LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Z komína se nepadá.
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Oblasti
 Reportáže
Knihy
Update sprievodca Jelenec
Pomozte vydat knihu Dobrodružství v prášku… přidáte jen vodu
Křest lezeckého průvodce Vltavská žula

Závody
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)
MČR v bouldru (19.10)
Boulder OPEN 2020 LA SKALA (26.10)

Žebříček
Cesty:
36.Kolomazník 10459
37.Drbohlav 10456
38.Kalvas 10438
Bouldry:
36.Svoboda 8759
37.Scheuerová 8703
38.Hapala 8678
Hory:
8.Černý 6591
9.Sukačová 6464
10. 6150

Výsledky
MČR rychlolezení (13.10)
SP Praha (20.09)
EP obtížnost Bologna (14.09)

Deníčky
5668 lezců
1140451 cest
Nové přelezy:
Sensa Nome 8a
Lokální Kv Xb
Orgi Nerou 8a
Nymfa 8A+
Seastar 7C
Ortofrutta 7c
Koma Xc
Mr. Morgen 7b
Ri Rock 7b+
Les Furtif 8b+

Stěny
Lezecké centrum na Dlouhém Mostě - Dlouhý Most
Boulder Cave Bar - Opava
Lezecké centrum Jihlava - Jihlava

Prodejny
HUDYsport - Jablonec nad Nisou
HUDYsport - Praha 7
Rock Point Plzeň Americká - Plzeň

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Valná hromada ČHS za 2 týdny: MG, peníze, hlasy jednotlivců...

29.3.2008

Za dva týdny v sobotu 29. března 2008 se koná v Praze valná hromada Českého horolezeckého svazu. Premiérou bude, že na ní poprvé mohou hlasovat jednotliví členové, a jedním z nejkontroverznějších témat bude zjevně otázka, zda či jak lézt či nelézt na pískovci s magnéziem.

Akce je plánována od 9:30 do 17:00 hodin v kongresovém sále Fakulty tělesné výchovy a sportu UK v Praze, José Martího 31, Praha 6 – Veleslavín.
Krom hlasování o rozpočtu, kde se bude asi diskutovat o věcech jako, zda víc podpořit sportovní resp. závodní lezení, domluvit víc slev na horských chatách a tábořištích a pod., se má řešit i  návrh na výši členských a vstupních poplatků pro rok 2009, dle kterého mj. mají individuální členové mít vstupní poplatek 500 Kč, kdežto přes oddíl 50 Kč.

Z personálních otázek by se mohlo řešit neobsazené místo 1. místopředsedy pro ekonomiku, z kterého odstoupila loni Soňa Boštíková a zatím nikdo nebyl místo ní kooptován. A dále se má dle programu volit disciplinární komise, která např. řeší přestupky reprezentantů za lezení s magnéziem na písku apod.

Veškeré dostupné dokumenty, návody a podklady k valné hromadě najdete na stránkách ČHS: Valná hromada 2008


Lezec.cz   [úpravy] 21:03 14.03.2008Tisk 

Reklama:


Související články:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 upřesnění21:24:51 14.03.2008
Chvályhodná propagace Valné hromady, jen bych rád upřesnil, že nejkontroverznejším bodem nebude zda na písku s MG lézt, nebo nelézt, ale zda vypustit nebo nevypustit zákaz z pravidel lezení. To v drtivé většině oblastí neznamená povolení lézt s MG, neboť to je kromě pravidel zakázáno hlavně podmínkami, za kterých je lezení povoleno ochranou přírody.
Petr Jandíkodpovědět 
 Re: upřesnění22:04:08 14.03.2008
Přesně např:NPČŠ má zákaz lezení s mag. přímo v návštěvním řádu a ten je nadřazenej jakýmkoliv jiným pravidlům zájmových organizací.
Vlasta Peroutkaodpovědět 
  Re: upřesnění22:52:09 14.03.2008
čili na levym břehu by to bylo legální - levej břeh není NP. Jestli jsem to teda dobře pochopil....

