LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Hoď lano. ...ne celý!
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Ledy
 Skialpy
Knihy
Update sprievodca Jelenec
Pomozte vydat knihu Dobrodružství v prášku… přidáte jen vodu
Křest lezeckého průvodce Vltavská žula

Závody
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)
MČR v bouldru (19.10)
Boulder OPEN 2020 LA SKALA (26.10)

Žebříček
Cesty:
36.Kolomazník 10459
37.Drbohlav 10456
38.Kalvas 10438
Bouldry:
36.Svoboda 8759
37.Scheuerová 8703
38.Hapala 8678
Hory:
8.Černý 6591
9.Sukačová 6464
10. 6150

Výsledky
MČR rychlolezení (13.10)
SP Praha (20.09)
EP obtížnost Bologna (14.09)

Deníčky
5668 lezců
1140451 cest
Nové přelezy:
Sensa Nome 8a
Lokální Kv Xb
Orgi Nerou 8a
Nymfa 8A+
Seastar 7C
Ortofrutta 7c
Koma Xc
Mr. Morgen 7b
Ri Rock 7b+
Les Furtif 8b+

Stěny
SAUNA - Plzeň
Boulder Bar - Praha 7
V 16 - Plzeň

Prodejny
Outdoor Centrum Rock Point Poříčí - Praha 1
Rock Point OC Olympia - Brno
LANEX eshop - Bolatice

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

ČHS má nový web

Internetové stránky Českého horolezeckého svazu mají od 1. ledna novou tvář.

Měly by být přehlednější pro uživatele a umožňovat snadnější editaci, tak aby tam každý snadno našel nejdůležitější informace o dění kolem ČHS. Adresa se nemění: www.horosvaz.cz

nyní:
nová úvodní stránka


dříve:
starý web




lezec.cz   [úpravy] 10:43 03.01.2012Tisk 

Reklama:


Související články:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 Dobrý počin11:08:00 03.01.2012
Docela se mi líbí. Je to rozhodně přehlednější než ty minulé.
Steveodpovědět 
 Re: Dobrý počin11:21:13 03.01.2012
Ještě vychytat muchy se zobrazováním v různých prohlížečích a je to paráda.
Belialodpovědět 
  Re: Dobrý počin13:49:34 03.01.2012
v Godzille mi to hází nějakej chaos
Papoušodpovědět 
   Re: Dobrý počin15:52:40 03.01.2012
Doporučuji Ctrl + F5.
B. Valentováodpovědět 
    Re: Dobrý počin16:20:30 03.01.2012
hurá, díky
Papoušodpovědět 
 Cena21:24:08 05.01.2012
Můžete mi někdo sdělit, kolik nový web stál?
Honzaodpovědět 

 ČHS12:47:15 03.01.2012
česky HOMOsexuální svaz ...
odpovědět 
 Re: ČHS12:56:22 03.01.2012
A do školky už Tě vzali?
 martanodpovědět 
  Re: ČHS14:47:16 03.01.2012
jasně..do tý nejlepší kladenský!
odpovědět 

 Přesměrování varianty bez www13:33:09 03.01.2012
Stále mi není jasné, proč admin nepřesměruje variantu bez www na stránky s www. Když zadám do prohlížeče jen horosvaz.cz tak je stránka nedostupná. Proč admine? Neznalost?
Raškinodpovědět 
 Re: Přesměrování varianty bez www17:26:20 03.01.2012
hotovo, zkus to znovu
PJodpovědět 
  Re: Přesměrování varianty bez www21:24:17 03.01.2012
A znovu: Tato webová stránka není dostupná! Nemá cenu více komentovat...
Raškinodpovědět 
   Re: Přesměrování varianty bez www21:47:59 03.01.2012
CTRL-F5
odpovědět 

 Logo13:43:05 03.01.2012
Teď jsem si všiml, že někdo sprasil logo, když jej obehnal nějakými stíny hor či co to kuwa je. Lidová tvořivost nezná meze. Fuj.
Raškinodpovědět 
 Re: Logo13:48:51 03.01.2012
vysvětlení hledej na HI
Papoušodpovědět 
 Re: Logo14:30:34 03.01.2012
Kdyby to byla lidová tvořivost, tak se to dá pochopit, ale zdá se že je to dílo profesionálky.
Aliodpovědět 
  Re: Logo15:06:07 03.01.2012
Cituji: "Vzhled stránek byl vytvořen podle návrhu akademické malířky Evy Jandíkové, která je i autorkou renovované podoby loga ČHS." ......... kromě toho, že to logo je fakt dost špatný na práci profesionála, proč mám pocit, že je to zae typická malá domů, tak jak to svaz předvádí stále dokola ? nebo se pletu
WagaBundodpovědět 
   Re: Logo21:57:46 03.01.2012
To bych rád viděl nějaký manuál, jak se to používá, třeba nášivky pro Instruktory, lepená grafika, drobné předměty, razítko, ČB verze a co já vím, co ještě.
Raškinodpovědět 
   Re: Logo14:16:29 04.01.2012
To je přesně ono. Akademičtí malíři ... občas od nich zpracovávám grafiku a je to děs. Oni mají svůj svět, který je pro alfa-omega. A jestli to je malá domů, tak to je dneska hold běžná věc.
Takže Horosvaze. Když jsi chtěl změnu loga, měl ses obrátit na kvalitní grafiky a nebo vyhlásit pořádnou soutěž!
Antonínodpovědět 
    Re: Logo20:36:13 05.01.2012
No, staré logo je retro a vypovídá o věku organizace. Zmodernizování loga je ale prasárna. Stránky celkově mají zastaralou strukturu ve pseudomoderním, graficky hnusném kabátě. Ale je to jen můj názor.
Vencaodpovědět 
   Re: Logo21:20:10 05.01.2012
plakát s Adamem Ondrou se jí povedl
odpovědět 

 Pár komentů16:34:16 03.01.2012
Podle mě jsou Skalní oblasti - vlajková loď ČHS - zbytečně utopený na konci horizontální lišty, navíc pod nesrozumitelnou zkratkou web so.

Newletter, Kontakty a další rubriky z kategorie Co Vás nikdy nazajímalo a nechtěli jste se nba to zeptat bych vodpálil někam dolů do tiráže.

Taky mi uniká, proč jsou texty vysázený takovejma megabukvama.

Stránce dominuje šest barevnejch telefonních seznamů, což působí dost vodpudivě. Proč tam neni nějakej text s vobrázkem?     
Papoušodpovědět 
 Re: Pár komentů17:27:15 03.01.2012
CTRL mínus... ?
PJodpovědět 
 Ach jo... Dneska už nemůže web ukutit každý programátor doma18:17:25 03.01.2012
To logo je fakt strašný. Ona už minulá verze se vůbec nepovedla (70. léta XX. století a samodomo kreslíř?), ale tahle je strašidelná a nesrozumitelná. Něco jako Celostátní Homeopatická Společnost - má to optimistické stíny, nesrozumitelné čárečky a jakési fleky společně s nemoderním písmem naraženým na dno. Proč tam není něco s horolezcema, ale je tam jenom obrázek z kaleidoskopu? A když už kritizuju - čte dneska někdo něco na webu? Vždyť všichni koukají na videa a prohlížejí fotky. Kde je připojení na sociální sítě? Co to je za partnera Pohora.cz - to má vlivný ČHS zapotřebí takový nevýznamný webík nacpat na cennou titulní stranu a otravovat s tím uživatele? Kde je tlačítko "Staň se naším členem"? Co to jsou "Skalní oblasti" ? Kde fotogalerie ke stažení pro veřejnost i média? Co dělá v horní lince jakýsi "web so" a "newsletter"? Atd, atd... To se na to někdo nepodíval předeme, neřekl zadání a pak ho nezkontroloval? Ach jo...
Kuba Turekodpovědět 
  Re: Ach jo... Dneska už nemůže web ukutit každý programátor doma18:48:33 03.01.2012
Jen pro srovnání: od novýho roku fungujou taky nový stránky BMC, britské to obdoby ČHS. Trochu jiná liga..
http://www.thebmc.co.uk/
pavelkodpovědět 
   Re: Ach jo... Dneska už nemůže web ukutit každý programátor doma22:03:18 03.01.2012
Stránky British Mountaineering Council jsou skutečně, jak říkáš, jiná liga. A tak mě napadá jestli ono to nebude hlavně o penězích.
BMC má 65 tisíc členů a řadu dalších komerčních aktivit (například silnou sekcí je vydavatelství, časopisů, každoroční ročenky všem členům a průvodců atd.) No, prostě jiná liga.
 jirkasodpovědět 
    Re: Ach jo... Dneska už nemůže web ukutit každý programátor doma11:22:32 06.01.2012
Já bych řekl, že je to hlavně tím, že na rozhodování o webu Horosvazu mají příliš velký vliv mediální partneři.

