LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Holčička na nástupu: "Mami pojďte, raději si stoupneme vedle, kdyby ten pán tady spadnul."
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Oblasti
 Reportáže
Knihy
Update sprievodca Jelenec
Pomozte vydat knihu Dobrodružství v prášku… přidáte jen vodu
Křest lezeckého průvodce Vltavská žula

Závody
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)
MČR v bouldru (19.10)
Boulder OPEN 2020 LA SKALA (26.10)

Žebříček
Cesty:
36.Kolomazník 10459
37.Drbohlav 10456
38.Kalvas 10438
Bouldry:
36.Svoboda 8759
37.Scheuerová 8703
38.Hapala 8678
Hory:
8.Černý 6591
9.Sukačová 6464
10. 6150

Výsledky
MČR rychlolezení (13.10)
SP Praha (20.09)
EP obtížnost Bologna (14.09)

Deníčky
5668 lezců
1140451 cest
Nové přelezy:
Sensa Nome 8a
Lokální Kv Xb
Orgi Nerou 8a
Nymfa 8A+
Seastar 7C
Ortofrutta 7c
Koma Xc
Mr. Morgen 7b
Ri Rock 7b+
Les Furtif 8b+

Stěny
TJ vodní sporty - Loděnice - Litovel
Stěna Luh - ZŠ Vsetín Luh 1544 - Vsetín
WallClub - Sezimovo Ústí

Prodejny
HUDYsport - Strakonice
PROVIDE + YETTI Havlík - Děčín
HORALSPORT - KLADNO

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Ve válce na Ukrajině padli dva významní ukrajinští horolezci

Ve válce na Ukrajině padli při obraně země před ruskou agresí dva významní ukrajinští horolezci. Alexander Zakolodny a Grigory Grigoryev, oběma bylo 35 let, zemřeli 21. ledna v boji poblíž Soledaru u Doněcku. První z nich byl nositelem  mezinárodního vyznamenání Sněžný leopard a účastnil se mj. ukrajinské expedice, která v roce 2010 vylezla na Makalu, druhý všestranným horolezcem. Kamarádi od dětství.

O jejich úmrtí informovaly přední zahraniční horolezecké weby s odvoláním na Charkovský alpinistický klub.

Alexander Zakolodny byl mj. účastníkem expedice na Nanga Parbat v roce 2013, která skončila tragédií, když skupina Talibanu při teroristickém útoku na základní tábor zabila jedenáct lidí. Alexandr tehdy vyvázl, protože v době útoku byl na sestupu.

Viz:



Zmíněné zdroje zde:

planetmountain.com: Ukrainian mountaineers Grigory Grigoryev and Alexander Zakolodny die in Russia-Ukraine war

desnivel.com: Dos notables alpinistas ucranianos, muertos en la guerra

Standa Holec   [úpravy] 11:01 27.01.2023Tisk 

Reklama:


Související články:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 Ach jo.15:12:34 27.01.2023
Kurvy ruský...
odpovědět 
 Re: Ach jo.15:17:57 27.01.2023
Ty bys měl taky politovat. Určitě ne všichni touží padnout za Cara.
odpovědět 
  Re: Ach jo.15:32:03 27.01.2023
Litovat RuZZké prasata? Ať tam všichni chcípnou! Bojují z vlastného přesvedčení a nikdo tam neprotestuje!
bigsoulodpovědět 
   Re: Ach jo.16:14:18 27.01.2023
Nemel sračky.
Trojkařodpovědět 
   Re: Ach jo.17:14:07 27.01.2023
Tak oni tam občas zkusí zaprotestovat, ale jak dopadnou, když je pochytají?
odpovědět 
   Re: Ach jo.19:41:37 27.01.2023
Až dostaneš synku povolávák, tak budeš kvičet na dvě doby. Na obou stranách je plno lidí který by tam vůbec nechtěly být.
honzaodpovědět 

 RIP16:32:47 27.01.2023
Heroyam slava!
odpovědět 
 Re: RIP17:55:40 27.01.2023
Kdyby se ozvali před devíti lety, když probíhal puč v Kyjevě, mohlo být čtvrt milionu lidí včetně nich ještě na živu.
odpovědět 
  Re: RIP18:41:05 27.01.2023
Keby ruský cár nechcel obnoviť impérium aj s kolóniami, mohli byť státisíce na oboch stranách nažive.
igi2odpovědět 
  Re: RIP18:56:59 27.01.2023
A kdyby v roce 39 se všichni nevděčníci nevzdali nabízeného života v třetí říši, to by teprve bylo ušetřeno životů.
odpovědět 

 Vrazi na olympiade17:41:54 27.01.2023
A to chce olympijsky vybor pustit rusaky na olympiadu.
Lrhodpovědět 

 :(18:12:58 27.01.2023
Je to v píči, ivane stankoviči.
Takový krásný zdraví kluci.


