LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Brr to je zima. Tak na tohle, na tohle jsme se těšili, kvůli tomu jsme trénovali, strádali a šetřili, kvůli týhle cestě jsme tady!
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Oblasti
 Reportáže
Knihy
Update sprievodca Jelenec
Pomozte vydat knihu Dobrodružství v prášku… přidáte jen vodu
Křest lezeckého průvodce Vltavská žula

Závody
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)
MČR v bouldru (19.10)
Boulder OPEN 2020 LA SKALA (26.10)

Žebříček
Cesty:
21.Reich 10798
22.Slezáková 10774
23.Klapal 10768
Bouldry:
21.Šolc 9381
22.Šípek 9378
23.Urubčík 9375
Hory:
6.Punčochář 6758
7.Sejbal 6629
8.Černý 6591

Výsledky
MČR rychlolezení (13.10)
SP Praha (20.09)
EP obtížnost Bologna (14.09)

Deníčky
5672 lezců
1141682 cest
Nové přelezy:
Archeotalp 7b+
Futurs Bar 7C
Epta Xroni 7c
Epta Xroni 7c
Epta Imere 7b
Black Elef 9
Pedrův Smr 10-
Tarantula 7c
Andromeda 7c+
Crvena Tiš 7b

Stěny
Hotel Impuls - Havířov
Flash Boulder Bar - Brno
Masacre Room - České Budějovice

Prodejny
HUDYsport - Jablonec nad Nisou
Namche - Outdoor, Travel & Climbinig Center, s.r.o. - Praha 8
Rock Point Hradec Králové - Hradec Králové

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Ve Vysokých Tatrách zemřel další Čech

Ve Vysokých Tatrách zahynul další český horolezec. Muž zemřel po desetimetrovém pádu na Ostrém štítu v oblasti Velké studené doliny.

8.8. 14:46 - 16:04 - Aktualizováno
POPRAD - Muž byl na horách se svým kamarádem. "Lezl jako první a po asi desetimetrovém pádu dopadl do sutě pod stěnou," popsal situaci šéf záchranářů Martin Kulanga. Kamarád okamžitě zavolal záchranáře mobilním telefonem.

"Operační středisko přijalo hlášení v 11:25," uvedla tatranská horská služba. Záchranáři muže našli za několik minut. Pokoušeli se ho oživit, bohužel ale neúspěšně. Muž svým těžkým zraněním podlehl.

Horská služby uvedla, že mrtvého muže momentálně převážejí do márnice v Novém Smokovci.

Letos je to už desátý český občan, který v Tatrách zemřel. Naposledy se pod třicetiletým mužem z Opavy utrhla skála, když se pokoušel jít mimo značenou cestu. Češi spolu s Poláky patří k nejčastějším obětem úrazů ve Vysokých Tatrách.

novinky.cz   [úpravy] 18:36 08.08.2004Tisk 

Reklama:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 Statistika19:12:42 08.08.2004
Vím, že ironie asi není na místě, ale něják se nám ta statistika mrtvejch čechů hezky rozrůstá.Doporučuji přečíst na Lezci ,,Jsou Tatry nebezpečné''
Bergmann Vuhlodpovědět 
 Re: Statistika12:15:49 09.08.2004
Máš pravdu. Ale surovou pravdu vidím také někde jinde: vysoký počet lezců v Tatrách (přijde mi, že snad už leze celá ČR), malé nebo takřka žádné horské zkušenosti (mladíci, co nestojejí o žádnou radu zkušenějších), dále přecenění vlastních sil (co bych tady lezl trojku, když na skalách lezu sedmičky?) + absolutně žádná základní vybavenost (žádná pláštěnka nebo nepromokavá GORE bunda, z materiálu většinou 5 smyček a také max. 5 čoků, zato expresek asi 20, o lékarničce a znalosti základní 1. Pomoci ani nemluvě!). No a mohl bych pokračovat k tomu nejzákladnějšímu: RESPEKT K HORÁM! No jo, když svítí sluníčko, vypadá to jako kozí stráně, že jo, ale stačí, aby zapršelo, přišla mlha (tatranský mlíko), do toho blesky, kamenné laviny, hlad, žízeň, fyzické a psychické vyčerpání... Zažili jsme to se dvěma podobnými cizími exempláři v Téryho kuloáru pod Poslednou vežou (na které jsme při sestupu z Lomnického štítu natrefili) no a co k tomu říct? Toť moje zkušenosti s těmi, co jsou pak rychle v průseru!
...odpovědět 
  Re: Statistika12:50:44 09.08.2004
Obecně máš asi bohužel pravdu. Taky jsem si všiml.
Změna pohodovýho užívání si na přerostlých skalkách v boj o holej ve velehorách je v Tatrách někdy bleskurychlá a pro toho, kdo to nezažil i neředstavitelná.
Ale o tomhle konkrétním případě zatím nic nevíme.

