LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Lepší blbý než žádný jištění.
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Ledy
 Skialpy
Knihy
Update sprievodca Jelenec
Pomozte vydat knihu Dobrodružství v prášku… přidáte jen vodu
Křest lezeckého průvodce Vltavská žula

Závody
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)
MČR v bouldru (19.10)
Boulder OPEN 2020 LA SKALA (26.10)

Žebříček
Cesty:
1.Ondra 13491
2.Šindel 12475
3.Votoček 12318
Bouldry:
1.Konečný 11275
2.Stráník 11056
3.Volf 10962
Hory:
1.Groš 7777
2.Rojko 7436
3.Skopec 7324

Výsledky
MČR rychlolezení (13.10)
SP Praha (20.09)
EP obtížnost Bologna (14.09)

Deníčky
5667 lezců
1140281 cest
Nové přelezy:
Loose Cano 7b
Ajo En Vag 7C
Hammer Kin 7c
Mucho Tron 7b+
Directa Co 8c
Geografia 7c
Výstřik Do 9+
206 9-
Příště To 7C+/8A
J´Ai Toujo 7c+

Stěny
Boulder Bar - Praha 7
Big Wall - Praha 9 - Vysočany
Rock 'n' Wall - Plzeň

Prodejny
Outdoor Centrum Rock Point Masarykova - Brno
Rock Point Plzeň Americká - Plzeň
Outdoor Centrum Rock Point Perštýn - Praha 1

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Tetín

Nová lezecká oblast

Přinášíme informace o zbrusu nové oblasti, která se nachází v Českém Krasu.

Pokaždé, když je objevena nějaká nová oblast, nějaký zajímavý kus skály, kde se vyplatí udělat nové cesty, bývá postup většinou takový, že se informace o oblasti drží v tajnosti dokud nejsou vyčerpány všechny hlavní lezecké směry a možnosti.

Poté většinou dojde k odtajnění.



Pohled z ptačí perspektivy na celou oblast (hi res)

foto by © Jan Kareš Climbing Team


Podobně tomu bylo i v Tetíně. V oblasti po domluvě s místními zastupiteli obce Tetín a ochranou přírody začala stěny čistit a přelézat nové linie parta lezců Honza Kareš, Lukáš Čermák, Martin Tučka a Honza Hrnčíř, postupně se k těmto  nadšencům přidala i skupina dalších lezců. Aby vzniklo (zatím) 80 cest.
Oblast je poměrně rozsáhlá, zabírá vlastně celé údolíčko pod vodopádem v Tetíně a je rozdělena do zhruba 6 sektorů. Jeden z nich je natolik rozsáhlý, že ještě rozdělen na 3 části.

Nyní nastává slavnostní okamžik, kdy bude oblast veřejně představena lezecké komunitě. Nebudu již oblast dále popisovat, je třeba ji vidět. Někdy se tam zajeďte podívat.


Plakát k otevření (hi res)

foto by © Jan Kareš Climbing Team


Snad jen poslední věc:
Je nutné udržet smír mezi místními (kteří jsou velmi tolerantní) a chovat se v oblasti ohleduplně, je to krásný kout českého krasu s naprosto fascinující historií.

Při dodržování pravidel začněme u povolených míst pro parkování:

1. U kostela - parkování před kostelem Sv. Jana Nepomuckého - cesta vede vyhlídkovou trasou téměř k vyhlídce (zřícena hradu Tetín). Na rozcestí se odbočí doprava a cca po dvaceti metrech se začne scházet cestičkou do údolí. Vyjde se přímo nad vodopádem, po kterém dolů vede upravená ferátka a dole je dřevěné schodiště přímo do sektoru.

2. Za obecním úřadem - cesta vede podél potoka údolím až dolů k čističce. Kolem čističky se schází dolů opět podél vodopádu na schodiště.

3. U hřbitova - podél zdi hřbitova po pěšince až dolů k čističce. Cca 150 metrů pod čističkou po pravé straně začíná lezecký sektor (ZEBRA).



Povolené parkování a možnosti přístupu (hi res)

foto by © Jan Kareš Climbing Team




Lukáš projektuje kroky v cestě v Centrál - levá část (hi res)

foto by © Vláďa Hodač




Honza v silové pasáži cesty Pohádka na hraně, 8+ (hi res)

foto by © Vláďa Hodač



Zdroje:

Všechny cesty jsou zadané na Lezci a jsou seřazeny zleva doprava  Tetín na Lezci

Tvůrci oblasti udělali topo na komunitním serveru 27crag, kde jsou cesty nejen seřazeny, ale najde k nim i foto průvodce. Tetín na 27crags

Zde je odkaz na video




Autorem videa je @Jan Kareš Climbing Team - Jirka Jevický



JirkaS   [úpravy] 08:10 08.05.2018Tisk 

Reklama:


Související články:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

  09:41:24 08.05.2018
Jirko, dej prosím mapku s přístupama i do toho průvodce. Pak to bude dokonalé :-)
Melmanodpovědět 
 Re: 14:35:03 08.05.2018
Přidám.
Jirkaodpovědět 

 Moc pekne21:13:42 08.05.2018
Ahoj, dneska jsme to byli prubnout a fakt moooc pekne. Takove fajne lezeni kousek od Prahy... diky za to
 Romanodpovědět 

 Díky!09:12:40 09.05.2018
Dík, vypadá to výborně, těšim se, že tam brzy vyrazím.
 pavelllodpovědět 
 Re: Díky!14:48:58 09.05.2018
Byl jsem ... hodně dobrá práce, díky!
yetiodpovědět 

 Slušná lokalita10:03:55 09.05.2018
Byl jsem se tam podívat i jsem popolezl pár cest, a přestože na pohled skála není kdovíjaký skvost, lezení je tam moc pěkné. Objevitelé odvedli neskutečný kus práce. Vše je čerstvé, ale až se to srovná s přírodou, trochu omyje deštěm od prachu, prostě, až se to usadí, tak to bude vděčná oblast. Snad se lezci dokáží chovat v souladu s místními pravidly.
Díky za nový skvělý terén.
Steveodpovědět 
 Slušný přístup ke skalám12:16:54 09.05.2018
Možná by stálo za to popsat též přístup ke skalám s využitím vlaku a přesunem pěšky podél Berounky k nástupům.
Auta nechte doma.
Teaserodpovědět 
  Re: Slušný přístup ke skalám12:28:45 09.05.2018
Jediné povolené přístupy jsou podél potoka. Po řetězu a schodech okolo vodopádu, nebo tunýlkem pod tratí od řeky. Podél Berounky lze jít pěšky od vlaku z Berouna nebo Srbska.
odpovědět 
  Re: Slušný přístup ke skalám22:25:10 09.05.2018
Pokud pojedeš vlakem, ideální varianta je dojet až do Berouna na vlakové nádraží a znej půjdeš podél vody cca po dvou kilometrech naraziš na malý vlakový viadukt, který projdes a cca po 100metrech dorazíš do spodní části jednoho z lezeckách sektorů
Jan Hrnčířodpovědět 
 Re: Slušná lokalita12:56:51 09.05.2018
"Vše je čerstvé, ale až se to srovná s přírodou, trochu omyje deštěm od prachu, prostě, až se to usadí, tak to bude vděčná oblast."

