvace skon (nejm) jeden na nostkch nebo pod plachtou se rovn jistot. Zva sm, jestli je to rozumn cena za to, e ses pasoval do role ochrnce slunch mrav.
Peo, ve schrnce m ode mne krtkej mail.
Jsou to vae ivoty, nalote s nima jak uznte za vhodn.
Robertodpovdt 
         Re: Stanovisko ANTIMA k rozhodnut VH10:48:44 23.03.2009
chce to vce lzt a m koukat na americk filmy a konim debatu
Tomodpovdt 
   Re: Stanovisko ANTIMA k rozhodnut VH19:11:53 22.03.2009
mluv z tebe zhrzen ena , plakej do polte a neotravuj tady
Karelodpovdt 
 Re: Stanovisko ANTIMA k rozhodnut VH20:03:58 21.03.2009
Drz brati, ji ped drahn lety jsem vnoval nejednu fotografii http://dagles.klenot.cz/lez/nenikde.html boji za upocen pracky. :-)
Dagodpovdt 

 Budoucnost uke...19:34:19 21.03.2009
A ochrani budou zakazovat v uritch oblastech lezen kvli zanedn skle od maglajzu bude spousta lid jen krit rameny...Doufejme e se tak nestane. Ale na druhou stranu pokud se ochranm bl fleky lbit nebudou jinou monost mt nebudou, protoe hs dalo tm to ruce pry od od tto problematiky. A a u je to myleno tak i onak lezeck veejnost bude brt tohle rozhodnut tak e maglajz je povolen.
libor Hrozaodpovdt 
 Re: Budoucnost uke...20:09:38 21.03.2009
Budoucnost predpovedet takhle nedokazu ale myslim ze pokud bude OP napr. podminovat udeleni vyjimky zakazem magnezija muze OVK toto zakazat (viz. zmeny na zaklade dnesniho hlasovani) z cehoz plyne ze CHS od toho ruce pric nedava akorat o tom rozhodnou OVK a nebude tak direktivne nakazano shury. Verim ze lezecka verejnost neni tak hloupa a toto chape a nebude ve sve vedsine vystupova tak jak ji licis.
Filipoodpovdt 

 kde pesne je to povoleno?19:48:13 21.03.2009
jakch oblast pesn se to tk?je to nekde uveejnno u?
kubnodpovdt 
 Re: kde pesne je to povoleno?20:02:23 21.03.2009
O kousek n najde koment v lnku K pijat zmn pravidel.
P.odpovdt 
  Re: kde pesne je to povoleno?20:41:04 21.03.2009
Zkaz zstv zakotven ve vjimkch pro esk rj, Kokonsko a i Broumovsko (zde to nae pravidla pouze dublovala), v Tis, Ostrov se vjimky odkazuje na Pravidla platn v dob vydn, take zkaz plat dle nebo jsou to spojit ndoy, NP esko-Sask vcarsko dtto. Jedin msto, kde zakazovala lezen s MG pouze nae pravidla a tm byli diskriminovni lenov HS od nelen ( ti mohli vesele prit dle libosti)je Labk Lev a Prav beh.
Touto zmnou se a tak moc tedy nemn, nebo mn- zle na hlu pohledu, pedevm jsme se k problmu posatvili elem a nehrajeme si na pokrytce, penme vce pravomoc do jednotlivch oblast na mstn a ti si zcela jist pohldaj, aby nekzn jedinc nedolo k omezen lezen v oblasti jejich zjmu a pedevm si pznivci MG na sebe uili dokonal bi, protoe ruka je podan a te se budou muset zat chovat daleko odpovdnji, vce o problmu pemlet a nauit se omezovat a to z toho dvodu, aby dokzali, e um bt seriznmi partnery a ne jen spolkem kicch dt, kterm nechtj dt jejich hraku.
Vlkodpovdt 
   Re: kde pesne je to povoleno?20:51:43 21.03.2009
Pesn popis situace, a, ekl bych na ten bi. Copak pleitost je bi?
Dagodpovdt 
   Re: kde pesne je to povoleno?20:56:06 21.03.2009
Vy jste se nepostavili k problmu elem vy jste ho pesunuli na dav a kdy to nevyjde, eknete e si to sami odlasovali. Ps. ped asem si psal e chce dlat koncepn v ledolezen, tak se ptm udlte aspo jedny zvody? Heslo.Jedny zvody lep ne hromada kec.
Libor Hrozaodpovdt 
    Re: kde pesne je to povoleno?09:16:38 22.03.2009
hmm,ale ze to bylo kecu "jen rvete a nic nedelate" "tak si to odhlasujte" "az budete mit demokratickou vetsinu"a ted, kdyz je dukaz misto slipu,tak je spatne i tohle
odpovdt 
    Re: kde pesne je to povoleno?09:18:39 22.03.2009
take ted kdy nekde na broumovsku vythnu maglajz budu za pknyho blbce co?:D
kubnodpovdt 