Čus

ps: http://tinyurl.com/2w4u6t
Mikiodpovědět 
   Re: upřesnění23:00:46 14.03.2008
ani levej, ani pravej
na pravej se chystá nějaká NPR
Papoušodpovědět 
    Re: upřesnění23:03:31 14.03.2008
ani na východě, ani na západě. Checkni si mail.
M.odpovědět 
    Re: upřesnění20:19:34 16.03.2008
p.s.: na levym břehu v Labáku by se normálně smělo mágovat, ještě tam tu rezervaci nevyhlásili!

A i v domáckym Svojkově, kde se může prášit už i dnes, pokud nejseš členem horolezckeho spolku -CHS, UIAA..., by to bylo OK.

Mikiodpovědět 
   Re: upřesnění23:01:39 14.03.2008
Chvályhodná propagace Valné hromady, jen bych rád upřesnil, že nejkontroverznejším bodem nebude zda na písku s MG lézt, nebo nelézt, ale předložení návrhu na hlasování o změně vedení ČHS! Nebo Defenestrace? Jak je komu libo... možností je mnoho.
Nečlenodpovědět 
  Re: upřesnění09:18:58 15.03.2008
A jak se zákaz do návštěvního řádu dostal?
Asi proto, že jedna skupina lezců není schopna respektovat
odlišný etický přístup k lezení druhé skupiny lezců.

Pokud tento rozpor odstraníme u sebe, získáme lepší vyjednávací pozici vůči OPR a časem některé zákazy vymizí i z návštěvních řádů.



Honza Kreisingerodpovědět 
   Re: upřesnění23:42:42 15.03.2008
..to sedí! Přesně tak!
kuba novákodpovědět 
    Re: upřesnění11:04:06 16.03.2008
OP je úplně jedno jestli se 2 skupiny lezců hádají mezi sebou o mag. nebo ne.Pokud se mag. v ČHS povolí tak to bude spíš vnímáno negativně a mluvit o vyjednávání podmínek pro vyjímky? probudťe se! lezci můžou tak akorát hezky poprosit natož se snažit něco prosadit.OP má státem danou moc a záleží jen na její dobrý vůli, kolik dovolí občanským združením, svazům atd. pro činnosti v chráněných územích a parcích.Je pravděpodobný, že pokud se podaří prosadit mag. do pravidel tak dojde k spřísnění podmínek od OP a třeba i zákazům v některých oblastech.A pak utřou nos všichni lezčíci a zbude tak akorát možnost poděkovat maglajzistum, jak se jim povedlo náš sport posunout "dopředu".
Vlasta peroutkaodpovědět 
   Re: upřesnění12:29:56 16.03.2008
Jene to nemas pravdu.Pokud si myslis , ze nekteri lezci si pres OP zajistuji nelezeni v jejich oblastech s MG tak jsi na omylu.OP maji dost jasny a jednotny nazor na lezeni s MG.I kdyz CHS da k tomu souhlas,tak OP zakazi MG obecne.A pak budou pokutovat a jakmile je to prestane bavit ,tak zakazou v tech oblastech lizt uplne.Jakekoliv vykriky reprezentace jsou jen pisteni malych deti , ktre jeste nemaji rozum nebo jsou zmanipulovani Evou O.
Igorodpovědět 
    Re: upřesnění15:18:12 16.03.2008
Nesmysl...proto, ze jsou mezi nami lezci nekteri bohuzel lehce zabrzdeni a chcou tedy brzdit i ostatni, tak se mluvi o nejake "tradici" (kterou kdyz uz, tak bych byl pro dodrzovat jen u cest, jejichz autor Mg nepouzil - co je to taky jinak za tradice v cestach vytvorenych s Mg ze...)
No a k veci - tim, ze v tom lezci nemeli sami jasno, tak nam v tom udelala jasno OP...kdyby byli v tomhle lezci jednotni, tak ochranci nejake Mg vubec neresi...(coz uz ted bude bohuzel vic nez problem)...jak jinak si taky vysvetlit, ze jedina OP, ktera tohle zakazuje je prave v CR... :-(
hklodpovědět 
   Re: upřesnění16:22:07 16.03.2008
Honzo. poslední platný zákaz MG se do Pravidel dostal tak, že ho odlasovala dvoutřetinovou většinou Valná hromada ČHS.
Petr Jandíkodpovědět 
    Re: upřesnění11:21:05 17.03.2008