Nemusíme si nic nalhávat, ani jeden z nich nemá zájem na tom, aby horosvazovej web měl velkou návštěvnost.

To vysvětluje i nechuť dát Horosvaz na sociální sítě (faacebook, Twitter,--).
Honzaodpovědět 
     Re: Ach jo... Dneska už nemůže web ukutit každý programátor doma18:05:43 06.01.2012
Těma mediálníma partnerama máš na mysli Jandíkovce?
odpovědět 
      Re: Ach jo... Dneska už nemůže web ukutit každý programátor doma18:20:06 06.01.2012
Jandíkovce, Gladišovce i bohužel Standy Holce
Honzaodpovědět 
    Re: Ach jo... Dneska už nemůže web ukutit každý programátor doma13:18:50 06.01.2012
Asi máš pravdu, částečně, ale třeba James, nebo třeba Polski Zwiazek Alpinsmu http://www.pza.org.pl/ zas o tolik bohatší nebudou a jejich weby jsou podle mě taky o dost lepší. Alespoň na pohled.
pavelkodpovědět 
     Re: Ach jo... Dneska už nemůže web ukutit každý programátor doma18:10:17 06.01.2012
Tak Polsko bude mít víc členů, ale zato James asi nebude tak velký.
odpovědět 
  Re: Ach jo... Dneska už nemůže web ukutit každý programátor doma19:02:32 03.01.2012
Kubo, kdyby sis opravil slovenskýho lezce Matějce, udělal bys líp :-)
Petr Jandíkodpovědět 
   Re: Ach jo... Dneska už nemůže web ukutit každý programátor doma21:40:50 03.01.2012
Petře, to jsi vymýšlel a dělal pro ČHS Ty? Jestli jo, tak potěšpámbu.
Kuba Turekodpovědět 
    Re: Ach jo... Dneska už nemůže web ukutit každý programátor doma21:48:47 03.01.2012
nikoli.
Petr Jandíkodpovědět 
     Re: Ach jo... Dneska už nemůže web ukutit každý programátor doma21:58:51 03.01.2012
Nevíš tedy prosím, kdo to dělal? Logo asi Tvoje paní, jak vyplynulo z diskuse, ale zbytek?
Kuba Turekodpovědět 
      Re: Ach jo... Dneska už nemůže web ukutit každý programátor doma22:10:44 03.01.2012
Repase loga proběhla před rokem, bylo použité už v ročence za rok 2010. Kdo dělal web je napsáno dole v tiráži, číst snad umíš.
Petr Jandíkodpovědět 
       Re: Ach jo... Dneska už nemůže web ukutit každý programátor doma23:07:27 03.01.2012
No číst umím, ale vůbec mi z toho není jasné, kdo dělal grafiku, kdo systém a kdo je ideovým otcem. Proto jsem se ptal, jestli to nevíš.
Kuba Turekodpovědět 
        Re: Ach jo... Dneska už nemůže web ukutit každý programátor doma23:12:19 03.01.2012
Jsi přece špičkový novinář a investigativec, odborník na všechno, tak si to jistě snadno zjistíš.
Petr Jandíkodpovědět 
         Re: Ach jo... Dneska už nemůže web ukutit každý programátor doma23:33:11 03.01.2012
Ptal jsme se jako obyčejný prostý člen ČHS. Hnusný webík na HD opravdu řešit nebudu.
Kuba Turekodpovědět 
          Re: Ach jo... 08:22:31 06.01.2012
Ač jsem se několikráte ptal přímo členů VV, nikdo mi nebyl schopen říci, kdo konkrétně to řídí a zodpovídá za to. Podle toho, jak to dopadlo, bych řekl, že to nejspíše řídil vrátný ze Strahova a ... nezodpovídá nikdo.
Zdenek Strnadodpovědět 
           Re: Ach jo... 16:41:50 09.01.2012
Jak tipické nejen pro CHS: nikdo není za nic odpovědný...
andrejodpovědět 
            Re: Ach jo... 19:36:13 09.01.2012
Odpovědnost viz níže v komentáři k JiBovi.
Petr Reschodpovědět 
  Re: Ach jo... Dneska už nemůže web ukutit každý programátor doma20:12:02 03.01.2012
Tvoje problémy bych chtěl řešit ... Mně je fakt na háku, jak vypadá logo, a že to není "moderní"; fotogalerie a sociální sítě mi taky neschází.
Ovšem fakt, že na odkazech # Sekretariát, # Výkonný výbor, # Odborné komise atd. (kontakty) se ukazuje jen "Chyba 404 - stránka nenalezena" mi přijde DOST ostuda ...
Inu - proč se měnilo něco, co fungovalo?
odpovědět 
   Re: Ach jo... Dneska už nemůže web ukutit každý programátor doma22:33:27 03.01.2012
Ono to právě už moc nefungovalo. Starý redakční systém nedovoloval spoustu věcí, které tehle umí. Změna webu byla v plánu už od roku 2008.

Samozřejmě má realizace svoje mouchy, na kterých se dělá. Na straně ČHS pokud vím jen silou jednoho člověka který to dělá vedle své běžné agendy. Nadávat se dá vždycky na všechno, ale lepší by bylo místo nadávání posílat věcné konkrétní náměty na svaz, aby se ten web odladil a usadil. Chybějící adresy se jistě za pár dní doplní. Překlopit tak rozsáhlý obsah je práce pro celý tým a ne pro jednu dámu, která má navíc ještě haldu jiné práce.

