LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Hrdinů jsou plný hřbitovy.
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Ledy
 Skialpy
Knihy
Update sprievodca Jelenec
Pomozte vydat knihu Dobrodružství v prášku… přidáte jen vodu
Křest lezeckého průvodce Vltavská žula

Závody
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)
MČR v bouldru (19.10)
Boulder OPEN 2020 LA SKALA (26.10)

Žebříček
Cesty:
1.Ondra 13491
2.Šindel 12475
3.Votoček 12318
Bouldry:
1.Konečný 11275
2.Stráník 11056
3.Volf 10962
Hory:
1.Groš 7777
2.Rojko 7436
3.Skopec 7324

Výsledky
MČR rychlolezení (13.10)
SP Praha (20.09)
EP obtížnost Bologna (14.09)

Deníčky
5667 lezců
1140170 cest
Nové přelezy:
Directa Co 8c
Geografia 7c
Výstřik Do 9+
206 9-
Příště To 7C+/8A
J´Ai Toujo 7c+
1.20 € Var 8a
Ofthalmopa 7c+
To Pantheo 8a+
Orgi Nerou 8a

Stěny
V 16 - Plzeň
Boulder Bar - Praha 7
SAUNA - Plzeň

Prodejny
Outdoor Centrum Rock Point Perštýn - Praha 1
Outdoor Centrum Rock Point Poříčí - Praha 1
Rock Point Plzeň Americká - Plzeň

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Diagnóza: Pískař

3. díl. Postakegel

Bloszstock, Falkenstein, Teufelsturm, Höllenhund, Rauschenstein - jména těchto dominant slyšel snad každý, kdo do Saska alespoň jednou zavítal či se sem třeba jen chystal.

Když je vysypete před nějakým pískařem, tak si hned vybaví pár linek, které se mu vryly do paměti, nějaké tý wégy s jištěním v příjemné vzdálenosti a krajinomalebnými výhledy, případně nějakou dardu, ke které už léta mlsně vzhlíží jak patnáctiletý školák ke svěží matce svého spolužáka.

No dobrá, a co takový Postakegel. Slyšel jsi o něm někdy? Tenhle bobek, který má necelých 15 metrů, je kousíček za městem Pirna a je jednou z několika věží oblasti Wehlen. Ve světlemodrém průvodci je to vrchol číslo 2, což spíše vychází z geografické polohy, nežli z jeho významnosti. I když by mohl vyprávět o tom, jak se kolem něj v historii čile těžil pískovec a on tam nakonec zůstal stát. Úplně sám…


Postakegel v celé své kráse :-)

foto by © Alešák


Přístup z údolí smrdí expedicí, vede totiž přes soukromé pozemky, jejichž majitelé jednak neradi hovoří s horolezci česky a druhak neradi hovoří s horolezci. Kdysi prý dokonce vybírali "vstupné" euro za osobu, což mi nepřipadne fér, protože to nedanili.

Existuje ovšem i alternativní přístupová cesta z náhorní strany. Z okraje Pirny (Mockethal) po Wehlener Strasse zhruba 1km směrem na Wehlen a před začátkem lesa je doprava polní cesta. Po ní na rozdvojku ve tvaru písmene "T" a levou větví až k místu, kde cesta přechází v louku. Zde zaparkovat (od Wehlener Strasse je to asi 200m) a dále pěšky přes louku přímo z kopce na okraj lesa a podél něho asi 100m doprava, kde jsou schované schody dolů. Sice nejsou normované, já vím, ale dostanou tě pod skalní práh. Dole opět zhruba 80m doprava a jsi na místě.

"Kam jedééééš?"
Matroš je megatvrdý, skoro to až trochu klouže. Postakegel svým tvarem připomíná hranol s poměrně výraznými hranami. Co hrana - to cesta. A do stránek jeho poměrně staré vrcholové knihy je vepsáno jen několik málo českých jmen. 