Honzaodpovědět 
 Re: :(20:19:08 27.01.2023
Nebyl Stankovič náhodou Andrej? Jinak rým odpovídá.
P.odpovědět 
  Re: :(17:15:04 28.01.2023
Máš pravdu.
Honzaodpovědět 

 vtf23:03:38 27.01.2023
se divím že je tady povolená diskuze , zrovna u takového tématu. to bude asi nějaká provokace ze strany KGB nebo  BIS nebo jak se to vlastně teď jmenujou. v každém případě škoda kluků.asi neměli dost peněz na úplatky aby se dostali z banderistanu.jinak všem odhodlanejm bojovníkum jsem ochotnej přispět na cestu, pokud nechtějí bojovat jenom za klávesnicí.
dodpovědět 
 Re: vtf10:10:26 28.01.2023
Tak ono by možná stačilo, kdyby všichni ti válkychtiví jedinci měli koule alespoň na to, aby se přihlásit do tzv. Aktivních záloh...

Navíc by si přilepšili o kapesné 18 tis. Kč/za rok.

Pro všechny ostatní doporučuji k podpisu petici:

https://www.miraspravedlnost.cz/
odpovědět 
  Re: vtf13:24:46 28.01.2023
Tohle není diskuze pro vás, dezoláti. Byla to vzpomínka na dva statečné chlápky, kteří společně s ostatními nakopavají vašim russáckým kamošům zadky.
Vaclavodpovědět 
   Re: vtf13:37:40 28.01.2023
Tak všichni nemohou být lepšolidi jako Ty, Václave.

Mimochodem ta výzva k přihlášení se do Aktivních záloh byla míněna i na takové jako jsi ty. Už jsi se přihlásil a nebo umíš jen moralizovat od klávesnice?
odpovědět 
   Re: vtf13:38:19 28.01.2023
Amen.
Kuba Turekodpovědět 
    Re: vtf23:03:29 28.01.2023
Kdo my? Ano volby vyhrál PP a díky lidem a Bohu za to! Díkazz!
Zaráží mě však ta míra podpory hulváta a osočovatele ze všeho zlého a z komplotů… Proč ho vlastně volili hlavně cikáni, nezaměstnaní?….
Zdénaodpovědět 
   Re: vtf19:45:05 28.01.2023
venco hoď se do klidu,už jste vyhráli volby.. můžeš se teď pomalu připravovat ,budeš mít doufám tu čest se brzy připojit k těm hrdinům a ukázat to těm zlejm rusákům.
dodpovědět 

