LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Lepší blbý než žádný jištění.
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Ledy
 Skialpy
Knihy
Vyšla kniha Laviny v Česku
Update sprievodca Jelenec
Pomozte vydat knihu Dobrodružství v prášku… přidáte jen vodu

Závody
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)
MČR v bouldru (19.10)
Boulder OPEN 2020 LA SKALA (26.10)

Žebříček
Cesty:
24.Mokroluský 10766
25.Janošová 10710
26.Šofránko 10698
Bouldry:
24.Moravec 9350
25.Šťastný 9300
26.Klapal 9215
Hory:
24.Novotný 3598
25.Čáp 3573
26.Kaván 3148

Výsledky
MČR rychlolezení (13.10)
SP Praha (20.09)
EP obtížnost Bologna (14.09)

Deníčky
5672 lezců
1142350 cest
Nové přelezy:
Respekt 7C
Kašpárkův 10-
La 19 Cm 7c
Bosmogy 7b+
Nové Pušky 7C
Epta Imere 7b
All Inclus 10-
Hollywood 7C
Umění Boje 7C
Transkripc 8A

Stěny
Boulder Bar - Praha 7
Big Wall - Praha 9 - Vysočany
SAUNA - Plzeň

Prodejny
Outdoor Centrum Rock Point Perštýn - Praha 1
Outdoor Centrum Rock Point Masarykova - Brno
Outdoor Centrum Rock Point Poříčí - Praha 1

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Lanex se spojil se Singing Rock

Lanex a Singing rock, dvě pro lezce významné firmy táhnou od pátku za stejné lano.

Majoritnímu vlastníku fondu s názvem Fond Private Equity fond ARX Equity Partners, se podařilo minulý týden (26.9.2008) získat majoritní podíl ve firmě Lanex a.s., získal ke stenému datu i 100 procentní podíl ve firmě Singing Rock s.r.o..

Došlo tak de facto ke spojení obou firem, které si, podle prvotních prohlášeních, hodlají zachovat svojí výrobní a obchodní strategii.

Pokusíme se zjistit více.

Zde je tisková zpráva:

 tisk_zpr_Lanex_Singing - download

JirkaS   [úpravy] 12:38 29.09.2008Tisk 

Reklama:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 Žraloci a malé ryby12:55:38 29.09.2008
Žraloci a malé ryby.  Nic novýho pod sluncem....
Honzaodpovědět 

 Dopady14:36:26 29.09.2008
Ocekavam tlak na zvyseni cen vsude tam, kde si tyto firmy konkurovaly, pripadne rozdeleni trhu.
PavelSodpovědět 
 Re: Dopady14:38:51 29.09.2008
Jo kdyby nebylo zboží ze západu, tak by to tak mohlo být, ale levný dolar a euro, nedovolují asi žádný excesy.
Steveodpovědět 
  Re: Dopady08:00:07 30.09.2008
No - kmoš byl v Arcu a nad poměrem cen materiálu u nás a v Italii valil oči. (Pochopitelně vše na polovičce našich cen). Zdá se, že naši majítelíčkové kšeftů se hezky balí....
Honzaodpovědět 
   slevy jak na co09:25:29 30.09.2008
v Arcu jak který zboží, poloviční slevy na co ? na sandále ??
něco stojí stejně, něco o kousek míň, ale taky je to tím, že teď tam jsou slevy a koncem října to půjde ještě dolů. Za další místní značky, lezky za padesát éček tady stojí asi 1500, ale ty naše za 900 tam nemají. Navíc u nás jsou taky obchody kde existuje stálá sleva 18-25 %
martanodpovědět 
    Re: slevy jak na co10:56:45 30.09.2008
Tak třeba presky vyjdou napolovic...
A t.d.
Honzaodpovědět 
     Re: slevy jak na co14:56:03 30.09.2008
a ocelový OK za 2e,...
 martanodpovědět 
      Re: slevy jak na co08:06:44 01.10.2008
Presky, lana, sedaky, vsechno to je v Arcu zapolovic co u nas a to jsem tam byl v srpnu, takze asi mimo obdobi slev.
Lezky mi moc levny neprisly, ale to asi proto, ze jsem o vanocich chytnul vyprodej rock pillaru za 500 kč na par :-))
Sandale, co maji u nas za 900 nema v cizice cenu kupovat, v Nemecku se za tuhle cenu prodavaj spickovy TEVA, takovy, co u nas stoji dvojnasobek.
Preju mnoho stesti nasim vyrobcum, ale pokud se nezmeni cenova politika, budu si temer vsechno kupovat v cizine.
Mihalodpovědět 
       Re: slevy jak na co16:40:18 01.10.2008
Mihale, výrobci dělaj pořád za stejný Kč. Náklady (materiál + mzdy+ nájmy...) jsou pořád stejný. Popřemítej trošku jestli to náhodou nebude o kurzu EURO x Koruna. Je to paráda že v cizině nakoupíš levně, ale v ČR už teď žiješ pěkně draze. Co je lepší? jednou dvakrát za rok vyjet a radovat se z nízkejch cen, nebo v pohodě celej rok žít levně v ČR a utáhnout si opasek jen na dovolenou?
Obchodníci co dovážej, to už je jiná. Jak to, že nezlevnily o cca. 30 % při změně kurzu?
kubrtodpovědět 
        Re: slevy jak na co14:12:14 02.10.2008
Je známý, že naši obchodníci narážej ceny někdy hodně přes 50 až 100%. To, že možná musej platit drahý nájmy je už jiná otázka - novodobejch pánů Broučků co dřou kůži z lidí a metr na ně není.
A výsledek je to co je....
Honzaodpovědět 
         Re: slevy jak na co18:13:26 02.10.2008
A proc to delaj? Protoze si to nechame libit (ekonomicky receno: poptavka je malo cenove elasticka a rovnovazny stav nabidkove a poptavkove krivky je v bode, kdy poptavkova strana sice hudra ale stejne za danou cenu kupuje).