P.S.: nemám s tím webem vůbec nic společného a pokud to píšu, je to jen proto, že vím kolik dá práce plnit webové stránky a jak těžko použitelný byl ten starý redakční systém svazu. Pokud není něčím cílem si tady na někom vylévat zlost, pak by udělal lépe, kdyby napsal na info@horosvaz.cz na jaký problém narazil,co na webu chybí a pokud to bude realizovatelné a smysluplné, určitě se to časem zrealizuje.
Petr Jandíkodpovědět 
    Re: Ach jo... Dneska už nemůže web ukutit každý programátor doma23:31:12 03.01.2012
Viděl bych to obráceně. Vizus by se měl podívat do respektovaného komunitního lezeckého webu na diskusi a z něho si vysosat konstruktivní kritiku ne?
Kuba Turekodpovědět 
     Re: Ach jo... Dneska už nemůže web ukutit každý programátor doma10:15:12 04.01.2012
Pánové sorry, ale oba jste dost xmíchu. Potrefený p.Jandík kejhá za svouji stáj. Investigativní p.Turek zase hledá senzaci za každou cenu a zejvně nikoho z kompetetních nezajímá, že zaplatil za zcela zjevně odbytou práci. Ať už z důvodu vytíženosti Jandíkových,či prostě neprofesionality, je škoda, že to dopadlo takto. Nehledě na fakt, že stránky jsou opravdu nefunkční. Nelze například otevřít a dohledat zápisy z jednání VV, nelze otevřít kontakty, web Skalních oblastí je zcela nevhodně linkován, grafika je na úrovní cvičení na základní škole. Sorry, ale byvše autorem, nekejhal bych zde jak potrefená zvířena. Doufám, že se autoři alespoň poksí stránky dodělat na základě zde zveřejněných připomínek. Nede o předělání, pouze v tomto stavu nejde a ni o dokončení toho co dokončeno být mělo. Ale je to asdi marný požadavek.
WagaBundodpovědět 
      Re: Ach jo... Dneska už nemůže web ukutit každý programátor doma10:28:43 04.01.2012
Wagabunde, vždyť se my dva téměř stoprocentně shodujeme. To není hledání žádných senzací, to je prostě na první pohled zjevné.
Kuba Turekodpovědět 
       Re: Ach jo... Dneska už nemůže web ukutit každý programátor doma10:30:25 04.01.2012
JJ, souhlas, jen mi přišlo směšný jak do toho pána šlapete, ale v podstatě máme natuto věc stejný názor.
WBodpovědět 
        Re: Ach jo... Dneska už nemůže web ukutit každý programátor doma12:26:23 04.01.2012
Jen jsme se Petra zeptal, ne?
Kuba Turekodpovědět 
    Re: Ach jo... Dneska už nemůže web ukutit každý programátor doma17:17:29 05.01.2012
Nic ve zlém, ale to mi tedy, Petře, docela podklesla čelist... Hodnotit sám web ČHS mi jakožto nečlenu jaksi nepřísluší, ale jakožto (kdysi) vyučený informatikou bych si dovolil se vyjádřit ke způsobu, jakým se odehrává transformace ze starého na nový. Doteď jsem žil v domnění, že taková věc se - u čehokoliv složitějšího než jsou tři provázané stránky - dělá tím způsobem, že se vytvoří struktura, šablony atd. webu nového, pustí se to na jiné adrese, postupně se tam překlopí věcný obsah a poté, co se to prohlásí za odladěné, tak se to přesune na patřičné místo (nebo se spíš přepíšou DNS záznamy). Přičemž za základní slušnost se považuje, že starý web ještě běží paralelně a na úvodní straně webu nového je po dobu několika týdnů/měsíců (závisí na návštěvnosti) odkaz typu: "Pro případ potřeby, starou verzi webu naleznete na adrese (třeba) http://old.horosvaz.cz; tato verze však již není aktualizována." Kohokoliv, kdo by navrhoval nějaký jiný postup, bych měl nutkání vyzvat k vrácení diplomu nebo podobného dokumentu, za neprofesionalitu do nebe volající. Ovšem, jelikož o stávajících móresech ve světě webu ty víš asi tak o řád víc než já, tak jestli je tohle t.č. normální, tak potěš koště...
Robertodpovědět 
     Re: Ach jo... Dneska už nemůže web ukutit každý programátor doma16:28:49 06.01.2012
jaks to uhad, ze http://old.horosvaz.cz je ta spravna adresa pro puvodni web :D. Samozrejme mas ve vsem pravdu. On by informatik cekal, ze bude i nejaky tool, ktery prevede databazi z jedne verze RS do nove a nebude nutne clanky prepisovat. (Ono to totiz z tech popisu tak vypada).
odpovědět 

 Nový web20:43:06 03.01.2012
Naprosto atypický web, jako by ho dělal někdo kdo tomu vůbec nerozumí a vůbec nezná internet, např. kde je tlačítko Home? Musí se klikat na logo. Výše někým zmiňovaný „telefonní seznam“ na úvodní stránce je skutečně graficky nevydařený,  obvyklé  rozbalovací nabídky by byly lepší, atd. Starý web také za moc nestál, myslím, že tenhle je ještě horší, uživatelům nepřátelský, a nebo  chceme být originální za každou cenu?
Pavlisodpovědět 
 Re: Nový web20:59:10 03.01.2012
Němci DAV:
http://www.alpenverein.de/
I já bych uvítal standard a pohodlí jako je např. i Lezec.
Honzaodpovědět 
  Re: Nový web21:17:59 03.01.2012
Jo, to je až do očí bijící podobnost (web DAV).
Nicméně ta německá verze je graficky lepší. Ta nová česká se mi zdá graficky dost slabá. (Přehlednost je ale asi lepší než byla.)
P.odpovědět 
 Re: Nový web11:09:48 04.01.2012
Tak nevím, Skalní oblasti jsou běžným uživatelem asi nejčastěji používaná věc, ale odkaz "Skalní oblasti" otevře Údržbu a pravidla lezení. Kolik jsem dal pokusů než jsem se metodou pokusu a omylu dozvěděl, že hledám "web so" asi nespočítám.

Na druhou stranu dříve jsem měl podobné problémy hledat kontakty a adresu.
odpovědět 
  Re: Nový web + SO14:48:40 04.01.2012
To je těžké. Když tam bude obří SO, tak budou někteří řvát, že je to reklama a podpora. Pro mě za mě by klidně mohly mít stejný prostor jako loga partnerů. Když už spolu nějaké stránky souvisí, tak by přechod mezi nimy měl být snadný a pohodlný, třeba jedno kliknutí z hlavní stránky. Na druhou stranu, ten kdo chodí pravidelně na SO tam většinou chodí rovnou. Vlajková loď nevím nevím. Buď chci na web ČHS nebo SO. To, že to jde přepnout je jen výhoda.
Na webu ČHS je potřeba umožnit všem uživatelům, aby se dostali snadno a přehledně na to co je zajímá, ať už je to otevírací doba sekretariátu, informace o členství, kalendář, nebo jednotlivé komise. A tam myslím tahle podoba stránek směřuje. Takže díky za ně! A ať se mouchy vychytají co nejdříve;) Vzhled řešit nebudu, funkčnost je pro mě daleko důležitější.
 martanodpovědět 
   Re: Nový web + SO16:37:05 04.01.2012
Jasně že reklama a podpora pro SO. Vždyť to přece provozuje ČHS! Jasně že vlajková loď ČHS. Vždyť je to to nejdůležitější a nejpoužívanější, co ČHS vyprodukoval na webu a měl by se tím chlubit.
Kuba Turekodpovědět 
    Re: Nový web + SO10:21:54 10.01.2012
... a pod každou fotkou jistých kvakařů ho doly
odpovědět 

