LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Dobrá horolezkyně dosáhne vrcholu, už v základním táboře.
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Oblasti
 Reportáže
Knihy
Update sprievodca Jelenec
Pomozte vydat knihu Dobrodružství v prášku… přidáte jen vodu
Křest lezeckého průvodce Vltavská žula

Závody
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)
MČR v bouldru (19.10)
Boulder OPEN 2020 LA SKALA (26.10)

Žebříček
Cesty:
36.Kolomazník 10459
37.Drbohlav 10456
38.Kalvas 10438
Bouldry:
36.Svoboda 8759
37.Scheuerová 8703
38.Hapala 8678
Hory:
8.Černý 6591
9.Sukačová 6464
10. 6150

Výsledky
MČR rychlolezení (13.10)
SP Praha (20.09)
EP obtížnost Bologna (14.09)

Deníčky
5668 lezců
1140451 cest
Nové přelezy:
Sensa Nome 8a
Lokální Kv Xb
Orgi Nerou 8a
Nymfa 8A+
Seastar 7C
Ortofrutta 7c
Koma Xc
Mr. Morgen 7b
Ri Rock 7b+
Les Furtif 8b+

Stěny
Cakle - Ústí nad Orlicí
321 Boulder Club - Brno
Lezecké centrum Mammut - Praha 7 - Holešovice

Prodejny
HUDYsport - Praha 1
Rock Point - NC Šestka - Praha 6 - Ruzyně
Rock Point Liberec - Liberec 1

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Zachraňte Gejk

lezecká oblast v ohrožení

smallSvětoznámá lezecká oblast na jihu Turecka je v ohrožení. Hrozí jí úplné zničení. Pomozte to zastavit.

Lezecká oblast Geyikbayırı čelí aktuálně velké hrozbě. Místní firma těžící mramor v lomech u Antálye dostala v prosinci loňského roku povolení od tureckého ministerstva energetiky a přírodních zdrojů k průzkumu terénu na náhorní plošině přímo nad hlavním pásem skal v Geyikbayırı. I samotný průzkum by znamenal velkou devastaci místní přírody (budování nových cest pro vrtné soupravy, desítky hloubkových vrtů). Katastrofou pro místní lezení by však byla následná těžba. Na náhorní plošině by vznikl velký důl, který by končil jen několik desítek metrů od hrany skal. Lezení by tu bylo zakázáno a pravděpodobně by při těžbě (odstřely, těžká nákladní technika, atd.) došlo i k narušení statiky celého skalního pásu, sesuvům skal a jejich destrukci.

Proti tomuto plánu se postavila místní komunita lezců, odborníci z university, zástupci místní samosprávy i místní obyvatelé. Ani pro ně není lom žádným přínosem. Nabídne jim pouze tuny prachu, desítky nákladních aut a ani jedno pracovní místo. V lomech totiž zaměstnávají levnou pracovní sílu z východu Turecka.




Momentálně je důležité přesvědčit ministerstvo, aby zastavilo povolení k průzkumu. Proto vznikl otevřený dopis ministrovi. Můžete pomoci i vy a odeslat tento dopis prostřednictvím stránky
change.org.

Text je v turečtině a angličtině.
Prosím, šiřte tuto zprávu, kam jen můžete. Bylo by škoda přijít o tak fantastické lezení.

Díky.

Aleš "Ali" Podivínský   [úpravy] 16:47 08.02.2015Tisk 

Reklama:


Související články:
Související průvodce:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 ?17:30:08 08.02.2015
Co se takhle starat predevsim o to, co se deje u nas a neztracet cas pocitem, ze zachranime svet? Kdo nam vubec dal pravo? Chranme si svoje a cizi nechme tem, kterych se to tyka.
Skullodpovědět 
 Re: ?17:33:06 08.02.2015
Sorry, ale Tvůj nazor absolutně nesdílím. Navíc do Gejku jezdí hodně lidí od nás, takže úplně tak cizí to zase není.
odpovědět 
  Re: ?17:33:53 08.02.2015
pardon. vypadl mi podpis. Ali
Aliodpovědět 
   Re: ?17:39:19 08.02.2015
To me neprekvapuje, ze ho nesdilis. Kadopadne to cizi je, protoze to je v Turecku. Kam vsude vede ten pocit, ze kdyz nekam jezdime, tak to je tak trochu nase, vidime na Ukrajine, ze.
Skullodpovědět 
    Re: ?17:44:26 08.02.2015
To, že to je "cizí" přeci neznamená, že je správné to nechat zničit. Nikdo z místních nestojí o to, aby tu byl lom a zanikla jedinečná přírodní a lezecká lokalita. Neni nic špatného je v tom podpořit.
Aliodpovědět 
     Re: ?22:52:33 08.02.2015
Vzpominam na jednu nejmenovanou "kulturni" akci, ktera probihala na uzemi CR, ze ktere na tehdy "s prateli" vyhazoval anglicky hovorici AKTIVISTA z DDR, protoze sme nezapadali do jeho videni sveta, ktere povazoval za spravne. V nasi zemi nam cizak nakazoval, co mame delat. Zmlatili sme ho po zasluze. Porad existujou narodni staty a je z hlediska moralniho drzost se jim montovat do toho, kde budou mit kamenolom. Navic to v tom state vubec nikoho nezajima. Tolik k aktivismu a diktatu ci exportu dobra.Napneme spise sily k rozumnemu vyuzivani prirody u nas. Howgh.
skullodpovědět 
      Re: ?23:17:54 08.02.2015
nevím co máš komu co říkat že se má starat jen o věci ve svojí kotlince, jsou i lidi co jsou trochu kosmopolitní a i takový co se nebojej že v cizině dostanou přes držku za svůj názor
Tomodpovědět 
       Re: ?08:53:33 09.02.2015
Skule, ty vole, to nemyslíš vážně?
Fáberaodpovědět 
      Re: ?13:26:34 09.02.2015
Kolik vás na něho bylo, hrdino?
Došlíkodpovědět 
      Re: ?16:09:40 09.02.2015
Správně! Byl to určitě Prušák, čili německý rytíř, čili učitel husitské válečné techniky a taktiky spálené země! Hrrr na něj. (Nebo že by to byl potomek polabského Slovana, co nám zabil Vojtěcha, kterého jsme si chtěli zabít sami doma, a tak jsme si ho aspoň potom ukradli od Pšonků?)
Kuba Turekodpovědět 
    Re: ?14:06:08 09.02.2015
Tak to si velkej borec, dobře ty...víc takových, co to řeší silou!!!
glumodpovědět 
     Re: ?21:25:37 09.02.2015
Hosi, hosi :-D
1/ano, i nasili je legitimni zpusob komunikace mezi lidmi. Kdo to nevidi, je prinejmensim naivni ;-). Ale to sem tim puvodne nechtel rict. Tim prikladem jsem chtel spis poukazat na blahovost pocinani toho cloveka, nez na svoje vlastni hrdinstvi.