Nejsnazsi zpusob jak je prinutit snizit ceny je presvedcit je, ze pro ne bude nejvyhodnejsi ceny snizit. Jak? Sahnout jim na penezenku. Pokud vam vadi vysoke ceny tady a nizke ceny jinde tak je treba kupovat jinde (neni treba jezdit do Arca - e-shopy dodavaji i pres hranice). Kdyz to udela dostatek lidi tak se ceny snizi. Kdyz to neudela dostatek lidi (coz znamena ze to vetsine zas az tak nevadi) tak to ceny zustanou . Tak je to proste...
MVodpovědět 

 Možná by se to mohlo opravit15:39:02 29.09.2008
Tahle věta není úplně srozumitelná :-)

Majoritnímu vlastníku firmy Lanex, fondu s nezapamatovatelným názvem Fond Private Equity fond ARX Equity Partners, se podařilo minulý týden (26.9.2008) získat majoritní podíl ve firmě Lanex a.s., získal ke stenému datu i 100 procentní podíl ve firmě Singing Rock s.r.o..

Může mít dva výklady.
o..odpovědět 
 Re: Možná by se to mohlo opravit16:16:58 29.09.2008
Taky nevím jak je myšlené, že majoritní vlastník získal majoritní podíl, zvláštní věta česká či obchodní ?
 martanodpovědět 
  Re: Možná by se to mohlo opravit18:01:18 29.09.2008
No protože mi to už bylo trochu záhadné, tak jsem si přečetl tu tiskovou zprávu.

Private Equity fond ARX Equity Partners je společnost, která má od 26. 9. 2008 většinový podíl v Lanexu (Lanex a.s.) a od stejného dne vlastní i Singing Rock (Singing Rock s.r.o.).

Jediné změny, které zatím zmiňují, jsou, že by Lanex a Singing Rock měli spolupracovat v tom, co dělaly doteď obě, doslova "v oblasti
výroby a obchodu dynamických a statických lan a prostředků osobního zabezpečení".
o..odpovědět 
   Re: Možná by se to mohlo opravit18:04:47 29.09.2008
Jinak ještě k tomu jménu. Zase tak hrozné to není.
Existuje společnost Arx Equity Partners. Ta má fondy, prostřednictvím nichž lze investovat. Jeden z nich se tedy asi jmenuje Private Equity.
o..odpovědět 
    Už je to lepší19:12:30 29.09.2008
Opravil jsem to tak, že jsem to zjednodušil. Snad to bude teď stravitelné i obchodním právníkům :).
 jirkasodpovědět 
    Re: Možná by se to mohlo opravit08:03:37 30.09.2008
Dál bude otázkou, jak to dopadne s Lanex (Tendon) cupem.
Doufám, že i bez případného sponzoringu si tu základní soutěž udržíme. Záleží jen na pořadatelích.....
Honzaodpovědět 

 Kvalita výrobků18:29:13 29.09.2008
Doufám, že se to neodrazí v kvalitě výrobků !!! Je známo, že Lanex bohužel této kvality nedosahuje. Uvidíme
Petrodpovědět 
 Re: Kvalita výrobků19:46:02 29.09.2008
jaké kvality?
odpovědět 
 Re: Kvalita výrobků20:20:16 29.09.2008
Lana Tendony, jsou naprosto ok, podle mého názoru jsou nejlepží. Otestováno v praxi.
Steveodpovědět 
  Re: Kvalita výrobků22:17:22 29.09.2008
pokial moc nepadas tak su to dobre lana.

