Christoph Schweiger zahynul sražen na přechodu v Arcu

Arco Itálie

Christoph Schweiger (21let) byl současný talentovaný německý lezcec, který zemřel poté, co ho v sobotu 8. dubna srazilo auto v Arcu.

Mladý lezec zemřel v nemocnici Santa Chiara v Trentu. Nehoda se stala na frekventovaném přechodu u mostu, který je přes řeku Sarca. Byl sražen i se svou přítelkyní autem řízeným 31letým místním, který měl později pozitivní test na alkohol. Jeho přítelkyně byla  hospitalizována v Arcu a zatím stále zůstává v nemocnici, ale je stabilizovaná a zotavuje se.

Schweiger se svou přítelkyní a rodinou bydlel v kempu v Prabi di Arco.

Kromě toho, že Christoph exceloval v soutěžním lezení, letos se mu také podařilo přelézt boulder, The Big Island (8C).


Christoph Schweiger (hi res)

foto by © Insta


Zdroj:

Christoph Schweiger is the 21-year-old who died after being hit by a car in Arco. The family decides to donate the organs (engl.) 

Travolto e ucciso Christoph Schweiger: era un asso del climbing (it.) 


CHRISTOPH SCHWEIGER IFSC profil


JirkaS   [úpravy] 09:32 16.04.2023

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 . 13:19:35 16.04.2023
R.I.P
odpovědět 

 Škoda mladýho kluka17:49:51 16.04.2023
Občas tam ty auta jezdí dost zběsile. Opilej hajzl za volantem ach jo.
Steveodpovědět 
 Re: Škoda mladýho kluka06:45:14 17.04.2023
V itálii běžná věc (alkohol za volantem)
Petrodpovědět 
  Re: Škoda mladýho kluka09:48:13 17.04.2023
Tak nějaký alkohol za volantem je povolený ve většině světa. Nulová tolerance jako u nás je výjimečná ale je rozdíl jesli má člověk 0.3 nebo 2 promile...
odpovědět 
   Re: Škoda mladýho kluka18:34:11 17.04.2023
Tak trochu vědy: viděl jsme v Itálii staříky běžně k obědu u té jejich pizzy vypít každý celou lahev čeveného vína. prostě sedí, kecají a lemtají. Držím se zpátky a píšu menší lahev (0,7 l). Po vypití celé lahve bude mít 80 kg chlap cca 1,32 promile v krvi.
Viděl jsem už mockrát, jak po dopití naskákali italové do svých plechovek a hned hurá do světa.
tak tady o povolených 0,2 až 0,3 nemůže být moc řeči..
Petrodpovědět 
    Re: Škoda mladýho kluka19:23:28 17.04.2023
Já v Itálii (Lombardii) skoro rok žil a je to přesně tak, jen s tou výjimkou, že před tím vypijou litr a půl vody. Normálně deš s borcema na pivo, každej loupne ekvivalent našich pěti kousků, na parkáči do sebe natlačej na sílu petku vody a jedou domů. Jakou biochemickou funkci to plní netuším.
radodpovědět 
     Re: Škoda mladýho kluka22:34:56 17.04.2023
Co se týče promile v krvi, tak téměř žádnou*.

(* pokud se ta "petka" vody nelije souběžně s alkoholem - pak to zpomalí absorpci z trávicího traktu)
 tah-sha-tungaodpovědět 
      Re: Škoda mladýho kluka16:11:12 18.04.2023
Makušo kdyby jsi se nenarodil na světě by bylo líp, možná by pak lidi nemuseli chlastat a nestalo by se to ...
Kdyby..odpovědět 
       Re: Škoda mladýho kluka19:45:09 18.04.2023
Neměj strach, impotentní anonyme, nůžky už se pomalu zavírají...
 tah-sha-tungaodpovědět 
        Re: Škoda mladýho kluka12:20:52 24.04.2023
Už se zavřely???
odpovědět 
         Re: Škoda mladýho kluka13:54:03 24.04.2023
Je vícero způsobů, jak nakládat s anonymními internetovými pseudohrdiny. Moudrému napověz... ;)
 tah-sha-tungaodpovědět 
    Re: Škoda mladýho kluka19:35:41 17.04.2023
však to je "normálka" ledaskde

a on ten alkohol za volantem je jen mediálně-politicky nafouknutá bublina pro mamlase co vyžadují "pravidla musí být a rázný přístup a řešení"

neb na lidi to působí různě (já osobně nemám za volantem co dělat ani po malém pivu .. nepřeháním) a hlavně je X dalších věcí co zpomalí reakce, a negativně ovlivní rozhodovací schopnost a spatial awarenness stejně nebo hůř jako 4 kousky pro průměrného chlapa .. např. spaní <6h po 3+dny, nespočet léčiv, hádka po telefonu