Těžko říct, zda měli před sto lety nahoře na louce rodinný piknik a šli se sem vymočit, no každopádně někdo tenhle megavrchol objevil. První cestu udělal 11.7.1920 Rudolf Kaden s dvěma dalšími Kadeny a několika kumpány. Alter Weg - podél levé údolní hrany na malý balkón k dodanému kruhu, od něj místním národním sportem (saské stavění), anebo čistě elegantním bouldříkem do dobrých chytů a nakonec podél oblé (pravé) mírně převislé hrany na vrchol. Kdo poplete poslední zdvihy, ten proletí celou stěnu a zastaví se nohama u jističe. Klasifikace VIIc. Více než jednu šroubovačku do kruhu není potřeba táhnout. Hvězdičku by si to zasloužilo. Vykřičníček možná také.


Alter Weg. Kroužek v půlce stěny.

foto by © Alešák




Alter Weg. To nejlepší nakonec.

foto by © Alešák


O 12 let později měli nahoře na louce červencový piknik asi i Helmut Oehme a K. Schulze. Šli se dolů vymočit, "A hele, věž!" a tak vylezli volnou pravou údolní hranu. SO Kante, rovněž za VIIc, je nejlezenější cesta na věž. V průvodci má vykřičník a hvězdičku a dá se parádně zajistit smyčkami. Zhruba do dvou třetin, výše už nikoli a poslední nepříjemné kroky se dělají s rukama na oblém vršku.

"Na zem by to asi nebylo, ale komu by se chtělo na třináctimetrové věži hodit 12m tlamu."


SO Kante. Klíčová horní pasáž.

foto by © Alešák



SO Kante. To nejlepší opět nakonec.

foto by © Alešák


A jdeme dál. Levá náhorní hrana - NO Kante VIIIc (autor Thomas Knoof), má zatím asi 2 přelezy. Nástupový solivý sedmimetrový bouldr v lámavém je vstupenkou buď k prvnímu ringu anebo na místní traumatologické oddělení. Vážnost cesty zvyšuje hromada šutrů pod nástupem, na kterých se i blbě stojí, natož si odskočit…


NO Kante. Psychologie k prvnímu kruhu.

foto by © Alešák



Čtvrtou poslední hranou vede Videospieler IXa, opět Thomas Knoof s druhy - pravou náhorní hranou (K) k dodanému kruhu Staré cesty, stěnou vlevo od hrany (K) n.v.

Do středu údolní stěny se ještě vešla Zwischenhoch, stěnovka za IXb s národním sportem u druhého, čistě Xb, případně s Variantou (od 1. kruhu doleva a podél trhliny 2.K n.v) za IXa. Obě cesty má na svědomí rajbasový king Jürgen Höfer. A nebudou zrovna procházkou růžovou zahradou. Spíše jenom zahradou.

Mám smysl humor. Naposledy mě rozesmálo zrovna toto:


Z vrcholu masivu slézt ostrou hranou na balkónek. Skokem na polici a Starou cestou n.v. Obtížnost 6/VIIIc. Autor: Thomas Willenberg. Tenhle týpek mě fakt baví.

foto by © Alešák



Pokud se budete motat kolem, zajeďte si do Pirny k Turkovi na Döner kebab s ayranem. A pro ty dvě VIIc, zápis do vrcholovky a pohled, odkud kam Thomas Willenberg doskočil, má určitě smysl Postakegel vyhledat.

Ponaučení na konec:
"Když děláš piknik na louce a jdeš na záchod, měj vždy u sebe pár smyček nebo pískovcový kruh."

Hore zdar!