na pokusovanie to ale nie je 6padov a mozes rezat :(
odpovědět 
   Re: Kvalita výrobků09:03:59 30.09.2008
já mám lanex už 6 let a zatímvše OK. Třeba Beal mi dost ztvrdnul. Lanex pořád krásně mekký.
odpovědět 
   Re: Kvalita výrobků09:16:36 30.09.2008
tak nevim, co mas na mysli , ale poctem normovanych padu treba Beal (co jsem koukal na kramu) za Lanexem zaostava. Koneckoncu mas vzdycky na vyber sveho domaciho vyrobce - myslim ze Ziliny?
odpovědět 
    Re: Kvalita výrobků09:52:44 30.09.2008
si robis prdel to by som mohol rezat uz po 1 pade :D

rofl
odpovědět 
  otestováno v praxi ?09:41:34 30.09.2008
to znamená že jsi měl tendon a pak jsi si koupil další ? nebo používáš najednou dynamiky od pěti výrobců na stejný účel ??
S dětma teď lezu Žilmont, S/R, lanex, edelrid, beal, celkem asi 8 lan, když se lano používá tak vydrží 2-3 roky, lana který využívám víc na umělce vydrží míň. všecky značky jdou nakonec do čudu :)
martanodpovědět 

 Lanex20:27:29 29.09.2008
už je na tom asi hodně špatně, když začal zaměstnávat i Vietnamce a teď se nechal koupit...
alešodpovědět 

 Co na to antimonopolní úřad?21:02:54 29.09.2008
A co na to antimonopolní úřad? Zdali pan Pecina nespí za pecí? A co Jan Tleskač, nespadne jeho létající kolo vybavené komponenty značek Singing Rock a Tendon?
Staníkodpovědět 

 Akvizice Singing Rick and Lanex09:25:06 30.09.2008
Je to prosté: někdo nemá rád značku lanex, nakoupí singing rock a obráceně. Tak či tak, kdo o této akvizici neví, bude si myslet, že živí zdravý konkurenční boj. Opak je však pravdou: bude přispívat do jedné společné kasy (i když můžou být účetnictví rozdělená, ve výsledku se vše sečte).
A tak by mne také zajímalo, co na to Pecinův úřad? De facto vše naplňuje znaky "jednoznačného ovládnutí trhu". Ale v českém Čunkystánu je normální, že neplatí jednotná pravidla, ale dělají se rády výjimky a výjimky z výjimek. Pro naivní a neznalé: samozřejmě že za provize (provize = přeloženo volně korupce).
Ten kdo o tom něco víodpovědět 
 Re: Akvizice Singing Rick and Lanex10:23:57 30.09.2008
Ony se u nas daji koupit jen lana od lanexu a singing rocku? Nebo delaji treba 95% prodeju vsech lan? Prijde mi, ze kdyz se dva vyrobci spoji a spojena firma ten trh ani zdaleka neovlada tak do toho antimonopolni urad nema co vstupovat.
MVodpovědět 
  Re: Akvizice Singing Rick and Lanex10:28:34 30.09.2008
Kdo tedy podle vás ještě další vyrábí u nás horolezecká lana? A jaký je jeho podíl na trhu?
Ten kdo o tom něco víodpovědět 
   Re: Akvizice Singing Rick and Lanex10:46:03 30.09.2008
Tak jestli vis o tom podilu na trhu, tak se pochlub. Jinak i kdyby meli mit 100%, tak muzou dokazat, ze to prinese vyhody pro spotrebitele, ktere prevazi nad nevyhodami.
o..odpovědět 
    Re: Akvizice Singing Rick and Lanex11:01:59 30.09.2008
Asi jste to nepochopil: já se kolegy výše ptal, já sám právě o nikom jiném nevím, proto zde mluvíme o OVLÁDNUTÍ TRHU, kapišto?
Ad výhody x nevýhody: já sám jsem 100% přesvědčen o tom, že výhody to má jen a jen pro Lanex a jeho trust. Pro potenciální zákazníky ryze žádné, viz vyjádření výše, že "obě firmy si zachovají původní strategii". Pro zákazníka by to přínos mělo, kdyby si obě firmy zdravě konkurovaly a to už je dnes pasé..
Ten kdo otom něco ví..odpovědět 
     Re: Akvizice Singing Rick and Lanex11:09:46 30.09.2008
Dovoz lan zahraničních výrobců je zakázán?
pbla4024odpovědět 
      Re: Akvizice Singing Rick and Lanex11:14:04 30.09.2008
No prave. Neni ;-). To jsem se prave snazil vysvetlit tomu co o tom neco vi...
MVodpovědět 
   Re: Akvizice Singing Rick and Lanex11:11:51 30.09.2008
Otazka kdo ty lana _vyrabi_ je nepodstatna. Na cem zalezi je podil na trhu - tedy podil na tom, kolik toho prodaji. Antimonopolni urad ma chranit proti zneuziti monopolniho postaveni na strane nabidky. Nabidky, ne vyroby. Kdyz (cisla si cucam z prstu) napriklad lana u nas vyrabi dva vyrobci a ti se spoji a celkem ovladnou 15% trhu a zbytek ma treba mamut, beal, saleva, a hotentotske spojele provazovny tak o zadny monopol nejde. Neni tu zadny monopolni trzni podil ktery by se dal zneuzit a tak neni duvodu proc by mel nejaky urad zasahovat. I kdyby se s temi 15% na hlavu postavili tak nebudou moci diktovat ceny ostatnim napriklad. Kdyby meli dohromady 80% to uz by asi byla jina.