P.S. V řece tě zase přejede motorovej člun. Všude je něco... Blbá útěcha, uznávám.
jan pušodpovědět 
  Re: Statistika19:08:48 09.08.2004
Ale zkoušel se už někdo zamyslet nad tím, proč jsou ti mladíci tak nezkušení??? Kdo si s sebou vezme nějaký zelenáče (myšleno v souvislosti s horama) ??? Každej je rád, že se utrhne a jede si zalízt do Tater, tak proč se tam s někym ještě "otravovat"? RAději si vezmu někoho, kdo zvládá, abyh si pořádně zalezl ....

Alespoň tohle řeším já, jel bych, rád, ale neni s kým:( Když jsme byli s kámošem naposledy, skončilo to tak, že jsem chodili po Tatrách s matrošem na zádech bez nalezeného metru:( Speciálně kvůli tomu jsme vrazili všechny prachy do věcí, hexy vklíněnce, popůjčovali co šlo, ale i tak ... Sami, to bylo o hubu.
raschodpovědět 
   Re: Statistika20:17:00 09.08.2004
Myslím že se najdou. Já mám zase velmi rozdílný zkušenosti s naprostými nováčky. Od vyloženě dobrých, až po takové, že si představujou, že když jsi "je někam vzal" jsi zodpovědný za to, abyse jim to líbilo, aby bylo pěkný počasí, chutnalo jim... a tak :))
Projeď si databázo oddílů-určitě něco najdeš!
Jan Pušodpovědět 
   Re: Statistika09:34:00 10.08.2004
Raschi, pravdu máš i ty! Doba se ale změnila, je dravá a nesmlouvavá. Dovolené málo, chuť někoho učit a obětovat tomu volno a s tím samozřejmě spojené peníze chce dnes z těch starých a zkušených prostě málokdo. Snad jedinou cestou (zdá se) je prostě zaplatit si nějaký kurz v nějaké dobré horolezecké škole. Na zádpad od našich pomyslných hranic věc úplně normální a investice více než užitečná.
...odpovědět 
  Re: Statistika21:54:20 10.08.2004
Určitě je to z velké části tim co řikáš. Dneska začíná lízt spousta lidí(nemusí jít nutně o mladíky), který jsou bez zkušeností a v mnohých případech ani nejsou ochotní se učit. Když jsem začínal já tak jsem před tím měl respekt. Dneska si spousta lidí myslí že je to hrozná prdel a že jde o hovno(omlouvám se). Vybouchaj stropovej převis v tělocvičně a jdou si to zkusit do hor. Je to o jejich přístupu.

Lezení je moc lehce přístupnej sport. Získat průkazku ČHS dneska není problém. Vstup do lezeckejch oblastí by měl být omezenej pouze na členy ČHS, a ti by zase měli být lépe vycvičeni podle nějaké osnovy a následně přezkoušeni na různé druhy lezení...prostě něco jako řidičák. Je to drsný ale co jinak s tim???
Davidodpovědět 
   Re: Statistika00:01:30 11.08.2004
Tohle by bylo moc pěkné, ale už si přemýšlel o tom, jak se ti nováčci mají naučit lozit? Silně pochybuji, že se to dá zvládnout tím, že s nima instruktor vyrazí 3x za půl roku někde na skály... A placené kurzy? To je pro mladé, pokud nmají zrovna nějak moooc ¨bohaté rodiče zančně nepřístupné, obzvlášť když je tento koníček v prvních letech tak strašně finančně náročný... Asi by se ti těžko dělal řidičák v silném provozu, pokud by si odjezdil v autoškole 3hodiny....
Marekodpovědět 
    kudy kam...13:45:27 15.08.2004
Vicemene vsichni nade mnou maji pravdu. A co s tim? Jako zacatecnik v horach bych radil sestavit vyber nekolika cest v opravdu pevne skale, pokud mozno s alespon jednou skobou na standu, at vim ze jdu dobre. A u techto cest by nebyl od veci trochu podrobnejsi pruvodce. Docela se mi libilo v Piskacovi napsane kudy a kam vede jaka delka. Akorat ze to tam ma pouze u maleho mnozstvi cest.