 Poučení13:54:57 04.01.2012
Nejprv jsem byl mile překvapen, že ČHS vypustil nový web, na který se již dlouhou dobu čekalo. Po jeho otevření jsem měl smíšené pocity, něco je lepší a něco by chtělo výce vylepšit.
Být ČHS, určitě bych si všímal některých zde uvedených podnětných rad (protože ty dneska zadarmo dá jen málo kdo) a podle nich bych případně web doupravil.
Mě napadá třeba více vypíchnout členství a oddíly (hlavní smysl čhs je přece sdružování) a podtrhnout to na co a jak se využívají příspěvky a jaké výhody z členství plynou pro členy.
Zkrouhnul bych šířku sloupce "partneři" vpravo na stránce zabírá skoro třetinu informačního prostoru a při čtení informací "ruší".
Více bych zpřehlednil nadpisy a písma aby byl obsah přehlednější a uživatele to bavilo číst. Takhle mi to přijde příliž namačkané na sebe.
U seznamů (třeba oddílů) je blbost dávat tak obrovská tlačítka "filtrovat výpis" a "vymazat filtr", zbytečně ruší a odvádějí pozornost. Ty bych zmenšil a místo toho přidal velikost a zvýraznění položek v seznamu, protože ty jsou zájmovou informací.
A v neposlední řadě bych se pokusil vymyslet nějakou pravidelnou obmněnu na webu, aby uživatelé na web měli motivaci chodit pravidelně (třeba tady na lezci je foto dne, i když třeba zrovna nic na webu nového není tak pro spoustu lidí je to motivace si stránku otevřít).
J.odpovědět 

 vyhledavani14:43:56 04.01.2012
zadam reprezentace, vysledek - zadne výsledky :-)
R.odpovědět 

 web čhs10:00:26 05.01.2012
Jeto paskvil asi to hodně stalo
k.návratodpovědět 

 Čistě z praktického hlediska14:54:18 05.01.2012
Jsem se jako matrikářka VHS Brno snažila asi hodinu proklikat k formuláři pro objednávání členských příspěvků prostřednictvím oddílů. Marně. Po hodině marného hledání, při kterém se mi několikrát rozklikly různé prázdné stránky apod. jsem to vzdala a napsala si na patřičná místa pro odkaz. I po obdržení odkazu jsem musela chvíli pátrat, než jsem objevila co hledám. Takže o přehlednosti bych nemluvila, je tam spousta zbytečných odkazů, které podle mě nikoho nezajímají. Z estetického hlediska je to taky docela hrůza, ale to už je jenom můj subjektivní názor. Takže já dávám rozhodně palec dolů:-(
Renča Pilátováodpovědět 
 Re: Čistě z praktického hlediska15:07:43 05.01.2012
Je to tak. Existují i horolezci (obecně), které zajímá jenom jak zaplatit příspěvek. Naštěstí to nejsou všichni.
odpovědět 
  Re: Čistě z praktického hlediska15:35:44 05.01.2012
Pokud chceš být členem ČHS, zaplatit ho musíš. Já to vyřizuji zcela dobrovolně za 100 lidí v oddíle a stálo mě to zbytečně hodinu času, který mi nikdo nezaplatí. Tudíž si myslím, že moje kritika je oprávněná a je v zájmu samotné ČHS tyto záležitosti vyřešit přehledně. Víc k tomu asi není třeba dodávat.
Renčaodpovědět 

 hmm17:53:58 05.01.2012
graficky hrůza teda :-( starej web byl o dost lepší.
šp.odpovědět 
 Re: hmm18:37:11 05.01.2012
Souhlas, tohle jsem mohl udělat zadarmo (návrh bych nechal udělat dopoledne ve školce před spaním, barevně by to vypadalo stejně..). Za ušetřené peníze bych snížil poplatky za členství a ještě by zbylo každému na pivo. Škoda. (Nechci teda jen kritizovat, ale .. ten web se zkrátka, myslím, moc nepovedl!)
O.odpovědět 
  Re: hmm20:00:37 05.01.2012
Jak vypadá WEB, tak vypadá činnost ČHS. Koukal jsem na sekci závody a.....????.No jsem zvědavej kolik se bude pořádat závodů českého poháru. Když "finanční podpora" ČHS nezaplatí stavěče a rozhodčího ??? Platná pravidla ČHS jsou jasný 2 stavěči a jeden rozhodčí= 3 lidi.takže i na tyto lidi bude pořadatel doplácet ???
Mártyodpovědět 
   Re: hmm09:55:47 06.01.2012
Kde jsi našel dva stavěče? Všude v pravidlech se píše o Hlavním stavěčovi. Stavěče vždy platil pořadatel - tam se nic nezměnilo. V pravidlech jsou lepší změny, ne?
Honzaodpovědět 
 Re: hmm14:05:49 10.01.2012
NIC NEŽ SOUHLAS!!!!
Honzaodpovědět 

 K autorství, zodpovědnosti a Copyrightu22:16:29 05.01.2012
K autorství grafiky
„Vzhled stránek byl vytvořen podle návrhu akademické malířky EVY JANDÍKOVÉ, která je také autorkou renovované podoby loga ČHS a graficky ztvárnila ročenku ČHS v roce 2011.“
(to pro ty, co to odmítají sdělit, ač vědí a jsou dotazováni)

Zodpovědný „gentleman“
„Překlopit tak rozsáhlý obsah je práce pro celý tým a ne pro jednu dámu, která má navíc ještě haldu jiné práce.“
No, přijde mi dosti unfér házet nezdary jen na tajemnici svazu a naoko to zakrývat mlhou „která má navíc ještě haldu jiné práce“.
Pokud mě paměť neklame tak v zápisech z VV se psalo, že tento 3 roky (slovy tři roky) starý úkol byl uložen jistému PETROVI RESCHovi, kterýžto by v případě kladných ohlasů zajisté sbíral ovace a hrdě se k němu jakožto manager projektu hlásil (viz seminář OP/ČHS), zatímco v případě kritiky se k věci jaksi nezná. Přičemž mu zjevně není ani trochu blbé za sebe svým kmotrem nastrkávat tajemnici a schovávat se za ni. Ač nebyla jmenována, tak každý nejspíš pochopil, kdo byl onou dámou myšlen, že? 

K samotnému designu
A to ani nemluvím o tom, nakolik se jedná o jedinečné osobité řešení a nakolik o lehce modifikovanou kopii (plagiát?) jiného „konkurenčního“ spolku viz.:

http://www.alpenverein.de/
JiBodpovědět 
 Re: K autorství, zodpovědnosti a Copyrightu23:08:12 05.01.2012
Kritiků je spousta a něco je i snad konstruktivní, avšak podoba s alpenvereinem je teda hodně vzdálená. Co vlastně chcete ještě vymýšlet, web resp. home page má svoje zákonitosti i z hlediska ovládání a využití prostoru, tak bych řekl, že funkční webový prostor většiny stránek je vlastně jeden a ten samý schémat s určitými obměnami.
Steveodpovědět 
  Re: K autorství, zodpovědnosti a Copyrightu00:24:23 06.01.2012
Myslím, že to tak úplně není, ale zkopčení homepage DAVu je to nejmenší, co lze tomuto webu vyčítat.
Kuba Turekodpovědět 
  Re: K autorství, zodpovědnosti a Copyrightu09:54:50 06.01.2012
Steve, neřekl bych. Když si proklikáš řadu lezeckých webů, evidentní podobnost tě bouchne do očí právě u nového ČHS a DAV (ty dominantní barevné čtverce, u DAV zaoblené...).
Přičemž ten DAV sice není graficky nijak extra zajímavý, ale neuráží mě - zatímco ten nový ČHS je vedle něj takový adidas s pěti pruhy.
P.odpovědět 
 Re: K autorství, zodpovědnosti a Copyrightu16:32:03 09.01.2012
Zdar JiBe, ale i ostatní. Těm, kteří se podepsali, díky za názor.
Nový web je výsledkem práce kolektivu lidí. Nikdo se nezříká zodpovědnosti, nikdo nečeká v těmto podobných debatách ovace. Všichni se snažíme, aby výsledek naší práce byl ku prospěchu věci. Pakliže někdo nachází někde určité paralely s jinými weby,jasně, inspirovali jsem se tam, kde to fungovalo. Web ČHS je vlastně, ačř to slovo nemám rád, webem úřednickým. Jakýmsi rozdělovníkem, kde nám šlo zejména o maximální přehlednost (proto má vše jasnou definovanou úroveň a nic nestojí nad něco vypíchnuto - kalendář závodů nad SO nebo opačně, výhody členství nad pravidly závodů apod.). Ano, možná poněkud suché, ale v tak obrovky širokém záběru činnosti jsme prostě neviděli jiné řešení. Nejsou-li dotažené koncovky (a víme, že nejsou), ok, od toho je debata, která může napomoci k vylepšení. Pragmatický komentář, rada, vždy může někam posunout. Asi i Ty, JiBe uznáš, že plivání kolem sebe nikdy nic pozitivního nepřineslo.