 nechapu19:51:07 22.03.2009
1. dotaz: kdyz nekdo pravidelne neleze na pisku, je automaticky povazovan za sportovniho lezce?
2. dotaz: jsou cesty za IXa lehke?
3. dotaz: mam skoncit s lezenim?
H2SO4odpovdt 
 Re: nechapu13:03:55 23.03.2009
1:Samozrejme (casto se mysli minimalne 365x v roce, ostatni jsou preklizkari)
2:Ne (nektere 5ci 6ky jsou tezsi nez IXa)
3: Asi jo, ja zacinam hrat zavodne kulicky za Blazinec Zabokvaky
at zije strana mirneho sblizovani magistu i nemagistu v mezich pravidel dalnych CHS, OVK a OP.
preji hezky den
Ondra Bernatik, toho casu v sanatoriu :)
Ca2(PO4)2odpovdt 

 Magnsium20:07:15 22.03.2009
To jsem zvdav kdo bude dodrovat pravidla o magnzku pokud njak budou.
U te to dodruje jen pr klasik.

Kdo lezce jet bude kontrolovat?
Speciln vycvien komise, kter posoud jestli bude pouit v dan cest nutn nebo nikoli. :-D:-D

Promite pnov pijde mi to jako dobr ert.

Jedin co bych udlal tak vyjmku pro 10 vrcholovch lezc co reprezentuj HS na zvodech a maj vsledky a zbytek nazdar bazar. Jinak to bude magnziov anarchie a bude v cetsch za 3,4 atd.. jak se ji dje zbyten na mor. pskovcch.
slunkoodpovdt 

 Magnsium20:26:01 22.03.2009
To jsem zvdav kdo bude dodrovat pravidla o magnzku pokud njak budou.
U te to dodruje jen pr klasik.

Kdo lezce jet bude kontrolovat?
Speciln vycvien komise, kter posoud jestli bude pouit v dan cest nutn nebo nikoli. :-D:-D

Promite pnov pijde mi to jako dobr ert.

Jedin co bych udlal tak vyjmku pro 10 vrcholovch lezc co reprezentuj HS na zvodech a maj vsledky a zbytek nazdar bazar. Jinak to bude magnziov anarchie a bude v cetsch za 3,4 atd.. jak se ji dje zbyten na mor. pskovcch.
slunkoodpovdt 
 Re: Magnsium20:39:39 22.03.2009
Pouze technick, nelze srovnvat mor.psky s eskmi, nebo moravsk mly absolutn jinou historii vvoje a snaha pipodobnit je k eskm byla vdy pedem odsouzena k zniku a nikdy se neujala. A s vjimkou MG se na nich spe nco omezuje ( viz. dve bn pouvn hex, friend, skobovn...).
Vlkodpovdt 

 :-( tragedie02:57:44 23.03.2009
Miloval jsem a miluju pisek a byl jsem hrdy clen CHS .... po tomto se muj zaludek neovladl a otocil se jak pradlo v pracce. Koncim jako clen a uz odmitam byt spojen s touto organizaci.
Jen proto, ze nejakej ubozak nema moral, potej se mu dlane a mysli si ze mu MG pomuze bude pisek samej bilej flek. At radsi pisek ochranari zavrou nez ho zhovadile prznit maglajzem.
Sila a odvaha jsou pokoreny zbabelosti a pohodlnosti. Zachvilku bude na milence vytah k vrcholovce.
Hanba CHS ze se k tomuto snizila.
Morthodpovdt 
 Re: :-( tragedie07:22:20 23.03.2009
Dvm se k ochranm a budu prosazovat trestn postihy pro bl sraky bez morlu.

