Lezení na olympiádě: Adam Ondra jde do finále | Úvodní část v lezení na obtížnost lezecké kombinace |
Adam Ondra postupuje do pátečního finále závodu v lezecké kombinaci na olympiádě v Paříži, a to ze 3. místa v kvalifikaci kombinace bouldru a obtížnosti. Dnes v části lezení na obtížnost skončil na sdíleném 2. místě. (V pondělí v bouldrech byl 5.) Na 1. místě kombinace skončil dnes Japonec Sorato Anraku (dnes na laně 4.), na 2. místě Brit Toby Roberts, (dnes na laně stejně jako Adam 2.).
Lano dnes vyhrál Španěl Alberto Gines Lopez, ale v kombinaci s výsledkem v bouldru mu to vyšlo na celkové 4. místo.
Dalšími finalisty jsou: 5. Rakušan Jakob Schubert, 6. Francouz Paul Jenft, 7. Američan Colin Duffy a 8. Brit Hamish McArthur.
Výsledky kvalifikace kombinace:
Pořadí Jméno Boulder Obtížnost Celkové body
1 JPN ANRAKU Sorato 69.0 (1) 68.0 (4) 137.0 Q
2 GBR ROBERTS Toby 54.1 (3) 68.1 (2) 122.2 Q
3 CZE ONDRA Adam 48.7 (5) 68.1 (2) 116.8 Q
4 ESP GINES LOPEZ Alberto 28.7 (14) 72.0 (1) 100.7 Q
5 AUT SCHUBERT Jakob 44.7 (6) 54.1 (6) 98.8 Q
6 FRA JENFT Paul 34.1 (9) 57.0 (5) 91.1 Q
7 USA DUFFY Colin 33.8 (11) 54.1 (6) 87.9 Q
8 GBR McARTHUR Hamish 34.2 (8) 45.1 (8) 79.3 Q
9 GER FLOHE Yannick 29.7 (12) 39.1 (9) 68.8
10 JPN NARASAKI Tomoa 54.4 (2) 12.1 (14) 66.5
11 FRA AVEZOU Sam 49.2 (4) 12.1 (14) 61.3
12 CHN PAN Yufei 29.0 (13) 30.1 (10) 59.1
13 GER MEGOS Alexander 24.7 (15) 24.0 (11) 48.7
14 BEL Van DUYSEN Hannes 34.3 (7) 12.0 (17) 46.3
15 KOR LEE Dohyun 34.0 (10) 12.0 (17) 46.0
16 SLO POTOCAR Luka 19.6 (17) 24.0 (11) 43.6
17 SUI LEHMANN Sascha 24.0 (16) 12.1 (14) 36.1
18 USA GRUPPER Jesse 18.9 (18) 12.0 (17) 30.9
19 AUS HARRISON Campbell 9.4 (19) 14.0 (13) 23.4
20 RSA JANSE van RENSBURG Mel 9.4 (19) 7.1 (20) 16.5
Detailní výsledky:
olympics.com
Adam Ondra, lezení na obtížnost, kvalifikace, Olympiáda Paříž 2024 © Jan Virt/IFSC
Komentář na Facebooku ČHS:
Adamův komentář na Facebooku:
"Skvělé 3. místo po 🇲🇫 olympijském semifinále 🇲🇫 👊 V pátek začínám zase od nuly✌️Cítím se skvěle, teď se jde odpočívat."
Viz:
...
Průběžná zpráva z 2. poloviny závodu:
Adam Ondra postupuje do finále závodu v lezecké kombinaci na olympiádě v Paříži, protože dnes v kvalifikaci obtížnosti zalezl tak, že už může být nejhůře 8. Dnes startoval jako 13. v pořadí, po svém výkonu byl průběžně 1. a po něm mělo startovat už jen 7 závodníků. Do finále postupuje osm nejlepších v kombinaci obou disciplín - bouldru a obtížnosti.