A co se obtiznosti tyka, tak pote, co jsem o prazdninach v okoli Brncalky prolezl dva zlabky obtiznosti II-III hnusny mokry rozlamany (pozdeji mi nekdo rekl, ze tamtudy ma smysl lezt pouze v zime), tak priste radsi zkusim neco tezsiho v lepsi skale, bude to bezpecnejsi.
J.odpovědět 
     Re: kudy kam...16:43:51 15.08.2004
Nejlepší je začínat s někým, kdo to zná. To je dobrá rada, co? Nevím, kde jsi lezl před Tatrama, ale každopádně si myslím, že je hodně dobré mít nalezeno dost metrů v lehkém, ale nekultivovaném terénu (u Prahy některé části Šárky, potom Mařenka...), kde se naučíš orientovat a poznáš, co od jakého útvaru očekávat za případný zrady: žlábek-mech, napadaná suť, špatně vrstvený chyty, žebro samej chyt, ale málokterej drží a tak. Ty popisy můžou být těžko tak přesný, aby se podle nich dalo lézt bez téhle průpravy. Termím "lámavé", nebo "pevná skála"-pod tím si představuje každý něco dost jinýho. Je to relativní. V horách obecně gór moc pevného (ve smyslu kultivovaných skalek) nenajdeš. U Brnčály? Já bych na seznámení viděl asi Puškáše na Kozí kopku (těžší III.) a pilíř na Kozí (lehčí V. a nejtěžší lezení je na začátku. Pak ale musíš trochu umět v travách). Ty maj na štandech po dvou borhácích. Hřebínky jsou taky dobrý, ale z nich se špatně utíká, když se to sechruje. Nejdůležitější nakonec. Rock star, Encian (snad se tak jmenujou), a asi další, ale ty jsem neviděl v akci, tě za únosný peníze všechny základy naučí. řekl bych, že je to dobrá investice!
Hore zdar! Honza.
jan pušodpovědět 
      Re: kudy kam...18:46:49 15.08.2004
Dik za tip. (Chtelo by to vic takovych cest.)
J.odpovědět 
  Re: Statistika22:08:46 10.08.2004
Určitě je to z velké části tim co řikáš. Dneska začíná lízt spousta lidí(nemusí jít nutně o mladíky), který jsou bez zkušeností a v mnohých případech ani nejsou ochotní se učit. Když jsem začínal já tak jsem před tím měl respekt. Dneska si spousta lidí myslí že je to hrozná prdel a že jde o hovno(omlouvám se). Vybouchaj stropovej převis v tělocvičně a jdou si to zkusit do hor. Je to o jejich přístupu.