Alešák   [úpravy] 19:21 06.06.2014Tisk 

Reklama:


Související články:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 nostalgie08:47:48 07.06.2014
Udělal jsi mi Alešáku po ránu radost, vrátil jsem se vzpomínkami o 30 let zpět.Narodila se první dcera a já byl ženou vyslán do Dederonie koupit proutěný koš na novorozeně.Proč nespojit příjemné s užitečným. Naložil jsem spolulezce Hubku, hup do Pirny na nákup a pak druhý cíl - Postakegel. Zazvoníme u staré vily, majitel přijde odemknout, je mu už jasné, co chceme a vzhůruk věži. Okamžitě se vyrojil houf dětí ze sousedství, které náležitě komentovaly naše "výkony". Pytel na staré cestě! fakt morálovka. Tak zbývala už jen Jižní Hrana /víc cest tam tehdy nebylo/ a tu jsme konečně dali. No a pak k Alimu na chatičku , do hospůdky k Roze a v sobotu už pořádné Wandy v Rathenu.
Pavel Krupka
pavelodpovědět 

 andré z21:03:54 07.06.2014
..a já bláhový myslel. že andré vyhledává zastrčené věžky jen v příhrazích a ve skaláku :) 
robinodpovědět 
 Re: andré z08:29:53 09.06.2014
..a v zapadlých koutech Českého Švýcarska, kde horám zdar máš i v říjnu
vildaodpovědět 

 to je darda23:42:01 07.06.2014
Taky díky za probuzení pěkný vzpomínky na odpoledne po rachotě na téhle perle.
Že by se o ní psaly články na světových lezeckých webech, mě nikdy nenapadlo.
P.odpovědět 
 Re: to je darda10:51:49 11.06.2014
Jo, jo. Opět hezkej článek, Alešáku.
Robertodpovědět 

 Psychologie k prvnímu07:30:55 08.06.2014
Pěkný článek Alešáku. Psychologie k prvnímu to je mizící fenomén. Už i v té Juře, kde jsou první jištění vesměs v pohodě, sotva potkáš německou lezeckou dvojku bez pořádně dlouhého šahla.
Jirkaodpovědět 
 Re: Psychologie k prvnímu12:01:08 08.06.2014
Kdo někdy léčil rozdrcenej kotník, tak se tomu už nediví... Se slzou na víčku vzpomínám na doby, kdy jsem byl taky ještě zdravý nebojsa!
Arnoodpovědět 
  Re: Psychologie k prvnímu19:31:18 08.06.2014
ja se tomu napriklad divim a pritom jsem lecil daleko horsi uraz z lezeni, hmmm...
odpovědět 
   Re: Psychologie k prvnímu19:59:41 08.06.2014
Tý jo, ty jsi teda frajer a drsňák.
Prudičodpovědět 
   Re: Psychologie k prvnímu23:01:09 09.06.2014
Mám pocit, že tolik vostrejch frajerů je jenom na netu, v reálu to vypadá troškujinak :-)
Arnoodpovědět 
    Re: Psychologie k prvnímu10:49:33 11.06.2014
Jde o to, kde v reálu. Jestli na Kreuzbergu, na Rovišti, na Bořni, v Ádru nebo v Klokočkách.
Robertodpovědět 
     Re: Psychologie k prvnímu17:34:56 11.06.2014
Myslis, ze frajeri jsou tak omezeni, ze jezdi jen do jedne oblasti?
odpovědět 
      Re: Psychologie k prvnímu10:19:36 25.06.2014
To ne, ale je zajímavé, že v některých oblastech je těch omezenců přeci jen více :-)
odpovědět 
  Re: Psychologie k prvnímu11:30:33 09.06.2014
Já úraz neměl a také lezu takhle. Jdu si zalézt, ne riskovat. Nechápu, proč bych měl riskovat úraz, když nemusím...
odpovědět 
   Re: Psychologie k prvnímu19:48:15 09.06.2014
Pokud umíš, neriskuješ. Horolezec omezuje riziko lepší přípravou, zkušeností a tréninkem. Nehorolezec to nahrazuje šáhlem.
Petr Jandíkodpovědět 
    Re: Psychologie k prvnímu20:26:29 09.06.2014
Ta první věta je trochu silné tvrzení. Takže Vlado Tatarka neuměl a proto se zabil na trojce?
odpovědět 
     Re: Psychologie k prvnímu15:28:27 10.06.2014
Mluvíme o Juře a ne o horách
Petr Jandíkodpovědět 
      Re: Psychologie k prvnímu17:40:21 10.06.2014
Mluvíme o osmičce na písku, která pod prvním solí a je křehká....
odpovědět 
       Re: Psychologie k prvnímu23:27:21 10.06.2014
Přede mnou se psalo o Vlado Tatarkovi. Solivou a křehkou osmičku nemusím přece lézt, když se na to necítím. Totéž platí o nejištěných věcech. Zásadní na horolezectví (a na skalkách to platí téměř stoprocentně) je vědět na co mám a na co ne.