Nevím zda se o to už nesnaží skupina kolem Zobana,
ale chtělo by to lobbing u OP za vypuštění zákazu MG nejdříve u nich.
V případě, že bychom uspěli, pak by dohoda o vypuštění zákazu z lezeckých pravidel
byla jenom otázka dohody mezi lezci a se správci skal.
Hlasování bychom mohli změnit na 'Hlasování o vzájemné toleranci mezi uživateli a odpůrci MG, se snahou o odstranění zákazu ze všech pravidel
týkajících se lezení'.
Honza Kreisodpovědět 
     Re: upřesnění14:45:29 17.03.2008
Pochybuju, že by OP začla vyjednávat jen tak s někým, myslím, že partner je pro ně ČHS. A ČHS může těžko za mágo lobovat u OP, když neví, jakej názor zastává většina členů a má v pravidlech jeho zákaz.
odpovědět 
     Re: upřesnění14:48:10 17.03.2008
Tento postup, to jest napřed vyjednat souhlas ochranářů a pak teprve hlasovat o Pravidlech by patrně způsobil menší škody ve vyjednávací pozici ČHS a menší nebezpečí zmenšování lezeckého prostoru. Konec konců zákaz MG v Pravidlech se týká pouze lezení a ne vyjednávání s OP. Žádnými pravidly ani stanovami není zakázáno o MG jednat.
Petr Jandíkodpovědět 
      Re: upřesnění16:18:34 17.03.2008
Možná jo, možná ne. Každopádně tohle hlasování není jen o tom, jestli se doopravdy mágovat bude, to zálezí na OP, ale o tom, co si myslíme my lezci a co si aktuálně představujeme pod pojmem tradice. Jestli to, co bylo nebo jestli se to posunulo během let někam jinam...
odpovědět 
 Jandíkům a spol.18:33:12 16.03.2008
Opravdu se mě líbil rovnostranný spíše nestranný přistup obou komisí které obě jsou součástí ČHS.
Jestli nevidíš rozdíl ve výstupu tvé komise (sponzorem je...) a výstupem Zobana ani nečti dál.
Možná jsi si také všiml že od roku 1989 žijeme v demokracii a tudíž já jako poplatník platím zaměstnance všech těch CHKO a NP.Tedy očekávám že budou nějak reagovat na změnu -považuji tedy argument oni nám nedovolí za slabost ČHS !

Zvlášt mě pobavila v daném srovnání kauza MG ve srovnání s kauzou spalovny v hlavním měste NP Českosaské pískovce Krásné Lípě která vyprodukuje 60 000 tun spadového popela v centru NP a zařídí IN a out dopravu přibližně 2500 kamionů-dost lákavé pro zvýšení atraktivity oblasti zřejmě !
Když porovnám se spotřebou jednotlivce a MG na písku v dané oblasti je to pro mne opravdu uklidnující jak chrání naši pracovníci NP přírodu !
Dále mě potěšila sobotní návštěva Bořně kde je také lezení s MG zakázáno(nová nástěnka na hospodě 2 stránky zákazů).Zejména při pohledu vpravo z jižních stěn si uvědomuji jak jsem dal té přírodě na prdel a že je jí třeba chránit

PS: za lonský rok jsem spotřeboval pixlu 250g s MG
Z toho počítám na písku tak 50g na umělce odhad tak 100 a 100 na vápně.
David Peterka