Pry s blou nemoc.
Dr. Galenodpovdt 
 Re: :-( tragedie07:59:09 23.03.2009
Ty se blbej a na pdu. Peti si znovu co se stalo a pak radi jet jednou ne se t znovu rozjede tenhle slovn prjem.
:)odpovdt 
  Re: :-( tragedie10:44:27 23.03.2009
Pozorny ctenar pochopi, ze to byl muj nazor a udela si predstavu, kdo tu mel slovni projem.
Morthodpovdt 
  Re: :-( tragedie11:59:42 23.03.2009
Pozorny ctenar pochopi, ze to byl muj nazor a udela si predstavu, kdo tu mel slovni projem.
Morthodpovdt 
  Re: :-( tragedie12:00:06 23.03.2009
Pozorny ctenar pochopi, ze to byl muj nazor a udela si predstavu, kdo tu mel slovni projem.
Morthodpovdt 
  Re: :-( tragedie11:41:14 24.03.2009
koda, e blbost nenadn. To by si mgo nepoteboval.
Martinodpovdt 
 Re: :-( tragedie09:15:14 23.03.2009
Promi, ale s takovmito vlevy dl mdvd slubu tomu, co se opravdu stalo. Ty, i vichni ostatn, kdo takto nepmo nzor, e mg je odte na psku povoleno. Ve vech diskusch je donekonena omlno, e mg je zakzno znnm tm vech vjimek pro povolen lezen v pskovcovch oblastech. Povinnost dit se obecn zvaznmi pedpisy (co jsou v naem ppad hlavn tyto vjimky) je zakotvena v Pravidlech jako jeden z prvnch bod. A tato skutenost je neustle zdrazovna. Pravidla tedy e pouze ty ppady (co je v souasn situaci pouze Labk), kdy to vjimkami stanoveno nebude. Navc mstn pslun OVK maj monost podmnky zpsnit. Take znovu a znovu: Pravidla ukldaj povinnost dit se obecn zvaznmi pedpisy, kter pouvn mg na pskovcch zakazuj. Pedpokld snad, e ho orgny OP obzvlt v tch klasickch oblastech povol? J tedy ne.
Kokaodpovdt 
  Re: :-( tragedie10:40:21 23.03.2009
Ja se vyjadroval k postoji CHS.
A ten dle toho vo jsem cetla na horosvazu posunul hranice. Proto pro me CHS konci.
A ano mas pravdu ze to OP muze pritvrdid ...ale najde se dost idiotu co budou znat nazot CHS ze musou. Ja osobne bych zakazal MG vsude....bez se podivat do krasu, jak sou tam cesty obtiznosti 5 olezene do hladka. Ale to uz je jina debata. Muj postoj k CHS se nezmenil.
Morthodpovdt 
   Re: :-( tragedie11:43:18 23.03.2009
Morthe
Lezl jsi vbec nkdy nebo jsi od bedinky?
odpovdt 
    Re: :-( tragedie12:05:04 23.03.2009
I presto ze lezu 24 let, nemuzu ti odpovedet, jestli jsem nekdy lezl. Ale uz sem v 8000mnm lezl po ctyrech....jestli je to tebou zminovane lezeni.
Ale vazne, co jsi tim chtel naznacit, jako ze nesmim mit zajem o prirodu a lezeni?...kamarad je na vozejcku a stejne kouka na fotbal, ikdyz si ho nezahraje, vi o nem vic nez ja.
Prijde mi usmevne, ze sem napisu co si myslim a 95% odpovedi je jen o tom jak mi dokazat ze jsem vul :-D.
Panove, to vam vsem moje zena potvrdi ze jsem.
To si nemusite honit ega v diskuzich :-D
Morthodpovdt 
     Re: :-( tragedie17:01:43 23.03.2009
Srovnvat vpno s pskem me fakt jen jeliman :). vatl nesmysly a mate lidi. Nic nen povoleno, tak se zklidni. Na to jak se asi starej, tak si jet soudnho rozumu moc nepobral.
:)odpovdt 
    Re: :-( tragedie12:38:43 23.03.2009
Jsi zmagoen Blou nemoc?