Lezení je moc lehce přístupnej sport. Získat průkazku ČHS dneska není problém. Vstup do lezeckejch oblastí by měl být omezenej pouze na členy ČHS, a ti by zase měli být lépe vycvičeni podle nějaké osnovy a následně přezkoušeni na různé druhy lezení...prostě něco jako řidičák. Je to drsný ale co jinak s tim???
Davidodpovědět 
   Re: Statistika00:32:39 11.08.2004
a nebo: lidi budou lézt, koupat se, jezdit v autě a na kole..Padat, topit se, rozbíjet si hlavy. Ti co přežijí outdoorové aktivity zemřou v nemocnici na hadičkách. Málem jsem umřel venku i na hadičkách a tak mohu podat raport, že je to prašť jako uhoď.
Každej si nakonec musí stejně sám rozhodnout, co chce dělat, jaké je v tom riziko, a co může udělat pro to, aby ho zmenšil. Zmenšil. Odstranit nejde. A nařízeníma a povinejma zkouškama taky ne. "Dobrou noc a pevnou naději..."
Hore zdar! Honza
jan pušodpovědět 
   Re: Statistika10:42:43 11.08.2004
Skoro jakýkoli sport je lehce přístupný. Plavání (zpracuj si statistiku kolik lidí se ročně utopí, nebo skoro zrakví skokem do malé vody a jsou na vozicku, nebo plavou ááááž moc daleko), sjíždění řek, rafting cokoli na co si vzpomeneš.
Přezkušování a elitářství není cesta. Skály a hory jsou nás všech, kdo se chce zrakvit ať tak udělá. Kdo ne, snaží se riziko zmenšit na přijatelnou míru a je ochoten se učit a nechat si poradit.
Navíc v těchto případech jako je popisován tady vaříte z vody. Nevíte vůbec nic. Jen to že někdo spadl a je po něm. Až se bude vědět jak to bylo, můžeme spekulovat, analyzovat, navrhovat.
A proto, lezte, snažte se radit a vůbec. Je spousta lidí, kteří to ocení .... (stačí i odkaz na patřičnou literaturu, dnes je jí celkem dost. za mě byl v postatě pouze Procházka)
cifraodpovědět 
    Re: Statistika11:04:37 11.08.2004
Deník MF DNES uveřejnil statistiku, při jakém sportu umírají Češi v cizině nejčastěji. Údaje jsou z minulého roku:
Utonutí 200
Cyklistika 123
V horách 21
Pád ze skály 8
Bruslení, lyže, skateboard 2
Letos podle stejné zprávy nejvíce lidí zahynulo v zahraničí v Chorvatsku (9) a na Slovensku (7).
jan pušodpovědět 
     Re: Statistika11:29:18 20.09.2004
prosímtě mohl bys mi poslat adresu ze které jsi vzal tu statistiku o úmrtí? už několik dnů to hledám jako blbec. díky moc
michal
michalodpovědět 
      Re: Statistika11:48:15 20.09.2004
Bylo to přetištěné v Hory-Doly. Posílám Ti to mejlem.
janpušodpovědět 
    Re: Statistika11:40:25 11.08.2004
Dneska si těžko dovedeme představit, aby někdo řídil letadlo bez licence, nebo aby skákal z letadla bez paravýcviku. Lezení je mnohem nebezpečnější než zmíněný parašutismus a přeto je cesta k němu naprosto bezproblémová. Jenom základní výcvik na volný pád stojí kolem 30 000 !!! A výstroj na to je taky o dost dražší než výstroj na lezení. Samozřejmě že 3hodinový kurz je k ničemu. Výcvik by musel probíhat podle předepsané osnovy a pořádně. Finanční náročnost by se zvýšila, ale myslim že když něco chci tak musím něco objetovat.

S názorem že když se někdo chce zpopelnit tak je to jeho problém taky nemůžu úplně souhlasit. Takovej člověk totiž nevystavuje nebezpečí pouze sebe, ale taky ty co se ho z toho potom snažej vysekat - ať už lezce, nebo kluky z horský.
Dejvodpovědět 
     Re: Statistika11:53:29 11.08.2004
Jak jsi přišel na to že parašutizmus je o hodně bezpečnější? Na téma připouštění k lezení si můžeš vyhledat několik obsáhlých diskusí tady a na webu čhs. Všechny skončili + - na tom, že cesta povolenek je nesmysl.
jan pušodpovědět 
     Re: Statistika11:59:31 11.08.2004
Dejve, mícháš hrušky s jabkama, jednak nevím kde jsi přišel na to že je lezení mnohem nebezpečnější než parašutismus a taky je paravýcvik finančně o něčem jiném z toho důvodu, že vyvezení letadlem není levná záležitost, padák stojí víc než kompletní matroš do hor i s hadrama a podobně. ..prostě skákání není sport pro sociálně slabé a od toho se to odvíjí.
Jinak si obětuj kolik chceš, ale vem v úvahu že nehody se nevyhýbají ani lezeckým špičkám.
Pavel Urbánekodpovědět 
     Re: Statistika12:06:34 11.08.2004
Až tak jednoduše srovnávat nelze. Licence nebo průkaz není vše. Průkaz můžeš získat na cokoli, relativně snadno. I na volný pád lze získat průkaz levněji (s výcvikem samozřejmě) než za 30000. Ale průkaz není vše. Získám průkaz a hned po výcviku skočím a zrakvím se. protože jsem udělal chybu. A budu na tom stejně jako bez průkazu. Taky mám řidičák na auto a už jsem jedno stihnul omotat kolem stromu. Stejně tak mám průkaz ČSTV a neznamená to že mám všechny potřebné zkušenosti...
Ne. O průkazu to opravdu není. Je to o lidech. Souhlasím s tím, že ti lidi mohou ohrožovat ostatní. Ale, Horská služba si za záchranné akce v zahraničí nechá zaplatit - profesionálové, jdou do toho s tím vědomím, takže bych to do toho taky netahal.
cifraodpovědět 
      Re: Statistika12:13:23 11.08.2004
Jest to tak. HS, stejně jako hasiči, zdravotní záchranky...atd, dělaj nebezpečnou práci a zasluhují si za to úctu. Ale je to jejich zaměstnání, které si vybrali a jsou za něj placení. Tím nechci říct, že se máme snažit je pořádně zaměstnat!
Jan Pušodpovědět 
       Re: Statistika13:13:37 11.08.2004
S parašutismem jsem to srovnával proto, že ho taky dělám. Co je víc nebezpečný je celkem jedno(můj osobní názor je nahoře). Chtěl jsem jenom poukázat na to že dneska leze spoustu nezkušených lidí a počet nehod by mohl být nižší, kdyby byly tito lidi více vycvičeni. Pokud si přece udělám nějaký výcvik(a je jedno na co a za kolik), tak je menší pravděpodobnost že udělám nějakou blbost než když vycvičenej nebudu. Samozřejmě chybu můžeme udělat všichni, jsme jen lidi.
To že povinnost HS je zachraňovat je pravda, ale často se stává, že se záchraných akcí účastní i horolezci, a je pak dost smutný, když to někdo takovej odskáče.
Dejvodpovědět 