Úvodní zpráva z rána:
Za účasti Adama Ondry pokračuje na olympiádě v Paříži dnes od 10:00 závod v lezecké kombinaci, a to lezením na obtížnost.
Průběžné výsledky lze sledovat na odkazu níže.
Průběžné výsledky:
olympics.com
Zpráva z pondělní kvalifikace bouldru:
Lezení na olympiádě - Adam Ondra po úvodním boulderingu lezecké kombinace 5.
Předchozí nedělní článek s podrobným programem:
Lezení na olympiádě začíná zítra v 10:00
Finále! | 11:21:14 07.08.2024 | Postup do finále! Adame díky za tu radost! | Jarda Maršík | odpovědět |
  | Re: Finále! | 20:10:01 07.08.2024 | Bohužel postup do finále. Jestli ještě omylem získá placku a kvůli tomu si začne hrát na horolezce další masa lidí, bude to pro skalní a horské lezení další zátěž, kterou nechceme. Celé lezení z olympiády patří zrušit, umělé stěny zbourat. | | odpovědět |
  |   | Re: Finále! | 07:09:16 08.08.2024 | Neber mě zas tak vážně, ale při této Tvé obavě - nebude lepší, když vyhraje Adam z malé České republiky než někdo z mnohem větší země :-)? | Jarda Maršík | odpovědět |
  |   | Re: Finále! | 07:43:24 09.08.2024 | Ono je to tak trochu o něčem jiném. A sice že dneší zmedializovaná doba a firmy je k tomu přímo nutí a neplatí to jen o lezení. Podívejte se na boom dnešní sportovní cyklistiky, motorizmu, střelby a t.d. Dřív se mládež vyřádila na oněch diskotekách, koncertech a t.d. kdežto dnes? Kdo to nedělá podle onoho mediálního zpitomění není IN. | Honza | odpovědět |
Ještě lepší než jsme čekali | 12:08:58 07.08.2024 | Nádhera. Skvělý výkon. Velká gratulace Adamovi. | jirkas | odpovědět |
Král | 12:38:21 07.08.2024 | Je to možný?! Ten kluk, teda pardon, ten fotr je neskutečný | JendaZBrna | odpovědět |
Záznam celého semifinále | 12:51:02 07.08.2024 | je dostupný do 14. srpna 10:00 na webu ČT, https://www.ceskatelevize.cz/por ady/16289156767-xxxiii-letni-olymp ijske-hry-2024-pariz/224471290100216/ | | odpovědět |
  | Re: Záznam celého semifinále | 12:53:14 07.08.2024 | Neni cele. | | odpovědět |
  | Re: Záznam celého semifinále | 15:33:26 07.08.2024 | A ženské semifinále je také někde? Klidně i na zahrničních webech. Nikde jsem jej nenašel... | Pavel | odpovědět |
  |   | Re: Záznam celého semifinále | 15:44:03 07.08.2024 | Na Max, bývalé HBO. Musí se to zaplatit, ale je tam všechno. | Jarda Maršík | odpovědět |
APP | 13:19:48 07.08.2024 | Trochu mimo nadšení něco z jiného soudku. Zná někdo ony olympijské stavěče cest, jejich národnost, praxi a.t.d.Nikde jsem na to nenarazil a ve francouzlých textech se hrabat mechci. | Honza | odpovědět |
  | Re: APP | 13:42:27 07.08.2024 | na UKClimbing jsou dva články. Tým je představen tento IFSC Routesetting Team Paris 2024:
IFSC Head Routesetter – Boulder: Garrett Gregor (USA)
IFSC Routesetter – Boulder: Tsukasa Mizuguchi (JPN)
IFSC Routesetter – Boulder: Olga Niemiec (POL)
IFSC Routesetter – Boulder: Tomasz Olesky (POL)
IFSC Routesetter – Boulder: Remi Samyn (FRA)
