LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Kdo mělce zakládá, hluboko padá.
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Ledy
 Skialpy
Knihy
Update sprievodca Jelenec
Pomozte vydat knihu Dobrodružství v prášku… přidáte jen vodu
Křest lezeckého průvodce Vltavská žula

Závody
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)
MČR v bouldru (19.10)
Boulder OPEN 2020 LA SKALA (26.10)

Žebříček
Cesty:
1.Ondra 13491
2.Šindel 12475
3.Votoček 12318
Bouldry:
1.Konečný 11275
2.Stráník 11056
3.Volf 10962
Hory:
1.Groš 7777
2.Rojko 7436
3.Skopec 7324

Výsledky
MČR rychlolezení (13.10)
SP Praha (20.09)
EP obtížnost Bologna (14.09)

Deníčky
5668 lezců
1140426 cest
Nové přelezy:
Orgi Nerou 8a
Nymfa 8A+
Seastar 7C
Ortofrutta 7c
Koma Xc
Mr. Morgen 7b
Ri Rock 7b+
Les Furtif 8b+
Loose Cano 7b
Ajo En Vag 7C

Stěny
Rock 'n' Wall - Plzeň
V 16 - Plzeň
Lezecká stěna Kbely - Praha 9 – Kbely

Prodejny
Rock Point Plzeň Americká - Plzeň
Lezec-shop.cz - Štěchovice
Outdoor Centrum Rock Point Perštýn - Praha 1

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Oddielové sústredenie

V každom oddiely sem tam prebieha školenie nováčikov a prípadne spoločná oddielová akcia. Dobrý vedúci oddielu to vie zariadiť aj za prijateľnú cenu.
Tento týždeň prebieha akcia skupiny horolezcov v nemenovanej oblasti na skalkaách v SK akcia cca 20 - 30 ľudí.
Pre zníženie nákladov je dôležité zbytočne nevyužívať možnosť miestneho ubytovania penzióny, kempy a pod. Lepšie je voliť možnosť postaviť stanové mestečko cca 7 - 10 stanov hneď pod skalkami, neskôr sa ušetrí cesta autom zo 4 km vzdialeného kempu.
Pri výbere miesta na výcvik je potrebné správne zvoliť lokalitu. Na lokalite kde teraz práve prebieha výcvik sa podmienky od vlaňajška zlepšili. Miestny lezci dobudovali ohnisko, aby sa nerozvláčalo, postavili okolo ohniska nové lavičky (síce na našu skupinu ešte nejaké treba dobudovať), chodníky proti erózii asi každoročne 2x opravujú, postupne sa aj zlepšuje istenie.
pretože výcvik prebieha mnohokrát "na udicu" je dobre hneď ráno obsadiť niekoľko strategických ciest a nechať tam visieť laná celý deň, veď domáci sem môžu prísť aj inokedy nie?

To je stručné zhrnutie, preto mám prosbu ku všetkým lezcom, je nutné v národnom parku stanovať pod skalami a dráždiť ochranárov, zvlášť ak kemp je 4km vzdialený? Okrem toho ak je to súkromný pozemok a sme radi, že urbariát nežiada nájom a umožní nám tu liezť.
Ako sa potom vykonáva hygiena, toaleta a pod.?
Nechcem menovať oblasť možno na začiatku budúceho týždňa po ukončení akcie možno účastníci dajú ich pohľad na túto problematiku, ale cen za noc v kempe je možno ekvivalent 3 piv. Stoji to za to, že nám zakážu postupne liezť všade? Prečo dávame ochranárom sami tromfi do rúk?
Prečo treba vždy odnášať odpadky po iných lezcoch?

