LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Uwaga lina!
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Oblasti
 Reportáže
Knihy
Update sprievodca Jelenec
Pomozte vydat knihu Dobrodružství v prášku… přidáte jen vodu
Křest lezeckého průvodce Vltavská žula

Závody
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)
MČR v bouldru (19.10)
Boulder OPEN 2020 LA SKALA (26.10)

Žebříček
Cesty:
30.Novák 10581
31. 10547
32.Svoboda 10522
Bouldry:
30.Vaňous 9053
31.Kožich 9050
32.Chytil 9034
Hory:
22.Ludrovský 4626
23.Cibulka 4617
24.Novotný 3598

Výsledky
MČR rychlolezení (13.10)
SP Praha (20.09)
EP obtížnost Bologna (14.09)

Deníčky
5668 lezců
1140392 cest
Nové přelezy:
Ortofrutta 7c
Koma Xc
Mr. Morgen 7b
Ri Rock 7b+
Les Furtif 8b+
Loose Cano 7b
Ajo En Vag 7C
Hammer Kin 7c
Mucho Tron 7b+
Directa Co 8c

Stěny
Stěny v Hejnici - Hejnice (okr. Liberec)
Lezecká stěna Třináctka - Praha - Stodůlky
BalvanBoulder - Horažďovice

Prodejny
HUDYsport - Ostrava
Outdoor Centrum Rock Point Poříčí - Praha 1
HUDYsport - Liberec

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Ramon zpochybňuje další přelezy La Rambla 9a+

Ramon Julian Puigblanque zpochybnil způsob, kterým přelezli jeho prvovýstup La Rambla 9a+ z roku 2003 lezci Chris Sharma a Edu Marin (prosinec 2006) a Andreas Bindhammer (květen 2007).

Ramon v uplynulých dnech měl prohlásit, že  tito tři lezci oblezli těžké pasáže mnohem lehčím způsobem, než on při prvovýstupu.

Web 8a.nu napsal, že lezci Dani Andrada, Dave Graham a Edu Marin potvrdili, že nejlehčí způsob přelezu je o hodně snazší (jeden metr vpravo) ve srovnání s chyty, které použil Ramón.

Ramonet se tak vyjádřil ve video interview zveřejněném koncem září 2007 na španělském lezeckém webu www.desnivel.com. Prohlásil, že ti lidé "unikli" mimo původní linii La Rambla.

Podle Ramona je takto přelezená cesta maximálně za "9a nebo i lehčí". K tomu dodal, že pro něj je originální linie cesty "nezopakovaná".

Zdroje:

www.8a.nu

Video interview na
www.desnivel.com


Ramón Julian Puigblanque na SP v Praze 2003

archívní foto z Lezce by © Standa



Chris Sharma v La Rambla, prosinec 2006

archívní foto z Lezce by © Evrard Wendenbaum



Andreas Bindhammer: La Rambla, květen 2007

foto z archívu Lezce by (c) Xandi Kreuzeder  -  www.xandikreuzeder.de

Lezec.cz   [úpravy] 22:21 31.10.2007Tisk 

Reklama:


Související články:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 ?23:00:54 31.10.2007
pochybuju že na ten článek budou na lezci reagovat ti co to lezli, takže se asi nic nedozvíme každopádně, bylo by to zajímavý...
nitroodpovědět 