IFSC Routesetter - Boulder: Sergio Verdasco (ESP)
IFSC Head Routesetter – Lead: Martin Hammerer (AUT)
IFSC Routesetter – Lead: Akito Matsushima (JPN)
FSC Routesetter – Lead: Adam Pustelnik (POL)
IFSC Routesetter – Lead: Brad Weaver (USA)
IFSC Routesetter – Lead: Jan Zbranek (GER) | | odpovědět |
  |   | Re: APP | 14:48:36 07.08.2024 | Hledal jsem v seznamu stavecu nejdriv CZE, ale pak jsem si vzpomnel. Krasna to vizitka CHS... | Mrakolev | odpovědět |
  |   |   | Re: APP | 14:53:36 07.08.2024 | O co ide? Mna to prave prekvapilo... | m. | odpovědět |
  |   |   |   | Re: APP | 15:27:11 07.08.2024 | Jak pisi, zkus se zeptat na CHS, tam to budou vedet. | Mrakolev | odpovědět |
  |   |   |   | Re: APP | 21:04:10 07.08.2024 | No pochází z Jeseníku, dříve Fryvaldov. Třeba má sudetské předky. | Honza | odpovědět |
  |   | Re: APP | 15:05:47 07.08.2024 | Proc GER? | tenis | odpovědět |
  |   | Re: APP | 11:57:10 08.08.2024 | Proč je Zbranek za GERmánsko? Emigroval, kolaboruje, stydí se za ČHS (tomu bych rozuměl).
Každopádně je to národní ostuda, že nás takhle musel zazdít. Celé vedení ČHS patří na strusku!
Jo a ty závody by měl komentovat někdo jinej, dost mi chybí nekonečné variace slova "borec". | | odpovědět |
  |   | Re: APP | 13:33:48 08.08.2024 | Brzo začne ono hodnocení závodů, gratulace, a.t.d. Lze doufat, že se tu někteří kompetentní vyjádří i k oné kvalitě závodních cest a tím pádem i k odbornému posouzení stavěčů. A to jak lezců tak znalými. | Honza | odpovědět |
  | Re: APP | 13:43:40 07.08.2024 | https://www.emontana.cz/ jan-zbranek-olympiada- pariz-rozhovor-lezeni-obtiznost/ dvě mezery | | odpovědět |
Super podívaná | 13:38:04 07.08.2024 | Kde ostatní mají problémy, Adam zrychluje... Držíme palce na finále!! | Valmar | odpovědět |
Komentáře PR | 13:56:38 07.08.2024 | skvělý bafuňář a diplomat to komentuje. dokáže otočit pevně vyargumentovaný názor o 180 stupňů za pikosekundu. a realita také vyvrací to, co tam mlel stále dokola, neboť o pořadí prvních tří rozhodly výsledky v bouldrech a nikoli v obtížnosti - ta je prakticky nerozřadila. | -U- | odpovědět |
  | Re: Komentáře PR | 15:46:49 07.08.2024 | Jo a Alberto Gines Lopez, kterej byl po boulderu 14 a v laně první a Collin Duffy, kterej nebýt lana by taky nepostoupil to nezamíchali, jo? Anebo naopak Tomoa kterej po bouledru jasně postupoval a na laně vlastně vypadl a další dva závodníci (Avezou a Van Duysen) taky nic jo? Tak pohledem na výsledky mi přijde, že to teda docela zamíchalo. | Michal | odpovědět |
  |   | Re: Komentáře PR | 15:48:39 07.08.2024 | Pardon, je uvedeno prvních tří. Tak to pak celkem sedí. Reagoval jsem na celé pořadí. | Michal | odpovědět |
postrehy | 14:02:42 07.08.2024 | Alex Megos mal chudak smolu. Tomoa mi pride ze trochu zbytocne riskoval tym dynamickejsim krokom tam kde nebol potrebny, alebo nebol dostatocne sustredeny. Jakob Schubert mierne sklamal.