Cisla o trznich podilech nemam, v zadne outdoorove prodejne nedelam ale pouhym porovnanim nabidky webshopu, pohledem na znacky lan na kterych lezu ja a ktere vidam u dalsich lidi na se kterymi se potkavam na skalach si troufnu tvrdit, singac + lanex monopol nemaji. Muzu se ale plest. Ma nekdo pristup k nejakym ramcovym udajum nektereho z prodejcu? Dokaze nekdo udelat kvalifikovany odhad jakou cast prodeje lan u nas dela lanex se singacem?
MVodpovědět 
    Re: Akvizice Singing Rick and Lanex12:48:40 30.09.2008
Tak, tak, souhlasím se vším, co jest psáno hore. jen tahle čísla z nás nikdo nezná (znají je jen ony samy firmy), a proto proto budeme pořád jen a jen spekulovat.
Ten kdo tom něco ví... odpovědět 
     Re: Akvizice Singing Rick and Lanex03:00:21 01.10.2008
oook. O par prispevku nize kdosi pise, ze vyznamne postaveni mozna novy soutezitel mit bude. Porad mi ale (nejspis tim, ze se v outdoorovem malobchodu nevyznam) nedochazi jak by to pripadne postaveni mohl zneuzivat. Zdrazi lana? Dobre, ale proc by mela zdrazovat konkurence? Pokud zdrazi jen lanex/singac tak proste misto nejlevnejsiho spagatu zastane obsadi nekdo jiny.

Koukal jsem ted namatkou na jeden eshop (sambarsport) a vybral nejlevnejsi singly 50tky od ruznych vyrobcu:

singac: 2200
saltic: 2300
ocun: 2500
beal: 2700
mamut: 2800
atd, atd...

Pokud tuhle nasi mistni dvojku lidi kupuji kvuli nejnizsi cene a pokud by oni nove spojeni proradnici prudce zdrazili a tim se pokusili o zneuziti (mozna jen domneleho) dominantniho postaveni tak je pro nas porad snadne utect nekam jinam. Konkurence je jen o stovku (cena jednoho obeda v hospode) drazsi a jiste si bude uzivat kdyz ji prudce narostou prodeje z titulu nejlacinejsiho spagatu.

Nebo mi neco unika? Jak by nas (lezouny kupujici obcas spagat) spojeni lanexu a singace mohlo ohrozit? Vrta mi to hlavou a rad se dam poucit.
MVodpovědět 
    Re: Akvizice Singing Rick and Lanex15:04:40 30.09.2008
Kolik se čeho prodává je dost přísně tajený číslo. Ale klidně sem napíšu, že jak to vidím zpoza pultu obchodu, tak SR+Lanex dělají tak 50% prodaných lan. Minimálně. Možná to bude jiný v Praze, kde je mezi lidma víc peněz, ale v - relativně - menších městech to tak je. Netušim, jaký jsou ty limity antimonopolního úřadu a jak se dokazuje jejich splnění/nesplnění.
odpovědět 
     Re: Akvizice Singing Rick and Lanex03:18:09 01.10.2008
Jake limity UHOS ma nebo nema nevim. Ale pocitam, ze to nebude pevne cislo, ale ze se bude prihlizet i k dalsim faktorum.

