Výlet do rodné země do Labského údolí | Andreas Bindhammer na českém písku |
Je pátek 25.05.07 a my vyjíždíme směr Drážďany, které jsou od nás 600 km daleko.
Cesta je jen samé stání ve frontách na dálnicích, neboť v Německu je volno! Do hotelu jsme dorazili kolem 21. hodiny. Ztahaný jako koťata jsme ulehli a stejně rychle jsme usnuli. Ráno na snídani jsme se potkali s naším fotografem, který měl stejnou cestu jako my, jen stál! Ale co, už to máme za sebou a mě čeká má rodná země, plno skal a plno cest, premiéra na písku. Jsem jen zvědavá na to morálové lezení? No nevím, nevím!!!
V 10 hodin jsme měli sraz se Standou na hranicích, poté s Ondrou Benešem na levém břehu Labe. Přívoz nejezdí, volá Ondra z druhé strany, takže jsme museli přes Dečín. Konečně jsme dorazili do Dolního Žlebu, kde na nás čekal Ondra s Honzou. Bágly na záda a jdeme, podle Standy se k Sicilské stěne jde 10 minut zkratkou, ale Ondra nás pěkně provedl. Při 30 stupních horka a dusna cca 30 minut :-)))
Jediný, kdo Ondrovo tempu stačil byl Andi, Honza a fotograf, já se Standou a Andrewem, to byl Američan, kámoš od Standy, jsme uzavírali skupinu. Ale došli jsme taky:-)
Ondra nám ukázal ty nejhezčí cesty na lezení v tomto území. Takže jsme se pustili do lezení. Bohužel bylo tak dusno a vlhko, že i ty dobré chyty klouzaly jak mejdlo.
Druhý den jsme byli na pravém břehu na Velké a Malé Baště, jé zkusila pánskou jízdu, ale jen pro fotky, ale na Malé Baště jsem si zalezla sice morálově, ale šlo to. Andi vylezl Tvrdolína.
Poslední den jsme šli na levý břeh, kde jsem vylezla Zkratku a tu cestu vedle. Andi vylezl Slepou uličku, La Bombu a Bezzubého Yuchena.
To byl náš krátký výlet do Labáku, bylo to fajn, potkali jsme plno fajn lidí a chci ještě poděkovat Ondrovi a Standovi, že si na nás udělali čas.
Díky kluci.
Fotograf Christian, Andreas a Ondra Beneš, Labák
Photo by Standa
Andreas Bindhammer, Labák, Nebezpečné stoupání Xb
Photo by Stáník
Andreas Bindhammer, Labák, Nebezpečné stoupání Xb
Photo by Stáník
Andreas a Katka, Labák
Photo by Standa
Andreas Bindhammer, Labák, Bezzubý Yuchen Xa
Photo (c) www.christian-pfanzelt.de
Andreas Bindhammer, Labák, Čistič Viktor IXb
Photo (c) www.christian-pfanzelt.de
Andreas Bindhammer, Labák, La Bomba Xb
Photo (c) www.christian-pfanzelt.de
Andreas Bindhammer, Labák, La Bomba Xb
Photo (c) www.christian-pfanzelt.de
Andreas Bindhammer, Labák, La Bomba Xb
Photo (c) www.christian-pfanzelt.de
Andreas Bindhammer, Labák, La Bomba Xb
Photo (c) www.christian-pfanzelt.de
Andreas Bindhammer, Labák, Slepá ulička IXb
Photo (c) www.christian-pfanzelt.de
Andreas Bindhammer, Labák, Slepá ulička IXb
Photo (c) www.christian-pfanzelt.de
Andreas Bindhammer, Labák, Tvrdolín IXc
Photo (c) www.christian-pfanzelt.de
Katka Schmidt, Labák, Panská jízda VIIIa
Photo (c) www.christian-pfanzelt.de
Katka Schmidt, Labák, Panská jízda VIIIa
Photo (c) www.christian-pfanzelt.de
Katka Schmidt, Labák, Panská jízda VIIIa
Photo (c) www.christian-pfanzelt.de
V hospodě U Kosti
Photo by Christian
zase a zase | 00:43:14 15.06.2007 | a mame to tu zas. | milan | odpovědět |
  | Re: zase a zase | 00:58:21 15.06.2007 | :-)) | matěj | odpovědět |
  | Re: zase a zase | 01:16:32 15.06.2007 | Ak pomoze, u nas Telecom spustil TV sluzby pod nazvom... ... samozrejme Magio :-) | spyros | odpovědět |
  | Re: zase a zase | 07:39:49 15.06.2007 | 10% dotaci dolu REPRE NEREPRE :-))) ach jo, už bych to mágo jednou pro vždy povolil a mame po problemech. | PETR | odpovědět |
  |   | Re: zase a zase | 20:05:15 15.06.2007 | tak to prosad! | | odpovědět |
  |   |   | Re: zase a zase | 20:51:52 15.06.2007 | kdybyste to debilní mágo nechali doma tak by byl taky klid | Kaďas | odpovědět |
??? | 00:57:11 15.06.2007 | V VIIIa to uz je fakt provokace. Je mi z toho spatne od zaludku. | v.jester | odpovědět |
  | Re: ??? | 01:45:57 15.06.2007 | Jsem čtvrtek strávil s kámošem v Ang.parčiku, aby věděl, kam se dá "brzy" po dešti. A i v V.kách bylo mádžo..., že provokace a hovna???
Večer jsem měl v kasliku další Montanu, a co je na titulce???? Borec s na P!!!
Jo, BOREC valí čísla, Labák žije svým životem, ALe...!!!!
Kurva, změnili se snad pravidla lezení v ČR, nebo jsem čurák?
Těm co mi potvrdí, že jsem, platim pivo na Kačáku, ale jesli dostanete nalito....
Stará, blbá, písnička vo pravdě, co kecaj lidi co lezou VIIi, Xkáři jsou IN, póvl neví vo co gou!!!!