Oplachuj si debiloidn mozkov pleny vlanou vodou a u to Bl hulen opravdu nehul.
Co Ti kdo udlal, e mus hnedle hrrrrrrr.

:-) PRY S BLOU NEMOC
Dr. Galenodpovdt 
   Re: :-( tragedie12:39:53 23.03.2009
Jen pro tvoji informaci-vzkumy je dokzno,e vpenec se ohlazuje do hladka nsledkem potu a ne magnezia.To naopak chrn vpenec ped agresivnmi nsledky potu.
Libor Holodpovdt 
    Re: :-( tragedie12:52:16 23.03.2009
Mgo vpenec vyhlazuje. Je tvrd, ne vpenec. Vlastn je to vi vpenci brusn prek. Dve se na tomto principu letil maramor pro kostely a palce.
odpovdt 
    Re: :-( tragedie14:30:00 23.03.2009
Smm se zeptat, o jak vzkumy se jedn ? ;)
Prax je dokzno, e lezenm a hlavn MG se vpenec vyhlazuje. Naopak kysel pot zsadit vpenec naruuje a zdrsuje.
Jen se bojm, e s pskem se stane nco podobnho - zanesen a vyhlazen :( Nu uvidme.
Petrodpovdt 
   Re: :-( tragedie13:00:01 23.03.2009
Co je podle tebe HS? Jestli jsi lenem, i ty jsi HS. My vichni jsme HS. To u tady bylo debatovno x-krt. I ty jsi mohl vyjdit svj nzor a hlasovat proti. Nzor HS, abych pouila tvoji terminologii, se mi jev tak, e za prvoad povauje zkaz mg dan vjimkami. A za druh: za dleitou povauje tradici, ale bere na vdom, e vkony na horn hranici klasifikace se bez mg tm nelezou a z toho dvodu dv doporuen, kdy mg nem bt pouvno pro ty ppady, kdy z hlediska OP nebude zakzno. Navc dv monost mstnmu OVK (co je taky soust HS), aby tyto podmnky zpsnil (co do dsledk me taky znamenat pln zkaz, ale taky teba posunut hranice na Xa, nebo vymezen uritch sektor). Tohle je podle m nzor HS, neboli: "Uvdomte si, e zsadn je, co k zkon. A kde jde o nae vnitn pravidla, tam je zsadn, co tomu kaj mstn." Jestli je ti to mlo, prosm. D se pedpokldat, e se najdou individua, kter si to vylo jinak, ale to u bude zleet na ns vech, abychom je z toho omylu vyvedli, take ho snad nemus it ani ty.
Kokaodpovdt 
    Re: :-( tragedie22:36:35 23.03.2009
Tentokrte souhlas s Tebou, Koko. Ryze prvnick.
Doktorodpovdt 
 Re: :-( tragedie16:52:10 23.03.2009
mluvis mi z duse jen se mi nechce kvuli zblblejm maglajzistum prestat lizt po tech krasnejch skalach a potkavat kamarady kteri stejne jako ja s radosti polezou nejakou klasickou sedmu s cistyma rukama dik za tvuj nazor a treba se nekdy ve skalach potkame
mnoukodpovdt 
 Re: :-( tragedie11:40:07 24.03.2009
Naprosto souhlas!!!
Martinodpovdt 

 Teraz to je na ns.08:26:34 23.03.2009
Chlapi dobr poin, teraz to je na ns, abysme to nedoje.... ve skalch.
Skobaodpovdt 

 dotaz16:47:24 23.03.2009
k emu je organizace, kter nen schopn eit sv problmy, resp. je e tm, e je hz na jinou organizaci a dl e se j to netk?
odpovdt 

 Mg+IK07:29:19 24.03.2009
A ja som za pouzivanie magnezia nielen na skalach, ale aj v beznom obcianskom kazdodennom zivote! Lebo niekedy ked si podavam s niekym ruku a ma ju taku odpornu upotenu, brrrr.... to by bolo ovela lepsie, keby si predtym trochu namadzoval, hned by urobil lepsi dojem. Magnezium aj do ulic, magnezium pre vsetkych!