 8a.nu23:12:31 31.10.2007
tam zatím taky nic
nitroodpovědět 

 ?23:27:07 31.10.2007
Ramona trochu nechapu. To uz je jak v krasu na indii ze chyt kousek v pravo se nesmi brat jinak to nebude za 9- ? :-D Bud ta cesta tu obtiznost ma nebo nema ... to ze to Ramon lezl blbe je jeho problem. Protoze  chyt metr vlevo nebo vpravo nepovazuju za uhyb z linie - ne v rozmerech skal a vzdalenosti cest od sebe jako jsou ve Spanelsku
2. le�ecodpovědět 
 Re: ?00:36:09 01.11.2007
Co kéruješ do Krasu kemo :-)),buď cestu vylezeš správně nebo blbě, tak už to prostě u skalkařiny, kde jsou cesty časo blízko sebe chodí, s tím nic nenaděláš. Vše je jen otázkou poctivosti, přece si nebudu psát cestu, kterou vylezu špatně, ne? A mám-li pochyby zeptám se místních.
Vlkodpovědět 
  Re: ?07:31:28 01.11.2007
Asi by bylo potřeba všechny chyty které do cesty patří natřít barvou, aby bylo jasný co se smí chytat. A uplně nejlepší bude chyty odstranit a přidělat místo nich umělé, aby se někdo nemohl vymlouvat že barva byla olezená a nebyla vidět.
manuel lopezodpovědět 
  Re: ?07:45:59 01.11.2007
No nevim.Sem tam se stane ze lezu neco co co sotva preklepu a kdyz to leze treba nekdo jinej najde jinej chyt vymysli jinej postum a ac z linie neuhne tak to preleze snadneji.
R.odpovědět 
  Re: ?10:13:32 01.11.2007
Vlku klidek ... nebud chytlavej jako hovno kosile :-) nekeruju do krasu, ale do Ramona. Protoze jak jsem napsal, tak na sutru po kterym La Rambla vede (stal jsem pod nim), neni treba takovyto pakarny zavadet. 1 metr neni ani rozpazeni a tudiz to proste neni uhyb z linie. Rozhodne ne na takoveto skale. Ramon si to proste blbe vymyslel. Pak uz je jen debata o tom jestli to tu obtiznost ma a nebo nema - ne jestli oni to lezli spatne a nebo dobre. Proste nalsi lepsi reseni problemu. A potvrdit obtiznost je na nich.
2. le�ecodpovědět 
   Re: ?10:49:48 01.11.2007
A jak se to picita s "prunikem chytu" v sousednich cestach? jmenovite narazim na blackstar a brazilii ve sloupu....
judovanaodpovědět 
  Re: ?14:39:49 01.11.2007
Vlku jenže problém je že ani vy místní se nehodnete... třeba real future, tam se prý nemá podle zdenála brát ten velký spoďák navrchu, že je z No future, a bez něho je to o dost těžší a ty zas tvrdíš něco jiného. Já to prijistotu přelezl tou těžší variantou ale aji tak... je to divné, každý to prostě vidí jinak
Adam Fialaodpovědět 
   Re: ?17:50:36 01.11.2007
Adame jestli bereš vážně Janzena, tak jsi asi jediný :-)), jeho názory už nezajímají ani jeho spolulezce :-)).Znám ho přes dvacet let a vůbec se v některých věcech nezměnil. Real Future je za 9 právě díky tomu, že se leze přes ten velký spoďák, jinak by byl výš, ale to by zase musela být poznámka, že se nesmí brát to a to a někoho by to štvalo :-)).
Vlkodpovědět 
    Re: ?19:25:16 01.11.2007
aha já myslel, že on tu cestu dělal... No ale jestli to je takhle, mohl jsem v tom strávit o jeden víkend méně:D no aspoň mám nějakou poctivou devítku, vyrovnává se to s epitou:)
Adam Fialaodpovědět 
     Re: ?19:32:44 01.11.2007
Real dělal Pavel Weisser a i s klasickým Futurem to bylo tak, že ten spodek okolo druhého ( tehdy se dělalo zespoda) vylezl Pavel neboť Janzenovi to moc nešlo :-)). Je to pěkná vytrvalostní cesta akorát odjištěná prostě nobleska patřící ke krasovému vzdělání :-)).
Vlkodpovědět 
      Re: ?20:42:26 01.11.2007
aha tak to bude asi scestné, příště se radši zeptám tebe:) jinak už se těším na další krasovské devítky, doufám že jich tam je ještě dost, neboť příští sezónu tam k vám my ostraváci teprv začnem jezdit:)
Adam Fialaodpovědět 
      Re: ?21:29:41 01.11.2007
aha tak to bude asi scestné, příště se radši zeptám tebe:) jinak už se těším na další krasovské devítky, doufám že jich tam je ještě dost, neboť příští sezónu tam k vám my ostraváci teprv začnem jezdit:)
Adam Fialaodpovědět 
       Re: ?08:28:43 05.11.2007
Už se těším, to bude u Pepy veselo, stáhni si top 100 v Krase a můžeš vybírat na příští rok. :-)).
Vlkodpovědět 
  Re: ?15:44:42 01.11.2007
Ty woe Vlku, pleteš hrušky s jablkama. Pokud se nepletu, tak metr i dva i vic vedle La Rambla toho moc není, hihihi. V Krasu jóóó.
nesmrtelný blázenodpovědět 
  Re: ?11:28:40 06.11.2007
No jo v Krasu ke tretimu borhaku 8 k patymu devet a tak podobne, je to trochu wonderland
nonameodpovědět 