Co tim prosim myslis? Ty skaly tam snad byly od pradavna a co se s prirodou do ted nesrovnalo, uz asi nesrovna ne? Nebo se tam kvuli lezeni delaly nejaky extra masivni zasahy a vypada to tam jako na stavenisti?
odpovědět 
  Re: Slušná lokalita13:26:54 09.05.2018
No, myslel jsem spíš jen nově očištěný skalní partie, které jsou ještě zaprášené a těch několik teras pod stěnami, které ještě se ještě nezazelenaly.
Steveodpovědět 
   Re: Slušná lokalita15:54:51 09.05.2018
Dik.
odpovědět 

 Kinderfriendly15:59:06 09.05.2018
Zdar, je terén pod skalama kinderfriendly a dostanu se tam s terénním kočárem? Díky
Papoušodpovědět 
 Re: Kinderfriendly16:09:15 09.05.2018
Papouši, pod skalami je to celkem v rovině. Ale dostat tam kočárek to asi jedině od Berounky (nahoře je sestup přes skalní stěnu vodopádu) viaduktem a pak terénní pěšinou asi 80 m k prvním stěnám.
 jirkasodpovědět 
  Re: Kinderfriendly19:15:13 09.05.2018
Blbost. Normalne muze spustit kocarek zeshora po skale! Terenak to dole odpruzi.
odpovědět 
 Re: Kinderfriendly16:10:54 09.05.2018
tak prej radši ne
Papoušodpovědět 
 Re: Kinderfriendly22:58:36 11.05.2018
Ty vole, běž raději s děckem na procházku a netahej ho do skal, kde ho to vůbec nezajímá a kde hrozí, že ho trefí kámen. Takové ambiciózní rodiče, kteří potřebují lézt za každou cenu miluji nejvíc
odpovědět 
  Re: Kinderfriendly05:13:49 12.05.2018
jj, jsou něco jako pejskaři...
odpovědět 
   Re: Kinderfriendly07:48:59 12.05.2018
Jasně děti a psy zavřít doma.
Tomodpovědět 
  Re: Kinderfriendly23:07:58 12.05.2018
mě zase serou debilové jako jsi ty a taky to musím trpět, nevybereš si no..
glumodpovědět 
   Re: Kinderfriendly10:14:11 19.05.2018
mě taky serou debilove jako ty, glume
odpovědět 
    Re: Kinderfriendly20:54:59 20.05.2018
V pořádku, to je mi u zádele. To totiž neodporuje co jsem psal. Lidi co posílají děti místo do lesa, na louky a k potoku na dětská hřiště jsou magoři. tečka papa
Glumodpovědět 
     Re: Kinderfriendly11:36:33 22.05.2018
V pořádku, to je mi u zádele. To totiž taky neodporuje co jsem psal.
odpovědět 

 Kartac!11:33:19 10.05.2018
Paradni oblast a neskutecne mnozstvi odvedene prace, kloubouk dolu!

Urcite doporucuju vzit si kartacek, nebo klidne i poradnej kartac, a cesty po prelezu cistit! A nejen od maga. I kdyz tam kluci odevedli obrovske mnozstvi prace s sundali velke mnozstvi kamenu, mechu a hliny, porad se na nektera mista jeste sype bordel. A diky suchu se to zanasi i prachem pod skalama. Takze cisteme o sto sest, at je to tam jeste lepsi:)
Lukas Podpovědět 
 Re: Kartac!11:36:09 10.05.2018
Kartáč? On přijede i Resch :)?
:)odpovědět 
 Re: Kartac!15:14:15 10.05.2018
Uf.. Jakmile nekdo vyzdvihava tyhle tereni prace a jeste zmini, ze i pres jejich masivnost se to porad sype, tak to nezni moc jako dobra reklama na danou oblast.
odpovědět 
  Re: Kartac!17:02:54 10.05.2018
Nesype se skala, ale prach, zbytky hlíny. Jdi se tam podivat, to bude lepší. Diky převislosti nepomuze někde ani déšť. Tuny kameni je dole, casto fakt giga bloky a pod nimy byl bordel. Cíl byl spokojená rodinka s detma, snad se povedlo vsechny volne, ci rizikove kameny sundat. Zametani, foukani prachu atd., vse se dela kdykoli se cesta leze. Bude to chtit čas u krizových cest a mraky prelezeni i na ustalení klasy...
Karešákodpovědět 
   Re: Kartac!19:08:30 10.05.2018
Dik za vyjasneni.
odpovědět 
    Re: Kartac!08:50:50 11.05.2018
Honzo, zrovna včera se podívat moc nešlo, neb jste tam nepouštěli s Lukášovo zdůvodněním, že to ještě není povolené „ne příliš nakloněným“ starostou, který má každou chvíli dorazit, a že kdyby viděl lezce v akci, tak to celé nakonec nepovolí, ale zakáže. (Je sice evidentní, že už se tam dávno leze, ale bral jsem to jako přání autorů cest dokončujících svou práci na oblasti, tak jsme odešli…). Na eMontaně ale teď čtu tvůj cca. týden starý rozhovor, že je vše košer, neb jste jim zkulturnili údolí a mají tam lezce rádi, všechno cajk, CHKO též cajk, neb se to uhrálo na sanace skal a mýcení náletu. Tak nevím, co je pravda...
Jirkaodpovědět 
     Re: Kartac!09:58:53 11.05.2018
Pravda je taková, že dnes je těžké prosadit cokoliv. O vše se svádí boj. Bylo to tak i dříve, za socíku tolik ne, protože to bylo každýmu u pr..le. Kompromis je jediné, co umožní se domluvit s ostatními. Peace.
Taky Jirkaodpovědět 
      Re: Kartac!10:49:39 11.05.2018
přání Lukáše jsem včera bez problémů vyhověl a vůbec bych to neřešil, kdybych se teď v eMontaně nedočetl něco jiného...ta "informační dvojakost" moc "peace" nepřináší...
Jirkaodpovědět 
       Re: Kartac!12:29:58 11.05.2018
Jirko, oficíální povolení je od 12.5., kdy proběhně veřejná otevíračka, proto je to otviracka. Před tím bylo povoleno lézt po dohodě s námi a například následné pomoci s drobnými úpravami terénu. V těchto dnech se dokončují poslední detaily od terénních úprav až po samotné označení lokace. Dle požadavků všech zúčastněných stran, které jsou součástí dohody mezi- lezci, OÚ Tetín, ČHS a CHKO Český kras.
Hrnčíř Janodpovědět 
        Re: Kartac!13:39:37 11.05.2018
Díky za vysvětlení! Doufal jsem, že v tom bude něco nevysloveného (tj. platnost povolení až od 12.5).
Jirkaodpovědět 
         Re: Kartac!16:46:42 11.05.2018
Kde je k precteni ten text povoleni?
odpovědět 
          Re: Kartac!07:34:38 12.05.2018
Ne vždy rozumní lidé potřebuji papír, aby se dohodli. Někteří ještě drží slovo a platí co řeknou.
Element odpovědět 
           Re: Kartac!12:08:03 12.05.2018
A ti co to nahodou objevi drive jsou jasnovidci, kteri ze sve kristalove koule vyctou, ze tam jeste nesmi lezt. Jednoduche jak facka...
odpovědět 
            Re: Kartac!12:38:06 12.05.2018
No nevím. Předpokládám ze to Honza neudělal přes víkend, asi to pečlivě tajili. Takže nějaké davy vzhledem k informovanosti nehrozily, ale ze je par nedockavcu, kteří to tam přijeli omrknout na základě tohoto článku je fakt a minimálně na plakátu nějaké info mohlo být. Blbě jsem pochopil tvůj koment. Spíše jsem reagoval na potřebu mít alibi, všechno písemně, než na praktickou stránku věci.
Elementodpovědět 

 Další level13:20:57 11.05.2018
Další level je už jen vzít bagr a vyhrabat oblast na zelené louce. Co Pravidla ČHS? Nikomu už nic neříkají? Aha, hlavně že je co lézt.
K.odpovědět 
 Re: Další level14:21:04 11.05.2018
A v cem je problem? Ze nekdo vycistil od volnejch sutru a hliny byvaly lom (takova ta vec co zbyla po tezeni kamene lidmi) a upravil teren pod skalama??