a ne netahám si to z paty, k výše uvedenému se dá najít nespočet experimentů v kvalitě dostatečné na publikaci v žurnálech
odpovědět 
     Re: Škoda mladýho kluka19:46:43 17.04.2023
souhlas!
Petrodpovědět 
     Re: Škoda mladýho kluka20:15:14 17.04.2023
tak. házet do jednoho pytle dědouše co dojedou z hospody dva kilometry krokem, strejce co si dají jedno pivo po obědě a idioty nerespektující vůbec nic je spolehlivá cesta do pekla. mimochodem, ten idiot loni (předloni?) v ádru měl už poněkolikáté zákaz řízení, a teď mi někdo vysvětlete, jak systematická buzerace pohodovejch dědoušů a strejců zachránila jeho oběti.
Lukas B.odpovědět 
     Re: Škoda mladýho kluka20:26:34 17.04.2023
Až ti ty pako někdo na přechodu srazí dítě, tak jsem zvědav, jak to budeš považovat za nafouknutý, ty experimente.
odpovědět 
      Re: Škoda mladýho kluka08:10:13 18.04.2023
tohle je trošku dost diskusní faul.
ale nešť.
neshledávám zásadní rozdíl mezi jedním pivem, mírným matláním telefonu, vomakáváním spolujezdkyně, stresujícím pracovním telefonátem, pruzením strejce tetou, vystresováním matky neustávajícím řevem kojence v autosedačce, poslechem zpráv v rádiu a podobnými záležitostmi mírně ovlivňujícími pozornost.
něco jiného jsou samozřejmě hovada s desítkou zákazů řízení, co pravidelně jezdí pod vlivem kdečeho.
Lukas B.odpovědět 
      Re: Škoda mladýho kluka15:51:11 18.04.2023
Až ti ožrala srazí dítě, tak ti názor na trestání řidičů, ať je jakýkoliv, příliš nepomůže.
honzaodpovědět 
     Re: Škoda mladýho kluka15:01:19 18.04.2023
Optimální přístup k téhle věci mají podle mne třeba v Texasu (přítelkyně tam dost let žila). Můžeš chlastat jak chceš a jet v jakým chceš stavu. Ovšem pokud někoho zraníš nebo zabiješ a bude to – dle poroty, která se skládá z běžných občanů – v důsledku tvojí nepozornosti nebo chyby, tak nejméně 10 let nevylezeš z basy a následně skončíš jako bezdomovec, protože odškodné pro pozůstalé spolehlivě pohltí veškerý tvůj majetek (pokud nejsi multimilionář). Takže tam lidi jezdí i dost těžce pod vlivem (ono to často jinak nejde, protože veřejná doprava tam mnohde neexistuje), ale počet jimi zaviněnejch průšvihů je hodně malej. Prostě si dají skra pozor.
Bojím se ale, že tohle je v evropským prostředí nerealizovatelný.
D.odpovědět 
      Re: Škoda mladýho kluka15:19:46 18.04.2023
Bohužel život ani zdraví 10ti lety basy nevrátíš.
odpovědět 
       Re: Škoda mladýho kluka15:45:25 18.04.2023
to samozřejmě život nikomu nevrátí. je samozřejmě otázka, do jaké míry hrozba děsivou buzerací (pokuta v řádu desetitisíců, zákaz řízení na rok, uniklý výdělek řádu statisíců) za nadejchání ekvivalentu dvou piv zdravými a zodpovědnými osmdesáti kily masa, kůže a kostí odradí socky a fetky bez řidičáku a se zákazem řízení od jejich aktivit. já si myslím, že moc ne. to už by mohlo být rovnou trestné vozit (třeba) tchyni nebo řvoucí mimina, neboť přítomnost takového elementu v autě zhorší schopnost řízení srovnatelně s třemi pivy.