 LOL07:56:52 01.11.2007
"K tomu dodal, že pro něj je originální linie cesty "nezopakovatelná"."
tah-sha-tungaodpovědět 
 Re: LOL08:13:11 01.11.2007
Pardon, správně je "nezopakovaná". Opraveno a díky za upozornění.
Lezec.czodpovědět 

 No...08:32:25 01.11.2007
Ramon je sice určitě husťák. Ale tímhle výrokem dost ulít. Je jeho chyba, že si v linii nenajde nejlehčí způsob. Neni to samozřejmě ojedinělej případ, kdy prvopřelezce (má to určitě nejtěžší) řešil problém příliž složitě anebo alespoň jinak. Güllich taky lezl pasáž po klíčovém skoku v AD jinak, než jeho následovníci, klasa ale zůstala. Někde se ale s novým způsobem přelezu kasá radikálně, např.Papírový měsíc
Lukyodpovědět 
 Re: No...17:45:45 01.11.2007
Adam vylezl Papírák původním směrem a přesto ho shodil a to dost podstatně.
Vlkodpovědět 
  Re: No...08:47:34 02.11.2007
Nemyslel jsem Adama :-)
Lukyodpovědět 

 Adam09:01:37 01.11.2007
Mně se hrozně na 8a.nu líbilo, jak někdo z venku napsal, že si počkáme, co na to řekne Adam Ondra. To je dost slušný renomé, řekl bych. Jinak si myslím, že ortel, zda má smysl držet původní linii nebo ne musí říct ti, kdo cestu lezli. Je to pořád skalkařina, ač pořádně dlouhá.
Petr Reschodpovědět 
 Re: Adam10:46:20 01.11.2007
Mno, tak jelikoz jsem se kouknul na to video v puvodnim zneni,tak jeste doplnim jednu vec: Ramon tvrdi,ze lezci lezli stejnou cestu, ale ze v ni pouzili jeden rest navic: odlezli kousek doprava, tam je odpocinek, pak se na cestu vratili a dolezli ji do konce. Jak daleko je rest od puvodniho smeru nerika (tedy myslim:-)
Osobni nazor: ano, cestu to ulehcuje, to je pravda, ale zase na druhou stranu je spis jeho chybou, ze si v te linii nenasel misto kde se da sklepnout, a to ze ostatni maji lepsi "cit" pro skalu je spis jeho spatnou vizitkou...
A jeste jedna vec, na Adam Ondru se ho ptaji posledni otazkou, co rika na jeho uroven v tolika letech, odpoved zni: Jestli bude pokracovat tak jako doposud bude kral:-))
No, nebo jsem tomu vsemu taky spatne rozumel a nic z toho co jsem napsal neni pravda :-))
Mejte se,
Martzodpovědět 
  král Adam12:13:26 01.11.2007
"A co si myslíš o lidech jako je Adam Ondra, ve čtrnácti letech na takové úrovni...?" "Yo creo que como sigue así serrá el rey"!!!