 Borci14:08:23 28.01.2023
Cest jejich pamatce! Byly to borci!!!!
Lukodpovědět 

 Zbytečná smrt20:49:06 28.01.2023
Ukrajina měla zvolit neutralitu. Za smrtí stovek tisíc lidí včetně těchto kluků je politika západu a jen tak to neskončí.
Davidodpovědět 
 Re: Zbytečná smrt21:06:15 28.01.2023
A jak by ta varianta neutrality vypadala?
odpovědět 
  Re: Zbytečná smrt20:57:24 29.01.2023
Tak, že se ta země, která má od rozpadu SSSR svých problémů dost (důkazem budiž, kolik ukrajinců ještě před válkou se snažilo dostat na západ od nich).
Nebude provokovat medvěda kecama o účasti v NATO, či EU. To byly blbosti už před 10 lety a pořád to někdo vytahuje, tím Rusům nahrává na smeč. Ne, prostě měla nastavit pokus o neutralitu, protože byli v mnoha věcech provázáni s Ruskem, ale též se západem a Rusy nemají rádi, ale dost jich tam žije. Ten ping pong evidentně nikomu nepomohl.
A samozřejmě je třeba zase vymáchat Němcům čumák ve vlastních chcankách, protože jsou to zase oni, kdo nás všechny - celou Evropu - dostali do sraček svojí energiewende a závislostí na ruském plynu.
Teď se pohoršovat, je pláč nad rozlitým mlékem.
odpovědět 
   Re: Zbytečná smrt21:09:10 29.01.2023
Neutralita ve stylu finlandizace? Jinou si vůbec neumím představit. A i tahle by byla dost vratká. Bez naděje na výraznější demokratizaci a tak.
P.odpovědět 
   Re: Zbytečná smrt08:46:58 30.01.2023
"provokovat medvěda kecama o účasti v NATO, či EU" Co to meleš? Každá svobodná země si může sama rozhodovat, kam chce patřit.
petrodpovědět 
    Re: Zbytečná smrt12:47:06 30.01.2023
Však jo, USA si "Latinsko-americkej dvorek" taky pohlídaly.
odpovědět 
    Re: Zbytečná smrt17:14:06 04.02.2023
Ukraina v NATO je jako Mexiko ve Varšavský smlouvě. Navíc podmínky pro vstup do NATO, či EU Ukrajina nesplňuje a jen tak splňovat nebude. Tak proč to někdo vytahuje na veřejnost, takovou blbost. Po 30 letech začít znova studenou válku může jedině blb. A Číňan se směje...
odpovědět 
     Re: Zbytečná smrt13:08:23 10.02.2023
"Navíc podmínky pro vstup do NATO, či EU Ukrajina nesplňuje a jen tak splňovat nebude. Tak proč to někdo vytahuje na veřejnost, takovou blbost" - Tak proč kvůli takové blbosti Rus na Ukrajinu útočí? Je debil? /// Je úplně jedno, co Ukrajina říká, Rusové tam nemají co dělat a je potřeba je vyhnat.
Tomášodpovědět 
 Re: Zbytečná smrt10:17:58 29.01.2023
Nie každý chce byť kolóniou upadajúceho impéria.
odpovědět 
  Re: Zbytečná smrt21:56:27 29.01.2023
zatímco k americkému se lidé hlásí dobrovolně, ať už v uvozovkách, nebo bez nich, to jsou ty paradoxy
odpovědět 
   Re: Zbytečná smrt22:54:16 29.01.2023
Jak dobře, že máte tu Ameriku. Alespoň máte čím "argumentovat" ...něco jako pro neo-nácky a SPDáky Romové/migranti/atd.
 tah-sha-tungaodpovědět 
    Re: Zbytečná smrt14:19:08 30.01.2023
Argumentovat za co? Jestli to dělalo dojem, že jsem tou poznámkou pro Rusy, tak jsi úplně mimo. Ale není to snad paradox, že když strká USA prsty všude možně, rozšiřuje svoje impérium pod rouškou humanitních ideálů, ekonomicky zotročuje, řinčí zbraní a používá násilí, tak se nám to nezdá tak strašný, jako když to dělá Rusko? Proč máme na lidskou svobodu tak rozporuplný pohled?
odpovědět 
     Re: Zbytečná smrt14:54:07 30.01.2023
Mě přijde, že mnoha lidem, to co se děje řekněme od Bosporu na jihovýchod, je celkem jedno. Tady se to podobný děje už docela kousek od nás a to je probralo. Škoda jen, že bez nějaké objektivity ve světovém měřítku. Jak říkal Polívka, "Lidi sou lidi, pro mě cikán jako černoch."...
odpovědět 
      Re: Zbytečná smrt22:21:10 30.01.2023
Mne to jedno není a docela dlouhou dobu mne už sere, ale i děsí, kam směřuje Čína. Protože, na rozdíl od vraha z Kremlu, Číňani na to jdou mnohem pomaleji, ale o to rafinovaněji. Stačí se podívat, kolik toho vlastní na západním pobřeží S Ameriky...
 tah-sha-tungaodpovědět 
     Re: Zbytečná smrt22:18:59 30.01.2023
OK. Tak tedy, USA provedli invazi do Afgánistánu. To bylo něco, jako když Ti borec ukáže fakáče a řekne Ti, že ses mrdka a Ty mu za to zlomíš ruku. Neměl jsem však a ani nemám pocit, že by si, jak bych to řekl, chtěli ten Afg. nechat.
Pak se nasrali na Saddáma a vtrhli do Iráku pod záminkou chem/bio zbraní. No jo, to taky nebylo úplně košér, možná ještě míň, než ten Afg. a souhlasím, že OSN, příp. jejich tehdejší spojenci NATO měli být mnohem víc slyšet. Rovněž však - jaksi tam už teď nejsou a Irák si nedokreslili do mapy USA.
Obě krajiny byly před návštěvou docela v řiti. Možná Irák o něco méně, ale to stejně jenom proto, že Saddám to hrál na milého. A ty jdeš tohle srovnávat s invazí do demokratické, byť trochu bordelářské, ale stále demokratické a suverénní země?! A ještě ze strany právě podobného diktátorského režimu, jako byl v Iráku, a právě za účelem přičlenění, resp. zabrání území?! Musím říct, že to je vcelku zajímavý příměr.