Opravdu Vaše EGO je nadevše? Je ten nejlepší "nejlepší"?????
Asi jsme již v menšině, tak rada pro Vás! Zajeďte na VH a pravidla změňte, pak si budu troubit pod fousy a lézt v Sazku.... | Maty | odpovědět |
  |   |   | na entou | 19:34:04 17.06.2007 | Taky hlasuju pro....
To se nedá ignorovat:)
PS.: piva na Kačáku o víkendu pěkně nalejvali mágo nemágo | ALA | odpovědět |
  |   | Re: ??? | 15:28:04 15.06.2007 | No Maty, před 20 lety mi na Kačáku nalili, tak nevím proč zrovna dnes ne. Pamatuju záplavy maglajzistů, kteří tam svorně s klasiky lámali jedno za druhým a diskuze vedli o jiných píčovimách, jářku. Tolik žluče na e-papíře jsem na Lezci dlouho neviděl. | Mrázek | odpovědět |
  | Re: ??? | 14:01:44 15.06.2007 | ....a určitě by se na písku mělo lízt bez lezeček, protože ty taky vlasně ničej skálu :))))))))) | Entechaux | odpovědět |
  |   | Re: ??? | 07:18:34 19.06.2007 | ..kdyby to bylo v pravidlech, tak ano...
To je totiž to o co tu jde! | Maty | odpovědět |
  |   |   | Re: ??? | 16:01:59 19.06.2007 | Po dlouhé době jsem na Lezci a to je fakt síla s tím Mg. Debaty bez konce. Bylo tu spousta návrhů, ale zdá se, že žádný nefunguje. Taky přileju olej do ohně.
Chápu, že hodně lidí štve nedodržování pravidel, které si lezci odsouhlasili na VH(hlasoval jsem pro zrušení zákazu), bez ohledu na to jestli jsou Mg negativní či naopak. Napadá mě jediné řešení jak z toho bahna ven.
ZALOŽIT JINOU ORGANIZACI, která by reprezentovala zájmy Mg pozitivních lezců.
ČHS je pouze občanské združení, které si může založit kdo chce. Jeho síla je pouze v počtu členů. Pokud si někdo dá práci a založí jiné občanské sdružení s cílem zastupovat lezeckou veřejnost a bude mít dostatečnou členskou základnu, pak se tato stane partnerem pro jednání třeba s orgány ochrany přírody. A hlavně bude vystupovat jednotně. Tahle schýza v ČHS ja fakt šílená. | bolek | odpovědět |
  |   | Re: ??? | 07:18:50 19.06.2007 | ..kdyby to bylo v pravidlech, tak ano...
To je totiž to o co tu jde! | Maty | odpovědět |
  | Re: ??? | 14:30:59 15.06.2007 | TAK jsi kup ANACID mě už taky bolí 2 měsíce břicho ale doktor mě neřekl že to je z magnézia
David | | odpovědět |
Co dodat | 01:38:08 15.06.2007 | Hezké fotky, ale... No Katko, pokud ti bude divné co tady někteří řeší, tak se mrkni na nedávno uveřejněnou zpravu: http://www.lezec.cz/clanek.php?key=5994
:-D Možná totiž nastane "hon na čarodejnice".
Jinak přeju hodně zdaru při pokořování morálů ;).
| Radek | odpovědět |
  | Re: Co dodat | 01:48:45 15.06.2007 | Morál, ani skála se nedají pokořit:-))) Zdolat ano, a za to Jim potom dík..... | Maty | odpovědět |
  |   | To je totéž | 13:04:49 15.06.2007 | zdolat = pokořit | | odpovědět |
  |   |   | Re: To je totéž | 11:16:30 18.06.2007 | Není to totéž. To že něco zdoláš, nemusí jít ruku v ruce s pokořením. V tom je právě čeština krásná, že má tolik výrazů. Nemyslíš? | Kočka | odpovědět |
  |   |   |   | Re: To je totéž | 14:15:12 18.06.2007 | Ale je to totéž. | | odpovědět |
  |   |   |   |   | Re: To je totéž | 07:20:50 19.06.2007 | Není, Kočka má pravdu. | Maty | odpovědět |
  |   |   |   |   |   | Re: To je totéž | 07:57:56 19.06.2007 | Je. | | odpovědět |
  | Re: Co dodat | 07:28:13 15.06.2007 | Mozna je tenhle textik tak trosku reakce na kauzu Adaamek... | JudoVana | odpovědět |
  |   | Re: Co dodat | 09:53:30 15.06.2007 | je to spíš provokace
| Ilja | odpovědět |
Labák táhne | 06:01:42 15.06.2007 | Článek se mi líbí, ukazuje, že jediné skály u nás, které lákají zahraniční lezce, jsou jen Labák a patrně i Teplice díky Milanu Sýkorovi.
Podobné fotky lze nafotit jen v Austrálii, JAR nebo V USA.
Nyní jen očekávám dopis na DAV:-) | Bída | odpovědět |
  | Re: Labák táhne | 08:44:58 15.06.2007 | ...a na SBB, ČHS a UIAA. Kovařík vstává, bude psát, má na to fungl nový propisky... bych si dovolil parafrázovat Xaviho Baumaxu z jeho posledního CD Retrofutro. Von ten Kovařík neni bonzák, ale hlásit se to musí. | Papouš | odpovědět |
  |   | Re: Labák táhne | 10:41:03 15.06.2007 | to byl Šindler, ne? | Luk | odpovědět |
  |   |   | Re: Labák táhne | 11:58:59 15.06.2007 | jo dyk, parafrázuju, né. Zvídavý Kovařík ale propisky asi nepoužívá.... | Papouš | odpovědět |
  |   | Re: Labák táhne | 11:02:41 15.06.2007 | A co rovnou od Xaviho písen Frustrovánek.
http://www.xavi.litvinoff.cz/ download/frustrovanek-preview.mp3
(odstran mezeru v odkazu) | | odpovědět |
  |   |   | Re: Labák táhne | 11:03:11 15.06.2007 | jsem se nepodepsal | Miki | odpovědět |
Kruh za kruhem | 06:31:26 15.06.2007 | Řekl bych, že to není Pánská jízda, ale cesta Kruh za kruhem. Nicméně chápu, že v průvodci kde jde vše z prava do leva (je to již třetí řada a stále jsem si ještě nezvykl). | Hadrburg | odpovědět |
  | Re: Kruh za kruhem | 07:37:01 15.06.2007 | kruh za kruhem je VIIIb nebo c, ne?
| | odpovědět |
  |   | Re: Kruh za kruhem | 09:48:13 15.06.2007 | Jo myslím, že VIIIc, podle té police to je jistě Kruh za kruhem. | | odpovědět |
Jako malý | 07:03:13 15.06.2007 | Jako malý kluci. Vyplazovat jazyk na školníka a pak řvát že mi šiděj.