To je to umění, o kterém jsem psal výše. Kdo umí, neleze do věcí, na které nemá a pokud chce lézt něco těžšího, nebere si šáhlo, ale trénuje a získává zkušenosti. Alešák si může solivou a nejištěnou osmičku asi dovolit, má dostatečnou rezervu.
Týpek co si chce zalézt bez rizika, by si možná měl vybrat jinou zábavu.
Petr Jandíkodpovědět 
        Re: Psychologie k prvnímu10:37:11 11.06.2014
Proč? Obejdu, hodím lano shora a na tr si klidně přelezu. Lezu na TR rád a hodně a nestydím se za to. Chodím lézt, ne cvakat presky. Ale jestli někoho cvakání baví, proč ne :-)
odpovědět 
         Re: Psychologie k prvnímu10:47:22 11.06.2014
Ne, ty nechodíš lézt. Chodíš provozovat gymnastiku.
Ale samozřejmě, proč ne; není to nic obecně nesmyslného, každý podle svého vkusu. Na písek, o kterém se tady píše, se tenhle styl ovšem nehodí - skála je měkká a křehká, takže trpí, když se po ní neleze s citem a zatěžuje se víc, než je nutné, což se při opakovaném zkoušení cest bez nebezpečí pádu děje. Ale to je jiná debata.
Robertodpovědět 
         Re: Psychologie k prvnímu11:31:50 11.06.2014
Věž neobejdeš. To, co provozuješ není horolezectví, ale jakýsi jiný sport. Pokud tím neničíš skálu třeba dřením lana, neomezuješ ostatní a neprobrušuješ slaňáky instalované za peníze horolezců, nic proti tomu.
Lezením výhradně TopRope se ochuzuješ o spoustu zážitků, ale to je tvůj problém.
Petr Jandíkodpovědět 
          Re: Psychologie k prvnímu13:29:25 11.06.2014
To sice neobejdu, ale na řadě míst se nahoru dostaneš něčím lehčím. Pravda, ne všude. A já horolezectví opravdu neprovozuju, chodím si na skály zalézt. Jak psal Robert - gymnastika venku.

Tolik k mému vztahu k lezení. A teď vztah ke skále - je nesmysl ji zbytečně ničit a prasit. Úmyslně jsem to výše trochu přehnal, aby to bylo zřetelnější. I když jsem gymnasta a lezu TR, nemusím skálu prasit, stačí trochu námahy a třeba přes smyčku si hodit vratný bod jinam a podobně. A obráceně pak vidíme "horolezce", co jezdí prasit mokrý písek. Takže tolik asi k těm šáhlům, gymnastům a horolezcům :-(
odpovědět 
           Re: Psychologie k prvnímu15:56:24 11.06.2014
Lidská blbost je po zemském povrchu rozmístěna rovnoměrně, to znamená, že blby lze najít ve kterékoliv skupině. jak jsem psal, nic proti TR, pokud se dělá rozumně, ale zkus si někdy vylézt na prvním to, co jsi předtím toproupoval a uvidíš a ucítíš ten rozdíl. Garantuju ti, že presky budeš cvakat rád a s rozkoší :-)