A ani se neda rict ze slo o nedotceny kout prirody. I predtim tam vedla relativne frekventovana cesta pro turisty, vyhlidka u byvaleho hradu je o vikendech plna halekajicich turistu.
Lodpovědět 
  Re: Další level14:57:37 11.05.2018
Pravidla se vztahují na všechny lezecké objekty, lezecký objekt je skalní útvar jako věž, masív, lom, velký kámen nebo ledový útvar, který je předmětem lezeckého zájmu; Podle Čl. 2 Ochrana přírody Lezcům je zakázáno a) jakkoliv měnit povrch skal za účelem úpravy a vytváření chytů a stupů;
odpovědět 
   Re: Další level15:25:47 11.05.2018
Pan anonym tam nebyl, koukám. Tam se dělalo cokoli za účelem vytváření stupů a chytů?? Čistila se skála úplně stejně jako ji čistíme v Rakousku, či Italii. Volné kameny pryč a hlína, špína, mech..., dolů.
Nic víc, co tohle je za koment? Prosečnice tohle fakt není:-)
Karešákodpovědět 
    Re: Další level16:17:11 11.05.2018
I přesto může "průmyslový" přístup někomu (začít) vadit. Vono totiž z hlediska (ochrany) přírody je často větší zásah shození volného tunového lokru, než vysekání X chytů.

Lom sice čistě přírodní útvar není, ale i v něm se mohou nalézat přírodní vzácnosti, takže bacha na to.

Vím, že to je největší dřina, ale když už to jinak nejde, tak bych se tím aspoň veřejně nechlubil.

Na druhou stranu Modrý lom v Tetíně obec vesele zaváží...a teď co je lepší, he?
Jirkaodpovědět 
    Re: Další level16:20:29 11.05.2018
Aha, tak to sorry. Pravidla fakt hovoří jen o umělých chytech a stupech. Když se odláme celá umělá stěna, tak je to v pořádku.
odpovědět 
    Re: Další level16:49:40 11.05.2018
Fakt delate takto intezivni ocistovaci prace v Loferu a na Sardinii?
odpovědět 
     Re: Další level17:03:12 11.05.2018
Srovnání nesrovnatelného. Přírodní stěny a lom. Středomořský vápenec a Český kras. Takže takový divný dotaz.
Ale je jasné a doufám, že to tak dělají všichni tvůrci cest, že nestabilní balvan má být sundaný. .
Za mě díky, nejen za lezecké cesty, ale i za zlikvidovaný černý skládky a odnesení mnoha pytlů s bordelem.
Radekodpovědět 
      Re: Další level20:01:45 11.05.2018
Divny dotaz? Cetl si na jake prohlaseni je ten dotaz kladen?
Ale jo, dotaz je recnicky a upozornuje na to vyjadreni Karesaka. Jen me nenapadlo, ze to lide nepochopi a budou reagovat na ten dotaz mimo kontext a ne dane vyjadreni.
odpovědět 
     Re: Další level18:08:19 11.05.2018
Nevím jestli to má smysl, ale zkusím ti odpovědět. V Loferu jsme udělali celkem 9 cest, každá cesta byla vytvořena a důkladně očištěna od volných kamenů tak, aby byla bezpečná nejen pro lezce, ale hlavně pro ty, kteří chodí po stezce přímo pod skálou. Na to, jak děláme cesty v Loferu máme jen pozitivní ohlasy. A teď k Sardinii. Skoro celá Sardinie je přísně chráněná. Tam, kde je to zakázáno, cesty neděláme. Na místech, kde se smí dělat cesty, platí jasná pravidla, podle kterých se chováme. Místní jsou si (tak jako my), plně vědomi obrovského přírodního bohatství Sardinie. V dělání sportovních cest vidí jeden z mála způsobů, jak toto bohatství využít bez toho, aniž aby bylo zničeno. Právě proto, jak se tam při dělání cest a zpřístupňování sektorů chováme, máme s místními autoritami, ochránci a obyvateli velmi dobré vztahy.
Slávekodpovědět 
      Re: Další level19:05:08 11.05.2018
Tak, kdyz to jde v ramci pravidel v zahranici, mohlo by i u nas.
odpovědět 
      Re: Další level20:05:47 11.05.2018
Zda se mi, ze me chces trestat za neco, co tu rekl sam Karesak..
OK. Takze plati Karesakovo tvrzeni, ze tu jste to delali uplne stejne jako treba na Loferu a Sardosce nebo ne?
odpovědět 
 Re: Další level16:56:45 11.05.2018
Nebyl jsi tam, neviděl jsi jak to vypadalo a jak to vypadá teď. Sám jsi určitě nic nevytvořil, ale hlavně je třeba práci jiných negativně okomentovat aby jsi si pohonil svoje ego co?
odpovědět 
  Re: Další level20:06:58 11.05.2018
"Sám jsi určitě nic nevytvořil, ale hlavně je třeba práci jiných negativně okomentovat aby jsi si pohonil svoje ego co?"

Ty jo, tohle vsechno zjistis z jednoho komentu?
odpovědět 

 Prumyslove vyrobena oblast21:57:43 11.05.2018
Ve strednich Cechach jiste funfuje informovana OVK, momentalne s novym predsedou. Takze pokud je dle tamni OVK pocet beznych metru hadice k VAP a pocet pajcru na 1m3 vytezeneho prostoru v souladu s pravidly, neni co resit. Jen by bylo asi dobre podotknout, ze ne vsichni maji na takto vznikle oblasti pozitivni nazor.
odpovědět 
 Re: Prumyslove vyrobena oblast22:30:33 11.05.2018
Je to neco podobneho jako s vytvarenim pseudo-boulderu pro lidicky na Padani. Motorem je vlastni dobry pocit ze sebe sama. Bohled na ostatni je v tom podruzny.
odpovědět 
  Re: Prumyslove vyrobena oblast22:53:54 11.05.2018
Hlavne jestli je autor dohodly s majitelem pozemku, mistni OVK nema co do ceho kecat, jestli ze ji autor sam dobrovolne neprizval.
odpovědět 
   Re: Prumyslove vyrobena oblast23:02:23 11.05.2018
Pokud to je vyhradne tak, jak pises, meli by se stavitele, vcetne stavbyvedouciho se symetrickymi zady, prezentovat na strankach obce Tetin a ne zde, strankaxh medialniho parrnera CHS. Ostatne dalsi otazka do plena. BH jsou kupovne od CHS?
odpovědět 
    Re: Prumyslove vyrobena oblast23:07:25 11.05.2018
BH do skal cpou dinosauri
odpovědět 
     Re: Prumyslove vyrobena oblast23:13:53 11.05.2018
Tedy fakticka na Tvuj koment. BH mysleno lepeny bohr-haak (terminus technicus) dotovany Svazem. Vyrobce SR, drive Raveltik, nerez, zabarveny nerez. Mozno koupit.
Pokud si jen delas zadnici, neres me.
odpovědět 
      Re: Prumyslove vyrobena oblast23:15:29 11.05.2018
Ja vim moc dobre co si pod BH myslel a taky jsem zcela vazne odpovedel
odpovědět 
       Re: Prumyslove vyrobena oblast23:19:43 11.05.2018
V tom pripade bych Te poprosil o vysvetleni. Nechapu to.
odpovědět 
        Re: Prumyslove vyrobena oblast23:22:02 11.05.2018
To neni muj problem, musis holt podstoupit nejake sebevzdelavani a nebo nechytracit na lezeckem webu
odpovědět 
         Re: Prumyslove vyrobena oblast23:26:04 11.05.2018
Dekuji za vysvetleni. Mas muj obdiv.
odpovědět 
          Re: Prumyslove vyrobena oblast23:27:45 11.05.2018
Rado se stalo
odpovědět 
           Re: Prumyslove vyrobena oblast23:30:38 11.05.2018
Co si tu na sobe lecis by me jeste zajimalo :-)
odpovědět 
            Re: Prumyslove vyrobena oblast23:32:11 11.05.2018
Nehazej tvoje problemy na mou hlavu
odpovědět 
             Re: Prumyslove vyrobena oblast23:33:15 11.05.2018
Jsi vitez
odpovědět 
     Re: Prumyslove vyrobena oblast01:03:05 12.05.2018
Presne, modernisti zatloukaji samodomo skoby. Pripadne nyt z ohnuteho plechu. BH uz jsou davno prezite. Vi 9 z 10 oslu.
odpovědět 
      Re: Prumyslove vyrobena oblast05:33:48 12.05.2018
Spis CHS borhak pouzivaj modernisti tvyho razeni, ale je to dotovany, tak berem i kdyz je to sunt.
odpovědět 
       Re: Prumyslove vyrobena oblast10:50:59 12.05.2018
Takze se postupne dostavame od obecneho oznaceni borhak k nejakemu konkretnimu, ale stale ho jeste neumime ani konkretne pojmenovat a rict co presne je na nem sunt :). Dobre, no...
odpovědět 