2/ Kdyz sem nekde na navsteve, tak se chovam slusne, zdrzenlive a nikoho neorganizuju, protoze jsem hostem. Bylo by vam prijemne, kdyby vas soused stezoval v domovnim vybore na to, ze nesouhlasi s vasim zamerem premalovat loznici na ruzovo, protoze jemu se libi puvodni bila? Mozna, ze ona oblast prestane existovat, ale to je vec turecka, co si s tim udela. My proste jenom pojedeme nekam jinam. Nekde si na to stezovat je naivni plytvani energii, co smrdi akorat tak internacionalou ;-)
Skullodpovědět 
      Re: ?11:46:01 10.02.2015
to je blbej příklad, pokud chodíš sousedovy za ženou a vadí ti růžová je to napřesdržku, ale pokud si třeba budem chtít zbourat třeba pravčickou bránu vůbec mi nebude vadit když do toho bude kecat někdo z ciziny
Tomodpovědět 
       Re: ?12:00:39 10.02.2015
myslím tím teda projevit názor, jasný že jinak rozhodují místňáci
Tomodpovědět 
        Re: ?16:55:01 10.02.2015
Slušnost je snad žádoucí vždy a všude. O tom žádná. Uvádět však, jako příklad nevhodnou barvu v sousedově ložnici, je trochu, nebo spíše, dost mimo mísu.
A ta internacionála jen podtrhuje tvůj mimoňský názor. Si tak vždycky říkám, co to je za člověka, kdo sem píše takové bláboly....
F.odpovědět 
        Re: ?18:33:03 10.02.2015
No kdyz uz sme zabredli to te filosoficke diskuse :-D ...Ja te Tome chapu.Co kdyby treba na oddtezeni Pravcicke brany zaviselo tvoje zivobyti, penize pro tvoji zenu a deti? Je to samozrejme absurdni priklad, ale byl bys i tak rad, kdyby se proti tomu stavela nejaka zahranicni particka hipiku? Co tim chci rict je to, ze turecko samo nejlip vi, co je pro nej dobre a co ne a nezijou v nem jenom lezci. Tyhle diskuse o ruznem zavirani skal, dlazdeni lesu atd. jsou vzdycky sporem nejakych zajmovych skupin (vozickari by radi vytah na starostu, lezci jsou proti, do toho vozickare podporuje nejaka vykutalena neziskova organizace atd.)a jsou to spory nesmirne slozite i v ramci jednoho statu. Dost casto ani nemaji jednoznacne reseni. Proto neni vhodne se montovat do veci, kterym nerozumime jenom proto, ze trpi turecti lezci a my jsme tam parkrat byli na dovoleny a sme taky lezci. Jinak pindat si samozrejme muze kazdej o cem chce, musi ovsem cekat protinazor, ze.
skullodpovědět 
      Skulle, jde jen o petici19:50:35 10.02.2015
Vnášíš do toho vyhrocenosti, který tomuhle nepřísluší. Nejedná se o vyvážení demokracie někam, kde je to mimo mísu. Turci chtějí do EU, takže nějakou (pouhopouhou) petici nebudou vnímat jako kdovíjaký vmněšování kultury, která by byla kdovíjak cizorodá. Kdyby šlo o dálnější východ jako třeba Irán, tak s Tebou jen souhlasim, ale v tomhle kontextu jsi dost mimo.
Navíc věřim, že místnímu turistickýmu ruchu celosvětová podpora lezců půjde jenom k duhu, takže pro mě žádný dlouhý váhání.
Tomášodpovědět 
       Re: Skulle, jde jen o petici20:15:56 10.02.2015
Nejde o vmesovani se z hlediska rozdilnosti kultur, i kdyz jsem nazoru, ze ta turecka zacina byt s tou nasi naprosto neslucitelna. Jde o vmesovani na zaklade statnosti (rozdilne staty). Kdyby se to tykalo polska nebo slovenska, princip by prece byl stejnej, i kdyz se jedna o narody bratrske, narozdil od tureckejch machometanu.
skullodpovědět 
        Re: Skulle, jde jen o petici23:47:54 10.02.2015
Hm, ale běžně se to děje a podle mě (a hlavně nejspíš podle těch, co podobný mezistátní petice organizujou a podepisujou) je to tak dobře. Mlčeti zlato, ale neplatí to vždy.
A hlavně: kdo to vidí jako vměšování, ten ukazuje optiku, která může mnohým připadat všelijaká. Třeba divná, zastaralá, nekosmopolitní...je to individuální. Faktem je, že petice se svojí minimální právní váhou je v tuhle chvíli skutečně jen názor. Vměšováním by bylo řešení na úrovni mezinárodních diplomatických vztahů a podobný úlety. Zpátky na zem.
Tomáš S.odpovědět 
         Re: Skulle, jde jen o petici13:31:48 11.02.2015
Delejte si petice jaky chcete, ja jenom trvam na tom, ze je to kravina. Mozna pohled ze starych casu, kdy se jeste nerazilo multi - kulti a anarchisticko-levicacka globalizace. Kdyby vsichni, co se staraji "sireni dobra" ve svete, napnuly sily pro dobro nasi zeme a nasich lidi, meli bychom to tu mnohem krasnejsi. Nic vic jsem tim rict nechtel.
Skullodpovědět 
          Re: Skulle, jde jen o petici18:04:03 11.02.2015
Já v tom nic levičáckýho nevidím a minulou dobu už teprve ne. Naopak! Dnes je daleko více nutné koukat za hranice a ne jen se hrabat ve svém zaprděném písečku.
To dělají jen sobci a zabedněnci bez chuti porozumět a pomoc ostatním. Turecko je krásná a pohostinná země včetně turků samotných!