Adam nakoniec dost dobre. V rozhovore povedal ze si trasu trochu zle nacital (nepobral som ktore veci konkretne mal na mysli). Tiez hovoril ze sa velmi dobre citil, nieco akoze mal najlepsi pocit zo sutazneho lezenia vobec, alebo tak. Kiez mu to vydrzi i dalej!
Prislo mi ze cesta nebola idealne postavena, vrsok asi prilis narocny a moc nerozradil... | m. | odpovědět |
  | Re: postrehy | 14:47:26 07.08.2024 | finale bez tomoy je jak popcorn bez masla a soli....
Inac myslim ze jak bouldery tak cesta byly naopak skvele navrzene ve vsech ruznych potizich a hezky to rozradili. | judovana | odpovědět |
  |   | Re: postrehy | 15:08:17 07.08.2024 | Semifinále má za úkol jasně určit finálovou osmičku. A to se stavěčům skvěle povedlo. Za mě je super, že se podobné bodové hodnoty braly za boulder i obtížnost, kdyby jedna disciplína vyčnívala, bylo by to špatně. | Petr Resch | odpovědět |
  |   |   | Re: postrehy | 15:35:48 07.08.2024 | V pondělí jsi říkal něco jineho | | odpovědět |
  |   |   |   | Re: postrehy | 17:10:11 07.08.2024 | Nejsem si toho vědom, ale ukecnout jsem se samozřejmě mohl. Díky za upozornění. | Petr Resch | odpovědět |
  |   |   |   |   | Re: postrehy | 20:04:24 07.08.2024 | Ostříhej se! Vypadáš jak pako. | | odpovědět |
  |   |   |   |   |   | Re: postrehy | 21:00:54 07.08.2024 | Dej mu svátek, cipe!!! | | odpovědět |
  |   |   |   |   |   | Re: postrehy | 08:04:45 08.08.2024 | Ale vůbec ne. S těma dlouhýma vlasama vypadá správně nebinárně a na Pařížskou olympiádu, tak jak ji pojali organizátoři, zapadá. K dokonalosti chybí už jen rtěnka a oční stíny :-). | | odpovědět |
  |   |   | Re: postrehy | 20:56:18 07.08.2024 | Ano, ten bodovy system mi prisiel dobre vyladeny. | m. | odpovědět |
  |   |   |   | Re: postrehy | 10:53:56 08.08.2024 | Ten bodovy system nieje dobre vyladeny. V bouldroch su male rozdiely a lead rozhoduje. Vies tam na par chytoch nahnat velke body.
Pri bouldri sa casto namakas a nic alebo ziskas par desatin bodu oproti superovi len vdaka tomu, ze si zonu/top dal na menej pokusov. V leade to zmazes jednym chytom, co je nic.
Dve zony a top su malo na ferove rozradenie v bouldri. Este ked tak postavia bouldre, ze niekotre 5-tkove zony su zadarmo.
Priklad Adam a prvy boulder. Dosiel do topu a ten nepodrzal oboma rukami. Mal rovnako bodov ako dalsi, co skoncili od dost nizsie. A len o 5 bodov oproti tym, co skoncili na prvej zone. A len o 10 oproti tym, co nedali a ni tu zonu. Je to brutalny vykonovy rozdiel ale maly bodovy, ktory vies lahko dohnat v leade. To bolo vidiet aj v inych kombinacnych pretekoch, kde slaby bouldristi ale dobry v leade sa vedeli prebojovat az do finale. Opacne to fungovalo len v ovela mensej miere.
Za mna minimalne zmeni to aby bolo obodovanych aj prvych 10 chytov aby horne chyty mali nizsiu hodnotu.