 Jisteni Tetin - puvod23:24:00 11.05.2018
Rad bych se zeptal pracovniku, kteri vytvorili tuto oblast, jaka byla pouzita fixni jisteni a z jakych zdroju byla financovana? Diky a at se i nadale dari.
odpovědět 
 Re: Jisteni Tetin - puvod23:27:09 11.05.2018
Nebyl jsem tam, ale jisteni budou nerezova a financovana z ruznych zdroju.
odpovědět 
  Re: Jisteni Tetin - puvod23:30:15 11.05.2018
A pro priste doporucuji podobnym nadsencum aby s majitelem pozemku uzavreli smlouvu o pronajmu a za lezeni vybirali poplatek. Aspon bude priste od podobnejch chytraku klid.
odpovědět 
  Re: Jisteni Tetin - puvod07:10:27 12.05.2018
Jištění je z ruznych zdroju. Od nerez nytu, co dáváme na Sardinii po borhaky od svazu. Vse si financujeme jako vsude sami. Jak jinak. Jen tady je cca 800 nytu a borhaku a okolo 80 řetězů s karabinama...
Karešákodpovědět 
   Re: Jisteni Tetin - puvod07:56:13 12.05.2018
Je to paráda, díky za skvělou oblast. A za vaši práci.
Tomodpovědět 
   Re: Jisteni Tetin - puvod14:28:16 12.05.2018
Diky za odpoved. Pokud tam dotahl dotovane BH na prvovystupy predseda OVK, pak uz by deni v ovlasti OVK melo zajimat.
odpovědět 
    Re: Jisteni Tetin - puvod17:48:53 12.05.2018
Treba jen uplatecek, aby clenove chs mohli v teto oblasti taky lezt? Zalezi kdo ma smlouvu s majitelem pozemku, asi spravce? Chs standardne zadnou nema nikde, tak pravne pravomoc neexistuje i kdyz maji zrizeno ovk. Nehledej naroky a autority tam kde nejsou.
odpovědět 
 Re: Jisteni Tetin - puvod10:56:54 12.05.2018
Vubec mi neprijde jako spatny napad, kdyby se toto muselo uvadet povinne - treba v databazi skal. Konkretni pouzite typy jisteni a zdroj financi (vicemene by stacilo CHS / soukromy subjekt / autori cest). Pripadne by me prislo fajn, kdyby u kazde oblasti byl nekdo jako garant oblasti (tim nemyslim spravce) - nekdo kdo bude "medialnim" oblicejem dane oblasti a bude symbolizovat jeji kvalitu.
odpovědět 
  Re: Jisteni Tetin - puvod13:20:58 12.05.2018
Se muzes nechat vyfotit, co ti brani?
odpovědět 
   Re: Jisteni Tetin - puvod22:30:57 12.05.2018
???
odpovědět 
   Re: Jisteni Tetin - puvod22:32:33 12.05.2018
Ja praci meho tymu garantuji svou osobou. Neboj. Mimochodem, kde se mluvi o fotkach?
odpovědět 

 STAVENIŠTĚ14:22:38 12.05.2018
To údolíčko znám už dlouho a divím se, že ochránci povolili lezení. Bylo to takové pěkné romantické místo. Na podzim jsem si tudy uděl výlet. A jak někdo psal STAVENIŠTĚ. A i když mám lezení rád myslím si, že ne všude by jsme to museli zlikvidovat. Kartáč to tam vzal poctivě. Dřív jsme si myslel, že lezení je sport ohleduplný k přírodě....návštěva některých oblastí mě z tohoto omylu rychle vyvedla.
Milošodpovědět 
 Re: STAVENIŠTĚ18:25:14 12.05.2018
Milosi, je to přesně obráceně, před tím to bylo údolíčko, kde rostly pouze 2m kopřivy a původní vegetace neměla šanci. Prý na to měla být i dotace, aby se to tam prosvětlilo. Ochranáři a místní jsou rádi za vykácení stromů, vysanovani skal a prosvětlení údolí. Plus málokde najde rodinka s dětma takovy klid jako tady. Ještě pry musíme vybudovat latrynu a budou spokojeni všichni včetně starosty.. Dnešní oteviracka ukázala taky hodně;-)
Karešákodpovědět 
  Re: STAVENIŠTĚ19:09:33 12.05.2018
Super, dokud nema oblast latrinu, neni dokoncena!
odpovědět 
   Re: STAVENIŠTĚ23:08:26 13.05.2018
Ano, tak by to mělo být i v Adru a jiných prosraných oblastech. Jdeš lézt a u nástupu povinně šlápněš na 2-3-4... (libovolný počet si doplň) exkrementů, vložek, tampónů, prosraných plín atd.... Zlaté německo, rakousko a jinde kde to už pochopili...;-) latrýna je základ a toho se drž!
odpovědět 
    Re: STAVENIŠTĚ20:42:15 15.05.2018
a teď už tam kopřivy jako růst nebudou? se to tam bude 2x ročně kosit? Budou, podívej se na Roviště dva metry od nástupů...
ne vše, co lidskému oku lahodí, je prospěšné přírodě a naopak. A nikdo neví, jestli přírodě prospěje to, že jste vykáceli nálet ("český nálet“, žádné invazivní cizokrajné rostliny jsem nezaznamenal...)...spíš bych řekl, že neprospěje, neb stromy dostaly na frak a původní druhy potřebují každoroční kosení, což v tom šutrovišti nepřipadá v úvahu.
zkrátka, je ochrana přírody a ochrana přírody. No a ta jedna ve jménu trendu zachování kulturní krajiny se kosením či spásáním snaží udržovat určitou druhovou skladbu, ale také vesele mýtí „nálet“ leckdy několik desítek let starých stromů. Je to dobře nebo je to jen aktuální trend, od nějž bude ustoupeno např. z důvodů ochrany proti erozi a suchu? Nemluvě o tom, že argument mýcení náletu za účelem ochrany původních druhů je často zneužíván pro namaštění si kapsy dotačními penězi…
sám si jinde psal, že ochranáři byli z rozsahu překvapení...je tedy otázka, jestli by to povolili předem...
...se tou sbíječkou a motorovkou ve jménu tvorby cest a ochrany přírody fakt příště radši nechlubte. Bude větší klid.
Jirkaodpovědět 
     Re: STAVENIŠTĚ20:56:50 15.05.2018
prirodni proces neprospiva prirode ;)