Si seňor
janekodpovědět 

 Huber10:48:18 01.11.2007
zajimave jsou nazory Alexandera Hubera, autora La Rambly, ktere jsou prelozeny do anglictiny v komentarich na 8a.nu k clanku "La Rambla 9a+ or 9a". original pro nemecky mluvici je na linku http://www.climbing.de/reload.html?detail.php?1470
jjodpovědět 
 muj nazor11:32:56 01.11.2007
je v obecne rovine problemu - ac takove cesty nelezu a nikdy nepolezu, tak skalkarina neskalkarina si myslim, ze zakazovani chytu je totalni piii....na. ja lezu cesty nejlehcim zpusobem, jaky najdu. protoze nestojim o to aby pak nekdo prisel a zacal prudit, ze je to lehci atd. seru na cislo, ktere je napsane v pruvodci nebo skale. cesta se ma podle me lezt po vsem na co dosahnu, protoze jinak je to jako cesta na stene, kde si urcim chyty a ty ostatni brat nesmim a to je asi fakt blbost. ovsem k teto ceste a tomuto problemu se vyjadrit nemohu neb jsem nevidel, neslysel ani nezkusil... a vlku k tomu krasu - nektere cesty hajis jak o dusu (chyty jsou zakazane, zpusob prelezu predepsany - viz sloup a jine zase klidne shodis, ze jako "kluci to musite lezt po chytech" - viz porodni asistent na holstejne - klidne mi tu napis jaky jsem hnup a tak, jak to vzdycky delas - moc se na tvou "fundovanou" odpoved "vseznalka" tesim) a jen aby sis nemyslel, tak ja te opravdu uznavam za tu praci, kterou v krase odvadis, ale proste s tebou nemusim vzdycky souhlasit - papaa
ententýkodpovědět 
  Re: muj nazor12:08:15 01.11.2007
Často se musí hledat nějaký kompromis. Linie je zhruba dána osazeným jištěním, takže by se jí člověk neměl příliš vzdálit - a to "příliš" bývá často právě věc debaty. Někdy je zcela jasné, kudy lézt, v ideálním případě to ani jinak nejde, ale sem tam se najde cesta, u které to bývá sporné. Třeba když se hodně blíží jiné cestě, nebo když se dá lézt různými způsoby v různých liniích a obtížnostně si to neodpovídá. Existují cesty, které mají v průvodcích poznámky typu: u 2.K zprava IXa (orig. IXc) a tak něco.
P.odpovědět 
   Re: muj nazor12:15:45 01.11.2007
no jo, ale stejně to pak lezou vsichni u druhyho zprava a serou na to - by byli za uplny dementy, dyby to lezli zleva, pac by jim stejne nikdo neveril, ze to lezli primo - leda by meli video :-)
jehelnik
odpovědět 
  Re: muj nazor17:57:32 01.11.2007
Nikoho nenutím, aby se mnou souhlasil, ale jsou cesty v Krase natlačené, které mají určitý způsob přelezu a ten tvrdí klasu, prostě vezmeš jiné chyty a je to podstatně lehčí, typickým příkladem je třeba Předstartovní či Slepičí krok, Boulder bez hrany a tady musíš znát a ctít způsob přelezu a v podstatě to nedáš OS neboť už znáš dopředu chyty... a pak jsou cesty jako Asistent, které mají okolo sebe dost místa a když to půjdeš na OS tak půjdeš přes chyty a ne nelogicky doleva přes nechytovatou stěnku, takže by musel být uveden způsob přelezu a už to nemáš OS, u těchto je lepší dát nižší klasu a umožnit OS.Můj názor.:-).
Vlkodpovědět 
   Re: muj nazor21:48:22 01.11.2007
Vlk...Vlk...není to náhodou ten pašák co "ohlásil", že naše pískařská špička leze s mágem???bravo...smekám...co nevidět budem všichni znát výsledky jeho iniciativy a to bude mela!!!!
elbrusodpovědět 
    Re: muj nazor23:41:29 01.11.2007
jojo to je on.ten co z velike iniciativy udává jako za bolševika :-( co dodat .Bude mít dosti práce stihnout udat všechny ostatní co jsou teď v kurzu a mít nás zkompletovaný.
odpovědět 
     Re: muj nazor23:51:56 01.11.2007
Je chytrej jak šalamounovo hovno a iniciativní jak předseda SSM.O problému ví kuloví a bude do toho šťourat...a všem to posere.
elbrusodpovědět 
      Re: muj nazor10:18:38 02.11.2007
tak to jste chlapci asi trochu nepochopili situaci. dvakrát měř, jednou řež...
hakyodpovědět 
      Re: muj nazor12:29:28 02.11.2007
Hosi, o problemu nic nevite, tohle tema nesledujete, ale presto se citite schopni z fleku zareagovat, co?
Tak vam jen preji, at takhle zbrkli, ba blbi, nesjte i jindy jinde. Zdravim
P. S.: Vlkovi za tuhle akci dekuji, kdy jindy by se to schizma melo uz, sakra, vyresit nez ted?
Ondrejodpovědět 
   Re: muj nazor09:12:16 05.11.2007
a neprijde ti to vlku fakt jako piiiipovina? prece ty sam taky nepolezes schvalne po malych chytech a bez chytu aby byla cesta tezsi? nebo jo? a co vyska jednotlivce. nekdo dlouhy sahne z madla do madla - to to ma a nekdo o hodne mensi to musi resit po totalnich jebkach - jak tohle vyresit? dat ceste 3+ nebo 8-? opravdu si myslim, ze cetsty (vsechny)by se meli lezt po vsem na co dosahnu, protoze jinak jsou to vyumelkovane problemy a za chvili by nebyla jedina cesta, ktera by se dala lezt OS, protoze vsude budopu povine kroky aby u nas bylo dost tezkych cest... je jasne, ze pak nemuze nikdo tvrdit, ze cesta je treba za x+, kdyz je to jasne lehci - ale o otm to je, proto se prece leze po skale a ne v telocvicne - asi mi nejvic vadi ta nelogicnost takovych linii, ve kterych se chyty zakazuji...
ententykodpovědět 
    Re: muj nazor15:23:28 05.11.2007
Nepřijde, bohužel ve sportovních oblastech občas takovéto cesty nalezneš, u nich je potřeba bohužel znát způsob přelezu, aby to bylo jak říká Janzen Lege artis :-)). A sám takto některé cesty lezu, v Krase to většinou vím jak to vylézt, aby to mělo správnou klasifikaci a jinde se zeptám :-)).
Vlkodpovědět 
     Re: muj nazor09:21:03 06.11.2007
nicmene ja si trvam na tom, ze prvovystupce ve snaze udelat se slavny velkym cislem nevzal to a tamto a mel z toho devitku, desitku, jedenactku, dvanactku - osumdesatku. timhle zpusobem totiz udelam i z normalky puvodne za 3 cestu za 8- a jeste budu mit prvovystup :-)) hec
odpovědět 