Vela robia stavaci. Bouldre neboli idelane ale lepsie ako v minulosti. Tu sa im nepodaril lead, kde najlepsi padli v jednom mieste pricom mali na viac ale ich zastavilo miesto, cez ktore sa nevedeli prebyt. Napriklad taky Adam tam vyzeral dost cerstvy a tipoval som ho, ze pojde o dost vysoko. Aj Anraku by siel o dost vyssie. Lopez a Robert by uz pridali menej ale pri dobre postavenom leade by nepadli vsetci 4 na jednom mieste.
Ak by toto bolo vo finale, tak by to bol slusny fail. Lezci nesmu padat na leade na jednom mieste. To je chyba stavacov.
Za mna dufam, ze toto budu posledne kombinacne preteky a na nasledujucej olypiade budu 3 samostatne discipliny | | odpovědět |
a bude zlato? | 14:10:41 07.08.2024 | Za to co Adam v lezení dosud dokázal a co pro tenhle sport udělal a je evidentně skvěle připravený, věřím, že bude štěstí na jeho straně a doleze si pro zlato. A když ne nevadí, už tak je legenda legend. Adame dáš to, jsi borec neskutečný! | David | odpovědět |
Respect | 16:30:23 07.08.2024 | Napsal jsem mnoho mnoho debilních a hejtovacích komentů, nevěřil jsem Adamovi ani hovno, když jsem viděl prvních pár závodníků myslel jsem že mu to vůbec nesedne, bože ten maniak má asi totální formu bylo hezký ho vidět po delší době takle dávat.. Jen tak dál, třeba to na tu bednu i klapne | Omg | odpovědět |
  | Re: Respect | 22:00:53 07.08.2024 | Díky, že to takhle veřejně uznáš... Opravdu se ukazuje, jak strašně záleží na cestách (teda ne, že bych je já vylezl nebo chtěl hodnotit nebo tak něco...) A v pátek držme pěsti! | fl | odpovědět |
Adam opět skvělý | 22:31:36 07.08.2024 | ...gratulace k postupu do finále!
Dnes lezl Adam na pohled snad nejlépe z celého startovního pole. Žádné zaváhání ve zrádné černé části, která sundala devět borců, sedm hned na začátku, včetně spolufavorita Tomoy a úspěšného z boulderů Francouze Avezou, uprostřed černé části spadli uklouznutím Megos a Potočar, konec nadějím. Jihoafričan spadl ještě předtím, v bílém.
Choulostivý silový traverz přes velké "oči" zvládl také bez viditelných potíží (v něm, či těsně za ním spadli Duffy, Jenft a překvapivě i Jakob Schubert, kousíček před ním McArthur).
Spadl (Adam) nakonec při přesahu do třetího chytu nad šedesátkou, jako i Roberts a Anraku, kteří ten chyt, na rozdíl od Adama ani netečovali, Španěl jej chvilku udržel než spadl.
Dobré předpoklady pro Adama pro finále, zdá se, že je v opravdu dobré fyzické i psychické formě, jak sám naznačuje a je to hlavně vidět. Finále ovšem bude jiný závod, s jinak postavenými bouldry i cestou na lano. Dá se tušit, že budou o maličko lehčí, než ty semifinálové, jisté to ovšem není.
Do finále se kromě legendy skalního i soutěžního lezení Adama dostali i všichni tři medailisté her v Tokiu (Gines López, Duffy a Schubert), dvě mladé univerzální superhvězdy a největší favorité soutěže Anraku a Roberts (šest finalistů má mezi 17ti a dvaadvaceti lety, Adam s Jakobem jsou proti nim veteráni), Brit McArthur a domácí Jenft - oba díky kvalitním výkonům v obou disciplínách. Dobré složení, žádná náhoda.
Ještě k rozřazení závodníků. Celkem všichni dosáhli v obou disciplínách 1381 bodů, 684 na bouldrech a 697 na laně, fifty-fifty, ideální. Finálová osmička z toho uzmula 347 bodů na bouldrech a 487 bodů na laně - hecnout se na laně v horní části se rozhodně vyplatí a ve finále dvojnásob! (To se lehce řekne, musí se tam hlavně dolézt jakžtakž svěží přes všelijaké stavěčské chytáky).
