LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Poslední slova před smrtí: Cvaknu si tu erárku...
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Oblasti
 Reportáže
Knihy
Update sprievodca Jelenec
Pomozte vydat knihu Dobrodružství v prášku… přidáte jen vodu
Křest lezeckého průvodce Vltavská žula

Závody
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)
MČR v bouldru (19.10)
Boulder OPEN 2020 LA SKALA (26.10)

Žebříček
Cesty:
1.Ondra 13491
2.Šindel 12475
3.Votoček 12318
Bouldry:
1.Konečný 11275
2.Stráník 11056
3.Volf 10962
Hory:
1.Groš 7777
2.Rojko 7436
3.Skopec 7324

Výsledky
MČR rychlolezení (13.10)
SP Praha (20.09)
EP obtížnost Bologna (14.09)

Deníčky
5667 lezců
1140170 cest
Nové přelezy:
Directa Co 8c
Geografia 7c
Výstřik Do 9+
206 9-
Příště To 7C+/8A
J´Ai Toujo 7c+
1.20 € Var 8a
Ofthalmopa 7c+
To Pantheo 8a+
Orgi Nerou 8a

Stěny
Boulder MyWay - Praha 9 Čakovice
ZŠ Planá - Planá
Zubří - Zubří

Prodejny
Rock Point Ostrava Avion - Ostrava jih
HUDYsport - Hřensko
HUDYsport - Havířov

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

MČR v lezení bude na mobilní stěně v nákupním centru v Praze

NC Zličín 22.-23. 10. 2016

Mistrovství České republiky v lezení na obtížnost se letos chystá o víkendu 22.-23. října na mobilní stěně postavené uprostřed vstupní haly Nákupního centra Metropole na pražském Zličíně. Oznámil to dnes na facebooku ČHS.

Kromě dospělých tam mají startovat i mládežníci kategorií A a J.

K akci svaz uveřejnil odkaz na nové stránky o lezeckých závodech www.souteznilezeni.cz, kde by se měly objevit další informace, a tuto video upoutávku:

https://www.facebook.com/horosvaz/videos/1293713797334798/

Podle dosud zveřejněných informací má být mobilní stěna 6 metrů široká, 12 metrů vysoká a převislost má mít 4 metry. Závodní trasy postaví jediný stavěč s mezinárodní licencí v České republice Honza Zbranek, píše se na novém webu.

www.souteznilezeni.cz

sth   [úpravy] 11:34 26.07.2016Tisk 

Reklama:


Související články:

Komentáře

     
...nové příspěvkyKomentovat mohou pouze zaregistrovaní

 Paráda16:06:04 26.07.2016
Skvělý nápad, držím palce, ať vše vyjde.
 Dalas

 Další hovězí nápad11:05:21 27.07.2016
Quo vadis, lezení? Do nákupních center na mobilní stěnky? Až tak máme klesnout? Poslední dobou se začínám stydět, že jsem lezec.
Jen další důkaz, že kormidlo je ve špatných rukách  a střelka kompasu ukazuje do pekel.
 Bída
 Re: Další hovězí nápad11:24:07 27.07.2016
Ne, kormidlo je v rukách dobrých, ještě se zbavit zátěže jako jsi ty nebo Turek, a mohlo by to s ČHS začít vypadat trochu nadějně.

Na první pohled to vypadá zvláštně, pořádat MČR v nákupním centru. Ale když se zkusíš přemoci a zamyslíš se, je to počin dobrý. Vynechám teď zázemí, to jistě bude vyřešeno, a asi i lépe, než na některých stěnách.

Když si vezmeš pohár v boulderech, tak se pořádá různě na veletrzích, výstavách a jiných veřejných prostorech. A má to úspěch. Tak proč ne i obtížnost? Při přenosech z SP často vidíš velké množství lidí, závodníci jsou na rozruch a návštěvníky zvyklí. Takže ti vadit nebudou. Stěna má parametry dle IFSC. Požadavek je min 12 metrů na výšku, 3 metry na šířku. Honza Zbranek tam 15 metrů cesty vystavět zvládne.