Problém so stanovaním pod skalkami je častejší a vo vačšej miere "český" problém preto dávam túto pripomienku na lezca. Samozrejme vhodné správanie platí pre všetkých ľudí bez ohľadu na národnosť.
Po slovákoch ostávajú flaše po čechoch konzervy.
Toť vsjo. Stanujúcu skupinku som ochranárom nebonzol, lebo stále ochranárov mám menej rád ako iných ľudí.


k l m 2 @ p o s t . s k   [úpravy] 17:09 03.08.2004Tisk 

Reklama:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 tak to už hej19:12:29 04.08.2004
Ešte kempuju?
odpovědět 

 Nur so09:07:10 05.08.2004
Jo, příspěvek s docela konzistentními názory. Jak jsem tak lovil  ve své paměti, vzpomenul jsem si na pár příspěvku na německy psaných stránkách, které popisovaly podobné případy. Úplně příkladný a doporučenívhodný  k přečtení je „Probleme beim Bouldern im Aversatal-Magic Wood“ od Bernda Zangerla (www.climbing.de).  S drzostí sobě vlastní si ho dovoluji ve volném překladu předložit:

„Na základě čilého provozu v oblasti Magic Wood v létě 2003 se vyskytly problémy s parkováním a campováním a musíme počítat s tím, že tato bouldrová oblast  bude zavřena.
Po několika jednáních s obcí se podařilo najít dočasné  provizorní řešení a nyní to leží pouze v našich rukou, zda budeme moci i v budoucnu v této oblasti bouldrovat.
Obec velmi vstřícně zřídila prostor pro campování (včetně ohniště a toalet) a zároveň dává k dispozici velké parkoviště kousek před vlastní oblastí.
Je to jenom v našem zájmu, tato zařízení teď používat.
-tedy prosím, žádné další parkování auty na silnici
-auta musí být odstavena u plocha pro campování (tedy nikoliv u malé skládky dřeva nad campem)
-campovat výhradně na místě k tomu určeném
-prosím použijte zde také před bouldrováním toalety, aby zůstal les  čistý
-další informace najdete na tabuli v kempu

Jak již bylo dříve řečeno, jedná se o náhradní řešení, nebo lépe řečeno TEST. Na podzim budou obyvatelé obce Ausserferrera hlasovat, zda i v budoucnu tuto oblast pro bouldrování strpí nebo ne. Pokud tedy nebudou letos žádné problémy, máme dobrou šanci.
Věřím, že to je pro dobro všech, abychom se drželi pravidel a mohli tak i v budoucnu v této jedinečné oblasti pokračovat v naší oblíbené zábavě. Děkuji B.Z.“

Omlouvám se za poněkud kostrbatý překlad, ale  píši to tak říkajíc „z voleje“.
Z výše přeloženého  je zřejmé,  že problémy horolezecké komunity jsou  i jinde stejné, snad přístup je někdy jiný (korektnější). Pořád se opakují stejné věci, které působí vzájemné střety – parkování, bivakování pod skalami,…. To, že jinde to z velké části řeší obce, by nás nemělo zmást. I v Čechách vstupují výrazně na scénu – viz například postoj některých obcí při projednávání výjimky pro Sušky. Prostě tady jsou partneři (z důvodů majetkové držby,  zastupování zájmů státu- ochrany přírody,…),  s kterými musí horolezci korektně vyjednávat a bohužel (pro horolezce) nemají vždycky v tom vějíři karet v pazouře  jenom desítky a esa.

Trochu mi uniká  význam poslední věty (a to nikoliv proto, že mne za ochranu přírody platí stát). Jenom jsem nepochopil, kde v hodnotovém žebříčku autora stoji ochránci přírody, jestli nad nebo pod horolezci, kteří se chovají jako prasata a ve svém důsledku můžou poškodit ty, kteří mají na dohodě zájem.

Z Liberce zdraví

Hlína
Vršovskýodpovědět 

 no to je věc20:53:50 05.08.2004
Prej kempujou do konce tejdne.Maj odjíždět v sobotu.Tak je někdo provětrejte.Já tam byl a potvrzuju hnus. Taková pokutka......
Brutusodpovědět 
 Re: no to je věc23:09:17 05.08.2004
O jakou se mimo jiné jedná oblast?
radek
zobanodpovědět 
 Re: no to je věc07:39:22 06.08.2004
To je právě ono, tak je někdo provětrejte. Pokud nebude fungovat to staré "Koťátkovské - Prachovské - provětrání" -jako že tady asi ne, tak nejspíš bude muset nastoupi nějaká formální autorita (formální proto, že má oporu v zákoně), tedy buď orgán ochrany přírody, nebo policie. Ale ta formální autorita je autorem článku ještě méně oblíbena, než ty "horolezci-prasataů. Tak nevím ,na co si stěžuje. Tož tak.
Z Liberce zdraví
Hlína
Hlínaodpovědět 