 ...08:59:53 09.08.2004
ak tomu dobre rozumiem, to padol rovno z nastupu? ... no nazdar. Rozmyslam, co mohli ist, ked to takto dopadlo.
dablikodpovědět 
 Re: ...10:08:54 09.08.2004
Jo, taky mě to zarazilo, spadnout po 10m lezení. Buďto fakt smůla nebo značně přecenil své schopnosti. Co lezli, nevíte někdo?
Joeodpovědět 
  Re: ...10:28:28 09.08.2004
Rano na TA3 uviedli, ze sa to stalo pri zostupe (po zdolani vrcholu). Neboli zaisteni a jeden z nich zakopol...
SITA zasa uvadza, ze dany horolezec vypadol zo steny...???
sotoodpovědět 
  Re: ...10:40:45 09.08.2004
Myslím, že to bola smola. V nedeľu bola hore hmla a od soboty poobedia mrholilo a trochu aj pršalo. Všetko bolo mokré, kľudne sa mohol pošmyknúť predtým než niečo založil.
soloodpovědět 
   Re: ...10:45:03 09.08.2004
to je pravda. Mohlo sa mu smyknut, ale ked padol 10 m az na sut, tak tipujem, ze to bolo na nastupe. Pri zostupe by to bolo z posledneho zlanaku aspon 25 metrov. Mokra zula vie byt pekna svina ...
dablikodpovědět 
    Re: ...11:14:37 09.08.2004
Nebo z předposledního 10m (přejetí konců lan)...
Joeodpovědět 
 Re: ...12:43:03 09.08.2004
Já nevím jak ostatní, ale já lezu první dýlku úplně nejhůř. Nejistej, vyklepanej, po ránu zmrzlý ruce...pak se to spraví (někdy!!). Takže by mi to nepřekvapovalo. Ostatně je to můj zlej sen už několik let.Když přijedu do hor, tak si říkám: "jestli se mi má něco sechrout, tak alespoň né hned...". Každopádně soucítím s pozůstalými. Co jinýho.
Na nějaký poučení pro další ještě nikdo neví o co šlo (vlhká žula, tedy spíš ty lišejníky na něm, jsou děsný mejdlo. Nejhorší je snad ten šedej, kterej má "mimikry a vypadá jako kámen).
jan pušodpovědět 
 Re: ...15:13:09 09.08.2004
Este je mozne ze zhucal od posledneho zlanaku. Ak si to dobre pamatam, k nemu sa ide cca 10 m po rimse a potom 2-3 metre po takej sikmej platni a borhaky su osadene v tej platni. Odtial je to dole tusim 10-20 metrov.
Ak teda zlanovali z Ostreho a netrepali sa po hrebeni do Priecneho sedla (aj takych som uz videl...).
maroodpovědět 
  Re: ...14:22:52 10.08.2004
myslis Bielu lavku? lebo dopriecneho by museli este po hrebeni cez Siroku vezu.
peterodpovědět 

