LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Paráda, už budu u kruhu! Ale proč je od kruhu vždycky bouldr?
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Ledy
 Skialpy
Knihy
Vyšla kniha Laviny v Česku
Update sprievodca Jelenec
Pomozte vydat knihu Dobrodružství v prášku… přidáte jen vodu

Závody
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)
MČR v bouldru (19.10)
Boulder OPEN 2020 LA SKALA (26.10)

Žebříček
Cesty:
1.Ondra 13491
2.Šindel 12475
3.Votoček 12318
Bouldry:
1.Konečný 11275
2.Stráník 11056
3.Volf 10962
Hory:
1.Groš 7777
2.Rojko 7436
3.Skopec 7324

Výsledky
MČR rychlolezení (13.10)
SP Praha (20.09)
EP obtížnost Bologna (14.09)

Deníčky
5672 lezců
1142096 cest
Nové přelezy:
Ztracenec 7C+
Panychida 9+/10-
Exitus 9/9+
Pipeline 7b+
Red Alert 7c+
Odcházení XIb
Odcházení Xb
Ouranos 7c+
Filotimo 7b
100 Patate 8b

Stěny
SAUNA - Plzeň
Lezecké centrum SmíchOFF - Praha 5
V 16 - Plzeň

Prodejny
Outdoor Centrum Rock Point Perštýn - Praha 1
Outdoor Centrum Rock Point Poříčí - Praha 1
Outdoor Centrum Rock Point Masarykova - Brno

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Nepálské aerolinie mají zakázaná evropská letiště

napal airRozhodnutím výboru EU pro leteckou bezpečnost byly všechny nepálské letecké společnosti přidány na seznam v Evropě zapovězených dopravců.





Oznámení výboru z minulého týdne se týká především Nepal Airlines Corporation, nástupnické organizace po Royal Nepal Airlines, provozující mezinárodní přepravu. Na základě tohoto rozhodnutí mohou totiž ke stejnému kroku přistoupit i další státy mimo EU. Samotného provozu nepálských společností se administrativní opatření bezprostředně nedotkne, ani Nepal Airlines neprovozovala žádnou linku s cílem na evropských letištích.
V Nepálu v současnosti funguje více než dvacet leteckých společností, řada však působí výhradně na vnitrostátních linkách nebo má vysloveně charakter místního přepravce. Zároveň zde působí několik leteckých společností s ambicemi mezinárodní přepravy. Vedle Nepal Airlines se jedná především o Buddha Air, Shree  AirlinesYeti Airlines.


Boeing 757 Nepal Air

Boeing 757-200M v barvách Nepal Airlines, vlajkového dopravce v zemi

foto ©  Toby Lam; wikipedia; licence Creative Commons



Opatření se bezprostředně nedotkne ani turistů, trekařů a horolezců, jejichž cílem je tato himálajská země. Je ovšem velice pravděpodobné, že zákaz působit v Evropě z důvodu nízké bezpečnosti, se dříve či později promítne do již tak vysokých cen pojištění horolezeckých i trekařských akcí, včetně akcí zcela individuálních.
Zároveň nelze vyloučit, že nepálští letečtí přepravci budou opatřením přímo poškozeni, neboť všechny evropské agentury a cestovní kanceláře nabízející aktivity v Nepálu, budou povinny na tento fakt upozorňovat svoji klientelu. A právě pro v podstatě nepředvídatelné následky evropský výbor pro leteckou bezpečnost s tímto krokem váhal, a relativně dlouho na nebezpečí zákazu vstupu na evropská letiště nepálskou stranu upozorňoval. Je totiž otázkou, zda opatření donutí nepálskou stranu podniknout kroky nutné ke zvýšení bezpečnosti letového provozu, nebo zda naopak případné snížení zisků místních leteckých společností povede spíše k zhoršení stavu v již beztak podfinancované oblasti.


stranky nepal air

Náhled stránky nepálských aerolinií

repro: Lezec.cz



Evropská komise však od rozhodnutí svého výboru jednoznačně očekává zvýšení bezpečnosti. Zároveň nabídla Nepálu spolupráci a pomoc, když požádala Evropskou agenturu pro bezpečnost leteckého provozu, o vypracování bezpečnostního (asistenčního) projektu pro Nepál.