(Koreu nebo Vietnam sem tahat nemá smysl, to se rovnou můžeme vrátit k 30leté válce nebo rovnou do Říma.)
 tah-sha-tungaodpovědět 
      Re: Zbytečná smrt09:22:51 31.01.2023
Jsi důkazem, že ne jenom ruská propaganda, o které se teď tolik mluví funguje, ale i ta americká :/ Daří se jim očividně v hlavách lidí budovat obraz velkého dobromyslného otce, který má na mysli pro všechny jen to nejlepší, ale občas musí někoho zlého praštit přes prsty, což lidé jistě ocení a budou se cítit ve světě bezpečněji. O nějakém ekonomickém otroctví, které působilo tolik tragédií, hladomorů a hrůz všeho druh v Africe, o tom jak si podmaňují politiky různých zemí, kteří neslouží pak voličům, ale chamtivosti amerických elit o tom ani zmínka. A kdyby náhodou, tak nakonec můžeme poděkovat praštěným konspirátorům že? Díky nim se v tom ani prase nevyzná a může se jet dál. V Číně je pronásledováno miliony lidí, brutálně se s nimi zachází, ale lidská chamtivost nedovolí, aby se o tom otevřeně v "demokratických" zemích mluvilo (v tom se asi shodneme). Ale rusové jsou všichni svině! I ti, co kvůli zachování života, nebo proto, že odmítají vraždit svého bližního, utíkají za hranice před povoláním do války. Můžou si za to sami. (to tady taky padlo, ne od tebe). A tak je to s tím naším postojem ke svobodě :/
A že někdo nechce u hranic zemi se zmanipulovanými politiky, kteří půjdou na ruku ve všem usa a se zbraněmi nato přímo na hranicích svého státu, jak si takové požadavky vůbec může někdo nárokovat! Taková drzost a zasahování do suverenity státu!! Zatímco usa můžou cokoliv, protože to myslí přece vždycky se všemi jen dobře :)) Ukrajina si zaslouží demokracii pod vedením usa. A rusko nakonec taky ne?
odpovědět 
       Re: Zbytečná smrt10:59:33 31.01.2023
Je hezké, že na základě hóódně zjednodušeného výčtu ve třech odstavcích jsem něčeho důkazem... Ať žijou diskuze (anebo spíš hodnocení druhých na základě příspěvků, hm?)!
V tom, co jsem psal, nebyla chvála, ani USA, ani struktur, ve kterých jsou zapojené, rovněž to nebyla žádná obhajoba jejich konání. Ale chápu, že tento podtón Ti nesedí do protiargumentu.
Je fajn a hezké, že razíš rétoriku absolutní spravedlnosti, na druhou stranu, kdybych si vybíral jako Ty, tak bych řekl, že tady vlastně obhajuješ aktuální (posledních 8 let) chování Ruska.
btw, a co ta Afrika?! Teď jsme v jakých letech? Když tam drancovali Briti, Holanďani a další nebo v přítomnosti, když to tam nenápadko požírá Čína? A co to má s USA? Který stát tam obsadily?
 tah-sha-tungaodpovědět 
        Re: Zbytečná smrt12:09:56 31.01.2023
Zjednodušenou obhajobu invazí usa jsi prezentoval ty. Je blbost se hádat. Nerad bych ti ale něco podsouval. Sorry pokud to tak vyznělo. Jen chci upozornit obecně na ten zjednodušený pohled že usa jakoby nešířilo svoje impérium, nebo že s tím snad už přestává a že nemá žádnou účast na střetu zájmů, které vyústili i v tuhle sraččku. Chamtivým narcistům a sociopatům je úplně jedno kde se bude válčit. A propo, nerazím rétoriku absolutní spravedlnosti, nepodsouvej, určitě ne ve smyslu nějaké vágní individuální, naivní představy. Ale zaslepenost určitě svobodě nepomůže. Ta válka přináší konkrétní, hmatatelné projevy nesvobody. Jako je třeba ten povolávák pro rusy i ukrajince. A za to prostě nemůže jen putin. Kdyby kupř. amíci bezohledně nechtěli šířit nato až k hranicím ruska, tak mají minimálně o jeden důvod méně válčit a šance na zachování individuální svobody těch kluků se zvětší. Jen upozorňuji na to, že vůči tomu je většina lidí slepá a pachatele vidí jen v démonizovaném rusku. A zdálo se mi, že tys to také tak prezentoval a usa jen obhajoval. Když ty budeš mít souseda, který skladuje jedy metr od tvých záhonků, tak ti taky nebude stačit argument, že je to za plotem, je to jeho zahrada a že si tam může dělat co chce. Budeš na něj nejdřív slušně tlačit a když si nedá říct, tak tě to začne srát a bůh ví, jak se to vyhrotí ne? Znovu opakuji, ani náhdou, ani omylem, ani vůbec nijak ruskou agresi neobhajuju, naopak! Jen o tom nechci přemýšlet zjednodušeně. Kdyby někdo napřed řešil nejen rusko, ale odhaloval i praktiky usa, tak by se s tím možná (možná ne), ale byla by nějaká šance s tím něco dělat. Ale to se těm našim evropským demokratický státům do politiky nehodí. Amíkům je potřeba lézt do hrdele, protože to sype. Stejně tak číně. Je to svinstvo.