 pocasie13:48:27 09.08.2004
V ten den som mal zazit svoju premieru v Tatrach - cesta Puklina v platni v zapadnej lomnici,isiel som z chlanom,ktory lezie 10 rokov... aj napriek tomu sme to vzdali,dokonca sme sa vykaslali aj na klasicku Jordanku,ktora je max. za III.AJ zostup Teryho kuloarom bol paradny adrenalin... nechapem,ako ten den mohol niekto liezt,aj ked to bola vedlajsia dolina...samozremjme,nikto nevie,co presne sa stalo,ale myslim si,ze vascina nestasti je sposobena precenenim svojich skalkarskych moznosti a podcenenim pocasia...
feejayodpovědět 
 Re: pocasie16:28:15 09.08.2004
Jak nekdo mohl lezt docela chapu, protože i my jsme ještě chtěli lezt. Ale nam to bohužel už nevyšlo.Každopadně bylo hnusně, nahoře mlha a všude občasné mrholeni.Ale třeba na Volovku v neděli nastupoval i Rakoncaj a na Ostrve se normalne v nedeli taky lezlo.Bylo to ale vše trochu mokre.
Pipákodpovědět 
  Re: pocasie09:10:13 10.08.2004
myslim ze o pocasi to skutecne nebylo, na Osarpancich jsme lezli krom krate destove prestavky a vice za chvili.
radek
zobanodpovědět 

 nielen Tatry09:55:25 11.08.2004
bw - v sobotu 7.8. sa na Pajstune - skalka pri Bratislave zabil po pade zo zlanaku mlady chalan, ktory zacinal s lezenim....
Takze nielen Tatry a nielen Cesi umieraju na Slovensku...
janoodpovědět 

 nielen Tatry10:26:10 11.08.2004
bw - v sobotu 7.8. sa na Pajstune - skalka pri Bratislave zabil po pade zo zlanaku mlady chalan, ktory zacinal s lezenim....
Takze nielen Tatry a nielen Cesi umieraju na Slovensku...
janoodpovědět 
 Re: nielen Tatry10:48:05 11.08.2004
co udělal za chybu ?
cifraodpovědět 
  Re: nielen Tatry08:09:07 12.08.2004
to sa zatial nepodarilo zistit, je vraj mozne, ze spravil chybu pre prevazovani v zlanaku
Tigricaodpovědět 
  Re: nielen Tatry08:20:12 12.08.2004
to sa zatial nepodarilo zistit, je vraj mozne, ze spravil chybu pre prevazovani v zlanaku
Tigricaodpovědět 
  Re: nielen Tatry08:38:13 12.08.2004
to sa zatial nepodarilo zistit, je vraj mozne, ze spravil chybu pre prevazovani v zlanaku
Tigricaodpovědět 