 Videa12:27:46 01.11.2007
Na youtube.com se dají shlédnout videa jak Sharmy (http://youtube.com/watch?v=NVVGnYdgDbo) tak Ramona( http://youtube.com/watch?v=s5Dc_lYnjWE). A chyt který bere Sharma navíc a odpočívá v něm je asi (možná ani ne) půl metru od chytů ostatních... Myslím si že je to spíš ramonova blbost že ho nevyužil..
Noo nooodpovědět 
 Re: Videa13:41:02 01.11.2007
nelze nez souhlasit - kdo nebere chyty, ktere tam evidentne sou tak musi byt minimalne hodne padly na hlavu anebo straaasne silny :-)
ententykodpovědět 
  Re: Videa11:44:09 02.11.2007
Asi si pri lezeni rikal: Kurnik madlo, moc me laka, ale nesmim sahnout jinak to bude jen za 8b, ja chci 9a!! To madlo se mi urcite jen zda, vlastne tu vubec neni, uaaa nesmim sahnout, vlestne je uplne mimo linii, uf uf! Parada, slo to bez nej, jupii 9a je moje :-) A vlastne kdyz nesahnu na tuhle skrabku, ta je taky uplne vedle, tak to bude za 10c+. Uff, ale to nejde, tak ta do cesty urcite patri ;-)
A kdo na to madlo sahne, tak to nevylezl :-D
odpovědět 
 Re: Videa08:56:04 02.11.2007
Jo jo, svatá pravda.
Lukyodpovědět 

 Ale myslim se...17:10:06 01.11.2007
Na 8a.nu je srážka vlaků žurnalismus, a ten članek neměl cena v tom, ja nechapu proč mame to na lezec. To neni noviny, to jen nejhorši spray.   
Andrewodpovědět 
 Re: Ale myslim se...20:36:33 01.11.2007
To jsem tam dal já a nesouhlasím s Tvým názorem, že by to na Lezce nepatřilo.
 Standaodpovědět 
  Re: Ale myslim se...21:39:01 01.11.2007
souhlasim. Urcite to sem patri!
Mikeodpovědět 