A ptáš-li se na kompetence v projektu a kdo co v něm udělal?

Tak nejvíce té manuální práce samozřejmě Božena Valentová ze sekretariátu. Obecně je to v kompetenci Komise pro média amarketing, kterou vedu, takže to samozřejmě jde za mnou a vzhledem k rozsahu za celým vedením ČHS, protože to o webu rozhodovalo.

Celý projekt měl několik fází, které se pokusím velmi volně interpretovat:

- analýza a definování požadavků: dělala zase nejvíc Božena, já jsem jí jen tak přicmrndával, přece jenom mám vlastní zaměstnání (měli jsme nezávislého konzultanta z oboru výroby webů, protože tomu fakt nerozumíme)

- výběr zhotovitele (zase konzultant na odbornou stránku nabídek), vyjednávání o ceně - to hodně padalo na mou hlavu

- definování struktury a grafikcá podoba: struktura jde za Boženou ve fázi realizace a odsouhlasení mnou a VV, grafika jde realizačně za Evou Jandíkovou a odsouhlasením zase za Boženou, mnou a celým VV

- náplň jednotlivých sekcí - do vizáže a obsahu jednotlivých sekcí mluví jednotliví příslušní odborní komisaři, do toho jsme jim prakticky nezasahovali, Božena to samozřejmě zase musela "naplnit"

Tak já nevím, co k tomu ještě dodat. Máš-li nějaké dotazy, ptej se. Zkus ale volit tón, který se očekává od člověka,který chce řešit problém a nikoli si vylévat na někom zlost. Jestliže máš se mnou osobní problém, neřeš ho v souvislosti s nějakými projekty, protože tím těm projektům jenom uškodíš - namísto pragmatické debaty plivání a hněv - a není tedy možné v tom najít něco, co by šlo vylepšit.

Hore zdar

Petr Resch

Petr reschodpovědět 
  Re: K autorství, zodpovědnosti a Copyrightu19:15:16 09.01.2012
Díky za precizní vysvětlení pozadí. (Dovolím si k tomu malou poznámku - vzhledem k tomu, že ČHS nemá jasné priority a tah na branku, tak se to zcela jasně odráží právě na tomhle webu. Třeba ochrana přírody - to je dobrá věc, ale co má dělat na homepage v nejlepším místě... koho to zajímá? Nebo servis pro členy - to má být podle běžného úzu někde dole v několika odkazech a nahoře vpravo jako jeden malinkatý odkaz nejspíše pojmenovaný Kontakty. Soutěžní sport - proč se to prostě nejmenuje Závody a nevede k tomu jeden malý odkaz... kolik lidí závody zajímají? To samé Historie, Mládež atd. Pak by zbylo místo na homepage na atraktivní témata, fotky, filmy... Skalní oblasti, Bezpečnost, Metodika, Hory.)
Kuba Turekodpovědět 
   Re: K autorství, zodpovědnosti a Copyrightu19:17:29 09.01.2012
LOL
ladaodpovědět 
   Re: K autorství, zodpovědnosti a Copyrightu19:55:10 09.01.2012
V tom se právě zásadně rozcházíme. Web sportovní organizace by dle našeho názoru měl zejména postihovat co nejširší záběr čiností. Hlavní strana tu může fungovat jako skutečně přehledný rozcestník. Nic neupozaďovat, nic nevypichovat. To, že chybí v řadě částí atraktivní obsah je druhou věcí. V tom s tebou souhlasím. Dnešní rubriky jsou velmi závislé na iniciativě jednotlivých odborných komisařů, což jsou všechno, stejně jako já, absolutní amatéři. Určitě to není ideální stav, ale pozici admina webu momentálně ČHS není schopen ufinancovat. To je ale otázka celkového stavu Svazu, který těžko změníš ze dne na den.
Petr Reschodpovědět 
    Re: K autorství, zodpovědnosti a Copyrightu23:11:06 09.01.2012
"Hlavní strana tu může fungovat jako skutečně přehledný rozcestník.

V tom přípdě bych rád podotknul, že tak nefunguje. Chci se dozvedět něco o skalních oblastech, tak kliknu na "skalní oblasti", a octnu se na "údržbě skalních oblastí". Údržba je, ale zároveň první podnadpis. Aha, ale já chtěl "skalní oblasti", a eventuelně pak třeba "web skalní oblasti". Stejný je to v ostatních kategoriích.
Navíc, když jsem poprvé hledal "web skalní oblasti", tak jsem kliknul na kategorii "hory, skály, lezení". Tak nějak jsem čekal, že to bude pod skálama.
Zkrátka, je to šílenej paskvil, kde člověk má problém najít něco konkrétního. Ten důvod je jasnej: "Nic neupozaďovat, nic nevypichovat." Pak je tam najednou moc podobnejch věcí, je třeba číst moc balastu okolo, atp.

PS: Proč je tam "sportovní lezení a bouldering" jako podkategoriie, a hned vedle kategorie "Soutěžní sport"?
Geoodpovědět 
     Re: K autorství, zodpovědnosti a Copyrightu01:00:02 10.01.2012
Jinak řečeno, ale totéž. (Samozřejmě i servisní web by měl být jasný, přehledný a svým způsobem zábavný a atraktivní. Jinak je k ničemu. To co jsem nadhazoval, neznamená, že něco upozaďuju, ale dávám tomu místo podle toho, jaké asi mohou být proporce v zájmu o jednotlivé oblasti a jak se budou tyto informace často hledat. Například ony Kontakty prostě každý hledá vpravo nahoře nebo úplně dole v patičce, výjimečně vlevo nahoře. Teprve po rozkliknutí očekává podrobnosti, které jsou zbytečně vypsané na homepage a znepřehledňují tak hledání přesně jako popisuje Geo.)
Kuba Turekodpovědět 
      Re: K autorství, zodpovědnosti a Copyrightu09:53:29 10.01.2012
to Geo: Posadil jsem se před monitor s úvodní stránkou, již po cca 3 vteřinách jsem na zeleném čtverci viděl napsané "web Skalní oblasti", klikl jsem na to - a otevřely se Skalní oblasti. Celkový dosažený čas círka 6s. Jsem už trochu starší, ale s dosaženým výkonem jsem spokojený.
to Kuba: Nic na světě nebude podle tvých představ. Nikdy v ničem. Vždyť to jsou takové pindy, vpravo, vlevo, to je debata nesmyslá jako třeba která barva je nejhezčí. Co hlava, to názor. Kecy v kleci, kdy se nikdy k ničemu nedojde, protože vždycky bude někdo mít protinázor.
odpovědět 
       Re: K autorství, zodpovědnosti a Copyrightu13:22:48 10.01.2012
Píšu o běžném formátu současného webu. Pokud chci mít dost spokojených čtenářů, musím se mu víceméně podřídit. Pokud mě čtenáři nezajímají, mohu si provozovat třeba fialové pozadí se žlutými písmenky a červenými odkazy ukrytými v zeleném rámečku. Já myslel, že ČHS dělá web pro více lidí a ne jen pro Tebe.
Kuba Turekodpovědět 
  Re: K autorství, zodpovědnosti a Copyrightu06:01:02 10.01.2012
Petře Reschi, někdo by v přípisku, na který reaguješ, mohl vidět reakci na předchozí vývoj diskuse s příležitostí k zamyšlení se ne jen nad způsobem Tvé (ne)účasti v ní, Ty však vidíš plivance. Každý holt vidí to, co chce vidět.
Podle toho jak jsi tento výraz zde několikráte zopakoval ve spojitosti s mojí osobou, bych řekl, že ten, kdo z nás dvou má větší problém s tím druhým, tak že to budeš spíše Ty se mnou a ne obráceně. I když připouštím, že proti posledně vidím ve Tvém projevu jistý posun k lepšímu. To ano.
JiBodpovědět 