Nepál, přestože v letošním roce nezaznamenal žádnou smrtelnou nehodu při provozu letecké dopravy, je již dlouhodobě považován v této oblasti za rizikovou destinaci. Za značným procentem nehod (včetně těch letošních – které si však naštěstí nevyžádaly oběti na životech) jsou přírodní podmínky. Zejména malá horská letiště mohou těžko zvládat zvýšené nároky související s frekvencí letů. Přesto však lze většinu letošních nehod považovat za vážné. Jedná se především o nehodu na letišti Jomsom v na jihu oblasti Mustang (východiště treků i horolezeckých výprav k Annapurně, Dhaulagiri či Manasulu) při které bylo vážně zraněno šest cestujících a členů posádky, či nehody na letišti Simikot v západním Nepálu, při kterém společnost Sita Air zcela přišla o Dornier 228. 
Komise upozorňuje, že jen v posledních pěti letech došlo v Nepálu k sedmi haváriím, které si vyžádaly oběti na životech – včetně havárie Sita Air v září 2012. Při té zahynulo devatenáct lidí, včetně sedmi britských horolezců cestujícících k Everestu.
Nepál byl na základě těchto skutečností opakovaně varován nejenom Evropskou komisí (resp. jejím výborem pro leteckou bezpečnost), ale i vyzýván mezinárodními leteckými úřady ke zvýšení bezpečnostních standardů. Mimo jiné zde v r. 2009 proběhl rozsáhlý audit Mezinárodní organizace pro civilní letectví (ICAO), která konstatovala nedostatečnou bezpečnost a nízký důraz státu na kontrolní povinnosti v této oblasti. Jen od vydání této zprávy ICAO v Nepálu zahynulo při leteckých nehodách 95 lidí.


Externí odkazy:
Stránky Nepal Airlines




Tomáš FRANK   [úpravy] 17:16 09.12.2013Tisk 

Reklama:


Související články:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 Foto dne:

Alprosli
 Databáze cest:
Všechny cesty (179620)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
Drill 6b+ Kalymnos
Port 5c+ Kalymnos
Efharistone 7b+ Manikia
Filotimo 7b Manikia
Rastapopoulos 6c Manikia
Nově komentované:
Západní Hrana 6A Holý Vrch
Varianta Blue Elephanta 3+ Holštejn
Poslední Hrana 3 Holštejn
Blue Elefant 3+ Holštejn
Dude Lebowski 7C+ Kozel

 Nově v diskusi:
Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: prsty prsty | Re: prsty prsty | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování |

 Nové komentáře:
Není se čemu divit | Re: Takže respekt (uz tu dlouho nebyl) | Re: RIP Ondro | Re: Takže respekt (uz tu dlouho nebyl) | Re: jak to bylo doopravdy? | Re: jak to bylo doopravdy? | Re: Takže respekt (uz tu dlouho nebyl) | Re: Takže respekt (uz tu dlouho nebyl) | Re: Takže respekt (uz tu dlouho nebyl) | Re: Takže respekt (uz tu dlouho nebyl) |

 Kde to vře:
Mára Holeček: Při sestupu z Langtangu zahynul Ondrej Húserka (193)
Nepálští záchranáři našli a vyzvedli tělo Ondreje Húserky (44)
Mára Holeček a Ondrej Húserka vylezli na vrchol Langtangu (39)
VENI VIDI VOLAVI in honorem Alexandri (20)
Ukrajinský top lezec Maksym Petrenko padl při obraně Ukrajiny (2)

 Nově v inzerci:
Millet GTX kalhoty | Nadšená lezkyně, kde jsi? | Brigáda v Krkonoších | Sacrpa Maestrale | STANOVÉ KOLÍKYUltralehké,odolné,kvalitní SET 8+1NOVÉ,NEPOUŽITÉ! | RAB DOWNPOUR ECO-membránová bunda pánská | Pátek sobota | Statická a dynamická lana | Lezačky | Mantra Pant W |

 Anketa:
Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
 GPS a mapové aplikace 
 405 
 Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
 343 
 Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
 317 
 Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
 312 
 Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
 287 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.