 Bonzování?08:11:34 06.08.2004
    To bonzování, udavačství. To je sice v zásadě nepěkné, ale řekl bych, že se to míchá se zodpovědností. V důsledku třeba: Vím-li, že někdo před základkou nabízí dětem heroin, nebo s nima točí porno, jsem odpornej "bonzák" když ho udám?    V tomhle případě? Já nevím kde, kdo, ani co, je tady jen tanhle článek, ale bylo-li by to takhle, tak bych to jako "bonzáctví" neviděl. Platíme si z daní lidi, aby nás chránili. Tak je zaměstnejme.

P.S. Pozdrav srdečný do Liberce for Hlína&co!
jan pušodpovědět 
 Re: Bonzování?08:23:25 06.08.2004
si povšimněte, jak i to slovo zní pěkně odporně. seřežeme čtyři slabší dítě, sežereme mu svačinu a pak spustíme: "žalobníček žaluje...". ostatní děti budou uhýbat pohledem abychom si je příště nevybrali. některé se přidají, a taky si kousnou ukořistěné svačiny.

asi následujícně. když tiše zalehnou tři lidi pod převis, není problém. když bych našel deset stanů a táborovej oheň pod kapelníkem, určitě bych se je snažil přemluvit, aby šli pryč. zavolal-li bych na ně četníky nebo nezavolal? zašel bych ke koupáku naverbovat místní bijce? nevím.

jedná se o sulov, není-liž pravda....
Lukas B.;odpovědět 
  Re: Bonzování?10:36:29 06.08.2004
kemp 4km, nake to ohniste, protierozni zabrany... ...to by vsechno sedelo... ...ale narodni park? ...to nebude sulov...
Pepaodpovědět 
  Re: Bonzování?11:21:42 06.08.2004
Souhlasím s tím, že pokud už někdo staví stan, měl by ho za svítání zrušit a provokovat ohněm je většinou také nesmysl, takže si myslím, že dotyční fakt nahrávají ochranářům.

Na druhou stranu představa, že posílám ochranáře na lezce (ať si o nich myslím cokoliv), ve mě zbuzuje obavu, že je tím rozpumpuji k větší aktivitě a potom si všimnou i těch třech borců pod převisem, nebo jednoho maglajz a navíc, třeba budu jedním z nich. A první přispěvatel to řekl docela jasně, ostatní lidi mám raději než ochranáře, snad s výjimkou jim na roveň postavených památkářů, členů komisí pro nesmysl, ale to je už jiná kapitola.