odpovědět 
  Re: Jandíkům a spol.19:22:28 16.03.2008
Pokud jde o vztah lezců, resp. ČHS a ochrany přírody, tak vidím jistý problém v tom, že tvoříme zatraceně malé procento těch poplatníků. Takže sice můžeme dělat ramena, ale byl bych s tím docela opatrnej. Experimentální fakt totiž je, že t.č. máme oproti ostatním poplatníkům *dost* výrazná privilegia (myslím tím možnost pohybu mimo cesty, zatloukání něčeho /=železa/ do skal, pohyb po nich, atd. atd.) která by se asi spoustě jiných líbila taky. A na rovinu řečeno, bejt třeba orientační běžec, občas bych si možná říkal - "proč ti mizerní horolezci v tom labyrintu běhat můžou, a já ne". A možná i atakoval OP, ať mi to taky povolí.
(To, že OP není, bohužel, příliš úspěšná v potírání mnohem větších zvěrstev na životním prostředí, s tímhle *vůbec* nesouvisí a jako s argumentem nás s tím jednoduše pošlou někam ...)
Robertodpovědět 
  Re: Jandíkům a spol.20:21:27 16.03.2008
Souhlas Davide, souhlas...
Mikiodpovědět 

 100 nebo500 ?23:40:10 14.03.2008
Pro mě je teda nejzásadnější téma vstupní poplatek pro indviduální cleny. Individuální členství už neexistuje, ale z celýho vedení ČHS to zjevně pochopil jenom Zoban.

-----------------
Vstupní poplatek, který nebyl pro rok 2008 stanoven valnou hromadou nebude v této podobe vybírán. Do konání valné hromady bude nahrazen registracním poplatkem ve výši: do 18 let vcetne nula, od 19 let 100kc, pro cleny registrované prostrednictvím ZOS a 500,-Kc pro cleny registrované individuálne prostrednictvím sekretariátu CHS, a to s okamžitou platností.

Duvodem pro toto rozhodnutí je podpora cinnosti ZOS a mládeže. Tento návrh bude predložen k potvrzení VH.

Proti: Lienerth
Pro: Cepelková, Uherka, Šilhán, Jandík, Cermák
---------------------
Vadí mi vedení organizace, který stvoří nová pravidla (organizační řád) , a pak je okázale ignorují, protože jim nevyhovují.
retezodpovědět 
 Re: 100 nebo500 ?13:40:46 16.03.2008
Svinstvo, velebnosti.
sartoriodpovědět 

 Důvěra a optimismus11:01:40 15.03.2008
Jako člen slušného oddílu ponechávám svou důvěru zástupci oddílu na VH. Příspěvky budu nadále platit stejně jako benzín, pivo a jiné složenky. S důvěrou hledím do budoucnosti a věřím, že své osolené kvaky polezu nadále bez bíle vyznačených chytů. Hore zdar!
Gampodpovědět 