 "Kladná polemika"18:24:24 02.11.2007
Na ostrově, kam jezdíme na dovču a občas si něco polezeme, se setkávají lezci z celého světa. Lezení tam zakotvilo nedávno a dnes je tam tolik cest a možností dělat další, že to nebere konce. Jezdí tam lézt a dělat cesty také Chris. Cesty jednodélkové těžkého kalibru rostou jak houby po dešti. Jeden rok přijedete a další rok je o oblast víc. Místní mají nosná pravidla bezpečnosti ojištění cest a tvůrci,dodržují. Více lidí přelézá kvalitní cesty bez dohadů, pouze se stane, že právě četnější přelezy těch NEJ shodí klasifikaci i o 1-2 pole níže. Je to vývoj cesty, celkově lezeckého umu a hlavně pohody mezi lidmi. Celý rok se těším, že možná dám vysněných... a ejhle shodili to dolů. Většina cest je překlasifikována. Vždyť je to normální vývoj, nelze se zlobit. Snad jen vybrat si jinou. Kladná večerní polemika o cestách, o přelezech zdobí klasifikaci cest v dalším průvodci.
K pousmání:Sharma je větší, tak má větší křídla, větší rozpětí, je hezčí. Pozor,asi dělá méně kroků, není to lehčí? Ale leze krásně. Ramon je malý dělá více kroků a to se nepočítá? Mě se nelíbí ? A co linie? Asi si nikdo nepředstaví v těch brutech,co oba lezou, že si tam mohou moc pískat. To vakuum ne a ne u lezení dosáhnout. Lezou oba super, každý jinak a jinak to vnímaj.Je škoda, že vždy někdo musí spichnout. 
Hankaodpovědět 
  polemika o nicem19:33:59 02.11.2007
...spichnul a za trest mu zcervenaly oci (viz foto Lezce) a zustane malej az do smrti:). Proste zminil historicka fakta a ze je sportovec a pridal k tomu i svuj vlastni "inteligentni" nazor bych mu tolik nevycital. Nebo chcete mit sve lezecke idoly dokonale i po vsech ostatnich strankach? Tema o nicem...
Nakonec buhvi jak to rekl a kterej chytrej zurnalista to z neho tahal. At zije sledovanost:)!
lacoodpovědět 
  Re: polemika o nicem17:10:51 04.11.2007
9a a nebo lehci????
jA JI SICE NELEZLA, ALE BYLA JSEM CELY MESIC ZIVE U Toho kdyz ji Andreas Bindhammer skousel a vylezl...........Podle meho nazoru zalezi i na pocasi jestli je chladno nebo dusno nebo vlhko.....Ale kazdy ma sve nazory.....Takze mnoho uspechu pri srovnavani
Katkaodpovědět 

 Foto dne:

Agnes
 Databáze cest:
Všechny cesty (179394)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
Talkante IV Bielatal
Pokvareni Ritam 7c+ Vintjan
Chimaera 8- Beycik
Yandance 6 Beycik
Zikkim 5+ Beycik
Nově komentované:
Banana Split 5c Paklenica
Zollamt 6A+ Bor
Hammer King 7c Brseč
Souhvězdí Marmota 7C Hradby U Kozla
Souhvězdí Marmota 7C Hradby U Kozla

 Nově v diskusi:
Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování... |

 Nové komentáře:
Re: Problém na sestupu | Re: Problém na sestupu | Re: Problém na sestupu | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta | Re: Problém na sestupu | Re: Problém na sestupu | Problém na sestupu |

 Kde to vře:
Ukrajinský top lezec Maksym Petrenko padl při obraně Ukrajiny (50)
Mára Holeček a Ondrej Húserka vylezli na vrchol Langtangu (29)
Video: Seb Bouin a Alain Robert lezou solo na mrakodrap v Paříži (22)
Will Bosi přelezl boulder Spots of Time a potvrdil klasu 9A (17)
MČR v rychlolezení (16)
Film: Adam Ondra a nejtěžší cesta Vysokých Tater Corona 10+/11- (15)
Secret Spot Bouldering 2024 pozvánka (12)
MČR v bouldru vyhráli Lukáš Mokroluský a Michaela Smetanová (5)
Marjan (4)
Expedice Máry Holečka na Langtang Lirung se chystá do stěny (4)

 Nově v inzerci:
druhý konec lana | Batoh Deuter Aircontact 65+10l | Z teplem | Hledám děvče do skal | koupím Zlagboard | Kalhoty MONTURA SKI STYLE PANTS Man vel.L | Nepromokavá bunda The North Face vel.L | Nové lezečky Scarpa Instinct VSR vel. 43,5 | Srbsko | boulder pytel EVOLV |

 Anketa:
Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
 GPS a mapové aplikace 
 361 
 Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
 315 
 Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
 284 
 Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
 286 
 Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
 256 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.