Lezení se dostane mezi lidi, upoutá pozornost, k netradičnosti akce a místa si myslím, že o to projeví zájem i média a i OC bude mít zájem o co největší návštěvnost, závodníci budou normální prostředí a kvalitní stěnu. Takže z hlediska závodů ok, z hlediska marketingu a propagace lezení palec nahoru.

 FrantaOmáčka
 Re: Další hovězí nápad11:53:01 27.07.2016
Ano, veřejný prostor je dobrý - náměstí, hala na outdoorovém veletrhu, ale nákupní centrum bez souvislostí?
A další věci:
- založení vlastních stránek souteznilezeni.cz Je snad na horosvaz.cz něco špatného? :-D
- proč až na výjimky zmizel ČP z dobrých stěn?
- když nedokáže MČR oslovit samotné lezce, viz. MČR v Písku, proč oslovovat lidi, co jsou o víkendu v nákupním centru? To mají být další adepti na členství, jak naznačuje jeden anonymní komentář pod kauzou Žihle. No to jsou ti praví.

Jaký smysl má registrace na lezci, když výsledkem je další anonym? A co to má svaz za vedení, když se členové VV bojí v diskusích podepsat?

Ano, možná jsem přítěží současného vedení ČHS, jsem tím dokonce polichocen. Pokus o urážku , že jsem něco jako Kuba Turek nevyšel. Rozhodně ale nejsem přítěží lezení v ČR jako současné vedení svazu a jím nastolený směr. To, že někdo z vedení nehájí základní etické hodnoty lezení, či dokonce mravní hodnoty, a to, že se nelže, jen potvrzuje, co jsem napsal.
 Bída
 Re: Další hovězí nápad12:20:16 27.07.2016
Ano, tyto dotazy už vypadají lépe:

Veřejný prostor je dobrý - náměstí, hala na outdoorovém veletrhu, ale nákupní centrum bez souvislostí?

Není to jedno? Důležitá je stěna a zázemí.



A další věci:
- založení vlastních stránek souteznilezeni.cz Je snad na horosvaz.cz něco špatného? :-D

Dotaz správný, logických odpovědí lze vymyslet několik, jaká je ale realita, to si lze jen domýšlet.

- proč až na výjimky zmizel ČP z dobrých stěn?

Týká se to všech závodů, i U14. Osobně bych řekl, že za tím jsou peníze. Stěny to zadarmo dělat nebudou. Třeba OC na závodech participuje, ostatně v nájemních smlouvách mají OC něco takového, že budou obchodům zajišťovat návštěvnost. Také bych si mohl myslet, že někdo našel zajímavý způsob, jak ze svazu vyvádět peníze. Maximum závodů se ořeže a udělá v tělocvičnách zadarmo, ušetřené peníze se následně dají mobilní stěně. A dohoda se stěnami je také problematická, ačkoliv stěny velké a kvalitní závody pořádají, svaz není ochoten se domluvit na spolupráci.


- když nedokáže MČR oslovit samotné lezce, viz. MČR v Písku, proč oslovovat lidi, co jsou o víkendu v nákupním centru? To mají být další adepti na členství, jak naznačuje jeden anonymní komentář pod kauzou Žihle. No to jsou ti praví.

Oslovit lezce? A jak? Napadá tě, proč by měli mít lezci zájem o podobnou (a ještě dvoudenní) maškarádu? Nic jiného, než lov hobíků na podobných akcích nezbývá :-( Ono to vypadá možná nereálně, ale z dlouhodobého hlediska to je ok. Pár lidem se to zalíbí, zkusí nějakou umělku, závody jistě budou provázeny programe, třeba nějaké děcko projeví zájem o kroužek... A když se tito lidé nasčítají, za pár let to může být zajímavé číslo.


Jaký smysl má registrace na lezci, když výsledkem je další anonym? A co to má svaz za vedení, když se členové VV bojí v diskusích podepsat?