 malá poznámka09:06:26 06.01.2012
Ohledně nového webu ČHS mi přišly nějaké negativní emaily asi v tom smyslu " ... jak hluboko jsem klesnul", a protože na vzedmuté emoce nijak nereaguji, tak to jsem se na tom určitě taky "napakoval". To se mě docela dotklo, protože já s novým webem ČHS nemám vůbec(!) nic společného, o penězích ani nemluvě. Pravdou je, že jsem se z pozice tvůrce a supervisora Skalních oblastí ČR více než dva roky snažil do procesu tvorby nového webu ČHS aktivně vstoupit, ale byl jsem striktně odmítnut. Nevěřte tomu, co je zapsané v Zápisech z jednání VV ČH, kde je za poslední rok a půl někde na konci vždy zapsané něco takového, že propojení SO na web ČHS je žádoucí, nikdy k tomu nedošlo a to nikoliv mojí vinou.

Nicméně mléko už je rozlité (kdo za to může si musí vyřešit VV ČSH, který se k tomu bude muset na blížící se Valné hromadě ČHS postavit čelem) a nyní je na stole spíše otázka, co teď s tím. Celý tento pokus se zřejmě bude muset odepsat, včetně zaplacených peněz (i mě by zajímalo, kolik to vlastně celé stálo), protože tento nový web vlastně nic nového nepřinesl, pouze se přerovnal a přebarvil, ale jinak je to stále stejně staré, nudné a pro dnešní lezeckou generaci absolutně nezajímavé. Detaily přeskakuji, na to ještě asi přijde řeč později.

PS: A ještě k tomu "novému" logu. Když pominu umělecký dojem (ten bych zase až tak špatně nehodnotil), tak mi není dost dobře jasné, jak se toto "nové" logo bude tisknout na trička, transparenty nebo se z něho budou řezat samolepky. A navíc, není možné vytrhnout logo z celkového řešení grafické identity ČHS (mluvím o něčem jako Corporation Design Manual), vypadá to, že ČSH nic takového vůbec nemá a přitom od toho se při návrhu "firemního" webu vždy začíná.
Zdeněk Strnadodpovědět 
 Re: malá poznámka09:15:26 06.01.2012
šak se jandíkovci a spol napakovali a je ticho po pěšině, je to česká klasika ...
odpovědět 
 Re: malá poznámka09:52:28 06.01.2012
Hele, jen se nestav prosímtě do role andělského arbitra. SO-Skalní oblasti byly ve své první verzi legrační hrůza, úvodní stránka byla demonstrací funkce podélného posuvníku. Trvalo 3 - 4 roky, než jsi to někam dotlačil do stravitelné podoby.
Pravá podstata tvého postoje je, že usiluješ o zakázku, taky děláš pro čHS za peníze, takže ty nejsi spravedlivý arbitr, ty si k tomuto novému webu čhs konkurent který při výběru neuspěl. Takhle je potřeba vidět tvou kampaň.
odpovědět 
  Re: malá poznámka11:14:16 06.01.2012
Opět zkratkovitá a žlučovitá polopravda. ČHS se na provozu SO podílí jen z části, když jsme dělali kalkulace, tak to vychází na nějakých cca 30-40%, zbytek platím já sám(!!!) jako moji osobní službu celé lezecké veřejnosti (jinými slovy, je to tedy kšeft k pohledání). Konkrétní částku neuvádím, protože si to VV ČHS nepřeje. A nikdy jsem moji účast na novém webu ČHS nespojoval s tím, že bych za to chtěl peníze. Je tomu přímo naopak, vždy jsem deklaroval, že za to nic nechci a ani chtít nebudu.
zdeněk strnadodpovědět 
   Re: malá poznámka11:35:25 06.01.2012
Já bych řekl, že je to hlavně tím, že na rozhodování o webu Horosvazu mají příliš velký vliv mediální partneři.

Nemusíme si nic nalhávat, ani jeden z nich nemá zájem na tom, aby horosvazovej web měl velkou návštěvnost. To by také vysvětvalo lajdáckej přístu k jeho tvorbě
a nechuť dát Horosvaz.cz na sociální sítě (Facebook, Twitter,--).
Honzaodpovědět 
    Re: malá poznámka12:22:13 06.01.2012
Zajímavá teorie:) Jak by to udělali? Dneska je to tak, že všechny weby, co se u nás motají kolem lezení, se vyvíjely delší čas, něco je okoukané jinde a "standard", ale každý nabízí něco jiného. Horolezecké časopisy v papírové podobě taky pořád fungují, i když přibyly internetové stránky,... A co si budeme povídat, podívej se kolem, kolik horolezců se spolu nedokáže domluvit a kolik oddílů se rozdělilo. Myslím, že i život horolezecký tak pestrý zkrátka je. Přesto se najdou lidi, kteří přispívají i na několik stránek současně.
Nové stránky ČHS umožní zapojit víc přispěvatelů, kteří přibývají už teď a ještě budou. Stránky svazu jsou důležité. V českém horolezectví je poměrně dost věcí, které by měly být právě tam. Ať už jsou to třeba provozní a členské informace, historie, osobnosti, kalendář nebo fotogalerie z významných akcí a podobně. Nejsou tady překážky, aby to fungovalo. Zkrátka to co se očekává, že najdeme zrovna tam. Všiml jsem si, že i ono občas opomíjené či nejasné autorství se tam nyní taky řeší, což je dobře. Když tam bude napsané odkud článek je, kdo svolil s vystavením a podobně, bude do budoucna jasno. Co neudělá někdo dnes, udělá jiný později. Myslím, že to chce ještě čas, ale ty stránky nebudou špatné.
 martanodpovědět 
     Re: malá poznámka16:41:59 06.01.2012
Některé weby uvádějí také informace o dění v ČHS, jistě by jejich autoři chtěli podílet se na informování o dění v ČHS co největším dílem.

Jde o návštěvnost, která jim může s poklesem čtenářů na horosvaz.cz vzrůst.
Honzaodpovědět 
  Re: malá poznámka11:44:06 06.01.2012
Tak to by mě vážně zajímalo, kdo a z jaké části financuje provoz webu SKALNÍ OBLASTI? Kdo ve svém volnu maká na jeho rozvoji, aniž by za to od ČHS kasíroval prašule? Na rozdíl od některých jiných jinde v ČHS.

Statečný anonyme, není to náhodou přesně obráceně, než se snažíš tvrdit???