Petr Jandíkodpovědět 
        Re: Psychologie k prvnímu19:23:58 11.06.2014
Tak to obdiv vsem, kteri jen tak od zeme dovedou neomylne poznat, ze treba ta 8 bude par metru nad zemi soliva nebo ze nepujde zajistit.
odpovědět 
         Re: Psychologie k prvnímu22:44:44 24.06.2014
Prvovýstupce tam neměl nic
Petr Jandíkodpovědět 
          Re: Psychologie k prvnímu11:41:18 25.06.2014
Proto je to průkopník. Jako třeba bratři Wrightové. Počítám, že letecky se jinak, než jejich letadlem, nepřepravuješ.
JDodpovědět 
      Re: Psychologie k prvnímu14:39:02 11.06.2014
Ty suldo v jure nepotkas horolezce :) mozna tak skalolezce...
odpovědět 
    Re: Psychologie k prvnímu01:59:55 10.06.2014
V tom pripade neznam nikoho, kdo umi ;). Myslim, ze kazdy, kdo leze dele uz se dostal do situaci, kde se ne uplne svou vinou dostal do uzkych. A pochybuju, ze by borci meli rentgenove oci, aby treba poznali, ze boulder je pod prvnim a vsechno co odspodu vypada jako chyty ve skutecnosti chyty nejsou.
odpovědět 
    Re: Psychologie k prvnímu15:58:43 10.06.2014
To jo. Ta zkusenost ale casto rika, ze je lepsi se na to radsi vybodnout. Protoze i pres to minimalni riziko podlahy a rozemleti se na sracku, ta cesta na nejakem pitomeme skalkarskem kvaku nestoji.
Geoodpovědět 
 Re: Psychologie k prvnímu14:46:58 09.06.2014
Lide delaji veci pro radost. Nekdo k ni potrebuje vidinu rozlamanych kosti, nekomu k ni staci stravit sportovni den venku a treba i odjet s pocitem, ze zase prelezl tezsiho nez minule a co by bez preklipu v prvnim nedal. Proc vnucovat svoje vnimani zabavy jinym? Trochu tolerance nikdy neuskodi.
odpovědět 
  Re: Psychologie k prvnímu15:18:52 09.06.2014
jojo, není nad Top Rope
http://www.youtube.com/watch?v=bsAiOYXC-k0
d.odpovědět 
   Re: Psychologie k prvnímu13:46:06 11.06.2014
No jasne, takhle na to (jen stezi v rachote maskuju smich)!
AKodpovědět 