Z lezeckého hlediska je Geyik parádní top oblast kam se nejezdí na dovolenou, nýbrž primárně za krásným lezením. Dost lidí z Čech tam opakovaně jezdí, sám jsem tam byl ikskrát. Vždy tam natrefíš na lidi z celého světa. Ze zélandu, Canady, z Ruska a ze všech evropských zemí.

Byla by škoda o toto místo přijít. A proto jestli můžu pomoci svým hlasem, svou podporou, rád to udělám.
Fáberaodpovědět 
          Re: Skulle, jde jen o petici22:42:53 11.02.2015
Vidíš, a někteří (a podle mě jich není málo) z nás ty síly u nás skutečně napínají a ještě si najdou těch pár vteřin/minut na to, podepsat petici, která má smysl. Na čemž podle mě nejni nic neuvěřitelnýho, ale soudě podle Tvý logiky Ty na to nejspíš budeš koukat s údivem.
Tomáš S.odpovědět 
        Re: Skulle, jde jen o petici12:00:35 12.02.2015
Celá řada z nás se narodila jen pár kilometrů od hranic. Polský, slovenských či jiných. To co se děje v našem okolí nás často ovlivňuje víc, než něco v Praze či na druhém konci státu. To, že někdo namaloval čáru mezi mnou a sousedem, na tom nic nemění.
Navíc to, že dnes jeden bydlí na vesnici v české kotlině neznamená, že zítra nebude bydlet o tisíc kilometrů dál. Někteří z nás se dostanou do Turecka snaze a rychleji než třeba do ádru. Právo vyslovit svůj názor by nemělo být závislé na místě narození. Narození si nikdo nevybírá a rozhodně to není žádná zásluha. Co se počítá jsou až následné skutky.
MModpovědět 
 Re: ?21:37:45 09.02.2015
Kdyby hloupost měla křídla, tak ty se vznášíš až v horních vrstvách troposféry. A možná, že bys i odletěl do vesmíru.. Lidská hloupost a omezenost mě asi nikdy nepřestane překvapovat.
Michalodpovědět 
  Re: ?22:07:26 09.02.2015
Dekuju za uznani otevrena hlavo. Troposferou bys me byl byval urazil,ale tim vesmirem sis to napravil ;-)
Skullodpovědět 

 Podpora místňákům18:04:44 08.02.2015
Zázemí mi přišlo trochu komerční, ale skály jsou fakt parádní a měly by zůstat. V tomhle jde podle mě národnost stranou. Je to spíš boj: "Lezci vs. korporace."
Sanyodpovědět 
 Re: Podpora místňákům20:15:56 08.02.2015
tak otázek je více, jestli je to jen boj lezci versus korporace, nebo je to boj za skalní oblast, nebo za ochranu přírody a krajiny obecně. je to trochu pikantní, že u nás se ke krajině chováme dost kořistnicky (a ochránci jsou oblíbený nepřítel - viz některé příspěvky u článku o lavině v Krkonoších)a máme ambice za ni lobovat v cizině.
chrtodpovědět 
 Re: Podpora místňákům20:18:35 08.02.2015
co ti na tom přišlo komerční? a co si vůbec představuješ pod slovem komerční? a co bys udělal jinak, kdybys tam měl kemp ty?
Pavelodpovědět 
  Re: Podpora místňákům20:40:45 08.02.2015
Asi bych to dělal stejně, kdybych tam provozoval kemp. Jezdí tam dost lidí, tak to jiné být nemůže. "Komerční" ve smyslu masové, mastňácké s wifinou v chatce, oproti třeba Olymposu kus na jih. Každý má radši něco jiného.
Sanyodpovědět 

 techhicka08:03:30 09.02.2015
Existuje nekde (dostupna) zprava o tom co se tam ma tezit, kolik toho ma byt, jakej ma majitel koncese plan pro mistni rozvoj..?
Kolik tam toho jiz udelano?
(nez nastoupej vrtny soupravy, predchazi prospekce ne-invazivnima metodama, nekolik sezon zpracovani dat, priprava studii proveditelnosti, ekonomicke unosnosti..)