A k Honzovi - já vím, že si ochranáře platím z daní. Ale já si je platit nechci, oni mi je platí sami.
Onehdá jsem byl seřván Jankou, jak těm ochranářům ubližuji (a to na ně maximálně nadávám) a jak to řadový ochranář myslí dobře a dobře dělá. Takže pokud nějaký takový čte tento článek a nahlas řekne: "Horolezce v žďáráku bych nebuzeroval, vždyť on tu zem tak moc neuleží", tak se mu trochu omlouvám.
Lawodgeodpovědět 
   Re: Bonzování?11:35:08 06.08.2004
no to je ten problém. většina ochranářů tě samozřejmě nesešikanuje, když tě objeví ve žďáráku se soumrakem uléhat a před úsvitem vstávat (no, moc se to netýká tanapáků, ale i na roháčích byla zaznamenána příhoda, kdy zlý ochranář vytáhl chlapečky před polednem ze stanu se slovy: "chlapi, když už tady spím, tak o páté vstanu a ťahám dále"). ale představ si, že by to nějakej zlej ochranář kupříkladu z jizerek (chachachá) tady veřejně prohlásil. co by našel v sobotu? ano, stanové městečko okolo zvonu. deset tuctů kempířů, oheň, lavičky, i sud piva by siláci vynesli.
Lukas B.odpovědět 
   Re: Bonzování?12:20:38 06.08.2004
Ochranáři: Já bych viděl "komunity", které jsou placené (dobře) a neměli by dostat ani Kč, jinde, ale to je věc názoru. Není důvod předpokládat, že by mezi ochranáři mělo být výrazně nižší, nebo výšší procento blbů, než je v jiných skupinách, horo i lezce nevyjímaje. Předopkládám z Tvého postoje, že jsi měl smůlu. Já viděl mezi ochranáři přímo učebnicové ukázky pitomců, i osoby nadmíru rozumné (zase dle mého měřítka, no...). Lukáš má ale pravdu v jednom. Dovedeš si představit, co by se stalo, kdyby se vyhlásilo, že se v "rozumné míře" může...něco??? Já myslim, že si to představit umím, ale asi ani já, ani Lukáš nejsme sto domyslet, co by se někomu do toho všechno vešlo. Musím říct, že po léta porušuji zákony tím, že spím v různých rezervacích. Nedělám bordel, ráno by po mě stopy našel jen Vinetů. Chytlo mi tak asi 30 osob oprávněných mne vyhazovat, nebo pokutovat. Jenom v jednom případě jsme na sebe byli trošku nevlídní.
jan pušodpovědět 
   Re: Bonzování?12:30:53 06.08.2004
Jo! Ještě. Já si nemyslím, že by "bonzování" mělo podněcovat k větší aktivitě. Duše zamindrákovaná, která si pořídí průkazku kontrolora, aby se mohla vyžít a zabuzerovat si, ta stejně ráno na lov vyrazí. Ten normální si řekne. "Kdyby něco, oni by nám řekli." a věnuje se něčemu jinému.

A samozřejmě, že pokud nějaký jedinec, nebo skupina splupracuje na zamezení velkejch bordelů, tak se potom dotyčnýmu(ným) hůř nadává pro nepodstatné blbiny. Tak to fungovává. Samozřejmě ne vždy.
jan pušodpovědět 
  Re: Bonzování?11:27:22 06.08.2004
Tak tak - sulov to nie je. Skutočne tejto partii sa pokušalo prehovoriť do "duše" niekoľko ľudí, ale asi musí prísť naozaj len pokuta aby pochopili. Myslim že každý musí mať zdravý úsudok a pochopiť odkiaľ pokiaľ a ak je niekto niekde na "návšteve" mal by sa správať slušne a po upozornení a dokonca písomnej prosbe o udržovaní poriadku a zásad správania v skalkách.
Takéto problémy by mala byť schopná riešiť horolezecká komunita samostatne aby sme zbytočne nedráždili ochranárov. Dohodnúť nejaké podmienky so správou narodného parku, ochranármi a majiteľmi pozemku nie je jednoduché a potom takáto "skupinka" zničí celé snaženie. Samozrejme najviac sa prípadný zákaz dotkne domácich.
V príspevku je možno zle formulovaná veta s ochranármi, len skutočne nikdy v živote som nemusel na nikoho "bonzovať", ale tentoraz mate pravdu asi je potrebné to urobiť.
odpovědět 
   Re: Bonzování?14:07:37 06.08.2004
Souhlasím s tebou i s Janem. Není to o tom bonzovat, nebonzovat. Je to o tom snažit se zjednat pořádek. Pokud se lezci budou sami aktivně podílet na dodržování těchto pravidel (a do toho patří i takovéto "bonzování"), tak ochranáři sami na nás budou milejší a nad lecčím přivřou oči. Také i vyjednávací pozici pro dojednání různých lezeckých výjimek bude lepší....
cifraodpovědět 

 priklady tahnou08:44:09 07.08.2004
pokud novacci v nakym oddile ci horoskole vidi, ze se to (stanovani, ohen, ... v chko) normalne dela a nikdo jim nerekne, ze by se to nemelo tak to budou delat taky, protoze jim to vubec neprijde divny a takhle se my blbi novacci budeme rozmnozovat az zakazou i Vam lezeni ... takze nevahejte nas upozornit, kdyz delame neco blbe a kdyz nebudeme poslouchat, tak nam jednu vrazte ...
SpiderCzodpovědět 