mimochodem, gůgl na první klepnutí, v roce 2021 v čr z 470 úmrtí při autonehodách bylo 50 s alkoholem v krvi viníka (což vůbec nemusí znamenat, že je alkohol příčinou, obvyklá praxe je, že ten, kdo má měřitelný alkohol, je automaticky označen za viníka a zvrátit tento verdikt je složitá bitva - modelově když strejc jede po hlavní silnici 50 km/h a z vedlejší mu není dána přednost a on trefí auto na boční dveře a výsledkem je mrtvola, a strejci je naměřena hodnota na hranici chyby měření a ve stresu vyblábolí cokoli), a to odpovídá těm běžným 5-15% v okolních civilizovaných zemích. drtivá většina autonehod má příčinu nevěnování se řízení a nepřizpůsobení jízdy.
Lukas B.odpovědět 
        Re: Škoda mladýho kluka16:23:08 18.04.2023
celé tohle myšlení bych poslal do hazlu. Neexistuje jediný důvod, proč by mělo být nutné pít alkoholické nápoje. Ožer se třeba do němoty, ale doma.
odpovědět 
         Re: Škoda mladýho kluka16:40:20 18.04.2023
On zde ale nikdo nepíše, ze by bylo nutné pit alkoholické nápoje, druha věc je, ze je to časté a často i chutné.
Martas.odpovědět 
          Re: Škoda mladýho kluka21:17:08 18.04.2023
Ale pokud to lidé pijí i v situaci, kdy vědí, že nemají, nedovedou si pomoci, není to o chuti, ale závislosti a hlouposti.
odpovědět 
           Re: Škoda mladýho kluka18:02:53 20.04.2023
Ožralí mají štěstí
odpovědět 
            Re: Škoda mladýho kluka22:58:56 23.04.2023
Nemají štěstí (leda snad jeho zdání), ale jejich uvolněné tělo líp zvládá rázové síly a energii.
M@raodpovědět 
         Re: Škoda mladýho kluka20:13:39 18.04.2023
Soudě podle psaného slova bych měl za volantem obavy spíše z tebe, než z Lukáše B. po 2 pivech.
odpovědět 
       Re: Škoda mladýho kluka21:20:57 18.04.2023
Nevrátíš, to je jasný. Ale texaská basa fakt není zaopatřovací ústav (za takovouhle věc jdeš do státní/okresní, ne do federální věznice); tam se nechceš dostat – ani když jsi smažka, možná tím spíš, protože uvnitř si nečichneš. Takže jako prevence to působí dost dobře – jak je ostatně vidět.
D.odpovědět 
      Re: Škoda mladýho kluka09:04:08 21.04.2023
Vcelku novátorská myšlenka, která předpokládá, že se všichni lidé (třebas z obav z následků) budou chovat rozumně/odpovědně. Navíc v tvém případě je to ještě vylepšené o to, že v tomto případě jsou ti lidé pod vlivem. Bráno ad absurdum bys takto mohl šmahem pera (tj. kriminalizací užívání drog) okamžitě "vyléčit" všechny narkomany.
Jako "hint" pro pochopení toho, že to absolutně nefunguje, by ti mohlo sloužit porovnání procenta populace, která je držena v Texasu/USA ve vězení, s procentem, které je v jiných vyspělých státech.
pepanodpovědět 
      Nepravda13:09:32 23.04.2023
Bohužel se pleteš. https://www.bankrate.com/insurance/car/drunk-driving/#stats-2022 Zde najdeš shrnutí dat z USA o nehodách způsobených opilými řidiči. Ve zkratce: "Největší procento smrtelných nehod způsobených řízením pod vlivem: 1. místo: Montana, 48 %, 2. místo: Texas 46 %..." Tedy stříbro patří Texasu, lze ted usuzovat, že to až tak moc v tom státě nefunguje. Úplně původní zdroj těch informací je z těchto tabulek NHTSA: https://www-fars.nhtsa.dot.gov/States/StatesAlcohol.aspx
fact-checking na lezci je moje hobbyodpovědět 

 Zase na cestách.18:25:38 17.04.2023
To byl ten z loňska z ádru
Honzaodpovědět 
 R.I.P.10:59:07 19.04.2023
Ani bych se tomu nedivil, že zas někde jezdí. Ale kdoví, jak to bylo. Na kolizi jsou vždycky 2, kdo ji způsobí. Holt líh je (kancerogenní) jed a zabiják. Ty oběti loni v Ádru taky byly opilé a kdyby ne, tak se jim to třeba nemuselo stát...
Máraodpovědět 
  Re: R.I.P.13:08:20 19.04.2023
Jasně kdyby stihli skočit do škarpy tak je nesejme. Jel jak kokot porušil spoustu věcí tak má plnou vinu. MMch to platí i pro ten přechod, kdyby si ověřili že auto je nepouští ale jede furt a nevlezli do přechodu tak je nesejme.
Ty anonymní představy že jedno pivo = neschopnost řídit bezpečně jsou úplně mimo. Ostatně nehodovost třeba v Dojčlandu to potvrzuje (a to na kole maj 1,6). Něco jinýho je vlízt za volant vylitej jak dán, tam tvrdý tresty patří, ale drakonický tresty za 0,3 to je nesmysl (a u vodáků už úplně). Pokud někdo sejme člověka po jednom pivu tak to neni tim pivem, úplně stejně by ho sejmul i s nulou.
odpovědět 
   Re: R.I.P.15:15:46 19.04.2023
To, že alkohol ovlivňuje jednání i v malých dávkách, je nezpochybnitelné. Vše ostatní jsou výmluva a kecy. Neexistuje jediný důvod, proč muset pít zrovna pivo nebo jiný alkohol. Pokud to nemůžeš vydržet a dát si ho musíš, zajdi si k doktorovi, je to nemoc.
odpovědět 
    Re: R.I.P.17:58:15 20.04.2023
Stejně tak, pokud se člověk nepodívá nalevo napravo, než vleze do silnice, třeba i na přechodu, tak tam nemá co dělat. To nemluvím o vběhnutí či vjetí na kole. Kámoš takhle sundal týpka na přechodu, kterej mu tam vjel na kole a že dobrý, že je v pohodě a že pojede. No, zavolal policajty a nakonec cyklista nadejchal...
odpovědět 
     Re: R.I.P.20:17:42 22.04.2023
Já jsem divnej, já se rozhlizim I na zelenou a dost často i v autě.
odpovědět 
      Re: R.I.P.22:54:00 23.04.2023
Nejsi divnej, jsi (horo)lezec. A taky je to povinnost dávat pozor, i když máš "volno".
M@raodpovědět