 Skobáci žádají14:01:57 16.03.2008
Otevřený dopis členů moderní reprezentace k otázce skobování na pískovcových skalách
11.03.08
Vzhledem k situaci, do které dospěla vleklá kauza skoby na písku, jsme se rozhodli reagovat před valnou hromadou ČHS svým pohledem na tuhle - dle našeho názoru - uměle nafouknutou a iracionální bublinu.
Skobování se stalo před desetiletími třecí plochou mezi tradicionalisty a modernisty téměř všude ve světě, ale na rozdíl od našich krajů kauza vyvanula. Dnes se stalo Mg, stejně jako ostatní moderní vybavení, součástí lezení na pískovcích i v zemích, kde se zabývají ochranou přírody vážněji než my a nikde - kromě nás a Saska - se za problém nepovažuje.
U nás se dostalo nepodložené a nikde nepotvrzené tvrzení o škodlivosti skob díky loby tradicionalistů dokonce do pravidel lezení . Naše vnitřní spory o etiku lezení se tak staly v mnoha oblastech vítanou zbraní některých ochranářů proti nám a možnou záminkou pro zavírání skal. Zároveň se rozehrála hra na policajty a zloděje uvnitř našeho svazu a téma začalo rozdělovat celou lezeckou veřejnost. Tohle naše politikum se dokonce stalo klackem dopadajícím na hlavy těch, kteří posunují české pískovcové lezení dál a účelově trestá aktivity našich pískařských špiček. Schizofrenie  dospěla tak daleko, že se přestaly vyhlašovat prestižní pískovcové výstupy roku, ačkoli o nejlepších výkonech panuje většinou všeobecná shoda – byly ale vylezeny se skobami tak jako špičkové výkony jinde ve světě.
V českých pískovcových skalách se vytvořila v průběhu sta let pravidla, která dělají z našeho lezení to co je a i my jsme na ně hrdí. Etika dělání prvovýstupů zdola, rovnováha psychického a fyzického výkonu při lezení jsou specifika, která oceňují i v zahraničí a my je považujeme za součást našeho národního lezeckého bohatství, kterou je třeba dál rozvíjet a kultivovat - -  ne zakonzervovat.
Citlivé používání skob s ohledem na estetiku přírodního prostředí není ve střetu s našimi tradicemi lezení, ani s ochranou skály, jak se ukázalo všude jinde ve světě. Nikdo z nás nechce vybílené skály odshora dolů, ale restrikce a plošný zákaz skobování jsou úplně stejně špatné řešení.
Většina z nás leze na píscích už delší dobu a naše fantastické skály jsou pro nás více než sportovním hřištěm srdeční záležitostí, na jejíž ochraně se snažíme podílet a zachovat ji dál.
Proto dnes, s plným přesvědčením, že lezení  na písku se skobami neškodí víc než lezení bez nich, používáme skoby  při lezení nejtěžších cest, tak jako generace před námi.
To, že jsme i dnes (přes výkony posledních 20.let posunujících hranice na písku se skobami) v tomto bodu stále v rozporu se zněním pravidel, považujeme spíš za smutný anachronismus, který brání dalšímu rozvoji pískovcového lezení a z předchozích důvodů škodí celé lezecké veřejnosti. Vymáháním neracionálního zákazu skobování jde svaz příkře proti směru sportovního lezení jinde ve světě, proti názorům nezanedbatelného počtu svých členů a vede ke stagnaci.
Pokud má být ČHS organizací opravdu všech svých členů a přirozenou autoritou českého lezení, měl by se i v takhle citlivých otázkách snažit o řešení pro všechny názorové proudy, nevolit silová řešení typu zákazů činnosti a nerozdělovat tak lezeckou pospolitost jedinou možnou pravdou.
Tahle černobílá oficiální pravda totiž začíná škodit českému lezení víc než pár skob.
Datelodpovědět 