odpovědět 
         Re: Zbytečná smrt12:14:36 31.01.2023
Více méně souhlasím, až na ten příměř s jedy - představme si, že se Ukrajina stane členem NATO. To jako do týdne podél jejich východní hranice vyrostou fabriky na chemikálie nebo sklady radioaktivního odpadu? (A nebo to byl trochu za vlasy přitažený příklad.)
 tah-sha-tungaodpovědět 
          Re: Zbytečná smrt12:34:28 31.01.2023
To byla jen ilustrace. Prostě historicky je pro rusy nato nepřítel. Nechce jejich zbraně na hranicích. Trvat na tom, že do toho nemá rusko co kecat a ignorovat je (resp provokovat), to je diplomatická tragédie. Už Jelcin naprosto citlivě a rozumně na to upozorňoval, že usa zbytečně hrotí šíření nato směrem k ruským hranicím a že to ničí vzájemnou důvěru. A byli to amíci, kteří tuto agendu dál bezohledně razili. Jim je přece koneckonců u hrdele, že nějací mladí kluci ve výsledku umírají někde tisíce km v nějaké díře. To byla ta moje reakce na ruské imperium. Ale co jiného je nato, než forma mocenského impéria usa? To je to co amíci dál, navzdory ruským výtkám šíří ne? Proč se s tím serou doslova až na hranice ruska? Ale přece za všechno může jen a pouze démonizované rusko že? Fakt tomu chceme věřit?
odpovědět 
           Re: Zbytečná smrt17:13:09 31.01.2023
No a taky se na to můžeš koukat takhle: chceš, aby tvoje děti žily radši v běloruský, nebo v litevský a estonský realitě?
Já bych teda vůbec neváhal.
A k tomu bezohlednému šíření NATO, proč by si Ukrajina nemohla vybrat, jestli bude druhý Bělorusko, jestli má nárok na důstojnou existenci a nebo jestli musí odevzdávat Krymy a Donbasy jak se to carovi zlíbí? Ta bezohlednost se přece dá nahlížet i takhle. Ohledy si zaslouží spíš ten malej, než hladovej ruskej medvěd.
Americké impérium není dobré, ale ruské je z pohledu mých hodnot vyloženě barbarské a rozumím každému, kdo v něm nechce být. A teď jsme se v důsledku toho, že jsme ho dlouho ohleduplně nechávali být, dostali až sem.
Ty sféry vlivu jsou hnusná věc a my už máme nepříjemnou zkušenost s tím, jaké to je být v té ruské. Jsem přesvědčenej, že té americké je nám líp. I když to v žádném případě není čiré dobro.
P.odpovědět 
            Re: Zbytečná smrt19:21:20 31.01.2023
Ale já sám taky považuju rusko za bezohlednýho medvěda a v životě by mě nenapadlo pomyslet, natož napsat, že by ukrajina měla chtít být pod jejich přímým vlivem. Tohle mi nepodsouvej. Ale z popudu usa jim ukazovat dlouhá léta fakáče a ignorovat jejich někdy i docela pochopitelné požadavky, jako je třeba nemít nato doslova u jejich hranic, je prostě diplomatická tragédie. A odserou to normální lidi jako vždycky. A tuhle amíckou bezohlednou agendu není dobrý přehlížet. A ano, tobě je pod tím amíckým imperiem teď zrovna dobře, kromě věcí, které si pravděpodobně ani neuvědomuješ, jenže v tuhle chvíli to ukrajině přineslo víc škody než užitku. Odsuď podsuď s tím lezením amíkům do hrdele.
odpovědět 
             Re: Zbytečná smrt19:33:01 31.01.2023
Vlastně nevím, jestli ti něco podsouvám.
P.odpovědět 
              Re: Zbytečná smrt19:47:00 31.01.2023
Tak jsem to špatně vyhodnotil, sorry. Vyčetl jsem to z otázky: "...proč by si Ukrajina nemohla vybrat, jestli bude druhý Bělorusko, jestli má nárok na důstojnou existenci a nebo jestli musí odevzdávat Krymy a Donbasy jak se to carovi zlíbí?"
Jako by to byla reakce na můj příspěvek s předpokladem, že já píšu něco tak, jako že si snad právo vybrat nemá a nemá snad nárok na důstojnou existenci. Jasně že má. Otázka ale je v tuto chvíli za jakou cenu. A jestli je to moudrý to dělat i s tím fakáčem rusům z popudu amíků a jejich agendy šíření nata až ke hranicím ruska. Jestli by to tak v té demokracici obyčejní lidé odsouhlasili, kdyby měli správné informace, namísto propagandy z jedné i druhé strany včetně té amícké, kterou šíří po světě tolika způsoby.
odpovědět 
               Re: Zbytečná smrt20:00:41 31.01.2023
Ono, potíž s Tebou je v tom, že se zuby nehty držíš myšlenky agresivních, provokujících USA, které se min. několik desetiletí třesou, jak bude NATO hraničit s Ruskem. A přitom je to Ukrajina, kdo má ty snahy se do EÚ a NATO dostat, je to jejich aktivita.
A z toho, cos psal v odpovědi na mne o Rusku, člověče, téměř mi jich začalo být i líto a ukápla mi slza... (ano, běžný Rus za to, jakého kokota tam mají už 20 let, (skoro) nemůže, byť když vidím někdy namátkové rozhovory s lidmi z ulice, jak se jdou z toho zmrda posrat, tak by jim to pomalu i přál)