nalet je ten nejprirozenejsi prirodni proces. tedy tezko muze prirode neprospet, ostatne stejne jako jakykoliv jiny prirodni proces. tyto veci vzdy akorat neprospeji lidem, kteri si usmysli, ze ten a ten proces nema nastavat a snazi se mu zamezit.
odpovědět 
      Re: STAVENIŠTĚ21:22:12 15.05.2018
...jj...ještě doplním, že "původními druhy" myslím druhy, které se tam usadily po odlesnění krajiny. Ty vlastně leckde nejsou ani původní, neb louky vznikly kácením pra/lesa. Původní jsou pouze v případě přírodního bezlesí, což ale zase zejména v krasových oblastech leckde je - ale spíše na násluných stráních a vršcích údolí (nikoliv však na dně člověkem vytvořeného lomu). Všude jinde je původní les - čili vlastně nálet...když už v tý přírodě lezeme, tak bychom o ní měli aspoň něco vědět ;-)
odpovědět 
  Re: STAVENIŠTĚ06:47:27 19.05.2018
Místní a ochranáři jsou rádi za vykácení stromů? Honzo, vy si nedáte pokoj... Jste pořád jak rozjetý mašiny bez kouska respektu k přírodě.
Petraodpovědět 
   Re: STAVENIŠTĚ15:25:04 21.05.2018
Ahoj Petro, sami ochranáři mi ukazovali fotografie, kdy v údolí nebyl ani strom i části údolí, které by rádi viděli bez stromů nyní, aby tam mohly růst květiny, bohužel v okolí nyní nejsou pastevci, zato všude kolem obce se v lesích plazí břečťany. Část údolí vykáceli pod elektrickým vedením elektrikáři a ti měli také jistě povolení, stejně jako obec nechala vykácet celé údolí potoka nad vodopádem. Takže tak asi.
martanodpovědět 
    Re: STAVENIŠTĚ21:11:06 21.05.2018
jj. ochranáři vs. ochranáři, jak popsáno výše. I když připustím, že vykácení náletu je prospěšné, protože prospěje jiným "původním" druhům, tak bez kosení, tam poroste co...? no kopřivy a pak brzy zase nálet (v horším případě se prosadí invazivní křídlatky a neporoste tam krom nich vůbec nic). Takže jste jen vyrubali pár stromů a nic z toho. A přínos pro přírodu? Nula až mínus.
odpovědět 
    Re: STAVENIŠTĚ08:08:45 22.05.2018
V okolí porostou nějaké květiny? A budou žít zvířata? V řevu lezců, vrtaček...? Netahej mě za nos, na to tě znám příliš dobře a příliš mnoho jsem toho bohužel viděla... absolutní nerespekt a pak slova na papíře, který snese vše.
Petraodpovědět 
    Re: STAVENIŠTĚ16:50:44 22.05.2018
Jak řiká Bělina: Skály musej dejchat. Nově se tomu řiká management krajiny :-)
Papoušodpovědět 
     Re: STAVENIŠTĚ21:30:57 22.05.2018
Papouši, tak jsi mě po letech doopravdy rozesmál:-D
Petraodpovědět 
     Re: STAVENIŠTĚ23:26:54 22.05.2018
Ale to je pravda, ovšem to platí hlavně pro písek jinak se rozpadá pod rukama. Hlavně, když nad ním rostou nepůvodní jehličnany, kdy se jehličí drží na skále a dělá z ní před očima záhon.
V poslední době poledový ty skály spíš zarostlý nebyly, než byly... Až dneska...
k.odpovědět 
      Re: STAVENIŠTĚ22:18:28 24.05.2018
Eroze skal sice postoupila cca o pětset tisíc let vpřed, ale zato se prosvětlilo údolíčko a do našich deníčků přibydou nový cesty.
pepikodpovědět 

 Děkujeme 18:24:35 12.05.2018
Rád bych poděkoval každému kdo se na vzniku této krásné oblasti podílel. Určitě ta spousta práce nevyjde v niveč.
A oblast se brzy stane oblíbenou...
Těch pár cest, co jsem dnes lezl, se mi líbilo a těším se na další.
Cesty, jištění, prostředí, přístup, lávky... všechno super.
Ať to leze !
AdamFSodpovědět 

 Mnohokrát díky20:53:51 12.05.2018
Dík za novou oblast. Obdivuji kolik jste do toho museli dát úsilí. Pěkná lezba.
Petr - Bahnoodpovědět 
 Re: Mnohokrát díky22:35:08 12.05.2018
Jak psano vyse, moc usili diky kvalite terenu nebylo potreba. Spis se sekaly koprivy a odlamalo par volnych bloku.
odpovědět 

 Průvodce22:20:18 12.05.2018
Ahoj, půjde někde koupit vytištený průvodce?
Děkuji za odpověď.
odpovědět 
 Re: Průvodce22:42:21 12.05.2018
Ahoj tištěný průvodce pro zájemce bude k dostání u nás případně se dá poslat na ddobírku.Objednat můžete na info@jankaresclimbing.com a nekolik kusu v týdnu necháme k dispozici i na Pražskych stenach. Výtěžek z prodeje bude použit na nákup železa na nové cesty v dalších lokalitách.
Hrnčířodpovědět 
  Re: Průvodce22:54:42 12.05.2018
Super dik
odpovědět 

 super oblast, dobra prace!19:35:16 13.05.2018
Chtel bych jeste jednou podekovat Karesakovi a spol. za uctyhodny kus prace. Je to to zazrak co se tam podarilo provest. Jak jsem se doslechl, beztak by obec tuto oblast chtela v budoucnu rekultivovat sama, ponevazd ty skalni bloky byly nektere uz dost rizikove. Takhle se to povedlo nejen pro pruchozi turisty, ale i lezeckou komunitu... Nektere kysele komentare vyse prosim ignorujte. Myslim, ze naprosta vetsina lidi je za to vdecna (minimalne snad naprosto vsichni, co se tam tento vikend byli podivat osobne).
 misakodpovědět 
 Re: super oblast, dobra prace!19:59:34 13.05.2018
Moje rec. Velke diky tvurcum. Hlavne si to udržme.
Steveodpovědět 

 Lezecký ráj22:03:43 13.05.2018
Takže ne klobouk dolů, ale celé kloubočnictví - díky moc oběma Honzům a všem dalším lidem, kteří se podíleli! Ani ve snu mě nenapadlo, že je ještě možné něco podobného najít a udělat takhle pěkně a kousek od Prahy - prostě úžasný a skvělá práce - DÍKY!
Dnes jsme tam našli lezky Ocún Diamond, vel. 41,5 asi zapomněny po slavnostní otevření :o) Pokud budou někomu chybět volejte 774024013.
Šiwaodpovědět 

 Díky chlapy!!23:13:53 13.05.2018
Chlapy díky za novou lokalitu!! Vypadá to super, už se těším, až se tam někdy zastavím!!

PS: Z těch poserů trolů si nic nedělejte, oni mají plné plínky a nemají kule se ani podepsat... ;-), holt nová anonymní doba :-D... Vary vary vary, já su kokot starý...
Závišodpovědět 
 Re: Díky chlapy!!23:49:42 13.05.2018
Díky chlapy???
odpovědět 
  Re: Díky chlapy!!11:37:15 14.05.2018
Sorry, tvrdý dialekt...
Zavišodpovědět 
 Re: Díky chlapy!!12:20:39 14.05.2018
Jo, presne! Ja bych se nikdy k necemu tak srabackemu a kokotskemu jako je anonymni komentar nesnizil.
Hávišodpovědět 

 respekt a poděkování12:38:14 14.05.2018
Všem okolo Honzy Kareše patří velký dík. Je tam vidět velký kus práce a dělat tohle všechno dobrovolně ve svým volnu není úplně pr... Tetín a tohle údolí znám už jako malý kluk a je hezké vidět to bez kopřiv, skla a bordelu. Rozhodně místo kde se budou lidi rádi potkávat a jezdit tam.
Bafikodpovědět 

 Diky20:26:07 16.05.2018
Díky moc. Muselo to být spoustu práce. Je dobře že máme v Čechách dostatek odvážnějšího lezení, ale je také dobře že vznikají i takovéhle oblasti.
Vašek k.odpovědět 

