Lom Prosečnice nebude zavezen, v Kouřimi jsou vytlučeny nýty | |
Český horolezecký svaz informoval o několika novinkách týkajících se některých skalních oblastí. Záměr zavézt lom Doubí – Prosečnice u Prahy byl díky tlaku různých zájmových skupin včetně ČHS zrušen, naopak lezení v nové oblasti v lomu v Kouřimi u Kolína nebylo povoleno a jištění je odstraněno.
Povoleno je ale lezení v Lažánkách v Moravském krasu, a v řešení je lezení na Dolní Ostaši na Broumovsku kvůli omezujícím podmínkám.
Viz jeden z bodů včera zveřejněného zápisu z posledního jednání Výkonného výboru ČHS.
"Povolení lezení v lomu Lažánky na území CHKO Moravský kras nabylo v srpnu právní moci, platnost do června 2024.
ČHS se odvolal proti rozhodnutí Správy CHKO Broumovsko, které povoluje lezení na území PR Kočičí skály (Dolní Ostaš), avšak za značně omezujících podmínek.
Žádost o povolení lezení v lomu na pozemku Kouřimi byla zamítnuta, již instalované jištění je odstraněno.
Záměr zavézt lom Doubí – Prosečnice byl díky tlaku různých zájmových skupin včetně ČHS zrušen. Následovat budou jednání s vlastníkem pozemku o povolení provozování lezecké činnosti."
horosvaz.cz: Zápis z jednání Výkonného výboru ČHS
Kouřim | 13:59:46 12.09.2023 | Škoda tý Kouřimi. Není ale trochu prasárna to nejdřív ocvočkovat a až pak žádat o povolení?...a pak to vytloukat... | Valy | odpovědět |
  | Re: Kouřim | 14:59:47 12.09.2023 | No stačí se podívat na Skalní oblasti, který nadšenci tam radostně rozhazovali svazové borháky. | -U- | odpovědět |
  |   | Re: Kouřim | 15:41:00 12.09.2023 | To je na SO Lom Kouřim? | S. | odpovědět |
  |   |   | Re: Kouřim | 23:25:34 13.09.2023 | Me by zajimal pravy duvod toho vytluceni, protoze nestabilnich skal jsou tri ... | | odpovědět |
  |   |   |   | Re: Kouřim | 23:32:15 13.09.2023 | Všechno k tomu je tady https://www.horosvaz.cz/skaly-skala-12824/ včetně odkazu na stanovisko města Kouřim a Báňské záchranné služby. | | odpovědět |
  |   |   |   |   | Re: Kouřim | 09:04:34 14.09.2023 | Ta Báňská záchraná služba, o níž Kouřim opírá rozhodnutí, se tváří jako jako státní instituce, ale dle justice.cz je to soukromý...Ičo i dič uvedené v zápatí na stanovisku je neplatné, platné nutno dohledat u nich na webu... | Valy | odpovědět |
  |   |   |   |   |   | Re: Kouřim | 10:22:40 14.09.2023 | rozhodla si obec, a na podporu svého stanoviska si jako majitel pozemku může použít cokoli co chce, třeba vyjádření místní organizace svazu včelařů. ovšem říkat kusu papíru od soukromého subjektu "posudek" je poměrně nadnesené. a podepsaný orazítkový instruktor prací ve výškách fakt není kompetentní posuzovat stabilitu lomové stěny. na druhou stranu získat posudek z kterékoli nekompetentní lampárny ve smyslu "je to nebezpečné, zakažte to" je snadné, získat posudek "je to bezpečné, klidně to povolte" je nesnadné, a natožpak od někoho aspoň podmíněně kompetentního (to by strčil hlavu do oprátky).