 šahla11:03:28 09.06.2014
nemužu si pomoci ale ja bych jim ty šahla zlamal a zahodil..v juře našahlujou od prvniho haku až po posledni,potom cele den nacvičujou 9-stylem prolezt,zavazat lano do 2 expesek sednout pod cestu a zavřeno na celej den.sorry ale kdyby to byla 1 dvojka ale děla to 50% němcu.ať raději choděj hrat tenis nebo minigolf nebo tak něco..
odpovědět 
 Re: šahla11:29:07 09.06.2014
No a co jako? Jestli jim to přináší stejné uspokojení z lezení, jako tobě s jiným stylem, tak není co řešit. Ať si to lezou, jak chtějí, ne? Lidi jako ty, co mají představu, že to všichni budou zrovna podle jejich pravidel, miluji. A že to dělá 50 % Němců? Asi je to normální, ne?
odpovědět 
  Re: šahla14:09:54 09.06.2014
no on měl na mysli spíš to, že přijedeš do oblasti, kde se na půlce cest nedá vůbec lézt, protože jsou tam našáhlovaná lana, na kterých se ale neleze. A pokud se slušně zeptáš, jestli je můžeš stáhnout, dostaneš neslušnou odpověď že ne. Pokud to pokusujou zdola PP a mají mezi pokusy hodinovou přestávku, stejně tě do cesty nehodlají pustit, protože jsou tam JEJICH presa. Moje zkušenost.
odpovědět 
   Re: šahla16:43:50 09.06.2014
No ale že by obsadili všech 10.000 cest, co v Juře jsou, to asi ne. Když tam jedeš o hezkém víkendu, tak se nediv. Nehledě na to, že ti nic nebrání si přivstat a být tam dříve, než oni. Stesky částečně chápu, ale když přijedu v jedenáct hodin do populární německé oblasti a je tam plno, tak se z a.) nedivím a za b.) jedu jinam. A jsem nasraný akorát na sebe za blbý výběr a neschopnost si přivstat. A tak jezdím v týdnu a i za krásného jarního sluníčka býváme pod skalami sami. Tak co řešíš?
odpovědět 
    Re: šahla09:24:10 10.06.2014
v čechách, když jsou nacvakaná presa a slušně se zeptáš, tak nikomu nevadí, že do toho vlezeš
odpovědět 
    Re: šahla10:03:47 10.06.2014
bejvávaly časy, kdy tomu bylo jinak a lízt se dalo mnohem víc v pohodě. To řeší.
odpovědět 
     Re: šahla12:29:54 10.06.2014
Aha, no jestli chcete řešit všechny věci, co dříve bývávaly lepší, tak potěš. Mimochodem, všem vzpomínačům doporučuji film Půlnoc v Paříži od Woodyho Alana. Staré dobré časy...
odpovědět 
     Re: šahla15:52:35 10.06.2014
Za komancu bylo vsechno nejak lepsi..
odpovědět 
      Re: šahla09:22:18 11.06.2014
no minimalne bylo tech lidi na skalach min. a vecer v hospode se nepredhaneli, kdo toho vic olamal.
odpovědět 
   Re: šahla20:13:40 10.06.2014
to bych si myslel o nich hodně nedobrého, kdyby měli natažený lano, hoblovali to celej den a nechtěli mě do toho pustit...a kdyby tam měli jen presa a nechtěli mě do toho pustit, tak bych si myslel něco 3x horšího...takže jak to tady tak čtu, tak si myslím, že sou to pěkný bukvice :D
ha, vlastně, na padání byli letos taky nějaký němci, zkoušeli tam vosumábouldr a nemohli do toho ani nastoupit, tak zkoušeli druhej krok, kterej stejně neudělali a tak to bylo celý odpoledne. palec nahoru za trpělivot a palec dolů za blbost :)
honza k.odpovědět 
    Re: šahla22:01:56 10.06.2014
Zaplatbuh, ze tam bylo dalsich 500 boulderu ;). Uznavam, ze to muze byt trochu sobecke. Ale co treba zij a nechej zit? A stejskat si, ze v Jure s tisicemi cest je zabrana nejaka sedma ci osma... To jako fakt? Co se trochu porozhlidnout?
odpovědět 
     Re: šahla16:15:44 16.06.2014
tak kupříkladu já - přijedu na Srbsko se 17 presy, parťák s deseti. Nacvakáme to na celou Vlastu. Budeš stále tak tolerantní, když tě pošleme lézt jinam, protože bys lez po našem? Podotýkám, že i když je vedle Blážina stěna, Vlasta je na Srbárně jediné lezení ve stínu...
odpovědět 
      Re: šahla18:02:55 16.06.2014
Ha ha, uvědom si, o čem píšeš. Když jsou obsazeny v Srbsku 4 cesty, už není kde lézt. Když jsou v Juře obsazeny 4 cesty, máš jich tam několik tisíc dalších.
odpovědět 
       Re: šahla18:15:52 17.06.2014
V Srbsku jsou jen 4 cesty? Hmmm, to jsou mi novinky. Srovnáváš nesrovnatelné, v Juře jsou tisíce cest, ale mezi oblastmi přejíždíš autem a není asi sektor, kde by bylo víc než 50 cest na jednom místě. To jako kdybys po Srbsko zařadil i Sv.Ján, Kotýz, Koukolovu horu, Braník, Prokopák atd. Prostě vše vápencové z krasu.
odpovědět 
        I ty šibale,10:18:30 25.06.2014
ty jsi ale vtipálek. Jednak autem jsou sektory často řádově minuty od sebe a jednak není problém najít sektor třeba se 160ti cestami. 50 je celkem běžných. Dreistaffelfels, Maxmilianswand, Wurgauer Gebiet, Schlaraffenland, Graischer Bleisteinwande... A sektory - víš, kolik sektorů je třeba na třech kilometrech silnice mezi Wolfbergem a Obetrubachem??? Je jich 12 a k tomu dvě parkoviště. Takže nepruď s nějakým podělaným Srbskem pro zoufalce.