 tah-sha-tungaodpovědět 
                Re: Zbytečná smrt20:20:46 31.01.2023
Však ono to nějak dopadne, tady s tím naděláme víme co.
odpovědět 
                Re: Zbytečná smrt20:43:23 31.01.2023
Ty jsi dělal namátkové rozhovory s lidmi z ulice? A s kolika?
odpovědět 
                 Re: Zbytečná smrt20:57:06 31.01.2023
Zdá se, že čtené slovo je pro některé jedince i ve 21. století nerozlousknutelný oříšek.
 tah-sha-tungaodpovědět 
                  Re: Zbytečná smrt21:14:55 31.01.2023
Tím naznačuji, že z něčeho co jsi někde viděl je hovadina dělat závěr "pomalu bych jim to přál".
odpovědět 
                   Re: Zbytečná smrt22:13:27 31.01.2023
Byly to záběry/reportáže nestátních ruských stanic, jedno někde z venkova, to druhé z Moskvy. Ale jo, je lepší nevěřit vůbec ničemu, určitě to bylo sehrané, zaplacení herci. Bych řekl, že taky lezec.cz jsou banda západem placených lidí, co tady podporuje anti-ruskou agitku...
btw, "bych jim přál" bylo myšleno na skutečnost, že jim vládne psychopat. A min. z těch rozhovorů (ale i z různých fundovaných článků politologů či odborníků na mez. vztahy) plyne, že většinový Rus za ním stojí.
 tah-sha-tungaodpovědět 
                    Re: Zbytečná smrt22:35:31 31.01.2023
Straw man argument. Tvoje reakce vzbuzuje dojem, že jsem idiot, který si myslí, že rozhovory byly sehrané apod. Teď už to není o tom diskutovat, teď už je to jen o tom, že nesneseš jakýkoliv můj názor a uděláš cokoliv, abys měl pocit, že ty to máš v hlavně srovnaný, zatímco já jsem idiot.
odpovědět 
                    Re: Zbytečná smrt22:37:08 31.01.2023
A podobně to funguje s ruskem. Teď už je rusko jen démonizovaný nepřítel, se kterým není možné diskutovat a dojít k nějaké dohodě. Jen ho porazit silou.
odpovědět 
                    Re: Zbytečná smrt22:44:30 31.01.2023
Jakékoliv výtky ruska, že dlouhou dobu upozorňovali, že není dobrá věc hrotit situaci s posouváním nata k jejich hranicím, už nejsou žádné respektuhodné požadavky nezávislého státu, jsou to už pro většinu lidí jen sračky agresora, které je potřeba jakkoliv umlčet.
odpovědět 
                    Re: Zbytečná smrt22:51:14 31.01.2023
"většinový rus za ním stojí" Podobně jako většina občanů stála za komunistickým režimem Československa? Na to byly taky určitě nezvratné statistické důkazy. A pokud tomu tak je, což nepopírám, že to tak být může, tak proč? Nebylo by to pak právě tím, že rusku amíci a evropa ukazuje tak často fakáče a vnímá to i ten obyčejný občan? A pak ten občan naneštěstí stojí za někým, kdo je sice hovado, ale alespoň není ochotný lézt těm ukazovačům do hrdele?
odpovědět 
                     Re: Zbytečná smrt09:52:36 01.02.2023
Za prvé, mohl by ses začít podepisovat, protože teď vlastně nevím, jestli ty čtyři příspěvky pod mým jsou všechny od téže osoby (tipuji, že ano).
Za druhé, z historie Ruska posledních 200 let (co bylo dál, než 18. stol., mne obecně nebaví, nejenom co se Ruska týče) je vidět, že ruský lid inklinuje k diktatuře jednoho zmrda, ať už se jmenuje car, gen. tajemník strany nebo prezident. Tak já Ti nevim, jestli mají ti Rusové takovou smůlu, nebo si za to můžou jaksi sami...
Za třetí - ne, statistiky těch Rusů, co by Putlerovi nejraději vylízali prdel, nemám, ale pokud by většina byla proti, proč nereagují jako Ukrajinci v době majdanu?! Zvlášť, když je teď jejich taťka zatáhl do války.
 tah-sha-tungaodpovědět 
                      Re: Zbytečná smrt12:01:10 03.02.2023
Dokážeš překvapit...
odpovědět 
                      Re: Zbytečná smrt17:45:43 04.02.2023
Mám-li si vybrat, zda půjdu do holportu s Rusem, či Američanem, tak beru Američana. Neb mám stále pocit, že v něčem jsme jim kulturně blíže a byli jsme i dříve.
Na druhou stranu Máme tu dvě velmoci, tedy jednu bývalou, ale stále v něčem silnou a hlavně si to o sobě myslící. Pak je, jak píše předdiskutér, diplomatickým neštěstí, spíše bych řekl hloupostí, tlačit na pilu, že jako NATO bude až na Ukrajinu. Ti ukrajinci si to sami nevymysleli, kdyby jim to nikdo nenabízel.
Navíc se to sere od Majdanu. A tehdy se svět do podpory nehnal. Proč? Rusové to říkali dlouho.
Dokonce existovali jisté, byť nesepsané, garance, že Ukraina bude po rozpadu neutrální výměnou za odevzdání nukleárního arzenálu do Ruska.