(A ten Igino Koller by sa tiez mohol obcas oholit, ked ide do cudziny na taku velku slavu.)
M.odpovdt 
 Re: Mg+IK10:28:50 24.03.2009
:))))
odpovdt 

 Mago15:25:53 07.04.2009
Chci vm  oznmit jednu vc.. e jestli uvidim nkoho lizt na psku z magem tak ho strhnu dolu.. take si davejte bacha..
petrodpovdt 
 Re: Mago22:11:13 07.04.2009
..tak doje k nm na moravsk pskovce. Tam se na ns me vydit:-)).Nesthal bys tahat za provzky!!
kuba novkodpovdt 
 Re: Mago09:59:08 14.04.2009
NO asi bys dostal dv pes pu od jistie, ne by ses k njakmu stahovn dostal:P:D
Mraodpovdt 

 u je to tady21:23:18 08.04.2009
Upozornn tkajc se pouvn magnzia v CHKO Labsk pskovce
Prilov za chvli doshnou plnho zaven skal.
citace :
HS obdrel dne 26.3. 2009 dopis Sprvy CHKO Labsk pskovce obsahujc zamtav stanovisku k pouvn magnzia v tto oblasti. Poadavek sprvy CHKO sice nen prvn zvazn, nebo povolen k provozovn horolezectv v Tis, Ostrov, v Labku apod. zkaz pouvn magnzia neobsahuje, ale pesto vs velmi prosme, abyste se v tchto "klasickch" oblastech pouvn magnzia vyvarovali. HS bude se sprvou CHKO o tomto problmu jednat.
olson.vsodpovdt 

 Foto dne:
Trebenna East
Kap horn, 9-
 Databze cest:
Vechny cesty (192186)
Top cesty v R
Top bouldery v R
Nejnovj cesty:
1 1 LmMqtzme
1 1 LmMqtzme
1 1 LmMqtzme
1 1 1
1 1 LmMqtzme
Nov komentovan:
1 1 1
1 1 1
1 1 1
1 1 1
1 1 1

 Nov v diskusi:
Re: Beruky foto dne | Re: Beruky foto dne | Re: Beruky foto dne | Re: Beruky foto dne | Re: Beruky foto dne | Re: Beruky foto dne | Re: Rusci zpt na zvodech | Re: Beruky foto dne | Re: Beruky foto dne | Re: Rusci zpt na zvodech |

 Nov komente:
Re: Mamlas | Re: Mamlas | Re: Mamlas | Re: Mamlas | Re: Mamlas | Re: Mamlas | Re: Hanba | Re: Mamlas | Re: Mamlas | Re: Mamlas |

 Kde to ve:
Podmnka 5 msc za to, e mu umela paraka na Grossglockneru (1)

 Nov v inzerci:
1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |

 Anketa:
Sledovali jste dnes Honnolda v Taipei?
 Ano, iv! 
 1469 
 Ne, z vek se mi to hlava. 
 1566 
 Ne, uniklo mi to. 
 1339 
 Sleduji jen Adama. 
 1393 

 Nvody:
Jak pst na lezce ...
Lezeck mapy

 Partnei:
Treking.cz
Hledte si pkn ubytovn v R na V vlet i dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz vsekci chaty a chalupy pronjem. Pokud plnujete cestovat na Slovensko a potebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlep ubytovac zazen, chaty, chalupy, roubenky naleznete na strnce chaty na prenjom.
Na webu NaVylet.cz objevte pestrou paletu turistickch cl a tip na vlet nap celou eskou republikou. Nechyb ani oblben lezeck oblasti jako esk rj s pohdkovmi skalnmi vemi i dramatick Labsk pskovce, kter lkaj dobrodruhy i horolezce z cel Evropy.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  prvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobnch daj       cenk reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.