 Super14:30:06 17.05.2018
Honzo udělali jste obrovský kus práce a vytvořili opravdu parádní oblast kam se dá zajet v týdnu po práci dát si pivko a trochu polézt a relaxovat. Pokud se to někomu nelíbí ať jde do prdele nechá si svoje přiblblé komenty pro sebe a přestane prudit kde nemá. Díky moc a přeji ať se tam všem líbí a hlavně ať se všichni chovají pokud možno v rámci stavu nenasrání domorodců :)
FERYodpovědět 

 vypadly nyt11:40:39 18.05.2018
Vcera jsem navstivil poprve. Je videt spousta prace, vsechna cest. Oblast me prekvapila, cekal jsem to mensi. Nicmene jeste jsme ani nesahli na skalu a uz jsme videli borce, jak jim pri lezeni vypadl nyt (cesta Pummer). Ne, ze by do toho hodili tlamu, ale proste sam o sobe vypadnul. Tak mozna proto je lepsi, ze je oblast prejistena, pripominajici spis umelku. I pres vedomi, ze ne vsechny nyty musi nutne drzet jsem nektery cesty cvakal ob nyt. Mozna by stalo za to, zkontrolovat srouby, at se nekdo nezrakvi. Ja urcite priste s sebou vezmu klic.
kruegerodpovědět 
 Re: vypadly nyt13:55:36 18.05.2018
Z toho me trochu mrazi... Je to jak na Branickych plotnach, kde zase nejaky borhaky sly vytahnout rukou..
odpovědět 
  Re: vypadly nyt15:35:12 21.05.2018
Háky? Asi máš na mysli jeden hák, který jsem zapomněl zalepit a po oznámení jsem věc dal do pořádku. Obdobné případy se staly i jinde jiným lezcům a klidně se můžeš podepisovat.
martanodpovědět 
   Re: vypadly nyt19:15:14 21.05.2018
Tak to je v pohode, to jo. Vzdyt jenom zapomnel.
odpovědět 
 Re: vypadly nyt16:47:38 18.05.2018
Dík, kámo za upozornění, kouknem se na to, všechny nýty jsem utahoval na max co šlo, ale znáš to, furt jsem jen člověk:-)
Karešákodpovědět 

 Kareš vs. Resch13:58:49 18.05.2018
Chtěl bych se diskutujících otázat, jaký je rozdíl mezi činností Honzy Kareše a Petra Resche???

Ano sice je to lom, sice to tam padalo atd., určitě to bude hezký a těším se až se tam podívám, ale...

Ale zaráží mně, jak to, že za Reschovo Kartáčování tolik nenávisti a za pajcrování a kartáčování v CHKO nic? Přitom z logiky věci by se argumenty používané proti Reschovi, daly použít i tady.
k.odpovědět 
 Re: Kareš vs. Resch14:05:50 18.05.2018
Kartáč nevidim, vapku jo goo.gl/9Dh3bg
Vapka bude šetrnější než kartáč.
Papoušodpovědět 
  Re: Kareš vs. Resch19:31:51 18.05.2018
Kartáč bude asi pořád šetrnější než pajcr. Celé to spíš bude o osobních preferencích zdejších trollů, Bídů a další havěti, do koho se s větší chutí zakousnou. Zdá se, že Rešík je šťavnatější sousto, protože se dá mydlit současně do něj i do ČHS - co víc si lze ještě přát?
Báraodpovědět 
   Re: Kareš vs. Resch19:53:26 18.05.2018
No tak snad je rozdil mezi vykartacovanim ( vytvořením) chytu na Žihli a mezi vypajcrovanim volných bloků a kamenů ne??
Patrik Fabingerodpovědět 
   Re: Kareš vs. Resch20:32:56 18.05.2018
Pokud v tom nevidíš rozdíl, je mi tě líto. Chudinko, s tím žít.
Patrik Edlingerodpovědět 
   Re: Kareš vs. Resch20:42:27 18.05.2018
"Vykartáčuješ" chyty, jsi zločinec. Vylámeš celé stěny, vytěžíš tuny, zplundruješ rezervaci, jsi hrdina budovatel oblasti. Mě to jednou stačilo ohledně Žihle a kam to vedlo? Fraška. A Tetín? Propagován svazem, antimaglajzníkem Jandíkem, Sikou z lezec.cz, oslavován davem. Na vše je prý razítko, OVK Střední Čechy vše jistě pohlídala. Každý, kdo si přečte Plán péče PR Tetínské skály, projede média, prohlídne fotky, si zaklepe na čelo. Nejsem sám, kdo nechápe, jak tohle mohlo projít. Pro mě je to porušení pravidel ČHS a několika zákonů. Je to i nebezpečný precedens do budoucnosti. Já osobně tam nepolezu. Zajímavé je, že se tady mohou všichni posrat z mága na písku, ale tahle průmyslová těžba je přijímána s nadšením. Navrhuji semafor - přírodní skála s minimální spotřebou úpravy povrchu, možno i navrtat odspoda = zelená, skála s potřebou jistých úprav, něco málo shodit, podlepit = žlutá, skála vyžadující masivní těžbu, ony tuny = červená. Dále mě udivuje botanické, ba i zoologické vzdělání Karešova týmu, já bych ty chráněné mechy, játrovky, vyšší kytky, co rostou na skále a jsou předmětem ochrany PR Tetín ani jako vystudovaný učitel biolog jen tak nepoznal. Aspoň bych veřejně nelákal děcka do jeskyní, které jsou zimoviště chráněných netopýrů. Jediný pozitivní jev je pro mě to, že Tetín stáhne spoustu pacientů, které aspoň nepotkám jinde.
Bídaodpovědět 
    Re: Kareš vs. Resch06:53:51 19.05.2018
Velmi trefně popsané! Ničí hromadu živého, hromadu let a zatímco Resch je tapetován nenávistí (ráda ho také nemám, ale objektivita by byla na místě), Marťanovi a spol. je to tolerováno...
Petraodpovědět 
    Re: Kareš vs. Resch15:18:27 21.05.2018
Nazdar Bído. S ochranáři jsem byl v Tetíně a i na dalších místech za OVK několikrát, společných pochůzek se účastním každý rok (zdarma, většinou si beru dovolenou v pracovní době...). Na místě vždy konzultujeme co zajímá lezce a co zajímá botaniky a ornitology, včetně toho kde a na co musíme formálně žádat o jaké povolení, ať už se jedná o zákaz lezení, nebo o přístup mimo cesty - úřad + praxe. Včetně toho kde právě rostou ty květiny a kde už se nepoleze, nebo kde mají možnost hnízdit výři a další ptáci. V tomto případě také závazky co po nás chtěla obec ohledně zpřístupnění údolí, parkování, nebo informačních cedulí. Po dohodě všech stran je podél vodopádu řetěz, jako minimalistické ale funkční řešení přístupu svahem (dřív tam měli pár háků, lano na stromě a kratší řetízek a kratší řetízek jeskyňáři). Očištění skal od volných skalních bloků a prořezání náletových dřevin i sundání břečťanů bylo v souladu, na masivech je klasickými značkami označené, kde se leze a v které části ne. Kromě toho obrovský kus práce na přístupových cestách z obce až do údolí nejen pro lezce, včetně zpevnění svahů pod skálou proti erozi a kluci to dotáhli i s informačními cedulemi a tištěným průvodcem. Jistě, téměř všechny skály v okolí Prahy byly dřív lomy, jsou více či méně rozlámané nejen od těžby a někdo třeba do Tetína jezdit nebude, stejně jako zase jiná část lezců ocení píli kterou kluci věnovali tomu, aby někomu pokud možno nepřistálo něco na hlavě. Evidentně je to oblast, která tu části lezců chyběla a dnes si každý může v Českém krasu vybrat, kam půjde lézt. I přes všechno úsilí je ale stále problém s informovaností lezců!?: Parkování v obci jsou možné tři a mají naštěstí dostatečnou kapacitu a jsou zdarma: u hřiště, u obecního úřadu a ke kostelu. S otevřením oblasti se objevil zákaz vjezdu k čističce vod a pokud budou lezci parkovat nad zákazem, bude se posouvat výš a výš. Parkujte u hřiště, u obecního úřadu, nebo u kostela a nebudou problémy s obcí ani s místními. Potom jsou to lezecké věci, jako že pod lezci se pohybují lidi, na které může něco spadnout (a to i třeba 10 m od skály to doletí). Nebo že když je někde v cestě v jištění pověšená smyčka, tak se tam neleze (buď to není dokončená cesta, nebo z důvodu bezpečnosti a podobně), poslední dobou řešíme s lezci čím dál častěji, že jim někdo leze do projektů, kde mají smyčky i míň jak dva roky, přitom jsou vedle desítky jiných cest k lezení a to ať už prý "z neznalosti" nebo schválně. Další problém který graduje jsou (komerční) organizované akce, minimální řešení je to, že v sektorech nebudou natažená lana na TR jedno vedle druhého - tak aby tu mohli lézt i jiní lezci a účast na údržbě okolí skal.
martanodpovědět 
    Re: Kareš vs. Resch23:08:21 27.05.2018
Davide prosimtě než tady začneš psát takovýhle plky tak mi nejdřív radši zavolej a já ti vysvětlim jak se ve skutečnosti věci mají.
Takovýhle vtipný tlachání je sice čtivé ale mate to veřejnost a tady vznikaj uplně zbytečný kydy! Volej, čugo Lukáš 606636989
Lukáš Čermákodpovědět 
   Re: Kareš vs. Resch22:13:05 18.05.2018
Je obrovský rozdíl vykartáčovat chyt protože bez něj to nemůžu přelízt, a shodit pajcrem lokr aby nikoho nezabil. To první popírá smysl lezení = vyřešit problém daný přírodou (i v lomu!), to druhý je "nutný zlo" kvůli bezpečnosti = zlikvidovat pasti. Nechat padání lokrů přírodě nebo tlusťochům je fajn, ale má to svoje rizika, hlavně pro ty dole..