jiná věc je to, že tento konkrétní lom je z hlediska katastru "jiná plocha" či "ostatní plocha". rozumím-li správně, je lom už dostatečně starý na to, aby nezajímal báňský úřad a fakticky je to volná krajina (mmch, kdy tam byla ukončena těžba?) a srovnatelné lomy (třeba divadýlko v srbsku a solvayovy lomy jsou lesní pozemek, majitel řeská republika potažmo lesy čr, nebo branická skála, neplodná půda, majitel hlm Praha) jsou už dávno jen krajina a případná omězení vstupu mohou být pouze ze zákonného důvodu (tedy například ochrana přírody v npr, pr či pp) a za bezpečnost tam pohybujících se osob má majitel odpovědnost jako v "přírodní" krajině (třeba stráni nad potokem). domnívám se, že do tohoto "zákazu" by šlo velmi dobře pošťourat. ovšem stojí to za to? | Lukas B. | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   | Re: Kouřim | 08:25:24 15.09.2023 | jj. souhlas. Proto to píšu. | Valy | odpovědět |
TV Smíchov | 19:49:24 12.09.2023 | Děkuji. Ne-Kouřim. Koukám, že Petr Resch zase bude "pořádat" ledolezení. A zase určitě bude Ročenka Petra Resche. Nechce si rovnou založit TV Smíchov? (podle sídla ČHS, neplést se Smíchoff) Něco jako TV Barrandov. Pořady: Petr Resch leze. Petr Resch bouldruje. Petr Resch kartáčuje. Pod mechem - sekáme s Petrem Reschem. Petr Resch pořádá. Petr Resch moderuje. Petr Resch hraje a zpívá. Když Petr Resch tančí. Petr Resch zasedá. Petr Resch vylučuje. Ovšem nejvíc by asi bylo Petr Resch přelézá a Petr Resch onsajtuje... | K. | odpovědět |
  | K. jako ? | 21:24:29 12.09.2023 | A že jsem tak smělý, co má článek s PR společného :)? Díky za vysvětlení. | Neználek | odpovědět |
  |   | Re: K. jako ? | 21:28:29 12.09.2023 | Stačí si přečíst ten zápis z jednání VV | | odpovědět |
  |   |   | Re: K. jako ? | 22:28:28 12.09.2023 | Tak pořád nic. Nechápu. Pročetl jsem a asi jsem dutý, ale stále nerozumím tvému příspěvku. | Neználek | odpovědět |
? | 21:45:11 13.09.2023 | Databáze je smazaná, je teda aspoň známo, kdo to dělal? | Pete | odpovědět |
  | Re: ? | 22:51:51 13.09.2023 | https://1url.cz/uu2B4
Škoda, taková krásná skála. | | odpovědět |
  | Re: ? | 23:21:15 13.09.2023 | Viz. SO https://www.skalnioblasti.cz/5_index.asp?cmd=6&skala_id=20462 | | odpovědět |
  |   | Re: ? | 07:48:40 14.09.2023 | Díky za odkaz, na ten jsem koukal, tam je lezení povolené, šlo mi o tu část lomu, kde to je vytlučené, takže budu předpokládat, že to byla Coubal family. | Pete | odpovědět |
  |   |   | Re: ? | 08:43:02 14.09.2023 | http://www.lezec.cz/cesta.php?key=178394 | | odpovědět |
  |   |   | Re: ? | 08:45:11 14.09.2023 | http://www.lezec.cz/cesta.php?key=178576 | | odpovědět |
  |   |   |   | K. jako ? | 08:52:56 14.09.2023 | A o to víc nedává vůbec smysl koment na Reschaka. Jenže K. už na vysvětlení nic nedodá. | ? | odpovědět |
  |   |   |   |   | Re: K. jako ? | 08:59:42 14.09.2023 | Si přečti další zápisy. Pak on a opět ledolezení mohla být při jeho "renesančním" záběru onou poslední kapkou. Už je tam v tom VV smrdí dost dlouho. | | odpovědět |
  |   |   |   |   |   | Re: K. jako ? | 17:47:35 14.09.2023 | A proč ho nevystřídáš:)? O ledolezeni tam nic o pořádání není. Nékdo z nás blbě čte. | :))) | odpovědět |
  |   |   |   |   |   | Re: K. jako ? | 17:47:48 14.09.2023 | A proč ho nevystřídáš:)? O ledolezeni tam nic o pořádání není. Nékdo z nás blbě čte. | :))) | odpovědět |
  |   |   | Re: ? | 08:55:21 14.09.2023 | Tady to ještě nesmazali. Dle zápisů: M. Coubal, A. Coubalová, P. Jandík, E. Jandíková, Střihavka a M. Tučka. | | odpovědět |
  |   |   |   | Re: ? | 09:04:47 14.09.2023 | Díky tady jsem opravdu nehledal. Mimo Coubalů známé firmy, to už dává smysl, dále nemá cenu cokoliv komentovat. Díky za odkaz. | Pete | odpovědět |
  |   |   |   |   | Re: ? | 13:18:38 14.09.2023 | Pete, neblbni. Tady v diskusi to spíš vypadá, že někdo chce na někoho něco najít. Cest tam zřejmě nebylo moc (pokud jsem teda viděl všechno, co tam bylo), v tom, co jsem viděl, byly ty "známé firmy", které máš na mysli, zcela okrajově... Tohle mi fakt nepřipadá jako případ, který by stálo za to rozmazávat - pokud si teda někdo nechce jen něco léčit nebo rozmazávat osobní nevraživost. | P. | odpovědět |
  |   |   |   |   |   | Re: ? | 16:25:20 14.09.2023 | Kdyby bylo všeho jako lepidla a borháků, nebylo by na lezci do všeho vrtáků. To už bylo levnější hodit přes 70 borháků a odpovídající počet tub lepidla rovnou do popelnice. Kotouče do flexi také něco stojí. Vzhledem k angažovaným se dá zdroj materiálu předpokládat, ale třeba se pletu. | | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   | Re: ? | 21:14:46 14.09.2023 | Myslím, že děláš z komára velblouda. | P. | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   |   | Re: ? | 08:35:36 15.09.2023 | Komár s malárií je horší než velbloud. Tahle infekce nemocných výrobců cest ve sračkách už nějakou dobu léčbu potřebovala. Cest tam bylo dle databáze 15 a háků přes 70, záleží, jak byla udělána slanění, takže pravděpodobně víc. S lepidlem už to by to finančně nebylo úplně komáří štípnutí, ale u vás asi roste materiál na stromech, takže pohoda. Kdo v tom jel, je známo. Jako exemplarní případ pro varování případných následovníků také dobré, proč to teda zametat pod stůl, nebo zlehčovat. | | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   |   | Re: ? | 08:41:24 15.09.2023 | Svým prvním komentem jsem narážel na základní lidský přístup k přírodě a ke společnosti obecně, nikoliv na prachy. | Valy | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   |   |   | Re: ? | 11:01:00 15.09.2023 | Jasný, Valy, nereagoval jsem na tebe, ale na další příspěvky v diskusi.