Pritel Google mne navedl na tuhle stranku UHOSu (odstran mezery):
http://www.compet.cz/ o-uradu/poslani-a-kompetence/

O fuzich tam pisou tohle:
--- citat ---
Fúze

Posuzování spojování soutěžitelů je třetím pilířem ochrany hospodářské soutěže. Fúze firem jsou v hospodářské soutěži běžným jevem. Větší hráči skupují menší s cílem získat na trhu ještě vlivnější postavení. Antimonopolní úřady proto posuzují ty největší fúze, ke kterým na jednotlivých trzích dochází. Tam, kde by v důsledku zamýšleného spojení mohlo dojít k narušení hospodářské soutěže jsou přijímány závazky ze strany fúzujících firem. Teprve potom je fúze povolena. Jen zcela ojediněle je navrhované spojení zakázáno. ÚOHS také zaznamenal případy, kdy soutěžitelé, kterým spojení nebylo povoleno, požádali o souhlas s fúzí znovu. Pokud mezitím došlo ke změnám na trhu, mají přitom šanci se svým návrhem uspět. ÚOHS tak například začátkem roku 2006 povolil spojení dvou největších firem na pekárenském trhu v ČR, ač toto spojení v minulosti zakázal. V novém správním řízení byl mj. zohledněn fakt, že spojením vzniklý subjekt již nebude, na rozdíl od svých konkurentů, z pohledu k přístupu k surovinám soběstačný a bude si je muset zajišťovat dodávkami. Jeden z fúzujících subjektů totiž v průběhu roku 2005 odprodal své majetkové podíly na trzích mlýnských výrobků. I tak vznikl na trhu subjekt s vedoucím postavením, podíly konkurence však nevykazují výraznější odstup. Smyslem ochrany hospodářské soutěže v oblasti fúzí není mařit podnikatelské plány firem, ale zasahovat pouze tehdy, když je navrhované spojení způsobilé narušit soutěž na trhu.

--- citatu konec ---

Pokud jsi na pochybach muzes UHOSu podat podnet. Ze zakona se tim museji zabyvat a rict ti co si o tom mysli a kdyz to zavrhnout tak to zduvodnit. A pokud to jejich rozhodnuti bude vypadat podezrele tak pak teprve se da zacit hartusit a mluvit o korupci.


Zatim mu ale prijde ze se nic spatneho nedeje, a pouha zast vuci odpornym burzoustum kteri si dovolili ten zlocin spojit dve firmy neni dostatecnym duvodem k tomu na ne posilat birice ;-). Zvlaste kdyz se jeste nemeli sanci nijak projevit. Ani dobre, ani spatne. Jako lezce mne taky docela dost vadi kdyz se do mne navazi nejaky urad a/nebo mistni chasnik aniz bych neco spatneho provedl a zduvodnuje to tim, ze urcite budu delat bordel a proto je treba mne predbezne pokutovat/vykazat ze skal/odtahnout auto i kdyz jsem zatim nic neporusil (ale mohl bych). Prijde mi rozumne aplikovat princip "sycakovi po drzce teprvne kdyz neco provede" i jinde. Nevylucuju ale ze jsem i pres svuj vek porad jeste naivni...
MVodpovědět 
      Re: Akvizice Singing Rick and Lanex07:35:53 01.10.2008
Takže podle této teorie byly vlastně obří socialistické podniky to nejlepší, a tím, že jsme si je nechali panem Havlem rozbít jsme udělali veliký krok zpátky.
A ty rozdrobené teď budeme s velkou slávou fúzovat (ovšem pochopitelně s jiným majitelem a většinou cizím).
Honzaodpovědět 
       Re: Akvizice Singing Rick and Lanex10:06:45 01.10.2008
Co to plácáš? Zařiď si malinkatou firmičku, a když budeš mít dobrý nápad, skvělý marketing, solidní výrobu, tak jim budeš konkurovat. Havel a spol. se zasadili právě o tuhle Tvoji možnost. Proti velkým firmám nic nemají (pokud jim rozumím).
Kuba Turekodpovědět 
        Re: Akvizice Singing Rick and Lanex16:17:22 02.10.2008
:))))))) Uáááá. Tak teďs mne teda pobavil. (S tou malou firmičkou, jak konkuruje megapodnikům.) Hele, nečteš si večer pohádky?
Hrochodpovědět 
         Re: Akvizice Singing Rick and Lanex18:07:45 02.10.2008
Mozno o to vic te pobavi, kdyz ti reknu ze zrovna to jsem udelal. Zalozil jsem pred 13 lety minifirmicku a ted konkurujeme velkym podnikum (delame sofware). V nekterych oborech se vyplati byt maly ale mrstny ;-).