Nechci nikomu kazit iluze, ale pokud jde o vetsi lozisko, par lezcu a ochranaru ma sanci pruzkum/tezbu zablokovat jen velmi, velmi teoretickou.

Mozna nekde jinde ve svete, v Turecku fakt tezko.
TOAodpovědět 
 Re: techhicka08:55:09 09.02.2015
Ano, v Turecku to probíhá opravdu trochu jinak. Těžko říct jestli má firma vůbec nějaké plány a studie nebo výsledky nějakých předchozích průzkumů.
Věci se tu většinou dějí jinak než jsme zvyklí.
Šance na zastavení devastace skal, ale není vůbec jen teoretická. Ani tady v Turecku.
Pokud se podaří vytvořit dostatečný tlak, je velká šance celý projekt zastavit hned v začátku. Tlak mezinárodní lezecké komunity k tomu může významně přispět.
Aliodpovědět 
  Re: techhicka10:05:54 09.02.2015
je dost zasadni rozdil jestli tam uz byl udelana nejaka prospekce a planuje se pokracovani vrty, tj overeni rozsahu loziska, nebo jestli nekdo jen planuje tu prvni etapu.
Muze se stat ze tam nekolik mesicu ci sezon bude behat nekolik lehkych skupin pripominajicich zememerice, nezanechaji po sobe vice nez par koliku v zemi.. a cely to uschne na ubyte.
Pokud se nekdo chysta k vrtnemu pruzkumu, musi jit o VELMI nadejnou lokalitu, soucasny stav svetovych trhu a cen surovin na nich vede temer bez vyjimky k zamrazeni vsech pruzkumnych projektu, stlaceni nakladu na prospekci na nulu..a vyckavani lepsich casu.

Opravdu by bylo vhodne vedet co se tam planuje tezit a v jake fazi rozpracovanosti se projekt naleza.

Jak pravil klasik, horouci srdce a velke odhodlani jsou vesmes k nicemu kdyz postradame vecne informace a schopnost jich racionalne vyuziti...
TOAodpovědět 
   Re: techhicka14:56:29 09.02.2015
Ono je dost náročné získat podobné informace i u nás, natož v Turecku. Takže musíme vycházet z toho co je známé. Což je povolení k průzkumu a mapka s náčrtem budoucího lomu.
Souhlasím s Tebou, že to může znamenat jen pár kolíků v zemi a chlapíků s geodetickým náčiním.
Stejně je ale vhodné postupovat dostatečně razantně. Lepší je hasit malý ohníček než velký požár. Podepsat on-line otevřený dopis ministrovi je teď to nejjednodušší co můžeme všichni udělat. Nic to nestojí a může to pomoc zašlápnout doutnající vajgl v suchém lese.
Aliodpovědět 

 kecy12:52:40 09.02.2015
Cizi/nase, to jsou neskutecny nacionalisticky kecy :D Nic neni nase ani nic neni cizi, pokud vim, jsme lidi co zijou na Zemi a pokud se na Zemi (kdekoliv) deje neco, co se mi nelibi, mam pravo se k tomu vyjadrit...
Michalodpovědět 
 Re: kecy13:21:06 09.02.2015
to uz tu jednou bylo, vsechno bylo vsech, ja mam radeji cizi a moje, to cizi respektuju a to moje je moje
odpovědět 
  Re: kecy14:02:59 09.02.2015
Aha, takže tvá logika...vybíjení zvířat, kácení pralesů, eko havárie nic, v pohodě....hlavně dát pozor na ten náš píseček...
odpovědět 
   Re: kecy14:24:49 09.02.2015
no jak už to tak bývá, když se dohadují 2 s extrémním názorem tak pravda je pak někde uprostřed :-) ale rozhodně to není ani bílý ani černý.
kkt odpovědět 
   Re: kecy08:50:38 10.02.2015
presne tak!!
odpovědět 
  Re: kecy23:07:27 09.02.2015
Presne! Dete s tou internacionalou do pr..le! Cizi nechceme, nase nedame! Navic nacionalismus v puvodni podobe je naprosto zdravej a prirozenej pristup k veci. Na zaklade toho prece vznikly vsechny narodni staty. To ze se dneska jako nacionaliste a vlastenci oznacujou sami hakosi a tyhle pojmy tim ziskavaji jinej rozmer, je vec jina. Vsak je za to taky systematicky vytloukame kde to jenom jde!! Pravda je, ze komance a anarchace vezmem obcas taky po hlave ;-)Love climbing, hate commies and nazis :-D :-D
Mastodontodpovědět 