Mmch. jaký je důvod v dnešní době dávat jako fixní jištění nýty? Kdo to bude za 20 let přejišťovat? (Nýt = napětí ve skále = mizerná životnost. Lepený nerez bh má životnost řádově lepší a nic jiného bych jako fixní jištění nedal). Nýt je v dnešní době kokotina.
odpovědět 
    Re: Kareš vs. Resch15:44:16 21.05.2018
Oboje má své výhody i nevýhody. Z hlediska trvanlivosti ale souhlas a Honza mi slíbil, že už bude v Čechách maximálně používat lepené jištění, což poslední dobou dodržuje.
martanodpovědět 
    Re: Kareš vs. Resch17:16:54 21.05.2018
Taky jsem si myslel, že nýty jsou kokotina, ale pak mě z omylu vyvedli prvovýstupci na Mallorce, kteří říkali, že nýty často použijí na prváče a až se cesta ustálí kudy se leze, případně které jištění by bylo lepší posunout, tak se přejistí borháky. Můžeme být rádi za nýty, zejména za ty kvalitní, které jsou na Tetíně a předpokládám, že právě ty platil Karešák z vlastní kapsy.
ondrasodpovědět 
     Re: Kareš vs. Resch19:12:12 21.05.2018
Jenze kdo z nasich prvovystupcu takhle posouva jistenim a znovu prejistuje po tom, co se zjisti, ze cesta vede naprosto idiotsky?
odpovědět 
     Re: Kareš vs. Resch20:25:35 21.05.2018
Nýt má prakticka jedinou výhodu, že drží hned.. Možná ještě že lempl co neumí lepit v pohodě zvládne utahování (i když ten vypadlej...) Jsem si myslel, že prvovýstupce o cestě přemýšlí, a ne že někam nafláká nejty a když se to ukáže jako blbost tak je přesune o dva metry vedle... Jako trvalý jištění se nehodí - nízká životnost. To si lezci maj za 20 let vedle vrtat svoje jištění? Nechápu proč nedává automaticky lepený nerez bh.. Asi má jen ty svaly, nebo je snad línej patlat se s lepením?
odpovědět 
   Re: Kareš vs. Resch23:00:24 18.05.2018
Tak Baro, je dobre si uvedomit, ze s pajcrem je Resch velky kamarad. Spada to pod to, co nazyval modulaci skaly a vyrobil pomoci jeho hromadu boulderu, ty jedna zdejsi trolko.
odpovědět 
   Re: Kareš vs. Resch10:18:22 19.05.2018
Nekomu vadi, ze se tu moc kritizuje to co v Tetine bylo delano, Bare zase vadi, ze se to na jeji vkus nekritizuje vubec. Zdejsi netrolly proste neuspokojis.
odpovědět 
 Re: Kareš vs. Resch20:16:15 18.05.2018
Základní a prvotní rozdíl je lom vs čistě přírodní kámen.
Kodpovědět 
  Re: Kareš vs. Resch21:15:59 18.05.2018
OP a ani Pravidla ČHS v tom rozdíl nevidí.
Bídaodpovědět 
 Re: Kareš vs. Resch19:04:00 21.05.2018
Osobně vnímám velký rozdíl mezi lomem a opravdovými skálami. Když se tam těžilo, tak v čem je špatné to odtěžit o trochu víc?
Vašek k.odpovědět 
  Re: Kareš vs. Resch19:14:04 21.05.2018
Však také bude na jaře 2019 znovu obnovena těžební činnost v této oblasti a trochu víc se ještě odtěží. Jsme rádi, že to vnímáte takto pozitivně! Děkujeme
Vaši těžařiodpovědět 
  Re: Kareš vs. Resch23:51:34 27.05.2018
V čem je to špatné? V tom, že hra se hraje tak, že je nějaká skála (nebo lom) a to je překážka. Tu překážku je potřeba překonat lezením. Jakmile připustíš umělou úpravu povrchu, tak jsou všechny skálolezecké problémy světa jednou provždy vyřešeny, protože prostě přijdeš a sbíječkou tam vytesáš schody.

No jo, ale co když má nějaký lom tak hladké stěny, že po něm nejde lézt, ale kdyby se to trochu přiteslo (což nevadí, protože se tam předtím těžilo), tak by z toho byla parádní oblast?

No jo, ale co když je nějaká přírodní skála taky nelezitelná? Taky by se mohla trochu přitesnout? Proč lom jo a skálu ne? Myslím, že jak lom, tak skála vnímají sekání chytů cca stejně bolestivě. Estetická změna sekáním je také cca stejná jak v lomu, tak na přírodní skále. Pěknej zarostlej lom je často hezčí než hnusná přírodní skála. Nebo o co jiného ještě jde?

honzaodpovědět 

 Tetínské skály11:55:16 19.05.2018
Hezká oblast. Dík za ni!!!
Díky, že na rozdíl od některých milovníků přírody, kteří tady jen krafaj o ochraně přírody, jste odnesli plasty, střepy a rezavý bordel, naházený od tetínských do rokle a potoka jako do skládky. Místo znám dobře několikrát jsem tu byl se podívat na vodopády a bylo to tu fakt zaneřáděný. Ještě přímo pod skalami, pod velkou stěnou, kde se neleze je nějaký odpad (hodně střepů, rezavý kastroly a tak) naházený ze shora. Tak jestli bude nějaká brigáda, tak se i přidám.
Jediné co se mi nelíbilo, je, že s čističky (Euro dotace x miliónů) teče dost nevábně vypadající voda.
Martinodpovědět 
 Re: Tetínské skály15:32:43 21.05.2018
Ahoj Martine, na té skále nahoře pod vedením chtěli kluci lézt, ale ochranáři jí evidují jako možné hnízdiště, takže zákaz lezení (za nějaký čas se to bude s ochranáři ještě vyhodnocovat), pokud i přes to že se tam neleze, někdo bude mít čas a energii, všichni budou jen rádi když ten bordel zmizí.
martanodpovědět 
 Re: Tetínské skály21:51:52 21.05.2018
Tak kdyz uz negativne o dotacich a jejich vysledku, tak prosim aspon konkretne. Jak vysoka byla ta dotace o ktere mluvis? A co myslis tou nevabnou vodou? Jsou nekde vysledky nejakeho rozboru?
odpovědět 
  Re: Tetínské skály12:50:01 22.05.2018
z čističky teče fakt hegeš, na to nepotřebuješ žádný papír ani nos jak ohař, stačí se tam podívat. Sám jsem se divil, že je to v CHKO vůbec možné, což možná samo o sobě hovoří o tom, jaké resp. jak vážné jsou zájmy ochranců přírody, kterými se tady ohání autoři oblasti. Když CHKO dovolí vypouštění toho fekálu, kterého si fakt nejde nevšimnout, tak si nedělám iluze, že by ochráncům vadil "průmyslový přístup" autorů...O většině argumentů autorů "že je rubání ve prospěch přírody a kulturní krajiny" velice pochybuji, ale zase třeba úklid odpadu pod skalama se klukům upřít nedá.
odpovědět 
   rubani ve prospech krajiny16:44:51 22.05.2018
Nekdy to tak paradoxne skutecne je, nektere jinak vzacne a mizici druhy prosperujou v krajine ktera ma za sebou nejake na prvni pohled obludne prumyslove zasahy.
K dispozici i pomerne seriozni studie (=neplacene tezarskymi firmami).
Ne vzdy vsak pravidlem, zejo.
odpovědět 