Většina lidí co leze na skály s zasekla někde ve čtrnácti letech věku.
Já taky, přiznávám.
Jdu se pokusit dospět.
Čao! | Dag | odpovědět |
. | 07:26:51 15.06.2007 | A sakra co to tam pijou.... Haloo tady sme v cechach tady se kafe vecer po lezeni nepije :D
| JudoVana | odpovědět |
  | Re: . | 07:29:38 15.06.2007 | A u piti se Maguje? ;) | JinaVana | odpovědět |
  |   | Re: . | 19:47:15 15.06.2007 | by klouzalo, ne? | | odpovědět |
ach jo :-( | 07:36:18 15.06.2007 | dete do prdele s fotkama v VIIIa s maglajzem!
| TomEeK | odpovědět |
Standa holec | 07:42:07 15.06.2007 | Jsi pokrytec stando! To už i tem kuba turek je ferovější!Co jsi udělal za legalizaci mága - nic, ale porušování pravidel v tom jsi propagátor! | | odpovědět |
  | Re: Standa holec | 12:02:36 15.06.2007 | AAAAA pan anonym asi není pokrytec to nee vůbec. A propos viíš na fotkách Standu s Mágem já nikoliv tak drž hubu a krok | Wito | odpovědět |
Katka | 07:55:10 15.06.2007 | Prej bez maglajzu nejdou lézt ty nejtěžší cesty? A co tahleta trubka omáčovamá až po prsa? Ta leze taky ty superprásky? | Tom | odpovědět |
  | Re: Katka | 08:04:30 15.06.2007 | To je relativní, pro mě je superprásk VIIIb a moc rád bych přežil. Právě v oblíbených cestách by mělo být magnézium povinné, vopocený pískovcový chyty to je humus a pot ničí povrch pískovce. | Fredy0 | odpovědět |
  |   | Re: Katka | 07:28:24 19.06.2007 | Tak lez jen superprásky na které máš! Nebo je Tvé ego nadevše, potřebuješ se pyšnit pořádným číslem bez ohledu na to, zda jsi jej dosáhl čestně? Potěj se Ti ruce? Mně taky a hodně. Holt když je vedro zalezu do stínu, do spáry, nebo do hospody.
A pro ostatní, co tu mluvěj o bonzácích. Vám se to zdá nesprávné? Ten kdo to naprášil jednal v sebeobraně. Já nechci kvůli namyšlenejm ignorantům jezdit na písek jen na čumendu, až nám jej zelený skrze porušování pravidel zakážou!!! | Maty | odpovědět |
Profi foto | 07:57:46 15.06.2007 | Parádní fotky. Myslím, že by se mělo magnezium obarvit do barvy skály a pak nebude nikomu vadit.
Byla by to taková sice blbá, ale česká specialita, ale muselo by se na českejch píscích lézt s obarveným mágem. Jeho užití je pořád lepší než omatlaný opocených chyty. | Honza | odpovědět |
  | Re: Profi foto | 18:23:43 27.06.2007 | To by nebyla česká specialita a navíc už to existuje... Brácha přivez z Ameriky z nějakýho veletrhu tam asi deset druhů magnézia podle různých oblastí - a každý mělo jinou barvu. Nevím, proč se to tu nedělá, spoustu věcí by to pořešilo... | Ondřej | odpovědět |
pěkná, ale... | 08:26:04 15.06.2007 | Nelezla ta žába takhle náhodou i Zkouřenky v Ostrově? Soudím samozřejmě jen podle těch bílejch rukou. Na některej cestách by jste se fakt mohli na ten maglajz vysrat. Díky. | TtT | odpovědět |
Maglajz je blivajz | 08:39:51 15.06.2007 | Když na to, Andráši, nemáš - tak to nelez.
Ha ha ha.
Psychedelické příspěvky na sebe nedají dlouho čekat.
Přísné oko moralistů bdí a cenzura by měla veškere bílé fleky zakrýt nějakým bludem typu:
Cenzurováno, či nějak tak.
Aha - pak bychom na fotkách nic neviděli.
Domnívám se, že tito borci již nejsou schopni od svého návyku ustoupiti ni krok zpět.
Jsou to revolucionáři nové doby?
Jsou to světlonoši pokroku?
Do riti s nima.
Do riti s maglajzem.
Maglajz patří tam, kde je povolen.
Jeho zákaz je naše tradice a neúcta k tradicím znamená pokles morálky.
Pokles morálky znamená neúctu k pravidlům.
Neúcta k pravidlům hry ..... a tak dále.
Lidově řečeno - jsme v prdeli..........