Na druhou stranu ten lehce punkovější přístup (proč tady neudělat cesty? mám to za barákem, je to docela pěkný, proč by to měl být problém...) osobně chápu, i když není zřejmě dost společensky odpovědný a obecně únosný. | P. | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   |   |   |   | Re: ? | 12:31:07 15.09.2023 | S tím punkovým přístupem souhlas, ale nesedí "je to docela pěkný". Na druhou stranu i mezi lezci se najdou koprofágové. | | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   | Re: ? | 13:15:09 15.09.2023 | Jo. "Pěkný" je velmi subjektivní a relativní kategorie. "Pěkný" na odpoledne po práci snese úplně jiná měřítka než "pěkný" na prodloužený víkend, natožpak na výlet do Španělska, do Alp nebo za oceán.
Třeba když jsou jiné, lepší skály 2 hodiny autem, "pěkný" se docela roztáhne a vejde se do něj leccos, co by člověk, který bydlí půlhodinu od velké top oblasti, vůbec nebral na vědomí.
Na sobě sleduju, že do "pěkný" se u mě konkrétně třeba čím dál víc promítá "nebude tam moc lidí", a "krásný" se s přeplněnou oblastí kde se stojí fronty na cesty snad dokonce vylučuje, i kdyby to byl El Cap.
Koprofágem se člověk nemusí narodit, může se k tomu dobrat pozvolným vývojem, může to být výsledek změny životních podmínek. | P. | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   | Re: ? | 13:27:12 15.09.2023 | když jsem někdy na sklonku mi nulého století začínal lézt vážněji (tedy samozřejmě softmoversky) a chytil jsem diagnozu "lezounus notorikus na nic jineho nemyslikus" (kopyrajt Bída 2003) a přišel jsem do jistého oddílu, tak se v tom oddíle vydávaly papírové ročenky, a byl tam předseda oddílu takový postarší prošedivělý elegán (no, možná byl tenkrát mladší než jsem já teď), a ten do ročenky napsal zamyšlení nad vývojem (horo)lezce, že prochází třemi fázemi vývoje, které se liší tím, co je pro něj při lezení důležité. dobře jsem si to zapamatoval:
1. fáze: co leze
2. fáze: kde leze
3. fáze: s kým leze.
QED - od určitého stupně vývoje lezce dokáže být prakticky na každém blbém kvaku krásné lezení. | Lukas B. | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   | Re: ? | 15:25:54 15.09.2023 | Už i Ty? | Kuba Turek | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   | Re: ? | 07:39:17 17.09.2023 | 4) vzpomínání, kde, kdy, co s kým lezl.
5) zapomínání, kde kdy, co s kým lezl. | Dagles | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   | Re: ? | 21:14:11 17.09.2023 | ...a nakonec se bude zas už jenom (vz)duch vznášet nad vodami. | P. | odpovědět |
Ostaš | 22:40:27 14.09.2023 | Mě by spíš zajímalo, proč ochranáři dělají takové obstrukce ohledně povolení na Ostaši (viz. článek ze.4.7. na Pískařích)
Petr | Petr | odpovědět |
  | Re: Ostaš | 09:00:25 15.09.2023 | no to je pěkné.
zakazování lezení na zřídka navštěvovaných skalách je takové zgustnutí si na malých rybách. před pár lety bylo podobně zakázáno lezení na švarcvaldské bráně, borovém hrotu, borovém plátku, velbloudovi a velbloudici, a širokém kameni. skály jsou přírodní památky (PP) ve standardním hospodářském lese (pp vranovské skály, pp divadlo, pp široký kámen). nás co tam občas lezli je tak přibližně tolik kolik mám prstů a ve vrcholovkách byl standardem vícenásobný berghajl - a lezení bylo zpestřeno burácením terénních motorek a cesty byly rozorány harvestory a výletníci si pekli buřty. | Lukas B. | odpovědět |
Ostas | 13:42:11 15.09.2023 | Me by taky zajimalo, jak je to aktualne s tou Ostasi. Nemate nekdo info? Diky | Kuba | odpovědět |
Marťan-Ptáky za borháky | 21:16:46 16.09.2023 | Nojo znama firma co navrta kdeco | M | odpovědět |
Prosečnici zdar | 11:10:45 19.09.2023 | Sláva Pivošovi a spol za aktivistickou činnost proti avezení lomu. Díky vám. Michal F | MichF | odpovědět |
|