A kdyz uz jsme u lezeni - friendy od Kouby taky squele konkuruji hejblatum svetovych mega znacek. A Hudy vybudoval firmu taky z nuly. Ze by to fakt neslo? Nekteri by si mohli myslet ze je to jen nedostatku moralu ;-).
MVodpovědět 

 žába na prameni10:23:23 30.09.2008
Osobně si myslím, že více než nad ztratou konkurenčních výhod pro nás jako zákazníky, zapláčeme nad jinými věcmi, které možná nejsou viditelné na první pohled, ale na ten druhý už ano... Dle mého názoru byl Singing rock zdravou, mladou firmou s výborným, promyšleným a jasně zacíleným marketingem, s tváří dynamicky rostoucího subjektu, který musel být každému blízký. Na rozdíl od toho je Lanex jakýmsi staříkem, jehož matketing se zmůže tak akorát na Tendon cup, díky bohu alespoň za něj. Vysvětlení je zřejmě vcelku jednoduché - Singing rock měl majitele lezce, Lanex měl za majitele postarší pány, z nichž ten "nejdůležitější" navíc sedí jako žába na prameni a vzhledem ke svému prajzáckému původu se z pramene těžko někdy hne. Pakliže zdravým konkurenčním bojem mají být zákulisní sňatky pod společnou hlavičkou, která má jen zakrýt pokálené stopy, pak tedy hurá. Však jen ztrácíme zdravou firmu a získáváme menší kopii té velké. A konec: jako obraz Doriana Graye...
Rainmakerodpovědět 
 Re: žába na prameni10:47:31 30.09.2008
Ty delas v PR oddeleni SR, ne? :-D
o..odpovědět 
  Re: žába na prameni11:24:59 30.09.2008
To ne, ale věř, že vím, o čem mluvím...
Rainmakerodpovědět 
   Re: žába na prameni11:28:17 30.09.2008
Svěží, čistá a voňavá firma byla schlamstnuta molochem s hemeroidy. Slzu jsem uronil. új! Nowy! a ještě bělejší....
Radek J.odpovědět 
 Re: žába na prameni11:46:14 30.09.2008
Tady v diskusi koluje přízrak zkornatělého Lanexu, který požral křehoučkého Singáče. Ale tak to vůbec není! Obě firmy koupil fond rizikového kapitálu ARX, který z nich zřejmě udělá jednu větší a silnější firmu, a pak ji rychle někomu bouchne. Je otázka, jestli to bude dalšímu fondu, kerý je zaměřený na dlouhodobý zisk (v podobném postavení je teď např. vodácký Gumotex), nebo nějakému sportovnímu konglomerátu (v jakém je většina evropských značek).
Kuba Turekodpovědět 
  Re: žába na prameni07:39:20 01.10.2008
Ergo jinak řečeno - smrdí to dalším tunelem?
Honzaodpovědět 
   Re: žába na prameni10:03:45 01.10.2008
Jakým tunelem? Tady někdo koupil dvě firmy a spojuje je pod jednu hlavičku. Chce z nich asi udělat něco výkonnějšího. Na tom nevidím nic kriminálního. Naopak spíš chválihodného.
Kuba Turekodpovědět 
    Re: žába na prameni10:36:26 01.10.2008
To ukáže čas. To už většinou bejvá zbytečná diskuse. Ono totiž většinou záleží na tom, kdo kupuje. Zda podnikatel či odborník, co chce podnik potáhnout dál, nebo obchodník a ekonom. Tomu vždy půjde o vlastní prospěch bez ohledu na osud a prosperitu podniku.
Honzaodpovědět 
     Re: žába na prameni13:26:07 01.10.2008
Asi jsi nepochopil, co to tunel je. Vykradení firmy na úkor vlastníků. Vzhledem k tomu, že vlastníkem jsou nějaké fondy, můžou Lanex i Singáč rozprodat, konsolidovat, rozvíjet, ždímat z nich dividendy nebo rozdat akcie zaměstnancům, nechat je zkrachovat, ale nebude to tunel. (A propos: Všem jde o vlastní prospěch. Dokonce i u špagátů na šplhání. Dokonce bych řekl, že ekonom je v takovém podnikání důležitější než technolog.)
Kuba Turekodpovědět 
      Re: žába na prameni13:55:19 01.10.2008
A proto jsme na tom, tak jak jsme. Proto je v Arcu matroš za polovic. Blbí jen kejvou hlavou, cpou peníze a tleskaj těm, co se na nich živí....
Honzaodpovědět 
       Re: žába na prameni15:11:17 01.10.2008
Komunismus? Socialismus? Spekulanti?
Kuba Turekodpovědět 
      Re: žába na prameni15:15:22 01.10.2008
Tak to je hodně odvážné tvrzení! Být technologové ekomomy, asi by hooodně lezců lítalo volně vzduchem a o nějakých 6 pádech by tady asi nebyla řeč...
Rainmakerodpovědět 
       Re: žába na prameni16:34:58 01.10.2008
To je samozřejmě věčný spor mezi výrobou a prodejem v jakékoliv firmě :-) Faktem ale je, že technologii, lana, lidi - to všechno můžeš koupit, ale když špagát neprodáš za přiměřenou cenu, můžeš si hodit mašli.
Kuba Turekodpovědět 
 Re: žába na prameni17:47:08 30.09.2008
a navíc je ta žába starej komunista,jako skoro celej lanex
alesodpovědět 
  Re: žába na prameni19:53:54 30.09.2008
A hlavně křivák.
Rainmakerodpovědět 
   Re: žába na prameni23:48:24 30.09.2008
Pan Gregořica? Co proti němu máte? Proti mne pouze dvakrát v minulosti protestoval u mých zaměstnavatelů (neúspěšně) a pak nechal kvůli dalšímu mému článku rozmetat asi nejschopnější polistopadovou bezpečnostní komisi ČHS.
Kuba Turekodpovědět 
    Re: žába na prameni04:28:49 01.10.2008
Právě takovéhle věci, které pro dotyčného jsou naprosto běžnou praxí, mne utvrzují nejen v názoru na tohoto "manažera", ale i na budoucí dění v obou firmách, jimž teď bude velet. Apropo nejspíš si začínáme koledovat o zrušení i téhle diskuse...
Rainmakerodpovědět 
 Re: žába na prameni11:41:29 01.10.2008
Faktem je, že žába to jistě je. Na druhou stranu by nikdo, ani žádný fond, nekoupil podíly ve firmách, které by neměli potenciál. Pravda, bez generála Greg., který už nebude mít potřebné pravomoce se potenciál Lx značně zvyšuje :) ... Dalším faktem je,že SR má lepší marketing, je dynamičtější, ale v poslední době nestíhal s kapacitou výroby. SR je mnohem silněnjší v sedácích, Lanex je mnohem silnější v lanech, a teď nemluvím o trhu v ČR, ale globálně. V konečném důsledku to nejspíš nebude mít dopad na kocové uživatele ... pořád tady bude SR i Lx a každý si bude moci vybrat to svoje ... otázkou je, co bude za rok, dva ??? Třeba se to prodá Mammutu ???
Rikiodpovědět 
  Re: žába na prameni13:21:32 01.10.2008
V Singing Rocku i v Lanexu se už nějakou dobu mluvilo o tom, že LNX Singáče koupí. To, že se "pan generální" spojil s někým jiným, prodal mu část podílu Lanexu a pak už společně koupili 100% podíl v Singáči, je sice asi právně čisté, ale jinak to smrdí jako bolavé nohy. A pravomocí se zcela jistě zbavit nenechá, ba naopak. Na to je příliš pyšný.
Rainmakerodpovědět 
   Re: žába na prameni16:32:56 01.10.2008
Pyšný sice je, ale už nemá majoritní podíl ... vypadá to, že s tím vším máš osobní zkušenost :)
rikiodpovědět 
    Re: žába na prameni16:37:30 01.10.2008
Samozřejmě že Dešťovač je insider...
Kuba Turekodpovědět 
     Re: žába na prameni17:58:55 02.10.2008
Jakube, Jakube, insider nejsem. Už. Naštěstí.
Rainmakerodpovědět 
      Re: žába na prameni18:50:42 02.10.2008
To je stará pravda, že průšvihy vždycky napráskají insideři, kteří z firmy nedávno odešli. Nechceš vyprávět víc?
Kuba Turekodpovědět 
       Re: žába na prameni10:56:56 03.10.2008
Maximálně soukromně :-)
Rainmakerodpovědět 
        Re: žába na prameni12:21:59 03.10.2008
Tak si to nech pro sebe :-)
Kuba Turekodpovědět 
         Re: žába na prameni12:50:51 03.10.2008
Přesně to mám v úmyslu.
Rainmakerodpovědět 