 Trochu soudnosti09:23:43 11.02.2015
..drazi soukmenovci.

Nevime v jake fazi je projekt a co se ma tezit.. no dobra, to je podruzne.

Nevime KDO za projektem stoji (mistni firma? zahranicni kapital?), kolik do toho jiz nasypali penez,
nevime zda jiz napsan a schvalen plan na vyuziti casti vejvaru z produktu pro mistni rozvoj (to je, prosim, zcela standartni zalezitost i v dost zapadlejch koutech sveta, doby kdy mohla zahranicni firma prijit, vyluxovat lozisko a zase zmizet, zanechavsi po sobe jen spalenou zemi a otravenou vodu, jsou jiz minulosti).

Firma najme levne gastarbaitry z jine casti sveta, tj mistni nebudou mit primej zisk.. ale co kdyz se firma zavazala ze postavi skoly,silnice, vodovody, kanalizace, ...? To se totiz taky normalne dela.
Tedy.. vime?


Nicmene.. bezmala vsichni uz maj jasno v tom ze je to uplne spatne .. at uz ten projekt nebo ta petice.
TOAodpovědět 
 Re: Trochu soudnosti09:53:56 11.02.2015
Ahoj.
Tady jsou některé odpovědi na otázky.
Těžit se má mramor.
Zatím je to jen začátek projektu a firma do něj zatím asi moc peněz investovat nemusela.
Je to místní firma. Žádná zahraniční korporace.
Spousta zahraničních firem ještě pořád bezohladně drancuje přírodní zdroje, ničí životní prostředí, otravuje řeky, moře, ničí místní komunity, atd. Například v Africe. To bouhužel ještě není minulost. To jen tak na okraj, ale není to tento případ.
Žádné investice do místní infrastruktury nebudou. Starosta Gejku žádné takové nabídky nedostal a vzhledem k tomu, že firma provozuje už několik lomů v okolí a žádné výhody pro místní z toho neplynou, není důvod si myslet, že to teď bude jinak.
Přímo z Gejku
Aliodpovědět 
  Re: Trochu soudnosti13:41:57 11.02.2015
Zaměstnanost? Stavební materiál? Infrastruktura?
Kuba Turekodpovědět 
  Re: Trochu soudnosti14:42:30 11.02.2015
Vsichni to podepiste, at ma Ali kam jezdit na dovolenou!!!!
Matesodpovědět 
   Re: Trochu soudnosti20:40:32 12.02.2015
Jezdi sem na dovolenou 10 000 lezcu rocne. Momentalne je tu cca 10 Cechu.
Aliodpovědět 
    Re: Trochu soudnosti07:01:53 13.02.2015
10k je docela dost. Krom ty podpisovy akce treba jeste par doporucenejch dopisu ze zahranici od ruznejch klubu apod (na hlavickovym papire atd..) prislusnymu ministrovi.
Mistnaci asi moc aktivni nebudou, asi maj svoje zkusenosti s tureckou administrativou/byrokracii..
TOAodpovědět 
  Re: Trochu soudnosti16:03:38 11.02.2015
ahoj,
ze zkusenosti s podobnejma zalezitostma.. pokud vam tu petici nepodepise tak tretina mistnaku tak to nema velkou sanci na uspech.
Vhodno podeprit nejakejma ekono datama - napr kolik prinesou lezci do vesnice penez, rocne.
TOAodpovědět 