Hore zdar. | Karlos | odpovědět |
  | Re: Maglajz je blivajz | 09:05:54 15.06.2007 | tradice, která je udržována jen pomocí zákazů a nařízení není tradice.... | tom | odpovědět |
  |   | Re: Maglajz je blivajz | 10:04:26 15.06.2007 | ale to není jenom záležitost zákazů a nařízení, já třeba to beru jako samozřejmost, že se nemáguje, a nectim to proto že je to zakázaný, stejně jako naprostá většina lidí co nemáguje. Z našeho pohledu to není dodržování pravidel, co nám brání mágovat, ale nějaká tradice, něco v nás. A to upozorňuju že je mi 23 let a na písku lezu krátce. I tak to beru jako samozřejmost - bez mága, a ne protože je to zakázaný. A snažim se nemágovat i jinde, když to neni nutný (kromě srbska - a tam radši nejezdim) | martin | odpovědět |
  |   |   | Re: Maglajz je blivajz | 11:41:41 15.06.2007 | presne tak. kdyz me dovedli pod pisek, rekli mi, ze tady se nemadzuje a nedre se skala rybenim. tak nemadzuju a nerybim. a nemam s tim problem. | honza | odpovědět |
  |   |   |   | Re: Maglajz je blivajz | 14:29:40 15.06.2007 | Včera jsem byl v labáku na bruslích jak jsem se divil když vidím ožralý východní němce jak kreslej bilé obrazce (Jak pod vlivem LSD)
km tam a zpět od hranice.
CO Dělá CHKO !!!!
Jak je možné takto pokreslit NP !!!
Barvou která se používá na přechody!!!
Určitě ne šetrnou k přírodě !!!
Zamýšlím soudní žalobu nad tím kdo toto povolil
část je totiž na českém území !!!!
David Peterka
| | odpovědět |
  |   |   |   |   | Re: Maglajz je blivajz | 14:55:51 15.06.2007 | A kdes byl bruslit v Labáku? | Papouš | odpovědět |
  |   |   | Pot je blivajz | 11:51:20 15.06.2007 | Zkus se zamyslet ty féráku, co skále škodí více, magnézium nebo pot z rukou. | Jirka | odpovědět |
  |   |   |   | Re: Pot je blivajz | 19:48:56 15.06.2007 | uz nekdo udelal seriozni vyzkum nebo je to argument jedne strany proti argumentu druhe strany (oba nepodlozene postavene jenom na sile hlasu?) | | odpovědět |
  |   |   | Re: Maglajz je blivajz | 12:05:01 15.06.2007 | To je vidět že na písku lezeš jen krátce já v začátcích na písku tajky nemágoval, to přijde neboj | Wito | odpovědět |
  |   |   |   | Re: Maglajz je blivajz | 07:32:34 19.06.2007 | Nejde o to co škodí víc, jde o pravidla!
Lezu na písku docela dlouho, znám lidi co lezou o pár desítek let víc, ale k používání mága jsme ještě nedospěli. Tak to jsem zvědav, zda dozraju??? | Maty | odpovědět |
  |   |   |   |   | Re: Maglajz je blivajz | 08:10:24 19.06.2007 | Dozrát, neni povinností nikoho, takže bych si s tim zase hlavu až tak nelámal. | | odpovědět |
  | A co třeba tolerance | 09:33:27 15.06.2007 | Myslím si, že to jedna loby proti druhé, trochu tolerance na obou stranách by neuškodilo.
Bílej maglajz možná zmizí z cest všude na světě, jen to bude chvíli trvat a my se proto nemusíme čílit?
Tato firma například nabízí několik barev magnézia, které jednou zřejmě nahradí to bílé.
http://www.climbingdistributors.com/products/terra/terrafirma.asp | jirkas | odpovědět |
  |   | Re: A co třeba tolerance | 10:26:02 15.06.2007 | Myslím Jirko že ne v 80 letech to byla chvilková moda ve státech a pak to zaniklo.
Mě osobně např.Smith rck bez mg fleků příjde hnusnej.Ty bílá místa dělají z těch kolmých lajn esteticky hezké linie.
PS.Žádám všechny lezce aby nelezli moje cesty bez MG a nepoškozovali je potem tak jak jsem svým nerozumným jednáním udělal já při 1 RP přelezu a prvovýstupu.Šetři skálu pro ostatní !!!
Novinky Masív Umbamba 3x VIIc 1x VII b celkem umístěno 22 bhk
David Peterka | | odpovědět |
  |   |   | Re: A co třeba tolerance | 14:22:43 15.06.2007 | konečně progresivní názor. :) upřímně děkuji (bez ironie) | Honza Výšek | odpovědět |
  |   |   | Re: A co třeba tolerance | 21:29:59 19.06.2007 | Ty kluku, ty si fakt bláááázen!!! | ptak | odpovědět |
  |   |   | Re: A co třeba tolerance | 21:33:02 19.06.2007 | Ty kluku, ty si fakt bláááázen!!! | ptak | odpovědět |
  |   | Re: A co třeba tolerance | 07:35:48 19.06.2007 | Jiří, při vší úctě. V pravidlech je zakázáno používání bílého mg???? | Maty | odpovědět |
  |   |   | Re: A co třeba tolerance | 08:06:09 19.06.2007 | Jsem taky proti zákazu používání barevnýho magnézia. Bílý totiž skále sluší daleko víc. Už je to taková tradice, že má magnézium bílou barvu. Tak by bylo dost hloupý to porušovat :-) | Luky | odpovědět |
A jak... | 09:22:16 15.06.2007 | Jdete uz s tim magem do pr.....A jak se tady Andreasovi libilo? A jak mu to lezlo? Atd. | Tom | odpovědět |
Pohled z druhé strany republiky | 09:36:23 15.06.2007 | No, <A HREF="http://www.christian-pfanzelt.de/labak.html">na stránkách</A> toho fotografa je text:
Nicht nur die orthographische Grenze teilt hier zwei Länder. Denn im tschechischen Teil des Elbsandsteins darf beim Klettern Magnesia verwendet werden, was auf der deutschen Seite nicht gestattet ist. Dies und vieles mehr in der Sommerausgabe des Magazins "climb".
Což při mé chatrné znalosti němčiny může být:
Hranice tady oddělují dvě země nejen zeměpisně. Neboť na české straně Labáku může při lezení být používáno magnézium, což na německé straně není povoleno. Toto a mnoho dalšího v letním vydání magazínu "Climb".