Bohužel studená válka z geopolitiky vymazala pojem střední Evropa, my jsme střední Evropa. Ukrajina je východní Evropa.

Pokud připustíme mocenské a teritoriální nároky USA, měli bychom být spravedlivý a přiznat je i Rusům a být rádi, že jsme dost daleko, aby je tolik nesralo, že jsme, tam kde jsme.

Byl bych daleko radši, kdyby se ustanovila nějaké trvalá rovnováha/příměří a mohli jsme se s Rusama chystat na Číňana. Který ve stínu, živen globalizovaným kapitalismem, roste. A v zájmu anticko-judo-křesťanského kulturního okruhu nechceš, aby tahle parta vzniklá z první migrační vlyn z Afriky převzala kormydlo nad světem, protože jejich chápání světa je tak strašně daleko od našeho, že Rus je v porovnáním s ním ten nevrlej přiopilej soused z druhýho patra, se kterým se bavit moc nechceš, ale pořád se s ním domluvíš, když ho moc nesereš a nenecháš si všechno líbit. Zeptej se lidí, co měli to štěští v Číně déle žít.
jinejodpovědět 
                       Re: Zbytečná smrt08:23:43 08.02.2023
Za prvé, já bych zase byl nejradši, kdyby se žádný stát na světě nedíval optikou "mocenského vlivu" - jinými slovy, aby si každý ovládal jenom tu svoji zemi a nesral se do jiných (nemluvím o diplomacii, obchodu, pracovních místech, etc.).
Za druhé, o Číně jsem již psal - je to skrytá (i když to jenom pro nevidomé a nevědomé) hrozba.
Za třetí, kormIdlo není s Y!!! (kromě jiných)
 tah-sha-tungaodpovědět 
                        Re: Zbytečná smrt12:06:25 08.02.2023
Tak hlavně ty pracovní místa :D
odpovědět 
                         Re: Zbytečná smrt12:32:56 08.02.2023
A? Myslíš, že myšlenka mezinárodní domluvy na vzájemné spolupráci v různých oblastech společnosti, jakou ve své podstatě je EU (nebo se o to snaží), je špatná?
(btw, jsou TA pracovní místa)
 tah-sha-tungaodpovědět 
                          Re: Zbytečná smrt15:10:46 08.02.2023
Většinou se kvalifikovanější přesouvají více na západ (zjednodušeně) a tím pádem východ se stává ještě více východem. Ideální by bylo asi nějaké rovnoměrnější promíchání, pokud je něco takovýho vůbec potřeba. Ano, lidi mají potřebu odcházet za lepším, ale takhle se to moc nesjednotí, spíš naopak.
odpovědět 
                           Re: Zbytečná smrt17:58:40 08.02.2023
To je takový bludný kruh - inteligence odchází, protože krajinu řídí matlafové, a tak jsou voleni ještě větší matlafové, protože počet hlasů méně nadaných roste...
Děsím se voleb v SR. A v podstatě v ČR trochu taky.
 tah-sha-tungaodpovědět 
                            Re: Zbytečná smrt17:55:30 10.02.2023
V malém to vidíš i v Česku. Chytřejší lidé utíkají z Ústeckého a Karlovarského kraje a zbytek si tam volí komanče, lobotomia a koblihy. A kvůli tomu další lidé utíkají a zbytek volí... (Ano, jsem původem z Chebu a utekl jsme odtamtud roku 1989.)
Kuba Turekodpovědět 
                Re: Zbytečná smrt20:48:48 31.01.2023
Já s rusy v kontaktu moc nejsem, tak nemůžu soudit. Poslední rozhovor jsem měl před cca 10 dny se slečnou, která brečela a z celé té situace byla nešťastná a přeje si jen a jen mír. Té bys to taky "pomalu i přál"?
odpovědět 
                 Re: Zbytečná smrt09:54:04 01.02.2023
A pak máš Rusi, co žijí např. v ČR už přes 20 let a když se jich zeptáš, co a jak, tak se Putina hrdě zastávají (znám osobně). Tož?
 tah-sha-tungaodpovědět 
                Re: Zbytečná smrt21:12:13 31.01.2023
A vždyť jsem taky hned úplně na začátku psal "zatímco k americkému (impériu) se lidé hlásí dobrovolně, ať už v uvozovkách, nebo bez nich..."
Kde popírám, že to není jejich aktivita?
odpovědět 
              Re: Zbytečná smrt19:54:36 31.01.2023
+1
 tah-sha-tungaodpovědět 
        Re: Zbytečná smrt17:25:32 04.02.2023
Takže srát se přes půlsvěta rozmrdat dva státy, které byly suveréní, sic s režimem, který nekonvenuje naším hodnotám, tam to dobýt, rojebat a zdekovat se, aby to tam zůstalo rozjebané, nebo aby se tam po těch letech, mrtvých, tunách bomb a miliardách doláču zase vrátili Táloši, je o.k.
Ale nasrat se a vydat se do země, která byla dříve součástí imperia, má podobný jazyk a vazby a o které se mluví, že se přidá do paktu, který ty považuješ za nepřátelský, to je fuj fuj. To že se rusáci přepočítali, jak jim to půjde je druhá věc.
Ale zkusme si představit analogickou situaci, kdy by Mexiko zcela demokraticky navázalo blízké vztahy s Ruskem a prohlašovalo, že navážou vojenskou alianci, tak co by se asi stalo v Americe?
odpovědět 
         Re: Zbytečná smrt08:17:53 08.02.2023
Fňuk!
tah-sha-tungaodpovědět 