Holt tak to už v slzavém údolí české kotliny chodí, že někteří odvádějí kvalitní práci, ve svém volném čase, zatímco někteří „práci“ pro ČHS využívají jen k vylepšení svého image, pro svůj byznys a i za to málo co odvedou si nechají náležitě zaplatit. Přičemž těm prvním jen házejí klacky pod nohy – v tom jsou však mistři! Něco o tom vím z dřívějška.
JiBodpovědět 
   Re: malá poznámka12:46:14 06.01.2012
Jestli číst umíš, tak i Z.Strnad za provoz Skalních oblastí peníze dostává, ikdyž si myslí, že málo. Ale zadarmo to není.
Všechny webové služby ČHS jsou objektem něčího podnikání, jde o zakázku, různě se strkají, nabízejí modré z nebe, ale pak stejně kalkulují, co se vyplatí. Všichni to dělají.
Mě de jenom o to, aby si tu někdo ze sebe nedělal Anděla Doborděje. bacha, ve skutečnosti se tu kope za kšeft ten proti tamtomu apodobně.
Jinak jsem pro to, aby se všechny smlouvy rozkryly, to jo.
odpovědět 
    Re: malá poznámka20:30:14 08.01.2012
Myslím, že číst umím a aniž bych chtěl dělat komukoli samozvaného advokáta, tak bych řekl, že Z.S. to napsal celkem jasně:

„nikdy jsem moji účast na novém webu ČHS nespojoval s tím, že bych za to chtěl peníze… vždy jsem deklaroval, že za to nic nechci a ani chtít nebudu.“

Jinak zajisté všechny zakázky spojené s tímto projektem proběhly řádnými výběrovými řízeními s veřejnými výzvami, zajisté jsou tak k dispozici a brzy budou na novém webu zveřejněny všechny tendrové nabídky, tak aby se ozřejmilo, nakolik vše probíhalo jasně a transparentně. Stejně jako doufám, že veškeré náklady s tímto spojené budou na webu položkově zveřejněny a to včetně jmen dodavatelů(příjemců peněz členů tohoto občanského sdružení).
JiBodpovědět 

 Ukázka předem11:47:58 06.01.2012
Nový web ,jeho úvodní stránka, byla promítána na VH ČHS už v březnu loni.
Kde jste všichni byli? Tak se teď nedivte, nestaráte se, nepřepínáte.
odpovědět 
 Cena12:01:05 06.01.2012
Navíc půjde pravděpodobně o tzv. "předraženou zakázku",
kterou VV "legálně" odčerpal peníze z rozpočtu ČHS a část z nich si rozdělí na odměnách.
Podobně na mě působí i snaha za každou cenu budovat Lezecký parky.
Honzaodpovědět 
  Re: Cena17:40:16 09.01.2012
Honzo, nemáš správné informace. V ČHS se hospodaří s "veřejnými" penězi a jako takové podléhají přísnému mechanismu kontroly. Při přípravách webu jsem vynaložil nemalé úsilí na to, aby se podařilo stlačit ceny vstupů na minimum. Na VH připravím analýzu nákladů.
S lezeckými parky je situace dokonce ještě pro ČHS přínosnější. Pro ten první v Alkazaru se nám totiž podařilo najít partnera, takže celá akce je na straně ČHS zisková a přispívá tedy k celkovému balíku peněz získaných z marketingu. Ten již dnes činí něco kolem 13-14 procent z rozpočtu. Krom toho nevím nic o "tlačení za každou cenu". Lezecké parky jsou součástí schválené koncepce ČHS a jsou samozřejmě budovány se souhlasem dotčených OVK.
Petr Reschodpovědět 
   Re: Cena20:06:03 09.01.2012
Proti získávání peněz přes budování lezeckých parků, nebo v zásadě nejsem. (I když se k nim lezecká veřejnost nikdy nestavěla nijak pozitivně). Jde o to, aby peníze , které se takto získají navíc, byly použitý na věci prospěšný členům ČHS. Třeba na různý granty, atd. A netěžilo z nich jen pár lidí.
Honzaodpovědět 
    Re: Cena20:10:35 09.01.2012
Nakonec, v našem státě není nijak neobvyklé, že lidé kteří se dostanou k veřejným financím, vymýšlejí různé způsoby, jak tyto peníze zdefraudovat ve svůj prospěch. Pokud tomu tak není v případě VV ČHS, omlouvám se za svoji paranoiu.
Honzaodpovědět 
    Re: Cena10:30:57 10.01.2012
Větší veřejnost se k nim staví kladně. V anketě se všichni vyjádřili jasně. Horolezci mají děti a chtějí s nimi někde lézt. Snad je i na čase přestat si nalhávat že nemáme zájem o dobře zajištěné cesty. Proto tolik lidí jezdí lézt o víkendech do ciziny 20-ti m cesty kterých u nás máme tři řiti. Je to stejná půlhodina na skálu. Tady se ale nemusí jet pět hodin autem, tak proč tu lézt o víkendu. Jistě, je to úpadek. Daleko méně železa dřív vyžadovalo větší výkony. Dens je z toho jen rekreace. Toto je podložený trend a vidíme to okolo všichni.
odpovědět 
     Re: Cena13:21:45 10.01.2012
To je sice pravda, ale nevím zda dobrou odjištěnost cest vyřeší Lezecký parky. Jak jsem už napsal, mě v zásadě nevadí. Jde ale o ty peníze, které jejich budováním ČHS vydělá, aby byly použitý na veřejně využitelný věci a aktivity členský základny, ne jen na profit pár lidí ve vedení Svazu.
H.odpovědět 
     Re: Cena13:21:50 10.01.2012
To je sice pravda, ale nevím zda dobrou odjištěnost cest vyřeší Lezecký parky. Jak jsem už napsal, mě v zásadě nevadí. Jde ale o ty peníze, které jejich budováním ČHS vydělá, aby byly použitý na veřejně využitelný věci a aktivity členský základny, ne jen na profit pár lidí ve vedení Svazu.
H.odpovědět 

 Nefunkční odkazy13:27:26 06.01.2012
Já už dlouho nevidím do ekonomiky ČHS, ale matně si pamatuji, jaký rozpočet býval před cca 5 lety. Troufám si říci, že web může být významným komunikačním kanálem a pár kaček by se mělo najít. Jen když si spojím dvě a dvě. Každý nový člen přinese ročně 400 Kč, stovka nových získaných přes web je dost velká částka na to, aby mimo jiné zaplatila odborné převedení starých URL na nové. Dělá se to např. na straně serveru, což je vhodné pro stěhování více stránek. Nebo: mod_alias, jednoduchý redirect.. apod. Jde jen o neznalost admina?

Jak si tady čtu uživatelské zkušenosti, je jasné, že cíle webu asi v projektu zpracované nebyly, natož uživatelské scénáře. A protože ČHS už není jen seskupení pár nadšenců, ale má své výkonné a statutarní orgány, je to prostý šlendrián.

Funkce, respektive omezení starého administračního rozhraní neznám, ale dobře si pamatuji, s jakou pompou byl předchozí web spuštěn. Pro koncového uživatele se nic nezměnilo, jen paní Jandíková sprasila logo - není jasné, co všechno je logo a co křoví.
Raškinodpovědět 
 Re: Nefunkční odkazy19:34:00 09.01.2012
Raškine, od konce se ti pokusím odpovědět:
Logo jsou jako dříve ty tři pruhy s nápisem ČHS, takto je to i registrované. Na webu je grafické rozšíření, mě se líbí, nicméně samozřejmě vše má svůj vývoj. Nechat si zpracovat grafický manuál je momentálě zbytečně drahá sranda.
Pak jsi tam psal o cílech. Ty samozřejmě stanoveny byly a byly prezentovány i na poslední VH (bez jakékoli odezvy vyjma Zdeňka Strnada). Tohle základní vyjasnění role webu ČHS a jeho funkčnosti nás stálo nejvíc času, protože nám bylo jasné, že bez nich se nehneme.
První odstavec je pro mě španělsky, proto jsme měli odborné pomocníky z oboru, mj. aby nám pomohli najít optimální způsob přenosu dat. Jestli jsem to dobře pochopil, jsou struktury nového a starého webu natolik vzdálené, že ten přenos dat není zase tak jednoduchý, jak popisuješ.
Petr Reschodpovědět 
  Re: Nefunkční odkazy09:47:38 10.01.2012
Technická poznámka: Raškin má pravdu přinejmenším v prvním bodě. Pokud výsledkem pomoci "odborníků z oboru" je stav, kdy se data ze starého do nového webu přenášejí kus po kuse ručně (jak to tak vypadá), tak ti odborníci odborníky vskutku nebyli - pouze vy jste se nechali zblbnout. Což by vám ale, obávám se, řekl kterýkoliv lezec s pár semestry informatiky nebo tak něco (tedy doufám :) ).
(Tvoje vysvětlení je ale pro člověka z venku pochopitelné.)
Robertodpovědět 
   Re: Nefunkční odkazy22:42:02 10.01.2012
Upřímně, jestli chcete znát podrobnosti přetahováí dat, tak oslovte Boženu na sekretariátu. Tahle poslední fáze šla už zcela mimo mě.
Petr Reschodpovědět 