odpovědět 
      Re: šahla20:50:18 17.06.2014
Uhm... jedine ve stinu? Vis ze Berounka ma dva brehy?
odpovědět 
   Re: šahla23:06:05 10.06.2014
A já mám zcela opačnou zkušenost.

Kromě pár velice oblíbených oblastí (např. Wajzíky), kde si nějaká parta ověsí několik pětek, které fakt hobluje do večera tenhle problém v Juře neznám. Nicméně už cesty od 6+ nebo 7- tímto problémem netrpí. A že by mě někdo nenechal nazkoušet oxpreskovanou cestu, to se mi ještě nikdy nestalo.
Hadrburgodpovědět 
 Re: šahla13:30:36 09.06.2014
Já bych jim ty šahla nelámal :-). Občas je skutečně k prvnímu dobré si to nějak cvaknout, zvláště nepříjemný je lámavý terén. Což v Juře nad zemí občas bejvá.
Ale celkově se nám ty nešvary vycházející z přeposranosti nějak množí. Expresky se zbytečně prodlužujou do bimbajících se hadů z každýho boltu. Ty se cvakají na několikrát, lezou to lidi, který na to ani náhodou nemají, tickmarky jako prase asi pro nějaký slepejše. A když si šahlujou druhej nebo třetí, tak prostě tu cestu voprasí. Dělají to hlavně němčouři. Asi to viděli v magazínu.
Steveodpovědět 
 Re: šahla14:06:32 09.06.2014
Tak nejak nevim kdo komu zabira cestu :-) Lepe nez posilat Nemce na tenis by bylo jim podekovat za trpelivost kterou s nami maji (spani, srani, atd...)
 jan2odpovědět 
  Re: šahla14:23:11 09.06.2014
němci to druhé S potěj, ne?
odpovědět 
   Re: šahla14:43:25 09.06.2014
No urcite tam toho vyprodukuji o poznani mene, vzhledem k tomu, ze to ze sebe dostanou rano a pripadne vecer doma, v kempu, penzionu, hotelu, ...
odpovědět 
    Re: šahla15:59:08 09.06.2014
Jéé,to je najednou řešičů šáhlování :D . Co se starat třeba hlavně vo sebe :D Němci v Juře mají trpělivost opravdu zázračnou,jinak by nás , soudruhy poláky a soudruhy vod Pirny kopli už dávno do prdele.
odpovědět 
 Re: šahla21:14:13 24.06.2014
K debatě se šáhlem a o tom, kdo je jakej lezec, doporučuju toto video (min 1:31)
youtube.com/watch?v=dGA4iUKhESE

Aneb nejlepší současný free solo lezec Alex Honnond se šáhlem na vlastní cestě:)
Hlavně, že mi tady u nás v Česku víme, jak se má správně lízt.
Kdo nemá chuť na video tak tady rtscreen...
matmar.rajce.idnes.cz/ Alex_Honnold_se_sahlem/#AlexHannoldsehlem3.jpg
matesodpovědět 
  Re: šahla13:09:38 25.06.2014
Sedím doma už 4 měsíc se zlomenými kotníky a tak nějak přemýšlím, že bych si i nějaké to šáhlo pořídil, alespoň pro začátek.
Ono 4 měsíce na kriplkáře trochu vyučí :)
Aldoodpovědět 