Už tu bylo psáno jinde. Jen registrovaní jsou nesmysl :-)


Ano, možná jsem přítěží současného vedení ČHS, jsem tím dokonce polichocen. Pokus o urážku , že jsem něco jako Kuba Turek nevyšel.

To nebyl pokus o ztotožnění s Turkem. Jako nekvalitní alkohol a zkažené maso. Po obojím ti bude blbě, i když jsou to dvě odlišné věci :-)



Rozhodně ale nejsem přítěží lezení v ČR jako současné vedení svazu a jím nastolený směr. To, že někdo z vedení nehájí základní etické hodnoty lezení, či dokonce mravní hodnoty, a to, že se nelže, jen potvrzuje, co jsem napsal.

Máš pravdu. Ve skalním lezení jste ty i Turek užiteční. Problém je v jisté schizofrennii mezi tradičními hodnotami, u kterých stačil dosavadní svaz, a profesionalizací a lezením jako sportem, kdy svaz musí projít radikálními změnami.
 FrantaOmáčka
 Re: Další hovězí nápad18:05:39 27.07.2016
Naprostý souhlas s Bídou! Ad místo: Přesunutím MČR do nákupáku se akce degraduje na úroveň prezentace nekvalitních kosmetických přípravků. Ad web: Mirosites se vytvářejí za účelem přilákat lidi na hlavní web, tady bude konverzní poměr 0.0%. Navíc mi přijde divné, že pod tím není podepsané ČHS, ale nějaká firma? Proč? Možná jsem naivní, ale něco tu mi tu nesedí.
 martinsifra

 Oni to vyřeší :-)21:24:02 27.07.2016
Já myslím, že je zbytečné nyní řešit, zda je to nápad dobrý, nebo ne. Oni to vyřeší závodníci. Udělejte tipovací soutěž, kolik závodníků do obchoďáku přijde. A jak kvalitních. Jsou dvě možnosti. Buď to zaujem tak, že přijede hodně lidí včetně lezecké špičky, nebo nebude zájem a přijede pál lepších hobíků. Ovšem nejhorší je, že ani jedna situace nebude svazu vadit. I kdyby přijelo jen 10 posledních z ČP, svaz to bude prezentovat jako super akci.

 
 FrantaOmáčka

 za mě dobrý07:17:56 28.07.2016
myslím, že uspořádat MČR v nákupním středisku je dobrý nápad. Pokud můžeš závodit – bouldrovat a lozit na veletrzích viz Brno – SP VELETRH, či na lezecké stěně Cibulka (co má odhadem tak 2x3 metry čtvereční) tak proč ne na dobře dopravně dosažitelném a prostorném místě jako Metropole Zličín, kde se nebudou diváci mačkat a mohou si v mezičase (mnohdy nudném čekání) zajít do nákupáku vyřídit dle libosti co chtějí.
Parametry stěny vyhovují, staveč taky 1. třída. Propagace lezení na veřejnosti dnes nutností ve všech sportech. Když ti nevadí lezení na umělkách, tak tohle ti vadit také nemůže.
 Hruška

 Těším se!08:09:29 28.07.2016
Já se těším. Předvedu výsledky mé drezury před novými diváky, co snad zvednou voči vod hamburgru či číny, nebo na chvíli přestanou tlačit svůj osud v podobě nákupního vozíku směrem k oltáři moderní doby, tj. k plné ledničce. Budu doufat, že je svým uměním zaujmu a získám další přispěvatele do svazové pokladničky. Snad se jich i bude co nejvíc koukat na report na ČT4, aby při náhodném záběru kamery do diváků mohli zvolat "tamhle tlačíme" (doplň vozík nebo hamburgr). Doufám, že v tašce bude krom banánů také pár slevových poukázek, abych si mohla skočit nakoupit nějakou kosmetiku a hlavně repelent. Lezení v přírodě nesnáším, koušou tam komáři, nebo bych mohla chytit klíště a nějakou nemoc a nemohla pak drezúrovat. Také se mi nelíbí, že je tam jištění daleko od sebe a mohla bych si při pádu udělat bebíčko. Konečně dostal svaz lezení do pořádného prostoru z těch smradlavých soukromých umělých stěn, jejichž majitelé si kladli tak šílené podmínky, nechtěli ani stavět dost cest pro mou drezúru, kde bych mohla pod dohledem a hlasovým bičem krotitele sedět od háku k háku. Dokonce mi ani nechtěli dát slevu na vstup, abych mohla drezúrovat častěji. Mobilní stěna mi svými parametry naprosto vyhovuje, nemám ráda výšku, nerada se zakláním a změny rytmu mi nesedí. Hlavně, aby cest nebyly moc lehké, na takovou situaci nejsem připravená a leknutím padám. Přijďte všichni, bude to prostě super!
 Cvicenavopicka