 Ukončenie oddielovej akcie11:29:46 10.08.2004
Tak oddielová akcia bola ukončená po dohode účastníkov a pracovníkov NP. To že sme ich tam poslali na to vôbec nie sme hrdý.
A kto sa zúčastnil akcie? Prihlásia sa a dajú radu nasledovníkom?
Účastníci boli na nasledovných vozidlách: Ford sierra 1H63214, Felicia SMI3320, Wartburg červený SMI..., 1H79529, Mitsubishi L300 JCI9471?, a niekoľko ďaľších.
Ďakujeme vám za návštevu budete opat vítaný, len sa správajte prosím slušne.
klodpovědět 

 Ukončenie oddielovej akcie11:30:25 10.08.2004
Tak oddielová akcia bola ukončená po dohode účastníkov a pracovníkov NP. To že sme ich tam poslali na to vôbec nie sme hrdý.
A kto sa zúčastnil akcie? Prihlásia sa a dajú radu nasledovníkom?
Účastníci boli na nasledovných vozidlách: Ford sierra 1H63214, Felicia SMI3320, Wartburg červený SMI..., 1H79529, Mitsubishi L300 JCI9471?, a niekoľko ďaľších.
Ďakujeme vám za návštevu budete opat vítaný, len sa správajte prosím slušne.
klodpovědět 
 Re: Ukončenie oddielovej akcie12:10:28 10.08.2004
hele a nemohl by si jeste pridat velikost trenyrek? Vim ze je to svinstvo, ze vam mozna nic nez to bonzovani nezbylo (bohuzel), ale ze na to nejste hrdi? ...asi jste kdyz tu zverejnujes i spz...
Pepaodpovědět 
  Re: Ukončenie oddielovej akcie13:03:12 10.08.2004
ano, a máme to tady: "styď se, ty bonzáku prašivej". A teď se nám náš milý zahraniční dopisovatel strašlivě zastydí a víckrát už něco tak šeredného neudělá.

(no popravdě, po marném přemlouvání táborníků bych se zachoval stejně jako náš dopisovatel a měl bych z toho stejně divný pocit, tak jsem chtěl vlastně květnatě říct, že s takovým řešením souhlasím)
Lukas B.odpovědět 
   Re: Ukončenie oddielovej akcie13:10:19 10.08.2004
Luasi... ...ja s nim taky vicemene souhlasim... ...jen je mi proti srsti to zverejnovani espezetek... ...to uz snad k tomu nepatri ne?
Pepaodpovědět 
    Re: Ukončenie oddielovej akcie13:11:12 10.08.2004
omlouvam se za preklep ve jmene
Pepaodpovědět 
     Re: Ukončenie oddielovej akcie14:00:07 10.08.2004
ale jó, asi jsem se unáhlil. číst a psát pomaleji (já), psát pomaleji (ty). jo, místo značek by bylo asi lepší napsat "odněkud ze semilska/jičínska"
Lukas B.odpovědět 

 Proč to je divný?21:42:28 10.08.2004
Já zas to zveřejnění SPZetek za podivný nepovažuju. Naopak by se ti pašáci mohli sami ozvat, z kterého oddílu jsou a jak tam u nich  funguje (nebo nefunguje) osvěta. Taky by mohli napsat svůj názor, jak by se jim líbilo, kdyby na jejich domácí skály přijela nějaká "podařená delegace" a udělala tam horolezcům ostudu. Podepsat by se mohli například plnými jmény - přezdívka bývá často poloanonymní.
z Tanvaldu zdraví Vršovský
hlínaodpovědět 
 Re: Proč to je divný?08:21:05 11.08.2004
...hele a nemyslis ze by stacilo napsat "lezci z jicinska" - jsem presvedceny ze ti o ktere se jedna o tom vi sami velmi dobre a nake SPZ k tomu nejsou absolutne potrebne...
Pepaodpovědět 
  Re: Proč to je divný?07:12:17 12.08.2004
No to je právě ono. Já jsem byl před několika týdny v Jičíně na semináři, který pořádal Lezecký kroužek Prachov (LKP). Bylo to mimo jiné i o vztazích mezi horolezci a Správou CHKO Český ráj. Za LKP tam vystupoval jeho velitel, měl velmi slušné vystupování, jeho názory měly hlavu a patu, byly podloženy solidními argumenty a doufám, že se ochranáři na Českém ráji jeho (skoro si myslím oprávněnými) požadavky budou seriozně zabývat. A to jsou také lezci z Jičínská. Pokud tedy LKP vysílá na Slovensko takovéto "podařené delegace" viděl bych jejich požadavky ohledně Prachova v jiném světle. Chtělo by se mi věřit, že to nebyl LKP.