 Smutné11:52:05 29.01.2023
Válka je vůl!
 Stýfodpovědět 
 Re: Smutné16:59:42 30.01.2023
a víš, že v tom songu se zpívá o zelené svini jménem Válka ??
honzaodpovědět 

 Dezoláti všech zemí 14:16:45 30.01.2023
polibte nám  vyvíteco!
Vaclavodpovědět 
 Re: Dezoláti všech zemí 19:40:20 31.01.2023
Vašíku, už trénuješ kvégrify, abys neudělal ostudu ??
honzaodpovědět 
  Netrénuju, ale posílám penize23:14:59 31.01.2023
na zbraně. Kterými ukrajinští hrdinové - a to byli i ti dva horolezci) nakopou rusským okupantům zadnici. https://www.zbraneproukrajinu.cz/ Tím můžeme uctít jejich památku. Sláva Ukrajině!
Vaclavodpovědět 

 Foto dne:

Agnes
 Databáze cest:
Všechny cesty (179404)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
Talbac Ext. 7a Leonidio
Al Di La Del Fico 6b Ulassai
Al Di La Del Fico 6b Ulassai
Giugno Piovoso 6b+ Ulassai
Gemisto Kalamari L1 6c Manikia
Nově komentované:
Sensa Nome 8a Calvario
Pioggia Di Maggi 6c Ulassai
Banana Split 5c Paklenica
Zollamt 6A+ Bor
Hammer King 7c Brseč

 Nově v diskusi:
Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování... |

 Nové komentáře:
Re: Problém na sestupu | Re: Problém na sestupu | Re: Problém na sestupu | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta | Re: Problém na sestupu | Re: Problém na sestupu | Problém na sestupu |

 Kde to vře:
Ukrajinský top lezec Maksym Petrenko padl při obraně Ukrajiny (50)
Mára Holeček a Ondrej Húserka vylezli na vrchol Langtangu (29)
Video: Seb Bouin a Alain Robert lezou solo na mrakodrap v Paříži (22)
Will Bosi přelezl boulder Spots of Time a potvrdil klasu 9A (17)
MČR v rychlolezení (16)
Film: Adam Ondra a nejtěžší cesta Vysokých Tater Corona 10+/11- (15)
Secret Spot Bouldering 2024 pozvánka (12)
MČR v bouldru vyhráli Lukáš Mokroluský a Michaela Smetanová (5)
Marjan (4)
Expedice Máry Holečka na Langtang Lirung se chystá do stěny (4)

 Nově v inzerci:
Master 9.7 50m Bicolour (nelezené-nové) | druhý konec lana | Batoh Deuter Aircontact 65+10l | Z teplem | Hledám děvče do skal | koupím Zlagboard | Kalhoty MONTURA SKI STYLE PANTS Man vel.L | Nepromokavá bunda The North Face vel.L | Nové lezečky Scarpa Instinct VSR vel. 43,5 | Srbsko |

 Anketa:
Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
 GPS a mapové aplikace 
 361 
 Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
 315 
 Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
 285 
 Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
 288 
 Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
 257 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.