Nemyslím, že ten fotograf píše nepravdu vědomě, spíš mu to tak někdo vysvětlil. Kdo a proč, to je zřejmé. Není to má domácí oblast a nebudu se v této věci angažovat. Nicméně věřím, že Christianovi a redakci časopisu Climb bude mnohými vysvětleno, že se mýlí. A to i ze strany ČHS a správy CHKO. Aspoň se uvidí nakolik jsou místní odpůrci lezení s magnéziem ochotni se v této věci angažovat. Protože až článek vyjde v tomto duchu, lezců s magnéziem v Labáku jen přibude.
| PavelS | odpovědět |
  | Re: Pohled z druhé strany republiky | 10:21:53 15.06.2007 | Jasne odpad z nemecka se sem taky smi vozit:-))
Je pravda ze nevedomost neomlouva, v nemecku by se s nejakym cechem asi moc neparali. | Ruda | odpovědět |
  | Re: Pohled z druhé strany republiky | 15:18:21 15.06.2007 | "Ortographische" znamená pravopisná (-é) (ne geografická). | P. | odpovědět |
  | Re: Pohled z druhé strany republiky | 15:58:12 15.06.2007 | Tak ten text o legálnosti magnézia na jeho webu už zmizel :-). A v tom článku v letním Climb-u to taky upraví. Bude tam info, že se to nesmi, ale že se o tom hodně diskutuje a že ČHS za to své reprezentanty trestá a že to je velký spor mezi klasiky a mladou generací.... fotky s Mg uveřejní, protože podle jeho slov se jiné z těžkých přelezů sehnat nedají (což není úplně pravda, že) a navíc proč lidem nalhávat že se to neděje. Takže tak. | PavelS | odpovědět |
  | Re: Pohled z druhé strany republiky | 15:59:58 15.06.2007 | Tak ten text o legálnosti magnézia na jeho webu už zmizel :-). A v tom článku v letním Climb-u to taky upraví. Bude tam info, že se to nesmi, ale že se o tom hodně diskutuje a že ČHS za to své reprezentanty trestá a že to je velký spor mezi klasiky a mladou generací.... fotky s Mg uveřejní, protože podle jeho slov se jiné z těžkých přelezů sehnat nedají (což není úplně pravda, že) a navíc proč lidem nalhávat že se to neděje. Takže tak. | PavelS | odpovědět |
výsměch | 09:51:43 15.06.2007 | Po nedávné diskuzi okolo Adama Ondry je tohle už vážně výsměch... Zubáč jeden ošklivej... | Ilja | odpovědět |
  | Re: výsměch | 10:46:30 15.06.2007 | přesně tak, zubáč jeden ošklivej, a Katka by byla moc hezká holka kdby neměla bílý ruce :-) | | odpovědět |
  | Re: výsměch | 11:05:48 15.06.2007 | No vošklivej je teda dost, ale asi bude fajn | nesmrtelný blázen | odpovědět |
  |   | Re: výsměch | 11:59:47 15.06.2007 | Cenzura??!!! A to to bylo myšleno dobře... To nechápu, vulgarity tu zůstávají... | nesmrtelný blázen | odpovědět |
Tak tomu nerozumiem :)) | 11:13:51 15.06.2007 | Tak sa pozerám na tie foto ako aj na iné foto z oblasti "Labáku" uverejnené na "lezec.cz" a nechápem "potrestanie" Adama Ondru ako aj večné debaty okolo používania magnézia.
Na jednej je obyčajný smrtelník zbuzerovaný za magnézium a za nedodržiavanie ďaľších piskových pravidiel. V zápätí je Adam Ondra pokutovaný za "mago", lebo úspech prelezenia tej cesty by sa snáď inak nemohol fotograficky propagovať :)) A na druhej strane vidím aj tých najväčších "borcov" českého a svetového skalolezenia so zázračným vrecúškom a chyty a stupy sú nádherne vybielené. Tak asi by som to buď povolil ale pre všetkých alebo by som aspoň neuverejňoval tieto foto. Potom to vypadá ako politika vyvolených... :) mára. | alibaba | odpovědět |
lol | 11:14:30 15.06.2007 | no tady je to teda zase schůzka magorů ...
Parádní fotky ! | 2. le�ec | odpovědět |
OI | 11:15:07 15.06.2007 | Bílá liga!
Bílý jezdec jede tmou, bílou zář má nad hlavou. Klasik raus! | :D | odpovědět |
  | Re: OI | 19:51:30 15.06.2007 | hm a nebo treba deutschland, deutschland uber alles,... | | odpovědět |
Hezký fotky | 11:38:13 15.06.2007 | Hezký fotky. Katka se tak hezky směje, že jí to fakt sluší i s bílejma rukama. | Véča Jirka Večeřa | odpovědět |
  | Slepá ulička? | 12:01:26 15.06.2007 | to stoprocentně na te fotce není podle mne je to První vráska:) Opravit!! | Zajda | odpovědět |
  |   | Re: Slepá ulička? | 12:30:06 15.06.2007 | je fakt ze slepa ulicka se vazne po hrane neleze:)teda jestli si neudelal nakou tezsi variantu:) | mateson | odpovědět |
  |   | Re: Slepá ulička? | 12:30:20 15.06.2007 | jojo , vypada to na Prvni vrasku , Slepa ulicka po hrane nevede. S tim pocasim ste meli peska- hodro verko, humido, bleeeee. | laco | odpovědět |
za dobrotu na žebrotu | 13:08:53 15.06.2007 | a je to pořád to samý, všichni ty kokoti co sem píšou a nadávaj kvůli mágo si nejdřív určitě prohlídli ty krásný fotky který pro nás nafotili!!!!se na ně proste nekoukejte volové | čeněk | odpovědět |
  | Re: za dobrotu na žebrotu | 14:31:42 15.06.2007 | a proč nelezete s mágem jinde, kde to nikomu neva? kdo je pak vůl? | drn | odpovědět |
  |   | Re: za dobrotu na žebrotu | 19:45:13 15.06.2007 | protoze doma by ho hnali svinskym krokem | | odpovědět |
  | Re: za dobrotu na žebrotu | 14:43:21 15.06.2007 | A predstav si, jak by ty fotky byly hezky, kdyby na nich byl nejakej borec bez maga. Je pravda, ze to je zatim porad lepsi, nez fotky, kde nekdo leze TR, ale bez toho maga by to bylo o cistym lezeni.