zdra
hli
Vrsovskýodpovědět 
  Re: Proč to je divný?07:33:16 12.08.2004
Třeba byl autor článku a zápisu spz ze všeho toho hledání, co má s tím vším dělat, trochu vystresovanej? Já bych se nedivil.
Ty poznávačky jsou hlavně mimo. Úřady, pro který to může být důležitá informace, stejně už vědí kdo to byl. A pro veřejnost? Vy znáte spz svejch známejch? Vy se je teď opíšete do notesu a budete je hledat po parkovištích?
Důležitý to snad je jenom pro nějakou tu komunitu, trerá by se mohla takhle dozvědět, co její borci vyváděj, když se vzdálí. Ale já nivim, já na etiku chyběl....
jan pušodpovědět 
   Re: Proč to je divný?07:58:49 12.08.2004
Drobná, ale důležitá stylistická oprava. Předposlední věta v mém příspěvku nad honzou pušem pochopitelně správně začína: "Pokud by tedy LKP vysílal ....". Protože já opravdu nevěřím, že to byl LKP,
zdra
hli
Vršovskýodpovědět 

 Foto dne:

Agnes
 Databáze cest:
Všechny cesty (179400)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
Gemisto Kalamari L1 6c Manikia
AW III Bielatal
S-kante VII Bielatal
Dévertige Direct 7A Fontainebleau
Seastar 7C Fontainebleau
Nově komentované:
Banana Split 5c Paklenica
Zollamt 6A+ Bor
Hammer King 7c Brseč
Souhvězdí Marmota 7C Hradby U Kozla
Souhvězdí Marmota 7C Hradby U Kozla

 Nově v diskusi:
Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování... |

 Nové komentáře:
Re: Problém na sestupu | Re: Problém na sestupu | Re: Problém na sestupu | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta | Re: Problém na sestupu | Re: Problém na sestupu | Problém na sestupu |

 Kde to vře:
Ukrajinský top lezec Maksym Petrenko padl při obraně Ukrajiny (50)
Mára Holeček a Ondrej Húserka vylezli na vrchol Langtangu (29)
Video: Seb Bouin a Alain Robert lezou solo na mrakodrap v Paříži (22)
Will Bosi přelezl boulder Spots of Time a potvrdil klasu 9A (17)
MČR v rychlolezení (16)
Film: Adam Ondra a nejtěžší cesta Vysokých Tater Corona 10+/11- (15)
Secret Spot Bouldering 2024 pozvánka (12)
MČR v bouldru vyhráli Lukáš Mokroluský a Michaela Smetanová (5)
Marjan (4)
Expedice Máry Holečka na Langtang Lirung se chystá do stěny (4)

 Nově v inzerci:
Master 9.7 50m Bicolour (nelezené-nové) | druhý konec lana | Batoh Deuter Aircontact 65+10l | Z teplem | Hledám děvče do skal | koupím Zlagboard | Kalhoty MONTURA SKI STYLE PANTS Man vel.L | Nepromokavá bunda The North Face vel.L | Nové lezečky Scarpa Instinct VSR vel. 43,5 | Srbsko |

 Anketa:
Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
 GPS a mapové aplikace 
 361 
 Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
 315 
 Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
 284 
 Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
 286 
 Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
 256 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.