 Díky13:50:55 20.05.2018
Neuvěřitelnou práci jste tam odvedli přátelé a když jsem včera viděl, kolik lidí tam leze a jak parádní jsou tam cesty, tak ta práce určitě nebyla zbytečná. Díky vám! Skvělá alternativa k zaprášenejm dusnejm letním stěnám.
ppavelodpovědět 

 dočištění21:15:58 20.05.2018
lidi prosím..berte si sebou kartáčky a snažte se aspon trochu dočistit ty cesty.. některý sou ještě dost zaprášený a samo se to neudělá
 rxdekodpovědět 
 Re: dočištění21:18:03 20.05.2018
jinak Karešákovi sem za tuhle super oblast poděkoval osobně na místě.. ale chci poděkovat i zbytku jeho týmu a lidem co tam takle mákli.. myslim že je to super oblast s pěknejma cestama
 rxdekodpovědět 

 super oblast11:28:18 21.05.2018
Díky všem autorům a jejich spolupracovníkům za skvělou oblast. Hodně dobře odvedené práce. Pěkné cesty, krásně udělané přístupy, hodně pěkně upraveného místa kolem skal, skvěle zajištěné (včetně řetězů, karabin nahoře atd.), spousta místa pro jističe... pro Pražáky a Středočechy z tohoto směru úplně skvělý poměr vzdálenost/kvalita lezby/pěkná příroda a prostředí... Klobouk dolů a přeji mnoho elánu do podobně dobře odvedené práce... dík
 MáraSodpovědět 

 Prosba obyvatel13:46:19 21.05.2018
Ahoj lezci, poprosil mě kamarád bydlící v těsném sousedství se skalami o vyřízení tohoto vzkazu: Milý návštěvníci, jste zde na návštěvě v místech, kde řadu let bydlí místní usedlíci. Vyrůstají jim tu děti, žijí tu svůj v rámci možností poklidný život. Chovejte se zde prosím jako na návštěvě. Nenechávejte volně pobíhat psi, nenechte je kadit kdekoli a očůrávat zaparkovaná auta. Nenechávejte po sobě odpadky. Díky za respektování.
Petr Reschodpovědět 
 Re: Prosba obyvatel14:05:51 21.05.2018
Koukám, že lezecká selanka moc dlouho nevydržela.
Místní celkem rychle poznali, že pár prvovýstupců versus typická lezecká sebranka je podstatný rozdíl.
Arcikacířodpovědět 
  Re: Prosba obyvatel14:09:54 21.05.2018
Naivní blázni!
odpovědět 
 Re: Prosba obyvatel14:21:40 21.05.2018
Tohle jsi opravdu psal Ty Petre?
Azbestodpovědět 
 Re: Prosba obyvatel20:41:59 21.05.2018
Podle vyhlášky obce Tetín psi na vodítku, v CHKO také, v lese také. Celkem 3x. Jestli ale pes ochcává auta, vůl je majitel. Psa mám.
odpovědět 
  Re: Prosba obyvatel10:35:14 22.05.2018
Na tyhle pravidla lezci vetsinou dost z vysoka ser... Uvidime, jak to bude na Tetine, ale nedelam si iluze.
odpovědět 
   Re: Prosba obyvatel07:27:11 23.05.2018
Proč jen lezci.... takhle se chová spousta mladých (já nebyl jiný), proste spoustu věci jsem neřešil a myslel si jak jsou ostatní hloupý. Dnes už jsem na “druhé” straně, asi proto ze už jsem starý a chci svůj klid.
odpovědět 
    Re: Prosba obyvatel12:24:57 23.05.2018
Proc lezci? Protoze se bavime o lezecke oblasti, kam normalni clovek moc nezabrouzda. A kdyz zabrouzda, nezevli tam cely den a cely tam nesere na ta prani mistnaku, ochranaru apod.
odpovědět 
 Re: Prosba obyvatel10:42:44 23.05.2018
Český lezce ve svojí "nezávislosti", kterou radostně všem vnucují nezměníš, navíc čokli jsou u nás nedotknutelní a pejskaři je nechají srát a chcát úplně všude. Pro místní je tak objev nové lezecké oblasti spíš pohroma.
koníkodpovědět 
  Re: Prosba obyvatel15:21:06 23.05.2018
vono nejde jen o lezce, kazdej se chova jak kdyz mu patri prinejmensim cela zemekoule a jeste par prilehlejch planet.
odpovědět 
   Re: Prosba obyvatel16:05:38 23.05.2018
mě by zajímalo, co zrovna vy dva uvědomělí borci teda děláte pro to, aby po vás nebyla na Zemi taková spoušť. jen plky...
odpovědět 
    Re: Prosba obyvatel20:48:57 23.05.2018
nevíš a povídáš
odpovědět 
     Re: Prosba obyvatel07:22:31 25.05.2018
Za rok nebo nejvejš dva tam už nikdo nebude.Pár dvojek maximálně.pro většinu je furt lepší komerce Off.
odpovědět 

 Třemdava17:46:47 21.05.2018
Pod sektorem Zebra kvete ostrůvek Třemdavy bílé (růžové květy). Je to ohrožený druh, tak prosím netrhat a doporučuji ani nesahat. Způsobuje vyrážku a puchýře.
Zdeněkodpovědět 
 Re: Třemdava10:36:20 22.05.2018
Dekuji za upozorneni. Vcera jsme ji posekali. Ted uz lezci nemusi davat pozor aby se nepopalili.
odpovědět 
  Re: Třemdava16:13:14 24.05.2018
amen
odpovědět 

 Foto dne:

Agnes
 Databáze cest:
Všechny cesty (179372)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
1. Senza Nome 6a+ Coltura
Hrebeň Končisté 3 Batizovská Dolina
JZ Komín III Prachov
Foreign Afair 6a Krraba
Shadow On The Wall 6b Krraba
Nově komentované:
Souhvězdí Marmota 7C Hradby U Kozla
Souhvězdí Marmota 7C Hradby U Kozla
Souhvězdí Marmota 7C Hradby U Kozla
Příště To Zalepím :) 7C+/8A Tisá - Modřín
Paradisi Mussulmani 6b+ Jerzu

 Nově v diskusi:
Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování... |

 Nové komentáře:
Re: Problém na sestupu | Re: Problém na sestupu | Re: Problém na sestupu | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta | Re: Problém na sestupu | Re: Problém na sestupu | Problém na sestupu |

 Kde to vře:
Ukrajinský top lezec Maksym Petrenko padl při obraně Ukrajiny (50)
Mára Holeček a Ondrej Húserka vylezli na vrchol Langtangu (29)
Video: Seb Bouin a Alain Robert lezou solo na mrakodrap v Paříži (22)
Will Bosi přelezl boulder Spots of Time a potvrdil klasu 9A (17)
MČR v rychlolezení (16)
Film: Adam Ondra a nejtěžší cesta Vysokých Tater Corona 10+/11- (15)
Secret Spot Bouldering 2024 pozvánka (12)
MČR v bouldru vyhráli Lukáš Mokroluský a Michaela Smetanová (5)
Marjan (4)
Expedice Máry Holečka na Langtang Lirung se chystá do stěny (4)

 Nově v inzerci:
druhý konec lana | Batoh Deuter Aircontact 65+10l | Z teplem | Hledám děvče do skal | koupím Zlagboard | Kalhoty MONTURA SKI STYLE PANTS Man vel.L | Nepromokavá bunda The North Face vel.L | Nové lezečky Scarpa Instinct VSR vel. 43,5 | Srbsko | boulder pytel EVOLV |

 Anketa:
Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
 GPS a mapové aplikace 
 360 
 Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
 315 
 Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
 284 
 Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
 285 
 Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
 255 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.