I kdyz cely clanek mi pripada jako umyslna provokace, hlavne ta posledni fotka s namagovanejma prackama v hospode. No, holt jsem se nechal vyprovokovat. | jx void | odpovědět |
  |   | Re: za dobrotu na žebrotu | 00:39:13 16.06.2007 | No jasne, Nemci si z toho delaj p.r.d.e.l. od 16tyho cervence se bude strilet zpatky. | Fotr | odpovědět |
magi magi magi, | 13:48:34 15.06.2007 | mast bý fanyyy... | Zdeněk | odpovědět |
:-) | 14:08:42 15.06.2007 | tý jo dát si po lezení hned kafe s mlíkem tak se asi vykufruju .Jo po pivu to je jiná :-)Ale fotky jsou to pěkný. | vilik | odpovědět |
  | Re: :-) | 14:29:29 15.06.2007 | pěkný?? jak můžou bejt, očividně ty lidi sou as nemocný!-jinak by neměli bílý ruce, as bílá nemoc:( fakt fuj - na písku:( | drn | odpovědět |
  |   | Re: :-) | 00:34:12 16.06.2007 | In der ganzen Welt wird geklettert,warum nicht in der CSSR auch mit mg ? | Komonist | odpovědět |
  |   |   | Re: :-) | 11:47:17 16.06.2007 | Ganzer? Sicher? Warum kletterst du nicht mit mg in der Sachsische Schweiz? Ober sind die Deutscher zeitverzogert? Also meine liebe Deutsche Arsch bis bleib heim und du kann klettern wie du willst. Ciao | | odpovědět |
  |   |   |   | Re: :-) | 21:30:50 16.06.2007 | weil das die gleichen komonisten sind wie du mein freund | | odpovědět |
Žabo myší válka | 15:36:44 15.06.2007 | A v Africe děti umíraj hladem... | patapufa | odpovědět |
  | Re: Žabo myší válka | 17:02:33 15.06.2007 | Super fotky!!! A jeste k tomu od rozumnych lidi co nenici skalu potem ale proste pouzivaji MG! :-))))) | | odpovědět |
  | Re: Žabo myší válka | 00:44:56 16.06.2007 | To mas pravdu, jestli chches, tak se tam odstehuj a taky ti nejaky umrou | Mys a Zaba | odpovědět |
| 18:54:03 16.06.2007 | Hje, tak na 8anu uz si taky rezem ostudu. Clanek o Adovi je adept na nejvysi pocet komentaru. O nasich stredovekych pravidlech se vi uz na celym svete. | laco | odpovědět |
  | JA CHAČU!!! | 19:28:47 17.06.2007 | Já prostě nevěřím vlastním očím! Imperialistický špioni si sem jezděj na výlety, nechaj se tu fotit a fotkama se chlubí na propagandistických stránkách! A jak se dozvěděli o potrestání delikventa a recividisty A.O.??? Proces měl být tajný a ututlaný. Zatočit se mělo se všema členama repre a dalšími nenapravidelnými disidenty! Chtěl jsem od Strany výsledky o 100 procentním odhlasování zákazu lezení s mg a přitom bylo kdesi na severozápadě Prahy opatláno 100 kamenů bouldrařema evropské unie!!! A mnozí z nich prý hodlají ze Strany pro její směšné jednání ( o kterém už ví celý svět ) vystoupit!!!
Zničte fotky, zničte časopisy, vymažte paměti, dokud je čas! Jinak se vše vrátí do starých kolejí a těžký cesty se budou líst s Mg jako se lezly od pradávna. Vykořeňte tradice, ten plevel se začíná rozrůstat !!!
| J.V. Stalin | odpovědět |
  |   | Re: JA CHAČU!!! | 20:17:22 18.06.2007 | Vzdycky jsem durazne varoval: imperialisticke a prozapadni tendence je treba potlacit hned v zarodku. Jak mohli soudruzi udelat takovou chybu a nezlikvidovat revizionisticke jadro jiz pred ctvrt stoletim?! V potu mela nase spolecnost dosahnout svetlych zarnych zitrku, nikoliv v prachu! Obratil bych se v hrobe soudruzi!, kdybych nekdy nejaky mel. | V.I. Lenin | odpovědět |
... | 15:06:44 17.06.2007 | :-))))
Neuveritelne vtipna vymena nazoru... | | odpovědět |
ucta k prirodec | 09:53:50 18.06.2007 | Mel jsem pocit, ze horolezci maji uctu k prirode, jsou radi, ze jim dala skaly a ze po nich mohou lizt. Ale vsude se asi najou vyjimky a tak existujou i arogantni horolezci, co porusuji pravidla: at uz je to lezeni s magem na pisku nebo neco jineho ... Proc?