 Předseda ČHS k MČR v OC Metropole Zličín19:13:22 01.08.2016
Předseda ČHS Honza Bloudek zveřejnil na horosvaz.cz obsáhlé vyjádření k Mistrovství ČR v OC Metropole Zličín, kde řadu otázek, které padly zde pod článkem, vysvětluje. Viz:
http://www.horosvaz.cz/soutezni-lezeni/mistrovstvi-cr-v-oc-metropole-zlicin/
 Standa
 Re: Předseda ČHS k MČR v OC Metropole Zličín19:50:42 01.08.2016
Hm. Když se v obchodním rejstříku vyhledá Climb4 s.r.o. a dále pak jediný společník Karel Krčmář, je to zajímavé čtení. Třeba se toho časem chopí nějaký investigativec :)
...
No a ještě než jsem to dopsal, zadám vyhledání jména ještě na webu a koukám, že výše zmíněné výzvy se už zhostil Kuba Turek na svém webu. Normálně to tam nestojí za návštěvu, ale článek „Soutěžní lezení míří do tunelu?“ je dobrej.
 ble
 Re: Předseda ČHS k MČR v OC Metropole Zličín20:34:41 01.08.2016
Prohlášení mi připadá jako jedna z mistrovských manipulací, kterých je bohužel závodní lezení plné.

Většina informací je pravdivá. Ovšem proč pan předseda neuvádí fakta všechna? Je například pravda, že závody stojí dost peněz a že pro svaz je drahé je pořádat. Ovšem proč zde není zohledněno a vysvětleno, jak je možné, že komerční stěny i tak pořádají vysoce kvalitní závody na úrovni MČR (např BigWall Open, dříve GP Holešovice a další, kterých se účastní česká lezecká špička z dětí i dospělých), ale ČHS není schopno se s pořadateli domluvit? Ty závody tu jsou, ale co tak mluvím s majiteli, tak jsem většinou slyšel, že díky aroganci a povýšenosti lidí ze svazu raději závody zadotují, než by nechali Bintera si hrát na generála a lezli mu do zadku. Takže ano, závody jsou drahá legrace, ale svaz by vůbec nemusel platit tolik nebo pořádat závody ve své režii, pokud by tam byli jiní lidé se schopností domluvy a spolupráce.

Dále mi také chybí upřesnění, co znamená požadovaná úspěšnost. při splnění jakých kritérii bude tento formát považovaný za úspěšný? Be zbližší specifikace bude úspěšný vždy, protože svaz si vybere vhodné kritérium a ostatní zbagatelizuje. Proč tedy nejsou kritéria známá předem? Je kritérim výše zisku? Bude MČR považváno za úspěšné, pokud bude bez průseru? Nebo se bude úspěšnost posuzovat podle počtu závodníků? Nebo podle jejich výkonů? Bude to úspěšné, pokud přijede prvních pět z nejlepších, nebo pokud tam 30 hobíků?

O článku „Soutěžní lezení míří do tunelu?“ se raději nezmňuji, považuji to za smutnou pravdu. Jen jednu věc Kuba Turek ještě vynechal, a tou je pronájem za mobilní stěnu.