 Amatéři00:03:55 08.01.2012
Nový web je divný. Akademická malířka navrhla grafiku a nic víc. Při přechodu na nový web se měli zachovat všechny stávající funkce, t. j. dostupnost všech již existujích informací ze starého webu + nový grafický vzhled (ale včetně všech rozbalovacích nabídek) + nové funkce a stránky. Tady někdo pouze změnil grafiku a ani nepřevedl stávající web. Ptát se co chybí je tedy zbytečné. Zprovozněte minimálně to co tam bylo. 

Na každém webu jsou vodorovné a svislé nabídky (Menu), které to umožňují. Mezi jednu základní patří (jak jsem už psal) Home nebo např. ČHS, pomocí kterého se vrátíme na úvodní stránku a můžeme začít něco znovu hledat. Web Alpenvereinu je toho příkladem. Ten je však graficky mnohem lepší. Existují programy jako např. Artisteer, které umožní navrhnout funkční a logickou webovou grafiku i úplnému laikovi.

Nevím proč VV ČHS pověřuje změnou webu lidi, kteří tomu absolutně nerozumí. Starý web byl skutečně zastaralý už v době svého vzniku, ale odpovědní nechápali v čem. A situace se opakuje, někdo zbytečně vyhazuje (možná úmyslně) peníze. Odvolávat se na to, že něco bylo promítnuto na Valné hromadě je toho důkazem.
Pavlisodpovědět 
 Re: Amatéři11:14:36 09.01.2012
Jak už tady někdo zmínil. Výběr lidí, kteří se měli postarat o nový web byl s největší pravděpodobností poplatný ne jejich odbornosti, ale tomu, aby se zajistila vyšší cena za zakázku webu. Zajímalo by mě tedy, kolik to stálo. ČHS asi nechce zveřejnit cenu tady v diskuzi, asi se bojí kritiky.
odpovědět 

 A jo20:36:41 09.01.2012
Asi budu za podivína, ale mě se ten nový web docela líbí, teda ne že by to bylo z "top ten", ale ani neurazí. Taková příjemně obyčejná normálka. Mám rád klidný minimalismus zřetelných forem. Ty pravidelné čtverce mi uklidňují mysl.
:-)
S.odpovědět 

 zlepseni22:13:49 09.01.2012
Web je dobrej, neni nejlepsi, ale rozhodne hezci nez ten pred tim. Jebat vas chasko ufrflana!
Chvostoskokodpovědět 

 ...16:24:23 10.01.2012
Přece jen ještě budu reagovat. Velmi pozitivně vnímám, že se Petr Resh veřejně přihlásil k zodpovědnosti za toto "dílo". Se zpožděním, ale přece. Stejně si ale nejsem zcela jist, zda to řídil skutečně on nebo to jen "vzal na sebe". Ve svých poznámkách výše nový web ČHS sice hájí statečně, ale když "něco kejhá jako kachna, kolíbá se to jako kachna a má to zobák jako kachna... tak je to kachna", i kdyby 100x tvrdil, že je to kuře. Problém není ani tak v tom, že se dílo moc nepovedlo (to se občas stane i v lepších rodinách), ale v tom, že to je důsledek toho, že VV ČHS neumí naslouchat i jiným hlasům, než svým vlastním. A to je škoda, protože dokud se toto nezlepší, tak k nějakým zásadnějším posunům dojde jen zázrakem ...
zdenek strnadodpovědět 
 Re: ...10:53:19 11.01.2012
jj, připomenul bych tzv. KRIZOVÝ MANAGEMENT.
ale v případě ČHS jsem zlomil hůl již dávno a tak mě toto již netrápí (nejsem členem dobrých 10 let). Jen to ale potvrzuje, že jsem udělal dobře. Ve vedení ČHS prostě nejsou kvalitní lidé, ale spíše tváře, který tam dělají svůj byznys a tlačí soukromé zájmy. Tím samozřejmě neháži všechny do jednoho pytle, výjimky se jistě najdou, ale...
Ten kdo o tom něco víodpovědět 
  Re: ...15:03:13 11.01.2012
Jinak, členům VV ČHS přeju, ať se jim daří, ale chce to u nich více altruismu. Přeci jenom, hájí zájmy min. 10000 lidí a spravují jejich peníze.
V jisté době jsem s nimi měl něco společného a vím, že je těžké při téměř neomezené možnosti rozhodování, ubránit se tlaku od potencionálních nebo skutečných partnerů ČHS. A také je těžké nepodlehnout možnosti si sem tam přihrát nějaké peníze z rozpočtu, nebo občas neuzavřít smlouvu výhodnou jen pro někoho.
Honza K.odpovědět 

 Foto dne:

Agnes
 Databáze cest:
Všechny cesty (179404)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
Talbac Ext. 7a Leonidio
Al Di La Del Fico 6b Ulassai
Al Di La Del Fico 6b Ulassai
Giugno Piovoso 6b+ Ulassai
Gemisto Kalamari L1 6c Manikia
Nově komentované:
Sensa Nome 8a Calvario
Pioggia Di Maggi 6c Ulassai
Banana Split 5c Paklenica
Zollamt 6A+ Bor
Hammer King 7c Brseč

 Nově v diskusi:
Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování... |

 Nové komentáře:
Re: Problém na sestupu | Re: Problém na sestupu | Re: Problém na sestupu | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta | Re: Problém na sestupu | Re: Problém na sestupu | Problém na sestupu |

 Kde to vře:
Ukrajinský top lezec Maksym Petrenko padl při obraně Ukrajiny (50)
Mára Holeček a Ondrej Húserka vylezli na vrchol Langtangu (29)
Video: Seb Bouin a Alain Robert lezou solo na mrakodrap v Paříži (22)
Will Bosi přelezl boulder Spots of Time a potvrdil klasu 9A (17)
MČR v rychlolezení (16)
Film: Adam Ondra a nejtěžší cesta Vysokých Tater Corona 10+/11- (15)
Secret Spot Bouldering 2024 pozvánka (12)
MČR v bouldru vyhráli Lukáš Mokroluský a Michaela Smetanová (5)
Marjan (4)
Expedice Máry Holečka na Langtang Lirung se chystá do stěny (4)

 Nově v inzerci:
Master 9.7 50m Bicolour (nelezené-nové) | druhý konec lana | Batoh Deuter Aircontact 65+10l | Z teplem | Hledám děvče do skal | koupím Zlagboard | Kalhoty MONTURA SKI STYLE PANTS Man vel.L | Nepromokavá bunda The North Face vel.L | Nové lezečky Scarpa Instinct VSR vel. 43,5 | Srbsko |

 Anketa:
Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
 GPS a mapové aplikace 
 361 
 Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
 315 
 Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
 285 
 Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
 288 
 Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
 257 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.