Az se jednou zeleni naserou a zakazou lezeni v celym Labaku nebo Adru, bude ve sporu "mago na pisku ano nebo ne" jasno. | cgrim | odpovědět |
  | Re: ucta k prirodec | 17:35:07 18.06.2007 | Ty Troubelinku nejvíc skály tedy v tomto případě pískovec trpi už tím že se po něm leze, tluče se do něj železo a matla se po něm zpocenýma rukama. Magnezium je to poslední co by mohlo škodit skále. Moje 25 léta zkušenost z lezení je taková že magnezium nejvíce vadí lezcum co lezou prd.... | Zdendys | odpovědět |
  |   | Re: ucta k prirodec | 21:27:50 18.06.2007 | pokud něco lezeš tak víš, že MG na písku není potřeba!!! | drn | odpovědět |
  |   | Re: ucta k prirodec | 07:36:57 19.06.2007 | Tak to je hodně namachrovanej příspěvek...:-( | Maty | odpovědět |
  |   |   | Re: ucta k prirodec | 18:51:19 19.06.2007 | hlupáček, nó.. takovejch je | A. | odpovědět |
  |   | Re: ucta k prirodec | 20:18:43 19.06.2007 | pravda pravda. čím víc kecaj tím míň lezou. každej pětkař je vždycky chytrej jak nejlepší lezec světa a přitom vo tom víte hovno :-! mágo je potřeba a hotovo | honza | odpovědět |
  |   |   | Re: ucta k prirodec | 00:24:46 20.06.2007 | Hlavně, že ty jsi lezeckej bourák... | Dája | odpovědět |
Bílý prášek | 00:19:14 19.06.2007 | Když už bílý prášek tak koks:) | onder | odpovědět |
co takhle začít lízt ? | 19:39:13 19.06.2007 | Pěkné fotky a pěkné přelezy. pro ty co tu stále napadají Mg, trošku se uklidněte, vydejchejte a podívejte se kolem sebe. Já sem si třeba nevšimnul, že by někdo z oněh kritizovaných lezců, co jsou třeba na obálkách z Montany apod., se do někoho naváželi. Prostě je zajímá jejich lezení a nepotřebujou se s nikým dohadovat. Tak to zkuste jako oni, lezte a neplkejte tolik. | George-JP | odpovědět |
  | Re: co takhle začít lízt ? | 15:56:48 20.06.2007 | ááááááá muž chytráckého tipu.....
| Kuba | odpovědět |
  |   | Re: co takhle začít lízt ? | 17:11:58 20.06.2007 | Možná myslíš typu ne? | | odpovědět |
  | Re: co takhle začít lízt ? | 08:49:05 21.06.2007 | Plně s tím "mužem chytráckého typu souhlasím". Kdybyste se víc lezlo a míň plkalo, bylo by to nejlepší. Kolik už se toho propsalo a vyřešilo se opět ono příslovečné PRD. Kdo bude chtít lízt s magem, poleze si s ním zákaz nezákaz, tak to prostě je.
PS: Peace for all a hlavně ať se leze... | drbna | odpovědět |
Vanitas vanitatum | 16:45:59 21.06.2007 | Mna by viac zaujimal nazor lezeckej verejnosti, a predevsim klasikov, na to, ze niekto veselo prezentuje svoje fotky z ciest, ktore ani nepreliezol, a podla vlastnych slov do nich nastupil len kvoli foteniu. A je uplne jedno, esi ma, nebo nema potencial na to, aby tu cestu zvladol. Podstatne je, ze ju nedal! Hlavne, ze sa teraz v KLETTERN-u, ROTPUNKT-u a cojaviem kde este objavia Katkine fotky, a 90% citatelov toho clanku ani na chvilu nebude pochybovat o tom, ze tu cestu vyliezla. Je uplne jasne, ze o sponzorov potom nema nudzu. Nemozem si pomoct, ale pripomina mi to strategiu M.Cermaka a J.Recku, ak je teda pravda, co sa o nich hovori. Pride mi to prinajmensom neprirodzene chlubit se fotkami cesty, ktoru som nepreliezol.Je ine, ak ich ukazem v hospode kamaradom, je vsak ine, ak ich suverenne hodim do periodík a na net. Aspon podla mojho nazoru. | kait | odpovědět |
  | Re: Vanitas vanitatum | 17:10:46 21.06.2007 | Myslíš, že tá fotka nemá hodnotu sama o sebe? Že každá fotka musí nevyhnutne slúžiť len ako dokument úspešného výstupu?
A btw. na pieskovcové VIIIa alebo VIIIb sponzora aj tak nenalákaš. | solo | odpovědět |
Kdo je ten blondak? | 22:23:25 25.06.2007 | Kdo je nejakej Andreas a proc tu cucime na jeho fotky? | Myk | odpovědět |
  | Re: Kdo je ten blondak? | 22:26:51 25.06.2007 | Kdo je nejakej Myk a proc tu cucime na jeho priblbly komentar..? | | odpovědět |
  |   | Re: Kdo je ten blondak? | 23:28:12 25.06.2007 | kdo je nepodepsán a neumí se podepsat?;) | dr | odpovědět |
  |   |   | Re: Kdo je ten blondak? | 23:57:47 25.06.2007 | Jedna se o osobu, ktera necitila potrebu se podepsat a podpis formou napr. "dr" povazuje za srovnatelny s "xxx" tedy za zbytecny.. | | odpovědět |
  |   | Re: Kdo je ten blondak? | 23:40:32 27.06.2007 | Myk je sedmickovej lezec, kterej sice zavidi, ze nekdo leze IXb, ale nechape, proc se tim chlubi, kdyz se lezou mnohem vetsi prasky. Moc o tom nevim, ale nedavno jsem tu cetl, ze nejakej Adam Ondra prelez v Labaku snad XIa. Tam uz chapu, proc se o tom pise, asi je to fakt top vykon.
Jeste si tu budeme za chvili cist, ze Mrazek dal v ramci ranniho protazeni 8+. | Myk | odpovědět |
  |   |   | Re: Kdo je ten blondak? | 23:43:22 27.06.2007 | Abych nebyl narcen z kritiky slabsich vykonu, rad si prectu jak se nekomu potili ruce na sestce, pokud je to hezky popsany. Radsi nez serie 20ti fotek bez zajimaveho textu. | Myk | odpovědět |
pekny fotky | 02:43:53 26.06.2007 | sou to pekny fotky z nadhernejch cest ze superoblasti.nektery lidi si proste dokazou vychutnavat zivot travi super vykendy,dou si treba zalest,no a jini zase rikaj tem ostatnim co by delat nemely ,travi zivot u compu a zakazali by maglajs.taky je to spusob zivota kazdej to mame nejak . | led zepelin | odpovědět |
  | Re: pekny fotky | 12:32:16 26.06.2007 | Jo, jo, máš pravdu. Také obdivuji Andreasovi dosavadní lezecké výkony, přeji mu je a jsem moc rád, že navštívil naší nejhezčí lezeckou oblast, líbilo se mu tam, že nafotili pěkné snímky a Katka napsala zajímavý článek.