 jak to bylo10:42:32 16.08.2004
Tak torchu to chci uvést na pravou míru. Ty Kluci ani do cesty nenalezli a ani se nechystali lízt. Jen si šli prohlédnout nástup a bohuže jednomu z nich ujela noha. Také se nedá říci že by neměli zkušenosti. Ten co to nepřežil byl dle mojich informací instruktor a leze už asi 10 let. Prostě blbá náhoda která se vám může stát kdykoliv
odpovědět 
 to není náhoda13:50:25 16.08.2004
...to neni náhoda, to je chyba a prevence je možná známá. Když se pohybuji, nesmím!!! čumět kolem po okolí, ale zásadně pod nohy jako když lezu!!! Najdu bezpečný místo, "zaštanduji", a pak čumím kudy vrány lítaji. Stařec pro všechny co lezou....PS podobně to dopadá při focení a nebo při natahování se pro žvanec...
Stařecodpovědět 
  Re: to není náhoda13:56:23 16.08.2004
Tys u toho byl? Že víš jak to bylo.
starý Mladěcodpovědět 
   Re: to není náhoda14:05:57 16.08.2004
nebyl jsem u toho, jen raguji na předchozí debatl v doré víře najít příčinu a podělit se o ní s Tebou
Promiň, nechci Tě ani jiného naštvat Stařec
Stařecodpovědět 
  Re: to není náhoda16:01:05 17.08.2004
Ne všechno uhlídáš uklouznout můžeš i na schodech. A pokud by jsi chtěl zabránit takovým nehodám musel by jsi po dešti zakázat veškerý pohyb ve skalách a to i na turistických chodnících. U nehody jsme přímo nebyl, ale byl jsem na Zbojandě a ten kluk rozhodně nepatřil k nějakým neopatrným třeštidlům nekoukajícím pod nohy.
odpovědět 
 Re: jak to bylo14:37:57 16.08.2004
Pokud je mi známo, autor výše uvedeného příspěvku uvádí pravdu. Podotýkám, že zatím mám zprávy pouze z druhé ruky – ovšem zase „ze tří nezávislých zdrojů“, jak rádi píší novináři. K pádu mělo dojít u nástupu cesty, kterou si postižený šel pouze prohlédnout. Celá skupina, která přijela na Zbojandu se pro ten den pouze rozprchla porozhlédnout po dolině, neboť nebylo počasí. K osudnému pádu došlo ve dvojkovém terénu, délka pádu byla do dvaceti metrů.

Stařec má možná pravdu. Já u toho nebyl, ale rád bych opravdu všem kritikům připomněl, že dvojku obvykle všichni považujeme za běžnou sestupovku a jistíme ji jen málokdy. Uklouznout noha může každému (ostatně případů pádů z turistických chodníků je nepoměrně víc), v tomto případě však pád měl tragické následky.

Tedy připomínka závěrem: přesně tohle se mohlo stát každému z nás. Nejednalo se možná o příliš zkušeného horolezce (absolvoval dobrou horoškolu, byl v oddíle, v Tatrách nebyl poprvé), ale neházejte tady nezkušeností, nezodpovědností a chybama; prostě se pohyboval v horském terénu, jež jistá rizika přináší. Vzpomínejte na něj v dobrém a až zase půjdete nějakou dvojkou, dávejte pozor.
Tomáš F.odpovědět 

 Foto dne:
Trebenna East
Willy Wancker, 8
 Databáze cest:
Všechny cesty (179590)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
Holubník IXb Labské Údolí - Pravý Břeh
La Peine 6A+ Fontainebleau
Technomaniaque 5B Fontainebleau
Tasmin 3 Fontainebleau
Nero 6A+ Fontainebleau
Nově komentované:
Pedrův Smrk 10- Josefovské Údolí
Pedrův Smrk 10- Josefovské Údolí
Dvoukruhová 5+ Skalný
Cesta K Nebeskému Klidu 6+ Srbsko
Na Pannu 6- Srbsko

 Nově v diskusi:
Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | prsty prsty | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: letadlo matroš | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování |

 Nové komentáře:
Poučení | Re: RIP Ondro | Re: poučení | Re: jak to bylo doopravdy? | Re: jak to bylo doopravdy? | Re: jak to bylo doopravdy? | Re: jak to bylo doopravdy? | Re: RIP Ondro | Re: RIP Ondro | Re: RIP Ondro |

 Kde to vře:
Mára Holeček a Ondrej Húserka vylezli na vrchol Langtangu (128)
Mára Holeček: Při sestupu z Langtangu zahynul Ondrej Húserka (121)
Ukrajinský top lezec Maksym Petrenko padl při obraně Ukrajiny (37)
VENI VIDI VOLAVI in honorem Alexandri (12)
Rozhovor s Lynn Hill i s lezením na její domácí bouldrovce (1)

 Nově v inzerci:
Sacrpa Maestrale | STANOVÉ KOLÍKYUltralehké,odolné,kvalitní SET 8+1NOVÉ,NEPOUŽITÉ! | RAB DOWNPOUR ECO-membránová bunda pánská | Pátek sobota | stěna Jirkov | Statická a dynamická lana | Lezačky | Mantra Pant W | Prodám lezečky | Master 9.7 50m Bicolour (nelezené-nové) |

 Anketa:
Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
 GPS a mapové aplikace 
 383 
 Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
 326 
 Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
 295 
 Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
 295 
 Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
 274 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.