I z toho se dá usoudit, že semifinálové bouldery i cesta byly postaveny dobře a ctily rovným dílem obě disciplíny kombinace.
Pro zajímavost kurzy na vítězství (TS) a věk finalistů:
Anraku (17 let) 1.60
Roberts (19) 4.00
Adam (31) 7.50
Schubert (33) 8.50
Ginés López (21) 20.00
Jenft (21) 20.00
Duffy (20) 22.00
McArthur (22) 50.00
Za mě jsou největšími favority na medaile Anraku a Roberts, za nimi Jakob Schubert, který ale možná není ve formě jako v Tokiu, ovšem můžeme být překvapeni. Černým koněm soutěže může být Španěl, stejně jako v Tokiu. A ovšem, Adamovi věřím, že do toho dá vše. Z ostatních borců též může někdo překvapit, jak už to tak bývá. A tipnul bych si i na něčí neočekávané zklamání či pech, zaklepávám, aby se to netýkalo naší naděje a taky to raději nikomu z finalistů nepřeji, i když by se to mohlo hodit, je to ale zatraceně dvousečné a ani to není hezké.
Držme v pátek Adamovi palce, aby byl v co nejlepší formě a rozpoložení, k tomu trochu štěstí, určitě ne smůlu a ono to pak na medaili prostě musí vyjít! | | odpovědět |
  |   | Re: podpis | 08:03:31 08.08.2024 | pleteš se Ivoši snad jen v tom, že Duffy vyhrál stříbro v Tokyu. byl to jeho krajan Nathaniel Coleman, kdo tam byl druhý. | Joudová | odpovědět |
  |   |   | Re: podpis | 09:23:25 08.08.2024 | Ano, máš pravdu, díky. | i | odpovědět |
  |   |   |   | Re: podpis | 09:40:32 08.08.2024 | Zajimave " Anraku a Roberts, za nimi Jakob Schubert," .. adam ne?-)
Anraku (17 let) 1.60
Roberts (19) 4.00
Adam (31) 7.50
Schubert (33) 8.50
Ja na vitezstvi typoval schuberta, ale fakt nevypada ve forme:(
Afaik je jedinej z tech 4 kandidatu kdo se umi fakt kousnout a urvat to proste protoze strasne chce. Adam vyapda ze co ma prcka uz tak nebojuje a necche se kuli dvema chytum zrakvit. Roberts me nemile prekvapil v lane. To bylo hrozny siloleznei co predvadel.
Za nejvetsi negativni prekvapeni pokladam ze se Tomoa nedostal do fianale, a za nejvetsi pozitivni Lopeze. To co predvedl na lane VELMI prekvapilo. Asi to olympijsky zlato nema nahodou :o) | judovana | odpovědět |
  | Re: Adam opět skvělý | 11:52:53 08.08.2024 | Jmenuje se Ondra, když u všech píšeš příjmení... | | odpovědět |
  |   | Re: Adam opět skvělý | 15:53:03 08.08.2024 | Já sem rád že tam Tomoa není, stejně na laně nic nepředvede.. Spíš mě mrzí že tam nejsou Avezou to je parádní rodinka jako že sirotčince.. To mě mrzí ti umí být zarputilý | Omg | odpovědět |
Petr Resch | 18:09:51 08.08.2024 | Komentář Petra Resche je skvělý. Ještě bych ocenil, kdyby víc pojmenovával typy chytů, aby měl i laik víc představu, čeho se vlastně drží. Ale i tak za mě super komentář.
| | odpovědět |
  | Re: Petr Resch | 20:20:13 08.08.2024 | No, já nevím, školy nemám, ale než Péťa a x-krát přerušovaný přenos, tak raději Eurosport. | K. | odpovědět |
|