 Skobáci žádají14:02:47 16.03.2008
Otevřený dopis členů moderní reprezentace k otázce skobování na pískovcových skalách
11.03.08
Vzhledem k situaci, do které dospěla vleklá kauza skoby na písku, jsme se rozhodli reagovat před valnou hromadou ČHS svým pohledem na tuhle - dle našeho názoru - uměle nafouknutou a iracionální bublinu.
Skobování se stalo před desetiletími třecí plochou mezi tradicionalisty a modernisty téměř všude ve světě, ale na rozdíl od našich krajů kauza vyvanula. Dnes se stalo Mg, stejně jako ostatní moderní vybavení, součástí lezení na pískovcích i v zemích, kde se zabývají ochranou přírody vážněji než my a nikde - kromě nás a Saska - se za problém nepovažuje.
U nás se dostalo nepodložené a nikde nepotvrzené tvrzení o škodlivosti skob díky loby tradicionalistů dokonce do pravidel lezení . Naše vnitřní spory o etiku lezení se tak staly v mnoha oblastech vítanou zbraní některých ochranářů proti nám a možnou záminkou pro zavírání skal. Zároveň se rozehrála hra na policajty a zloděje uvnitř našeho svazu a téma začalo rozdělovat celou lezeckou veřejnost. Tohle naše politikum se dokonce stalo klackem dopadajícím na hlavy těch, kteří posunují české pískovcové lezení dál a účelově trestá aktivity našich pískařských špiček. Schizofrenie  dospěla tak daleko, že se přestaly vyhlašovat prestižní pískovcové výstupy roku, ačkoli o nejlepších výkonech panuje většinou všeobecná shoda – byly ale vylezeny se skobami tak jako špičkové výkony jinde ve světě.
V českých pískovcových skalách se vytvořila v průběhu sta let pravidla, která dělají z našeho lezení to co je a i my jsme na ně hrdí. Etika dělání prvovýstupů zdola, rovnováha psychického a fyzického výkonu při lezení jsou specifika, která oceňují i v zahraničí a my je považujeme za součást našeho národního lezeckého bohatství, kterou je třeba dál rozvíjet a kultivovat - -  ne zakonzervovat.
Citlivé používání skob s ohledem na estetiku přírodního prostředí není ve střetu s našimi tradicemi lezení, ani s ochranou skály, jak se ukázalo všude jinde ve světě. Nikdo z nás nechce vybílené skály odshora dolů, ale restrikce a plošný zákaz skobování jsou úplně stejně špatné řešení.
Většina z nás leze na píscích už delší dobu a naše fantastické skály jsou pro nás více než sportovním hřištěm srdeční záležitostí, na jejíž ochraně se snažíme podílet a zachovat ji dál.
Proto dnes, s plným přesvědčením, že lezení  na písku se skobami neškodí víc než lezení bez nich, používáme skoby  při lezení nejtěžších cest, tak jako generace před námi.
To, že jsme i dnes (přes výkony posledních 20.let posunujících hranice na písku se skobami) v tomto bodu stále v rozporu se zněním pravidel, považujeme spíš za smutný anachronismus, který brání dalšímu rozvoji pískovcového lezení a z předchozích důvodů škodí celé lezecké veřejnosti. Vymáháním neracionálního zákazu skobování jde svaz příkře proti směru sportovního lezení jinde ve světě, proti názorům nezanedbatelného počtu svých členů a vede ke stagnaci.
Pokud má být ČHS organizací opravdu všech svých členů a přirozenou autoritou českého lezení, měl by se i v takhle citlivých otázkách snažit o řešení pro všechny názorové proudy, nevolit silová řešení typu zákazů činnosti a nerozdělovat tak lezeckou pospolitost jedinou možnou pravdou.
Tahle černobílá oficiální pravda totiž začíná škodit českému lezení víc než pár skob.
Datelodpovědět 
 Re: Skobáci žádají14:45:22 16.03.2008
:))))
Výborně!!!
Doktorodpovědět 
  Re: Skobáci žádají15:28:30 16.03.2008
trochu mimo srovnávat mg se skobami-ne? Možný destruktivní vliv skob na měkký pískovec je snad každému jasný. Kdežto možný destruktivní vliv mg je stále v kategorii "mýty a pověry"
kuba novákodpovědět 
 Re: Skobáci žádají17:26:03 16.03.2008
Hned v druhém odstavci ten Mg zůstal. Ten prevít se snad vetře všude ...
stipodpovědět 
 Re: Skobáci žádají07:49:25 17.03.2008
Nějak mi uniká smysl skobování na klasickém měkkém pískovci... Ani si v této chvíli nedokážu uvědomit, kam bych ty skoby zabíjel... Není to vtrženo z kontextu jen některých tvrdých pískovců? Díky za vysvětlení.
Petrodpovědět 
  Re: Skobáci žádají10:04:21 17.03.2008
Vysvětlení je jednoduché: I v nejměkčích pískovcích se kdysi skobovalo. Třeba na Kavčí skále nedaleko Ralska v Děvínském polesí jsou k vidění ještě dnes dvě velké zatlučené skoby ze začátku minulého století. Jedna je ve trojkové cestě a druhá v pětce/šestce.
Kuba Turekodpovědět 
   Re: Skobáci žádají12:19:27 17.03.2008
Takze chapu to dobre, ze skobovani ma podobnou tradici jako nepouzivani mg...? :-)
odpovědět 
    Re: Skobáci žádají22:15:48 17.03.2008
Jo, chápeš to správně:-)))
odpovědět 
     Re: Skobáci žádají18:29:04 18.03.2008
Technicka. Nepouzivani nemuze mit stejnou tradici jako pouzivani. Uz proto, ze nepouzivani je od nekonecna zpet, kdezto pouzivani je od nejake doby.
vice na
http://cs.wikipedia.org/wiki/Tradice
Dagodpovědět 