  14:22:21 09.06.2014
Dalsi motivacni cteni: eveningsends.com/climbing/day-sent-balance-soul
odpovědět 

 Přeskok 618:42:34 09.06.2014
Na netu je o Thomasu Willenbergovi spusta rozporuplných informací. Někdo ví víc ?
 Uzlarodpovědět 
 Re: Přeskok 619:37:51 09.06.2014
Tak nevim, na Supich skalach o vikendu nikdo nebyl a tim padem ani nikdo nesahloval...az na nas, ale stacila nam souska a ještě nahnila, stejne to byl pytel, ale aspoň se zdravymi kotníky. Holt neleze uz jenom 6 lidi v oblasti ale třeba 600 a deji se ruzne věci,napr. viz vedle nad hlavami zfetovani slacklineri atd. Ale na tech Supich teda ne. Pozn. bidluji dle mych denicku cca 1x za 9 let, ale oproti tomu znam i desitkare s rozmasirovanymi kotníky z petek. To je zmatek co?
Martas.odpovědět 
 Re: Přeskok 610:52:47 10.06.2014
Už nahlásil i přeskok za 7. A má opakování s hodnocením "jenom" za 4

Co je zač tahle zmiňovaná šestka?
odpovědět 
  Re: Přeskok 611:41:31 12.06.2014
ja mam projekt preskoku za 9... odraz je s previsle plotny a dopad (doskok) je do stropu bez chytu pouze na treni...cekam na podminky...
odpovědět 

 Foto dne:
Děčínský Sněžník - Skalní město…. 6C
Skalní město 6C
 Databáze cest:
Všechny cesty (179365)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
El Col-leccionista 7a+ Siurana
Roby Legend 8c La Gola
Geografia 7c Ulassai
Resta Way 7c+/8a La Gola
African Reggae Plus 8a+ La Gola
Nově komentované:
Příště To Zalepím :) 7C+/8A Tisá - Modřín
Paradisi Musulmani 6b+ Jerzu
Tesoro Mio 7+ Geyikbayiri
Absinth 9- Geyikbayiri
Confetto ... 6c+/7a Massone

 Nově v diskusi:
Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování... | Re: Slanění z nýtu | Re: Chýba SERENE |

 Nové komentáře:
Re: Gratulacia | Gratulacia | Re: Není to jednoduché | Re: Cesta | Re: Cesta | Re: Cesta | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Není to jednoduché | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta Járy Vdolečka |

 Kde to vře:
Ukrajinský top lezec Maksym Petrenko padl při obraně Ukrajiny (49)
Video: Seb Bouin a Alain Robert lezou solo na mrakodrap v Paříži (22)
Mára Holeček a Ondrej Húserka vylezli na vrchol Langtangu (19)
Will Bosi přelezl boulder Spots of Time a potvrdil klasu 9A (17)
MČR v rychlolezení (16)
Film: Adam Ondra a nejtěžší cesta Vysokých Tater Corona 10+/11- (15)
Secret Spot Bouldering 2024 pozvánka (12)
MČR v bouldru vyhráli Lukáš Mokroluský a Michaela Smetanová (5)
Expedice Máry Holečka na Langtang Lirung se chystá do stěny (4)
Marjan (4)

 Nově v inzerci:
Batoh Deuter Aircontact 65+10l | Z teplem | Hledám děvče do skal | koupím Zlagboard | Kalhoty MONTURA SKI STYLE PANTS Man vel.L | Nepromokavá bunda The North Face vel.L | Nové lezečky Scarpa Instinct VSR vel. 43,5 | Srbsko | boulder pytel EVOLV | 2X Simond Piranha |

 Anketa:
Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
 GPS a mapové aplikace 
 352 
 Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
 309 
 Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
 280 
 Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
 277 
 Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
 250 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.