Proč by se svaz domlouval se stěnami, když by peníze nešly vyvést z čhs nebo by ani nebyly potřeba nebo skončily u cizích? Nový model mi připadá lepší, přijde mi to jako fungující na principu, že nějaká firma zorganizuje MČR, svazu dá něco za reklamu, ale vzápětí svaz zaplatí dost velkou částku za pronájem té mobilní stěny. Takže až se takto začnou pořádat i poháry, tak do svazu sice poteče peněz dost, ale obratem se budou vyvádět jako pronájem stěny kamarádům? Jako že nyní sportovní lezení řídí parta kamarádů, kde část sedí v ČHS a rozhoduje o výdajích a organizace, zatímco druhá část party vlastní něco, za co bude ČHS platit?

Další otázka tedy zní - bude vše transparentní, aby členové mohli vidět, kolik které firmě za co svaz zaplatil, a jaké z toho byly přínosy? Samozřejmě je v pořádku za nějakou hodnotu zaplatit. Zde ovšem vyvstává otázka, zda náhodou svaz nebude platit zbytečně za něco, co by mohl mít zadarmo nebo podstatně levněji, a zda rovnováha nebude udržována tak, aby sem tam do svazu přitekla nějaká koruna, ale opravdové zisky se budou ve formě provizí a pronájmů ze svazu vyvádět. K tomu se může podepsat nevypověditelná smlouva se závazkem mlčenlivosti a je vymalováno.

To, že nad vším stojí Petr Resch a jeho kamarádi může být v pořádku a je možné, že na všem svaz vydělá více, než kdyby to bylo přes cizí. Někdo to dělat musí, tak proč ne kamarád. Ale myslím, že by to chtělo hoodně velkou transparentnost. Jakmile se začne argumentovat smluvním tajemstvím a podobnými triky, viděl bych v tom problém. Ovšem zda si členové i nadále nechají kálet na hlavu, nebo zda se konečně vzmohou a transparentnost prosadí, je další z otázek...
 FrantaOmáčka

 Foto dne:
Děčínský Sněžník - Skalní město…. 6C
Skalní město 6C
 Databáze cest:
Všechny cesty (179365)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
El Col-leccionista 7a+ Siurana
Roby Legend 8c La Gola
Geografia 7c Ulassai
Resta Way 7c+/8a La Gola
African Reggae Plus 8a+ La Gola
Nově komentované:
Příště To Zalepím :) 7C+/8A Tisá - Modřín
Paradisi Musulmani 6b+ Jerzu
Tesoro Mio 7+ Geyikbayiri
Absinth 9- Geyikbayiri
Confetto ... 6c+/7a Massone

 Nově v diskusi:
Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování... | Re: Slanění z nýtu | Re: Chýba SERENE |

 Nové komentáře:
Re: Gratulacia | Gratulacia | Re: Není to jednoduché | Re: Cesta | Re: Cesta | Re: Cesta | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Není to jednoduché | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta Járy Vdolečka |

 Kde to vře:
Ukrajinský top lezec Maksym Petrenko padl při obraně Ukrajiny (49)
Video: Seb Bouin a Alain Robert lezou solo na mrakodrap v Paříži (22)
Mára Holeček a Ondrej Húserka vylezli na vrchol Langtangu (19)
Will Bosi přelezl boulder Spots of Time a potvrdil klasu 9A (17)
MČR v rychlolezení (16)
Film: Adam Ondra a nejtěžší cesta Vysokých Tater Corona 10+/11- (15)
Secret Spot Bouldering 2024 pozvánka (12)
MČR v bouldru vyhráli Lukáš Mokroluský a Michaela Smetanová (5)
Expedice Máry Holečka na Langtang Lirung se chystá do stěny (4)
Marjan (4)

 Nově v inzerci:
Batoh Deuter Aircontact 65+10l | Z teplem | Hledám děvče do skal | koupím Zlagboard | Kalhoty MONTURA SKI STYLE PANTS Man vel.L | Nepromokavá bunda The North Face vel.L | Nové lezečky Scarpa Instinct VSR vel. 43,5 | Srbsko | boulder pytel EVOLV | 2X Simond Piranha |

 Anketa:
Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
 GPS a mapové aplikace 
 352 
 Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
 309 
 Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
 280 
 Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
 277 
 Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
 250 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.