 Peníze "navíc"14:08:26 17.03.2008
Myslím, že jedním z velkých témat bude i způsob, jakým Svaz naloží s penězi, které "vznikly" tím, že byly navýšeny členské příspěvky. Loňská VH schválila zvýšení příspěvků pod podmínkou, že budou nově vybrané peníze určeny pro potřeby široké členské základny a nikoli na vrcholový sport. Je to víc než půl milionu... Určitě se vyplatí přijet a nezjednodušit VH na problém Mg.
Petr Reschodpovědět 
 Re: Peníze "navíc"08:17:05 18.03.2008
Souhlas.
Dagodpovědět 

 mg17:53:09 17.03.2008
Vážení lezci.
Patřím mezi generaci která už má v tomto sportu po zenitu a o bodech našich mladých reprezentantů se mi může maximálně zdát.Nechápu proto proč je diskriminovat když celosvětový trend ukazuje jasně kudy vede cesta.Vzhledem k tomu kolik mi je se už taky počítám mezi klasiky ale tento problém se mi zdá poněkud nafouknutý.Dřív se lezci ve skalách zdravili,nenosili si do skal rádio a trávu,prvovýstupy se dělali odspodu a ve skalách nebyl takovej nepořádek jako dnes ale tohle nikoho nezajímá.Nezdá se mi divný že se kluci bráněj když jsou přesvědčený že maj pravdu.Je jasný že tento zákaz postihne hlavně je protože oni budou nejvíc na očích a ostatní budou mazat stejně dál.Jestli chceme aby na pískovci byli lepšími lezci lidé kterým se tolik nepotí ruce pak musíme dát svazu za pravdu.Když nám bylo tolik co jim nelíbilo se nám pravidlo čistého zavrtání,daný rozměr mezi kruhy a oranžové kruhy K.Běliny.Sami víme jak všechno dopadlo a dopadne to tak i s magneziem.
Tak a do mě!
Ahoj
p.m.odpovědět 

 Foto dne:

Agnes
 Databáze cest:
Všechny cesty (179404)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
Talbac Ext. 7a Leonidio
Al Di La Del Fico 6b Ulassai
Al Di La Del Fico 6b Ulassai
Giugno Piovoso 6b+ Ulassai
Gemisto Kalamari L1 6c Manikia
Nově komentované:
Sensa Nome 8a Calvario
Pioggia Di Maggi 6c Ulassai
Banana Split 5c Paklenica
Zollamt 6A+ Bor
Hammer King 7c Brseč

 Nově v diskusi:
Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování... |

 Nové komentáře:
Re: Problém na sestupu | Re: Problém na sestupu | Re: Problém na sestupu | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta | Re: Problém na sestupu | Re: Problém na sestupu | Problém na sestupu |

 Kde to vře:
Ukrajinský top lezec Maksym Petrenko padl při obraně Ukrajiny (50)
Mára Holeček a Ondrej Húserka vylezli na vrchol Langtangu (29)
Video: Seb Bouin a Alain Robert lezou solo na mrakodrap v Paříži (22)
Will Bosi přelezl boulder Spots of Time a potvrdil klasu 9A (17)
MČR v rychlolezení (16)
Film: Adam Ondra a nejtěžší cesta Vysokých Tater Corona 10+/11- (15)
Secret Spot Bouldering 2024 pozvánka (12)
MČR v bouldru vyhráli Lukáš Mokroluský a Michaela Smetanová (5)
Marjan (4)
Expedice Máry Holečka na Langtang Lirung se chystá do stěny (4)

 Nově v inzerci:
Master 9.7 50m Bicolour (nelezené-nové) | druhý konec lana | Batoh Deuter Aircontact 65+10l | Z teplem | Hledám děvče do skal | koupím Zlagboard | Kalhoty MONTURA SKI STYLE PANTS Man vel.L | Nepromokavá bunda The North Face vel.L | Nové lezečky Scarpa Instinct VSR vel. 43,5 | Srbsko |

 Anketa:
Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
 GPS a mapové aplikace 
 361 
 Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
 315 
 Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
 285 
 Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
 288 
 Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
 257 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.