Je dobře, že i k nám jezdí (nejen) špičkový lezci ze světa, stejně tak jako naši jezdí na jejich skály. Lezení je i o setkávání se a poznávání nových lidí, o toleranci.
Ze srdce děkuji všem, kteří se zasluhují o to, aby měla naše republika v lezeckém světě dobré jméno a naše lezení nestagnovalo v izolaci, ale vyvíjelo se. | Luky | odpovědět |
  |   | Re: pekny fotky | 18:44:38 26.06.2007 | Mohu jen souhlasit... | hkl | odpovědět |
  |   | Re: pekny fotky | 18:47:30 26.06.2007 | Na Labákoch som strávil teraz týždeň a takmer som tam nikoho nestretol okrem 2-3 lezcov tam nikto nebol.Takže problém používania maglajzu v tejto oblasti považujem niečo ako veľa kriku pre nič. | Ňaňo | odpovědět |
Že by tečička závěr?? | 20:40:24 27.06.2007 | Jsem ortodoxní nepoužívač maglajzu. Taky se nepohybuju v desítkách tak to nepotřebuju, na ty osmy není třeba. Jelikož ale lezu 25 let mám do toho co kecat myslím. Přátelé, přece všichni víme že pokud není represe, tak se stává oblíbenou činností pravidla porušovat. To máte jako na silnici: kdyby nebyly radary a mužíci v bílých jen uvědomělý člověk by dodržoval rychlost. Takže konec zbytečných keců: pravidla tady jsou, ovšem represivní prostředky nikoli, čímž jasno jak k situaci došlo. Ono by to bylo jiné hrdinství sypat se bílým práškem a riskovat při tom mnohatisícovou pokutu. Buďte si jisti, že kdyby tato situace nastala ve státech(USA), tak by příslušný orgán (myšlena VK) provedl okamžitou nápravu a ono se takovému policajtovi blbě odmlouvá, aspoň v těch státech.. Čímž problém vidím na straně VRCHOLOVÉ KOMISE a HORO.SVAZU, tváří se že se jích to netýká což je jen jejich drobná mýlka, nebo maglajz používaj i oni a pak je to vpořádku. Kdyby tady byl Joska Smítka ze skaláku(pro neznalé Pan lezec předválečných a válečných let) tak by kluci nesypali, ten byl s každým hned hotový. Takoví už ale nebývají. Tak vás všechny zdravím, mám vás skoro všechny rád, a to je vaše chčestí. Zdar a horám zdar. Honza | Honza | odpovědět |
  | Re: | 14:40:33 29.06.2007 | borče lezoucí 25 let,
kdyby tady byl Jozka Smítka tak by bylo dost zajímavý vidět jak přelejzá desítky a jedenáctky!
Mohl bys to taky přirovnat k tomu že v roce 1920 běhali borci stovku bez treter a dneska sou lepší ale v tretrách, trošku podvod???!! | taky Honza | odpovědět |
  |   | Re: | 16:08:53 29.06.2007 | a sákryš, že by byly tretry zakázaný, vzhledově odporný a oni v nich běhaj na černo? | | odpovědět |
  |   |   | Re: | 21:38:43 29.06.2007 | Pouzivani treter by se melo zakazat...ono to udela do zeme takove dirky a pak uz se na trati blbe beha! Proste se nici draha...a hlavne kdyz bezis po necich stopach (dirkach v zemi) tak uz to pak stejne neni OS kdyz vidis idealni trasu...vsude ve svete se sice tretry pouzivaji, ale udelal bych na nekterych stadionech v cechach zakaz...takovi teniskovi klasici si pak prijdou na sve...sice to asi zpomali vyvoj sprinterskych talentu, ale aspon se umele vytvori bezvadna tradice :-) | hkl | odpovědět |
  |   |   |   | Re: | 16:32:55 02.07.2007 | Jste fakt kokoti! MLUVIL JSEM O PRAVIDLECH!!..Chceš li s někým vést diskusi musíš poslouchat co říká. Posypte se práškem i na hlavě, mě je to úplně jedno, hlavně si stujte za svým a ostatní v žádném případě neposlouchejte.A určitě bych sypal i v trojkách, ať každý ví kam má chytnout a stoupnout. Můj kamarád říká: Když se jako pi.. narodíš, jako kanárek neumřeš! On vás kluci snad musí znát.. | Honza | odpovědět |
  |   |   |   |   | Re: | 19:48:55 02.07.2007 | procite si kauzy magnezia na Lezci. Je jich tu asi tisic... k tomu nezadbetelny pocet komentaru velmi podobnych co jsi tu prave predvedl. Se nediv...
Apropo, kdyby J. Smitko dnes zil a lezl na pisku jedenactky, urcite by je lezl s magneziem. Ten byl totiz se vsim hned hotovy. Ver mi! Kanarku...
| laco | odpovědět |
článek o ničem | 18:18:08 05.07.2007 | Tenhle čánek se mi zdá úplně o ničem, prostě seznam cest, co někdo vylezl o víkendu a ještě s maglajzem, prostě hrůza
| žabák | odpovědět |
  | Re: článek o ničem | 18:39:16 05.07.2007 | A navic s prumernymi fotkami. | Mysak | odpovědět |
musím | 18:56:00 13.02.2008 | Andy,
tvrdolín tak to je opravdu výkon lezce,který je schopen vylézt 9a. :)))) (9-UIAA)
Jinak nevím jestli je škaredší Kateřina či ty...
A s morálovým lezením po 3 metrech děte taky do prdele..Jak si psala nevím,nevím!!!
Nasrali srte mě tod vše
| xxx | odpovědět |
|