 A co vývoj?11:56:26 30.09.2008
Tady bude opravdu zajímavé, jak budou v praxi dodržována slova o oddělené strategii. A upozorňuju, že v tiskové zprávě - na rozdíl od tohohle článku! - se píše jen o obchodní strategii, nic o výrobě. A pokud vím, tak vývojáři v Lanexu a SR měli na některé věci poněkud rozdílné názory ... (pohledejte si na netu např. články od Radka Táborského ze SR).
Robertodpovědět 
 Re: A co vývoj?13:35:34 30.09.2008
Radek Táborský už je mimo "rybníček" úplně...viz poslední Montana...
odpovědět 
 Re: A co vývoj?17:15:33 30.09.2008
Přátelé Radek Táborský je takový malý cestovatel - dělal v Lanexu, pak v Singing Rocku a teď dělá v Gilmonte (Žilmont) na Slovensku. Vývoj může být různý s různými názory - důležité je, jak moc do toho vývoje zasahuje vedení... A pakliže Singing Rock má nyní stejné vedení jako Lanex, vězte, že už vývoj bude muset mít stejný názor :-(
Rainmakerodpovědět 
  Re: A co vývoj?00:43:32 01.10.2008
Fáborský, a už nepracuje v Žilmontu.
Radio Jerevanodpovědět 
   Re: A co vývoj?10:57:36 01.10.2008
Eeeh. Tímto se virtuálně velmi omlouvám Radkovi F. Za překlep i matení ostatních. Když to T a F je tak blízko sebe a člověk vidí samozřejmě to, co chce vidět...
Robertodpovědět 
   Re: A co vývoj?13:37:49 06.10.2008
RF nepracuje AKTIVNE pre gilmonte ... :o)
gilmonteodpovědět 