 ??07:13:36 12.02.2015
Kde se vůbec bere ta jistota,že lezení zajímá kromě nás ještě někoho jiného? Jde o zábavu těch z bohatších zemí,když to řeknu takhle blbě a věřím,že většinu místních ať v Turecku nebo podobné zemi vůbec nezajímá,možná jako rarita.Horolezectví a masový turismus v Himálaji takřka zničil přirozený řád rododendronových lesů a zároveň nepřirozeně vychýlil tradiční ekonomické vztahy mezi lidmi,fungující a formující se po staletí.Jestli chtějí v Turecku lom,tak ať si ho zřídí a lehkoživkové z Evropy(ano i já ),co si můžou dovolit půl roku nemakat a trajdat po světě za lezením,jim do toho radši nemluví..
Petrodpovědět 
 Re: ??15:37:58 12.02.2015
Tleskám, konečně někdo, kdo je schopný kritické reflexe vlastních kořen a kultury...
Martinaodpovědět 
  Re: ??20:13:26 12.02.2015
a v cem jako ta kritika spociva? ja tam zadnou nevidim
Mastodontodpovědět 
 Re: ??20:49:44 12.02.2015
Ta vec je naprosto jednoducha. Mistni lide tu lom nechteji. Od vesnicanu pres vsechny mistni pastevce, majitele stanku, restauracek, starostu az po vsechny mistni lezce, bikery, hikery, universitni profesory. Neni to aktivita zadnych privandrovalcu z ciziny. My je jen muzeme podporit a ziskat tim moznost dal jezdit do tehle skvele oblasti. To je vse.
Aliodpovědět 
  Re: ??09:07:32 18.02.2015
Zkreslený je i trochu pohled na Turecko versus outdoor. Nevím jestli se tomu dá říkat boom, ale jisté je, že se ve skalách objevuje stále více tureckých lezců, po silnicích jezdí více místních bikerů a povědomí o outdooru se dost rozšířilo. Antalya má přes milion obyvatel a spoustu mladých lidí, kteří už se také rozhlížejí, co dělat ve volném čase.
Takže už to není jen o "zápaďácích".
 jirkasodpovědět 

 Foto dne:

Agnes
 Databáze cest:
Všechny cesty (179404)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
Talbac Ext. 7a Leonidio
Al Di La Del Fico 6b Ulassai
Al Di La Del Fico 6b Ulassai
Giugno Piovoso 6b+ Ulassai
Gemisto Kalamari L1 6c Manikia
Nově komentované:
Sensa Nome 8a Calvario
Pioggia Di Maggi 6c Ulassai
Banana Split 5c Paklenica
Zollamt 6A+ Bor
Hammer King 7c Brseč

 Nově v diskusi:
Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování... |

 Nové komentáře:
Re: Problém na sestupu | Re: Problém na sestupu | Re: Problém na sestupu | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta | Re: Problém na sestupu | Re: Problém na sestupu | Problém na sestupu |

 Kde to vře:
Ukrajinský top lezec Maksym Petrenko padl při obraně Ukrajiny (50)
Mára Holeček a Ondrej Húserka vylezli na vrchol Langtangu (29)
Video: Seb Bouin a Alain Robert lezou solo na mrakodrap v Paříži (22)
Will Bosi přelezl boulder Spots of Time a potvrdil klasu 9A (17)
MČR v rychlolezení (16)
Film: Adam Ondra a nejtěžší cesta Vysokých Tater Corona 10+/11- (15)
Secret Spot Bouldering 2024 pozvánka (12)
MČR v bouldru vyhráli Lukáš Mokroluský a Michaela Smetanová (5)
Marjan (4)
Expedice Máry Holečka na Langtang Lirung se chystá do stěny (4)

 Nově v inzerci:
Master 9.7 50m Bicolour (nelezené-nové) | druhý konec lana | Batoh Deuter Aircontact 65+10l | Z teplem | Hledám děvče do skal | koupím Zlagboard | Kalhoty MONTURA SKI STYLE PANTS Man vel.L | Nepromokavá bunda The North Face vel.L | Nové lezečky Scarpa Instinct VSR vel. 43,5 | Srbsko |

 Anketa:
Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
 GPS a mapové aplikace 
 361 
 Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
 315 
 Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
 285 
 Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
 288 
 Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
 257 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.