 Zavrtíme pejskem13:58:55 30.09.2008
Aby někdo mohl něco koupit, musí to nejprve někdo jiný chtít prodat. Pokud chce někdo jiný něco prodat, má pro to nějaký důvod.
Stejně jako ten, kdo to koupí. Nakonec ten, kdo to koupí, nemusí být vůbec ten, kdo to koupí, protože ten, kdo bere bank, je ten třetí vzadu.
Gampodpovědět 

 Dokumenty08:06:44 01.10.2008
Nový Majoritní vlastník
DBG DEVELOPMENT CAPITAL EASTERN EUROPE LIMITED
Rutland House, Pitt Street, St. Helier, Jersey JE4 8ZB,

Private Equity Management a.s.
Jediný akcionář:
Alphaduct, a.s.
Jediný akcionář
v likvidaci

N & P Alliance, s.r.o.
Původní firma
MIDDLE EUROPE FINANCE

Stačí se mrknout do úředních záznamů
Honzaodpovědět 
 Re: Dokumenty10:06:21 01.10.2008
Do listin obchodního rejstříku nahlédneš snadno, za oponu už mnohem, mnohem hůř...
Rainmakerodpovědět 

 Foto dne:

Pravý převis
 Databáze cest:
Všechny cesty (179658)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
Masokombinát 6B Hlavatice
Skály Léčí 8A/8A+ Tisá - Modřín
Šipka Zněla Jasně 6B Hlavatice
U Pítka 4B Hlavatice
Sunday League- Doleva 5B Hlavatice
Nově komentované:
Pupeční Šňůra 10 Srbsko
Cukřenka 5B Zvůle
Polární Záře 8A+ Bor
Západní Hrana 6A Holý Vrch
Varianta Blue Elephanta 3+ Holštejn

 Nově v diskusi:
Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování |

 Nové komentáře:
Kameny a bouldry? | Re: megafon | Re: megafon | Re: Milí komentátoři, | Re: Milí komentátoři, | mega | Re: Milí komentátoři, | Re: RIP Ondro | Re: RIP Ondro | Re: RIP Ondro |

 Kde to vře:
Mára Holeček: Při sestupu z Langtangu zahynul Ondrej Húserka (181)
Nepálští záchranáři našli a vyzvedli tělo Ondreje Húserky (64)
Mára Holeček a Ondrej Húserka vylezli na vrchol Langtangu (27)
VENI VIDI VOLAVI in honorem Alexandri (20)
Video: Jana Švecová dělá další pokroky v bouldru Terranova 8C+ (3)
Ukrajinský top lezec Maksym Petrenko padl při obraně Ukrajiny (2)
Secret Spot Bouldering 2024 (1)

 Nově v inzerci:
STANOVÉ KOLÍKYUltralehké,odolné,kvalitní SET 8+1NOVÉ,NEPOUŽITÉ! | RAB DOWNPOUR ECO-membránová bunda pánská | Send - Large knee pad | péřovka Black Diamond Vision | Millet GTX kalhoty | Nadšená lezkyně, kde jsi? | Brigáda v Krkonoších | Sacrpa Maestrale | Pátek sobota | Statická a dynamická lana |

 Anketa:
Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
 GPS a mapové aplikace 
 407 
 Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
 345 
 Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
 323 
 Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
 319 
 Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
 294 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.